Dat gaat mij idd nooit overkomen.tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:45:
[...]
het is een PROEFRIT en zoals aan hierboven door iemand aangegeven niet op gelet is dat ik te hard reed tegen invordering dat ik harder ging dan 80 weet ik zelf wel gelukkig gaat jullie dit nooit overkomen ....dacht ik ook altijd als ik het op tv zag...
het kan iedereen overkomen ook al bij 2 keer 30 te hard in 2 jaar .... of die kakkers die uit het wijnhuis komen en niet te hard rijden maar wel onder invloed? misschien zijn de meeste hier tegen snelheid maar stappen met drank achter het stuur
Ik zoek heel bewust niet, nooit, de invorderingsgrens op.
Niet omdat ik mijn auto nodig heb voor mijn werk (dat heb ik niet), maar omdat ik het én ongelooflijk onverstandig vind én zonde van mijn geld.
Idem voor met drank achter het stuur. Áls ik al iets drink, is dat zo ver onder de limiet dat ik er niet eens een rijdontzegging van een uur en/of een boete voor zou kunnen krijgen. In de regel drink ik gewoon niet als ik moet rijden. Ja, alcholovrij bier.
Alcohol drink ik wel als ik zeker weten niet hoef te rijden.
Kwestie van je gezond verstand gebruiken. Net als bij een proefrit (juist bij een proefrit), opletten hoe hard je rijd. Je kent de auto niet. Je weet absoluut niet hoe het ding reageert bij een noodstop. Waarom zoek je dan willens en wetens (of in dit geval juist onbewust) het gevaar op? Wat had je gedaan als je met 140 iemand had aangereden? "Oh, sorry, ik zat niet op te letten. Was te druk met kletsen met mijn passagier." Goed verhaal voor de familie van die persoon.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.