Eerder dit jaar is het complete toestel vervangen, accu is nog prima rond de 95%.

Het probleem is dat ik wat DIY-medische apps heb draaien die al zo'n 10-15% per dag van de accu afsnoepen. Met m'n normale verbruik erbij kom ik dan net de dag niet door. Als de batterij verslechterd zal dit steeds erger worden natuurlijk, dus vandaar in de markt voor iets nieuws dat een zuinigere SoC heeft en daardoor betere accuduur oplevert.

Hoeveel beter de Mini is, is wel ff de vraag. De 12 Mini is beter dan de XS, maar of de XS beter presteerde dan de X is schijnbaar discutabel - dus ben ik nog niet veel wijzer van geworden.
Roos79 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:03:
[...]
En dat inie minie beetje groter (dus de pro of de 12) kan je niet aan wennen?
Van de 6s naar de Xs vond ik destijds echt huge maar maar straks als ik ooit een werkende 12pro heb is het verschil Xs =>Pro klein.
Nee dat denk ik niet, want ik vind de X dus ook eigenlijk al te groot. Ik ben nooit helemaal tevreden geweest met dat formaat, vooral met één hand bedienen en spul boven in het scherm is kak; zeker met die gladde achterkant. Dus nóg groter... Nee, gister lag het niet zo lekker in de hand. Het gewicht vind ik nog niet eens zo erg, ik heb geen bezwaar tegen een wat zwaarder toestel.
JB schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:07:
[...]
Als ik je hoor praten over "op het randje" dan weet je niet wat je gebeurd met de mini

Ik heb precies hetzelfde gehad en dat al sinds de 6. De X werd weer groter, de 11Pro weer groter, de 12(Pro) weer groter... Zo klaar mee! De 11Pro mis ik nog geen minuut, de camera tov de X ook niet want ik was inmiddels al gewend aan de 11Pro. Nu weet ik niet of ik zaken niet overzie mbt camera maar de enige showstopper die ik voor mezelf dacht te hebben was inderdaad de optische zoom maar als ik ging terug denken was dat zeer sporadisch een gebrek en bij echt zoomen (herten op afstand in bos) voldeed de X/11Pro ook niet dus uiteindelijk toch gegaan voor de mini. Ik heb spontaan minder krachttraining nodig zo licht is ie en ook past ie weer fatsoenlijk in mijn broek (de mini dan hé)

Ja precies! Dat denk ik dus ook. Ik denk dat ik de Mini een stuk fijner ga vinden.

Ik vond de iPhone 7 helemaal niet zo verkeerd bijvoorbeeld, maar vond iets meer scherm real-estate op de X dan weer niet verkeerd. Met de Mini zal ik daar ietsjes op inleveren, maar t.o.v. de 7 en 8 is het nog steeds een stuk beter; en als bonus: lekker licht en handzaam!
JB schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:16:
[...]
Ik vind van niet, komende van een 11Pro. Ja de accu gaat langer mee op de 11Pro maar of ik na een dag kan zeggen dat ie nog meer dan 50% heeft of dat ie gewoon de dag door komt is voor mij belangrijker tov "onhandig" groot. Je zegt zelf al dat je vanwege formaat en gewicht over wil stappen. Dan kan ik het van harte aanbevelen. Hopelijk komt de volgende keer een mini pro, dan kunnen we helemaal mee met specs wellicht

Hoeveel minder is de accuduur in jouw beleving?
Eg: je iPhone 11 Pro was nog 50% aan het einde van de dag, wat doet de Mini?

Chorro schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:20:
[...]
Dat geniale 3D touch is door Apple ook op de X al min of meer de nek omgedraaid. Naar mijn mening een serieuze achteruitgang, maar ook op toestellen die de hardware voor 3D touch aan boord hebben maken hier geen gebruik meer van en werkt het gewoon door het langer aanraken van het scherm. Bloedirritant.
Jawel hoor, 3DTouch werkt nog prima op de iPhone X op iOS 14.2.
Moet je maar eens gewoon vasthouden zoals jij beschrijft en doordrukken: dat doordrukken zorgt veel sneller voor contextuele acties. De workflow is veel fijner en natuurlijker. Het gekke is dat het qua tijd niet zo heel gek veel uitmaakt, het zal misschien een paar honderd MS verschil zijn in reactietijd. En toch vind ik 3DTouch oneindig veel fijner dan zonder.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)