Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:44
Grin schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:52:
Vanaf een iPhone 11 zou ik het zelfs totale geldverspilling willen noemen. Maar hé, doe (vooral) wat je niet laten kan! :Y
Grappig. Ik had oorspronkelijk een 8 Plus die van ellende uit elkaar viel. Daarom voor tussendoor een 11 genomen in afwachting van de toenmalige geruchten van een 'revolutionaire' nieuwe iPhone. Dat revolutionaire zit er dan misschien niet in maar de behuizing is voor mijn handen mijlenver een upgrade en met een oled als toegevoegde bonus een dikke nobrainer om naar de 12 te gaan. Geen moment spijt van sinds ik 'm vandaag ook heb.

Ik heb blijkbaar mijn geld totaal verspild en ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edamme
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-09 00:51
Excuseer me als dit al eerder is gevraagd, maar ik hoop dat een aantal nieuwe eigenaren van iPhone 12 me kunnen antwoorden. Moet je naast het wijzigen van het abonnement natuurlijk ook je fysieke simkaart voor 5G veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Misschien het verschil tussen zelf kopen en aangereikt krijgen?

Van de X naar de XS was het verschil ook niet “wauw” maar bijna iedereen was er blij mee :)

De andere kant, er lopen genoeg met een X, XS of zelfs een iPhone 7. Dat verklaard voor mij wel genoeg. Je hebt mensen die elk jaar upgraden en sommige die er 4 jaar mee doen.
Ik behoor tot de eerste categorie vanaf de iPhone 4 (op de XS na) en vind het allemaal prima!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kom van de 8 en heb nu de 12 Pro. Flinke verbetering, ik ben tevreden. Tot dusver mis ik touch ID/home button niet, iets wat ik wel had verwacht.

Enige wat niet goed ging is het overzetten van alles naar de 12, met bluetooth ging er e.e.a mis waardoor ik een aantal uur aan het klooien ben geweest, met name met het werkend krijgen van mijn Apple Watch. Het werkt nu allemaal, maar was een flinke tegenvaller.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edamme schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:59:
Excuseer me als dit al eerder is gevraagd, maar ik hoop dat een aantal nieuwe eigenaren van iPhone 12 me kunnen antwoorden. Moet je naast het wijzigen van het abonnement natuurlijk ook je fysieke simkaart voor 5G veranderen?
Nee dat is niet nodig, het staat gewoon aan of niet.

Maar stel je je er nog niet te veel bij voor. Ik doe toevallig net een snelheidstests (Vodafone, centrum Arnhem) met 5G kom ik op 40Mbps en op 4G ruim 100.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

dat 5G verhaal. In Veenendaal zou KPN nog geen 5G hebben volgens de dekkingskaart. Echter heb ik wel vol bereik 5G.
4G 36 mb/s down 4.8mb/s up. 288/39.2 Mbps
5G 43.5 mb/s down 10 mb/s up. 348/80.3 Mbps.

dus lichte verbetering vooral in upload. Al ben ik met die 4G ook tevreden. Als het echt veel accu verbruikt zou ik gewoon 4G gebruiken. Nog even kijken wat het doet de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:59
SpoekGTi schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

Maar dit soort Posts zijn gewoon jammer, zeker als het zo gaat ja eigenlijk is het meh upgrade, maar ja de baas betaalt toch wel dus ondanks dat ik het kut vind neem ik hem dan toch maar.
Nee hoor, zeker niet jammer! Tegenovergestelde zelfs! Ik vind een ander geluid juist meer dan prima! Ik neem dit soort reacties juist mee in mijn overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Ik moet zeggen dat tijdens nachtfoto’s en foto’s tegen de zon in de lensflare wel erg duidelijk aanwezig is op mijn 12 pro. Hebben jullie hier ook last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 24-10-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Steven030 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:58:
Ik moet zeggen dat ik tijdens nachtfoto’s en foto’s tegen de zon in de lensflare wel erg duidelijk aanwezig is. Hebben jullie hier ook last van?
Mijn broer had zijn 12 pro binnen en facetimede ff met zijn ervaringen, maar ik zag vooral die groen-gele dots de hele tijd in zijn beeld van de lens flares van de lampen in huis :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Nyana schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:20:
dat 5G verhaal. In Veenendaal zou KPN nog geen 5G hebben volgens de dekkingskaart. Echter heb ik wel vol bereik 5G.
4G 36 mb/s down 4.8mb/s up. 288/39.2 Mbps
5G 43.5 mb/s down 10 mb/s up. 348/80.3 Mbps.

dus lichte verbetering vooral in upload. Al ben ik met die 4G ook tevreden. Als het echt veel accu verbruikt zou ik gewoon 4G gebruiken. Nog even kijken wat het doet de komende tijd.
Misschien goed om te zeggen dat in Nederland 5G soort van 4G+ is. Sommige providers (blijkbaar KPN), bieden een snellere verbinding aan dat eigenlijk 4G+ is, maar ze noemen het 5G en je ziet het op je telefoon als 5G.

Het hangt dus helemaal van je provider af op welke frequentie ze het ook aanbieden. Tweakers heeft er een goed stuk over reviews: Getest: 5g in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
CopyCatz schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:59:
[...]

Mijn broer had zijn 12 pro binnen en facetimede ff met zijn ervaringen, maar ik zag vooral die groen-gele dots de hele tijd in zijn beeld van de lens flares van de lampen in huis :'(
Ja bizar, maakte net een foto buiten tijdens het uitlaten van de hond en er zweven minstens 3 van die groen gele balletjes in beeld. Maar dat moeten we dus gewoon voor lief nemen? Kom van een XS dus voor mij is het nieuw

[ Voor 9% gewijzigd door Steven030 op 24-10-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
038Robijno schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:38:
Is het zo dat de 12 Pro Max betere foto’s schiet? Dacht dat het wel beetje gelijk zou zijn..
Dat moeten we nog even afwachten ja maar een van de camera sensors is bijna 50% groter. Dus dat zou in theorie zeker merkbaar moeten zijn.

Edit:
The main differentiator between the Pro and Pro Max is the sensor size, which as mentioned is 47% larger on the Pro Max. That larger sensor should provide better dynamic range, better performance in low light, and overall higher image quality than any other iPhone.

The larger physical size of the iPhone 12 Pro Max allowed them to do more with the camera system as well, increasing the zoom on the telephoto camera to 65mm. This means that the Pro Max features a very large zoom range, from 13mm ultra-wide through 65mm zoomed. Additionally, the Pro Max uses on-sensor stabilization via sensor-shift technology, which is common on full-size mirrorless cameras. The sensor can make 5000 micro adjustments per second, and that stabilization means you can expose for up to two seconds handheld in low light. It delivers steady video as well, as expected.
Aldus Petapixel

[ Voor 65% gewijzigd door Donstil op 24-10-2020 23:16 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:38

pdavie2311

Live life to the fullest..

038Robijno schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:38:
Is het zo dat de 12 Pro Max betere foto’s schiet? Dacht dat het wel beetje gelijk zou zijn..
Tja, je draagt ook de Titanic mee met de Max..Choices....

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

Tja, je draagt ook de Titanic mee met de Max..Choices....
Ach ja dat zieden we in 2015 ook van 5” toestellen.
Nu noemen we dat de iPhone 12 Baby Mini.

Wil je op het gebied van specificaties de beste iPhone van dit jaar dan kan je niet om de Max heen. Neem je genoegen met minder of iets minder dan is er ook genoeg keuze dit jaar. Iedereen blij :)

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 24-10-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
CopyCatz schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:59:
[...]

Zal vast wel opgelost worden met een update verwacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:32
Iemand al heel toevallig opgevallen of ligt het aan mijn ogen.. maar is de iPhone 11 pro nou helderder op z’n felst dan de 12 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgoist
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
038Robijno schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:19:
[...]

Ik vraag me af of dat te fixen is met een iOS update? Die flare lijkt me eerder aan de configuratie van de lenzen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Granaatappel schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:39:
Iemand al heel toevallig opgevallen of ligt het aan mijn ogen.. maar is de iPhone 11 pro nou helderder op z’n felst dan de 12 pro?
Best bijzonder omdat ze aangaven dat dit scherm 1200 nits zou moeten halen, waar veel mensen meteen vraagtekens bij zetten.

Voor mij is de belangrijkste reden om te upgraden is dat mijn iPhone X (nieuwe batterij en nieuw scherm) nu nog een leuk bedrag kan opleveren. Niet zozeer de features.

Wat mij tegenvalt is dat de verbetering van de 11 naar de 12 van de camera nauwelijks merkbaar is, geen 120 Hz scherm, en 5G die net te vroeg is geïntroduceerd. Dat laatste is niet direct een nadeel, maar had die effort ergens anders in gestopt. De gebruikte qualcomm chip is eigenlijk alweer verouderd en no way dat Apple een hele goede deal heeft weten te sluiten met de enige fabrikant die ze van 5G kan voorzien.

Dus het positieve is het design, stevigere glas en snelle A14 chip. Maar komt niet in de buurt van de impact die de iPhone X maakte.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Miki schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:36:
Zijn er nog mensen die hier wachten op de mini? Hoe meer ik de afmetingen aan het vergelijk met mijn huidige 7 hoe meer ik begin te twijfelen. Ik heb vanmiddag ook even een uurtje gespeeld met de 11 van mijn vrouw en dat overtuigde mij niet. Kwa breedte ontlopen beide toestellen elkaar niet veel namelijk. Alleen in landscape is het duidelijk merkbaar als je bijvoorbeeld een YouTube filmpje bekijkt.
Als ik naar de [url=https://www.apple.com/iphone-12/specs/] afmetingen kijk van de 12 en de 12mini kan dat best wel eens interessant zijn. Het verschil in resolutie valt me ook enorm mee.
Wat probeer je nu te zeggen? Dat je voor een Mini wil gaan? Ik kan niet wachten! Sinds gisteren een SE 1st gen in gebruik ter tijdelijke overbrugging en wat is dat toch een geweldig compact ding. Heerlijk! Ik kan niet wachten op de Mini. Die zal iets groter zijn maar in ieder geval weer kleiner dan ze vanaf de 6 zijn qua grootte maar wel met “groot” scherm. Eindelijk... :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Laatst online: 14-09 20:39

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

[...]

Ben bang dat dit niet gebeurd. Aangezien de iPhone 11 pro hier nog steeds last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:11:
[...]

Best bijzonder omdat ze aangaven dat dit scherm 1200 nits zou moeten halen, waar veel mensen meteen vraagtekens bij zetten.

Voor mij is de belangrijkste reden om te upgraden is dat mijn iPhone X (nieuwe batterij en nieuw scherm) nu nog een leuk bedrag kan opleveren. Niet zozeer de features.

Wat mij tegenvalt is dat de verbetering van de 11 naar de 12 van de camera nauwelijks merkbaar is, geen 120 Hz scherm, en 5G die net te vroeg is geïntroduceerd. Dat laatste is niet direct een nadeel, maar had die effort ergens anders in gestopt. De gebruikte qualcomm chip is eigenlijk alweer verouderd en no way dat Apple een hele goede deal heeft weten te sluiten met de enige fabrikant die ze van 5G kan voorzien.

Dus het positieve is het design, stevigere glas en snelle A14 chip. Maar komt niet in de buurt van de impact die de iPhone X maakte.
Qualcomm X60 is nog niet leverbaar, mede ook door dat Apple alle 5nm nodes gebruikt. Pas Q1 volgend jaar, daarentegen krijg je een wel een veel betere chip dan in de 11 (Intel) welke op 4G veel beter presteert. Dus wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

BTBoy schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:03:
[...]

Misschien goed om te zeggen dat in Nederland 5G soort van 4G+ is. Sommige providers (blijkbaar KPN), bieden een snellere verbinding aan dat eigenlijk 4G+ is, maar ze noemen het 5G en je ziet het op je telefoon als 5G.

Het hangt dus helemaal van je provider af op welke frequentie ze het ook aanbieden. Tweakers heeft er een goed stuk over reviews: Getest: 5g in Nederland
Dat heb ik wel gelezen ja. Want 5g zou zelfs nu waneer actief al richting de 500 mbit moeten. Nogmaals ik klaag niet en upload is al verdubbeld. Maar daar geef ik mobiel niks om.

Was meer om aan te tonen dat het in Veenendaal met kpn wel sneller is dan regulier 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Wat vinden jullie van de batterij verbruik?

[ Voor 11% gewijzigd door 038Robijno op 25-10-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 15:42
Snelheden in Dubai 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CH2c2XZt7MjZ9vCP2zlCzZAHQC4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q0ygrtzRYDtG5hsFipInM19R.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPYnEKTrePWyh_sfvnwpMXRB1cA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RQ6wkGrGqNLRMt5wwwSDvTCF.png?f=user_large

Ik zie overigens dat in de VS oploopt tot bijna 2gbps. Dat in de meest gunstige gevallen natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Killer61 op 25-10-2020 01:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:42
038Robijno schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:27:
Wat vinden jullie van de batterij?
Ziet er goed uit

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 18:40
[...]

Dat zijn lens flares. Heb je ook met spiegelreflex camera's. Al moet ik wel zeggen dat de nieuwere telefoons daar meer last van lijken te hebben. Kan wellicht aan de vele lenzen liggen?

Het is een normaliter niet iets dat met software te fixen valt. Maar wellicht dat Apple het dmv de tweede camera icm slimme software trucjes die bolletjes weg kan poetsen in het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Oppernerd schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 01:25:
[...]

Dat zijn lens flares. Heb je ook met spiegelreflex camera's. Al moet ik wel zeggen dat de nieuwere telefoons daar meer last van lijken te hebben. Kan wellicht aan de vele lenzen liggen?
Maar bij een spiegelreflex is het vaak wel een "mooie" lens flare in cirkelvorm. Dit is echt een gesloten rondje in altijd dezelfde kleur, lijkt wel een hele grote dooie pixel, niet echt mooi. Wel makkelijker weg te poetsen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door CopyCatz op 25-10-2020 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 18:40
CopyCatz schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 02:27:
[...]

Maar bij een spiegelreflex is het vaak wel een "mooie" lens flare in cirkelvorm. Dit is echt een gesloten rondje in altijd dezelfde kleur, lijkt wel een hele grote dooie pixel, niet echt mooi. Wel makkelijker weg te poetsen denk ik.
Het klopt dat je met Dslr een "mooie" lens flare kan creëren. Maar die groene puntjes kan je ook krijgen.

Met smartphone camera's komt het idd vaker voor. Er zijn wel tips om dat te voorkomen. Zorg dat je niet direct het lichtbron in beeld fotografeert. Het beste is met het lichtbron achter je. Soms lukt dat niet altijd (met low light bijvoorbeeld), probeer dan een sterkere lichtbron achter of naast je te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
😂😂 Ik wilde precies dezelfde reactie geven toen ik de ‘vraag’ las.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Oppernerd schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 01:25:
[...]

Het is een normaliter niet iets dat met software te fixen valt. Maar wellicht dat Apple het dmv de tweede camera icm slimme software trucjes die bolletjes weg kan poetsen in het eindresultaat.
Ik moet zeggen dat ik het wel extreem heb, op alle foto’s die ik gisteravond buiten gemaakt heb zitten minstens 3 van die groene stippen. Heeft iedereen dat of heb ik misschien een defect?
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iX5m3NqwX25XJ0JKia7emh-t0f0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHKlIESAGdXK12qNaHIva5qF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Steven030 op 25-10-2020 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:13
JB schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:12:
[...]

Wat probeer je nu te zeggen? Dat je voor een Mini wil gaan? Ik kan niet wachten! Sinds gisteren een SE 1st gen in gebruik ter tijdelijke overbrugging en wat is dat toch een geweldig compact ding. Heerlijk! Ik kan niet wachten op de Mini. Die zal iets groter zijn maar in ieder geval weer kleiner dan ze vanaf de 6 zijn qua grootte maar wel met “groot” scherm. Eindelijk... :)
Ik twijfel nog maar zoals je aangeeft kan het een aangename upgrade voor mij zijn. Ik heb nu een iPhone 7 en zal straks gekscherend een kleiner toestel met een groter scherm voor terug krijgen.

Met dat betreft is het jammer dat je de toestellen niet even kunt bekijken omdat de mini nog moet worden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 20:15
Steven030 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 07:42:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het wel extreem heb, op alle foto’s die ik gisteravond buiten gemaakt heb zitten minstens 3 van die groene stippen. Heeft iedereen dat of heb ik misschien een defect?
Voorbeeld:
[Afbeelding]
Onlangs heb ik een foto in de ochtend gemaakt waarbij het nog donker en mistig was. Heb een foto van een straatbeeld gemaakt met daarbij de lantaarn verlichting aan stonden. Ook ik heb op de weg groene stipjes alsof het dode pixels zijn. Kortom, je waarneming klopt

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Grin schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:52:
Wat ik al dacht: de iPhone 12 Pro is een totale meh voor mij. Had nog prima 1 of 2 jaren met m'n iPhone X kunnen doen. Ben je drie jaren verder en dan krijg je dit... Je moet wel een hele grote liefhebber zijn wanneer je, vanaf een X of later, gaat upgraden naar een iPhone 12. Wat betere foto's, een iets groter scherm, dualsim... en dat was het wel voor mij. Vanaf een iPhone 11 zou ik het zelfs totale geldverspilling willen noemen. Maar hé, doe (vooral) wat je niet laten kan! :Y

Waar ik dan wel weer over te spreken ben is hoe dit ding (blauwe Pro) smoelt in de doorzichtige Apple case. Het is echt een plaatje om te zien! O+ Heb altijd zwarte iPhone's gehad (3GS, 4, 5, 6 en X) maar deze blauwe kleur... Oef... Ben blij dat ik dat een kans heb gegeven! Maar om daar nu ruim 1200 euro voor te betalen...

Mijn advies voor de twijfelaars is dan ook: laat het geld lekker in je zak! En dan afwachten wat 2021 gaat brengen. Had ik ook gedaan als mijn 'smartphone waardebon' van m'n werk niet zou verlopen op 15 januari aanstaande...
Helemaal mee eens. Het voelt niet als een upgrade. Het toestel ziet er goed uit, maar vanaf het moment dat je ermee werkt is het gewoon weer hetzelfde. Vooral het scherm stoort mij enorm en voelt outdated aan met die 60hz. Mijn werktelefoon heeft 90hz en voelt veel meer premium aan dan deze wanneer je scrollt en tekst leest. Op de iPhone voelt dat gewoon traag en stroperig aan.

Had beter een generatie kunnen wachten, want je mag er toch vanuit gaan dat Apple ook ooit over gaat op een beter scherm met een hogere refresh rate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
Starbucks schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:50:
[...]

Helemaal mee eens. Het voelt niet als een upgrade. Het toestel ziet er goed uit, maar vanaf het moment dat je ermee werkt is het gewoon weer hetzelfde. Vooral het scherm stoort mij enorm en voelt outdated aan met die 60hz. Mijn werktelefoon heeft 90hz en voelt veel meer premium aan dan deze wanneer je scrollt en tekst leest. Op de iPhone voelt dat gewoon traag en stroperig aan.

Had beter een generatie kunnen wachten, want je mag er toch vanuit gaan dat Apple ook ooit over gaat op een beter scherm met een hogere refresh rate.
Maar wat schiet je per saldo op met wachten, ik bedoel dan moet je volgend jaar toch weer meer bijleggen? Misschien dat het enigszins iets scheelt?

Daarnaast bevestigt het mij vandaag dat deze vormfactor een kwestie van wenning is geweest. Vandaag voelt het als normaal en moet zeggen, ook al is het minimaal, ik waardeer het schermgrootte. Ik merk en voel wat dat betreft dat het iets nieuws is, ook al is het niet spectaculair groot verschil maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Jaymone schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:17:
[...]

Onlangs heb ik een foto in de ochtend gemaakt waarbij het nog donker en mistig was. Heb een foto van een straatbeeld gemaakt met daarbij de lantaarn verlichting aan stonden. Ook ik heb op de weg groene stipjes alsof het dode pixels zijn. Kortom, je waarneming klopt
Oké! Dit zijn dus geen defecten, maar iets wat we voor lief moeten nemen op verder een prima toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
Jaymone schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:56:
[...]

Maar wat schiet je per saldo op met wachten, ik bedoel dan moet je volgend jaar toch weer meer bijleggen? Misschien dat het enigszins iets scheelt?

Daarnaast bevestigt het mij vandaag dat deze vormfactor een kwestie van wenning is geweest. Vandaag voelt het als normaal en moet zeggen, ook al is het minimaal, ik waardeer het schermgrootte. Ik merk en voel wat dat betreft dat het iets nieuws is, ook al is het niet spectaculair groot verschil maar toch
Meer bijleggen is niet erg als het gebruiksgemak flink omhoog gaat. Ik zit best veel op sites als Tweakers en lees dus veel teksten en scroll door vele pagina's. Op de iPhone stottert het gigantisch wanneer je scrollt. Dit merk je uiteraard alleen wanneer je een telefoon met hogere refresh rate gewend bent. Voor een toestel van 1200 euro mag je wel verwachten dat er een goed scherm in zit en dat is helaas niet het geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Starbucks schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Voor een toestel van 1200 euro mag je wel verwachten dat er een goed scherm in zit en dat is helaas niet het geval.
ah, dan snap ik eindelijk waarom Apple jaarlijks maar een paar honderd iPhones verkoopt. Er zit gewoon geen goed scherm in... :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Starbucks schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:50:
[...]

Ik denk dat dit voorlopig ook niet zal veranderen. Doordat iOS updates vaak eerder uitkomen voordat de toestellen er zijn, is het softwarematige stuk al weer gewend op je oude toestel. Daarnaast zullen de stappen van nieuwigheden op hardware gebied natuurlijk nooit meer zo groot zijn als vroeger toen er echt elk jaar flinke stappen gezet werden.

Daarnaast zal het Apple gerust in te toekomst overgaan op een andere scherm technologie. Apple kennende zullen ze er eerst voor zorgen dat dit niet ten koste gaat van iets anders(bv batterijduur) ipv dat ze het zo snel mogelijk in de toestellen willen hebben om er maar mee te pronken in marketingtermen (iets wat ze natuurlijk al genoeg doen ;)). Hier kan ik mij prima in kan vinden overigens. Op een paar fancy termen na heb ik niet het idee dat de flagships van Samsung of Apple een wereld van verschil zijn.

Persoonlijk heeft zoveel mijn iPhone 12 als mijn iPad Pro een prima scherm en zie ik het verschil niet eens. Maar ik begrijp uiteraard dat net als met audio er genoeg mensen zijn die dat verschil wel zullen merken :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Steven030 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

Oké! Dit zijn dus geen defecten, maar iets wat we voor lief moeten nemen op verder een prima toestel?
Daar ijkt het inderdaad wel op, even aanzien en anders bij geen vertrouwen Apple bellen en vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
Geert1976 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

ah, dan snap ik eindelijk waarom Apple jaarlijks maar een paar honderd iPhones verkoopt. Er zit gewoon geen goed scherm in... :F :F
Het ligt eraan wat je gewend bent. Als jij van een andere iPhone komt, dat is het misschien hetzelfde of iets beter. Kom je echter van een iPad met 120hz of een telefoon met 90/120hz, dan merk je ineens dat het scherm van de nieuwe iPhone echt tegenvalt. Leg ze maar eens naast elkaar en scroll door de hoofdpagina van Tweakers. Dan zie je direct al dat de nieuwe iPhone niet smooth scrollt, maar juist stroperig.
hk12nl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Ik denk dat dit voorlopig ook niet zal veranderen. Doordat iOS updates vaak eerder uitkomen voordat de toestellen er zijn, is het softwarematige stuk al weer gewend op je oude toestel. Daarnaast zullen de stappen van nieuwigheden op hardware gebied natuurlijk nooit meer zo groot zijn als vroeger toen er echt elk jaar flinke stappen gezet werden.

Daarnaast zal het Apple gerust in te toekomst overgaan op een andere scherm technologie. Apple kennende zullen ze er eerst voor zorgen dat dit niet ten koste gaat van iets anders(bv batterijduur) ipv dat ze het zo snel mogelijk in de toestellen willen hebben om er maar mee te pronken in marketingtermen (iets wat ze natuurlijk al genoeg doen ;)). Hier kan ik mij prima in kan vinden overigens. Op een paar fancy termen na heb ik niet het idee dat de flagships van Samsung of Apple een wereld van verschil zijn.

Persoonlijk heeft zoveel mijn iPhone 12 als mijn iPad Pro een prima scherm en zie ik het verschil niet eens. Maar ik begrijp uiteraard dat net als met audio er genoeg mensen zijn die dat verschil wel zullen merken :)
Qua software zal het inderdaad niet snel veranderen en dat vind ik eigenlijk ook niet heel erg. Het scherm is alleen erg matig als je iets gewend bent wat veel vloeiender loopt. Dat is even een flinke tegenvaller.

Ik denk dat het ook wel goed is om even kritisch te zijn op Apple, je wil ze toch pushen om met iets geweldigs te komen. Nu lijkt het alsof de koper je spullen toch wel koopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
Starbucks schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Meer bijleggen is niet erg als het gebruiksgemak flink omhoog gaat. Ik zit best veel op sites als Tweakers en lees dus veel teksten en scroll door vele pagina's. Op de iPhone stottert het gigantisch wanneer je scrollt. Dit merk je uiteraard alleen wanneer je een telefoon met hogere refresh rate gewend bent. Voor een toestel van 1200 euro mag je wel verwachten dat er een goed scherm in zit en dat is helaas niet het geval.
Ik begrijp wat je bedoelt, ook ik ben dit jaar teleurgesteld dat er geen 120Hz schermtechnologie op de Pro aanwezig is, hopelijk wel volgend jaar. Moet zeggen dat ik het verschil op de iPad Pro wel merk en ja het oogt en voelt dan anders aan. Echter, als ik het niet met elkaar vergelijk en ik werk (speel) gewoon op mn iPhone, dan vind ik net nog steeds een prachtig scherm.
Ik dacht even dat je van een iPhone met 60Hz komt (en een zakelijk toestel met een hogere refresh rate) en vanuit die veronderstelling begreep ik niet waarom je nog een jaar zou wachten aangezien je het niet anders kent.
Of het dit jaar ook geldt, weet ik niet maar Apple wil wel dat het goed werkt waarbij, zoals jij ook schetst, gebruikerservaring voorop staat. Dan maar even niet meelopen met de rest en ervoor zorgen dat het werkt zoals we het graag zouden zien. Nogmaals, of dit de reden is voor dit jaar, durf ik natuurlijk niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Volgens de geruchten in de wandelgangen moest Apple kiezen voor óf 5G óf 120Hz zonder consessies te hoeven doen aan de batterij. Daarbij waren de schermen niet voldoende leverbaar én zijn er grote deals met providers wat betreft promoten van 5G.

Ze hebben heus wel marktonderzoek gedaan op de grote aantallen en een 120Hz scherm zegt 98% van de gebruikers helemaal niets.

En volgend jaar kunnen ze een hele keynote praten over 120Hz....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Starbucks schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Het ligt eraan wat je gewend bent. Als jij van een andere iPhone komt, dat is het misschien hetzelfde of iets beter. Kom je echter van een iPad met 120hz of een telefoon met 90/120hz, dan merk je ineens dat het scherm van de nieuwe iPhone echt tegenvalt. Leg ze maar eens naast elkaar en scroll door de hoofdpagina van Tweakers. Dan zie je direct al dat de nieuwe iPhone niet smooth scrollt, maar juist stroperig.

[...]
je legt nu de focus erg sterk op het beeldscherm. Je geeft eerst zelfs aan dat Apple geen goede schermen in Dat is natuurlijk jouw mening. Maar verder redelijk onjuist.
Dat een 120Hz scherm beter/prettiger is, prima...klopt ook.

Wellicht is voor jou een beeldscherm het állerbelangrijkste in de keuze van een smartphone.
Voor mij persoonlijk is dat het totaalplaatje van een smartphone en dus niet alleen een beeldscherm.

Voor mij is het hele eco systeem van Apple doorslaggevend. Dit eco systeem met de zeer strakke privacy eromheen vindt je nergens in Android / Google.
Per slot van rekening ben jij voor Google Inc. als consument een product, niets meer...niets meer minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik weet niet wie er allemaal km’s scrollt maar ik browse gewoon rustig door een pagina heen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
Geert1976 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

je ligt nu de focus erg sterk op het beeldscherm. Je geeft eerst zelfs aan dat Apple geen goede schermen in Dat is natuurlijk jouw mening. Maar verder redelijk onjuist.

Wellicht is voor jou een beeldscherm het állerbelangrijkste in de keuze van een smartphone.
Voor mij persoonlijk is dat het totaalplaatje van een smartphone en dus niet alleen een beeldscherm.

Voor mij is het hele eco systeem van Apple doorslaggevend. Dit eco systeem met de zeer strakke privacy eromheen vindt je nergens in Android / Google.
Per slot van rekening ben jij voor Google Inc. als consument een product, niets meer...niets meer minder.
Klopt, iedereen koopt zijn mobiel voor iets anders. Wil je de mooiste foto's, dan kom je al snel uit bij de iPhone. Wil je het beste design, dan ook. Echter gebruik ik een telefoon erg veel op een dag en dan wil je hebben dat hij ook premium scrollt en niet stottert op die momenten. Dat ligt aan het scherm wat ze gebruiken. Ik heb het dus niet over de kleuren, want stilstaande beelden zien er prachtig uit. Pas wanneer je scrollt voelt het niet meer goed. Dat is het nadeel wanneer je iets geproefd hebt wat beter is, dan kun je moeilijker weer terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

je legt nu de focus erg sterk op het beeldscherm. Je geeft eerst zelfs aan dat Apple geen goede schermen in Dat is natuurlijk jouw mening. Maar verder redelijk onjuist.

Hier ben ik het ermee eens, je kiest voor een iPhone (of een ander Apple product) voor de algehele ervaring (totaal plaatje) en niet cijfers per hardware/software onderdeel. Dit is onderscheidend tov de overige merken en hier kies je, naar mijn inziens, bewust voor. En ja, dat betekent enigszins soms wat meer betalen en ook betekent dat je soms even moet wachten op een technologie. Als ik uiteindelijk blij ben met deze totaal oplossing, dan heb je aan mij een tevreden klant/gebruiker.
Starbucks schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Klopt, iedereen koopt zijn mobiel voor iets anders. Wil je de mooiste foto's, dan kom je al snel uit bij de iPhone. Wil je het beste design, dan ook. Echter gebruik ik een telefoon erg veel op een dag en dan wil je hebben dat hij ook premium scrollt en niet stottert op die momenten. Dat ligt aan het scherm wat ze gebruiken. Ik heb het dus niet over de kleuren, want stilstaande beelden zien er prachtig uit. Pas wanneer je scrollt voelt het niet meer goed. Dat is het nadeel wanneer je iets geproefd hebt wat beter is, dan kun je moeilijker weer terug.
...En technisch heb je weer gelijk. Alleen als dit bijvoorbeeld de batterij meer zou beïnvloeden dan nu, dan heb ik liever het huidige scherm. Liefst heb ik dan zelfs even voor een jaartje geen 5G maar wel 120Hz, aangezien 5G nog in de kinderschoenen staat

[ Voor 26% gewijzigd door Jaymone op 25-10-2020 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
Jaymone schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

...En technisch heb je weer gelijk. Alleen als dit bijvoorbeeld de batterij meer zou beïnvloeden dan nu, dan heb ik liever het huidige scherm. Liefst heb ik dan zelfs even voor een jaartje geen 5G maar wel 120Hz, aangezien 5G nog in de kinderschoenen staat
Klopt, daarin verschilt iedereen en geef ik aan dat iedereen zijn voorkeuren heeft. Ik had ook liever gehad dat 5g wegbleef en ze er gewoon een snel scherm in hadden gezet. Dat verschil merk je gewoon, terwijl je nu het verschil tussen 5g en 4g nog niet merkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Starbucks schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Klopt, daarin verschilt iedereen en geef ik aan dat iedereen zijn voorkeuren heeft. Ik had ook liever gehad dat 5g wegbleef en ze er gewoon een snel scherm in hadden gezet. Dat verschil merk je gewoon, terwijl je nu het verschil tussen 5g en 4g nog niet merkt.
Daar kan Apple weer niets aan doen. Als er in NL wat minder antennes waren afgefakkeld, hadden we wellicht hier ook hogere snelheden :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:48
Bananeman schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:09:
Ik kom van de 8 en heb nu de 12 Pro. Flinke verbetering, ik ben tevreden. Tot dusver mis ik touch ID/home button niet, iets wat ik wel had verwacht.

Enige wat niet goed ging is het overzetten van alles naar de 12, met bluetooth ging er e.e.a mis waardoor ik een aantal uur aan het klooien ben geweest, met name met het werkend krijgen van mijn Apple Watch. Het werkt nu allemaal, maar was een flinke tegenvaller.
Ik kom van een 6 en heb nu de 12 Pro.
Het overzetten met incl. de synchronisatie met de AW, ging allemaal perfect en was gepiept in een half uurtje!
Formaat en ontbreken van homeknop is even wennen, maar de snelheid, iOS 14.1 en de upgrade/kwaliteit van de camera(s) is geweldig. Momenteel een heel mooie upgrade en heel tevreden! 😁👍

Voorbeeld foto met weinig licht >> iPhone 6 vs iPhone 12 Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_mtZeEpQCoEmpwOiKEUMxVX1M8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6M9MtcoN2YduTZ6w4jKI4Vn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_vppjiAEEOxOlIGJaTUsr2ggwU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdjkJ3NnRDMT8OVMx5QFg8Ao.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 34% gewijzigd door ppeter op 25-10-2020 09:53 ]

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
JB schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:41:
[...]

Daar kan Apple weer niets aan doen. Als er in NL wat minder antennes waren afgefakkeld, hadden we wellicht hier ook hogere snelheden :+
Haha, ja klopt. Ik heb trouwens de 5g van de iPhone 12 Pro getest en die is wel echt stukken sneller dan mijn X50 Pro. Beide T-Mobile en het verschil is bijna het dubbele in snelheid. 195mbps om 98mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:48
Hoe kan ik de foto’s draaien?

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ppeter schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:57:
Hoe kan ik de foto’s draaien?
Done!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G44vyU2kDKXjI9HH3Ew_RPjbbbg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A7Aa3xqahUMHIwnFsihUbVLP.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door JB op 25-10-2020 10:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:49
Starbucks schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

Haha, ja klopt. Ik heb trouwens de 5g van de iPhone 12 Pro getest en die is wel echt stukken sneller dan mijn X50 Pro. Beide T-Mobile en het verschil is bijna het dubbele in snelheid. 195mbps om 98mbps.
Merk je op de 12 Pro bij T-Mobile veel verschil tussen 4G en 5G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
ppeter schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Ik kom van een 6 en heb nu de 12 Pro.
Het overzetten met incl. de synchronisatie met de AW, ging allemaal perfect en was gepiept in een half uurtje!
Formaat en ontbreken van homeknop is even wennen, maar de snelheid, iOS 14.1 en de upgrade/kwaliteit van de camera(s) is geweldig. Momenteel een heel mooie upgrade en heel tevreden! 😁👍

Voorbeeld foto met weinig licht >> iPhone 6 vs iPhone 12 Pro

[Afbeelding][Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPZxYSTLaklxL1Qc23VKZlZsGOs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oi0aGVLBaw99Hba45dvL5oHv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRrmi_5xpoqdLzTDoUhcdZGCrBk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDHU31ZhWPfd1cNYCY6RPts1.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 12% gewijzigd door BlazeMuis op 25-10-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Dit is ook een setting waarmee je mogelijk je batterijduur kunt beinvloeden
Instelingen - Mobiel netwerk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQR3FGCD1KHkQBJTRQcuhTqg61A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FriLKNk4WWoNuefkf0KK4No.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymone op 25-10-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
bartpostma schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:16:
[...]

Merk je op de 12 Pro bij T-Mobile veel verschil tussen 4G en 5G?
Omcirkelde is 4g (ook al staat er 5g). Overige is wel met 5g aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uY4wzBEHHu5WY-5zpV6GpGYijhQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M0bK0pAFTVkp2F0uqt8Uh3te.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net de witte 12 opgehaald maar soms lijkt de achterkant wel lichtroze, hebben meer mensen dat of is dag gewoon echt reflectie ? Haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

DennusB schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:30:
Net de witte 12 opgehaald maar soms lijkt de achterkant wel lichtroze, hebben meer mensen dat of is dag gewoon echt reflectie ? Haha
Hou eens op haha! Elke keer die kleuren van de "12", word helemaal gek hier. Heeft Apple echt zo'n prutswerk afgeleverd dit keer :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DennusB schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:30:
ja, heb online meerdere soortgelijke ervaringen gelezen van mensen die ook een witte 12 hebben.

Dit is het eerste jaar dat Apple echt totaal afwijkt van de kleuren rood, wit en goud. Het zijn niet de 3 kleuren die we kennen van voorgaande modellen.
Zo lijkt dit jaar Product Red eerder of Coral en Red een baby hebben gekregen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Geert1976 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

ja, heb online meerdere soortgelijke ervaringen gelezen van mensen die ook een witte 12 hebben.

Dit is het eerste jaar dat Apple echt totaal afwijkt van de kleuren rood, wit en goud. Het zijn niet de 3 kleuren die we kennen van voorgaande modellen.
Zo lijkt dit jaar Product Red eerder of Coral en Red een baby hebben gekregen ;)
Dan wordt het toch (weer) een blauwe mini :X (denk ik) :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@DennusB zou je eens een paar fotootjes van jouw witte 12 willen plaatsen hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:38:
Komen er zo aan!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59

ddZ

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/4l8r53p9qzu51.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=39fac9b4d01a0cae8031fca97ec763d9e375622f

Kwam deze tegen op Reddit: hoe groter de iPhones zijn geworden, des te dunner de verpakkingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:21

Bluebe

Roar

Ik merk dat als ik Portret foto's maak met mijn Iphone 12 pro dat ze gewoon onscherp zijn. Vooral binnen zijn ze gewoon echt niet mooi, dit was bij mijn Iphone 11 pro echt veel beter. gewoon overdag met natuurlijk licht dus niet 's avonds met een lamp aan. Zijn er andere met dit "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Bluebe schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:41:
Ik merk dat als ik Portret foto's maak met mijn Iphone 12 pro dat ze gewoon onscherp zijn. Vooral binnen zijn ze gewoon echt niet mooi, dit was bij mijn Iphone 11 pro echt veel beter. gewoon overdag met natuurlijk licht dus niet 's avonds met een lamp aan. Zijn er andere met dit "probleem"?
Heb je een voorbeeld? Ben benieuwd hoe onscherp ze dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

Johan Bogle schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Heb je een voorbeeld? Ben benieuwd hoe onscherp ze dan zijn.
Het zijn foto's van mijn zoontje dus die zet ik liever niet op een forum :+ , maar zal kijken of er ik een aantal van de hond kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:38:
Daar zijn ze :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoYTOfdxGeV86_ugHYJfWG_G3gQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NttXGrXUhiQ3vOeLBtk82bZf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lExMAeL3TSVwzNc0d2cQ-L_vsic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y00Qo2J1PQBGMfwZYWahlvJg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
ddZ schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:39:
[Afbeelding]

Kwam deze tegen op Reddit: hoe groter de iPhones zijn geworden, des te dunner de verpakkingen ;)
Camera van de 5 is net de flitser van de 12 Pro haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Is er een storing voor de AppleCare+?
Kan het niet activeren in de instellingen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IZ5eSGUvJu7_hU7r8gDsBPNcu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrMniVXt4dpA2lfa3tLIvTEo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
thanks

Hier vind ik wit er nog wel echt wit uit zien (en mooi!). Maar goed, zoals bij veel kleuren dit jaar heb je telkens andere kleur effecten afhankelijk van de lichtbron waaronder je de foto van de iPhone maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:09
038Robijno schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:49:
Is er een storing voor de AppleCare+?
Kan het niet activeren in de instellingen..
[Afbeelding]
Er is geen storing.

Hun systeem is momenteel niet beschikbaar, want ze zijn het systeem aan het bijwerken. Je moet het later opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 21:33
Eerste foto is met 10x zoom, tweede met de wide lens gewoon 1x en gecropt om zelfde beeld te geven als de zoom. Is slechts vanaf 2 meter afstand, maar de wide lens heeft zoveel minder detail als je inzoomt. Is dit normaal? Kan me niet herinneren dat ik dat met m'n X had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahpCG3MErmDcyhWhPQr_fx9EKcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1t5ozykFca5K4ts3Q5twmDFl.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjVj6otIASahHom-vBuyAGOVwcc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4BIQFP22IrkIhhKzQPhYalDA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 15:28
JB schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:27:
Wie heeft er een zwarte of witte 12 binnen en wil wat foto's maken? Hoe zijn de vingerafdrukken op deze twee (achterkant)?
Vingerafdrukken magneet de zwarte, maar na uitpakken gaat er toch een hoesje omheen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcdxQLtvf-TNT2ybUKFdVQj85Pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iK3nTfV3ARtNsBibxfrsVUkr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

thanks

Hier vind ik wit er nog wel echt wit uit zien (en mooi!). Maar goed, zoals bij veel kleuren dit jaar heb je telkens andere kleur effecten afhankelijk van de lichtbron waaronder je de foto van de iPhone maakt
Ja nu hier thuis in normaal licht lijkt hij idd wel goed wit. Wilde hem zonder hoesje gaan gebruiken maar dat durf ik geloof ik toch niet 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Bluebe schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:41:
Ik maakte net ook wat portret foto’s en dacht hetzelfde. Echter toen ik even wachtte trok het beeld bij. Wellicht bij jou ook? Kennelijk moet de camera het eea even verwerken.

Nu zijn het echt prachtige foto’s. Ook van de kinderen toevallig :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
XrayCT schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Vingerafdrukken magneet de zwarte, maar na uitpakken gaat er toch een hoesje omheen...
[Afbeelding]
nice! Jet Black (iPhone 7) rebirth! ;)

mooi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

hk12nl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Ik maakte net ook wat portret foto’s en dacht hetzelfde. Echter toen ik even wachtte trok het beeld bij. Wellicht bij jou ook? Kennelijk moet de camera het eea even verwerken.

Nu zijn het echt prachtige foto’s. Ook van de kinderen toevallig :)
Ja klopt, ik heb nu wat foto's van de hond gemaakt en nu gaat het wel goed. Het valt me wel op dat het erg belangrijk wat voor licht je hebt, die van mijn zoontje in de keuken bleven ook echt wat vaag en die van de hond nu in de woonkamer zijn wel mooi scherp. Hij maakt ze redelijk onscherp en dan een enkel fractie later worden ze inderdaad scherp gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 16:44

ericplan

5180 Wp PV

Best wel tevreden met m’n iPhone 12. Overzetten vanaf m’n oude SE (2016) ging uiterst soepel, alleen al die betaalapps van banken is wel een gedoe met overzetten. Vooral ICS (creditcard) is onhandig. Daar moet je de app weggooien en opnieuw downloaden. En bij ING was ik langer dan een jaar niet op de website geweest (waarom zou ik?) en dan moet je opeens een nieuw ww aanmaken, middenin die nieuwe authenticatie. Maar goed, het werkt allemaal weer.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ericplan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:19:
Best wel tevreden met m’n iPhone 12. Overzetten vanaf m’n oude SE (2016) ging uiterst soepel, alleen al die betaalapps van banken is wel een gedoe met overzetten. Vooral ICS (creditcard) is onhandig. Daar moet je de app weggooien en opnieuw downloaden. En bij ING was ik langer dan een jaar niet op de website geweest (waarom zou ik?) en dan moet je opeens een nieuw ww aanmaken, middenin die nieuwe authenticatie. Maar goed, het werkt allemaal weer.
Mag ik vragen waarom je voor de normale 12 bent gegaan en vooral waarom nu pas? Een SE 1st. gen gebruiker die qua grootte terug valt op de lompe iPhones vind ik wel bijzonder namelijk nu er ook een mini komt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Over het 12 pro scherm gesproken:

Als ik in een (tekst)app zit met een witte achtergrond dan lijkt mn totale scherm een beetje 'toetsenbord grijs'.
Klik ik op het tekstinvoer vak dan is dat vakje super wit en valt de grijze waas nog meer op. Nooit gehad op mn X maar heb wel dezelfde instellingen (icloud)... Het lijkt erop dat het onder low light omstandigheden optreed.

Iemand anders dit fenomeen waargenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
Ik vind de camera ook wel echt heel goed. Scherp en na het inzoomen blijft hij erg scherp. Gaat dus om de 12 pro.

Jammer dat er niet snel een vakantie gepland staat, daar was hij mooi geschikt voor geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
Heeft iemand hier toevallig de groene iPhone 12 (niet Pro)? Zou je hier een aantal foto's van willen maken? Zit te twijfelen tussen Blauw en Groen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyotr
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 13:59
Vraagje over waterdichtheid. Niet helemaal iPhone 12 specifiek, maar dat is wel welke ik op het oog heb.

Mijn Samsung S10 is waterdicht met een IPX rating. Maar als'ie goed vochtig wordt klaagt'ie over "moisture detected" en dan kun je de USB niet meer gebruiken (dus niet opladen), kan soms uren duren...

Hoe zit dat bij Apple en de lightning poort? Iemand ervaring? (bijv. met een uur regen op de racefiets terwijl je je iPhone in je koersshirt hebt zitten? of je nieuwe aanwinst even flink onder de douche houden :>)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BlazeMuis schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:38:
Heeft iemand hier toevallig de groene iPhone 12 (niet Pro)? Zou je hier een aantal foto's van willen maken? Zit te twijfelen tussen Blauw en Groen..
Denk niet dat ‘ie al veel verkocht is. Misschien heb je hier iets aan, vanaf 1:45.

YouTube: iPhone 12 All Colors Hands On

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:12

Grin

Ride si sapis.

Om nog even terug te komen op mijn allereerste indruk/gebruikerservaring van gisteren.
Uiteraard is 'de beste smartphone' meer dan alleen hardware, de software is zeker zo belangrijk. Hoe alles naadloos samenwerkt met mijn: horloge, tablets, laptops, desktops, TV's, HomePods, AirPods, betalen, fitness tracking, etc etc enz enz. Dat heeft geen enkele ander bedrijf op dit niveau geïntegreerd, d.w.z. in het OS van het device zelf. Geen (gare) browser apps of separate (3rd party) applicaties. Hoe alle systemen - watchOS, tvOS, macOS, iOS, iPadOS, iWork, Arcade, Music, Pay, iCloud, etc - samenwerken is echt uniek. Zonder dat ze je gegevens minen voor betere cijfers in hun jaarverslag. Apple's verdienmodel is overduidelijk: hardware.
Enkele partijen komen zeker dichtbij en zijn op sommige vlakken duidelijk beter (Siri... :F ). Maar hebben m.i. zo'n moreel verwerpelijk verdienmodel, hoi Google :w, dat ik dan nog liever teruggrijp naar mijn Nokia 3210.

Wanneer je op dit moment een 11 Pro, XS of X bezit dan zie ik echt amper (geen enkele?) overtuigende redenen om te upgraden naar de 12 Pro. Maar voor iedereen met een iPhone 8 of ouder is de 12 (Pro) echt een uitstekende koop!
Er valt zeker wel wat te klagen over de iPhone 12 Pro maar uiteindelijk, onderaan de streep, durf ik wel te roepen: Apple iPhone 12 Pro, de beste smartphone. In ieder geval voor mij ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

pyotr schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:42:
Vraagje over waterdichtheid. Niet helemaal iPhone 12 specifiek, maar dat is wel welke ik op het oog heb.

Mijn Samsung S10 is waterdicht met een IPX rating. Maar als'ie goed vochtig wordt klaagt'ie over "moisture detected" en dan kun je de USB niet meer gebruiken (dus niet opladen), kan soms uren duren...

Hoe zit dat bij Apple en de lightning poort? Iemand ervaring? (bijv. met een uur regen op de racefiets terwijl je je iPhone in je koersshirt hebt zitten? of je nieuwe aanwinst even flink onder de douche houden :>)
Heeft bij mij (11 Pro) voorheen geen problemen gegeven.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Heb je toevallig ook een Apple hoesje? Ik ben benieuwd hoe het Apple hoesje over de randen valt, van voren gezien.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Grin schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:43:
Om nog even terug te komen op mijn allereerste indruk/gebruikerservaring van gisteren.

Wanneer je op dit moment een 11 Pro, XS of X bezit dan zie ik echt amper (geen enkele?) overtuigende redenen om te upgraden naar de 12 Pro. Maar voor iedereen met een iPhone 8 of ouder is de 12 (Pro) echt een uitstekende koop!
Er valt zeker wel wat te klagen over de iPhone 12 Pro maar uiteindelijk, onderaan de streep, durf ik wel te roepen: Apple iPhone 12 Pro, de beste smartphone. In ieder geval voor mij ;)
Ik heb een X en meer dan tevreden, maar ben heul erg benieuwd naar de 12 Mini. Loop nu al een aantal keer rond met mn ouwe 5 (met hoesje) om te kijken hoe een kleinere telefoon (ook al weer) aan voelt (ik weet dat de mini net iets groter is dan de 5 ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 16:44

ericplan

5180 Wp PV

JB schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:22:
[...]
Mag ik vragen waarom je voor de normale 12 bent gegaan en vooral waarom nu pas? Een SE 1st. gen gebruiker die qua grootte terug valt op de lompe iPhones vind ik wel bijzonder namelijk nu er ook een mini komt.
De SE was van december 2018, gratis gekregen van Apple omdat tijdens een batterijwissel in de Applestore mijn oude SE gesneuveld was.
Erg lang getwijfeld over de iPhone 12 mini en de gewone. Met de SE had ik doorlopend problemen met de batterij, ondanks een battery health van 92%. Rondje hardlopen met Runkeeper en opeens nog maar 18% batterij. Ik ben vooral voor de grootte van de batterij gegaan. Het verhaal over de gebruiksduur van de mini maakt me een beetje huiverig.
Moet zeggen dat ik wel moet wennen aan dit formaat. Zitten voor- en nadelen aan.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ericplan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

De SE was van december 2018, gratis gekregen van Apple omdat tijdens een batterijwissel in de Applestore mijn oude SE gesneuveld was.
Erg lang getwijfeld over de iPhone 12 mini en de gewone. Met de SE had ik doorlopend problemen met de batterij, ondanks een battery health van 92%. Rondje hardlopen met Runkeeper en opeens nog maar 18% batterij. Ik ben vooral voor de grootte van de batterij gegaan. Het verhaal over de gebruiksduur van de mini maakt me een beetje huiverig.
Moet zeggen dat ik wel moet wennen aan dit formaat. Zitten voor- en nadelen aan.
Ik kan me echt niet voorstellen dat de mini een slechtere accuduur kent dan een X bijvoorbeeld. Maak me daar (nog) niet zo druk om maar er is ook nog niets om het te kunnen vergelijken :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:12

Grin

Ride si sapis.

deBennie schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Heb je toevallig ook een Apple hoesje? Ik ben benieuwd hoe het Apple hoesje over de randen valt, van voren gezien.. :)
Sure. Er zit echt een substantiële rand op, erg blij mee!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOK2WK0zJxnnh8T28AX9Psa2Mac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VneFobZsyOrL94703D1i3aH9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROXD9HkTDDZESPEBecsfDWvS04E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRb0476t5HFXkaMVe18HUNPK.jpg?f=fotoalbum_tile

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:42
Is dit die met die ring achterop? Hoe is de grip van deze case?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOnu9Ru_ppj4HWW_WHJwX7FYAqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuox7MoLVugXk9b5NJklOa0F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIWXC7BccwXeNACDZxrD-6bP45c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnB8mfp2TFdEWjDSOdNT0U3q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veW2eq6TKmsFS5NKJuGWRSD-C0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IynWWWG70TkkqqBWGeXp6VeC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkHru8MWIzOWBAFEEv-Ugu9AVfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffESFfY4h1VxchwuCDcdnFhu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_Iqyky21f6k5hmxRjnkP84GHB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YknLhrVHeQVOpBEInlDH0k6K.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de geïnteresseerden (@Donstil) een paar foto's gemaakt van iPhone 12 Pro in Graphite. Toch wel mooier dan Pacific Blue voor mij. Vind het blauw te opzichtig.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 10:25
Hi Mensen, ik heb iPhone 12, mijn vrouw de iPhone xr.

Beide zijn 6,1”
Maar toch is de scherm resolutie afwijkend van elkaar

Ik heb sterk het gevoel dat er bij de iPhone 12 minder op het scherm past dan bij de iPhone xr. Is dit zo? de letters lijken ook groter. Dit verschil zie je meteen bij de instellingen scherm, er staat letterlijk een regel minder op het scherm.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oC1G_CFODAdyMftq7_r4kIjLmmI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jiUjmj3TjDxmvm6IK3f0G0JV.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQsAFM4xtlusMQWBFbzyDTF99F0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q99ohn9aXZD6rvdL065eMK60.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de “plus” functies werken niet (landschap modus etc..)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 08:22
Juan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:40:

Beide zijn 6,1”

Ik heb sterk het gevoel dat er bij de iPhone 12 minder op het scherm past dan bij de iPhone xr. Is dit zo? de letters lijken ook groter. Dit verschil zie je meteen bij de instellingen scherm, er staat letterlijk een regel minder op het scherm.[Afbeelding][Afbeelding]

Probeer even je tekstgrootte aan te passen, heb dit recent ook gedaan.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Juan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:40:

Beide zijn 6,1”

Ik heb sterk het gevoel dat er bij de iPhone 12 minder op het scherm past dan bij de iPhone xr. Is dit zo? de letters lijken ook groter. Dit verschil zie je meteen bij de instellingen scherm, er staat letterlijk een regel minder op het scherm.[Afbeelding][Afbeelding]

De resoluties zijn sowieso verschillend:
iPhone XR: 1792 x 828
iPhone 12: 2532 x 1170

Maar de verhoudingen zijn precies hetzelfde, dus dat is het waarschijnlijk niet. Heb je al gekeken of je (of je vrouw) niet een instelling hebt ingesteld die de tekst groter/kleiner maakt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 10:25
Tekstgrootte helpt, maar krijg de plusfuncties niet werkend.. raar als het allebei 6.1” is

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Grin schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Sure. Er zit echt een substantiële rand op, erg blij mee!
[Afbeelding][Afbeelding]
Tnx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de geïnteresseerden (@Donstil) een paar foto's gemaakt van iPhone 12 Pro in Graphite. Toch wel mooier dan Pacific Blue voor mij. Vind het blauw te opzichtig.
Gadverdamme die is toch ook wel weer sexy hoor.
Volgende week zondag even naar de Store zodat ik de juiste pre-order vrijdag 6nov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 15:28
De 12 naast de 10 met hoesje van shieldcase er om: https://www.bol.com/nl/p/...are2008093611&language=nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dnJbOszSuA4O5tzJ7Q1NGplL0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVD6L7SlIQEWwUCuDIAava98.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGZXE3XkmcOuR6dX8I64MGINo8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhRaAVUjT0M42Tq2T6yNXutS.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 22 ... 75 Laatste