‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Maar toen ik in UWA een nachtopname wilde maken viel de kwaliteit daarvan wel wat tegen (vergeleken bij de normale lens). En ik kan niet meer (optisch) inzoomen, blijkbaar is de UWA lens in plaats gekomen van de telelens (tov de XS). Daar had ik niet helemaal op gerekend, als je ook de telelens wilt houden dan heb je dus de 12 Pro nodig. Morgen bij daglicht maar even wat UWA foto's maken, want misschien heb ik daar wel meer aan dan aan de telelens. Die gebruikte ik niet zo vaak.
Ja idemdito met de prijsrange. Ze hadden van mij de Mini best een maxi prijs mogen geven want hoe knap om alles in zo'n klein toestel te proppen, doe dan ook meteen de rvs en mat glas erbij! Had ik nu ook niet zo'n stress qua kleurTHE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:04:
[...]
Onhandelbaar snap ik, dat is fijn aan bijvoorbeeld een Galaxy A41, die gaan de lengte in. Zo ook met Galaxy S20, meer lang dan breed. Apple bied dit helaas niet, waarschijnlijk vanwege de verhoudingen in iOS die niet bepaald flexibel zijn.
Ik had ook gehoopt meer informatie op mijn scherm te krijgen, kleinere iconen, meer tussenruimte. Het is nu een uitgerekte 11 Pro.
Dat beangstigd me wel weer richting 12 Mini: alles zal gepropt zijn om op het scherm te passen.
Mijn boefje is liev!
Herkenbaar. Het ontbreken van de telelens is een van de twee redenen dat ik voor een 12 pro heb gekozen ipv 12 mini. Deze is voor mij namelijk onmisbaar.PhilipsFan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:18:
Nou, de eerste paar uur zitten erop met de iPhone 12. Mooi toestel, lekker snel, lekker dun, ligt fijn in de hand. En ik ben bijzonder onder de indruk van de camera in nachtmodus. Hij geeft inderdaad aan dat hij 3s gaat fotograferen, maar als je het toestel beweegt in die tijd, dan maakt dat niet veel uit voor de foto. Hij berekent blijkbaar welke frames hij wel en niet moet gebruiken in het eindresultaat.
Maar toen ik in UWA een nachtopname wilde maken viel de kwaliteit daarvan wel wat tegen (vergeleken bij de normale lens). En ik kan niet meer (optisch) inzoomen, blijkbaar is de UWA lens in plaats gekomen van de telelens (tov de XS). Daar had ik niet helemaal op gerekend, als je ook de telelens wilt houden dan heb je dus de 12 Pro nodig. Morgen bij daglicht maar even wat UWA foto's maken, want misschien heb ik daar wel meer aan dan aan de telelens. Die gebruikte ik niet zo vaak.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Inderdaad. En wat een verschil!Rivanov schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:17:
[...]
Direct vanuit de Photos app op je Apple TV? Ah, zal zometeen eens testen.
Amen. Mini formaat, rvs, mat glas, goede kleuren zoals de pro’s hebben en telelens, ultra wide lens normale lens. Breng maar op de markt, ruil ik direct mijn 12 pro voor in.JB schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:20:
[...]
Ja idemdito met de prijsrange. Ze hadden van mij de Mini best een maxi prijs mogen geven want hoe knap om alles in zo'n klein toestel te proppen, doe dan ook meteen de rvs en mat glas erbij! Had ik nu ook niet zo'n stress qua kleurVanaf de 6 al onhandig formaat, de X werd weer iets groter, toen de X, vervolgens de 11Pro en nu de 12Pro weer iets groter. Ik heb helaas geen kolenscheppen...
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Geen idee of die 3e lens ook nog past, maar ik geloof het wel. De 12 maakt wederom betere foto's. Ruim toereikend en beter voor mijn OCDTheKerremenke schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:24:
[...]
Amen. Mini formaat, rvs, mat glas, goede kleuren zoals de pro’s hebben en telelens, ultra wide lens normale lens. Breng maar op de markt, ruil ik direct mijn 12 pro voor in.

Mijn boefje is liev!
Vertel eens wat je OCD hier mee te maken heeft? Mijn OCD verteld me juist dat meer rust tussen iconen rustiger ogen voor mij.JB schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:25:
[...]
Geen idee of die 3e lens ook nog past, maar ik geloof het wel. De 12 maakt wederom betere foto's. Ruim toereikend en beter voor mijn OCD
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Helaas, krijg dan ook geen HDR / Dolby Vision logo in beeld. M’n Apple TV staat ingesteld op 4K SDR met matching Range & Framerate.
