Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:21

OMD

Dan verander je toch je code 1x per week. Meekijkers heb ik echt nog nooit last van gehad en wat dan nog, kans dat er bij de appie iemand achter je staat met kwade intenties om je daar op de spot neer te maaien en je telefoon te jatten is niet echt heel groot me dunkt.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:20

De Nelis

en anders maar niet...

Geert1976 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:40:
[...]
Fijn voor de nieuwsgierige 'meekijkers'...
Dat is voor de meeste mensen niet de gedachte, puur gemak. En daarbij ik heb het nog niet meegemaakt dat mensen over de schouders mee staan te kijken als iemand zijn toeganscode aan het intikken is op z'n telefoon die ze meestal toch al bijna tegen het gezicht aan houden op dat moment.
En heb inmiddels meerdere malen FaceID proberen in te stellen met een mondkapje gedeeltelijk op (zoals in 't filmpje), resultaat: werkt voor geen meter
Bij de een werkt het, bij de ander niet. Lijkt vooral aan het soort mondkapje te liggen.

Tis dat ik nog zit te wachten op m'n 12, anders had ik het meteen getest hier. Maar daarentegen ben ik zo gewend aan het intoetsen van een toegangscode of vingerafdruk op m'n Pixel 3 dat ik meer moeite zal hebben met wennen aan face id :+

[ Voor 32% gewijzigd door De Nelis op 24-10-2020 13:47 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
Je kan ook een Apple Watch kopen en dan daarop je boodschappenlijstje bekijken en afvinken ;)

(Ik neem mijn telefoon geneens mee naar de supermarkt. Apple pay werkt ook zonder internet, je kan dan de bonuskaart inladen op stocard, deze scannen bij de AH en dan bij de zelfscankassa afrekenen met apple pay)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ik had liever ook touchid hoor daar niet van. Maar ik snap de klachten gewoon niet helemaal. Het is tijdelijk, niet permanent. Ik kom dan nu ook absoluut niet in winkels en openbare gelegenheden, scheelt mondkapjes en faceid ergenissen :+

[ Voor 30% gewijzigd door OMD op 24-10-2020 13:45 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

BurrowedLurker schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:44:
Je kan ook een Apple Watch kopen en dan daarop je boodschappenlijstje bekijken en afvinken ;)

(Ik neem mijn telefoon geneens mee naar de supermarkt. Apple pay werkt ook zonder internet, je kan dan de bonuskaart inladen op stocard, deze scannen bij de AH en dan bij de zelfscankassa afrekenen met apple pay)
Wel weer een dure grap voor alleen een boodschappenlijstje en betaaltool :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Werkt de 12 Pro eigenlijk zo direct op een magnetische autohouder/lader?
Heeft iemand dat al geprobeerd?

Of is dat weer een speciale techniek waardoor er een aangeschaft moet worden die het ondersteunt á €149,- :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Jannis schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Vind het gemak van het overzetten wel meevallen persoonlijk. Alle apps worden overgezet, maar veel apps waren allemaal uitgelogd. O.a. al mijn social apps waren alle accounts kwijt, Slack workspaces gone, etc. Ligt natuurlijk niet aan Apple, maar wel irritant.
Hier het zelfde alles was uigelogd. Sommige moest ik de wachtwoorden van opzoeken en sommige had hij wel opgeslagen. inmiddels telefoon 17 uur draaien en terugzetten reservekopie is nog niet voltooid. blijft op 1Mb hangen. Wacht het nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Patrick80 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Hier het zelfde alles was uigelogd. Sommige moest ik de wachtwoorden van opzoeken en sommige had hij wel opgeslagen. inmiddels telefoon 17 uur draaien en terugzetten reservekopie is nog niet voltooid. blijft op 1Mb hangen. Wacht het nog maar even af.
Een versleutelde reservekopie via itunes zou er wel voor moeten zorgen dat de wachtwoorden en dergelijke meekomen, of dat voor alle apps geldt weet ik niet, volgens mij moet ze in de sleutelhanger staan en dat gebeurd niet altijd heb ik het idee.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Ik heb net de iPhone 12 blauw 256 GB ontvangen, het is lastig om een goede foto te maken, want op camera lijkt hij echt veel meer Ikea blauw dan in de werkelijk. In werkelijkheid is hij meer de kleur zoals op de Apple website vind ik, meer mat blauw. Kortom, ik ga hem lekker houden.. Veel plezier met de telefoon iedereen. Nu nog op mijn hoesje en screen protector wachten.. :/ :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2m1pWWknr2m0TkSTiM-GBpUAAY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0c5G6tlNybtmoFMaunePCVtJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZo6uwC6js7jCGZfFIo98_ILfzs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pA32Uc4nNkJjyQ8dmpO03map.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3u10Q8eSfPVAzQTF0QAg6VUkLA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iL1fyhABo9mlRafxEEiXYkN7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
De Nelis schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Wel weer een dure grap voor alleen een boodschappenlijstje en betaaltool :+
Ja, ontgrendelen met je passcode of Face ID met mondkapje support aanzetten is gratis, maar dat is blijkbaar te teveel werk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

BurrowedLurker schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Ja, ontgrendelen met je passcode of Face ID met mondkapje support aanzetten is gratis, maar dat is blijkbaar te teveel werk 8)7
Voor veel mensen blijkbaar wel |:( Aard van het beestje he, niet willen aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 16:35
Dat noemen ze hedonistic adaptation. Je wilt niet meer anders en als het niet meer (zo gemakkelijk) werkt als je gewend bent dan valt t tegen...

Zelfde als je je pasje moet pakken omdat apple pay door de terminal bij de kassa niet wordt ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Knoezelbos schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:11:
Bij het terugzetten van mijn iCloud reservekopie blijft de iPhone pro hangen op mijn Apple id. Kan invoeren wat ik wil maar kom niet verder. Weet iemand oplossing. Heb al ww veranderd etc.
Had het zelfde, heb toen overslaan gekozen en daarna vroeg hij om mijn tweede apple id (ivm amerikaanse appstore) en die deed het wel. Daarna ging de backup van de eerste ook gewoon lopen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMD schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:34:
[...]

Ik begrijp dat niet.. Ik hoor dit dus constant maar je hebt toch gewoon een toegangscode?
Jawel maar de hele interactie met je toestel is daardoor stuk.

Ik was helemaal onboard met FaceID maar nu met mondkapjes is het wel heel matig hoor.

Swipe up > wachten want hij herkend het gezicht niet direct > pincode > unlock. Bleh

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 20:15
Donstil schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Ik was helemaal onboard met FaceID maar nu met mondkapjes is het wel heel matig hoor.

Swipe up > wachten want hij herkend het gezicht niet direct > pincode > unlock. Bleh
Met het design willen we wel terug naar hoe het ooit was maar functionaliteit niet? Dat valt me weer tegen ;)

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

[...]

Je hoeft niet te wachten op het niet-herkennen van FaceID, je kunt gewoon op de tekst "Face ID" tappen op het moment dat die in beeld verschijnt, dan kun je direct je code invullen. Handig als je voor het unlocken al weet dat 't niet gaat werken (bij 't dragen van bijvoorbeeld een mondkapje).

Daarnaast schijnt dit te werken, maar heb ik zelf nog niet geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: https://www.straitstimes.com/sites/default/files/articles/2020/04/14/rk_maskcollage_140420.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nu begrijp ik ook dat er 0,0 daadwerkelijke verbetering zit in FaceID van de 11 Pro en nieuwe 12 Series en dat Apple in het Online Event er nauwelijks tot niet over heeft gehad.

Iedereen en z'n moeder zou dan gelijk zeggen; ''ja, handig in deze tijden....verbeterde FaceID....not'' :+

Ik gok op 2021 zowel FaceID en TouchID (aan de zijkant?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sorbo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

Je hoeft niet te wachten op het niet-herkennen van FaceID, je kunt gewoon op de tekst "Face ID" tappen op het moment dat die in beeld verschijnt, dan kun je direct je code invullen. Handig als je voor het unlocken al weet dat 't niet gaat werken (bij 't dragen van bijvoorbeeld een mondkapje).

[Afbeelding]
miljoen miljard keer opnieuw mijn gezicht in laten scannen met instructies zoals in dit filmpje....werkt voor geen meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Marches schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:01:
[...]

Puur ter vermaak even de 11 pro erbij gepakt. Zie het verschil 😌
https://youtu.be/r49RkZV2KPs
Ik heb dan geen 11..maar heb precies hetzelfde met de blurry focus op de 12. Als ik heel langzaam een object dichterbij haal dan uiteindelijk kan de 12 niet focussen en wordt ook alles blurry. Heel bijzonder fenomeen
wel...

ps. ook een icloud backup teruggezet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurrowedLurker
Ik word echt gek onderhand van het wachten op de mini... waarom duurt het zo lang :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:21
BurrowedLurker schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:34:
Ik word echt gek onderhand van het wachten op de mini... waarom duurt het zo lang :'(
Corona. :+

Maar ik heb hetzelfde. Nog drie weken wachten totdat de Pro Max in huis is. Dat wil zeggen, als alles goed gaat over twee weken bij het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Famous schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:57:

Of is dat weer een speciale techniek waardoor er een aangeschaft moet worden die het ondersteunt á €149,- :+
Hier ben ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
OMD schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:42:
Dan verander je toch je code 1x per week. Meekijkers heb ik echt nog nooit last van gehad en wat dan nog, kans dat er bij de appie iemand achter je staat met kwade intenties om je daar op de spot neer te maaien en je telefoon te jatten is niet echt heel groot me dunkt.
Iets langere code kan ook

YouTube: World's longest iPhone Passcode! [INSANELY LONG!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Geert1976 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

miljoen miljard keer opnieuw mijn gezicht in laten scannen met instructies zoals in dit filmpje....werkt voor geen meter.
Ah, balen, bij mij werkt t nu wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yomina
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-10-2020
Sinds gisteren de iPhone 12 Pro in bezit, overgestapt van een iPhone 7 :)
Helaas doen de meldingen vreemd, ik krijg geen geluid als ik een appje/mailtje/smsje krijg en het scherm licht ook niet op. Bellen komt wel binnen (met beeld en geluid). Niet storen staat uit en heb ook alles (naar mijn weten) goed staan bij Instellingen, Berichtgeving en Horen en Voelen.. Iemand een idee wat dit kan zijn? Heb een reservekopie teruggezet (daar had ik hier geen last van) en de apps ook al een keer opgestart. Aan en uit zetten werkte niet 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Yomina op 24-10-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BurrowedLurker schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:34:
Haha herkenbaar! Vandaag de huidige iPhone kunnen verkopen. Duurt lang!

