Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1954
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 22:39
LoeWn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:00:
Mijn Spigen hoesje is al binnen. Nu de telefoon nog :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Dank voor de foto's. Ik twijfelde over het bestellen van dit hoesje. Volgens een reviewer op Amazon.com zou er aan de bovenkant van het hoesje ten onrechte een uitsparing zijn voor een luidspreker-grill maar dat is dus niet het geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ppu72cjN7FAonBoU-sj7Qyk14Y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yQ20qmW3ghIWJRsK5EXdQZ1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door san1954 op 08-10-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 23:11
Gerjannn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:22:
YouTube: Google Pixel 5 UNBOXING (vs Pixel 4a 5G)

Langzaam maar zeker komen er steeds meer filmpjes. Blijft nog steeds een vreemde keuze van Google om dit zo lang te laten wachten, way to kill the hype..
TechChap ook inmiddels!

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 18:36
san1954 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Dank voor de foto's. Ik twijfelde over het bestellen van dit hoesje. Volgens een reviewer op Amazon.com zou er aan de bovenkant van het hoesje ten onrechte een uitsparing zijn voor een luidspreker-grill maar dat is dus niet het geval.
Nu je het zegt. Deze is natuurlijk niet nodig. Maar het zit er wel degelijk. Ik heb mijn post aangepast met een duidelijkere foto van de uitsparing. Ik weet natuurlijk niet hoe het zal staan bij het toestel, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo hinderend zal zijn. Zo opvallend is het nou ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san1954
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 22:39
LoeWn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

Nu je het zegt. Deze is natuurlijk niet nodig. Maar het zit er wel degelijk. Ik heb mijn post aangepast met een duidelijkere foto van de uitsparing. Ik weet natuurlijk niet hoe het zal staan bij het toestel, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo hinderend zal zijn. Zo opvallend is het nou ook weer niet.
`
Dat lijkt me eerlijk gezegd geen ramp. Ik dacht aan een echt gat in de bovenrand (zoals het hoesje voor mijn huidige Moto G7 Plus). We zien wel, ik heb hem ook net besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:11
Vreemd van die cutout, wel een plek waar stof dan achter het hoesje kan komen. Zou Google dit verkeerd hebben aangeleverd aan Spigen? Wellicht had de Pixel 5 in eerste instantie wel een speaker grill bovenin en is dat later gewijzigd t.b.v. waterdichtheid ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 09:14
Ik heb inmiddels mijn doorzichtige case ook binnen. De uitsparing zit daar ook Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPlE3DU9WU42mCIxXmk0s1I32AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOhqZgz3VUsxfgoljXFXpHqi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryFpbVZlE16cbKQZ8lCqWPliZKI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F24U9fzSsYkKWCdDYIjNNqh0.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Die cutout is toch gewoon een microfoon? Zit ook op mijn 3XL.

E: Of mis ik iets en gaat het niet over het rondje?

[ Voor 31% gewijzigd door Thomas op 09-10-2020 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
Thomas schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:58:
Die cutout is toch gewoon een microfoon? Zit ook op mijn 3XL.

E: Of mis ik iets en gaat het niet over het rondje?
Het gaat om de midden-bovenkant, daar zit een brede cutout voor een speaker grill, maar bij de Pixel 5 zit de speaker achter het scherm.

Zie hier de afbeelding van de Spigen Liquid Air, daar zie je dat de telefoon midden boven het scherm niet klopt, het lijkt wel alsof die speaker er achteraf ingephotoshopt is. De echte Pixel 5 heeft die speaker niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQTJs4IyBlBU7t7FeoV49XiI3c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IhRZtVO51w0vGDJphOL8MUH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
Er is inmiddels meer kijkplezier op Youtube voor de mensen die wachten op de Pixel 5. Vanwege de embargo vanuit Google mogen ze hun mening nog niet geven, maar ze mogen wel de telefoon tonen:

In deze video ook een voorbeeld van 4K 60fps filmen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Aeonis schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Het gaat om de midden-bovenkant, daar zit een brede cutout voor een speaker grill, maar bij de Pixel 5 zit de speaker achter het scherm.

Zie hier de afbeelding van de Spigen Liquid Air, daar zie je dat de telefoon midden boven het scherm niet klopt, het lijkt wel alsof die speaker er achteraf ingephotoshopt is. De echte Pixel 5 heeft die speaker niet.

[Afbeelding]
Ah, ik zie het ja. Dat is vrij vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58
Tazmanian79 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:38:
Ik heb inmiddels mijn doorzichtige case ook binnen. De uitsparing zit daar ook [Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke case is dit? Ik zoek ook nog een doorzichtige..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
TheFes schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Welke case is dit? Ik zoek ook nog een doorzichtige..
Besteld bij Amazon.com

TopACE Case for Google Pixel 5, Slim Crystal Soft TPU Bumper Durable Cover [Raised Lips][Scratch Resistant& Anti Slip Grippy][Compatible with Film] for Google Pixel 5 (Clear)

Maar zie dat deze momenteel niet meer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58
Tazmanian79 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:19:
[...]

Besteld bij Amazon.com

TopACE Case for Google Pixel 5, Slim Crystal Soft TPU Bumper Durable Cover [Raised Lips][Scratch Resistant& Anti Slip Grippy][Compatible with Film] for Google Pixel 5 (Clear)

Maar zie dat deze momenteel niet meer beschikbaar is.
Ik zie dat de Spigen cases weer te bestellen zijn op amazon.nl/de
Dan bestel ik die transparante wel :)

Thanks anyway!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Nog een video voor de liefhebbers:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Ook even op de fiets langs de MM gegaan omdat ik benieuwd was naar zowel de Pixel 5 als de 4a. En jawel, de Pixel 4a, 4a 5g en 5 stonden keurig naast elkaar opgesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0rFu4uF8myscT_4ho-KUUcyMKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuRJ7LUnwkk17Ccy3PD0PPqw.jpg?f=fotoalbum_large

Een kleine vergelijking van de Pixel 5 ten opzichte van de Pixel 4a:
  • Display: Je ziet duidelijk dat het een beter panel is door o.a. de betere kijkhoek en de hogere maximale helderheid van het scherm. Daarnaast oogt het net wat vloeiender door het 90hz scherm.
  • Camera: Belangerijkste verschil voor mij is de groothoek lens de Pixel 5. De video's oogde op de 5 ook super smooth t.o.v. de 4a. De videokwaliteit op beide was voor mij persoonlijk meer dan prima overigens, maar mijn referentie kader is dan wel een iPhone SE uit 2016 ;)
  • Design: Het edge to edge design oogt echt super strak. De 4a ziet er ook gewoon modern uit maar de randen boven en onder zijn een stukje dikker zoals je in bovenstaande foto kunt zien. Al met al hebben beide toestelen ongeveer dezelfde afmetingen ondanks dat de 5 een groter scherm heeft. Moet wel zeggen dat het mint-groene uit/aan knopje op de 4a een leuke toevoeging is op het verder vrij saaie uiterlijk van beide toestellen.
  • Bouwkwaliteit: Op papier mag de bouwkwaliteit van de 5 dan beter zijn dan die van de 4a, de texture van de plastic achterkant op de 4a voelde voor mij toch echt een stuk beter aan dan de relatief gladde achterkant van de 5.
Het was zeker een positieve eerste kenninsmaking met beide toestellen, waarbij ik tot nu toe neig naar de 4a. De prijs-kwaliteitverhouding van de 4a is gewoon extreem goed, en voor mij zijn een aantal extra's van de 5, zoals draadloos opladen, absoluut niet intressant. Aan de andere kant ga ik de groothoek lens zeker wel missen. Ik wacht voor de zekerheid nog wel even de reviews van de Pixel 5 af, want ik ben toch nog wel beniewd naar wat de grotere accu in de 5 betekent voor de accuduur bij alledaags gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

J.Gronkjaer schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:52:
Het was zeker een positieve eerste kenninsmaking met beide toestellen, waarbij ik tot nu toe neig naar de 4a. De prijs-kwaliteitverhouding van de 4a is gewoon extreem goed, en voor mij zijn een aantal extra's van de 5, zoals draadloos opladen, absoluut niet intressant. Aan de andere kant ga ik de groothoek lens zeker wel missen. Ik wacht voor de zekerheid nog wel even de reviews van de Pixel 5 af, want ik ben toch nog wel beniewd naar wat de grotere accu in de 5 betekent voor de accuduur bij alledaags gebruik.
Ik denk dat het een goede samenvatting is, maar wanneer de je bose headset bij de pre-order mee zou nemen (wat voor de andere regio's wel mogelijk is) dan is de Pixel 5 in eens een uitstekende prijs/kwaliteit keuze.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-04 22:53
Ook even op de fiets langs de MM gegaan omdat ik benieuwd was naar zowel de Pixel 5 als de 4a. En jawel, de Pixel 4a, 4a 5g en 5 stonden keurig naast elkaar opgesteld.

[Afbeelding]

Een kleine vergelijking van de Pixel 5 ten opzichte van de Pixel 4a:
  • Display: Je ziet duidelijk dat het een beter panel is door o.a. de betere kijkhoek en de hogere maximale helderheid van het scherm. Daarnaast oogt het net wat vloeiender door het 90hz scherm.
  • Camera: Belangerijkste verschil voor mij is de groothoek lens de Pixel 5. De video's oogde op de 5 ook super smooth t.o.v. de 4a. De videokwaliteit op beide was voor mij persoonlijk meer dan prima overigens, maar mijn referentie kader is dan wel een iPhone SE uit 2016 ;)
  • Design: Het edge to edge design oogt echt super strak. De 4a ziet er ook gewoon modern uit maar de randen boven en onder zijn een stukje dikker zoals je in bovenstaande foto kunt zien. Al met al hebben beide toestelen ongeveer dezelfde afmetingen ondanks dat de 5 een groter scherm heeft. Moet wel zeggen dat het mint-groene uit/aan knopje op de 4a een leuke toevoeging is op het verder vrij saaie uiterlijk van beide toestellen.
  • Bouwkwaliteit: Op papier mag de bouwkwaliteit van de 5 dan beter zijn dan die van de 4a, de texture van de plastic achterkant op de 4a voelde voor mij toch echt een stuk beter aan dan de relatief gladde achterkant van de 5.
Aan de andere kant is de textuur vd achterkant niet zo heel relevant aangezien in de praktijk 99% een hoesje heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
True schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:59:
[...]

Ik denk dat het een goede samenvatting is, maar wanneer de je bose headset bij de pre-order mee zou nemen (wat voor de andere regio's wel mogelijk is) dan is de Pixel 5 in eens een uitstekende prijs/kwaliteit keuze.
Zeker waar! Heb zelf al Sony WH1000 noise cancelling headphone dus heb er geen één nodig, maar als je ook in de markt bent voor een goeie noise cancelling headphone dan is de Pixel 5 een nobrainer.
Bomb-el schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:18:
[...]

Aan de andere kant is de textuur vd achterkant niet zo heel relevant aangezien in de praktijk 99% een hoesje heeft
Klopt. Gebruik zelf normaal gesproken geen hoesjes dus vind het juist wel een belangrijke eigenschap, maar voor de meeste mensen zal dit geen punt zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Nordhorn :)?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Waarom is de 4a 5G dan geen optie voor je? Dan heb je exact dezelfde camera set-up als de Pixel 5 incl. groothoeklens en ook een redelijk grote accu t.o.v. de gewone 4a. De 4a 5G valt precies tussen de 4a en 5 in qua specs/prijs e.d.. Tenzij je niet van een iets grotere telefoon houdt?

Edit: en niet te vergeten, de 4a 5G heeft de snellere snapdragon 765G processor, i.p.v. de 730G

[ Voor 6% gewijzigd door Aeonis op 10-10-2020 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
Berlijn. Woon in Duitsland ;)
Aeonis schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Waarom is de 4a 5G dan geen optie voor je? Dan heb je exact dezelfde camera set-up als de Pixel 5 incl. groothoeklens en ook een redelijk grote accu t.o.v. de gewone 4a. De 4a 5G valt precies tussen de 4a en 5 in qua specs/prijs e.d.. Tenzij je niet van een iets grotere telefoon houdt?

Edit: en niet te vergeten, de 4a 5G heeft de snellere snapdragon 765G processor, i.p.v. de 730G
Zeker waar, de value voor money is misschien wel het best bij dit model. Maar idd - de grote van de 5 / 4a is wel de max voor mij. Daarom is de Nord bijvoorbeeld ook geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
J.Gronkjaer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:29:
Zeker waar, de value voor money is misschien wel het best bij dit model. Maar idd - de grote van de 5 / 4a is wel de max voor mij. Daarom is de Nord bijvoorbeeld ook geen optie.
Oké, dat is persoonlijk natuurlijk, denk dat velen net als jij het 6 inch formaat wel kunnen waarderen :) zelf hoopte ik dat de Pixel 5 het formaat zou hebben van de 4a 5g, zegmaar rond de 6.3 inch, ik heb nu een Oneplus 6t, dus ik ga qua schermgrootte iets terug met de Pixel 5, al zal dat vast wel snel wennen.

Zelf zou ik de Pixel 5 kopen en de koptelefoon nieuw in de verpakking doorverkopen aan iemand anders voor 150-200 euro, win win situatie. Iemand blij met een goedkopere koptelefoon en dan betaal jij rond de 400-450 euro voor de Pixel 5. Goede deal lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Aeonis schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Oké, dat is persoonlijk natuurlijk, denk dat velen net als jij het 6 inch formaat wel kunnen waarderen :) zelf hoopte ik dat de Pixel 5 het formaat zou hebben van de 4a 5g, zegmaar rond de 6.3 inch, ik heb nu een Oneplus 6t, dus ik ga qua schermgrootte iets terug met de Pixel 5, al zal dat vast wel snel wennen.

Zelf zou ik de Pixel 5 kopen en de koptelefoon nieuw in de verpakking doorverkopen aan iemand anders voor 150-200 euro, win win situatie. Iemand blij met een goedkopere koptelefoon en dan betaal jij rond de 400-450 euro voor de Pixel 5. Goede deal lijkt me :)
Ik hoop dat de Duitse MM uiteindelijk gewoon die koptelefoon erbij geeft :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Valt me trouwens wel op dat Google aardig gul is wat betreft review devices. Zelfs youtubers met maar 2 a 4k subs krijgen een telefoon opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 17:35
Enig idee wanneer het embargo vervalt? Benieuwd naar de reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Laatst online: 09-05 09:55

bbc

(jarig!)
Stancke schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:05:
Eentje zei 15 oktober, dus donderdag. Ik ben ook benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:03
Ik ook, ben wel klaar met die "unboxings" en "first look" filmpjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Woensdag, 14e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-05 08:18
Ik ben ook met smart aan het wachten tot mijn telefoon wordt bezorgd.
Ik zit nu al even te kijken naar assecoires.
Heb al hoesje in mijn winkelmandje staan.
Maar wil ook een extra lader.
Nou weet ik dat hij max 18 W kan laden. Maar is dit ook nog afhankelijk van een bepaald "laadprotocol"?
Ik zie zoveel termen quick charge of power PD VOOC enz.

[ Voor 8% gewijzigd door ErikKam op 11-10-2020 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimBC
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-05 17:17
ErikKam schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:04:
Ik ben ook met smart aan het wachten tot mijn telefoon wordt bezorgd.
Ik zit nu al even te kijken naar assecoires.
Heb al hoesje in mijn winkelmandje staan.
Maar wil ook een extra lader.
Nou weet ik dat hij max 18 W kan laden. Maar is dit ook nog afhankelijk van een bepaald "laadprotocol"?
Ik zie zoveel termen quick charge of power PD VOOC enz.
Google Telefoons gebruiken het Power Delivery protocol. Kortweg PD genoemd. Als ik het mij goed herinner hebben alle laders met qualcomm quickcharge 4.0 of hoger ook ondersteuning voor PD (maar quote me hier niet op). Voor de rest zijn er genoeg laders op de markt met alleen PD ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
TimBC schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Google Telefoons gebruiken het Power Delivery protocol. Kortweg PD genoemd. Als ik het mij goed herinner hebben alle laders met qualcomm quickcharge 4.0 of hoger ook ondersteuning voor PD (maar quote me hier niet op). Voor de rest zijn er genoeg laders op de markt met alleen PD ondersteuning.
Bedankt voor de info. Ik heb er 1 gekocht. Kijken of die het goed gaat doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-04 11:00
ErikKam schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

Bedankt voor de info. Ik heb er 1 gekocht. Kijken of die het goed gaat doen.
Hoi Erik, je kunt ook een laptoplader met usb-c gebruiken, die communiceren ook vrijwel altijd via het PD protocol. Zelfs de lader van een Nintendo Switch is te gebruiken met je laptop of toekomstige Pixel 5. Ik heb zelf een Aukey lader van Amazon besteld (bij bv Bol of Coolblue zijn ze niet leverbaar of buitensporig duur) met 1 usb-c poort en 1 standaard usb poort. Hiermee kan ik zowel mijn nieuwe laptop als Pixel 5 opladen (mijn laptop wel langzaam, maar weegt een stuk minder dan het standaard blok met 105W vermogen). En ik heb bewust gekozen voor een type met 1 standaard usb poort omdat ik dan ook oude kabels/devices kan laden terwijl ik mijn laptop of Pixel 5 aan de lader heb hangen. Echter zijn er ook genoeg andere opties te vinden, zoals je hier ziet. Verschillende vermogens, verschillende aansluitmogelijkheden, etc.

Een andere optie, voor als je mogelijk meerdere apparaten wilt laden op je nachtkastje of op vakantie, is de 6 poorts lader van Xiaomi. Ik heb deze op de slaapkamer en bevalt prima. Hij zou PD moeten ondersteunen via de usb-c uitgang, maar dat heb ik nog niet kunnen testen. Wel maar 18W via PD, dus voor een laptop niet echt ideaal. Enige nadeel bij deze lader is dat die met een US plug komt en ze leveren er een EU adapter bij. Maar omdat ik dat als electrical engineer niet echt veilig vindt (de US plugs zijn echt levensgevaarlijk) heb ik die adapter goed vast getaped.

Overigens nog een safety disclaimer: koop nooit zomaar willekeurige usb laders van Aliexpress of andere Chinese webshops, die kunnen echt gevaarlijk zijn (eigenlijk valt Amazon overigens ook wel in deze categorie). Deze Xiaomi lader is echter wel veilig, zie hier een onafhankelijk testrapport.

[ Voor 10% gewijzigd door Japperrrr op 12-10-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Japperrrr schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:22:
[...]

Hoi Erik, je kunt ook een laptoplader met usb-c gebruiken, die communiceren ook vrijwel altijd via het PD protocol. Zelfs de lader van een Nintendo Switch is te gebruiken met je laptop of toekomstige Pixel 5. Ik heb zelf een Aukey lader van Amazon besteld (bij bv Bol of Coolblue zijn ze niet leverbaar of buitensporig duur) met 1 usb-c poort en 1 standaard usb poort. Hiermee kan ik zowel mijn nieuwe laptop als Pixel 5 opladen (mijn laptop wel langzaam, maar weegt een stuk minder dan het standaard blok met 105W vermogen). En ik heb bewust gekozen voor een type met 1 standaard usb poort omdat ik dan ook oude kabels/devices kan laden terwijl ik mijn laptop of Pixel 5 aan de lader heb hangen. Echter zijn er ook genoeg andere opties te vinden, zoals je hier ziet. Verschillende vermogens, verschillende aansluitmogelijkheden, etc.

Een andere optie, voor als je mogelijk meerdere apparaten wilt laden op je nachtkastje of op vakantie, is de 6 poorts lader van Xiaomi. Ik heb deze op de slaapkamer en bevalt prima. Hij zou PD moeten ondersteunen via de usb-c uitgang, maar dat heb ik nog niet kunnen testen. Wel maar 18W via PD, dus voor een laptop niet echt ideaal. Enige nadeel bij deze lader is dat die met een US plug komt en ze leveren er een EU adapter bij. Maar omdat ik dat als electrical engineer niet echt veilig vindt (de US plugs zijn echt levensgevaarlijk) heb ik die adapter goed vast getaped.

Overigens nog een safety disclaimer: koop nooit zomaar willekeurige usb laders van Aliexpress of andere Chinese webshops, die kunnen echt gevaarlijk zijn (eigenlijk valt Amazon overigens ook wel in deze categorie). Deze Xiaomi lader is echter wel veilig, zie hier een onafhankelijk testrapport.
Wow tnx dat zijn veel handige tips.
En die site is ook geweldig. Ik heb een Ugreen lader besteld. Die komen daar allemaal wel veilig uit de test. Gelukkig maar.
Laad niet zo vaak meerdere apparaten tegelijkertijd op dus neem genoeg aan 1 poort op de 18w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:09
Iemand tips voor cases & tempered glass screen protectors?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:05:
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb een Spigen Liquid Air gekocht, maar kom er nu achter dat ik hem per ongeluk voor de 4 Xl heb aangeschaft...
Ik denk ook nog aan de Spigen Ultra Hybrid Compatibel met Google Pixel 5
Maar die wordt pas eind van de maand verwacht op amazon.
Dus wellicht nog even ergens anders kijken. Maar ze worden nog niet echt veel aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 18:57
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:05:
Ik heb deze besteld: https://www.amazon.de/gp/...=ppx_pt2_mob_b_prod_image

Wellicht dat ik nog overstap op de spigen zodra deze leverbaar zijn, maar in elk geval even een bescherming.

Wordt er geen screen protector bijgeleverd? Dan moet ik ook nog even op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
thecompany schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Ik heb deze besteld: https://www.amazon.de/gp/...=ppx_pt2_mob_b_prod_image

Wellicht dat ik nog overstap op de spigen zodra deze leverbaar zijn, maar in elk geval even een bescherming.

Wordt er geen screen protector bijgeleverd? Dan moet ik ook nog even op zoek...
Ik neig op dit moment naar deze (echter zit ik dan nog wel even met een naakte telefoon), maar deze is ook nog een optie. Dat zit er niet standaard bij volgens mij. Ik ben ook nog even op zoek naar een goede.

[ Voor 21% gewijzigd door TheRicolaa10 op 13-10-2020 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 18:57
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Ik neig op dit moment naar deze (echter zit ik dan nog wel even met een naakte telefoon), maar deze is ook nog een optie. Dat zit er niet standaard bij volgens mij. Ik ben ook nog even op zoek naar een goede.
Ik had de eerste ook onder de bestelknop, maar heb er vanaf gezien na het lezen van de eerste review, blijkbaar kloppen de cutouts (nog) niet waardoor er bovenop nu een doelloos gat zit. Ik wacht dus eerst maar wat meer reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
thecompany schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:08:
[...]

Ik had de eerste ook onder de bestelknop, maar heb er vanaf gezien na het lezen van de eerste review, blijkbaar kloppen de cutouts (nog) niet waardoor er bovenop nu een doelloos gat zit. Ik wacht dus eerst maar wat meer reviews af.
Hmm thanks voor de tip, had de reviews nog niet bekeken. De transparante is in principe hetzelfde als de matte black variant. Dus nu een beetje huiverig, dan maar even kijken naar een goede screen- en camera protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Voor welke screen protector gaan jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:06
Bomb-el schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:04:
Voor welke screen protector gaan jullie?
Heb ik niet nodig. Ik vind het scherm vrij sterk en een hoesje is voor mij voldoende bescherming. Na inspectie van mijn Pixel 4XL kan ik geen enkele kras tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
dimmak schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:59:
[...]

Heb ik niet nodig. Ik vind het scherm vrij sterk en een hoesje is voor mij voldoende bescherming. Na inspectie van mijn Pixel 4XL kan ik geen enkele kras tellen.
Was ik ook over aan het twijfelen. Mijn iPhone heeft na 2 jaar een paar heel lichte krasjes erop, die niet eens storen. En een screen protector voegt weer zo'n relatief dikke laag glas toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
Pukson schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:18:
[...]

Ben persoonlijk erg benieuwd of ze dat ook daadwerkelijk halen. Ooit wel eens wat gepreorderd bij Amazon en toen bleef het op een gegeven moment steeds opschuiven. Maar ik hoop het voor jullie! Ik ga hem ophalen bij Saturn Kleve. Vewachting daar was ook rond 16 oktober te kunnen afhalen,
Ik krijg net een mailtje dat 'ie verzonden is door Amazon UK, dus ziet er vooralsnog goed uit :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Eerste reviews staan online (zal hem aanvullen indien nodig)!

[ Voor 46% gewijzigd door TheRicolaa10 op 14-10-2020 17:14 . Reden: Extra review toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-05 11:14
TheRicolaa10 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:06:
Eerste review staat online (zal hem aanvullen indien nodig)!

[YouTube: My Pixel 5 Review!]
Mrwhosetheboss heeft ook een comparison met de 8T nu, soort review ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Die comparison is wel hard. Hij slaat wel de spijker op z'n kop en brengt dan toch weer twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
Wat mij net opviel:
Het verschilt per land wat er in de doos zit.

In Duitsland, de UK, en het VK zitten er géén Google USB-C Earbuds bij.

In Frankrijk wel.

Dat komt ook overeen met de specs pagina's van de Pixel 5 van verschillende landen.
Frankrijk: https://store.google.com/fr/product/pixel_5_specs?hl=fr-FR
"Écouteurs USB-C™ Google Pixel"

Bij andere landen ontbreekt die vermelding.

Dit viel me op omdat een gebruiker in het levertijden topic een foto plaatste van zijn bestelling van FNAC (Frankrijk/België).
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64202394

What the hell?

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@Dionamuh Heeft te maken met de lokale wetgeving. In Frankrijk en Australië is het verplicht om oortjes er bij te leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door TheRicolaa10 op 14-10-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Pukson schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:21:
Die comparison is wel hard. Hij slaat wel de spijker op z'n kop en brengt dan toch weer twijfels.
Voor mij geen twijfel, hij is misschien relatief duur, maar hij is klein wat voor mij een immens pluspunt is en de meerprijs waard is. De kans op een Bose koptelefoon of het doorverkopen hiervan drukt de prijs hierin ook nog eens.

Wellicht is die 100€ te duur, maar die 100€ heb ik er absoluut voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
TheRicolaa10 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:45:
@Dionamuh Heeft te maken met de lokale wetgeving. In Frankrijk en Australië is het verplicht om oortjes er bij te leveren.
Interessant, wist ik niet!
Dan is de prijs in de Franse Google store (€629) ten opzichte van Duitsland (€613,14) zelfs beter, voor het geval je de oordopjes graag zou willen. Die kosten los namelijk ~€35.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aeonis
True schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:46:
[...]

Voor mij geen twijfel, hij is misschien relatief duur, maar hij is klein wat voor mij een immens pluspunt is en de meerprijs waard is. De kans op een Bose koptelefoon of het doorverkopen hiervan drukt de prijs hierin ook nog eens.

Zo denk ik er ook over. Met de Bose koptelefoon een extreem goede deal, en ik wilde altijd al eens een Pixel met geregeld security updates en een OS zonder bloatware. Daarnaast de camera: Oneplus strooit met 48 megapixel specs, maar de foto's van de Pixel vind ik alsnog beter qua kleuren, dynamiek, etc.

De snellere processor is voor mij niet interessant aangezien ik geen games o.i.d. op m'n telefoon speel, voor standaard gebruik volstaat de 765G waarschijnlijk prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Dionamuh schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

Interessant, wist ik niet!
Dan is de prijs in de Franse Google store (€629) ten opzichte van Duitsland (€613,14) zelfs beter, voor het geval je de oordopjes graag zou willen. Die kosten los namelijk ~€35.
Duitsland heeft ook een btw verlaging vanwege covid-19, daarom is ie daar wat goedkoper.
Pukson schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:21:
Specs zijn inderdaad midrange, en misschien in verhouding wel wat prijzig, maar je moet ook kijken naar de software ervaring, goede camera en alle andere reviews zijn wat ik gezien heb tot nu toe positief. Ik zie het nog steeds als een goede keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
True schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:46:
[...]

True, die koptelefoon ga ik waarschijnlijk ook door verkopen en dan kost die zo'n 480 mocht je 150 ervoor krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik vind de "review" van Arun echt overdreven negatief. Wat een contrast met de review van Dave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
Ik heb de speakers van de Pixel 5 niet in het echt kunnen beluisteren, maar in de filmpjes die ik tot toe heb gezien vind ik die echt ondermaats. De bovenste under display / vibrating screen 'speaker' klinkt (logischerwijs) een stuk minder dan een reguliere speaker.

Aangezien ik veel filmpjes kijk op mijn telefoon, en vaak zonder headphones, zijn fatsoenlijke stereospeakers voor mij belangrijk. Een van de redenen voor mij om toch voor de Pixel 4a te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Dionamuh schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Ik heb de speakers van de Pixel 5 niet in het echt kunnen beluisteren, maar in de filmpjes die ik tot toe heb gezien vind ik die echt ondermaats. De bovenste under display / vibrating screen 'speaker' klinkt (logischerwijs) een stuk minder dan een reguliere speaker.

Aangezien ik veel filmpjes kijk op mijn telefoon, en vaak zonder headphones, zijn fatsoenlijke stereospeakers voor mij belangrijk. Een van de redenen voor mij om toch voor de Pixel 4a te gaan.
Dat is inderdaad een persoonlijke afweging, ik denk dat het voor mij prima is. Je zou ook nog naar de 4a 5G kunnen kijken, zit je toch iets dichter tegen de 5 aan.

[ Voor 5% gewijzigd door TheRicolaa10 op 14-10-2020 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionamuh
@TheRicolaa10 Heb ik ook zeker naar gekeken, maar vind ik vooral te groot en zwaar ten opzichte van zowel de Pixel 4a als Pixel 5. :)

Als ik eerlijk ben zijn alle drie modellen het voor mij nét niet, had graag een Pixel 5 gezien met headphone jack, meer opslag (voor de prijs) en betere speakers gezien. Maar goed, er blijft altijd wel wat te zeuren.

[ Voor 44% gewijzigd door Dionamuh op 14-10-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04 19:30
dimmak schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:59:
[...]

Mijn pixel 4 xl heeft verschillende kleine krasjes ook al ga ik er heel voorzichtigzichtig mee om. Ik vind dat niet zo erg, is tenslotte een gebruiksvoorwerp, maar als je absoluut krasjes wil vermijden zal je toch een screenprotector of flipcover moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Nu de OnePlus 8T uit is met veel betere specs voor maar €599 valt de Pixel 5 toch wel tegen. Deze sla ik dus over.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Koning-Admiraal schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:35:
Nu de OnePlus 8T uit is met veel betere specs voor maar €599 valt de Pixel 5 toch wel tegen. Deze sla ik dus over.
Specs zijn toch helemaal niet zo relevant tegenwoordig. De hardware is in zo'n snel tempo verbeterd dat in alle midden tot high end toestellen acceptabele hardware zit.
Het gaat wat mij betreft om de UX en de kwaliteit van de media (foto's en video's).

En daar steekt de Pixel toch wel flink boven de rest uit. In mijn bescheiden optiek he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Bomb-el schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Specs zijn toch helemaal niet zo relevant tegenwoordig. De hardware is in zo'n snel tempo verbeterd dat in alle midden tot high end toestellen acceptabele hardware zit.
Het gaat wat mij betreft om de UX en de kwaliteit van de media (foto's en video's).

En daar steekt de Pixel toch wel flink boven de rest uit. In mijn bescheiden optiek he :P
Daar is Oneplus altijd wel goed in geweest, de beleving. Camera's boeien me eigenlijk weinig. Het gaat mij vooral om specs en design. De rest customize ik toch met Nova launcher.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Koning-Admiraal schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:12:
[...]
Daar is Oneplus altijd wel goed in geweest, de beleving. Camera's boeien me eigenlijk weinig. Het gaat mij vooral om specs en design. De rest customize ik toch met Nova launcher.
Fair enough :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 22:03
Is er al bekend wanneer de pixel 5 bij Belsimpel te krijgen is? Wil het toestel graag hebben, maar om het dan helemaal bij een Duits adres af te leveren vind ik ook niks...

En Duitsland binnenkomen zal met Corona ook niet echt gaan gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Knamix schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:25:

En Duitsland binnenkomen zal met Corona ook niet echt gaan gok ik
Als je Corona hebt niet nee, maar je mag vooralsnog zowel NiederSaksen als NRW in voor boodschappen (tot max 24u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc

bbc

(jarig!)
Hier een uitgebreide review van de camera.
TL;DW de ultra-wide lens is niet geweldig. De rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
De algehele consensus lijkt voorlopig dat ze nog steeds de mooiste foto's maken maar dat het verschil met de concurrentie niet meer zo heel groot is. Ze teren veel op het verleden. En aangezien alle bewerking plaatsvindt op de main processor duurt het wat langer voor de foto's klaar zijn. Video schijnt wel flink verbeterd te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Release day!! Benieuwd naar de reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Gisterenavond mijn Pixel 5 helemaal geconfigureerd. Nog niet in detail alles kunnen testen.

Momenteel twee opgevallen puntjes (ik kom van een Pixel 2).
- Pixel 5 is iets kleiner maar het scherm is groter :-)
- Geluid is merkelijk slechter dan de Pixel 2 (bellen en meldingen)
- Wel even aanpassen dat er nu geen navigatie knoppen onderaan het scherm staan, maar dat zal gewoon even wennen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Tazmanian79 op 15-10-2020 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coster1
  • Laatst online: 19-03 02:53
Tazmanian79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:00:
Gisterenavond mijn Pixel 5 helemaal geconfigureerd. Nog niet in detail alles kunnen testen.

- Wel even aanpassen dat er nu geen navigatie knoppen onderaan het scherm staan, maar dat zal gewoon even wennen zijn.
De navigatieknoppen kon ik op mijn Pixel 2 aan/uit zetten in de instellingen ergens. Weet niet of dit met android 11 ook nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
coster1 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

De navigatieknoppen kon ik op mijn Pixel 2 aan/uit zetten in de instellingen ergens. Weet niet of dit met android 11 ook nog kan.
yes gevonden. Is toch net iets handiger

Edit: toch niet echt werkbaar op de Pixel 5.. Bv bij Snapchat staan de navigatie knoppen dan over de navigatie knoppen van Snapchat waardoor je moeite hebt die te gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Tazmanian79 op 15-10-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Voor degenen die het toestel al hebben: werkt het kompas een beetje deftig?

Misschien een vreemde vraag / een onbelangrijk detail voor velen, maar ik gebruik redelijk veel AR apps (photopills voornamelijk) en op mijn huidig toestel (OP 3T) is het kompas totaal onbetrouwbaar waardoor ik elke keer opnieuw moet kalibreren. Bij navigatie (Google maps bvb) is het natuurlijk ook leuk als die de juiste richting aangeeft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05 21:23
Tazmanian79 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:00:

Wat betreft het geluid, bedoel je dat de beltoon/meldingsgeluiden minder zijn dan op je Pixel 2?
Of is de kwaliteit van het belgesprek zelf ook minder? Hoe zou je dit omschrijven? Ben toch wel benieuwd hoe zo'n speaker achter het scherm zich houdt gedurende een telefoongesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Vroeg me af, gezien de filmpjes. Ik zie vaak een smal zwart balkje bij de navigation gestures. Is dit uit te zetten zodat je alleen de pill ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
-EvoLution- schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Wat betreft het geluid, bedoel je dat de beltoon/meldingsgeluiden minder zijn dan op je Pixel 2?
Of is de kwaliteit van het belgesprek zelf ook minder? Hoe zou je dit omschrijven? Ben toch wel benieuwd hoe zo'n speaker achter het scherm zich houdt gedurende een telefoongesprek.
Het geluid van de meldingen & beltoon klinkt anders. Moeilijk te omschrijven hoe juist, nu wel geluid niet meer op max gezet waardoor het iets natuurlijker klinkt maar nog altijd minder dan mijn Pixel 2.
Denk dat zoals je zegt dit vooral te maken heeft met de speaker die nu achter het scherm zit.

Nog maar 1 telefoon gesprek gevoerd, kan daarin nog moeilijk vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Pukson schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:00:
Vroeg me af, gezien de filmpjes. Ik zie vaak een smal zwart balkje bij de navigation gestures. Is dit uit te zetten zodat je alleen de pill ziet?
Helaas niet, op het homescreen zie je geen zwarte achtergrond, maar in alle apps wel. Dit is dus anders dan bij iOS (wat ik inderdaad ook mooier vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc

bbc

(jarig!)
Ik weet niet of het de juiste plaats is om de vraag te stellen, maar heeft er iemand tips voor een goeie usb-c dust plug voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Gerjannn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Helaas niet, op het homescreen zie je geen zwarte achtergrond, maar in alle apps wel. Dit is dus anders dan bij iOS (wat ik inderdaad ook mooier vind)
Mm jammer ja, maar zal vast wel oplossing voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-02 10:17
Beb de mijne net ontvangen en moet zeggen dat de speakers tot nu toe het enigste is waar er duidelijk een downgrade is. De top speaker is meer dan goed genoeg voor te bellen maar ermee naar muziek luisteren is direct wat minder. Ivm mijn 2XL is dit echt wel schrijnend als je ze naast elkaar beluisterd. Van de onderste speakers komt er ook maar uit 1 "gat" geluid.

Jammer dat een van de (of mss eerder mijn) focuspunten nu zo verwaarloosd wordt. Voor de rest zeer tevreden met de pixel 5 tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
freaky_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:54:
Beb de mijne net ontvangen en moet zeggen dat de speakers tot nu toe het enigste is waar er duidelijk een downgrade is. De top speaker is meer dan goed genoeg voor te bellen maar ermee naar muziek luisteren is direct wat minder. Ivm mijn 2XL is dit echt wel schrijnend als je ze naast elkaar beluisterd. Van de onderste speakers komt er ook maar uit 1 "gat" geluid.

Jammer dat een van de (of mss eerder mijn) focuspunten nu zo verwaarloosd wordt. Voor de rest zeer tevreden met de pixel 5 tot nu toe.
Vind je dde speaker voldoende om YouTube-filmpjes te kijken? Ik kijk vooral reviews van smartphones e.d., is de speaker daar wel voldoende voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-02 10:17
Gerjannn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Vind je dde speaker voldoende om YouTube-filmpjes te kijken? Ik kijk vooral reviews van smartphones e.d., is de speaker daar wel voldoende voor?
Heb net even snel een mkbhd filmpje bekeken op mijn 2xl en 5 en behalve de intro die beter op de 2xl klinkt valt het wel zeer goed mee. Voor stemmen en minder "drukke" geluiden is de bovenste speaker wel nog degelijk (maar wel niet zo luid). De onderste speaker is ook tamelijk moeilijk te blokkeren met je hand (in mijn geval toch) en doordat de gsm echt wel klein en licht is kun je hem gwn met 1 hand vasthouden aan de niet speaker kant en is dit helemaal geen probleem meer.

het stereogeluid klinkt wel ongebalanceerd op hogere volumes.

(kleine edit/kanttekening ik heb er een tempered schermbeschermer op, mss dat dit de bovenste speaker wat stiller maakt dan normaal)

Had het zelf slechter verwacht maar voor filmpjes valt de speaker setup wel mee.

[ Voor 7% gewijzigd door freaky_ op 15-10-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Ik kom er niet echt uit met de cases. Teveel aanbod. Heeft er iemand een absolute aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Koning-Admiraal schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:35:
Ik denk dat veel mensen waaronder ik het formaat een grote plus vinden. Jammer dat Oneplus geen 'kleintjes' maakt, dan was voor mij de keuze niet moeilijk.
Natuurlijk telt alles mee, maar gezien oneplus op de nord na schone androids levert en de camera kwaliteit voldoende is zou ik kiezen voor de telefoon met de (veel) snellere chipset. Ik wil alleen geen snijplank in mijn broekzak.
https://www.phonearena.co...lus-8T/phones/11394,11419

[ Voor 6% gewijzigd door Sunrise op 15-10-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Bomb-el schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:26:
Ik kom er niet echt uit met de cases. Teveel aanbod. Heeft er iemand een absolute aanrader?
Veel aanbod? Waar kijk jij dan? Ik vind het moeilijk om juist iets fatsoenlijks te vinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ik ga denk ik een Spugen slim fit nemen of een ultra hybrid. Ik twijfel alleen nog voor een screenprotector, vanwege de speaker onder het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Bomb-el schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:11:
Ik heb echt geen idee wat gunstige cases zijn
Meeste zijn pas eind van de maand binnen bij je. Ik had gehoopt dat er wat sneller binnen zouden zijn.
Ga denk ik toch voor spigen liquid air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
TheRicolaa10 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:14:
Ik ga denk ik een Spugen slim fit nemen of een ultra hybrid. Ik twijfel alleen nog voor een screenprotector, vanwege de speaker onder het glas.
Ook nog een optie, dbrand grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc

bbc

(jarig!)
TheRicolaa10 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

Ook nog een optie, dbrand grip.
Ik was al een paar dagen op zoek naar het merk. Ooit eens gezien, maar nog niks van gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Dus vanwege die speaker juist wel of juist niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Bomb-el schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:43:
[...]

Dus vanwege die speaker juist wel of juist niet? :)
Ja ik bedoelde of het invloed gaat hebben op het geluid, maar dat is een kwestie van de gok nemen denk ik dan. Ik heb nu de hybrid ultra en een tempered glass protector besteld bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Ik ga denk ik ook voor een screen protector. Ik laat mijn telefoon onwaarschijnlijk vaak vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Die Spigen Slim Fit is wel erg nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
TheRicolaa10 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:45:
[...]

Ja ik bedoelde of het invloed gaat hebben op het geluid, maar dat is een kwestie van de gok nemen denk ik dan. Ik heb nu de hybrid ultra en een tempered glass protector besteld bij Amazon.
Welke tempered glass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ik heb deze besteld, maar wist ook niet zo goed welke ik moest pakken.

https://www.amazon.nl/dp/..._cp_apa_fab_wMkIFbMZJ47B2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
TheRicolaa10 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:57:
[...]

Ik heb deze besteld, maar wist ook niet zo goed welke ik moest pakken.

https://www.amazon.nl/dp/..._cp_apa_fab_wMkIFbMZJ47B2
Mist wel een gat voor de selfie camera. Maar kost niks! Je hebt zo ook voor 50 dollar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@Bomb-el waarom zou je daar een uitsparing voor willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
Vaak zijn de goedkope screen protectors en hoesjes op Amazon dezelfde als die je op Aliexpress voor een paar euro kunt kopen. Ik heb daar overigens over het algemeen behoorlijk goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
TheRicolaa10 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:02:
@Bomb-el waarom zou je daar een uitsparing voor willen hebben?
Ik zou zeggen dat het mogelijk de camera iets kan vertroebelen? Maar geen idee of je dat in de praktijk merkt.
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen