Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Katmi schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

Zoals welke?
Enige namen die ik altijd voorbij zie komen zijn USA of dergelijke waar ook de foto's van staan op Reddit en Discord.

Zover ik weet is er niemand die al heeft gezegd '' hey jongens Bol/Coolblue/GM/Amazon heeft ze al staan in hun warehouse ''
In de Nederlandse magazijnen ga je eerst langs de beveiliging. Mag je vooraf je telefoon in een locker stoppen en doorlopen. Vandaar dat je bijna nooit foto’s ziet opduiken van een medewerker. Toen ik nog in een groot magazijn werkte moest ik s’morgens door een poortje. En s’avonds weer. Telefoon kon je in je pauze pakken. Maar Welligt kan iemand die bv bij coolblue werkt dat bevestigen.

Of beter PostNL, aangezien deze grote bedrijven deze mega orders al klaar zetten bij PostNL en vanuit daar worden ze direct verzonden.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
dubbelposten is niet de bedoeling

[ Voor 96% gewijzigd door BM op 23-10-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
Rivanov schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:49:
10 en 11 November vrijgenomen op het werk zodat ik alvast twee dagen ongestoord kan gaan genieten van m’n Series X. 10 November 10:00 sta ik voor de deur van Mediamarkt Ekkersrijt. Iemand nog meer die daar heeft gereserveerd? :)
Ik ga hem daar ook ophalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Net bij de Media Markt in centrum Antwerpen een XSX besteld, niet eens in de verwachting om hem op launch day te kunnen ophalen maar volgens de verkoper gaat dat geen enkel probleem zijn.

We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
Ace schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:24:
Net bij de Media Markt in centrum Antwerpen een XSX besteld, niet eens in de verwachting om hem op launch day te kunnen ophalen maar volgens de verkoper gaat dat geen enkel probleem zijn.

We gaan het zien.
oh nice :) ik ga eens binnen springen volgende week voor wat games of extra controller

[ Voor 12% gewijzigd door Soussi. op 23-10-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04
The wait is long...
Gelukkig staat mijn MS Polen order dd 26-09-2020 nog steeds erin 😇
Heb steeds meer vertrouwen dat de order binnen gaat komen. Ik vraag me wel af hoe laat het 10-11 binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
austin_77 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:23:
The wait is long...
Gelukkig staat mijn MS Polen order dd 26-09-2020 nog steeds erin 😇
Heb steeds meer vertrouwen dat de order binnen gaat komen. Ik vraag me wel af hoe laat het 10-11 binnenkomt.
Hoe laat is UPS gemiddeld bij je? Rond die tijd + ietsje later. Zou vast een drukke dag zijn met al die Xboxen

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist via Whatsapp maar even een berichtje gestuurd naar Mediamarkt Ekkersrijt met vraag of ze al wat meer informatie / duidelijkheid hebben over fysieke reserveringen. Sta als tweede op de lijst, dus verwacht geen problemen .. maar zou graag wat bevestiging horen vanuit de winkel. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirjax77
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-03 00:27
Rivanov schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:31:
Zojuist via Whatsapp maar even een berichtje gestuurd naar Mediamarkt Ekkersrijt met vraag of ze al wat meer informatie / duidelijkheid hebben over fysieke reserveringen. Sta als tweede op de lijst, dus verwacht geen problemen .. maar zou graag wat bevestiging horen vanuit de winkel. :)
En al wat wijzer?
Ik heb mijn console online besteld, haal hem in de winkel op. Lijkt mij dat ze consoles ongeveer rond dezelfde tijd aan winkels leveren..

Vraag me ook af wat ze gaan doen met evt komende lockdown, blijven ze open of alleen afhaalbalie? En zo niet gaan ze op tijd communiceren hoe ze het dan verder gaan oplossen (lees versturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Kadardar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Hoe laat is UPS gemiddeld bij je? Rond die tijd + ietsje later. Zou vast een drukke dag zijn met al die Xboxen
Weinig ervaring met UPS dus geen zicht op een tijdstip 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sirjax77 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:57:
[...]

En al wat wijzer?
Ik heb mijn console online besteld, haal hem in de winkel op. Lijkt mij dat ze consoles ongeveer rond dezelfde tijd aan winkels leveren..

Vraag me ook af wat ze gaan doen met evt komende lockdown, blijven ze open of alleen afhaalbalie? En zo niet gaan ze op tijd communiceren hoe ze het dan verder gaan oplossen (lees versturen).
Dit is de reactie die ik zojuist ontving.

Goedemorgen Rick, Ik kan je helaas niet vertellen op welke plek je staat. Collega's mogen dat officieel ook niet. maar als de medewerker op de afdeling dit gezegd heeft dan kan je er zeker vanuit gaan dat dit inderdaad zo is. Zodra er meer bekend is over de voorraad die wij krijgen, zal u op de hoogte gehouden worden. Dit zal zo één dag voor de release zijn (normaal gesproken). Het is daarom vrij normaal dat je nog niks gehoord hebt.

Lekker algemeen en nietszeggend dus. :+
Beste is om naar de gamesafdeling zelf te lopen denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 26-10-2020 10:57 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirjax77
Rivanov schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Dit is de reactie die ik zojuist ontving.

Goedemorgen Rick, Ik kan je helaas niet vertellen op welke plek je staat. Collega's mogen dat officieel ook niet. maar als de medewerker op de afdeling dit gezegd heeft dan kan je er zeker vanuit gaan dat dit inderdaad zo is. Zodra er meer bekend is over de voorraad die wij krijgen, zal u op de hoogte gehouden worden. Dit zal zo één dag voor de release zijn (normaal gesproken). Het is daarom vrij normaal dat je nog niks gehoord hebt.

Lekker algemeen en nietszeggend dus. :+
Beste is om naar de gamesafdeling zelf te lopen denk ik.
Dan wachten we wel af, toen ik bestelde stond er "online op voorraad" en "op 10-11-2020 thuisbezorgd " ga ervan uit dat t wel goed komt👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
Ik heb zaterdag een preorder gedaan bij de MediaMarkt Apeldoorn. Ik was 18e en ze zouden er 11 binnen krijgen.. hopen dat de voorraad snel bij komt. (Ik was sowieso laat en ik hoef niet per se on launch hem binnen te hebben)

Overigens was dat een wereld van verschil met de lijst van PlayStations. Hij had een lijst van 150 mensen en uit m'n hoofd maar tientallen die hij zou binnen krijgen.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

sirjax77 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:33:
[...]
Dan wachten we wel af, toen ik bestelde stond er "online op voorraad" en "op 10-11-2020 thuisbezorgd " ga ervan uit dat t wel goed komt👍
Denk uberhaupt dat de mensen die bij MM al volledig betaald hebben hem sowieso op release krijgen, want zolang er daadwerkelijk voorraad was (of in ieder geval zo leek het) moest volledig betaald worden. Daarna werden het pre-orders met een 50 euro aanbetaling.

Er staat ook nog
Pre-order nu, 9-11-20 direct thuisbezorgd
en
Je bestelling is aangemaakt en wordt voorbereid voor verzending.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 14:39

Jasmijn22

& Ravenwood

Melantrix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:44:
Ik heb zaterdag een preorder gedaan bij de MediaMarkt Apeldoorn. Ik was 18e en ze zouden er 11 binnen krijgen.. hopen dat de voorraad snel bij komt. (Ik was sowieso laat en ik hoef niet per se on launch hem binnen te hebben)

Overigens was dat een wereld van verschil met de lijst van PlayStations. Hij had een lijst van 150 mensen en uit m'n hoofd maar tientallen die hij zou binnen krijgen.
Ik heb net even naar MM Apeldoorn gebeld want daar heb ik ook gepreorderd maar ze weten nog helemaal niet hoe veel ze er gaan krijgen. Dat weten ze pas 3 dagen van tevoren, dat was mij ook al tijdens de pre order gemeld. Dus hoe jij aan die 11 komt vraag ik mij af, diegene van de afdeling daar zegt dat wat je zegt onzin is. 11 lijkt mij ook wel erg weinig voor zo'n groot filiaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasmijn22 op 26-10-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Melantrix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:44:
Ja, heel de verkoop is een wereld van verschil, de Xbox kan je al sinds de eerste Xbox One gewoon direct bij MS kopen, daar hoef je helemaal geen andere kanalen voor op te zoeken. MS zelf verkoopt duizenden en duizenden van die dingen via hun eigen site, totaal geen vergelijking mogelijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirjax77
MK_ schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Denk uberhaupt dat de mensen die bij MM al volledig betaald hebben hem sowieso op release krijgen, want zolang er daadwerkelijk voorraad was (of in ieder geval zo leek het) moest volledig betaald worden. Daarna werden het pre-orders met een 50 euro aanbetaling.

Er staat ook nog

[...]
en
[...]
Klopt dat laatste over dat ie voorbereid wordt voor verzending naar t filiaal staat ook onder mijn order, en idd, ik heb hem al volledig betaald bij preorder.

[ Voor 5% gewijzigd door sirjax77 op 26-10-2020 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Jasmijn22 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Ik heb net even naar MM Apeldoorn gebeld want daar heb ik ook gepreorderd maar ze weten nog helemaal niet hoe veel ze er gaan krijgen. Dat weten ze pas 3 dagen van tevoren, dat was mij ook al tijdens de pre order gemeld. Dus hoe jij aan die 11 komt vraag ik mij af, diegene van de afdeling daar zegt dat wat je zegt onzin is. 11 lijkt mij ook wel erg weinig voor zo'n groot filiaal.
Lol, don't shoot de messenger. Ik heb een hele tijd staan praten met die kerel en hij zei dat ie er 11 kreeg. Als hij loopt te liegen is dat niet mijn probleem.

Overigens is wat hier boven ook gezegd wordt hier op van toepassing: in de winkel krijg je andere info dan als je belt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Melantrix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Lol, don't shoot de messenger. Ik heb een hele tijd staan praten met die kerel en hij zei dat ie er 11 kreeg. Als hij loopt te liegen is dat niet mijn probleem.

Overigens is wat hier boven ook gezegd wordt hier op van toepassing: in de winkel krijg je andere info dan als je belt.
Ik belde rechtstreeks naar de afdeling. Ik sprak diezelfde kerel. Raar verhaal als hij verschillende informatie verspreidt. Hij zei letterlijk tegen mij dat je gewoon interessant aan het doen was. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Jasmijn22 op 26-10-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MK_ schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Er staat ook nog

[...]
en
[...]
Niemand heeft volledig betaald bij de Mediamarkt, bij een fysieke reservering. Enkel de € 50,- aanbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildebeast
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:19
@MK_
ik heb ook gelijk moeten betalen bij MM online (499,00)
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:46

Vagax

Hehe

Kwam weer even het draad kijken over mijn Poolse bestelling.
Mijne staat nog altijd op Pending (stond volgens mij eerst nog op Processing). Had hem 28-9-2020 besteld.

Het zou mij helaas niet verassen als hij straks toch geannuleerd wordt

[ Voor 19% gewijzigd door Vagax op 26-10-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n Bol.com bestelling staat nog steeds op: Wordt 10 november 2020 bezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Drvagax schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:16:
Kwam weer even het draad kijken over mijn Poolse bestelling.
Mijne staat nog altijd op Pending (stond volgens mij eerst nog op Processing). Had hem 28-9-2020 besteld.

Het zou mij helaas niet verassen als hij straks toch geannuleerd wordt
Tja, het blijft gokken natuurlijk, maar ik heb goede hoop. Ze hebben immers al wat orders geannuleerd en die van ons staan er nog steeds. Wellicht hebben ze vooral order geannuleerd met rare gefingeerde adressen?

Ik zou niet weten waarom ze "last minute" nog een batch zouden gaan cancellen, maar uiteraard is de wens hier de vader van de gedachte

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inaseeri69
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04-2021
Aankomende weekend komen we achter of het gaat lukken vanuit Microsoft Store Polen, want dan wordt het bedrag afgeschreven van je rekening. Als alles klopt krijg je een mailtje dat je betaald hebt.

Voor de mensen die hun order op Pending (Behandeling) hebben staan ga ik vanuit dat die wordt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
inaseeri69 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:21:
Aankomende weekend komen we achter of het gaat lukken vanuit Microsoft Store Polen, want dan wordt het bedrag afgeschreven van je rekening. Als alles klopt krijg je een mailtje dat je betaald hebt.

Voor de mensen die hun order op Pending (Behandeling) hebben staan ga ik vanuit dat die wordt opgestuurd.
Mag hopen van wel 😅
Geld staat al op mn Paypal dus moet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wat is nu eigenlijk een samenvatting van (vrij consistente) mededelingen vanuit Mediamarkt? Er zijn een hoop vestigingen en er doen verschillende versies van 'feiten' de ronde. Over het algemeen lees ik dat men niet weet hoeveel exemplaren precies verwacht kunnen worden. Interessant is waarom sommige medewerkers toch uitspraken doen over aantallen.

-Is er bv een datum die vaker naar voren komt waarop Mediamarkt weet hoeveel exemplaren er binnen komen?
-Op welke manier wordt er vervolgens contact opgenomen met mensen die op de preorderlijst staan? Als je niet bij de eerste lichting zit, wil je dat ook weten.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
wilmundo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:49:
Wat is nu eigenlijk een samenvatting van (vrij consistente) mededelingen vanuit Mediamarkt? Er zijn een hoop vestigingen en er doen verschillende versies van 'feiten' de ronde. Over het algemeen lees ik dat men niet weet hoeveel exemplaren precies verwacht kunnen worden. Interessant is waarom sommige medewerkers toch uitspraken doen over aantallen.

-Is er bv een datum die vaker naar voren komt waarop Mediamarkt weet hoeveel exemplaren er binnen komen?
-Op welke manier wordt er vervolgens contact opgenomen met mensen die op de preorderlijst staan? Als je niet bij de eerste lichting zit, wil je dat ook weten.
Simpel. Verkopers krijgen een % van hun sales. Hoe meer sales iemand maakt hoe meer geld de verkoper krijgt. Als ik tegen jou zeg ik weet niet of ik er genoeg krijg loop jij de winkel uit op zoek naar de volgende winkel. Zeg ik ik krijg er 50 en als je nu reserveert krijg je er 1 op launch day is een grote kans dat jij gaat reserveren. Ik zou verkopers nooit bij hun woord geloven. Daarom hoor jee nu ook vaker. De KANS is groot. Maar dat de kans groot is is geen garantie dat je hem ook krijgt.

Wat schiet Media Markt als naam er mee op? Vrij weinig naast een slechte naam en behalve een paar 100/1000 preorders met een aanbetaling waar ze over kunnen rentenieren. De verkoper krijgt wel wat lekkers einde van de maand en die zou het aan ze reet roesten was er met de mediamarkt gebeurd qua naam. De naam is zo groot dat ene paar preorders die fout gaan echt het bedrijf niet over de kop laten gaan. :)

-- waarschijnlijk weten ze de echte aantallen pas de laatste week. Want dan wordt alles verscheept en wordt er bekend gemaakt dat er bijv 1000 beschikbaar komen (ik noem maar iets). Die worden dan verdeeld onder de winkels voor de pre-orders in de winkel en bestellingen via de website komen er bijv. 2000 want hebben ook weer een eigen voorraad die met een naam naar de winkel gaan (afhalen, deze krijgen een e-mail wanneer de winkel bevestigd deze binnen te hebben. Eerder gaan heeft ook GEEN nut want ze gaan niet jou console in de stapel zoeken. Ik waarschuw de afhalers alvast) en op de pakketpost.
Zo ging het ook bij mijn Nintendo Switch op release

Andere vraag kan ik geen antwoord op geven. Is me nog niet gebeurd. Maar ik neem aan dat je.
1. Geen bericht krijgt want ze hebben niets te melden.
2. Je krijgt een e-mailtje/SMSje dat je er niet bij zit om je op de hoogte brengen dat ze het betreuren en dat je het later krijgt met de optie om te annuleren.

[ Voor 6% gewijzigd door Kadardar op 26-10-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
TTHEEBO1 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Tja, het blijft gokken natuurlijk, maar ik heb goede hoop. Ze hebben immers al wat orders geannuleerd en die van ons staan er nog steeds. Wellicht hebben ze vooral order geannuleerd met rare gefingeerde adressen?

Ik zou niet weten waarom ze "last minute" nog een batch zouden gaan cancellen, maar uiteraard is de wens hier de vader van de gedachte
Ik denk dat de orders met factuuradressen in Polen en aflevering in Nederland onder categorie ‘shady’ vallen en dan geannuleerd worden. Althans das mijn wens der gedachte haha. Met de EU regels van kracht dat vrije (online) handel tussen EU landen mag, lijkt het me sterk dat onze orders geannuleerd worden, immers een legitiem MS account waarin factuur en afleveradres hetzelfde zijn met een CC gekoppeld aan het account. Hoe kun je meer legitiem zijn vraag ik me dan af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
austin_77 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

Ik denk dat de orders met factuuradressen in Polen en aflevering in Nederland onder categorie ‘shady’ vallen en dan geannuleerd worden. Althans das mijn wens der gedachte haha. Met de EU regels van kracht dat vrije (online) handel tussen EU landen mag, lijkt het me sterk dat onze orders geannuleerd worden, immers een legitiem MS account waarin factuur en afleveradres hetzelfde zijn met een CC gekoppeld aan het account. Hoe kun je meer legitiem zijn vraag ik me dan af >:)
Dan zou de mijne geannuleerd moeten gaan worden wat ik dus niet hoop.
Ik heb bij factuuradres wel hetzelfde adres als leveringsadres alleen een andere postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
xandoortje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Dan zou de mijne geannuleerd moeten gaan worden wat ik dus niet hoop.
Ik heb bij factuuradres wel hetzelfde adres als leveringsadres alleen een andere postcode.
Mss ben ik te naief, maar waarom zou je bij een MS account de boel (in hiet algemeen, niet bij jou) faken? Ik gebruik mijn MS account ook voor Office 365, Onedrive en al 15 jaar voor Xbox live. Ik zie het dan ook meer als een soort van loyalty voordeel dat ik dan in Polen kan bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_1980
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Vers van de pers!

YouTube: Xbox Series X|S – Official Next-Gen Walkthrough – Full Demo [4K]

[ Voor 6% gewijzigd door Michael_1980 op 26-10-2020 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inaseeri69
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04-2021
[...]

Nee klopt niet helemaal wat je zegt. Het kan wel want anders was je niet door je bestelling heen en kreeg je ook geen bevestiging. Als het niet mocht waren alle orders al geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Kadardar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:27:
[...]Simpel. Verkopers krijgen een % van hun sales.
Ik wist niet dat verkopers bij MM een % krijgen. Dat verklaart idd een hoop.

Overigens gaf iemand hier aan (@thomas-x-1982) dat zijn BCC nog preorders aannam. Ik ben de volgende dag naar een BCC geweest en die gaven aan dat alle preorders al vergeven waren. Zowel in de winkel als online. Is hij online te bestellen, dan kan hij ook in de winkel besteld worden. De genoemde aantallen zouden vanaf dag 1 er al in hebben gestaan. Met de huidige vraag weet 'iedereen' wel dat er ook consoles gescoord kunnen worden bij BCC. De tijd dat ze vooral wasmachines en koelkasten shoven is allang al voorbij. Toch ben ik wel erg benieuwd hoe dat bij hem afloopt.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
[...]

Mijne werd geannuleerd terwijl ik gewoon met creditkaart had betaald. Dus geen verschillende adressen. Maar goed.. degene die ik daarna gelijk weer opnieuw gereserveerd had die staat gelukkig nog steeds in mijn bestellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xandoortje
austin_77 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

Mss ben ik te naief, maar waarom zou je bij een MS account de boel (in hiet algemeen, niet bij jou) faken? Ik gebruik mijn MS account ook voor Office 365, Onedrive en al 15 jaar voor Xbox live. Ik zie het dan ook meer als een soort van loyalty voordeel dat ik dan in Polen kan bestellen :P
Ja hier ook zo'n 13 jaar hetzelfde account voor alles.
Op mijn account staat al jaren meerdere koop adressen (Nederland,Amerika,Brazilië,) en heb daar nooit problemen mee gehad of gehoord met een medewerker als ik weer eens mn xbox moest terug sturen. Werd gewoon gevraagd waar zit je op dit moment en daar gaat ie naar terug.
Ook gebruik ik al jaren dit Paypal account op mn Xbox Profiel waar ik de X mee gekocht heb op de Polen Website.

Ik heb eerlijk gezegd wel goede hoop,ik denk dat de bestelling allang geannuleerd had geworden (26 Sep besteld) als er problemen waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Kadardar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Simpel. Verkopers krijgen een % van hun sales. Hoe meer sales iemand maakt hoe meer geld de verkoper krijgt. Als ik tegen jou zeg ik weet niet of ik er genoeg krijg loop jij de winkel uit op zoek naar de volgende winkel. Zeg ik ik krijg er 50 en als je nu reserveert krijg je er 1 op launch day is een grote kans dat jij gaat reserveren. Ik zou verkopers nooit bij hun woord geloven. Daarom hoor jee nu ook vaker. De KANS is groot. Maar dat de kans groot is is geen garantie dat je hem ook krijgt.

Wat schiet Media Markt als naam er mee op? Vrij weinig naast een slechte naam en behalve een paar 100/1000 preorders met een aanbetaling waar ze over kunnen rentenieren. De verkoper krijgt wel wat lekkers einde van de maand en die zou het aan ze reet roesten was er met de mediamarkt gebeurd qua naam. De naam is zo groot dat ene paar preorders die fout gaan echt het bedrijf niet over de kop laten gaan. :)

-- waarschijnlijk weten ze de echte aantallen pas de laatste week. Want dan wordt alles verscheept en wordt er bekend gemaakt dat er bijv 1000 beschikbaar komen (ik noem maar iets). Die worden dan verdeeld onder de winkels voor de pre-orders in de winkel en bestellingen via de website komen er bijv. 2000 want hebben ook weer een eigen voorraad die met een naam naar de winkel gaan (afhalen, deze krijgen een e-mail wanneer de winkel bevestigd deze binnen te hebben. Eerder gaan heeft ook GEEN nut want ze gaan niet jou console in de stapel zoeken. Ik waarschuw de afhalers alvast) en op de pakketpost.
Zo ging het ook bij mijn Nintendo Switch op release

Andere vraag kan ik geen antwoord op geven. Is me nog niet gebeurd. Maar ik neem aan dat je.
1. Geen bericht krijgt want ze hebben niets te melden.
2. Je krijgt een e-mailtje/SMSje dat je er niet bij zit om je op de hoogte brengen dat ze het betreuren en dat je het later krijgt met de optie om te annuleren.
Volgens mij is de samenvatting dat er geen samenvatting te maken is. Ik ga hier niet het hele verhaal woord voor woord navertellen maar het gesprek wat ik met de beste MediaMarkt man had kwam mij legitiem over. Wellicht is het een grove inschatting oid geweest maar ik geloof wel dat ik 18e ben en dat er maar 11 binnen komen. Als dat er straks 10, 15 of 25 zijn is dat voor mij prima, ik heb me toch al ingesteld op t feit dat ik hem later krijg.

Het verhaal verschilt gewoon per winkel en per medewerker. Ik denk dat als je nu naar een winkel gaat en je op de lijst zet je moet rekenen op iig niet launch day, en als het mee zit voor kerst.

Overigens zei hij ook dat ik op de hoogte gehouden zou worden via mail/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Melantrix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Volgens mij is de samenvatting dat er geen samenvatting te maken is. Ik ga hier niet het hele verhaal woord voor woord navertellen maar het gesprek wat ik met de beste MediaMarkt man had kwam mij legitiem over. Wellicht is het een grove inschatting oid geweest maar ik geloof wel dat ik 18e ben en dat er maar 11 binnen komen. Als dat er straks 10, 15 of 25 zijn is dat voor mij prima, ik heb me toch al ingesteld op t feit dat ik hem later krijg.

Het verhaal verschilt gewoon per winkel en per medewerker. Ik denk dat als je nu naar een winkel gaat en je op de lijst zet je moet rekenen op iig niet launch day, en als het mee zit voor kerst.

Overigens zei hij ook dat ik op de hoogte gehouden zou worden via mail/telefoon.
Ik twijfel niet over de plaats dat je staat op de lijst. Ik twijfel alleen of de verhalen wel kloppen hoeveel ze er krijgen. Want volgens mij als je nu aan mediamarkt op twitter zou vragen hoeveel voorraad iedere winkel krijgt er een algemeen antwoord komt als dat weten we nog niet. Als de klantenservice momenteel nog niet weet hoeveel ze er krijgen dan gaat een verkoper in de winkel dit ook niet weten, Die doet gewoon een gok hopend dat er X aantal binnenkomen. Vooral Early pre-orders kunnen daar makkelijk voor vallen. Mijn random gok is dat als je al 25+ staat het beste ervan uit kan gaan je niet bij launch zit. Valt het alleen maar mee als je er wel bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Zojuist nog contact gehad met een ander persoon van MM Apeldoorn die vertelde mij het volgende: " Beste, Helaas het nog niet bekend hoeveel aantallen wij ontvangen voor de launch. wij weten het pas bij de launch zelf hoeveel er klaar liggen. Mvg"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Kadardar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

Ik twijfel niet over de plaats dat je staat op de lijst. Ik twijfel alleen of de verhalen wel kloppen hoeveel ze er krijgen. Want volgens mij als je nu aan mediamarkt op twitter zou vragen hoeveel voorraad iedere winkel krijgt er een algemeen antwoord komt als dat weten we nog niet. Als de klantenservice momenteel nog niet weet hoeveel ze er krijgen dan gaat een verkoper in de winkel dit ook niet weten, Die doet gewoon een gok hopend dat er X aantal binnenkomen. Vooral Early pre-orders kunnen daar makkelijk voor vallen. Mijn random gok is dat als je al 25+ staat het beste ervan uit kan gaan je niet bij launch zit. Valt het alleen maar mee als je er wel bijzit.
Klopt. 25 of hoger ga je niet iets op launch krijgen nee.

Wat die man van de MediaMarkt mij ook nog aangaf: als ik vragen had moest ik naar huis 'huis' nummer bellen of appen. Dan kreeg ik antwoorden vanuit de winkel zelf in plaats van de algemene centrale en daar schijnt veel verteld te worden wat niet klopt (dit was los van m'n preorder, was helemaal aan t eind omdat ik er een kaartje voor mee kreeg).

Ik vraag me dus ook af of je moet afgaan van Twitter/call centra van MM en dat je beter kan afgaan op wat de mensen ín de winkel zeggen. Ik heb geen idee, maar ben wel benieuwd naar laten we zeggen 3-4 weken, kijken hoe het nou precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Melantrix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Klopt. 25 of hoger ga je niet iets op launch krijgen nee.

Wat die man van de MediaMarkt mij ook nog aangaf: als ik vragen had moest ik naar huis 'huis' nummer bellen of appen. Dan kreeg ik antwoorden vanuit de winkel zelf in plaats van de algemene centrale en daar schijnt veel verteld te worden wat niet klopt (dit was los van m'n preorder, was helemaal aan t eind omdat ik er een kaartje voor mee kreeg).

Ik vraag me dus ook af of je moet afgaan van Twitter/call centra van MM en dat je beter kan afgaan op wat de mensen ín de winkel zeggen. Ik heb geen idee, maar ben wel benieuwd naar laten we zeggen 3-4 weken, kijken hoe het nou precies zit.
Same here, dat nummer heb ik ook. Daarmee heb ik ook zojuist geapped. Het mysterie zal zich vanzelf ontrafelen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 00:29
Ik vermoed dat alleen de medewerkers van het centrale magazijn van MM het weten en de inkoopmedewerkers van de MM winkels zelf. Het zijn allemaal franchisenemers dus die online klantenservice zal er weinig zicht op hebben, behalve voor de online orders misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:43
Kadardar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

Ik was dit weekend bij de MM Middelburg binnengelopen. Ik liep naar de game-afdeling, daar was op dat moment niemand. Ik vroeg de eerste de beste verkoopmedewerker of ik een Xbox series X kon pre-roderen. Sure geen probleem. Tijdens het opstellen van de reservering vroeg ik of hij wist hoe groot de lijst was en hoeveel ze verwachtten binnen te krijgen. Hij belde vervolgens zijn collega van de game-afdeling. Die kwam erbij en wist in het systeem in te loggen en de voorraad in te lezen (althans wat het systeem sinds een aantal dagen aangaf). Wat ik hoorde en zag (ik keek mee op het scherm) is dat er 20 pre-orders waren (overigens bijna 200 voor PS5 :? ) en dat er 15 Xbox series X exemplaren binnen zouden komen. Hij was hier heel duidelijk in. Kleine kans dat je erbij zit. Moet hopen dat er mensen een dubbele reservering hebben/niet komen opdagen. Kortom misschien verschilt het per medewerker wat ze kunnen inzien of willen delen.. Help desk gaat sowieso dergelijke info niet willen delen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
BlowFish schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Ik was dit weekend bij de MM Middelburg binnengelopen. Ik liep naar de game-afdeling, daar was op dat moment niemand. Ik vroeg de eerste de beste verkoopmedewerker of ik een Xbox series X kon pre-roderen. Sure geen probleem. Tijdens het opstellen van de reservering vroeg ik of hij wist hoe groot de lijst was en hoeveel ze verwachtten binnen te krijgen. Hij belde vervolgens zijn collega van de game-afdeling. Die kwam erbij en wist in het systeem in te loggen en de voorraad in te lezen (althans wat het systeem sinds een aantal dagen aangaf). Wat ik hoorde en zag (ik keek mee op het scherm) is dat er 20 pre-orders waren (overigens bijna 200 voor PS5 :? ) en dat er 15 Xbox series X exemplaren binnen zouden komen. Hij was hier heel duidelijk in. Kleine kans dat je erbij zit. Moet hopen dat er mensen een dubbele reservering hebben/niet komen opdagen. Kortom misschien verschilt het per medewerker wat ze kunnen inzien of willen delen.. Help desk gaat sowieso dergelijke info niet willen delen is mijn ervaring.
Ik was ook ongeveer een week geleden bij de MM middelburg geweest. Toen ik vroeg of ik nog een series x kon pre-orderen zei hij dat dat kon maar zei ook gelijk zonder twijfel dat ik hem niet op 10 november zo krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
BlowFish schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Blijft raar dat een algemene helpdesk (social media) dan niet kan aangeven hoeveel een winkel krijgt en er in het systeem een aantal gecommuniceerd kan worden.

Dat de lijst aan PS5's groter is verbaasd me eigenlijk niets. Totaal verkochte units PS4 en XB1 zijn redelijk groot en dat zou in Nederland niet veel anders zijn. Meeste kopen nu toch een opvolging van wat ze al hebben omdat ze dan toch nog die vorige gen games mee kunnen nemen en spelen op een snellere machine zoals Xbox al doet vanaf de 360.

EDIT: Nu ik erover nadenk heb ik ooit begrepen van een Intertoys dat ze ook dachten een minimum aantal te krijgen. Geloof dat ze bij de PS4 dachten er 5 te krijgen (stond 7de) maar dat werden er uiteindelijk 0. Pas bij de 2de lading kregen ze er 8 geloof ik (alweer 7 jaar geleden dus pin me niet vast op de aantallen die ze kregen). Dus het nummer kan ook niet kloppen in het systeem.

Maar goed we zullen het zien. Gewoon geduldig afwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Kadardar op 26-10-2020 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
@Kadardar het is niet vreemd als je weet dat de online shop en zowat alle mediamarkten los staan van elkaar. De mediamarkt is een franchise organisatie en zoals alle franchise organisaties weten ze vrijwel niets van wat de winkels doen afgezien van wat centraal wordt ingekocht, maar dan moet het wel 1) centraal worden ingekocht en moet ook nog via andere kanalen en 2) worden gecommuniceerd vanuit het centrale magazijn naar de marketing/PR afdeling.
Het zal het eerste bedrijf niet zijn waarbij 2 niet gebeurd en iedereen ook 1 doet, omdat ze door de franchise organisatie genaaid worden doordat deze alle inkoopvoordelen zelf opstrijkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 26-10-2020 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:48
Ik heb 2 reserveringen lopen, 1 bij MS Polen en 1 bij MediaMarkt in de winkel zelf. Indien ik ze allebei op launch day krijg, bied ik 1 ter overname aan voor hetzelfde bedrag aan een mede Tweakers die achter het net heeft gevist.

Ben toch bang dat op MP straks weer exemplaren staan voor woeker prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Caelorum schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:52:
@Kadardar het is niet vreemd als je weet dat de online shop en zowat alle mediamarkten los staan van elkaar. De mediamarkt is een franchise organisatie en zoals alle franchise organisaties weten ze vrijwel niets van wat de winkels doen afgezien van wat centraal wordt ingekocht, maar dan moet het wel 1) centraal worden ingekocht en moet ook nog via andere kanalen en 2) worden gecommuniceerd vanuit het centrale magazijn naar de marketing/PR afdeling.
Het zal het eerste bedrijf niet zijn waarbij 2 niet gebeurd en iedereen ook 1 doet, omdat ze door de franchise organisatie genaaid worden doordat deze alle inkoopvoordelen zelf opstrijkt.
Dat bewijst wel waarom er niets duidelijk is onderling. Enige wat ik hoop voor velen is dat de cijfers die ze door hebben gekregen ook kloppen en als je in de eerste lading zou zitten deze ook krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Kadardar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:06:
[...]

Dat bewijst wel waarom er niets duidelijk is onderling. Enige wat ik hoop voor velen is dat de cijfers die ze door hebben gekregen ook kloppen en als je in de eerste lading zou zitten deze ook krijgt.
Ik hoop dat de cijfers hoger liggen, 11 stuks, 15 stuks. Dat zijn wel bizar weinig units voor zulke grote winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kadardar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:06:
[...]Dat bewijst wel waarom er niets duidelijk is onderling. [...]
Valt wel mee hoor. Ik heb geen inkijk in hoe het achter de schermen er aan toe gaat bij de MM, dus ze kunnen ook 1 van de weinige fatsoenlijke franchiseorganisaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Jasmijn22 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Ik hoop dat de cijfers hoger liggen, 11 stuks, 15 stuks. Dat zijn wel bizar weinig units voor zulke grote winkels.
Dat is ook iets wat ik hoop. Maar goed we leven in een rare tijd dus het zou me niet verbazen als productie van de Xbox Series wel een inkak moment heeft gehad. Andere kamp heeft ook niet veel bijzondere aantallen.

Kan ook zijn dat we in een klein landje leven die gewoon niet top prio heeft van beide bedrijven. Misschien zijn de aantallen in Duitsland wel veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:24
Jasmijn22 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Zijn dat niet het aantal wat ze zelf nog kunnen verkopen, naast wat er online is besteld en bij de filiaal wordt opgehaald? Ik kan me bij de One X herinneren dat ik m’n online pre-order bij de servicebalie moest ophalen en stond ook op mijn naam.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik heb een Xbox Series X 'besteld' bij een MediaMarkt-filiaal afgelopen vrijdag. Zoals hier vaker gemeld: vijftig euro aanbetalen, je komt op een bestellijst en dan is het afwachten of je hem bij release binnenkrijgt. Prima verder, dat wist ik.

Iets wat ik niet zo 1,2,3 kon vinden op de één of andere manier: kan je deze 'bestelling' annuleren en die vijftig euro aanbetaling terugkrijgen? Dat heb ik nergens echt concreet kunnen vinden. In een geval dat ik ergens anders dat ding eerder kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soccer98 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:21:
Ik heb een Xbox Series X 'besteld' bij een MediaMarkt-filiaal afgelopen vrijdag. Zoals hier vaker gemeld: vijftig euro aanbetalen, je komt op een bestellijst en dan is het afwachten of je hem bij release binnenkrijgt. Prima verder, dat wist ik.

Iets wat ik niet zo 1,2,3 kon vinden op de één of andere manier: kan je deze 'bestelling' annuleren en die vijftig euro aanbetaling terugkrijgen? Dat heb ik nergens echt concreet kunnen vinden. In een geval dat ik ergens anders dat ding eerder kan krijgen.
Ja, dat kan gewoon. Dat vertelde de desbetreffende medewerker bij “mijn” Mediamarkt ook,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
airwolf83 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

Ik was ook ongeveer een week geleden bij de MM middelburg geweest. Toen ik vroeg of ik nog een series x kon pre-orderen zei hij dat dat kon maar zei ook gelijk zonder twijfel dat ik hem niet op 10 november zo krijgen.
Jammer. Ik sta 16e, is 17e omdat er al 16 opstonden.

[ Voor 4% gewijzigd door carpebios op 27-10-2020 08:09 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 13:16
Mijn bestelde Series S staat nog steeds op levering 10 november in mijn bol.com account.
Inclusief extra controller trouwens.
Van waar al die paniek? :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

jaspernts schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:06:
Mijn bestelde Series S staat nog steeds op levering 10 november in mijn bol.com account.
Inclusief extra controller trouwens.
Van waar al die paniek? :X
Dat komt omdat niemand de series S wil. Die kun je overal nog bestellen voor 10 november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 10:09
Jasmijn22 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Dat komt omdat niemand de series S wil. Die kun je overal nog bestellen voor 10 november.
Haha wat een onzin. Zijn best een aantal mensen om mij heen die Series S hebben besteld. En ik snap zij wel. Zij hebben een 1080p-monitor. Ik heb overigens een Series X gepreorderd bij MM. Denk niet dat ik de console op tijd thuis heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:03
Lol.. Hier ook gewoon een Series S besteld hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Er zijn genoeg mensen die een Series S hebben gepre-ordered, echter is in absolute aantallen de series X wss vaker besteld.

Tuurlijk blijft dit koffiedik kijken want niemand weet de exacte aantallen. Het zou kunnen dat Xbox 3 keer zoveel series S units heeft.. we zullen het 10 november weten!! Nog eventjes wachten lui :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Zeggen dat niemand de S wilt is een beetje overdreven. Zijn wel een aantal mensen die de S willen en daar ook bewust de keuze voor maken. De meeste die mogelijk geen console krijgen op launch zijn de X kopers omdat ze uitverkocht zijn.

Ben zelf een X koper. Ik wil niet alleen afhankelijk zijn van store sales en er is ook wel behoefte aan een nieuwe 4k monitor en later TV. Maar ik wacht even tot het wat meer gemeengoed is geworden qua minimaal 34 inch en HDMI 2.1 op monitoren.

[ Voor 3% gewijzigd door Kadardar op 27-10-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
volgens mij wil niemand de S ... de x is stukken beter en gewilder

https://www.amazon.nl/Mic...x-Series-S/dp/B087VM5XC6/

hier kan je de s gewoon nog bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Aggressor schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:32:
volgens mij wil niemand de S ... de x is stukken beter en gewilder

https://www.amazon.nl/Mic...x-Series-S/dp/B087VM5XC6/

hier kan je de s gewoon nog bestellen
Overal kun je de S nog makkelijk krijgen. Die paar gevallen hier die wel een S willen zijn niet echt representatief. Nu ook naar buiten komt dat sommige S games niet alleen resolutie downgraded zijn maar ook raytracing gaan missen zal die steeds minder populair worden vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De S is ook niet bedoeld voor mensen die pre-orderen (althans niet in landen als Nederland met een hoge welvaart) De S is bedoelt voor de hele generatie.

https://micky.com.au/phil...ox-series-s-to-sell-more/

de ouders die hun kinderen best een console willen geven maar voor wie 500 euro echt een brug te ver is. De mensen die wel eens een spelletje willen spelen maar niet geinteresseerd zijn in het beste van het beste. De grote massa. Niet die 10-15 miljoen aan het begin van de generatie, maar die 100-150 miljoen daarna.

Mensen die hier komen, en mensen die staan te springen om een next gen kopen de X ja. Maar dat is niet de massa. Ik heb een paar weken terug nog echt heel erg op iemand moeten inpraten om geen one S te kopen... (ja dat was terecht van mij :P en heb hem inderdaad kunnen overtuigen om gewoon de Series S te kopen)

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-10-2020 09:49 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Jasmijn22 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Overal kun je de S nog makkelijk krijgen. Die paar gevallen hier die wel een S willen zijn niet echt representatief. Nu ook naar buiten komt dat sommige S games niet alleen resolutie downgraded zijn maar ook raytracing gaan missen zal die steeds minder populair worden vrees ik.
eh, bron voor die RT claim graag? Afaik krijgt de Series S gewoon RT op de lagere resolutie. Dat is nu juist het doel. Zelfde prestaties en dergelijke, maar op een lagere resolutie. (Dat 1 spel het niet heeft wil niet zeggen dat dat de standaard wordt.)

https://www.windowscentra...0-fps-ray-tracing-support

[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-10-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:51:
[...]

eh, bron voor die RT claim graag? Afaik krijgt de Series S gewoon RT op de lagere resolutie. Dat is nu juist het doel. Zelfde prestaties en dergelijke, maar op een lagere resolutie. (Dat 1 spel het niet heeft wil niet zeggen dat dat de standaard wordt.)

https://www.windowscentra...0-fps-ray-tracing-support
"The Devil May Cry Twitter account has released an update about the Xbox Series X/S version of Special Edition, making it clear that the Series S will not, in fact, support ray tracing"

https://www.gamespot.com/...20support%20ray%20tracing.

Is nog maar het begin. Tenzij je games op 900p wil gaan renderen op de S zal RT in veel gevallen wegvallen voor de S. De gpu in combinatie met de tragere core-clock van de CPU zal in veel gevallen een bottle zijn voor RT. En developers kiezen liever voor 1080/1440p zonder RT dan een dermate onscherpe presentatie neerzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Jasmijn22 op 27-10-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:48:
De S is ook niet bedoeld voor mensen die pre-orderen (althans niet in landen als Nederland met een hoge welvaart) De S is bedoelt voor de hele generatie.

https://micky.com.au/phil...ox-series-s-to-sell-more/

de ouders die hun kinderen best een console willen geven maar voor wie 500 euro echt een brug te ver is. De mensen die wel eens een spelletje willen spelen maar niet geinteresseerd zijn in het beste van het beste. De grote massa. Niet die 10-15 miljoen aan het begin van de generatie, maar die 100-150 miljoen daarna.

Mensen die hier komen, en mensen die staan te springen om een next gen kopen de X ja. Maar dat is niet de massa. Ik heb een paar weken terug nog echt heel erg op iemand moeten inpraten om geen one S te kopen... (ja dat was terecht van mij :P en heb hem inderdaad kunnen overtuigen om gewoon de Series S te kopen)
Ik denk echt dat dit gewoon niet zo gaat werken. Microsoft heeft immers concurrentie in eigen huis met de Xbox One S die nog gewoon geproduceerd wordt en veruit het goedkoopste is (logisch natuurlijk). Je merkt het ook op Marktplaats. Het verschil in prijs tussen een gebruikte One S en One X is eigenlijk bizar klein, gekeken naar het verschil in performance. Men kijkt gewoon puur naar het prijskaartje. En dan is een Series S nog steeds erg duur. En veel minder praktisch, want geen disc drive.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Rossi46 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Ik denk echt dat dit gewoon niet zo gaat werken. Microsoft heeft immers concurrentie in eigen huis met de Xbox One S die nog gewoon geproduceerd wordt en veruit het goedkoopste is (logisch natuurlijk). Je merkt het ook op Marktplaats. Het verschil in prijs tussen een gebruikte One S en One X is eigenlijk bizar klein, gekeken naar het verschil in performance. Men kijkt gewoon puur naar het prijskaartje. En dan is een Series S nog steeds erg duur. En veel minder praktisch, want geen disc drive.
Eens. Ik denk dat de S straks het kindje met de rode haren wordt in de console markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rossi46 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

De 360 werd geproduceerd tot 2016 nieuws: Microsoft stopt na ruim tien jaar met productie van Xbox 360 Maar niet voor landen als Nederland. Ik verwacht dat MS hier dus gewoon die strategie gaat herhalen. Vooral voor mindere welvarende landen wordt de One S nog geproduceerd, de rijkere landen krijgen alleen de Series modellen.
Daarnaast zal de one S natuurlijk binnen een jaar of 2 a 3 steeds minder nieuwe spellen krijgen. Dat gaat dan echt wel invloed hebben. Maar we gaan het zien, om de een of andere reden verwacht ik toch meer van de voorspellende gave van MS zelf dan van mensen hier op een forum in het rijke Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
ArthurMorgan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:06:
[...]

De 360 werd geproduceerd tot 2016 nieuws: Microsoft stopt na ruim tien jaar met productie van Xbox 360 Maar niet voor landen als Nederland. Ik verwacht dat MS hier dus gewoon die strategie gaat herhalen. Vooral voor mindere welvarende landen wordt de One S nog geproduceerd, de rijkere landen krijgen alleen de Series modellen.
Daarnaast zal de one S natuurlijk binnen een jaar of 2 a 3 steeds minder nieuwe spellen krijgen. Dat gaat dan echt wel invloed hebben. Maar we gaan het zien, om de een of andere reden verwacht ik toch meer van de voorspellende gave van MS zelf dan van mensen hier op een forum in het rijke Nederland ;)
Het is niet de voorspellende gave van Microsoft, het is het pushen van een systeem zonder disc drive (daar is MS giga bij gebaad) die ook nog eens goedkoper is dan de PS5 DE (want significant goedkopere hardware). Op die manier proberen ze twee vliegen in één klap te slaan.

Met de One S 'digital only' hebben ze dat voor het eerst geprobeerd, maar dat was een dermate kansloze propositie dat echt geen hond dat ding heeft aangeschaft.

Nu met Series S is het al iets interessanter, omdat er geen vergelijkbaar product is met disc drive. Maar het blijft allemaal erg wankel. Duurder/beter met disc kan (XSX), goedkoper/minder goed met disc kan ook (XOS).
Ze leunen enorm op Game Pass, wat momenteel een succes lijkt omdat het feitelijk gratis is. Ja, dan wordt alles een succes. Maar die prijs gaat omhoog natuurlijk. Daarbij komt het gros van de games na launch nog lang niet in Game Pass. Kijk maar naar alles wat momenteel uitkomt (AC, Watch Dogs, Fifa, Dirt 5, CoD Cold War, etc-etc-etc). Allemaal games die je gewoon los moet kopen en waarbij je dubbel de hoofdprijs betaalt op een 'disc only' console.

De rekensom XSS zonder disc versus XOS/XSX met disc is zo nadelig voor een XSS dat ik echt niet inzie waarom de XSS zo'n succes zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 09:50
Kreeg net een mailtje van amazon.de dat de Series X weer te bestellen was... Dus ik ff klikken en ja hoor, leek er wel op. Helaas lukte het mij niet om hem in de winkelwagen te krijgen, wat ik ook probeerde. Misschien omdat ik een NL klant ben met NL adres. Na een paar keer klikken stond hij daarna op "niet meer beschikbaar". Was dus van korte duur...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Rossi46 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

Het is niet de voorspellende gave van Microsoft, het is het pushen van een systeem zonder disc drive (daar is MS giga bij gebaad) die ook nog eens goedkoper is dan de PS5 DE (want significant goedkopere hardware). Op die manier proberen ze twee vliegen in één klap te slaan.

Met de One S 'digital only' hebben ze dat voor het eerst geprobeerd, maar dat was een dermate kansloze propositie dat echt geen hond dat ding heeft aangeschaft.

Nu met Series S is het al iets interessanter, omdat er geen vergelijkbaar product is met disc drive. Maar het blijft allemaal erg wankel. Duurder/beter met disc kan (XSX), goedkoper/minder goed met disc kan ook (XOS).
Ze leunen enorm op Game Pass, wat momenteel een succes lijkt omdat het feitelijk gratis is. Ja, dan wordt alles een succes. Maar die prijs gaat omhoog natuurlijk. Daarbij komt het gros van de games na launch nog lang niet in Game Pass. Kijk maar naar alles wat momenteel uitkomt (AC, Watch Dogs, Fifa, Dirt 5, CoD Cold War, etc-etc-etc). Allemaal games die je gewoon los moet kopen en waarbij je dubbel de hoofdprijs betaalt op een 'disc only' console.

De rekensom XSS zonder disc versus XOS/XSX met disc is zo nadelig voor een XSS dat ik echt niet inzie waarom de XSS zo'n succes zou moeten worden.
Ik kan wel een paar groepen bedenken:
De gamer die niets geeft om prestatie maar wel gewoon lekker wilt gamen zonder fysieke collectie.
De gamer die genoeg heeft aan gamepass.
De gamer/ouder die niet welvarend is maar toch een nieuwe console wilt.
De ouder die een xbox aan een kind geeft met hoofdreden F2P games zoals : Apex, fortnite en warzone.

We moeten niet vergeten dat dit introductie prijzen zijn. Verwacht dat die Series S wel gekelderd is naar 200~250 over een halfjaar waarbij de Series X misschien met geluk een 25~40 is verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:25
Ik meen mij te herinneren toen ik mijn order plaatste bij Microsoft Polen op 7 oktober 2.249 Poland złoty omgerekend zo'n € 507 was. Als ik nu kijk kom ik uit op zo'n € 490, toch leuk meegenomen :)
Zelf heb ik mijn N26 debitcard als betalingsmiddel staan en wordt de actuele koers zonder opslag berekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLT6vMClIVAyJP70VazCsLt8Zp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZKLt607muRILgSxV8lOgzJdw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 18:02
Valux7_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:48:
Ik meen mij te herinneren toen ik mijn order plaatste bij Microsoft Polen op 7 oktober 2.249 Poland złoty omgerekend zo'n € 507 was. Als ik nu kijk kom ik uit op zo'n € 490, toch leuk meegenomen :)
Zelf heb ik mijn N26 debitcard als betalingsmiddel staan en wordt de actuele koers zonder opslag berekend.
[Afbeelding]
Eerst maar eens zorgen dat hij daadwerkelijk afgeschreven en bezorgd wordt ;). Ik was ook op dat bedrag uitgekomen, toch weer mooi meegenomen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
Dan zou het bij Paypal wel heel gunstig worden 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKW2JqGGotzPG3H77di1TOn0TFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vzv4k8Qya5ibuKo7rVPCL0I1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
xandoortje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:59:
Dan zou het bij Paypal wel heel gunstig worden 😁

[Afbeelding]
Lijkt mij eerder afrondings verschil. Paypal heeft 4 cijfers achter de komma waar de google versie er maar 2 achter de komma heeft en ook nog eens naar boven afgerekend wordt.

Het zou vooral gaan om wat je verwerker hanteert.

[ Voor 3% gewijzigd door Kadardar op 27-10-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xandoortje
Kadardar schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:04:
[...]

Lijkt mij eerder afrondings verschil. Paypal heeft 4 cijf ers achter de komma waar de google versie er maar 2 achter de komma heeft.

Het zou vooral gaan om wat je verwerker hanteert.
Het maakt mij eerlijk gezegd niks uit,als ze hem maar opsturen 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 09:52
wilmundo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

Ik wist niet dat verkopers bij MM een % krijgen. Dat verklaart idd een hoop.

Overigens gaf iemand hier aan (@thomas-x-1982) dat zijn BCC nog preorders aannam. Ik ben de volgende dag naar een BCC geweest en die gaven aan dat alle preorders al vergeven waren. Zowel in de winkel als online. Is hij online te bestellen, dan kan hij ook in de winkel besteld worden. De genoemde aantallen zouden vanaf dag 1 er al in hebben gestaan. Met de huidige vraag weet 'iedereen' wel dat er ook consoles gescoord kunnen worden bij BCC. De tijd dat ze vooral wasmachines en koelkasten shoven is allang al voorbij. Toch ben ik wel erg benieuwd hoe dat bij hem afloopt.
Tja, zoals iemand anders ook al aangaf over MediaMarkt en de vraagtekens daar: don’t shoot the messenger. Ik herhaal ook alleen wat mij is gezegd. Gaf ook bij mijn bericht aan dat ik ook zo m’n twijfels heb, hoor.

Enige wat ik weet is dat ik op 20 oktober bij BCC Amsterdam naar binnen liep, vroeg om een Series X en als antwoord kreeg dat ik even €50 moest aanbetalen, zodat ik ‘m op 10 november in de winkel kon meenemen. Er waren toentertijd nog 470 Xbox Series X beschikbaar voor heel NL, en 200 PS5’s. Hij zei zelf vervolgens dat dit te verklaren was “omdat niemand aan BCC denkt bij consoles.“ Op de drie keer gestelde vraag of ik ‘m op 10 november kon ophalen, werd drie keer bevestigend geantwoord.

M’n vrienden en collega’s die ook naarstig op zoek waren naar een PS5/Series X zeiden overigens ook totaal niet aan BCC gedacht te hebben, voor wat het waard is.

Hoe dan ook: dit is wat me is verteld. Of ik er 100% van uitga of dat ding 10 november bij mij in huis staat? Nee. Maar ik zie het allemaal wel, als ‘t een week of twee later komt ook goed. Het is maar een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
xandoortje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Owh zeker dat ik dat met je eens ben.

alhoewel als ik er ineens 600 voor zou moeten gaan betalen me dat wel uitmaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
Kadardar schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Owh zeker dat ik dat met je eens ben.

alhoewel als ik er ineens 600 voor zou moeten gaan betalen me dat wel uitmaakt. :P
Ja dan wel,maar dat lijkt me stug 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
xandoortje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Haha, precies dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
thomas-x-1982 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Tja, zoals iemand anders ook al aangaf over MediaMarkt en de vraagtekens daar: don’t shoot the messenger. Ik herhaal ook alleen wat mij is gezegd. Gaf ook bij mijn bericht aan dat ik ook zo m’n twijfels heb, hoor.

Enige wat ik weet is dat ik op 20 oktober bij BCC Amsterdam naar binnen liep, vroeg om een Series X en als antwoord kreeg dat ik even €50 moest aanbetalen, zodat ik ‘m op 10 november in de winkel kon meenemen. Er waren toentertijd nog 470 Xbox Series X beschikbaar voor heel NL, en 200 PS5’s. Hij zei zelf vervolgens dat dit te verklaren was “omdat niemand aan BCC denkt bij consoles.“ Op de drie keer gestelde vraag of ik ‘m op 10 november kon ophalen, werd drie keer bevestigend geantwoord.

M’n vrienden en collega’s die ook naarstig op zoek waren naar een PS5/Series X zeiden overigens ook totaal niet aan BCC gedacht te hebben, voor wat het waard is.

Hoe dan ook: dit is wat me is verteld. Of ik er 100% van uitga of dat ding 10 november bij mij in huis staat? Nee. Maar ik zie het allemaal wel, als ‘t een week of twee later komt ook goed. Het is maar een console.
Ik vind het juist goed dat je het hebt gedeeld. Voor hetzelfde geld kon ik wel een exemplaar op releasedag krijgen. Het was meer bedoeld om verwachtingen van anderen te temperen, nadat ik m'n eigen verwachtingen heb bijgesteld. Geen aanval, maar een ongelukkig geformuleerde blijk van waardering.

Is het je vrienden ook gelukt om bij (dezelfde) BCC een preorder te plaatsen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:11

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

carpebios schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:02:
[...]

Jammer. Ik sta 16e, is 17e omdat er al 16 opstonden.
Ai, ik sta daar 17de.
Ik hoop dat ik hem op release datum krijg en anders zit er niets anders op dan wachten.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
DeWaanzin schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Ai, ik sta daar 17de.
Ik hoop dat ik hem op release datum krijg en anders zit er niets anders op dan wachten.
Dan ben in 16e :) vis er mogelijk net achter dan samen met jou

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 09:52
wilmundo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Ik vind het juist goed dat je het hebt gedeeld. Voor hetzelfde geld kon ik wel een exemplaar op releasedag krijgen. Het was meer bedoeld om verwachtingen van anderen te temperen, nadat ik m'n eigen verwachtingen heb bijgesteld. Geen aanval, maar een ongelukkig geformuleerde blijk van waardering.

Is het je vrienden ook gelukt om bij (dezelfde) BCC een preorder te plaatsen?
M’n vrienden zijn er nog niet aan toegekomen, en denken van pff met nog 469 consoles op 20 oktober loopt het allemaal wel los. We werken allemaal 50u+ per week, dus het is ook meer een kwestie van geen tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNBL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 12:28
Wat zou een eventuele lockdown betekenen voor de bezorging op 10 nov..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirjax77
LNBL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:05:
Wat zou een eventuele lockdown betekenen voor de bezorging op 10 nov..?
Dat ze eerder moeten gaan versturen😆
Ze moeten dan immers ook mijn console die ik online bij MM besteld EN betaald heb en in de winkel op zou halen naar mij versturen, samen met de rest die in de winkel fysiek besteld heeft....😉

[ Voor 6% gewijzigd door sirjax77 op 27-10-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
sirjax77 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:18:
[...]

Ze moeten dan immers ook mijn console die ik online bij MM besteld EN betaald heb en in de winkel op zou halen naar mij versturen, samen met de rest die in de winkel fysiek besteld heeft....😉
Daarover gesproken, iemand nog iets van de MM gehoord na het plaatsen van de online pre-order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirjax77
Rossi46 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Daarover gesproken, iemand nog iets van de MM gehoord na het plaatsen van de online pre-order?
Nope, order staat nog steeds op :
"Bestelling wordt klaargemaakt voor verzending naar filiaal"😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNBL
sirjax77 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:18:
[...]

Hopelijk komt mijn Bol.com order mooi op tijd binnen de 10e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
LNBL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:08:
[...]

Hopelijk komt mijn Bol.com order mooi op tijd binnen de 10e
Ben benieuwd hoe laat ze gaan leveren. Met de vorige release heb ik moeten wachten tot 17:30. Geen ramp maar je bent gewoon de hele dag zenuwachtig, wachtende op die levering. Hoop toch deze keer dat hij er al in de voormiddag is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:15
Net een telefoontje gehad van de MediaMarkt dat ik 10 november me Pre order van de Xbox kan ophalen :*)
Stond nummer 2 op de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Disarmed070 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:30:
Net een telefoontje gehad van de MediaMarkt dat ik 10 november me Pre order van de Xbox kan ophalen :*)
Was dat een fysieke winkel waar je hem gepreordered had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:15
Was dat een fysieke winkel waar je hem gepreordered had?
Ja dat was een fysieke winkel. 50 euro aanbetaalt en een bon gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22

Jasmijn22

& Ravenwood

Disarmed070 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Ja dat was een fysieke winkel. 50 euro aanbetaalt en een bon gekregen
Oke, dan hoop ik dat ik ook spoedig gebeld wordt, HEEL spoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNBL
X-Fighter schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:02:
[...]

Ben benieuwd hoe laat ze gaan leveren. Met de vorige release heb ik moeten wachten tot 17:30. Geen ramp maar je bent gewoon de hele dag zenuwachtig, wachtende op die levering. Hoop toch deze keer dat hij er al in de voormiddag is :)
Haha ja wachten tot op een avondlevering is wel naar. Gelukkig geven ze wel een redelijk goede indicatie van levertijd tegenwoordig. De meeste pakketjes die ik bestel komen tegenwoordig redelijk vroeg binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18
LNBL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Haha ja wachten tot op een avondlevering is wel naar. Gelukkig geven ze wel een redelijk goede indicatie van levertijd tegenwoordig. De meeste pakketjes die ik bestel komen tegenwoordig redelijk vroeg binnen.
Behalve dan dat de PostNL bus die dag vol zit met Xbox'en en enorm veel vertraging oploopt omdat niet iedereen thuis is en hij de pakketjes bij buren moet afleveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
LNBL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:41:
[...]
Daar heb je dan geluk mee, want die indicatie is een voorspelling gebaseerd op historie en niet de daadwerkelijke planning. Die ligt namelijk in handen van de bestuurder en als die besluit om de ronde anders te doen om bijv. zo snel mogelijk de meeste/grootste pakketjes weg te brengen oid dan kan het ineens compleet anders zijn (zoals hier altijd gebeurd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Disarmed070 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:30:
Welke mm was dat, als je dat wil delen? Aangezien er wel verschil lijkt te zijn tussen online én tussen de winkels..

Pagina: 1 ... 25 ... 169 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden graag de volgende regels in acht nemen:

• Geen discussies over scalping, meerdere orders plaatsen en doorverkoop met woekerprijzen.
Vraag & Aaanbod op het forum is overal verboden, dus ook hier.
• Vermelden dat je meerdere bestellingen hebt lopen ('patsen') is niet de bedoeling.
• Bedelen / vragen / ruilen valt ook onder Vraag & Aaanbod.
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over het beleid van externe bots, Discords, Telegramgroepen.
• Houd het ontopic: mensen posten en lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en willen die discussie graag zo houden. Al het andere kan prima op de rest van het forum.

Bij problemen met levering/shipping neem je contact op met de verkoper, niet met de bezorgdienst. Dat klinkt onlogisch, maar de verkoper (verzender) is (wettelijk) verantwoordelijk voor het proces. De verkoper start dan ook een onderzoek bij de bezorger (en niet andersom), want zij zijn immers verantwoordelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig slowchatten of offtopic kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord

Plaats alleen pre-orders bij vertrouwde partijen. Mooie vuistregel is: Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview