Your Friendly Neighborhood Moderator
Wat bedoelen ze met new scene?
Hahhahah nee gewoon Engels!! Wij gingen laatst al voor de lol die scene langs op Youtube.... het is DUUUUU KANNST NICHT VORBEIPostius schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:29:
[...]
Is ie ook duits nagesynchroniseerd?![]()
DU SOLLT NICHT PASSIEREN!
Sharknado in UHDbie100 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:23:
@PEBKAC @Basekid
moet je eens raden wat er net afgeleverd wordt na 3 maanden
Na 3 maanden pfff.... lekker bijzonder.
Hoe vonden jullie de 4K versies van de Hobbit en Lord of the Rings?
Bij LOTR kon ik duidelijk zien dat sommige scenes waren opgepoetst (Balrog, Rivendell) , andere scenes vielen soms dan weer grafisch wat tegen (scene bij de Black Gate).
Ook irriteerde ik mij aan die 2 enorme zwarte balken in beeld (dat heb je bijna bij elke film),dat neemt wat kijkplezier weg.
Maar ik heb er voor 95% van genoten, haarscherp beeld, uitstekend geluid!
[ Voor 4% gewijzigd door PEBKAC op 21-02-2021 17:23 ]
heb er nog niet naar gekeken maar goed had mijn geld al wel weer terugPEBKAC schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:21:
[...]
Sharknado in UHD![]()
Na 3 maanden pfff.... lekker bijzonder.
Hoe vonden jullie de 4K versies van de Hobbit en Lord of the Rings?
Bij LOTR kon ik duidelijk zien dat sommige scenes waren opgepoetst (Balrog, Rivendell) , andere scenes vielen soms dan weer grafisch wat tegen (scene bij de Black Gate).
Ook irriteerde ik mij aan die 2 enorme zwarte balken in beeld (dat heb je bijna bij elke film),dat neemt wat kijkplezier weg.
Maar ik heb er voor 95% van genoten, haarscherp beeld, uitstekend geluid!
dat die toch is geleverd is wel vreemd ja maar goed maak de dukaten wel weer over eerlijkheid duurt het langs zeg maar
Vond het beeld heel mooi, je zag duidelijk scherpte en HDR bracht ook net dat extra oemfp.
Dus deze heb ik

Deze bevatten 15 discs (met deze inhoud )
Ik heb binnenkort een PS5 (in sept gereserveerd) dus die kan Ultra HD blu ray aan. En nu zag ik dus de ultra hd versie LOTR passeren.
Is het de moeite om deze te kopen en mijn huidige blu ray versie van lotr te vervangen?
Is het ook de extended edition? Zitten er dan ook de vele extras, verspreid over de 15 disc blu ray versie erbij? Of kom die later nog?
Wat voor TV ga je het afspelen ? Want de nieuwe versie support 4K met HDR. Ook hebben ze sommige scene's wat opgepoetst, zoals : Rivendell, Balrog etc. de nieuwe versie support Dolby Atmos audio.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:47:
Ik heb al een tijdje de blu ray extended versions in mijn kast. Nog steeds ingepakt eigenlijk, want ik wacht tot mijn zoon oud genoeg is om het te bekijken
Dus deze heb ik [Afbeelding]
Deze bevatten 15 discs (met deze inhoud )
Ik heb binnenkort een PS5 (in sept gereserveerd) dus die kan Ultra HD blu ray aan. En nu zag ik dus de ultra hd versie LOTR passeren.
Is het de moeite om deze te kopen en mijn huidige blu ray versie van lotr te vervangen?
Is het ook de extended edition? Zitten er dan ook de vele extras, verspreid over de 15 disc blu ray versie erbij? Of kom die later nog?
Als je een 40Inch HD-Ready TV hebt maakt het niet veel uit
Helaas kan ik niet met de Full-HD Blu-Ray versie vergelijken, deze heb ik nooit gezien.
Ook zijn de films een stuk scherper (te scherp vinden sommigen). Ik vind het zelf een verbetering
4k oled 55 inch met hdr. (lg oled55b6v)PEBKAC schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:32:
[...]
Wat voor TV ga je het afspelen ? Want de nieuwe versie support 4K met HDR. Ook hebben ze sommige scene's wat opgepoetst, zoals : Rivendell, Balrog etc. de nieuwe versie support Dolby Atmos audio.
Als je een 40Inch HD-Ready TV hebt maakt het niet veel uit![]()
Helaas kan ik niet met de Full-HD Blu-Ray versie vergelijken, deze heb ik nooit gezien.
Mja ik lees daarnet dat er nog een groter pakket gaat uitkomen in de zomer met de appendices.
Dus ik heb verschillende mogelijkheden.
Mijn huidige set behouden en de 4k films bijkopen die er nu zijn.
Of huidige set verkopen en tegen de zomer nieuwe uitgebreide set kopen.
Ik heb een Sony KD-55XE9305 welke Dolby Vision ondersteunt.
Helaas niet in het bezit van een UHD blu-ray speler.
Via Google Play films the fellowship gekocht in uhd. De tv geeft aan dat het beeld in HDR is (geen Dolby Vision) maar de kleuren zijn erg donker en grauw. Zwart is eerder grijs. SDR ziet er beter uit.
Op m'n Ps4 pro zou ik de Apple TV app kunnen installeren, maar vraag me af of de Ps4 Dolby Vision ondersteunt, of de lotr versie op Apple TV in Dolby Vision is.
Wat voor HDR-instellingen gebruik je dan? Wel dezelfde als altijd?Vimana schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:01:
Iemand tips om de extended uhd versie in Dolby Vision te kunnen streamen?
Ik heb een Sony KD-55XE9305 welke Dolby Vision ondersteunt.
Helaas niet in het bezit van een UHD blu-ray speler.
Via Google Play films the fellowship gekocht in uhd. De tv geeft aan dat het beeld in HDR is (geen Dolby Vision) maar de kleuren zijn erg donker en grauw. Zwart is eerder grijs. SDR ziet er beter uit.
Op m'n Ps4 pro zou ik de Apple TV app kunnen installeren, maar vraag me af of de Ps4 Dolby Vision ondersteunt, of de lotr versie op Apple TV in Dolby Vision is.
Zit zelf ook te kijken maar de Engelse set en Duitse set scheelt 50 euro.
En hoe zit het met Dolby Atmos als je geen Dolby Atmos hebt? ( Zie op de verpakking dat bij de Duitse versie Engels in Dolby Atmos heeft, gaat dat dan wel werken in een niet Dolby Atmos systeem? )
[ Voor 44% gewijzigd door corporalnl op 25-07-2021 09:13 ]
Atmos is meegestuurde metadata bij 1 van deze 2 audiosporen:corporalnl schreef op zondag 25 juli 2021 @ 07:38:
@WenzelRossum Is de Duitse versie gewoon ook alles Engels? Behalve de verpakking dan. ( Menu/extra's etc en gewoon NL ondertiteld? )
Zit zelf ook te kijken maar de Engelse set en Duitse set scheelt 50 euro.
En hoe zit het met Dolby Atmos als je geen Dolby Atmos hebt? ( Zie op de verpakking dat bij de Duitse versie Engels in Dolby Atmos heeft, gaat dat dan wel werken in een niet Dolby Atmos systeem? )
Dolby Digital +
Dolby True HD
Elke DVD, Blu-ray en UHD-blu-ray heeft voor zover ik weet ALTIJD ook een standaard audiospoor beschikbaar.
Dus op een schijfje met Atmos zit ook gewoon een normaal Dolby Digital+ kanaal en op een film met DTS HDMA zit ook gewoon een core DTS track
Dit om ervoor te zorgen dat iedere consument zonder homecinema ook gewoon met de dvd-speler en tv de film kan kijken
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Top bedankt heb gelijk besteld.WenzelRossum schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:03:
Can confirm: je kan alles gewoon in de originele audio kijken en gewoon met Nederlandse ondertiteling.
26 oktober komt die uitpeke schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:49:
Die ultieme editie, is die inmiddels gereleased?
[ Voor 3% gewijzigd door bie100 op 29-09-2021 10:11 ]
Maar wel zonder appendices, dus zo heel ultiem is 'ie nou ook weer niet
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
tja dat weet ik ook dit is het iig koop het zelf niet laat ik het zo zeggenWillybubba schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:47:
[...]
Maar wel zonder appendices, dus zo heel ultiem is 'ie nou ook weer niet
https://www.amazon.com/Mi...ray-Digital/dp/B09DTYBMRW
Ik vind die combinatie niet. Iemand een tip.
Een beetje zoals deze maar dan met de juiste taal en subtitles.
https://www.amazon.nl/Mit...TF8&qid=1668799860&sr=8-2
Misschien moet die nog uitkomen.
[ Voor 36% gewijzigd door peke op 18-11-2022 20:34 ]
bedoel je deze https://www.bol.com/nl/nl...lection/9300000051360202/ of hier https://www.bookspot.be/f...-hd-blu-ray-5051888258460peke schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:27:
Ik ben nu op zoek naar de "middle earth collection". Alle 6 extended films liefst samen en met ondertitels Engels, Spaans en Nederlands ... Audio Engels only ;-)
Ik vind die combinatie niet. Iemand een tip.
Een beetje zoals deze maar dan met de juiste taal en subtitles.
https://www.amazon.nl/Mit...TF8&qid=1668799860&sr=8-2
Misschien moet die nog uitkomen.
o wacht zie dat je een andere moet hebben lol niet goed gelezen
[ Voor 12% gewijzigd door Toerq op 18-11-2022 21:17 ]
Nee dat is een zeer dure versie met zowel de 4K als reguliere blu-ray schijfjes, die heb ik niet nodig.
Op Amazon vind ik wel de lotr versie met Spaans, NL en EN maar de losse versie van de hobbit heeft dan weer geen NL subtitles. Het beste zou zijn een nieuwe combi versie te komen die met de juiste subtitles maar mogelijks moet die nog komen (zie linkje Duitse versie).
ok suc6 met zoeken dan, ik heb via andere kanalen de boxset en die heeft wel die talen aan boordpeke schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:19:
[...]
Nee dat is een zeer dure versie met zowel de 4K als reguliere blu-ray schijfjes, die heb ik niet nodig.
Op Amazon vind ik wel de lotr versie met Spaans, NL en EN maar de losse versie van de hobbit heeft dan weer geen NL subtitles. Het beste zou zijn een nieuwe combi versie te komen die met de juiste subtitles maar mogelijks moet die nog komen (zie linkje Duitse versie).
Zouden er nog verschillen zijn? Ik bedoel dan bvb wel of geen HDR?Toerq schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:21:
[...]
ok suc6 met zoeken dan, ik heb via andere kanalen de boxset en die heeft wel die talen aan boord
zijn allemaal hdr10 en dolby visionpeke schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:24:
[...]
Zouden er nog verschillen zijn? Ik bedoel dan bvb wel of geen HDR?
VIDEO:
Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-H HEVC Video 67684 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 4000nits / HDR10 / BT.2020
* MPEG-H HEVC Video 2099 kbps (3.01%) 1080p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 4000nits / Dolby Vision FEL / BT.2020
bij nader onderzoek van mijn schijven zie ik dat de hobbit geen nl ondertiteling heeft op 1 na The Hobbit An Unexpected Journey 2012 Extended Version
Nu zoek ik verder in andere editie en die heeft wel nl en spaans en engels ondertiteld maar niet als audio dat is engels frans en japans. denk dat je in frankrijk moet zoeken voor die versie
deze is het die je zoekt dan kan je de lotr als ander box kopen https://www.blu-ray.com/m...rilogy-4K-Blu-ray/278515/ maar nogal prijzig.
[ Voor 27% gewijzigd door Toerq op 18-11-2022 22:10 ]
Ik ben nu nog steeds op zoek naar een exemplaar van beide met zowel NL, ES als EN ondertiteling.
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Duits, Grieks
https://www.mediamarkt.be...y-4k-blu-ray-1944492.html
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, Spaans
https://www.mediamarkt.be...y-4k-blu-ray-1944493.html
Ik had graag een beide sets met dezelfde ondertiteling.
Vandaar de voorkeur voor de complete all-in-one set, maar die is natuurlijk niet in promotie.
Best vervelend dat er niet 1 to rule them all version bestaat met alle ondertitels. ;-)
Deze heeft wel veel meer subtitles (is te zien op de foto van achterzijde box):
https://amzn.eu/d/euKAaGG
Ik heb ze besteld bij mediamarkt, voor die prijs zoek ik niet verder. ;-)
[ Voor 10% gewijzigd door peke op 21-11-2022 20:49 ]