Normaliter schakelt m’n tv netjes over naar HDR / DV als de content ook in die kwaliteit is, maar bij dit filmpje van m’n 12 Pro niet. Terwijl het wel in HDR staat aangegeven op m’n telefoon.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hou mij even ten goede , maar volgens mij zag ik in de review van The Verge dat Apple een eigen implementatie heeft van HDR/Dolby Vision die niet door alle TVs ondersteund wordt.Nyana schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:16:
[...]
Net ook even geprobeerd. Streamen werkt niet. Vanaf Apple TV pakt ie wel HDR.
Edit;
Vanaf 13:10 wordt het besproken; YouTube: iPhone 12 review: new standard
[ Voor 13% gewijzigd door GertJan2012 op 23-10-2020 21:34 ]
Ik doel op de 3 cameralenzen achteropTHE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:28:
[...]
Vertel eens wat je OCD hier mee te maken heeft? Mijn OCD verteld me juist dat meer rust tussen iconen rustiger ogen voor mij.
Mijn boefje is liev!
Neem aan dat je, je Apple TV wel hebt ge update?Rivanov schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:30:
[...]
Helaas, krijg dan ook geen HDR / Dolby Vision logo in beeld. M’n Apple TV staat ingesteld op 4K SDR met matching Range & Framerate.
Normaliter schakelt m’n tv netjes over naar HDR / DV als de content ook in die kwaliteit is, maar bij dit filmpje van m’n 12 Pro niet. Terwijl het wel in HDR staat aangegeven op m’n telefoon.
[Afbeelding]
Ik gebruik hem met LG oled. Werkt zoals t hoort.
Nu hoorde ik hier dat er een CE logo op de zijkant staat? Dit heb ik niet? of heeft pro dat alleen?
Heb je wel. Maar is alleen goed zichtbaar op gold.sweebee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:37:
Zo net mijn zwarte 12 binnen. Mooie overstap vanaf de 7
Nu hoorde ik hier dat er een CE logo op de zijkant staat? Dit heb ik niet? of heeft pro dat alleen?
Apple bellen? Die kunnen op afstand tests uitvoeren.RBH schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:39:
Ook hier de 12 Pro binnen. Maar hij geeft geen internet via WiFi. Sowieso ging het terugzetten niet helemaal soepel. Dat WiFi verhaal krijg ik ook nog niet opgelost. Iemand tips?
Twee of vier is in dat geval wel beter. Gelukkig kijk ik niet naar de achterkant, dus ik kan het aan.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Kan me niet voorstellen dat dit normaal gedrag is. Haalt het de foto's van je oude iPhone of uit iCloud?Killer61 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:43:
Ik wacht al bijna 5 uur op het terugzetten van de backup van 150 gb vol met foto’s en video’s. Is dat normaal? De stadia van computer naar telefoon ben ik al voorbij, is al ontkoppelt. Ik heb mijn toegangscode ingevoerd maar nog steeds aan het wachten.
De telefoon blijft hangen bij 'het kan enkele minuten duren om je Apple ID te configureren'.
Heb het al 4 keer geprobeerd en zelfs een keer een uur gewacht maar er gebeurt niks.
Ik kom van Android en heb niks over laten zetten. Er gaat iets niet goed lijkt me?
Oude iPhone heb ik niet meer. Ik heb het eerst met itunes overgezet vanuit lokale opslag(ik had paar dagen terug een reservekopie van gemaakt )Duurde een kleine twee uur. Vervolgens telefoon ontkoppelt om het in te stellen. Taal gekozen, face id ingesteld, toegangscode nogmaals ingevoerd. Nu is die aan het laden met nog een scherm van het wachtwoord.THE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:45:
[...]
Kan me niet voorstellen dat dit normaal gedrag is. Haalt het de foto's van je oude iPhone of uit iCloud?
[ Voor 4% gewijzigd door Killer61 op 23-10-2020 21:53 ]
Ja, draai de meest recente Beta versie zelfs.Nyana schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:37:
[...]
Neem aan dat je, je Apple TV wel hebt ge update?
Ik gebruik hem met LG oled. Werkt zoals t hoort.
En heb de LG OLED 65CX
Staat jouw Apple TV ingesteld op 4K SDR of 4K HDR bij de videosettings?
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 23-10-2020 21:54 ]
YouTube: I Broke An iPhone 12 To See How Tough the Ceramic Shield Is!
To press down the extra ~100-ish N's on the iPhone 12 took quite a bit of effort. Based on this value, the iPhone's screen is tougher than most screen protectors I've used.
Scratch Test
-The iPhone 12 had better scratch resistance on the front by a bit. My #7 pick didn't leave the same scratches as the iPhone 11
Ik draai ook de laatste beta icm C7. Ook dezelfde settings als jij hebt. Je hebt HDR opname ook aan staan op de iPhone? ( staat standaard aan volgens mij).Rivanov schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:53:
[...]
Ja, draai de meest recente Beta versie zelfs.
En heb de LG OLED 65CX
Staat jouw Apple TV ingesteld op 4K SDR of 4K HDR bij de videosettings?
Je moet hem even stil houden, daar is die timer voor.Dw1-nl schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:00:
Klopt het dat de night mode niet werkt met maken van een foto in ultrawide mode? Zojuist een foto ultra wide foto gemaakt in de woonkamer en die is nog waziger/onscherper als mijn iphone 4 bij wijze van. Met camera op stand 1x is het goed.
Het beeld wordt steeds meer helder tot die nog een keer “snapt”. Voila scherpe foto.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Nu is het net alsof de metalen rand van de MagSafe op de achterkant krast als je hem eraf wil halen. Zonder hoes ga ik hem niet gebruiken iig.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ja. Zie post van mij hierboven waar je het HDR icoon ziet.Nyana schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:01:
[...]
Ik draai ook de laatste beta icm C7. Ook dezelfde settings als jij hebt. Je hebt HDR opname ook aan staan op de iPhone? ( staat standaard aan volgens mij).
/edit: ik film overigens in 4K 60fps. Misschien dat dat nog een verschil maakt?
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 23-10-2020 22:11 ]
Thanks! Wel jammer dat je hem niet automatisch kan uitschakelen, dat zou wel een fijne feature geweest zijn.dkawa schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:48:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb geen ervaring met 5g en de 12 serie toestellen.. kan alleen een voorbeeld geven van m’n 11 pro. Zakelijk en privé T-Mobile en je ziet duidelijk welke er actief is (z=zakelijk)
Naar mijn idee is het niet mogelijk om je zakelijk nummer Automatisch in te schakelen op werktijden, dat doe je handmatig.
In je contactenlijst geef je duidelijk aan of het een zakelijk of privé contact is. Dus als je gebeld wordt is dit duidelijk op je scherm te zien.
Ik vind de combi fysiek en eSim ideaal🤙🏾
Hoop dat eea een beetje duidelijker voor je is?
Wel makkelijk om de sim gewoon te disablen en enablen neem ik aan? Evt via een shortcut?
Dan kom ik er nog wel overheen
[ Voor 5% gewijzigd door LuNaTiC op 23-10-2020 22:12 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Heel makkelijk uit en aan te zetten: instellingen -> mobiel netwerk. Hier even kiezen welke je wilt aan-/uitzettenLuNaTiC schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:11:
[...]
Thanks! Wel jammer dat je hem niet automatisch kan uitschakelen, dat zou wel een fijne feature geweest zijn.
Wel makkelijk om de sim gewoon te disablen en enablen neem ik aan? Evt via een shortcut?
Dan kom ik er nog wel overheen
iPhone 12 in het zwart met 128GB, het OLED scherm is echt fantastisch mooi
Morgen gelijk een screenprotector laten plaatsen en in de middag komt mijn originele Apple hoes binnen

Iedereen heel veel plezier met zijn nieuwe toestel!

Zelfde geldt overigens ook voor Apple Music, hier voor beide drie maanden op proef.Rivanov schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:19:
Krijg nu ook de melding voor 3 maanden gratis Apple Arcade.
Rupsen, Rapsen.
Gemist. Maar heb alle settings hetzelfde staan. Misschien helpt een reboot van je Apple TV. Anders wachten op een software update. 14.2 gm zal eerdaags wel verschijnen.Rivanov schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:09:
[...]
Ja. Zie post van mij hierboven waar je het HDR icoon ziet.
/edit: ik film overigens in 4K 60fps. Misschien dat dat nog een verschil maakt?
Nadeel dat hij volgens mij automatisch over gaat in betaald abbo.Metian schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:24:
[...]
Zelfde geldt overigens ook voor Apple Music, hier voor beide drie maanden op proef.
YouTube: IPHONE 12 Pro Drop Test
[ Voor 10% gewijzigd door Teknix1982 op 23-10-2020 22:30 ]
Zijn toch nog wel een paar kliks, we zouden natuurlijk geen tweakers zijn als we niet zouden proberen dit te vereenvoudigen...dkawa schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:16:
[...]
Heel makkelijk uit en aan te zetten: instellingen -> mobiel netwerk. Hier even kiezen welke je wilt aan-/uitzetten

Ik vond een paar shortcuts, ben benieuwd of dit bij jou werkt?
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Had hetzelfde probleem, maar een harde herstart (volume omhoog indrukken, volume omlaag indrukken en powerknop ingedrukt houden) werkte bij mij pas na het met een kabel koppelen aan een pc. Daarna sloeg mijn IPhone deze stap meteen over, dus had het op de achtergrond al lang gedaan maar liet het niet zien.patrickll schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:46:
Kan iemand mij helpen?
De telefoon blijft hangen bij 'het kan enkele minuten duren om je Apple ID te configureren'.
Heb het al 4 keer geprobeerd en zelfs een keer een uur gewacht maar er gebeurt niks.
