Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
TTHEEBO1 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

Bij mij ook, nu duimen dat het zo blijft :-)
Stond er bij jou eerst wat anders dan ?

Ik heb 25 September besteld met PayPal,gekoppeld aan mn bankrekening (wat al jaren op deze manier is)
Bij mij staat er niks gereserveerd oid op Paypal.

Laten we hopen dat het alleen de bestellingen van de afgelopen dagen betreft,of dat er gewoon probelem zijn met de CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Aaargh gaat mijn bank nu mijn creditcard vervangen ongevraagd terwijl die nog meer dan een jaar geldig is. Xsx en ps5 pre-order in gevaar. Aargh

Jep bol.com kan het niet wijzigen en mijn oude creditcard verloopt op 8 nov. Dag series x en ps5... Zucht.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 08-10-2020 14:20 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 18:28

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Phusebox schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:06:
Aaargh gaat mijn bank nu mijn creditcard vervangen ongevraagd terwijl die nog meer dan een jaar geldig is. Xsx en ps5 pre-order in gevaar. Aargh

Jep bol.com kan het niet wijzigen en mijn oude creditcard verloopt op 8 nov. Dag series x en ps5... Zucht.
Ach, dan moet je even wachten en heb je straks wellicht een bundel met een game er bij ofzo. First world problems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:19
@Phusebox Rabobank zeker? Reden waarom is wel duidelijk, maar inderdaad rete irritant.

Lijkt me dat bol.com klantenservice het wel moet kunnen veranderen, als je eenmaal voorbij alle built-in fraudechecks bent gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Caelorum schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:06:
@Phusebox Rabobank zeker? Reden waarom is wel duidelijk, maar inderdaad rete irritant.

Lijkt me dat bol.com klantenservice het wel moet kunnen veranderen, als je eenmaal voorbij alle built-in fraudechecks bent gekomen.
Jep Rabo. Na escalatie zeggen ze dat ik een factuur krijg als creditcard niet lukt. Het zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
Was het hier nog gelukt met het opzetten voor een game groepje?

Geprobeerd terug te vinden, maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)

Heb ik net hier ook in de Rabo app gezien dat het in behandeling is voor een nieuwe CC. Gelukkig heb ik besteld bij MS zelf en kan ik de betaalmethode daar updaten in het besteloverzicht. Maar ik zal even moeten wachten om te zien wanneer de CC precies vervangen gaat worden.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
xandoortje schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

Stond er bij jou eerst wat anders dan ?

Ik heb 25 September besteld met PayPal,gekoppeld aan mn bankrekening (wat al jaren op deze manier is)
Bij mij staat er niks gereserveerd oid op Paypal.

Laten we hopen dat het alleen de bestellingen van de afgelopen dagen betreft,of dat er gewoon probelem zijn met de CC
Nee hoor, niks veranderd sinds de bestelling. Ook niks gereserveerd op cc volgens mij. Ik heb goede hoop dat het allemaal goedkomt, maar ga me er niet al te druk over maken als het toch iets later wordt :)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Dus via de Poolse website bestellen is nu zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
moca schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:25:
Of het geannuleerd gaat worden kan niemand je een antwoord op geven, kan ook aan andere redenen liggen dat sommige hier onlangs geannuleerd werden.

Ik heb het zonet nog kunnen doen :

- Eigen adres als shipping adres in MS account zetten.

- Op Poolse order pagina Paypal aangeduid en moeten inloggen op Paypal zodat MS geld kan nemen als ze shippen, dus toelating geven.

- Toen moest ik een factuuradres ingeven waarvan ik Polen als land niet kon wijzigen dus als straat en stad mijn eigen adres genomen van hier en als postcode had ik 31-002 ofzo iets, gewoon genomen hier in dit topic als ik op Polen zocht en dan op pagina 1 of 2.
Deze stap maakt niet uit want je krijgt geen papieren factuur opgestuurd.

Toen op de grote blauwe Buy Now button kunnen klikken en staat nu in mijn bestelgeschiedenis op mijn MS account en bij ''verzenden naar'' staat mijn echt adres en ik heb ook een order nummer.

Verder een mailtje gekregen :

Hallo!
Bedankt voor het winkelen in onze winkel gemaakt donderdag 8 oktober 2020.
U wordt in rekening gebracht zodra de producten zijn geleverd.
Bestelling: XXXXXXXXXXX

Xbox Series
X-hoeveelheid: 1
geschatte leveringsdatum: dinsdag 10 november 2020
verzendmethode: standaard (GRATIS)
Totaal £ 2.249,00

( Als ik MS stuff in NL vertaal komt het altijd op GBP te staan maar ik moet wel degelijk in Zloty betalen, staat ook zo op mijn orderpagina ) Totaal 2 249,00 zł

Enige ''dingetje'' wat je nu hebt is dat je digitale PDF factuur op een onbekend adres in Polen zal staan maar ik neem aan dat als er iets aan de Xbox scheelt dat je gewoon met serial number bij MS terecht kan of dat ze hem in je account zien staan dus die PDF factuur is ook niet echt van toepassing.

[ Voor 14% gewijzigd door Katmi op 08-10-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 29-08 15:09
Phusebox schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Jep Rabo. Na escalatie zeggen ze dat ik een factuur krijg als creditcard niet lukt. Het zal mij benieuwen.
Ze sturen je inderdaad gewoon een factuur als het niet lukt op de CC. Daar hebben meer mensen hier contact over gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
moca schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:25:
Ga er maar vanuit. Ik denk dat er meer mensen zijn die in het buitenland besteld hebben en buiten de boot gaan vallen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Ga toch maar een order plaatsen in Polen, ze schrijven toch pas af bij verzending. Als ze voor 9 november annuleren probeer ik Coolblue etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Niet geschoten is altijd mis, bij MS Polen raak je door het bestelprocess en je krijgt een confirmation mail en de Xbox staat in je bestelgeschiedenis.

Kan altijd geannuleerd worden maar aangezien ze pas chargen bij verzending is het redelijk zonder gevaar en zelfs dan krijg je enige hold van je CC ofzo terug als ze toch annuleren, maar momenteel is het beter op deze manier dan dat je je hoofd moet gaan breken bij CB op 9 November of winkels moet aflopen op 10 November.

Als MS Polen het tegen houd voor ze verzenden dan so be it, maar ik heb toch ooit ook een all digital One S gekocht via MS Germany en ging ook gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Vandaag pas gebeld door Game Mania, zat niet bij de eerste lichting :') Series S was wel nog plek, maar die willen we natuurlijk niet :+

Te verwachten natuurlijk, vandaar had ik ook een bestelling geplaatst bij MediaMarkt. Ga er vanuit dat die wel op dag 1 komt. En anders... Heb ik pech :9

Sta nog altijd op voor de 2de lichting bij Game Mania mocht het bij de MediaMarkt ook fout lopen, hopelijk is dat niet nodig :9

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFranke
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 08:10
Microsoft weet natuurlijk ook wel dat mensen van buiten Polen (of welke taalspecifieke Microsoft store dan ook) bestellingen plaatsen. Als ze dit echt niet zouden willen zouden ze de mogelijkheid tot bestellen van buiten het land wel blokkeren, of een verplicht afleveradres in het betreffende land afdwingen. Aangezien je gewoon kunt bestellen met leveradres Nederland en daarvan een bevestiging krijgt, denk ik dat de kans groot is dat er gewoon geleverd gaat worden.

Dat er in dit topic enkele annuleringen zijn geweest kan ook een hele andere reden hebben. Wat ik overigens wel opmerkelijk vindt is dat de Series X nergen meer te krijgen is, maar MS Polen nog steeds orders accepteert met geschatte leverdatum 10 november.

[ Voor 15% gewijzigd door JFranke op 09-10-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
JFranke schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:44:
[...] Als ze dit echt niet zouden willen zouden ze de mogelijkheid tot bestellen van buiten het land wel blokkeren, of een verplicht afleveradres in het betreffende land afdwingen. [...]
Het eerste mag niet van de EU. Je mag geen consumenten weigeren op basis van hun nationaliteit.
Het tweede hadden ze inderdaad kunnen doen en mogelijk doen ze dat nu ook in beperkte mate. Ik kan mij voorstellen dat ze orders die naar Poolse adressen gaan voorrang geven op de beperkte voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Caelorum schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Het eerste mag niet van de EU. Je mag geen consumenten weigeren op basis van hun nationaliteit.
Het tweede hadden ze inderdaad kunnen doen en mogelijk doen ze dat nu ook in beperkte mate. Ik kan mij voorstellen dat ze orders die naar Poolse adressen gaan voorrang geven op de beperkte voorraad.
Mja, maar ze hebben gewoon consoles voor de diverse landen gereserveerd, dan kan je toch niet hebben dat 1 land ineens 70% van alle orders over heel Europa gaat binnenhalen? Dus daarom denk ik dat ze straks gewoon bestellingen gaan annuleren om die landen nog wat extra consoles te geven voor de eerste ronde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:27

Kalkie

NLMP

2green schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:18:
Was het hier nog gelukt met het opzetten voor een game groepje?

Geprobeerd terug te vinden, maar kon het niet vinden.
Kijk even in het prerelease topic of stuur me een DM. Heb de mods beloofd niet in meerdere topics te promoten.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-08 14:31
Caelorum schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Nee hoor, natuurlijk kunnen webshops zelf bepalen aan wie ze verkopen en waar naartoe. Kijk eens naar veel Duitse of Belgische webshops bijvoorbeeld, de meeste versturen gewoon niet naar het buitenland. Op Europees niveau zijn er wat uitspraken van het Hof van Justitie (Wikipedia: Pammer and Alpenhof cases) die gaan over wanneer een onderneming zijn activiteiten richt op een lidstaat. Dat is bijvoorbeeld het geval als een onderneming verzending aanbiedt naar deze lidstaat. Maar dat hoeven ze uiteraard niet te doen.

Het ziet er anders uit als een lidstaat begint import/export van andere lidstaten te beperken. Dat mogen overheden inderdaad niet doen. Private partijen echter wel (principieel gezien, natuurlijk speelt het mededingingsrecht nog een rol).

[ Voor 3% gewijzigd door ben2513 op 09-10-2020 10:23 ]

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
ben2513 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Nee hoor, natuurlijk kunnen webshops zelf bepalen aan wie ze verkopen en waar naartoe. Kijk eens naar veel Duitse of Belgische webshops bijvoorbeeld, de meeste versturen gewoon niet naar het buitenland.[...]
Dan zijn we het eens :). Je mag namelijk wel aangeven als webshop dat je alleen verstuurd naar land XYZ. Een Duitse webshop mag een Nederlander echter niet verbieden iets te kopen en te laten versturen naar een Duits adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
Caelorum schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Dan zijn we het eens :). Je mag namelijk wel aangeven als webshop dat je alleen verstuurd naar land XYZ. Een Duitse webshop mag een Nederlander echter niet verbieden iets te kopen en te laten versturen naar een Duits adres.
Volgens mij zei hij dat ook helemaal niet, het ging over “de mogelijkheid tot bestellen van buiten het land (te) blokkeren”. Nationaliteit was nooit aan de orde :)

Maar ja, ik kan mij voorstellen dat het Microsoft uiteindelijk niks uitmaakt waar de consoles terechtkomen zolang ze maar verkoopt worden

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-09 19:18
Dingen die ik soms in de NL shop bestel komen vaak ook uit Engeland dus geloof mij MS interesseert dat niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:48
Net contact gehad met microsoft store telefonisch. Man man man wat een service.

Had mijn order geplaatst maar moet postcode invoeren van mijn nieuwe woning. Want hier ik ga verhuizen per november. Had in de postcode een cijfer omgedraaid per ongeluk. Aan support telefonisch gevraagd of ze dit konden wijzigen maar dit kon onder geen beding.

Ik zei hij word pas over een maand verstuurd dat kan toch nog wel gewijzigd worden. Kreeg als antwoord nee zo makkelijk gaat dat niet. Besteld is besteld dan kunnen we geen dingen meer wijzigen. Alleen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arend1987 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:08:

Had mijn order geplaatst maar moet postcode invoeren van mijn nieuwe woning. Want hier ik ga verhuizen per november. Had in de postcode een cijfer omgedraaid per ongeluk. Aan support telefonisch gevraagd of ze dit konden wijzigen maar dit kon onder geen beding.

