Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:24
Grin schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:06:
[...]

Dat is het uiteraard niet, beide providers hebben 3 strepen of vol bereik. Zodra ik de fysieke sim uitschakel doe ik weer 3+ dagen met een batterij. Zet ik deze aan dan is het gedaan met de pret. Ik ga morgen weer met Apple bellen want dit is echt niet de bedoeling.
Ik zal iets posten mochten ze met een intelligente oplossing komen.
Dan moet het echt aan de 12 serie toestellen liggen...

Hoop dat Apple idd met een duidelijk antwoord komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
[...]

Dat is het uiteraard niet, beide providers hebben 3 strepen of vol bereik. Zodra ik de fysieke sim uitschakel doe ik weer 3+ dagen met een batterij. Zet ik deze aan dan is het gedaan met de pret. Ik ga morgen weer met Apple bellen want dit is echt niet de bedoeling.
Wat verwacht je dat ze doen?
Ben bang dat ze weinig kunnen doen enkel een melding maken.
Denk dat het echt door het zoeken van netwerk komt of continu switchen wat het toestel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:52

Grin

Ride si sapis.

Het heeft uiteraard ook niet veel zin om over oplossingen te gaan speculeren...
3+ dagen met 1 sim, krap 1 dag met dual sim. Dat dit niet de bedoeling kan zijn, daar moeten Apple en ik het over eens worden.

Wellicht dat ik logs moet gaan opsturen zodat ze dit probleem kunnen gaan analyseren, geen idee waar ze mee komen. Dat is aan hen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Zegt het batterij verbruik nog iets?
Zie je daar er iets over terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Oh dat had ik hier nog niet vermeld idd: App Store vreet alle stroom volgens de batterij info. Dat slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
Vreemd issue met mn iPhone 12 mini; als ik ‘m sluit, krijg ik af en toe niet het bekende lock-geluidje, maar een harde tik. Ik heb ‘m op de zachtste stand staan waarbij die tik echt een stuk harder klinkt. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Laatste update is geinstalleerd. Reboot heeft geen effect gehad

[ Voor 11% gewijzigd door monkel op 22-11-2020 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18
monkel schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:26:
Vreemd issue met mn iPhone 12 mini; als ik ‘m sluit, krijg ik af en toe niet het bekende lock-geluidje, maar een harde tik. Ik heb ‘m op de zachtste stand staan waarbij die tik echt een stuk harder klinkt. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Heb je er toevallig een MagSafe hoesje om heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
Ik heb af en toe hetzelfde gehad, sinds gisteren niet meer. Harde 'tik' bij het sluiten van het scherm. IPhone mini, leather Apple cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:50:
Klopt, mijn iPhone 12 Pro met dual sim is ook echt een drama. Ik haal net 1 dag en dan is het over, zonder dual sim haal ik 3+ dagen. Waardeloos... Heb al met Apple aan de lijn gehangen, maar ja, die lui weten niks en vragen mij de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Heb ik gedaan maar de ellende blijft. Er is iets aan de hand met dual sim, dat is mij wel duidelijk. Zodra ik het uitschakel gaat mijn batterij meer dan dubbel zo lang mee...
Ooh dat ervaar ik eigenlijk helemaal niet.
Ik zei toevallig vrijdag nog tegen een collega dat mij dat zo meeviel.

Gedurende de hele dag heb ik ongeveer 10% meer verbruik. De Sim (Kpn) staat dan aan van 08:00 tot 19:00. De e-Sim (Vodafone) 24/7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Dennisweb schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:45:
[...]

Heb je er toevallig een MagSafe hoesje om heen?
Ik heb magsafe inderdaad, maar zonder hoesje maakt ‘ie ook dat geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
monkel schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:11:
[...]

Hier geen magsafe, (12 mini) maar geluid juist heel zacht. Dat is wel op te lossen door equalizer instelling “laat op de avond” te selecteren, maar toch blijft het raar.
Muziek en YouTube spul gaat gewoon hard, maar toetsenbord geluiden, binnenkomende berichten en locksound blijven zonder de equalizer aanpassing erg zacht.
Mijn vrouw heeft precies hetzelfde met die van haar. Niet exemplarisch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
monkel schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:11:
[...]

Ik las op een ander forum dat het daardoor komt. Haal het hoesje er maar eens af en start de iPhone opnieuw op. Dan hoor je het gebruikelijke geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:30:
[...]

Ik las op een ander forum dat het daardoor komt. Haal het hoesje er maar eens af en start de iPhone opnieuw op. Dan hoor je het gebruikelijke geluidje.
Hier ook een ‘tik’ met Magsafe Leather Case, maar vind het een irritant geluidje. Het gebruikelijke geluid is subtieler.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Dennisweb schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:30:
[...]

Zonder hoes en na restart maakt ‘ie inderdaad het oude geluid. Zodra ik de hoes er weer op doe krijg ik weer die tik. Lijkt me niet normaal te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hier ook 't 'tik' geluid icm een Magsafe.
En niet 't oude vertrouwde geluid.

Ik wil m'n geld terug! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:53
monkel schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:26:
Dat is volgens mij een iOS bug zit er heel lang in. Ook als je typt hoor je soms even heel hard daarna is de volume weer zoals ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
monkel schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:52:
[...]

Zonder hoes en na restart maakt ‘ie inderdaad het oude geluid. Zodra ik de hoes er weer op doe krijg ik weer die tik. Lijkt me niet normaal te zijn
Precies. Komt dus door MagSafe. Ik denk dat het een bug in iOS is. Of misschien wel een feature. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
epoman schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:02:
[...]

[...]

Je kunt bij ieder contact aangeven welke simkaart je daarvoor wenst te gebruiken. En zelfs als je niets doet onthoudt 'ie welke sim je het laatst hebt gebruikt voor een contact. Als je dan die simkaart wisselt, vraagt 'ie of die contacten aan de andere moeten worden toegewezen.
Helder. Maar ik gebruik iCloud daarvoor. Staan de contacten nu ook op de eSIM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monkel
_Bailey_ schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:58:
Hier ook 't 'tik' geluid icm een Magsafe.
En niet 't oude vertrouwde geluid.

Ik wil m'n geld terug! :+
Na het uit en inschakelen van geluid via het schuifje aan de zijkant doet ‘ie het alweer eventjes normaal. Ik had daarvoor nog een herstart gedaan; weet niet of dat nog van invloed was

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Gisteren aan het spelen geweest met opdrachten, en een serie opdrachten gemaakt die 's nachts de batterijbesparing en vliegtuigmodus inschakelen, en weer uitschakelen zo gauw de wekker gaat. Hiermee is het probleem van de batterij drain in de nacht voor mij opgelost

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Afgelopen vrijdag mezelf ook bij de 12-mini club gevoegd. Fijn toestelletje hoor, wel even wennen tov de 7, aangezien die home-knop er bij mij wel echt ingebakken zit qua telefoon gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
s006110 schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:34:
Gisteren aan het spelen geweest met opdrachten, en een serie opdrachten gemaakt die 's nachts de batterijbesparing en vliegtuigmodus inschakelen, en weer uitschakelen zo gauw de wekker gaat. Hiermee is het probleem van de batterij drain in de nacht voor mij opgelost
Is snachts op een (draadloze) lader leggen niet veel simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 23 november 2020 @ 04:38:
[...]

Helder. Maar ik gebruik iCloud daarvoor. Staan de contacten nu ook op de eSIM?
Nee, contacten staan niet op de eSim. Nummers staan zowel op het toestel als in iCloud dan, en voor zover ik 't kan zien krijgen ze er alleen op het toestel zelf een extra veld bij met welke sim je ervoor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33
Ik herken die battery drain helemaal niet, ik verlies 3% gedurende de nacht met mijn pro max. Het lijkt me meer een rogue app die zich niet gedraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:13:
[...]

Of uitzetten zodra je gaat slapen en weer aan als de wekker gaat, qua batterijbesparing.
CopyCatz schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:16:
Ik herken die battery drain helemaal niet, ik verlies 3% gedurende de nacht met mijn pro max. Het lijkt me meer een rogue app die zich niet gedraagt.
Single of dual sim? Wifi of 4G? Batterij van de Max is aanmerkelijk groter dan die van de Mini, dus relatieve 'drain' zal bij de Mini altijd groter zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door epoman op 23-11-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 17:39
s006110 schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:34:
Zou ik deze ook mogen? Evt in een pb? Alvast bedankt. 🙂

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
epoman schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:18:

Single of dual sim? Wifi of 4G? Batterij van de Max is aanmerkelijk groter dan die van de Mini, dus relatieve 'drain' zal bij de Mini altijd groter zijn.
Ik heb dual sim, alleen is de e-sim nog niet actief iets aan het doen, moet op de verlenging wachten. En dan nog vertaalt die 3% zich in batterijgrootte-verschil niet van 1 naar 3 dagen gebruik lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
CopyCatz schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:27:
[...]

Ik heb dual sim, alleen is de e-sim nog niet actief iets aan het doen, moet op de verlenging wachten. En dan nog vertaalt die 3% zich in batterijgrootte-verschil niet van 1 naar 3 dagen gebruik lijkt me...
Heb meerdere berichten gezien dat idle verbruik van de Mini (op dual sim in ieder geval) relatief hoog is. Hier 's nachts rond 20% op 4G en met batterijbesparing aan (en wifi/bt uit). De 11 verloor met dezelfde instellingen 2-5% in dezelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30
epoman schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:32:
[...]

Heb meerdere berichten gezien dat idle verbruik van de Mini (op dual sim in ieder geval) relatief hoog is. Hier 's nachts rond 20% op 4G en met batterijbesparing aan (en wifi/bt uit). De 11 verloor met dezelfde instellingen 2-5% in dezelfde tijd.
Vraag me oprecht af of dat aan de iPhone ligt. Kunnen net zo goed apps zijn die niet goed zijn bijgewerkt naar ios14.x. In je batterijoverzicht, welke app slurpt dan die 20% weg?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:07
[...]

Naar aanleiding van de reacties hier heb ik ook m'n fysieke sim twee dagen uitgezet. Een wereld van verschil... Gisteravond m'n fysieke sim aangezet, en vannacht is er 20% van afgegaan.

Fysiek: Vodafone
E-sim: T-Mobile

De Coronamelder app heb ik medio vorige week al uitgezet, want dat was een enorme battery drain...
stevenleemans schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:36:
[...]

Zeker eens proberen. Het probleem zit hem meestal in het doorgeven van de info tussen telefoon en CarPlay. Van Mercedes weet ik het niet, maar veel merken hebben hier last van. Ik ben benieuwd😁.
Ja, ik las op andere fora al dat het toestel in combinatie met CarPlay geen gebruik maakt van de eigen gps module, maar van die van de auto.

[ Voor 23% gewijzigd door Mawlana op 23-11-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Over carplay gesproken, dat werkte initieel goed; ik kom van android dus was gewend aan Android auto. Even met Siri gespeeld en dat werkte, maar sinds gisteren kan ik wel "hey Siri" zeggen waarna de prompt verschijnt, maar vervolgens blijft het stil, ik krijg geen antwoorden en er worden geen routes gepland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Dennisdn schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:13:
[...]

Waarom zou ik dat doen? Het is voor mij al jaren niet meer nodig om mijn telefoon 's nachts op te laden. Opladen doe ik in de auto (als ik weg moet voor werk, zit ik minimaal twee uur per dag in de auto), of als ik thuis werk, dan laad ik hem draadloos op met de lader die ik in mijn bureau heb ingebouwd.
Milan1NL schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:26:
[...]

Zou ik deze ook mogen? Evt in een pb? Alvast bedankt. 🙂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNBDaf1DU91OxHBZDxWWlGHxs3A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yrHf0t9OKeEzRJImmgwqkHr7.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4YM_jJyJdBtrxi1IDGNdXkf388=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jtY8rLaO6kQ0ffXqK9WxXrsM.png?f=user_large

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

@s006110 Handig, ik verlies maar 2% s nachts maar kan geen kwaad om hem in batteriij besparing stand te zetten. Of kost dit ook aanzienlijk batterij omdat ie het moet bijhouden of ios wat moet uitvoeren?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 13:59
sylvesterrr schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:13:
Naar aanleiding van de reacties hier heb ik ook m'n fysieke sim twee dagen uitgezet. Een wereld van verschil... Gisteravond m'n fysieke sim aangezet, en vannacht is er 20% van afgegaan.
Is het ook mogelijk om 2x E-sim te gebruiken als dual-sim (eentje voor werk, eentje voor privé)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
pyotr schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:25:
[...]

Is het ook mogelijk om 2x E-sim te gebruiken als dual-sim (eentje voor werk, eentje voor privé)?
Op zich wel, gewoon een tweede e-sim profiel toevoegen en telkens wisselen. Je kunt beide e-sims niet gelijktijdig actief hebben.
sylvesterrr schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:13:
[...]

Fysiek: Vodafone
E-sim: T-Mobile

De Coronamelder app heb ik medio vorige week al uitgezet, want dat was een enorme battery drain...
Dat ga ik hier ook eens proberen idd. En de blootstellingsmeldingen stonden al uit, dacht ik, maar zal ik ook nog eens checken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je kan 5 Esims toevoegen, maar slechts 1 tegelijk in de lucht hebben.
Wil je Dual gebruiken dan moet er dus een harde sim bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:07
[...]

Al zou ik twee actieve e-sim profielen kunnen hebben, m'n werkgever ondersteunt (nog) geen e-sim. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:40
E-sim verwijderd en helemaal geen last meer van een leeglopend toestel. Tijdelijk maar even mijn ouwe toestel in gebruik voor de 2e Sim. @Grin heb jij nog kunnen spreken met Apple?

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Captain Planet Yes, ik heb ze vanmorgen gesproken. Slecht nieuws, telefoon mag ter reparatie terug naar Apple...
Aangezien het geen probleem is van deze specifieke telefoon heb ik besloten dat maar niet te doen. We kunnen nu helaas niets anders dan afwachten totdat iOS versie xxx dit probleem gaat oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
monkel schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:52:
[...]

