Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 07:51
Redondo1982 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:33:
[...]

Ja, top formaat. Maar dat accu-gezwets is echt kuddegedrag. Mijn gebruik is niet veranderd en ik haal nog steeds makkelijk een dag ermee. Op de dag ben je toch aan het werk of naar school, dus snap dat probleem niet echt. En mocht je accujuice nodig hebben dan kan dit op werk of in de auto.
Hoezo? Zat mensen die juist hele dag met hun telefoon zakelijk bezig zijn. Maar niet met een groot toestel willen rondlopen. Dan is het best wel van belang dat er een goede accu in zit. Het is een beetje kortzichtig om alleen je eigen gebruikers scenario te nemen als waarheid. Net zo hard dat ik op mijn werkplek geen telefoon kan opladen ;) Al dan niet omdat ik hem moet gebruiken al dan wel niet omdat ik niet continu op 1 plek zit/sta.

Juist deze mensen hebben nu een echt wat te kiezen, een normaal formaat telefoon met high end hardware. Juist waar de vraag naar was. Dat er dan concessies moet worden gedaan aan de accu is logisch, maar dat is wel een punt waar je het met elkaar over moet kunnen hebben en in elk gebruikers scenario.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Practics schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:41:
[...]

Hoezo? Zat mensen die juist hele dag met hun telefoon zakelijk bezig zijn. Maar niet met een groot toestel willen rondlopen. Dan is het best wel van belang dat er een goede accu in zit. Het is een beetje kortzichtig om alleen je eigen gebruikers scenario te nemen als waarheid. Net zo hard dat ik op mijn werkplek geen telefoon kan opladen ;) Al dan niet omdat ik hem moet gebruiken al dan wel niet omdat ik niet continu op 1 plek zit/sta.

Juist deze mensen hebben nu een echt wat te kiezen, een normaal formaat telefoon met high end hardware. Juist waar de vraag naar was. Dat er dan concessies moet worden gedaan aan de accu is logisch, maar dat is wel een punt waar je het met elkaar over moet kunnen hebben en in elk gebruikers scenario.
Ik denk dat je hiermee de koe bij de horens vat! De mini heeft een kleinere accu maar tov vroegah is het net zo goed al dan niet beter. Kijkende naar een high end toestel echt bijzonder knap dat ze dit weten te bewerkstelligen. Van te voren beetje proberen in te schatten of je extra juice nodig gaat hebben en dan gaat het echt super (vaak zelfs niet eens nodig achteraf, maar beter voorbereid om even bij te laden dan te kort hebben).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 09:56
Practics schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:41:
[...]

Dat is het hem nou juist, ik ben ook de hele dag zakelijk bezig. Ding wordt de hele dag gebruikt, dus schetste ik juist al andere scenario’s. Het is gewoon kuddegedrag. Vanaf het begin wordt er alweer negatief gepraat over de Mini, terwijl het gebruik juist reuze mee valt in de praktijk.

Als jij écht nergens een mogelijkheid hebt tot opladen dan kan je toch een andere mogelijkheid verzinnen. Je kan bijv. een powerbank meenemen. Je gaat toch niet een veel grotere foon kopen omdat je het misschien niet redt met de accu, terwijl je liever de kleinere hebt. Je moet er wel de hele tijd mee rondlopen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
JB schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:59:
[...]

Ik denk dat je hiermee de koe bij de horens vat! De mini heeft een kleinere accu maar tov vroegah is het net zo goed al dan niet beter. Kijkende naar een high end toestel echt bijzonder knap dat ze dit weten te bewerkstelligen. Van te voren beetje proberen in te schatten of je extra juice nodig gaat hebben en dan gaat het echt super (vaak zelfs niet eens nodig achteraf, maar beter voorbereid om even bij te laden dan te kort hebben).
Ja en...hij heeft wel een kleinere accu, maar ook een kleiner scherm om aan te sturen. En dit is ook gelijk de grootste gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Redondo1982 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:02:
[...]

Ja en...hij heeft wel een kleinere accu, maar ook een kleiner scherm om aan te sturen. En dit is ook gelijk de grootste gebruiker.
Wij zitten wel op een lijn hoor ;) Ik heb ook geen enkel probleem, zit nu thuis te werken dus als ik 'm echt belast kan ik altijd bijladen. In nog geen 20 min jaag je 'm weer makkelijk in de 70%. Verder zit ik ook regelmatig in de auto en gebruik ik daar Apple CarPlay met USB kabel == laden. Dat gezegd hebbende piept en kraakt het hier ook niet met de accu van de mini en is bijladen nog niet nodig geweest maar gewoon gebeurd 8)

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 18-11-2020 10:05 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
JB schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:04:
[...]

Wij zitten wel op een lijn hoor ;) Ik heb ook geen enkel probleem, zit nu thuis te werken dus als ik 'm echt belast kan ik altijd bijladen. In nog geen 20 min jaag je 'm weer makkelijk in de 70%. Verder zit ik ook regelmatig in de auto en gebruik ik daar Apple CarPlay met USB kabel == laden. Dat gezegd hebbende piept en kraakt het hier ook niet met de accu van de mini en is bijladen nog niet nodig geweest maar gewoon gebeurd 8)
I know, maar wilde het kleinere scherm ook even benadrukken dat het waarschijnlijk ook minder energie nodig zal hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
toevallig een oud 11promax gebruiker in de zaal die ook vind dat zn nieuwe 12promax toch rapper leeg gaat? ondanks dat de batt mar 8% minder is. Snap dat werkelijk van apple niet, meer inhoud in de doos maar kleinere batt. Iemand een idee wat dan die extra ruimte opslokt.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Stijnb_ schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:16:
Draadloos opladen is een ramp bij mijn met mijn iPhone 12 pro
Ik gebruik een draadloos matje van Anker en ik merk geen enkel verschil met de vorige iPhone, werkt allemaal prima. Magsafe zal wel iets makkelijker zijn met snel de correcte plek om te laden vinden, maar ik heb geen zin in zo'n lelijke cirkel in mijn leather case ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Vildhjarta schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:36:
[...]

Ik gebruik een draadloos matje van Anker en ik merk geen enkel verschil met de vorige iPhone, werkt allemaal prima. Magsafe zal wel iets makkelijker zijn met snel de correcte plek om te laden vinden, maar ik heb geen zin in zo'n lelijke cirkel in mijn leather case ;)
Werkt hier ook prima met de mini op een Belkin Boost Up, geen verschil merkbaar. De MagSafe zal sneller zijn maar in de ochtend is mijn mini ook sneller op de grond omdat ik vergeet dat die puck eraan blijft plakken :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06:24
ben2513 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:08:
De batterijduur op mijn 12 Pro Max 128GB is zo tof. In de ochtend om 8 uur het bed uit, om 23 uur weer in en net boven de 50% resterend. Met 5hrs 30min screen-on-time! Ik zit wel de hele dag thuis hoor, maar nog steeds.. heel erg vet. Ontzettend tevreden!
Welke apps gebruik je dan zoal en op welke brightness?
Ik denk dat ik het volgende week gewoon ga doen na 4 jaar, van een SE1 naar een 12PM :+
De overgang zal vast wel groot zijn met betrekking tot de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34
Martinus schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:33:
toevallig een oud 11promax gebruiker in de zaal die ook vind dat zn nieuwe 12promax toch rapper leeg gaat? ondanks dat de batt mar 8% minder is. Snap dat werkelijk van apple niet, meer inhoud in de doos maar kleinere batt. Iemand een idee wat dan die extra ruimte opslokt.
Misschien omdat je je nieuwe 'speeltje' nu nog wat vaker gebruikt dan dat je met je 'oude' 11 Pro Max deed?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jaymone schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:54:
[...]

Volgens de site van Apple kan/mag je dat maximaal 2x doen, bij de 3e keer is het finito :+
Toch maar net even applecare+ Aangeschaft. 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MXL schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:17:
Ook ik ben vanmiddag naar de mediamarkt geweest om de hele serie goed te vergelijken. Ben in principe helemaal weg van de mini. Heerlijk formaat en goed gewicht. Wat ik een beetje vond tegenvallen is het scherm. T.o.v. De 12 vond ik de mini erg geel, eigenlijk vond ik het hele scherm wat betreft kleuren wat tegenvallen. Is dit exemplarisch?
Heb de iPhone 12 Mini net binnen en inderdaad, als ik 'm naast mijn iPhone 8 hou is het een stukkie geler. Je merkt het eigenlijk alleen als je ze naast elkaar houdt op schermen met veel wit (zoals bij Instellingen).

Heb intussen via accessibility een color filter toegepast en nu is het heel prima.

Eerste indruk is ook goed. Fijn formaat, mooi scherm, lekker snel. Zo het bos in om wat fotootjes te schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertus61
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:54
Bestelling gedaan voor een Iphone 12 komende van een Iphone 6s, dus dat is een grote verandering in positieve zin! Nu zit ik met een vraag die ik niet in het forum kan vinden: de gegevens die straks teruggezet gaan worden via Icloud waarvan een paar notities beveiligd zijn met Touch ID kan ik die omzetten naar Face ID of moet ik voor de backup alle Touch ID beveiligingen eerst verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raproride
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-10-2024
Robertus61 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:49:
Bestelling gedaan voor een Iphone 12 komende van een Iphone 6s, dus dat is een grote verandering in positieve zin! Nu zit ik met een vraag die ik niet in het forum kan vinden: de gegevens die straks teruggezet gaan worden via Icloud waarvan een paar notities beveiligd zijn met Touch ID kan ik die omzetten naar Face ID of moet ik voor de backup alle Touch ID beveiligingen eerst verwijderen?
Gisteren vanaf de 7 nr de 12 mini. Inderdaad gemarteld met notities die onder touch id stonden en waarvan ik geen wachtwoord wist. Als het wachtwoord onbekend is kan het niet worden omgezet naar face id bleek.
Uiteindelijk met de veiligheidsvraag verder gekomen maar dat duurde wel even.
Dus beter voor het migreren alle slotjes eraf O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Niet verwacht dat de accu zo'n verschil zou maken komende vanaf een S10e. Waar de S10e gewoon de hele dag stil heeft gelegen (zonder simkaart) en nog 51% accu had (op batterijbesparing!) met 0 minuten SOT, had mijn iPhone 12 nog in de 40% met 5 uur SOT... En dan ga je kijken, en zie je op de S10 dat de Play Store 15% heeft verbruikt, dat is onzin die ik bij een iPhone niet verwacht tegen te komen.

Net een uur Netflix gekeken (The Liberator, echt een aanrader!) en dan gaat er wel een procent of 15 van de accu af. Wat mij dan weer een beetje in negatieve zin op is gevallen is de kwaliteit van de speakers van de iPhone, die redden het echt bij lange na niet qua geluid t.o.v. de S10.. Maar goed.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertus61
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:54
Raproride schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:00:
[...]

Gisteren vanaf de 7 nr de 12 mini. Inderdaad gemarteld met notities die onder touch id stonden en waarvan ik geen wachtwoord wist. Als het wachtwoord onbekend is kan het niet worden omgezet naar face id bleek.
Uiteindelijk met de veiligheidsvraag verder gekomen maar dat duurde wel even.
Dus beter voor het migreren alle slotjes eraf O-)
Dank voor het antwoord _/-\o_ ! Voor migratie alle Touch ID slotjes verwijderen, nadien maar weer toevoegen met Face ID :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb de iPhone Mini eergisternacht naar 100% opgeladen en heb hem gisterochtend 06:37 losgekoppeld. Ik heb Shortcuts gebouwd die me een notificatie stuurt als de batterij boven de 80% of onder de 20% gaat, die bovendien hem ook automatisch in battery save mode zet boven de 80% (kan ik dat sowieso ergens uitzetten dat hij automatisch van battery save af gaat?).

Hij is zojuist (14:23) onder de 20% gedoken, dus dat is zo'n 30 uur op 80% van de accu met 3 uur en 14 minuten screen time in de laatste 24 uur (zal wel een uurtje of 4-4,5 in totaal zijn geweest). In battery save mode merk ik bij normale activiteiten geen vertraging in tegenstelling tot bij mijn 6S Plus.

Met deze tijd op één lading kan ik prima mee leven.

Ik heb verder geen idee wanneer die Optimized Battery Charging gaat werken? Tot nu toe iedere nacht aan de kabel automatisch naar de 100% gegaan zonder dat ik zie dat hij even op 80% wacht.

[ Voor 6% gewijzigd door BikkelZ op 18-11-2020 14:37 ]

iOS developer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44
JB schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:59:
[...]

Conclusie klopt aardig inderdaad.

Ik kom zelf van een iPhone X, daar haal ik vaak dageinde wel mee, maar niet altijd.
Als ik die vergelijk met de batterij van de iPhone 12 mini dan zie ik het volgende:

iPhone xiPhone 12
Browsetest WIFI9:2610:49
Browsetest 4G8:398:05
Videotest12:2816:28

(Cijfers gebaseerd op de Tweakers review van de redactie).

Het lijkt er dus op dat de iPhone 12 mini in veel gevallen langer mee gaat dan de iPhone X dat deed. Toen kochten ook veel power users wel een X.

[ Voor 8% gewijzigd door G33st op 18-11-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

BikkelZ schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:32:
Ik heb de iPhone Mini eergisternacht naar 100% opgeladen en heb hem gisterochtend 06:37 losgekoppeld. Ik heb Shortcuts gebouwd die me een notificatie stuurt als de batterij boven de 80% of onder de 20% gaat, die bovendien hem ook automatisch in battery save mode zet boven de 80% (kan ik dat sowieso ergens uitzetten dat hij automatisch van battery save af gaat?).

Hij is zojuist (14:23) onder de 20% gedoken, dus dat is zo'n 30 uur op 80% van de accu met 3 uur en 14 minuten screen time in de laatste 24 uur (zal wel een uurtje of 4-4,5 in totaal zijn geweest). In battery save mode merk ik bij normale activiteiten geen vertraging in tegenstelling tot bij mijn 6S Plus.

Met deze tijd op één lading kan ik prima mee leven.

Ik heb verder geen idee wanneer die Optimized Battery Charging gaat werken? Tot nu toe iedere nacht aan de kabel automatisch naar de 100% gegaan zonder dat ik zie dat hij even op 80% wacht.
Wat voor notificatie heb je dan ingesteld met shortcuts? Ik ben benieuwd of het ook mogelijk is om een geluidje af te laten spelen. Ik heb zelf ingesteld met shortcuts dat als de iPhone onder de 30% komt een lamp rood gaat branden en als het tijdens het opladen boven de 80% komt gaat een lamp groen branden, maar ja dit werkt natuurlijk alleen thuis.
Qua battery save mode heb ik gewoon ingesteld dat aan de oplader het wordt uitgeschakeld en als ik het van de oplader af haal dan wordt het ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Moest gister telefoon van mn ma instellen, galaxy s20. Was toch wel jaloers op het 120hz scherm en vingerafdruk in scherm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
bikabob schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:53:
Moest gister telefoon van mn ma instellen, galaxy s20. Was toch wel jaloers op het 120hz scherm en vingerafdruk in scherm.
120hz kan ik nog een beetje inkomen, maar waarom vind je een vingerafdruk beter dan FaceID? Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest met de verandering van TouchID naar FaceID. Dat laatste werkt instant...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nu 5 dagen mijn 12 Mini in gebruik, dus wel een duidelijk beeld wat ik er nu van vind.

Echt een heerlijk zéér handzame kleine powerhouse die 12 Mini. Batterij duur hebben ik en vele anderen in dit topic al aangehaald; gewoon dik in orde. Het 'snelladen' van de 12 Mini gaat overigens vliegensvlug.

Vooral voor ''out and about'' cq drukke dagen ivm mijn werk erg fijn zo'n fijn klein toestel in m'n broekzak. Je hebt gewoonweg niet in de gaten dat je een smartphone bij je hebt.

Heb al 3 collega's bekeerd :+ . Zij gaan van een Max model overstappen naar de 12 Mini. Merk dat prive en werk men zeer gecharmeerd is van de 12 Mini. Sommige wisten nog niet eens dat Apple dit kleine model had uitgebracht.

Enige wat ik sporadisch merk is dat als ik een (lang) artikel in Safari aan het lezen ben ik soms wel een iets groter scherm mis.
Voor zo'n 90% van mijn gebruik is het 5,4 inch scherm prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

L23 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:49:
[...]

Wat voor notificatie heb je dan ingesteld met shortcuts? Ik ben benieuwd of het ook mogelijk is om een geluidje af te laten spelen. Ik heb zelf ingesteld met shortcuts dat als de iPhone onder de 30% komt een lamp rood gaat branden en als het tijdens het opladen boven de 80% komt gaat een lamp groen branden, maar ja dit werkt natuurlijk alleen thuis.
Qua battery save mode heb ik gewoon ingesteld dat aan de oplader het wordt uitgeschakeld en als ik het van de oplader af haal dan wordt het ingeschakeld.
Je kunt gewoon een notificatie actie toevoegen, met eigen tekst en attachment en zo. Wel goed met die switch ook, geen slecht idee. Maar eigenlijk gaan zelfs games goed op power save mode.

iOS developer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:54
sOid schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:46:
[...]

Heb de iPhone 12 Mini net binnen en inderdaad, als ik 'm naast mijn iPhone 8 hou is het een stukkie geler. Je merkt het eigenlijk alleen als je ze naast elkaar houdt op schermen met veel wit (zoals bij Instellingen).

Heb intussen via accessibility een color filter toegepast en nu is het heel prima.

Eerste indruk is ook goed. Fijn formaat, mooi scherm, lekker snel. Zo het bos in om wat fotootjes te schieten ;)
Komt voornamelijk door True Tone heb ik gemerkt. Zet die maar eens uit, maakt veel verschil.

Verder went het snel. Ik heb True Tone aan staan en ik merk dat, na een tijdje op de 12 gekeken te hebben, als ik dan op de 7 van mijn werk kijk, ik het witte zelfs vervelend vindt. Ik denk dat het "gele" scherm, of juist het True Tone, veel rustiger kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

_Bailey_ schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:30:

Enige wat ik sporadisch merk is dat als ik een (lang) artikel in Safari aan het lezen ben ik soms wel een iets groter scherm mis.
Voor zo'n 90% van mijn gebruik is het 5,4 inch scherm prima.
Mja dat is sowieso niet comfortabel op een telefoon IMHO :) Lekker op de iPad of nog groter scherm..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
emot schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:55:
[...]

Komt voornamelijk door True Tone heb ik gemerkt. Zet die maar eens uit, maakt veel verschil.
Nope, zelfs met TrueTone uit zag ik het heel duidelijk. Heb het verschil tussen de 8 en 12 Mini geprobeerd te fotograferen, maar ik kreeg het niet goed vastgelegd. Dus je zal me op mijn blauwe ogen moeten geloven ;)
Verder went het snel. Ik heb True Tone aan staan en ik merk dat, na een tijdje op de 12 gekeken te hebben, als ik dan op de 7 van mijn werk kijk, ik het witte zelfs vervelend vindt. Ik denk dat het "gele" scherm, of juist het True Tone, veel rustiger kijkt.
Mee eens, het went natuurlijk wel. Maar als voormalig fotograaf heb ik wel een beetje een kleurnauwkeurigheidstic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 16-09 07:51
standaard staat 120hz helemaal niet aan he ;) Daarbij valt dat allemaal nog wel mee hoor. Ik kon het verschil niet echt zien. Waar ik de resolutie juist wel merk! (staat standaard ook lager dan mogelijk) en op de hoogste resolutie is 120hz dan weer niet mogelijk ook niet geheel onbelangrijk :+ Naja nu ben ik wel een persoon die de dpi van die toestellen heel rap richting de 520 zet. Dus misschien wel rare eend in de bijt :D

[ Voor 3% gewijzigd door Practics op 18-11-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
Practics schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:39:
[...]

standaard staat 120hz helemaal niet aan he ;) Daarbij valt dat allemaal nog wel mee hoor. Ik kon het verschil niet echt zien. Waar ik de resolutie juist wel merk! (staat standaard ook lager dan mogelijk) en op de hoogste resolutie is 120hz dan weer niet mogelijk ook niet geheel onbelangrijk :+ Naja nu ben ik wel een persoon die de dpi van die toestellen heel rap richting de 520 zet. Dus misschien wel rare eend in de bijt :D
Nee ik was aan het switchen tussen 60 en 120, maar je merkt het echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om de weergave van dat 'home button streepje' (bij gebrek aan betere term) uit te schakelen? Werkt qua UI niet zo lekker samen met sommige apps en websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

BikkelZ schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:41:
[...]

Je kunt gewoon een notificatie actie toevoegen, met eigen tekst en attachment en zo. Wel goed met die switch ook, geen slecht idee. Maar eigenlijk gaan zelfs games goed op power save mode.
Net even uitgezocht hoe je een geluidje kan laten afspelen. Werkt perfect. Heb nu een Wall-E Solar charger opstart geluidje als de iPhone over de 80% gaat tijdens het laden.

https://www.reddit.com/r/...ying_a_custom_sound_when/
sOid schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:53:
Is het eigenlijk mogelijk om de weergave van dat 'home button streepje' (bij gebrek aan betere term) uit te schakelen? Werkt qua UI niet zo lekker samen met sommige apps en websites.
Volgens mij niet. Maar zou dat ook wel fijn vinden. Ik kan al prima met twee keer tappen op de achterkant uit de app, dus dat home button streepje heb ik niet nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door L23 op 18-11-2020 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Wat is eigenlijk de meerwaarde aan dit topic met een dergelijk bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:39:
[...]

Nope, zelfs met TrueTone uit zag ik het heel duidelijk. Heb het verschil tussen de 8 en 12 Mini geprobeerd te fotograferen, maar ik kreeg het niet goed vastgelegd. Dus je zal me op mijn blauwe ogen moeten geloven ;)

[...]

Mee eens, het went natuurlijk wel. Maar als voormalig fotograaf heb ik wel een beetje een kleurnauwkeurigheidstic.
Had de Mini zojuist naast de 'normale' 11 en die gelige tint ('warmere kleur') van het scherm valt dan echt wel op. Ook geprobeerd om het vast te leggen maar op de foto lijkt het bizar genoeg bijna andersom te zijn. Met het blote oog is het echter wel degelijk alsof True Tone aanstaat, ook wanneer die is uitgeschakeld. Raar.

Dit trucje maakt het lastig de kleur helemaal goed te krijgen, dus ik zie dat ook niet als een duurzame oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bikabob
RigolleM schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:55:
[...]

Wat is eigenlijk de meerwaarde aan dit topic met een dergelijk bericht?
Een vergelijking met mijn iphone 12 mini, wat dus een ervaring is (zie titel topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
epoman schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:01:
[...]

Had de Mini zojuist naast de 'normale' 11 en die gelige tint ('warmere kleur') van het scherm valt dan echt wel op. Ook geprobeerd om het vast te leggen maar op de foto lijkt het bizar genoeg bijna andersom te zijn.
Dat had ik dus ook! Zal wel het verschil zijn tussen OLED en LCD (iPhone 11 heeft LCD-scherm, toch?).
Dit trucje maakt het lastig de kleur helemaal goed te krijgen, dus ik zie dat ook niet als een duurzame oplossing.
Klopt, perfect is het niet. Maar vind het ook niet héél dramatisch.

Meen me te herinneren dat ik eerder een iPhone (4 dacht ik) had waarbij de gelige waas na een tijdje wegtrok. Had iets met lijm te maken. Geen idee of dat hier ook weer het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:08:
[...]

Dat had ik dus ook! Zal wel het verschil zijn tussen OLED en LCD (iPhone 11 heeft LCD-scherm, toch?).
Ja, 11 heeft LCD.
[...]

Klopt, perfect is het niet. Maar vind het ook niet héél dramatisch.

Meen me te herinneren dat ik eerder een iPhone (4 dacht ik) had waarbij de gelige waas na een tijdje wegtrok. Had iets met lijm te maken. Geen idee of dat hier ook weer het geval is.
Ja, herinner me wel iets met gele vlekken op het scherm en er was iets met de witte varianten (die je kon omruilen oid). Weet ff niet meer welke versie welk probleem had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:27
Redondo1982 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:00:
[...]

120hz kan ik nog een beetje inkomen, maar waarom vind je een vingerafdruk beter dan FaceID? Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest met de verandering van TouchID naar FaceID. Dat laatste werkt instant...
Behalve met dat mondkapjes gezeik. Ik heb vrijwel overal faceID op staan en is dus rete irritant als je zo’n kapje op je smoel hebt😷🤬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:25
@Hooli-gan Je kunt een tweede gezicht scannen. Mondkapje half voor doen (alleen rechts) en dan scan maken. De tweede ronde doe je het kapje half links. Na een x aantal keren proberen leert de Face-id je gezicht kennen. Duurt even, maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ruud0012 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:27:
@Hooli-gan Je kunt een tweede gezicht scannen. Mondkapje half voor doen (alleen rechts) en dan scan maken. De tweede ronde doe je het kapje half links. Na een x aantal keren proberen leert de Face-id je gezicht kennen. Duurt even, maar werkt wel.
Gewoon blijven herhalen zeg je? Heb het met één extra scan geprobeerd. En heb je hem dan vast met je hand of zo? Want een half mondkapje blijft natuurlijk niet zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 18-11-2020 17:30 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:11
Ben ook niet helemaal weg van het gelige scherm van de mini. Heeft ook niets met Oled te maken want iphone 11 Pro is niet gelig. Op zich is het geen groot probleem maar ik merk dat buiten bij veel licht het scherm minder prettig is als je het vergelijkt met de 11 Pro. Kan natuurlijk ook deels aan de helderheid liggen.

Probleem is dat je het gaat vergelijken en dat moet je eigenlijk niet doen want dan merk je het ook niet. Als ik het naast een S20 leg dan is verschil helemaal groot vanwege het grotere scherm, 120hz en witter helderder scherm.

Het trucje om de tint aan te passen vind ik geen goede oplossing want dat lijkt de helderheid en kleurweergave negatief te beïnvloeden.

Maar om met iets positiefs af te sluiten, de mini is wel een heel leuk toestel en heeft iets aantrekkelijks op de een of andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Hooli-gan schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:14:
[...]

Behalve met dat mondkapjes gezeik. Ik heb vrijwel overal faceID op staan en is dus rete irritant als je zo’n kapje op je smoel hebt😷🤬
Wie koopt er dan ook een telefoon met FaceID als je een hooligan bent? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
Garret1410 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:49:
Ben ook niet helemaal weg van het gelige scherm van de mini. Heeft ook niets met Oled te maken want iphone 11 Pro is niet gelig. Op zich is het geen groot probleem maar ik merk dat buiten bij veel licht het scherm minder prettig is als je het vergelijkt met de 11 Pro. Kan natuurlijk ook deels aan de helderheid liggen.

Probleem is dat je het gaat vergelijken en dat moet je eigenlijk niet doen want dan merk je het ook niet. Als ik het naast een S20 leg dan is verschil helemaal groot vanwege het grotere scherm, 120hz en witter helderder scherm.

Het trucje om de tint aan te passen vind ik geen goede oplossing want dat lijkt de helderheid en kleurweergave negatief te beïnvloeden.

Maar om met iets positiefs af te sluiten, de mini is wel een heel leuk toestel en heeft iets aantrekkelijks op de een of andere manier.
Ik dacht dat oled superieur was qua kleuren? of alleen qua zwartwaardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Garret1410 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:49:

Hier totaal geen last van verkeerde kleuren na aanpassing tint in instellingen. Maar ik heb dit bij al mijn iPhones gedaan sinds dit mogelijk is. Mijn iPhone 11 Pro was ook gelig bij uitpakken.

Maar hé, elk merk en telefoon zal wel iets hebben. Het gaat mij gewoon om het totaalplaatje. Ik zweer bij iPhones en iPads mbt mobile devices en voor computergebruik een Windows PC/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:25
@BikkelZ Ja, proberen om vast te houden met 1 vinger. Zo is het mij gelukt. De ene keer pakt hij mijn gezicht met mondkapje wel en dan weer niet. Steeds vaker wel. Succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
[...]
Een vergelijking met mijn iphone 12 mini, wat dus een ervaring is (zie titel topic)
Dan moet je volgende keer typen: In vergelijking met mijn iPhone 12 mini, moest ik gisteren de telefoon van m'n moeder instellen, een Samsung Galaxy S20. Ik was toch wel jaloers op het 120hz scherm en de vingerafdrukscanner in het scherm :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

bikabob schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:51:
[...]

Ik dacht dat oled superieur was qua kleuren? of alleen qua zwartwaardes?
Nee. LCD is exacter qua kleuren en is scherper dan Samsung OLED bij gelijke resolutie. OLED kan betere kleurdiepte leveren en zwart is echt zwart.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
bikabob schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:46:
[...]

Nee ik was aan het switchen tussen 60 en 120, maar je merkt het echt wel.
Vingerafdruk scanner werkt al veel minder goed als er een screenprotector op gaat. Foutmarge is net te hoog en als je handen net een beetje vies zijn of nat dan werkt het ook vaak niet. Geen in-screen fingerprintscanner meer voor mij.
120hz is leuk maar je went er snel aan en dan valt het ook niet echt meer op. Wat ik wel heel erg vind opvallen is de scherpte wanneer je 120hz wil gebruiken en de resolutie moet terugbrengen naar fullhd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Interessant stuk voor degene die scherm problemen ervaren. Apple hoopt de problemen op te lossen via een software fix.

https://www.macrumors.com...iphone-12-display-issues/

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:34
Vandaag hele dag thuis geweest, dus wel de hele dag op wifi. Maar nu 8 uur en 3 minuten schermtijd, en nog 49% over. Met 1 uur nog gebeld te hebben. De Pro Max is echt niet leeg te krijgen binnen 1 dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
drusloos schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:37:
De Pro Max is echt niet leeg te krijgen binnen 1 dag
Echt wel.
Gemeten sinds vrijdag ochtend verbruik ik gemiddeld 130% batterij per dag.
Dus dat is van 100% naar 0% en dan nog eens van 30% naar 0%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fO7i_On0u1L0q-D3wM9ieKhCzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gk4afnH81uFIUuMt5JkFIhNX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Tartarus op 18-11-2020 23:50 ]

Vanmiddag eens met de toestellen gespeeld. De 12 Pro voelt veel te bulky. De X was op ‘t randje, dit gaat er net over. Ik zit er serieus over te denken om van de X naar de 12 mini te gaan. Ik lever een klein beetje scherm in, maar veel handzamer model.

Ik denk alleen dat het qua camera een downgrade is... De 12 Mini lijkt meer licht te vangen, maar minder detail dan de X. Inzoomen levert op de X scherpere plaatjes op. Nu begin ik toch weer te twijfelen of ik de X niet nog een jaartje moet houden (ook omdat die nog het geniale 3DTouch heeft), maar diens accuduur is onvoldoende voor waar ik het toestel voor gebruik; dus een verbetering daar is welkom. Ugh. :P

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 19-11-2020 00:43 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30
WhatsappHack schreef op donderdag 19 november 2020 @ 00:35:
Vanmiddag eens met de toestellen gespeeld. De 12 Pro voelt veel te bulky. De X was op ‘t randje, dit gaat er net over. Ik zit er serieus over te denken om van de X naar de 12 mini te gaan. Ik lever een klein beetje scherm in, maar veel handzamer model.

Ik denk alleen dat het qua camera een downgrade is... De 12 Mini lijkt meer licht te vangen, maar minder detail dan de X. Inzoomen levert op de X scherpere plaatjes op. Nu begin ik toch weer te twijfelen of ik de X niet nog een jaartje moet houden (ook omdat die nog het geniale 3DTouch heeft), maar diens accuduur is onvoldoende voor waar ik het toestel voor gebruik; dus een verbetering daar is welkom. Ugh. :P
Nieuwe accu erin laten zetten door Apple? €79 geloof ik. Kan die weer 1-2 jaar mee. Mocht de 13 (of 12S) tegenvallen tov de huidige 12 series

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:48
En dat inie minie beetje groter (dus de pro of de 12) kan je niet aan wennen?
Van de 6s naar de Xs vond ik destijds echt huge maar maar straks als ik ooit een werkende 12pro heb is het verschil Xs =>Pro klein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Als ik je hoor praten over "op het randje" dan weet je niet wat je gebeurd met de mini :D Ik heb precies hetzelfde gehad en dat al sinds de 6. De X werd weer groter, de 11Pro weer groter, de 12(Pro) weer groter... Zo klaar mee! De 11Pro mis ik nog geen minuut, de camera tov de X ook niet want ik was inmiddels al gewend aan de 11Pro. Nu weet ik niet of ik zaken niet overzie mbt camera maar de enige showstopper die ik voor mezelf dacht te hebben was inderdaad de optische zoom maar als ik ging terug denken was dat zeer sporadisch een gebrek en bij echt zoomen (herten op afstand in bos) voldeed de X/11Pro ook niet dus uiteindelijk toch gegaan voor de mini. Ik heb spontaan minder krachttraining nodig zo licht is ie en ook past ie weer fatsoenlijk in mijn broek (de mini dan hé) *O*

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Roos79 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:03:
[...]

Van de 6s naar de Xs vond ik destijds echt huge maar maar straks als ik ooit een werkende 12pro heb is het verschil Xs =>Pro klein.
Dat inie minie is steeds meer en dat is op een gegeven moment gewoon onhandig. Dat vond ik bij de 6 al. Gelukkig kwam Apple toen wel met het tappen op de homeknop zodat icoontjes konden zakken maar een telefoon met 1 hand bedienen is vanaf die tijd (althans voor mij) gewoonweg drama! En steeds weer iets meer smokkelen qua grootte maakt dat de mini een verademing is.

Mijn boefje is liev!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:39
Ik heb nu een Iphone 11 Pro en ik wil graag overstappen op de 12 mini. Door het formaat en het gewicht.
Ga ik er qua specs en batterij veel op achteruit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 17-09 09:29
Vanmiddag eens met de toestellen gespeeld. De 12 Pro voelt veel te bulky.
toen ik zaterdag mn 12promax kreeg tov de 11promax, dacht ik ook, fak wat een knoeperd.
Nu een halve week later, ik weet niet beter, en alles klopt nog. Ken nog lekker bellen, appen, gamen.
Ligt natuurlijk aan waar je vandaan komt. Als de stap mini is, dan ben je er zo aan gewend. En ik zweer zelf bij een groot scherm.

no comment

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Redmonkey92 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:13:
Ik heb nu een Iphone 11 Pro en ik wil graag overstappen op de 12 mini. Door het formaat en het gewicht.
Ga ik er qua specs en batterij veel op achteruit?
Ik vind van niet, komende van een 11Pro. Ja de accu gaat langer mee op de 11Pro maar of ik na een dag kan zeggen dat ie nog meer dan 50% heeft of dat ie gewoon de dag door komt is voor mij belangrijker tov "onhandig" groot. Je zegt zelf al dat je vanwege formaat en gewicht over wil stappen. Dan kan ik het van harte aanbevelen. Hopelijk komt de volgende keer een mini pro, dan kunnen we helemaal mee met specs wellicht :)

Mijn boefje is liev!

• Redmonkey92
JB schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:16:
[...]

Ik vind van niet, komende van een 11Pro. Ja de accu gaat langer mee op de 11Pro maar of ik na een dag kan zeggen dat ie nog meer dan 50% heeft of dat ie gewoon de dag door komt is voor mij belangrijker tov "onhandig" groot. Je zegt zelf al dat je vanwege formaat en gewicht over wil stappen. Dan kan ik het van harte aanbevelen. Hopelijk komt de volgende keer een mini pro, dan kunnen we helemaal mee met specs wellicht :)
Thanks, dat maakt de beslissing eenvoudiger. En wellicht levert de 11pro ook nog 750 euro op.

• Roos79
@Redmonkey92 Kijk nog wel even naar de camera die is wel minder als je ze vergelijkt met elkaar op de Apple site bijvoorbeeld.

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:32

Dat geniale 3D touch is door Apple ook op de X al min of meer de nek omgedraaid. Naar mijn mening een serieuze achteruitgang, maar ook op toestellen die de hardware voor 3D touch aan boord hebben maken hier geen gebruik meer van en werkt het gewoon door het langer aanraken van het scherm. Bloedirritant.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Roos79 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:20:
@Redmonkey92 Kijk nog wel even naar de camera die is wel minder als je ze vergelijkt met elkaar op de Apple site bijvoorbeeld.
Dat is de accu ook. En de grootte en het gewicht. De echte vraag; ga je het merken?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@JB Hangt er vanaf hoe fanatiek je foto’s maakt en of je optisch inzoomen bijvoorbeeld veel gebruikte?
Digitale zoom is ook een verschil maar minder mooi.
Ook met filmen kan je wel optisch uitzoomen op de mini maar niet meer inzoomen.

Zelf gebruik ik nu tijdelijk de 6s en ik mis het optisch inzoomen wel degelijk en ook de echt beeld stabilisatie (bibber handjes)
Zelf kies ik dus voor dan maar iets groter terwijl ik altijd zei als ze met kleiner komen doe ik dat.
Maar ik wil niet camera technische inleveren maar dat is dus persoonlijke keuze.
Batterij denk ik hetzelfde alles meerdere dan een keer extra laden al is het wel zo dat over 1 of 2 jaar een batterij wel nog minder zal zijn dan net uit de doos dus nog vaker laden.
Ik denk dat een ieder voor zich zelf de voors en tegens moet afwegen samen met de ervaringen uit dit topic en dat je dan echt heel ver in je keuze komt

• Redmonkey92
Roos79 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:20:
Dat is voor mij niet het belangrijkste, ik merk dat ik het in- en uitzoomen enzo toch niet veel gebruik.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Redmonkey92 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:55:
[...]

Dat is voor mij niet het belangrijkste, ik merk dat ik het in- en uitzoomen enzo toch niet veel gebruik.
En als je het dan weer projecteert op de portret modus, merk ik tov de 11Pro wel degelijk verbeteringen. Waar ik eerst bij een fles bier vaagheid kon hebben op bepaalde punten (vooral de hals) is dat bij de 12 niet. Beeldstabilisatie tov de 11Pro weet ik zo 123 niet, maar de mini heeft ook optische beeldoptimalisatie waar een 6s dat nog niet kende.

Mijn boefje is liev!

• Roos79
@JB Ik had een Xs maar die is kapot daarom naar een 12pro gegaan maar die is als doa aangekomen dus nu wachten op een vervanger daarvan en daarom tijdelijk een 6s die ik gelukkig had liggen.
Beeldstabilisatie is minder de 11pro heeft dat anders dan de 12mini. (Tweevoudig optische vs optisch)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Roos79 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:19:
@JB Ik had een Xs maar die is kapot daarom naar een 12pro gegaan maar die is als doa aangekomen dus nu wachten op een vervanger daarvan en daarom tijdelijk een 6s die ik gelukkig had liggen.
Beeldstabilisatie is minder de 11pro heeft dat anders dan de 12mini. (Tweevoudig optische vs optisch)
Ik heb zelf ook een 11Pro gehad en ik kan ook specs opzoeken maar zoals eerder gezegd; ga je het merken? De Max is nog beter!

Mijn boefje is liev!

• Roos79
@JB Geen idee maar er werd gevraagd naar verschillen nou dat zijn de verschillen en dan is het aan die persoon of dat belangrijk genoeg is of niet.
Normaal gesproken wil men niet downgraden tenslotte ook al is het minimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Roos79 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:28:
@JB Geen idee maar er werd gevraagd naar verschillen nou dat zijn de verschillen en dan is het aan die persoon of dat belangrijk genoeg is of niet.
Normaal gesproken wil men niet downgraden tenslotte ook al is het minimaal.

Je downgrade niet (hoogstens op een paar aspecten terwijl andere aspecten weer beter zijn). Projecteer het nu eens op toepassing ipv een specs lijstje.. Daar is het mij om te doen; ga je het merken?

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 19-11-2020 10:34 ]

Mijn boefje is liev!

• carpebios
  • Laatst online: 10:39
Ik lees maar erg weinig over het 5G dual-sim probleem, heeft Apple nu al eens ergens aangeven wanneer dit opgelost gaat zijn.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:56
carpebios schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:00:
Ik lees maar erg weinig over het 5G dual-sim probleem, heeft Apple nu al eens ergens aangeven wanneer dit opgelost gaat zijn.
Welk “probleem”? Het werkt nog niet. Dat heeft Apple ook aangegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik had had verkeerd begrepen, ik dacht dat zolang er twee sims in zitten (e-sim+fysiek) het niet zou werken maar het blijkt dat je alleen geen 5G hebt als je twee sims ook actief hebt.

Daardoor voor mij geen issue (meer), onder werktijd heb ik mijn werk sim (die is fysiek) aan maar zodra ik klaar ben met werken gaat die uit en heb ik daarna weer netjes 5G.

Zie wel een keer wanneer ze dit oplossen. Voor nu is "5G" een dusdanig kleine stap vooruit voor ons Nederlanders dat ik er niet echt mee kan zitten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• carpebios
Volkan1984 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:36:
[...]

Welk “probleem”? Het werkt nog niet. Dat heeft Apple ook aangegeven.
Je geeft zelf antwoord op je vraag. En ik vraag niet of ze het aangegeven hebben maar of er al zicht is op een oplossing.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is geen probleem maar een bewuste keuze van Apple waarvoor voor eind 2020 een update komt hebben ze gezegd. Daarnaast is 5G in Nederland nog helemaal niet sneller dan 4G dus ik snap het issue sowieso niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 19-11-2020 14:40 ]

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:51

Fordman

Fordman

Nu ook een tijdje de witte mini in gebruik in combinatie met de Spigen Liquid Crystal case en Spigen Alignmaster full cover screenprotector. Prima combinatie om te zien. Vind alleen de case wat dun en de achterkant is niet vlak doordat alleen de camera een opstaande rand heeft. Heb de Spigen Ultra Hybrid nu besteld om even te kijken of deze mogelijk wat meer bescherming biedt.

Om het slechte nieuws maar gehad te hebben, Ik ervaar soms, vooral met kouwe vingers, wat problemen met het ontgrendelen van het toestel. Voor de rest echt een power house, alles gaat nog sneller dan de 11. Apps starten nog sneller en verwerkingen zijn sneller uitgevoerd. Ook het formaat bevalt super. Heerlijk compact. De accu is prima, zit nu rond de 80% en vanochtend rond 7uur van de lader gehaald. Klein uurtje gebeld, wat geappt en wat wezen surfen (een aanrader met dit weer). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0V0fuJ-eRCELpgDg9NAC5btxYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8z8Qm5wiDJQpwhnxeZi4CfO4.jpg?f=fotoalbum_large

The One And Only

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:24
Fordman schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:45:
Nu ook een tijdje de witte mini in gebruik in combinatie met de Spigen Liquid Crystal case en Spigen Alignmaster full cover screenprotector. Prima combinatie om te zien. Vind alleen de case wat dun en de achterkant is niet vlak doordat alleen de camera een opstaande rand heeft. Heb de Spigen Ultra Hybrid nu besteld om even te kijken of deze mogelijk wat meer bescherming biedt.

Om het slechte nieuws maar gehad te hebben, Ik ervaar soms, vooral met kouwe vingers, wat problemen met het ontgrendelen van het toestel. Voor de rest echt een power house, alles gaat nog sneller dan de 11. Apps starten nog sneller en verwerkingen zijn sneller uitgevoerd. Ook het formaat bevalt super. Heerlijk compact. De accu is prima, zit nu rond de 80% en vanochtend rond 7uur van de lader gehaald. Klein uurtje gebeld, wat geappt en wat wezen surfen (een aanrader met dit weer). [Afbeelding]
Dit is maar een saai fotootje.... net of ik naar m’n eigen toestel kijk 😁

• carpebios
Dennisdn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:39:
[...]

Het is geen probleem maar een bewuste keuze van Apple waarvoor voor eind 2020 een update komt hebben ze gezegd. Daarnaast is 5G in Nederland nog helemaal niet sneller dan 4G dus ik snap het issue sowieso niet.
Interessant, ik heb niet gelezen dat dit opeens naast de reclame een bewuste keuze is? Heb je een bron voor mij? Je andere opmerking klopt niet helemaal. Hier in het dorp haal ik zeer snelle snelheden vergeleken met 4g gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alekz87 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:30:
Nieuwe accu erin laten zetten door Apple? €79 geloof ik. Kan die weer 1-2 jaar mee. Mocht de 13 (of 12S) tegenvallen tov de huidige 12 series
Eerder dit jaar is het complete toestel vervangen, accu is nog prima rond de 95%. :) Het probleem is dat ik wat DIY-medische apps heb draaien die al zo'n 10-15% per dag van de accu afsnoepen. Met m'n normale verbruik erbij kom ik dan net de dag niet door. Als de batterij verslechterd zal dit steeds erger worden natuurlijk, dus vandaar in de markt voor iets nieuws dat een zuinigere SoC heeft en daardoor betere accuduur oplevert. :) Hoeveel beter de Mini is, is wel ff de vraag. De 12 Mini is beter dan de XS, maar of de XS beter presteerde dan de X is schijnbaar discutabel - dus ben ik nog niet veel wijzer van geworden.
Roos79 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:03:
[...]

Nee dat denk ik niet, want ik vind de X dus ook eigenlijk al te groot. Ik ben nooit helemaal tevreden geweest met dat formaat, vooral met één hand bedienen en spul boven in het scherm is kak; zeker met die gladde achterkant. Dus nóg groter... Nee, gister lag het niet zo lekker in de hand. Het gewicht vind ik nog niet eens zo erg, ik heb geen bezwaar tegen een wat zwaarder toestel.
JB schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:07:
[...]

Als ik je hoor praten over "op het randje" dan weet je niet wat je gebeurd met de mini :D Ik heb precies hetzelfde gehad en dat al sinds de 6. De X werd weer groter, de 11Pro weer groter, de 12(Pro) weer groter... Zo klaar mee! De 11Pro mis ik nog geen minuut, de camera tov de X ook niet want ik was inmiddels al gewend aan de 11Pro. Nu weet ik niet of ik zaken niet overzie mbt camera maar de enige showstopper die ik voor mezelf dacht te hebben was inderdaad de optische zoom maar als ik ging terug denken was dat zeer sporadisch een gebrek en bij echt zoomen (herten op afstand in bos) voldeed de X/11Pro ook niet dus uiteindelijk toch gegaan voor de mini. Ik heb spontaan minder krachttraining nodig zo licht is ie en ook past ie weer fatsoenlijk in mijn broek (de mini dan hé) *O*
Ja precies! Dat denk ik dus ook. Ik denk dat ik de Mini een stuk fijner ga vinden. :) Ik vond de iPhone 7 helemaal niet zo verkeerd bijvoorbeeld, maar vond iets meer scherm real-estate op de X dan weer niet verkeerd. Met de Mini zal ik daar ietsjes op inleveren, maar t.o.v. de 7 en 8 is het nog steeds een stuk beter; en als bonus: lekker licht en handzaam!
JB schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:16:
[...]

Hoeveel minder is de accuduur in jouw beleving?
Eg: je iPhone 11 Pro was nog 50% aan het einde van de dag, wat doet de Mini? :)
Chorro schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:20:
[...]

Dat geniale 3D touch is door Apple ook op de X al min of meer de nek omgedraaid. Naar mijn mening een serieuze achteruitgang, maar ook op toestellen die de hardware voor 3D touch aan boord hebben maken hier geen gebruik meer van en werkt het gewoon door het langer aanraken van het scherm. Bloedirritant.
Jawel hoor, 3DTouch werkt nog prima op de iPhone X op iOS 14.2.
Moet je maar eens gewoon vasthouden zoals jij beschrijft en doordrukken: dat doordrukken zorgt veel sneller voor contextuele acties. De workflow is veel fijner en natuurlijker. Het gekke is dat het qua tijd niet zo heel gek veel uitmaakt, het zal misschien een paar honderd MS verschil zijn in reactietijd. En toch vind ik 3DTouch oneindig veel fijner dan zonder. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fordman

Fordman

Fordman

Maar even een toffe peer erbij dan Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwTAm12H3NGQfRr7wenTpT8-9jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UASHVJI5zqgz9Pka48QzSNgt.jpg?f=fotoalbum_large😉

[/quote][quote]dkawa schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:35:
[...]

The One And Only

carpebios schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:47:
[...]

Interessant, ik heb niet gelezen dat dit opeens naast de reclame een bewuste keuze is? Heb je een bron voor mij? Je andere opmerking klopt niet helemaal. Hier in het dorp haal ik zeer snelle snelheden vergeleken met 4g gek genoeg.
Met een zoekopdracht “dual Sim iOS 5G” tref je een hoop pagina’s die het bespreken en geverifieerde documenten van Apple hebben gezien waarin staat dat ze nog dit jaar met een update komen.
Bijvoorbeeld: https://www.google.com/am...compatible-5g-speeds/amp/

Maar je weet dat we in Nederland nog helemaal geen echte 5G hebben omdat de frequenties voorlopig nog niet beschikbaar zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:03:

Ja precies! Dat denk ik dus ook. Ik denk dat ik de Mini een stuk fijner ga vinden. :)
Zouden jullie met zijn allen alsjeblieft wat minder positief over de Mini willen zijn? Begin misschien langzaam spijt te krijgen dat ik voor de Pro ben gegaan. En dan helpen zulke positieve berichten niet mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@WhatsappHack qua accu lastig inschatten maar doet het beter dan mijn X toentertijd die regelmatig vroeg in de avond onder de 20% dook.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dennisdn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:19:
[...]

Zouden jullie met zijn allen alsjeblieft wat minder positief over de Mini willen zijn? Begin misschien langzaam spijt te krijgen dat ik voor de Pro ben gegaan. En dan helpen zulke positieve berichten niet mee :)
De mini is toch veelste klein. Toetsenbordje is alleen voor vingertje van kinderen genaakt. Over de camera kwaliteit zullen we het helemaal maar niet hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Tylen schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:44:
[...]

De mini is toch veelste klein. Toetsenbordje is alleen voor vingertje van kinderen genaakt. Over de camera kwaliteit zullen we het helemaal maar niet hebben.
Toch presteer jij het om nog tiepvouten te maken op je stoeptegel? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

JB schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:46:
[...]

Precies. De pro max is ook nog te klein voor mij. 🤪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
JB schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:46:
[...]

Een stoeptegel met een eigen postcode...dat dan weer wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tylen schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:44:
[...]

*O*

Ik moet hem nog in het echt ervaren, maar hoop dat het scherm net te klein is om geen spijt te krijgen.
Want eerlijk is eerlijk, de 12 is best een lomp ding.

Complot-theorie-modus: het zal me niks verbazen dat er dáárom 14 dagen tussen de releases zat. Kon je hem net niet meer terugsturen zodra je de andere modellen had ervaren...

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 19-11-2020 19:02 ]

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
Dennisdn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:59:
[...]

*O*

Ik moet hem nog in het echt ervaren, maar hoop dat het scherm net te klein is om geen spijt te krijgen.
Want eerlijk is eerlijk, de 12 is best een lomp ding.

Complot-theorie-modus: het zal me niks verbazen dat er dáárom 14 dagen tussen de releases zat. Kon je hem net niet meer terugsturen zodra je de andere modellen had ervaren...
Scherp! Zou zo maar kunnen >:)

• carpebios
Dennisdn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:14:
[...]

Met een zoekopdracht “dual Sim iOS 5G” tref je een hoop pagina’s die het bespreken en geverifieerde documenten van Apple hebben gezien waarin staat dat ze nog dit jaar met een update komen.
Bijvoorbeeld: https://www.google.com/am...compatible-5g-speeds/amp/

Maar je weet dat we in Nederland nog helemaal geen echte 5G hebben omdat de frequenties voorlopig nog niet beschikbaar zijn?
Waar staat nu dat dit bewust gedaan is? Die documenten ken ik, maar dat het met opzet is gedaan vind ik wel bijzonder zoals gesteld. Ik lees dat nog nergens.

carpebios schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:09:
[...]

Waar staat nu dat dit bewust gedaan is? Die documenten ken ik, maar dat het met opzet is gedaan vind ik wel bijzonder zoals gesteld. Ik lees dat nog nergens.
Maar waar vis je naar dan? Als het een fout was dan hadden ze het al wel eerder opgelost. En dat doen ze nog niet. Waarschijnlijk moeten ze nog wat 1tjes en nulletjes rechtzetten.

• carpebios
Ik vis naar je bron. Jij stelt in je post van 2 uur dat Apple dit bewust gedaan heeft. Jij hebt blijkbaar meer informatie. Ik vraag je dus gewoon waar je dat vandaan hebt. Dat is toch niet zo raar? Jij beweert iets en ik ben aan het vissen? Bijzondere communicatie dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 17-09 19:24
Fordman schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:05:
Maar even een toffe peer erbij dan [Afbeelding]😉

[/quote][quote]dkawa schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:35:
[...]
Al een stuk beter idd 😆😆

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

14.2.1 lost het touch probleem in het lockscreen op bij de iPhone 12 Mini.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:56
carpebios schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:25:
[...]

Je geeft zelf antwoord op je vraag. En ik vraag niet of ze het aangegeven hebben maar of er al zicht is op een oplossing.
Iets wat niet werkt, is niet persé een probleem. En of er zicht is op een oplossing? Heb je al gezocht op internet? Als je niets kan vinden, zal het nog niet zover zijn.
carpebios schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:20:
Ik vis naar je bron. Jij stelt in je post van 2 uur dat Apple dit bewust gedaan heeft. Jij hebt blijkbaar meer informatie. Ik vraag je dus gewoon waar je dat vandaan hebt. Dat is toch niet zo raar? Jij beweert iets en ik ben aan het vissen? Bijzondere communicatie dit
Als het niet per ongeluk is... dan is het bewust. Dat lees ik nergens maar lijkt me logisch genoeg om te kunnen stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:47
YouTube: iPhone 12 Pro Max Teardown! - I've NEVER seen this before...

interessante camera vergelijking tussen de pro 12 en pro max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordman

Fordman

Fordman

Dennisdn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:19:
[...]

En dan is er ook nog snel een fix voor dat mogelijk het toegangsscherm van de iPhone 12 mini niet meer reageerde. ;) ;) ;)

The One And Only

• THE_BASE
  • Niet online
Best opmerkelijk: ik test snelheid van 4G en kom op 90 Mbps uit met iPhone 12 Pro. Dus ik was best enthousiast (nieuwbouwwijk).

Verbind ik mijn oude iPhone 11 Pro via een hotspot met de nieuwe iPhone 12 Pro, haal ik op eerstgenoemde ineens 125 Mbps. Dat haal ik met laatstgenoemde dus niet.

Iemand een verklaring?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:44:
14.2.1 lost het touch probleem in het lockscreen op bij de iPhone 12 Mini.
Jup, hier ook, mocht iemand meer bevestiging zoeken.

Wat een verademing *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:14:
Best opmerkelijk: ik test snelheid van 4G en kom op 90 Mbps uit met iPhone 12 Pro. Dus ik was best enthousiast (nieuwbouwwijk).

Verbind ik mijn oude iPhone 11 Pro via een hotspot met de nieuwe iPhone 12 Pro, haal ik op eerstgenoemde ineens 125 Mbps. Dat haal ik met laatstgenoemde dus niet.

Iemand een verklaring?
Heppie dezelfde mirror gebruikt?

Pagina: 1 ... 45 ... 75 Laatste