Mijn boefje is liev!
Dat ook nog!Dennisweb schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:12:
[...]
![]()
Graag gedaan! En werkt je mobiele data nu ook?
Edit: er zijn nu zeker geen mogelijkheden om makkelijk dingen terug te zetten van de oude iPhone of wel?
[ Voor 20% gewijzigd door RBH op 24-10-2020 01:14 ]
Ik vind het fijner. Ik heb altijd een voorkeur gehad voor rechte randen. De iPhone 5S was de laatste die dat had, daarna kwamen de bolle zijkanten. Erg fijn dat er nu weer een iPhone is met rechte randenmprkooij schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:11:
Hoe vinden jullie de iPhone 12 pro in de hand liggen ten opzichte van de 11 pro? Ik moet erg wennen.
Voor jullie beeldvorming; zonder lenzen of bril heb ik niet zulke beste ogen. Als ik zonder lenzen in bed op m’n telefoon kijk dan zit ik waarschijnlijk een stuk dichter op mijn toestel om alles scherp te zien of überhaupt de tekst te lezen. Maar op dat moment valt het scherm van m’n nieuwe iPhone 12 me toch vies tegen.
Dit probleem speelt dus naar het schijnt al sinds de iPhone X. Ik koos in dat jaar voor de 8+ en heb tot vanochtend niet doorgehad wat voor geweldig LCD scherm dat toestel had... Waarom is iedereen zo lyrisch over het OLED scherm gebruikt in de iPhones? Het is echt een stuk minder ‘retina’ dan de RGB schermen die men voorheen gebruikte door de subpixels, of beter gezegd, het gemis eraan. Om dit recht te trekken moet de PPI nog een stukje hoger komen te liggen: https://twitter.com/marce...s/926306268712550401?s=21
Heb ik spijt? Nee, het rechte design, de betere camera, de frisse accu en de hogere snelheid winnen het nog wel. Maar ik had niet verwacht dat ‘problemen’ die al 3 jaar aanwezig zijn nog steeds in de top producten van Apple zitten zonder dat hier meer aandacht voor is dan een aantal Tech blogs die de technische verklaring geven. Zelfs met mijn lenzen in viel het me op, dan kan ik toch niet de enige zijn?
Je kan eventueel proberen een nieuwe backup vanuit je oude iPhone met iTunes (bekabeld) te maken en die terug te zetten op je nieuwe iPhone.RBH schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:13:
[...]
Dat ook nog!
Edit: er zijn nu zeker geen mogelijkheden om makkelijk dingen terug te zetten van de oude iPhone of wel?
Maar eerlijk gezegd begin ik elk jaar gewoon met een frisse configuratie. Dan heb je de minste kans op dit soort rare fouten. Het is even doorbijten, maar het doet je batterij vaak ook goed.
Ik begin bijna te denken dat er iets mis is met mijn iCloud reservekopie, met de hele verse nieuwe installatie kan hij geen Whatsapp reservekopie terugzetten..Dennisweb schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:38:
[...]
Je kan eventueel proberen een nieuwe backup vanuit je oude iPhone met iTunes (bekabeld) te maken en die terug te zetten op je nieuwe iPhone.
Maar eerlijk gezegd begin ik elk jaar gewoon met een frisse configuratie. Dan heb je de minste kans op dit soort rare fouten. Het is even doorbijten, maar het doet je batterij vaak ook goed.
Om met Martien Meiland te spreken: “Wat een gezeik!”RBH schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:59:
[...]
Ik begin bijna te denken dat er iets mis is met mijn iCloud reservekopie, met de hele verse nieuwe installatie kan hij geen Whatsapp reservekopie terugzetten..
Misschien op je vorige iPhone eens een nieuwe backup starten in WhatsApp en op je nieuwe iPhone die ophalen?
Of.... iedereen zit met zijn nieuwe iPhone te spelen en iCloud heeft het lastig. Dan morgen nog eens proberen.
Dat laatste bedacht ik mij net dus ook. Ik heb (tegen beter weten in) weer een reservekopie teruggezet, ik laat vannacht lekker rustig alles downloaden e.d., kijk ik morgenochtend wel weer.Dennisweb schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 02:02:
[...]
Om met Martien Meiland te spreken: “Wat een gezeik!”
Misschien op je vorige iPhone eens een nieuwe backup starten in WhatsApp en op je nieuwe iPhone die ophalen?
Of.... iedereen zit met zijn nieuwe iPhone te spelen en iCloud heeft het lastig. Dan morgen nog eens proberen.
Het verschil in scherpte is vrij minimaal, bij de XR (LCD) en de X (Oled) heeft de OLED 5% lagere SPPI.Johnvh schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:24:
Ben ik de enige die het gebruikte scherm dus daadwerkelijk tegen vind vallen?
Voor jullie beeldvorming; zonder lenzen of bril heb ik niet zulke beste ogen. Als ik zonder lenzen in bed op m’n telefoon kijk dan zit ik waarschijnlijk een stuk dichter op mijn toestel om alles scherp te zien of überhaupt de tekst te lezen. Maar op dat moment valt het scherm van m’n nieuwe iPhone 12 me toch vies tegen.
Dit probleem speelt dus naar het schijnt al sinds de iPhone X. Ik koos in dat jaar voor de 8+ en heb tot vanochtend niet doorgehad wat voor geweldig LCD scherm dat toestel had... Waarom is iedereen zo lyrisch over het OLED scherm gebruikt in de iPhones? Het is echt een stuk minder ‘retina’ dan de RGB schermen die men voorheen gebruikte door de subpixels, of beter gezegd, het gemis eraan. Om dit recht te trekken moet de PPI nog een stukje hoger komen te liggen: https://twitter.com/marce...s/926306268712550401?s=21
Heb ik spijt? Nee, het rechte design, de betere camera, de frisse accu en de hogere snelheid winnen het nog wel. Maar ik had niet verwacht dat ‘problemen’ die al 3 jaar aanwezig zijn nog steeds in de top producten van Apple zitten zonder dat hier meer aandacht voor is dan een aantal Tech blogs die de technische verklaring geven. Zelfs met mijn lenzen in viel het me op, dan kan ik toch niet de enige zijn?
De rest ban het scherm maakt dat dubbel en dwars goed. Je went heel snel aan de scherpte en dan hou je nog steeds de prachtige kleuren en zwart waarden over.
Ik heb 3 jaar de X gebruikt en gebruik nu tijdelijk een 7 terwijl ik op mijn 12 wacht en na 3 jaar een OLED gewend te zijn is het scherm op de 7 echt een potato-scherm. Geloof me dat jij over een maand ook helemaal weg bent van de oled en de 8 lang vergeten!
Als je van lezen houdt probeer dan eens met dark mode ‘s avonds te lezen. Dat is echt super chill.
Niemand dit opgevallen?hk12nl schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:37:
Stomme vraag misschien maar als je de ‘wide modus’ gebruikt in de camera app, klopt het dan dat de items aan de zijkanten van het foto gebied uit hun proportie getrokken worden? Maakte een foto in de huiskamer en dan viel mij op. Of wellicht doe ik iets verkeerd. Nieuwe optie voor mij
©2004
Mijn vriendin was toevallig gister een whatsapp backup aan het terugzetten. Dit duurde bijna 4 uur....RBH schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:59:
[...]
Ik begin bijna te denken dat er iets mis is met mijn iCloud reservekopie, met de hele verse nieuwe installatie kan hij geen Whatsapp reservekopie terugzetten..
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Is dit je eerste wide lens iPhone? De 11Pro heeft dat hier ook of zou dat nu beter moeten zijn?
Mijn boefje is liev!
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik film ook ''alles'' op 1080p60 alleen filmpjes van me hond toen het nog een puppy was heb ik op 4k gefilmd.Alekz87 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:46:
Ik ben een beetje aan het rommelen met de camera instellingen. Maar ik film eigenlijk altijd al jaren op 1080p 60fps. Vind 4K altijd maar zoveel ruimte innemen. En heb komende jaren nog geen 4K tv om dit op te kijken. Of mis ik iets? Wat doen jullie?
Same here. Film alles op 1080p 60fps. Veel opslag en heb nog geen 4K-scherm. Vind het ook niet nodig voor de filmpjes (kinderen van een glijbaan, kat die raar doet) die ik maak.Alekz87 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:46:
Ik ben een beetje aan het rommelen met de camera instellingen. Maar ik film eigenlijk altijd al jaren op 1080p 60fps. Vind 4K altijd maar zoveel ruimte innemen. En heb komende jaren nog geen 4K tv om dit op te kijken. Of mis ik iets? Wat doen jullie?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Bijna eerste volledige dag gebruik. Ben dik tevreden met de batterij duur.
(speel geen spelletjes op mijn iPhone en heel af en toe Facebook qua sociale media)
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 24-10-2020 09:26 ]
Nee dit is niet mogelijk. Enkel het symbool zodra je de MagSafe erop klikt is even te zien op het lockscreen. Verder zie je gewoon een oplaad symbool rechtsboven. Geen verschil tussen langzaam of snel.lasharor schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:24:
Op mijn Android telefoon kreeg ik altijd een ander soort laadscherm bij gebruik van fastcharging. Hoe werkt dat bij de iPhone? Kan ik ergens zien dat ik sneller aan het opladen ben?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Was je toen ook op dag 1 dat iedereen de iPhone kreeg bezig, of was dat later. Het is druk op het Apple netwerk nu omdat iedereen zijn nieuwe 12/12 pro aan het installeren isRBH schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 02:06:
[...]
Wel flauw dat het niet zo soepel werkt als voorheen.
time is infinite, but each week is ten hours short..
Om mijn opmerking kracht bij te zetten: ik moest even geduld hebben voor mijn batterij (iPhone 12) onder de 50% zat. Net de 18W aan het stopcontact gehangen en die trekt keurig netjes 18,3W (een lader is nooit 100% efficient dus je hebt altijd een beetje omzetverlies, vandaar dat er dan iets meer dan 18W de lader in gaat). Precies zoals verwacht dus. Ik snap dan ook niet dat iCulture zo’n bericht de wereld in slingert. Zeker geen kennis van zaken. Dat is pas slecht voor het milieu, en het imago van AppleTHE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:08:
[...]
