Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zonde dat ze niet voor ronde volume knopjes gaan als ik dit zo zie. Had een leuke hint naar het verleden geweest.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Killer61 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:04:
Iedereen heeft het over batterijduur met 5G. Waarom zou je dat op dit moment überhaupt willen gebruiken in Nederland. De snelheden zijn volgens mij amper hoger dan 4G. Op korte termijn zal dat ook niet zo snel veranderen. In andere landen is 5G al veel verder (Azië en midden-oosten). Sommige doen 3 of meer jaren met hun toestel dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Nou ik zit in 5G gebied toevallig en een simpele Speedtest toen een collega zijn S20 Ultra kreeg gaf toch al snel 100 Mbit meer per seconde.

Nu ben ik niet heel hyped over 5G omdat ik toch 90% van de tijd thuis zit op sneller WiFi maar toch 8)7

Edit: ik doe overigens niet aan het uitschakelen van features t.b.v een iets betere batterijduur. Ding is einde dag toch wel leeg. Of dat dan 22:30 is of 22:19 maakt mij persoonlijk nooit zoveel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 22-10-2020 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amilo123 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:33:
Is al een tijd geleden dat ik data van een oude naar een nieuwe iPhone heb overgezet. Werkt een iCloud back-up kopie makkelijk, of beter verbinden met de pc en via iTunes?
Nergens voor nodig. Gewoon de iPhone uit de doos halen en naast je huidige telefoon leggen.... Daarna hoef je alleen maar de instructies op het scherm te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Komt dan ook de data van de apps mee, dus instellingen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RigolleM schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:58:
[...]

Blurring dan...

Portrait mode uses the cameras in compatible iPhone models to create a depth-of-field effect. This lets you compose a photo that keeps your subject sharp while blurring the background

Bron: https://support.apple.com...ie%20in%20Portrait%20mode.
Ik heb het niet over portraitmode. Ik denk dat de LIDAR ingezet wordt om scherptediepte/blur te creëren bij de 12 Pro's, die werkt tot 5 meter afstand.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:32

JTfoto

Work hard

GKW schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:42:
Als je een recente kopie hebt, dan ga je op je nieuwe toestel na geen verschil merken (dus ja, alles wordt meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Recente kopie in iCloud? Maar daar worden toch niet alle instellingen meegenomen? Toch alleen als je via iTunes met ondertekening een reservekopie maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

AJM

GKW schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:42:
Bankieren apps zal je opnieuw moeten activeren, verder worden veel instellingen gewoon overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Dan ga ik dat proberen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Al die testjes m.b.t. tot de batterij en de camera... Al die minimale verschillen... iPhone 12 is lelijk/mooi, iPhone 12 Pro is lelijk/mooi... Mensen toch, ga er nou eens lekker van genieten en wees blij voor de ander. :(:)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
FirePuma142 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:44:
[...]

Ik heb het niet over portraitmode. Ik denk dat de LIDAR ingezet wordt om scherptediepte/blur te creëren bij de 12 Pro's, die werkt tot 5 meter afstand.
Als je blur krijgt bij normale daglicht foto's die geen portretten zijn dan is dat niet goed, ook niet als je lidar niet weet wtf die moet blurren of niet. Als ik er voor kies om een gewone foto te maken wil ik scherpte, over de hele foto. İk wil niet dat lidar dat voor mij bepaald, ik dacht juist dat lidar voor scherpere foto's zou zorgen. Wat een tegenvaller. Maar ja dit is nog de eerste camera review, moet de rest nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GKW schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:45:
Recente kopie in iCloud? Maar daar worden toch niet alle instellingen meegenomen? Toch alleen als je via iTunes met ondertekening een reservekopie maakt?
iTunes is echt niet meer nodig. (Al sinds de iphone5)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 22-10-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Thanks. Ben nog een beetje OldSkool ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 08:36
Ik laat in eerste instantie 5G gewoon aanstaan en zie dan vanzelf hoe het loopt.
Op de dagen dat je langer buiten bereik van een oplader bent kun je vooraf eenvoudig de "energiebesparingsmodus" aanzetten. Dat is in ieder geval wat ik nu al doe als ik een dag lang met de hond de natuur in ga.

Ik zit op dit moment zelf met een iPhone X, batterij is niet eens 100% meer en toch loop ik zelden tegen een ongemakkelijk lage batterij aan. Ik verwacht eerlijk waar geen problemen met de nieuwe 12 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Nergenss schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

Als je blur krijgt bij normale daglicht foto's die geen portretten zijn dan is dat niet goed, ook niet als je lidar niet weet wtf die moet blurren of niet. Als ik er voor kies om een gewone foto te maken wil ik scherpte, over de hele foto. İk wil niet dat lidar dat voor mij bepaald, ik dacht juist dat lidar voor scherpere foto's zou zorgen. Wat een tegenvaller. Maar ja dit is nog de eerste camera review, moet de rest nog zien.
Ik vind foto's waarbij de achtergrond in focus is wanneer er een duidelijk voorwerp/persoon het lijdend voorwerp van de foto is juist het kenmerk van een smartphonefoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:43
Er zijn nog helemaal geen krastesten bekend? Ik twijfel nog over screen protector. Ik las in de review van TechChrunch dat er al snel krasjes ontstonden op de testmodellen (maar dat er ook niet voorzichtig mee is omgegegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

X-GeaR schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:17:
Er zijn nog helemaal geen krastesten bekend? Ik twijfel nog over screen protector. Ik las in de review van TechChrunch dat er al snel krasjes ontstonden op de testmodellen (maar dat er ook niet voorzichtig mee is omgegegaan).
Ga er maar vanuit dat het ruk is. Sinds de X geen eer meer aan te behalen met al die marketingkreten en 4x sterker... Enige wat ze doen is zachter glas erin zetten. Ik wil straks wel kunnen kiezen tussen;

- ik laat mijn telefoon niet vallen --> fatsoenlijk glas
- ik laat mijn telefoon vallen --> zacht glas

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 22-10-2020 09:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 20:43
Echt nog nooit krassen oid op mijn scherm gehad en ook nog nooit screenprotector gehad (vind ik ondingen).

Beetje geluk en ga er voorzichtig mee om denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
FirePuma142 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

Ik vind foto's waarbij de achtergrond in focus is wanneer er een duidelijk voorwerp/persoon het lijdend voorwerp van de foto is juist het kenmerk van een smartphonefoto.
Tuurlijk niet, daar heb je de portretmodus voor, dan kan je hem blurren naar hartenlust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

X-GeaR schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:17:
Op mijn 11 Pro heb ik ook wat krasjes op mijn scherm terwijl ik dat hiervoor amper tot niet had. Je ziet ze alleen als het scherm uitstaat en in het juiste licht maar toch.
En de 11 Pro is zowaar nog niet uit mijn handen geglipt (gebeurde nog wel eens..)

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 22-10-2020 09:32 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:43
fetix1 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:31:
Echt nog nooit krassen oid op mijn scherm gehad en ook nog nooit screenprotector gehad (vind ik ondingen).

Beetje geluk en ga er voorzichtig mee om denk ik.
Klopt, ik ook niet, alleen bij de 11 Pro Max dus nu een aantal haarkrassen (duidelijk zichtbaar bij strijklicht). Ze waren er in één keer (terwijl ik heel voorzichtig was), dus mogelijk een zandkorrel in mijn broekzak, of iets in die richting.

Ik ga ook voor 'naakt' (uiteraard wel met hoesje) of scratch tests moeten aantonen dat het scherm veel zachter is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:56
FirePuma142 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:44:
[...]

Dit zullen we morgen eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
JB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:19:
[...]

Ga er maar vanuit dat het ruk is. Sinds de X geen eer meer aan te behalen met al die marketingkreten en 4x sterker... Enige wat ze doen is zachter glas erin zetten. Ik wil straks wel kunnen kiezen tussen;

- ik laat mijn telefoon niet vallen --> fatsoenlijk glas
- ik laat mijn telefoon vallen --> zacht glas
Zachter glas? Ik krijg de indruk dat het glas juist 'harder' is in de 12, als ik de berichten van apple mag geloven.
Maar zachter klinkt wel logisch, geeft meer mee dus zal minder snel breken. Bedoel je dat met zachter?

Acties:
  • +6 Henk 'm!
hk12nl schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:52:
Al die testjes m.b.t. tot de batterij en de camera... Al die minimale verschillen... iPhone 12 is lelijk/mooi, iPhone 12 Pro is lelijk/mooi... Mensen toch, ga er nou eens lekker van genieten en wees blij voor de ander. :(:)
Genieten? Ding komt morgen pas uit, we hebben nog niets anders! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Nergenss schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

Is afhankelijk van situatie tot situatie. Als ik het voorwerp alle aandacht wil geven, zet ik mijn diafragma bv. op f2.8 en als ik alles scherp wil ga ik naar f8 en meer, afhankelijk hoe ver/dicht ik van het voorwerp sta. Dit kan niet met een smartphone, want deze hebben allemaal een vast brandpuntafstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

Genieten? Ding komt morgen pas uit, we hebben nog niets anders! :P
Max pas volgende maand :( Dus nog langer wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Nergenss schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Tuurlijk niet, daar heb je de portretmodus voor, dan kan je hem blurren naar hartenlust.
Ik denk dat we elkaar niet begrijpen. Een foto gemaakt met een fototoestel heeft normaliter juist alleen het hoofdonderwerp in focus, bij smartphones is dat door lens en/of softwarebeperkingen anders. Daarom is een foto met een duidelijk hoofdonderwerp waarbij wel de gehele foto scherp is voor mij een typische smartphonefoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Toch de knoop gister doorgehakt, twijfelde heel lang om te gaan voor de iPhone 12 Pro Max.
Maar ben toch uiteindelijk gegaan voor de standaard iPhone 12 Product red 128GB.

Ik gebruik nu de Xiaomi 9T, dus het zal weer even wennen zijn om terug te gaan naar de iPhone. Maar ik wissel om de zoveel jaar vaker. De ene keer IOS dan weer Android etc. :P

Zelf gok ik dat ik de extra camera functies niet zo zeer zal merken. De 12 standaard is prima en ook nog wat fijner in de hand 6.1" ipv 6.7. Heb nu een 6.3" ongeveer scherm dus het zal wel iets inleveren zijn. Maar ik ben blij dat er nu een OLED scherm in zit wat ik ook had met mijn Xiaomi. :)

Nu afwachten of ik de Product RED wel mooi vindt, als ik de video en opmerking van MKBHD moet geloven is het meer perzik kleur. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23

Grote kans dat dit glas in de iPhone 12 Pro wordt gebruikt. Ben ook benieuwd naar de scratch tests maar er staat nog niets online.

Edit: Apple claimt 4x better drop performance en dat zie ik in deze video ook terug komen. Fingers crossed.

[ Voor 19% gewijzigd door Sluw op 22-10-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sluw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:06:
[YouTube: Corning® Gorilla® Glass Victus™]

Grote kans dat dit glas in de iPhone 12 Pro wordt gebruikt. Ben ook benieuwd naar de scratch tests maar er staat nog niets online.

Edit: Apple claimt 4x better drop performance en dat zie ik in deze video ook terug komen. Fingers crossed.
Het is Corning Ceramic Shield, dat beter zou moeten zijn dan Victus.

https://www.theverge.com/...displays-ceramic-hardened

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
FirePuma142 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:17:
[...]

Het is Corning Ceramic Shield, dat beter zou moeten zijn dan Victus.

https://www.theverge.com/...displays-ceramic-hardened
Ah, toch geen Victus. Maar waar zie je dat dat beter zou moeten zijn dan Victus? Mooie verhalen allemaal, ben benieuwd naar de realiteit, hopelijk komt dat in de buurt.

Wat een namen allemaal. Corning’s Gorilla Glass Victus. Corning is toch gewoon het bedrijf? Victus is ook Corning’s Gorilla Glass. Is shield niet gewoon Apples marketing?

Edit 2: Ah, zie nu dat Victus al in bijvoorbeeld de Galaxy Note 20 wordt gebruikt. Apples glas zou dus 4x beter dan dat moeten zijn... Ondanks het mooie marketing filmpje dat ik over Victus postte: "It scratches at a level 6 with deeper grooves at a level 7". Zelfde als de meeste andere telefoon schermen dus.

[ Voor 34% gewijzigd door Sluw op 22-10-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Max pas volgende maand :( Dus nog langer wachten!
Haha ja #Meeto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

deBennie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Maar zachter klinkt wel logisch, geeft meer mee dus zal minder snel breken. Bedoel je dat met zachter?
Keerzijde is dat zachter ook krasgevoeliger is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Ik blijf het altijd een leuk Apple-fenomeen vinden... telkens weer dezelfde cyclus:
1) ik ben mij stiekem toch aan het verheugen op de iPhone 12 morgen;
2) mijn moeder is al druk vrolijk hoesjes aan het zoeken voor de iPhone X die ze zaterdag van mij krijgt;
3) mijn kleine nichtje slaapt al 2 nachten niet omdat ze zondag de iPhone7 van mijn moeder krijgt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Dennisdn schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:27:
Ik blijf het altijd een leuk Apple-fenomeen vinden... telkens weer dezelfde cyclus:
2) mijn moeder is al druk vrolijk hoesjes aan het zoeken voor de iPhone X die ze zaterdag van mij krijgt;
3) mijn kleine nichtje slaapt al 2 nachten niet omdat ze zondag de iPhone7 van mijn moeder krijgt.....
Dat klinkt heel herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Same here:
- Ik verheug me op de iPhone 12 morgen.
- Ik verheug me dat mijn Pixel 3a mijn werk telefoon wordt.
- Mijn zoon is blij dat hij mijn huidige werk telefoon krijgt. (iPhone 7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Mijn nichtje kreeg in maart mijn iPhone X, ik stapte over naar een S10+. Ik switch wel vaker tussen ecosystemen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de S10+ met afstand de slechtste user experience op Android kent die ik ooit heb gehad, en ik heb ook obscure China-phones gehad. Prachtig scherm, prima snel, maar enkele hele nare bugs en het touchscreen is om te huilen. Dat ligt vast aan mij, ik ken ook mensen die er mee weg lopen. Maar ik ben blij dat er morgen een 12 Pro geleverd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

12 Pro Gold:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deBennie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Zachter glas? Ik krijg de indruk dat het glas juist 'harder' is in de 12, als ik de berichten van apple mag geloven.
Klopt. Het is leuk dat het steeds minder breekbaar is, maar krasbestendigheid is sindsdien drastisch achteruit gegaan dat ik zelfs met mijn zijden handjes en gebruik haarkrasjes krijg :/

Bij de keynote werd inderaad wel gerept dat het nu ook harder en alsnog 4x meer bestendig is tegen breken, maar dat moet ik nog eerst zien allemaal..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
FirePuma142 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen. Een foto gemaakt met een fototoestel heeft normaliter juist alleen het hoofdonderwerp in focus, bij smartphones is dat door lens en/of softwarebeperkingen anders. Daarom is een foto met een duidelijk hoofdonderwerp waarbij wel de gehele foto scherp is voor mij een typische smartphonefoto.
Dat heb ik nooit zo ervaren bij mijn oudere smartphones. Vooral de pixel 3 zorgde voor super scherpe beelden over de hele foto. Pas als ik specifiek met mijn vinger op een voorwerp of een persoon ging tikken ging die op dat focussen, maar dat ook alleen heel zacht zolang het geen portretmodus was. Je ziet ook dat bij de 11 pro dit beter is. Daarom vindt ik dit heel raar. Vroeger had je de DHR ala je dan ging tikken op de achtergrond werd je donker als de nacht, en ala je ging tikken op de persoon zag je bijna niest op de achtergrond. Met de nieuwere camera's is dit sterk verbeterd. Daarom dacht ik dat lidar juist afstandsmetingen ging doen om de algemene scherpte nog beter te maken.

Maar zoals ik zeg ik mort nog de andere reviews checken. Misschien is het gewoon de onkunde van de degene die de foto heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:08
Verkeerde topic oeps.

[ Voor 84% gewijzigd door MusicMaikel op 22-10-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Wat een mega irritante dame en een tegenvallende gouden kleur zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 11:35
FirePuma142 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Mijn nichtje kreeg in maart mijn iPhone X, ik stapte over naar een S10+. Ik switch wel vaker tussen ecosystemen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de S10+ met afstand de slechtste user experience op Android kent die ik ooit heb gehad, en ik heb ook obscure China-phones gehad. Prachtig scherm, prima snel, maar enkele hele nare bugs en het touchscreen is om te huilen. Dat ligt vast aan mij, ik ken ook mensen die er mee weg lopen. Maar ik ben blij dat er morgen een 12 Pro geleverd wordt.
Ja heb sinds begin augustus ook de S10, kom van een Realme X2 Pro af en moet eerlijk zeggen dat ik de Samsung echt zo erg vindt dat ik de overstap weer terug naar een iPhone ga maken. Ik ga wel eerst even kijken qua formaat en handgevoel wat beter in de hand ligt- morgen in de winkel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

D2FValinor schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Thanksss, was al benieuwd naar de goud versie. :P
Hier nog een video van all Pro versies naast elkaar:

Net toch maar de 12 Pro Silver 256GB besteld bij T-Mobile / GSMSale + Cashback, 268,- erbij betalen, 120 min, 5GB, 50,- p.m. en 5G. Het is het goedkoopste wat ik tegen gekomen bent: https://gsmsale.nl/apple-...4501+178122+156010+175119

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
FirePuma142 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Je krijgt zelfs met een smartphone camera onder de juiste omstandigheden (=lees, object dichtbij camera lens dichtbij) een beperkte mate van natuurlijke scherpte diepte. Die is beperkt door de omvang van de sensor, maar absoluut niet geheel afwezig. Je stelling als zodanig is onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
Famous schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Wat een mega irritante dame en een tegenvallende gouden kleur zeg.
Ik vind hem eigenlijk best wel chique. Zou er zelf niet zo snel voor gaan, maar lelijk vind ik de kleur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

WouterL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Je krijgt zelfs met een smartphone camera onder de juiste omstandigheden (=lees, object dichtbij camera lens dichtbij) een beperkte mate van natuurlijke scherpte diepte. Die is beperkt door de omvang van de sensor, maar absoluut niet geheel afwezig. Je stelling als zodanig is onjuist.
Normaliter is het kernwoord. Er is niets onjuist aan de stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

WouterL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Ik vind hem eigenlijk best wel chique. Zou er zelf niet zo snel voor gaan, maar lelijk vind ik de kleur niet.
Mocht van mij wel iets uitgesprokener :D

Als ik de 11 Pro toch ga upgraden wordt het blauw, 'goud' is van mijn lijs af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:46

BiLo

PSN: toiletcleaner

WouterL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Ik ben bewust voor de gouden gegaan, ik heb geen pre-order en de meeste gaan voor blauw of zwart. Vandaag de keuze voor goud in de hoop dat ik hem snel heb.

Met een hoesje er om heen zie je het toch niet 8)7

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11
hk12nl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Backup maken, telefoon leeg maken. En dan kiezen voor geen backup terug zetten. Wel inloggen met je eigen icloud. Dan heb je terug wat je hierboven omschreef maar moet je de rest zelf instellen en de apps opnieuw downloaden. Toevallig onlangs gedaan :)
Top, is dan wel je geschiedenis van Whatsapp terug te halen? Ik wil van m'n X overstappen naar een clean 12 Pro Max, maar wil zoals die geschiedenis wel de historie terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
@Dennisdn

1. Ik ben mij stiekem toch aan het verheugen op de iPhone 12 Pro morgen;
2. Mijn zoon gaat mijn Caudabe hoesje overnemen voor de iPhone XS die hij zaterdag van mij krijgt;
3. Mijn dochter is kwaad omdat zij mijn zoon haar iPhone 8 niet krijgt omdat de iPhone 8 een wrak is (kapot scherm, batterijstatus 75%,...) en dus verder moet met haar iPhone 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Live teardown door iFixit in 30u voor de liefhebbers:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier komen alle Pro kleuren aan bod.

En als ik dit zo zie kan het wel weer eens een jaartje zilver worden.

Edit: ooh filmpje hierboven gemist :)

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 22-10-2020 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 18:51
Chorro schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Top, is dan wel je geschiedenis van Whatsapp terug te halen? Ik wil van m'n X overstappen naar een clean 12 Pro Max, maar wil zoals die geschiedenis wel de historie terugzetten.
Wel als je in Whatsapp zelf ook de backup hebt ingesteld. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiLo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Ik ben bewust voor de gouden gegaan, ik heb geen pre-order en de meeste gaan voor blauw of zwart. Vandaag de keuze voor goud in de hoop dat ik hem snel heb.

Met een hoesje er om heen zie je het toch niet 8)7
Het er wel mooi uit, niets mis mee eerlijk gezegd en was het mijn 2e keus.
Ik hou het simpel, wit als het mogelijk is anders zilver, maar geen XS zilver...

[YouTube: iPhone 12 pro Gold unboxing !]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij die zijkanten moet ik toch elke keer weer denken aan goedkope Chinese klonen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Chorro schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Pas wel even op wat betreft je backup settings. Bij mij staat bijvoorbeeld de backup van videos uit terwijl die van foto’s wel aan staat. Ik weet even niet of dit standaard is, of dat ik dat ooit zelf heb aangepast. Volgens mij is het standaard, omdat ik laatst een Whatsapp backup heb teruggezet op de telefoon van mijn vader en hij had nog wel de foto’s in de chat staan, maar niet de videos. Als je foto’s/videos niet wilt meenemen in de chat backup, dan maakt het natuurlijk niet zo veel uit.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11
hk12nl schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:08:
[...]

Wel als je in Whatsapp zelf ook de backup hebt ingesteld. :)
Dank je wel! Ook voor @PatrickC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Nu toch wel een heel klein beetje jaloers op jullie...

Vrijdag had ik tot 2 maal toe een bestelling kunnen plaatsen op de sites van Apple, dit voor levering 23/10.
Telkens wanneer mijn MasterCard moest geverifieerd worden ging het mis...

Uiteindelijk is het een 3de maal wel gelukt, maar dan wel met levering 5-7 werkdagen, dit is nu bevestigd naar komende woensdag 28/10...

Life is a bitch...

Geniet er morgen van kerels! ;-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Icaru schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:25:

Vrijdag had ik tot 2 maal toe een bestelling kunnen plaatsen op de sites van Apple, dit voor levering 23/10.

Uiteindelijk is het een 3de maal wel gelukt, maar dan wel met levering 5-7 werkdagen, dit is nu bevestigd naar komende woensdag 28/10...

Life is a bitch...

respawn123 in "[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5"

annuleren en andere site proberen. Volgens sommige heeft coolblue, wehkamp en paar andere nog voorraad :9

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Nou net de bevestiging gekregen van Coolblue dat mijn iPhone 12 Product RED verzonden is en ik hem morgen kan verwachten via PostNL. :D

Zijn er meerdere mensen die van Android switchen naar iPhone 12 en dan twijfelden tussen de normale 12 en de Pro / Pro MAX?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Life is a bitch...

Ik wilde mijn 12 Pro ook bestellen op de 16e vanaf 14:00. Toen was de ophaaldag nog op de 23e.
De betaling moest ik wel op een desktop apparaat doen, want er zat een bug in de ING app waardoor je op telefoon geen iDeal betalingen kon doen.
Pas toen ik rond 18:00 thuis kwam kon ik hem bestellen maar gelukkig was er nog een timeslot voor de 24e om 17:00.

Kan echt niet meer wachten :P (ook omdat ik toch mijn 11 Pro Max iets te lomp vind, ben ik heel erg benieuwd naar de 6,1'' form factor :o)
Martijn Meijer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:47:
Nou net de bevestiging gekregen van Coolblue dat mijn iPhone 12 Product RED verzonden is en ik hem morgen kan verwachten via PostNL. :D

Zijn er meerdere mensen die van Android switchen naar iPhone 12 en dan twijfelden tussen de normale 12 en de Pro / Pro MAX?
Ik ben zelf vorig jaar van een OP7 Pro naar 11 Pro Max gegaan, vanwege de grootte (6,7'' naar 6,5'', maar achteraf toch geen hele goede keuze. Want door geen gebogen randen en een stukje zwaarder gewicht voelt de 11 Pro Max nog een stukje lomper aan dan de OP7 Pro.) Maar ook vanwege de accuduur (11 Pro Max stond bekend om een superieure accuduur, met de OP7 Pro haalde ik maar maximaal 4,5u SOT, wat niks is.)

Ga dus nu voor de normale Pro, want de accuduur is goed genoeg. (hou zelfs vaak meer dan 30% over aan het einde van de dag) en heb ook de Xr en X kunnen gebruiken en vind die grootte echt prima (super comfy.) Schermgrootte is voor mij nu niet zo meer van belang (en is dus eerder een hinder dan een voordeel.)

[ Voor 34% gewijzigd door d22wth op 22-10-2020 14:56 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomahawkx
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-10-2024

Life is a bitch...

Bij Coolblue zijn sinds 14:00 nog een aantal te bestellen! Deze worden morgen geleverd dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
Martijn Meijer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:47:
Ja, ik zocht echter juist een high-end toestel die niet al te groot is. Bij Android lijkt het aanbod in dat segment momenteel vrijwel niet te bestaan.

Moet wel zeggen dat €100 extra voor een groter scherm, grotere batterij en upgrade in camera een goede deal is.. als ik hem niet te groot zou vinden werd het zeker de Pro Max.

Oh ja: wel voor de Pro gegaan dus. €200 vanaf de normale 12 was het me wel waard omdat ik de telefoon mooier vind en ook wel benieuwd ben naar de Lidar scanner.

[ Voor 12% gewijzigd door kever678 op 22-10-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

kever678 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Ja, ik zocht echter juist een high-end toestel die niet al te groot is. Bij Android lijkt het aanbod in dat segment momenteel vrijwel niet te bestaan.

Moet wel zeggen dat €100 extra voor een groter scherm, grotere batterij en upgrade in camera een goede deal is.. als ik hem niet te groot zou vinden werd het zeker de Pro Max.
Heb hetzelfde inderdaad, vind het prima om 100,- meer uit te geven maar mede dankzij de niet gebogen randen wordt het voor mij dan wel een te lompe telefoon

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
d22wth schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Heb hetzelfde inderdaad, vind het prima om 100,- meer uit te geven maar mede dankzij de niet gebogen randen wordt het voor mij dan wel een te lompe telefoon
Maakt het design technisch wel weer interresanter :9

Daarnaast is toestel wel erg dun, scheelt ook weer.

Edit: als er een snapdragon 865 in de Pixel 5 zat was die waarschijnlijk besteld..

[ Voor 9% gewijzigd door kever678 op 22-10-2020 15:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
verschil Oceaan Blauw van de 12 Pro en de blauwe van de 12.

(Want nog niet genoeg foto's hier in dit topic van de 2 verschillende kleuren blauw)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xANS7fShvm7ajg0iYRwhl5Iu0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ky6yt0y8LrECKppXlr5HfH9z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Geert1976 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:36:
verschil Oceaan Blauw van de 12 Pro en de blauwe van de 12.

(Want nog niet genoeg foto's hier in dit topic van de 2 verschillende kleuren blauw)

[Afbeelding]
Nog steeds in #teamblue hiero! Laat me morgen overtuigen (hopelijk) om de keuze mbt mini te kunnen maken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deBennie
Eigenlijk zijn alle kleuren van de gewone 12 het net niet, maar mijn voorkeur zou nog steeds de witte zijn. Zonder hoesje in mijn ogen de beste kleur, het maakt de bezels minder dik.
Alhoewel, er gaat toch een hoesje omheen, dus dan komt t neer op hoe het cameragedeelte matched met de kleur van t hoesje. Want volgens mij valt het hoesje ook over de (witte) rand. Toch?

Heul jammer dat ze geen zilveren 12 hebben. Die zilveren kleur van de iPad pro..

[ Voor 10% gewijzigd door deBennie op 22-10-2020 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
deBennie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:56:
Eigenlijk zijn alle kleuren van de gewone 12 het net niet, maar mijn voorkeur zou nog steeds de witte zijn. Zonder hoesje in mijn ogen de beste kleur, het maakt de bezels minder dik.
Alhoewel, er gaat toch een hoesje omheen, dus dan komt t neer op hoe het cameragedeelte matched met de kleur van t hoesje. Want volgens mij valt het hoesje ook over de (witte) rand. Toch?

Heul jammer dat ze geen zilveren 12 hebben. Die zilveren kleur van de iPad pro..
Lijkt me trouwens dat de bezels bij de zwarte het minst opvallen toch? Vind ik de mooiste van de normale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
deBennie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:56:

de witte is ook mijn absolute 2e keuze.
Blijft een strakke, klassieke kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Sluw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Lijkt me trouwens dat de bezels bij de zwarte het minst opvallen toch? Vind ik de mooiste van de normale.
De zwarte rand + de bezels maken voor mij dat die hele rand dikker wordt en dus ook dikker oogt.

Maar ik zit nu weer te kijken, ik vind de zwarte ook best gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Sluw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Durf dat nooit ivm vingerafdrukken en scuffgate :( Dat weerhoudt me nu ook weer van alles wat niet wit is :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Moet toch wel zeggen dat ik heel blij ben met de keuze voor de 12 Pro in 't goud.
Hij is toch wel eerder wat witter in kleur vergeleken met de 11 Pro (Max), maar het heeft wat (iig de randen zijn super mooi)

[ Voor 21% gewijzigd door d22wth op 22-10-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
JB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Durf dat nooit ivm vingerafdrukken en scuffgate :( Dat weerhoudt me nu ook weer van alles wat niet wit is :+
En als je dan je iPhone bedient nadat je net een zakje paprikachips hebt opgevroten? Dan is ‘ie toch bijna (PRODUCT) Red? Vind je dat niet vervelend dan? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennisweb schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

En als je dan je iPhone bedient nadat je net een zakje paprikachips hebt opgevroten? Dan is ‘ie toch bijna (PRODUCT) Red? Vind je dat niet vervelend dan? ;)
Nee want voordat die zak leeg is, heb ik al aan een andere zak gezeten B)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:26
Zie ik het nou goed en heeft Apple geen lederen cases voor de iPhone 12 pro?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
deBennie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:01:
[...]

De zwarte rand + de bezels maken voor mij dat die hele rand dikker wordt en dus ook dikker oogt.

Maar ik zit nu weer te kijken, ik vind de zwarte ook best gaaf.
Sja, het is een beetje een smaakverschil en zal weinig uitmaken. Voor mijn gevoel zit er bij wit iets extras omheen en bij zwart is het allemaal een geheel. Als ie uit staat zie je er niets van terwijl je bij wit altijd een extra opvallend randje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
knny schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:35:
Zie ik het nou goed en heeft Apple geen lederen cases voor de iPhone 12 pro?
6 November komen ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:26
dank je :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:08
Hebben meerdere mensen problemen met inloggen in de Apple Store app om je bestelling(en) in te zien? Dit lukt mij al een tijdje niet en als ik probeer te zoeken op bestelnummer komt het niet overeen met de gegevens die zij hebben. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Is er al een drop test geweest? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Auwww

In deze unboxing video (let niet op dat irritante mannetje dat de unboxing presenteert) is de 12 Blauw euhhh...euhhh..IKEA blauw

YouTube: iPhone 12 Unboxing.

hier de blauwe 12 uit bovenstaande unboxing als foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdkhM_aEGISKK557rsCZzJyLSpY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v53MI4Hmna9nlOYsuPk1fWxj.jpg?f=user_large

heb net als backup nog een witte 12 besteld bij Coolblue.
Morgen maar eens goed kijken welke 't gaat worden uiteindelijk.

Blijf 't toch misleidend vinden: de blauwe 12 op de site van Apple vs. de werkelijkheid

[ Voor 56% gewijzigd door _Bailey_ op 22-10-2020 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16
TheKerremenke schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:08:
@Geert1976 Nee niet herkenbaar. Maar dat komt omdat ik al zolang ik de X heb, uit kijk naar een iets kleiner model. Enigste wat ik jammer vind is het ontbreken van de tele lens op de 12 non pro serie.

Daarnaast ben ik benieuwd naar de magsafe mogelijkheden.
And the flesh is weak. :X Zojuist bij Coolblue een iPhone 12 pro pacific blue 256 Gb besteld. Waarom deze ipv de mini die ik eerst in gedachten had?

Tele-lens. Deze gebruik ik nu al veel op mijn X. Zeker op vakanties. Ik vermoed dat ik deze ontzettend ga missen.

Kleur blauw. De gewone 12 en dus ook de toekomstige mini zijn het kwa kleur toch net niet. De pro lijkt me daarin tegen veel eleganter.

Formaat. Tja 5,8 inch ben ik gewend. Kleiner was maar de vraag hoe het ging bevallen. Groter trouwens ook.

Batterij. Mijn X is al vaak krap kwa batterij. Zeker nu die achteruit aan het gaan is. (Komt een nieuwe in, voordat ik hem aan mijn vriendin geef) Daarnaast schijnt 5G nogal wat batterij te eten. Kleiner formaat = kleinere batterij. Dat zou ik zeker zijn gaan merken.

MagSafe. Hebben ze gelukkig beide. Oplader ligt hier al klaar te wachten. Wallet is nog in bestelling, maar hier twijfel ik over. Gezien de laatste ervaringen mbt het los laten. Als ik MKBHD moet geloven. Alhoewel UrAvgConsumer weer iets heel anders zegt in zijn YouTube filmpje.

Dus ben benieuwd, hoe het gaat bevallen. Anders kan die altijd nog retour. :+ Nu nog even last minute een hoesje scoren. Jammer dat die lederen er nog niet zijn.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
Geert1976 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:59:
Auwww

In deze unboxing video (let niet op dat irritante mannetje dat de unboxing presenteert) is de 12 Blauw euhhh...euhhh..IKEA blauw

[Afbeelding]

Blijf 't toch misleidend vinden: de blauwe 12 op de site van Apple vs. de werkelijkheid
Volgens mij is het gewoon een geval van dat de meeste foto's/videos met een slechte camera gemaakt zijn met onrealistische kleuren (of bewerkt bvb) of dat er felle lampen op staan. In deze video ziet de kleur er veel donkerder uit, veel meer zoals in de apple reclame's: YouTube: iPhone 12 - Unboxing, Setup and First LookAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjwvP5WNVjhSC-ZxoiqozIMZE90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfGfOVMgC3pg74Y5NVcePgqb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Hmmz als ik in basis zo kijk zijn de toestellen gemiddeld 100 euro goedkoper als ik via KPN zou verlengen.

Als ik hem dan in 1x aftik zou hij ongeveer 1500 kosten en zou mijn maandbedrag voor mijn abbo stijgen met 7 euro ongeveer. Dat is an sich geen gek idee, geen idee wat dan die extra 100 euro korting op AirPods zou moeten doen, maar die heb ik al.

Eens even bellen hoe dat dat in elkaar steekt, ik heb nu nog een heel oud sim only abbo met een dataverdubbelaar. Vraag me af of ik die kwijt ben dan.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

BurrowedLurker schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Volgens mij is het gewoon een geval van dat de meeste foto's/videos met een slechte camera gemaakt zijn met onrealistische kleuren (of bewerkt bvb) of dat er felle lampen op staan. In deze video ziet de kleur er veel donkerder uit, veel meer zoals in de apple reclame's: YouTube: iPhone 12 - Unboxing, Setup and First Look[Afbeelding]
Inderdaad. Zie deze screencapture van de review van The Verge, die wel lijken te weten waar ze mee bezig zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jriCLR8il8x-dMTNYnkPL3apYKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IrhUyYs7MmeBPszQYh0cn35a.png?f=fotoalbum_large

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
BurrowedLurker schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Volgens mij is het gewoon een geval van dat de meeste foto's/videos met een slechte camera gemaakt zijn met onrealistische kleuren (of bewerkt bvb) of dat er felle lampen op staan. In deze video ziet de kleur er veel donkerder uit, veel meer zoals in de apple reclame's: YouTube: iPhone 12 - Unboxing, Setup and First Look[Afbeelding]
Het heeft gewoon met licht inval te maken en de wijze waarop Apple het gekleurde glas heeft toegepast. Dit ligt dus niet zo zeer aan de kwaliteit van de filmpjes. In schemerige setting kleurt de blauwe iPhone 12 donkerblauw en zodra er daglicht opvalt kleurt deze Ikea blauwpaars. Bij de rode versie gebeurd precies hetzelfde, van donkerrood naar koraal/ citrus rozerood bij daglicht.

Anyway vooralsnog heb ik nog geen order ingeschoten. Ik ben benieuwd naar de reviews en ervaringen met de 12 en maak dan een definitieve keuze. Ik kijk met een schuin oog ook naar de 11 en 11pro en eventuele aantrekkelijke deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 18:35
Miki schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:56:
[...]

Anyway vooralsnog heb ik nog geen order ingeschoten. Ik ben benieuwd naar de reviews en ervaringen met de 12 en maak dan een definitieve keuze. Ik kijk met een schuin oog ook naar de 11 en 11pro en eventuele aantrekkelijke deals.
Same here, 12pro blauw echt super mooi, maar ga ik er niet voor betalen!
11pro groen vind ik ook super mooi!

Ik wacht de 12 foto's van gebruikers even af, blauw had de voorkeur maar twijfel er echt over. wit, zwart of zelfs de groene zou nog kunnen omdat ik het model van de 12 wel weer mooier vind dan de 11.

Wat zou een goede prijs voor de 11pro zijn komende periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Dirk0s schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

Same here, 12pro blauw echt super mooi, maar ga ik er niet voor betalen!
11pro groen vind ik ook super mooi!

Ik wacht de 12 foto's van gebruikers even af, blauw had de voorkeur maar twijfel er echt over. wit, zwart of zelfs de groene zou nog kunnen omdat ik het model van de 12 wel weer mooier vind dan de 11.

Wat zou een goede prijs voor de 11pro zijn komende periode?
Mja dat is sterk afhankelijk van de kleuren en geheugen, het model gaat eruit dus de minst aantrekkelijke kleurstelling en geheugen zal de meeste korting krijgen. Bedrijven moeten immers van hun niet/ slecht verkopende voorraad af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Hmmz, KPN gebeld.

1. Toestel prijs via de online store komt vaak niet overeen met de prijs in de KPN winkels. Het kan zomaar zijn dat de toestellen in de winkel dus duurder zijn.

2. Verlengen is een optie MAAR ik heb nu die verdubbeling van data, en die 6GB die ik heb maak ik niet eens vol (yay veel opslag op toestel) dat zou dan betekenen als ik verleng met een Hussel met 15GB das namelijk een interessante zou me dat 22,50 per maand gaan kosten tov mijn 16,50 per maand.

Nadeel van punt 2. Verdubbeling valt ook weg voor mijn vriendin, die dezelfde prijs/bundel heeft, kortom die zou dan terugvallen naar 3GB voor 16,50 en zou dus eigenlijk moeten verlengen om enigszins een acceptabele bundel te krijgen naar of de 5GB of de 15GB respectievelijk 17,50 of 22,50 per maand.

Gezien ik graag hetzelfde hou zou dat dus dan de laatste worden. Ergo, ga ik op jaarbasis 120 euro uitgeven aan data die ik niet ga gebruiken op dit moment om 100 euro te besparen op een eenmalige aanschaf van een toestel.

Ik denk van nee, kortom dan krijgt Apple maar 100 euro meer.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Geert1976 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:59:
Auwww

[Afbeelding]

Haha! Keuzestress :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SpoekGTi schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:24:
Hmmz, KPN gebeld.

Nadeel van punt 2. Verdubbeling valt ook weg voor mijn vriendin, die dezelfde prijs/bundel heeft, kortom die zou dan terugvallen naar 3GB voor 16,50 en zou dus eigenlijk moeten verlengen om enigszins een acceptabele bundel te krijgen naar of de 5GB of de 15GB respectievelijk 17,50 of 22,50 per maand.
Dat klopt niet. Zodra je vriendin NIETS met haar abonnement en contract doet behoud ze de voordelen van KPN Compleet. Pas als jij thuis KPN Internet en TV aan gaat passen, kan het vervallen voor haar.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
THE_BASE schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Dat klopt niet. Zodra je vriendin NIETS met haar abonnement en contract doet behoud ze de voordelen van KPN Compleet. Pas als jij thuis KPN Internet en TV aan gaat passen, kan het vervallen voor haar.
Dat was niet wat de kpn mevrouw me vertelde maar goed. Blijft het feit wel staan wil ik meer betalen voor mezelf voor data die ik niet nodig heb over een periode van 2 jaar om nu misschien 100€ uit te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
SpoekGTi schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:07:
[...]

Dat was niet wat de kpn mevrouw me vertelde maar goed. Blijft het feit wel staan wil ik meer betalen voor mezelf voor data die ik niet nodig heb over een periode van 2 jaar om nu misschien 100€ uit te sparen.
Wat hierboven gezegd klopt wel. Haar voordelen veranderen alleen als ze wegvallen omdat je geen internet meet hebt van KPN. Haar verdubbeling is namelijk gebaseerd op dat je internet en mobiel combineert op hetzelfde adres. (Zelfs internet verlengen heeft geen invloed: het zou alleen weg allen als je vast overstapt naar een andere provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
JB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Nog steeds in #teamblue hiero! Laat me morgen overtuigen (hopelijk) om de keuze mbt mini te kunnen maken.
Huh? De mini kan toch pas 6 november?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

BurrowedLurker schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:36:
[...]

Huh? De mini kan toch pas 6 november?
Klopt maar ik zit nog in twijfelmodus qua kleur en morgen komen hier de eerste ervaringen van de 12 voorbij :)

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 15 ... 75 Laatste