Weet je al welke kleur?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Yomina schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:06:
Sinds gisteren de iPhone 12 Pro in bezit, overgestapt van een iPhone 7 :)
Helaas doen de meldingen vreemd, ik krijg geen geluid als ik een appje/mailtje/smsje krijg en het scherm licht ook niet op. Bellen komt wel binnen (met beeld en geluid). Niet storen staat uit en heb ook alles (naar mijn weten) goed staan bij Instellingen, Berichtgeving en Horen en Voelen.. Iemand een idee wat dit kan zijn? Heb een reservekopie teruggezet (daar had ik hier geen last van) en de apps ook al een keer opgestart.
En als je 'm eens als nieuwe iPhone instelt? Vannacht ook al iemand geholpen hier in dit topic die de meest vreemde problemen had.

Volgens mij werken die reservekopieën niet heelmaal zoals ze zouden moeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaymone
Zojuist de normale 12 teruggestuurd en 12 Pro gehouden.
Ben nog wel benieuwd naar de Pro Max ervaringen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 23:10
Als ZONEofTECH zijn dummy klopt gaat de max toch een groot toestel zijn.
Weet niet of dit wel gaat lukken met mijn niet zo'n grote handen
YouTube: iPhone 12 PRO - My Unboxing & Impressions!

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
Jaymone schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:13:
Wat zijn de redenen waardoor je voor de Pro bent gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Gunth schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:14:
Als ZONEofTECH zijn dummy klopt gaat de max toch een groot toestel zijn.
Weet niet of dit wel gaat lukken met mijn niet zo'n grote handen
YouTube: iPhone 12 PRO - My Unboxing & Impressions!
Ja dat klopt, ben ook benieuwd. Dat je met de Max inlevert op comfort is duidelijk, maar vraag me af hoe het zich dit jaar gaat verhouden icm de nieuwe rechte randen.
BlazeMuis schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Wat zijn de redenen waardoor je voor de Pro bent gegaan?
Niet zoveel eigenlijk, RAM, NITS en premium feel hebben me dit doen besluiten

[ Voor 20% gewijzigd door Jaymone op 24-10-2020 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 23:10
Jaymone schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Ja dat klopt, ben ook benieuwd. Dat je met de Max inlevert op comfort is duidelijk, maar vraag me af hoe het zich dit jaar gaat verhouden icm de nieuwe rechte randen
Als het goed is krijg ik mijn nudient case binnen volgende week, ga ik al een goed beeld hebben of de grote mij past. >:)

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22
Flossy Carter unboxing eindelijk ook online: YouTube: iPhone 12 - Unboxing and First Impressions

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:34
Famous schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:57:

Hulliee schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Hier ben ook wel benieuwd naar!
Ja. Tenminste. Ik heb een Tulmox Magno (https://www.tulmox.com/) en m’n iPhone 12 blijft hier goed aan plakken. Met de MagSafe siliconen hoes (net opgehaald) blijft hij ook hangen maar is de kracht wel een stuk minder. Toch is hij er niet afgevallen in de 10km die ik net -ook op hobbelige weggetjes- gereden heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
vanmiddag even op straat (in Breda) 5G getest, best aardig hoor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDqAU8uxOlu8YVqHG-4mwkg_3T8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlS1xr4B2n0NMxRgUxF6Brrm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Johnvh schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

[...]

Ja. Tenminste. Ik heb een Tulmox Magno (https://www.tulmox.com/) en m’n iPhone 12 blijft hier goed aan plakken. Met de MagSafe siliconen hoes (net opgehaald) blijft hij ook hangen maar is de kracht wel een stuk minder. Toch is hij er niet afgevallen in de 10km die ik net -ook op hobbelige weggetjes- gereden heb.
Dat is goed nieuws want ik heb een schijthekel aan hoesjes, nu heb ik er een waar ik de magnetische ring op heb geplakt zodat die blijft zitten :+
Voor de https://www.isetchi.nl/dr...n/draadloze-oplader-auto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yomina
  • Laatst online: 26-10-2020
Dennisweb schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

En als je 'm eens als nieuwe iPhone instelt? Vannacht ook al iemand geholpen hier in dit topic die de meest vreemde problemen had.

Volgens mij werken die reservekopieën niet heelmaal zoals ze zouden moeten.
Bedankt voor de tip. Heb hem helemaal gewist en toen weer een reservekopie erop gezet. Helaas doet hij het nog steeds niet, het zou aan de reservekopie kunnen liggen natuurlijk.. Ik wil heel graag alles van m'n oude iPhone gewoon meenemen, dus helemaal instellen als nieuw en opnieuw beginnen is geen optie.

Het lijkt dus alsof m'n iPhone op Niet Storen staat, maar dat staat hij niet. Hopelijk komt er een update om dit te verhelpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Johnvh schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

[...]

Thanks, ik heb nu voor mijn iPhone X iets vergelijkbaars: ook een metalen plaatje wat je in hoesje kan doen. Als dit nu achterwege kan blijven, is dat natuurlijk wel gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Katth schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:12:
Na gisteren de hele dag bezig te zijn geweest om alles van Android over te zetten naar iPhone en overal weer in te loggen en te activeren, moet ik zeggen dat ik redelijk snel gewend raak aan de manier van navigeren en switchen van apps. Toch zijn sommige apps die ik op Android had niet beschikbaar en dat is ook even wennen, maar komt vast goed. Ben tot nu toe wel onder de indruk.
Zit in het zelfde schuitje straks, heb je nog bepaalde programma's gebruikt. Of heb je nog tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:05

kaanmijo

Picobello B.V.

Vandaag naar de dierentuin geweest, mooi moment om de 12 Pro te testen! Moet er nog wel even mee oefenen, maar ik vind de resultaten tot nu toe erg mooi :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YK1bCAu_qMlWUSyN8g0FusUxivk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9APJVEU8u92K0aq7aK15Dm2q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IGoumQMrKCZ5TrtycL8a8-7isw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVWkXdU4LcZPplGMso2jVIiQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Gisteravond om middernacht even een buitenfoto gemaakt. Ik ben echt onder de indruk van de camera van de 12 pro. Zelfs de sterren zijn zichtbaar ! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7Ml9qmVfjNt5ulxdSAWxbkUj7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jm3D9PL5XbhnfnuVP8wokVGO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door TeChNo2 op 24-10-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

[...]

Ach gossie toch... :+

Zottigheid, begrijp het wel enigzins maar voor de time being... who cares.

Moet ik trouwens onder de indruk zijn van bovenstaande foto's? Vind het eigenlijk best tegenvallen. Ga zo zelf even een stukje lopen met vrouwlief, even kijken of ik nog wat kan schieten :+

[ Voor 26% gewijzigd door OMD op 24-10-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De 12 Pro Max inmiddels besteld, maar ik heb begrepen dat ik moet wachten op NL ondersteuning voor DEP/MDM en het schijnt dat dat nog wel even kan gaan duren. Iemand enig idee hoe lang zoiets duurt?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Taro schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:20:
De 12 Pro Max inmiddels besteld, maar ik heb begrepen dat ik moet wachten op NL ondersteuning voor DEP/MDM en het schijnt dat dat nog wel even kan gaan duren. Iemand enig idee hoe lang zoiets duurt?
Eh. Die kun je toch nog niet eens bestellen tot 6 November? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 18:57
LuNaTiC schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:29:
[...]

Zijn toch nog wel een paar kliks, we zouden natuurlijk geen tweakers zijn als we niet zouden proberen dit te vereenvoudigen... O-)

Ik vond een paar shortcuts, ben benieuwd of dit bij jou werkt?

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Beetje iphone kenner heeft geen screenshot nodig.. Jij blijkbaar wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
OMD schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Ach gossie toch... :+

Zottigheid, begrijp het wel enigzins maar voor de time being... who cares.

Moet ik trouwens onder de indruk zijn van bovenstaande foto's? Vind het eigenlijk best tegenvallen. Ga zo zelf even een stukje lopen met vrouwlief, even kijken of ik nog wat kan schieten :+
Je hoeft uiteraard nergens van onder de indruk te zijn. Maar ik was het wel voor een foto die ik om middernacht lopend nam met twee honden aan de lijn....
Ik vind (voor zover je dat na 1 dag gebruik kunt zeggen) de 12 pro een geweldig apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dennisweb schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Eh. Die kun je toch nog niet eens bestellen tot 6 November? :)
Klopt, maar zakelijk alvast op voorgesorteerd :) Wordt wanneer mogelijk direct in gang gezet.

Maar ivm DEP/MDM gaat het dus sowieso langer duren dan 6 november.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb inmiddels een dag een iPhone 12 Pro Pacific Blue. Veel foto’s gezien, maar ben toch benieuwd naar Graphite. Schijnt lichter te zijn dan Space Gray van voorheen.

Iemand foto’s van Graphite?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dkawa schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Beetje iphone kenner heeft geen screenshot nodig.. Jij blijkbaar wel 8)7
Wat bedoel je hiermee?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jaymone schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:13:
Ik heb 't idee dat de 12 minder glad in de hand aanvoelt dan de 12 Pro. Dit uiteraard zonder hoesje.

Kun jij dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
THE_BASE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Je kunt er over ophouden, ik begin gewoon weer. Het is immers topic-gerelateerd. :)

Maar goed, wederom: neem iCulture maar met een korreltje zout. Volgens mij hebben die ook wel de langste tijd gehad, ze hebben niet eens een iPhone van te voren gehad om te reviewen, dat was voor RTL/Bright.
iCulture is niet meer wat het geweest was.. Vond het vroeger een leuke site met veel goede info maar tegenwoordig is dat echt niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Jaymone schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:14:
Ook al gebruik je LTE 4G op de 12 Pro, dan nog blijkt er een behoorlijk verschil te zitten tussen de Intel modem (11 Pro) en de nieuwe Snapdragon modem (12 Pro). Leuke bijkomstigheid
Dat mag ook wel voor die prijs 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 08:22

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
kaanmijo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:02:
Vandaag naar de dierentuin geweest, mooi moment om de 12 Pro te testen! Moet er nog wel even mee oefenen, maar ik vind de resultaten tot nu toe erg mooi :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto's!

Maar dat kan ik met m'n 11 pro ook🤙🏾

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

En toch snap ik deze filmpjes niet.
Over een week? Ja dan wel!

We weten dat het even moet indexeren en weet ik veel wat die allemaal moet doen.
Heb het filmpje niet gekeken maar denk dat de 11 Pro een betere batterij heeft?

Dat is in elk geval wat Apple zelf ook zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bij jullie ook dat je in YouTube een uitgaande pinch beweging op de video om vanuit portrait naar full screen landscape te gaan niet meer werkt op de 12? Werkte wel op mijn iPhone 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurrowedLurker
JB schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Haha herkenbaar! Vandaag de huidige iPhone kunnen verkopen. Duurt lang!

Weet je al welke kleur?
Ik zit echt mega te twijfelen. Ik denk dat blauw op de mini beter tot zijn recht komt dan op de 12 - op de mini is het minder een 'gigantisch vlak'. Aan de andere kant vind ik wit ook erg mooi dit jaar, mooie off-white en de rand is niet te zilver maar meer crème. Het doet me ook denken aan mijn oude witte 4G dus het is ook wat nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorbo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

[Afbeelding]
Ooh whow dat tappen wist ik niet. Dat scheelt enorm!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:34

SebasFM

BOFH

TeChNo2 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:36:
vanmiddag even op straat (in Breda) 5G getest, best aardig hoor :)

[Afbeelding]
ik was niet onder de indruk van de uploadsnelheid op 5G, totdat ik dus zag dat je bij Vodafone zit met hun "nep" 5G met DSS (Dynamic Spectrum Sharing). 4G snelheden zouden overigens ongeveer even snel moeten zijn bij Vodafone. Ik ben benieuwd. Ik haal nu bij T-Mobile met gemak 95 Mbps upload op hun 5G netwerk met een OnePlus 8 Pro. Ik heb de iP12 besteld want Oneplus is nu met de laatste update Samsung aan het na-apen met de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
SebasFM schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:28:
[...]

ik was niet onder de indruk van de uploadsnelheid op 5G, totdat ik dus zag dat je bij Vodafone zit met hun "nep" 5G met DSS (Dynamic Spectrum Sharing). 4G snelheden zouden overigens ongeveer even snel moeten zijn bij Vodafone. Ik ben benieuwd. Ik haal nu bij T-Mobile met gemak 95 Mbps upload op hun 5G netwerk met een OnePlus 8 Pro. Ik heb de iP12 besteld want Oneplus is nu met de laatste update Samsung aan het na-apen met de interface.
Op straat heb ik niet echt vaak een hoge upload snelheid nodig, ik bedoelde ook meer de download snelheid. En ach “nep netwerk”; als het werkt en vlot is mag het van mij “nep” noemen hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
SebasFM schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:28:
[...]

Zijn er zulke grote verschillen in 5G? Enig idee welke provider de beste 5G heeft? Ik moet nog een nieuw Sim only abonnement nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:01
Volgens mij kun je beter op andere dingen letten dan of een netwerk 'echt' of 'nep' 5G heeft. De ontvangst op plekken waar je vaak komt is veel belangrijker. Ik ben bij KPN weggegaan omdat de ontvangst in mijn huis ontzettend beroerd was (en ze dat wifibellen maar bleven uitstellen).

Hetzelfde geldt voor de specs van de accu. Iedereen maar weer roepen dat de nieuwe iPhones minder mAh hebben dan de vorige. Maar dat doet er helemaal niet toe. Het gaat erom hoe lang je kunt doen met je accu, niet hoeveel mAh die kan bevatten. Er is een reden dat Apple die cijfers niet bekendmaakt, en dat is dat mensen anders hopeloos gaan zitten jammeren over specs die niet terzake doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Bellen via Wi-Fi staat in de top 5 van wat ik als eerste uitzet op een telefoon :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
Famous schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:17:
Bellen via Wi-Fi staat in de top 5 van wat ik als eerste uitzet op een telefoon :p
Ik zet dat als eerste aan anders ben ik niet te bereiken in onze nieuwbouwbunker :9

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:36:
[...]

Ik heb 't idee dat de 12 minder glad in de hand aanvoelt dan de 12 Pro. Dit uiteraard zonder hoesje.

Kun jij dit bevestigen?
Daarin zijn de meningen verdeeld Geert, zag een review waarbij ze juist suggereerden dat de Pro minder glad aanvoelt vanwege stainless steel. Ik kan me wel voorstellen dat het bij sommige zo voelt, dit vanwege verschil in materiaal. Mijn ervaring is dat het niet gladder aanvoelt maar anders (duh..zou je zeggen) en dat hoeft dus niet per saldo gladder te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
DutchLegendX schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:58:
[...]

Zit in het zelfde schuitje straks, heb je nog bepaalde programma's gebruikt. Of heb je nog tips?
Move to iOS komt vanzelf tevoorschijn als je de iPhone voor het eerst opstart. Waar ik wel wat van baal is dat ik whatsapp niet over kan zetten. Alle meuk die gestuurd is wel maar de chats niet. Heb nu zelf sinds 14 uur de 12 en heb het meeste wel ingesteld, moet alleen nog even mijn MP3 ringtone om gaan zetten zodat ie geschikt is voor de iPhone.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

Heb de iphone 12 pro gold 128gb gisteren mogen ontvangen. Leuk ding, kom van een iphone X.
Moet alleen wel opmerken dat ik de gouden zijkanten erg plastic vind aanvoelen. Iemand anders ook?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APPLEHARRY
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17
flexje schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:29:
Heb de iphone 12 pro gold 128gb gisteren mogen ontvangen. Leuk ding, kom van een iphone X.
Moet alleen wel opmerken dat ik de gouden zijkanten erg plastic vind aanvoelen. Iemand anders ook?
In tegendeel; heb de beleving een solide, degelijke en vooral chique iPhone in handen te hebben met de Gold !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik zie nu dat er rechtsboven bij mij ook staat dat ik 5G bereik heb. Naar mijn weten zit dat niet bij mijn Vodafone abbo van 2018. Hoe check ik of dit echt is (voordat ik ga bellen)? Of gebruikt Vodafone hier een trucje voor?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
hk12nl schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:42:
Ik zie nu dat er rechtsboven bij mij ook staat dat ik 5G bereik heb. Naar mijn weten zit dat niet bij mijn Vodafone abbo van 2018. Hoe check ik of dit echt is (voordat ik ga bellen)? Of gebruikt Vodafone hier een trucje voor?
Heb je het op 5G auto staan? Zo ja, dan zou je het eens op 5G on kunnen zetten. Als je geen 5G abonnement hebt, zal het moeten terugvallen op 4G zou je zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Hoe vindt je de achterkant?
Ik was in de running voor goud maar na hands-on video’s vond ik het bijna rozig lijken. Heb dus “safe” blauw besteld.

Hoe is dat in het echt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Jaymone schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

Heb je het op 5G auto staan? Zo ja, dan zou je het eens op 5G on kunnen zetten. Als je geen 5G abonnement hebt, zal het moeten terugvallen op 4G zou je zeggen
Goeie tip.

Als ik hem op 4G zet dan veranderd hij naar 4G. Als ik hem op 5G zet dan springt ie naar 5G. Bijzonder. Maar verder prima natuurlijk :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:28
Misschien het hoesje er eens afhalen? :+
Neen, voelt heel premium aan, en beter dan de rondingen van een X, XS en 11 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
hk12nl schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:42:
Ik hoorde bij een review dat de 12 ook rustig 5G aangeeft als er geen 5G is. Ik zal het niet zien, mijn toestel staat op 4G, snel zat.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:12

Grin

Ride si sapis.

Wat ik al dacht: de iPhone 12 Pro is een totale meh voor mij. Had nog prima 1 of 2 jaren met m'n iPhone X kunnen doen. Ben je drie jaren verder en dan krijg je dit... Je moet wel een hele grote liefhebber zijn wanneer je, vanaf een X of later, gaat upgraden naar een iPhone 12. Wat betere foto's, een iets groter scherm, dualsim... en dat was het wel voor mij. Vanaf een iPhone 11 zou ik het zelfs totale geldverspilling willen noemen. Maar hé, doe (vooral) wat je niet laten kan! :Y

Waar ik dan wel weer over te spreken ben is hoe dit ding (blauwe Pro) smoelt in de doorzichtige Apple case. Het is echt een plaatje om te zien! O+ Heb altijd zwarte iPhone's gehad (3GS, 4, 5, 6 en X) maar deze blauwe kleur... Oef... Ben blij dat ik dat een kans heb gegeven! Maar om daar nu ruim 1200 euro voor te betalen...

Mijn advies voor de twijfelaars is dan ook: laat het geld lekker in je zak! En dan afwachten wat 2021 gaat brengen. Had ik ook gedaan als mijn 'smartphone waardebon' van m'n werk niet zou verlopen op 15 januari aanstaande...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

Vanochtend eindelijk mijn WiFi/internet probleem opgelost, zoals zo vaak was het iets heel simpels: er stond nog een VPN configuratie in die roet in het eten gooide. Die verwijderd en alles was super. Helemaal in mijn nopjes er nu mee. O+

Moest vanmiddag nog wat doen op mijn oude 7, wat is dat klein dan ineens. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Grin schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:52:
Wat ik al dacht: de iPhone 12 Pro is een totale meh voor mij. Had nog prima 1 of 2 jaren met m'n iPhone X kunnen doen. Ben je drie jaren verder en dan krijg je dit... Je moet wel een hele grote liefhebber zijn wanneer je, vanaf een X of later, gaat upgraden naar een iPhone 12. Wat betere foto's, een iets groter scherm, dualsim... en dat was het wel voor mij. Vanaf een iPhone 11 zou ik het zelfs totale geldverspilling willen noemen. Maar hé, doe (vooral) wat je niet laten kan! :Y

Waar ik dan wel weer over te spreken ben is hoe dit ding (blauwe Pro) smoelt in de doorzichtige Apple case. Het is echt een plaatje om te zien! O+ Heb altijd zwarte iPhone's gehad (3GS, 4, 5, 6 en X) maar deze blauwe kleur... Oef... Ben blij dat ik dat een kans heb gegeven! Maar om daar nu ruim 1200 euro voor te betalen...

Mijn advies voor de twijfelaars is dan ook: laat het geld lekker in je zak! En dan afwachten wat 2021 gaat brengen. Had ik ook gedaan als mijn 'smartphone waardebon' van m'n werk niet zou verlopen op 15 januari aanstaande...
Vertel dat maar aan mijn zus en haar dochter.
Die vragen jaarlijks in mei/juni wanneer de nieuwe iPhone uitkomt en wanneer ik die ga halen.

Mijn huidige gaat naar mijn zus, mijn “oude” gaat naar haar dochter (en dan nog twee keer doorwissel bij de andere twee kinderen).
Zo krijgt zuslief de 11 Pro en haar dochter de XS.

Moet zeggen dat ik dit jaar niet op release heb besteld als pre-order maar miste het gevoel toch wel afgelopen vrijdag na alle berichten. Dus alsnog de 12 Pro besteld en twee andere mensen blij gemaakt O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Nee joh, lekker geld uitgeven. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Niemand foto’s van hoe de iPhone 12 Pro in Graphite smoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Vind dit wel een duidelijke test 🤙🏾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl

Ik begrijp je punt maar ik moet wel zeggen dat de upgrade het voor mij wel waard is komende van de X.

