Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:15
Volkan1984 schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:11:
[...]

Ik snap het ook niet. Waarom zou je met zo’n oud krot rondlopen?
Omdat hij gewoon doet wat hij moet doen (voor mij).
stevenleemans schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:36:
[...]

Ik heb gedurende 7j al elk jaar een nieuwe iPhone gekocht, en ik verkoop mijn vorige aan een zeer goede prijs. Waarom zou ik me schamen?😁
Schamen is misschien overdreven, en het kan gewoon een hobby zijn natuurlijk. Maar wat heb je er nou werkelijk aan? Wat is er bijvoorbeeld zo innoverend aan de Iphone 12 t.o.v. de 11? En als je al een echte innovatie kunt benoemen, heb je dit dan ook echt nodig?

Natuurlijk is het ieder zijn ding maar ik begrijp het niet echt. Ja een nieuwe telefoon is leuk, maar na 2 weken is er weinig nieuws meer aan toch? (Behalve als je een flinke stap van 8 naar 12 maar of iets in die richting.

@Dennisweb @Redondo1982 @Alekz87 Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt. Ik begrijp het niet zo, het is echter niet zo "dat jullie niet zouden mogen" of dat ik jullie tegen houdt. En jullie hebben gelijk, want iedereen heeft zo wel z'n ding wat (veel) geld kost en het misschien allemaal niet waard is.

[ Voor 13% gewijzigd door emot op 17-11-2020 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:07:
Laten we elkaar niet gaan beoordelen op elkaars uitgaven aub. Iedereen doet met zijn geld wat ie wil.

Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is de accuduur van de Mini. Ik wil graag Duo SIM gebruiken ipv 2 telefoons mee nemen, ben bang dat ie dan te snel leeg is. Iemand ervaringen?
Hier al ruim een jaar aan de duo sim, eerst een half jaar jaar in de 11 Pro, daarna een half jaar in de SE 2020, toen 3 weken in de 12 Pro en sinds vrijdag in de 12 Mini.

Wat is je gemiddelde schermtijd en wat wil je precies weten?

[ Voor 7% gewijzigd door joblamie op 17-11-2020 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
emot schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:14:
[...]

Omdat hij gewoon doet wat hij moet doen (voor mij).

[...]

Schamen is misschien overdreven, en het kan gewoon een hobby zijn natuurlijk. Maar wat heb je er nou werkelijk aan? Wat is er bijvoorbeeld zo innoverend aan de Iphone 12 t.o.v. de 11? En als je al een echte innovatie kunt benoemen, heb je dit dan ook echt nodig?

Natuurlijk is het ieder zijn ding maar ik begrijp het niet echt. Ja een nieuwe telefoon is leuk, maar na 2 weken is er weinig nieuws meer aan toch? (Behalve als je een flinke stap van 8 naar 12 maar of iets in die richting.

@Dennisweb @Redondo1982 @Alekz87 Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt. Ik begrijp het niet zo, het is echter niet zo "dat jullie niet zouden mogen" of dat ik jullie tegen houdt. En jullie hebben gelijk, want iedereen heeft zo wel z'n ding wat (veel) geld kost en het misschien allemaal niet waard is.
Het is nochtans heel eenvoudig bij mij. Ik gebruik mijn telefoon bijzonder intensief, gemiddeld 10u per dag, waarvan 60-70% voor het werk. De batterij moet dus heel veel werken, waardoor de capaciteit na een jaar 10% is gedaald.

Anderzijds ben ik als de pest voor een toestel waarop er geen garantie meer zit. Mits pech heb je bij een complex defect 100-den € kosten om een herstelling te laten doen.

Ipv te moeten investeren in een nieuwe batterij en het risico te nemen om na 2j zonder garantie te vallen verkoop ik mijn iPhone elk jaar waarbij ik een zeer degelijke prijs krijg.

Ik heb dus elk jaar weer de nieuwste iPhone, met wat nieuwe specs, een nieuwe batterij én een nieuwe garantieperiode😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Dus ik heb since launch mijn iPhone 12 Pro Max in gebruik. Ben er super tevreden mee!

Behalve als het komt op de ING app...ik kan geen pincode invoeren of aanmaken. Je hebt maar 1 knopje wat je kan drukken en er gebeurd niks zodra je er op klikt.

ING kan mij niet helpen...

1-) Alles werkt op het toestel verder!
2-) iOS is up to date
3-) ING app verwijderd en opnieuw geinstalleerd
4-) Toestel uit en weer aan gezet

ING zegt net niet koop een nieuw mobiel...het gekke is dat ik het toestel wel zie in mijn ING (website variant). Maar er is niks om het te activeren. Lijkt non-actief te hangen...als ik deze vanuit de site verwijder helpt het ook niet...

Edit: Gelukkig heb ik nog mijn oude mobiel....daar werkt de app verder wel naar behoren. Anders had ik een groot probleem want zonder mobiel kan je ook niet inloggen op de website

Edit 2: is verholpen door het schermpje open te laten voor een aantal minuten...app weg swipen (achtergrond nog actief) en nog een minuut te wachten en vervolgens weer de app te openen. Dan springt het meteen naar PIN aanmaken aan MET een toetsenbord.

Lijkt wel alsof de 12 Pro Max software matig niet goed samenwerkt met de ING app. Of andersom natuurlijk....

[ Voor 33% gewijzigd door ThaddeusX op 17-11-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
epoman schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:14:
[...]

Ben ik nog aan het aftasten, maar het lijkt vrij hard te gaan. Vandaag minder dan 5 uur scherm aan en zat toen rond 20%. Dat was wel de hele dag zonder wifi, overigens. Heb 'm zojuist rond 22u weer van de lader gehaald op 100%, wil opnieuw checken hoeveel procent er vannacht af gaat als ik er niets mee doe.
Qua Mini en dual sim: Idle batterijverbruik lijkt best hoog. Tijdens de nacht is de Mini hier op 4G in 7,5u van 88% 's avonds naar 68% in de ochtend gezakt. Dat vind ik vrij fors. Er staat me bij dat de 11 met dezelfde sims erin minder dan 10 procent verloor tijdens de nacht. Zoals het er nu uitziet betekent dit bijna gedongen opladen tijdens de nacht om overdag niet uit te vallen.
Aanvulling: Dit was met batterijbesparing aan.

Bereik is hier overigens niet optimaal en de ontvangst van de Mini lijkt minder goed dan de 11 (mis ik nu een streepje, 2 ipv 3 op de 11). Zal vannacht nog eens zien hoe dat is met data via de andere sim, die heeft iets beter bereik nu. Als de antennes daadwerkelijk minder zijn gaat 't sowieso zwaar zijn voor de accu, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

ddZ

Mijn 12 Pro ligt nog in het doosje in afwachting van de bestelde screen protector, maar alvast de vraag aan jullie die 12 al een tijdje in gebruik hebben: wat doen jullie met 5G? Zetten jullie dit uit of niet? Er zijn genoeg berichten te lezen dat dit toch wel redelijk van invloed is op de batterijduur. Ervaren jullie dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zondag de pro max lekker laten vallen op onze plavuizen vloer. Helemaal niets aan de hand nergens een deukje of krasje. Top.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ddZ schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:42:
Mijn 12 Pro ligt nog in het doosje in afwachting van de bestelde screen protector, maar alvast de vraag aan jullie die 12 al een tijdje in gebruik hebben: wat doen jullie met 5G? Zetten jullie dit uit of niet? Er zijn genoeg berichten te lezen dat dit toch wel redelijk van invloed is op de batterijduur. Ervaren jullie dit ook zo?
Even uit nieuwsgierigheid, wat voegt een screenprotector precies toe? Misschien bij vallen? Ik heb hier een 8 en daarop zit geen screenprotector. Wel een leren Apple hoesje erom. Het scherm zit na al die jaren hooguit een paar haarkrasjes op die je alleen ziet in bepaalde lichtval. Maar ik weet niet of een 12 hetzelfde glas heeft, kan inmiddels wel veranderd zijn natuurlijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:32
Tylen schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:45:
Zondag de pro max lekker laten vallen op onze plavuizen vloer. Helemaal niets aan de hand nergens een deukje of krasje. Top.
Volgens de site van Apple kan/mag je dat maximaal 2x doen, bij de 3e keer is het finito :+

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:23
Ik heb Vodafone, dus bij mij voegt het echt 0 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:49:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, wat voegt een screenprotector precies toe? Misschien bij vallen? Ik heb hier een 8 en daarop zit geen screenprotector. Wel een leren Apple hoesje erom. Het scherm zit na al die jaren hooguit een paar haarkrasjes op die je alleen ziet in bepaalde lichtval. Maar ik weet niet of een 12 hetzelfde glas heeft, kan inmiddels wel veranderd zijn natuurlijk.
Een screenprotector heeft alles te maken met je iPhone in je broekzak doen waar (zand)korrels in kunnen zitten. Zo had mijn iPhone 12 Pro al op dag 1 maarliefst 2 krasjes. De screenprotector kwam helaas pas dag 2 binnen. En dan ben ik iemand die hier redelijk op let hoewel het natuurlijk wel een gebruiksvoorwerp blijft. Maar het mocht niet baten.

Overigens ben ik pas sinds kort van de screenprotectors, omdat ik echt enorm goedkope maar steengoede en makkelijk opplakbare ben tegengekomen. Daarvoor gebruikte ik geen protectors, maar dan had mijn iPhone dan ook na 1 a 2 jaar ongeveer een miljoen krasjes.

[ Voor 13% gewijzigd door joblamie op 17-11-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05:34
Tylen schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:45:
Nou dan heb je veel geluk gehad denk ik. Helemaal niets? Wel knap dan. Zie op internet wel dat hij sterker is. Maar geluk bij het neerkomen scheelt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:11

JB

Cédric roelt!

epoman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:36:
[...]

Qua Mini en dual sim: Idle batterijverbruik lijkt best hoog. Tijdens de nacht is de Mini hier op 4G in 7,5u van 88% 's avonds naar 68% in de ochtend gezakt. Dat vind ik vrij fors. Er staat me bij dat de 11 met dezelfde sims erin minder dan 10 procent verloor tijdens de nacht. Zoals het er nu uitziet betekent dit bijna gedongen opladen tijdens de nacht om overdag niet uit te vallen.

Bereik is hier overigens niet optimaal en de ontvangst van de Mini lijkt minder goed dan de 11 (mis ik nu een streepje, 2 ipv 3 op de 11). Zal vannacht nog eens zien hoe dat is met data via de andere sim, die heeft iets beter bereik nu. Als de antennes daadwerkelijk minder zijn gaat 't sowieso zwaar zijn voor de accu, vrees ik.
Maar wat ik niet begrijp; waarom hangt je iPhone in de nacht niet gewoon aan de lader? Elke dag begin ik met 100%...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 17-09 08:19
Ik zag vanmorgen dat mijn iPhone niet opgeladen. Ligt normaal gesproken op een chi lader op mijn nachtkastje. O misschien er niet goed op gelegen, kan gebeuren.

Beneden heb ik ook een Samsung Chi lader daar opgelegd, niet laden!. Kabel aangesloten wel laden. Oude iPhone 11 op chi lader --> wel laden. Het zal toch niet? Herstarten van de 12 pro max en het werkt weer normaal. Kortom houdt het in de gaten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:14:
[...]

Maar wat ik niet begrijp; waarom hangt je iPhone in de nacht niet gewoon aan de lader? Elke dag begin ik met 100%...
Dat deed ik ook met alle iphones tot ik de 11 had, die had op soms aan het eind van de dag nog 50-60% over. En maar hooguit 10% minder in de ochtend. Dan kan ik 'm overdag ook wel wat bijladen als ik toch vanuit huis werk. Van de Mini heb ik na drie dagen alweer 'battery anxiety' gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
[...]

Ik heb een 5 maand oude iPhone SE 2020 en daar zitten toch al een aantal haarkrasjes op. Ik trek dat echt heel slecht, vandaar dat m'n 12 gelijk een screenprotector heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
epoman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:19:
[...]

Dat deed ik ook met alle iphones tot ik de 11 had, die had op soms aan het eind van de dag nog 50-60% over. En maar hooguit 10% minder in de ochtend. Dan kan ik 'm overdag ook wel wat bijladen als ik toch vanuit huis werk. Van de Mini heb ik na drie dagen alweer 'battery anxiety' gekregen.
Dat beantwoordt nog niet de vraag ;-) waarom zou je dat doen? Waarom zou je 's nachts je telefoon NIET aan de lader leggen? Ik heb dat ook echt nooit begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

joblamie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:21:
[...]

Dat beantwoordt nog niet de vraag ;-) waarom zou je dat doen? Waarom zou je 's nachts je telefoon NIET aan de lader leggen? Ik heb dat ook echt nooit begrepen...
Dit. Gewoon elke dag een volle lading om te starten. Zelfs met mijn 11Pro die soms ook boven de 70% aan het infuus ging na een hele dag :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
[...]

Er is niet altijd een stopcontact in de buurt :P. Maar het is ook niet altijd nodig. Ik heb ook toestellen die dagenlang niet aan de lader hoeven.

Maar het is ook een goed moment om idle verbruik inzichtelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
Kan dit enkel beoordelen met mijn 12 Pro Max en vind het batterijverbruik niet storend. Merk dat in de randstad de dekking erg goed is van KPN, ook snelheden zijn vaak een stuk hoger dan met 4G.
Op een dag dat ik de 12 Pro Max veel gebruik hou ik alsnog 30-40% accucapaciteit over aan het einde van de dag, maar nogmaals; Das met een 12 Pro Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

epoman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:51:
[...]

Er is niet altijd een stopcontact in de buurt :P. Maar het is ook niet altijd nodig. Ik heb ook toestellen die dagenlang niet aan de lader hoeven.

Maar het is ook een goed moment om idle verbruik inzichtelijk te krijgen.
Jij woont in diverse kraakpanden en daarom varieert dit? :D Gewoon op een MagSafe of Qi lader pleuren als je zelf idle gaat..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 16:38
Mijn 12 Pro ligt nog in het doosje in afwachting van de bestelde screen protector,
Zoveel zelfbeheersing, en nog steeds bang dat je je telefoon beschadigt? ;)

Ik heb zelf echt nooit hoesjes of dat soort dingen. Ik betaal 800 euro voor een telefoon die er mooi uitziet en waarvan gezegd wordt dat ie nog weer sterker en krasbestendiger is geworden. En de tests tonen dat ook aan. Dan ga ik er geen lelijke dingen omheen doen of opplakken. Maar ieder zijn meug :)
maar alvast de vraag aan jullie die 12 al een tijdje in gebruik hebben: wat doen jullie met 5G? Zetten jullie dit uit of niet? Er zijn genoeg berichten te lezen dat dit toch wel redelijk van invloed is op de batterijduur. Ervaren jullie dit ook zo?
5G is hier ietsjes sneller dan 4G, maar scheelt bijna niks (vodafone) Ik heb m op 5G auto staan en dat ie op 5G meer data mag gebruiken. Maar ik kan er verder niet veel over zeggen, want ik zit thuis normaal gesproken op wifi wat 4-8 keer trager is en dat is nog snel zat. Dus ik snap sowieso de hype niet helemaal :P
JB schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:14:
[...]

Lijkt me ook logischer. Er zit zelfs software in dat je telefoon dan maar tot 80% laadt en pas voordat je (normaal gesproken) wakker wordt pas naar de 100% gaat. Dit is om je batterij te sparen. Als je heel onregelmatig laadt kan ie dit niet en dat is dus minder goed voor de batterij schijnt. Dit wordt nog erger als je snellaadt.

[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 17-11-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Prullenbak84 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:15:

[...]

Lijkt me ook logischer. Er zit zelfs software in dat je telefoon dan maar tot 80% laadt en pas voordat je (normaal gesproken) wakker wordt pas naar de 100% gaat. Dit is om je batterij te sparen. Als je heel onregelmatig laadt kan ie dit niet en dat is dus minder goed voor de batterij schijnt. Dit wordt nog erger als je snellaadt.
Hier heb ik alleen het nadeel met Apple CarPlay, die kan ik alleen via de kabel activeren in mijn auto waardoor de telefoon ook automatisch gaat laden. Volgens mij kan ik daar niets aan doen, maar ik zou al die extra laadpogingen liever zelf in de hand hebben wanneer het pas echt nodig is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
JB schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:20:
[...]

Hier heb ik alleen het nadeel met Apple CarPlay, die kan ik alleen via de kabel activeren in mijn auto waardoor de telefoon ook automatisch gaat laden. Volgens mij kan ik daar niets aan doen, maar ik zou al die extra laadpogingen liever zelf in de hand hebben wanneer het pas echt nodig is.
Ja, dat ken ik wel. Op kortere ritjes gebruik ik daarom toch maar weer gewoon bluetooth om naar mijn muziek te luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
[...]

Bij mij voegde het veel toe toen het nodig was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/za1aJH2xQabARx__XIJegAm446U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5rDO7ttwxmPqtRIQdCDXKrAC.jpg?f=user_large

Hier ging namelijk de screen protector kapot en gelukkig niet het glas van de iPhone zelf. Scheelt toch een reparatie en de kosten die daarbij horen.

Daarnaast krijg ik altijd veel krassen op het scherm. Maar dat komt omdat ik ook vele buiten werk. Dus zand en stof alom.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Prullenbak84 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:26:
[...]

Ja, dat ken ik wel. Op kortere ritjes gebruik ik daarom toch maar weer gewoon bluetooth om naar mijn muziek te luisteren :)
Ja hier ook. FM even via een geautomatiseerde task af laten trappen zodat je ook die meldingen doorkrijgt via bluetooth.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
JB schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:20:
[...]

Heb hetzelfde "probleem" maar hoelang wil je met je telefoon doen, 10 jaar? Mijn ervaring is dat bij Apple de accu na 1-2-3 jaar nog prima is en dan komt/is er een nieuwe.Gebruiken dat ding.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

winwiz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:33:
[...]

Heb hetzelfde "probleem" maar hoelang wil je met je telefoon doen, 10 jaar? Mijn ervaring is dat bij Apple de accu na 1-2-3 jaar nog prima is en dan komt/is er een nieuwe.Gebruiken dat ding.
Ja dat is ook, maar probeer evengoed onnodig laden te voorkomen op dergelijke manier zoals hierboven beschreven. Ik schuif elk jaar door naar de vrouw dus normaliter max 2 jaar omdat ik zelf de nieuwste aanschaf.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
winwiz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:33:
[...]

Heb hetzelfde "probleem" maar hoelang wil je met je telefoon doen, 10 jaar?
Als ik me niet vergis:

Eerste iPhone: 1,5 jaar
iPhone 3GS: 2 jaar
iPhone 4S: 2,5 jaar
iPhone 5S: 3,5 jaar
iPhone 8: 3 jaar
iPhone 12 mini: ik ga voor de 4 ;)

(overigens altijd zonder bescherming zoals screenprotectors en hoesjes. Alleen tijdens vakanties een hoesje want het is makkelijker om hem dan in de auto/huisje/tent/tas te kunnen laten slingeren.)

[ Voor 21% gewijzigd door Prullenbak84 op 17-11-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
JB schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:35:
[...]

Ja dat is ook, maar probeer evengoed onnodig laden te voorkomen op dergelijke manier zoals hierboven beschreven. Ik schuif elk jaar door naar de vrouw dus normaliter max 2 jaar omdat ik zelf de nieuwste aanschaf.
Bij mijn oude 11 pro Max is de accu na 1 jaar nog op 97% dus ik zou mij nergens zorgen om maken enkel snelladen doe ik eigenlijk bijna nooit ook al omdat het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

winwiz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:46:
[...]

Bij mijn oude 11 pro Max is de accu na 1 jaar nog op 97% dus ik zou mij nergens zorgen om maken enkel snelladen doe ik eigenlijk bijna nooit ook al omdat het niet nodig is.
Herkenbaar. De vrouw heeft mijn 11Pro ook met een keurige 98% ontvangen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:11:
[...]

Jij woont in diverse kraakpanden en daarom varieert dit? :D Gewoon op een MagSafe of Qi lader pleuren als je zelf idle gaat..
Lol :+. Doe ook meestal 's nachts opladen. Vind 't gewoon een rustgevende gedachte dat áls ik een keer ergens anders slaap, ik daar niet in blinde paniek hoef te zitten over het wel/niet kunnen opladen van een mobiel. Scheelt weer een lader moeten meeslepen of bij anderen moeten bietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mar.tin schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:57:
[...]

Disclaimer: Ik wil niet zeggen dat een screenprotector geen nut heeft, want dat heeft het zeker in een aantal gevallen gewoon wel.

Maar, dat de screenprotector breekt wil niet persé zeggen dat je scherm ook breekt. :).
Feit blijft dat door gebruikte [insert gekke Apple term] glas sinds de X haarkrasjes op de gekste manieren ontstaan op mijn iPhone en ik daarom dus vanaf de X werk met screenprotectors. Ik weet 100% zeker dat ik mijn iPhones met fluwelen handen gebruik maar dat zachte glas (wat vallen dus wel ten goede lijkt te komen) maakt het onmogelijk om 'm clean te houden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:21
Wat is het effect van snelladen volgens jullie op de batterij? Op internet lees ik dat er geen negatieve consequenties aan vastzitten

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas312 op 17-11-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:25
Wat vinden jullie van het geluid uit de speakers van de iPhone 12 pro? Soms klinkt het een beetje alsof er een steen op een dun laag ijs op een meer valt.
Een beetje zoals hier bij 12 seconden (extreem voorbeeld). Maar heb soms het idee dat dat blikkige geluid een beetje standaard is?

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
[...]

Disclaimer: Ik wil niet zeggen dat een screenprotector geen nut heeft, want dat heeft het zeker in een aantal gevallen gewoon wel.

Maar, dat de screenprotector breekt wil niet persé zeggen dat je scherm ook breekt. :).
Het is geen garantie, maar het vangt wel een deel van de klap op natuurlijk...
Maar dat zeg je ook al in je disclaimer :+

Ik neem bij mijn volgende telefoon zeker een screen protector. Want de mijne is nu echt enorm bekrast :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9F0JLo518-vDE1aSpXC4Nv_hv6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2WhKQrisjTNIUIH0IJBOAn8g.png?f=fotoalbum_large
5G testje op de parkeerplaats van het ziekenhuis in Hoogeveen. Niet slecht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

ddZ

[...]

Zie de reactie van @joblamie. Aansluitend: ik heb een zoontje van 2 jaar en dat is voor mij genoeg reden om er deze keer wel een screenprotector op te doen. Mijn 7 Plus heeft er geen exemplaar om zitten, wel een hoesje erom heen.
DwightKSchrute schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:56:
[...]

Ik heb Vodafone, dus bij mij voegt het echt 0 toe.
Daar was ik al bang voor, zit zelf ook bij Vodafone. Jij hebt het gewoon uitstaan lijkt me?
Prullenbak84 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:15:
[...]

Zoveel zelfbeheersing, en nog steeds bang dat je je telefoon beschadigt? ;)

Ik heb zelf echt nooit hoesjes of dat soort dingen. Ik betaal 800 euro voor een telefoon die er mooi uitziet en waarvan gezegd wordt dat ie nog weer sterker en krasbestendiger is geworden. En de tests tonen dat ook aan. Dan ga ik er geen lelijke dingen omheen doen of opplakken. Maar ieder zijn meug :)
Ik sta er zelf ook van te kijken, haha :P

Wel al even uit de doos gehaald en aangezet. Nog een extra stukje zelfkastijding, waarom ook niet :+

[ Voor 24% gewijzigd door ddZ op 17-11-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dennisweb schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:30:
[Afbeelding]
5G testje op de parkeerplaats van het ziekenhuis in Hoogeveen. Niet slecht. :)
Niet slecht nee maar heel eerlijk gezegd haal ik dat met 4G+ ook wel :+
Ik heb sinds gisterenavond de iPhone 12 128GB binnen. Prachtig toestel. Wel echt héél erg wennen t.o.v. Android. Komt misschien ook doordat ik nooit iPhone heb gehad en al 10 jaar Android.

Direct Gboard erop geknald, 2 uur bezig geweest met de Whatsapp berichten overzetten (dat dit niet makkelijker kan, echt diep triest), en vandaag verder wennen aan hoe alles werkt.

Ik kan niet vinden hoe ik het batterijpercentage kan weergeven zonder naar onder te moeten swipen en dat is wel iets wat me een beetje irriteert. Er zou een optie moeten staan in het batterijmenu maar ik kan het niet vinden.. Ah, lees nu dat dit niet gaat op de iPhones met FaceID |:( Begrijp niet dit niet kan. Maar ja dit is natuurlijk wel hoe het werkt bij Apple, in plaats van dat mijn telefoon me aan mij aanpast moet ik me aan mijn telefoon aanpassen. Dat staat me een beetje tegen merk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 17-11-2020 12:10 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
je kunt gewoon een widget op je scherm plaatsen met de batterij percentage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

winwiz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:13:
je kunt gewoon een widget op je scherm plaatsen met de batterij percentage
Ja, waardoor ik dus als ik in elke willekeurige applicatie bezig ben naar mijn hoofdscherm moet om het percentage te kunnen zien. Ik begrijp niet waarom ik niet kan kiezen om het batterij-icoon te vervangen door een percentage. Ook de indeling van het hoofdscherm, bij mijn iPads heb ik er geen last van, maar ik begrijp nu wel wat mensen bedoelen met de belabberde flexibiliteit qua indeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
En dat al na een dag... Als je het scherm een paar mm naar beneden trek zie je het. Als je het scherm vanuit de linkerkant naar rechts swiped kun je een widget neerzetten en altijd zien als je het nodig hebt. Ben je zo'n grootverbruiker dan dat je 10 x per uur moet kijken hoe vol je accu nog is en je bang bent dat je de dag niet door komt? Ja het is anders dan Android en kan vaak erg betuttelend overkomen maar een Audi is ook anders dan een Mercedes of een Fiat Panda. Overigens kun je rechtsboven zien hoe de status is, wel niet in cijfers maar goed genoeg om in te schatten of je nog lang verder kunt. Bij twijfel kun je alsnog bovenstaande handelingen uitvoeren.

[ Voor 17% gewijzigd door winwiz op 17-11-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb vanaf de 3G altijd iPhone gehad, kom nu van de 8 af maar ik mis mn batterijpercentage boven toch ook wel hoor. Beetje neurotisch, ja, maar jarenlange gewenning ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kuusj schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:16:
[...]

