• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
Misschien interessant om te weten in deze context - Wicked Cushions claimt dat hun aftermarket oorschelpen allemaal PFAS en BPA vrij zijn. De oorkussens van mijn Cloud (1) zijn al lang hierdoor vervangen. Hopelijk iets beter zo.

Uit hun FAQ:
Do Wicked Cushion's products contain BPAs or PFAS?
All our products are rigorously tested and are free of BPAS and PFAS. All have passed the most rigorous standars for CA Prop 65 testing.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Goede

Ja ik moet ook op zoek naar een alternatief voor mijn Arctis Nova 5P. Wordt nog wel een klus want ik vind die headset juist zo fijn :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:13
Ik mis eigenlijk Beyerdynamics in dat lijstje.
Wil dit zeggen dat ze gewoon niet getest zijn?

Never ever financial advice...

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Toxicologen in nrc over het koptelefoon verhaal.

Samengevat: overtrokken reactie, blootstelling blijft ver onder de drempelwaarde.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 21:42
kazzzdafke schreef op maandag 23 februari 2026 @ 23:52:
Ik mis eigenlijk Beyerdynamics in dat lijstje.
Wil dit zeggen dat ze gewoon niet getest zijn?
Dat is een correct conclusie. Er zijn ongeveer 80 modellen getest. Dus de berg aan ongeteste modellen is natuurlijk gigantisch.
Bundin schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 00:25:
Toxicologen in nrc over het koptelefoon verhaal.

Samengevat: overtrokken reactie, blootstelling blijft ver onder de drempelwaarde.
Ik zie dit ook meer als een wake-up call voor overheden en fabrikanten.

PSN: bollsie

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:33
JackAvery schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:40:
[...]

Misschien interessant om te weten in deze context - Wicked Cushions claimt dat hun aftermarket oorschelpen allemaal PFAS en BPA vrij zijn. De oorkussens van mijn Cloud (1) zijn al lang hierdoor vervangen. Hopelijk iets beter zo.

Uit hun FAQ:

[...]
Ik ben wel geïnteresseerd in deze oorschelpen maar ik heb Wicked Cushions voor de zekerheid nog gevraagd of ze het eveneens slechte BPS gebruiken. Hier heb ik geen duidelijk antwoord op gekregen:
Hi,

Thanks for reaching out. All our earpads and other products are tested to follow the legal requirements for safety related to chemicals up to EU/UK standards. We are REACH compliant as well as prop 65 compliant. If the EU/UK requires further testing, we will comply with that in the future as well.

Regards,
Megan

iPhone Air - iOS 27.0
Moto Edge 30 neo - Sailfish OS 5.0.0.77 community port
Moto G 2nd gen - Sailfish OS 5.1.0.11 community port
Pebble 2 Duo

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 21:42
Godverdomme. Gisteren raakte mijn Penrose leeg en krijg er nu met geen mogelijkheid leven in. Via usb aan tv niet, met telefoonlader niet. Bij elkaar ruim 12 uur aan het laden geweest.

Audeze troubleshooting tips werken ook niet. De knopcombinatie ingedrukt houden > geen resultaat. Als ik de headset aan de laptop hang en Audeze HQ open dan zegt de app dat hij niet verbonden is. Heb inmiddels een mailtje naar support gestuurd. Iemand anders nog een suggestie om dit mogelijk op te kunnen lossen?

Hoopte er nog een poosje mee te doen. Geen enkele headset overtuigd echt momenteel. De Maxwell 2 kwa geluid wel, maar een simpel dingetje als een makkelijk bedienbare mute button blijkt lastig te implementeren

PSN: bollsie

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-08 12:28
Mijn Astro A50X heeft de geest gelaten na 20 maanden gebruik vorige week. Had nog Steelseries arctis nova pro wireless liggen maar het geluid is bijna geen bass .En het confort is slecht vergeleken met Astro A50 X.Dan mijn Audeze maxwell gedragen maar na 4 uur gebruiken voel ik het ook.Nu zat ik te twijfelen tussen JBL quantum 950 en Hyperx Alpha 2 .Heeft er iemand deze 2 getest en wat vinden jullie er van. Ik denk dat de JBL beter gaat zijn door meer bass en geluid isolatie

• nedius004
https://eu.turtlebeach.com/products/stealth-pro-ii-headset. Turtle beach stealth II hebben ze juist getoond. Je kan hem all pre orderen en komt 18 mei uit.Is met hot swap batterijen van elk 40 uur.De drivers zijn 60mm.De headset kost 350 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door nedius004 op 17-04-2026 20:14 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:37
Nieuwe SteelSeries Arctis Nova Pro Omni wireless headset Review! €399

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• nedius004
Heb van het begin de Steelseries arctis nova pro wireless. Maar vind hem niet goed zitten. Gebruik nu de Audeze maxwell. Tot ze volgende week review doen van de Turtle beach stealth pro 2.

• Amaze86

PlayStation Pulse and Pulse Edge Wireless Headsets 2027

Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2026/09/af925afb843316911f30afe7d38cf97ae582d3bd-scaled.jpg?resize=2560%2C1707&zoom=1
FeaturePlayStation Pulse Wireless HeadsetPulse Edge Wireless Headset
Custom Planar Magnetic Drivers4 Magnets Per Planar Driver8 Magnets Per Planar Driver
PlayStation LinkAdapter with USB Type-C Connector IncludedAdapter with USB Type-C Connector Included
MicrophoneIntegrated Mic with AI Noise RejectionHidden/Detachable Boom Mic with AI Noise Rejection
Built-in Volume ControlYesYes
Built-in Game Audio and Chat Balance Control for PS5Yes
Active Noise CancellationYes
Carrying CaseYes
Audio/Microphone JackYes

[ Voor 11% gewijzigd door Amaze86 op 16-09-2026 09:38 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• JackAvery
@Amaze86 de [video] tag gebruiken :)

Is er een prijs van die nieuwe Pulse bekend? Want dat was een van de sterktepunten toen de vorige versie uitkwam.

• Amaze86
JackAvery schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:33:

Is er een prijs van die nieuwe Pulse bekend? Want dat was een van de sterktepunten toen de vorige versie uitkwam.
Hele tijd gedaan niks, en nu opeens wel haha

Nee helaas nog geen prijs bekend. De Pulse komt al dit jaar, Pulse Edge volgend jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Amaze86 op 16-09-2026 09:40 ]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:11

thunder8

Het gedonder begint weer.

JackAvery schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:33:

Denk niet dat ze goedkoop worden. Ze maken beide gebruik van de speaker techniek Audeze gebruikt, Planar Magnetic. Het was een kwestie van tijd dat ze dit gingen gebruiken, nadat Audeze door Sony werd overgenomen. Ben zelf wel fan van Planar Magnetic, vind de Audeze headsets erg goed klinken en kunnen ook redelijk luid.

Wat ik persoonlijk jammer vind, is dat voor de Audeze headsets nooit chatmix controle geïmplementeerd is via de headset. Zowel met mijn Penrose als de Maxwell is deze functie niet ondersteund, terwijl dit wel in de Playstation Headsets van Sony zit. Had een klein beetje hoop dat de overname door Sony dit wel zou komen. Hopelijk heeft Sony wel links en rechts wat betere materialenkeus, bij mijn Maxwell was de hoofdband na goed een jaar super ranzig, omdat deze lijm lekte. Nu vervangen door een aftermarket lamslederen hoofdband. En ik heb wicked cushions gekocht met cooling effect. Erg fijn!

PSN-ID: Thunder76nl

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:52

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

thunder8 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:15:
[...]

Denk niet dat ze goedkoop worden. Ze maken beide gebruik van de speaker techniek Audeze gebruikt, Planar Magnetic. Het was een kwestie van tijd dat ze dit gingen gebruiken, nadat Audeze door Sony werd overgenomen. Ben zelf wel fan van Planar Magnetic, vind de Audeze headsets erg goed klinken en kunnen ook redelijk luid.

Wat ik persoonlijk jammer vind, is dat voor de Audeze headsets nooit chatmix controle geïmplementeerd is via de headset. Zowel met mijn Penrose als de Maxwell is deze functie niet ondersteund, terwijl dit wel in de Playstation Headsets van Sony zit. Had een klein beetje hoop dat de overname door Sony dit wel zou komen. Hopelijk heeft Sony wel links en rechts wat betere materialenkeus, bij mijn Maxwell was de hoofdband na goed een jaar super ranzig, omdat deze lijm lekte. Nu vervangen door een aftermarket lamslederen hoofdband. En ik heb wicked cushions gekocht met cooling effect. Erg fijn!
Mag ik vragen welke hoofdband je hebt gekocht voor je Maxwell, ik heb dat kussentje bovenin al vervangen door een aftermarket maar het zit toch niet zo lekker. Wel de cooling cushions van WC inderdaad, die zitten top! _/-\o_ 8)

• thunder8

thunder8

hifigamefreak schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:48:
[...]

Mag ik vragen welke hoofdband je hebt gekocht voor je Maxwell, ik heb dat kussentje bovenin al vervangen door een aftermarket maar het zit toch niet zo lekker. Wel de cooling cushions van WC inderdaad, die zitten top! _/-\o_ 8)
Zoek maar op "voarmaks maxwell headband". Ze hebben verschillende modellen, ik heb deze gekocht, ze hebben ook een versie met schuimvulling. Enige "nadeel" is dat je op de uiterste setting tegen de beugel aan komt, maar ik heb hem 1 stand lager zitten. Voor mij meer dan goed, beter dan die plakkerige zooi van Audeze zelf.

[ Voor 25% gewijzigd door thunder8 op 16-09-2026 13:11 ]

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:52

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

thunder8 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:04:
[...]

Zoek maar op "voarmaks maxwell headband". Ze hebben verschillende modellen, ik heb deze gekocht, ze hebben ook een versie met schuimvulling. Enige "nadeel" is dat je op de uiterste setting tegen de beugel aan komt, maar ik heb hem 1 stand lager zitten. Voor mij meer dan goed, beter dan die plakkerige zooi van Audeze zelf.
Ah ik was even in de war maar ik heb de Penrose nog, alsnog een Voarmaks hoes gevonden die zo over de hoofdband schuift. Wel een beetje skeptisch over de verkoper van Amazon, levert ook pas redelijk laat…

• thunder8

thunder8

hifigamefreak schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:24:
[...]

Ah ik was even in de war maar ik heb de Penrose nog, alsnog een Voarmaks hoes gevonden die zo over de hoofdband schuift. Wel een beetje skeptisch over de verkoper van Amazon, levert ook pas redelijk laat…
Bij mij kwam die wel redelijk eerder dan de melding op Amazon. Maar dat was voor mij in eerste instantie ook een twijfel, maar veel andere opties voor een redelijke prijs vond ik niet. En zonder vond ik niet fijn dragen, zeker gezien de Maxwell niet de lichtste is.

• JackAvery
thunder8 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:15:
[...]

De vorige Pulse/Pulse Elite hadden toch ook planar magnetic speakers?

• thunder8

thunder8

JackAvery schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:37:
[...]

De vorige Pulse/Pulse Elite hadden toch ook planar magnetic speakers?
Alleen de Elite had deze techniek, niet de normale versie. Die was inderdaad een stuk gunstiger geprijsd dan de Audeze headsets.

Als ik een beetje zoek, dan zie ik dat de Pulse waarschijnlijk rond de 150€ gaat zitten en de Pulse Edge tussen de 200-250€. Maar dat zijn schattingen uit de community en geen prijzen die vanuit Sony komen.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste