wilmundo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:49:
Wat is nu eigenlijk een samenvatting van (vrij consistente) mededelingen vanuit Mediamarkt? Er zijn een hoop vestigingen en er doen verschillende versies van 'feiten' de ronde. Over het algemeen lees ik dat men niet weet hoeveel exemplaren precies verwacht kunnen worden. Interessant is waarom sommige medewerkers toch uitspraken doen over aantallen.
-Is er bv een datum die vaker naar voren komt waarop Mediamarkt weet hoeveel exemplaren er binnen komen?
-Op welke manier wordt er vervolgens contact opgenomen met mensen die op de preorderlijst staan? Als je niet bij de eerste lichting zit, wil je dat ook weten.
Simpel. Verkopers krijgen een % van hun sales. Hoe meer sales iemand maakt hoe meer geld de verkoper krijgt. Als ik tegen jou zeg ik weet niet of ik er genoeg krijg loop jij de winkel uit op zoek naar de volgende winkel. Zeg ik ik krijg er 50 en als je nu reserveert krijg je er 1 op launch day is een grote kans dat jij gaat reserveren. Ik zou verkopers nooit bij hun woord geloven. Daarom hoor jee nu ook vaker. De KANS is groot. Maar dat de kans groot is is geen garantie dat je hem ook krijgt.
Wat schiet Media Markt als naam er mee op? Vrij weinig naast een slechte naam en behalve een paar 100/1000 preorders met een aanbetaling waar ze over kunnen rentenieren. De verkoper krijgt wel wat lekkers einde van de maand en die zou het aan ze reet roesten was er met de mediamarkt gebeurd qua naam. De naam is zo groot dat ene paar preorders die fout gaan echt het bedrijf niet over de kop laten gaan.
-Is er bv een datum die vaker naar voren komt waarop Mediamarkt weet hoeveel exemplaren er binnen komen?
-- waarschijnlijk weten ze de echte aantallen pas de laatste week. Want dan wordt alles verscheept en wordt er bekend gemaakt dat er bijv 1000 beschikbaar komen (ik noem maar iets). Die worden dan verdeeld onder de winkels voor de pre-orders in de winkel en bestellingen via de website komen er bijv. 2000 want hebben ook weer een eigen voorraad die met een naam naar de winkel gaan (afhalen, deze krijgen een e-mail wanneer de winkel bevestigd deze binnen te hebben. Eerder gaan heeft ook GEEN nut want ze gaan niet jou console in de stapel zoeken. Ik waarschuw de afhalers alvast) en op de pakketpost.
Zo ging het ook bij mijn Nintendo Switch op release
Andere vraag kan ik geen antwoord op geven. Is me nog niet gebeurd. Maar ik neem aan dat je.
1. Geen bericht krijgt want ze hebben niets te melden.
2. Je krijgt een e-mailtje/SMSje dat je er niet bij zit om je op de hoogte brengen dat ze het betreuren en dat je het later krijgt met de optie om te annuleren.
[
Voor 6% gewijzigd door
Kadardar op 26-10-2020 16:33
]