Ja, waardoor ik dus als ik in elke willekeurige applicatie bezig ben naar mijn hoofdscherm moet om het percentage te kunnen zien. Ik begrijp niet waarom ik niet kan kiezen om het batterij-icoon te vervangen door een percentage. Ook de indeling van het hoofdscherm, bij mijn iPads heb ik er geen last van, maar ik begrijp nu wel wat mensen bedoelen met de belabberde flexibiliteit qua indeling.
Misschien gewoon even je iPhone gaan gebruiken en je geen zorgen maken om percentages tot drie cijfers achter de komma en mAh'tjes zoals op Android ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

winwiz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:21:
En dat al na een dag... Als je het scherm een paar mm naar beneden trek zie je het. Als je het scherm vanuit de linkerkant naar rechts swiped kun je een widget neerzetten en altijd zien als je het nodig hebt. Ben je zo'n grootverbruiker dan dat je 10 x per uur moet kijken hoe vol je accu nog is en je bang bent dat je de dag niet door komt? Ja het is anders dan Android en kan vaak erg betuttelend overkomen maar een Audi is ook anders dan een Mercedes of een Fiat Panda. Overigens kun je rechtsboven zien hoe de status is, wel niet in cijfers maar goed genoeg om in te schatten of je nog lang verder kunt. Bij twijfel kun je alsnog bovenstaande handelingen uitvoeren.
Inderdaad, nog geen dag zelfs. Het zijn gewoon dingen die opvallen. En je hebt gelijk dat het niet nodig is om er zo vaak op te kijken, maar ik vind het gewoon fijn om op elk moment in een kwart seconde te kunnen zien hoe vol hij nog precies is, in plaats van aandachtig naar het icoontje te moeten kijken en in te moeten schatten of het nu 40 of 55% is.

En het is ook een beetje het principe, het is gewoon onzin dat het niet kan. Waarom moet Apple voor mij beslissen wat ik wel en niet nodig heb? Zeker bij een vrij belangrijk onderdeel zoals de batterij. Bij ieder ander apparaat (zonder FaceID) kan het ook gewoon.
LuNaTiC schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:39:
Ik heb vanaf de 3G altijd iPhone gehad, kom nu van de 8 af maar ik mis mn batterijpercentage boven toch ook wel hoor. Beetje neurotisch, ja, maar jarenlange gewenning ;)
Dit zal het ook voor mij zijn ja.
fsfikke schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:42:
[...]

Misschien gewoon even je iPhone gaan gebruiken en je geen zorgen maken om percentages tot drie cijfers achter de komma en mAh's zoals op Android ;)
Ook een iPhone heeft gewoon een bepaalde tijd dat de batterij mee gaat, en wat mij betreft maakt het niet uit wat de capaciteit van de batterij is, maar hoe lang ik er mee kan doen. Volgens benchmarks is het zeker niet heel kort, maar het ook niet zo lang dat ik denk 'daar hoef ik echt niet meer over na te denken'. Drie cijfers achter de komma 'zoals op Android' is ook een beetje onnodig overdreven, maar om er dan maar een nuttige draai aan te geven: standaard staat bij een Samsung telefoon (ten minste bij die welke ik gehad heb) ook geen percentage bij het accu-icoontje, maar ik kan het wel aanzetten. En dat ik wat ik graag zou zien, niet meer en niet minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door TheKerremenke op 17-11-2020 13:00 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
[...]

Klopt idd. Garantie heb je wat dat betreft niet. Maar bij mij was ie uit mijn zak gegleden toen ik onder een auto op zo’n plat wagentje lag. Vervolgens erover heen gereden met van die harde rubberen wieltjes en mijn 90 kg... Dus puur geluk gehad.

(Tegenwoordig leg ik hem aan de kant als ik zo’n werk ga doen. Al doende leert men. :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Kuusj schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:48:
[...]
maar ik vind het gewoon fijn om op elk moment in een kwart seconde te kunnen zien hoe vol hij nog precies is, in plaats van aandachtig naar het icoontje te moeten kijken en in te moeten schatten of het nu 40 of 55% is.
Waarom boeit het of t 40 of 55% is?
[...]

Ook een iPhone heeft gewoon een bepaalde tijd dat de batterij mee gaat, en wat mij betreft maakt het niet uit wat de capaciteit van de batterij is, maar hoe lang ik er mee kan doen.
Als je wil weten hoe lang je ermee kunt doen, en je geeft toe dat capaciteit niet zoveel uitmaakt, wat heb je dan aan het percentage? Dat zegt helemaal niks over hoe lang je er nog mee kan doen.

Je bent gewend aan een nummertje en Apple heeft in beperkte ruimte bedacht wat de meest nutteloze informatie was. Dat was overduidelijk het percentage van de batterij, en dus is dat weggehaald.
Volgens benchmarks is het zeker niet heel kort, maar het ook niet zo lang dat ik denk 'daar hoef ik echt niet meer over na te denken'.
Je hoeft er pas over na te denken als het kritiek wordt. Als je accu leger wordt, zal het batterijtje geel worden en dan rood. Je bent dan al 3 waarschuwingen verder, waarin je zelfs letterlijk verteld is: "het batterijpercentage is nu xx procent"

Overigens hoef je helemaal niet terug naar het homescherm of naar widgets. Gewoon vanaf het batterijpercentage een heeel klein stukje omlaag "trekken" en daar is je percentage al.

Wat ook kan, is dat ik zelf gek ben. Ik heb nog nooit een andere smartphone gehad dan een iPhone en heb dat percentage nooit aan gehad. Ik schat in "o nog een beetje en mijn dag is nog lang, dan moet ik even laden" of ik schat in "o kijk eens de dag is al halverwege en de accu nog bijna vol". Dat ding is er om mijn leven makkelijker te maken en niet om mij een extra zorg te geven over of ik mijn batterij wel goed vol houdt. Ik heb wel betere dingen om me druk over te maken...
Maar goed ik heb een elektrische auto die ook het percentage niet aan geeft bij normaal gebruik. Anderen vinden dat moeilijk, maar ik heb aan een balkje en een geschat aantal km's genoeg.

[ Voor 19% gewijzigd door Prullenbak84 op 17-11-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

We zullen zien hoe het de komende dagen gaat uitpakken. Wellicht maak ik me druk om niks inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Kuusj schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:02:
We zullen zien hoe het de komende dagen gaat uitpakken. Wellicht maak ik me druk om niks inderdaad.
Je bent duidelijk niet de gebruikelijke Apple user.

Resistance is futile, you will be assimilated :+

Ach met wat geluk kom je straks gewoon elke dag volledig door en hoef je je nooit zorgen te maken om je batterij-percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-08 14:31
De batterijduur op mijn 12 Pro Max 128GB is zo tof. In de ochtend om 8 uur het bed uit, om 23 uur weer in en net boven de 50% resterend. Met 5hrs 30min screen-on-time! Ik zit wel de hele dag thuis hoor, maar nog steeds.. heel erg vet. Ontzettend tevreden!

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Waah schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:06:
[...]

Je bent duidelijk niet de gebruikelijke Apple user.

Resistance is futile, you will be assimilated :+

Ach met wat geluk kom je straks gewoon elke dag volledig door en hoef je je nooit zorgen te maken om je batterij-percentage.
Nee ja weet je ik maak al 8 jaar gebruik van diverse iPads en daar ben ik echt heel erg tevreden over. Ik dacht dat de telefoons dan niet veel anders zouden zijn, maar ik merk dat ik een telefoon toch heel anders gebruik dan een tablet en dat had ik om de een of andere reden anders ingeschat.

Daar hoop ik wel op inderdaad, het is niet dat mijn vorige S10e zo'n hoogvlieger was qua accu, en ik heb nu iets meer dan 2 uur SOT en nog 81% accu. Dus dat is wel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:34
LuNaTiC schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:39:
Ik heb hier ook erge ontwenningsverschijnselen van. Zoals het bereik mag van mij prima weg, want daar kijk ik echt nooit naar. Had dan liever het batterijpercentage daar gezien

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LaameLei
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-08 10:39
Neuh je hebt gelijk. Dit is gewoon argumentatie die nergens op slaat om een debiele keuze van Appel te verdedigen. Zie je wel vaker. Batterijpercentage is gewoon nuttige informatie, het maakt best veel uit of je telefoon nog 55% of 40% heeft. Dat maakt bij mij uit of ik hem wel of niet nog even aan de lader knoop voordat ik ergens heen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Je hoeft toch ook niet de hele dag je percentages te zien? Ik let er geheel niet op, hij geeft een melding bij 20% en dan zoek ik wel een ladertje op.Maar zelfs dan kun je nog best een tijd vooruit.

De widget is vooral handig als je ook airpods en een watch gebruikt, zie je alle percentages bij elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-11-2020 13:59 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaameLei
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-08 10:39
Nee ik hoef ook niet heel de dag te zien hoeveel benzine er nog in mijn auto zit maar als ik weet dat ik ver moet rijden tank ik 'm toch graag vol voordat ik een lampje zie branden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prullenbak84
RD-productions schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:23:
Nee ik hoef ook niet heel de dag te zien hoeveel benzine er nog in mijn auto zit maar als ik weet dat ik ver moet rijden tank ik 'm toch graag vol voordat ik een lampje zie branden.
Precies en dat schat je dan in op basis van een metertje wat het helemaal niet met procenten aan geeft. Je weet dat je ergens heen moet, kijkt op dat metertje, ziet "ongeveer halverwege" en besluit dan of je moet tanken of niet. En met een iPhone werkt het - voor mij - precies zo: "O ik ga straks best lang weg en dat batterijtje is al onder de helft, nou even laden dan maar".

En al wil je t wél precies weten, is het letterlijk vanaf dat batterijicoontje een halve centimeter naar beneden slepen met je vinger...
RD-productions schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:26:
Neuh je hebt gelijk. Dit is gewoon argumentatie die nergens op slaat om een debiele keuze van Appel te verdedigen. Zie je wel vaker.
Dat is het niet. Het is niet zo dat ik het goed praat omdat het Apple is en ik het toevallig gekocht heb, ik koop Apple omdat ik weet dat ik hun designfilosofie kan waarderen, ook op dit soort details. Dat mag voor anderen anders zijn, helemaal prima. Maar uitleggen waarom ik het op deze manier wél fijn vind, is iets anders dan "argumentatie die nergens op slaat om de keuze te verdedigen".

[ Voor 28% gewijzigd door Prullenbak84 op 17-11-2020 14:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

LaameLei schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:23:
Dan trek je de vinger even over het scherm rechtsboven, kom je bijna klaar omdat het zo lekker voelt en zie je het percentage van de batterij...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
JB schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:36:
[...]

Dan trek je de vinger even over het scherm rechtsboven, kom je bijna klaar omdat het zo lekker voelt en zie je het percentage van de batterij...
hahaha tikkie overdreven, maar wel prima animatietje daar hoor. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
[...]

Omdat dit nog steeds een risico geeft op brandgevaar. Snachts dingen opladen is het slechtste wat je kan doen.

Een vriend van de familie is bij de brandweer. Het komt gelukkig zelden voor, maar in zijn 15-jarige carrière heeft hij toch al 6 branden gehad door een telefoon / tablet die aan het laden was en in brand is gevlogen. En tijdens je slaap merk je dat natuurlijk niet direct...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prullenbak84
stevenleemans schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:48:
[...]

Omdat dit nog steeds een risico geeft op brandgevaar. Snachts dingen opladen is het slechtste wat je kan doen.

Een vriend van de familie is bij de brandweer. Het komt gelukkig zelden voor, maar in zijn 15-jarige carrière heeft hij toch al 6 branden gehad door een telefoon / tablet die aan het laden was en in brand is gevlogen. En tijdens je slaap merk je dat natuurlijk niet direct...
En hoeveel branden hadden een andere oorzaak?

"Het slechtste wat je kan doen"? Er zijn in Nederland zeker 10 miljoen smartphones. Laat de helft daarvan 's nachts opgeladen worden. dat zijn er 5 miljoen. Als er iedere week 1 brand uitbreekt door een smartphone, heb ik dus iedere nacht een kans van 1 op 35 miljoen dat mijn telefoon mijn huis doet afbranden.

Ik neem de gok.

De deur uitstappen en de straat oplopen is gevaarlijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Prullenbak84 op 17-11-2020 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34
LaameLei schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:26:
Neuh je hebt gelijk. Dit is gewoon argumentatie die nergens op slaat om een debiele keuze van Appel te verdedigen. Zie je wel vaker. Batterijpercentage is gewoon nuttige informatie, het maakt best veel uit of je telefoon nog 55% of 40% heeft. Dat maakt bij mij uit of ik hem wel of niet nog even aan de lader knoop voordat ik ergens heen ga.
Hoe spannend is een batterijpercentage nou echt? Als je het ongeveer in kunt schatten is het toch prima? Bij je auto zie je het ook geschat en moet je vervolgens op wat knopjes drukken om een exact geschat bereik te zien.

Ik mis het echt niet en als ik het toch exact wil weten is een swipe naar beneden, niet los laten en weer naar boven voldoende.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
[...]

Je hoeft vanuit de hoek van de batterij icoon maar een halve centimeter naar beneden te trekken en je ziet al hoeveel percentage je nog over hebt.
Zo belangrijk zijn die cijfers nou ook weer niet van de batterijstatus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Manman, ik geniet toch echt wel van die batterij komende van een slurpende exynos S10. Nu 9,5 uur van de lader af en nog steeds 84%. Die S10 moest al worden opgeladen at this moment. +1 voor optimalisatie! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
DutchLegendX schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:16:
Manman, ik geniet toch echt wel van die batterij komende van een slurpende exynos S10. Nu 9,5 uur van de lader af en nog steeds 84%. Die S10 moest al worden opgeladen at this moment. +1 voor optimalisatie! :+
Dan was er toch echt wat mis met je S10 natuurlijk.

9.5 uur hier aan nu, 72% over op een 2 jaar oude S9+ O-) en das inclusief half uur navigeren, bluetooth/wifi aan en Hoge Prestaties aan. :+

Maar de iPhones weten zeker altijd veel uit hun accu's te trekken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
De kracht van eigen software en hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
winwiz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:39:
De kracht van eigen software en hardware
En bijna niks op de achtergrond mogen draaien :+ geen sync behalve icloud, games/apps worden direct bevroren (leuk met online games als Among us, waar je meteen uit de game gegooid wordt als je even wisselt) etc O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Waah schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:29:
[...]

Dan was er toch echt wat mis met je S10 natuurlijk.

9.5 uur hier aan nu, 72% over op een 2 jaar oude S9+ O-) en das inclusief half uur navigeren, bluetooth/wifi aan en Hoge Prestaties aan. :+

Maar de iPhones weten zeker altijd veel uit hun accu's te trekken _/-\o_
Oh, dat was er ook wel. Niet bedoeld om alles over een kam te scheren. Maar viel me gelijk op. Krijg hem met veel doen net onder de 50% op een dagbhha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Waah schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:59:
[...]

En bijna niks op de achtergrond mogen draaien :+ geen sync behalve icloud, games/apps worden direct bevroren (leuk met online games als Among us, waar je meteen uit de game gegooid wordt als je even wisselt) etc O-)
Zo erg is het niet hoor, als ik bijvoorbeeld in de auto rijdt heb ik Apple Music aan, Flitsmeister start automatisch op en TomTom verzorgt verder de navigatie als voorbeeld. Maar goed, elk voordeel heeft zijn nadelen en andersom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:50
LaameLei schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:26:
Dan neem je toch je lader mee. Dit is wel heel erg dat je bepaalt of je wel of niet ergens heen gaat aan de hand van je batterijpercentage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Sinan10 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:15:
[...]

Dan neem je toch je lader mee. Dit is wel heel erg dat je bepaalt of je wel of niet ergens heen gaat aan de hand van je batterijpercentage.
Batterijpercentage op een toestel is een beetje als een banksaldo. Als je weet dat je het eind van de dag toch wel gaat halen boeit het niet zo, als het een paar keer onverwacht hard leegloopt wil je het waarschijnlijk vaker en nauwkeuriger weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net dan de 12Pro opgehaald die mijn 12 Pro Max moet gaan vervangen omdat ik die te groot vind t.o.v 11 Pro max die ik daarvoor had. Wel een enorm gat tussen de Pro en Max qua size.. Waarom?
Wat mij en collega opvalt is de native resolutie van de 12 pro, die is redelijk laag (lager dan de default 11/XR) waardoor er minder in het scherm past na de 3x rendering. Ik heb de letter size al minimaal staan (had ik ook op de 12 pro). Maar het is alsof deze telefoon gemaakt voor mensen die een leesbril nodig hebben... Jammer..
Hopen dat Apple met een 6.3 inch gaat komen en daar dan ook de native resolutie aanpast.

Zie hier meer informatie https://useyourloaf.com/blog/iphone-12-screen-sizes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Sinan10 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:15:
[...]

Dat zegt hij toch helemaal niet? Hij zegt dat hij aan de hand van het percentage snel kan zien of hij nog even een kwartiertje aan de lader moet of dat het gewoon prima is. Niet dat hij dan maar helemaal niet gaat...
epoman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:35:
[...]

Batterijpercentage op een toestel is een beetje als een banksaldo. Als je weet dat je het eind van de dag toch wel gaat halen boeit het niet zo, als het een paar keer onverwacht hard leegloopt wil je het waarschijnlijk vaker en nauwkeuriger weten.
Dit is wel waar het op neerkomt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42

ja3

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:44:
Net dan de 12Pro opgehaald die mijn 12 Pro Max moet gaan vervangen omdat ik die te groot vind t.o.v 11 Pro max die ik daarvoor had. Wel een enorm gat tussen de Pro en Max qua size.. Waarom?
Wat mij en collega opvalt is de native resolutie van de 12 pro, die is redelijk laag (lager dan de default 11/XR) waardoor er minder in het scherm past na de 3x rendering. Ik heb de letter size al minimaal staan (had ik ook op de 12 pro). Maar het is alsof deze telefoon gemaakt voor mensen die een leesbril nodig hebben... Jammer..
Hopen dat Apple met een 6.3 inch gaat komen en daar dan ook de native resolutie aanpast.

Zie hier meer informatie https://useyourloaf.com/blog/iphone-12-screen-sizes/
Je hebt gelijk inderdaad, het scherm van de iPhone 11 en iPhone Xr werd gerenderd op dezelfde point size als de grotere 11 Pro Max en Xs Max. Dit hebben ze nu rechtgetrokken (van 414 points naar 390 points) maar misschien voor jou de verkeerde kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:50
epoman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:35:
[...]

Zag je laatst zin niet excuses.

[ Voor 12% gewijzigd door Sinan10 op 17-11-2020 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwawer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 23:48
Vrijdag de 12 Pro Max binnen gekregen. Blijkt dat ik via de Wi-Fi gemiddeld 345 Mbps haal en op mijn Xs Max 430 Mbps. Beide mooie waarden maar toch vreemd dat de 12 Pro met betere hardware lagere snelheden haalt. Hebben andere Tweakers deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Prullenbak84 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:54:
[...]

En hoeveel branden hadden een andere oorzaak?

"Het slechtste wat je kan doen"? Er zijn in Nederland zeker 10 miljoen smartphones. Laat de helft daarvan 's nachts opgeladen worden. dat zijn er 5 miljoen. Als er iedere week 1 brand uitbreekt door een smartphone, heb ik dus iedere nacht een kans van 1 op 35 miljoen dat mijn telefoon mijn huis doet afbranden.

Ik neem de gok.

De deur uitstappen en de straat oplopen is gevaarlijker.
Ik hoop dat je een goede rookmelder hebt in dat geval. I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
stevenleemans schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:11:
[...]

Ik hoop dat je een goede rookmelder hebt in dat geval. I rest my case.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
fwawer schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:58:
Vrijdag de 12 Pro Max binnen gekregen. Blijkt dat ik via de Wi-Fi gemiddeld 345 Mbps haal en op mijn Xs Max 430 Mbps. Beide mooie waarden maar toch vreemd dat de 12 Pro met betere hardware lagere snelheden haalt. Hebben andere Tweakers deze ervaring ook?
Is je iPhone 12 op de achtergrond niet nog vanalles aan het downloaden zoals je iCloud backup en andere data? Dat had ik zelf namelijk ook. Na een nachtje was dit klaar en waren de snelheden weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwawer
  • Laatst online: 22-04 23:48
EValentino schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:24:
[...]

Is je iPhone 12 op de achtergrond niet nog vanalles aan het downloaden zoals je iCloud backup en andere data? Dat had ik zelf namelijk ook. Na een nachtje was dit klaar en waren de snelheden weer goed.
De iPhone draait al 72 uur dus dan zou indexeren, downloaden etc. wel klaar moeten zijn. Verschillende keren getest maar er blijft een verschil met de Xs Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:24
Vind dit echt een typisch USA marketing verhaal. Zal volgend jaar weer geweldig zijn met de iPhone 12s of 13....

Tja.. het zal allemaal wel🤷🏽‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dkawa schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:43:
[...]

Vind dit echt een typisch USA marketing verhaal. Zal volgend jaar weer geweldig zijn met de iPhone 12s of 13....

Displaymate is wel wat meer dan een “marketing verhaal”

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Donstil schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:52:
[...]

Displaymate is wel wat meer dan een “marketing verhaal”
Als jij dat vindt, prima toch.

Ik vind het allemaal blabla... elk jaar weer laten zien hoe goed Apple het weer gedaan heeft.

Ik geloof het allemaal wel..

Leuk om al jullie ervaringen te lezen met de nieuwe series, maar voor mij hoeft het dit jaar niet. Ben nog happy met m’n 11 pro🤙🏾

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dkawa schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:02:
[...]
Als jij dat vindt, prima toch.
Dat heeft niets met jou of mijn mening te maken.
DisplayMate is een onafhankelijke partij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Laatst online: 15-09 19:50
Omdat een 12mini mij een aantrekkelijk toekomstig toestel lijkt zou ik graag willen weten hoe lang kan je op een 12mini beeldbellen ofwel hoeveel % accu kost een uur beeldbellen, met mijn oude 2016 se met 87% batterrij conditie was ik 45% kwijt na 1 uur beeld bellen thuis met energie besparings modus aan
ik heb onbeperkt internet met mijn abonnement dus het kost mij niets of ik 4g of wifi gebruik maar realiseer mij dat wifi mogelijk energetisch zuiniger is, klopt dat, hoeveel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 21:34
dkawa schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:02:
[...]

Leuk om al jullie ervaringen te lezen met de nieuwe series, maar voor mij hoeft het dit jaar niet. Ben nog happy met m’n 11 pro🤙🏾
Maar verleden jaar dacht jij er zoals ik het inschat toch anders over. 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
stevenleemans schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:48:
[...]
Hoeveel van die telefoon-branden kwamen door een goedkope Action/Aliexpress oplader en hoeveel waren er met een officiële Apple lader?

(Serieuze vraag trouwens. Ik laad mijn iPhones al +10j elke nacht op met de originele lader/kabel en heb nog nooit problemen gehad. Zelfs nog nooit een kabel moeten vervangen. :p)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
bibi2205 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:27:
[...]

Hoeveel van die telefoon-branden kwamen door een goedkope Action/Aliexpress oplader en hoeveel waren er met een officiële Apple lader?

(Serieuze vraag trouwens. Ik laad mijn iPhones al +10j elke nacht op met de originele lader/kabel en heb nog nooit problemen gehad. Zelfs nog nooit een kabel moeten vervangen. :p)
Dat weet ik niet😁. Maar geloof me, als je de verhalen hoort van mensen die ze niet levend uit de brand gehaald hebben, en achteraf blijkt kortsluiting van de telefoon aan de basis te liggen...

Zolang er een rookmelder hangt kan het geen kwaad, maar ik weet dat er mensen zijn die daar ook op bezuinigen. Dat is nog erger dan een goedkope lader gebruiken 😱.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Jeuvie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:19:
[...]

Maar verleden jaar dacht jij er zoals ik het inschat toch anders over. 😉
Nee

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
bibi2205 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:27:
[...]

Of dat ze een aftermarket batterij laten zetten omdat Apple Store ‘duur’ is.
Als ik mag kiezen uit €25 voor aftermarket of €50 bij Apple Store voor een originele, dan weet ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Laatst online: 17-09 08:36
Draadloos opladen is een ramp bij mijn met mijn iPhone 12 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Stijnb_ schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:16:
That’s a bold statement... waarom is het een ramp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Stijnb_ schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:16:
Draadloos opladen werkt als een tierelier met een MagSafe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
RigolleM schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:35:
[...]

Draadloos opladen werkt als een tierelier met een MagSafe!
Ik heb ook een MagSafe. De eerste MagSafe die ik had was na een dag bruin. Te heet geworden. Ik denk dat het een foute unit was. Heb een nieuwe besteld en deze sinds vrijdag in gebruik. Deze is nog mooi wit en ‘s morgens sta ik gewoon op met een opgeladen iPhone.

Vind het ook superhandig dat je ‘m gewoon kan gebruiken zonder dat de kabel in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Laatst online: 17-09 08:36
Dennisweb schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:33:
[...]

That’s a bold statement... waarom is het een ramp?
Ik heb zo een Nomad oplader voor iWatch en iPhone. Moet soms meerdere malen mijn iPhone op de oplader plaatsen tegen dat mijn iPhone wil beginnen opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dkawa schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:43:
[...]

niet al te veel waarde aan hechten; DisplayMate roept bijna elke paar maanden wel ''best smartphone display ever tested'' bij een Samsung smartphone of bij een iPhone release.

Maar goed, het levert fijn de nodige clicks ( = omzet) voor ze op met zulke titels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De mini blijft me hier positief verrassen. De grootte is echt prettig in alle opzichten, ook het bedienen met 2 handen gaat dikke prima. En wat is ie lekker licht! Batterij is het enige wat 'm kwetsbaarder maakt maar even aan het infuus en je kunt weer door.

[ Voor 198% gewijzigd door JB op 18-11-2020 09:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 00:51
JB schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:10:
De mini blijft me hier positief verrassen. De grootte is echt prettig in alle opzichten, ook het bedienen met 2 handen gaat dikke prima. En wat is ie lekker licht! Batterij is het enige wat 'm kwetsbaarder maakt maar even aan het infuus en je kunt weer door.
Ja, top formaat. Maar dat accu-gezwets is echt kuddegedrag. Mijn gebruik is niet veranderd en ik haal nog steeds makkelijk een dag ermee. Op de dag ben je toch aan het werk of naar school, dus snap dat probleem niet echt. En mocht je accujuice nodig hebben dan kan dit op werk of in de auto.

I don't have dreams, I have goals!!

Pagina: 1 ... 44 ... 75 Laatste