Ricktachtig schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:59:
[...]
Ben het helemaal met je eens dat de beste camera degene is die je bij je hebt op het moment dat je een foto wilt maken. Maar "een dikke pro camera" is echt niet nodig. Een Fuji X100V of een Fuji X-E3 + 1 van de 1.4 prime lenzen en je hebt een erg compact systeem om mee uit de voeten te kunnen.
Daar zeg je het al: er mee uit de voeten kunnen. Ik zie er veel rondlopen met hun 'pro' camera, willen een natuurfoto nemen, en pats springt die flash omhoog...
En jij hebt uw Fujifilm setup altijd bij de hand? Dus ook als er plots in de woonkamer zich iets voordoet en je het momentum wilt vastleggen? Uw diafragma, sluitertijd en ISO staan onmiddellijk goed?
Mijn fotomateriaal zit meestal in een fototas, die ligt niet in de woonkamer maar in de hobbykamer, moet die halen, uit de fotozak halen (prutsen met de rits), damned verkeerde lens, aanzetten, ja staat die nu nog op manueel, ...
Sorry maar in die tijd heb ik de foto vastgelegd met mijn smartphone en dan wil ik dat die ook een mooie foto neemt!
Met een lichtsterke prime lens kom je erg ver.
's Avonds in de donker zonder statief en los uit de hand? Been there done that... Not!