Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

mussov schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:47:
Hoe gaan jullie bestaande data overzetten naar de nieuwe iPhone, ikzelf twijfel tussen iCloud backup of de "Transfer from iPhone" optie.

De laatste is waarschijnlijk de eenvoudigste en zo behoud je denk ik ook alle WhatsApp gesprekken e.d.? Via iCloud heb ik nu geen backup ingeschakeld voor WhatsApp (ruimtegebrek), maar wellicht dat ik dat toch ga doen. Via iCloud voelt namelijk toch net wat cleaner en dat je minder oude rommel meeneemt (foto's hoeven van mij bijv. niet over).
Ik maak een reservekopie via iTunes (wel ondertekend anders komt die data van de apps niet in de backup) en zet deze terug op de nieuwe iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Luuk2015 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:25:
Ik vind het wel erg lastig om een keuze te maken tussen de 12 Pro en Pro Max.
Op dit moment heb ik een S10+ die een goed formaat heeft, een stukje kleiner zou ik ook fijn vinden.
De Pro Max ga ik waarschijnlijk te groot vinden.
Zijn er hier mensen die twijfelen tussen de Pro en Pro max alleen i.v.m. de betere camera?
Denken jullie dat het een groot verschil zal zijn i.v.m. de grotere pixels en een snellere telelens?
Ik heb ook een poosje getwijfeld, maar vanwege het formaat uiteindelijk toch gekozen voor de 'normale' Pro uitvoering. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Security schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:27:
[...]

Ik heb ook een poosje getwijfeld, maar vanwege het formaat uiteindelijk toch gekozen voor de 'normale' Pro uitvoering. :)
100 euro voor een betere camera, een groter scherm en een grotere accu is het zeker waard maar fatsoenlijk de telefoon bedienen is er dan niet meer bij....

Ook voor de 'normale' pro gegaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Op dit moment heb ik een S10+ die een goed formaat heeft, een stukje kleiner zou ik ook fijn vinden.
De Pro Max ga ik waarschijnlijk te groot vinden.
Zijn er hier mensen die twijfelen tussen de Pro en Pro max alleen i.v.m. de betere camera?
Denken jullie dat het een groot verschil zal zijn i.v.m. de grotere pixels en sensorverschuiving?
Ik heb erg getwijfeld maar besloten om toch de gewone pro te nemen. Vooral i.v.m. formaat (maar heb er ook een goeie camera naast). Je moet hem toch dagelijks meenemen en dat gaat me tegenstaan. Ik denk dat het verschil wel aantoonbaar zichtbaar is (schat ik) maar het blijft natuurlijk een kleine sensor als je het vergelijkt met een echte camera, zelfs goedkope modellen. En er zijn nog een stuk betere telefoon camera's op de markt, bijvoorbeeld een Huawei P30 heeft nog grotere pixels/sensor dan de 12 Pro max en de Huawei P40 nog groter (±3x zo groot als de 12 Pro Max). Dus ja, waar praten we over, software maakt ook een heleboel uit.

Edit: beter, slechter, grotere sensor, meer pixels etc. het maakt natuurlijk ook uit hoe het geïmplementeerd is. Lenzen kunnen veel uitmaken en software natuurlijk ook. De 11 Pro Max met vergelijkbare camera als de 12 Pro scoort heel behoorlijk, ook ten opzichte van modellen met grotere sensor.

[ Voor 11% gewijzigd door Sluw op 21-10-2020 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Sluw schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Ik heb erg getwijfeld maar besloten om toch de gewone pro te nemen. Vooral i.v.m. formaat (maar heb er ook een goeie camera naast). Je moet hem toch dagelijks meenemen en dat gaat me tegenstaan. Ik denk dat het verschil wel aantoonbaar zichtbaar is (schat ik) maar het blijft natuurlijk een kleine sensor als je het vergelijkt met een echte camera, zelfs goedkope modellen. En er zijn nog een stuk betere telefoon camera's op de markt, bijvoorbeeld een Huawei P30 heeft nog grotere pixels/sensor dan de 12 Pro max en de Huawei P40 nog groter (±3x zo groot als de 12 Pro Max). Dus ja, waar praten we over, software maakt ook een heleboel uit.
Hardware specs zeggen tegenwoordig niet zoveel meer. Kijk maar naar de Pixel... altijd een van de betere telefoons voor foto's maar gebruiken een (relatief kleine) sensor van een paar jaar oud.

Denk persoonlijk wel dat de plus het in sommige omstandigheden beter doet dan de reguliere pro.. vooral met weinig lichtinval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
kever678 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Hardware specs zeggen tegenwoordig niet zoveel meer. Kijk maar naar de Pixel... altijd een van de betere telefoons voor foto's maar gebruiken een (relatief kleine) sensor van een paar jaar oud.