Ik gebruik de telefoon zonder case en ik vind dat de 12 handzamer en lichter is. Daarnaast is het iets grotere scherm zeer prettig en ben ik blij met de darkmode waarbij ik nu niet iedereen verblind als ik een foto maak. De dualsim maak ik nog geen gebruik van maar wil dit wel in de toekomst gaan doen. Al met al dus een prima upgrade. Wel voor flink wat geld maar ach je kan het nu toch niet in de kroeg uitgeven ;-)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online

Vanaf een X of 11 had ik ook niet geupgrade denk ik, maar ik kom vanaf een 7 met 70% batterij en kapot scherm, dus dan verwacht ik wel een verbetering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:45

WTM

Door naar zus, dat is wel gul :-). Ik heb nu een 11 pro, echt wel mooi toestel. Ik denk na over de 12 pro max, iedereen wil kleiner maar een groter scherm is wellicht lekker voor meer lezen. Mijn iPad 2018 is niet meer zo top (eigenlijk spijt van gehad, van 't scherm qua kwaliteit). Maar een pro max is nog steeds geen iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:01
dkawa schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Vind dit wel een duidelijke test 🤙🏾
Het is een totaal onzinnige test en ook nog slecht uitgevoerd. Als je goed kijkt zie je dat hij wel controleert of alle displays op maximum staan (en daarbij ook nog een fout maakt), maar dat zegt dus helemaal niks. Als een nieuwer model een hogere schermhelderheid heeft, dan zet je die waarschijnlijk lager. Dus je moet eigenlijk met een meter alle telefoons op echt dezelfde helderheid zetten.

Maar dan is het nog steeds een onzinnige test. Hij doet er de hele tijd dingen op. Zo gebruik je je telefoon in het echt dus niet. Hij houdt er wel rekening mee dat 5G meer stroom verbruikt, want hij heeft 5G uitgeschakeld op modellen die dat ondersteunen. Weer niet in overeenstemming dus met echt gebruik. Hetzelfde geldt voor het dimmen van het display omdat ze te heet worden.

Maar het belangrijkste: je kunt GSM-toestellen niet met elkaar vergelijken, want het batterijverbruik is voor een groot deel afhankelijk van het GSM-netwerk. Zelfs als 2 telefoons op hetzelfde netwerk zitten ontstaan verschillen, want het netwerk bepaalt met welke mast je communiceert (en dus hoeveel power dat kost).

Dus die testen geven weliswaar een vergelijkend beeld, maar dat zegt helemaal niks over hoe ze in de praktijk zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:53
Zijn er nog mensen die hier wachten op de mini? Hoe meer ik de afmetingen aan het vergelijk met mijn huidige 7 hoe meer ik begin te twijfelen. Ik heb vanmiddag ook even een uurtje gespeeld met de 11 van mijn vrouw en dat overtuigde mij niet. Kwa breedte ontlopen beide toestellen elkaar niet veel namelijk. Alleen in landscape is het duidelijk merkbaar als je bijvoorbeeld een YouTube filmpje bekijkt.
Als ik naar de [url=https://www.apple.com/iphone-12/specs/] afmetingen kijk van de 12 en de 12mini kan dat best wel eens interessant zijn. Het verschil in resolutie valt me ook enorm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Is het zo dat de 12 Pro Max betere foto’s schiet? Dacht dat het wel beetje gelijk zou zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03:01
038Robijno schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:38:
Is het zo dat de 12 Pro Max betere foto’s schiet? Dacht dat het wel beetje gelijk zou zijn..
12 Pro Max heeft iets grotere sensoren. Dus het kan wel kloppen ja.

[ Voor 6% gewijzigd door Tinxian op 24-10-2020 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Erg tevreden over die 12pro. Kom van de XS. Net iets sneller met browsen en wisselen naar PowerPoint en terug. Foto’s ook weer beter. Dat Lidar leek me super. Alleen het aantal apps is nog erg erg beperkt. Ik hoopte bijv de keuken te kunnen scannen. En dan zeggen nu deuren groen in AR. Maar wie wat wat er nog gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Tinxian schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:39:
[...]

12 Pro Max heeft iets grotere lenzen. Dus het kan wel kloppen ja.
Jammer weer.
Net mijn note 20 ultra verkocht, vind de 12 pro wel een veel fijner formaat hebben.
Had wel verwacht dat de 12 pro en pro Max hetzelfde waren qua camera.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36

Tsja als je er zo over denkt dan moet je ook in januari de kerel zijn die tegen de baas zegt, zeg die waardebon he voor een nieuwe telefoon, die hoef ik dit jaar niet hou hem maar lekker zelf.

Iedereen weet dat de sprongen tussen de generatie van iPhone niet meer zo wauw zijn als ze willen doen geloven.

Storage heb je in basis niet veel meer van nodig want je neemt Cloud af

Snelheid joh pwoah wel 20% sneller alweer lekker boeie, ik vind mijn 7 plus ook nog niet traag.

5G als ik de Posts hier lees dan zijn de verschillen van 4G speeds nou niet zo beroerd dat we 5G nodig hebben

Camera, jazeker weer de beste camera ooit in een iPhone klopt ook want elke generatie wordt iets beter.

Accuduur, Tsja als je eens niet zegt dattie 20% sneller is dan zouden we nu al iPhones hebben die een week halen.

Iedereen moet lekker zelf weten wat te doen, als iemand elk jaar wil upgraden nou en laat hem/haar als ze het kunnen missen.

Ik ben inmiddels zover dat ik het toestel opmaak. Ik koop eens in de 4-5 jaar een nieuwe en de oude gaat de verkoop in.

Maar dit soort Posts zijn gewoon jammer, zeker als het zo gaat ja eigenlijk is het meh upgrade, maar ja de baas betaalt toch wel dus ondanks dat ik het kut vind neem ik hem dan toch maar.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Laatst online: 13:37

Lijkt me toch echt lekker makkelijk praten om zo'n ding van je werkgever te krijgen en het dan lekker af te kraken. Verwacht je dat er volgend jaar een koelkast en magnetron in gebouwd zit dat die ineens wel interessant is dan? Ik kan je nu al vertellen dat volgend jaar de batterij wel weer wat langer mee gaat, het scherm wel 120 hz is dat er nieuwe kleuren zijn en dat er een a15 bionic chip in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
Johan Bogle schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

Vanaf een X of 11 had ik ook niet geupgrade denk ik, maar ik kom vanaf een 7 met 70% batterij en kapot scherm, dus dan verwacht ik wel een verbetering ;)
Dan is het extra leuk lijkt mij... Compleet ander type toestel en je eerste zonder de homebutton

Ik kan me dat gevoel nog herinneren toen ik van de 7 plus naar de X ging.. Wauw!

Have fun🤙🏾🤙🏾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
Mschrijver88 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

Lijkt me toch echt lekker makkelijk praten om zo'n ding van je werkgever te krijgen en het dan lekker af te kraken. Verwacht je dat er volgend jaar een koelkast en magnetron in gebouwd zit dat die ineens wel interessant is dan? Ik kan je nu al vertellen dat volgend jaar de batterij wel weer wat langer mee gaat, het scherm wel 120 hz is dat er nieuwe kleuren zijn en dat er een a14 bionic chip in zit.
Ik gok op een A15 chip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Laatst online: 13:37
Klopt, kansloze typfout :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
PhilipsFan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

Het is een totaal onzinnige test en ook nog slecht uitgevoerd. Als je goed kijkt zie je dat hij wel controleert of alle displays op maximum staan (en daarbij ook nog een fout maakt), maar dat zegt dus helemaal niks. Als een nieuwer model een hogere schermhelderheid heeft, dan zet je die waarschijnlijk lager. Dus je moet eigenlijk met een meter alle telefoons op echt dezelfde helderheid zetten.

Maar dan is het nog steeds een onzinnige test. Hij doet er de hele tijd dingen op. Zo gebruik je je telefoon in het echt dus niet. Hij houdt er wel rekening mee dat 5G meer stroom verbruikt, want hij heeft 5G uitgeschakeld op modellen die dat ondersteunen. Weer niet in overeenstemming dus met echt gebruik. Hetzelfde geldt voor het dimmen van het display omdat ze te heet worden.

Maar het belangrijkste: je kunt GSM-toestellen niet met elkaar vergelijken, want het batterijverbruik is voor een groot deel afhankelijk van het GSM-netwerk. Zelfs als 2 telefoons op hetzelfde netwerk zitten ontstaan verschillen, want het netwerk bepaalt met welke mast je communiceert (en dus hoeveel power dat kost).

Dus die testen geven weliswaar een vergelijkend beeld, maar dat zegt helemaal niks over hoe ze in de praktijk zullen werken.
Dat is toch prima dat jij dit vindt

Ik vind het wel een goeie test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 16:36
038Robijno schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:38:
Die heeft een grotere sensor, geen grotere lenzen. Tevens betere beeld stabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marches
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:27
low_n_slow schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Ik heb dan geen 11..maar heb precies hetzelfde met de blurry focus op de 12. Als ik heel langzaam een object dichterbij haal dan uiteindelijk kan de 12 niet focussen en wordt ook alles blurry. Heel bijzonder fenomeen
wel...

ps. ook een icloud backup teruggezet
Ik heb een factory reset gedaan en zonder backup als nieuwe iPhone geconfigureerd. Helaas geen verbetering. Focus op teksten van dichtbij werkt niet. Ook bij andere objecten van dichtbij zie ik steeds dat de camera probeert te focussen maar dan steeds blijft stotteren in dat proces. Overigens allemaal in huis bij weinig daglicht. Zou het aan de lidar sensor kunnen liggen? Morgen maar terugbrengen en weer door met de iPhone 11 Pro (die me stiekem gewoon beter bevalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
wizzzzzz schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Die heeft een grotere sensor, geen grotere lenzen. Tevens betere beeld stabilisatie.
Euh:

The iPhone 12 Pro features digital zoom up to 10x, and the iPhone 12 Pro Max features digital zoom up to 12x.

Finally, the iPhone 12 Pro Max features a 2.5× ƒ/2.2 telephoto lens, while the iPhone 12 Pro features a 2x ƒ/2.0 telephoto lens.

Dus wel andere lens

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:06
Ik heb zelf sinds gisteren een iPhone 12 Pro en luister wel eens muziek via mijn DT770 Pro hoofdtelefoon. Hiervoor gebruik ik een Fiio K1 i.c.m. een Lightning to Micro-USB kabeltje. (deze: http://www.meenova.com/st/p/lgtnmuc.html)

Helaas lijkt dit niet meer te werken met de iPhone 12 Pro. Ik hoor af en toe kraakjes, maar er komt geen geluid uit. Hij wordt wel netjes herkend in de software en het geluid uit de iPhone zelf stopt.
Sluit ik hem aan op een iPhone X met iOS 14, dan werkt hij wel naar behoren.

Zijn er hier mensen die hun iPhone 12 i.c.m. een DAC gebruiken? Wat is jullie ervaring?

[ Voor 7% gewijzigd door BluRay op 24-10-2020 21:22 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 75 Laatste