Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:16
Kuusj schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Denk dat er deze generatie eigenlijk weinig redenen zijn om voor de Pro te gaan. Normaal gezien was het scherm een grote factor maar dat is ook niet meer, blijft de extra camera over.. Nou ja een wide-angle gebruik ik nog met enige regelmaat maar ik heb vrij zelden behoefte aan een lens die 'inzoomt'. Uiteindelijk ergens ook wel handig voor die lens maar ik vind dat het m.i. grote prijsverschil in ieder geval niet waard.

Met jou use-case zie ik er al helemaal geen toepassing voor eerlijk gezegd. Voor een grotere accu oid hoef je het ook niet te doen.

Ik hoop dat mijn iPhone 12 iets eerder dan 10 december komt van Amazon.. Maar goed we zien wel. Via Apple zelf zou mijn variant (wit 128GB) tussen 5 en 8 november geleverd kunnen worden. Lijkt me toch niet dat Amazon daar héél ver achteraan hobbelt.
Thanks. Voor de mensen die ook van een X, Xs of 11 pro afkomen en twijfelen: Een idee is om een Smart album aan te maken op je Mac in de Photos app, en te filteren op de fotos waarbij de Telelens is gebruikt:

https://twitter.com/_Davi.../1056924594869862400?s=20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:29

ddZ

Ik - komende van een 7 Plus - gebruik de telelens nog regelmatig genoeg om de aanschaf van de 12 Pro te rechtvaardigen. Sterker nog: dat was voor mij de reden om voor de Plus te gaan. Had de ‘normale’ 12 de telelens gehad, dan was de kans vrij groot dat ik daarvoor was gegaan. Maar inderdaad: een ieder moet voor zichzelf afvragen of je de telelens nog wel nodig hebt, het scheelt een hoop geld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Ik heb de iPhone 12 drie dagen en ik ben tevreden. Ik had hiervoor de 6s. Het voelt allemaal bekend aan zoals Face ID ipv Touch ID. Ik denk dat ik het scherm de mooiste verandering vind :)

Ik heb net m’n Spigen Liquid Air hoesje ontvangen. Simpel en doeltreffend voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 23:38
5G mmWave is behoorlijk rap zeg 😱
https://reddit.com/r/ipho..._iphone_5g_speed1700mpbs/

[ Voor 4% gewijzigd door Joshua op 29-10-2020 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:26
ddZ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:27:
Ik - komende van een 7 Plus - gebruik de telelens nog regelmatig genoeg om de aanschaf van de 12 Pro te rechtvaardigen. Sterker nog: dat was voor mij de reden om de Plus te gaan. Had de ‘normale’ 12 de telelens gehad, dan was de kans vrij groot dat ik daarvoor was gegaan. Maar inderdaad: een ieder moet voor zichzelf afvragen of je de telelens nog wel nodig hebt, het scheelt een hoop geld...
Herkenbaar. Ik wilde hier eerst een Mini kopen ipv de X die ik had. Maar ivm ontbreken van de telelens toch voor een Pro gegaan.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:19
Ik ben super benieuwd naar de iPhone 12 Mini. Ook al heb ik nu de iPhone 11 Pro en heb ik gezegd dat ik dit jaar niet ga wisselen.. Kleiner spreekt me steeds meer aan. Voor mij zijn de enige twee punten om het niet te doen de batterij en de telelens. Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen over 1,5 week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
@Kuusj ik moet nog zien dat Amazon gaat leveren, zou niet de eerste keer zijn dat ze me een tijd aan het lijntje houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Gisteren via Coolblue een nieuwe iPhone gereserveerd om op te halen in Utrecht, vanmorgen langs geweest. Zonder moeite oude ingeleverd en de nieuwe in ontvangst genomen.. nu een nieuwe zonder beschadigingen 😁
Martijn Meijer schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:07:
Zojuist binnen gekregen. Ik zie een paar luchtbelletjes op de achterkant hebben meerdere dit ook?

Of zit er een beschermingslaag achterop? Dacht alleen dat de voorkant een papieren cover had?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Knul schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:44:
@Kuusj ik moet nog zien dat Amazon gaat leveren, zou niet de eerste keer zijn dat ze me een tijd aan het lijntje houden.
Mij maakt het niet belachelijk veel uit, ik was namelijk niet van plan een nieuwe telefoon te kopen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Als fotografie het allerbelangrijkste is op een smartphone, dan MOET je een iPhone 12 Pro Max kopen, want deze heeft een sensor die 47% groter is dan de iPhone 12 (Pro). Om te vergelijken: een full frame sensor is 50% groter dan een APS-C (crop) sensor. De Max heeft ook nog IBIS (stabiliteitssensor) die elke beweging wegfiltert. Dit kan niet anders dan geweldige Instagram foto's opleveren!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RigolleM schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:59:
Als fotografie het allerbelangrijkste is op een smartphone, dan MOET je een iPhone 12 Pro Max kopen, want deze heeft een sensor die 47% groter is dan de iPhone 12 (Pro). Om te vergelijken: een full frame sensor is 50% groter dan een APS-C (crop) sensor. De Max heeft ook nog IBIS (stabiliteitssensor) die elke beweging wegfiltert. Dit kan niet anders dan geweldige Instagram foto's opleveren!
Die camera wil ik ook wel, alleen het toestel is mij te groot...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
Vooral die Instagram foto’s.... daar heb je zo’n toestel naar mijn mening niet voor nodig.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

En even groot als mijn 7 Plus die ik bij aanschaf al te groot vond. Zodra mijn 12 Pro binnen is, zal ik er ruimschoots op vooruit gaan, ook op gebied van fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Even een vraagje hier voor de bezitters van de 12 series. Hoe ervaren jullie het netwerk bereik? De nieuwe Qualcomm modem zou stukken beter moeten zijn dan de Intel modem, vooral in gebieden met laag bereik, maar ik vraag mij af over welke verbetering het juist gaat. In huis heb ik soms slecht bereik, tenzij ik aan ramen ga staan, maar heb geen idee of dit beter zou zijn met de 12 series. Iemand die de modems van de XS of 11 kan vergelijken met de 12?
Voor mij zou dit nog de grootste reden zijn om te upgraden aangezien ik soms naar verre landen met barslecht bereik reis(de), en er nogal veel kan afhangen van wel of geen bereik te hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Hyloba op 29-10-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Hyloba schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:29:
Even een vraagje hier voor de bezitters van de 12 series. Hoe ervaren jullie het netwerk bereik? De nieuwe Qualcomm modem zou stukken beter moeten zijn dan de Intel modem, vooral in gebieden met laag bereik, maar ik vraag mij af over welke verbetering het juist gaat. In huis heb ik soms slecht bereik, tenzij ik aan ramen ga staan, maar heb geen idee of dit beter zou zijn met de 12 series. Iemand die de modems van de XS of 11 kan vergelijken met de 12?
Voor mij zou dit nog de grootste reden zijn om te upgraden aangezien ik soms naar verre landen met barslecht bereik reis(de), en er nogal veel kan afhangen van wel of geen bereik te hebben.
Ik merk wel en sterke verbetering maar komt ook doordat kpn hier sinds deze week 4G++ heeft uitgerold. 5G laat nog even op zich wachten (Veenendaal).
De 12 ondersteund wel zo’n beetje alles wat er is.
Bar slecht bereik in het buitenland hangt ook voornamelijk af van de deals die jouw provider met buitenlandse providers heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Als fotografie het allerbelangrijkste is op een smartphone, dan MOET je een iPhone 12 Pro Max kopen
Het is toch te gek voor woorden?
Ik type nu op een 12 Pro 512GB, 1509,- maar het is niet eens de beste uit de serie of gelijk qua performance/features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Ik type nu op een 12 Pro 512GB, 1509,- maar het is niet eens de beste uit de serie of gelijk qua performance/features.
Waarom 512 GB?

Ik vraag mij serieus af wie en waarvoor zoveel nodig heeft?

Netflix series downloaden omdat je 3 weken in gebied komt zonder internet?
Zoveel filmpjes maken die je perse op je telefoon wilt houden?

Waarom heb jij voor 512 gekozen?
(en inderdaad: 1500€ voor niet het topmodel :) krankzinnig)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje hier voor de bezitters van de 12 series. Hoe ervaren jullie het netwerk bereik?
Ik merk eigenlijk geen verschil. Op de X had ik geen Tmob-bereik in huis, en op de 12Pro nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00

JB

Cédric roelt!

Dennisdn schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:01:
[...]

Ik merk eigenlijk geen verschil. Op de X had ik geen Tmob-bereik in huis, en op de 12Pro nog steeds niet...
Want esim werkt niet? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:18:
[...]

Want esim werkt niet? :+
Zeker wel, inmiddels perfect, alleen is die van Vodafone :)
Maar het kaartje wat er bij in zit is van Tmob.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 30-10-2020 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:10
[...]

En voor wat meer geduld en €100 meer heb je wel de beste. En dan? Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:19
Ik heb wel het idee dat het iets beter is. Waar ik vroeger op mijn nachtkasje 0 bereik had (nieuwbouwwoning) heb ik nu 2 streepjes. d:)b

©2004

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Klinkt meer alsof je ons even wilt laten weten dat je 1509,- euro hebt uitgegeven. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Volkan1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:06:
[...]

En voor wat meer geduld en €100 meer heb je wel de beste. En dan? Ik zie het probleem niet.
Ik wel; stoeptegel formaat... :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Nou, eindelijk. Als het goed is kan ik vanmiddag mijn iPhone 12 Pro Graphite ophalen! Komende van een Samsung S10, zijn er nog bepaalde features die ik per se gelijk moet in of uitschakelen? Naar alle waarschijnlijkheid zet ik alleen mijn contacten + foto's over, meer heb ik eigenlijk niet nodig :P !
Ben benieuwd :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heerlijke humor weer.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:31
DutchLegendX schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:01:
Nou, eindelijk. Als het goed is kan ik vanmiddag mijn iPhone 12 Pro Graphite ophalen! Komende van een Samsung S10, zijn er nog bepaalde features die ik per se gelijk moet in of uitschakelen? Naar alle waarschijnlijkheid zet ik alleen mijn contacten + foto's over, meer heb ik eigenlijk niet nodig :P !
Ben benieuwd :+
Ik zet altijd bij m'n iPhones onder Instellingen > Algemeen > Ververs op de achtergrond de functie uit. Heb nooit een nadeel ervan ondervonden tot nu toe, maar wel een aanzienlijke verbetering in batterijverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Chorro schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Ik zet altijd bij m'n iPhones onder Instellingen > Algemeen > Ververs op de achtergrond de functie uit. Heb nooit een nadeel ervan ondervonden tot nu toe, maar wel een aanzienlijke verbetering in batterijverbruik
Het zou klinken als dat er geen inkomende berichten van verschillende apps komen. Maar ik ga het even aankijken haha! Thanks alvast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:31
DutchLegendX schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

Het zou klinken als dat er geen inkomende berichten van verschillende apps komen. Maar ik ga het even aankijken haha! Thanks alvast ;)
Ja zoiets zou ik ook denken, maar in die 10 of 11 jaar dat ik nu iPhones heb heb ik er nooit wat van gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Galois schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:00:
[...]

Waarom 512 GB?

Ik vraag mij serieus af wie en waarvoor zoveel nodig heeft?

Netflix series downloaden omdat je 3 weken in gebied komt zonder internet?
Zoveel filmpjes maken die je perse op je telefoon wilt houden?

Waarom heb jij voor 512 gekozen?
(en inderdaad: 1500€ voor niet het topmodel :) krankzinnig)
I moest het doen met een LG Nexus 4 uit 2012, ging halve dag leeg en was echt niet te doen want niets word ondersteunt. Ik wou de 256GB maar overal uitverkocht in Zilver en dus 1 maand wachten, ik gebruik het ook voor backup van oude files van mijn 2016 laptop, ik vind het handiger om het dan locaal te hebben i.p.v. in de cloud.
Volkan1984 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:06:

Makkelijker gezegd dan gedaan, dat jij het niet ziet is irrelevant.
Ik moest het doen met een 8 jaar oude toestel waarvan de oplaadsnoer ook nog eens broken/kapot is.
Vervolgens had ik een SE2020 met een nieuw abonnement aangevraagd, maar dan ben ik nog duurder uit als ik die 2 abonnementen langs elkaar liet lopen - qua onkosten was hetcounter productief.
THE_BASE schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:15:

Klinkt meer alsof je ons even wilt laten weten dat je 1509,- euro hebt uitgegeven. ;)
Helaas ben ik niet zo iemand, anders had ik een Apple logo avatar en een profiel waar all mijn Apple bezittingen te zien zijn. Er zijn een paar in dit forum en ze maken het onmogelijk om een discussie te voeren tenzij men Apple aan het prezen zijn, zelfs niet van een kleur houden en/of vragen waarom Apple het niet op een ander model iPhone niet gebruikt mag niet. 512GB is niet relevant en ik had liever een 256GB want dat is voor mij voldoende, had ik die kunnen bemachtigen dan zou ik dat schrijven, misschien zou het niet een issue zijn? Overigens, ik heb gisteren avond om 03:00AM een 1st gen SE uit Japan gekocht, daar heb ik voldoende aan dus wie weet wat met de 512GB gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Verwijderd Waarom dan geen Mini?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:42
Chorro schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Ja zoiets zou ik ook denken, maar in die 10 of 11 jaar dat ik nu iPhones heb heb ik er nooit wat van gemerkt.
Volgens mij betekent dit dat als je meerdere apps open hebt staan in de achtergrond, deze worden ge-update. M.a.w. als je de app dan opent hoeft ie niet meer te verversen.

Dus inderdaad wat anders dan notificaties blijkbaar -- maar ik heb zelf deze optie nooit uit gezet omdat ik ook dacht dat ik dan notificaties zou missen 8)7 8)7

Maar als je bijvoorbeeld navigatie aan hebt staan op de achtergrond, of een andere app die je locatie gebruikt, dan is het handig om wel background app refresh te gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door Selmer op 30-10-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:34:
@Verwijderd Waarom dan geen Mini?
Zat ik gisteren erover te denken eerlijk gezegd, maar gezien dan mijn XR 2x in dezelfde maand uit mijn hand viel vermijd ik liever een aluminium frame. Hoesjes is niets voor mij en de kleur (wit) is....tjah ziet er volgens mij creme achtig uit. Notch is wel een beetje smaller, maar accu is volgens mij ook niet al te best 222x mAh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

en een profiel waar all mijn Apple bezittingen te zien zijn
haha, hier heb je inderdaad wel een punt.

Ik snap ook niet de toegevoegde waarde om in elk bericht van sommige mensen hun Apple collectie te zien.
Geloof niet dat het ook maar iemand boeit wat voor Apple spul je thuis hebt... 8)7
Het voegt werkelijk niets nuttigs toe.

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 30-10-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:53
Heb nu een week de iPhone 12 Pro, kom zelf van een iPhone 11 Pro af en normaliter koop ik altijd elk jaar het nieuwste model. Maar ik begin nu toch wel te twijfelen om hem te retourneren. Niet helemaal blij met de richting die ze op gaan (groter, scherpe hoeken) en de nieuwe features vallen me ook eigenlijk best wel tegen. Misschien toch maar wachten op de 120Hz iPhone voordat ik upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

512GB is niet relevant en ik had liever een 256GB want dat is voor mij voldoende, had ik die kunnen bemachtigen dan zou ik dat schrijven, misschien zou het niet een issue zijn?
Dus je hebt 250 extra betaald alleen om hem een week of wat eerder te hebben?
En in dezelfde post kraak je een Apple-fan af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

Zat ik gisteren erover te denken eerlijk gezegd, maar gezien dan mijn XR 2x in dezelfde maand uit mijn hand viel vermijd ik liever een aluminium frame. Hoesjes is niets voor mij en de kleur (wit) is....tjah ziet er volgens mij creme achtig uit. Notch is wel een beetje smaller, maar accu is volgens mij ook niet al te best 222x mAh.
De SE 1st gen heeft toch ook het unieke nieuwe design van de 12 reeks?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:24

pdavie2311

Live life to the fullest..

Foxpat schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:41:
Heb nu een week de iPhone 12 Pro, kom zelf van een iPhone 11 Pro af en normaliter koop ik altijd elk jaar het nieuwste model. Maar ik begin nu toch wel te twijfelen om hem te retourneren. Niet helemaal blij met de richting die ze op gaan (groter, scherpe hoeken) en de nieuwe features vallen me ook eigenlijk best wel tegen. Misschien toch maar wachten op de 120Hz iPhone voordat ik upgrade :)
En koop je dan de 11 Pro weer terug? Dat is ook een pracht toestel hoor, alleen ik vind het design van de 12 Pro wel iets fijner aanvoelen en ogen..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:53
pdavie2311 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

En koop je dan de 11 Pro weer terug? Dat is ook een pracht toestel hoor, alleen ik vind het design van de 12 Pro wel iets fijner aanvoelen en ogen..
Nee, ik heb hem nog :) Ogen klopt inderdaad, maar qua hoe het voelt vind ik die scherpe randen toch echt wel een nadeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Foxpat schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Nee, ik heb hem nog :) Ogen klopt inderdaad, maar qua hoe het voelt vind ik die scherpe randen toch echt wel een nadeel..
Kan het me helemaal voorstellen, het is weer iets groter en rechter. Op een gegeven moment kom je op kantelpunt mbt grootte handen vs grootte telefoon...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik gebruik hem wel met een minimalistische case en zojuist deze besteld... pitaka MagEZ Case, ultradun...Zie het design nog prima, maar wel goed en beter grip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pdavie2311 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:49:
Ik gebruik hem wel met een minimalistische case en zojuist deze besteld... pitaka MagEZ Case, ultradun...Zie het design nog prima, maar wel goed en beter grip...
Maar ook weer iets groter/breder/dikker... Het zullen millimeters zijn maar ze k*tte al vanaf de X met steeds iets meer behuizing, rek is er op een gegeven moment uit voor bepaalde mensen om het comfortabel (vast) te houden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisdn schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:45:

Ik ga de Pro niet ruilen, ik heb de SE2020 eruit geschopt en 1st gen SE ermee vervangen als backup.
De wachttijd is 3-4 weken overigens voor een 256GB in het zilver, ik had 3 bestellingen gedaan (GSMSale 2x, BelSimpel 1x), had bij Tele2/T-Mobile gekeken, allemaal 3-4 weken ongeacht de storage.
Ik mag van blijdschap spreken dat ik überhaupt deze 512GB heb weten te bemachtigen want dat is nu ook 3-4 weken wachten bij de bovengenoemde providers.
JB schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:45:
De SE 1st gen heeft toch ook het unieke nieuwe design van de 12 reeks?
Ja, voelt lekkerder in de hand (ik had een refurbished model geprobeerd), flushed camera en al.
Iconisch toestel, om ééntje te bemachtigen dat nieuw en niet geactiveerd is, is <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Maar ook weer iets groter/breder/dikker... Het zullen millimeters zijn maar ze k*tte al vanaf de X met steeds iets meer behuizing, rek is er op een gegeven moment uit voor bepaalde mensen om het comfortabel (vast) te houden.
tsja, lijkt wel of nu nog verder de fase ingaan waar jij je moet aanpassen aan de (grootte) iPhone in plaats van dat een smartphone zich moet aanpassen aan jouw lifestyle.

Kijk naar de Note 20 Ultra, iPhone 12 Pro Max. Dit zijn toestellen waaraan jij je als consument zul moeten aanpassen (comfort, ergonomie/grip)
Voor mij persoonlijk ongwenst.

Benieuwd of we ergens in 2024 iPhones van 7,5 inch gaan zien... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geert1976 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Benieuwd of we ergens in 2024 iPhones van 7,5 inch gaan zien... 8)7
Die hebben we al, alleen noemen ze het nu nog de iPad Mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:51:

Dezelfde probleem had ik dus met mijn XR, 75,7mm breed en dus lesjes geleerd.
Niet over 71.xxmm gaan, maar ook dat is niet waar want nou blijkt dat de 12 Pro niet lekker in de hand zit door de scherpe randen. Het is maar afwachten tot Apple de bezels (zwart gedeelte rond de OLED) kleiner maken want die zijn nog steeds dik, weinig tot geen verschil met XS IMHO.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Helaas ben ik niet zo iemand, anders had ik een Apple logo avatar en een profiel waar all mijn Apple bezittingen te zien zijn.
Ik trek het mij voor het gemak even persoonlijk aan. ;)

Waarom ik dat in mijn profiel heb staan? Omdat ik vrijwel alleen actief ben in discussies over producten en diensten van Apple en hier enigszins verstand van heb. Dan is het voor medetweakers soms handig te weten wat voor soort gebruiker ze aan de andere kant treffen.

Dat ik me überhaupt nog verantwoord, zeg. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Ik trek het mij voor het gemak even persoonlijk aan. ;)

Waarom ik dat in mijn profiel heb staan? Omdat ik vrijwel alleen actief ben in discussies over producten en diensten van Apple en hier enigszins verstand van heb. Dan is het voor medetweakers soms handig te weten wat voor soort gebruiker ze aan de andere kant treffen.

Dat ik me überhaupt nog verantwoord, zeg. :)
Ik zou mij ook persoonlijk aangevallen voelen, en het siert je dat je hierop reageert! U daar niet te veel van aantrekken zou ik zeggen, doe gewoon verder zoals je nu bezig bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Laatst online: 19-08 16:08
Ben echt benieuwd naar de komende MagSafe accessoires van third parties.

Wat echt top zou zijn is een MagSafe battery pack die je achterop kan snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Dezelfde probleem had ik dus met mijn XR, 75,7mm breed en dus lesjes geleerd.
Niet over 71.xxmm gaan, maar ook dat is niet waar want nou blijkt dat de 12 Pro niet lekker in de hand zit door de scherpe randen. Het is maar afwachten tot Apple de bezels (zwart gedeelte rond de OLED) kleiner maken want die zijn nog steeds dik, weinig tot geen verschil met XS IMHO.
Ook de reden waarom ik voor een 12 Pro ben gegaan en niet voor de Pro Max (ondanks dat ik graag de betere camera. Voor mij is dit het verschil tussen telefoon met 1 of met 2 handen gebruiken. Voor mijn vriendin maakt het geen verschil - ze zijn beide te groot om met 1 hand te bedienen - dus die gaat lekker genieten van de betere camera's en batterijduur :+

Wel erg jammer dat ze dit onderscheid weer zijn gaan maken, zoals ze toen ook bij de 6/6 Plus hebben gedaan. Ik snap dat een grotere telefoon ruimte heeft voor een grotere batterij, maar het verschil in camera vind ik jammer.

Lengte/hoogte van de telefoon kan ik nog mee leven met de bereikbaarheid/reachability functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
bartpostma schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:31:
Wel erg jammer dat ze dit onderscheid weer zijn gaan maken, zoals ze toen ook bij de 6/6 Plus hebben gedaan. Ik snap dat een grotere telefoon ruimte heeft voor een grotere batterij, maar het verschil in camera vind ik jammer.
Dat is puur om U de duurste telefoon te doen kiezen:

- iPhone 12 mini -> te klein
- iPhone 12 -> geen telelens
- iPhone 12 Pro -> kleine sensor
- iPhone 12 Pro Max -> te groot... :*)

Mijn post hierboven omtrent fotografie en iPhone 12 Pro Max moest je eigenlijk met een knipoog bekijken, want als fotografie echt uw ding is, dan weet je wel beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:52:
[...]
Ja, voelt lekkerder in de hand (ik had een refurbished model geprobeerd), flushed camera en al.
Iconisch toestel, om ééntje te bemachtigen dat nieuw en niet geactiveerd is, is <3
Nu, een Japanse SE... die hebben normaliter wel een superluide verplichte 'KLIK!' bij het maken van foto's dacht ik. Tenzij dat met regio fencing ofzo wordt uitgeschakeld voor gebruik in andere werelddelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Selmer
RigolleM schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Mijn post hierboven omtrent fotografie en iPhone 12 Pro Max moest je eigenlijk met een knipoog bekijken, want als fotografie echt uw ding is, dan weet je wel beter 8)
Ja helaas wel, wat dat betreft is de line-up altijd erg goed doordacht door Apple

En klopt, ik heb ook een fullframe Sony mirrorless :9 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 07:58

n3z

[...]

Yep. Daarom laat ik mij niet verleiden en ga ik gewoon voor de Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:37

Grin

Ride si sapis.

[...]

[...]
Exact.
Het is puur een marketing ding om het minst populaire model van de iPhone 12 line-up populairder te maken. Niks meer, niks minder. Deze camera kan prima in een reguliere iPhone 12 Pro, geen enkele technische reden om dit alleen in de Max te stoppen.
Vind het ook erg jammer dat er weer een onderscheid is tussen de Max en de reguliere Pro. Maar ik ga er echt geen Max om kopen, moet er niet aan denken.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:20
Grin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Exact.
Het is puur een marketing ding om het minst populaire model van de iPhone 12 line-up populairder te maken. Niks meer, niks minder. Deze camera kan prima in een reguliere iPhone 12 Pro, geen enkele technische reden om dit alleen in de Max te stoppen.
Vind het ook erg jammer dat er weer een onderscheid is tussen de Max en de reguliere Pro. Maar ik ga er echt geen Pro om kopen, moet er niet aan denken.
Deze snap ik niet, geen Pro of geen Max?

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartpostma schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:31:

Ik snap dat een grotere telefoon ruimte heeft voor een grotere batterij, maar het verschil in camera vind ik jammer.
Volgens mij heeft Apple juist de batterij opgeofferd voor de grotere camera lenzen, want zo is 12 Pro 1 gram zwaarder dan 11 Pro hoewel 11 dikker is dan 12. Die toestel zijn best waar eerlijk gezegd en daar moet je ook rekening mee houden.
6129(15) schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:41:

Nu, een Japanse SE... die hebben normaliter wel een superluide verplichte 'KLIK!' bij het maken van foto's dacht ik. Tenzij dat met regio fencing ofzo wordt uitgeschakeld voor gebruik in andere werelddelen.
Ja om upskirts te voorkomen, het betreft de global model A1723, maar het kan alsnog de shutter sound bevatten.
Gelukkig maak ik niet zo vaak fotos, misschien maak ik het helemaal niet open en verkoop ik em op ten duur op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles_DW
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
Ook net de 12 pro graphite kunnen bestellen op coolblue.
Gisteren wisten ze mij nog te zeggen dat ze pas 16 november terug beschikbaar gingen zijn.
Grote kans dat dit dus retours zijn die terug beschikbaar gesteld worden? Of werkt dat zo niet bij coolblue.
Goed nakijken zal allesinds de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gilles_DW schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:13:
Ook net de 12 pro graphite kunnen bestellen op coolblue.
Gisteren wisten ze mij nog te zeggen dat ze pas 16 november terug beschikbaar gingen zijn.
Grote kans dat dit dus retours zijn die terug beschikbaar gesteld worden? Of werkt dat zo niet bij coolblue.
Goed nakijken zal allesinds de bedoeling zijn.
Een retour gaat bij Coolblue verder als 2ekans.
Ik denk eerder dat ze schoonmaak houden van niet-betaalde (pre)orders. Bijvoorbeeld als de creditcard heeft geweigerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Jaymone schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Deze snap ik niet, geen Pro of geen Max?
Ninja edit gedaan in mijn vorige post: ik ga er geen Max om kopen. De reguliere 12 Pro heb ik al... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Ik wacht nog steeds de recensies van de Pro Max af. Ik had al wel verwacht dat er ergens een hands-on ervaring te vinden zou zijn bij reviewers o.i.d. Wanneer kun je die meestal verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 18:09
afterhourpower1 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:59:
Ik wacht nog steeds de recensies van de Pro Max af. Ik had al wel verwacht dat er ergens een hands-on ervaring te vinden zou zijn bij reviewers o.i.d. Wanneer kun je die meestal verwachten?
Ongeveer 10 november. Misschien iets eerder of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Dennisdn schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Ik heb mijn iPhone 12 Pro (256GB) op launch binnen gekregen maar kon 4 dagen verlengen met T-Mobile en bleek 130 euro te schelen. Zou er graag al mee spelen, maar dat is toch 10% op de nieuwprijs. Maar even z.s.m. retour sturen naar Apple ;w

Als het goed is nog zo'n 1 ½ week tot de nieuwe binnen is :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
Was dit al gepost ?

https://www.theverge.com/...den-secret-button-gesture

Ik heb hem nu geconfigureerd dat als je lichtjes op de achterkant "double-tapped" het control center opent. Sensor zit in het logo denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 30-10-2020 16:34 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:17
al-lang! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Werkt trouwens via de accelerometer
It's using the Accelerometer. It's the same technology used for things like Shake to Undo. The microscopic hardware in the Accelerometer is super-sensitive to motion and orientation and elevation, etc, and so it can detect and differentiate between the difference between a tap on the back that suddenly pushes the iPhone forward a millimeter, and a tap on the front that pushes it back a millimeter. That's easy stuff for it to do.
https://www.reddit.com/r/...w_does_the_back_tap_work/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zeker @loekf2.
Wat ik prachtig vind is dat je er zelfs custom commando's achter kan plakken, echt briljant!
Heb er nu een WiFi/4G switcher achter geplakt. Maar het werkt ook met andere (custom) opdrachten!
Tap+Tap op de achterkant om deze states(on/off) te wisselen. Zo zijn ze nooit beide actief. Erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
BurrowedLurker schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:08:
Blijkbaar heeft de Mini dezelfde UI als de X/11 Pro maar dan gewoon scaled-down. Het heeft dus niet, in tegenstelling tot de 12, zijn eigen resolutie die het native renderd. (https://uxdesign.cc/iphone-12-vs-designers-ca8bac776dad)

Ik maak me hier wel zorgen om. Dat zou betekenen dat een knopje op de Mini niet hetzelfde formaat is als op de 12, maar echt een stuk kleiner omdat het geschaald is. Ik hoopte er eigenlijk op dat de mini een eigen resolutie zou hebben en dat alles op ‘normaal formaat’ gerenderd zou worden.

Op de iPad Mini doen ze precies hetzelfde, die gebruikt ook het formaat van de ‘normale’ iPad maar dan scaled down. Ik vind dat op de iPad Mini echt absoluut niet fijn, alles ziet er daar ‘te klein’ op uit - het ziet er niet goed uit maar belangrijker nog knoppen zijn soms echt lastig te drukken omdat ze simpelweg een slag kleiner zijn dan ze behoren te zijn.

Ik maak me nu wel zorgen dat het op de iPhone Mini nog opvallender is omdat je dan *en* kleinere knoppen hebt *en* een vrij klein scherm.

Echt balen dat het nog 3 weken wachten is totdat de reviews uitkomen en we pas zeker weten of dit wel of geen probleem gaat zijn.
Nog meer info
https://hacknicity.medium...screen-sizes-e45c021e1b8b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchLegendX
Nou, iPhone 12 Pro overgezet van een S10. Alles ging snel en prima gelukkig! Ziet er allemaal verdomd mooi uit, alleen nog even wennen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:14

Saninl

Iemand een idee of dit hoort? Ik zie een soort van halo om de lenzen heen en het is geen vuil of beschadiging...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMdx-nwkvkPaizObm1VBqUX0W-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oy2muLZi0iY6ii3dLWIqwRLv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

*Ik stel een nieuwe telefoon altijd als nieuw in*

Moet zeggen dat die (12 Pro) echt vlotter aanvoelt tov de 11 Pro. Wisselen in apps en/of opnieuw laden van dingen samen met de “animaties”. Heb 90% van de apps weer erop staan en wellicht loopt iCloud nog op de achtergrond maar het verschil is echt goed merkbaar.

Had ik totaal niet verwacht maar is wel een leuke bijkomstigheid! :)
Vind het ding vooral in landscape beter in de handen liggen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:04
Saninl schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:11:
Iemand een idee of dit hoort? Ik zie een soort van halo om de lenzen heen en het is geen vuil of beschadiging...

[Afbeelding]
Geen idee of het hoort maar mijn zwarte 12 heeft het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kortom, alle nieuwe iPhones hebben een andere resolutie dan voorheen. Apps worden geschaald tot ze worden aangepast met Xcode 12.1. Bij iPhone 12 en 12 Pro merk je het minst verschil, maar iPhone 12 Mini gebruikt de resolutie van 11 Pro, geschaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb zondag bij Vodafone een 12 pro Grafiet besteld maar nog niet binnen. Vroeg de medewerker of ik hem volgende week wel kon verwachten, ' daar kon ze geen uitspraken ' over maken. Ga dan gewoon aangeven dat de voorraad beperkt is, dan kon ik ook kijken naar andere opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Nergenss schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:31:
Ik heb zondag bij Vodafone een 12 pro Grafiet besteld maar nog niet binnen. Vroeg de medewerker of ik hem volgende week wel kon verwachten, ' daar kon ze geen uitspraken ' over maken. Ga dan gewoon aangeven dat de voorraad beperkt is, dan kon ik ook kijken naar andere opties.
Zondag pas? Er zitten hier mensen bij die op 16 oktober om 14:00 hebben besteld en die nog steeds aan het lijntje worden gehouden door Vodafone. De ene medewerker roept weer wat anders dan de andere in plaats van dat ze óf zeggen waar het op staat óf gewoon zeggen dat ze van niets weten. Het is één grote poppenkast daar. Anyway, ik heb uiteindelijk maar geannuleerd en elders besteld waar ik hem de dag erna in huis had, niet omdat er vertraging was maar om de verschrikkelijke klantenservice die je voorliegt waar je bij staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Maar ook dat is niet waar want nou blijkt dat de 12 Pro niet lekker in de hand zit door de scherpe randen. Het is maar afwachten tot Apple de bezels (zwart gedeelte rond de OLED) kleiner maken want die zijn nog steeds dik, weinig tot geen verschil met XS IMHO.
Dat had o.a de 5 en de 5s ook toch en dat vond men een fijn model
En men mopperde juist op de ronde randjes van de 6 en hoger 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Roos79 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:38:
[...]

Dat had o.a de 5 en de 5s ook toch en dat vond men een fijn model
En men mopperde juist op de ronde randjes van de 6 en hoger 🤭
Zo zie je maar dat het voor iedereen persoonlijk is wat ze fijner vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Steven030 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:36:
[...]

Zondag pas? Er zitten hier mensen bij die op 16 oktober om 14:00 hebben besteld en die nog steeds aan het lijntje worden gehouden door Vodafone. De ene medewerker roept weer wat anders dan de andere in plaats van dat ze óf zeggen waar het op staat óf gewoon zeggen dat ze van niets weten. Het is één grote poppenkast daar. Anyway, ik heb uiteindelijk maar geannuleerd en elders besteld waar ik hem de dag erna in huis had, niet omdat er vertraging was maar om de verschrikkelijke klantenservice die je voorliegt waar je bij staat
Diep triest eigenlijk dat ze niet aangeven wanneer het eventueel geleverd kan worden bij het bestellen. Wel bestellingen binnen halen maar geen zorg dragen voor de klant. Het is maar dat ik door sommige redenen niet weg kan bij ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Misschien verkeerde topic. Maar hier kun je de verwachte levertijd vinden https://www.vodafone.nl/telefoon/informatie/levertijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nergenss schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:22:
[...]

Diep triest eigenlijk dat ze niet aangeven wanneer het eventueel geleverd kan worden bij het bestellen. Wel bestellingen binnen halen maar geen zorg dragen voor de klant. Het is maar dat ik door sommige redenen niet weg kan bij ze..
Ik vrees dat men door ongeduld geen idee heeft hoe het er vanuit Apple Distribution richting de netwerken en wederverkopers aan toe gaat.

Jammer ook, de schuld bij winkeliers leggen, terwijl Apple gewoon veel te weinig kan uitleveren.

Om een beeld te geven: in Nederland bestellen de drie netwerken bij Apple Benelux, je kan wel duizenden intekenen, maar die zijn er simpelweg niet. Apple Benelux verdeelt aantallen over de netwerken, Premium Resellers en andere wederverkopers.

Het zit allemaal complex en strak in elkaar en ik snap het het lastig is door het ongeduld, maar heb wel een beetje begrip voor de retail, het probleem ligt uiteindelijk bij Apple die te weinig kan uitleveren naar ons kikkerlandje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
THE_BASE schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:46:
[...]

Ik vrees dat men door ongeduld geen idee heeft hoe het er vanuit Apple Distribution richting de netwerken en wederverkopers aan toe gaat.

Jammer ook, de schuld bij winkeliers leggen, terwijl Apple gewoon veel te weinig kan uitleveren.

Om een beeld te geven: in Nederland bestellen de drie netwerken bij Apple Benelux, je kan wel duizenden intekenen, maar die zijn er simpelweg niet. Apple Benelux verdeelt aantallen over de netwerken, Premium Resellers en andere wederverkopers.

Het zit allemaal complex en strak in elkaar en ik snap het het lastig is door het ongeduld, maar heb wel een beetje begrip voor de retail, het probleem ligt uiteindelijk bij Apple die te weinig kan uitleveren naar ons kikkerlandje.
Het is wel vreemd dat op releasedag alle modellen overal ruim verkrijgbaar waren, dat is in andere jaren wel eens anders geweest. Je kon werkelijk elke Mediamarkt filiaal binnenlopen en er een meenemen. In het geval van Vodafone heb ik het idee dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt welke modellen populair zouden worden, en hebben ze bepaalde modellen amper ingekocht zoals de pacific blue 256. Geen idee of het zo is hoor, maar het lijkt zo gezien de hoeveelheid van deze versie een CoolBlue binnen kreeg.

Verder uiteraard helemaal niets tegen de retail die hun best doet, maar in het geval van Vodafone zit de irritatie in 2 zaken: eenerzijds het bestelsysteem dat faalt waardoor mensen die dagen later besteld hadden de telefoon eerder kregen dan mensen die dat op 16 oktober rond 14:00 deden. En anderzijds de klantenservice en gebrek aan communicatie. De klantenservice hangt midden in een gesprek op, verbreekt chatverbindingen, zijn ronduit onvriendelijk maar bovenal verspreidden ze foutieve en tegenstrijdige informatie naar gelang welke medewerker je te pakken kreeg. Dat kan toch niet anno 2020, zelfs niet in Corona-tijden. Hoe moeilijk is het nou om je klanten even op de hoogte te stellen van dat er iets mis gaat. Veel mensen hadden linksom of rechtsom al lang en breed de telefoon in huis kunnen hebben als Vodafone gewoon wat beter gecommuniceerd had. En dat heeft allemaal helemaal niets met Apple te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven030 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:03:
[...]

Het is wel vreemd dat op releasedag alle modellen overal ruim verkrijgbaar waren, dat is in andere jaren wel eens anders geweest. In het geval van Vodafone heb ik het idee dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt welke modellen populair zouden worden, en hebben ze bepaalde modellen amper ingekocht zoals de pacific blue 256.
Ik las ergens dat het zelfs door Apple volledig was onderschat hoeveel er voor de Pro zijn gegaan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

Dennisdn schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Ik las ergens dat het zelfs door Apple volledig was onderschat hoeveel er voor de Pro zijn gegaan bijvoorbeeld.
Zal me niets verbazen: afgelopen dinsdag bij Apple de 12 Pro 256 GB besteld: verwachtte levering eind november...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Dennisdn schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Dat kan, maar andere ketens hadden wel de pro's ruim op voorraad. Sterker nog, als je de grote winkelketens in de gaten houdt komen er een paar keer per dag nog steeds wel wat vrij. Via de Apple Store zelf is het altijd al wat lastiger geweest, maar ook daar komt regelmatig vrij voor af te halen in de store zelf (niet voor thuis leveren). En bij Vodafone betreft het niet alleen pro modellen waar problemen zijn, ook bepaalde modellen van de normale 12. Maar goed, is allemaal off topic, en zoals ik al zei zitten de irritaties richting Vodafone niet in de vertragingen

[ Voor 31% gewijzigd door Steven030 op 31-10-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven030 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

Dat kan, maar andere ketens hadden wel de pro's ruim op voorraad. Sterker nog, als je de grote winkelketens in de gaten houdt komen er een paar keer per dag nog steeds wel wat vrij. Via de Apple Store zelf is het altijd al wat lastiger geweest, maar ook daar komt regelmatig vrij voor af te halen in de store zelf (niet voor thuis leveren). En bij Vodafone betreft het niet alleen pro modellen waar problemen zijn, ook bepaalde modellen van de normale 12. Maar goed, is allemaal off topic, en zoals ik al zei zitten de irritaties richting Vodafone niet in de vertragingen
Een partij als Vodafone besteld in eerste instantie gewoon álles wat ze krijgen toegewezen van Apple. Maar Apple verdeeld de boel. Persoonlijk denk ik dat je het risico neemt als je via een wederverkoper een telefoon gaat leasen dat het niet zo vlekkeloos gaat als via Apple zelf. Van Voda kan je niet verwachten dat ze heel groot opschalen voor een paar dagen per jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 31-10-2020 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
Dennisdn schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

Een partij als Vodafone besteld in eerste instantie gewoon álles wat ze krijgen toegewezen van Apple. Maar Apple verdeeld de boel. Persoonlijk denk ik dat je het risico neemt als je via een wederverkoper een telefoon gaat leasen dat het niet zo vlekkeloos gaat als via Apple zelf. Van Voda kan je niet verwachten dat ze heel groot opschalen voor een paar dagen per jaar.
Ze hoeven van mij niet op te schalen of op tijd te leveren. Alleen vriendelijk te zijn en de vraag van de klant vóór te zijn door te informeren door een simpel mailtje aan alle gedupeerden in 1 keer. Gezien hun marketing apparaat hebben ze geld genoeg, jij doet net alsof ze een zielig eenmanszaakje zijn. Maar goed, ik heb mijn lesje idd wel geleerd, verder let’s agree to disagree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:13

swv

Net de Apple leren kaarthouder blauw opgehaald bij de Apple Store. Ik was al fan van Secrid maar dit is helemaal compact. Oke er gaat ook de helft minder pasjes in (3 ipv 6) maar dan nog vind ik het ideaal. Tuurlijk zijn er (goedkope) alternatieven maar dit ding voelt kwalitatief goed en ziet er goed uit. Sterker nog waar ik de Secrid nog los van de iPhone bij mij droeg kan deze bij de iPhone doordat het leer is ipv aluminium. Ik ga de magsafe optie niet gebruiken denk ik ivm een sleeve.

Meteen de iPhone 12 Pro oceaanblauw bekeken. Wat een prachtige kleur. Kan niet wachten op de Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
swv schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:32:
Net de Apple leren kaarthouder blauw opgehaald bij de Apple Store. Ik was al fan van Secrid maar dit is helemaal compact. Oke er gaat ook de helft minder pasjes in (3 ipv 6) maar dan nog vind ik het ideaal. Tuurlijk zijn er (goedkope) alternatieven maar dit ding voelt kwalitatief goed en ziet er goed uit. Sterker nog waar ik de Secrid nog los van de iPhone bij mij droeg kan deze bij de iPhone doordat het leer is ipv aluminium. Ik ga de magsafe optie niet gebruiken denk ik ivm een sleeve.

Meteen de iPhone 12 Pro oceaanblauw bekeken. Wat een prachtige kleur. Kan niet wachten op de Max.
Nice, in had de kaarthouder ook direct besteld rond 14:15, benieuwd wanneer die binnenkomt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 11:42

Audione0

Strijdt der titanen

Nu speel ik misschien wel advocaat van de duivel >:)

Je kunt natuurlijk ook het heft in eigen handen nemen en je bestelling cancelen en zelf actie ondernemen zonder je afhankelijk op te stellen en te wachten op vodafone. Het antwoord heb je zelf al kunnen verzinnen.
Vodafone is in dit net de politiek, geven je antwoorden die niets zeggend zijn, maar je wel bindend houden. Buiten dat, als vodafone beloftes gaat doen geven zij de ruimte tot discussie en dit wilt een bedrijf niet. Zie het als managers taal ;-)

Achterover leunen, niets doen, en dan vodafone bashen schiet je natuurlijk helemaal niets mee op.

Via bel simpel had je denk ik allang van je nieuwe iphone kunnen genieten..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
swv schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:32:

Zoals ik al eerder schreef had ik op mijn 8+ altijd de vaultskin zitten waar er met gemak 10 pasjes in gingen.
Degene die ik nu heb gaan er met gemak 5 in, ideaal! En dat slecht voor 8 euro's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhkcwvTKHT1bCl-GMb0rZmGWt0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhU9YmZzrZv0m0Q7zeslGDhq.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18
Ik heb mijn iPhone 11 Pro Max opgeladen met de MagSafe lader. Heb nu op mijn silliconen hoesje een ring zitten bij het Apple logo als je hem tegen het licht in houdt.

En ook vervelend: de spoel is zichtbaar door de MagSafe lader. Ik weet niet heel goed of dit zo hoort of dat het een ontwerpfout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Dennisweb schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:32:
Ik heb mijn iPhone 11 Pro Max opgeladen met de MagSafe lader. Heb nu op mijn silliconen hoesje een ring zitten bij het Apple logo als je hem tegen het licht in houdt.

En ook vervelend: de spoel is zichtbaar door de MagSafe lader. Ik weet niet heel goed of dit zo hoort of dat het een ontwerpfout is.
Foto’s daarvan? Vreemd! Ik heb een XtremSkins achterop mijn 12 Pro ter bescherming voor in de harde case die vandaag binnenkomt, kan dus niet checken of ik de spoel kan zien..Ik laad inmiddels ook op via de MagSafe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Dennisweb schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:32:

Was toch al eerder gemeld dat die Magsafe lader afdrukken op hoesjes achter laat ?

Ik krijg dat ding van Apple eind volgende week binnen, steeds minder overtuigd dat het echt wat toe voegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
loekf2 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

steeds minder overtuigd dat het echt wat toe voegt.
Volgens mij is het gewoon een stap richting het loslaten van de poort en naar een hele dichte iPhone te gaan.
Want met gemak heeft het niks te maken. Ik heb op wat strategische plekken draadloze laders liggen en al jaren geen stekkertje meer in de telefoon gehad. Lijkt me veel handiger dan alsnog weer een los draadje die dan achterop blijft plakken.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 31-10-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Hierbij de foto’s van de MagSafe en mijn siliconen hoesje.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DWQp3b2/C737-F238-620-A-44-DB-A623-BB69461-D8-B26.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XywRnMK/7447-ADEB-26-B2-49-E6-B296-D8-C5-F3-B5-E96-C.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Dennisweb schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:34:
Hierbij de foto’s van de MagSafe en mijn siliconen hoesje.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Hmm.... die Magsafe verkleurt ook lekker trouwens of is het een afdruk van de hoes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
loekf2 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Hmm.... die Magsafe verkleurt ook lekker trouwens of is het een afdruk van de hoes ?
Nee, het is echt de MagSafe zelf die verkleurt. Mijn hoesje is blauw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Dennisweb Wat voor een siliconen hoesje is het? Een van Apple zelf of andere fabrikant?

Pagina: 1 ... 29 ... 75 Laatste