Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:34
L23 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:35:
[...]

In welke zin viel dat dan op? Ik zag bijvoorbeeld nauwelijks verschil in grootte van een Youtube filmpje tussen een iPhone 6 (4,7 inch) en de iPhone 12 Mini.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Leg ik mijn Iphone 8 naast de Mini zie ik in de Whatsapp berichten geen verschil. De tekstballonnen en letters zijn op beide toestellen even groot. Maar misschien worden mijn ogen minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de volumeknoppen op de iPhone 12? De bovenste volumeknop voelt bij mij een beetje weggezonken en geeft geen klikkend geluid. De onderste knop voelt wel zoals het hoort.

Ik kwam hier toevallig achter nadat mijn volumeknoppen het helemaal niet meer deden. Een herstart verhielp dat en daarna nog even gekeken naar de knoppen zelf. Ik zie niets geks, maar het voelt wel raar.

Ben kennelijk niet de enige: https://www.iphonetricks....2-volume-buttons-problem/

iPhone zit weer in het pakketje en stuur hem direct terug.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:28
is het verschil tussen android en iphone groot? ik wil een iphone kopen omdat ik ook een mac heb en samsung gaat niet echt lekker met de mac. die mini ziet er toch wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:59

L23

In mijn geval gaat een iPhone 12 Mini niet lekker met de Mac. Verdwijnt direct weer in de Finder in macOS Catalina. Werkt probleemloos met Windows 10. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:42
superpolm schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:59:
is het verschil tussen android en iphone groot? ik wil een iphone kopen omdat ik ook een mac heb en samsung gaat niet echt lekker met de mac. die mini ziet er toch wel interessant uit.
Ben je een "power user"? Dus speciale verbindingen nodig met camera's bijvoorbeeld (foto's van camera naar telefoon). Of gebruik je automatische backups van je telefoonfoto's via bijv google photos of naar je NAS.

Dat soort dingen zijn wel eens lastig met iPhone.

Verder is het anders, maar niet héél anders. en mac + iphone moet heel goed samen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:31
Jeuvie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:06:
[...]

Ik heb herken het probleem, ik heb het ongeveer hetzelfde met mijn Spigen case. Met mijn duim werkt het niet maar met iedere andere willekeurig vinger wel. Maar dit heb ik ook met het invoeren van een pincode, mijn duim wordt ook niet altijd herkend andere vingers wel. Vraag mij af of de screenproctector hier een rol in speelt.Het lijkt ook beter te werken als je onder de icoon klikt...gevalletje allignment?
heb dit probleem ook helaas.. weet niet of het al genoemd is maar probeer je vinger eens op de zilveren ring van de camera te leggen en dan je duim te gebruiken dan werkt het ineens.

Super vaag... zaklamp openen met mn duim en hoesje + screenprotector werkt heel slecht. Als ik die zilveren rand van de camera aanraak werkt het perfect... evenals andere vingers. Na het unlocken werkt het sowieso wel prima met een duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:49:
[...]

Mij valt de 5G van Vodafone toch wel tegen. Op meerdere plekken een speedtest gedaan (thuis/werk/onderweg) en ik haal bij Vodafone dit soort resultaten:
[Afbeelding]
KPN daarentegen:
[Afbeelding]
Jammer dat 5G niet werkt bij dual SIM, hoop dat ze dat snel oplossen.
Ceo Vodafone: 5G zoals Vodafone dat in Nederland aanbiedt misleidt consumenten

nieuws: Ceo Vodafone: 5G zoals Vodafone dat in Nederland aanbiedt misleidt co...

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:28
Waah schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:35:
[...]

Ben je een "power user"? Dus speciale verbindingen nodig met camera's bijvoorbeeld (foto's van camera naar telefoon). Of gebruik je automatische backups van je telefoonfoto's via bijv google photos of naar je NAS.

Dat soort dingen zijn wel eens lastig met iPhone.

Verder is het anders, maar niet héél anders. en mac + iphone moet heel goed samen werken.
bedankt. nee ben geen power user, gewoon normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 07:42
superpolm schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:15:
[...]

bedankt. nee ben geen power user, gewoon normaal gebruik.
Als ik niet bepaalde dingetjes nodig had, was ik ook al bij Apple geweest voor een iPhone. Maar een aantal restricties houd me gewoon tegen O-) die deels protectionistisch zijn naar hun eigen producten, en deels voor hun gebruikersdoel.

Maar Miss Waah heeft net een iPhone 11 pro max gekocht 2e hands. En het is toch érg verleidelijk om hetzelfde te doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:29
Jeuvie schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:00:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Leg ik mijn Iphone 8 naast de Mini zie ik in de Whatsapp berichten geen verschil. De tekstballonnen en letters zijn op beide toestellen even groot. Maar misschien worden mijn ogen minder.
YouTube: iPhone 12 Pro Max and Mini Are Both Winners - First Impressions

Hier zie je het verschil in de notities app. Er is een verschil, maar dat is één regeltje minder.

De Pro Max laat nog minder zien maar dat komt omdat de opmaak van de inhoud daar iets anders is dan bij de andere iPhones in zijn voorbeeld.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

SgtElPotato schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:26:
[...]

YouTube: iPhone 12 Pro Max and Mini Are Both Winners - First Impressions

Hier zie je het verschil in de notities app. Er is een verschil, maar dat is één regeltje minder.

De Pro Max laat nog minder zien maar dat komt omdat de opmaak van de inhoud daar iets anders is dan bij de andere iPhones in zijn voorbeeld.
Het ging om de iPhone 12 Mini en de iPhone SE 2020. En dan niet om de hoogte, maar om de breedte van beide schermen.

edit: Sorry, zie het verderop in het filmpje pas. Maar ik zie geen vergelijking?

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 16-11-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Maar juist als je je toestel veel in portrait gebruikt, is wat extra ruimte in de hoogte erg handig?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

BeQuietAndDrive schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:39:
Maar juist als je je toestel veel in portrait gebruikt, is wat extra ruimte in de hoogte erg handig?
Maar het ging juist om de breedte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
L23 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:35:
[...]

Het ging om de iPhone 12 Mini en de iPhone SE 2020. En dan niet om de hoogte, maar om de breedte van beide schermen.

edit: Sorry, zie het verderop in het filmpje pas. Maar ik zie geen vergelijking?
Als op de link klikt kom je meteen op een stukje waar hij het toevallig laat zien, je hoort het hem ook zeggen daar.

Mijn eigen mening hierover is dat ik het totaal niet mis. Ik kom van een 11 Pro en heb nu een 12 Mini. Ik vind het veel prettiger om dit kleine toestel bij de te hebben. Helemaal zonder case voel je hem bijna niet zitten. Ik ben door het kleine formaat ook minder geneigd om hem even te pakken om iets te kijken ofzo, iets wat ik met de 11 Pro continue deed. Even scrollen door YT, IG, FB etc. Die behoefte is eigenlijk vrij snel minder geworden sinds ik de 12 Mini op zak heb.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

SgtElPotato schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:45:
[...]

Als op de link klikt kom je meteen op een stukje waar hij het toevallig laat zien, je hoort het hem ook zeggen daar.

Mijn eigen mening hierover is dat ik het totaal niet mis. Ik kom van een 11 Pro en heb nu een 12 Mini. Ik vind het veel prettiger om dit kleine toestel bij de te hebben. Helemaal zonder case voel je hem bijna niet zitten. Ik ben door het kleine formaat ook minder geneigd om hem even te pakken om iets te kijken ofzo, iets wat ik met de 11 Pro continue deed. Even scrollen door YT, IG, FB etc. Die behoefte is eigenlijk vrij snel minder geworden sinds ik de 12 Mini op zak heb.
Ik begrijp er niks meer van. In het filmpje vergelijken ze een iPhone 12 Mini met de iPhone 12 (Pro), daar vergelijken ze hoeveel tekst beide toestellen laten zien. Prima. Maar ik zie nergens een vergelijking van een iPhone 12 Mini en een iPhone SE 2020 waar het verschil in breedte van het scherm te zien is.

Ik heb er verder geen mening over, maar daar ging de discussie namelijk over waar jij op reageerde. Een iPhone 12 Mini en een iPhone SE 2020.
Voor mij zelf is het geen probleem verder. Ik ben overgestapt van een iPhone SE 2016 en ik vind de iPhone 12 Mini enorm groot :P

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 16-11-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
L23 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:52:
[...]

Ik begrijp er niks meer van. In het filmpje vergelijken ze een iPhone 12 Mini met de iPhone 12 (Pro), daar vergelijken ze hoeveel tekst beide toestellen laten zien. Prima. Maar ik zie nergens een vergelijking van een iPhone 12 Mini en een iPhone SE 2020 waar het verschil in breedte van het scherm te zien is.

Ik heb er verder geen mening over, maar daar ging de discussie namelijk over waar jij op reageerde. Een iPhone 12 Mini en een iPhone SE 2020.
Voor mij zelf is het geen probleem verder. Ik ben overgestapt van een iPhone SE 2016 en ik vind de iPhone 12 Mini enorm groot :P
Dan heb ik daar even overheen gelezen zo te zien... :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
ls789 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:44:
[...]

heb dit probleem ook helaas.. weet niet of het al genoemd is maar probeer je vinger eens op de zilveren ring van de camera te leggen en dan je duim te gebruiken dan werkt het ineens.

Super vaag... zaklamp openen met mn duim en hoesje + screenprotector werkt heel slecht. Als ik die zilveren rand van de camera aanraak werkt het perfect... evenals andere vingers. Na het unlocken werkt het sowieso wel prima met een duim.
Vanmiddag met een medewerker gesproken van Apple. Deze was uiteraard niet bekend met het probleem en adviseerde mij om het toestel naar de fabriek instellingen, m.b.v. Itunes, terug te zetten / te herstellen.

Ik heb de actie uitgevoerd maar het gewenste resultaat bleef uit. Zodra ik de vinger tegen de camera aanleg werkt het wel. De mini van mijn vriendin heeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Jeuvie schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:02:
[...]

Vanmiddag met een medewerker gesproken van Apple. Deze was uiteraard niet bekend met het probleem en adviseerde mij om het toestel naar de fabriek instellingen, m.b.v. Itunes, terug te zetten / te herstellen.

Ik heb de actie uitgevoerd maar het gewenste resultaat bleef uit. Zodra ik de vinger tegen de camera aanleg werkt het wel. De mini van mijn vriendin heeft hetzelfde probleem.
Zover ik weet heeft iedereen het probleem. Een vriend van mij heeft ook de iPhone 12 Mini met dezelfde hoes en met dezelfde Opamoo screenprotector. Ik was er zelfs al van op de hoogte voordat ik de screenprotector binnen had, maar uiteindelijk toch maar er op gedaan. Ik dacht het zal wel meevallen en bij mij is het ook enkel dat ik met een platte duim de zaklamp niet goed aan kan krijgen. Met het topje van de duim geen probleem. Naar boven swipen geen problemen mee en het keyboard werkt ook probleemloos. Probleem is weg als het aan de lader hangt of als je de lightning port of metalen rand van cameralens aan raakt.

Mogelijk word het verholpen met een software update. Maar iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft geen zin.

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 16-11-2020 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 16:38
_Bailey_ schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:55:
[...]

youtube filmpje gevonden van een 12 Mini eigenaar met hetzelfde probleem. Hij laat ook overduidelijk zien dat het 100% te wijten is aan het hoesje

YouTube: iPhone 12 mini touchscreen unresponsive problem reason found
Deze man drukt ook niet helemaal lekker goed. Dat zaklampknopje is gemaakt als soort echt schakelaartje. Dus ff gauw tappen werkt niet. Je moet hem echt even "indrukken" en dan voel en hoor je m ook aanklikken.

Is dit handig? Nee. Maar het is niet zo dat je touchscreen het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
L23 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:13:
[...]

Naar boven swipen geen problemen mee en het keyboard werkt ook probleemloos. Probleem is opgelost als het aan de lader hangt of als je de lightning port of metalen rand van cameralens aan raakt.

Mogelijk word het verholpen met een software update. Maar iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft geen zin.
Ik heb nog als bijkomstigheid dat ik ook geen telefoongesprek aan kan nemen met mijn duim. Maar goed, ik hang nu met Apple aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Dat "snel"laden (icm juiste oplader uiteraard) van mijn 12 Mini gaat wel écht als de bliksem.

Halverwege de dag ff 20-30 minuten bijladen en ik kan er met gemak een volle dag mee doen. Redelijk intensief gebruik laatste 2 dagen (want nieuw :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Jeuvie schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:19:
[...]

Ik heb nog als bijkomstigheid dat ik ook geen telefoongesprek aan kan nemen met mijn duim. Maar goed, ik hang nu met Apple aan de lijn.
Ik gebruik mijn iPhone SE 2016 en iPhone 12 Mini nog naast elkaar :P Ik heb dus nog geen telefoongesprek gevoerd op een Mini. Hoe werkt opnemen dan?
Waarom niet de screenprotector of het hoesje verwijderen? Bij mij is het nauwelijks een probleem, mogelijk te maken met verschillende diktes van screenprotectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
L23 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:27:
[...]

Ik gebruik mijn iPhone SE 2016 en iPhone 12 Mini nog naast elkaar :P Ik heb dus nog geen telefoongesprek gevoerd op een Mini. Hoe werkt opnemen dan?
Waarom niet de screenprotector of het hoesje verwijderen? Bij mij is het nauwelijks een probleem, mogelijk te maken met verschillende diktes van screenprotectors?
Nauwelijks een probleem geeft wel aan dat het niet 100% oké is toch? Met mijn duim van links naar rechts swipen bij een inkomend gesprek werkt ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:20
SgtElPotato schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:45:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het dan wel een dure investering om er vervolgens weinig mee te doen

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Jaymone schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:36:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het dan wel een dure investering om er vervolgens weinig mee te doen
Mijn 11 Pro was sowieso aan vervanging toe. En het voordeel is dat hij alles kan wat moet, indien nodig. Maar ik hem minder gebruik voor nonsense en dus meer voor werk.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Een medewerker van Apple wil het toestel ruilen en dan krijg ik een nieuwe maar in de tussentijd heb ik geen telefoon. Ik heb besloten de komende periode af te wachten of er nog iets gedaan gaat worden op het gebied van een eventuele software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:41:
[...]

Mijn 11 Pro was sowieso aan vervanging toe. En het voordeel is dat hij alles kan wat moet, indien nodig. Maar ik hem minder gebruik voor nonsense en dus meer voor werk.
Dat is snel na een jaartje. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 19:17
syltheboy schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:46:
[...]

Dat is snel na een jaartje. :o
Inderdaad. Ik lees sommige berichten hier echt met plaatsvervangende schaamte. Mensen die zowat alle nieuwe Iphones op een rijtje gehad hebben. Het kan natuurlijk een hobby zijn, maar je kunt mij niet wijs maken dat je ieder jaar een nieuwe smartphone nodig hebt. (Of hij moet tussen de bankschroef gekomen zijn). Ik doe nog steeds met een oude 6 en daarbij een 7 als werktelefoon. Die 6, die is aan vervanging toe.

[ Voor 4% gewijzigd door emot op 16-11-2020 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:19:
[...]

Deze man drukt ook niet helemaal lekker goed. Dat zaklampknopje is gemaakt als soort echt schakelaartje. Dus ff gauw tappen werkt niet. Je moet hem echt even "indrukken" en dan voel en hoor je m ook aanklikken.

Ik blijf hier maar op reageren dat het niet aan de case ligt maar aan de software, want dit speelt alleen op/vanuit de lockscreen. Ik heb dit ook zelf nog getest door o.a. oversized cases te gebruiken die op geen enkele manier de knoppen raken, en dan speelt het nog steeds.

- Zodra je met de duim van de hand waarmee je het toestel vast hebt probeert te unlocken werkt dit niet of nauwelijks als het toestel in een case zit.
- Maak je ondanks de case ergens direct contact met het toestel of gebruik je een vinger van je andere hand, dan kun je meestal wel unlocken.
- Als het toestel ontgrendeld is werkt alles (case of geen case) wél normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:43
[...]

Je moet ook echt even ingedrukt houden en niet even snel tikken
Die man in t filmpje doet het ook op beide manieren anders totaal geen vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Jeuvie schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:43:
Een medewerker van Apple wil het toestel ruilen en dan krijg ik een nieuwe maar in de tussentijd heb ik geen telefoon. Ik heb besloten de komende periode af te wachten of er nog iets gedaan gaat worden op het gebied van een eventuele software update.
Wil met een deels open case testen of het dan nog steeds een probleem is, zo niet dan overweeg ik ook terugsturen. Of een tweede bestellen en kijken of het daarbij wel werkt. Weet niet of dit bij alle Mini's een probleem is, of alleen bij een deel ervan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
emot schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:48:
[...]

Inderdaad. Ik lees sommige berichten hier echt met plaatsvervangende schaamte. Mensen die zowat alle nieuwe Iphones op een rijtje gehad hebben. Het kan natuurlijk een hobby zijn, maar je kunt mij niet wijs maken dat je ieder jaar een nieuwe smartphone nodig hebt. (Of hij moet tussen de bankschroef gekomen zijn). Ik doe nog steeds met een oude 6 en daarbij een 7 als werktelefoon. Die 6, die is aan vervanging toe.
Mijn telefoon gaat altijd stuk, vraag me niet hoe. Zelfs met hoesjes / screenprotectors red ik het vaak niet langer dan een jaar. Daarnaast heb ik het geld er wel voor over. Als ik dat niet zou hebben zou ik geen iPhone kopen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
epoman schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:53:
[...]

Wil met een deels open case testen of het dan nog steeds een probleem is, zo niet dan overweeg ik ook terugsturen. Of een tweede bestellen en kijken of het daarbij wel werkt. Weet niet of dit bij alle Mini's een probleem is, of alleen bij een deel ervan..
Volgens iCulture is het een deel van de Mini’s.
https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-12-problemen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
[...]

Mijn moeder doet nog steeds met een iPhone 5, dat was mijn 2e iPhone na de 4S. In de tussentijd heb ik een 6 Plus gehad en die gebruikt mijn oom nog steeds. Daarna de 7 (de 6 Plus vond ik eigenlijk te groot). Nu doe ik al 2 jaar met een XS en hij ziet er nog als nieuw uit. Toch kriebelt het wel om een 12 (Pro) te kopen, vanwege de betere accu en het strakkere uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

[...]

Waarom die plaatsvervangende schaamte? Ik ruil elk jaar mijn "oude" iPhone in tegen een nieuwe. Waarom? Gewoon omdat ik het leuk vind, en omdat het kan. Mijn vrouw daarintegen die doet veel langer met haar telefoon en krijgt mijn "oude" iPhone als ze toe is aan een nieuwe (ze gebruikt nu de iPhone X), maar denk dat ik voor haar dit naar een iPhone 12 koop, en dat ik mijn iPhone 11 Pro inruil tegen een 12 Pro.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Mja, veilige aanname. Niet iedereen gebruikt zowel een screenprotector als een case.

Moet weer even bijlezen, maar had tot vanmorgen nog niemand gevonden die zowel een case als een screenprotector gebruikt en kon melden dat 't bij hem/haar zo wél werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Jeuvie schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:34:
[...]

Nauwelijks een probleem geeft wel aan dat het niet 100% oké is toch? Met mijn duim van links naar rechts swipen bij een inkomend gesprek werkt ook niet.
Ik zeg ook niet dat het geen probleem is. Maar we kijken allebei anders naar de situatie. Jij verwacht dat een Nederlandse Apple medewerker je kan helpen met tips als terugzetten naar fabrieksinstellingen. Nu ga je je iPhone 12 Mini laten omruilen. Wat is je verwachting als de nieuwe iPhone 12 Mini straks in een case zit met een screenprotector? Is het 100% zeker dat jouw toestel een hardware defect heeft of dat het straks met een software update te verhelpen is?

Ik heb zelf het vermoeden dat elke iPhone 12 Mini het probleem heeft. Niet iedereen installeert een screenprotector. Er bestaan een heleboel soorten screenprotectors, mogelijk verschilt per screenprotector hoedanig de touchscreen problemen zijn. Het is belangrijk dat Apple op de hoogte is van het probleem en ik verwacht dat het met een software update opgelost gaat worden.

Maar wellicht heb ik het mis. Ik verwacht dat je bij de volgende iPhone 12 Mini dezelfde problemen ervaart. Als je toch wilt omruilen dan is het denk ik logischer om voor een ander toestel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
[...]

Ach. Zolang die mensen niet klagen dat “telefoons allemaal te duur zijn” en dat er “dit jaar weer geen grote update” is dan vind ik t prima. Ieder zijn eigen hobby.
Ik vind een updatefrequentie van een jaar of 3 wel prima. Dit keer de 4 proberen te halen ;)
epoman schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:49:
[...]

Ik blijf hier maar op reageren dat het niet aan de case ligt maar aan de software, want dit speelt alleen op/vanuit de lockscreen. Ik heb dit ook zelf nog getest door o.a. oversized cases te gebruiken die op geen enkele manier de knoppen raken, en dan speelt het nog steeds.
Als t aan de software zou liggen, zou iedereen er last van hebben toch? Ik heb geen case om t te proberen maar wel geprobeerd zonder het aan te raken op tafel of met mijn mouw ertussen beetgehouden, en het blijft gewoon werken. Zelfs met een papiertje tussen mijn vinger en het scherm werkt ie nog. Dus of een screenprotector nou het probleem kan zijn? Ik vraag het me af.

Die man in t filmpje drukt serieus gewoon niet lang genoeg het knopje in (of beter gezegd: de werking van dat knopje is gewoon leuk bedacht maar qua usability een heel slecht idee.).

Daarmee zeg ik trouwens niet dat het probleem niet speelt. Maar ik heb het niet (en die man in t filmpje ook niet :p)

[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 16-11-2020 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Prullenbak84 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:09:
Als t aan de software zou liggen, zou iedereen er last van hebben toch? Ik heb geen case om t te proberen maar wel geprobeerd zonder het aan te raken op tafel of met mijn mouw ertussen beetgehouden, en het blijft gewoon werken.

Die man in t filmpje drukt serieus gewoon niet lang genoeg het knopje in (of beter gezegd: de werking van dat knopje is gewoon leuk bedacht maar qua usability een heel slecht idee.).

Daarmee zeg ik trouwens niet dat het probleem niet speelt. Maar ik heb het niet (en die man in t filmpje ook niet :p)
Dat filmpje is inderdaad niet echt representatief.. Hij drukt heel kort en snel als het hoesje erom zit, en als ie vervolgens het hoesje wat uit de weg haalt drukt ie wel goed.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:13:
[...]

Dat filmpje is inderdaad niet echt representatief.. Hij drukt heel kort en snel als het hoesje erom zit, en als ie vervolgens het hoesje wat uit de weg haalt drukt ie wel goed.
Inderdaad, het knopje moet je nét wat langer indrukken, waarschijnlijk vanuit de gedachte dat je de torch dan niet per ongeluk aandruk. Dit lijkt me een storm in een glas water...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
TheThomas schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:18:
[...]

Inderdaad, het knopje moet je nét wat langer indrukken, waarschijnlijk vanuit de gedachte dat je de torch dan niet per ongeluk aandruk. Dit lijkt me een storm in een glas water...
Ben benieuwd of degene die hier problemen ervaart dit kan posten in een filmpje. Mijn Mini heeft geen problemen. Screenprotector van Belkin en Apple leren hoesje.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:06:
[...]
Ik heb zelf het vermoeden dat elke iPhone 12 Mini het probleem heeft. Niet iedereen installeert een screenprotector. Er bestaan een heleboel soorten screenprotectors, mogelijk verschilt per screenprotector hoedanig de touchscreen problemen zijn. Het is belangrijk dat Apple op de hoogte is van het probleem en ik verwacht dat het met een software update opgelost gaat worden.
Wat ik van reacties hier op het forum en het bericht van iCulture begrijp is dat het probleem zich alleen voordoet op het lockscreen, maar verder niet. Dan zijn screenprotectors en hoesjes niet het eerste waar ik zou gaan zoeken, aangezien die er ná het lockscreen nog steeds omheen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Dennisdn schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:32:
[...]

Wat ik van reacties hier op het forum en het bericht van iCulture begrijp is dat het probleem zich alleen voordoet op het lockscreen, maar verder niet. Dan zijn screenprotectors en hoesjes niet het eerste waar ik zou gaan zoeken, aangezien die er ná het lockscreen nog steeds omheen zitten.
Hoe bedoel je? Zijn er dan ook mensen zonder screenprotector en/of hoesje die tijdens het lockscreen problemen ervaren?

Ik concludeer zelf dat het touchscreen qua gevoeligheid anders is afgesteld op het lockscreen dan na het lockscreen.

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 16-11-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
TheThomas schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:18:
[...]

Ik kan een oproep niet aannemen, naar rechts sliden, met mijn duim als ik wordt gebeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeuvie op 16-11-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:09:
[...]

Als t aan de software zou liggen, zou iedereen er last van hebben toch? Ik heb geen case om t te proberen maar wel geprobeerd zonder het aan te raken op tafel of met mijn mouw ertussen beetgehouden, en het blijft gewoon werken. Zelfs met een papiertje tussen mijn vinger en het scherm werkt ie nog. Dus of een screenprotector nou het probleem kan zijn? Ik vraag het me af.

Het moet wel de duim zijn van de hand waarmee je het toestel vast hebt. Je zou evt. met een willekeurige te grote case kunnen proberen, werkte hier dan iig ook niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2u7H8HsfKP03s2PY7_a7ETZub-A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nR4exJSyp0cui4aA925mMJwD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:02
Ik ben overgestapt vanaf mijn XS naar een Pro Max. Eigenlijk valt het me een beetje tegen als ik eerlijk ben. Natuurlijk de telefoon is sneller, de camera is beter en de batterij gaat wat langer mee. Maar daar blijft het wel een beetje bij. Ik mis een beetje de echt innovatie, na 3 dagen voelt het toestel nauwelijks nieuw meer.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
epoman schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:00:
[...]

Het moet wel de duim zijn van de hand waarmee je het toestel vast hebt. Je zou evt. met een willekeurige te grote case kunnen proberen, werkte hier dan iig ook niet.
[Afbeelding]
Dus de iPhone herkent t verschil tussen een hoesje en een ander stoffen object en ook nog met welke duim ik het scherm aanraak? Of hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Prullenbak84 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:09:
[...]

Dus de iPhone herkent t verschil tussen een hoesje en een ander stoffen object en ook nog met welke duim ik het scherm aanraak? Of hoe moet ik dit zien?
screen protector en hoesje isoleert de boel. Dit zelf proberen te ervaren door vast te houden met je mouw heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:09:
[...]

Het probleem bestaat (bij mij) alleen bij unlocken/opnemen met 1 hand, bij gebruik van case+screenprotector. Unlocken met een vinger van 'de andere hand' werkt weer wel, maar daar had ik geen Mini voor besteld :'). Verder lijkt alles normaal te werken, zodra je maar voorbij de ontgrendeling bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Nogmaals: ik ga niet zeggen dat er niet bij sommige iPhones een probleem is.

Maar “met de duim van de andere hand doet ie het wel”...en “het moet echt een hoesje zijn, andere stof werkt wel” en “het moet echt een screenprotector zijn, papier en plastic ertussen werkt wel”...

Dat kan natuurlijk niet hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Maar het proberen te ervaren met je mouw en papier lijkt me niet de bedoeling, deel je ervaring met een hoes en screenprotector als je het graag wil testen. Wellicht vind je dan een combo waar het probleem minimaal tot niet merkbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Waar zijn de myth busters als je ze nodig hebt he

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 00:51
Ik heb zelf overigens geen problemen met de Mini 12 bij normaal gebruik, maar dat het touchscreen een stuk minder gevoelig is erg duidelijk. Met mijn iPhone 11 Pro geen problemen met handschoenen aan, maar met de Mini 12 geen enkele response. Tenzij ik echt héél veel moeite doe en zowat door het scherm heen druk.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 16-11-2020 18:59 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mijn mini doet het volgens mij geheel naar behoren. Mijn grootste ergernis is tot dusverre dat ik mn battery percentage bovenin niet meer permanent in beeld heb, dus I guess I’m blessed :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
epoman schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:00:
[...]

[Afbeelding]
In je foto is het camera knopje ook grijs. Waarschijnlijk dan toch iets met de magneet ofzo die problemen veroorzaakt waardoor de camera op non-actief gezet wordt??

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
robbinonline schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:01:
Ik ben overgestapt vanaf mijn XS naar een Pro Max. Eigenlijk valt het me een beetje tegen als ik eerlijk ben. Natuurlijk de telefoon is sneller, de camera is beter en de batterij gaat wat langer mee. Maar daar blijft het wel een beetje bij. Ik mis een beetje de echt innovatie, na 3 dagen voelt het toestel nauwelijks nieuw meer.
Tsja, wat valt er nog te innoveren aan telefoons? Apple heeft het design veranderd, betere camera’s (o.a.sensor shift optical image stabilization), lidar, magsafe, 5G, A14 chip. Als al dat nieuws niets voor je toevoegt, dan vraag ik me af waarom je bent overgestapt van een XS? ;) Een probleem wat ik met mijn huidige 6 niet ga hebben denk ik. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:26

JB

Cédric roelt!

Bjorn19 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:53:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de volumeknoppen op de iPhone 12? De bovenste volumeknop voelt bij mij een beetje weggezonken en geeft geen klikkend geluid. De onderste knop voelt wel zoals het hoort.

Ik kwam hier toevallig achter nadat mijn volumeknoppen het helemaal niet meer deden. Een herstart verhielp dat en daarna nog even gekeken naar de knoppen zelf. Ik zie niets geks, maar het voelt wel raar.

Ben kennelijk niet de enige: https://www.iphonetricks....2-volume-buttons-problem/

iPhone zit weer in het pakketje en stuur hem direct terug.
Wellicht iets te snel terug gestuurd. Ik herken dit van eerdere iPhones een beetje vanaf het IP6x tijdperk dat knoppen in het begin niet lekker voelden soms. Hier al eerder iemand daarop geattendeerd door het even een kans te geven en als het alsnog niet goed werd, te retourneren. Vaak zet zo'n knop zich uiteindelijk toch. En dat was bij deze Tweaker ook het geval :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:19:
[...]

In je foto is het camera knopje ook grijs. Waarschijnlijk dan toch iets met de magneet ofzo die problemen veroorzaakt waardoor de camera op non-actief gezet wordt??
Die knoppen zijn hier altijd grijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

syltheboy schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:58:
[...]

Mijn moeder doet nog steeds met een iPhone 5, dat was mijn 2e iPhone na de 4S. In de tussentijd heb ik een 6 Plus gehad en die gebruikt mijn oom nog steeds. Daarna de 7 (de 6 Plus vond ik eigenlijk te groot). Nu doe ik al 2 jaar met een XS en hij ziet er nog als nieuw uit. Toch kriebelt het wel om een 12 (Pro) te kopen, vanwege de betere accu en het strakkere uiterlijk.
Ik doe er ook meestal zo'n 5 jaar mee. Ik heb nu een 8 (eigenlijk een 7 maar die ging dus wel stuk, werd toen vervangen voor een 8 ), en ik vind die 8 eigenlijk nog prima snel. Vrouw heeft wel een 7, die is wel merkbaar trager dan de 8 trouwens.

Een 5 zou ik toch niet meer willen. Dat was nog een 32 bits toestel (zijn er überhaupt nog apps voor?) en begint nu qua support flink achter te lopen. De 5S bijv. was al een stuk sneller en 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:01
Oh, wow. Dit dus.
Ik heb ook serieus moeite met het activeren van de zaklamp op mijn Mini. Nooit gehad en nu is het een hele klus.
Dacht zelf dat de werking/bediening misschien was veranderd met een iOs update dus wilde er nog eens induiken. Dit verklaart wel een hoop.

Gebruik een Spigen EZfit screenprotector overigens. Maar zou te fixen moeten zijn want na ontgrendeling nergens last van..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

PatrickC schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:33:
[...]

Tsja, wat valt er nog te innoveren aan telefoons? Apple heeft het design veranderd, betere camera’s (o.a.sensor shift optical image stabilization), lidar, magsafe, 5G, A14 chip. Als al dat nieuws niets voor je toevoegt, dan vraag ik me af waarom je bent overgestapt van een XS? ;) Een probleem wat ik met mijn huidige 6 niet ga hebben denk ik. :+
Die 5nm chip en de enorme snelheidswinsten denken we niet al te veel over na, maar dat is natuurlijk wel degelijk innovatie. Meer dan je bij desktop processoren ziet vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
epoman schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:36:
[...]

Die knoppen zijn hier altijd grijs?
Dan komt het misschien door de foto? Op de foto is de zaklamp namelijk wit en de camera grijs. Vaak betekend dat dat het niet beschikbaar is. Dat kan komen omdat een andere app de camera in gebruik heeft.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvdMeijden
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-11-2020
Beste Apple fanaten,

Ik heb sinds vrijdag mijn iPhone 12 Pro max. Nu valt het mij al 2x op dat de iPhone erg warm wordt tijdens het opladen. Voor opladen gebruik ik de officiële adapter (20w usb-c). Ik heb hiervoor al contact gezocht met Apple Support en die raden mij aan om een geforceerdere herstart uit te voeren. Helaas merk ik nog geen verschil, de iPhone wordt nog steeds erg warm tijdens opladen.

Heeft iemand van jullie ook dit 'probleem'? Of moet ik dit niet zien als probleem?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
RobertvdMeijden schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:54:
Beste Apple fanaten,

Ik heb sinds vrijdag mijn iPhone 12 Pro max. Nu valt het mij al 2x op dat de iPhone erg warm wordt tijdens het opladen. Voor opladen gebruik ik de officiële adapter (20w usb-c). Ik heb hiervoor al contact gezocht met Apple Support en die raden mij aan om een geforceerdere herstart uit te voeren. Helaas merk ik nog geen verschil, de iPhone wordt nog steeds erg warm tijdens opladen.

Heeft iemand van jullie ook dit 'probleem'? Of moet ik dit niet zien als probleem?

Volgens mij is dit normaal. Hoe laad je precies op? Met een kabel of toevallig met MagSafe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertvdMeijden
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-11-2020
Dennisweb schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:00:
[...]

Volgens mij is dit normaal. Hoe laad je precies op? Met een kabel of toevallig met MagSafe?
Gewoon via de officiële meegeleverde kabel. Ik had dit met mijn XS Max namelijk niet, mede daarom mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 17-09 19:24
SgtElPotato schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:56:
[...]

Mijn telefoon gaat altijd stuk, vraag me niet hoe. Zelfs met hoesjes / screenprotectors red ik het vaak niet langer dan een jaar. Daarnaast heb ik het geld er wel voor over. Als ik dat niet zou hebben zou ik geen iPhone kopen.
Geen zuinig type dus🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:51:
[...]

Dan komt het misschien door de foto? Op de foto is de zaklamp namelijk wit en de camera grijs. Vaak betekend dat dat het niet beschikbaar is. Dat kan komen omdat een andere app de camera in gebruik heeft.
Oh, zie het nu ook. Normaal wel beschikbaar, had dan mogelijk aan het scherm gezeten of nog iets open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
remzor schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:37:
[...]

Gebruik een Spigen EZfit screenprotector overigens. Maar zou te fixen moeten zijn want na ontgrendeling nergens last van..
Ik gebruik dezelfde screenprotector met Spigen Quartz Hybrid hoesje. Het laatste uur doet mijn mini het wat het moet doen met screenprotector maar zonder het Spigen hoesje. Geen idee waarom, iets met aarding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
RobertvdMeijden schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:54:
Beste Apple fanaten,

Ik vind ook dat de 12 Pro Max veel warmer aanvoelt dan mijn 7 Plus dat deed. Ik zit er niet zo mee. Zal wel bij de telefoon horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:01
Jeuvie schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:13:
[...]

Ik gebruik dezelfde screenprotector met Spigen Quartz Hybrid hoesje. Het laatste uur doet mijn mini het wat het moet doen met screenprotector maar zonder het Spigen hoesje. Geen idee waarom, iets met aarding?
Ik heb 'gewoon' de originele case van Apple er omheen. Hoezo aardig met een screenprotector?
Lijkt me eerder iets dat ze wel kunnen fixen middels software. Anders lastig te verklaren dat het touchscreen wél prima werkt na ontgrendeling maar níet wanneer de iPhone is vergrendeld.

Heb overigens wel ontdekt dat hij wel goed reageert wanneer ik met het topje van mijn duim of vinger die zaklamp aanraak. Met de hele duim dus niet. maar precies in het midden met een kleiner deel van je duim/vinger dus wel. Zou het dan toch gewoon wennen zijn aan het kleinere schermformaat van de Mini? Hmmm.. (het werkt iig :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
JB schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:33:
[...]

Wellicht iets te snel terug gestuurd. Ik herken dit van eerdere iPhones een beetje vanaf het IP6x tijdperk dat knoppen in het begin niet lekker voelden soms. Hier al eerder iemand daarop geattendeerd door het even een kans te geven en als het alsnog niet goed werd, te retourneren. Vaak zet zo'n knop zich uiteindelijk toch. En dat was bij deze Tweaker ook het geval :)
Dat was ik. Inderdaad werkt het regelen van het volume bij mij nu nog steeds goed. Het probleem is niet meer teruggekomen. Verschil is wel dat de volume toetsen bij mij identiek aanvoelen en hetzelfde klikken.

Ik maak me echter nog wel zorgen over het scherm probleem waarbij zwarte pixels niet of pas laat uitschakelen. Veel gebruikers hebben er last van, maar op Tweakers lees ik er niets over terug.

Op bepaalde brightness levels flikkert het scherm bij het weergeven van donkere beelden. Als je bijvoorbeeld de default zwarte wallpaper selecteert in iOS geven de pixels een seconden of 5 een soort grijs weer. Daarna worden ze zwart. Alleen waar te nemen in een donkere omgeving. Ook bijvoorbeeld van het opstarten van de telefoon. Als het Apple logo wordt weergegeven is er een soort van backlight te zien, terwijl dit niet kan door het ontbreken van een backlight. Ik hoop op een software update. En anders helaas toch garantie claimen of swappen.

Hier een video wat mijn probleem weergeeft. Niet mijn video.
YouTube: iPhone 12 OLED Screen Issue

[ Voor 6% gewijzigd door BillSpaarbank op 16-11-2020 20:39 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

NoTimeRemains

I know

Vandaag even met de hele range kunnen klooien.

De Max is echt enorm. Mooi ding maar te groot voor mijn handen.

De 12 mooi toestel. Maar ik twijfel nu tussen de pro en de mini.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

Jeuvie schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:13:
[...]

Ja. Screenprotector zonder hoesje of hoesje zonder screenprotector en je iPhone 12 Mini werkt gewoon. En het type screenprotector en hoesje gecombineerd bepaald in hoeverre je problemen hebt. Daardoor heeft de een er niet tot nauwelijks last van en de ander wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
[...]

Ik heb gedurende 7j al elk jaar een nieuwe iPhone gekocht, en ik verkoop mijn vorige aan een zeer goede prijs. Waarom zou ik me schamen?😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
stevenleemans schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:36:
[...]

Ik heb gedurende 7j al elk jaar een nieuwe iPhone gekocht, en ik verkoop mijn vorige aan een zeer goede prijs. Waarom zou ik me schamen?😁
Ik snap het ook niet. Waarom zou je met zo’n oud krot rondlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
NoTimeRemains schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:27:
Vandaag even met de hele range kunnen klooien.

De Max is echt enorm. Mooi ding maar te groot voor mijn handen.

De 12 mooi toestel. Maar ik twijfel nu tussen de pro en de mini.
Exact mijn ervaring vandaag,
Verscheurd tussen de keuze tussen een pro en een mini.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:19

NSG

Je weet niks!

[...]

Het is inderdaad geen goede demonstratie van het probleem. Maar ik kan het 20x achter elkaar op de goede manier proberen met mijn duim en er gebeurd echt helemaal niks, houd ik tegelijkertijd een vinger op een van de camera’s en het werkt 20x achter elkaar wel. Idem voor omhoog swipen om te unlocked en pinch-to-zoom in de galerij app wanneer het toestel gelocked is.

Overduidelijk een designfout, maar hoogstwaarschijnlijk wel op te lossen middels een software-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:31
NSG schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:18:
[...]

Het is inderdaad geen goede demonstratie van het probleem. Maar ik kan het 20x achter elkaar op de goede manier proberen met mijn duim en er gebeurd echt helemaal niks, houd ik tegelijkertijd een vinger op een van de camera’s en het werkt 20x achter elkaar wel. Idem voor omhoog swipen om te unlocked en pinch-to-zoom in de galerij app wanneer het toestel gelocked is.

Overduidelijk een designfout, maar hoogstwaarschijnlijk wel op te lossen middels een software-update.
Ik zit meer te denken dat het een aarding probleem is, en dat ga je niet fixen met een software update helaas

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:19

NSG

Je weet niks!

SpoekGTi schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:22:
[...]

Ik zit meer te denken dat het een aarding probleem is, en dat ga je niet fixen met een software update helaas
Nee de designfout/het aarde probleem ga je met software natuurlijk niet oplossen. Maar ik ben tot dusver geen problemen tegengekomen na het unlocken, dus met wat softwarematige tweaks voor de gevoeligheid van het touchscreen moet het toch ook wel op te lossen zijn. De vraag is alleen wat het compromis gaat zijn. Misschien een verhoogd stroomverbruik terwijl je telefoon opgeborgen is in bijvoorbeeld je broekzak en denkt dat je hem probeert te unlocken?

[ Voor 7% gewijzigd door NSG op 16-11-2020 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
JB schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:33:
[...]

Hmm tsja. Thanks voor je toelichting. Ik wilde vooral niet wachten na de garantieperiode (tot 22 november). Ik hoop maar dat het goed komt :-)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 02:48
Leuke battery test.
YouTube: iPhone 12 Pro Max vs Note 20 Ultra / Z Fold 2 / 12 Mini / OnePlus 8 ...

[ Voor 72% gewijzigd door Statz87 op 16-11-2020 22:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stevenleemans
Ik zal mij misschien niet populair maken, maar wordt het geen tijd dat er iemand een apart topic start over de problemen met het unlocken van het scherm van de iPhone 12 mini?

Nu gaan er gigantisch veel berichten hierover en ik heb interesse om andere zaken te lezen.

Tis maar een idee he ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30
[...]

Hoezo is dat raar. Als je werkt, op vakantie kan, eke dag boodschappen kan betalen en je hebt geld over voor leuke extra’s, dan is een iPhone toch niet echt duur? Als ik kijk wat ik jaarlijks aan diner, festivals, spullen voor t huis, m’n auto/ onderhoud uitgeef, dan is een iPhone nog goedkoop ;).

Dat jij nog met een 6 rondloopt zegt meer over jou dan over de ander. Het boeit je niet. Prima toch? Ik zou namelijk niet rond kunnen lopen met een 6. Veels te slechte foto’s en te traag voor mijn doen. Zeg je dit ook over mensen die elke 3 jaar een nieuwe auto uitzoeken? Of te vaak verhuizen? Of weer van baan wisselen? Of nieuwe sneakers kopen terwijl er al 3 goede staan. Of of of

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik voel inderdaad ook geen schaamte dat ik elk jaar een nieuw toestel koop. Het is mijn geld en dat mag ik lekker zelf beslissen wat ik ermee doe. Als ik genoeg geld overhoud voor andere dingen in het leven, waarom niet?

In plaats van schaamte ben ik er juist trots op. Ik werk het hele jaar door en ken geen ‘herfstvakantie’ of voorjaarsvakantie. En zes weken zomervakantie? Ik ben meestal een weekje op vakantie en de rest van de weken gewoon aan het werk. Dan mag ik mezelf toch wel trakteren op iets leuks? Ik ben er trots op dat ik het kan betalen. Mag dat ook?

Ik ben zelfstandige en er zelfs blij mee dat ik ondanks corona gewoon opdrachten heb en dus genoeg inkomen heb om ook dit jaar weer het nieuwste model aan te schaffen.

Het is vrij vervelend dat andere mensen menen dat zij een ander wel even op kunnen leggen wat wel of niet kan. Als ik een iPhone wil kopen, dan doe ik dat. Ik ga zeker op Tweakers toch niet om toestemming vragen? Net als mensen die denken dat ik permanent op vakantie ben omdat mijn werkruimte gewoon thuis is. Ik zou dan wel ‘de hele dag niks uitvreten.’

Dus nee, ik heb absoluut geen schaamtegevoel. Ik bepaal zelf wat ik met mijn knikkers doe. Al gaf ik het ook uit aan bezoekjes aan de Rosse Buurt, dan nog had niemand er wat mee nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 20:47

NoTimeRemains

I know

Laten we elkaar niet gaan beoordelen op elkaars uitgaven aub. Iedereen doet met zijn geld wat ie wil.

Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is de accuduur van de Mini. Ik wil graag Duo SIM gebruiken ipv 2 telefoons mee nemen, ben bang dat ie dan te snel leeg is. Iemand ervaringen?

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:07:
Laten we elkaar niet gaan beoordelen op elkaars uitgaven aub. Iedereen doet met zijn geld wat ie wil.

Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is de accuduur van de Mini. Ik wil graag Duo SIM gebruiken ipv 2 telefoons mee nemen, ben bang dat ie dan te snel leeg is. Iemand ervaringen?
Ben ik nog aan het aftasten, maar het lijkt vrij hard te gaan. Vandaag minder dan 5 uur scherm aan en zat toen rond 20%. Dat was wel de hele dag zonder wifi, overigens. Heb 'm zojuist rond 22u weer van de lader gehaald op 100%, wil opnieuw checken hoeveel procent er vannacht af gaat als ik er niets mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 08:06
Vandaag bij de lokale MM wezen kijken om de pro en pro max te vergelijken. Mijn voorkeur ging op voorhand uit naar de max, maar die is echt te groot voor mijn handen.
Het aanschaffen van de normale pro houdt mij echter tegen, gezien het groeiende aantal mensen wat issues heeft met het oled scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nachtapotheker schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:17:
Vandaag bij de lokale MM wezen kijken om de pro en pro max te vergelijken. Mijn voorkeur ging op voorhand uit naar de max, maar die is echt te groot voor mijn handen.
Het aanschaffen van de normale pro houdt mij echter tegen, gezien het groeiende aantal mensen wat issues heeft met het oled scherm...
Ik zou alleen vanwege de betere accu voor de Max gaan. Ik heb ooit de 6 Plus gehad en die vond ik al vrij groot. In gebruik zal het niet veel uitmaken, maar het opbergen in je broekzak wordt wat lastiger. Mijn XS gebruik ik ook al meestal met 2 handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:18

Gebruik duo sim zelf ook al een jaar in de 11, en nu ook in de 12.
Geen weerslag op batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Nachtapotheker schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:17:
Houd je een iPhone altijd met twee handen of met één hand vast? Als je twee handen gebruikt, is de Pro Max toch het overwegen waard. De normale Pro is met 6,1 inch ook zeker niet klein. Welke OLED-issues doel je dan precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Dennisweb schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:30:
[...]

Houd je een iPhone altijd met twee handen of met één hand vast? Als je twee handen gebruikt, is de Pro Max toch het overwegen waard. De normale Pro is met 6,1 inch ook zeker niet klein. Welke OLED-issues doel je dan precies op?
Deze: https://discussions.apple.com/thread/251997533

Ik gebruik eigenlijk bijna altijd 1 hand, dus de max gaat echt niet lukken helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Nachtapotheker schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:33:
[...]

Deze: https://discussions.apple.com/thread/251997533

Ik gebruik eigenlijk bijna altijd 1 hand, dus de max gaat echt niet lukken helaas :)
Ik weet niet precies of dat alleen een probleem bij de Pro is. Sommige Pro Max toestellen hebben er ook last van. En volgens mij een paar gewone 12’s ook.

Zelf heb ik het ook op mijn Pro Max, maar alleen als ik YouTube video’s kijk. Ik heb Spark ook op volledig zwart staan en daar is zwart wel gewoon zwart. Lijkt mij iets softwarematigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 00:51
Dennisweb schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:05:
Ik voel inderdaad ook geen schaamte dat ik elk jaar een nieuw toestel koop. Het is mijn geld en dat mag ik lekker zelf beslissen wat ik ermee doe. Als ik genoeg geld overhoud voor andere dingen in het leven, waarom niet?

In plaats van schaamte ben ik er juist trots op. Ik werk het hele jaar door en ken geen ‘herfstvakantie’ of voorjaarsvakantie. En zes weken zomervakantie? Ik ben meestal een weekje op vakantie en de rest van de weken gewoon aan het werk. Dan mag ik mezelf toch wel trakteren op iets leuks? Ik ben er trots op dat ik het kan betalen. Mag dat ook?

Ik ben zelfstandige en er zelfs blij mee dat ik ondanks corona gewoon opdrachten heb en dus genoeg inkomen heb om ook dit jaar weer het nieuwste model aan te schaffen.

Het is vrij vervelend dat andere mensen menen dat zij een ander wel even op kunnen leggen wat wel of niet kan. Als ik een iPhone wil kopen, dan doe ik dat. Ik ga zeker op Tweakers toch niet om toestemming vragen? Net als mensen die denken dat ik permanent op vakantie ben omdat mijn werkruimte gewoon thuis is. Ik zou dan wel ‘de hele dag niks uitvreten.’

Dus nee, ik heb absoluut geen schaamtegevoel. Ik bepaal zelf wat ik met mijn knikkers doe. Al gaf ik het ook uit aan bezoekjes aan de Rosse Buurt, dan nog had niemand er wat mee nodig.
Welkom in Nederland! Het land waar het grootste gedeelte meer naar een ander kijkt dan naar zichzelf.

Dat je nog de moeite neemt om het uit te leggen. Bewonderenswaardig, echt waar. Ik heb overigens zelf weleens twee keer een iPhone gekocht in één serie. Eerst de 6s en daarna toch voor de Plus versie gegaan een aantal maanden later haha. Met iPad Pro idem dito...

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:06:
[...]

Welkom in Nederland! Het land waar het grootste gedeelte meer naar een ander kijkt dan naar zichzelf.

Dat je nog de moeite neemt om het uit te leggen. Bewonderenswaardig, echt waar. Ik heb overigens zelf weleens twee keer een iPhone gekocht in één serie. Eerst de 6s en daarna toch voor de Plus versie gegaan een aantal maanden later haha. Met iPad Pro idem dito...
Haha, dank. Mijn geduld met dingen uitleggen is groot. Mijn geduld met andere dingen (zoals wachten op producten) is ver te zoeken. ;)

Eerlijk gezegd maak ik me niet zo druk om wat anderen doen. Als ze het kunnen betalen, is het mij best. En als ze het niet kunnen betalen, is het ook niet mijn probleem.

Ik heb zelf ooit de AirPods Pro gekocht en na nog geen 3 minuten gebruik teruggestuurd. ANC en Ménière gingen niet zo goed samen. We hebben allemaal weleens een miskoop gedaan.

Weet nu al dat de iPhone 13 er volgend jaar ook gewoon komt. Dat is traditie. Net als Kerst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Dennisweb schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:10:
[...]

Haha, dank. Mijn geduld met dingen uitleggen is groot. Mijn geduld met andere dingen (zoals wachten op producten) is ver te zoeken. ;)

Eerlijk gezegd maak ik me niet zo druk om wat anderen doen. Als ze het kunnen betalen, is het mij best. En als ze het niet kunnen betalen, is het ook niet mijn probleem.

Ik heb zelf ooit de AirPods Pro gekocht en na nog geen 3 minuten gebruik teruggestuurd. ANC en Ménière gingen niet zo goed samen. We hebben allemaal weleens een miskoop gedaan.

Weet nu al dat de iPhone 13 er volgend jaar ook gewoon komt. Dat is traditie. Net als Kerst. :)
Hehe, maar van kerst vieren in normale omstandigheden dit jaar zijn we nog niet zeker met corona, maar dat mijn iPhone 13 er komt ben ik nu wel al zeker 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Dennisweb schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:05:

Je hebt helemaal gelijk. Geld moet rollen. Wat heb je aan geld als je jezelf niet wil of kan verwennen? Ik ken collega’s die iedere dag rondlopen in gratis shirts die de werkgever 20 jaar geleden heeft uitgedeeld. Of die nooit ontbijt of eten meenemen, maar als er gratis eten is alles wat los en vast zit opeten. Tsja..

Wat me wel opvalt is dat de 11 Pro nauwelijks goedkoper is geworden. Zelfs bijna evenduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 15:34
syltheboy schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:25:
[...]

Ik zou alleen vanwege de betere accu voor de Max gaan. Ik heb ooit de 6 Plus gehad en die vond ik al vrij groot. In gebruik zal het niet veel uitmaken, maar het opbergen in je broekzak wordt wat lastiger. Mijn XS gebruik ik ook al meestal met 2 handen.
Ik weet natuurlijk niet hoe groot of klein jullie broekzakken zijn, maar ik heb daar nog geen problemen mee ondervonden.

De 12 Pro Max is inderdaad groot, maar als je een beetje je best doet, kun je best nog met één hand vasthouden en scrollen. Typen moet je natuurlijk wel met twee handen doen. Eigenlijk valt het me allemaal 100% mee. Ik ben er ontzettend blij mee. Tof toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Dennisweb schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:44:
[...]

Ik weet niet precies of dat alleen een probleem bij de Pro is. Sommige Pro Max toestellen hebben er ook last van. En volgens mij een paar gewone 12’s ook.

Zelf heb ik het ook op mijn Pro Max, maar alleen als ik YouTube video’s kijk. Ik heb Spark ook op volledig zwart staan en daar is zwart wel gewoon zwart. Lijkt mij iets softwarematigs.
Ja het lijkt voornamelijk bij de 12 en 12 pro te spelen. Ik hoop dat het softwarematig is :) dan kan ik gaan bestellen :+
Aan de andere kant zal Apple het sowieso wel gaan oplossen verwacht ik, anders kan hij nog tot 8 jan terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Ik heb de Duo doordeweeks aan en in het weekend uit en het verschil in batterij is niet merkbaar.

Maar het gaat wel sneller leeg dan 2 opgeladen batterijen bij 2 telefoons ;)

Ik vind het echt een verademing om niet meer met 2 te hoeven slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 09:43
Donstil schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:57:
[...]
Dat is alleen zo als er niet genoeg licht is om de telephoto lens te laten werken.
Ik kwam er ook achter dat de 2x zoom stand op de 12 Pro niet altijd de onderste lens lijkt te gebruiken.
Als ik overdag (bij voldoende licht) in de normale foto-stand de onderste lens bedek, dan blijf ik gewoon beeld zien en wordt het beeld zwart als ik de bovenste lens bedek. Kies ik de Portret modus, dan lijkt de onderste lens wél gebruikt te worden.
Bij weinig licht wordt het beeld in de normale foto-stand zwart bij het bedekken van de onderste lens en fel rood (?) bij het bedekken van de bovenste. In de Portret modus gebeurt er niets als ik de bovenste lens bedek en zie ik zwart beeld als de onderste lens bedekt is.

Ik ben nog op zoek naar een goede verklaring, want ik kan er geen logica in ontdekken 8)7
Pagina: 1 ... 43 ... 75 Laatste