Moraal van het verhaal: De volgende keer de topsnelheid van een auto die maar 150 kan testen op en weg waar je 100 mag, hou je gegarandeerd je rijbewijs in de portemonnee.

En als je dan tóch harder wil kan zelfs dát gewoon legaal: huur het TT-circuit in Assen, of het circuit in Zandvoort af, en je mag zo hard rijden als je wilt (en durftUser schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:12:
Moraal van het verhaal: De volgende keer de topsnelheid van een auto die maar 150 kan testen op en weg waar je 100 mag, hou je gegarandeerd je rijbewijs in de portemonnee.
Virussen? Scan ze hier!
Gewoon de A12 afrijden richting oosten (zodra dat weer mag van de oosterburen).wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:14:
[...]
En als je dan tóch harder wil kan zelfs dát gewoon legaal: huur het TT-circuit in Assen, of het circuit in Zandvoort af, en je mag zo hard rijden als je wilt (en durft).
Nee dat heb ik niet in me stoppen is netjes stoppen , juist als je moeilijk doet maak je het erger .TheZenMeister schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:25:
Alleen iets riskeren waarvan je het verlies kan veroorloven.
Daarnaast zijn polities vrij gemakkelijk kwijt te raken. Helemaal als ze staan te laseren en je al meer dan 60km/h sneller gaat. Gewoon door rijden.
Verwijderd
Wat een flauwekul.TheZenMeister schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:25:
Daarnaast zijn polities vrij gemakkelijk kwijt te raken. Helemaal als ze staan te laseren en je al meer dan 60km/h sneller gaat. Gewoon door rijden.
Top advies, want er zijn maar een handvol "polities" in Nederland. Ik kan niet oordelen over deze controle maar vaak hebben ze tijdens een fysieke controle wel het e.e.a. achter de hand voor vluchters/omkeerders/etc.TheZenMeister schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:25:
[ Voor 46% gewijzigd door TIGER1125 op 10-10-2020 18:09 ]
En dan is wat je kan verwachten dus inderdaad vordering van je rijbewijs. Geen idee wat die advocaat voor je denkt te gaan doen trouwens, want dit is een kansloze zaak. Gelaserd, en dat ruim buiten de marge. Die ben je gewoon kwijt.tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
ik zeg niet dat ik het slachtoffer ben .... ik vraag om ervaringen hiermee en op de blaren zitten doe ik al maar als je iets kan beperken is het beter... scheitziek van die moraalridders die nooit wat doen of denken dat ze nooit wat doen ...
fouten maken is menselijk en daar vallen ook stomme fouten onder ....
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Lol, goed verhaal. Heb je het zelf al eens geprobeerd? Ben wel benieuwd hoe dat afgelopen is.TheZenMeister schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:25:
Heb echt een hekel aan mensen die (doelbewust) de verkeersregels overtreden en daarmee andere in gevaar brengen. Vooral als ze geen verantwoordelijkheid willen nemen. Gelukkig lijkt het de laatste pagina's erop dat je dat nu wel doet. Hoop dat je je rijbewijs na een leerperiode terugkrijgt en je aan de regels houd in je nieuwe auto!tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:32:
[...]
Nee dat heb ik niet in me stoppen is netjes stoppen , juist als je moeilijk doet maak je het erger .
Ben gestopt gewoon meegewerkt
[ Voor 41% gewijzigd door xh3adshotx op 10-10-2020 18:17 ]
die heeft het klaag schrift gemaakt en begeleid me bij de zaak , en zit er bovenop vandaar dat het gelijk naar de rechter is gestuurd om eventueel eerder behandeld te worden een aanvraag dient binnen een tijd behandeld te worden vaak al binnen 2 weken bij de rechter gaf die aan.Jeroenneman schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:01:
[...]
En dan is wat je kan verwachten dus inderdaad vordering van je rijbewijs. Geen idee wat die advocaat voor je denkt te gaan doen trouwens, want dit is een kansloze zaak. Gelaserd, en dat ruim buiten de marge. Die ben je gewoon kwijt.
Dus fouten maken is menselijk, en soms een verlies moeten incasseren ook.
Wat voor een auto reed je voor de EV? Want dat kan best het verschil maken. Ik weet nog toen ik van mijn Citroën C1 pool auto mocht overstappen op een nieuwe lease bak. Man zonder dat ik het wist reed ik opeens 70 binnen de bebouwde kom. Ja je bent bezig met de auto te verkennen, is het slim? Nee zeker niet. Is het een wijze les? Oh dat zeker....maargoed we maken allemaal fouten.tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:31:
[...]
die heeft het klaag schrift gemaakt en begeleid me bij de zaak , en zit er bovenop vandaar dat het gelijk naar de rechter is gestuurd om eventueel eerder behandeld te worden een aanvraag dient binnen een tijd behandeld te worden vaak al binnen 2 weken bij de rechter gaf die aan.
en hij is juridisch beter bekend dan ik
hij wees erop of 770 boete en 2 mnd rij verbod of terug binnen 2 weken en rekenen op een boete van 1000 tot 1500 in het uiterste geval
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Bij snelheidsacties met de laser zijn er vaak wel vlotte auto's en motoren in de buurt hoor. Kans om gepakt te worden is vrij groot en als je wordt gepakt zijn de consequenties een stuk forser dan alleen maar 2 maandjes OV en een paar honderd euro aan boete.TheZenMeister schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:25:
Daar staat weer tegenover dat van iemand die van zijn auto/rijbewijs afhankelijk is verwacht mag worden dat diegene zich normaal gedraagt in het verkeer, in ieder geval niet zodanig dat hij zijn rijbewijs kwijtraakt.TIGER1125 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:56:
Wanneer jij de enige bent die dit doet en het bedrijf er ernstige schade van ondervind kun je het zeer zeker als argument gebruiken al dan niet met een verklaring van de werkgever. Volgens mij speelt ook je baanzekerheid mee zonder rijbewijs (bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeur zonder rijbewijs) en kan de rechter ook beslissen tot het terug geven.
Van de Justitie hoef je de coulance overigens niet te verwachten, en ben je eigenlijk nu al overgeleverd aan de genade van de rechter. Justitie houdt volgens mij de richtlijn standaard 2 maanden aan, na die beslistermijn van 10 dagen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq