Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 18:13
Vandaag vanuit het bedrijf zelf (geen tussenkomst recruiter) een contractvoorstel ontvangen.
Eerlijk gezegd schrok ik ervan, ik zou bij hen met hetzelfde loon beginnen als waar ik twee jaar geleden mee begon bij mijn eerste baan waar ik tot heden werk.

Ik ga er dus ruim 200 euro bruto + winstdeling op achteruit.
In mijn huidige functie zou ik per 1 januari weer opslag krijgen.

Het moge duidelijk zijn dat ik verwacht had in loon te stijgen en niet te zakken, de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook niet spectaculair, net zoals nu een premievrij pensioen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

[ Voor 17% gewijzigd door FoundYa op 05-10-2020 19:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Doe een tegenvoorstel?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Je kan een tegenbod doen, maar eerlijk gezegd zou ik vriendelijk bedanken en verder gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:10

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Weten zij dan wat je verdiende bij je huidige werkgever? Of heb je zelf aangegeven wat je wilt verdienen?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Lolhozer schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:53:
Weten zij dan wat je verdiende bij je huidige werkgever? Of heb je zelf aangegeven wat je wilt verdienen?
Ze weten wat ik nu verdien, vandaar dat ik ook schrok dat ze 200 lager boden.

Ik krijg een bedrag van 50 euro vrij besteedbaar zeg maar, maar dat staat los van mijn loon.

Onder de streep zal het niet extreem veel schelen, maar voor bijv een hypotheek telt het flink aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Daar dacht ik ook aan, maar er stond al een hele berekening bij hoeveel ik erop achteruit zou gaan.

Ik had op dat moment echt zoiets van, als je me zo wil laten zien dat het zo weinig is waarom betaal je me dan niet gewoon dat "kleine bedrag"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:48

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Geen compenserende arbeidsvoorwaarden zoals een leaseauto bij je potentiële nieuwe werkgever die je niet had bij je oude? Hoe gelijk zijn de arbeidsvoorwaarden?

Ik zou iig een tegenvoorstel doen. Niet meteen weglopen. Het heten niet voor niets contractonderhandelingen. Dat is een beetje geven en nemen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:45
FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:58:
[...]

Ik krijg een bedrag van 50 euro vrij besteedbaar zeg maar, maar dat staat los van mijn loon.

Onder de streep zal het niet extreem veel schelen, maar voor bijv een hypotheek telt het flink aan.
Tegenvoorstel doen. Ze kiezen misschien wel voor deze aanpak om op je huidige salaris uit te komen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
unezra schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:00:
Geen compenserende arbeidsvoorwaarden zoals een leaseauto bij je potentiële nieuwe werkgever die je niet had bij je oude? Hoe gelijk zijn de arbeidsvoorwaarden?

Ik zou iig een tegenvoorstel doen. Niet meteen weglopen. Het heten niet voor niets contractonderhandelingen. Dat is een beetje geven en nemen.
Geen auto heb ik nu ook niet van de zaak.
Alleen premievrij pensioen
Dus niet echt iets om naar huis te schrijven.

Ik had eerlijk gezegd wel een redelijk aanbod verwacht je wil immers met een goede basis starten.

[ Voor 4% gewijzigd door FoundYa op 05-10-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Jumpman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:02:
[...]

Tegenvoorstel doen. Ze kiezen misschien wel voor deze aanpak om op je huidige salaris uit te komen.
Mij schrikt het eerder af als ik eerlijk ben als ze nu al moeilijk doen, hoe gaat het dan in de toekomst met loonsverhogingen.

[ Voor 24% gewijzigd door FoundYa op 05-10-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 10:05

Saven

Administrator

Over wat voor bedragen hebben we het? Dat plaatst het wat meer in perspectief. Kun je evt in members only tag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:04:
[...]
Mij schrikt het eerder af als ik eerlijk ben als ze nu al moeilijk doen, hoe gaat het dan in de toekomst met loonsverhogingen.
Voor dat bedrag zou ik me daar geen zorgen om maken en vaak is er wel wat ruimte om te stijgen.
Het is ook corona tijd, hoewel goed ICT personeel nog steeds lastig te vinden is, worden er ook op veel plekken mensen ontslagen. De arbeidsmarkt is niet meer zó in het voordeel van de sollicitant als 'ie een tijd geleden was.

€200 is zeker de moeite van het onderhandelen waard, maar in mijn beleving ook niet zo veel dat je er meteen voor weg moet lopen zonder de onderhandeling aan te gaan. (Ik ben juist met een forser verschil de onderhandeling aan gegaan, om uiteindelijk alsnog de baan af te wijzen wegens onderbuikgevoel.)

Waarom zou je weglopen wegens €200 als je weet dat je in je loopbaan nog wel pittiger onderhandelingen zult moeten voeren?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07:25
[...]

Wat een ballentent joh, niet aan beginnen! Sta je bij je volgende contract daar weer hemel en aarde te bewegen om er €20,- bij te krijgen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[...]

Onderhandelen is een vak.

Voor de complete context is je volledige huidige contract + nieuw contract wenselijk om echt iets zinnigs op te zeggen.
Ik snap dat je dit hier niet neergooid, maar snap dan ook dat hier geen goed antwoord kan geven over hoe je dit het beste kan aanpakken.

Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen als strategie:

Nieuw bedrijf weet wat je verdiend, biedt 200 euro minder:
Dan zou ik een tegenvoorstel doen met 800 meer dan dat je nu verdient en er nog wat secundaire voorwaarde bij gooien.

Dit is een bewust voorstel om net zo'n lam voorstel te doen als hun hebben gedaan. Echter ga ik er dan vanuit dat:
- We praten over een salaris van ~3500-4000 range
- Het nieuwe bedrijf ook enthousiast is (en dat je dus een goed gesprek hebt gehad)
- Het doel is om niet het tot een kansloze situatie te laten uitlopen maar dat ze even op hun plek worden gezet. Dat ze weten dat je ook zakelijk kan zijn. Je verwacht eigenlijk daarop een tegenvoorstel van bijv ~400 meer met het compliment dat je er tegenin was gegaan.

Echter nogmaals: zonder context is het maar lukraak wat roepen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dit is het moment om naar het salarishuis / beloningsbeleid te vragen. Afwezigheid daarvan zou in lijn zijn met het low-ball aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
doomtech schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:14:
[...]

Wat een ballentent joh, niet aan beginnen! Sta je bij je volgende contract daar weer hemel en aarde te bewegen om er €20,- bij te krijgen.
Daar ben ik dus ook bang voor dat het telkens ellende wordt, met zo'n aanbod wek je die gedachte al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:57
Ik zou ook afhaken, in het beste geval stijgen ze mee naar de bodem en krijg je daarna weer gezeik. Lekker blijven zitten, als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
200 verhoging in twee jaar tijd is voor een eerste (echte) baan ook niet best. Zou mij niet lekker zitten om dan weer hetzelfde als twee jaar terug te verdienen, met slechtere secundaire voorwaarden.

Vaak is er veel meer mogelijk als je ergens nieuw binnenkomst vs. als je er al zit. Ik zou een sterk tegenvoorstel doen waar je je wel prettig bij voelt en anders bedanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Als ze al weten wat je nu verdient (sowieso heb je dan een slechte onderhandelingspositite) en dan 200 euro daaronder gaan zitten... Ik zou een tegenvoorstel doen met 200 bovenop je huidige salaris en niets daaronder accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Koptelefoontje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:25:
200 verhoging in twee jaar tijd is voor een eerste (echte) baan ook niet best. Zou mij niet lekker zitten om dan weer hetzelfde als twee jaar terug te verdienen, met slechtere secundaire voorwaarden.

Vaak is er veel meer mogelijk als je ergens nieuw binnenkomst vs. als je er al zit. Ik zou een sterk tegenvoorstel doen waar je je wel prettig bij voelt en anders bedanken.
200 per maand vond ik toch een aardig bedrag, en in Januari een vast contract waar ik weer gemiddeld 150 omhoog zou gaan.

Ik vind het moeilijk ze geven me zo niet het idee dat ze blij zijn me binnen te kunnen halen.

[ Voor 7% gewijzigd door FoundYa op 25-09-2020 19:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:34

FreakNL

Well do ya punk?

Het hangt natuurlijk ook sterk af van het bedrag waar we over praten.

200 bruto op 2000 is veel meer dan 200 op 4000 bruto.

En de overige voorwaarden, zowel hard als zacht. En de vooruitzichten... Daar kun je overigens gewoon afspraken over maken (hard, op papier).

Ik ging er ook niet veel op voorruit toen ik bij een klant in dienst trad (nog steeds mijn WG) en ik verloor ook nog mijn mijn leasebak. Als ik het puur financieel en op de korte termijn bekeek was het gewoon een achteruitgang. Maar ik kreeg er zoveel andere dingen voor terug, zoals vastigheid, 5 minuten reistijd (ik was het forenzen zat na 8 jaar) en enorm veel vrijheden. En ik had al een huis en geen verhuisplannen... Bovendien zat ik redelijk aan de max van wat je in de detachering kan verdienen als “simpele” engineer. En er zat een kind aan te komen, ik had geen zin meer om 7 uur de deur uit te gaan en 1900 pas thuis te zijn.

Inmiddels ben ik bijna 4 jaar in dienst en zit ik ook een schaal hoger (afspraken over gemaakt) en heb ik geen spijt van mijn keuze. Ik verdien goed. In de deta zou ik wellicht iets meer verdienen, zeker als ik een leaseauto meetel. Maar daar werk je wel 40 uur betaald + met een beetje pech nog eens 8-10 uur onbetaald (forensen), eigenlijk moet je dat ook meerekenen..

Elke situatie is anders. Als het gevoel niet goed is en je nog fiks moet bijgroeien de komende jaren zou ik er niet aan beginnen. Ik heb eerder in mijn deta-tijd ook een vaste WG afgewezen, de tijd was toen nog niet rijp...

[ Voor 56% gewijzigd door FreakNL op 25-09-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
FreakNL schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:30:
Het hangt natuurlijk ook sterk af van het bedrag waar we over praten.

200 bruto op 2000 is veel meer dan 200 op 4000 bruto.

En de overige voorwaarden, zowel hard als zacht.

Ik ging er ook niet veel op voorruit toen ik bij een klant in dienst trad (nog steeds mijn WG) en ik verloor ook nog mijn mijn leasebak. Maar ik kreeg er zoveel anders voor terug, zoals vastigheid, 5 minuten reistijd (ik was het forenzen zat na 8 jaar) en enorm veel vrijheden. En ik had al een huis en geen verhuisplannen...

Elke situatie is anders.
Dat klopt idd, ik ga er qua reistijd ruim op achteruit, geen mooie secundaire voorwaarden waarvan ik denk die maken het waard.

[ Voor 12% gewijzigd door FoundYa op 05-10-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Tja, dit zal geen eindbod zijn toch? Denk dat je wel op je huidige salaris moet kunnen uitkomen, maar dan moet je het spel wel goed spelen. Maar je moet het ook willen en het moet op andere vlakken ook een goede keus zijn. Dat kunnen wij niet beoordelen, zeker niet met zo weinig info. Dat is echt aan jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

In hoeverre ben je bereid weg te lopen als het aanbod niet verhoogd wordt? Dat bepaald in grote mate hoe sterk je positie is (of je moet goed kunnen bluffen ;) ).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:34:
[...]
Dat klopt idd, ik ga er qua reistijd op achteruit, geen mooie secundaire voorwaarden waarvan ik denk die maken het waard. Ik vind het eerlijk gezegd best beschamend om 200 minder te bieden op welk loon dan ook, hij vroeg ook nog wat is je loon nu, dan lijkt het me logisch dat je niet minder biedt om iemand binnen te halen.
Hangt van de situatie af, maar ook van jouw onderhandelingspositie.
Daarover is, met de huidige informatie, niet zo veel te zeggen.

Als jij bij je vorige werkgever bent weggestuurd, kan het zomaar zijn dat je onderhandelingspositie dusdanig zwak is dat je misschien wat minder te kiezen hebt. Of ze vinden je op basis van wat je komt bieden, gewoon niet meer waard.

Het kan ook zijn dat er andere kandidaten zijn met gelijke qualificaties, die wel voor het geboden salaris willen komen werken.

Misschien niet, misschien ís het gewoon een ballentent en kun je beter rechtsomkeert maken, maar ik vind uitspraken zoals @doomtech die doet veel te kort door de bocht bij gegeven informatie over de exacte omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
FreakNL schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:37:
Tja, dit zal geen eindbod zijn toch? Denk dat je wel op je huidige salaris moet kunnen uitkomen, maar dan moet je het spel wel goed spelen. Maar je moet het ook willen en het moet op andere vlakken ook een goede keus zijn. Dat kunnen wij niet beoordelen, zeker niet met zo weinig info. Dat is echt aan jou.
Het lijkt me een goede keuze, maar ik vind het voor weinig waardering spreken, of ligt dit aan mij?
Ik wil mijn huidige loon toch wel houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Daar kunnen wij niks over zeggen zonder de omstandigheden te kennen.

Bij het eerste bod van mijn huidige WG ben ik ook letterlijk meteen de kamer uitgelopen.. Ik was ook echt teleurgesteld. Daar kwamen ze snel op terug, ze hadden zogenaamd een foutje gemaakt.. Geloof ik niks van maar ze zijn wel van mijn reactie geschrokken want dezelfde werkdag had ik een bod wat er meer op leek. Het is gewoon een spel.

Maar ik wist wat de rest van het team ongeveer verdiende (ik zat er al 2 jaar op deta-basis) en ik wist in hoeverre ik me kon meten met directe collega’s.. Ik heb geen idee of jij dat soort info ook weet? Ze gaan je natuurlijk niet 500 euro meer geven dan iemand waar je dan naast komt te zitten en hetzelfde werk gaat doen.. Misschien is het bedrijf wel gewoon een slechte betaler...

[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 25-09-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
FreakNL schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:43:
Daar kunnen wij niks over zeggen zonder de omstandigheden te kennen.

Bij het eerste bod van mijn huidige WG ben ik ook letterlijk meteen de kamer uitgelopen.. Ik was ook echt teleurgesteld. Daar kwamen ze snel op terug, ze hadden zogenaamd een foutje gemaakt.. Geloof ik niks van maar ze zijn wel van mijn reactie geschrokken want dezelfde werkdag had ik een bod wat er meer op leek. Het is gewoon een spel.
Ik kreeg het aanbod per mail, met uitleg dat het niet veel scheelde, denk waarom doe je dan zo moeilijk als het voor jou niet veel scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:45:
[...]

Ik kreeg het aanbod per mail, met uitleg dat het niet veel scheelde, denk waarom doe je dan zo moeilijk als het voor jou niet veel scheelt.
Dan terugmailen dat het voor jou wel veel scheelt. Té veel.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:48:
Vandaag vanuit het bedrijf zelf (geen tussenkomst recruiter) een contractvoorstel ontvangen.
Eerlijk gezegd schrok ik ervan, ik zou bij hen met hetzelfde loon beginnen als waar ik twee jaar geleden mee begon bij mijn eerste baan waar ik tot heden werk.

Het moge duidelijk zijn dat ik verwacht had in loon te stijgen en niet te zakken, de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook niet spectaculair, net zoals nu een premievrij pensioen.

Het werk spreekt me aan, maar los van dat, ik wil een huis kopen over een paar jaar en om al met 200 euro bruto achterstand te beginnen maakt me onzeker. Als een bedrijf nu al minder biedt hoe zal dat gaan met loonsverhogingen..

Aangeven dat je een andere voorstelling van het geheel hebt, en wel.......

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:06
FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:45:
[...]

Ze doen toch nog niet moeilijk? Het aanbod ligt alleen niet in de lijn van jouw verwachtingen, dat kan. Zie je er toch wel wat in? Doe dan gewoon een tegenvoorstel en kijk hoe ze daarop reageren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 17:04
Ik zou afhaken. Vraag je om huidig salaris, dan is lager bieden gewoon minachting, zeker wanneer er geen compensatie in het secundaire zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
eric.1 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:51:
[...]

Ze doen toch nog niet moeilijk? Het aanbod ligt alleen niet in de lijn van jouw verwachtingen, dat kan. Zie je er toch wel wat in? Doe dan gewoon een tegenvoorstel en kijk hoe ze daarop reageren.
Ik bedoelde met moeilijk een hele berekening erbij maken dat het niet zoveel scheelt als dat het lijkt.
Dan heb je toch zelf al geen goed gevoel erover om zo'n aanbod te doen en verwacht je al dat men het afslaat zonder uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
delpit schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:55:
Ik zou afhaken. Vraag je om huidig salaris, dan is lager bieden gewoon minachting, zeker wanneer er geen compensatie in het secundaire zit
zo voelde het voor mij inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Op basis van alle antwoorden die je geeft heb ik het gevoel dat je er al klaar mee bent. Het enige wat je dan nog dient te doen is een formeel punt onder deze solicitatieproducere zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07:25
FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:55:
[...]

Ik bedoelde met moeilijk een hele berekening erbij maken dat het niet zoveel scheelt als dat het lijkt.
Dan heb je toch zelf al geen goed gevoel erover om zo'n aanbod te doen en verwacht je al dat men het afslaat zonder uitleg.
Ook nog eens insinueren dat jij niet kunt rekenen door een hele berekening mee te sturen om het volgens hun minieme verschil aan te tonen?

Ballentent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:21

Osxy

Holy crap on a cracker

FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:55:
[...]

Natuurlijk zullen ze het altijd zo mooi mogelijk presenteren, een werkgever gaat niet zomaar meer betalen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

unezra schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:10:
[...]

Voor dat bedrag zou ik me daar geen zorgen om maken en vaak is er wel wat ruimte om te stijgen.
Het is ook corona tijd, hoewel goed ICT personeel nog steeds lastig te vinden is, worden er ook op veel plekken mensen ontslagen. De arbeidsmarkt is niet meer zó in het voordeel van de sollicitant als 'ie een tijd geleden was.

€200 is zeker de moeite van het onderhandelen waard, maar in mijn beleving ook niet zo veel dat je er meteen voor weg moet lopen zonder de onderhandeling aan te gaan. (Ik ben juist met een forser verschil de onderhandeling aan gegaan, om uiteindelijk alsnog de baan af te wijzen wegens onderbuikgevoel.)

Waarom zou je weglopen wegens €200 als je weet dat je in je loopbaan nog wel pittiger onderhandelingen zult moeten voeren?
Ik zou gelijk weglopen als iemand denkt me in dienst te kunnen nemen voor minder als hij/zij notabene het huidige salaris weet...

Eens aan de andere kant van de tafel vragen of zij voor 200 euro minder hetzelfde werk zouden willen uitvoeren. Je weet in ieder geval gelijk dat je niet gewild bent dan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jeroenneman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:03:
[...]
Ik zou gelijk weglopen als iemand denkt me in dienst te kunnen nemen voor minder als hij/zij notabene het huidige salaris weet...

Eens aan de andere kant van de tafel vragen of zij voor 200 euro minder hetzelfde werk zouden willen uitvoeren. Je weet in ieder geval gelijk dat je niet gewild bent dan.
Het kan ook zijn dat je in je huidige baan domweg meer verdiend dan een ander bedrijf je waard vind. (Of dat domweg je huidige werkgever je erg goed beloond voor het werk dat je doet, maar je marktwaarde aanzienlijk lager ligt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 21:54
Weglopen en gewoon wat anders zoeken. Als ze je niet serieus nemen in salaris, dan doen ze dat ook niet in je werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
delpit schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:55:
unezra schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:04:
[...]

Het kan ook zijn dat je in je huidige baan domweg meer verdiend dan een ander bedrijf je waard vind. (Of dat domweg je huidige werkgever je erg goed beloond voor het werk dat je doet, maar je marktwaarde aanzienlijk lager ligt.)
Ah ik wilde dit net ook zeggen. Ik ga er vanuit dat @FoundYa zelf gesolliciteerd heeft. Dat je bij je huidige werk x verdiend betekent niet dat je dat automatisch ook voor dit bedrijf waard bent. Natuurlijk zijn er ook werkgevers die lowballen maar ik zie ook vaak genoeg salarissen waarvan ik denk dat kan voor deze functie bij mij niet uit. Misschien heb je jezelf niet goed verkocht. Er zijn genoeg redenen waarom ook een goede werkgever niet je oude salaris een op een matched.

Als je meer wil zou ik aangeven waarom je meer waard bent. Of afspraken maken over verhogingen het komende jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-06 21:06
Tenzij deze baan iets heeft waar je echt 100% voor wil gaan of iets toevoegt in de toekomst (flinke opleiding in een gewild gebied), zou ik overslaan. Het klinkt namelijk alsof 200 euro per maand toch een fors bedrag is voor jou, ze weten wat je nu verdient en bieden een stap achteruit aan in salaris, dat geeft ook weinig vertrouwen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
Transportman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:11:
Tenzij deze baan iets heeft waar je echt 100% voor wil gaan of iets toevoegt in de toekomst (flinke opleiding in een gewild gebied), zou ik overslaan. Het klinkt namelijk alsof 200 euro per maand toch een fors bedrag is voor jou, ze weten wat je nu verdient en bieden een stap achteruit aan in salaris, dat geeft ook weinig vertrouwen voor de toekomst.
200 euro per maand is zeker een fors bedrag, als je nog een huis wil kopen, en als ze nu al zo laag inzetten ben ik bang dat er qua loonsverhoging weinig speling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
PolarBear schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:10:
[...]

[...]

Ah ik wilde dit net ook zeggen. Ik ga er vanuit dat @FoundYa zelf gesolliciteerd heeft. Dat je bij je huidige werk x verdiend betekent niet dat je dat automatisch ook voor dit bedrijf waard bent. Natuurlijk zijn er ook werkgevers die lowballen maar ik zie ook vaak genoeg salarissen waarvan ik denk dat kan voor deze functie bij mij niet uit. Misschien heb je jezelf niet goed verkocht. Er zijn genoeg redenen waarom ook een goede werkgever niet je oude salaris een op een matched.

Als je meer wil zou ik aangeven waarom je meer waard bent. Of afspraken maken over verhogingen het komende jaar.
Het bedrijf heeft mij aangesproken, en gevraagd of ik interesse heb om voor hun te komen werken. Dan lijkt het me toch al logisch dat je meer biedt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:13:
[...]

200 euro per maand is zeker een fors bedrag, als je nog een huis wil kopen, en als ze nu al zo laag inzetten ben ik bang dat er qua loonsverhoging weinig speling is.
Wat ik in dit topic zie is heel veel speculatie. Oh er wordt minder salaris dan je nu verdient dus het is een slechte werkgever, je kan salarisverhoging ook vergeten. Etc etc. Maar heb je al contact opgenomen om aan te geven dat het salaris aanbod lager is dan je verwacht had? Heb je de andere kant al gehoord?
FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:15:
[...]
Het bedrijf heeft mij aangesproken, en gevraagd of ik interesse heb om voor hun te komen werken. Dan lijkt het me toch al logisch dat je meer biedt?
Ah kijk dat had je wel iets duidelijker mogen vermelden. Maar nogmaals wat let je om dat aan te geven? Kans is net zo groot dat er een goede reden voor is dan dat de werkgever krenterig is.

[ Voor 27% gewijzigd door PolarBear op 25-09-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:13:
[...]

200 euro per maand zal zo'n ~10k op een hypotheek schelen, je hebt buiten dat het werk je "ansspreekt" tot nu toe geen additionele redenen gegeven om het wel te doen. Wat is de complicatie of is dit voornamelijk om bevestiging te krijgen dat het aanbod slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

unezra schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:04:
[...]

Dat zal best, maar je stapt toch niet over naar een bedrijf wat je lager waardeert?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
Napo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:16:
[...]

200 euro per maand zal zo'n ~10k op een hypotheek schelen, je hebt buiten dat het werk je "ansspreekt" tot nu toe geen additionele redenen gegeven om het wel te doen. Wat is de complicatie of is dit voornamelijk om bevestiging te krijgen dat het aanbod slecht is?
Ik vroeg idd advies mbt het salaris en hoe dit aan te pakken.

[ Voor 29% gewijzigd door FoundYa op 05-10-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Jeroenneman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:16:
[...]

Dat zal best, maar je stapt toch niet over naar een bedrijf wat je lager waardeert?
Als alles gelijk is dan zou ik het ook niet doen. Maar als dit bedrijf de TS gevraagd heeft en minder biedt blijft mijn advies staan, geef aan dat je het aanbod te laag vind en kijk wat voor reactie je krijgt. Dat moet mijn inziens in alle gevallen doen. Misschien verdient hij nu 'teveel' en zit hij daarmee in een gouden kooi. Daar wordt je op langere termijn ook niet gelukkig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jeroenneman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:16:
[...]
Waarom niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Waarom wel? Je wil toch vooruit gaan in het leven, niet achteruit?

Tenzij TS door de nieuwe baan er flink op vooruitgaat qua reistijd/uren of secundaire voorwaarden, is er geen reden om naar iemand over te stappen die minder over heeft voor je tijd lijkt me.

En TS heeft blijkbaar niet de eerste stap gezet, maar de andere partij. Dan mag je toch op z'n minst verwachten dat ze matchen qua salaris. Benieuwd hoe de persoon aan de andere kant van de tafel normaal mensen aanneemt.

"Hey, je hebt hier al een tijdje gewerkt, en we zijn blij met je. Zo blij, dat we je hier zelfs minder willen gaan betalen dan wat je nu verdient. Deal?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Jeroenneman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:27:
[...]

Tenzij TS door de nieuwe baan er flink op vooruitgaat qua reistijd/uren of secundaire voorwaarden, is er geen reden om naar iemand over te stappen die minder over heeft voor je tijd lijkt me.
Een stapje terug om later een grotere stap te maken is een reden om het te doen, meer plezier uit je werk halen.

Een gouden kooi klinkt leuk maar als het je er weinig plezier uit haalt kan je prima verder kijken met een financiele stap terug te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jeroenneman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:27:
[...]

En TS heeft blijkbaar niet de eerste stap gezet, maar de andere partij. Dan mag je toch op z'n minst verwachten dat ze matchen qua salaris. Benieuwd hoe de persoon aan de andere kant van de tafel normaal mensen aanneemt.

"Hey, je hebt hier al een tijdje gewerkt, en we zijn blij met je. Zo blij, dat we je hier zelfs minder willen gaan betalen dan wat je nu verdient. Deal?"
Het leven is voor mij iig meer dan alleen een loonstrookje aan het eind van de maand.
Salaris is belangrijk, maar er zijn factoren die, vanaf het moment dat salaris "genoeg" is, veel belangrijker zijn.

Dit:

Acties:
  • +23 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Allemaal leuk en aardig, en sommigen praten alsof ze zelf de werkgever zijn (of in ieder geval het salaris uit eigen zak moeten betalen), maar door te combineren zien we het volgende:
  • iemand die vroeg in z'n carrière staat
  • actief gevraagd is om bij een andere organisatie te komen werken
  • in principe per 1 januari een vast contract krijgt bij huidige werkgever
  • en daarbij dan ook een verhoging van € 150 per maand krijgt
Ik lees nergens dat de baan van OP op de tocht zou staan, dat de scholingsmogelijkheden anders zouden zijn, noem maar op.

Als het eerste aabod van de nieuwe potentiële werkgever dan € 200 per maand minder is met de opmerking dat 'het niet veel scheelt', dan moet je een keer hard lachen, vriendelijk bedanken en daarna weglopen. Alle verdere tijd die je er in steekt is verloren tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

unezra schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:30:
[...]

Het leven is voor mij iig meer dan alleen een loonstrookje aan het eind van de maand.
Salaris is belangrijk, maar er zijn factoren die, vanaf het moment dat salaris "genoeg" is, veel belangrijker zijn.

Dit:
[YouTube: RSA ANIMATE: Drive: The surprising truth about what motivates us]
Voor mij ook hoor. Maar dat was 7-8 jaar geleden wel anders, toen stond ik nog redelijk aan de start van mijn carrière, verdiende geen drol, was single. Het was het pakken wat ik pakken kon. Ik ben te lang bij mijn eerste werkgever blijven hangen maar ben in de periode 2013-2014 twee keer van WG gewisseld (blind) alleen maar omdat ik er qua bruto salaris fors op vooruit ging. Daar pluk ik nu de vruchten van, ik had ook 8 jaar geleden bij mijn huidige WG in dienst kunnen treden (ze werven eigenlijk altijd) maar dan was ik wel op een ander profiel binnengekomen...

TS staat volgens mij redelijk aan de start en is jong. Dan moet je echt stappen maken, anders is het risico dat je over 10 jaar nog ergens op een SD of 2e lijns hangt (ik ken de voorbeelden).

Ergo;
Elke situatie is anders. Als ik overigens extern (koud) gerecruit zou worden zou ik er wel op vooruit willen gaan, in mijn geval koos ik voor een WG waar ik al 2 jaar op detabasis zat, dus ik wist wat ik had..

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 25-09-2020 20:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FoundYa
Schijnbaar heb ik, aan de vele pb's te zien, een fout gemaakt door de vraag over mijn huidige salaris te beantwoorden tijdens een sollicitatie.

[ Voor 9% gewijzigd door FoundYa op 25-09-2020 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
@FoundYa geen idee wat je doet en wat voor potentiele werkgever het is, maar als je in je begin van je carriere staat is het meest belangrijke: kun je doorgroeien, kun je leren, krijg je opleidingen. Salaris komt vanzelf wel. Ik zou zelf niet eens op het aanbod terugmailen, ze nemen je niet serieus, waarom zou jij dat wel doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:27:
Schijnbaar heb ik, aan de vele pb's te zien, een fout gemaakt door de vraag over mijn huidige salaris te beantwoorden tijdens een sollicitatie.
Tja, ik heb dat altijd wel gedaan als er om gevraagd werd en ik ben er altijd op vooruit gegaan. Was het niet primair dan wel secundair.
Dat is ook gewoon een kwestie van onderhandelen.

Je kan nu beledigd zijn (zou ik niet gek vinden) maar nu weglopen levert je geen onderhandelingservaring op. Bedank ze voor de berekening, maak er zelf 1 waarbij je 400 euro meer hebt ofzo (200 huidig + 150 in t vooruitzicht en nog 50 omdat t kan) en stel ze dat voor als tegenbod. En happen ze niet, even goede zakenvrienden, netjes gedag zeggen en klaar.
Ook als ze wel happen kun je nog steeds de eer aan jezelf houden.

Maar pak sowieso die ervaring!

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

:Y Nooit meer doen.

Als er geen andere afweging is dan salaris, uitlachen en volgende sollicitatie beter aanpakken.

Je kan altijd op sites zoeken ( hier is ook ergens een topic ) wat je een beetje gemiddeld kan verwachten met een bepaalde functie. Als dat erg anders is, conclusies trekken.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Oogje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:22:
[...]

Tja, ik heb dat altijd wel gedaan als er om gevraagd werd en ik ben er altijd op vooruit gegaan. Was het niet primair dan wel secundair.
En wie weet was je er nog wel veel meer op vooruitgegaan, als je niet je vorige salaris had benoemd ;) Of je vorige salaris was misschien al heel goed. Zonder context, en N=1, zegt het allemaal niet zo heel veel.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:29:
[...]

En wie weet was je er nog wel veel meer op vooruitgegaan, als je niet je vorige salaris had benoemd ;) Of je vorige salaris was misschien al heel goed. Zonder context, en N=1, zegt het allemaal niet zo heel veel.
Klopt, was ook meer een tegengeluid op de standaard reflex hier dat t een doodzonde is.
En als ik mijn salaris afzet tegen allerlei staatjes doe ik t niet slecht ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• FoundYa
Oogje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:22:
[...]

Je kan nu beledigd zijn (zou ik niet gek vinden) maar nu weglopen levert je geen onderhandelingservaring op. Bedank ze voor de berekening, maak er zelf 1 waarbij je 400 euro meer hebt ofzo (200 huidig + 150 in t vooruitzicht en nog 50 omdat t kan) en stel ze dat voor als tegenbod. En happen ze niet, even goede zakenvrienden, netjes gedag zeggen en klaar.
Ook als ze wel happen kun je nog steeds de eer aan jezelf houden.

Maar pak sowieso die ervaring!
Dat dacht ik dus ook, ze vroegen en ik heb gewoon eerlijk geantwoord, met de gedachtegang ze weten wat ik verdien dus daar gaan ze zeker niet onder zitten maar erboven.

[ Voor 8% gewijzigd door FoundYa op 05-10-2020 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Maar, de gehele avond roepen mensen al dat je of een tegenbod moet doen, of er vanaf moet zien. Wat gaat het worden? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
Hahn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:52:
Maar, de gehele avond roepen mensen al dat je of een tegenbod moet doen, of er vanaf moet zien. Wat gaat het worden? :P
dat zal ik zeker laten weten als ik het zelf weet ;)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:29
Tip voor de volgende keer; zeg niet wat je verdient of noem een bedrag wat (flink) boven jouw gewenste salaris zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
danslo schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:57:
[...]

Tip voor de volgende keer; zeg niet wat je verdient of noem een bedrag wat (flink) boven jouw gewenste salaris zit.
Helaas dacht als ik gewoon open kaart speel, dan weten ze dat ze geen lager aanbod hoeven doen.

[ Voor 11% gewijzigd door FoundYa op 26-09-2020 01:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:03
In een situatie waarin je gevraagd wordt om in gesprek te gaan over een nieuwe functie geef je niet aan wat je nu verdient, maar welk bedrag nodig is om je over de streep te trekken. Niets houdt je tegen om dat alsnog te doen. En wees niet zo snel beledigd. Welkom in de wereld van salarisonderhandelingen. Lees je anders eerst als de sodemieter in over hoe je dat doet. Je hebt nu verzuimd die investering in je toekomst te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Liegen moet je niet aan gaan beginnen, heb het dan ook niet over hetgeen je momenteel verdient (irrelevant in zowel de situatie als je te veel of te weinig verdient) maar over hetgeen je wil gaan verdienen.

Zorg de wel voor dat er onderhandelingsruimte overblijft.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:55
Ik vind dat complete onzin. Drie keer van werkgever gewisseld. Eerste keer stapje achteruit gedaan omdat ik in de gouden kooi zat. Tweede keer keurig gezegd wat ik verdiende en kreeg de vraag wat ik wilde gaan verdienen. Zijn ze probleemloos in meegegaan omdat ze mijn profiel dat waard vonden (en dat was een stap van bijna 20% per maand plus eindejaarsbonus plus leaseauto). Derde keer (onlangs) ook open over geweest, ook hele mooie stap gezet.

Ik heb ook als hiring manager aan de andere kant van de tafel gezeten. Het niet vertellen of er geheimzinnig over doen zou voor mij reden zijn niet door te gaan. In zo’n proces zoek je allebei openheid en vertrouwen om alvast een fijne werkrelatie te creëren. Maar: dat moet van twee kanten komen. Dan moet je er als kandidaat ook op kunnen vertrouwen dat je een serieus bod krijgt. Als ik vond dat je teveel verdiende of dat het niet in ons salarishuis zou passen, had je het namelijk ook meteen geweten en was ik de gesprekken niet verder aangegaan.

Ik vind dat jij alles goed hebt aangepakt en zie dus twee mogelijkheden: 1. je verdient nu meer dan dat je waard bent op de markt (en dat hadden ze je prima kunnen vertellen nadat je je huidige salaris gaf); 2. het is een cheap ass ballentent die zijn medewerkers niet serieus neemt.

Mijn actie zou zijn: geef aan dat je het op zijn minst zeer bijzonder vindt dat ze met een eerste aanbod komen dat lager ligt dan je huidige salaris en dat ze dat met berekeningen goed proberen te praten. Dat je dat zeer onprofessioneel vindt. Geef aan dat je per januari 150 euro zou stijgen met een vast contract en dat je een stap wilt maken. Zeg dat er minimaal 500 of 600 euro meer nodig is (ligt aan hoe graag je de baan wilt) en een vast contract bij aanstelling en verder praten anders geen enkele zin heeft. Bedank vriendelijk als ze er niet in mee gaan.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 06:44
Ik zou er al snel klaar mee zijn als ze weten wat je nu verdient en daar onder bieden. Dan weet je ook genoeg hoe komende loonsverhogingen zijn; lullen als brugman voor wat tientjes erbij. Next :)

• Reacher
  • Laatst online: 08:51

Reacher

oldschool

Wat voor functie in welke branche praten we hier over?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
donleone83 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:16:
Ik heb ook als hiring manager aan de andere kant van de tafel gezeten. Het niet vertellen of er geheimzinnig over doen zou voor mij reden zijn niet door te gaan. In zo’n proces zoek je allebei openheid en vertrouwen om alvast een fijne werkrelatie te creëren. Maar: dat moet van twee kanten komen. Dan moet je er als kandidaat ook op kunnen vertrouwen dat je een serieus bod krijgt. Als ik vond dat je teveel verdiende of dat het niet in ons salarishuis zou passen, had je het namelijk ook meteen geweten en was ik de gesprekken niet verder aangegaan.
Mijns inziens is juist het huidige inkomen compleet irrelevant voor de hiring manager, bied wat je me waard vind en dan kunnen vanaf daar praten over het verschil dat er potentieel tussen zit.

Openheid over hetgeen ik mijzelf waard vind? Zeker! Waarom ik dat vind kan ik je ook meer dan prima uitleggen. Het hebben over het huidige inkomen geeft echter meer discussie over waarom ik mij ondergewaardeerd voel dan dat het gaat om wat ik mij waard vind. Is mijn verwacht niet realistisch of past niet in het huidige salarishuis? Prima, mag je aangeven maar dat heeft alsnog niets met het inkomen bij de vorige werkgever te maken.Waar je echter vaak een gebrek aan openheid naar voren ziet komen is de vraag over het salarishuis.

Het enige wat ik verwacht is een bod gebaseerd op mijn ervaring en de kwaliteiten die ik meebreng.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:55
Napo schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:25:
[...]

Mijns inziens is juist het huidige inkomen compleet irrelevant voor de hiring manager, bied wat je me waard vind en dan kunnen vanaf daar praten over het verschil dat er potentieel tussen zit.

Openheid over hetgeen ik mijzelf waard vind? Zeker! Waarom ik dat vind kan ik je ook meer dan prima uitleggen. Het hebben over het huidige inkomen geeft echter meer discussie over waarom ik mij ondergewaardeerd voel dan dat het gaat om wat ik mij waard vind. Is mijn verwacht niet realistisch of past niet in het huidige salarishuis? Prima, mag je aangeven maar dat heeft alsnog niets met het inkomen bij de vorige werkgever te maken.Waar je echter vaak een gebrek aan openheid naar voren ziet komen is de vraag over het salarishuis.

Het enige wat ik verwacht is een bod gebaseerd op mijn ervaring en de kwaliteiten die ik meebreng.
Als je mij kan uitleggen waarom je dat waard bent en je open bent over wat je nu verdient zouden wij geen discussie krijgen en kijken we of het past. Zo niet: even goede vrienden. Als je geheimzinnig gaat lopen doen betekent dat voor mij dat je of overbluft op je waarde of dat je vorige werkgever je kwaliteiten anders inschatte waardoor je bepaalde stappen niet hebt gezet. Ben je daar open over, praten we daarover, kan ik mijn eigen beeld vormen. Maar als je niet eens bereid bent te delen wat je dan verdiende geef je mij het gevoel dat je zelf niet kan uitleggen waarom je misschien een grote stap moet maken, of ga ik zelf invullen dat klanten je niet genoeg waard vonden waardoor jij je vorige baas niet hebt kunnen overtuigen dat je meer moest verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
In dit geval wordt TS door de potentiële nieuwe werkgever lager gewaardeerd met twee (en straks drie) jaar ervaring dan bij zijn eerste werkgever als schoolverlater.

Iedere waardering staat op zichzelf, werkgever heeft niets te maken met vorige loon.

En toch heeft je salaris een sterke voorspellende waarde voor je toekomstige inkomen. Zelfs over een flink aantal jaren en meerdere baanwissels is de correlatie significant.

Met de situatie op de woningmarkt is het niet aan te raden om je een tree omlaag te laten zetten op de maatschappelijke ladder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
donleone83 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:53:
[...]

Als je mij kan uitleggen waarom je dat waard bent en je open bent over wat je nu verdient zouden wij geen discussie krijgen en kijken we of het past. Zo niet: even goede vrienden. Als je geheimzinnig gaat lopen doen betekent dat voor mij dat je of overbluft op je waarde of dat je vorige werkgever je kwaliteiten anders inschatte waardoor je bepaalde stappen niet hebt gezet. Ben je daar open over, praten we daarover, kan ik mijn eigen beeld vormen. Maar als je niet eens bereid bent te delen wat je dan verdiende geef je mij het gevoel dat je zelf niet kan uitleggen waarom je misschien een grote stap moet maken, of ga ik zelf invullen dat klanten je niet genoeg waard vonden waardoor jij je vorige baas niet hebt kunnen overtuigen dat je meer moest verdienen.
Dus als iemand jou uitlegt wat zijn kwaliteiten zijn, wat heeft het vorige salaris dan nog voor relevantie? Het gaat niet over geheimzinnig zitten doen noch over bluffen. Juist de andere inschatting van de vorige werkgever poog je idealiter eruit te houden, deze is namelijk bijzonder irrelevant.

Kijk, je kan ook het hele uitgaveaptroon van de persoon erbij halen waarom de persoon een bepaald inkomen zou willen maar dat is net zo irrelevant als het vorige salaris. Dat je zelf een invulling gaat geven aan waarom het niet gedeeld wordt ligt toch echt bij jou en juist dat soort vooringenomenheid zou mij weghouden bij bepaalde hiring managers. Prima filter wat dat betreft ;)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:03:
[...]

Ik had eerlijk gezegd wel een redelijk aanbod verwacht je wil immers met een goede basis starten.
Dit is belangrijker dan je denkt. Het blijft altijd in je achterhoofd, en als ze nu al beginnen met onderbieden, hoe gaat het straks als je in dienst bent. Weglopen. Krijg je ook een halfjaarcontract?

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
[...]

Dus het allereerste gesprek met je toekomstige baas ga je in met een dikke leugen. Lekker vertrouwen is dat dan meteen.

Gewoon eerlijk zeggen, maar zeg dan ook wat je wenst te verdienen. Dan kom je er altijd wel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door wifikabelhuren op 26-09-2020 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willem9503
  • Laatst online: 08:40
FoundYa schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:59:
[...]

Helaas dacht als ik gewoon open kaart speel, dan weten ze dat ze geen lager aanbod hoeven doen.
Eigenlijk terug naar het begin.
De vraag die ik zou stellen aan mezelf: "Waarom heb ik bij dit bedrijf gesolliciteerd?"

En dan de vraag of het antwoord een tegenbod aan dit bedrijf rechtvaardigt of dat je kiest om te blijven zitten waar je zit en kijkt naar een betere mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
Hahn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:52:
Mag hij er ook even rustig over nadenken of moet het in 1 avond besloten worden? Doe even normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bij ieder advies dat per PB tot je komt maar net zo goed als discussiepunt in de normale discussie naar voren gebracht zou kunnen worden mag je natuurlijk ook vraagtekens zetten. Dat advies komt dan in ieder geval van mensen die niet met open vizier willen discussiëren.

Zoals zo vaak: het hangt er helemaal vanaf, en in jouw geval had ik het ook gewoon op tafel gegooid omdat je niet weg hoeft, er een vast contract aan komt etcetera. Vandaar ook mijn advies om een keer te lachen en weg te lopen. Dit gaat echt niets worden, dit is geen serieuze werkgever, of in ieder geval een werkgever die jouw eerlijkheid niet met dezelfde eerlijkheid beloont. Met deze werkgever zou ik dus echt niet verder in onderhandeling gaan.

Op een later tijdstip kun je wat anders omgaan met informatie over je huidig salaris, maar ook dan is er iets te zeggen voor eerlijkheid, zeker als je niet op stel en sprong een andere baan nodig hebt en je vooral financieel gemotiveerd zou willen overstappen. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je verder in het leven staat en wat bij je persoonlijkheid past en natuurlijk wat bij je potentiële werkgever past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
pennywiser schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:20:
[...]

Mag hij er ook even rustig over nadenken of moet het in 1 avond besloten worden? Doe even normaal.
Doe even normaal met je 'doe even normaal' :>

Ik was vooral benieuwd of 'ie al een richting op aan het neigen was. Maar natuurlijk mag hij er even rustig over nadenken, net zoals ik ook die vraag mag stellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 26-09-2020 10:41 ]

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Douweegbertje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:16:
[...]

Onderhandelen is een vak.

Voor de complete context is je volledige huidige contract + nieuw contract wenselijk om echt iets zinnigs op te zeggen.
Ik snap dat je dit hier niet neergooid, maar snap dan ook dat hier geen goed antwoord kan geven over hoe je dit het beste kan aanpakken.

Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen als strategie:

Nieuw bedrijf weet wat je verdiend, biedt 200 euro minder:
Dan zou ik een tegenvoorstel doen met 800 meer dan dat je nu verdient en er nog wat secundaire voorwaarde bij gooien.

Dit is een bewust voorstel om net zo'n lam voorstel te doen als hun hebben gedaan. Echter ga ik er dan vanuit dat:
- We praten over een salaris van ~3500-4000 range
- Het nieuwe bedrijf ook enthousiast is (en dat je dus een goed gesprek hebt gehad)
- Het doel is om niet het tot een kansloze situatie te laten uitlopen maar dat ze even op hun plek worden gezet. Dat ze weten dat je ook zakelijk kan zijn. Je verwacht eigenlijk daarop een tegenvoorstel van bijv ~400 meer met het compliment dat je er tegenin was gegaan.

Echter nogmaals: zonder context is het maar lukraak wat roepen :+
Mooie strategie die je schetst. Weet je nieuwe werkgever inderdaad dat onderhandelen niet je sterkste punt is.

Maar klinkt wel stoer hoor; 1000 euro meer eisen en "er nog wat secundaire voorwaarde[n] bij gooien"...

Onderhandelen over een salaris gaat niet zoals de onderhandelingen die je bij Garage Finds op tv ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piek768
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-01 17:50
Het is enorm lastig hier iets over te zeggen zonder de bedragen te weten. Ik ben dit jaar overgestapt van werkgever en heb iets van 900 euro bruto per maand ingeleverd en iets van 300 brutoe aan secundaire avw aan waarde erbij gekregen. Maar dat was wel van 5900/maand naar 5050 per maand (hbo, 15 jaar ervaring, technisch beroep), waarbij dat eerste bedrag wel een heel klein beetje als een gouden kooi voelde. Beide bedragen zijn uitstekende salarissen.

Ik was ook niet bereid weg te lopen, had specifieke en zwaarwegende redenen om bij dit bedrijft te willen werken. Ik heb na het eerste bod vriendelijk afgewezen en gevraagd om een beter bod (niet eens een tegenvoorstel gedaan) en bovenaan gehouden dat ik er graag wil werken. Dat resulteerde in het 2e bod dat binnen mijn acceptabele bereik ligt :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34
donleone83 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:53:
Dus iemand die zijn huidige salaris niet wil delen is geheimzinnig aan het doen of aan het overbluffen?
Wat een bizarre zienswijze.
In het verlengde daarvan zou een sollicitant moeten kunnen eisen wat de rest van de werknemers op hetzelfde niveau verdient. Dat is net zo goed onzin om te eisen want dat gaat die sollicitant net zo weinig aan als dat het huidige salaris de nieuwe werkgever wat aan gaat.

Jij als werkgever zit verlegen om een nieuwe werknemer, jij hebt de vraag uitgezet en wil graag dat mensen naar jou toe komen. Dan mag jij ook gewoon als eerste aangeven wat je daarvoor over hebt.

Als jij op basis van iemands CV, de gesprekken en een eventuele assessment nog steeds niet kan inschatten of iemand de functie kan vervullen dan zit het probleem niet bij de sollicitant die zijn huidige salaris niet wil delen maar aan de andere kant van de tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:51

De Nelis

en anders maar niet...

willem9503 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:19:
[...]

Eigenlijk terug naar het begin.
De vraag die ik zou stellen aan mezelf: "Waarom heb ik bij dit bedrijf gesolliciteerd?"

En dan de vraag of het antwoord een tegenbod aan dit bedrijf rechtvaardigt of dat je kiest om te blijven zitten waar je zit en kijkt naar een betere mogelijkheid.
Het bedrijf heeft hem gevraagd, hij heeft er niet gesolliciteerd.

Aangezien je niet uit eigen beweging weg gaat of weg hoeft, zou ik in dit geval stoppen met het gesprek en blijven zitten waar je zit. Je hebt een vaste aanstelling met salarisverhoging in het vooruitzicht, dit helpt ook weer bij de aankoop van een nieuwe woning/hypotheek aanvraag.

Een tegenbod kun je natuurlijk wel neerleggen om te kijken hoe ze hier op reageren.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34
Om ook nog even inhoudelijk op de vraag te reageren met mijn eigen ervaring:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• willem9503
De Nelis schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:38:
[...]

Excuses, deze in de complete trail even gemist.

Verandert de vraag maar een beetje: "Waarom ingegaan op hun verzoek tot een gesprek?"
Het antwoord zal dan bepalen of je hiermee door moet gaan. Ik zou het wel weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

FoundYa schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:48:

Het werk spreekt me aan, maar los van dat, ik wil een huis kopen over een paar jaar en om al met 200 euro bruto achterstand te beginnen maakt me onzeker. Als een bedrijf nu al minder biedt hoe zal dat gaan met loonsverhogingen..

Gewoon een zakelijke reactie dat je hiermee niet akkoord gaat en dan moet je overwegen of je een tegenbod doet of ze zelf nog een keer laat reageren.
Je hebt toch ene job ? Als je niet weg hoeft/wilt, dan zou ik er ook niet teveel tijd in steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 17:04
KillerAce_NL schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:48:
[...]

Gewoon een zakelijke reactie dat je hiermee niet akkoord gaat en dan moet je overwegen of je een tegenbod doet of ze zelf nog een keer laat reageren.
Je hebt toch ene job ? Als je niet weg hoeft/wilt, dan zou ik er ook niet teveel tijd in steken.
Zoiets als dit ja. En in de zakelijke reactie is het geen enkel probleem, indien je geen tegenbod doet, om te laten doorschemeren dat je het jammer vind dat ze jouw tijd hebben lopen verlummelen.

Persoonlijk zou ik overigens geen tegenbod doen. Een openingsbod wat netto onder je huidige inkomsten uitkomt terwijl je meer reistijd kwijt bent (toch?) en je ook nog redelijk aan het begin van je carrière zit is een showstopper. Simpel zat.

Sommige werkgevers moet je niet voor willen werken, dit klinkt als een voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

delpit schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:04:
[...]

Zoiets als dit ja. En in de zakelijke reactie is het geen enkel probleem, indien je geen tegenbod doet, om te laten doorschemeren dat je het jammer vind dat ze jouw tijd hebben lopen verlummelen.
Wat is precies het doel van dat door laten schemeren? Daar win je toch helemaal niets mee? Ik zou niet verder gaan dan zeggen "jammer dat we niets voor elkaar konden betekenen" ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
willem9503 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:46:
[...]

Excuses, deze in de complete trail even gemist.

Verandert de vraag maar een beetje: "Waarom ingegaan op hun verzoek tot een gesprek?"
Het antwoord zal dan bepalen of je hiermee door moet gaan. Ik zou het wel weten!
Ik ben op zoek naar een nieuwe baan, kenbaar gemaakt op Linkedin, vandaar de reactie van het bedrijf zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
De Nelis schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:38:
[...]

Aangezien je niet uit eigen beweging weg gaat of weg hoeft, zou ik in dit geval stoppen met het gesprek en blijven zitten waar je zit. Je hebt een vaste aanstelling met salarisverhoging in het vooruitzicht, dit helpt ook weer bij de aankoop van een nieuwe woning/hypotheek aanvraag.

Een tegenbod kun je natuurlijk wel neerleggen om te kijken hoe ze hier op reageren.
Probleem is dat ik bij mijn huidige werkgever stilsta, en dat is echt nadelig voor mijn toekomst. Geen investering nieuwe technieken, opleidingen etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

FoundYa schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:16:
[...]
Ik ben op zoek naar een nieuwe baan, kenbaar gemaakt op Linkedin, vandaar de reactie van het bedrijf zelf.
Die (potentiële) werkgever is het equivalent van mensen die op Marktplaats € 250 bieden op een iPhone 11 nieuw in de verpakking. Misschien hebben ze 1x in de 1000 beet, en daar gokken ze op.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 09:59
@FoundYa Om wat voor bedragen gaat het ongeveer? Gaat het het om EUR 2.000? EUR 6.000?

Ik vind het wel vreemd dat men jou vraagt en minder biedt dat je nu hebt. Misschien kom je onzeker / timide over waardoor men denkt dat ze je minder kunnen bieden. Als je er verder niets op vooruit gaat, is een dergelijk bod zonder uitleg allerminst interessant te noemen. Dat is natuurlijk ook wel enigzins afhankelijk van de bedragen waar het om gaat.

Als iemand bij mij solliciteert en ik vraag wat hij/zij wil verdienen en ik kan daar niet aan voldoen, dan ga ik daar eerlijk het gesprek over aan. Ik heb nooit gevraagd naar wat iemand verdiende bij zijn/haar vorige baan. Daarnaast kijk ik zelf naar wat ik iemand wil betalen voor zijn/haar ervaring en mogelijk toegevoegde waarde en zal, indien nodig, meer bieden dan waarom gevraagd is als zijn/haar eigen inschatting lager is.

Ik lees hier wel vaker dat er werkgevers zijn die alleen maar zo goedkoop mogelijk personeel wil hebben. Bah, daar krijg ik altijd de kriebels van. Zet de toegevoegde waarde van iemand af t.o.v. de omzet/winst/targets en beloon mensen naar wat ze waard zijn. Ik vind het zelf prettig om te werken aan een prettig werkklimaat en daar hoor vertrouwen en waardering bij. Beide kanten op.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• FoundYa
pennywiser schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:16:
[...]

Dit is belangrijker dan je denkt. Het blijft altijd in je achterhoofd, en als ze nu al beginnen met onderbieden, hoe gaat het straks als je in dienst bent. Weglopen. Krijg je ook een halfjaarcontract?
Half jaar en dan meteen vast bij geschiktheid.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 09:59
FoundYa schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:20:
[...]

Half jaar en dan meteen vast bij geschiktheid.
En wat is geschiktheid? Is dat een beetje objectief vast te stellen? Zorg dat je daar wat duidelijkheid over krijgt mocht je hier willen gaan werken.

Als ze je nu al onderbieden, krijg ik het onderbuikgevoel dat ze dan ook een paar keer je tijdelijke contract gaan verlengen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
TRON schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:19:
@FoundYa Om wat voor bedragen gaat het ongeveer? Gaat het het om EUR 2.000? EUR 6.000?

Ik vind het wel vreemd dat men jou vraagt en minder biedt dat je nu hebt. Misschien kom je onzeker / timide over waardoor men denkt dat ze je minder kunnen bieden. Als je er verder niets op vooruit gaat, is een dergelijk bod zonder uitleg allerminst interessant te noemen. Dat is natuurlijk ook wel enigzins afhankelijk van de bedragen waar het om gaat.

Als iemand bij mij solliciteert en ik vraag wat hij/zij wil verdienen en ik kan daar niet aan voldoen, dan ga ik daar eerlijk het gesprek over aan. Ik heb nooit gevraagd naar wat iemand verdiende bij zijn/haar vorige baan. Daarnaast kijk ik zelf naar wat ik iemand wil betalen voor zijn/haar ervaring en mogelijk toegevoegde waarde en zal, indien nodig, meer bieden dan waarom gevraagd is als zijn/haar eigen inschatting lager is.

Ik lees hier wel vaker dat er werkgevers zijn die alleen maar zo goedkoop mogelijk personeel wil hebben. Bah, daar krijg ik altijd de kriebels van. Zet de toegevoegde waarde van iemand af t.o.v. de omzet/winst/targets en beloon mensen naar wat ze waard zijn. Ik vind het zelf prettig om te werken aan een prettig werkklimaat en daar hoor vertrouwen en waardering bij. Beide kanten op.
Het valt me op dat veel bedrijven momenteel extreem laag bieden, een collega senior, boden ze 3100, die is meteen naar buiten gelopen. Denk iets met veel aanbod nu met Corona.. Dat die mensen als de markt aantrekt allemaal weer gaan rennen staan ze niet bij stil. Als ik 6000 zou verdienen zou ik die 200 nog op de koop toenemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:29:
[...]

Bij ieder advies dat per PB tot je komt maar net zo goed als discussiepunt in de normale discussie naar voren gebracht zou kunnen worden mag je natuurlijk ook vraagtekens zetten. Dat advies komt dan in ieder geval van mensen die niet met open vizier willen discussiëren.

Zoals zo vaak: het hangt er helemaal vanaf, en in jouw geval had ik het ook gewoon op tafel gegooid omdat je niet weg hoeft, er een vast contract aan komt etcetera. Vandaar ook mijn advies om een keer te lachen en weg te lopen. Dit gaat echt niets worden, dit is geen serieuze werkgever, of in ieder geval een werkgever die jouw eerlijkheid niet met dezelfde eerlijkheid beloont. Met deze werkgever zou ik dus echt niet verder in onderhandeling gaan.

Op een later tijdstip kun je wat anders omgaan met informatie over je huidig salaris, maar ook dan is er iets te zeggen voor eerlijkheid, zeker als je niet op stel en sprong een andere baan nodig hebt en je vooral financieel gemotiveerd zou willen overstappen. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je verder in het leven staat en wat bij je persoonlijkheid past en natuurlijk wat bij je potentiële werkgever past.
Dat was ook mijn insteek, eerlijk zijn open kaart spelen, maar daar werd dus gelijk "misbruik" van gemaakt. Ik vind het erg jammer, het werk leek me leuk en de mensen met wie ik gesproken heb ook, het eerste gesprek was zelfs met de CEO zelf die me nu ook dit bod deed. Dat ik teleurgesteld ben moge duidelijk zijn. ruim 200 euro bruto vind ik gewoonweg not done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willem9503
FoundYa schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:30:
[...]

Dat ik teleurgesteld ben moge duidelijk zijn. ruim 200 euro bruto vind ik gewoonweg not done.
Zie daar je antwoord.............................. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-06 18:28
Minder geld, meer reistijd, opnieuw je contract onderhandelen.

1) voor minder ga ik niet weg tenzij ik het ergens niet naar mijn zin heb.
2) meer reistijd en 1 gaan in mijn huishouden niet samen.
3) een vast contract onderhandelen is iets wat ik altijd wel probeer. Ik heb een proeftijd van 6 maanden gekregen in ruil voor een vast contract + meer salaris, wel meer reistijd via OV is echter opgelost door een leaseauto en nu is mijn reistijd zelfs korter dan naar mijn oude werk. (25 minuten fietsen vs 13 minuten auto op kantoor, of X uur op locatie bij een klant in-house, echter had ik dat na 25 minuten fietsen ook vaak genoeg)

Ik heb aan de onderhandelingstafel gewoon aangegeven dat ik voor minder dan ik wil verdienen niet kom werken, hoe leuk en uitdagend me dit ook lijkt moet ik er zelf wel “een beter gevoel” aan over houden. Als ik thuiskom met een bod van een nieuwe werkgever: -200€ weer 25 minuten fietsen en lease auto weg denk ik dat hier thuis gevraagd word hoe hard de molenwiek mij geraakt heeft.

Ik ontvang in mijn sector wel eens een aanbod, maar het is lastig om A ) korter op een nieuwe baan te zitten als je 13 minuten reistijd hebt enkele reis. B ) inkomen thuis al deels afvangt met nevenactiviteiten (eigen onderneming) C ) ik werk ergens puur vanwege de sfeer en dat zit nu nog goed.

Je moet jezelf afvragen of je heel dit topic het waard vind (die energie) terwijl je juist “blij” moet worden van je werk. Geloof me of je nu 20 of 40 bent - werken moet je nog wel eventjes dus houd het vooral leuk, uitdagend en zorg dat je privé op orde blijft. Dat lijkt met dit aanbod wat je hebt ontvangen niet het geval, anders zou je in mijn ogen hier om advies komen hoe je bijv je tegenbod zou aanvliegen.
Pagina: 1 2 3 Laatste