Your Friendly Neighborhood Moderator
- Hoeveel betere kwaliteit is dit? Is het gewoon geupscaled of hoe zit het?
- Extended edities of de normale?
- Zouden de huidige versies op Netflix geupdate worden?
Is The Hobbit dan ook in HFR high frame rate?
Wat ik gelezen heb is dat beide versies (ext. & normaal) op de schijven zullen aanwezig zijnBSOD baby schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 00:46:
Heel gaaf! Meteen de volgende vragen:
Hier staat nog wat meer technische info:
https://www.blu-ray.com/m...rilogy-4K-Blu-ray/254855/
Video
Codec: HEVC / H.265
Resolution: Native 4K (2160p)
HDR: Dolby Vision, HDR10
Aspect ratio: 2.40:1
Original aspect ratio: 2.39:1
Audio
English: Dolby Atmos
English: Dolby TrueHD 7.1 (48kHz, 24-bit)
[ Voor 16% gewijzigd door Rikske_007 op 10-10-2020 09:01 ]
Nee. De UHD standaard ondersteund 60FPS, maar niet 48FPS.Simba schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 02:21:
En nog belangrijker :
Is The Hobbit dan ook in HFR high frame rate?
Het worden gewone 2160p24 transfers.
Gelukkig wel net als bij de LotR trilogie beide versies!

Ik zou me eerder zorgen maken om Doll Pippin.pagani schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:29:
De grote vraag is of ze alle cg renders opnieuw gaan doen. Als er iets aan de LotR verouderd is zijn het de special effects, door de vooruitgang in techniek en ons wennen daaraan zit je de hele filmreeks naar een uncanny valley te kijken inmiddels.

Anoniem: 882605
LOTR-Special editionAnoniem: 882605 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:46:
Peter Jackson overziet naar zeggen zelf de remaster, en ook worden sommige special effects opnieuw gedaan

Verder lotr in 4k, graag!
HereticsBezulba schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:58:
[...]
Het stukmaken van de dam bij Isengard mag wel opnieuw gedaan worden ja
[ Voor 58% gewijzigd door Postius op 12-10-2020 10:04 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Het stukmaken van de dam bij Isengard mag wel opnieuw gedaan worden jaAnoniem: 882605 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:46:
Peter Jackson overziet naar zeggen zelf de remaster, en ook worden sommige special effects opnieuw gedaan

blup
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Ik hoop echt de gedeeltes met de Enten. Dat vond ik er nooit echt goed uitzien.Anoniem: 882605 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:46:
Dat komt omdat daar de stop motion techniek is gebruikt. En ik vond dat er juist leuk uitzien. Houterige bewegingen passen wel bij levende bomenferrywijn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:07:
[...]
Ik hoop echt de gedeeltes met de Enten. Dat vond ik er nooit echt goed uitzien.
Het lijkt me sowieso evident dat bomen houterig bewegen 😂😉Nyarlathotep schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:12:
[...]
Dat komt omdat daar de stop motion techniek is gebruikt. En ik vond dat er juist leuk uitzien. Houterige bewegingen passen wel bij levende bomen
Hahaha, dat zeer zeker! Het gaat me meer om de manier waarop de twee hobbits erin geplakt zijn. Daar zie altijd nog wel een beetje dat het blue/green screen is geweest.Jorgen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:35:
[...]
Het lijkt me sowieso evident dat bomen houterig bewegen 😂😉
Mouth of Sauron die nu ineens als eerste zijn zwaard trekt, Aragon drew first!
Pippin en Merry zijn niet in Treebeard geplakt. Ze hebben voor die scene een ware Treebeard nagebouwd in de studio. Of bedoel je een andere scene?ferrywijn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:45:
[...]
Hahaha, dat zeer zeker! Het gaat me meer om de manier waarop de twee hobbits erin geplakt zijn. Daar zie altijd nog wel een beetje dat het blue/green screen is geweest.
https://www.youtube.com/watch?v=TUIwvE8OTCg
Ik bedoel inderdaad dat blue screen wat je op de achtergrond ziet. Daar stoor ik me soms aan. Dus als ze dat oppoetsen ben ik wel blij.segil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:33:
[...]
