Ik ook, maar ik reageer ook duidelijk vanuit mijn persoonlijke overtuiging en niet vanuit een of andere objective absolute waarheid.

Het blijft een mening, en iedereen heeft er 1.
Toch blijft bij mij overheersen dat iemand die niet bereid is dit te delen iets te verbergen heeft.
Helemaal juist, ik heb inderdaad iets te verbergen.
Namelijk mijn huidige salaris.

Dat gaat de nieuwe werkgever niets aan, ik ben waard wat een nieuwe werkgever bereid is te betalen.
Hij/zij mag met een bod komen en ik mag daarop reageren.
Jullie geven prima argumenten om het niet te doen (vanuit jullie oogpunt), maar feit blijft nog steeds dat de meeste bedrijven het wel degelijk normaal vinden als je een loonstrookje laat zien.
Veel bedrijven doen alsof dat normaal is, maar als je dit topic doorleest zie je dat er geen consensus over is, dus het is niet de norm.
Wat is dan de reden dat je het niet wil delen? Angst dat het je bod beïnvloedt?
Het heeft geen invloed op wat de nieuwe werkgever bereid is te betalen voor mij.
Als we er niet uitkomen kan dat ook zonder mijn huidige salaris.
Als we er wel uitkomen kan dat ook zonder mijn huidige salaris.
Het is dus onnodig, en tegelijk een behoorlijke breuk van mijn persoonlijke informatie.
Mocht een nieuwe werkgever dat toch eisen dan bedank ik voor zijn/haar tijd en zoek ik verder.
Die luxe heb ik dan weer wel, voor mij namelijk geen 10 anderen.
Sommige mensen hebben er geen probleem mee het te delen, en dat is ook prima.
Sommige mensen zitten in zo'n nadelige onderhandelingspositie dat ze eigenlijk geen keus hebben, en dan vind ik het persoonlijk door de machtsongelijkheid zelfs wat kwalijk dat het gevraagd wordt.