Goh, dat vermeldt Gonny niet.
Dus stel: ik laadt een iPhone 12 binnen 30 minuten tot 50% op. In diezelfde 30 minuten lukt het met een 18W-lader tot ongeveer 40%? En 50% duurt dan 40 minuten?
Dan vind ik het allemaal niet zo spannend, daarvoor ga ik geen nieuwe laders kopen. Meest van tijd laad ik ‘s nachts op of in de auto.
:strip_exif()/f/image/mwuwdq6FsOu1lpEHlC8CiDBP.jpg?f=fotoalbum_large)
Wil je overigens met de MagSafe lader maximaal 15W kunnen laden? Dan is wel de 20W adapter aanbevolen (zoals Apple ook aangeeft bij het product)!!!! Dit heb ik ook maar meteen getest. Draadloos laden is niet efficient dus zal je merken dat ie ook daadwerkelijk bijna 20W uit het stopcontact trekt om 15W draadloos naar je iPhone te kunnen pompen
Edit: en dan moet ik er ook nog aan toevoegen dat alleen tussen 0-50% maximaal wordt geladen. Tussen 50-80% zal het al langzamer gaan en van 80-100% nog langzamer. Dan is het voordeel van de 20W lader vanaf 50% batterij dus al weg.
[ Voor 6% gewijzigd door swv op 24-10-2020 09:40 ]
Ik stop tegenwoordig het terug zetten en laat de Sim nog even in de oude telefoon zitten.Alekz87 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:13:
[...]
Mijn vriendin was toevallig gister een whatsapp backup aan het terugzetten. Dit duurde bijna 4 uur....
Na het stoppen verwijder ik whats app van de nieuwe telefoon en daarna als alle apps erop staan installeer ik whats app en zet ik de simkaart over.
Dan vraagt hij namelijk gelijk of je de recente back op erop wil hebben
Voordeel het gaat vele malen sneller en hij loopt niet meer vast
iCulture baseert het natuurlijk ook op de tekst op Apple zijn support pagina:swv schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
Om mijn opmerking kracht bij te zetten: ik moest even geduld hebben voor mijn batterij (iPhone 12) onder de 50% zat. Net de 18W aan het stopcontact gehangen en die trekt keurig netjes 18,3W (een lader is nooit 100% efficient dus je hebt altijd een beetje omzetverlies, vandaar dat er dan iets meer dan 18W de lader in gaat). Precies zoals verwacht dus. Ik snap dan ook niet dat iCulture zo’n bericht de wereld in slingert. Zeker geen kennis van zaken. Dat is pas slecht voor het milieu, en het imago van Apple
Ze vergeten alleen voor het gemak dat Apple de 18W uit het assortiment heeft gehaald en vervangen heeft voor de 20W. Hun artikel had inderdaad niet gehoeven of in ieder geval wat genuanceerder neergezet mogen worden. Maarja het is geen techsite die ook daadwerkelijk zelf dingen test.2. You need a 20W or higher power adapter to fast charge your iPhone 12.
iPhone 12 laadt gewoon fast met een 18W.
Dat zijn wel leuke snelheden, welke provider?Spectre schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:45:
Net eens speed test gedaan op 4G en 5G. Download is marginaal sneller, ping 23 vs 18 en upload significant. Trouwens in Amsterdam Zuid-Oost en 4G is al bizar snel hier.
[Afbeelding]
Dat is wel heel snel ja. Hier in Utrecht met Vodafone 244 met 5G en 231 met 4G. Wel binnenshuisSpectre schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:45:
Net eens speed test gedaan op 4G en 5G. Download is marginaal sneller, ping 23 vs 18 en upload significant. Trouwens in Amsterdam Zuid-Oost en 4G is al bizar snel hier.
[Afbeelding]
Dat komt omdat 5G nu nog gebruik maakt van het achterliggende 4G netwerk. Je telefoon bundelt dus de aanwezige 4G en 5G frequenties van de mast om hogere snelheden te halen. Daarnaast kan je met 5G hogere snelheden halen binnen hetzelfde spectrum dan met 4G.Spectre schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:45:
[Afbeelding]
Waarschijnlijk bundelt jouw telefoon nu bijvoorbeeld 4 frequenties van 4G om die 400 Mbit/s te halen. In jouw 5G test bundelt ie 3 frequenties van 4G en 1 frequentie (meer is er nog niet in NL) 5G en dan haal je dus iets hogere snelheden zoals 427 Mbit/s.
Waar men echter niet over spreekt zijn de hogere uploadsnelheden die je nu al kunt halen. Dat is wel al significant beter geworden.
Straks als 5G standalone draait én er worden meerdere frequenties ingezet dan ga je pas hoge snelheden halen.
Dat is wel jammer, zo is het wel moeilijk inschatten of de oplader die je gebruikt je telefoon daadwerkelijk sneller oplaad.TheKerremenke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:27:
[...]
Nee dit is niet mogelijk. Enkel het symbool zodra je de MagSafe erop klikt is even te zien op het lockscreen. Verder zie je gewoon een oplaad symbool rechtsboven. Geen verschil tussen langzaam of snel.
Denk sowieso dat ik nog wat moet wennen aan "snelladen" bij Apple versus het -veel snellere- snelladen in Android land.
Ze hebben hun artikel bijgewerkt met de tekst dat ze nu ook zelf op de redactie heel druk aan het testen zijn. Als ze de uitkomst daarvan dan even hadden afgewacht om vervolgens het artikel te schrijven dan waren ze er zelf ook wel achter gekomen dat de 18W lader prima werkt (en nog steeds snel is) maar dat het X minuten langer duurt voor je iPhone vol is. Mja dat is mijn kennis en dat wordt straks ook hun kennis zodra het kwartje valtDe Nelis schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:48:
[...]
iCulture baseert het natuurlijk ook op de tekst op Apple zijn support pagina:
[...]
Ze vergeten alleen voor het gemak dat Apple de 18W uit het assortiment heeft gehaald en vervangen heeft voor de 20W. Hun artikel had inderdaad niet gehoeven of in ieder geval wat genuanceerder neergezet mogen worden. Maarja het is geen techsite die ook daadwerkelijk zelf dingen test.
iPhone 12 laadt gewoon fast met een 18W.
Bedankt voor je onderzoek. Feitelijk heb je dus alleen wat aan snelladen (in dit geval 2W extra) tussen 0% en 50%. Daarna gaat hij automatisch terug?swv schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
Edit: en dan moet ik er ook nog aan toevoegen dat alleen tussen 0-50% maximaal wordt geladen. Tussen 50-80% zal het al langzamer gaan en van 80-100% nog langzamer. Dan is het voordeel van de 20W lader vanaf 50% batterij dus al weg.
iCulture neem ik altijd al met een korreltje zout, maar wilde het toch even delen. Ik houd het in elk geval op mijn 18W-lader. Mocht ik echt in de knoei zitten, heb ik altijd nog een 30W-USB-C MacBook lader.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ho Ho, het zijn wel een paar minuten he, tijd is geldswv schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:03:
[...]
Ze hebben hun artikel bijgewerkt met de tekst dat ze nu ook zelf op de redactie heel druk aan het testen zijn. Als ze de uitkomst daarvan dan even hadden afgewacht om vervolgens het artikel te schrijven dan waren ze er zelf ook wel achter gekomen dat de 18W lader prima werkt (en nog steeds snel is) maar dat het X minuten langer duurt voor je iPhone vol is. Mja dat is mijn kennis en dat wordt straks ook hun kennis zodra het kwartje valt
Ja eersteJB schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:13:
[...]
Is dit je eerste wide lens iPhone? De 11Pro heeft dat hier ook of zou dat nu beter moeten zijn?
Aha dan klopt het gewoon. Helemaal prima, wilde het even zeker weten
©2004
KPN, binnen.De Nelis schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:49:
[...]
Dat zijn wel leuke snelheden, welke provider?
Yesss. Snap ik doe je ook goed dat je het deelt. Ik wil juist voorkomen dat mensen massaal terug naar de winkel gaan om de 18W lader terug te brengen terwijl dat niet per se hoeft. Ik snap het wel want de 18W ligt in de schappen en de 20W was eerst alleen bij Apple verkrijgbaar.THE_BASE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
Bedankt voor je onderzoek. Feitelijk heb je dus alleen wat aan snelladen (in dit geval 2W extra) tussen 0% en 50%. Daarna gaat hij automatisch terug?
iCulture neem ik altijd al met een korreltje zout, maar wilde het toch even delen. Ik houd het in elk geval op mijn 18W-lader. Mocht ik echt in de knoei zitten, heb ik altijd nog een 30W-USB-C MacBook lader.
Feit blijft wel dat je voor optimaal snelladen nog steeds 20W of meer nodig hebt. En dan moet je zelf je conclusie trekken. I.c.m. MagSafe (zoals bij mij) heb je sowieso 20W nodig.
Hier laten we het maar bij voor vandaag
Is natuurlijk ook afhankelijk van welke oplader je gebruikt. Stond gisteren nog een artikel over op iCulture. Maar het extreem snel laden van Android kun je inderdaad wel vergeten bij Apple.lasharor schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:56:
[...]
Dat is wel jammer, zo is het wel moeilijk inschatten of de oplader die je gebruikt je telefoon daadwerkelijk sneller oplaad.
Denk sowieso dat ik nog wat moet wennen aan "snelladen" bij Apple versus het -veel snellere- snelladen in Android land.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Haha blijft iculture héswv schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
Ik snap dan ook niet dat iCulture zo’n bericht de wereld in slingert. Zeker geen kennis van zaken. Dat is pas slecht voor het milieu, en het imago van Apple

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hier altijd op de hoogste kwaliteit beschikbaar, is toch toekomstbestendiger enz.Alekz87 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:46:
Geen idee wat 4K60 inneemt overigens maar is dat echt zoveel meer? Ik heb dat met iCloud photos aan en een 256GB iPhone (200 vrij) nooit als nadeel ervaren in ieder geval.