Ik heb een restart gedaan met de leather case eromheen, nu heb ik weer de oude vertrouwde tik :)

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmo
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-09 17:11
Grin schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:39:
@Captain Planet Yes, ik heb ze vanmorgen gesproken. Slecht nieuws, telefoon mag ter reparatie terug naar Apple...
Aangezien het geen probleem is van deze specifieke telefoon heb ik besloten dat maar niet te doen. We kunnen nu helaas niets anders dan afwachten totdat iOS versie xxx dit probleem gaat oplossen...
Ik ervaar hetzelfde met mijn iPhone 12 (“normaal”). Sinds 2 weken maak ik ook gebruik van dual sim (kpn esim en Vodafone fysiek). Ipv enkele procenten gebruik s nachts, is het nu meer dan 20%.

Jammer dat Apple momenteel geen oplossing heeft. Hopelijk kan dit worden opgelost dmv een software update in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
evdakker schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:55:
Ik heb af en toe hetzelfde gehad, sinds gisteren niet meer. Harde 'tik' bij het sluiten van het scherm. IPhone mini, leather Apple cover
Hier met een 12 Pro en 12 Mini beide met leather Apple case hetzelfde. Ik vind het overigens geen verkeerd geluidje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Ik overweeg een  care maar bij t-mobile wisten ze te vertellen dat hun verzekering beter en completer was..

iemand ervaring met de t-mobile verzekering...chubb?

blijkbaar heb ik bij mijn nwe mini,, gelijk een Chubb verzekering gehad...die ik kosteloos binnen 14 dagen kan opzeggen...tm vrijdag

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
iPhone 12 Mini Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMAtcWA7ny3q7bRapK72vI9EzmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fiMjvwRJabECdutIYEZhUHY7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:22

Fordman

Fordman

Wat een prachtige foto. Wat is het ook een prachtig en krachtig toestel, geniet er elke dag volop van. In de winterjas was ik hem vandaag even kwijt, voelde hem niet haha.

The One And Only

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb de iPhone 12 pro max, alleen vroeg ik mij nu af hoe ik mijn telefoon in de auto kan opladen? Wat voor kabel heb ik nodig in de usb ingang in mijn auto. Aangezien het nu allemaal USB C is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:32
d.castello schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:20:
Ik heb de iPhone 12 pro max, alleen vroeg ik mij nu af hoe ik mijn telefoon in de auto kan opladen? Wat voor kabel heb ik nodig in de usb ingang in mijn auto. Aangezien het nu allemaal USB C is.
Het is geen USB C, gewoon lightning naar USB

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
d.castello schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:20:
Ben je zeker dat je een iPhone 12 Pro Max hebt ? Kan je er mee bellen ? Neen, dan heb je een iPad Air of Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Vanishd schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:40:
[...]

Ben je zeker dat je een iPhone 12 Pro Max hebt ? Kan je er mee bellen ? Neen, dan heb je een iPad Air of Pro.
Met een iPad kun je tegenwoordig ook bellen, mits er een iPhone in de buurt is >:)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
Jaymone schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:22:
[...]

Het is geen USB C, gewoon lightning naar USB
Wat voor kabel moet ik dan aanschaffen om op kunnen laden in mijn auto auto via een usb punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:37
wwwmarcel schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:08:
Ik overweeg een  care maar bij t-mobile wisten ze te vertellen dat hun verzekering beter en completer was..

iemand ervaring met de t-mobile verzekering...chubb?

blijkbaar heb ik bij mijn nwe mini,, gelijk een Chubb verzekering gehad...die ik kosteloos binnen 14 dagen kan opzeggen...tm vrijdag
Hoe was hun verzekering beter? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d.castello schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:00:
[...]

Wat voor kabel moet ik dan aanschaffen om op kunnen laden in mijn auto auto via een usb punt.
Gewoon een oude iPhone-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
[...]

De kabel die is meegeleverd met de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het ‘tikje’ met een Apple Leather Case is nu ineens weer zoals gebruikelijk. Niets bijzonders gedaan.

Wel fijn, prettiger geluid.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vandaag de Belkin MagSafe houder binnen gekregen. Hij houdt de iPhone op zich goed vast, maar extreem sterk is het niet. Een flinke noodrem icm het gewicht van de Max zal de magneet waarschijnlijk niet houden, maar dat deed mijn AliExpress houdertje ook al niet :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbjfikX6mbtwv51w9VDx2d_8vFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbzkVe72cBh70PTBsY16beEP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door fsfikke op 23-11-2020 19:57 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
[...]

Een usb naar lightning kabel. Niet diegene die bij de telefoon geleverd wordt dus zoals hier iemand zegt.

Dit soort kabel is makkelijk te vinden hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
stevenleemans schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:22:
[...]

Een usb naar lightning kabel. Niet diegene die bij de telefoon geleverd wordt dus zoals hier iemand zegt.

Dit soort kabel is makkelijk te vinden hoor.
Ach, waar ook, tegenwoordig wordt Lightning naar usb-c meegeleverd, excuses

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ben ik de enige met beginnende keuzestress welke van een 12 en 12 Mini een mock-up heeft gemaakt van knutselkarton en vervolgens nog meer keuzestress heeft? :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
fsfikke schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:56:
Vandaag de Belkin MagSafe houder binnen gekregen. Hij houdt de iPhone op zich goed vast, maar extreem sterk is het niet. Een flinke noodrem icm het gewicht van de Max zal de magneet waarschijnlijk niet houden, maar dat deed mijn AliExpress houdertje ook al niet :p

[Afbeelding]
Nice man heb hem ook besteld, maar heb wel de mini. Denk je dat de mini wel veilig is met een noodrem of wanneer je net iets de hard over de drempel rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
vhal schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:34:
Ben ik de enige met beginnende keuzestress welke van een 12 en 12 Mini een mock-up heeft gemaakt van knutselkarton en vervolgens nog meer keuzestress heeft? :+
Nee zeker niet, maar kan je niet even naar de media markt om hem in het echt vast te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30

[Afbeelding]
Laad deze ook gelijk draadloos op?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:18
vhal schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:34:
Nee hoor.. ik kan ook niet kiezen.. vind de iPhone 12 iets te groot.. en de mini iets te klein.
Ik kijk toch geregeld youtube of Netflix op de smartphone.. maar het handzame van de mini lijkt me heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Daejji schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:58:
[...]

Nee hoor.. ik kan ook niet kiezen.. vind de iPhone 12 iets te groot.. en de mini iets te klein.
Ik kijk toch geregeld youtube of Netflix op de smartphone.. maar het handzame van de mini lijkt me heerlijk.
Maar wat is dan wel de perfecte maat daartussenin dan?

Het scherm van een Mini is bv nog steeds groter dan een 8 hoewel het toestel kleiner is

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello

[Afbeelding]
Ik wilde deze ook kopen. Heb de 12 pro Max. Maar als ik dit zo lees pas ik.
Iemand een aanrader voor een stabiele auto houder -> 12 pro max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sinan10 schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:41:
[...]

Nice man heb hem ook besteld, maar heb wel de mini. Denk je dat de mini wel veilig is met een noodrem of wanneer je net iets de hard over de drempel rijdt?
Ja dat zou wel safe moeten zijn denk ik :)
d.castello schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:10:
[...]

Ik wilde deze ook kopen. Heb de 12 pro Max. Maar als ik dit zo lees pas ik.
Iemand een aanrader voor een stabiele auto houder -> 12 pro max?
Een noodrem die je 1 of 2 keer per jaar eens maakt bedoel ik. Verder lijkt ie prima inzetbaar. Je kan hem altijd nog terugsturen tot ergens in januari.
Alekz87 schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:44:
[...]

Laad deze ook gelijk draadloos op?
Nee, dan was ie waarschijnlijk ook een stuk duurder geweest. Er zitten klemmetjes op waar je een kabeltje in kan vastklemmen zodat het stekkertje altijd in de buurt is.

[ Voor 57% gewijzigd door fsfikke op 23-11-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06:24
Zou er nog een 12 mini aanbieding komen? Inderdaad mooie foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
fsfikke schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:10:
[...]

Ja dat zou wel safe moeten zijn denk ik :)

[...]

Een noodrem die je 1 of 2 keer per jaar eens maakt bedoel ik. Verder lijkt ie prima inzetbaar. Je kan hem altijd nog terugsturen tot ergens in januari.

[...]

Nee, dan was ie waarschijnlijk ook een stuk duurder geweest. Er zitten klemmetjes op waar je een kabeltje in kan vastklemmen zodat het stekkertje altijd in de buurt is.
Is die überhaupt nog ergens te koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.castello
Hmm is de belkin MagSafe auto houder nergens op voorraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bedankt, ik heb hem gelijk als bureaublad-achtergrond ingesteld op m'n Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10

[Afbeelding]
Trouwens denk je dat deze houder krassen kan veroorzaken als je je iPhone zonder hoesje erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Sinan10 schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:18:
[...]

Trouwens denk je dat deze houder krassen kan veroorzaken als je je iPhone zonder hoesje erop zet?
Zonder deze houder te hebben: hij zegt al dat de houder losschiet als je een noodgreep maakt. Als je dat doet en de hele boel naar beneden dondert, denk ik wel dat je wat schade aan je iPhone zou hebben, ja. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sinan10 schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:18:
[...]

Nee, maar ik zou het niet riskeren :p (voor het geval dat ie toch zou vallen) Waarbij ik me misschien nog meer zorgen maak om mijn auto dan m’n iPhone :p

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 23-11-2020 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Dennisweb schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:48:
[...]

Zonder deze houder te hebben: hij zegt al dat de houder losschiet als je een noodgreep maakt. Als je dat doet en de hele boel naar beneden dondert, denk ik wel dat je wat schade aan je iPhone zou hebben, ja. ;)
Het is een auto, bijna alle auto’s hebben een zachte vloer en de rest van de interieur is meestal van rubber of plastic oid. Knap staaltje werk als je schade aan je telefoon krijgt in een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Tartarus schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:01:
[...]

Het is een auto, bijna alle auto’s hebben een zachte vloer en de rest van de interieur is meestal van rubber of plastic oid. Knap staaltje werk als je schade aan je telefoon krijgt in een auto.
Mijn vader heeft zijn telefoon bij een bocht wel eens per ongeluk door de auto geslingerd en dat liep minder goed af dan je denkt. Scherm zat onder de krassen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
De camera van de Max blijft me echt verbazen 😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuQfdP2zJ7wveyajxvxARCo32hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Yjwl8qFnk1Kf48NMdtfWnHp.jpg?f=fotoalbum_large

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
Dennisweb schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:07:
[...]

Mijn vader heeft zijn telefoon bij een bocht wel eens per ongeluk door de auto geslingerd en dat liep minder goed af dan je denkt. Scherm zat onder de krassen.
Haha mijn Nokia is vroeger op een scherpe bocht op de Champs-Élysées wel eens uit de houder gevlogen zo door het raam naar buiten. En of die schade had. :+

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
Dennisweb schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:48:
[...]

In mijn vorige post gaf ik het al, ik heb een mini en die is maar 100 gram lichter en draag ook geen hoesje waardoor die echt licht is. Bij de Max zou ik het niet doen, omdat die veel groter en zwaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
fsfikke schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:55:
[...]

Nee, maar ik zou het niet riskeren :p (voor het geval dat ie toch zou vallen) Waarbij ik me misschien nog meer zorgen maak om mijn auto dan m’n iPhone :p
Hahhaha same ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34
[...]

De Mini is (imho) perfect. Kom van een 11 Pro af. Ik kijk wel redelijk vaak media op het apparaat (wat ik eigenlijk had gehoopt te minderen met een Mini :+ ) en ben er echt blij mee. Vooral ideaal om in één hand vast te houden vanwege het formaat en het gewicht.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
syltheboy schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:58:
[...]

Bedankt, ik heb hem gelijk als bureaublad-achtergrond ingesteld op m'n Mac.
Goeie vraag. Denk alleen bij Apple, maar als iemand tips heeft graag??

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lud70
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 07:23
Zelf kom ik van de iPhone 11 af, en heb nu een (blauwe) 12 Pro Max gekocht. Het verschil in omvang valt me mee (vasthouden), terwijl het scherm veel breder en mooier is (dan dat van de 11). Ben ook erg blij met de camera (en 3 lenzen). Top om zo’n camera nu altijd op zak te hebben, en met 5G zet je zelfs 4K filmbeelden onderweg naar huis alvast in iCloud klaar. Ik maakte er deze (Nederlandstalige) minireview - met foto & 4K filmbeelden - van: https://youtu.be/IFjNOOFiphg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

@lud70 je mini review slaat spijkers op zijn kop. Ik heb aardig wat reviews van de 12 serie gezien en daarin zit toch een hoop Blah Blah.. Dit is gewoon kort en krachtig en met juiste topics.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:54
[...]

De XS of 11 pro zitten er precies tussenin, mocht je echt voor formaat kiezen.

De 11 pro heb je op dit moment voor ongeveer het zelfde geld als de mini of 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jeff Benjamin (wie kent 'm niet!? de man gaat al honderd jaar mee :+ ) van 9to5mac over de final thoughts van iPhone 12 Mini:

''The iPhone 12 mini is, in my honest opinion, the best looking and best functioning smartphone that I’ve experienced in years.''

https://9to5mac.com/2020/...seline-iphone-ever-video/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:15:
Jeff Benjamin (wie kent 'm niet!? de man gaat al honderd jaar mee :+ ) van 9to5mac over de final thoughts van iPhone 12 Mini:

''The iPhone 12 mini is, in my honest opinion, the best looking and best functioning smartphone that I’ve experienced in years.''

https://9to5mac.com/2020/...seline-iphone-ever-video/
Had ie geen 12Pro gekregen zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:29:
[...]

Had ie geen 12Pro gekregen zeker :+
haha, dit was een video review / final thoughts van de 12 en 12 Mini.

Jeff is zelf persoonlijk meer van de Max modellen. Ook niet zo gek met die grote klauwen van 'm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Cool! Mijn dagelijkse werkplekkie ! (niet in de gracht) overigens.

Dit is hem in het donker :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o77kWhvzWby0HHMfRDpnyvb1FVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bel5ACSAoPcAwEOamoaCwUtb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Vildhjarta op 24-11-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
robbinonline schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:40:
De camera van de Max blijft me echt verbazen 😍

[Afbeelding]
Ik vind het niets speciaals. Ik kan met m’n 11 pro net zo een foto maken. Misschien iets minder detail, maar om nu te zeggen dat het een schitterende foto is? Nou nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Vildhjarta schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:32:
[...]

[Afbeelding]
Dit vind ik wel een hele gave foto!! Mooi hoe de dark modus z’n werk doet. Dit is duidelijk een verbetering tov m’n 11 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Al ziet de lucht ziet er wel een beetje uitgesmeerd uit...

Overigens heb ik zojuist toch gekozen voor de reguliere 12, de Mini vind ik ook een mooi dit maar eigenlijk vond ik hem net te klein. Dus binnenkort een blauwe 12 met een geel leder hoesje, gewoon omdat het kan :P

[ Voor 65% gewijzigd door vhal op 24-11-2020 12:41 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:47
Vildhjarta schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:32:
[...]

[Afbeelding]
Prima foto om te bekijken op een smartphone. Maar duidelijk dat smartphones nog lang niet het niveau van een echte camera evenaren wanneer je de foto op een laptop scherm bekijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Ricktachtig schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:44:
[...]

Prima foto om te bekijken op een smartphone. Maar duidelijk dat smartphones nog lang niet het niveau van een echte camera evenaren wanneer je de foto op een laptop scherm bekijkt.
Dat is altijd de trade-off, ik loop niet met een dikke pro camera op zak door het leven.

Natuurlijk zal die in de meeste gevallen elke phone camera omver schieten.

Ik vind met de 12 heb je iig altijd een prima camera op zak. Ik denk dat de nighmode shots nog wel beter kunnen overigens deze is los uit de hand geschoten met 1 sek sluitertijd.. Als je dit in het donker doet op statief met 30 set sluitertijd zal ie aanmerkelijk beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:19
Ricktachtig schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:44:
[...]

Denk je? Een 'echte' camera op auto-stand of nachtmodus stand maakt niet zoveel betere foto hoor. Die gooit gewoon de ISO de lucht in en is de scherpte ook weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Vildhjarta schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:51:
[...]
Dat is altijd de trade-off, ik loop niet met een dikke pro camera op zak door het leven.
Klopt, de beste camera is deze die je bij je hebt.

Maar als je erop uit trekt om dergelijke foto's te nemen, dan kies je inderdaad voor een betere camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Vildhjarta schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:51:
[...]

Natuurlijk zal die in de meeste gevallen elke phone camera omver schieten.

Ik vind met de 12 heb je iig altijd een prima camera op zak. Ik denk dat de nighmode shots nog wel beter kunnen overigens deze is los uit de hand geschoten met 1 sek sluitertijd.. Als je dit in het donker doet op statief met 30 set sluitertijd zal ie aanmerkelijk beter worden.
Ben het helemaal met je eens dat de beste camera degene is die je bij je hebt op het moment dat je een foto wilt maken. Maar "een dikke pro camera" is echt niet nodig. Een Fuji X100V of een Fuji X-E3 + 1 van de 1.4 prime lenzen en je hebt een erg compact systeem om mee uit de voeten te kunnen.

Maar de camera's op smartphones doen het zeker steeds beter. En laten we eerlijk zijn. Veel mensen kijken toch foto's terwijl ze met een scheef oog door een Instagram tijdlijn scrollen ;)
RigolleM schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:10:
[...]

Denk je? Een 'echte' camera op auto-stand of nachtmodus stand maakt niet zoveel betere foto hoor. Die gooit gewoon de ISO de lucht in en is de scherpte ook weg...
Met een lichtsterke prime lens kom je erg ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Ricktachtig schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:59:
[...]
Ben het helemaal met je eens dat de beste camera degene is die je bij je hebt op het moment dat je een foto wilt maken. Maar "een dikke pro camera" is echt niet nodig. Een Fuji X100V of een Fuji X-E3 + 1 van de 1.4 prime lenzen en je hebt een erg compact systeem om mee uit de voeten te kunnen.
Daar zeg je het al: er mee uit de voeten kunnen. Ik zie er veel rondlopen met hun 'pro' camera, willen een natuurfoto nemen, en pats springt die flash omhoog... 8)7

En jij hebt uw Fujifilm setup altijd bij de hand? Dus ook als er plots in de woonkamer zich iets voordoet en je het momentum wilt vastleggen? Uw diafragma, sluitertijd en ISO staan onmiddellijk goed?

