SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat ook natuurlijk. Ik heb vast ook niet de beste, maar wel heel fijne.Thalaron schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 04:41:
[...]
Wellicht dat ook het idee dat je het best mogelijke voorgeschoteld krijgt, los van of je verschil kan horen, rust geeft. Ik heb weliswaar niet de beste luidsprekers etc. Ter wereld maar ik wil daar wel het meeste uithalen van wat erin zit.
Daarom ben ik ook voor Netflix gegaan in 4K zodat ik tenminste het beste beeld en geluid heb wat ik kan streamen. Films koop ik niet vaak meer, maar als ik ze koop ook alleen in UHD of als de prijs te veel uitmaakt in Blu-ray
Your Friendly Neighborhood Moderator
https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www
Dan zal je toch op de tekst moeten afgaan, de cover is duidelijk van de dvd versie. Tegen de tijd dat ie beschikbaar is (31 maart!) zal het ongetwijfeld duidelijker zijnCks schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:35:
Ik vroeg me af of iemand hier mij kon helpen. Is onderstaande de 4k extended versie met dolby atmos van lord of the rings. Bij bol zelf konden ze me ook niet echt verder helpen. Dus misschien hier meer geluk.
https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 16-12-2020 00:42 ]
Zelf merk ik DD5.1 vs DD True HD 5.1 wel. Stuk dynamischer die laatste. Maar goed, het verschil in compressie is dan ook een factor 50 tot 100! Ben zelf niet zo gecharmeerd van Dolby Atmos die over DD5.1+ meeloopt, maar goed het is niet altijd een keuze.Jorgen schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 03:31:
[...]
De vraag is alleen of je dat hoort. Ik heb nog nooit bij een film gedacht "he dit is DTS, of daarnet keek ik er een met Dolby". Of mensen het verschil horen tussen Atmos over Dolby Digital+ ten opzichte van Atmos over Dolby TrueHD weet ik dan ook niet. Misschien valt lossy vs lossless op, misschien ook niet. Het is ook een stukje gevoel natuurlijk.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
https://www.bol.com/nl/p/...trilogy/9300000013843534/
Levertijd: 3 tot 4 weken, maar die neem ik voor lief!
Normaal gezien zijn er geen animaties aangepast. Peter Jackson legt het zelf uit:Hamazaki schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:35:
ik las dat de animaties zijn aangepast bij LOTR. is dat ook de hobbits het geval? zo ja, waar precies? heeft iemand een bron waar ik erover kan lezen?
Alleen in het begin dacht ik wat schokt het enorm bij snelle bewegingen maar ik speel dit vanaf de PlayStation 5 en die stond nog in game modus (LG CX) en dat is niet zo handig bij films. Had dat een beetje laat door haha. Vervolgens geschakeld naar cinema mode en toen ervan genoten.
[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 19-12-2020 22:58 ]
je hebt toch geen gamemodus met dolby vision?D. Ninjai schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:57:
Net Fellowship of the Ring EE uitgekeken en wat een genot zeg. Superscherp, veel meer details om te te zien en dat maakt het extra leuk om het opnieuw te bekijken. Knap gedaan van ze.
Alleen in het begin dacht ik wat schokt het enorm bij snelle bewegingen maar ik speel dit vanaf de PlayStation 5 en die stond nog in game modus (LG CX) en dat is niet zo handig bij films. Had dat een beetje laat door haha. Vervolgens geschakeld naar cinema mode en toen ervan genoten.
De PS5 ondersteunt geen Dolby Vision dus wellicht daarom dat het kon.Hamazaki schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:56:
[...]
je hebt toch geen gamemodus met dolby vision?
ff een vraagje @Basekid heb je de spullen al binnen van deze winkel?Basekid schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:05:
Voor 60 euro is de UHD set van LOTR hier te bestellen:
https://www.jpc.de/jpcng/...ie-trilogie/hnum/10323948
Zelf besteld, lijkt me wel betrouwbaar.
Hier een duidelijke review: van de set: https://arstechnica.com/g...day-we-fight-at-high-res/
Nope, wel email dat het 17dec is verstuurd. Ik maak me nog niet erg zorgen, alle pakketjes duren lang momenteel in mijn ervaring.bie100 schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:08:
[...]
ff een vraagje @Basekid heb je de spullen al binnen van deze winkel?
oké mijn vrouw heeft daar wat besteld en die wacht er ook nog opBasekid schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:03:
[...]
Nope, wel email dat het 17dec is verstuurd. Ik maak me nog niet erg zorgen, alle pakketjes duren lang momenteel in mijn ervaring.
11 december geloof ik vandaar mijn vraag
Bedankt, ik heb hem ook besteldBasekid schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:05:
Voor 60 euro is de UHD set van LOTR hier te bestellen:
https://www.jpc.de/jpcng/...ie-trilogie/hnum/10323948
Zelf besteld, lijkt me wel betrouwbaar.
Hier een duidelijke review: van de set: https://arstechnica.com/g...day-we-fight-at-high-res/
Ik vroeg mij alleen af of The Hobbit het waard is om UHD te bekijken t.o.v. de Full-HD versie ?
[ Voor 3% gewijzigd door PEBKAC op 21-12-2020 15:39 ]
Net klaar met alle delen van the hobbits. In principe kan je er vanuit gaan dat elke 2160P+dolby vision een grote stap is.PEBKAC schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:39:
[...]
Bedankt, ik heb hem ook besteldwebsite bestaat al langer en zag er betrouwbaar uit, en vind het niet erg om even te wachten.
Ik vroeg mij alleen af of The Hobbit het waard is om UHD te bekijken t.o.v. de Full-HD versie ?
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 21-12-2020 21:34 ]
had ze ff een mail gestuurd kon nog wel een maand duren voor dat het binnen zou zijn misschien ook handig voor de mensen die daar willen bestellen en het snel in huis willenBasekid schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:03:
[...]
Nope, wel email dat het 17dec is verstuurd. Ik maak me nog niet erg zorgen, alle pakketjes duren lang momenteel in mijn ervaring.
Top, dan ga ik die ook bestellenHamazaki schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:34:
[...]
Net klaar met alle delen van the hobbits. In principe kan je er vanuit gaan dat elke 2160P+dolby vision een grote stap is.
heb de 3 hobbits afgekeken. de bitrate zat tussen de 50-60mbps (momentopnames). toen ik aan de LOTR deel 1 begon zag ik de bitrate stijgen tot 91mbps. gemiddeld zit het op het 70-80mbps.
ik weet niet waarom de hobbits lager uitvallen, misschien omdat er meer CGI in zit? ben geen expert op dit gebied.
[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 23-12-2020 22:51 ]
Zowel op tv app als via telefoon geprobeerd. Is de film alleen 4K wanneer je hem koopt/huurt?
Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS
Voor zover k weet hebben alleen de Microsoft store en AppleTV lotr 4k versies.Chabio schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:10:
Op Amazon Prime krijgt LOTR trilogie het label HDR mee, echter als je de films start wordt hij niet 4K afgespeeld (op mijn Samsung Q9fn).
Zowel op tv app als via telefoon geprobeerd. Is de film alleen 4K wanneer je hem koopt/huurt?
Prime staat overal te pas en onpas 4k/uhd bij, ook als er niks van klopt
Ik heb zelf de two towers op de microsoft store gekocht zodat ik deze vanavond kan streamen, even getest en dit was zeker wel 4k.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS
[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 01-01-2021 15:10 ]
maak me nog steeds geen zorgen hoor maar als de meuk die ik in China bestel eerder binnen is als deze meuk wordt ik wel lacherigBasekid schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:03:
[...]

Heb het idee dat het halve Europese postnetwerk platligt. Heb mijn Etsy order van 9dec ook pas gisteren gekregen.... (kwam uit Oekraine)bie100 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:30:
[...]
maak me nog steeds geen zorgen hoor maar als de meuk die ik in China bestel eerder binnen is als deze meuk wordt ik wel lacherig
Voor mensen die de blu-ray te duur vinden en geen Itunes hebben.
tja Oekraïne we hebben het met deze winkel over Duitsland dat moet toch wel te doen zijn binnen een maand in mijn belevingBasekid schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:01:
[...]
Heb het idee dat het halve Europese postnetwerk platligt. Heb mijn Etsy order van 9dec ook pas gisteren gekregen.... (kwam uit Oekraine)
mijn gevoel is dat ze het niet op voorraad hebben of te goedkoop verkopen
nopePEBKAC schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:52:
@bie100 @Basekid Is jullie bestelling van jpc.de al binnen?
nee helaas niet.. heb ze gistermiddag een berichtje gestuurd of ze meer konden vertellenPEBKAC schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:52:
@bie100 @Basekid Is jullie bestelling van jpc.de al binnen?
had ze voor de kerst nog een mail gestuurt @Basekid dit was het antwoordBasekid schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:07:
[...]
nee helaas niet.. heb ze gistermiddag een berichtje gestuurd of ze meer konden vertellen
Guten Tag,
vielen Dank für Ihre E-Mail.
Es tut mir Leid, dass die Lieferung noch nicht bei Ihnen angekommen ist.
Gerade aus den Niederlanden kommen hier viele ähnliche Anfragen an.
In diesem Jahr ist die Situation wirklich eine besondere.
Einerseits gehen bei uns seit einigen Monaten fast doppelt so viele Bestellungen ein wie sonst - das wird in allen Versandhäusern so sein.
Zur doppelten Menge an diesen Paketen kommen für DHL und die Post noch eine Vielzahl privater Sendungen, weil die Menschen sich nicht besuchen dürfen.
DHL bittet für inländische Pakete darum, sie erst zu kontaktieren, wenn die Sendung nach zwei Wochen noch nicht da ist. Für Sendung ins Ausland gilt die doppelte Zeit.
Ich würde sie daher bitten, noch etwas zu warten. Ganz sicher wird Ihre Bestellung noch ankommen.
Bei weiteren Fragen helfe ich Ihnen selbstverständlich gern.
Mit freundlichem Gruß
Sandra Reiter
Beraterin Kundenservice

ik heb er eigenlijk helemaal geen vertrouwen in eerlijk gezegdPEBKAC schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:07:
Thanks, ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen, het is een degelijke webwinkelIk heb nu The Hobbit 4K extended besteld op Amazon, die is er morgen al

Jij had die van jou 8 december besteld?bie100 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:15:
[...]
ik heb er eigenlijk helemaal geen vertrouwen in eerlijk gezegdmaar goed we wachten af wat kunnen we meer doen dan dat
Ik heb ze ook maar even een mail gestuurd, mijne is pas 28 december verstuurd, maar ik heb verder niks van een Track&Trace code ontvangen.
[ Voor 4% gewijzigd door PEBKAC op 06-01-2021 21:26 ]
nou niet ik maar mijn vrouw ( was wel een cadeau voor mijPEBKAC schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:25:
[...]
Jij had die van jou 8 december besteld?
Ik heb ze ook maar even een mail gestuurd, mijne is pas 28 december verstuurd, maar ik heb verder niks van een Track&Trace code ontvangen.
Track&Trace heb ik ook nooit gehad alleen een mail dat het verstuurd is
Dat is normaal, track&trace komt van vervoerder pas als die het heeft verwerkt is er een track en tracebie100 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:15:
[...]
nou niet ik maar mijn vrouw ( was wel een cadeau voor mij) ze had op 11 december bestelt en 14 december was het volgens hun verstuurt
Track&Trace heb ik ook nooit gehad alleen een mail dat het verstuurd is
snap ikPostius schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:54:
[...]
Dat is normaal, track&trace komt van vervoerder pas als die het heeft verwerkt is er een track en trace
Het is inderdaad een raar verhaal... maar het lijken mij toch echt geen oplichters? Ik heb via PayPal betaald, dus mocht het niks worden krijg ik mijn geld terug.bie100 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:56:
[...]
snap ikmaar het duurt al een bijna maand dus mijn vermoeden is dat het bedrijf gewoon niks verstuurd heeft
Vanaf 15 januari zijn ze weer te koop op Amazon voor €60, dan bestel ik hem daar wel mocht ik hem nog niet hebben.
zeg ook niet dat het oplichters zijn al zijn de reviews niet altijd positief over dit bedrijfPEBKAC schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:31:
[...]
Het is inderdaad een raar verhaal... maar het lijken mij toch echt geen oplichters? Ik heb via PayPal betaald, dus mocht het niks worden krijg ik mijn geld terug.
Vanaf 15 januari zijn ze weer te koop op Amazon voor €60, dan bestel ik hem daar wel mocht ik hem nog niet hebben.
maar als je een mail krijgt dat het verstuurd is ga je er van uit dat het ook gebeurd is en er is ook via PayPal betaald dus wacht nog een weekje dan ga ik mijn poen ook terughalen
Nee dat klopt, de reviews zijn inderdaad erg wisselend. Blijkbaar hebben ze hun zaakjes niet helemaal voor elkaar.bie100 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:37:
[...]
zeg ook niet dat het oplichters zijn al zijn de reviews niet altijd positief over dit bedrijf
maar als je een mail krijgt dat het verstuurd is ga je er van uit dat het ook gebeurd is en er is ook via PayPal betaald dus wacht nog een weekje dan ga ik mijn poen ook terughalen
Nouja als ik mag inhaken, een bedrijf geeft zijn pakketjes mee aan de vervoerder. De vervoerder brengt deze naar een sorteer centra.bie100 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:37:
[...]
zeg ook niet dat het oplichters zijn al zijn de reviews niet altijd positief over dit bedrijf
Het kan best zijn dat het bedrijf het pakketje heeft meegegeven maar dat de vervoerder hem kwijt is geraakt. Punt is hier heb je als consument geen zicht op en zeker als een shop dan gemengde reviews heeft (al geven mensen tegenwoordig wel snel een negatieve review).
Tussen het afgeven aan de vervoerder en het daadwerkelijk verscheept worden kan nog erg veel mis gaan. En meestal is er op dit stuk traject 0,0 controle (in mijn ervaring).
In mijn ervaring werkt bellen vaak goed, en anders gewoon zeggen ik wil binnen X termijn (wel redelijk) mijn pakket hebben anders annuleer ik de bestelling.
[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 07-01-2021 11:50 ]
tuurlijk mag je er op inhakenPostius schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:49:
[...]
Nouja als ik mag inhaken, een bedrijf geeft zijn pakketjes mee aan de vervoerder. De vervoerder brengt deze naar een sorteer centra.
Het kan best zijn dat het bedrijf het pakketje heeft meegegeven maar dat de vervoerder hem kwijt is geraakt. Punt is hier heb je als consument geen zicht op en zeker als een shop dan gemengde reviews heeft (al geven mensen tegenwoordig wel snel een negatieve review).
Tussen het afgeven aan de vervoerder en het daadwerkelijk verscheept worden kan nog erg veel mis gaan. En meestal is er op dit stuk traject 0,0 controle (in mijn ervaring).
In mijn ervaring werkt bellen vaak goed, en anders gewoon zeggen ik wil binnen X termijn (wel redelijk) mijn pakket hebben anders annuleer ik de bestelling.
er zijn meer mensen die wachten al een maand of meer op hun bestelling dan heb ik het niet meer over toeval of pech dan is het structureel
maar goed zo als ik al zei ik wacht wel af
Pfff... Bizar zeg... Rare manier van zaken doen.bie100 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:02:
@Basekid @PEBKAC
heb ze vrijdag een mail gestuurd wacht nog 1 week daarna ga ik mijn geld terug halen via paypal
tot mijn verbazing hebben ze het vandaag terug gestort koop het wel ergens anders
Ik ga ook een refund aanvragen via PayPal. Heb nu via Amazon besteld, dat zal een stuk sneller gaan
niet alleen sneller maar je weet dan ook dat je ze krijgt
Heb zelf via CC gedaan en de winkel heeft gevraagd tot de 15e te wachten, dan kunnen ze een onderzoek instellen... Denk dat ik de 15e maar gewoon mail dat ik geen vervanging hoef maar mn geld terug wil.
[ Voor 52% gewijzigd door Basekid op 11-01-2021 18:49 ]
Hoe heb je het via Amazon kunnen bestellen? Ze zijn niet op voorraad en de bestelknop is daarom ook uitgeschakeld.PEBKAC schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:24:
[...]
Pfff... Bizar zeg... Rare manier van zaken doen.
Ik ga ook een refund aanvragen via PayPal. Heb nu via Amazon besteld, dat zal een stuk sneller gaan
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
https://www.amazon.de/-/e...=lord+%2Caps%2C346&sr=8-1DutchKel schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:44:
[...]
Hoe heb je het via Amazon kunnen bestellen? Ze zijn niet op voorraad en de bestelknop is daarom ook uitgeschakeld.
AH ja de Duitse versie is inderdaad wel zo te bestellen. Echter voor dit bedrag wil ik wel een Engelse/Nederlandse versie.
is niet jouw foutBasekid schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:43:
Sorry dat het z'n vage club/verzending is... Zal. Voortaan beter advies geven 👍 hopelijk...
ik heb de Theatrical and Extended Edition Trilogy besteld bij zavvi LOTR dan
Audio en Subs zijn gewoon in het Engels (volgens mij).DutchKel schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:50:
[...]
AH ja de Duitse versie is inderdaad wel zo te bestellen. Echter voor dit bedrag wil ik wel een Engelse/Nederlandse versie.
Edit : je bedoelt Engels met Nederlandse ondertiteling

[ Voor 16% gewijzigd door PEBKAC op 11-01-2021 20:10 ]
bij zavvi gewoon nl subs wel duurder 74 pleuro nog wat met een kortingscodePEBKAC schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:09:
[...]
Edit : je bedoelt Engels met nederlandse ondertitelingTja, dan moet je inderdaad nog even wachten helaas.
https://www.zavvi.nl/blu-...d0%3D&sendTime=1610387271
Voor mij maakt Nederlandse of Engelse ondertiteling weinig uit, als het prijs verschil minder groot was (alhoewel €74 valt nog mee) dan had ik hem met Nederlandse ondertiteling besteld.bie100 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:27:
[...]
bij zavvi gewoon nl subs wel duurder 74 pleuro nog wat met een kortingscode
https://www.zavvi.nl/blu-...d0%3D&sendTime=1610387271
Wanneer krijg je die van Zavvi binnen?
@Basekid Geeft niks dat je wat ''verkeerds'' hebt aangeraden, we zijn allemaal mensen. Het zijn gelukkig geen oplichters
duurt vaak een dag of 10 maar goed heb de tijd
nou kijk mooi tochPEBKAC schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:51:
@Basekid @bie100 @WenzelRossum Die van mij is toch binnen gekomen van jpc.de
Nice! Op welke dag is die van jou verzonden?PEBKAC schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:51:
Hier idem, net in de brievenbus, via DHL.PEBKAC schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:51:
* Bra-Jo weekend volgeboekt
Nomen nescio
@Basekid op 28-12 is die van mij verzonden.
@WenzelRossum veel plezier met kijken!
Ik moet eerst nog een Playstation 5 zien te scoren om ze af te spelen
ik nog een week eerderBasekid schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:43:
Pfff ik een volle week eerder, maar helaas nog niks dus. [Afbeelding]
Is ie ook duits nagesynchroniseerd?WenzelRossum schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:59:
Die van mij is ook binnen, vandaag in de post 😁😁😁😁 HERR DER RINGE VERDAMMT
DU SOLLT NICHT PASSIEREN!
Jij mag niet gebeuren? 😂😂Postius schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:29:
[...]
Is ie ook duits nagesynchroniseerd?![]()
Wat bedoelen ze met new scene?
Hahhahah nee gewoon Engels!! Wij gingen laatst al voor de lol die scene langs op Youtube.... het is DUUUUU KANNST NICHT VORBEIPostius schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:29:
[...]
Is ie ook duits nagesynchroniseerd?![]()
Sharknado in UHDbie100 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:23:
@PEBKAC @Basekid
moet je eens raden wat er net afgeleverd wordt na 3 maanden
Na 3 maanden pfff.... lekker bijzonder.
Hoe vonden jullie de 4K versies van de Hobbit en Lord of the Rings?
Bij LOTR kon ik duidelijk zien dat sommige scenes waren opgepoetst (Balrog, Rivendell) , andere scenes vielen soms dan weer grafisch wat tegen (scene bij de Black Gate).
Ook irriteerde ik mij aan die 2 enorme zwarte balken in beeld (dat heb je bijna bij elke film),dat neemt wat kijkplezier weg.
Maar ik heb er voor 95% van genoten, haarscherp beeld, uitstekend geluid!
[ Voor 4% gewijzigd door PEBKAC op 21-02-2021 17:23 ]
heb er nog niet naar gekeken maar goed had mijn geld al wel weer terugPEBKAC schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:21:
[...]
Sharknado in UHD![]()
Na 3 maanden pfff.... lekker bijzonder.
Hoe vonden jullie de 4K versies van de Hobbit en Lord of the Rings?
Bij LOTR kon ik duidelijk zien dat sommige scenes waren opgepoetst (Balrog, Rivendell) , andere scenes vielen soms dan weer grafisch wat tegen (scene bij de Black Gate).
Ook irriteerde ik mij aan die 2 enorme zwarte balken in beeld (dat heb je bijna bij elke film),dat neemt wat kijkplezier weg.
Maar ik heb er voor 95% van genoten, haarscherp beeld, uitstekend geluid!
dat die toch is geleverd is wel vreemd ja maar goed maak de dukaten wel weer over eerlijkheid duurt het langs zeg maar
Vond het beeld heel mooi, je zag duidelijk scherpte en HDR bracht ook net dat extra oemfp.
Dus deze heb ik

Deze bevatten 15 discs (met deze inhoud )
Ik heb binnenkort een PS5 (in sept gereserveerd) dus die kan Ultra HD blu ray aan. En nu zag ik dus de ultra hd versie LOTR passeren.
Is het de moeite om deze te kopen en mijn huidige blu ray versie van lotr te vervangen?
Is het ook de extended edition? Zitten er dan ook de vele extras, verspreid over de 15 disc blu ray versie erbij? Of kom die later nog?
Wat voor TV ga je het afspelen ? Want de nieuwe versie support 4K met HDR. Ook hebben ze sommige scene's wat opgepoetst, zoals : Rivendell, Balrog etc. de nieuwe versie support Dolby Atmos audio.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:47:
Ik heb al een tijdje de blu ray extended versions in mijn kast. Nog steeds ingepakt eigenlijk, want ik wacht tot mijn zoon oud genoeg is om het te bekijken
Dus deze heb ik [Afbeelding]
Deze bevatten 15 discs (met deze inhoud )
Ik heb binnenkort een PS5 (in sept gereserveerd) dus die kan Ultra HD blu ray aan. En nu zag ik dus de ultra hd versie LOTR passeren.
Is het de moeite om deze te kopen en mijn huidige blu ray versie van lotr te vervangen?
Is het ook de extended edition? Zitten er dan ook de vele extras, verspreid over de 15 disc blu ray versie erbij? Of kom die later nog?
Als je een 40Inch HD-Ready TV hebt maakt het niet veel uit
Helaas kan ik niet met de Full-HD Blu-Ray versie vergelijken, deze heb ik nooit gezien.
Ook zijn de films een stuk scherper (te scherp vinden sommigen). Ik vind het zelf een verbetering
4k oled 55 inch met hdr. (lg oled55b6v)PEBKAC schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:32:
[...]
Wat voor TV ga je het afspelen ? Want de nieuwe versie support 4K met HDR. Ook hebben ze sommige scene's wat opgepoetst, zoals : Rivendell, Balrog etc. de nieuwe versie support Dolby Atmos audio.
Als je een 40Inch HD-Ready TV hebt maakt het niet veel uit![]()
Helaas kan ik niet met de Full-HD Blu-Ray versie vergelijken, deze heb ik nooit gezien.
Mja ik lees daarnet dat er nog een groter pakket gaat uitkomen in de zomer met de appendices.
Dus ik heb verschillende mogelijkheden.
Mijn huidige set behouden en de 4k films bijkopen die er nu zijn.
Of huidige set verkopen en tegen de zomer nieuwe uitgebreide set kopen.
Ik heb een Sony KD-55XE9305 welke Dolby Vision ondersteunt.
Helaas niet in het bezit van een UHD blu-ray speler.
Via Google Play films the fellowship gekocht in uhd. De tv geeft aan dat het beeld in HDR is (geen Dolby Vision) maar de kleuren zijn erg donker en grauw. Zwart is eerder grijs. SDR ziet er beter uit.
Op m'n Ps4 pro zou ik de Apple TV app kunnen installeren, maar vraag me af of de Ps4 Dolby Vision ondersteunt, of de lotr versie op Apple TV in Dolby Vision is.
Wat voor HDR-instellingen gebruik je dan? Wel dezelfde als altijd?Vimana schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:01:
Iemand tips om de extended uhd versie in Dolby Vision te kunnen streamen?
Ik heb een Sony KD-55XE9305 welke Dolby Vision ondersteunt.
Helaas niet in het bezit van een UHD blu-ray speler.
Via Google Play films the fellowship gekocht in uhd. De tv geeft aan dat het beeld in HDR is (geen Dolby Vision) maar de kleuren zijn erg donker en grauw. Zwart is eerder grijs. SDR ziet er beter uit.
Op m'n Ps4 pro zou ik de Apple TV app kunnen installeren, maar vraag me af of de Ps4 Dolby Vision ondersteunt, of de lotr versie op Apple TV in Dolby Vision is.
Zit zelf ook te kijken maar de Engelse set en Duitse set scheelt 50 euro.
En hoe zit het met Dolby Atmos als je geen Dolby Atmos hebt? ( Zie op de verpakking dat bij de Duitse versie Engels in Dolby Atmos heeft, gaat dat dan wel werken in een niet Dolby Atmos systeem? )
[ Voor 44% gewijzigd door corporalnl op 25-07-2021 09:13 ]
Atmos is meegestuurde metadata bij 1 van deze 2 audiosporen:corporalnl schreef op zondag 25 juli 2021 @ 07:38:
@WenzelRossum Is de Duitse versie gewoon ook alles Engels? Behalve de verpakking dan. ( Menu/extra's etc en gewoon NL ondertiteld? )
Zit zelf ook te kijken maar de Engelse set en Duitse set scheelt 50 euro.
En hoe zit het met Dolby Atmos als je geen Dolby Atmos hebt? ( Zie op de verpakking dat bij de Duitse versie Engels in Dolby Atmos heeft, gaat dat dan wel werken in een niet Dolby Atmos systeem? )
Dolby Digital +
Dolby True HD
Elke DVD, Blu-ray en UHD-blu-ray heeft voor zover ik weet ALTIJD ook een standaard audiospoor beschikbaar.
Dus op een schijfje met Atmos zit ook gewoon een normaal Dolby Digital+ kanaal en op een film met DTS HDMA zit ook gewoon een core DTS track
Dit om ervoor te zorgen dat iedere consument zonder homecinema ook gewoon met de dvd-speler en tv de film kan kijken
Top bedankt heb gelijk besteld.WenzelRossum schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:03:
Can confirm: je kan alles gewoon in de originele audio kijken en gewoon met Nederlandse ondertiteling.
26 oktober komt die uitpeke schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:49:
Die ultieme editie, is die inmiddels gereleased?
[ Voor 3% gewijzigd door bie100 op 29-09-2021 10:11 ]
Maar wel zonder appendices, dus zo heel ultiem is 'ie nou ook weer niet
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
tja dat weet ik ook dit is het iig koop het zelf niet laat ik het zo zeggenWillybubba schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:47:
[...]
Maar wel zonder appendices, dus zo heel ultiem is 'ie nou ook weer niet
https://www.amazon.com/Mi...ray-Digital/dp/B09DTYBMRW
Ik vind die combinatie niet. Iemand een tip.
Een beetje zoals deze maar dan met de juiste taal en subtitles.
https://www.amazon.nl/Mit...TF8&qid=1668799860&sr=8-2
Misschien moet die nog uitkomen.
[ Voor 36% gewijzigd door peke op 18-11-2022 20:34 ]
bedoel je deze https://www.bol.com/nl/nl...lection/9300000051360202/ of hier https://www.bookspot.be/f...-hd-blu-ray-5051888258460peke schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:27:
Ik ben nu op zoek naar de "middle earth collection". Alle 6 extended films liefst samen en met ondertitels Engels, Spaans en Nederlands ... Audio Engels only ;-)
Ik vind die combinatie niet. Iemand een tip.
Een beetje zoals deze maar dan met de juiste taal en subtitles.
https://www.amazon.nl/Mit...TF8&qid=1668799860&sr=8-2
Misschien moet die nog uitkomen.
o wacht zie dat je een andere moet hebben lol niet goed gelezen
[ Voor 12% gewijzigd door Toerq op 18-11-2022 21:17 ]
Nee dat is een zeer dure versie met zowel de 4K als reguliere blu-ray schijfjes, die heb ik niet nodig.
Op Amazon vind ik wel de lotr versie met Spaans, NL en EN maar de losse versie van de hobbit heeft dan weer geen NL subtitles. Het beste zou zijn een nieuwe combi versie te komen die met de juiste subtitles maar mogelijks moet die nog komen (zie linkje Duitse versie).
ok suc6 met zoeken dan, ik heb via andere kanalen de boxset en die heeft wel die talen aan boordpeke schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:19:
[...]
Nee dat is een zeer dure versie met zowel de 4K als reguliere blu-ray schijfjes, die heb ik niet nodig.
Op Amazon vind ik wel de lotr versie met Spaans, NL en EN maar de losse versie van de hobbit heeft dan weer geen NL subtitles. Het beste zou zijn een nieuwe combi versie te komen die met de juiste subtitles maar mogelijks moet die nog komen (zie linkje Duitse versie).
Zouden er nog verschillen zijn? Ik bedoel dan bvb wel of geen HDR?Toerq schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:21:
[...]
ok suc6 met zoeken dan, ik heb via andere kanalen de boxset en die heeft wel die talen aan boord
zijn allemaal hdr10 en dolby visionpeke schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:24:
[...]
Zouden er nog verschillen zijn? Ik bedoel dan bvb wel of geen HDR?
VIDEO:
Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-H HEVC Video 67684 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 4000nits / HDR10 / BT.2020
* MPEG-H HEVC Video 2099 kbps (3.01%) 1080p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 4000nits / Dolby Vision FEL / BT.2020
bij nader onderzoek van mijn schijven zie ik dat de hobbit geen nl ondertiteling heeft op 1 na The Hobbit An Unexpected Journey 2012 Extended Version
Nu zoek ik verder in andere editie en die heeft wel nl en spaans en engels ondertiteld maar niet als audio dat is engels frans en japans. denk dat je in frankrijk moet zoeken voor die versie
deze is het die je zoekt dan kan je de lotr als ander box kopen https://www.blu-ray.com/m...rilogy-4K-Blu-ray/278515/ maar nogal prijzig.
[ Voor 27% gewijzigd door Toerq op 18-11-2022 22:10 ]
Ik ben nu nog steeds op zoek naar een exemplaar van beide met zowel NL, ES als EN ondertiteling.
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Duits, Grieks
https://www.mediamarkt.be...y-4k-blu-ray-1944492.html
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, Spaans
https://www.mediamarkt.be...y-4k-blu-ray-1944493.html
Ik had graag een beide sets met dezelfde ondertiteling.
Vandaar de voorkeur voor de complete all-in-one set, maar die is natuurlijk niet in promotie.
Best vervelend dat er niet 1 to rule them all version bestaat met alle ondertitels. ;-)
Deze heeft wel veel meer subtitles (is te zien op de foto van achterzijde box):
https://amzn.eu/d/euKAaGG
Ik heb ze besteld bij mediamarkt, voor die prijs zoek ik niet verder. ;-)
[ Voor 10% gewijzigd door peke op 21-11-2022 20:49 ]