Ik snap wat je bedoelt, ze lijken teveel op elkaar. Van de chromen randen ben ik ook geen fan, had mat mooier gevonden (zoals op iPad Pro). Maar vergeet niet dat er echt een verschil zit in die twee iPhones:rrtan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:21:
De 12 pro gold en de normale 12 net in mijn handen gehad, ik vind de pro wel echt veel minder premium ogen en voelen dan de 11 pro? Of het komt door de kleur, de zijkanten vond ik er heel cheap uitzien...
- Een derde camera
- 6GB RAM i.p.v. 4GB RAM (dat merk je echt)
- 128GB opslag i.p.v. 64GB opslag (toch lekker)
Misschien leuk om eens te testen?Donstil schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:23:
[...]
Hier altijd op de hoogste kwaliteit beschikbaar, is toch toekomstbestendiger enz.
Geen idee wat 4K60 inneemt overigens maar is dat echt zoveel meer? Ik heb dat met iCloud photos aan en een 256GB iPhone (200 vrij) nooit als nadeel ervaren in ieder geval.
Sorry. Vers van de pers. Het kwartje is gevallen!
https://www.iculture.nl/nieuws/oplaadtest-iphone-12/
Ik citeer:
Verder is het wel nuttig om die tabel even te checken die daaronder staat. Die is wel nuttigEr ontstond nogal wat boosheid toen bleek dat de 18 Watt-oplader niet geschikt is voor snelladen van de iPhone 12. In de reacties onder dat artikel is te lezen dat veel lezers zich bekocht voelen. We zijn daarom aan het testen gegaan, om te kijken of het echt veel verschil maakt. En wat blijkt? Die 20 Watt-adapter is helemaal niet nodig! Snelladen op 18 Watt werkt ook prima.
Nu hou ik er echt over op.
Zit ik nu te doen toevallig
4K 60: 950 MB
1080p 60: 170 MB
720 30: 21 MB
Scheelt wel veel meer dan ik dacht, dus op de iPhones met minder ruimte kan het wel interessant zijn, maar Geef je echt om de ruimte dan pak je de laatste

Top, thanks. Dan maakt het ook nog uit of je op een boot langs een Grieks eiland vaart met veel licht of dat je het op dit moment met grauw weer doet.Donstil schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:33:
Anderhalve minuut met de 11 pro Max:
4K 60: 950 MB
1080p 60: 170 MB
720 30: 21 MB
Scheelt wel veel meer dan ik dacht, dus op de iPhones met minder ruimte kan het wel interessant zijn, maar Geef je echt om de ruimte dan pak je de laatste
Ik houd het maar op 1080p/60fps.
Bij een voorwerp van dichtbij valt het mij ook op inderdaad, weet alleen niet of dit ook op de 11 pro zo was
Het is weer September 2025 :)
Je kunt er over ophouden, ik begin gewoon weer. Het is immers topic-gerelateerd.swv schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:25:
Hahahahah
Sorry. Vers van de pers. Het kwartje is gevallen!
https://www.iculture.nl/nieuws/oplaadtest-iphone-12/
Ik citeer:
[...]
Verder is het wel nuttig om die tabel even te checken die daaronder staat. Die is wel nuttig
Nu hou ik er echt over op.
Maar goed, wederom: neem iCulture maar met een korreltje zout. Volgens mij hebben die ook wel de langste tijd gehad, ze hebben niet eens een iPhone van te voren gehad om te reviewen, dat was voor RTL/Bright.
Hier hetzelfde, gelukkig maak ik 's avonds niet veel foto's en ultrawide al helemaal niet. Geen idee waarom ik dan ook een iPhone 12 Pro heb.Dw1-nl schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:51:
Gisteren in de woonkamer met ultra wide een paar foto's gemaakt met rolluiken dicht, maar wel de lampen aan. Alle foto's zijn niet echt scherp te noemen en pixels kun je tellen, had er flink wat meer van verwacht (12 pro)
Waarin merk je het verschil tussen 4 en 6GB RAM?THE_BASE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:25:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, ze lijken teveel op elkaar. Van de chromen randen ben ik ook geen fan, had mat mooier gevonden (zoals op iPad Pro). Maar vergeet niet dat er echt een verschil zit in die twee iPhones:
- Een derde camera
Zelfs met simpele taken als het openen van ING-app of Foto's app. Als ik het naast mijn iPhone 11 Pro houd, is het een fractie van een seconde, maar toch weer fijner.Jaymone schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:52:
[...]
Waarin merk je het verschil tussen 4 en 6GB RAM?
THE_BASE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Zelfs met simpele taken als het openen van ING-app of Foto's app. Als ik het naast mijn iPhone 11 Pro houd, is het een fractie van een seconde, maar toch weer fijner.
Jip, die heeft het ook.Jaymone schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:49:
[...]
Bij een voorwerp van dichtbij valt het mij ook op inderdaad, weet alleen niet of dit ook op de 11 pro zo was
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Haha ja ik weet wel zeker dat dat verschil te voelen is voor een poweruser, maar voor mijzelf is het denk ik gewoon overkill. Ik kom van een S10 af, zit af en toe op whatsapp, linkedin en kijk wat filmpjea op youtube, dus dan zal het hoe dan ook wel prima zijn. Maar qua gevoel in mijn hand vind ik de normale 12 toch ietsjes fijner dan de pro.THE_BASE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:25:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, ze lijken teveel op elkaar. Van de chromen randen ben ik ook geen fan, had mat mooier gevonden (zoals op iPad Pro). Maar vergeet niet dat er echt een verschil zit in die twee iPhones:
- Een derde camera
hier ook ex-iPhone 11 Pro.Bluebe schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:03:
maar ben verder nog niet heel overtuigd waarom ik ben overgestapt van een Iphone 11 pro.
Wij zijn dan ook niet echt de doelgroep van deze nieuwe iPhones he
Accu van de 11 pro is beter dan die van de 12 (pro)Bluebe schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:03:
Ik vind de Iphone 12 pro een mooie telefoon maar ben verder nog niet heel overtuigd waarom ik ben overgestapt van een Iphone 11 pro. Vooral het maken van foto’s lijkt bijna minder te zijn als op mijn Iphone 11 pro. Ik ben ook benieuwd hoe de accu zich houdt. Aangezien dit bij de 11 pro echt top was.
YouTube: iPhone 12 vs iPhone 12 Pro / 11 Pro Max / 11 Pro / 11 / XR / SE Batt...
[ Voor 20% gewijzigd door Ernemmer op 24-10-2020 11:06 ]
Klopt, alles werkt weer net soepeler en merkbaar. Zit m natuurlijk ook in de A14 bionic chip.THE_BASE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Zelfs met simpele taken als het openen van ING-app of Foto's app. Als ik het naast mijn iPhone 11 Pro houd, is het een fractie van een seconde, maar toch weer fijner.
Ik heb zowel de 12 (zwart) als de 12 Pro in huis. Moet zeggen dat de 12 ook er goed uitziet en absoluut niet cheap aanvoelt. Juist met de 12 ga je terug in tijd naar het iPhone 5 tijdperk.
Persoonlijk vind ik dat kwa grip en oppakken deze nieuwe vorm beter is. Echter als het gaat om comfort, dan vind ik de 11 pro fijner in de hand. Als het gaat om de looks, dan is deze 12 lijn veel mooier. Het is ook weer een kwestie van wennen na al die jaren, geheel normaal.
Heb de 12 Pro en 11 Pro naast elkaar gehouden, filmpje YouTube afgespeeld, 6.1" is merkbaar verschil en geeft net iets meer body aan het filmpje. Mocht je het niet vergelijken, dan weet je het ook niet beter.
Hoe dan? De vorm is toch exact hetzelfde?rrtan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Maar qua gevoel in mijn hand vind ik de normale 12 toch ietsjes fijner dan de pro.
zo lang ik ruim 1 dag met een batterij lading kan doen, ben ik dik tevreden. Het ding gaat toch altijd in de nacht aan de oplader.Ernemmer schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:06:
[...]
Accu van de 11 pro is beter dan die van de 12 (pro)
YouTube: iPhone 12 vs iPhone 12 Pro / 11 Pro Max / 11 Pro / 11 / XR / SE Batt...
Voor mij zijn al die ''battery drain test'' filmpjes echt totaal niet boeiend. Maar wellicht wel voor mensen die zo'n 8 a 9 uur non stop per dag op het schermpje zitten te staren
:strip_exif()/f/image/lKx9hjB087kVuUEpNo0VEiaD.jpg?f=fotoalbum_large)
12 Pro
:strip_exif()/f/image/FQ2YDTrmehYqRTmXRkc7hir3.jpg?f=fotoalbum_large)
12 pro wide
:strip_exif()/f/image/wCot1UNCSOc3SMfMApRjOTP0.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist even wat foto's van mijn hoekje gemaakt in de woonkamer, rolluik hier is dan op gaatjes maar rest van woonkamer is open dus redelijk wat licht iig niet echt super donker. Foto gemaakt met mijn XS en met mijn 12 pro, vind nou niet echt dat die 12 pro zo haar scherp is als Apple claimed.
Qua afwerking van de randen, stainless steel vs aluminium. Kan ook puur placebo zijn omdat ik dat matte mooier vind.Dennisdn schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:09:
[...]
Hoe dan? De vorm is toch exact hetzelfde?
Verschil duidelijk merkbaar: op je notitieblokje ligt er een toestel, wat bij de 12Pro niet het geval isDw1-nl schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:10:
iPhone xs
[Afbeelding]
12 Pro
[Afbeelding]
12 pro wide
[Afbeelding]
Zojuist even wat foto's van mijn hoekje gemaakt in de woonkamer, rolluik hier is dan op gaatjes maar rest van woonkamer is open dus redelijk wat licht iig niet echt super donker. Foto gemaakt met mijn XS en met mijn 12 pro, vind nou niet echt dat die 12 pro zo haar scherp is als Apple claimed.
Ontopic: merk wel een verschil bij je glas water.
PSN: extreme8eight
Ja dat vind ik persoonlijk wel jammer. Mijn Max red nu het einde van de dag al regelmatig niet namelijk.Ernemmer schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:06:
[...]
Accu van de 11 pro is beter dan die van de 12 (pro)
Misschien iets minder met je telefoon bezig zijn danDonstil schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:16:
[...]
Ja dat vind ik persoonlijk wel jammer. Mijn Max red nu het einde van de dag al regelmatig niet namelijk.

Als ik er op zit dan kan ik hem niet bedienen hé 🙃Ernemmer schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:16:
[...]
Misschien iets minder met je telefoon bezig zijn dan
Ik heb dat ding om te gebruiken, dus dat doe ik dan ook. Zeker nu ik met het thuis werken mijn iPhone ook weer gebruik om te bellen gaat het harder dan ooit.
Normaal thuis werk dagje zit ik wel op 7 of 8 uur SOT zie ik nu in de batterij instellingen.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 24-10-2020 11:21 ]
heb dan wel niet de Pro, maar de gewone 12.mprkooij schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:11:
Hoe vinden jullie de iPhone 12 pro in de hand liggen ten opzichte van de 11 pro? Ik moet erg wennen.
Ik vind de grip erg fijn, heb echt niet het idee dat ie uit mijn hand kan glippen, echt een 'steady grip'.
Dat had ik met mijn (naakte) 11 Pro nog wel eens.
Verder ben ik zeer te spreken over het gewicht van mijn 12. Heel fijn licht (als in merkbaar lichter dan de 11 Pro)
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 24-10-2020 11:24 ]
Dat merkte ik ook met de 11 Pro idd, vooral de hele dag door Teams ed slokt veel meer dan normaalDonstil schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Als ik er op zit dan kan ik hem niet bedienen hé 🙃
Ik heb dat ding om te gebruiken, dus dat doe ik dan ook. Zeker nu ik met het thuis werken mijn iPhone ook weer gebruik om te bellen gaat het harder dan ooit.
Normaal thuis werk dagje zit ik wel op 7 of 8 uur SOT zie ik nu in de batterij instellingen.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ja teams doet daarin goed mee idd.Jaymone schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
Dat merkte ik ook met de 11 Pro idd, vooral de hele dag door Teams ed slokt veel meer dan normaal
Ik ben het met @extreme8eight eens. Heb beide foto's geopend op mijn Macbook pro 2018 en zie met snel wisselen toch ook wel een verschil tussen de foto's. Die van de 12Pro geeft toch een stuk meer detail in zowel je lamellen, vloer als de tafel =)extreme8eight schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Verschil duidelijk merkbaar: op je notitieblokje ligt er een toestel, wat bij de 12Pro niet het geval is![]()
Ontopic: merk wel een verschil bij je glas water.
Terwijl het verschil bij even snel kijken zonder naast elkaar te vergelijken inderdaad niet zo snel opvalt.
Ja dat heb ik ook zo ingesteld ja, dus een uurtje per dag is daar wel een te verwijten schat ik zo in.Famous schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:24:
Ik heb zelf aanstaan dat het scherm niet uitgaat. Doe nu een dag met mijn 11 Pro hoop ik met de 12 Pro toch ook wel te redden. Die instelling wilt nog wel eens batterij vreten
Mooie setup. Welk scherm (en bureau) is dat?Dw1-nl schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:10:
iPhone xs
[Afbeelding]
12 Pro
[Afbeelding]
12 pro wide
[Afbeelding]
XDA over de verschillen tussen de regular 12 en de 12 pro:
https://www.xda-developers.com/iphone-12-vs-iphone-12-pro/
[ Voor 28% gewijzigd door catchingfire op 24-10-2020 11:41 ]
Kan ik me voorstellen, alhoewel het gewicht van iPhone 12 Pro vrijwel hetzelfde is als iPhone 11 Pro, vind ik die van de eerstgenoemde echt zwaarder aanvoelen, denk door de grootte. Kan me niet voorstellen dat die derde lens 25 gram zwaarder moet maken.Geert1976 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
Verder ben ik zeer te spreken over het gewicht van mijn 12. Heel fijn licht (als in merkbaar lichter dan de 11 Pro)
Inherent aan groothoek objectieven / lenzen
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Dat zal ook niet in die lens zitten. Eerder in het RVS.THE_BASE schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Kan ik me voorstellen, alhoewel het gewicht van iPhone 12 Pro vrijwel hetzelfde is als iPhone 11 Pro, vind ik die van de eerstgenoemde echt zwaarder aanvoelen, denk door de grootte. Kan me niet voorstellen dat die derde lens 25 gram zwaarder moet maken.
10 * 370 Wp // 2x Daikin RXP35M / FTXM35R
Bing
Wel vreemd want als het goed is zou dit op de 12 gefixt moeten worden door de software.Mr Pingu schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:55:
[...]
Inherent aan groothoek objectieven / lenzen
https://i.redd.it/q3o8dg0qo9u51.jpg
Kijk vooral naar de plank helemaal onderaan. Apple liet op het event ook zien dat een foto van een bakstenen muur op de 12 kaarsrecht is terwijl het op de 11 aan de randen gebogen is.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Software zou de foto moeten recht trekken, wellicht dat apple nog niet helemaal de juiste parameters heeft gevonden om dit te doen, firmware update kan dit uplossen.BurrowedLurker schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:18:
[...]
Wel vreemd want als het goed is zou dit op de 12 gefixt moeten worden door de software.
https://i.redd.it/q3o8dg0qo9u51.jpg
Kijk vooral naar de plank helemaal onderaan. Apple liet op het event ook zien dat een foto van een bakstenen muur op de 12 kaarsrecht is terwijl het op de 11 aan de randen gebogen is.
In ieder geval, typisch geval van 'barrel distortion' wat veel voorkomt bij UWA / WA lenzen. Ik zou me er op dit moment niet teveel druk over maken.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 24-10-2020 12:50 ]
Geluid uit of uit de bestek bak halen helptDennisdn schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:50:
Ok, ik heb het eerste puntje gevonden waar ik mij aan erger. Of de trilstand is erg hard, of het komt door de vorm dat hij hard geluid maakt als ie op tafel ligt en gaat trillen...
Ik heb inderdaad ook het idee dat dit met de komende updates wel zal verbeteren. We wachten het afMr Pingu schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:49:
[...]
Software zou de foto moeten recht trekken, wellicht dat apple nog niet helemaal de juiste parameters heeft gevonden om dit te doen, firmware update kan dit uplossen.
In ieder geval, typisch geval van 'barrel distortion' wat veel voorkomt bij UWA / WA lenzen. Ik zou me er op dit moment niet teveel druk over maken.
©2004
Welkom!Katth schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:12:
Na gisteren de hele dag bezig te zijn geweest om alles van Android over te zetten naar iPhone en overal weer in te loggen en te activeren, moet ik zeggen dat ik redelijk snel gewend raak aan de manier van navigeren en switchen van apps. Toch zijn sommige apps die ik op Android had niet beschikbaar en dat is ook even wennen, maar komt vast goed. Ben tot nu toe wel onder de indruk.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
YouTube: iPhone 12 Pro vs iPhone 11 Pro - Full Comparison!Hackus schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:15:
Iemand al een benchmark iPhone 11(pro) vs 12(pro)?
Dit in combinatie met dat volgens vele YouTubers de MagSafe Wallet er gewoon af valt als je het in je zak probeert te doen schets niet echt een pretty picture.
Toen ik de Keynote zag was ik voor deze beide problemen bang maar ik dacht bij mezelf: Apple zou dit niet releasen als het niet goed zou werken.
Lijkt er nu toch op dat MagSafe wat half-baked is...
Wel jammer want het is echt een tof idee.
Waarom die puck aluminium randen heeft ipv gewoon een silicone coating? 🤷♂️
Apple ProRaw is nog niet uitgebracht door Apple.THE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:22:
maar dan is het leuk als het ProRAW is. Of kan dit nog niet?
Ze hebben volgens mij nog helemaal niets verteld over een eventuele releasedatum.
@ 13:35
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
10 * 370 Wp // 2x Daikin RXP35M / FTXM35R
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik moet t zelf nog instellen maar je kunt op deze manier een alternative appearance instellen. Dan heb je n grote(re) kans dat t werkt met mondkapje.Flipm0de schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:26:
Enige nadeel tot nu toe, maar is met alle faceid toestellen, dat het niet werkt met een mondkapjes op. Sta je met je goede gedrag in de appie met je mondkapje je boodschappenlijstje te controleren.
Ik begrijp dat niet.. Ik hoor dit dus constant maar je hebt toch gewoon een toegangscode?Flipm0de schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:26:
Enige nadeel tot nu toe, maar is met alle faceid toestellen, dat het niet werkt met een mondkapjes op. Sta je met je goede gedrag in de appie met je mondkapje je boodschappenlijstje te controleren.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Toegangscode is zo 1995.OMD schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:34:
[...]
Ik begrijp dat niet.. Ik hoor dit dus constant maar je hebt toch gewoon een toegangscode?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ja klopt, hier bij mij aan de kassa ook constant. Face ID is zo 'gewoon' geworden dat daar niet over nagedacht word. 9 van 10 keer is het 10 minuten klungelen en vervolgens 'ok, dan maar met toegangscode'.OMD schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:34:
[...]
Ik begrijp dat niet.. Ik hoor dit dus constant maar je hebt toch gewoon een toegangscode?
Ik kom van een iPhone 6 af dus ik heb geen ervaring met faceid tot gister. Maar als die mijn faceid niet doet dan krijg ik direct de melding toegangscode.
[ Voor 40% gewijzigd door OMD op 24-10-2020 13:40 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dit is m’n eerste telefoon met face id maar ik moet zeggen dat het zo snel en goed werkt dat ik niet meer terug wil! De hele telefoon is natuurlijk ook sneller. Maar wel zo fijn als je je telefoon op de zelfde manier kunt blijven gebruiken, zeker als je je handen vol hebt in een supermarkt. Gewoon gebruiksgemak.OMD schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:34:
[...]
Fijn voor de nieuwsgierige 'meekijkers'...OMD schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:34:
[...]
Nee, ik ben wat dat betreft ook niet echt blij met FaceID in deze tijd.
En al helemaal niet omdat ik tijdens werk nonstop een mondkapje op moet.
En heb inmiddels meerdere malen FaceID proberen in te stellen met een mondkapje gedeeltelijk op (zoals in 't filmpje), resultaat: werkt voor geen meter
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors