Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles_DW
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
Mandarijntje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

Check gewoon dagelijks regelmatig de stock bij Apple zelf. Bijna elke dag (meestal ochtends) zijn er ineens weer beschikbare momenten om de volgende dag te kunnen afhalen.
Eens in het oog houden, die reset inderdaad rond 6:00 .. best vroeg :P
Maar die vergat ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
Daar straks eens bij coolblue gaan kijken.
Viel me op met het nieuwe design dat de telefoons erg klein lijken ivm mijn 11,mijn persoonlijke mening natuurlijk :)
Wel blij dat ik op de max heb gewacht,volgens mij zal de max niet groter zijn dan de huidige 11 max ondanks zijn groter scherm door het nieuwe design.
Verkoper vertelde me dat de pro's maar terug binnen komen de 13 nov
Ik spreek dan wel voor Belgie.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunth op 28-10-2020 17:52 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Magicw00b schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Langer vasthouden op die plek ipv drukken. Schermen zijn vanaf de X niet meer drukgevoelig.
Vanaf de iPhone 11 (Pro) zijn de schermen niet meer drukgevoelig. Die van de iPhone X en Xs (Max) nog wel. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 28-10-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:47
Arnevld schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:20:
Zojuist mijn Iphone 12 binnen via T-mobile.
Na installeren kom ik tot de conclusie dat alle foto's op een of andere manier zwaar overbelicht worden.
Heeft iemand anders daar ook al last van?
Ben ik ook benieuwd naar.. op diverse youtube kanalen lijkt het ook alsof de iPhone 11 mooiere foto's maakt dan de iPhone 12?!
Vaak zijn de foto's van de 12 te overbelicht?

Dat doet me gewoon twijfelen om voor de iphone 11 pro te gaan. Ik haal hem voornamelijk voor de foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:32
@Arnevld @Daejji Overbelicht? Hoeveel stops overbelicht? Spreek je over 1 à 2 stops of meer? Is dit bij elke foto? In welke omstandigheden zijn de foto's overbelicht, bv. daglicht, kunstlicht, schemerlicht, geen licht,...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Mijn vrouw heeft zojuist haar nieuwe iPhone besteld icm Vodafone. Bij de bestelling kreeg ze de vraag of ze een esim wilde of een ‘gewone’. Ze vroeg mij dus wat ze moest nemen :)

In mijn ogen is het enige voordeel van een esim dat je er een extra (fysieke) sim kaart bij kunt hebben en zo twee telefoonnummers.

Mijn vrouw heeft hier geen belangstelling in en niet nodig. Kortom: voor haar is er dus geen enkel voor- of nadeel aan een esim. Althans, dat was mijn antwoord op haar vraag :)

Ze heeft een esim aangeklikt omdat ik zei: enig voordeel is dat je er geen simkaart in hoeft te klikken en alles softwarematig gebeurt.

Of is er nog een voor- of nadeel aan een esim? (naast die van 2 telefoonnummers).

Overigens 2-3 weken levertijd voor de 12 pro 128 GB. Met die ING korting van 60€ ook nog een keurige prijs: 1032 en daar gaat dus nog die 60€ vanaf. De beste deal die ik gezien heb...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Waar haal je die ING-korting vandaan dan? Is er een rentepunten-actie oid?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 19:28
LuNaTiC schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:03:
Waar haal je die ING-korting vandaan dan? Is er een rentepunten-actie oid?
Via mobiel.nl ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-07 13:20
Galois schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:44:
Mijn vrouw heeft zojuist haar nieuwe iPhone besteld icm Vodafone. Bij de bestelling kreeg ze de vraag of ze een esim wilde of een ‘gewone’. Ze vroeg mij dus wat ze moest nemen :)

In mijn ogen is het enige voordeel van een esim dat je er een extra (fysieke) sim kaart bij kunt hebben en zo twee telefoonnummers.

Mijn vrouw heeft hier geen belangstelling in en niet nodig. Kortom: voor haar is er dus geen enkel voor- of nadeel aan een esim. Althans, dat was mijn antwoord op haar vraag :)

Ze heeft een esim aangeklikt omdat ik zei: enig voordeel is dat je er geen simkaart in hoeft te klikken en alles softwarematig gebeurt.

Of is er nog een voor- of nadeel aan een esim? (naast die van 2 telefoonnummers).

Overigens 2-3 weken levertijd voor de 12 pro 128 GB. Met die ING korting van 60€ ook nog een keurige prijs: 1032 en daar gaat dus nog die 60€ vanaf. De beste deal die ik gezien heb...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFtfYECBYA5c7RDbqu3kQJXrmsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCxR73TmSa7O6aK6e0pkgK2l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 07:58

n3z

Vandaag de 12 in mijn handen gehad En kan eigenlijk nog wel wat compacter.

Ik wacht even de mini af en beslis dan welke ik ga nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:16
ddZ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:26:
Na lang wikken & wegen de knoop doorgehakt & een iPhone 12 Pro besteld (oceaanblauw, 256 Gb) ter vervanging van mijn 7 Plus.

Nu nog zoeken naar een alternatief voor de AirPower: wil heel graag een compacte oplossing om zowel de iPhone, als de AirPods Pro en Watch draadloos op laden: die Belkin die al voorbij gekomen is, vind ik niet mooi en past daarnaast niet op mijn nachtkastje met de spullen die er al op staan. Suggesties zijn welkom ;)
Zelf gebruik ik al een jaar tot volle tevredenheid de Slicecharger Pro voor mijn iPhone x en Watch:

Review door iculture.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:10
pdavie2311 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:56:
Vind het toch slecht dat ik nergens een MagSafe oplader kan halen voor mijn 12 Pro. Ja, afhalen bij Apple Store. Alle stores zitten op 2 uur rijden enkele reis. Daarbij, slim om in deze tijd juist verzending meer aantrekkelijk te maken om traffic te verminderen in zowel winkels als op de weg lijkt me...
Staat op voorraad bij Bol.com. Net eentje besteld daar.

https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

(Weet niet of deze post in dit topic of het hoesjes/screenprotector topic, had wat mij betreft beter ‘accessoires’ kunnen heten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Kuusj schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

BackupTrans, alleen kan ik mijn huidige licentie niet meer gebruiken omdat ik een andere PC zou hebben. Is natuurlijk niet waar, maar ik heb een mailtje richting support gestuurd. Ben eens benieuwd. Helaas zijn er niet echt 'andere manieren' om aan dat programma te komen.
Deze vandaag aangeschaft en gebruikt, helaas komt mijn 12 Pro in een bootloop terecht na afronding van het proces. Nu via DFU mode herstellen en de backup terug zetten. Zal support ook een bericht sturen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:50

pdavie2311

Live life to the fullest..

Dennisweb schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:04:
[...]

(Weet niet of deze post in dit topic of het hoesjes/screenprotector topic, had wat mij betreft beter ‘accessoires’ kunnen heten.)
Thanx! Gelijk besteld..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Wanneer zouden de reviews komen van de iPhone mini en pro Max?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:39
Dennisweb schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:04:
[...]

Held :) , heb er ook eentje besteld nu ze nog in voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 18:09
jdiezrequejo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:11:
Ik gok ongeveer net voor 13 november en na 6 november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:50

pdavie2311

Live life to the fullest..

Azmodann schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:11:
[...]

Held :) , heb er ook eentje besteld nu ze nog in voorraad zijn.
Ja toch! Mooi zo! Scheelt weer...;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Hands-on van iPhone 12 mini van een Roemeense YouTuber. Gelukkig spreek ik Roemeens. :)

YouTube: iPhone 12 Mini - FIRST CONTACT

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisweb schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:24:
Hands-on van iPhone 12 mini van een Roemeense YouTuber. Gelukkig spreek ik Roemeens. :)

Ik ken denk ik een YouTuber die ruzie krijgt met Apple 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny4K
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 09:49
Volgens mij ondersteund de e-sim op dit moment nog geen 5G.

[ Voor 68% gewijzigd door Vinny4K op 28-10-2020 21:37 . Reden: foute quote ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Edit: Ooh had de link hierboven niet gezien 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 28-10-2020 21:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommelorus
  • Laatst online: 18-08 13:25
Vinny4K schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:34:
[...]

Volgens mij ondersteund de e-sim op dit moment nog geen 5G.
Bij een esim wordt 5G wel degelijk ondersteund.
Het is óf alleen een esim óf een fysieke sim actief vwb 5G ondersteuning. Als beide tegelijkertijd actief zijn dan wordt nu nog terug geschakeld naar 4G. Wordt binnenkort software opgelost door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 09:51
mark_78 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Doen ze goed bij Quadlock! Ik heb een SP Connect houder op mijn motor-stuur zitten die nog wel even leeg blijft helaas..
Same. Wel jammer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:59

Nice! Volgens mij is hij erg enthousiast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
deBennie schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

En toch behoorlijk klein, had liever gezien dat hij het naast een iPhone 5S had gehouden.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
Hebben jullie met de iPhone 12 ook een slechtere Bluetooth ontvangst? Ik heb een Bluetooth koppeling met mijn autoradio, nooit eerder problemen mee gehad, maar sinds de iPhone 12 wordt af en toe de koppeling met de telefoon verbroken. ERG irritant als dit tijdens het rijden gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
deBennie schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

Ja, maar wat hij vooral doet is een hoop feitjes opdreunen. Zo loopt ‘ie behoorlijk lang te zeuren over de kleinere doos. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wat een heerlijk formaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galois schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:44:

Als je geen 2 nummers nodig hebt dan is een esim alleen maar onhandig. Een kaartje wissel je nog even in geval van nood. Heb ook nooit begrepen waarom Azië wél 2 echte simsloten heeft en Europa niet. Op termijn zullen de kaartjes sowieso wel gaan verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisdn schreef op Wednesday 28 October 2020 @ 22:18:
[...]

Als je geen 2 nummers nodig hebt dan is een esim alleen maar onhandig. Een kaartje wissel je nog even in geval van nood. Heb ook nooit begrepen waarom Azië wél 2 echte simsloten heeft en Europa niet. Op termijn zullen de kaartjes sowieso wel gaan verdwijnen.
Je kunt toch ook gewoon meer eSims naast elkaar op je telefoon hebben staan (maximaal 6 ofzo) en wisselen gaat gewoon met de druk op een knop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Maar wat doe je dan als je tijdelijk (om wat voor reden dan ook) even van telefoon moet wissselen? Omdat die van jou ter reparatie is of iets. Hoe regel je dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Khayma schreef op Wednesday 28 October 2020 @ 22:21:
Maar wat doe je dan als je tijdelijk (om wat voor reden dan ook) even van telefoon moet wissselen? Omdat die van jou ter reparatie is of iets. Hoe regel je dat dan?
Ik heb nu dus mijn iPhone 11 Pro max verkocht (en dus tijdelijk geen esim meer). Gewoon een vervangende sim aanvragen bij T-Mobile en binnen 2 dagen heb je weer een fysieke sim. Je kunt ook (als je een andere telefoon met sim hebt) gewoon gratis een nieuwe sim aanvragen vanuit de T-Mobile app. Die krijg je dan (gratis en) binnen paar seconden in je mail. QR code scannen en gaan met die banaan.

Kan geloof ik 5x per jaar zonder kosten (geloof ik). wel handig als je op vakantie gaat en daar op locatie een fysieke sim wilt gebruiken (voor data ofzo), je kunt dan je eigen sim gewoon actief houden en bereikbaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 28-10-2020 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
JackSparrow schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Ik heb nu dus mijn iPhone 11 Pro max verkocht (en dus tijdelijk geen esim meer). Gewoon een vervangende sim aanvragen bij T-Mobile en binnen 2 dagen heb je weer een fysieke sim. Je kunt ook (als je een andere telefoon met sim hebt) gewoon gratis een nieuwe sim aanvragen vanuit de T-Mobile app. Die krijg je dan (gratis en) binnen paar seconden in je mail. QR code scannen en gaan met die banaan.

Kan geloof ik 5x per jaar zonder kosten (geloof ik). wel handig als je op vakantie gaat en daar op locatie een fysieke sim wilt gebruiken (voor data ofzo), je kunt dan je eigen sim gewoon actief houden en bereikbaar zijn.
Dus dan ben je een paar dagen onbereikbaar. Ik pas :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie

Ah video is alweer offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deBennie schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:35:
[...]

Ah video is alweer offline...
Ja ruk, ik had hem aangezet, werd afgeleid, video weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jdiezrequejo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:11:
De dinsdag voor release, oftewel de dinsdag na de pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Khayma schreef op Wednesday 28 October 2020 @ 22:28:
[...]

Dus dan ben je een paar dagen onbereikbaar. Ik pas :9 .
Hoezo ben je onbereikbaar? Dan bestel je een sim in voren en laat je die activeren op het moment dat de sim gedisabled moet worden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
JackSparrow schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:21:
[...]

Je kunt toch ook gewoon meer eSims naast elkaar op je telefoon hebben staan (maximaal 6 ofzo) en wisselen gaat gewoon met de druk op een knop :-)
Ik dacht dat je maar 1 esim en 1 fysieke Sim op deiPhone kon hebben. Weer wat geleerd. Niet dat ik het ga gebruiken maar wel handig dat het kan. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulkmans
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 15:38
Vanmiddag iets raars ontdekt met mijn 12 Pro. Het lijkt wel dat de normale wide modus (1x) en de Telephoto modus (2x) gebruik maakt van dezelfde lens. Zodra ik de bovenste lens bedekt in beide gevallen wordt het beeld zwart. Lijkt er dus op dat de 2x dus softwarematig is aangezien de iPhone de lens niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
syltheboy schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Vanaf de iPhone 11 (Pro) zijn de schermen niet meer drukgevoelig. Die van de iPhone X en Xs (Max) nog wel. ;)
Details 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mulkmans schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:51:
Vanmiddag iets raars ontdekt met mijn 12 Pro. Het lijkt wel dat de normale wide modus (1x) en de Telephoto modus (2x) gebruik maakt van dezelfde lens. Zodra ik de bovenste lens bedekt in beide gevallen wordt het beeld zwart. Lijkt er dus op dat de 2x dus softwarematig is aangezien de iPhone de lens niet gebruikt.
Dat is alleen zo als er niet genoeg licht is om de telephoto lens te laten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
hk12nl schreef op Wednesday 28 October 2020 @ 22:50:
[...]

Ik dacht dat je maar 1 esim en 1 fysieke Sim op deiPhone kon hebben. Weer wat geleerd. Niet dat ik het ga gebruiken maar wel handig dat het kan. :)
Je kunt maar 1 esim tegelijkertijd actief hebben, maar dus wel een aantal 'offline' ernaast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Net mailtje van Bol.com. MagSafe is verzonden :D @pdavie2311 @Azmodann.

Daaaag, levertijd tot 19 November :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Laatst online: 09:39
Dennisweb schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:58:
Net mailtje van Bol.com. MagSafe is verzonden :D @pdavie2311 @Azmodann.

Daaaag, levertijd tot 19 November :w
same here :) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie
Afbeeldingslocatie: https://images.macrumors.com/t/uNbZncfGLUdCZBWEg-KLXbvwaaw=/1600x0/filters:quality(90)/article-new/2020/10/iphone12minihandson.jpg

Roemeenstalige review van de mini ;)
https://gofile.io/d/oQebwR
https://9to5mac.com/wp-co...12-Mini-FIRST-CONTACT.mp4

[ Voor 17% gewijzigd door deBennie op 29-10-2020 07:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:04

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Khayma schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:21:
Dat is gelukkig geen probleem:

1. Pak een reserve telefoon die eSim ondersteunt
2. Download de app van je provider op die telefoon (via wifi natuurlijk)
3. Log in
4. Installeer en activeer eSim op de tijdelijke telefoon

Grootste probleem is dat je tijdelijke telefoon dus wel eSim moet ondersteunen; je oude 6S uit de keukenla gaat het dus niet worden.

Alternatief is natuurlijk om er een tweede, fysieke simkaart bij te bestellen en die in de keukenla te leggen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charliemka
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-11-2023
Iemand nog last van stof tussen het scherm en de bovenste rand van de 12 pro? Het is zeer moeilijk om er een foto van te trekken, maar als het licht goed (slecht) staat zie ik een duidelijke spleet waar reeds stof tussen zit. Onderaan is dit helemaal niet, en sluit het scherm nauw aan bij de rand.

Enkel bij mij een issue? Vind dit toch wel balen voor een telefoon van dit geld.

Hieronder een illustratie (geen foto) van de plek die ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpx5FlfC8EjOKX695sJMqDX--q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANaVjkEE0o0A33TUBaZfGwus.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie
charliemka schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:08:
Iemand nog last van stof tussen het scherm en de bovenste rand van de 12 pro? Het is zeer moeilijk om er een foto van te trekken, maar als het licht goed (slecht) staat zie ik een duidelijke spleet waar reeds stof tussen zit. Onderaan is dit helemaal niet, en sluit het scherm nauw aan bij de rand.

Enkel bij mij een issue? Vind dit toch wel balen voor een telefoon van dit geld.

[Afbeelding]
Zoals dit?
https://www.reddit.com/r/...his_tiny_gap_between_the/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:49
JackSparrow schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Ik heb nu dus mijn iPhone 11 Pro max verkocht (en dus tijdelijk geen esim meer). Gewoon een vervangende sim aanvragen bij T-Mobile en binnen 2 dagen heb je weer een fysieke sim.
Wel jammer dat je nadat je je T-Mobile fysieke sim ontvangt, alsnog naar een T-Mobile shop moet om hem te laten activeren (ze controleren je ID) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evdakker schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:11:
[...]

Wel jammer dat je nadat je je T-Mobile fysieke sim ontvangt, alsnog naar een T-Mobile shop moet om hem te laten activeren (ze controleren je ID) 8)7
Dat is wel omslachtig, bij Voda kunnen ze zelfs een oud kaartje telefonisch weer aanzetten door alleen het nummer door te geven.

Maar zucht... de ING vond het verdacht dat ik van SIM naar ESIM ben gegaan en nu moet ik mij op een ING-kantoor komen identficeren. Vind dat wel vreemd. Ik zou zeggen dat zij aan hun kant alleen het telefoonnummer kunnen zien. Maar blijkbaar stuurt de SIM ook SIMnummer mee ofzo, want hoe zouden zij het anders kunnen zien?

Gedoe allemaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 29-10-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

RigolleM schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:31:
@Arnevld @Daejji Overbelicht? Hoeveel stops overbelicht? Spreek je over 1 à 2 stops of meer? Is dit bij elke foto? In welke omstandigheden zijn de foto's overbelicht, bv. daglicht, kunstlicht, schemerlicht, geen licht,...?
Gister eind van de dag aan tafel wat fotos van me kind gemaakt, onder LED kunstlicht.
Er lijkt een gloeiende waas over heen te komen vanaf de kant waarvan het licht komt.
Ik ga vandaag buiten en binnen nog meer fotos maken.
Als ik er nu een maak van beide monitoren op mijn bureau heb ik er ook last van alsof er een gloei vanaf de schermen komt.

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Arnevld schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:14:
[...]

Gister eind van de dag aan tafel wat fotos van me kind gemaakt, onder LED kunstlicht.
Er lijkt een gloeiende waas over heen te komen vanaf de kant waarvan het licht komt.
Als ik er nu een maak van beide monitoren op mijn bureau heb ik er ook last van alsof er een gloei vanaf de schermen komt.
Foto 1 op 1x Zoom functie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCtvVd9OdrAsGp_pYw9COmH4MTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gATZvTBIlAOpXwScWXETBnWq.jpg?f=fotoalbum_large

Foto 2 op 0,5x Zoom functie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMmcIb6igmDJ09PBokWDZMaDYF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiLYk3x90hSP29E1ZneQe6Kn.jpg?f=fotoalbum_large

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:31
@charliemka Volgens mij heeft iedere iPhone dat tot nu toe gehad. Bij mijn huidige X is er aan de randen ook wat stof waarneembaar. Het scherm kan natuurlijk niet 100% aansluiten op de bezels of het moet dichtgekit worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
Dennisdn schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:14:
[...]

Dat is wel omslachtig, bij Voda kunnen ze zelfs een oud kaartje telefonisch weer aanzetten door alleen het nummer door te geven.

Maar zucht... de ING vond het verdacht dat ik van SIM naar ESIM ben gegaan en nu moet ik mij op een ING-kantoor komen identficeren. Vind dat wel vreemd. Ik zou zeggen dat zij aan hun kant alleen het telefoonnummer kunnen zien. Maar blijkbaar stuurt de SIM ook SIMnummer mee ofzo, want hoe zouden zij het anders kunnen zien?

Gedoe allemaal.
Veiligheid je simkaart en je serie nummer van je telefoon geven jouw id weer als een van de twee steeds wisselt is dat verdacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Dennisdn schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:14:
[...]

Gedoe allemaal.
Moet je echt naar kantoor? Bij mij werd ik gewoon 12 uur geblokkeerd en was de rekening daarna vrijgegeven. Zie https://www.ing.nl/partic...elijk-geen-sms-codes.html

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisweb op 29-10-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:04

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
evdakker schreef op Thursday 29 October 2020 @ 08:11:
[...]

Nergens voor nodig. Dat kan gewoon telefonisch, been there, done that. :+ Maar sneller (en makkelijker) is het om dus een 'andere' telefoon te hebben die ook eSim onderstuend. Gelukkig worden dat er steeds meer, dus dit is hoe dan ook een tijdelijk issue :+

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 29-10-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesrou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02 12:49
charliemka schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:08:

[Afbeelding]
Nee geen last van.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 10:32
Arnevld schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:14:
[...]

Men verwacht dat je met een smartphone in alle omstandigheden een mooie foto moet kunnen maken. Laat mij even verduidelijken: men haalt de smartphone tevoorschijn en op ieder moment van de dag moet die smartphone DE perfecte foto kunnen maken.

Niet alleen Apple maar ook andere smartphone fabrikanten maken het voor ons mogelijk om in slechte lichtomstandigheden een foto te kunnen maken. De 'hype' in smartphone-fotografie is nachtmodus, dus moeten die zelfde fabrikanten aan de slag om hiervoor een oplossing te vinden.

De smartphone fabrikanten slagen er wel in om ons op onze wenken te bedienen, maar zoals jullie bekendste voetballer ooit zei: ieder voordeel heb zijn nadeel, zal dit niet altijd lukken en in de grijze zone (meerdere lichtbronnen, verschillende lichtsterktes, etc.) gaat dit zijn weerslag hebben en zullen deze foto's inboeten op andere vlakken.

Je moet eens met een DSLR/MLC in de stand 'Auto' eens een foto nemen in slechte lichtomstandigheden? Als fotograaf ga je dan volledig manueel (= zelf diafragma, sluitertijd en ISO instellen) om alsnog die foto te kunnen maken. De nieuwste smartphones doen dit nu voor ons, en in tegenstelling tot een DSLR/MLC in stand 'Auto' slagen die er wel in om een beetje deftige foto te maken. Gewoon smartphone uit de zak halen, richten en schieten.. en BAM posten op Instagram, kijk eens waar ik nu ben? Vroeger zat ik minstens een uur bezig met editen om diezelfde foto te kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

Moet je echt naar kantoor? Bij mij werd ik gewoon 12 uur geblokkeerd en was de rekening daarna vrijgegeven. Zie https://www.ing.nl/partic...elijk-geen-sms-codes.html
Normaal wel. Maar omdat Voda die eerste eSim niet aan de gang kreeg is er op 1 dag meerdere keren heen-en-weer gegaan tussen verschillende sims waardoor het direct naar de fraude-afdeling is gegaan. Net op het kantoor wezen indentificeren.... maar moet nu nog weer 5 dagen wachten op een code per post. Zucht, beveiliging is goed, maar iemand 2 weken offline zetten is wel erg overdreven als ik mij aan alle kanten al geindificeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Dennisdn schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

Tip: ik heb 2 dagen voor Jan l*l zitten wachten tot hij met de post kwam.

Je kan het proces al beginnen zodra hij tussen je Sims staat in MyVodafone. Dan krijg je daar dezelfde QR te zien.
Hij is onderweg, maar bij MyVodafone staat er helaas nog niets.
Alleen een fysieke sim! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 16:16
ik heb de knoop doorgehakt en ga een iPhone 12 mini halen. Na jaren Android toestellen gehad te hebben, ben ik ook wel eens benieuwd naar een iPhone. De voornaamste reden is het formaat. Ik ben al een tijdje opzoek naar een compact toestel maar vind dat er wat betreft mid- tot high range android toestellen maar weinig keuze is. Wat dat betreft komt de 12 mini als geroepen.

Het enige punt op dit moment is dat ik dus al jaren gebruik maak van mij Google account en alle bijgehorende cloud opslag. Nu lees ik dat het in principe mogelijk is om ios te synchroniseren met je Google account en bijvoorbeeld de opgeslagen foto's op je iPhone te zien. Zijn er mensen die ervaring hebben met de overstap van Android naar IOS en zijn er nog dingen waar ik op zou moeten letten?
Ik lees bijvoorbeeld dat het overzetten van je Whatsapp history nogal een pain in the butt kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z

n3z

Nu weet ik het zeker. Ik ga wachten op de Mini. Wat een heerlijk compacte telefoon met toch een groot genoeg scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

paul99 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:10:

Ik lees bijvoorbeeld dat het overzetten van je Whatsapp history nogal een pain in the butt kan zijn.
Maar dat is het van iPhone naar iPhone ook.

Ik heb al een iPhone sinds de eerste iPhone en al meerdere gehad (7 of zo gehad).

Je kunt je Whatsapp geschiedenis in iCloud opslaan, maar als je een standaardabo hebt op iCloud, dan heb je daar 5 GB. Onvoldoende voor een beetje Whatsapp geschiedenis.

De laatste keren ben ik gewoon 'opnieuw' begonnen met Whatsapp en geen geschiedenis overgezet. Ook omdat ik steeds ben gegaan voor de kleinste opslag in de iPhone. Nu ik voor de 12 pro ben gegaan en 128 GB krijg, meer dan genoeg en wil ik eigenlijk wel de geschiedenis overzetten.

Maar goed... weet dus nog niet hoe (aangezien ik dus maar 5 GB iCloud heb, heb wel onbeperkt Google Drive, maar zie niet goed hoe ik dat zou kunnen gebruiken voor de backup).

Iemand een idee hoe je dit handig kan doen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Galois schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Ik heb al een iPhone sinds de eerste iPhone en al meerdere gehad (7 of zo gehad).

Je kunt je Whatsapp geschiedenis in iCloud opslaan, maar als je een standaardabo hebt op iCloud, dan heb je daar 5 GB. Onvoldoende voor een beetje Whatsapp geschiedenis.

De laatste keren ben ik gewoon 'opnieuw' begonnen met Whatsapp en geen geschiedenis overgezet. Ook omdat ik steeds ben gegaan voor de kleinste opslag in de iPhone. Nu ik voor de 12 pro ben gegaan en 128 GB krijg, meer dan genoeg en wil ik eigenlijk wel de geschiedenis overzetten.

Maar goed... weet dus nog niet hoe (aangezien ik dus maar 5 GB iCloud heb, heb wel onbeperkt Google Drive, maar zie niet goed hoe ik dat zou kunnen gebruiken voor de backup).

Eurootje per maand betalen en lekker naar de 50GB gaan :) Ik denk dat je anders straks met je reservekopie en wellicht je foto's ook tegen te kort ruimte aan gaat lopen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

hk12nl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Eurootje per maand betalen en lekker naar de 50GB gaan :) Ik denk dat je anders straks met je reservekopie en wellicht je foto's ook tegen te kort ruimte aan gaat lopen.
Nee hoor... en als dat zo zou zijn, kom ik met 50 GB ook niet uit :)

Er is vast wel een handige manier om dit de doen... (maar heel erg vind ik het niet om met een schone lei te beginnen hoor... een backup van mijn foto's maak ik toch al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charliemka
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-11-2023
Jep, bedankt voor de link. De commentaar op dat bericht is leuk om te lezen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Nu online
n3z schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Nu weet ik het zeker. Ik ga wachten op de Mini. Wat een heerlijk compacte telefoon met toch een groot genoeg scherm.
Same. Het enige waar ik me nog een beetje druk om maak (ook gezien de batterijduur testen van de 12 en de 12 Pro), is hoe lang de batterij meegaat. Dag is voldoende, maar gezien de slijtage zou een beetje extra wel fijn zijn.

Maar dat is toch ook afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:55
Galois schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Bij het instellen van de 12 pro kan je kiezen voor het overzetten van je data vanaf je oude iPhone. (even je nieuwe naast de oude houden, dan krijg je vanzelf een popup)
Dan wordt er letterlijk een 1 op 1 kopie gemaakt van je oude naar je nieuwe.

Zodra dit klaar is gaat je nieuwe iphone alle apps nog wel even downloaden en installeren. Maar al je data is gewoon aanwezig.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

SHIFTER [NL] schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Bij het instellen van de 12 pro kan je kiezen voor het overzetten van je data vanaf je oude iPhone.
Dan wordt er letterlijk een 1 op 1 kopie gemaakt van je oude naar je nieuwe.

Zodra dit klaar is gaat je nieuwe iphone alle apps nog wel even downloaden en installeren. Maar al je data is gewoon aanwezig.
Ja, dat doet hij dus met de data die gebackupd is in iCloud. Aangezien ik daar maar 5 GB heb, is mijn Whatsapp geschiedenis (en mijn foto's bv ook niet) daar niet in een backup gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:55
Galois schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:41:
[...]

Ja, dat doet hij dus met de data die gebackupd is in iCloud. Aangezien ik daar maar 5 GB heb, is mijn Whatsapp geschiedenis (en mijn foto's bv ook niet) daar niet in een backup gezet.
Volgens mij klopt dat niet wat je zegt. Ik heb verschillende apps waar behoorlijk wat data in staat die niet in Icloud gebackuped wordt die ik netjes terug had na het kopiëren van mijn oude iPhone.

Er wordt tussen de telefoons een verbinding opgezet en voor zover ik weet alle data die op de oude staat 1 op 1 overgezet op de nieuwe. Dat is niet het terugzetten van een iCloud backup.

Edit:

Linkje met uitleg van Apple : https://support.apple.com/nl-nl/HT210216

[ Voor 5% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 29-10-2020 11:49 ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:44
charliemka schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Jep, bedankt voor de link. De commentaar op dat bericht is leuk om te lezen ;).
`
Eerste comment legt het goed uit vind ik. Als het 100% op elkaar aan zou sluiten heb je 0,0% tolerantie tussen beide materialen en stress op glas (zeker als je stress op het glas uitoefent met metaal) is niet goed, dan gaat het breken.

Maar bedankt, ik heb het nooit gezien en nu zie ik het ook op oudere iPhones.. :+

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

SHIFTER [NL] schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Volgens mij klopt dat niet wat je zegt. Ik heb verschillende apps waar behoorlijk wat data in staat die niet in Icloud gebackuped wordt die ik netjes terug had na het kopiëren van mijn oude iPhone.

Er wordt tussen de telefoons een verbinding opgezet en voor zover ik weet alle data die op de oude staat 1 op 1 overgezet op de nieuwe. Dat is niet het terugzetten van een iCloud backup.

Edit:

Ok. Dat wist ik niet! Tnx! Nog nooit zo gedaan... dat ga ik volgende week proberen dan! (als mijn 12 pro binnen is... :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50
Zit nou magsafe al ingebouwd op de iPhone 12? Of heb je sowieso een 'MagSafe' hoesje nodig? Ik heb er even naar zitten zoeken maar kon het niet echt vinden, het lijkt erop dat je sowieso een hoesje nodig hebt. Als dat zo is waarom hebben ze dan die magneten niet ingebouwd?
edit: Ingebouwd dus, thanks @JB. Dat leek mij ook het meest logische :D

[ Voor 13% gewijzigd door ChiLLeR op 29-10-2020 12:00 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ChiLLeR schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:58:
Zit nou magsafe al ingebouwd op de iPhone 12? Of heb je sowieso een 'MagSafe' hoesje nodig? Ik heb er even naar zitten zoeken maar kon het niet echt vinden, het lijkt erop dat je sowieso een hoesje nodig hebt. Als dat zo is waarom hebben ze dan die magneten niet ingebouwd?
Ingebouwd. Check YouTube, staat al vol met iPhone 12 modellen die ontleed worden..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:45
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Edit:

Kan je dan ook nog kiezen welke apps je wel/niet wilt overzetten of wordt dan alles overgezet? Ben van plan om zo ongeveer 'schoon' te beginnen op de 12 Pro zodra deze binnen is.

Ik wil bijvoorbeeld voornamelijk mijn reminders, accounts, mail en agenda overzetten (deze staan allemaal in iCloud) en daarnaast Whatsapp (backup is te groot voor mijn iCloud) en foto's (staan ook niet in iCloud).

Alle andere apps wil ik dan gaandeweg installeren zodra ik er achter kom dat ik deze 'mis' :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bartpostma schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:00:
[...]

Kan je dan ook nog kiezen welke apps je wel/niet wilt overzetten of wordt dan alles overgezet? Ben van plan om zo ongeveer 'schoon' te beginnen op de 12 Pro zodra deze binnen is.

Ik wil bijvoorbeeld voornamelijk mijn reminders, accounts, mail en agenda overzetten (deze staan allemaal in iCloud) en daarnaast Whatsapp (backup is te groot voor mijn iCloud) en foto's (staan ook niet in iCloud).

Alle andere apps wil ik dan gaandeweg installeren zodra ik er achter kom dat ik deze 'mis' :P
Nee je kunt het niet per app kiezen, hij maakt 1 op 1 een kopie. Maar je kunt natuurlijk wel vooraf op je oude telefoon zo klaarzetten zoals je het op de nieuwe wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

DwightKSchrute schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Same. Het enige waar ik me nog een beetje druk om maak (ook gezien de batterijduur testen van de 12 en de 12 Pro), is hoe lang de batterij meegaat. Dag is voldoende, maar gezien de slijtage zou een beetje extra wel fijn zijn.

Maar dat is toch ook afwachten.
Ik denk dat die wel gaat tegenvallen. Maar met een snellader en sowieso thuiswerken komend jaar is het geen probleem. Op reis neem ik wel.een kleine powerbank mee in mijn tas.

Twijfelde eerst over de camera, maar als ik zo de reviews bekijk tussen de 12 en de pro zie ik niet enorm veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
SgtElPotato schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

`
Eerste comment legt het goed uit vind ik. Als het 100% op elkaar aan zou sluiten heb je 0,0% tolerantie tussen beide materialen en stress op glas (zeker als je stress op het glas uitoefent met metaal) is niet goed, dan gaat het breken.

Maar bedankt, ik heb het nooit gezien en nu zie ik het ook op oudere iPhones.. :+
mijn se2020 heeft het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Nu online
n3z schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat die wel gaat tegenvallen. Maar met een snellader en sowieso thuiswerken komend jaar is het geen probleem. Op reis neem ik wel.een kleine powerbank mee in mijn tas.

Twijfelde eerst over de camera, maar als ik zo de reviews bekijk tussen de 12 en de pro zie ik niet enorm veel verschil.
Ik ben er ook bang voor. We gaan het zien. Jaartje wachten is ook altijd nog een optie (maak ik mezelf maar gewoon wijs).

Voor de extra camera doe ik het sowieso niet, maar daar heb ik mijn telefoon nog nooit op uitgekozen. Niet sinds ik een systeemcamera heb die je qua formaat net zo makkelijk pakt en meeneemt als je telefoon. Maar ik snap ook dat niet iedereen dat heeft en de extra telelens wel degelijk een meerwaarde kan hebben, zeker bij huisdieren en kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:20
Ik verbaas me dit jaar enigszins hoeveel vraag er wel niet is voor de iPhone 12 line up en met name de Pro, zoals menige artikelen dit bevestigen en zo ook levertijden. Had dit eerlijk gezegd niet verwacht, helemaal niet toen de eerste week leek dat er een ruime voorraad was..tjingtjing weer voor Apple

https://www.macrumors.com...ong-demand-iphone-12-pro/

[ Voor 11% gewijzigd door Jaymone op 29-10-2020 13:21 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles_DW
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
bartpostma schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:00:
[...]

Zoals je zegt staat alles in icloud, dus gewoon inloggen op je icloud op de 12 en dat zal allemaal overgezet worden. En apps moet je dan inderdaad handmatig doen.
Ik ga het ook zo doen om inderdaad dezelfde reden en meer met 'een schone lei' te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jaymone schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:20:
Ik verbaas me dit jaar enigszins hoeveel vraag er wel niet is voor de iPhone 12 line up en met name de Pro, zoals menige artikelen dit bevestigen en zo ook levertijden. Had dit eerlijk gezegd niet verwacht, helemaal niet toen de eerste week leek dat er een ruime voorraad was..tjingtjing weer voor Apple

https://www.macrumors.com...ong-demand-iphone-12-pro/
Ik merk in mijn winkel ook veel meer vraag naar iPhone 12 Pro dan naar iPhone 12. Heel bijzonder, mensen hebben er toch wel zo'n 200 euro extra voor over.

Wellicht omdat ze van een X/XS/11 Pro afkomen en het toch als een downgrade zien als ze voor een gewone iPhone 12 kiezen én omdat er geld over is i.v.m. weinig vakantie dit jaar.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Vraag me echt af hoe goed of slecht de batterij van de 12 pro is, ik was redelijk tevreden met de batterij op mijn pixel 3, als de pro dat haalt ben ik al tevreden.

2,915 mAh Pixel.
2,815 mAh 12 pro.

Met oled en 5G op de pro..
Hier maak ik me wel zorgen om. İk hoop dat de upper dupper fantastisch efficiënte A14 chip het verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
paul99 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:10:
ik heb de knoop doorgehakt en ga een iPhone 12 mini halen. Na jaren Android toestellen gehad te hebben, ben ik ook wel eens benieuwd naar een iPhone. De voornaamste reden is het formaat. Ik ben al een tijdje opzoek naar een compact toestel maar vind dat er wat betreft mid- tot high range android toestellen maar weinig keuze is. Wat dat betreft komt de 12 mini als geroepen.

Het enige punt op dit moment is dat ik dus al jaren gebruik maak van mij Google account en alle bijgehorende cloud opslag. Nu lees ik dat het in principe mogelijk is om ios te synchroniseren met je Google account en bijvoorbeeld de opgeslagen foto's op je iPhone te zien. Zijn er mensen die ervaring hebben met de overstap van Android naar IOS en zijn er nog dingen waar ik op zou moeten letten?
Je kunt je Google-apps gewoon blijven gebruiken op je iPhone. Ik gebruik ook nog steeds Google Foto's, Google Drive en Gmail.

Het overzetten van Whatsapp gaat niet, althans niet 'zomaar'. Daar zul je volgens mij voor moeten betalen, wil je een oplossing hiervoor willen. Ik ben gewoon weer blanco gestart toen ik overstapte van Android naar iOS.

Verder is er tegenwoordig een app "move to iOS" die je apps enzo overzet. Mwah, bij mij is dat maar ten dele gelukt, dus moest nog even op zoek in de Appstore naar de juiste app 8) Voordeel is wel dat je weer redelijk blanco begint, zonder al te veel meuk van de laatste jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Nergenss schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:28:
Vraag me echt af hoe goed of slecht de batterij van de 12 pro is, ik was redelijk tevreden met de batterij op mijn pixel 3, als de pro dat haalt ben ik al tevreden.

2,915 mAh Pixel.
2,815 mAh 12 pro.

Met oled en 5G op de pro..
Hier maak ik me wel zorgen om. İk hoop dat de upper dupper fantastisch efficiënte A14 chip het verschil kan maken.
Ik gebruik m'n telefoon niet heel veel, wat gebeld en screen on time van 2 uur 24. Heb 'm woensdag 07:34 van de lader gehaald en zit nu, dag 2, nog op 40%. Ik heb 5G trouwens gewoon op auto staan. Ik ben er erg tevreden mee en volgens mij verschilt t weinig van een iPhone 11.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 29-10-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Sluw schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:44:
[...]

Ik gebruik m'n telefoon niet heel veel, wat gebeld en screen on time van 2 uur 24. Heb 'm woensdag 07:34 van de lader gehaald en zit nu, dag 2, nog op 40%. Ik heb 5G trouwens gewoon op auto staan. Ik ben er erg tevreden mee en volgens mij verschilt t weinig van een iPhone 11.
We zijn inderdaad al blij als een telefoon een dag meegaat. Dat vinden we al erg goed 8)7

Hehehehe... de echte sprong moet snel eens gemaakt worden: dat een accutechnologie komt en je telefoon maar eens per week opgeladen hoeft te worden! _/-\o_

Mijn XS is twee jaar oud en de batterijcapaciteit is 87%. Heb 'm ingesteld op 'geoptimaliseerd laden' en heb 'm dus al zeker zo'n 700x opgeladen (eens per dag gemiddeld). Waarschijnlijk niet van 0 naar 100, dus ik gok zo'n 500 laadcycli...

Ik benieuwd hoe lang straks mijn 12 pro meegaat. Of ik ook daadwerkelijk verschil merk. Want als die 10% langer meegaat, ga ik dat bij gewoon gebruik niet merken (mijn dagelijks gebruik verschilt al meer dan 10% van de ene dag naar de andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
croschou schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:44:
[...]

Je kunt je Google-apps gewoon blijven gebruiken op je iPhone. Ik gebruik ook nog steeds Google Foto's, Google Drive en Gmail.

Het overzetten van Whatsapp gaat niet, althans niet 'zomaar'. Daar zul je volgens mij voor moeten betalen, wil je een oplossing hiervoor willen. Ik ben gewoon weer blanco gestart toen ik overstapte van Android naar iOS.

Verder is er tegenwoordig een app "move to iOS" die je apps enzo overzet. Mwah, bij mij is dat maar ten dele gelukt, dus moest nog even op zoek in de Appstore naar de juiste app 8) Voordeel is wel dat je weer redelijk blanco begint, zonder al te veel meuk van de laatste jaren.
Als je google foto's gebruikt kan je dan foto's app van apple uitschakelen? Of moet je dan elke keer alles zelf verwijderen op apple foto's? En wat ik eens had gemerkt is dat live foto's niet echt lekker gaan bij google foto's..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Dennisdn schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

Tip: ik heb 2 dagen voor Jan l*l zitten wachten tot hij met de post kwam.

Je kan het proces al beginnen zodra hij tussen je Sims staat in MyVodafone. Dan krijg je daar dezelfde QR te zien.
Vandaag mn eSim ontvangen van VF, Scannen en klaar!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Galois schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

We zijn inderdaad al blij als een telefoon een dag meegaat. Dat vinden we al erg goed 8)7

Hehehehe... de echte sprong moet snel eens gemaakt worden: dat een accutechnologie komt en je telefoon maar eens per week opgeladen hoeft te worden! _/-\o_

Mijn XS is twee jaar oud en de batterijcapaciteit is 87%. Heb 'm ingesteld op 'geoptimaliseerd laden' en heb 'm dus al zeker zo'n 700x opgeladen (eens per dag gemiddeld). Waarschijnlijk niet van 0 naar 100, dus ik gok zo'n 500 laadcycli...

Ik benieuwd hoe lang straks mijn 12 pro meegaat. Of ik ook daadwerkelijk verschil merk. Want als die 10% langer meegaat, ga ik dat bij gewoon gebruik niet merken (mijn dagelijks gebruik verschilt al meer dan 10% van de ene dag naar de andere).
Haha ja, een week, vroeger kon dat nog. Batterijtechnologie en meer functies lopen een beetje gelijk op waardoor er nooit echt hele grote sprongen worden gemaakt. Een Nokia 3210 had een batterij van 1250 mah, meer dan de helft kleiner, en toch ging die stukken langer mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Galois schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Ik weet niet wat die Xs tov een X doet maar een 11Pro tov X was echt bizar te noemen. De X haalde vaak de avond net (niet). De 11Pro krijg ik in 1 dag niet leeg, zit in de avond vaak nog boven de 50% met zelfde gedrag. Nu hopen dat de Mini er tussen in zit ergens..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:04
JB schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Ik weet niet wat die Xs tov een X doet maar een 11Pro tov X was echt bizar te noemen. De X haalde vaak de avond net (niet). De 11Pro krijg ik in 1 dag niet leeg, zit in de avond vaak nog boven de 50% met zelfde gedrag. Nu hopen dat de Mini er tussen in zit ergens..
Dat is ook precies wat mij zo nieuwsgierig maakt aan die 12 Pro Max ten opzichte van mijn huidige X. De accucapaciteit van mijn X is echt het enige punt aan het hele toestel dat mij zo vreselijk stoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Chorro schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Dat is ook precies wat mij zo nieuwsgierig maakt aan die 12 Pro Max ten opzichte van mijn huidige X. De accucapaciteit van mijn X is echt het enige punt aan het hele toestel dat mij zo vreselijk stoort.
De Max heeft de dikste accu, zou ik me 0,0 zorgen om maken. Dat gaat een bizar verschil opleveren normaliter (in positieve zin).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:26:
[...]

Ik merk in mijn winkel ook veel meer vraag naar iPhone 12 Pro dan naar iPhone 12. Heel bijzonder, mensen hebben er toch wel zo'n 200 euro extra voor over.

Wellicht omdat ze van een X/XS/11 Pro afkomen en het toch als een downgrade zien als ze voor een gewone iPhone 12 kiezen én omdat er geld over is i.v.m. weinig vakantie dit jaar.
Nee dat zijn allemaal mensen die zéér actief zijn met fotografie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Ding maakt natuurlijk ook prachtige selfies in de spiegel, belangrijk icm statusgevoeligheid :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Nergenss schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Als je google foto's gebruikt kan je dan foto's app van apple uitschakelen? Of moet je dan elke keer alles zelf verwijderen op apple foto's? En wat ik eens had gemerkt is dat live foto's niet echt lekker gaan bij google foto's..
De beweging van live-foto's zie ik niet bij Google. Dat werkt volgens mij niet. Ik gebruik beide apps naast elkaar :*) Omdat ik die live-foto's wel grappig vind.

Je kunt in Google Foto's (dus via de app op je iPhone) via je account (rechts bovenin) de apparaatopslag beheren. Foto's waarvan al een back up is gemaakt, worden van je apparaat verwijderd, in dit geval uit de Foto's-app van Apple. Ikzelf zou bijvoorbeeld ruim 1300 foto's kunnen verwijderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:16
Donstil schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Kan ik hieruit afleiden dat de telelens op de 12 Pro een leuke bijkomstigheid is, maar dat zoomen met de aanwezige camera's op de 12 voldoende is voor de gemiddelde gebruiker?

Ben nu in bezig van de X, dus met telelens maar heb hier nooit echt bij stil gestaan. Ik zal de camera vooral indoor gebruiken om de kids te fotograferen.

Dus als ik 200 euri extra stuk sla op de Pro moet ik dit wel aan mijzelf kunnen rechtvaardigen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wesrou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02 12:49
Erg tevreden met de camera. Ik kom van een Samsung Galaxy S8Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSqzpJBi7V9pC1JH0G58mbZC0GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4suy3epzJ5kRhCJwEsyrDgO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

paul-s83 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Kan ik hieruit afleiden dat de telelens op de 12 Pro een leuke bijkomstigheid is, maar dat zoomen met de aanwezige camera's op de 12 voldoende is voor de gemiddelde gebruiker?

Ben nu in bezig van de X, dus met telelens maar heb hier nooit echt bij stil gestaan. Ik zal de camera vooral indoor gebruiken om de kids te fotograferen.

Dus als ik 200 euri extra stuk sla op de Pro moet ik dit wel aan mijzelf kunnen rechtvaardigen :)
Denk dat er deze generatie eigenlijk weinig redenen zijn om voor de Pro te gaan. Normaal gezien was het scherm een grote factor maar dat is ook niet meer, blijft de extra camera over.. Nou ja een wide-angle gebruik ik nog met enige regelmaat maar ik heb vrij zelden behoefte aan een lens die 'inzoomt'. Uiteindelijk ergens ook wel handig voor die lens maar ik vind dat het m.i. grote prijsverschil in ieder geval niet waard.

Met jou use-case zie ik er al helemaal geen toepassing voor eerlijk gezegd. Voor een grotere accu oid hoef je het ook niet te doen.

Ik hoop dat mijn iPhone 12 iets eerder dan 10 december komt van Amazon.. Maar goed we zien wel. Via Apple zelf zou mijn variant (wit 128GB) tussen 5 en 8 november geleverd kunnen worden. Lijkt me toch niet dat Amazon daar héél ver achteraan hobbelt.

[ Voor 10% gewijzigd door Kuusj op 29-10-2020 16:28 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1 ... 28 ... 75 Laatste