rijbewijs ingevorderd

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 16.862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
jaspermeul schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:38:
Wat een reacties zeg. Alsof niemand bij een proefrit eens even kijkt of de auto wil. Zelf ook wel eens iets te hard gereden daarin op een overzichtelijke weg en zonder gevaar voor andere.

@tattooboy1985 wat ik niet kan terugvinden is waarom je jouw rijbewijs nodig hebt voor werk. Werk je op tijden dat er geen ov is? Heb je een werkbus en dus spullen die niet meekunnen in het ov? Want slechts ‘met het OV kost mij meer reistijd’ kom je niet weg natuurlijk.
ik moet langs klanten opnames doen met een 3 delige ladder offertes maken daarna werkbezoeken afleggen materialen brengen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Je beseft toch dat dit gewoonweg niet waar is en dat de meeste bestuurders nooit voor 2 keer 30+ "betrapt worden" ?
Je blijft dit normaal vinden terwijl het dat absoluut niet is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 13:10
JunkieLimbo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:33:
Iedereen die voor het eerst in een model 3 (of vergelijkbaar) gaat rijden gaat wel een paar keer de grens over maar als je gepakt wordt moet je gewoon stilzitten en je mond houden. Niet zielig doen, geen smoesjes verzinnen, gewoon die boete en ontzegging incasseren als een grote jongen. En dus ook niet huillie huillie doen op een forum!
Laatst een proefrit gemaakt in een MX Performance. Ja, dat gaat als een raket. Maar het blijft een auto waarmee je onbekend bent; op dat moment zou je focus moeten liggen op het gedrag van de auto en wat er gebeurt als je 'm intrapt. Dan kan het je niet ontgaan dat je zo idioot hard rijdt. Bovendien, TS lijkt aan te geven dat er gemeten is over een afstand van 1km. Bij 140km/h duurt dat 25 seconden. Als je 25 seconden lang niet op je snelheidsmeter kijkt in een auto die je onbekend is omdat je 'met een passagier in gesprek bent' heb je echt niks op de weg te zoeken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
unezra schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Windgeruis heb je nu net wél. :) Zelfs in een BMW i3.
Je mist motorgeluid. Dat is ook wat TS aan geeft. Wegens gebrek aan motorogeluid reed 'ie te hard.

Maar bij 140 overstemt in de regel het windgeruis en bandengeruis je motorgeruis dusdanig, dat je het alleen al op basis van die clue wel in de gaten moet hebben. (Los van dat zie je het verschil tussen 80 en 140 prima.)
Je ziet ook gewoon dat je 140 ipv 80 rijd. TS was dus gewoon niet op de weg aan het letten wat met zo'n snelheid levensgevaarlijk is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
k995 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Je beseft toch dat dit gewoonweg niet waar is en dat de meeste bestuurders nooit voor 2 keer 30+ "betrapt worden" ?
Je blijft dit normaal vinden terwijl het dat absoluut niet is.
ik zeg niet normaal waar staat dat? graag een link... ik weet heus dat ik harder ging dan 80 maar niet tegen de invorderings snelheid.... aan dat is dat moment en al had ik het gezien is het al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 13:43
@tattooboy1985 ik snap ook niet hoe je het verschil van 60km/h niet kunt zien / voelen in de auto. Als dit echt eenmalig is geweest zoals je hier zelf beweert hoop ik in ieder geval dat je in de toekomst geen elektrische auto neemt :-) Dat lijkt me een slecht plan gezien jouw ontbrekende gevoel voor snelheid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb vorige week ook een proefrit gemaakt in een voor mij compleet andere auto. Een automaat en een hybride. Ik heb uiteraard ook even het gaspedaal stevig ingedrukt om te kijken hoe hard die kan, dat lijkt me niet meer dan logisch als je een nieuwe wil kopen. Betekent overigens niet dat je dat niet doorhebt. Ik zag toch echt de verkeersborden een stuk sneller op me af komen dan ik gewend was. Die vlieger gaat echt niet op, zeker niet als je zegt dat je hem voor werk nodig hebt, dus je je met regelmaat op straat begeeft.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

ik moet langs klanten opnames doen met een 3 delige ladder offertes maken daarna werkbezoeken afleggen materialen brengen ...
Je blijft excuses maken en reageren als een klein kind. Ik hoop dat je dat voor een rechter of OvJ ook doet, dan kan 'ie je rijbewijs lekker lang afpakken.

Je hebt al een advocaat, wat verwacht je van ons? Dat we zeggen "aaah lieve kleine jongen, hier kon je niets aan doen, je zit helemaal niet fout?"

Je zit wel fout. Je bent volgens je profiel verdomme 35 jaar oud. Gedraag je als een vent. Je ging te hard, je wist het, geef het toe, zit op de blaren, doe het niet weer. Wat een ongelooflijk slappe en laffe houding stel je hier ten toon.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 21:10
tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

het is een PROEFRIT en zoals aan hierboven door iemand aangegeven niet op gelet is dat ik te hard reed tegen invordering dat ik harder ging dan 80 weet ik zelf wel gelukkig gaat jullie dit nooit overkomen ....dacht ik ook altijd als ik het op tv zag...

het kan iedereen overkomen ook al bij 2 keer 30 te hard in 2 jaar .... of die kakkers die uit het wijnhuis komen en niet te hard rijden maar wel onder invloed? misschien zijn de meeste hier tegen snelheid maar stappen met drank achter het stuur
Ik reed vroeger ook wel eens (bewust) te hard.
Enige verschil: Als ik dan eens een boete kreeg kwam ik niet met *** smoesjes. Je weet dat je fout zit en al het andere doet niet terzake.
Echter nooit mijn rijbewijs kwijtgeraakt.

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

RemcoDelft schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar: mag ik het lezen :+ Ik ben wel nieuwsgierig hoe je 16 pagina's vol krijgt met smoesjes over afgeleid zijn door je passagier en daardoor blijkbaar totaal niet te letten op waar je mee bezig bent.

Dat wordt een paar maandjes thuiswerken :*)
Als ik rechter was, zou ik dit soort klaagschriften over hoe afgeleid je was, interperteren als, deze persoon is niet geschikt om in een auto te rijden.
Als iemand naast je voor zoveel afleiding zorgt, dat je geen idee meer hebt wat je allemaal doet, je helemaal nooit meer achter het stuur mag stappen.
Maar goed. Ik ben geen rechter.

Ik werd van de week ook de vluchtstrook opgedrukt door zo'n (zelfrijdende) elektrische bak, omdat de bestuurder niet zat op te letten en ineens met een ruk aan het stuur over het puntstuk heen de gemiste splitsing pakte.
Deze persoon was ook druk in gesprek met zijn mede passagier.

Anyway. Zuur voor je. Maar ja, je hebt hoe dan ook 60km/h te hard gereden en de wet is hier heel duidelijk is.

[ Voor 14% gewijzigd door tilburgs82 op 10-10-2020 14:55 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou het geld voor de advocaat besteden aan een chauffeur, en dat meen ik serieus. Je rijbewijs ben je minimaal een week kwijt, en afhankelijk van de straf nog wat langer. Ik denk persoonlijk niet dat een advocaat hier minder van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Helgie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Je blijft excuses maken en reageren als een klein kind. Ik hoop dat je dat voor een rechter of OvJ ook doet, dan kan 'ie je rijbewijs lekker lang afpakken.

Je hebt al een advocaat, wat verwacht je van ons? Dat we zeggen "aaah lieve kleine jongen, hier kon je niets aan doen, je zit helemaal niet fout?"

Je zit wel fout. Je bent volgens je profiel verdomme 35 jaar oud. Gedraag je als een vent. Je ging te hard, je wist het, geef het toe, zit op de blaren, doe het niet weer. Wat een ongelooflijk slappe en laffe houding stel je hier ten toon.
hahahah nog zo een ik zeg nergens dat ik niks fout deed internet held...

dus jij kan nog niet eens lezen en loopt te wijzen? ik weet dat het fout was en ontken ook nergens iets..

dus begin bij jezelf eer dat je gaat blaten.

i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

ik zeg niet normaal waar staat dat? graag een link... ik weet heus dat ik harder ging dan 80 maar niet tegen de invorderings snelheid.... aan dat is dat moment en al had ik het gezien is het al te laat.
Je blijft herhalen dat dit "iedereen kan overkomen"

4e post " helaas zoals bij iedereen kan overkomen."

"gaat prima alleen nu een keer niet kan iedereen overkomen "

"en iedereen hier let altijd op het is een moment opname niks meer niks minder"

"het kan iedereen overkomen ook al bij 2 keer 30 te hard in 2 jaar "

Zoals gezegd: nope de overgrote meerderheid van bestuurders word hier zelfs niet 1 keer voor gepakt (30+) laat staan 2 keer, laat staan 60+ . aanvaard nu eens dat wat je deed echt verkeerd was en helemaal niet normaal.

Trouwens je wist dat je harder ging "maar niet tegen invordering snelheid"? Ik hoop echt dat iemand al deze pagina's en dus hoe je echt denkt aan de rechter geeft .

[ Voor 8% gewijzigd door k995 op 10-10-2020 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

hahahah nog zo een ik zeg nergens dat ik niks fout deed internet held...

dus jij kan nog niet eens lezen en loopt te wijzen? ik weet dat het fout was en ontken ook nergens iets..

dus begin bij jezelf eer dat je gaat blaten.

i
Je stelt exact ten toon wat ik bedoel. Ik ben hier niet de issue, ik ben een random op een forum. Jij bent de kerel die te hard ging, jij moet in de spiegel kijken. Nogmaals, wees een vent. Ga bij jezelf te raden in plaats van te hopen dat door maar hard genoeg te reageren op een forum je op de een of andere manier niets verkeerd hebt gedaan. Je zegt wel dat je dat niet denkt, maar het is overduidelijk dat je dat wel denkt.

Hypocrites must die

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://viraaltjes.nl/wp-content/uploads/2020/06/Willem-Alexander-Glazenwasser.jpgNiets mis mee toch? Lesje geleerd, en weer door!

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]
het is een PROEFRIT en zoals aan hierboven door iemand aangegeven niet op gelet is dat ik te hard reed tegen invordering dat ik harder ging dan 80 weet ik zelf wel gelukkig gaat jullie dit nooit overkomen ....dacht ik ook altijd als ik het op tv zag...

het kan iedereen overkomen ook al bij 2 keer 30 te hard in 2 jaar .... of die kakkers die uit het wijnhuis komen en niet te hard rijden maar wel onder invloed? misschien zijn de meeste hier tegen snelheid maar stappen met drank achter het stuur
Dat gaat mij idd nooit overkomen.
Ik zoek heel bewust niet, nooit, de invorderingsgrens op.

Niet omdat ik mijn auto nodig heb voor mijn werk (dat heb ik niet), maar omdat ik het én ongelooflijk onverstandig vind én zonde van mijn geld.

Idem voor met drank achter het stuur. Áls ik al iets drink, is dat zo ver onder de limiet dat ik er niet eens een rijdontzegging van een uur en/of een boete voor zou kunnen krijgen. In de regel drink ik gewoon niet als ik moet rijden. Ja, alcholovrij bier.

Alcohol drink ik wel als ik zeker weten niet hoef te rijden.

Kwestie van je gezond verstand gebruiken. Net als bij een proefrit (juist bij een proefrit), opletten hoe hard je rijd. Je kent de auto niet. Je weet absoluut niet hoe het ding reageert bij een noodstop. Waarom zoek je dan willens en wetens (of in dit geval juist onbewust) het gevaar op? Wat had je gedaan als je met 140 iemand had aangereden? "Oh, sorry, ik zat niet op te letten. Was te druk met kletsen met mijn passagier." Goed verhaal voor de familie van die persoon.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 00:03
[...]

Maar dan is 2 maanden je rijbewijs toch een prima straf ?
Als je die elec. wagen al hebt gekocht, zal een geldboete je matig intereseren, gezien je klaagschrijft je rijbewijs wel.
Dus de beste straf is om je rijbewijs mooi ingevorderd te houden, zodat als je die elec. wagen onder je kont hebt, je wel 3x nadenkt voordat je weer "per ongeluk" met je passagier babbelend bijna 2x te snel rijdt.

Kortom ik zie geen enkele wijze waarop je argumentatie wat zal bijdragen aan de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Allemaal bedankt en met name de internet helden die zelf vanavond met drank achter het stuur stappen :)

maar voor de rest nooit te hard rijden omdat anders hun drank gebruik sneller aan het licht komt:)

ik los het wel op met de advocaat .... en anders op de blaren waar ik al vanuit ga .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:29

MLLL

Palm Treo 650

Gelukkig is 95% hier roomser dan de Paus.
O-) O-) O-)
TS is stom geweest stelt een vraag of iemand vaker met het bijltje gehakt heeft om het rijbewijs versneld terug te krijgen en dan komen er 100 moralistische reacties.

Schiet TS niets mee op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kan mij wel een beetje vinden in TS, ik heb een keer in een Model S gereden en als je geen elektrische auto gewend bent dan ga je al heel snel heel hard omdat je zo gemakkelijk accelereert (koppel, geen versnelling c.q. automaat).
Wel vind ik dan gepakt worden voor 60km/u te hard wel weer duidelijk TS z'n schuld, dit is echt gewoon veel te veel. Mij gebeurde ongeveer hetzelfde waar ik 115 op de teller zag staan waar ik 80 mocht in een elektrische auto, je hebt dat niet door maar als je 'm echt doortrapt richting de 60km/u te hard (na correctie!) ben je je rijbewijs terecht zo lang kwijt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:55:
Allemaal bedankt en met name de internet helden die zelf vanavond met drank achter het stuur stappen :)

maar voor de rest nooit te hard rijden omdat anders hun drank gebruik sneller aan het licht komt:)

ik los het wel op met de advocaat .... en anders op de blaren waar ik al vanuit ga .
Je denkt overduidelijk dat je gedrag normaal is en dat iedereen dat doet. Dat is het niet. Haal je kop eens uit het zand.
MLLL schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:56:
Gelukkig is hier 95% roomser dan de Paus.
O-) O-) O-)
TS is stom geweest stelt een vraag of iemand vaker met het bijltje gehakt heeft om het rijbewijs versneld terug te krijgen en dan komen er 100 moralistische reacties.

Schiet TS niets mee op
Is het punt niet. Er zijn gradaties hierin. Ik heb in pakweg 2 ton ook een stuk of drie boetes gehad- maar wel voor op z'n hoogst 4KM/H te hard. En ik rij bepaald geen ecodiesel.

Om na correctie nog altijd minimaal 60 te hard te gaan en vervolgens het argument te maken dat 'je het niet door had' betekent dat je geen rijbewijs moet hebben, of dat je je verantwoordelijkheid niet aan kan. Simpel zat.

[ Voor 41% gewijzigd door Helgie op 10-10-2020 15:01 ]

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Helgie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Je denkt overduidelijk dat je gedrag normaal is en dat iedereen dat doet. Dat is het niet. Haal je kop eens uit het zand.
ga jij maar nooit motorrijden ofso dan val je om denk ... een proef rit je trekt automatisch door ken heus het verschil tussen 80 en 140 wel maar het was te laat en fluister stil is me overkomen ... en nu kijken om hem zsm terug te krijgen dat was de vraag....

maar jullie kunnen hier niet lezen denk ik en hebben tunnelvisie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 17:38

Tens

let me drink about it

O-) O-) O-)

Schiet TS niets mee op
idd

iedereen die kritiek op hem heeft als drankrijder te bestempelen helpt ook niet

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BeefHazard
True schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:57:
Ik kan mij wel een beetje vinden in TS, ik heb een keer in een Model S gereden en als je geen elektrische auto gewend bent dan ga je al heel snel heel hard omdat je zo gemakkelijk accelereert (koppel, geen versnelling c.q. automaat).
Wel vind ik dan gepakt worden voor 60km/u te hard wel weer duidelijk TS z'n schuld, dit is echt gewoon veel te veel. Mij gebeurde ongeveer hetzelfde waar ik 115 op de teller zag staan waar ik 80 mocht in een elektrische auto, je hebt dat niet door maar als je 'm echt doortrapt richting de 60km/u te hard (na correctie!) ben je je rijbewijs terecht zo lang kwijt.
Grappig dat iedereen in dit topic meteen denkt aan Tesla's en alles dat in minder dan een seconde of 5 naar de 100 gaat. TS zei zelf 'de gs is besteld'. Even opgezocht, dat lijkt dus te gaan om een Opel e-Corsa. Ja, er zit een elektromotor in met meer koppel dan een benzinemotor, maar we hebben het nog steeds over een autootje dat in 8 seconden naar 100 gaat met maar 136pk. Dat is by no means een bijzonder snelle auto. Dan zit je echt bijzonder gevaarlijk slecht op te letten als je een kilometer lang 140 rijdt.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Tens schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

idd

[...]

iedereen die kritiek op hem heeft als drankrijder te bestempelen helpt ook niet
ooh dus er kan wel gelezen worden hier? ik dacht al dat het hier allemaal heilige waren en dat ik op een kerk forum zat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k995
O-) O-) O-)

Schiet TS niets mee op
Goed want hij hoort niet op de baan, dat is duidelijk.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 18:21
tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

precies dit en spijt komt achteraf... voor je het weet haal je dat heb je het door of rem je af ben je te laat .... heeft niks met onoplettend heid te maken gebeurd door omstandigheden maar hier denken ze gelijk dat je niet op de weg let.
Haha,
Balen voor je dat je je rijbewijs kwijt bent, snap dat dat super vervelend is voor je!

Kleine nuance in het 'had het niet door':
- Je reed 60 km/h te hard op een 80 weg (dus met correctie 140 oftewel 150km/h op de teller).
- Je zegt dat je heb besteld hebt "de GS line" -> oftewel een Corsa-e
Dat ding heeft 'gewoon' 136 pk en 260 Nm koppel. 0-100 in 8,1 seconden en een top van 150 km/h -> vlotte acceleratie inderdaad maar niet Tesla model S waarden.

Oftewel je hebt gewoon het gaspedaal tot de grond gedrukt en dat heeft even geduurd voordat je op de topsnelheid van 150km/h zat en bent toen gelaserd, no way dat je dat niet gemerkt hebt. ;)

Prima om te doen natuurlijk als de omstandigheden daarnaar waren (hell, genoeg mensen rijden inderdaad vlot door) maar het blijft natuurlijk een 'bewussie'.

Erg vervelend voor je, maar als de OvJ ook maar 1 en 1 kan optellen wacht jij gewoon de minimale periode op je rijbewijs. Zoals je zelf zegt is een taxi / OV een prima alternatief voor je "rijbewijs nodig voor werk" dus de OvJ heeft geen enkele reden om je rijbewijs sneller terug te geven. 16 a4tjes aan bezwaar indienen werkt dan eerder tegen dan voor je :)

overigens wel oprecht benieuwd waarmee je die 16 kantjes kan vullen _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

ga jij maar nooit motorrijden ofso dan val je om denk ... een proef rit je trekt automatisch door ken heus het verschil tussen 80 en 140 wel maar het was te laat en fluister stil is me overkomen ... en nu kijken om hem zsm terug te krijgen dat was de vraag....

maar jullie kunnen hier niet lezen denk ik en hebben tunnelvisie..
tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

ooh dus er kan wel gelezen worden hier? ik dacht al dat het hier allemaal heilige waren en dat ik op een kerk forum zat
:')

Ik hoop dat je in het echte leven een fijnere vent bent dan hoe je je hier op het forum gedraagt.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:29

MLLL

Palm Treo 650

k995 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Ben jij rechter?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
k995 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

K995 niet op de baan? in 17 jaar een 2e overtreding gelukkig weet jij hoe alles moet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gekkie
Kijk dit is nou iets voor de 17e pagina van het stukje proza.
"Maar geachte edelachtbare, U stapt vanavond vast zelf ook met een borrel op achter het stuur !".

Ben overigens wel benieuwd of je advocaat niet gevraagd heeft of dit werkelijk zo gegaan is en je heeft aangeraden dit verhaal zo voort te zetten (aangezien je het mijnsinziens waarschijnlijk beroerder maakt dan wat er met enige waarschijnlijkheid wel is gegebeurd (het beestje bewust op z'n staart trappen).
Nou zal die advocaat er geen borrel minder op drinken en van jouw rekening vast een taxi of chauffeur kunnen betalen), maar echt handig lijkt het me niet.

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 10-10-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Ja naja het is het risico van het vak ongeacht of je het door heb.

Te hard rijden mag niet en veeeeelste hard rijden helemaal niet een heeft consequenties.

Ik gok je hen een maandje kwijt ben, en een dikke boete.

Maar denk je dat wel snel hoort via je advocaat, het is een vervelende situatie en ik ga niet zeggen dat die ik niet want ook ikzelf scheur wel is 30+ harder.

En ja dat mag niet maar er mag wel weer niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:01:
[...]
Punt is een beetje, omdat wij kritiek hebben op wat JIJ fout doet, is jouw redenatie dat we dat doen, omdat we zelf op een andere manier fout zitten.

Dat is dus niet waar.

Ik rij bewust niet met meer dan 1 of 2 pilsjes achter mijn kiezen (en zelfs dat is een grote uitzondering) en heb precies 1x in mijn leven de invorderingsgrens opgezocht. Daar ben ik niet trots op, achteraf had ik anders moeten handelen, maar het was wel een bewuste actie. (Vriendin had aanrijding gekregen en ik was op mijn werk. Dat is het moment dat zelfs ik moeite heb rustig 100 te rijden. Verstandig, nee, zeker niet omdat ik al behoorlijk geschrokken was. Maar het was wel bewust én ik lette extra op. In the end was het goddank alleen blikschade bij haar, maar toch.)

Je beredenering "mensen hebben kritiek omdat ze wat te verbergen hebben" klopt gewoon niet. Ze hebben kritiek omdat ze wat jij hebt gedaan, gevaarlijk vinden en zijn boos omdat je het ook nog eens onbewust hebt gedaan. (In, nu blijkt, een auto die alles behalve absurd snel accelereert. Het was geen Tesla.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
Ja want niemand kan een mening hebben over iemand die duidelijk niet op de baan hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
gekkie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

"Maar geachte edelachtbare, U stapt vanavond vast zelf ook met een borrel op achter het stuur !".

Ben overigens wel benieuwd of je advocaat niet gevraagd heeft of dit werkelijk zo gegaan is en je heeft aangeraden dit verhaal zo voort te zetten (aangezien je het mijnsinziens waarschijnlijk beroerder maakt dan wat er met enige waarschijnlijkheid wel is gegebeurd (het beestje bewust op z'n staart trappen).
misschien heb ik het verkeerd op papier gezet is soms moeilijk hoor juiste woorden op de juiste plek ... maar dan nog jullie klampen je teveel vast ooooh kijk is wat die heeft gedaan en met dat vingertje wijzen....

ik vraag iets om hem terug te krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

ja de gs line is besteld :) december komt die dus dan heb ik zoizo mijn rijbewijs al terug en als het niet anders is neem ik wel een taxi tot die tijd ... voor werk en school opleiding
Je rijdt dus geen Tesla met honderden pk's maar een Corsa E, met 100 KW (134pk). Als jij een auto met 134 pk niet in de hand kan houden en zonder dat je het door hebt 60km/u te hard rijdt, denk ik dat het beter is dat je het papiertje bij het OM achterlaat. in 8,1 naar de 100 km/u. Dat is geen extreem snelle auto waarbij je na 2 seconden niet oplet opeens 50-80km/u harder rijdt:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

misschien heb ik het verkeerd op papier gezet is soms moeilijk hoor juiste woorden op de juiste plek ... maar dan nog jullie klampen je teveel vast ooooh kijk is wat die heeft gedaan en met dat vingertje wijzen....

Je moet wel een waardeloze advocaat hebben als wij je meer kunnen vertellen daarover dan hij. Ik hoop dat je hem niet te veel betaalt :+

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

K995 niet op de baan? in 17 jaar een 2e overtreding gelukkig weet jij hoe alles moet
Ik rij al 20+ jaar en raar genoeg nog nooit 30+ teveel gereden ,iets wat volgens jou onvermijdelijk is voor elke bestuurder want je aan de snelheid houden is gewoonweg te moeilijk/niet nodig blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Helgie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Je moet wel een waardeloze advocaat hebben als wij je meer kunnen vertellen daarover dan hij. Ik hoop dat je hem niet te veel betaalt :+
nee hoor ik vraag hier info hij is ermee bezig en loop vd week zal er wat uitkomen... en nee kosten advocaat vallen mee nu je toch alles wilt weten 280 per uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
gekkie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Nou zal die advocaat er geen borrel minder op drinken en van jouw rekening vast een taxi of chauffeur kunnen betalen), maar echt handig lijkt het me niet.
Samen met :

"ik wist dat ik te snel reed maar niet zo snel"
"dit overkomt iedereen dus aub niet zo moraliserend"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 12:08
[...]

Dat vingerwijzen komt ook doordat jij het maar blijft bagatelliseren. Zelfs na 6 pagina's blijf je je maar verdedigen en verwacht je blijkbaar ook enig begrip voor je actie. Volgens mij heb je het antwoord wat je zelf zocht al lang gelezen en kan je beter wachten op je advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
rvrrr schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Dat vingerwijzen komt ook doordat jij het maar blijft bagatelliseren. Zelfs na 6 pagina's blijf je je maar verdedigen en verwacht je blijkbaar ook enig begrip voor je actie. Volgens mij heb je het antwoord wat je zelf zocht al lang gelezen en kan je beter wachten op je advocaat.
als dat vingerwijzen niet gelijk zo begon krijg je een andere discussie .Maar dat doet 1 iemand en andere blijven ermee doorgaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
k995 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:08:
[...]
Samen met :

"ik wist dat ik te snel reed maar niet zo snel"
"dit overkomt iedereen dus aub niet zo moraliserend"
Waren dat niet pagina 18 en 19, fontje comic sans, font-size 72, je weet immers nooit wat voor bejaarde rechter je krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:11:
[...]

als dat vingerwijzen niet gelijk zo begon krijg je een andere discussie .Maar dat doet 1 iemand en andere blijven ermee doorgaan
Vooral omdat je afkomt met "kan iedereen overkomen" tuurlijk krijg je dan reacties want neen dat doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
gekkie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Waren dat niet pagina 18 en 19, fontje comic sans, font-size 72, je weet immers nooit wat voor bejaarde rechter je krijgt ;)
Of dronken , blijkbaar is iedereen altijd dronken raar genoeg .

[ Voor 3% gewijzigd door k995 op 10-10-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Van mij mag dit topic op slot:)

heb gelukkig enkel nuttige antwoorden gevonden .

waar ik even op door kan zoeken.

Bij de mensen met een goede /kritieke beantwoording bedankt:)

aan alle betweters en heilige fijn weekend:)

ow en zeg nooit dat het je niet kan overkomen dat je je rijbewijs moet inleveren

[ Voor 15% gewijzigd door tattooboy1985 op 10-10-2020 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie

Helgie

Misantroop

tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:14:

ow en zeg nooit dat het je niet kan overkomen dat je je rijbewijs moet inleveren
Als je ( blijkbaar zo af en toe ook nog bezopen) bewust veel te hard rijdt dan wil dat nog wel eens gebeuren ja.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Je stelt een vraag, wil je die kunnen behandelen dan zul je toch ook inhoudelijk in moeten gaan op wat er is gebeurd en dat afwegen, dat doet een rechter immers ook. En alles wat jij vervolgens zelf weet aan te dragen komt vervolgens niet echt in je voordeel uit.

Je zou er ook van kunnen leren voor als je straks van plan bent om naar een zitting te gaan.
De meeste rechters hebben namelijk ook vingers, kunnen ze doorgaans prima mee wijzen, alleen zijn die aanwijzingen doorgaans toch iets prijziger en minder vrijblijvend dan hier op een forum.
En terug wijzen naar een rechter (dan wel de samenleving namens wie hij daar zit, zoals met je drank argument, lijkt me dan niet bepaald handig.

Maar goed je moet het zelf weten, als je je voordeel er niet mee wilt doen, zoals je ook al niet lijkt te hebben gedaan met je vermoedelijk geconstrueerde verhaal, be my guest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeefHazard
[...]

als dat vingerwijzen niet gelijk zo begon krijg je een andere discussie
En als mijn oma wielen had dan was het een fiets.
[...]

En hier zit de crux van het probleem. Who cares om het proces? Ik wil uitkomst! Dat werkt natuurlijk niet zo. Zeggen dat het allemaal zomaar gebeurde en je fouten ontkennen is zo ongeveer het verst van 'iets om hem terug te krijgen' als je maar gaat komen.

Wil je 'iets om hem terug te krijgen'? Nou, gaan we dan. Het eerste is eens de replies in dit topic goed doorlezen en tot je door laten dringen zonder meteen defensieve reacties te bedenken. Stel jezelf de vraag: 'goh, maar wat als deze personen gelijk hebben? Wat zou dat dan voor mij betekenen?'. Een lang en gezond proces van bezinning later laat je de zaak voor de rechter komen. Daar vertel je uit het hart dat je spijt hebt van wat er gebeurd is en vertel je over de inzichten die je opgedaan hebt over je eigen gevarenherkenning en rijstijl. Dan leg je uit wat je verbeterplan is en gooi je er voor de goede sier nog wat vrijwilligerswerk of een donatie bij een organisatie voor verkeersslachtoffers bij. Dan krijg je hem misschien wel terug.

Bij deze: het kan mij niet overkomen dat ik mijn rijbewijs moet inleveren. There, I said it. Waarom? Omdat ik goed bewust ben van het feit dat ik in een tonnen wegende stalen doodsmachine rij. Dat is een privilege waar ik veel geld in rijlessen voor betaald heb en veel moeite voor gedaan heb. Dat wil ik niet kwijtraken. En als dat wel gebeurt overkomt het mij niet, maar heb ik het er zelf willens en wetens naar gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:54
Iets om over na te denken is het volgende. Stel, de OvJ houdt het rijbewijs in, je dient een klaagschrift in en je krijgt zowaar je rijbewijs eerder terug, dan is er een kans dat je het in de toekomst alsnog moet inleveren. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar het is wel verstandig om na te denken over dat scenario. Het komt namelijk een enkele keer voor dat mensen hier niet over nadenken en achteraf spijt hebben van hun klaagschrift.
Het standaard tarief van het OM voor een snelheidsovertreding van 60-65 km/u buiten de bebouwde kom is namelijk een geldboete van € 1000 en een rijontzegging van twee maanden en je kunt dus naar alle waarschijnlijkheid een strafbeschikking met daarin deze straffen tegemoet zien. Uiteraard is er dan nog de mogelijkheid van verzet, hoger beroep en cassatie, maar je loopt kans te eindigen met twee maanden rijontzegging terwijl je rijbewijs bij een slagend klaagschrift misschien maar één maand of zo ingehouden is geweest.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 14:53

De Nelis

en anders maar niet...

Blijf het toch wel bijzonder vinden dat je een advocaat in de hand hebt genomen, maar je toch blijft zoeken naar antwoorden die hij zou moeten kunnen geven.

Maar goed, succes met het terug krijgen van je rijbewijs.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat ik me afvraag: dit kan jou dus ook in een 30 km/h zone gebeuren, .dat je ongemerkt dus 90 km/h gaat rijden door het gebrek aan motorgeluid.

Zie je zelf dan niet dat dit gedrag enig gevaar zou kunnen opleveren voor andere weggebruikers, omstanders etc?

Afgeleid zijn is allemaal mogelijk, maar je ben wel ten allen tijde als bestuurder verantwoordelijk voor je eigen gedrag, en je dient overal de snelheid te kennen. Daar zijn verkeersregels voor uitgevonden.

Kijk, een beetje te hard gaan (zeg 10-15 km/h ofzo), kan idd door onachtzaamheid altijd gebeuren. Big deal, overkomt ons allemaal wel eens. Maar 60 km/h is niet een béétje te hard meer, dat is behoorlijk extreem te hard. Dáár zit het probleem dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Vind die advocaat nogal een verspilling van geld.
Gok zomaar dat die de straf niet lager gaat laten zijn dan gewoon sorry zeggen en de situatie zelf afhandelen.

Protip voor TS: Regel een rechsbijstandsverzekering. Stuk goedkoper dan een paar uur advocaatkosten á €280 per uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

unezra schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:24:

Protip voor TS: Regel een rechsbijstandsverzekering. Stuk goedkoper dan een paar uur advocaatkosten á €280 per uur.
Heeft hij nu weinig meer aan gok ik, want de meeste rechtsbijstandsverzekeringen werken met wachttijden, dus reeds lopende cases die al liepen (zoals hier) bij het afsluiten worden dan niet gedekt.

Is om te voorkomen dat mensen als ze iets hebben snel een verzekering afsluiten, en hem na die case meteen weer opzeggen, de verzekeraar met grote kosten achterlatend.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024

Sla de adviezen, en het telefoonnummer van de advocaat, goed op. Gezien je houding in dit topic verwacht ik dat het nog eens van pas kan komen in de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Heeft hij nu weinig meer aan gok ik, want de meeste rechtsbijstandsverzekeringen werken met wachttijden, dus reeds lopende cases die al liepen (zoals hier) bij het afsluiten worden dan niet gedekt.

Is om te voorkomen dat mensen als ze iets hebben snel een verzekering afsluiten, en hem na die case meteen weer opzeggen, de verzekeraar met grote kosten achterlatend.
Hmm, nee. Mijn fout. Ik bedoelde uiteraard niet voor nu.

Maar meer in het algemeen, een RBV was hierin toch een stuk goedkoper geweest dan een advocaat, die denk ik weinig meer uit de zaak gaat halen dan eigen verdediging of een jurist van een RBV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024
unezra schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:24:
Vind die advocaat nogal een verspilling van geld.
Gok zomaar dat die de straf niet lager gaat laten zijn dan gewoon sorry zeggen en de situatie zelf afhandelen.

Het is gewoon een businessmodel van de advocatuur. Paar honderd euro incasseren en een grotendeels standaard klaagschrift en bezwaarbrief versturen en het is kassa. Ook controleren ze of de procedure op de juiste manier is gevolgd, dat is dan wel weer nuttig.

Dit soort advocaten beweren dat het inhuren van een advocaat voor ingevorderde rijbewijzen altijd noodzakelijk is om sneller je rijbewijs terug te krijgen waardoor mensen geneigd zijn er eentje in te huren.

Rechtsbijstandsverzekeringen dekken vaak geen strafrecht dus als je juridische bijstand wilt is een advocaat wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 06-06 19:27
Yustice schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:31:
[...]

Het is gewoon een businessmodel van de advocatuur. Paar honderd euro incasseren en een grotendeels standaard klaagschrift en bezwaarbrief versturen en het is kassa. Ook controleren ze of de procedure op de juiste manier is gevolgd, dat is dan wel weer nuttig.

Dit soort advocaten beweren dat het inhuren van een advocaat voor ingevorderde rijbewijzen altijd noodzakelijk is om sneller je rijbewijs terug te krijgen waardoor mensen geneigd zijn er eentje in te huren.

Rechtsbijstandsverzekeringen dekken vaak geen strafrecht dus als je juridische bijstand wilt is een advocaat wel beter.
Waar en niet waar, door dat business model hebben ze wel veel ervaring (zelf danwel collega's) met vorige cases en die heb jij zelf niet. Die ervaring kan wel het verschil maken en dat kost geld. Een rechtsbijstandverzekering, zeker goede tip, zou niet zonder willen, maar die acteren over algemeen wel trager dan een eigen advocaat, belangrijk als zoals nu elke dag telt als het ware, maar dat kan ook mijn indruk zijn. Dat laatste realiseerde ik me niet eens, goed punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:09
tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

die weg is paar maanden oud ? en komen geen fietsers niks en ik reed niet onveilig ik ging te hard en ook de agant zei het je ging te hard maar je had afstand
Nee die is al veel ouder, al minstens 30 jaar. En je had zeker ook niet door dat daar oversteekpunten voor fietsers zitten omdat je met je bijrijder aan het kletsen was? (begreep dat het de n212 was)

[ Voor 3% gewijzigd door Bartske op 10-10-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590973

Hoop je dat je een lieve baas hebt, anders ben je straks ook nog je baan kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
Anoniem: 590973 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:38:
Hoop je dat je een lieve baas hebt, anders ben je straks ook nog je baan kwijt.
Ik denk ook aan verklaring omtrent gedrag in relevante functies waarin het kunnen autorijden van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Bartske schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Nee die is al veel ouder, al minstens 30 jaar. En je had zeker ook niet door dat daar oversteekpunten voor fietsers zitten omdat je met je bijrijder aan het kletsen was? (begreep dat het de n212 was)
ik heb het over die nieuwe rondweg die is geen 30 jaar oud niet die foto die hier door iemand werd gepost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pennywiser schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Ik denk ook aan verklaring omtrent gedrag in relevante functies waarin het kunnen autorijden van belang is.
Die VOG zal je dan denk ik op je buik kunnen schrijven, met zo'n zeer zware overtreding denk ik niet dat ze die gaan afgeven.

Met een lichte overtreding zal het zo'n vaart neit lopen, maar dit is een zeer zware overtreding (>50 km/h te hard).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:09
tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

ik heb het over die nieuwe rondweg die is geen 30 jaar oud niet die foto die hier door iemand werd gepost
Oh excuus, op die weg komen inderdaad geen fietsers gelukkig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 235591

@tattooboy1985
Jij zag een mooi stukkie weg en jij hebt geplankt als een idioot want je vond het oh zo fantastisch want de laatste keer dat je zo'n duw in je rug voelde was toen ze je de sloot in duwden. Jij bent gesnapt door de blauwe petten en nu moet je gewoon stil zitten terwijl je geschoren wordt.

16 velletjes A4 gaan er helemaal niets aan veranderen en als het meezit mag ik hopen op een fikse boete voor de te hoge snelheid maar daarnaast ook een maatregel verkeer á 1200 Euro erboven op. Want je gaat er niets van leren met al die smoezen en uitweggetjes van je die je zoekt.
wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Die VOG zal je dan denk ik op je buik kunnen schrijven, met zo'n zeer zware overtreding denk ik niet dat ze die gaan afgeven.

Met een lichte overtreding zal het zo'n vaart neit lopen, maar dit is een zeer zware overtreding (>50 km/h te hard).
Dat is pertinent niet waar. Dat ligt volledig aan de functie die je gaat bekleden en of het relevant is. Daarbij zit er ook een tijdspanne tussen en als er intussen tijd niets gebeurd is krijg je je VOG gewoon.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 10-10-2020 15:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:00
Het onderwerp klinkt een beetje als clickbait. OP weet dat ie verkeerd zit. de argumenten electrisch auto, proefrit met z'n tweeen (ik neem aan de verkoper die donders goed weet dat het te hard ging).

Ja 140 in de 80 zone merk je echt wel maar goed.... Ik zou zeggen maak gebruik van de corona tijd. Zorg dat je zo snel mogelijk weet waar je aan toe bent, als dat zonder rijbewijs is dan gewoon thuis blijven, dat zal vanaf volgende week toch wel moeten. Waarschijnlijk kost een paar weken thuis zitten (of een ander laten rijden) minder dan de advocaat en de boete.

En die electrische auto: Neem een modelletje dat de weg en de verkeersborden leest en zich daarop automatisch begrenst, dat brengt veel meer rust in je leven.

Ik ben nog wel even nieuwsgierig welk model je hebt waar de drie-delige ladder in/op/achter past?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
pennywiser schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Mijn werkgever is meegaand die betaald de advocaat.die hoopt dat ik snel me volledige werk weer kan gaan doen.

het was een stomme fout , en ik weet ook te hard maar achteraf erover kklagen had geen nut want ik had al eerder terug willen rijden nadat we uit het centrum kwamen.... dus achteraf denk je had ik dat maar gedaan..maar dat lost niks op ... ben blij dat het aan de ene kant gebeurd is laat je wel weer beseffen hoe het niet moet ... maargoed ik ga het afwachten de tijd vliegt gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:14
Ik denk dat alle (on)zinnige zaken al wel een keer benoemd zijn...

Nu weet ik niet of het nog steeds zo is (geen zin om het op te zoeken) maar toen ik 12 jaar geleden bij de politie werkte, dan was het zo dat je bij het plegen van een misdrijf de volle straf mocht uitzitten. Dus 9 maanden is ook 9 maanden i.p.v. 6 maanden en 3 voorwaardelijk.

Anyways... je rijbewijs nodig hebben voor je werk is wat mij betreft juist een rede om geen kortere invordering toe te kennen. Net zoals iemand die bij de politie werkt ook iets heeft uit te leggen wanneer hij/zij een gevalletje openbare dronkenschap heeft o.i.d.

Maar ergens hoop ik dat de TS niet serieus is en dat dit een trol topic is... :X

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:43:
@tattooboy1985

Dat is pertinent niet waar. Dat ligt volledig aan de functie die je gaat bekleden en of het relevant is. Daarbij zit er ook een tijdspanne tussen en als er intussen tijd niets gebeurd is krijg je je VOG gewoon.
Ja duh, dat zegt degene die ik quote toch ook? Als je de VOG aanvraagt voor (weet ik veel) een kantorfunctie is het niet relevant nee.

Maar als het om een functie gaat waar je 4+ uur per dag voor in de auto zit (koerier ofzo, weet ik veel), dan heb je toch echt wel een probleem.

En dat is idd niet voorgoed nee, maar ook dat heb ik niet beweerd. Maar de komende jaren kan het wel een probleem worden.

Wellicht moet je in het vervolg de reactie even goed lezen (en vooral ook in de juiste context), en niet lezen wat je zou willen dat er staat?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Thalaron schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:45:
Ik denk dat alle (on)zinnige zaken al wel een keer benoemd zijn...

Nu weet ik niet of het nog steeds zo is (geen zin om het op te zoeken) maar toen ik 12 jaar geleden bij de politie werkte, dan was het zo dat je bij het plegen van een misdrijf de volle straf mocht uitzitten. Dus 9 maanden is ook 9 maanden i.p.v. 6 maanden en 3 voorwaardelijk.

Anyways... je rijbewijs nodig hebben voor je werk is wat mij betreft juist een rede om geen kortere invordering toe te kennen. Net zoals iemand die bij de politie werkt ook iets heeft uit te leggen wanneer hij/zij een gevalletje openbare dronkenschap heeft o.i.d.

Maar ergens hoop ik dat de TS niet serieus is en dat dit een trol topic is... :X
nou ingevorderd is een feit maar om iets op paier te zetten is moeilijk en wordt al gauw anders gelezen al hoe je het zou willen helaas.

Ik ging te hard geen twijfel aan.

het werd ingevorderd en dat had ik niet door dat ik in dat gebied zat ... maar achteraf kan ik niks eraan veranderen helaas..

ga het afwachten en hoop na 10 maanden pech dat er toch nog een beetje licht komt :)

ik heb me les geleerd wat betreft me rechtervoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
DjoeC schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:43:
Het onderwerp klinkt een beetje als clickbait. OP weet dat ie verkeerd zit. de argumenten electrisch auto, proefrit met z'n tweeen (ik neem aan de verkoper die donders goed weet dat het te hard ging).

Ja 140 in de 80 zone merk je echt wel maar goed.... Ik zou zeggen maak gebruik van de corona tijd. Zorg dat je zo snel mogelijk weet waar je aan toe bent, als dat zonder rijbewijs is dan gewoon thuis blijven, dat zal vanaf volgende week toch wel moeten. Waarschijnlijk kost een paar weken thuis zitten (of een ander laten rijden) minder dan de advocaat en de boete.

En die electrische auto: Neem een modelletje dat de weg en de verkeersborden leest en zich daarop automatisch begrenst, dat brengt veel meer rust in je leven.

Ik ben nog wel even nieuwsgierig welk model je hebt waar de drie-delige ladder in/op/achter past?
mijn functie doe ik niet met een electrische auto maar met een bedrijfsbus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Mijn werkgever is meegaand die betaald de advocaat.die hoopt dat ik snel me volledige werk weer kan gaan doen.

het was een stomme fout , en ik weet ook te hard maar achteraf erover kklagen had geen nut want ik had al eerder terug willen rijden nadat we uit het centrum kwamen.... dus achteraf denk je had ik dat maar gedaan..maar dat lost niks op ... ben blij dat het aan de ene kant gebeurd is laat je wel weer beseffen hoe het niet moet ... maargoed ik ga het afwachten de tijd vliegt gelukkig
Ik snap je, ik ben zelf ook niet heilig. En deze reactie laat zien dat je ook wel inziet wat je gedaan hebt. Hang in there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@tattooboy1985 Je tweede bon in 17 jaar tijd schrijf je. Dat spreekt over het algemeen in je voordeel. Zal wel voornamelijk een flinke boete en een preek worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Een snelheidsoverschrijding van meer dan 30 km/u wordt daarentegen wel geregistreerd. Die forse snelheidsoverschrijdingen werken ook mee voor het bepalen van eventuele recidive, wat strafverhogend werkt.
Is wel goed zouden ze in belgie ook moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morty
  • Laatst online: 21:23
TS, in plaats van gepikeerd te gaan doen over de reacties in dit topic zou ik het als een leermomentje nemen. Blijkbaar komen je excuses niet erg sterk over, en zal je bij de rechter toch beter een ander verhaal kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Ja duh, dat zegt degene die ik quote toch ook? Als je de VOG aanvraagt voor (weet ik veel) een kantorfunctie is het niet relevant nee.

Maar als het om een functie gaat waar je 4+ uur per dag voor in de auto zit (koerier ofzo, weet ik veel), dan heb je toch echt wel een probleem.

En dat is idd niet voorgoed nee, maar ook dat heb ik niet beweerd. Maar de komende jaren kan het wel een probleem worden.

Wellicht moet je in het vervolg de reactie even goed lezen (en vooral ook in de juiste context), en niet lezen wat je zou willen dat er staat?
Dan heb je nog steeds geen probleem. En dat is precies wat ik zeg. Waar TS 16 A4 velletjes aan onzin heeft heb ik dat aan strafblad en ik werk in de zorg en heb daarvoor in diverse bedrijfssectoren gewerkt waarbij een VOG overhandigd moest worden. Ik heb vaak gedacht dat ik die niet zou krijgen maar het was geen enkel probleem. En zo ken ik er nog wel een aantal die zonder problemen een VOG krijgen terwijl ze in die beroepsgroep gezien hun verleden eigenlijk geen kans mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:23
Meer dan 30 km/h te hard registreren geldt alleen voor niet-Mulderfeiten, op de snelweg dus pas bij meer dan 40 km/h te hard.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Morty schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:19:
TS, in plaats van gepikeerd te gaan doen over de reacties in dit topic zou ik het als een leermomentje nemen. Blijkbaar komen je excuses niet erg sterk over, en zal je bij de rechter toch beter een ander verhaal kunnen houden.
ik doe niet gepikeerd het is jammer dat het allemaal vingertjes wijzen is en voor de rest wordt de rest vd vraag vergeten...

hier wordt gedaan of sommige zelf de rechter zijn.. of het OVJ..het hele verhaal vertel ik hier toch niet dat is prive en gaat een ander op dat gedeelte niks aan.

ik heb vertel te hard op welke weg en wat ik kan verwachten en ja dat dat ik lette niet op dat is moeilijk in woorden over te dragen maar face to face zou je het snappen verwacht ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

vog krijg je gewoon we waren bij binnenhof aan het werk moesten die hebben een collega was een jaar op vrij voet en kreeg hem ook dus dat is krom en lekke alleen op betalen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-06 18:52
Nou sorry als je ongemerkt 60 km/h te hard rijdt ben je een gevaar op de weg, ondanks ontbreken van motorgeluid.

En ja ik ken ze ook wel, je behoort de instrumenten van de auto te kennen voordat je ermee gaat rijden.
Er zit nog altijd een kilometerteller op.

Mijn inzien is het gewoon voor de lol uitproberen hoe hard de auto kan optrekken en dit zwaar onderschat hebt maar nu een smoes bedenkt om eronderuit te komen.

Het is gewoon pech hebben dat ze daar net stonden te laseren.
Via de rechter kan je het rijbewijs versnelt terugkrijgen als je aangeeft deze nodig te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door mr_evil08 op 10-10-2020 16:35 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:50

Osxy

Holy crap on a cracker

tattooboy1985 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

vog krijg je gewoon we waren bij binnenhof aan het werk moesten die hebben een collega was een jaar op vrij voet en kreeg hem ook dus dat is krom en lekke alleen op betalen....
Er is niet 1 VOG. VOG kan worden aangevraagd voor diverse categorieën, dus je kan prima op een VOG waar categorie A op aangevraagd is een positief advies krijgen terwijl VOG met categorie B afgewezen wordt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Osxy schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Er is niet 1 VOG. VOG kan worden aangevraagd voor diverse categorieën, dus je kan prima op een VOG waar categorie A op aangevraagd is een positief advies krijgen terwijl VOG met categorie B afgewezen wordt.
Klopt, er wordt gekeken naar relevantie van het misdrijf/overtreding voor de funcite.

Iemand die een bank overvallen heeft kan prima een VOG krijgen voor een functie in bijvoorbeeld de zorg ofzo. Maar een VOG-aanvraag voor bewaker bij een financiele instelling zal wat problematisch kunnen worden....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
mr_evil08 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:32:
Nou sorry als je ongemerkt 60 km/h te hard rijdt ben je een gevaar op de weg, ondanks ontbreken van motorgeluid.

En ja ik ken ze ook wel, je behoort de instrumenten van de auto te kennen voordat je ermee gaat rijden.
Er zit nog altijd een kilometerteller op.
Mijn inzien is het gewoon voor de lol uitproberen hoe hard de auto kan optrekken en dit zwaar onderschat hebt maar nu een smoes bedenkt om eronderuit te komen.

ik bedenk geen smoes het is me overkomen , helaas te hard en fout klaar niks aan te doen, onderuit komen doe ik niet .... ben al een week op de fiets naar me werk gegaan door wind en weer:P

achteraf gelul heb ik niks aan achteraf is te laat, maar heb hier nooit mee te maken gehad en ben gewoon benieuwd

Het is gewoon pech hebben dat ze daar net stonden te laseren. Ja dat is pech maar overal kunnen gebeuren op elke dag en elk tijdstip

Via de rechter kan je het rijbewijs versnelt terugkrijgen als je aangeeft deze nodig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Klopt, er wordt gekeken naar relevantie van het misdrijf/overtreding voor de funcite.

Iemand die een bank overvallen heeft kan prima een VOG krijgen voor een functie in bijvoorbeeld de zorg ofzo. Maar een VOG-aanvraag voor bewaker bij een financiele instelling zal wat problematisch kunnen worden....
offtopic:
En zelfs dat niet altijd. Er geldt een terugkijktermijn van ik meen 7 jaar. Alleen bij zedendelicten geldt dit niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:18
mugenmarco schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:13:
Waarom moet men gelijk weer wijzen naar TS en zeggen dat hij donders goed wist dat hij veel te hard reed?

Iemand wel eens in een gewone benzine auto gereden en daarna voor het eerst in een elektrische auto? je hoeft maar even 3 sec het gas (electric?) iets verder in te drukken en je rijd al tig kilometer sneller.
Schei uit. Vanochtend een testrit gemaakt in een model 3. En dan maak je de keuze om plankgas te gaan of niet. Maar onze tattooboy is slachtoffer. Big booboo. Op de blaren zitten. Dat heeft niks met moraalridders te maken. 60kmh te hard is gewoon idioot. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Frappant dan toch dat ik tijdens de bouw van de RWE centrale in de Eemshaven met een helm van Trigion (beveiligingsbedrijf) op liep ondanks mijn verleden. Zet je aan het denken is het niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

Frappant dan toch dat ik tijdens de bouw van de RWE centrale in de Eemshaven met een helm van Trigion (beveiligingsbedrijf) op liep ondanks mijn verleden. Zet je aan het denken is het niet?
Ja, er zijn nu eenmaal altijd rotte appels die valse VOG's afgegeven hebben in het verleden waar dat niet had gemogen (zie als voorbeeld: https://www.nporadio1.nl/...-goed-gedrag-blijken-vals).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Iedereen die een auto of occasion koopt probeert de auto toch uit. Of je nou hard accelereert (mits opgewarmd, ingereden etc) of leuke bochten (onder toezicht) maakt je wilt toch de auto leren kennen. Je dient natuurlijk wel aangezien op dat moment andermans bezit is wel naar alle redelijkheid te behandelen.

Er zit alleen een verschil tussen 20, 30 of 70> km/h per uur te hard. Menig motorrijder gaat op de dijken nog harder. En dan komen de moraalridders hier even leuk verkondigen dat hij auto rijbewijs onwaardig is.

Het is niet dat TS in de binnen bebouwde kom 50 km/h te hard reed. Hij reed bijvoorbeeld ook niet te hard in een 30 km/h zone waarbij iedereen weet dat elke buurtbewoner wel harder dan de toegestane maximumsnelheid rijd. Hij reed waar het ergens rustig was en toevallig stond daar blauw blauw.

Hou toch op zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

ik zeg niet dat ik het slachtoffer ben .... ik vraag om ervaringen hiermee en op de blaren zitten doe ik al maar als je iets kan beperken is het beter... scheitziek van die moraalridders die nooit wat doen of denken dat ze nooit wat doen ...

fouten maken is menselijk en daar vallen ook stomme fouten onder ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

Ja, er zijn nu eenmaal altijd rotte appels die valse VOG's afgegeven hebben in het verleden waar dat niet had gemogen (zie als voorbeeld: https://www.nporadio1.nl/...-goed-gedrag-blijken-vals).
Suggereer jij daarmee dat mijn VOG's vals zijn? Dat is nogal een aantijging die je dan doet en daarmee zet jij mij af in een kwaad daglicht. Dat zou niet netjes zijn. Die van mij worden via het bedrijf aangevraagd via een link die naar de overheid linkt alwaar ik mij moet inloggen met DigiD code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
MoldyInko schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:50:
Iedereen die een auto of occasion koopt probeert de auto toch uit. Of je nou hard accelereert (mits opgewarmd, ingereden etc) of leuke bochten (onder toezicht) maakt je wilt toch de auto leren kennen. Je dient natuurlijk wel aangezien op dat moment andermans bezit is wel naar alle redelijkheid te behandelen.

Er zit alleen een verschil tussen 20, 30 of 70> km/h per uur te hard. Menig motorrijder gaat op de dijken nog harder. En dan komen de moraalridders hier even leuk verkondigen dat hij auto rijbewijs onwaardig is.

Het is niet dat TS in de binnen bebouwde kom 50 km/h te hard reed. Hij reed bijvoorbeeld ook niet te hard in een 30 km/h zone waarbij iedereen weet dat elke buurtbewoner wel harder dan de toegestane maximumsnelheid rijd. Hij reed waar het ergens rustig was en toevallig stond daar blauw blauw.

Hou toch op zeg.
heb je gelijk in , het was proberen expliciet bebouwde kom uit rustig weg opgezegd even iets doortrekken op het rechte stuk maar door het ontbreken van het geluid wat ik gewend ben niet in de gaten gehad dat ik in de invordering risico zat.

dat ik weet dat ik harder ging dan toegestaan snapt elke boer wel:) maar dat laatste nee niet in de gaten anders had ik allang terug gezakt naar een lagere snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Suggereer jij daarmee dat mijn VOG's vals zijn?
Eh, nee. Waar zeg ik dst?

Ik zei het al eerder: je moet wel lezen wat er staat, niet wat je graag zou willen dat er staat om erop te kunnen inhakken. Je blijft dit maar doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Laatst online: 07-06 14:53

De Nelis

en anders maar niet...

MoldyInko schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:50:

Hou toch op zeg.
Rustig of niet, hij reed bijna de dubbele snelheid dan wat er op die 'rustige' weg mocht. En hij bracht ook nog eens zijn passagier in gevaar door dat rijgedrag, bewust of onbewust maakt niet uit. Stel hij was verongelukt en zijn passagier heeft het niet gered en hij wel, wat dan? Hij heeft nog steeds veel te hard gereden.

[ Voor 8% gewijzigd door De Nelis op 10-10-2020 16:58 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Eh, nee. Waar zeg ik dst?

Ik zei het al eerder: je moet wel lezen wat er staat, niet wat je graag zou willen dat er staat om erop te kunnen inhakken. Je blijft dit maar doen.
Jij refereert aan een artikel met mijn tekst gequote. Dat heeft helemaal niets te maken met wat ik wil lezen. Het is vrij logisch dat dat leest alsof jij een bepaalde suggestie wil wekken door te suggereren dat mijn VOG's vals zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

Jij refereert aan een artikel met mijn tekst gequote. Dat heeft helemaal niets te maken met wat ik wil lezen. Het is vrij logisch dat dat leest alsof jij een bepaalde suggestie wil wekken door te suggereren dat mijn VOG's vals zijn.
Nee, dat is wat jij wil lezen. Niet wat er staat.

Maargoed, het is me wel duidelijk dar je op me wil inhakken en loopt te trollem. Wat ik je ooit misdaan heb weet ik niet, maar ik zal iig niet meer op je reageren, als het zo moet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:58:
[...]

Maargoed, het is me wel duidelijk dar je op me wil inhakken en loopt te trollem. Wat ik je ooit misdaan heb weet ik niet, maar ik zal iig niet meer op je reageren, als het zo moet.
Ah, de slachtofferrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Testrit in een nieuwe electrische auto die je even uit wilde proberen op een rustige weg buiten de bebouwde kom...Buiten de bebouwde kom mag je minimaal 80, en ze meten, met correctie eraf, 60 kilometer te hard, dus minimaal 145 waar je 80 mag. Gewoon te hard gereden dus.

Leuk en aardig, die snelle acceleratie van een electrische auto, maar als je hem 'ff aan het uitproberen bent' snap ik best dat je baalt dat je op dat moment gelaserd wordt. Maar daarom zit je niet minder fout.

Ik ben ook wel eens gelaserd met mijn 1000cc racemotor, precies op het moment dat ik hem ff wilde opentrekken. Ik zag de agenten in de verte staan, dus heb ik met beleid afgeremd, omdat er ook iemand achterop zat. Uiteindelijk was ik nog net niet mijn rijbewijs kwijt...maar ik heb het destijds wel voor de rechter gebracht...

En het antwoord van de rechter? "iedereen die te hard rijdt, moet gewoon zijn boete betalen..." Pats boem:

BETALEN!

Zo gezegd, zo gedaan. Niet zeiken, was wel duur, maar lesje geleerd, gewoon betaald en vrolijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
wildhagen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:58:
[...]

Ik lees het ook zo dat je suggereert dat zijn Vog nep is. Het is niet wat hij lezen wil, maar wat hij letterlijk leest. Denk dat je het zo niet bedoelt maar zo komt het wel over

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
DeArmeStudent schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:02:
Testrit in een nieuwe electrische auto die je even uit wilde proberen op een rustige weg buiten de bebouwde kom...Buiten de bebouwde kom mag je minimaal 80, en ze meten, met correctie eraf,

BETALEN!

Zo gezegd, zo gedaan. Niet zeiken, was wel duur, maar lesje geleerd, gewoon betaald en vrolijk verder.
Lesje niet geleerd want buiten de bebouwde kom is het niet minimaal 80 he je hebt ook 60 zone 😉
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.