Denk persoonlijk wel dat de plus het in sommige omstandigheden beter doet dan de reguliere pro.. vooral met weinig lichtinval.
Had net m'n post ge-edit 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilles_DW
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
Ik zou graag eens met een clean iphone beginnen ipv een icloudkopij er op te zetten en alle rommel dat over de jaren heen is opgeslaan op de achtergrond of in de apps geraakt is.
Maar uiteraard wil ik wil mijn foto's, contacten, notities, ed overzetten.
Hoe ga ik best te werk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Gilles_DW schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:46:
Ik zou graag eens met een clean iphone beginnen ipv een icloudkopij er op te zetten en alle rommel dat over de jaren heen is opgeslaan op de achtergrond of in de apps geraakt is.
Hoe ga ik best te werk?
Niet een backup terughalen uit iCloud, maar gewoon inloggen met iCloud (als je alles opslaat in iCloud natuurlijk) tijdens de clean install.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Hoe ga ik best te werk?
Backup maken, telefoon leeg maken. En dan kiezen voor geen backup terug zetten. Wel inloggen met je eigen icloud. Dan heb je terug wat je hierboven omschreef maar moet je de rest zelf instellen en de apps opnieuw downloaden. Toevallig onlangs gedaan :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Hoe ga ik best te werk?
Wat bedoel je met rommel op de achtergrond en in apps? Het is geen windows. Daarnaast slaan een hoop apps je data in de cloud op en als je inlogt krijg je gewoon de zelfde ervaring na een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
Heeft iemand een idee (kan het nergens terugvinden) hoeveel pasjes er in het Magsafe hoes/wallet kunnen?
Ik ben gehecht aan mijn Vaultskin hoesje maat die wordt vanaf de X niet meer verkocht....

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:26
bing69 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:49:
Heeft iemand een idee (kan het nergens terugvinden) hoeveel pasjes er in het Magsafe hoes/wallet kunnen?
Ik ben gehecht aan mijn Vaultskin hoesje maat die wordt vanaf de X niet meer verkocht....
De meeste mensen op YouTube zeggen een stuk of drie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:31
iAdema schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

De meeste mensen op YouTube zeggen een stuk of drie.
Met een chip. Met een magneetstrip 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

bing69 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:49:
Volgens mij drie inderdaad!

Vond hem trouwens onwijs tegenvallen... helemaal als je hem in en uit je broek haalt en weer half van je telefoon afvalt enzo.
Moet er nog even goed naar kijken in de reviews voordat ik zoiets koop.
Hij zal er maar afvallen als je hem uit je zak haalt (en niet doorhebt)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:26
CopyCatz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Met een chip. Met een magneetstrip 0 :)
Nee hoor, hij is afgeschermd aan de achterkant. Je kunt ook gewoon pasjes met een magneetstrip erin doen. Al is dat iets waarvan ik zeg, eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Geert1976 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:01:
de instelling om 5G evt op Auto te zetten of vastzetten op 4G op de nieuwe iPhones

[Afbeelding]
Ben benieuwd wat deze setting doet met het energieverbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:31
iAdema schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Nee hoor, hij is afgeschermd aan de achterkant. Je kunt ook gewoon pasjes met een magneetstrip erin doen. Al is dat iets waarvan ik zeg, eerst zien dan geloven.
Ik vind die wallet een gimmick. Bij de ene reviewer viel ie er zo af, bij de ander weer niet. Moest soms ook met de hand recht gedraaid worden terwijl er een uitlijn-strip in zit, en wat als iemand per ongeluk de wallet verkeerd om plaatst? Alsnog pasje gewiped.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Wie gebruikt er nog pasjes icm Apple Pay? ;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

pdavie2311 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:12:
OV-Chipkaart? Rijbewijs? Paspoort? Toegangspas @ werk?

[ Voor 4% gewijzigd door Tha BasZ op 21-10-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Bedrijfspas...helaas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik ben heel slecht. Ga altijd zonder legitimatie op pad. Maar dan snap ik het inderdaad. Al die pasjes zitten in mijn secrid Wallet. Die dus altijd thuis blijft liggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:13
hk12nl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Backup maken, telefoon leeg maken. En dan kiezen voor geen backup terug zetten. Wel inloggen met je eigen icloud. Dan heb je terug wat je hierboven omschreef maar moet je de rest zelf instellen en de apps opnieuw downloaden. Toevallig onlangs gedaan :)
Blijft dan de data van de 3rd party apps wel beschikbaar in de cloud?

Voorbeeld; ik zet geen back up terug, log in met mijn eigen icloud en download vervolgens whatsapp en een spel. Heb ik dan nog wel al mijn gesprekken in whatsapp en mijn voortgang in het spel bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42
pdavie2311 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:19:
Ik ben heel slecht. Ga altijd zonder legitimatie op pad. Maar dan snap ik het inderdaad. Al die pasjes zitten in mijn secrid Wallet. Die dus altijd thuis blijft liggen..
Doe ik ook hoor. Bijna nooit m’n rijbewijs bij mij. Telefoon en ApplePay is voldoende. Daarnaast heb ik een vrouw die altijd een tas vol bij zich heeft. Dus backup pasjes genoeg ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Alekz87 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Doe ik ook hoor. Bijna nooit m’n rijbewijs bij mij. Telefoon en ApplePay is voldoende. Daarnaast heb ik een vrouw die altijd een tas vol bij zich heeft. Dus backup pasjes genoeg ;)
Die "sleept" ook met jouw pasjes? :)
Houden die vrouw dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
hebben jullie je rijbewijs in je iphone dan? hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Sluw schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Edit: beter, slechter, grotere sensor, meer pixels etc. het maakt natuurlijk ook uit hoe het geïmplementeerd is. Lenzen kunnen veel uitmaken en software natuurlijk ook. De 11 Pro Max met vergelijkbare camera als de 12 Pro scoort heel behoorlijk, ook ten opzichte van modellen met grotere sensor.
Ik denk dat het voorlopig nog lastig vergelijken blijft tussen een smartphone camera en een normale fotocamera, of zelfs een DSLR. Camera's van een beetje kwaliteit maken tot op heden altijd nog flink betere foto's. Dit is hoofdzakelijk te wijten aan een veel grotere en kwalitatief betere sensor, plus flink betere en grotere lenzen c.q. objectieven.
Daarnaast kun je heel de achterkant van een smartphone met spannende lenzen behangen en de meest futuritische beeldsensors toepassen maar als de beeldbewerking er achter onder doet dan is dit direct van invloed op de netto fotokwaliteit. Ik neem hierbij aan dat Apple dit goed voor elkaar heeft en dat de iPhone 12 Pro daardoor weer iets betere foto's maakt, met name in lastige belichtings-situaties en de schemering.

Het is echter maar net wat je met de foto's wilt en doet. Het gros gebruikt foto's van de smartphone voor de sociale media, of de bekende kiekjes. Een kleiner deel zal echt moeite doen om mooie foto's met een smartphone te maken voor in het fotoboek of de wissellijst.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Alcides schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Blijft dan de data van de 3rd party apps wel beschikbaar in de cloud?

Voorbeeld; ik zet geen back up terug, log in met mijn eigen icloud en download vervolgens whatsapp en een spel. Heb ik dan nog wel al mijn gesprekken in whatsapp en mijn voortgang in de spel bijv.?
Ja. Apps die de gegevens in de cloud opslaan komen ook gewoon terug.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:56
MooDyBLueS schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:41:
Dat is ook precies waar ik op doel: ik wil fysiek kleiner dan de 8 Plus, maar ik wil het liefst wel een scherm wat tussen de 8 en 8 Plus in zit zeg maar. Met 5.4" in een andere verhouding lijkt de 12 mini mij heel goed daaraan te voldoen, ik ben alleen een beetje huiverig omdat hij natuurlijk zo smal is als een 6s/8 en dus qua scherm ook. Waarbij ik me afvraag of dat het scherm niet erg klein doet ogen en ik wellicht toch beter voor een 12 kan gaan.
Hou ook rekening met een mindere batterij bij de Mini tov gewone of Pro versie bij uw beslissing, als je nu van een 8 Plus komt.

Ik vind persoonlijk de iPhone X/XS/11 Pro niet te groot en kleiner dan de 8 Plus, en je krijgt er nu bij de 12 een groter schermformaat en plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcides
hk12nl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Ja. Apps die de gegevens in de cloud opslaan komen ook gewoon terug.
Ah top!

Dan doe ik dat dit jaar, scheelt mij weer boel apps verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

RigolleM schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Hou ook rekening met een mindere batterij bij de Mini tov gewone of Pro versie bij uw beslissing, als je nu van een 8 Plus komt.

Ik vind persoonlijk de iPhone X/XS/11 Pro niet te groot en kleiner dan de 8 Plus, en je krijgt er nu bij de 12 een groter schermformaat en plus.
Hoe kun je nu zeggen dat de batterij minder is tov een 8 Plus. Er is nog helemaal niets bekend.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:07
Ik ben erg benieuwd! Heb zelf een Iphone 12 in het blauw besteld. Ben jarenlang al Android gebruiker maar ben er een beetje op uitgekeken. En dit design plus het feit dat ik toe was aan 'wat anders' heeft me overgehaald. Hier ga ik me wel even mee vermaken.

Wat me wel opvalt is dat de verschillen, los van het uiterlijk, klein zijn t.o.v. de iphone 11. Helemaal als je het vergelijkt wat de Android toestellen qua specificaties al aankunnen (denk aan refreshrate, resolutie, grote van de batterij). Ook accessoires van Apple zelf zijn erg duur.. Die leren kaarthouder is ook wel een lachertje. Als ik de eerste reviews mag geloven valt dat ding makkelijk van het toestel af.

https://9to5mac.com/2020/...-leather-wallet-concerns/

Terwijl ze bij Belkin wel een carmount hebben ontwikkeld, dus de magneet moet sterk genoeg zijn anders valt je telefoon onder je pedalen.

https://www.belkin.com/nl/p/P-WIC002/

Maar het mag de pret niet drukken, voor mij is het een heel nieuw toestel en een hele nieuwe OS!

[ Voor 9% gewijzigd door Retep2124 op 21-10-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
JB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Hoe kun je nu zeggen dat de batterij minder is tov een 8 Plus. Er is nog helemaal niets bekend.
Ik schrijf niet dat het minder is dan de 8 Plus, maar sowieso minder dan de gewone 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 16:35

Denken jullie dat het een groot verschil zal zijn i.v.m. de grotere pixels en sensorverschuiving?
Ik kies de max puur vanwege de camera. Ik hoop dat het verschil tov mijn iphone 11 pro groter is dan overstappen naar de 12 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilles_DW
hk12nl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

TwArbo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Niet een backup terughalen uit iCloud, maar gewoon inloggen met iCloud (als je alles opslaat in iCloud natuurlijk) tijdens de clean install.
Uiteraard, stom van mij. |:(
Met dat ik jullie reactie las had ik het meteen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles_DW
JB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

De plus versies hebben altijd (logisch door zijn omvang) een grotere batterij in mAh.
Je kan dus in eerste instantie maar zoveel mAh kwijt afhankelijk van de grootte van je body.
Niet tegenstaande kan de mini wat zuiniger zijn door software en kleiner scherm maar een max versie heeft altijd al een betere uithouding gehad dan de 'gewone'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Retep2124 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:39:
Ik ben erg benieuwd! Heb zelf een Iphone 12 in het blauw besteld. Ben jarenlang al Android gebruiker maar ben er een beetje op uitgekeken. En dit design plus het feit dat ik toe was aan 'wat anders' heeft me overgehaald. Hier ga ik me wel even mee vermaken.

Wat me wel opvalt is dat de verschillen, los van het uiterlijk, klein zijn t.o.v. de iphone 11. Helemaal als je het vergelijkt wat de Android toestellen qua specificaties al aankunnen (denk aan refreshrate, resolutie, grote van de batterij). Ook accessoires van Apple zelf zijn erg duur.. Die leren kaarthouder is ook wel een lachertje. Als ik de eerste reviews mag geloven valt dat ding makkelijk van het toestel af.

https://9to5mac.com/2020/...-leather-wallet-concerns/

Terwijl ze bij Belkin wel een carmount hebben ontwikkeld, dus de magneet moet sterk genoeg zijn anders valt je telefoon onder je pedalen.

https://www.belkin.com/nl/p/P-WIC002/

Maar het mag de pret niet drukken, voor mij is het een heel nieuw toestel en een hele nieuwe OS!
Ja Apple wil functies altijd zo goed mogelijk implementeren wat soms vertragend werkt. Bijvoorbeeld die refreshrate, ze werken aan een scherm dat traploos tussen 0 en 120hz kan schalen, een Oneplus 8 Pro heeft bijvoorbeeld alleen 60 en 120 en een Samsung S20 kan de full res niet gebruiken. Resolutie hebben ze ook altijd eigen ideeën over wat "nodig" is. Om eerlijk te zijn sta ik daar wel achter, is energie zuiniger en hun schermen zijn prachtig. Batterij is ook een afweging tussen gewicht, efficiëntie en battery life. Ik zeg zeker niet dat het een of ander beter is maar snap hun redenering.

Edit: herinner dat op het Oneplus forum ook meerdere berichten stonden van mensen die om een 90 hz setting vroegen omdat de batterij te sneel leeg ging op 120 hz.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluw op 21-10-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
RigolleM schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Ik schrijf niet dat het minder is dan de 8 Plus, maar sowieso minder dan de gewone 12.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar als ik Apple's eigen cijfers mag geloven:
- iPhone 12: tot 17 uur video / tot 65 uur audio
- iPhone 12 mini: tot 15 uur video / tot 50 uur audio
- iPhone 8 Plus: tot 14 uur video / tot 60 uur audio

Dan lijkt het erop dat de 12 mini (en 12) langer video af kunnen spelen vanwege het OLED scherm (video bevat relatief veel donkere scenes tov al het andere), maar bij scherm uit (lees: audio) komt de kleinere accu van de 12 mini toch wel wat tekort. Desondanks vind ik het geen schokkende verschillen of een reden om de een of de ander te nemen. Althans... op dit moment.

Misschien moet ik maar even de (p)reviews van de 12 mini afwachten, al ben ik bang dat het tot pre-order tijd (6-11) gaat duren wegens het embargo van Apple. Eerder bestellen kan toch niet, maar wel als ik toch zou besluiten de iPhone 12 te nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gilles_DW schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

De plus versies hebben altijd (logisch door zijn omvang) een grotere batterij in mAh.
Je kan dus in eerste instantie maar zoveel mAh kwijt afhankelijk van de grootte van je body.
Niet tegenstaande kan de mini wat zuiniger zijn door software en kleiner scherm maar een max versie heeft altijd al een betere uithouding gehad dan de 'gewone'.
Dat snap ik maar we hebben het over innovaties. Laten we eerst afwachten. Een grote 8 gaat al meer dan 3 jaar mee nu. De mini is nieuw.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcides
Nou heb ik de magsafe gister binnen gekregen en even getest op mijn iphone 11. Werkt opzich prima, alleen blijft ie er uiteraard niet aan vast.

Zit ff met het volgende; ik wil 'm graag in de slaapkamer gebruiken, heb daar nu een kabel van 2 meter zodat ik de telefoon ook makkelijk in bed kan gebruiken :) .

Nou is de magsafe maar 1 meter, iemand die nog een handige adapter/andere oplossing weet? Waarbij ik wel de 15-20 watt vermogen behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alcides schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:43:
Nou heb ik de magsafe gister binnen gekregen en even getest op mijn iphone 11. Werkt opzich prima, alleen blijft ie er uiteraard niet aan vast.

Zit ff met het volgende; ik wil 'm graag in de slaapkamer gebruiken, heb daar nu een kabel van 2 meter zodat ik de telefoon ook makkelijk in bed kan gebruiken :) .

Nou is de magsafe maar 1 meter, iemand die nog een handige adapter/andere oplossing weet? Waarbij ik wel de 15-20 watt vermogen behoud.
USB verlengkabel 🙃
Zou tot zeker 5m moeten kunnen toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

Zonde eigenlijk dat ze de magsafe niet met een usb c aansluiting gemaakt hebben zodat je een eigen kabeltje aan kan sluiten naar gewenste lengte. Maar ach je moet wat te zeuren hebben :+

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42

Verlengsnoer tussen stopcontact en adapter. Makkelijker kan het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesrou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02 12:49
Ik weet niet of dit gedeeld is maar hier word ik echt blij van. Professionele fotograaf die artikel heeft geschreven over foto's maken met de iphone 12 pro

http://austinmann.com/tre...pro-camera-review-glacier

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
de nieuwe iPhone IKEA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pppbvTRITxX8Mjrd99KoNmwh7XE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AOK47hb6Bx5K3eAMkQ0HxORy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Wesrou schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:23:
Ik weet niet of dit gedeeld is maar hier word ik echt blij van. Professionele fotograaf die artikel heeft geschreven over foto's maken met de iphone 12 pro

http://austinmann.com/tre...pro-camera-review-glacier
Daar wordt ‘ie voor betaald. Of hij krijgt andere incentives om positief te zijn.
Ik ben meer benieuwd naar de vergelijking tussen 12 Pro (Max) en de flagship telefoons van andere merken. Daar zijn mensen veel brutaler en feller in hun oordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

3 euro bij de Ikea. Kan je wellicht gelijk de iPhone ikea van hierboven gaan bekijken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNXrOMFhNDIbsBQHU8XpwDBMhGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/751fCzkVQCQEOaKpPSkh6kMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Don't jinx it! :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57
THE_BASE schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:38:
[...]

Heeft iPhone 11 Pro een betere accuduur dan iPhone 12 Pro?
Jazeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bron? Vergelijking? Apple site zegt 1 uur video extra. Verder nog geen vergelijkingen gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door JB op 21-10-2020 18:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

JB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:33:
[...]

Bron? Vergelijking? Apple site zegt 1 uur video extra. Verder nog geen vergelijkingen gezien.
Volgens GSMArena heeft de 11 Pro een accu van 3046 mAh, tegenover 2815 mAh voor de 12 Pro. Daarnaast is het scherm groter, met een iets hogere resolutie. Aan de andere kant is de CPU op een kleiner proces gefabriceerd. Het blijft moeilijk te zeggen tot er specifieke tests op zijn uitgevoerd.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

The verge haalde het ook al even aan. Dat de 11 Pro beter presteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:07
Sluw schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:03:
[...]

Ja Apple wil functies altijd zo goed mogelijk implementeren wat soms vertragend werkt. Bijvoorbeeld die refreshrate, ze werken aan een scherm dat traploos tussen 0 en 120hz kan schalen, een Oneplus 8 Pro heeft bijvoorbeeld alleen 60 en 120 en een Samsung S20 kan de full res niet gebruiken. Resolutie hebben ze ook altijd eigen ideeën over wat "nodig" is. Om eerlijk te zijn sta ik daar wel achter, is energie zuiniger en hun schermen zijn prachtig. Batterij is ook een afweging tussen gewicht, efficiëntie en battery life. Ik zeg zeker niet dat het een of ander beter is maar snap hun redenering.

Edit: herinner dat op het Oneplus forum ook meerdere berichten stonden van mensen die om een 90 hz setting vroegen omdat de batterij te sneel leeg ging op 120 hz.
Begreep dat samsung het ook standaard op 60hz houd wat door de gebruiker handmatig aangepast moet worden. Puur voor de batterijduur. Zolang ik 90hz niet ken ga ik het ook niet missen.

Zelfde geld trouwens voor 5g. Is in NL nog niet optimaal uitgerold en de snelheidswinst voor normaal gebruik te verwaarlozen. Kunnen we 5G op de iPhone ook uitschakelen? Zal dat batterijduur schelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

hk12nl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:07:
[...]

Zonde eigenlijk dat ze de magsafe niet met een usb c aansluiting gemaakt hebben zodat je een eigen kabeltje aan kan sluiten naar gewenste lengte. Maar ach je moet wat te zeuren hebben :+
Eerst creëren ze het probleem (de kabel is te kort), later verkopen ze de oplossing (verlengstuk) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

Retep2124 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:55:
[...]

Begreep dat samsung het ook standaard op 60hz houd wat door de gebruiker handmatig aangepast moet worden. Puur voor de batterijduur. Zolang ik 90hz niet ken ga ik het ook niet missen.

Zelfde geld trouwens voor 5g. Is in NL nog niet optimaal uitgerold en de snelheidswinst voor normaal gebruik te verwaarlozen. Kunnen we 5G op de iPhone ook uitschakelen? Zal dat batterijduur schelen?
Een paar pagina's terug kwam ik een screenshot tegen waar je kan kiezen voor: 5G, Auto 5G en 4G.
4G uitschakelen is volgens mij gewoon mogelijk.

Edit: link naar screenshot

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk2015 op 21-10-2020 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
Amilo123 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:03:
[...]

Waarom krijgt zij hem in hemelsnaam eerder? Ze is geen tech blogger oid toch...
Gratis en mede betaald door jou als je de nieuwe iphone 12 koopt. Allemaal in de prijs meeberekend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Zelfs Lego kleur blauw is mooier dan deze wanstaltige kleur blauw. Overigens is rode ook veel minder rood dan Apple’s persfoto’s doen vermoeden. MKHBD’s preview van de rode versie beschrijft de kleur als citrus roze rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Kenteken, rijbewijs en inderdaad toch de Ing pas

Bing

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ikke ook niet en vind dat fantastisch :)

Behalve die twee keer dat ik een parkeergarage niet uit kwam en mijn vrouw moest komen betalen (1x aan de andere kant van het land :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
[...]

https://www.apple.com/iph...12pro&device2=iphone11pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wacht nog even op de Zeeman-editie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amilo123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-12-2020
Pest ons niet :(
Hands-on video's vonden de kleur allemaal mooi dus hou me daar aan vast. En anders maar m'n consumentenrecht gebruiken en dan gaat hij retour afzender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16
Ik wacht gewoon alle de reacties hier af. Heb gister al verscheidene hands ons gezien. Volgende week een keer zelf in het echt bekijken bij een amac in de buurt.

En dan rustig wachten tot 6 november. Denk nog steeds voor de mini te gaan. Alhoewel het blauw van de pro ook mooi is. Maar gebruik toch altijd hoesjes.

De MagSafe ligt hier in ieder geval al klaar.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 18:35
Vind de pro echt te duur worden en vind de 12 kleuren echt te lelijk voor woorden. Als je in mijn ogen het Apple logo eraf haalt is het gewoon een speelgoed telefoon.
Twijfel echt om voor de 11 pro midnight green te gaan. Even kijken wat de prijzen van die gaan doen komende dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Laatst online: 09-02-2021
Matte space grey zoals macbook pro, of een mat zwart was mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
bing69 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:50:
[...]

Kenteken, rijbewijs en inderdaad toch de Ing pas
Je hebt je rijbewijs in apple pay? hoe dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
deBennie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

Je hebt je rijbewijs in apple pay? hoe dan??
Nee in het hoesje, maar ik heb hem inderdaad wel in de wallet staan.

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 15:28
Interessant artikel over de 5nm A14 soc in de ip12 gemaakt met de NX3400 ASML euv machine
https://www.bbc.com/news/technology-54510363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
bing69 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:55:
[...]

Welk app heb je daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 15:28
Lidar techniek nader uitgelegd in podcast:
https://www.bnr.nl/podcas...4305/lidar-in-je-broekzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Ben ik gek als ik zeg dat ik 11 pro beter vindt dan 12 pro!? (op selfies en video's na)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amilo123
Nergenss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:10:
Ben ik gek als ik zeg dat ik 11 pro beter vindt dan 12 pro!? (op selfies en video's na)

[YouTube: iPhone 12 Pro vs iPhone 12 vs iPhone 11 Pro Camera Test Comparison.]
ja :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nergenss
Check daglicht foto's, je kunt bij 11 pro de achtergrond texten lezen en de kleuren zijn warmer, bij 12 pro zijn de texten waziger..

İk denk dat het op dit niveau aan ieders voorkeuren ligt maar naar mijn gevoel laat 12 pro het echt afweten bij daglicht foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
bing69 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:55:
[...]

Zou je kunnen uitleggen hoe ik mn rijbewijs in mn apple wallet krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
deBennie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

Volgens mij gaat dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
[...]

Ben ook ook benieuwd naar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amilo123
[...]

Nog nooit van gehoord. En als het kan heeft het geen enkele legale waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Nergenss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:39:
[...]

Check daglicht foto's, je kunt bij 11 pro de achtergrond texten lezen en de kleuren zijn warmer, bij 12 pro zijn de texten waziger..
De scherptediepte is anders, daarom is de tekst op de achtergrond waziger.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Dirk0s schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:22:
Vind de pro echt te duur worden en vind de 12 kleuren echt te lelijk voor woorden. Als je in mijn ogen het Apple logo eraf haalt is het gewoon een speelgoed telefoon.
Twijfel echt om voor de 11 pro midnight green te gaan. Even kijken wat de prijzen van die gaan doen komende dagen
De 12 pro is toch niet duurder dan de 11 pro bij release? En het geheugen van het basis model is verdubbeld van 64GB naar 128GB. Wat betreft de kleuren van de 12, ben ik het volledig met je eens... doet me ook terugdenken aan de plastic 5c. Ook die glossy achterkant vind ik lelijk, tov de matte achterkant van de 12 pro.
Bij de 12 pro vind ik de de zilver, grafiet en oceaanblauw allemaal mooi, met een lichte voorkeur voor de laatste.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

PatrickC schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:21:
[...]

De 12 pro is toch niet duurder dan de 11 pro bij release? En het geheugen van het basis model is verdubbeld van 64GB naar 128GB. Wat betreft de kleuren van de 12, ben ik het volledig met je eens... doet me ook terugdenken aan de plastic 5c. Ook die glossy achterkant vind ik lelijk, tov de matte achterkant van de 12 pro.
Bij de 12 pro vind ik de de zilver, grafiet en oceaanblauw allemaal mooi, met een lichte voorkeur voor de laatste.
Glossy achterkant had de 4/4S ook. Alleen bepaalde kleuren komen nog niet helemaal goed tot hun recht of het moet inderdaad echt Lego achtig zijn.. De witte 12 lijkt dan nog het meest rustig en minst glossy maar die heeft weer als nadeel dat de kogelgaten zo opvallen evenals de 12Pro silver...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
JB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Glossy achterkant had de 4/4S ook. Alleen bepaalde kleuren komen nog niet helemaal goed tot hun recht of het moet inderdaad echt Lego achtig zijn.. De witte 12 lijkt dan nog het meest rustig en minst glossy maar die heeft weer als nadeel dat de kogelgaten zo opvallen evenals de 12Pro silver...
True maar de achterkant van de 4/4S was van glas, dus dan is glossy een inherent ding aan daarbij waren de kleuren wit en zwart waar je uit kon kiezen.

Daarbij vond ik de matte stalen band van de 4 veel meer sjieks hebben niet als nu, zo glossy gebuffed en gepolijst.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SpoekGTi schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:48:
[...]

True maar de achterkant van de 4/4S was van glas, dus dan is glossy een inherent ding aan daarbij waren de kleuren wit en zwart waar je uit kon kiezen.
Uh... dat is het nu toch ook :?
Daarbij vond ik de matte stalen band van de 4 veel meer sjieks hebben niet als nu, zo glossy gebuffed en gepolijst.
Dat valt ook wel mee, bij zwart en wit komt dat redelijk in de buurt van een 5/5S. Weet niet wat je precies bedoeld met polijsten want de 12 heeft aluminium randen (in kleur).

Mbt de Pro vind ik het mat glas top (nu ook op de 11Pro) maar de shiny randen daarentegen :X Hoop dat ze goed blijven..

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 21-10-2020 22:55 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
JB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:52:
[...]

[...]
Dat valt ook wel mee, bij zwart en wit komt dat redelijk in de buurt van een 5/5S. Weet niet wat je precies bedoeld met polijsten want de 12 heeft aluminium randen (in kleur).

Mbt de Pro vind ik het mat glas top (nu ook op de 11Pro) maar de shiny randen daarentegen :X Hoop dat ze goed blijven..
Mijn excuus je hebt gelijk.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
iphone 12 series 20-30% minder batterij dan iphone 11 zonder 5G , maar je kan 5G uitzetten volgens mij met de iphone12 anders haal je de dag niet eens.

One plus 8 pro is bij mixed gebruik 27:07 uur en de iphone 12 ongeveer 19:33 uur .
Bij zwaar gebruik haalt de iphone 12 net 7:44 en de oneplis 8 pro 9:54.
De Samsung S20 Ultra zat net iets onder de iphone 12 met 5G. (amazing)

Bij een ander test op GSMarena spreekt men van 20% verschil met de iphone 11 zonder 5G.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SIBQPUFiTAEk3eS-F2h1Ksn3XQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OI4FQR7xzAvKhGca1g8D3ldI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Noresponse op 21-10-2020 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Noresponse schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:13:
iphone 12 series 20-30% minder batterij dan iphone 11 zonder 5G , maar je kan 5G uitzetten volgens mij met de iphone12 anders haal je de dag niet eens.

One plus 8 pro is bij mixed gebruik 27:07 uur en de iphone 12 ongeveer 19:33 uur .
De Samsung S20 Ultra zat net iets onder de iphone 12 met 5G.

Bij een ander test op GSMarena spreekt men van 20% verschil met de iphone 11 zonder 5G.

[Afbeelding]
Bijzonder dat er verschil zit tussen de 12 en 12Pro...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:14
Noresponse schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:13:

De Samsung S20 Ultra zat net iets onder de iphone 12 met 5G.

Waar haal je dit vandaan? Volgens je eigen tabel heeft de 12 pro op 4g nipt de langste batterij tijd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Mschrijver88 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:18:
[...]

Waar haal je dit vandaan? Volgens je eigen tabel heeft de 12 pro op 4g nipt de langste batterij tijd.......
op 4G , maar die andere toestellen zijn getest alleen op 5G zoals iphone 12 pro 9:06 op 5G en de oneplus 8T op 5G 10:49

Ze hebben bij de iphones nog extra 4G erbij getest .

[ Voor 7% gewijzigd door Noresponse op 21-10-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
JB schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:52:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/122261794_10159252465203923_8047854144381032649_o.jpg?_nc_cat=1&ccb=2&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=N9QzWI_zTE8AX_zKqYS&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=54c6d7421d387ae5142049d6b4fa8812&oe=5FB46C64

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bikabob
  • Laatst online: 09-02-2021
a14 is 50% sneller dan de snelste android (singlecore)

https://www.tomsguide.com...troys-every-android-phone

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 15:42
Iedereen heeft het over batterijduur met 5G. Waarom zou je dat op dit moment überhaupt willen gebruiken in Nederland. De snelheden zijn volgens mij amper hoger dan 4G. Op korte termijn zal dat ook niet zo snel veranderen. In andere landen is 5G al veel verder (Azië en midden-oosten). Sommige doen 3 of meer jaren met hun toestel dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
FirePuma142 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:08:
[...]

Schrijffout: blur is anders ;-)
Van scherptediepte is geen sprake op een smartphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:24
Killer61 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:04:
Iedereen heeft het over batterijduur met 5G. Waarom zou je dat op dit moment überhaupt willen gebruiken in Nederland. De snelheden zijn volgens mij amper hoger dan 4G. Op korte termijn zal dat ook niet zo snel veranderen. In andere landen is 5G al veel verder (Azië en midden-oosten). Sommige doen 3 of meer jaren met hun toestel dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Ik zeg heel eerlijk: als T-Mobile met 5G iets beter presteert dan 4G op meeste plekken in de provincie, zet ik 5G aan. Maar ik heb thuis een glasvezelabonnement van 500/500 en daar gaat T-Mobile natuurlijk nog niet aan tippen. Dus zit ik gewoon via Wifi. :)

Zou het uit nieuwsgierigheid wel een tijdje gebruiken, maar of het ook nu al de standaard wordt voor mij? Dat denk ik niet. Zover zijn we nog niet in Nederland. Maar goed, nieuwigheden zijn altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
FirePuma142 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:08:
[...]

Waarom zou je dat willen doen dit is toch een eerlijke vergelijking, waarom bij de ene wel blurren en de ander niet. Als het om portretmodus ging had ik het begrepen. En het gaat niet om een maar meerdere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RigolleM schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:08:
[...]

Schrijffout: blur is anders ;-)
Van scherptediepte is geen sprake op een smartphone :)
Geen schrijffout, de scherptediepte is kunstmatig, maar wel een heel stuk geavanceerder dan een simpele blur.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 18:35
PatrickC schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:21:
[...]

Bij release niet, maar heb het over nu. De 11 pro is wel goedkoper te krijgen los, rond dezelfde prijs als een 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
FirePuma142 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:47:
[...]

Geen schrijffout, de scherptediepte is kunstmatig, maar wel een heel stuk geavanceerder dan een simpele blur.
Blurring dan...

Portrait mode uses the cameras in compatible iPhone models to create a depth-of-field effect. This lets you compose a photo that keeps your subject sharp while blurring the background

Bron: https://support.apple.com...ie%20in%20Portrait%20mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Killer61 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:04:
Dit. Zou providers sieren dat we in heel het land eerst eens fatsoenlijk 4G krijgen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Precies! Dat 5G gaat bij mij ook uit standaard! Laat ze het eerst maar eens goed krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
pdavie2311 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:25:
Precies! Dat 5G gaat bij mij ook uit standaard! Laat ze het eerst maar eens goed krijgen!
Ik heb T-Mobile als provider en heb echt geen problemen met 4G. Het is bij mij altijd stabiel en snel. Ik woon in Eindhoven, misschien verschilt het nog steeds qua dekking elders in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amilo123
Is al een tijd geleden dat ik data van een oude naar een nieuwe iPhone heb overgezet. Werkt een iCloud back-up kopie makkelijk, of beter verbinden met de pc en via iTunes?
Pagina: 1 ... 14 ... 75 Laatste