Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 16:29
Ik heb mijn iPhone 12 pro blue pacific weer verkocht en de iPhone 11 pro weer aangeschaft. De reden hiervoor is dat ik de 11 pro toch iets handzamer vind, al is het verschil minimaal. Ook bij de foto's kon ik weinig verschil zien, behalve de nacht foto's, dat is wel een vooruitgang. De looks van de 12 pro vind ik persoonlijk echt gaaf uit zien, maarja....uiterlijk is ook niet alles😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
loentje48 schreef op maandag 2 november 2020 @ 06:23:
Ik heb mijn iPhone 12 pro blue pacific weer verkocht en de iPhone 11 pro weer aangeschaft. De reden hiervoor is dat ik de 11 pro toch iets handzamer vind, al is het verschil minimaal. Ook bij de foto's kon ik weinig verschil zien, behalve de nacht foto's, dat is wel een vooruitgang. De looks van de 12 pro vind ik persoonlijk echt gaaf uit zien, maarja....uiterlijk is ook niet alles😉
Dan denk ik dat de 12 pro Max ook niet veel betere foto’s zal maken dan de 12 pro.
De camera’s van de 12 pro schijnen veel betere lenzen te hebben dan de 11 pro.

Verschil in de praktijk is dus marginaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:04
038Robijno schreef op maandag 2 november 2020 @ 07:58:
[...]

Dan denk ik dat de 12 pro Max ook niet veel betere foto’s zal maken dan de 12 pro.
De camera’s van de 12 pro schijnen veel betere lenzen te hebben dan de 11 pro.

Verschil in de praktijk is dus marginaal.
Ik denk dat als je straks 3 foto’s naast elkaar legt:

iPhone 12, 12 pro, 12 pro Max, dat je echt van hele goed huize moet komen om het verschil te gaan zien. Ik...een huis tuin en keuken fotograaf ga dat iig niet direct merken, tenzij mensen mij er op attenderen ;). Ik ben zelf daarom voor de Pro gegaan. De gulden middenweg.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:39

pdavie2311

Live life to the fullest..

Alekz87 schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:25:
[...]

iPhone 12, 12 pro, 12 pro Max, dat je echt van hele goed huize moet komen om het verschil te gaan zien. Ik...een huis tuin en keuken fotograaf ga dat iig niet direct merken, tenzij mensen mij er op attenderen ;). Ik ben zelf daarom voor de Pro gewoon. De gulden middenweg.
Idem dito...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

iPhone 12, 12 pro, 12 pro Max, dat je echt van hele goed huize moet komen om het verschil te gaan zien. Ik...een huis tuin en keuken fotograaf ga dat iig niet direct merken, tenzij mensen mij er op attenderen ;). Ik ben zelf daarom voor de Pro gegaan. De gulden middenweg.
Ik denk dat er ook erg weinig foto's zijn die uiteindelijk het telefoonscherm verlaten en uitvergroot in een lijst komen te hangen, op misschien wat babyfoto's na. Degene die er echt professioneel mee bezig zijn, zijn vast niet afhankelijk van een telefoon.

Maar ik moet zeggen dat de 12Pro wel héél andere foto's maakt in een half donker huis dan de X dat deed. Dat verschil is dag en nacht.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2020 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:20
Kuusj schreef op maandag 2 november 2020 @ 01:06:
[...]

Zou mij verbazen als daadwerkelijk zo veel extra RAM nodig is om dit met 60FPS af te handelen i.p.v. 30FPS. Lijkt mij een proces waarbij de datastromen redelijk direct van camera richting CPU gaan. Hoe dan ook, ik zie het meer als een poging om mensen richting de Pro te drijven dan dat het een technische limitatie is.

En ook Apple ProRAW is wat mij betreft geen goed argument voor 6GB RAM. Ik het knap dat mijn DSLR 24MP foto's in RAW+JPG kan wegschrijven met meerdere FPS, en dat een iPhone 12 met zijn vrij idiote SoC en oneindig veel snellere opslag dan mijn Sandisk Extreme Pro kaartje hier gigabytes extra RAM voor nodig heeft.. :+

Ik zie wel degelijk (in vergelijkingsvideo's op Youtube) een groot verschil tussen het aantal apps welke de 12 Pro wel kan open houden en de 4GB modellen niet, en ik denk dat het daar ook gewoon om draait uiteindelijk, buiten dat ze de Pro toch nog op een enkele manieren moeten proberen te onderscheiden van de normale 12.

Ik heb vorig jaar ook bewust de keuze gemaakt voor de iPad Pro 10.5" ipv de Air, omdat de Pro een GB extra RAM heeft. Mijn oude iPad 4 heeft een SoC (A6X) die vast nog wel wat kan, maar zijn 1GB RAM is wat hem de nek om heeft gedaan. Je kunt eigenlijk nog geen moderne internetpagina open hebben of het geheugen loopt al over (overigens, credits naar Apple en mijn laadbeleid: de accu in dat ding gaat na 8 jaar en dagelijks uren gebruik nog steeds uren mee 8)7 ). Ik heb een paar weken geleden een normale iPad erbij gekocht (met de A12 SoC en 3GB RAM). Qua snelheid niks op aan te merken natuurlijk. Maar ik denk dat de 3GB RAM dat apparaat over een paar jaar de nek om gaat draaien. We gaan het zien.

Waar ik persoonlijk overigens buiten het extra RAM een Pro voor zou overwegen is die Lidar scanner.. dat vind ik nu echt gaaf, alles kunnen scannen en later terugkijken.
Extra RAM is gewoon fijn, alles werkt net weer beter, soepeler. Inderdaad, vooral met multitasking merk je dat. Daarnaast vind ik dit extra RAM op dit moment nog geeneens zo spectaculair maar wel voor de toekomst als je de iPhone meerdere jaren gaat gebruiken. Dit zal tzt ten goede van de gebruikerservaring komen. Ook al stemt Apple software op zijn hardware goed af, dan nog zal je altijd profijt hebben van extra RAM. Ik geloof er niet in dat Apple dit als marketinginstrument inzet maar wel dat het daadwerkelijk van toegevoegde waarde heeft/zal hebben.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
[...]

Ik heb altijd de ‘big sizes’ telefoons gehad.. Altijd de plus/Max versies van de IPhone en de ultra’s van de Samsung serie.
Qua formaat vind ik de iPhone 12 pro ideaal.
De Note 20 ultra was zwaar en lomp evenals de 11 pro Max.
Nu geen last meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

Over die 2, 4, 6, ... GB werkgeheugen van de iPhones, in hoeverre is dan de pro toekomstbestendiger dan de gewone 12?

Ik neem elke 2 jaar, misschien 3 wel een nieuwe iPhone. Mijn zusje daarentegen die neemt een nieuwe als de oude niet meer voldoet. Geeft niets om het gadgetgehalte. Zo neemt ze nu de 12 omdat haar 6S een gebarst scherm heeft :)

In een gesprek met haar (want idd, ze volgt van mijn advies op, hehe) over de voordelen van de 12 pro tov de 12 gaf ik aan dat eigenlijk alleen de camera beter is en dan nog vraag ik mij af of je dat echt zult merken in het dagelijks gebruik.

