In omstandigheden met weinig licht schiet ik standaard in RAW, om ze vervolgens op mijn MacBook in Lightroom te bewerken. Dat laatste is een bewuste keuze, totaal geen behoefte om dat op een klein schermpje te doen.WouterL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:19:
[...]
Met het verkeerde been uit bed gestapt? Dat gezegd hebbende; nee ik maak me totaal niet druk om raw schieten met je mobiele telefoon. Dat heeft (persoonlijk) echt een zeer beperkte meerwaarde voor mij.
Als je dermate serieus bezig bent met fotografie, dan ben je volgens mij niet bezig met raws op je mobiele telefoon. Leuk om een keer mee te spelen maar meer ook niet. Kan me het doel publiek ook niet echt voorstellen. Maar wie weet
Bovenstaande verwacht ik minder te doen, zodra de 12 Pro binnen is & de huidige 7 Plus met pensioen kan. Vooral met schemer, nacht etc. hoop ik op significante verbetering en minder nabewerking in Lightroom (waarbij het soms ook wel eens ophoud, wat je er nog aan kan “redden”). Dit gezegd hebbende, ben ik bijzonder benieuwd naar Apple Pro Raw. Zou voor mij wel eens het beste van 2 werelden kunnen zijn, maar we gaan het meemaken