Mijn fotomateriaal zit meestal in een fototas, die ligt niet in de woonkamer maar in de hobbykamer, moet die halen, uit de fotozak halen (prutsen met de rits), damned verkeerde lens, aanzetten, ja staat die nu nog op manueel, ...

Sorry maar in die tijd heb ik de foto vastgelegd met mijn smartphone en dan wil ik dat die ook een mooie foto neemt!
Met een lichtsterke prime lens kom je erg ver.
's Avonds in de donker zonder statief en los uit de hand? Been there done that... Not!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
RigolleM schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:21:
[...]

Daar zeg je het al: er mee uit de voeten kunnen. Ik zie er veel rondlopen met hun 'pro' camera, willen een natuurfoto nemen, en pats springt die flash omhoog... 8)7

En jij hebt uw Fujifilm setup altijd bij de hand? Dus ook als er plots in de woonkamer zich iets voordoet en je het momentum wilt vastleggen? Uw diafragma, sluitertijd en ISO staan onmiddellijk goed?

Mijn fotomateriaal zit meestal in een fototas, die ligt niet in de woonkamer maar in de hobbykamer, moet die halen, uit de fotozak halen (prutsen met de rits), damned verkeerde lens, aanzetten, ja staat die nu nog op manueel, ...

Sorry maar in die tijd heb ik de foto vastgelegd met mijn smartphone en dan wil ik dat die ook een mooie foto neemt!

[...]

's Avonds in de donker zonder statief en los uit de hand? Been there done that... Not!
Ik zeg nergens dat een smartphone camera geen nut heeft in bepaalde situaties. Ik maak regelmatig een foto met mijn S8 en denk er zelfs over na om een iPhone te halen als upgrade.

Wel vind ik dat wanneer ik een foto zou maken als bovenstaande voor ander gebruik dan vlug bekijken op een telefoon ik niet tevreden zou zijn. Ik ervaar namelijk totaal geen problemen in gebruik van mijn X100V en X-T4 met ibis om fatsoenlijke foto's te maken in moeilijk licht.

Verder gooi ik mijn X100V dan ook zonder hoesje of wat dan ook in mijn jas, tas op tafel of waar dan ook in huis om te kunnen gebruiken. Dat is het voordeel van een compacte fixed focal length camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Ricktachtig schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:07:
[...]

Verder gooi ik mijn X100V dan ook zonder hoesje of wat dan ook in mijn jas, tas op tafel of waar dan ook in huis om te kunnen gebruiken. Dat is het voordeel van een compacte fixed focal length camera.
Dat is zo te zien ook een camera van € 1300,00 als ik google mag geloven ;) mag hopen dat die een mooie foto kan maken ;)

Het mooie van telefoons tegenwoordig dat je een mutimedia-bel-machine-metcamera in je broekzak hebt, ik wil persoonlijk helemaal geen extra apparaat meeslepen dus neem ik genoegen met het beste wat ik op dat gebied kan krijgen. Dat is voor mij de iPhone en voor een ander wellicht een Google Pixel.

Ben meer dan tevreden over de Pro Max cam (vooral met meer licht en de video is echt super goed imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Vildhjarta schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:24:
[...]

Dat is zo te zien ook een camera van € 1300,00 als ik google mag geloven ;) mag hopen dat die een mooie foto kan maken ;)

Het mooie van telefoons tegenwoordig dat je een mutimedia-bel-machine-metcamera in je broekzak hebt, ik wil persoonlijk helemaal geen extra apparaat meeslepen dus neem ik genoegen met het beste wat ik op dat gebied kan krijgen. Dat is voor mij de iPhone en voor een ander wellicht een Google Pixel.

Ben meer dan tevreden over de Pro Max cam (vooral met meer licht en de video is echt super goed imho).
Snap ik helemaal. Dat is altijd de afweging. Meer kwaliteit of meer gemak. Wanneer de kwaliteit voor jouw use case goed genoeg is, dan is een iPhone het beste apparaat voor jou. Nogmaals ik ben zelf ook van plan over te stappen naar de 12 als nieuwe telefoon.

De camera is inderdaad niet spotgoedkoop, maar voor een iPhone Max betaal je ook minimaal 1259 tov bijvoorbeeld 699 voor een Samsung S20 FE of een iPhone 12 van 909 euro. Blijkbaar vinden wij als liefhebbers er meerwaarde in voor de meerprijs.

Voor ieder persoon een geschikt apparaat. Laten we het daar maar op houden.
Pagina: 1 ... 47 ... 75 Laatste