Verder gaf ik haar dus aan dat door dat extra werkgeheugen de telefoon misschien wel wat toekomstbestendiger zou zijn. Ze gaf namelijk ook aan dat ze haar 6S soms wat traag vond, maar verder helemaal prima (behalve het gebarsten scherm dan... hehehe).

Maar goed, hoeveel toekomstbesteniger is dit extra werkgeheugen in het dagelijks gebruik van de telefoon en het 'trager' reageren? Geen idee...
(ze gaat trouwens voor de 12 mini :))
Dennisdn schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat er ook erg weinig foto's zijn die uiteindelijk het telefoonscherm verlaten en uitvergroot in een lijst komen te hangen, op misschien wat babyfoto's na. Degene die er echt professioneel mee bezig zijn, zijn vast niet afhankelijk van een telefoon.
De beste camera, is toch echt altijd de camera die je bij je hebt :)

Ik sprak vorig jaar een professioneel fotograaf op een feestje en die vertelde mij dat hij steeds vaker zijn camera niet mee nam als hij 'zomaar' ging wandelen (hij fotografeert veel natuur...), omdat de camera van zijn (nieuwste) Samsung zo verbluffend goed was. Terwijl hij vroeger nooit zonder camera de deur uit ging. Dus kennelijk ook in die wereld denkt men er toch zo over...

Uiteraard, als zo'n professioneel fotograaf een klus doet, dan lijkt het mij logisch dat hij wel zijn 10k camera meeneemt en niet met zijn inferieure iPhone van 1500 euro gaat fotograferen 8)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Galois schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:41:
Over die 2, 4, 6, ... GB werkgeheugen van de iPhones, in hoeverre is dan de pro toekomstbestendiger dan de gewone 12?

Ik neem elke 2 jaar, misschien 3 wel een nieuwe iPhone. Mijn zusje daarentegen die neemt een nieuwe als de oude niet meer voldoet. Geeft niets om het gadgetgehalte. Zo neemt ze nu de 12 omdat haar 6S een gebarst scherm heeft :)

In een gesprek met haar (want idd, ze volgt van mijn advies op, hehe) over de voordelen van de 12 pro tov de 12 gaf ik aan dat eigenlijk alleen de camera beter is en dan nog vraag ik mij af of je dat echt zult merken in het dagelijks gebruik.

Verder gaf ik haar dus aan dat door dat extra werkgeheugen de telefoon misschien wel wat toekomstbestendiger zou zijn. Ze gaf namelijk ook aan dat ze haar 6S soms wat traag vond, maar verder helemaal prima (behalve het gebarsten scherm dan... hehehe).

Maar goed, hoeveel toekomstbesteniger is dit extra werkgeheugen in het dagelijks gebruik van de telefoon en het 'trager' reageren? Geen idee...
(ze gaat trouwens voor de 12 mini :))

[...]

Ik sprak vorig jaar een professioneel fotograaf op een feestje en die vertelde mij dat hij steeds vaker zijn camera niet mee nam als hij 'zomaar' ging wandelen (hij fotografeert veel natuur...), omdat de camera van zijn (nieuwste) Samsung zo verbluffend goed was. Terwijl hij vroeger nooit zonder camera de deur uit ging. Dus kennelijk ook in die wereld denkt men er toch zo over...

Uiteraard, als zo'n professioneel fotograaf een klus doet, dan lijkt het mij logisch dat hij wel zijn 10k camera meeneemt en niet met zijn inferieure iPhone van 1500 euro gaat fotograferen 8)
Dat weet je nu nog niet, je weet niet hoe apps in de toekomst worden ontwikkeld, hoe AR wordt ingezet, hoe OS updates gaan reageren, welke nieuwe functionaliteiten gaat Apple vrijgeven/uitbrengen, samenhang van diverse factoren, don’t know yet.
Wel weet je dat extra RAM altijd van pas kan/zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaymone schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:45:
[...]

Dat weet je nu nog niet, je weet niet hoe apps in de toekomst worden ontwikkeld, hoe AR wordt ingezet
Zijn er bijvoorbeeld al apps waar ik Lidar goed aan het werk kan zien? Of moet ik mij alleen voorstellen dat de Ikea-AR wat beter werkt en de foto's mooier worden zonder dat ik van Lidar zélf iets kan zien?

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
Johnvh schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:58:
[...]

De Tulmox houder gebruik ik al een paar maanden op m’n 8+ (met bijgeleverd magneet-plaatje), dat ging goed. Zal nu ook wel goed gaan dus. Anders moeten ze niet zo’n magneet met opties in de achterkant stoppen :')

De iPhone blijft ook zonder MagSafe plakken trouwens. Met hoesje minder goed dan met, maar het werkt en is in de afgelopen week niet van m’n dashboard gevallen.
Besteld!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 99% gewijzigd door JB op 02-11-2020 09:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Dennisdn schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:47:
[...]

Zijn er bijvoorbeeld al apps waar ik Lidar goed aan het werk kan zien? Of moet ik mij alleen voorstellen dat de Ikea-AR wat beter werkt en de foto's mooier worden zonder dat ik van Lidar zélf iets kan zien?
Komt vooralsnog inderdaad neer op bv de standaard meet app, interieur design apps, games als hot lava etc. Daarnaast zorgt LiDAR voor betere foto’s.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaymone op 02-11-2020 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:26
Dennisdn schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:47:
[...]

Ik heb nog geen iPhone 12 pro, weet dus niet hoe goed het werkt, maar kwam dit tegen:
YouTube: LiDAR Scanner iPhone 12 demo - Instant 3d scans!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Galois schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:41:

Ook een (professioneel) fotograaf neemt foto's van familie, hond, kat, whatever,... en zal ook eerder grijpen naar een smartphone dan naar zijn professioneel materiaal. Tegen dat zijn body uit zijn tas is en de juist lens erop zit is het momentum wellicht verdwenen, dus ja.. dan is de camera waar je het snelst bij bent de beste ;)

Natuurfoto's mja... als het voor een sfeerbeeldje is dan lukt dit best met een smartphone, maar wil je die bepaalde paddestoel mooi in de verf zetten dan ben je nog altijd beter met professioneel materiaal.

Dit zal bv. niet lukken met uw smartphone:

Afbeeldingslocatie: https://www.demilked.com/magazine/wp-content/uploads/2014/09/mushroom-nature-macro-photography-vyacheslav-mishchenko-2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Nog niet @RigolleM. Met de iPhone 15S wel :P

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Johnvh schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:58:
[...]

De Tulmox houder gebruik ik al een paar maanden op m’n 8+ (met bijgeleverd magneet-plaatje), dat ging goed. Zal nu ook wel goed gaan dus. Anders moeten ze niet zo’n magneet met opties in de achterkant stoppen :')

De iPhone blijft ook zonder MagSafe plakken trouwens. Met hoesje minder goed dan met, maar het werkt en is in de afgelopen week niet van m’n dashboard gevallen.
Kan ik mijn iPhone + MagSafe case hieraan plakken zonder extra plaatje te plakken op m’n case?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komprexx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:53
Vraagje, hebben jullie ook last dat er super snel krassen op het scherm komen? Ik heb de telefoon nog geen maand en zitten al 3 grote krassen op het scherm..
Telefoon normaal gebruikt, niet laten vallen en als nog beschadigingen :|

Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:08
Alekz87 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:48:
[...]

Kan ik mijn iPhone + MagSafe case hieraan plakken zonder extra plaatje te plakken op m’n case?
Ja, de Tulmox heeft een magneet, de achterkant van de MagSafe blijft daar keurig aan plakken en je iPhone blijft weer plakken de MagSafe.

De magneet in je toestel blijft ook plakken aan de Tulmox zonder extra plaatje. Dan zit hij niet helemaal in het midden, maar in de afgelopen week voordat ik mijn MagSafe had is hij tijdens het rijden keurig netjes blijven hangen. En mijn rijstijl is niet die van een oud omaatje :)

Als je geen iPhone 12 hebt uiteraard niet. Dan heb je het bijgeleverde plaatje nodig dat je achterop je toestel kunt plakken, of in je case kunt verstoppen.
M'n vriendin kan haar toestel nog steeds blijven gebruiken zonder de MagSafe in de auto.

Let er wel op dat je dus USB-C nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:02
Komprexx schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:50:
Vraagje, hebben jullie ook last dat er super snel krassen op het scherm komen? Ik heb de telefoon nog geen maand en zitten al 3 grote krassen op het scherm..

Achteraf is het volgens mij niet mogelijk, er staat wel het een en ander online met polijsten en speciale middeltjes maar volgens mij allemaal geen bewezen fixes. Ik zou er ook mee oppassen want voor je het weet maak je het erger. Hier een lijstje op cnet.

Was eerst van plan om de iPhone zonder screenprotector te gebruiken, ook tot een paar dagen geleden gedaan. Gelukkig nog geen krassen maar ben blij dat ik er toch een op heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37

Nah, in principe is het leed al geleden.
Ik zou, als ik jou was, er toch een screenprotector op plakken.
Ik heb er eentje van Amazon (Opamoo), 3 stuks voor €6.99 inclusief installatie-unit.
Scherm is niet van anders te onderscheiden en je hebt 'extra' protectie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

Grin

Ride si sapis.

@Komprexx Volgens mij is daar niks meer aan te doen. Wat al eerder is geschreven: het leed is al geleden.

Met het zgn. Ceramic Shield van het display was ik eigenlijk voornemens om zonder screenprotector te werken. Maar na de eerste paar reviews van diverse Youtube kanalen heb ik er dit weekend toch een screenprotector op laten plakken. De schermen van de iPhone 12 series zijn in de tests net zo krasgevoelig als die van de voorgaande iPhones. Dus helaas...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik heb nog nooit een screen protector gebruikt. En klopt, na 2 jaar zitten er wel een paar niet noemenswaardige krassen op. Maar ik let er gewoon op dat ik mijn telefoon niet in mijn broekzak doe, waar ook mijn sleutels, muntgeld, ... oid in zit.

Ook leg ik mijn telefoon niet op tafel met het scherm naar beneden...

Dan moet het toch wel allemaal meevallen met die krasjes? Ik vind zo'n screenprotector zo ontzettend lelijk. Bladert altijd wat af, is toch altijd wel duidelijk te zien... net zoals hoesjes. Ook nog nooit gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Klein vraagje m.b.t. e-mail synchronisatie.
Naar mijn idee krijg ik de mail niet instant binnen, privé vind ik dit zelf niet heel erg. Zakelijk wel..
Waar in de instellingen kan ik vinden, hoe snel er een synchronisatie plaatsvindt?
(Noobje t.a.v. iOS, dus hoor het graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DutchLegendX schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:45:
Naar mijn idee krijg ik de mail niet instant binnen, privé vind ik dit zelf niet heel erg. Zakelijk wel..
Waar in de instellingen kan ik vinden, hoe snel er een synchronisatie plaatsvindt?
Bij het account (onder Accounts) :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komprexx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:53
Jammer dat er geen oplossing voor is.
Ik had inderdaad ook verwacht dat het scherm wel krasbestendig was in mijn broekzak. Bij mijn oude telefoons nl. nooit last van gehad. Screenprotecter had ik al besteld maar komt morgen pas binnen :x

Scherm laat ik denk ik vervangen, irriteer mij hier echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
DennusB schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:47:
[...]

Bij het account (onder Accounts) :)
Top, bij ophalen kan het alleen automatisch wanneer met Wi-Fi verbonden is? Ik zit namelijk veel op verschillende locaties dus dan word het lastig om elke keer in te loggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Ik heb de telefoon nog geen maand en zitten al 3 grote krassen op het scherm..
Nog geen maand? Heb je het wel over de iPhone 12 (Pro), deze is nog maar sinds 23/10 ten vroegste verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Galois schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:44:
Dan moet het toch wel allemaal meevallen met die krasjes? Ik vind zo'n screenprotector zo ontzettend lelijk. Bladert altijd wat af, is toch altijd wel duidelijk te zien... net zoals hoesjes. Ook nog nooit gehad :)
Edge-to-Edge screenprotectors moet je toch al goede ogen hebben om het te zien. Ik heb altijd deze van Belkin gehad en nog nooit weten afbladeren, mss gebeurt dit met cheap ass screenprotectors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Johnvh schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:52:
[...]

Ja, de Tulmox heeft een magneet, de achterkant van de MagSafe blijft daar keurig aan plakken en je iPhone blijft weer plakken de MagSafe.

De magneet in je toestel blijft ook plakken aan de Tulmox zonder extra plaatje. Dan zit hij niet helemaal in het midden, maar in de afgelopen week voordat ik mijn MagSafe had is hij tijdens het rijden keurig netjes blijven hangen. En mijn rijstijl is niet die van een oud omaatje :)

Als je geen iPhone 12 hebt uiteraard niet. Dan heb je het bijgeleverde plaatje nodig dat je achterop je toestel kunt plakken, of in je case kunt verstoppen.
M'n vriendin kan haar toestel nog steeds blijven gebruiken zonder de MagSafe in de auto.

Let er wel op dat je dus USB-C nodig hebt!
Heb USB-C in de Mercedes-Benz, maar heb jij toevallig beelden van een niet BMW? Zodoende ik zeker ben dat die Tulmax Magno werkt op onze M-B.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Galois schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:44:
Ik heb nog nooit een screen protector gebruikt. En klopt, na 2 jaar zitten er wel een paar niet noemenswaardige krassen op. Maar ik let er gewoon op dat ik mijn telefoon niet in mijn broekzak doe, waar ook mijn sleutels, muntgeld, ... oid in zit.

Ook leg ik mijn telefoon niet op tafel met het scherm naar beneden...

Lelijk? Het is een telefoon hè, geen schilderij aan de muur...
Het moet handelbaar zijn, en hij moet het blijven doen wanneer hij is gevallen. Uiteraard wil je het zo mooi mogelijk houden, dat snap ik. Maar dat hele debat over 'mooi zijn' is beyond me... Ik heb geen zin in een kostenpost van ruim 1300 euro als mijn telefoon ongelukkig van een bureau valt. Het is een gebruiksvoorwerp waar ik zo weinig mogelijk naar wil omkijken.

Mijn 3 jaren oude screenprotector en hoesje van de iPhone X...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oh4lN6xtCs72lwjlYZB-pWwPVw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xouumCGSWOmFiW1cPCWMhN1o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmF6UOqGFGWymJDz8ah2T0SQ_kI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIahIR5nFfaFIfNfkE9F91sv.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 29% gewijzigd door Grin op 02-11-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Grin schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:40:
@Komprexx Volgens mij is daar niks meer aan te doen. Wat al eerder is geschreven: het leed is al geleden.

Met het zgn. Ceramic Shield van het display was ik eigenlijk voornemens om zonder screenprotector te werken. Maar na de eerste paar reviews van diverse Youtube kanalen heb ik er dit weekend toch een screenprotector op laten plakken. De schermen van de iPhone 12 series zijn in de tests net zo krasgevoelig als die van de voorgaande iPhones. Dus helaas...
Man man man wat een droevigheid... Waarom ligt die focus zo op onbreekbaar :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:23
JB schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:58:
[...]

Man man man wat een droevigheid... Waarom ligt die focus zo op onbreekbaar :/
Omdat daar een keuze in gemaakt moet worden. Wil je een glasplaat die minder snel breekt, dan maak je het glas zachter maar is het gevoeliger voor krassen. Of wil je een glasplaat die minder snel krast, dan maak je het glas harder maar is het veel gevoeliger voor breken.

Er is op dit moment nog geen best of both worlds te verkrijgen helaas.

Daarbij laat JerryRigEverything wel zien dat het Ceramic Shield glas minder krasgevoelig lijkt te zijn, Mohs hardheid nummer 6 krast het scherm, maar het lijken minder diepe krassen te zijn als voorheen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

SgtElPotato schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:05:
[...]
Daarbij laat JerryRigEverything wel zien dat het Ceramic Shield glas minder krasgevoelig lijkt te zijn, Mohs hardheid nummer 6 krast het scherm, maar het lijken minder diepe krassen te zijn als voorheen.
Dat filmpje zag ik ook, voor mij totaal geen reden om nu ineens zonder screenprotector te gaan. Het zijn echt marginale verschillen waar je in de praktijk echt niet veel aan hebt. Ik plak liever een nieuwe screenprotector dan dat ik tegen een dikke kras of barst aankijken. Maar dat is uiteraard voor iedereen anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
Grin schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:56:
[...]

Lelijk? Het is een telefoon hè, geen schilderij aan de muur...
Het moet handelbaar zijn, en hij moet het blijven doen wanneer hij is gevallen. Uiteraard wil je het zo mooi mogelijk houden, dat snap ik. Maar dat hele debat over 'mooi zijn' is beyond me... Ik heb geen zin in een kostenpost van ruim 1300 euro als mijn telefoon ongelukkig van een bureau valt. Het is een gebruiksvoorwerp waar ik zo weinig mogelijk naar wil omkijken.

[Afbeelding][Afbeelding]
Je slaat de spijker op z’n kop.

Als je een goeie screenprotector koopt zie je die amper zitten. Een mooi leren of Apple hoesje erom heen ziet er in mijn ogen prachtig uit! En ik gebruik hem dagelijks best veel! Tuurlijk, wanneer je hem “naakt” gebruikt voel je het design zoals deze ontworpen is, maar met de huidige prijzen en reparatiekosten durf ik het echt niet aan om deze zonder bescherming mee op pad te nemen. Ik ben dan ik wat minder voorzichtig. Gooi m half in een bakje in m’n auto, leg m overal op tafel en ben zeker wel hardhandig met dat ding. En hij moet dit zeker 3 haar vol kunnen houden! In dat geval is bescherming een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp juist die facinatie voor screenprotectors en hoesjes niet. Heb een X aan mijn moeder doorgegeven die ik 3 jaar lang intensief heb gebruikt zónder protector of hoesje, zonder ook maar één krasje.

Enige waar ik echt op let is dat hij altijd in een zak zit zonder andere items én voorzichtig ben met zand op het strand in de kleding. En ja, ok, elke valpartij is altijd even spannend, maar dat is tientallen keren gebeurd zonder schade.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2020 13:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het risico is simpelweg te groot. En daarbij zijn de nadelen voor mij verwaarloosbaar. Ik heb helemaal geen zin om na te denken over mijn telefoon. Kan mijn tijd wel beter gebruiken. Dat ding moet het gewoon doen en er niet uitzien als een baksteen. Zolang dat het geval is, prima.

Ik snap jullie wel hoor, daar niet van. En uiteraard begrijpen jullie mij ook wel. Zo slecht is mijn uitleg niet en jullie zijn meer dan slim genoeg om begrijpend te kunnen lezen. @Dennisdn, het is geen fascinatie voor screenprotectors en hoesjes; dat is namelijk een middel. Het doel is een werkende/beschermde iPhone voor ongeveer 3 jaren. Risico's minimaliseren met verwaarloosbare nadelen.
Het is niet alsof ik een Monet ingepakt in de huiskamer heb hangen. Het is een telefoon... Niks meer...

Maar wij zitten simpelweg anders in deze wedstrijd. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Alekz87 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:50:
Tuurlijk, wanneer je hem “naakt” gebruikt voel je het design zoals deze ontworpen is, maar met de huidige prijzen en reparatiekosten durf ik het echt niet aan om deze zonder bescherming mee op pad te nemen.
Daarom bewaar ik mijn iPhone hoesje bij mijn sleutels/portefeuille. Thuis gebruik ik hem naakt, van zodra ik buiten stap gaat het hoesje er weer om. Best of both worlds. ;)

Uiteraard kan er thuis ook iets gebeuren maar dat risico ligt toch behoorlijk lager dan 'op straat' (imo).

[ Voor 9% gewijzigd door bibi2205 op 02-11-2020 14:40 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cekstuffertz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Helaas hier het eerste 'grote' probleem. Ik krijg geen SMS berichten binnen. Versturen lukt wel, bellen en data ook. Nu al uren aan de telefoon en in de chat van Apple gezeten, maar voorlopig houden ze het op het vervangen van de telefoon. Het ligt niet aan de SIM, want alles werkt wel in een andere telefoon (en geen dezelfde SIM als in mij oude telefoon).

Lees nu net dat er meer mensen zijn met dergelijke problemen, dus lijkt meer te zitten...
https://forums.macrumors....m-group-messages.2263476/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennisdn schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:55:
Ik begrijp juist die facinatie voor screenprotectors en hoesjes niet. Heb een X aan mijn moeder doorgegeven die ik 3 jaar lang intensief heb gebruikt zónder protector of hoesje, zonder ook maar één krasje.

Enige waar ik echt op let is dat hij altijd in een zak zit zonder andere items én voorzichtig ben met zand op het strand in de kleding. En ja, ok, elke valpartij is altijd even spannend, maar dat is tientallen keren gebeurd zonder schade.
Juist zo zit ik er ook in maar dat gaat dus niet meer sinds de X... Ik ben mega zuinig op mijn spullen en als er een krasje op zit, hoef ik het vaak niet meer dus aan mijn gedrag ligt het echt niet. Gewoon *knip* glas ipv hard glas :/

Schelden is nergens voor nodig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 02-11-2020 14:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:42
bing69 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Zoals ik al eerder schreef had ik op mijn 8+ altijd de vaultskin zitten waar er met gemak 10 pasjes in gingen.
Degene die ik nu heb gaan er met gemak 5 in, ideaal! En dat slecht voor 8 euro's.

[Afbeelding]
Sorry hoor, maar dit is echt lelijk...

Cheap ass oplossing 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
dkawa schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:38:
[...]

Sorry hoor, maar dit is echt lelijk...

Cheap ass oplossing 🤪
Gevalletje functioneel > design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87

De X gleed zonder hoesje al van m’n bank af bij t idee alleen al. Ik kon dat glibberige ding nergens neerleggen zonder dat die verschoof. En de meeste ongelukken gebeuren thuis ;). Maar ieder moet het zelf weten uiteraard. Er is geen goed of fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alekz87 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:45:
[...]

De X gleed zonder hoesje al van m’n bank af bij t idee alleen al. Ik kon dat glibberige ding nergens neerleggen zonder dat die verschoof. En de meeste ongelukken gebeuren thuis ;). Maar ieder moet het zelf weten uiteraard. Er is geen goed of fout.
Daar heb je wel een punt, ik had op de X alleen een sticker op de achterkant zitten om te voorkomen dat ie van de bank gleed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-08 12:26
DutchLegendX schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:45:
Bij mij zit hier idd ook een (flinke) vertraging in. Waar ik ze bij de Samsung bijna direct kreeg, krijg ik mails nu een kwartier later of nog later binnen. Synchronisatie staat op automatisch. Is het bij jou inmiddels gelukt mails ‘sneller’ binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
Grin schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:56:
[...]

Uiteraard wil je het zo mooi mogelijk houden, dat snap ik. Maar dat hele debat over 'mooi zijn' is beyond me... Ik heb geen zin in een kostenpost van ruim 1300 euro als mijn telefoon ongelukkig van een bureau valt.

[Afbeelding][Afbeelding]
Reparatie cq vervanging buiten garantie van een X/XS/Pro model zit om en nabij 599, 649 voor de Max toestellen. Applecare voor een 12 (niet pro) is 169 eur, een scherm reparatie zit op ~311 euro. Heel het toestel vervang je voor 99 eur. Dus 169+plus de eigen risico's zijn voor mij een no-brainer om AC+ te doen en niet druk te maken om bescherming. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Nelsa schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:58:
[...]

Bij mij zit hier idd ook een (flinke) vertraging in. Waar ik ze bij de Samsung bijna direct kreeg, krijg ik mails nu een kwartier later of nog later binnen. Synchronisatie staat op automatisch. Is het bij jou inmiddels gelukt mails ‘sneller’ binnen te halen?
Nope, helaas niet. Welicht dat iemand het weet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:21
Nou ik heb hem en ben er blij mee, kom van een iPhone X!

Alleen vervelend dat bepaalde dingen niet overgezet worden met een encrypted backup zoals google authenticators..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Waar zit daar de logica @sigmundfreund?
Ik wil gewoon geen beschadigde/kapotte iPhone. Simpeler kan ik het niet maken, maar blijkbaar landt dat hier erg moeilijk... Met Apple Care+ heb ik nog steeds een beschadigde/kapotte iPhone. Daar doet Apple Care+ niks aan. En los daarvan nog de rompslomp van de iPhone vervangen en weet ik allemaal nog meer. Mijn tijd is niet gratis en wil ik het liefst niet verdoen aan de reparatie van een telefoon...

Ik maak mij dus ook niet druk. Ik mik er een case om en plak een sticker op het scherm. Done. Kost je 80 euro en dan ben je klaar. Apple Care+ kost mij 229 + eigen risico voor twee(!) jaren en beschermd/helpt mij niks. Alleen dekking voor een financieel risico. Je hebt er nog steeds ellende van, incl. wachttijd en procedures - hoe makkelijk dat allemaal ook mag zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:16
Serieus... zijn we nou van verantwoording over de prijs van een telefoon aan je medetweakers nu gegaan naar verantwoording over het feit of je wel of niet een hoesje gebruikt? Dat moet je toch lekker zelf weten? Wat een non-discussie dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Dennisweb schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:51:
Serieus... zijn we nou van verantwoording over de prijs van een telefoon aan je medetweakers nu gegaan naar verantwoording over het feit of je wel of niet een hoesje gebruikt? Dat moet je toch lekker zelf weten? Wat een non-discussie dit.
Volgens mij valt dat wel mee toch? Ik zie niemand iets verantwoorden, meer hun beweegredenen formuleren. En zoals ik al eerder zei: er is geen goed of fout. Iedereen moet het idd zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bijna alles moet je zelf weten, daarom zijn we volwassen. Dus dat is ook een beetje een non-argument @Dennisweb. Zo kunnen we GoT wel sluiten... :)

Maar ik snap je punt wel. Hopelijk snappen ze mij ook... Dus daar komt hij weer: I can explain it for you, I can not understand it for you. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is gewoon allemaal de schuld van Apple....
Om de 3310 deden we vroeger óók geen hoesjes of screenprotectors.... toen vervingen we voor 5 gulden gewoon de hele behuizing. Tegen de tijd dat de batterij opgeladen moest worden was het ook tijd voor meteen een nieuwe uitstraling 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2020 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Dennisdn schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:06:
Het is gewoon allemaal de schuld van Apple....
Om de 3310 deden we vroeger óók geen hoesjes of screenprotectors.... toen vervingen we voor 5 gulden gewoon de hele behuizing. Tegen de tijd dat de batterij opgeladen moest worden was het ook tijd voor meteen een nieuwe uitstraling 8)
offtopic:
Nee, de 3310 kon je in de fik steken en dan was 'ie nog niet stuk. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
Goed dan kunnen we het weer over de nieuwe iPhones hebben :)

Ben dit jaar voor de gewone iPhone 12 gegaan. Bij 120hz scherm was ik voor de Pro gegaan en wellicht zelfs de Pro Max. Maar nu vind ik de upgrade niet groot genoeg. Nog steeds jammer dat er dit jaar nog geen 120hz mogelijkheid is.

De formfactor is echt veel beter. De randen houden veel zekerder vast, dus ik durf weer zonder hoesje door het leven te gaan ;).Verder is het ook een grotere update vanaf de iPhone X dan ik had verwacht. De camera is veel beter (ultrawide vind ik handiger dan telelens). Maar ook veel kleine dingen zijn beter: haptic feedback, speakers, scherm (minder / bijna geen waas bij scrollen bij zwarte / donkere achtergronden) en batterijduur (75% i.p.v. 25% aan het einde van de dag).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Hoedje schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:12:

Ben dit jaar voor de gewone iPhone 12 gegaan. Bij 120hz scherm was ik voor de Pro gegaan en wellicht zelfs de Pro Max. Maar nu vind ik de upgrade niet groot genoeg. Nog steeds jammer dat er dit jaar nog geen 120hz mogelijkheid is.

De formfactor is echt veel beter. De randen houden veel zekerder vast, dus ik durf weer zonder hoesje door het leven te gaan ;).Verder is het ook een grotere update vanaf de iPhone X dan ik had verwacht. De camera is veel beter (ultrawide vind ik handiger dan telelens). Maar ook veel kleine dingen zijn beter: haptic feedback, speakers, scherm (minder / bijna geen waas bij scrollen bij zwarte / donkere achtergronden) en batterijduur (75% i.p.v. 25% aan het einde van de dag).
Hier heb ik een belangrijke reden om voor de Pro Max te gaan. Ik heb altijd al de grootste iPhone qua formaat gehad. Dat begon al bij de iPhone 6 Plus. Dat de camera net iets beter is, is mooi meegenomen. Maar het grote scherm is voor mij het belangrijkst. Ik zit regelmatig storingen te verhelpen via Termius. Dan is een groot scherm wel fijn.

Ik zou eigenlijk niet meer kleiner dan de Pro Max willen. Er zijn veel mensen voor de Pro gegaan en dat snap ik ergens ook wel, want de verschillen met de Pro Max zijn kleiner dan ooit. Maar voor mij toch maar gewoon een Pro Max. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Hoedje Kan me vinden in jouw post maar wat bedoel je met 'haptic feedback'? Ik weet wat het is maar hoe/waar merk jij verschil met de iPhone X? Het is mij nog niet opgevallen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:01
Kijk @Hoedje daar heb ik wat aan.
Ik heb nu ook de X met 25% batterij aan het einde van de dag.
Vandaag bij Amac de gouden bekeken ook mooi maar ik ga denk ik toch voor een blauwe.
Verder viel mij het formaat veel mee, net zo groot als m’n X met case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Grin schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:18:
@Hoedje Kan me vinden in jouw post maar wat bedoel je met 'haptic feedback'? Ik weet wat het is maar hoe/waar merk jij verschil met de iPhone X? Het is mij nog niet opgevallen namelijk...
Het voelt wat meer zoals m’n Apple Watch. Ik kan het niet anders omschrijven dan wat strakker.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit idd. Ik was altijd super zuinig maar sinds de X heb ik AppleCare en nu blijkt dat het allemaal wel meevalt als je het toestel een jaar naakt gebruikt.

En daarbij komt ook dat ik het design van de meeste iPhones gewoon mooi vind. Dat wil ik dan niet in een hoesje stoppen.

En daarbij komt ook (wat hierboven al staat) het is een gebruiksvoorwerp, dat mag best wel iets beschadigen tijdens het gebruik mocht dat toch ineens gebeuren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:02:
[...]

Dit idd. Ik was altijd super zuinig maar sinds de X heb ik AppleCare en nu blijkt dat het allemaal wel meevalt als je het toestel een jaar naakt gebruikt.

En daarbij komt ook dat ik het design van de meeste iPhones gewoon mooi vind. Dat wil ik dan niet in een hoesje stoppen.

En daarbij komt ook (wat hierboven al staat) het is een gebruiksvoorwerp, dat mag best wel iets beschadigen tijdens het gebruik mocht dat toch ineens gebeuren.
Eens mbt naked want al die extra bescherming vind ik ook niet mooi.

Oneens mbt gebruikersvoorwerp. Voor de X nooit issues gehad mbt minimale beschadigingen. Gedrag is hier niet anders maar onmogelijk om glas voorzijde nu netjes te houden. Bij geringste zitten er haarkrasjes op.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
Grin schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:48:
Waar zit daar de logica @sigmundfreund?
Ik wil gewoon geen beschadigde/kapotte iPhone. Simpeler kan ik het niet maken, maar blijkbaar landt dat hier erg moeilijk... Met Apple Care+ heb ik nog steeds een beschadigde/kapotte iPhone. Daar doet Apple Care+ niks aan. En los daarvan nog de rompslomp van de iPhone vervangen en weet ik allemaal nog meer. Mijn tijd is niet gratis en wil ik het liefst niet verdoen aan de reparatie van een telefoon...

Ik maak mij dus ook niet druk. Ik mik er een case om en plak een sticker op het scherm. Done. Kost je 80 euro en dan ben je klaar. Apple Care+ kost mij 229 + eigen risico voor twee(!) jaren en beschermd/helpt mij niks. Alleen dekking voor een financieel risico. Je hebt er nog steeds ellende van, incl. wachttijd en procedures - hoe makkelijk dat allemaal ook mag zijn.
Enige wat ik je aangaf is dat de reparatieprijzen ver onder je geschetste 1300 euro zijn, in alle mogelijke vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Heb de iPhone 12 Pro Ocean Blue nu sinds 25 oktober. Het vierkante design vind ik persoonlijk minder mooi al houdt het wel beter vast. Hiervoor had ik een Xs deze beviel ook prima en heb nog niet direct verschil gemerkt. Wel merk ik dat gemaakte filmpjes en foto's veel scherper zijn.
5G gaat goed al vraag ik mij wel af hoe nodig ik dit ga hebben. Heb het meer aangeschaft als zijnde blik naar de toekomst.

Betreft de prijs.
Het verlengen van mijn abonnement was voordeliger dan een los toestel + sim only aan te schaffen. Qua abonnement scheelde het maar 50 cent per maand, qua toestel € 89 (inclusief die heffing kopieer gebeuren) en heb dan ook niet de 1159 betaald.
Heb voor dat bedrag dus een mooi hoesje van Rinke en een screen protector van Spigen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 22:39
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vind het persoonlijk zonde om screenprotectors en hoesjes te gebruiken zodat je na twee, drie jaar kan zeggen dat je telefoon er nog splinternieuw uitziet. In die tussentijd heb je in al die jaren het echte design van je telefoon niet kunnen zien. Eens met het gegeven dat het een gebruiksvoorwerp is inderdaad. Die paar kleine krasjes (welke je niet gaat zien wanneer je normaal naar je telefoon kijkt zonder er op te letten of wanneer je scherm aanstaat) neem ik dan voor lief. Kan ik wel genieten van het echte design. Heb ik in de afgelopen drie jaar ook met mijn iPhone 8 gedaan. Wel eens laten vallen waardoor kleine krassen op de zijkanten. En in het juiste licht zie ik inderdaad erg veel kleine krasjes op de achterkant van de telefoon. Voorkant zie ik vooral vingervlekken :p.

Op zich kan ik het wel begrijpen als je graag je telefoon na twee of drie jaar voor het hoogste bedrag wil doorverkopen, maar die vijftig a honderd euro dat je telefoon dan minder opbrengt maakt mij niet uit. Maar, nogmaals. Ieder zijn ding. Kan tenslotte niet in andermans portemonnee kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Over de hoesjes en screenprotectors; hoewel iedereen het helemaal zelf moet weten vind ik het juist wel een interessante discussie om te lezen.

Ook ik ben iemand die eigenlijk niet begrijpt waarom je je mooie nieuwe iPhone in een hoesje zou willen stoppen waardoor dat mooie design compleet verdwenen is. Tegelijkertijd is het wel zo dat iPhones de laatste jaren inderdaad enorm krasgevoelig zijn geworden. Ook mijn 12 Pro heeft na 2 weken gebruik alweer krasjes. Aan de ene kant doodzonde, aan de andere kant gaan er nog honderden krasjes volgen, dus ja... Lekker belangrijk.

Ik denk dat veel mensen hun iPhone ook in nieuwstaat willen houden om hem uiteindelijk zo goed mogelijk te kunnen verkopen. Ikzelf heb jaren geleden al besloten mn iPhones gewoon lekker te gebruiken, in hun volle glorie, waar ze voor bedoeld zijn. En dus zonder bescherming. En daarmee voor lief te nemen dat ze bij verkoop 200 tot 300 euro minder waard zijn. Voor mij persoonlijk is dit een enorme verademing in het gebruik en de misgelopen opbrengst meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:57:
[...]
Eens mbt naked want al die extra bescherming vind ik ook niet mooi.

Oneens mbt gebruikersvoorwerp. Voor de X nooit issues gehad mbt minimale beschadigingen. Gedrag is hier niet anders maar onmogelijk om glas voorzijde nu netjes te houden. Bij geringste zitten er haarkrasjes op.
Paar Haarkrasjes heb ik ook wel hoor. Maar die zijn niet zichtbaar met het scherm aan dus dat maakt mij dan persoonlijk niet zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Laatst online: 15-09 22:39
joblamie schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:06:
Over de hoesjes en screenprotectors; hoewel iedereen het helemaal zelf moet weten vind ik het juist wel een interessante discussie om te lezen.

Ook ik ben iemand die eigenlijk niet begrijpt waarom je je mooie nieuwe iPhone in een hoesje zou willen stoppen waardoor dat mooie design compleet verdwenen is. Tegelijkertijd is het wel zo dat iPhones de laatste jaren inderdaad enorm krasgevoelig zijn geworden. Ook mijn 12 Pro heeft na 2 weken gebruik alweer krasjes. Aan de ene kant doodzonde, aan de andere kant gaan er nog honderden krasjes volgen, dus ja... Lekker belangrijk.

Ik denk dat veel mensen hun iPhone ook in nieuwstaat willen houden om hem uiteindelijk zo goed mogelijk te kunnen verkopen. Ikzelf heb jaren geleden al besloten mn iPhones gewoon lekker te gebruiken, in hun volle glorie, waar ze voor bedoeld zijn. En dus zonder bescherming. En daarmee voor lief te nemen dat ze bij verkoop 200 tot 300 euro minder waard zijn. Voor mij persoonlijk is dit een enorme verademing in het gebruik en de misgelopen opbrengst meer dan waard.
Zelfde gedachten op hetzelfde moment :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Een screen protector doet wat mij betreft niets af aan het design.
Het zwarte hoesje op mijn oude zwarte Xs vond ik wel goed bij het toestel passen. Op mijn iPhone 6 een knal oranje omdat ik dat leuk vond. Ook vind ik het een nadeel dat de camera uitsteekt, al valt het bij de 12 pro wel mee.
Heb nu gekozen voor een transparant hoesje die ook nog eens erg slank oogt.

De oude Xs gaat naar mijn vrouw toe, de iPhone 7 van haar gaat de kast in als back-up toestel en als Netflix phone voor de kleine man. De iPhone 6 maak ik netjes, verzamel ik alle spulletjes bij en gaat voor 100 euro Marktplaats op. Zo ben ik ook van mijn iPhone 4 en 5 afgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daejji schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:09:
[...]

Ik heb nog geen iPhone 12 pro, weet dus niet hoe goed het werkt, maar kwam dit tegen:
YouTube: LiDAR Scanner iPhone 12 demo - Instant 3d scans!
Even met die app gespeeld en het is inderdaad wel een leuke demo van Lidar. Heb een hele kamer ingescand en dat ziet er best leuk uit. Geen idee wat ik er verder mee moet maar het laat wel zien wat Lidar doet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 16:36
Ik heb ook jarenlang mijn iphone gezien als een gebruiksvoorwerp, geen hoesje of screen protection voor mij. Bij mijn iphone 4 en 5 is me dat heel goed af gegaan. Tuurlijk wel wat krasjes op het glas en de metalen zijkant, maar nooit grote schade gehad.
Ik heb nu alweer 4 jaar een iphone 7 en daar is het me niet helemaal goed gelukt. Anderhalf jaar terug tijdens de carnaval (idd drank.... :'( ) een flinke barst in het scherm, wel alleen maar zichtbaar als ik het toestel kantel.
Maar 3 maanden geleden is ie van de bank gevallen precies op de voorkant, en ja we hebben tegels.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1k8wlUMp7OGfYKF64La55I1Nqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ubf2n0DUYBGIl2sYYTuXiLSs.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ziet ie er dus zo uit......
Ik ga over een paar dagen voor de 12 pro max, maar heb het hoesje en screen protector al klaar liggen. Rokform, een lompe maar ultrasterke case.
Ik vind het toestel toch veel te duur om er maar weer vanuit te gaan dat er niets zal gebeuren. Een ongeluk zit in een erg klein hoekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Leuke demo met Lidar maar betwijfel nogal het nut voor de meeste casual users. Mijn insziens dezelfde status als toen ik mijn vrienden de iPhone 3G liet zien en wat ie allemaal wel niet kon. Biertje-app leegdrinken, spelletje met balletje richting gaatje balanceren enzo.

Achteraf vooral ontzettend gimmicky :+

Duurt wel wat jaren voordat AR echt serieuze toepassingen krijgt en je er dan écht iets mee kan. Maar laat me graag verrassen. ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:51

Fordman

Fordman

Ciedric schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:21:
Heb nu gekozen voor een transparant hoesje die ook nog eens erg slank oogt.
Ben ook zoekende voor zoiets, welke is het geworden?

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Hebben meer mensen last van dat de camera van de 12 pro moeilijk kan focussen op objecten van dichtbij?

[ Voor 7% gewijzigd door 038Robijno op 02-11-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Laatst online: 13:39
038Robijno schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:23:
Hebben meer mensen last van dat de camera van de 12 pro moeilijk kan focussen op objecten van dichtbij?
Yep! Daar ben ik toevallig gisteren achter gekomen toen ik een foto van een kleine paddenstoel wilde schieten. De telefoon focuste continu op gras wat ervoor groeide.

Dat was tevens het moment toen ik beseft dat het "Pro" toestel geen handmatige focus heeft :D :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38
Neyluzz schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:36:
[...]

Yep! Daar ben ik toevallig gisteren achter gekomen toen ik een foto van een kleine paddenstoel wilde schieten. De telefoon focuste continu op gras wat ervoor groeide.

Dat was tevens het moment toen ik beseft dat het "Pro" toestel geen handmatige focus heeft :D :/
Halide is your friend. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Laatst online: 13:39
Ik zal eens kijken wat die app te bieden heeft. Maar het voelt vreemd dat een toestel dat zoveel kost zoiets elementairs niet standaard ingebouwd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Hoedje schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:12:

Zelfde stap gemaakt en ik kan mij hier volledig in vinden en bij aansluiten. Niets aan toe te voegen d:)b

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik lees in sommige reacties dat alleen de telelens het verschil tussen de 12 en de 12 pro niet waard is. Als ik de uitleg van Apple ProRaw goed begrijp, komt dit alleen beschikbaar op de pro en de Max. Dat lijkt misschien een kleinigheidje maar ik vind dat wel een belangrijk argument om toch voor de pro te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
  • Laatst online: 02-08 17:48
kadoendra schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:38:
Ik lees in sommige reacties dat alleen de telelens het verschil tussen de 12 en de 12 pro niet waard is. Als ik de uitleg van Apple ProRaw goed begrijp, komt dit alleen beschikbaar op de pro en de Max. Dat lijkt misschien een kleinigheidje maar ik vind dat wel een belangrijk argument om toch voor de pro te kiezen.
Ik kies alleen voor de Pro omdat die een betere camera heeft dan de 12.
Liefst heb ik de Max, omdat die weer beter is kwa fotografie dan de 12 Pro, alleen ik wil niet zo een groot toestel.
Als ik weinig foto's maakte, dan koos ik voor de 12, die extra geheugen wat ik dan als voordeel zou hebben, is te verwaarlozen, na een jaar stap je weer over :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
kadoendra schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:38:
De telelens het niet waard? Als ik mijn fotobibliotheek bekijk maak ik heel veel foto’s in de 2x stand, voor iedereen dus anders. Dit is wat ik uit mijn iPhone 11 Pro haalde in 2x stand bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYXr9Z_-vLYjDrCao77o0SETxbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Cofx0KWHkKGBFbhYkbNfeRY.jpg?f=fotoalbum_large

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jeetje, dit is wel echt waardeloos zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kadoendra
THE_BASE schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:44:
[...]

De telelens het niet waard? Als ik mijn fotobibliotheek bekijk maak ik heel veel foto’s in de 2x stand, voor iedereen dus anders. Dit is wat ik uit mijn iPhone 11 Pro haalde in 2x stand bijvoorbeeld.

[Afbeelding]
Dat de telelens het niet waard zou zijn, is niet mijn stelling. Ik zag dat hier een aantal x voorbij komen. Aangezien ProRaw (zo op het oog) het beste van 2 werelden biedt (de voordelen van RAW gecombineerd met de voordelen van computional photography) lijkt het me wel nuttig om daar ook op te wijzen als belangrijk verschil tussen de 12 en de 12 Pro (en Max).

Mooie foto trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat belooft weinig goeds voor de toekomstige accessoires. Zoals iedere keer je telefoon moeten oprapen, omdat hij bij elke drempel van je mag-safe cardholder afdonderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:32
Die action oplader van 45w die eerder in dit topic genoemd werd opgepikt voor een tientje. Valt zeer zeker niet tegen. Een absolute aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Zonde idd. Zat hier echt op te wachten. Opzich zou je t mapje ook los kunnen gebruiken met 1-3 pasjes en dan wanneer t schikt deze achterop “plakken”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15
Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:23:
[...]

Dat belooft weinig goeds voor de toekomstige accessoires. Zoals iedere keer je telefoon moeten oprapen, omdat hij bij elke drempel van je mag-safe cardholder afdonderd.
Didn't see that coming! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Neyluzz schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:40:
[...]

Ik zal eens kijken wat die app te bieden heeft. Maar het voelt vreemd dat een toestel dat zoveel kost zoiets elementairs niet standaard ingebouwd heeft.
En het lukte niet om te focussen door gewoon op de paddestoel te tikken op het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
RigolleM schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:45:
[...]

En het lukte niet om te focussen door gewoon op de paddestoel te tikken op het scherm?
Die nieuwe “linar’ sensor moet er juist ook voor zorgen dat het toestel snel kan focussen..

Met de vinger erop tikken is zooooo 2010 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Was toch al duidelijk in de unboxing van Marques Brownlee (MKBHD) op 10:25, de eerste review die ik bekeken had op de dag van de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15
RigolleM schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:50:
[...]

Was toch al duidelijk in de unboxing van Marques Brownlee (MKBHD) op 10:25, de eerste review die ik bekeken had op de dag van de release.
Dat bedoel ik ook. Ik ben benieuwd hoeveel ze van die dingen gaan verkopen. Veel waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
038Robijno schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:49:
[...]

Die nieuwe “linar’ sensor moet er juist ook voor zorgen dat het toestel snel kan focussen..

Met de vinger erop tikken is zooooo 2010 :9
Maar hoe kan de iPhone weten wat jij scherp wilt hebben? Het grassprietje of de paddestoel? Sorry, maar dat gaat de LiDAR sensor niet voor jou oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
CopyCatz schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:52:
[...]

Dat bedoel ik ook. Ik ben benieuwd hoeveel ze van die dingen gaan verkopen. Veel waarschijnlijk.
Goh ja, beetje dezelfde non-discussie zoals hoesjes en screenprotectors... Naked iPhone en dan zo'n handtas er tegen kleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:50:
[...]

Ooh zover was ik niet gekomen in de review denk ik :).
Want ik zie dit voor het eerst.

Niet dat ik überhaupt in de race was voor die wallet overigens, heb sinds Apple Pay geen pasjes meer bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:23:
[...]

Ooh daar had ik niet eens aan gedacht, ook niet echt fijn nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Over lidar gesproken, dit is dan wel weer cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
THE_BASE schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:44:
[...]

[Afbeelding]
Een foto van de bovenkant van een gebouw? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Nelsa schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:58:
[...]

Mocht je G-Mail hebben, installeer dan de app van them. Krijg de mails nu wel instant binnen gelukkig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kadoendra
WouterL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:16:
[...]

Als jij op die manier naar fotografie kijkt, dan hoef jij je in ieder geval geen zorgen te maken over ProRaw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
kadoendra schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:04:
[...]

Als jij op die manier naar fotografie kijkt, dan hoef jij je in ieder geval geen zorgen te maken over ProRaw.
Met het verkeerde been uit bed gestapt? Dat gezegd hebbende; nee ik maak me totaal niet druk om raw schieten met je mobiele telefoon. Dat heeft (persoonlijk) echt een zeer beperkte meerwaarde voor mij.
Als je dermate serieus bezig bent met fotografie, dan ben je volgens mij niet bezig met raws op je mobiele telefoon. Leuk om een keer mee te spelen maar meer ook niet. Kan me het doel publiek ook niet echt voorstellen. Maar wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
WouterL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:16:
[...]

Nee. Een foto van een huisdier. 8)7

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Pagina: 1 ... 31 ... 75 Laatste