Ik kom van Android en heb niks over laten zetten. Er gaat iets niet goed lijkt me?
Ja na die drie maanden wel. Maar heb het gewoon in de agenda staan om hem weer van te voren stop te zetten! 😎Teknix1982 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:24:
[...]
Nadeel dat hij volgens mij automatisch over gaat in betaald abbo.
Rupsen, Rapsen.
Had dit ook bij mijn iPhone x naar iPhone XS max overzetting voor mijn vriendin. Daar was het probleem verholpen door te zorgen dat beide op iOS 14.1 zaten.Schaapyo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:31:
[...]
Had hetzelfde probleem, maar een harde herstart (volume omhoog indrukken, volume omlaag indrukken en powerknop ingedrukt houden) werkte bij mij pas na het met een kabel koppelen aan een pc. Daarna sloeg mijn IPhone deze stap meteen over, dus had het op de achtergrond al lang gedaan maar liet het niet zien.
©2004
18W-oplader kan iPhone 12 niet snelladen
https://www.iculture.nl/n...iphone-12-niet-snelladen/
Redelijk fake wat mij betreft..Teknix1982 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:29:
Deze is sneu.. geen bewuste drop test.
Als je zo een nieuwe iPhone openmaakt dan verdien je het ook.Teknix1982 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:29:
Heb ik ook nog even aan gedacht maar waar zou je dat aan kunnen zien? Behalve dat hij even een vreemde beweging maakt wanneer hij de deksel eraf haalt.
Ik heb zo vaak mijn iPhones zonder hoesje van zo’n hoogte laten vallen en bijna altijd slechts een krasje. Je moet pech hebben dat de hoek verkeerd valt om wat te laten barsten. Wel vroeger een keer de 3G van de fiets laten vallen en toen was het scherm gebarsten. En mijn XS een keer een hoekje wat gebarsten vlak boven de camera. Maar echt no way dat je telefoon zo uit elkaar kan spatten, toch?
Ook dat, maar let vooral op de manier waarop die de telefoon uit het doosje “werpt”Steven030 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:47:
[...]
Ik heb zo vaak mijn iPhones zonder hoesje van zo’n hoogte laten vallen en bijna altijd slechts een krasje. Je moet pech hebben dat de hoek verkeerd valt om wat te laten barsten. Wel vroeger een keer de 3G van de fiets laten vallen en toen was het scherm gebarsten. En mijn XS een keer een hoekje wat gebarsten vlak boven de camera. Maar echt no way dat je telefoon zo uit elkaar kan spatten, toch?
Dat is dus niet waar. Je kunt prima 18W snelladen. Met de 20W lader laad je natuurlijk iets sneller. Het is het verschil tussen 2 Ampere en 2.22 Ampere op 9 Volt. En om de iPhone 12 in 30 min op te laden naar 50% heb je dus de 20W lader nodig terwijl dat bij de iPhone 11 nog 18W was. Dat is waar het support artikel op doelt, alleen staat het niet zo geschreven (is mijn opvatting dan).THE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:42:
Nou, lekker dan...
[ Voor 14% gewijzigd door swv op 23-10-2020 22:56 ]
Dit is echt jammer.THE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:42:
Nou, lekker dan...
Bij de iPad Pro 2020 modellen zat ook al een 18W lader. Ik vraag me af waarom deze niet geschikt is voor snelladen op de iPhone 12.
To be, or not to be...
Kan je snelladen ook blokkeren/uitschakelen? Ik bedoel, mijn iPhone hangt elke nacht aan de lader en hoeft dus niet snel opgeladen te worden. Ik wil juist dat ie dat een beetje langzaam doet, want dat schijnt goed voor je levensduur van je batterij te zijn.THE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:42:
Nou, lekker dan...
Wel een mooi goedkoop alternatief wordt er in het artikel aangeboden. Wist niet dat Ikea die dingen verkocht.THE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:42:
Nou, lekker dan...
Ikea verkoopt toch ook iPhones? Zo'n blauwe dacht ik....xven0mxz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:51:
[...]
Wel een mooi goedkoop alternatief wordt er in het artikel aangeboden. Wist niet dat Ikea die dingen verkocht.
Schijnt dat je hem zelf in elkaar moet zetten..GioStyle schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:53:
[...]
Ikea verkoopt toch ook iPhones? Zo'n blauwe dacht ik....
[ Voor 5% gewijzigd door xven0mxz op 23-10-2020 22:54 ]
Zet Geoptimaliseerd opladen aan. Dit zorgt dat hij tot 80% oplaad en wanneer je bijvoorbeeld een wekker hebt staan dan laad hij pas weer verder na een bepaalde tijd en hij checkt je oplaadroutine.GioStyle schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:51:
[...]
Kan je snelladen ook blokkeren/uitschakelen? Ik bedoel, mijn iPhone hangt elke nacht aan de lader en hoeft dus niet snel opgeladen te worden. Ik wil juist dat ie dat een beetje langzaam doet, want dat schijnt goed voor je levensduur van je batterij te zijn.
Juist het de hele nacht aan de oplader leggen is niet goed voor de levensduur.GioStyle schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:51:
[...]
Kan je snelladen ook blokkeren/uitschakelen? Ik bedoel, mijn iPhone hangt elke nacht aan de lader en hoeft dus niet snel opgeladen te worden. Ik wil juist dat ie dat een beetje langzaam doet, want dat schijnt goed voor je levensduur van je batterij te zijn.
Wat is nou eigenlijk echt het voordeel van een draadloze lader met magneet? Komt toch wel heel erg in de buurt van gewoon het inpluggen van een stekker? Mooie van het draadloos laden van mijn X is dat ik hem gewoon zonder moeite van de lader af kan kappen. Die magsafe moet je er echt af pakken lijkt me?TheKerremenke schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:06:
Kleur is pacific blue, maar door de Hue tafelverlichting lijkt ie net grijs. Eveneens wat pics van de MagSafe. Werkt prima, alhoewel het met een MagSafe hoes eromheen fijner werkt lijkt me.
Nu is het net alsof de metalen rand van de MagSafe op de achterkant krast als je hem eraf wil halen. Zonder hoes ga ik hem niet gebruiken iig.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
K
Staat bij default aan naar mijn weten.Tinxian schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:55:
[...]
Zet Geoptimaliseerd opladen aan. Dit zorgt dat hij tot 80% oplaad en wanneer je bijvoorbeeld een wekker hebt staan dan laad hij pas weer verder na een bepaalde tijd en hij checkt je oplaadroutine.
Ik neig naar fake, de manier van openen en vervolgens een soort schud beweging zodat het toestel los komt ziet er onnatuurlijk uit. Ook lijkt het toestel wel heel makkelijk uit elkaar te ‘spatten’. Ik heb mijn twijfels.Teknix1982 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:29:

Goh, dat vermeldt Gonny niet.swv schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:50:
[...]
Dat is dus niet waar. Je kunt prima 18W snelladen. Met de 20W lader laad je natuurlijk iets sneller. Het is het verschil tussen 2 Ampere en 2.22 Ampere op 9 Volt. En om de iPhone 12 in 30 min op te laden naar 50% heb je dus de 20W lader nodig terwijl dat bij de iPhone 11 nog 18W was. Dat is waar het support artikel op doelt, alleen staat het niet zo geschreven (is mijn opvatting dan).
Dus stel: ik laadt een iPhone 12 binnen 30 minuten tot 50% op. In diezelfde 30 minuten lukt het met een 18W-lader tot ongeveer 40%? En 50% duurt dan 40 minuten?
Dan vind ik het allemaal niet zo spannend, daarvoor ga ik geen nieuwe laders kopen. Meest van tijd laad ik ‘s nachts op of in de auto.
Ja dat schudden zag ik ook. Maar of de telefoon bij vallen niet zo spat ligt ook aan hoe hij de grond raakt vermoed ik. Ik test het zelf maar niet uit.Dutchy88 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:59:
[...]
Ik neig naar fake, de manier van openen en vervolgens een soort schud beweging zodat het toestel los komt ziet er onnatuurlijk uit. Ook lijkt het toestel wel heel makkelijk uit elkaar te ‘spatten’. Ik heb mijn twijfels.
Dat is inderdaad de juiste uitlegTHE_BASE schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:08:
[...]
Goh, dat vermeldt Gonny niet.
Dus stel: ik laadt een iPhone 12 binnen 30 minuten tot 50% op. In diezelfde 30 minuten lukt het met een 18W-lader tot ongeveer 40%? En 50% duurt dan 40 minuten?
Dan vind ik het allemaal niet zo spannend, daarvoor ga ik geen nieuwe laders kopen. Meest van tijd laad ik ‘s nachts op of in de auto.
https://youtu.be/hDZIKntWMG0
Teruggezet van een backup of ingesteld als nieuwe iPhone? Dat kan je nog eens proberen. Anders denk ik dat je maandag Apple moet bellen, want dan lijkt het me een defecte unit inderdaad....Marches schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:17:
Hi Tweakers. Nieuw hier. Vandaag als jarenlang trouwe iPhone gebruiker mijn iPhone 12 pro in ontvangst genomen. Zojuist tegen serieus camera issue aangelopen. Autofocus werkt niet naar behoren. Mijn vorige iPhones incl de 11 pro hadden dit issue niet. Is kan iemand dit reproduceren of heb ik een defecte unit?
Wat is nu een goede camera-app? Halide is niet meer interessant qua prijs, Adobe Lightroom geprobeerd, vrij ingewikkeld. Wil morgen maar eens een paar mooie herfstfoto’s gaan maken, maar dan is het leuk als het ProRAW is. Of kan dit nog niet?
Die 5g speeds bij Vodafone is maar laag.. ik haal dat met 4g bij T mobile, zelfs nog meerAlcides schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:17:
[Afbeelding]
Heb even een speed test gedaan met 5g en daarna op 4g. Toch een aardige verbetering (Vodafone).
:strip_exif()/f/image/aHywYj1q3XaXp9iPqyFcKn2V.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door dkawa op 23-10-2020 23:34 ]
Ik heb een iCloud backup teruggezet. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat iets met de autofocus te maken kan hebben? Het is de main lens die het veroorzaakt. De andere 2 focussen wel goed. Fijn dit 🧐Dennisweb schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:21:
[...]
Teruggezet van een backup of ingesteld als nieuwe iPhone? Dat kan je nog eens proberen. Anders denk ik dat je maandag Apple moet bellen, want dan lijkt het me een defecte unit inderdaad....
Weet jij of iemand hoe je een eSim overzet. Ik heb tmobile als zakelijke lijn maar ik krijg 'm niet overgezet op de nieuwe iphone.dkawa schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:25:
[...]
Die 5g speeds bij Vodafone is maar laag.. ik haal dat met 4g bij T mobile, zelfs nog meer
Apple heeft op hun site wel een manier (klik). Maar bij mij staat er onder mijn zakelijke nummer dat het niet ondersteund wordt. Nu loop ik alsnog met 2 telefoons haha

:strip_exif()/f/image/j19KrtDagiAQzr7a9wQFItup.jpg?f=fotoalbum_large)
Huh wat is er met die 4G snelheden van jou joh?Alcides schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:17:
[Afbeelding]
Heb even een speed test gedaan met 5g en daarna op 4g. Toch een aardige verbetering (Vodafone).
Ik haal hier op Vodafone (en Binnen) 184/38 op 4G.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Even geprobeerd maar die van mij heeft dit ook volgens mij. Even proberen de komende dagen anders retourMarches schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:17:
Hi Tweakers. Nieuw hier. Vandaag als jarenlang trouwe iPhone gebruiker mijn iPhone 12 pro in ontvangst genomen. Zojuist tegen serieus camera issue aangelopen. Autofocus werkt niet naar behoren. Mijn vorige iPhones incl de 11 pro hadden dit issue niet. Is kan iemand dit reproduceren of heb ik een defecte unit?
Echt bizar. Ik heb net de 11 pro en 12 pro naast elkaar op dezelfde tekst laten focussen. 11 pro spot on scherp. 12 pro iedere keer blurry. Zal morgen een factory reset doen, maar anders direct retour idd.Arthur-94 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:35:
[...]
Even geprobeerd maar die van mij heeft dit ook volgens mij. Even proberen de komende dagen anders retour
Dan lijkt het me iets met de main lens inderdaad. Maar als ik dan lees dat een aantal mensen onder je het ook hebben, twijfel ik of het toch niet iets softwarematigs is.Marches schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:27:
[...]
Ik heb een iCloud backup teruggezet. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat iets met de autofocus te maken kan hebben? Het is de main lens die het veroorzaakt. De andere 2 focussen wel goed. Fijn dit 🧐
Nog iemand die last had van wat focus?jdiezrequejo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:29:
[Afbeelding]
Vond het toch al geen mooie kleur blauw... op naar zwart 😅

Mijn boefje is liev!
Klopt helemaal. Inpluggen is eigenlijk net zo handig. Het is meer voor de toekomst denk ik. Poort loze iPhone enzo. Wel handig voor in de auto om op te laden. Weet je zeker dat ie blijft zitten. Ben er nog over na aan het denken om die MagSafe in de auto vast te plakken en daarop de iPhone. Of tzt MagSafe mount kopen.royhoi schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:57:
[...]
Wat is nou eigenlijk echt het voordeel van een draadloze lader met magneet? Komt toch wel heel erg in de buurt van gewoon het inpluggen van een stekker? Mooie van het draadloos laden van mijn X is dat ik hem gewoon zonder moeite van de lader af kan kappen. Die magsafe moet je er echt af pakken lijkt me?
Geen idee, nooit echt bij stil gestaan eigenlijk. Heb gewoon een red abbo.Donstil schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:32:
[...]
Huh wat is er met die 4G snelheden van jou joh?
Ik haal hier op Vodafone (en Binnen) 184/38 op 4G.
Krijg m'n eSim van tmobile niet over anders had ik die ook even getest en vergeleken.
Misschien te maken met de dekking hiero, ff kijken wat de dekkingskaart erover zegt.
Hier in Zoetermeer haal ik 220Mbps op 4G. 5G is een fractie. Sneller. Heb het daarom voorlopig uitgezet.Alcides schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:17:
[Afbeelding]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik heb ook T-Mobile Zakelijk. Heb nog geen iPhone 12, want ik wacht op de Pro Max.Alcides schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:32:
[...]
Weet jij of iemand hoe je een eSim overzet. Ik heb tmobile als zakelijke lijn maar ik krijg 'm niet overgezet op de nieuwe iphone.
Apple heeft op hun site wel een manier (klik). Maar bij mij staat er onder mijn zakelijke nummer dat het niet ondersteund wordt. Nu loop ik alsnog met 2 telefoons haha
[Afbeelding]
Volgens mij kun je via My T-Mobile een nieuwe e-sim ‘bestellen’. Voor zover ik weet is dat tot 2x per jaar gratis. Je krijgt dan een nieuwe e-sim die je kunt downloaden en installeren op je nieuwe iPhone 12.
Zodra die e-sim geactiveerd is op je iPhone 12, vervalt deze op je oude toestel. Let wel: T-Mobile zegt op Twitter dat 5G en e-sim niet naar behoren werkt.
Dat is ook meteen de reden waarom ik een fysieke simkaart besteld heb (mijn zakelijke abonnement is ook mijn persoonlijke nummer). Als ik mijn iPhone 11 Pro Max ga verkopen, ga ik tussentijds mogelijk even de Galaxy S10 Plus gebruiken. Die heeft geen e-sim.
In de auto lijkt het me inderdaad mooi. Ben benieuwd of die sterk genoeg gaat zijn. Hier op m’n nachtkastje blijft voorlopig m’n oude draadloze lader liggen 😆TheKerremenke schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:43:
[...]
Klopt helemaal. Inpluggen is eigenlijk net zo handig. Het is meer voor de toekomst denk ik. Poort loze iPhone enzo. Wel handig voor in de auto om op te laden. Weet je zeker dat ie blijft zitten. Ben er nog over na aan het denken om die MagSafe in de auto vast te plakken en daarop de iPhone. Of tzt MagSafe mount kopen.
K
T mobile KS bellen. Ik had vorig jaar grote problemen om m’n privé nummer (esim) van m’n Xs Max naar m’n 11 pro overgezet te krijgen.. begon begin december 2019 en was pas in week 2 van dit jaar opgelost!! Was echt 1 groot drama...Alcides schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:32:
[...]
Weet jij of iemand hoe je een eSim overzet. Ik heb tmobile als zakelijke lijn maar ik krijg 'm niet overgezet op de nieuwe iphone.
[Afbeelding]
Puur softwarematig. Binnen enkele dagen komt er een nieuwe softwareupdate uit en dan zal het vast en zeker beter zijn! Geduld is een schone zaak, ondanks de hoge prijs.Marches schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:39:
[...]
Echt bizar. Ik heb net de 11 pro en 12 pro naast elkaar op dezelfde tekst laten focussen. 11 pro spot on scherp. 12 pro iedere keer blurry. Zal morgen een factory reset doen, maar anders direct retour idd.
[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 23-10-2020 23:50 ]
Heb je dat ook als je dat met portretmodus doet? Op dezelfde tekstMarches schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:17:
Hmm ik ga het even proberen, thanks!Dennisweb schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:48:
[...]
Ik heb ook T-Mobile Zakelijk. Heb nog geen iPhone 12, want ik wacht op de Pro Max.
Volgens mij kun je via My T-Mobile een nieuwe e-sim ‘bestellen’. Voor zover ik weet is dat tot 2x per jaar gratis. Je krijgt dan een nieuwe e-sim die je kunt downloaden en installeren op je nieuwe iPhone 12.
Zodra die e-sim geactiveerd is op je iPhone 12, vervalt deze op je oude toestel. Let wel: T-Mobile zegt op Twitter dat 5G en e-sim niet naar behoren werkt.
Dat is ook meteen de reden waarom ik een fysieke simkaart besteld heb (mijn zakelijke abonnement is ook mijn persoonlijke nummer). Als ik mijn iPhone 11 Pro Max ga verkopen, ga ik tussentijds mogelijk even de Galaxy S10 Plus gebruiken. Die heeft geen e-sim.
Schiet mij net te binnen, als ik een eSim erbij neem dan werkt 5g volgens mij niet meer.
Las ergens dat 5g niet ondersteund word bij dual sim

Dat is correct en tevens juist. 5G werkt nog niet Dual SIM. Daar brengt Apple later dit jaar een update voor uit.Alcides schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:51:
[...]
Hmm ik ga het even proberen, thanks!
Schiet mij net te binnen, als ik een eSim erbij neem dan werkt 5g volgens mij niet meer.
Las ergens dat 5g niet ondersteund word bij dual sim. Ook even testen zo.
Kun je anders eens de Public Beta van iOS 14.2 installeren? Wellicht is het dan opgelost?Marches schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:17:
Puur ter vermaak even de 11 pro erbij gepakt. Zie het verschil 😌Dennisweb schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:56:
[...]
Kun je anders eens de Public Beta van iOS 14.2 installeren? Wellicht is het dan opgelost?
https://youtu.be/r49RkZV2KPs
Thanks, het is mij gelukt om de eSim werkend te krijgen via de tmobile app.Dennisweb schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:55:
[...]
Dat is correct en tevens juist. 5G werkt nog niet Dual SIM. Daar brengt Apple later dit jaar een update voor uit.
Heb daarna mijn fysieke kaart d'r uitgehaald en kreeg toen weer 5g via tmobile.
Speedtest op zowel 4g als 5g geeft mij maar 75 mbps. Nog slechter als vodafone

5G is voor mij persoonlijk nog niet echt een voordeel, zelfs afwezig met dual sim.
Jammer dit.
Hmm die randen zijn toch best gevoelig voor een drop. Op de 11 waren de randen rond en dus iets minder impact gevoelig als de hoeken van de 12.
Goed. En begin nu eens als ‘nieuwe iPhone’ in plaats van reservekopie? Dit is wat Apple je ook gaat vragen. En het kan echt wonderen doen.RBH schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:25:
Nou, morgen maar bellen met Apple, zéér traag internet over 4G/5G, geen internet over Wifi, terugzetten van apps duurt dus automatisch een eeuw.
Jammer dit.
Ik zou het graag willen doen, maar ik kan niet opnieuw installeren omdat ik niet kan uitloggen bij iCloud, want geen internet.Dennisweb schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:30:
[...]
Goed. En begin nu eens als ‘nieuwe iPhone’ in plaats van reservekopie? Dit is wat Apple je ook gaat vragen. En het kan echt wonderen doen.
Ga eens naar Instellingen >> Algemeen >> Stel opnieuw in >> Herstel netwerkinstellingen.RBH schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:37:
[...]
Ik zou het graag willen doen, maar ik kan niet opnieuw installeren omdat ik niet kan uitloggen bij iCloud, want geen internet.(Of ik doe iets fout, dat kan ook hoor)
Misschien dat je dan toch opeens verbinding krijgt? En stel bij je Wifi settings eens handmatig een IP in?
Herstel netwerkinstellingen deed het hem niet, handmatig een IP adres ook niet helaas.Dennisweb schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:50:
[...]
Ga eens naar Instellingen >> Algemeen >> Stel opnieuw in >> Herstel netwerkinstellingen.
Misschien dat je dan toch opeens verbinding krijgt? En stel bij je Wifi settings eens handmatig een IP in?
Dat slot kun je er wel afkrijgen als je een Mac bij de hand hebt.RBH schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:55:
[...]
Herstel netwerkinstellingen deed het hem niet, handmatig een IP adres ook niet helaas.
Klik in de app Zoek mijn op de Mac op 'Apparaten'.
Selecteer in de lijst met apparaten het apparaat dat je wilt verwijderen.
Klik op de infoknop op de kaart en klik op 'Verwijder dit apparaat'.
Als je een apparaat verwijdert uit Zoek mijn, wordt het activeringsslot meteen verwijderd en kun je je apparaat weggeven of verkopen.
Bron: Apple.
Dit zet Zoek mijn iPhone ook uit. Dan kun je als ‘t goed is een full reset doen.
Mijn dank is groot, ik heb zo de iPhone weten te wissen en heb hem nu als compleet nieuwe iPhone geconfigureerd. Dat wordt handmatig apps terugzetten nu.Dennisweb schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:58:
[...]
Dat slot kun je er wel afkrijgen als je een Mac bij de hand hebt.
Klik in de app Zoek mijn op de Mac op 'Apparaten'.
Selecteer in de lijst met apparaten het apparaat dat je wilt verwijderen.
Klik op de infoknop op de kaart en klik op 'Verwijder dit apparaat'.
Als je een apparaat verwijdert uit Zoek mijn, wordt het activeringsslot meteen verwijderd en kun je je apparaat weggeven of verkopen.
Bron: Apple.
Dit zet Zoek mijn iPhone ook uit. Dan kun je als ‘t goed is een full reset doen.
Maar thanks!
Oh ja, en Wifi doet het nu wel (vooralsnog).
RBH schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:10:
[...]
Mijn dank is groot, ik heb zo de iPhone weten te wissen en heb hem nu als compleet nieuwe iPhone geconfigureerd. Dat wordt handmatig apps terugzetten nu.![]()
Maar thanks!
Oh ja, en Wifi doet het nu wel (vooralsnog).
Graag gedaan! En werkt je mobiele data nu ook?
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 12, Mini & Pro] bescherming / screenprotectors