Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FoundYa schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:51:
[...] Onprettig gevoel de ene werknemer wel de andere niet, zo creëer je een onprettige sfeer en gaan je werknemers rennen.

Ik had het prettiger gevonden als hij niet naar mijn loon gevraagd had, waarschijnlijk hoopte hij dat het lager zou zijn en had hij er nog wat vanaf kunnen peuzelen.
Geef meteen aan wat je voor deze functie wil betalen dan weet je beide of vervolggesprekken lonen.
Niet pas bij een derde gesprek a 2 uur rijden en 2 uur / 1.5 met elkaar in gesprek zijn, incl 2x halve dag verlof.
Zou hij bij het eerste gesprek aangegeven hebben waar ligt jouw salariseis, had ik meteen kunnen zeggen minimaal xx boven mijn huidige loon. Dit gaat gewoon nergens over en komt op mij niet serieus over.
Ik heb lang geleden wel eens een onkosten vergoeding voor een sollicitatie gehad.
Stuur ze eens een redelijke rekening voor je tijd en/of onkosten ...

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

onetime schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 01:06:
[...]

Ik heb lang geleden wel eens een onkosten vergoeding voor een sollicitatie gehad.
Stuur ze eens een redelijke rekening voor je tijd en/of onkosten ...
Dat is niet onredelijk als je niet gesoliciteerd hebt maar uitgenodigd bent. Maar anders is het een garantie dat je van dat bedrijf nooit meer een gesprek krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Anoniem: 310408 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:35:
[...] Dat is niet onredelijk als je niet gesoliciteerd hebt maar uitgenodigd bent. Maar anders is het een garantie dat je van dat bedrijf nooit meer een gesprek krijgt.
Als ze je toch niet serieus nemen lijkt me dat geen probleem, en als ze je toch willen hebben is de kans dat ze je wel serieus nemen weer een stukje groter...

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

onetime schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Als ze je toch niet serieus nemen lijkt me dat geen probleem, en als ze je toch willen hebben is de kans dat ze je wel serieus nemen weer een stukje groter...
De (ICT) wereld is klein. Het is uitermate ongebruikelijk dat een recruiter, potentiële werkgever, etc, je een vergoeding betaald voor de gemaakte reiskosten.

Ik heb het in mijn hele werkzame leven (25 jaar) en talloze sollicitaties precies twee keer meegemaakt. De ene was praktisch op fietsafstand. De ander was vliegafstand. (Ik woonde in Nederland en solliciteerde bij een bedrijf in de buurt van Cork, Ierland.)

Beiden werd me aangeboden.

Een uitrijkaart vind ik een ander ding. Ooit (dit jaar) bij Rijkswaterstaat gesolliciteerd. Hebben geen eigen parkeergelegenheid, zitten wel in de buurt van een parkeergarage. Daar heb ik wél gevraagd om een uitrijkaart of vergoeding, maar dat was ook omdat zij mij op gesprek vroegen, niet andersom.

Hoe dan ook, als het niet word aangeboden, zou ik er niet snel om vragen. Je weet nooit wanneer zoiets je in de neus hapt. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@unezra Ik begrijp wat je schrijft, maar ik schreef het ook in een bepaalde context. [/end]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• FoundYa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 18:13
Het bedrijf waar men mij uitgenodigd heeft is het uiteindelijk niet geworden.

Ik heb sinds dit topic nog enkele aanbiedingen gehad, schijnbaar begint het na de moeilijke tijd weer iets aan te trekken, heb een keuze gemaakt en begin 10 oktober.

Bedankt allemaal voor jullie advies en hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

FoundYa schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:37:

Ik heb sinds dit topic nog enkele aanbiedingen gehad, schijnbaar begint het na de moeilijke tijd weer iets aan te trekken, heb een keuze gemaakt en begin 10 oktober.

Het gevoel dat het aan trekt heb ik ook. :)
Helaas voor mensen die op zoek zijn naar goed personeel, goed voor iedereen die op zoek is naar een leuke baan. Er is meer keuze.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:05

LankHoar

Langharig tuig

FoundYa schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:37:

Gefeliciteerd! Hoe heb je het met het bedrijf uit je OP uiteindelijk afgerond dan? Ben daar wel benieuwd naar :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FoundYa
LankHoar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Gefeliciteerd! Hoe heb je het met het bedrijf uit je OP uiteindelijk afgerond dan? Ben daar wel benieuwd naar :)
Dat ik met zo'n voorstel en de manier waarop niet het idee had dat ze me graag binnen willen halen.

En dat ik daarom voor het bedrijf heb gekozen wat me wel dat gevoel gaf en dat ook liet blijken in hun correspondentie en voorstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
unezra schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:15:
[...]

Het gevoel dat het aan trekt heb ik ook. :)
Helaas voor mensen die op zoek zijn naar goed personeel, goed voor iedereen die op zoek is naar een leuke baan. Er is meer keuze.

Succes!
Nadelig zal het zeker uitpakken voor de werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten. Werknemers die toen wel moesten toehappen, zijn nu als eerste weer weg.

[ Voor 13% gewijzigd door FoundYa op 07-10-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

FoundYa schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Dat ik met zo'n voorstel en de manier waarop niet het idee had dat ze me graag binnen willen halen.

En dat ik daarom voor het bedrijf heb gekozen wat me wel dat gevoel gaf en dat ook liet blijken in hun correspondentie en voorstel.
Heel goed!
FoundYa schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:23:
[...]
Nadelig zal het zeker uitpakken voor de werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten. Werknemers die toen wel moesten toehappen, zijn nu als eerste weer weg.
Ik denk dat dat wel mee valt. Misschien bevalt het die mensen wel heel goed bij de werkgever waar ze voor hebben gekozen en boeit het ze niet zo veel dat ze bij een ander misschien €300 bruto meer kunnen verdienen.

Daarbij doet het het minder goed op je CV na 3 maanden weer te vertrekken omdat je ergens anders een paar tientjes meer kon verdienen. Zeg dat op je sollicitatiegesprek en opeens is de kans dat je bij die meer betalende werkgever mag beginnen een stuk kleiner. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

unezra schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:27:
[...]

Heel goed!

[...]

Ik denk dat dat wel mee valt. Misschien bevalt het die mensen wel heel goed bij de werkgever waar ze voor hebben gekozen en boeit het ze niet zo veel dat ze bij een ander misschien €300 bruto meer kunnen verdienen.

Daarbij doet het het minder goed op je CV na 3 maanden weer te vertrekken omdat je ergens anders een paar tientjes meer kon verdienen. Zeg dat op je sollicitatiegesprek en opeens is de kans dat je bij die meer betalende werkgever mag beginnen een stuk kleiner. 8)
Als je kan aantonen dat je in die drie maanden een nieuwe skillset hebt ontwikkeld en het waard bent, denk ik dat een werkgever zeker wel die 300€ oftewel die paar tientjes wil betalen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Anoniem: 316512 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:51:
[...]
Als je kan aantonen dat je in die drie maanden een nieuwe skillset hebt ontwikkeld en het waard bent, denk ik dat een werkgever zeker wel die 300€ oftewel die paar tientjes wil betalen hoor.
Dat was mijn punt niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:11
unezra schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:27:

Als jij consequent na 3 maanden weg blijft gaan zal er inderdaad gefronst worden. Als jij eenmalig na 3 maanden ergens weg gaat, valt dat prima te verkopen als: "Verkeerde keuze gemaakt, was het toch niet." Een bedrijf dat jou daarom afschrijft, daarvan moet jij jezelf afvragen of je daar wel voor wilt werken. Het is immers voor iedereen beter als je snel de knoop doorhakt wanneer je toch niet op je plek zit dan wanneer je blijft doormodderen. Zachte heelmeesters maken immers stinkende wonden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Pizza_Boom schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:25:
[...]
Als jij consequent na 3 maanden weg blijft gaan zal er inderdaad gefronst worden. Als jij eenmalig na 3 maanden ergens weg gaat, valt dat prima te verkopen als: "Verkeerde keuze gemaakt, was het toch niet." Een bedrijf dat jou daarom afschrijft, daarvan moet jij jezelf afvragen of je daar wel voor wilt werken. Het is immers voor iedereen beter als je snel de knoop doorhakt wanneer je toch niet op je plek zit dan wanneer je blijft doormodderen. Zachte heelmeesters maken immers stinkende wonden. :X
Eens, maar ik denk dat het slim is wel een goede reden daarvoor te hebben en de vraag is hoe "ik kon een paar tientjes meer per maand vangen" word ontvangen als reden. :)

Iets met eerlijkheid duurt het langst.

Maar sure, los van dat, kan het prima zijn dat je toch niet lekker bij de bedrijfscultuur past, het werk anders is dan je je had voorgesteld, de werkdruk hoger dan je prettig vind, of een optelsom waarbij een te laag salaris mogelijk de druppel was. Het kan idd gewoon niet goed passen. Als werknemer kun je na 3 maanden een stuk makkelijker afscheid nemen van je werkgever dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 14:53
Een keer snel weg bij een baan? Geen enkel probleem. Je kunt het zelfs positief uitleggen: iemand die dat een keer heeft meegemaakt, weet beter wat hij wil en wat hij niet wil in een baan. En iemand die dat goed weet, zal in beter passende banen terecht komen. Dat is gunstig voor de werknemer en diens toekomstige werkgever(s).

Het moet echter geen patroon worden. Iemand die tot 6 keer toe na korte tijd opstapt, is iemand die niet weet wat hij wil. Of iemand die niet presteert op het niveau waarop hij zich presenteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:11
unezra schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:28:
Eens, maar ik denk dat het slim is wel een goede reden daarvoor te hebben en de vraag is hoe "ik kon een paar tientjes meer per maand vangen" word ontvangen als reden. :)

Iets met eerlijkheid duurt het langst.
Het afgesproken salaris stond toch niet in relatie tot de verantwoordelijkheden bij deze functie. Eerlijkheid duurt het langs, maar iets niet vertellen is niet persé oneerlijk.
Of: "De functie in zijn algemeen bleek toch tegen te vallen." Dat jij dan vooral doelt op het salaris hoef je er natuurlijk niet persé bij te vertellen.
Maar sure, los van dat, kan het prima zijn dat je toch niet lekker bij de bedrijfscultuur past, het werk anders is dan je je had voorgesteld, de werkdruk hoger dan je prettig vind, of een optelsom waarbij een te laag salaris mogelijk de druppel was. Het kan idd gewoon niet goed passen. Als werknemer kun je na 3 maanden een stuk makkelijker afscheid nemen van je werkgever dan andersom.
Meeste werkgevers zorgen er zelf wel voor dat ze na een jaar alsnog van iemand af kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Pizza_Boom schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:36:
[...]
Het afgesproken salaris stond toch niet in relatie tot de verantwoordelijkheden bij deze functie. Eerlijkheid duurt het langs, maar iets niet vertellen is niet persé oneerlijk.
Of: "De functie in zijn algemeen bleek toch tegen te vallen." Dat jij dan vooral doelt op het salaris hoef je er natuurlijk niet persé bij te vertellen.
Ook weer waar. :)
Je mag, vind ik, niet liegen maar je hoeft ook niet altijd álles te vertellen...
[...]
Meeste werkgevers zorgen er zelf wel voor dat ze na een jaar alsnog van iemand af kunnen.
Dat sowieso, maar dan zit je wel met een beetje pech nog 6+ maanden met iemand opgescheept als het echt niet klikt en iemand zelf niet de conclusie trekt. (Daarna van iemand af kan ook prima, kost alleen wat meer geld.)

Maar goed, je hebt helemaal gelijk dat het soms gewoon niet past, om diverse redenen. Dat overkomt volgens mij iedereen wel een keer. Prettig als je dan de luxe hebt te switchen en het ergens anders te proberen.

Pagina: 1 2 3 Laatste