Pippin en Merry zijn niet in Treebeard geplakt. Ze hebben voor die scene een ware Treebeard nagebouwd in de studio. Of bedoel je een andere scene?
https://www.youtube.com/watch?v=TUIwvE8OTCg
Heb je daar een bron van? Afgezien van het prijskaartje klinkt wel erg lekker zo allemaalAnoniem: 882605 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:46:
edit: nevermind ik ben blind

[ Voor 10% gewijzigd door BlackEyedAngel op 02-11-2020 00:39 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
https://www.amazon.nl/dp/B08CM4CJSB/?tag=nlpep-21
voor zo'n 15 euroSamenvatting
Coffret métal accueillant 3 SteelBooks inédits
Films en 4K Ultra HD HDR Dolby Vision et HDR10
Contient :
- l'Ultra HD 4K Blu-ray "Le Hobbit : Un voyage inattendu" en version cinéma (169', VF Dolby digital 5.1 / VOST Dolby Atmos True HD)
- l'Ultra HD 4K Blu-ray "Le Hobbit : Un voyage inattendu" en version longue (182', VF Dolby digital 5.1 / VOST Dolby Atmos True HD)
- l'Ultra HD 4K Blu-ray "Le Hobbit : La désolation de Smaug" en version cinéma (161', VF DTS-HD Master Audio 7.1 / VOST Dolby Atmos True HD)
- l'Ultra HD 4K Blu-ray "Le Hobbit : La désolation de Smaug" en version cinéma (186', VF DTS-HD Master Audio 7.1 / VOST Dolby Atmos True HD)
- l'Ultra HD 4K Blu-ray "Le Hobbit : La bataille des cinq armées" en version cinéma (144', VF DTS-HD Master Audio 7.1 / VOST Dolby Atmos True HD)
- l'Ultra HD 4K Blu-ray "Le Hobbit : La bataille des cinq armées" en version cinéma (163', VF DTS-HD Master Audio 7.1 / VOST Dolby Atmos True HD)
Synopsis
Jemig wat een koopje... Maar geen Engels audiospoor dus? Ik ga even uitzoeken of dit wel klopt....segil schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:32:
Voor de liefhebbers van de Franse taal:
https://www.amazon.nl/dp/B08CM4CJSB/?tag=nlpep-21
[...]
voor zo'n 15 euro
Edit: Volgens de Fnac site staat er gewoon Engelse audio op. Dus ik heb 'm maar even besteld bij Amazon. Al gok ik dat ie wel wordt gecancelled.
[ Voor 29% gewijzigd door Nyarlathotep op 03-11-2020 17:00 ]
Al moet ik zeggen dat op alle Amazon sites de zoekfunctie voor in ieder geval deze titels zeer slecht lijkt te werken.
Wil dan wel the hobbit en LOTR beide hebben.
Kwam prijzen van 87 euro tegen via volgens mij Zavvi.
[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 04-11-2020 13:55 ]
Ik lees toch 4K enJorgen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:58:
Sowieso, jullie kijken nu naar de blu-rays, niet naar de uhd-blu-rays.
"Dit item wordt uitgebracht op 3 december 2020.
Nu voorbestellen"
BSOD baby schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 00:46:
Heel gaaf! Meteen de volgende vragen:
Als het goed is 30 november binnen
Geen excuses voor nodig hoorJorgen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:58:
Sowieso, jullie kijken nu naar de blu-rays, niet naar de uhd-blu-rays. @Rikske_007 excuses, verkeerd gekeken
Beetje te goedkoop, en al weer weg op Amazon (niet leverbaar). Prijzen moeten rond de 116 euro liggen:Goudstalen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:44:
Voor 59,99 op Amazon.de; alleen is het mij niet helemaal duidelijk wat voor talen deze versie ondersteund.
https://www.bol.com/nl/p/...aw9G1w.1_4.5.ProductTitle
Geloof alleen dat er volgend jaar nog een UHD special edition komt, met extra materials. Ja nog meer materiaal en je kunt natuurlijk niet genoeg versies hebben (= $$$ voor Peter Jackson en Warner).
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat is de steelbook, die is duurder dan de normale versie. Normale versie zou zo'n $90 en de steelbook $120 zijn. Dan is/was die bij Amazon met 60 euro wel een stuk goedkoper, maar werdt verkocht door Amazon zelf, en die zijn echt wel betrouwbaar.loekf2 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:20:
[...]
Beetje te goedkoop, en al weer weg op Amazon (niet leverbaar). Prijzen moeten rond de 116 euro liggen:
https://www.bol.com/nl/p/...aw9G1w.1_4.5.ProductTitle
Geloof alleen dat er volgend jaar nog een UHD special edition komt, met extra materials. Ja nog meer materiaal en je kunt natuurlijk niet genoeg versies hebben (= $$$ voor Peter Jackson en Warner).
De steelbook versies kosten inderdaad ongeveer 120 euro overal. Maar voor die prijs heb ik op Amazon DE de normale versies van de LotR én Hobbit trilogie besteld (62 euro per set).Goudstalen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:38:
[...]
Dat is de steelbook, die is duurder dan de normale versie. Normale versie zou zo'n $90 en de steelbook $120 zijn. Dan is/was die bij Amazon met 60 euro wel een stuk goedkoper, maar werdt verkocht door Amazon zelf, en die zijn echt wel betrouwbaar.
Zavvi is altijd belachelijk duur, en vraagt voor de reguliere LotR trilogie doodleuk 83 euro. Dus als je daar hebt besteld: Annuleren. Zeker nu is de set elders veel goedkoper te krijgen.
Je wordt overigens doodgegooid met die steelbook sets overal. Het zal mij niets verbazen als er een hoop op de plank blijven liggen, en ze in het nieuwe jaar in de uitverkoop gaan.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Hang er natuurlijk af "waar" je zoektMoby schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:56:
Zo te zien is deze beschikbaar geworden.
Ik zie in ieder geval dat bol.com nog steeds vasthoudt aan de veel te dure steelbook versie. Kan ook best zo zijn omdat de studios de markt voor UHDs in Nederland veel te klein vinden. Geloof dat de Marvel films (bv. Endgame) hier ook niet eens te koop waren. Dus bol.com denkt dat vooral fans/liefhebbers hem kopen en die extra drie tientjes voor lief nemen.
Misschien dat ik de kerstman even lief aan kijk
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Dat gezegd hebbende ziet het ernaar uit dat deze versie wel ooit in het schap hier zal komen te staan. Wellicht wanneer ze een keer in de aanbieding zijn
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Heb toch al gehoord dat ze ook een digitale release doen.Dr. Strangelove schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:36:
Benieuwd of de AppleTV versies naar 4k gaan.
Kan me niet voorstellen dat ze 1 van de grootste spelers gaan overslaan dan.
The two towers ook al. En in het menu van de Apple TV onder “4K HDR” kan ook the fellowship zien in 4K, hoewel die volgens iTunes gewoon nog HD zou zijn.
The return of the king daarentegen is gewoon nog HD voorlopig.
Toch geweldig die Apple TV en iTunes. 4K films voor een kleine prijs, terwijl een schijfje in UHD vaak 4 keer zoveel kost.
En veel films die je in HD gekocht hebt krijgen een gratis upgrade naar 4K.
Mooie feature inderdaad. Maar 4K streaming is toch vaak van andere kwaliteit als 4K blurayDVDB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:04:
Hebben jullie “the return of the king” al in 4K?
Toch geweldig die Apple TV en iTunes. 4K films voor een kleine prijs, terwijl een schijfje in UHD vaak 4 keer zoveel kost.
En veel films die je in HD gekocht hebt krijgen een gratis upgrade naar 4K.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
HDTVtest heeft een vergelijking gemaakt. En de kwaliteit van schijfjes was idd ietsje beter, maar het scheelt toch enorm weinig. Voor mij in ieder geval het prijsverschil niet waard 🙂Waah schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:08:
[...]
Mooie feature inderdaad. Maar 4K streaming is toch vaak van andere kwaliteit als 4K bluray
YouTube: Apple TV 4K iTunes Movies (Dolby Vision HDR) vs 4K Blu-ray
Ik waag te betwijfelen of het daadwerkelijk een waarneembaar verschil is.Waah schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:08:
[...]
Mooie feature inderdaad. Maar 4K streaming is toch vaak van andere kwaliteit als 4K bluray
Ik was altijd van de schijfjes en ik upgrade ook nog steeds DVDs naar BDs als ik ze voor een goede prijs kan krijgen maar met UHD gaat dat niet meer gebeuren. Te duur voor de kwaliteitswinst en belangrijker, het overgrote deel komt gewoon niet meer op UHD uit. Streaming is gewoon de toekomst, hoe jammer ik dat ook vindt. Ik heb nog steeds liever een fysiek ding in mijn kast dan een server in god knows where waartoe ik mogelijk op een gegeven moment geen toegang meer toe heb maar de realiteit haalt je gewoon in met een dergelijke attitude.
Dus tja, mijn Extended Editions BD hou ik zeker wel maar als ik de 4K versie goedkoop kan scoren op iTunes dat wordt dat gewoon de base case om LotR te kijken. The Hobbit mogen ze houden van me
Ik heb net even gekeken maar omg... dat scheelt veel wat prijs betreft! Tenet pre-order voor 14 euro i.p.v. fysiek 35 bij Bol.com....DVDB schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:52:
[...]
HDTVtest heeft een vergelijking gemaakt. En de kwaliteit van schijfjes was idd ietsje beter, maar het scheelt toch enorm weinig. Voor mij in ieder geval het prijsverschil niet waard 🙂
YouTube: Apple TV 4K iTunes Movies (Dolby Vision HDR) vs 4K Blu-ray
Ik geloof best dat er wat verschil in zit maar gezien mijn X-Box geen Dolby Vision ondersteund, geluid maakt met een disc erin én meer stroom verbruikt... Vooral dat de Apple TV stil is heeft natuurlijk de voorkeur. + voordeel is dat ik de film overal kan streamen (b.v. wanneer ik op bezoek ben bij iemand).
Ik ben - op uitzonderingen daargelaten - om
Nu nog hopen dat de nieuwe versies 1 op 1 ook naar Apple TV komen!
Ik zoek die ook nog. De enige winkel die hem "heeft" die heeft een hele slechte reputatie.hazetom schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:14:
Iemand enig idee wanneer de Steelbook uitvoering van LOTR 4K weer beschikbaar komt? Waar dan ook . Deze heb ik nodig voor redenen
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Nou... Ik weet niet hoe een relatie bij jou in elkaar steekt en wat jullie afspraken zijn, maar wij overleggen dergelijke zaken. Ik heb om het zo maar even te zeggen een gat in mijn hand en zij is van het sparen. Het moet mijn inziens in balans zijn. Daarnaast harkt zij de meeste centjes bij elkaar maar goed.. wij gooien alles samen op 1 hoop en kijken daar verder niet naar. Maar wanneer ik "mijn geld/mijn keuzes" zou gaan opperen, dan trek ik op de lange termijn toch aan het kortste eindFreakNL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 06:40:
@Thalaron wat heeft je vrouw daarover te zeggen dan? Het is toch jouw geld? Gewoon kopen die hap als je het waard vind...
Zelf twijfel ik nog.
Ontopic; Hartstikke mooi die fysieke release en het zou zeker niet misstaan in de kast, dat gezegd hebbende heb ik op youtube het vergelijk tussen de Apple 4K streaming en Blu-Ray 4K bekeken van HDTVtest. Gezien die man zelf het verschil amper zag en het scherm praktisch gezien moest pauzeren om het dichtbij te beoordelen, is het mij het ongemak van het wisselen van schijfjes, geluid van de XSX bij het afspelen, extra energieverbruik t.o.v. de Apple TV én met name het enorme prijsverschil niet waard.
Het enige waar ik nog niet helemaal uit ben, is of je nu wel of niet de 4K versie krijgt wanneer je de complete set aanschaft...
https://itunes.apple.com/...ns-trilogies/id1537503053
Wanneer ik de pagina zelf bekijk dan staat overal HD
Maar wanneer ik de films zelf open 4K
Apple is een beetje vaag over wat je hier nu krijgt voor 34,99...
Wij gooien ook alles op 1 hoop, maar heb voor bovenstaande dingetjes gekozen voor "zakgeld". En vaak andere dingen worden gewoon besproken. (kijkt naar de PS5 waar mijn vrouw dan weer het hardste om geroepen heeft en ik er het meeste op speel.
Zelf twijfel ik nog heel hard over de 4K versie. Heb vorig jaar met kerst de BD box gekregen van zowel LotR als The Hobbit. Vind het dan weer een beetje zonde.
[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 03-12-2020 08:58 ]
Is eerste keer dat ik film via Apple zou kopen dus weet niet hoe het juist zit met regio's, VPN etc om eventueel ook de goedkopere NL collectie te kunnen kopen.
Ik heb de losse sets aangeschaft voor ik die complete had gezien, maar voor die paar euro verschil ga ik daar geen refund gedoe voor aan.
Middle Earth : The Lord of the Ring + The Hobbit (Extended Editions) - Trilogies' van Warner Bros. Entertainment Inc.
[ Voor 35% gewijzigd door Thalaron op 03-12-2020 13:47 ]
Edit: Screw it, geld moet rollen
[ Voor 24% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-12-2020 14:06 ]
Voor dat geld... I see it trough the vingers

Wellicht ooit nog een keer de metalbox op MP scoren voor een paar knaken om leuk in de kast te zetten
Mijn intentie is om alle catalog titles in mijn collectie op BD te hebben en nieuwere films op 4K via iTunes te kopen wanneer ze in de aanbieding zijn. Daarnaast heb ik via Cheap Charts al mijn favoriete films toegevoegd, die koop ik dan in HD/4K nog eens als ze aantrekkelijk geprijsd zijn, ook al heb ik de BD al. Stiekem hoop ik dan dat wanneer 8K beschikbaar komt ik die upgrades ook gratis krijg in iTunes
Op mijn Apple TV app vind ik dus enkel de Hobbit collectie voor 24 euro en de LOTR films kan ik los kopen voor 9,99 per stuk. Is in totaal dan ongeveer 54 euro, toch wel stuk meer dan die NL collectie. En via de Apple website kan je blijkbaar niet bestellen, zal enkel via hun app of IOS toestellen zijn.Thalaron schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:45:
@tomvang Er is een collectie per separate trilogie, maar ook een set van LotR + Hobbit voor €34,99
Ik heb de losse sets aangeschaft voor ik die complete had gezien, maar voor die paar euro verschil ga ik daar geen refund gedoe voor aan.
Middle Earth : The Lord of the Ring + The Hobbit (Extended Editions) - Trilogies' van Warner Bros. Entertainment Inc.
Echt een fantastische upgrade.
Ontopic twijfel ik nog steeds want ik heb dus geen gat in mijn hand, integendeel...
[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 04-12-2020 01:56 ]
Je hebt het hier over de 4K Blu-Ray of Streaming versie?Dr. Strangelove schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:37:
Holy crap, wat een verschil. Het is alsof je naar een nieuwe film zit te kijken. Zoveel details die me niet opvielen in de BD versies. Het respect dat ik had voor de costume designers van deze trilogie was al hoog maar is nog eens vertienvoudigd. Het was me nooit opgevallen dat er allemaal filligrain details op de helm van Sauron zaten
Echt een fantastische upgrade.
* Delerium heeft de extended DVD's nog liggen a 40 euro per stuk.
Heb geen Itunes
[ Voor 167% gewijzigd door Postius op 04-12-2020 13:10 ]
Weet je zeker dat het de Extended Editie is?Delerium schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:58:
15 euro voor een 4k extended trilogie is bij iTunes een prikkie. Ik heb 'm ook gekocht en ga met plezier de boel kijken.
* Delerium heeft de extended DVD's nog liggen a 40 euro per stuk.
Ik heb ze gekocht. Deel 1 duurt 3 uur en 40 minuten. Dat is wel extended volgens mijbaba420 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:03:
[...]
Weet je zeker dat het de Extended Editie is?
Ik zie ze trouwens gewoon in iTunes staan.
posttoast schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:04:
[...]
Ik heb ze gekocht. Deel 1 duurt 3 uur en 40 minuten. Dat is wel extended volgens mij
Ik zie ze trouwens gewoon in iTunes staan.
:strip_exif()/f/image/WdrAgYDeR8hV2QbZoAG8t37x.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie niet The Return of the King. Per stuk kosten ze 7,99 euro. Geen bundel.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Vooralsnog zie ik geen enkel verschilBlackEyedAngel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:52:
Ben erg benieuwd naar de eerste vergelijkingen tussen de vorige blu-ray en de nieuwe 4K transfers
Maar dat heeft te maken met dat mijn 4K TV nog niet binnen is denk ik
Heb geen idee of dat anders werkt dan op de Apple TV zelf maar ik verwacht van niet(?)
Dankjewel, dan houdt het al snel op. Ik heb wel een XBOX One S en een PS4, maar verder alleen Android / windows / Kodi only (core elec). Enige andere is nog een LG Oled uit 2017 maar daar is geen Apple TV voor beschikbaar geloof ik. Ik dacht met die € 15 voor 3 4k films een uitmuntende deal te kunnen slaan, maar als ik niet kan kijken, houd het op.Thalaron schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:33:
@Jorgen kopen wel (via iTunes) maar je hebt voor 4K playback (streaming only) wel een Apple TV of Apple TV+ nodig. Ik meen dat Apple TV+ ook beschikbaar is op de Xbox?
Heb geen idee of dat anders werkt dan op de Apple TV zelf maar ik verwacht van niet(?)
Edit: info over Dolby Vision klopt niet, is enkel op sommige toestellen
[ Voor 9% gewijzigd door tomvang op 08-12-2020 16:22 ]
Dan maar even wachten op een andere mooie 4k aanbieding voor LOTR en Hobbit
Anoniem: 1456976
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
uitgekomen maart 2017?
Je koopt in feite de HD versies en krijgt de 4K HDR als update er voor niets bij (streaming only). Dus dat zal de datum verklaren (uitgekomen op Apple TV neem ik dan even aan voor het gemak).
Eigenlijk heb ik een voorkeur voor schijfjes, maar de enige die verkrijgbaar zijn, zijn 120 (!!) euro per serie, en dat vind ik gekkenwerk, aangezien ik ook de blu-ray versie hier al in de kast heb staan. Het is moeilijk recht te lullen, maar zo neig ik toch weer naar andere middelen....
@posttoast : dan nog liever beide series aanschaffen.
[ Voor 4% gewijzigd door Bra-Jo op 08-12-2020 14:23 ]
Nomen nescio
Wat volledige overkill is om te kopen voor 6 filmsposttoast schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:21:
€ 120 per serie? Voor € 190 heb je een Apple TV 4K
En op een OLED met HDR is het verschil met de BDs enorm. Voor 15 euro zeker de upgrade waard.
Wat @posttoast neem ik aan bedoeld, is dat je voor de prijs van de 2 UHD Blu-Ray sets (€ 240,-) goedkoper uit bent met een Apple TV 4K (€ 190,-) + De collectie digitaal (€ 15) = samen € 205,- kwijt bent en dan heb je er direct een (mogelijk overbodige) Apple TV 4K bijJorgen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:35:
[...]
Wat volledige overkill is om te kopen voor 6 films
Indien je TV de Apple TV App heeft, ben je slechts € 15,- kwijt.
Dus overkill... het is maar net hoe je het bekijkt
Thalaron schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:07:
[...]
Wat @posttoast neem ik aan bedoeld, is dat je voor de prijs van de 2 UHD Blu-Ray sets (€ 240,-) goedkoper uit bent met een Apple TV 4K (€ 190,-) + De collectie digitaal (€ 15) = samen € 205,- kwijt bent en dan heb je er direct een (mogelijk overbodige) Apple TV 4K bij
Indien je TV de Apple TV App heeft, ben je slechts € 15,- kwijt.
Dus overkill... het is maar net hoe je het bekijkt
Plus het feit dat ik een grafhekel aan de Apple-cultuur heb. Ik heb mijn ziel al verkocht aan de duivel die Google heet, da's genoeg Amerikaanse Big Brother wat mij betreft.Jorgen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:22:
Dat snapte ik hoor, maar het blijft een boel geld en een extra apparaat
Nomen nescio
Haha nou als ik dan een grote broer moet kiezen uit die twee, doe dan maar AppleBra-Jo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:48:
[...]
[...]
Plus het feit dat ik een grafhekel aan de Apple-cultuur heb. Ik heb mijn ziel al verkocht aan de duivel die Google heet, da's genoeg Amerikaanse Big Brother wat mij betreft.
https://www.jpc.de/jpcng/...ie-trilogie/hnum/10323948
Zelf besteld, lijkt me wel betrouwbaar.
Hier een duidelijke review: van de set: https://arstechnica.com/g...day-we-fight-at-high-res/