Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zrx0
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-03 03:47
Heb enkele dagen geleden de iPhone 12 mini zwart 256gb genomen. Wat een pracht toestel, wellicht een van de prachtigste en fijnste toestel die ik heb gehad van Apple. Zo mini is die ook weer niet en genoeg beeld. De design gaaf! Heb altijd wel een zwak gehad voor de iPhone 4 - tot SE (1e gen) design. De iPhone 6 tot 11 design nooit fan van geweest.

Maar wat betreft batterij, zag dat dat een puntje was voor velen. Maar ik vind de batterij prima. Ik houd er makkelijk hele dag mee..

Echt heel blij met deze aankoop, dit is geen budget toestel, nee Apple heeft dit jaar alle en toeters en bellen ook op de mini toegepast ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
*edit: hoort hier niet thuis *

[ Voor 113% gewijzigd door dave1972 op 20-11-2020 04:44 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Het design van de iPhones vind ik echt geweldig. Echt iPhone. Wat mij betreft is dit design unieker dan de designs hiervoor met de ronde randen. Ik vind het cleaner. Als ik de iPhone 11 en 12 naast elkaar heb liggen, beide zwart, dan vind ik de 12 echt fraai, de kleur zwart is ook een stuk donkerder. Mooi. Maar dat is smaak gevoelig natuurlijk.

De zwarte iPhone 12 is wel.. fleece doekje over voorkant en achterkant en.....repeat.

(de zijkant van de Pro overigens ook ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:12:
[...]

Heppie dezelfde mirror gebruikt?
Dat is een goeie, niet opgelet. Wellicht was dat het dingetje. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:56

JB

Cédric roelt!

Is er überhaupt al iemand concreter bezig geweest met 4G vs 5G auto vs 5G on kijkende naar battery life?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:32
JB schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:57:
Is er überhaupt al iemand concreter bezig geweest met 4G vs 5G auto vs 5G on kijkende naar battery life?
Heb 5G uitgezet, 4G only. Exacte cijfers heb ik niet maar in mijn beleving gaat batterij langer mee. Ik haal makkelijk een dag met mijn 12 Pro en soms wel langer dan een dag (heb ververs op de achtergrond etc ook uit staan, niet nodig imo). Daarnaast is mijn 4G (Voda) op sommige plekken veel sneller dan 5G, kortom vind tijd voor 5G nu nog niet rijp genoeg voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaymone op 20-11-2020 09:40 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Dennisweb schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:30:
5G testje op de parkeerplaats van het ziekenhuis in Hoogeveen. Niet slecht. :)
Dit was in Son en Breugel, gewoon binnen in huis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/su-VwavNSusoNKNbUVavUIS8QCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBKXG0wphXqH27v86T96LObN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
The Stimp! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:07:
[...]

Dit was in Son en Breugel, gewoon binnen in huis:
[Afbeelding]
Zeg je glasvezel of kabel dan maar op zou ik zeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:15

RnB

JB schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:57:
Niet met de vergelijking, maar wel met 5G only gebruik.

ik heb gelijk 5G only + Allow More data on 5G enabled toen ik mijn iPhone in gebruik heb genomen.
Zoals eerder aangegeven ben ik onder de indruk van de accuduur.
Met 4G only zal het misschien nog beter zijn, maar ik haal nu makkelijk een lange werkdag, dus dat is voor mij voldoende. :)

Ik bedenk me net dat ik tijdens kantooruren helemaal geen gebruik maak van 5G, want dual-sim. :+

Mijn verhaal van hierboven is dus niks waard.

[ Voor 11% gewijzigd door RnB op 20-11-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34
Ik weet niet of iemand toevallig 'Durov's Channel' in Telegram volgt (oprichter van Telegram). Maar hij kwam vandaag ook weer eens met een rant over Apple, dit maal over de iPhone 12 en het design. Hij vond het maar niks:
Just tried an iPhone 12 Pro – what an incredibly clunky piece of hardware. It looks and feels like an oversized version of an iPhone 5 from 2012, but with an ugly array of cameras sticking out at three different heights. The notorious notch and wide bezels are still there, creating a low screen-to-body ratio and general outdated feeling for the device.

9 years after Steve Jobs died, the company is still living off the technology and reputation he built, without any meaningful innovation. It’s no surprise iPhone sales were down by 21% earlier this year. If this trend continues, in 7-10 years time the global market share of iPhones will be negligible.

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
SgtElPotato schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:17:
Ik weet niet of iemand toevallig 'Durov's Channel' in Telegram volgt (oprichter van Telegram). Maar hij kwam vandaag ook weer eens met een rant over Apple, dit maal over de iPhone 12 en het design. Hij vond het maar niks:

[...]
Haha, dat Apple op z'n laatste benen staat, horen we ook al 9 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 19:25
Ach, ieder zijn mening. Ik ben blij met mijn iPhone 12 Pro Max. Gebruikerservaring van iOS is subliem en het design spreekt mij heel erg aan. Ook niet verwacht dat ik zo blij zou zijn met Face ID komende vanaf een iPhone 7.

Voor de aardigheid eens door wat Android-topics gescrollt en als ik dat allemaal lees (problemen met hardware en vooral software en na 2 jaar na launch al geen updates meer) dan kan ik me niet voorstellen dat ik ooit een Android-telefoon zal kopen. Al vanaf de iPhone 3G bij Apple en ik moet zeggen, met heel veel plezier en als ik zie hoe mijn iPhone 7 en zelfs iPhone 5S nog werken en qua software up-to-date zijn, dan geeft dat veel vertrouwen de komende jaren.

[ Voor 11% gewijzigd door Naafkap op 20-11-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

En, mensen met het lock screen probleem, verhelpt de nieuwe iOS update het? (Hier geen last van gehad gelukkig)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30
Naafkap schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:58:
Ach, ieder zijn mening. Ik ben blij met mijn iPhone 12 Pro Max. Gebruikerservaring van iOS is subliem en het design spreekt mij heel erg aan. Ook niet verwacht dat ik zo blij zou zijn met Face ID komende vanaf een iPhone 7.

Voor de aardigheid eens door wat Android-topics gescrollt en als ik dat allemaal lees (problemen met hardware en vooral software en na 2 jaar na launch al geen updates meer) dan kan ik me niet voorstellen dat ik ooit een Android-telefoon zal kopen. Al vanaf de iPhone 3G bij Apple en ik moet zeggen, met heel veel plezier en als ik zie hoe mijn iPhone 7 en zelfs iPhone 5S nog werken en qua software up-to-date zijn, dan geeft dat veel vertrouwen de komende jaren.
Jaren lang Android gehad. Idd....niets anders dan troubleshooting en “gedoe”. Elke dag 10 apps de updaten, legen van cache geheugen van apps of van t toestel, battery drains en ga zo maar door. Toen ik de iPhone X kocht was het even wennen, maar het verschil is bizar. iOS loopt jaren voor op gebruiksgemak! Nooit meer anders.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 11:58
SgtElPotato schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:17:

[...]
Ja, dat is namelijk totaal niet biased. Oh wacht... jewel! Telegram ligt in in een clinch met Apple..
Even naar beneden scrollen:

I hope you all liked the latest Telegram update – our 8th major update this year. This new version of Telegram could have become available to you several days earlier. But it didn’t, because of Apple’s desire to control every mobile app in the world. Few iPhone users realise how the policies of Apple make their lives worse. That’s why I decided to write the post below.
687.5Kviewsedited
17:55
July 28

Durov's Channel✔
7 Reasons Every iPhone User Should Be Worried About the App Store’s 30% Tax

In the last few months, many prominent app developers voiced their disapproval of the App Store policies Apple imposes on all apps. Why should that concern you if you own an iPhone? Here are 7 reasons.

HIGHER PRICES. Apple’s 30% commission makes all apps and digital goods more expensive for you. It goes on top of the price you pay to developers for any services and games you buy on your phone. You pay more for every app, even though Apple already charged you a few hundred dollars more for your iPhone than it cost to make. In short, you keep paying even after you have paid.

CENSORSHIP. Some content in apps like Telegram is unavailable to you because Apple censors what is allowed on the App Store, which it fully controls to enforce the 30% tax. Apple even restricts us – app developers – from telling our users that certain content was hidden for iPhone users specifically at their request. Apple should realize how ridiculous their attempt to globally censor content looks: imagine a web browser deciding which websites you are allowed to view.

LACK OF PRIVACY. In order to install an app from the App Store, you must first create an Apple account and log in using it. After that, every single app you download and every push notification you receive is tied to your account, making you an easier target to track. Since the main reason you have to use an Apple account to download an iPhone app is Apple’s desire to enforce their 30% commission, the cost of their greed also includes your private data.

DELAYS IN APP UPDATES. You get new versions of your apps several days or weeks after they are actually ready, because Apple’s review team is notoriously inefficient and often delays approval for no apparent reason. You would think Apple could use the billions of dollars it receives from third-party apps to hire additional moderators. Somehow they are unable to do even that, and us – big apps like Telegram – typically have to wait several days to publish updates.

FEWER APPS. Apple’s 30% commission on apps goes on top of all the other expenses developers must pay for: government taxes such as VAT (~20%), wages, research, servers, marketing. Many apps would have been net profitable in a world without Apple’s 30% commission, but being forced to surrender 30% of their revenue to Apple makes them unsustainable. As a result, many of them go bankrupt and lots of great apps you could have enjoyed just don’t exist.

MORE ADS IN APPS. Because Apple makes selling premium services and accepting donations one-third less meaningful for developers, many of them have to show ads in their apps in order for their companies to survive. Apple’s policies skew the entire industry towards selling user data instead of letting them adopt more privacy-friendly business models like selling additional services to their users.

WORSE APPS. Billions of dollars are taken from developers who could have otherwise spent those funds on improving the quality of the apps you use every day. Instead, this money rests idly in Apple’s offshore bank accounts and does nothing for the world, while app developers struggle to find resources for the research and development the world needs.

The situation is so bad that one would expect Apple’s 30% cut to be unsustainable. Yet it’s been around for more than 10 years and is still there. In my Telegraph post below, I'm explaining how Apple has been able to trick consumers and regulators into inaction for so long.
Telegraph – Pavel Durov
7 Myths Apple Is Using to Justify Their 30% Tax on Apps
Apple spends a lot of money on PR and lobbying in order to keep their monopoly power. If you follow the debate around Apple’s 30% cut that results in higher prices and worse apps, you are guaranteed to encounter at least one of the false narratives disclosed…[/i]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:11
Ben jaren Android gebruiker en sinds iPhone 6 ook iphone gebruiker maar zeggen dat Android alleen maar problemen is vind ik niet waar. Vooral de laatste jaren heeft Android hele grote stappen gemaakt wat betreft stabiliteit en consistentie en zijn er zelden bugs. Elke iOS versie heeft trouwens ook altijd wel bugs of je hoort van iphones met hardware problemen.

Probleem zit hem vaak in de gebruiker en dat heeft Apple beter voor elkaar.

Ik ga niets afkraken want beide besturingssystemen of smartphones hebben zo hun voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Edit: opgelost.

[ Voor 96% gewijzigd door THE_BASE op 20-11-2020 21:24 ]

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34
WouterL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:19:
[...]

Ja, dat is namelijk totaal niet biased. Oh wacht... jewel! Telegram ligt in in een clinch met Apple..
Even naar beneden scrollen:

I hope you all liked the latest Telegram update – our 8th major update this year. This new version of Telegram could have become available to you several days earlier. But it didn’t, because of Apple’s desire to control every mobile app in the world. Few iPhone users realise how the policies of Apple make their lives worse. That’s why I decided to write the post below.
687.5Kviewsedited
17:55
July 28

Durov's Channel✔
7 Reasons Every iPhone User Should Be Worried About the App Store’s 30% Tax

In the last few months, many prominent app developers voiced their disapproval of the App Store policies Apple imposes on all apps. Why should that concern you if you own an iPhone? Here are 7 reasons.

HIGHER PRICES. Apple’s 30% commission makes all apps and digital goods more expensive for you. It goes on top of the price you pay to developers for any services and games you buy on your phone. You pay more for every app, even though Apple already charged you a few hundred dollars more for your iPhone than it cost to make. In short, you keep paying even after you have paid.

CENSORSHIP. Some content in apps like Telegram is unavailable to you because Apple censors what is allowed on the App Store, which it fully controls to enforce the 30% tax. Apple even restricts us – app developers – from telling our users that certain content was hidden for iPhone users specifically at their request. Apple should realize how ridiculous their attempt to globally censor content looks: imagine a web browser deciding which websites you are allowed to view.

LACK OF PRIVACY. In order to install an app from the App Store, you must first create an Apple account and log in using it. After that, every single app you download and every push notification you receive is tied to your account, making you an easier target to track. Since the main reason you have to use an Apple account to download an iPhone app is Apple’s desire to enforce their 30% commission, the cost of their greed also includes your private data.

DELAYS IN APP UPDATES. You get new versions of your apps several days or weeks after they are actually ready, because Apple’s review team is notoriously inefficient and often delays approval for no apparent reason. You would think Apple could use the billions of dollars it receives from third-party apps to hire additional moderators. Somehow they are unable to do even that, and us – big apps like Telegram – typically have to wait several days to publish updates.

FEWER APPS. Apple’s 30% commission on apps goes on top of all the other expenses developers must pay for: government taxes such as VAT (~20%), wages, research, servers, marketing. Many apps would have been net profitable in a world without Apple’s 30% commission, but being forced to surrender 30% of their revenue to Apple makes them unsustainable. As a result, many of them go bankrupt and lots of great apps you could have enjoyed just don’t exist.

MORE ADS IN APPS. Because Apple makes selling premium services and accepting donations one-third less meaningful for developers, many of them have to show ads in their apps in order for their companies to survive. Apple’s policies skew the entire industry towards selling user data instead of letting them adopt more privacy-friendly business models like selling additional services to their users.

WORSE APPS. Billions of dollars are taken from developers who could have otherwise spent those funds on improving the quality of the apps you use every day. Instead, this money rests idly in Apple’s offshore bank accounts and does nothing for the world, while app developers struggle to find resources for the research and development the world needs.

The situation is so bad that one would expect Apple’s 30% cut to be unsustainable. Yet it’s been around for more than 10 years and is still there. In my Telegraph post below, I'm explaining how Apple has been able to trick consumers and regulators into inaction for so long.
Telegraph – Pavel Durov
7 Myths Apple Is Using to Justify Their 30% Tax on Apps
Apple spends a lot of money on PR and lobbying in order to keep their monopoly power. If you follow the debate around Apple’s 30% cut that results in higher prices and worse apps, you are guaranteed to encounter at least one of the false narratives disclosed…[/i]
Jup, komen vaker berichten voorbij van hem.
Prima dat je dingen niet tof vind enzo, maar als ceo mag je je wel wat professioneler opstellen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Alekz87 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:33:
[...]

Jaren lang Android gehad. Idd....niets anders dan troubleshooting en “gedoe”. Elke dag 10 apps de updaten, legen van cache geheugen van apps of van t toestel, battery drains en ga zo maar door. Toen ik de iPhone X kocht was het even wennen, maar het verschil is bizar. iOS loopt jaren voor op gebruiksgemak! Nooit meer anders.
Gotta ❤️ IOS!!!! ❤️😍❤️🙏😎👌👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:56
THE_BASE schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:06:
[Afbeelding]

Volgens Apple is het cosmetische schade en dient de retailer het om te ruilen. Apple doet hier helaas niets aan.
Vind ik niet gek. Aangezien je je apparaat bij de retailer hebt gekocht. Voor garantie kan je wel bij Apple terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:03
LuNaTiC schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:03:
En, mensen met het lock screen probleem, verhelpt de nieuwe iOS update het? (Hier geen last van gehad gelukkig)
Yes, is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:21
nu alleen een nog een jailbreak :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

Tja altijd thuis geweest met iOS, afgelopen woensdag de overstap van mijn One Plus 3T naar de 12 Mini (64GB) gedaan. Goddamn ben ik blij met dat ding, het formaat is heerlijk, het beeld scherper dan ooit, voor mij tenminste. Helaas hoesje vergeten op te halen vandaag, baltische blauw. leren... hopelijk past die bij het blauwe toestel, zat nog te twijfelen voor de product red versie maar toch iets te extreem (kwa kleur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
danda schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:43:
nu alleen een nog een jailbreak :)
Voor wat ? Je bent bekend dat je met iOS 14.3 straks je iconen kan wijzigen ? Dus een compleet theme er op kan zetten ? YouTube adfree heb ik al ads in de apps heb ik ook niet, dus voor mij is er geen jailbreak meer nodig 🙂

Voor themes zie deze vid YouTube: install Themes From The AppStore FREE & EASY - iOS 14 customization

[ Voor 16% gewijzigd door dave1972 op 21-11-2020 09:01 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 11:56

JB

Cédric roelt!

LuNaTiC schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:03:
Specifiek update-je :D Alleen de mini hier thuis.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:08
Sinds 13 november in het bezit van een 12 mini. Tot en met gisterenmiddag geen last gehad van GPS issues, maar gisteravond toen ik terug naar huis ging rijden was er een enorme lag: navigatie liep gewoon een paar kilometer/minuten achter. Ik kon op het scherm gewoon zien hoe ik een afslag paar minuten ervoor heb genomen. 😅

Dit probleem had ik vorig jaar ook toen ik even een iPhone 7plus van m'n vrouw had geleend. Dat kwam vaker voor, en ik kon het alleen oplossen door het toestel te herstarten.

Ben van Android overgestapt op iPhone. Hoop echt dat dit een incident was... :/

Het issue zag ik met zowel Waze, Google Maps en Maps zelf. Het was dus geen issue met een specifieke app.

Klinkt dit herkenbaar? Had gisterochtend de iOS update geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
sylvesterrr schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:21:
Sinds 13 november in het bezit van een 12 mini. Tot en met gisterenmiddag geen last gehad van GPS issues, maar gisteravond toen ik terug naar huis ging rijden was er een enorme lag: navigatie liep gewoon een paar kilometer/minuten achter. Ik kon op het scherm gewoon zien hoe ik een afslag paar minuten ervoor heb genomen. 😅

Dit probleem had ik vorig jaar ook toen ik even een iPhone 7plus van m'n vrouw had geleend. Dat kwam vaker voor, en ik kon het alleen oplossen door het toestel te herstarten.

Ben van Android overgestapt op iPhone. Hoop echt dat dit een incident was... :/

Het issue zag ik met zowel Waze, Google Maps en Maps zelf. Het was dus geen issue met een specifieke app.

Klinkt dit herkenbaar? Had gisterochtend de iOS update geïnstalleerd.
Was het op de telefoon zelf? Of aangesloten op het scherm van de auto via CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Mijn iPhone 12 mini heeft een enorm hoog verbruik van de blootstelling melding... 27% verbruik, wat verreweg het meeste is van alle apps. In een nacht tijd, ruim een halve accu leeg. Ik heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar mocht niet baten. Heb de telefoon in batterij besparing staan snachts. Weet iemand een oplossing?

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:40
s006110 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:52:
Mijn iPhone 12 mini heeft een enorm hoog verbruik van de blootstelling melding... 27% verbruik, wat verreweg het meeste is van alle apps. In een nacht tijd, ruim een halve accu leeg. Ik heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar mocht niet baten. Heb de telefoon in batterij besparing staan snachts. Weet iemand een oplossing?
Ik hier ook met een 12 pro Max last van. Op de iPhone X was dit niet zo erg.

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
stevenleemans schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:35:
[...]

Was het op de telefoon zelf? Of aangesloten op het scherm van de auto via CarPlay?
Op het scherm van de auto via CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 10:07
Gisteren m'n iPhone 12 mini ontvangen en in gebruik genomen (iOS update naar 14.2.1 en een backup via iTunes terugzetten; daarna nog een keer de telefoon uit & aan gezet).

Alles werkt goed, maar wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen: NFC tags lezen. Waar ik de tag ook hou, de telefoon blijft 'ready to scan' met de scan-animatie in beeld.

Geprobeerd met tags:
  • AliExpress aangeschafte NFC tag, uitleesbaar met een standaard NFC kaartlezer
  • laadpas elektrische auto, werkende NFC en uitleesbaar met een standaard NFC kaartlezer
  • OV-chipkaart
  • bankpas met werkende NFC
Geprobeerd met tools:
  • NFC for iPhone
  • NFC Tools
  • NXP TagInfo
Doe ik iets fout? Zijn er tweakers bij wie dit wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
waarschijnlijk woon jij midden in een COVID-19 brandhaard... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
_Bailey_ schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:08:
[...]

waarschijnlijk woon jij midden in een COVID-19 brandhaard... :+
Jep, de hele nacht lopen er besmette mensen bij mij naar binnen... 🤪

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 09:43
vanaalten schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:04:
Gisteren m'n iPhone 12 mini ontvangen en in gebruik genomen (iOS update naar 14.2.1 en een backup via iTunes terugzetten; daarna nog een keer de telefoon uit & aan gezet).

Alles werkt goed, maar wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen: NFC tags lezen. Waar ik de tag ook hou, de telefoon blijft 'ready to scan' met de scan-animatie in beeld.

Geprobeerd met tags:
  • AliExpress aangeschafte NFC tag, uitleesbaar met een standaard NFC kaartlezer
  • laadpas elektrische auto, werkende NFC en uitleesbaar met een standaard NFC kaartlezer
  • OV-chipkaart
  • bankpas met werkende NFC
Geprobeerd met tools:
  • NFC for iPhone
  • NFC Tools
  • NXP TagInfo
Doe ik iets fout? Zijn er tweakers bij wie dit wel lukt?
Zo vroeg ik mij af waar de NFC scan optie in Control Center is gebleven. Op mijn X was ie er nog, op de 12 Pro niet meer 😢
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ8kG_OjxVBOevs7T-Ap9OCRmZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48aq43AirKgvh8YrQFpZuF2D.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kon overigens wél de NFC in mijn paspoort scannen in de Digid app. Ik moest hem helemaal bovenaan de telefoon houden voordat ie hem zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Vandaag ontvangen en ik moet zeggen dat dit ontwerp een complete misser is. Door de scherpe randen doet het fysiek pijn om de iPhone te gebruiken. Is een hoesje zo gemeengoed geworden dat niemand het hier over heeft?

Heb er maar een goedkoop hoesje van de telefoonboer omheen gedaan maar nu werken de knoppen nauwelijks.

[ Voor 19% gewijzigd door Wolfos op 21-11-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Wolfos schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:37:
Vandaag ontvangen en ik moet zeggen dat dit ontwerp een complete misser is. Door de scherpe randen doet het fysiek pijn om de iPhone te gebruiken. Is een hoesje zo gemeengoed geworden dat niemand het hier over heeft?
heb met mijn 12 Mini in jaren niet zo'n fijne ervaring gehad wat betreft ergonomie/handzaamheid met een iPhone.
Ik ervaar 0 ''fysieke pijn'' zoals jij het omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
sylvesterrr schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:56:
[...]

Op het scherm van de auto via CarPlay.
Helaas ligt dat met 100% zekerheid aan de software van de auto.

Bij bepaalde merken/systemen wordt dit perfect weergegeven, bij andere problemen.

Welke wagen heb je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 18:26
striper schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:34:
[...]

Zo vroeg ik mij af waar de NFC scan optie in Control Center is gebleven. Op mijn X was ie er nog, op de 12 Pro niet meer 😢
Op de iPhone XS en daarboven zit NFC background reading, je kunt dus gewoon een tag bij je telefoon houden om een actie uit te voeren. Zo heb ik op mijn bed een NFC sticker geplakt waarmee ik alle lichten in mijn woning uit zet door ff met mijn telefoon er tegenaan te tikken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
stevenleemans schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:45:
[...]

Helaas ligt dat met 100% zekerheid aan de software van de auto.

Bij bepaalde merken/systemen wordt dit perfect weergegeven, bij andere problemen.

Welke wagen heb je?
Ik heb een week lang zonder problemen kunnen navigeren. Zelfs gisteren op de heenweg. Pas gisteravond op de terugweg ging het niet goed. Ik gok dat het straks wel goed zal werken. Had trouwens ook het idee dat de vrouw (de navigatiestem) lichtjes ging stotteren...

Mercedes A-klasse uit 2016 (w176).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
sylvesterrr schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:05:
[...]

Ik heb een week lang zonder problemen kunnen navigeren. Zelfs gisteren op de heenweg. Pas gisteravond op de terugweg ging het niet goed. Ik gok dat het straks wel goed zal werken. Had trouwens ook het idee dat de vrouw (de navigatiestem) lichtjes ging stotteren...

Mercedes A-klasse uit 2016 (w176).
Das het probleem helaas bij sommige merken die CarPlay op hun auto aanbieden. Soms werkt het, soms niet. Maar ik ben er wel zeker van dat het niet aan je telefoon ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 19:25

Heb er maar een goedkoop hoesje van de telefoonboer omheen gedaan maar nu werken de knoppen nauwelijks.
Pijn? Eh sorry hoor, maar als dat al pijn doet? Ik vind het juist heerlijk stevig in de hand liggen (zonder hoesje) en dat gaat prima met mijn kantoorhandjes. De randen zijn ook minder scherp dan de iPhone 5-serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:44
Ik heb de iPhone 12 mini nu een week. Heb een tijdje een 11 pro gehad, maar vond die te groot dus was toen teruggegaan naar m'n oude iPhone 7. De iPhone 12 mini leek daarmee een logische keus.

Moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de performance in zo'n kleine telefoon. De batterij leek de eerste dagen wel redelijk snel leeg te gaan, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat je veel aan het configureren en installeren bent. Nu heb ik met zo'n 4u usage per dag aan het einde van de dag nog 50% over. Dat is dus ruim voldoende.

Moet wel zeggen dat ik niet echt een heavy phone user ben, doe voornamelijk de volgende dingen:
- Telefoneren (ik telefoneer relatief veel, zo'n 2-3u per dag)
- Whatsapp
- Youtube
- Safari / maps etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
striper schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:34:
Ik kon overigens wél de NFC in mijn paspoort scannen in de Digid app. Ik moest hem helemaal bovenaan de telefoon houden voordat ie hem zag.
Ah, even geprobeerd - en inderdaad, ik kon de DigiD app activeren met m'n paspoort (en neem maar even aan dat 'ie dat met NFC deed en niet de camera).

Wel een beetje jammer dat ik er met die losse AliExpress tags verder niets kon. :(

Edit: ligt dus niet aan de tags, denk ik, en ook niet aan de NFC van mijn iPhone. Lijkt meer te zijn dat de NFC tools er niets mee kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 21-11-2020 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
dennissimeau schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:36:
Zo heb ik op mijn bed een NFC sticker geplakt waarmee ik alle lichten in mijn woning uit zet door ff met mijn telefoon er tegenaan te tikken. :P
@dennissimeau, toevallig ook tips voor betrouwbaar en werkende NFC stickers?

Edit: never mind! Ben even in de 'automation' app gegaan en kon probleemloos een actie maken als een AliExpress tag door de telefoon gezien wordt. Is dus niets mis met telefoon of tag, meer dat ik er met de NFC tools blijkbaar niets mee kan.

[ Voor 26% gewijzigd door vanaalten op 21-11-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:51

Fordman

Fordman

dennissimeau schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:36:
[...]

Op de iPhone XS en daarboven zit NFC background reading, je kunt dus gewoon een tag bij je telefoon houden om een actie uit te voeren. Zo heb ik op mijn bed een NFC sticker geplakt waarmee ik alle lichten in mijn woning uit zet door ff met mijn telefoon er tegenaan te tikken. :P
Nice! Ben helemaal niet thuis met NFC I.c.m. tags. Is het bijvoorbeeld zo te realiseren dat je met een tik op de tag je beloon uitgaat en de wekker om 7:11 gezet wordt?

The One And Only

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Goedkoop is duurkoop 😉
De vaak wat duurdere hoesjes werkt het prima maar ook zat andere betaalbare waarbij het goed werkt
Gewoon een verkeerde koop gedaan

[ Voor 13% gewijzigd door Roos79 op 21-11-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Roos79 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:12:
[...]

Goedkoop is duurkoop 😉
De vaak wat duurdere hoesjes werkt het prima maar ook zat andere betaalbare waarbij het goed werkt
Gewoon een verkeerde koop gedaan
Ja dat was me wel duidelijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Fordman schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:30:
[...]

Nice! Ben helemaal niet thuis met NFC I.c.m. tags. Is het bijvoorbeeld zo te realiseren dat je met een tik op de tag je beloon uitgaat en de wekker om 7:11 gezet wordt?
Ik ben er pas net in thuis, maar zo ongeveer kan dat inderdaad wel.
Heb zelf een wekker ingesteld voor 05:45. Zodra ik de tag aantik wordt de telefoon op 'do not disturb' gezet en de wekker wordt 'aan' gezet.

Vooralsnog werkt het soms niet helemaal ideaal - je kan ook als actie 'create alarm' doen, maar (1) je kan niet zelf de snoozefunctie uitzetten of de wekmelodie kiezen en (2) als je de tag meermaals aantikt krijg je meerdere alarmen die ook niet verwijderd worden na het afgaan van de wekker.

Maar, ben er zelf nog nauwelijks in thuis en met scripting kan je wellicht een hoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 22:09
Ik wil na aanschaf van mijn iPhone 12 Pro Max het gratis jaarabo van Apple TV+ activeren. Maar ik krijg deze optie nergens te zien. Alleen het proefabo van 7 dagen. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Extreme smell schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:48:
Ik wil na aanschaf van mijn iPhone 12 Pro Max het gratis jaarabo van Apple TV+ activeren. Maar ik krijg deze optie nergens te zien. Alleen het proefabo van 7 dagen. Klopt dit?
Ik heb zelfs die 7 dagen niet gekregen. Alleen een proef abo voor een maand voor Apple One.
Ik denk dat dit komt door dat ik TV+ een week proef abo heb afgesloten toen het net uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
Tartarus schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:31:
[...]

Ik heb zelfs die 7 dagen niet gekregen. Alleen een proef abo voor een maand voor Apple One.
Ik denk dat dit komt door dat ik TV+ een week proef abo heb afgesloten toen het net uitkwam.
En Arcade?
Als je al eens Apple TV heb gehad word er Arcade aangeboden dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Roos79 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:37:
[...]

En Arcade?
Als je al eens Apple TV heb gehad word er Arcade aangeboden dacht ik?
Nee ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
Hier word het bij instellingen gelijk aangeboden als tweede vakje bieden ze dat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Ik heb het wel een jaar voor nop, je mist er niks aan.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Roos79 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:44:
[...]

Hier word het bij instellingen gelijk aangeboden als tweede vakje bieden ze dat aan.
Evenals AppleCare en Apple Arcade

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 11:49
Weet even niet waar ik dit moet plaatsen want het gaat over iOS, de nieuwe iPhone en een Apple Watch maar.. Zowel mijn vrouw en ik zijn hier tegen aan gelopen tijdens de overstap van een 11 Pro (ik) en een Xr: https://discussions.apple.com/thread/251962095

tl;dr: Alle activiteit badges weg van de laatste 5 jaar. Volgens die link lost het zichzelf op maar, dat is maar 1 claim. We hebben ze succesvol kunnen redden via de stappen daar dus wilde het graag even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
@ex87 Dat is hier al meermaals ter sprake geweest of misschien in het Apple Watch topic maar heb hier op tweakers veel over gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 11:49
@Roos79 Ah sorry, weekje weg geweest dus kon het nergens terug vinden. Wat een gekloot om te repareren zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
@ex87 Dit speelde daarvoor al volgens mij en is denk ik vooral in het watch topic genoemd.
Met de up date naar ios 14 en watch os6 dacht ik dus rond september/oktober

[ Voor 34% gewijzigd door Roos79 op 21-11-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeestje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-08 22:00
Al 2 dagen met m’n telefoon aan het spelen en het is tijd om hem op te laden.
Nu kom ik van de X af en heb in geen USB-C brick, heeft iemand recent ook zo’n brick gekocht die hijzelf aanraad?

Ben voornamelijk altijd voor items die ‘zelf’ van de leverancier zijn, maar tegenwoordig zijn er ook andere high graded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
mrbeastnl schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:40:
Al 2 dagen met m’n telefoon aan het spelen en het is tijd om hem op te laden.
Nu kom ik van de X af en heb in geen USB-C brick, heeft iemand recent ook zo’n brick gekocht die hijzelf aanraad?

Ben voornamelijk altijd voor items die ‘zelf’ van de leverancier zijn, maar tegenwoordig zijn er ook andere high graded
Anker is degene die ik gekocht heb ( de nano versie )

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Vandaag even weer met de 12 Pro Max van iemand mogen spelen, geef eerlijk toe..wat een schitterend scherm!
Heb ook het idee dat het scherm van de Max op de een of andere manier helderder/mooier is dan de reguliere 12 Pro, al hebben ze hetzelfde display (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:50
ed14n schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:50:
Ik heb de iPhone 12 mini nu een week. Heb een tijdje een 11 pro gehad, maar vond die te groot dus was toen teruggegaan naar m'n oude iPhone 7. De iPhone 12 mini leek daarmee een logische keus.

Moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de performance in zo'n kleine telefoon. De batterij leek de eerste dagen wel redelijk snel leeg te gaan, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat je veel aan het configureren en installeren bent. Nu heb ik met zo'n 4u usage per dag aan het einde van de dag nog 50% over. Dat is dus ruim voldoende.

Moet wel zeggen dat ik niet echt een heavy phone user ben, doe voornamelijk de volgende dingen:
- Telefoneren (ik telefoneer relatief veel, zo'n 2-3u per dag)
- Whatsapp
- Youtube
- Safari / maps etc.
Bij mij is die dan helemaal leeg, geen heavy user, ook geen Facebook geen push meldingen enz. Welke provider heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:44
Sinan10 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:14:
[...]

Bij mij is die dan 100% ben ook geen heavy user, ook geen Facebook geen push meldingen enz. Welke provider heb je?
Ik zit bij KPN. Ik heb zelf trouwens de 5G functionaliteit uitgezet. Nu ik erover nadenk is dat waarschijnlijk het battery verschil. Ik merkte ook geen performance gain met 5G, op zowel 4G als 5G haal ik 200mbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
Jaymone schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:10:
Vandaag even weer met de 12 Pro Max van iemand mogen spelen, geef eerlijk toe..wat een schitterend scherm!
Heb ook het idee dat het scherm van de Max op de een of andere manier helderder/mooier is dan de reguliere 12 Pro, al hebben ze hetzelfde display (toch?)
Schermen zijn hetzelfde maar misschien stonden instellingen anders 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:50
ed14n schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:25:
[...]

Ik zit bij KPN. Ik heb zelf trouwens de 5G functionaliteit uitgezet. Nu ik erover nadenk is dat waarschijnlijk het battery verschil. Ik merkte ook geen performance gain met 5G, op zowel 4G als 5G haal ik 200mbit.
Heb 5g ook uitstaan, 4g is voor nu prima te doen. Heb wel t-mobile, denk dat dat de boosdoener is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfos
Staat bij mij in de Settings app, bijna helemaal bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 22:09
Wolfos schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:26:
[...]

Staat bij mij in de Settings app, bijna helemaal bovenaan.
Daar staat bij mij alleen de mogelijkheid om AppleCare+ toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 12:05
Ik heb altijd last van unlocken met vingerafdruk/face ID.. het gaat nooit altijd zo vloeiend was ik wilde. Nu ben ik met mijn huidige telefoon voor het eerst overgestapt naar Android, nu heb ik een Mi Band die eigenlijk ervoor zorgt dat mijn telefoon altijd direct unlocked (zonder vingerafdruk/gezicht te scannen). Is dat in iOS ook in te stellen? Indien smart watch aanwezig -> unlock telefoon zonder FaceID?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zonder dat maar wel met dual sim op 4g en batterijbesparing ging er hier in een nacht ook al eens ~20% vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 06:38
Heeft iemand enig idee waarom je bij het activeren van eSIM op "werk contacten bij" moet klikken (KPN)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op zondag 22 november 2020 @ 06:23:
Heeft iemand enig idee waarom je bij het activeren van eSIM op "werk contacten bij" moet klikken (KPN)?
Ik durf niet te zeggen wáárom, maar het klopt wel dat je het voorbij hebt zien komen. Er gebeurd verder niks als je het bevestigd. Bij het verwijderen van een ESIM vraagt hij weer hetzelfde, maar gebeurd er ook niks. Wellicht om je er aan te herinneren dat er nummers op de harde SIM opgeslagen kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dennisdn schreef op zondag 22 november 2020 @ 06:38:
[...]

Ik durf niet te zeggen wáárom, maar het klopt wel dat je het voorbij hebt zien komen. Er gebeurd verder niks als je het bevestigd. Bij het verwijderen van een ESIM vraagt hij weer hetzelfde, maar gebeurd er ook niks. Wellicht om je er aan te herinneren dat er nummers op de harde SIM opgeslagen kunnen zijn.
Ik kan ook nergens terugvinden wat een eventueel gevolg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op zondag 22 november 2020 @ 06:59:
[...]

Ik kan ook nergens terugvinden wat een eventueel gevolg is.
Ik heb een paar keer heen- en weer moeten gaan tussen harde Sim en ESIM omdat de eerste ESIM die ik ontving niet goed was. En telkens moest ik die contacten bevestigen, ook om de ESIM weer te kunnen verwijderen. Maar ik heb goed opgelet en hij zit niet aan de echte contactenlijst o.i.d. Wat dat betreft kan je "veilig" die actie bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dennisdn schreef op zondag 22 november 2020 @ 07:03:
[...]

Ik heb een paar keer heen- en weer moeten gaan tussen harde Sim en ESIM omdat de eerste ESIM die ik ontving niet goed was. En telkens moest ik die contacten bevestigen, ook om de ESIM weer te kunnen verwijderen. Maar ik heb goed opgelet en hij zit niet aan de echte contactenlijst o.i.d. Wat dat betreft kan je "veilig" die actie bevestigen.
Bij een eSIM kan toch geen foutmarge zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op zondag 22 november 2020 @ 07:09:
[...]

Bij een eSIM kan toch geen foutmarge zitten?
Zou ik ook denken. Maar de helpdesk van Voda kreeg met geen mogelijkheid data aan de gang op de eerste ESIM die ik ontving. De winkel lukte het ook niet. Degene die ik daarna opgestuurd kreeg deed het wel direct perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:16

ja3

Ook hier relatief veel verbruik. Maar als je verder weinig doet met de iPhone is dat vrij logisch denk ik? Op diverse fora zie ik mensen met het snel leeglopen van hun iPhone. Vaak heeft dit te maken met dual sim setup.
Zie bijvoorbeeld https://discussions.apple.com/thread/251956914

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkppeCaoMMh3d7HCqIrjBySpZ2s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEvdcKtd564Fbh80vkhiK5lD.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 8% gewijzigd door ja3 op 22-11-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
epoman schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:20:
[...]

Zonder dat maar wel met dual sim op 4g en batterijbesparing ging er hier in een nacht ook al eens ~20% vanaf.
Heb de corona melder er even af gegooid, en het leeglopen is wel wat minder, maar nog steeds veel. Ook ik heb een dualsim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
ja3 schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:39:
[...]

Ook hier relatief veel verbruik. Maar als je verder weinig doet met de iPhone is dat vrij logisch denk ik? Op diverse fora zie ik mensen met het snel leeglopen Vaak te maken met Dual sim setup.
Zie bijvoorbeeld https://discussions.apple.com/thread/251956914

[Afbeelding]
Voor vannacht ga ik de dualsim eens uitschakelen, en kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:52

Grin

Ride si sapis.

Klopt, mijn iPhone 12 Pro met dual sim is ook echt een drama. Ik haal net 1 dag en dan is het over, zonder dual sim haal ik 3+ dagen. Waardeloos... Heb al met Apple aan de lijn gehangen, maar ja, die lui weten niks en vragen mij de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Heb ik gedaan maar de ellende blijft. Er is iets aan de hand met dual sim, dat is mij wel duidelijk. Zodra ik het uitschakel gaat mijn batterij meer dan dubbel zo lang mee...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik blijf het bijzonder vinden dat een individuele configuratie zo verschillend kan uitpakken. De Corona-melder staat bij mij op 5% batterijgebruik. Nog steeds te hoog maar gezien de situatie waar we in zitten wel tijdelijk aanvaardbaar. En dualsim aan of uit geeft bij mij helemaal geen merkbaar verschil in batterij.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 22-11-2020 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
turkeyhakan schreef op zondag 22 november 2020 @ 06:23:
Dennisdn schreef op zondag 22 november 2020 @ 06:38:
[...]

Je kunt bij ieder contact aangeven welke simkaart je daarvoor wenst te gebruiken. En zelfs als je niets doet onthoudt 'ie welke sim je het laatst hebt gebruikt voor een contact. Als je dan die simkaart wisselt, vraagt 'ie of die contacten aan de andere moeten worden toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
stevenleemans schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:21:
[...]

Das het probleem helaas bij sommige merken die CarPlay op hun auto aanbieden. Soms werkt het, soms niet. Maar ik ben er wel zeker van dat het niet aan je telefoon ligt.
Hmm, apart. Wist ik niet. Volgende keer ga ik het toestel even loskoppelen van CarPlay, ben benieuwd of de navigatie dan direct weer goed zal werken.

Bedankt voor de informatie in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Nu online
Grin schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:50:. Er is iets aan de hand met dual sim, dat is mij wel duidelijk. Zodra ik het uitschakel gaat mijn batterij meer dan dubbel zo lang mee...
En maakt het nog uit welke van de 2 Sims (provider)?
Misschien heb je wel heel slecht bereik waardoor je veel batterij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
sylvesterrr schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:14:
[...]

Hmm, apart. Wist ik niet. Volgende keer ga ik het toestel even loskoppelen van CarPlay, ben benieuwd of de navigatie dan direct weer goed zal werken.

Bedankt voor de informatie in ieder geval.
Zeker eens proberen. Het probleem zit hem meestal in het doorgeven van de info tussen telefoon en CarPlay. Van Mercedes weet ik het niet, maar veel merken hebben hier last van. Ik ben benieuwd😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
epoman schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:02:
[...]

[...]

Je kunt bij ieder contact aangeven welke simkaart je daarvoor wenst te gebruiken. En zelfs als je niets doet onthoudt 'ie welke sim je het laatst hebt gebruikt voor een contact. Als je dan die simkaart wisselt, vraagt 'ie of die contacten aan de andere moeten worden toegewezen.
Zeker, maar hij vraagt het ook als je maar 1 Sim hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:51:
[...]

Zeker, maar hij vraagt het ook als je maar 1 Sim hebt geïnstalleerd.
Ah, zo. Speelt dat alleen bij de 12 of ook bij andere dual sim iphones? Kende bij 1 sim eigenlijk alleen het geneuzel met imessage-instellingen. Had altijd twee sims erin sinds dat mogelijk werd, dus weet niet of 't bij de 11 bijv. ook al anders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik krijg met foto's en screenshots niet meer dezelfde deel-opties als met een link bijv.
Alleen de optie bericht staat er, en WA contacten waar ik onlangs contact mee heb gehad. Bij een link is dat berichten, WA, WA business, messenger enz enz.
Ervaren meer mensen dit?

edit:
nvr mnd.
Reboot fixed it

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 22-11-2020 13:42 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:28
ik heb de iphone mini, bevalt goed. kan je alle apps die op de achtergrond open staan in 1x sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
superpolm schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:27:
ik heb de iphone mini, bevalt goed. kan je alle apps die op de achtergrond open staan in 1x sluiten?
Nee dat zit er nog steeds niet in.
Echt nodig is het ook niet, want het geheugenmanagement van iOS handelt dat zelf heel goed af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

paQ schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:54:
Ik krijg met foto's en screenshots niet meer dezelfde deel-opties als met een link bijv.
Alleen de optie bericht staat er, en WA contacten waar ik onlangs contact mee heb gehad. Bij een link is dat berichten, WA, WA business, messenger enz enz.
Ervaren meer mensen dit?

edit:
nvr mnd.
Reboot fixed it
Ik heb wel dat Whatsapp contacten geheel niet verschijnen in de share sheet. Vreemd genoeg wel contacten van WA Business terwijl ik die veel minder gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 17-09 07:30
Dennisdn schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:53:
Ik blijf het bijzonder vinden dat een individuele configuratie zo verschillend kan uitpakken. De Corona-melder staat bij mij op 5% batterijgebruik. Nog steeds te hoog maar gezien de situatie waar we in zitten wel tijdelijk aanvaardbaar. En dualsim aan of uit geeft bij mij helemaal geen merkbaar verschil in batterij.
Ik heb om deze reden de app verwijderd. Slurpt batterij leeg. En daarnaast kom ik niet op super veel plekken meer, dus zie het nut nu van die app niet meer.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Banshee schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:31:
[...]

Echt nodig is het ook niet, want het geheugenmanagement van iOS handelt dat zelf heel goed af :)
ja dat wel maar ik ben het gewend van Android dat het wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Banshee schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:31:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
superpolm schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:27:
Dat kan logischerwijs niet.
Apps op de achtergrond sluiten is counterintuitive tegen alles waar Apple en de optimalisatie van iOS voor staat.
Je telefoon wordt er trager door en je batterij gaat sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:39
Ik kan geen apart topic over accessoires vinden (behalve topic over hoesjes) dus stel mijn vraag hier maar;

Ik vind het wel eens lastig het toestel goed stil te houden bij het maken van foto's. Om die reden gebruik ik al vaak de zelfontspanner, maar ben eigenlijk nog op zoek naar een compacte stabilizer.

Ik zie vooral veel 2- en 3-assige gimbals waarvan ik me kan voorstellen dat die prima zijn om stabiel te filmen, maar dat is niet mijn doel en wil geen 100+ euro er aan uitgeven.
De Zhiyun Smooth modellen komen enigszins in de buurt van wat ik zoek qua vormgeving maar zijn qua functionaliteiten en bediening misschien alweer te geavanceerd. Ik wil gewoon de standaard ios camera app (of alternatief zoals Procam) gebruiken en niet een app die noodzakelijk is om de gimbal te bedienen.
Iemand ervaring/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:52

Grin

Ride si sapis.

Roos79 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:29:
[...]

Dat is het uiteraard niet, beide providers hebben 3 strepen of vol bereik. Zodra ik de fysieke sim uitschakel doe ik weer 3+ dagen met een batterij. Zet ik deze aan dan is het gedaan met de pret. Ik ga morgen weer met Apple bellen want dit is echt niet de bedoeling.
Ik zal iets posten mochten ze met een intelligente oplossing komen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:40
Grin schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:06:
[...]

Dat is het uiteraard niet, beide providers hebben 3 strepen of vol bereik. Zodra ik de fysieke sim uitschakel doe ik weer 3+ dagen met een batterij. Zet ik deze aan dan is het gedaan met de pret. Ik ga morgen weer met Apple bellen want dit is echt niet de bedoeling.
Ik zal iets posten mochten ze met een intelligente oplossing komen.
Zelfde probleem hier, met een Vodafone en een hollandsnieuwe simkaart

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Bij mijn voorgaande Samsung telefoons slurpte dualsim ook veel batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 17-09 19:24
Roos79 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:29:
[...]

Dit zou voor mij een duidelijke reden kunnen zijn.

Ik heb geen 12, maar een 11 pro. En met m’n vorig toestel (Xs Max) gebruikte ik ook al een esim en fysieke Sim maar beide wel van T-mobile. En t-Mobile vind ik echt een hele goede provider met uitstekend 4g bereik.

Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat dualsim bij mij geen effect heeft op de batterijduur...
Pagina: 1 ... 46 ... 75 Laatste