Ik zei hij word pas over een maand verstuurd dat kan toch nog wel gewijzigd worden. Kreeg als antwoord nee zo makkelijk gaat dat niet. Besteld is besteld dan kunnen we geen dingen meer wijzigen. Alleen annuleren.
Lijkt bol.com wel. Wat een jaren 80 systemen hebben ze daar. Amazon is slecht in veel dingen maar dat doen ze toch goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben2513

Als Engels geen probleem voor je is zou ik als ik jou was even contact opnemen met de Engelstalige Xbox support, voorbeeld VS of VK. Het is één systeem en ze hebben gewoon toegang tot je order, maakt niks uit dat je je order in NL hebt geplaatst. Ik vond de mensen in de Engelstalige chat altijd behulpzamer.

https://support.xbox.com/en-GB/contact-us/

[ Voor 3% gewijzigd door ben2513 op 09-10-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ben2513 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Als Engels geen probleem voor je is zou ik als ik jou was even contact opnemen met de Engelstalige Xbox support, voorbeeld VS of VK. Het is één systeem en ze hebben gewoon toegang tot je order, maakt niks uit dat je je order in NL hebt geplaatst. Ik vond de mensen in de Engelstalige chat altijd behulpzamer.

Ik kan me ook nog wel voorstellen dat ze geen toegang tot het systeem hebben en dus niks doen, maar dat ze ook niemand mogen doorsturen naar de engelse chat. Die heb ik overigens zelf ook altijd gebruikt voor garantie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
ben2513 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Contact opgenomen met de chat maar die zeggen dat je echt moet bellen... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Arend1987 Als het eenvoudig te wijzigen was geweest voor ze waren er misschien wel wat xboxen de verkeerde kant toe opgestuurd. Kan mij voorstellen dat een 1e lijns servicedeskmedewerker hier niets mee mag en dus ook kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droepy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-07-2024

Beter annuleren en in de winkel halen, bespaard je een hoop ellende mocht het misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droepy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-07-2024
Caelorum schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:58:
@Arend1987 Als het eenvoudig te wijzigen was geweest voor ze waren er misschien wel wat xboxen de verkeerde kant toe opgestuurd. Kan mij voorstellen dat een 1e lijns servicedeskmedewerker hier niets mee mag en dus ook kan doen.
En al zeker niet bij een al bestaande bestelling, denk dat het zeer lastig gaat worden. En het risico dat het alsnog misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
Ja, advies was om wanneer hij verzonden word contact op te nemen met de vervoerder. Mijn straat klopt wel en het nummer alleen ipv 6714 qua postcode heb ik 6717 ingevoerd.

Geen idee of die vervoerders op hun navi op postcodes rijden die ze invoeren. Of op straat in de navi

[ Voor 23% gewijzigd door Arend1987 op 09-10-2020 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Arend1987 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:44:
Ja, advies was om wanneer hij verzonden word contact op te nemen met de vervoerder. Mijn straat klopt wel en het nummer alleen ipv 6714 qua postcode heb ik 6717 ingevoerd.

Geen idee of die vervoerders op hun navi op postcodes rijden die ze invoeren. Of op straat in de navi
Dat hele proces is ingericht op postcodes, die zijn immers uniek. Straatnamen niet. Afhankelijk of de combinatie postcode + huisnummer bestaat zal de fout wellicht al eerder worden opgemerkt.

Het zal dan afhangen van de kennis van de medewerker.

psn: t-zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
Sebastiaan92 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:18:
[...]

Dat hele proces is ingericht op postcodes, die zijn immers uniek. Straatnamen niet. Afhankelijk of de combinatie postcode + huisnummer bestaat zal de fout wellicht al eerder worden opgemerkt.

Het zal dan afhangen van de kennis van de medewerker.
Oke, denk dat ik voor 10 november gewoon even aan bel bij dat adres. Want die bestaat wel. Mochten hun wat krijgen kunnen ze mij bellen. Thx voor the info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 15:22

Relax en haal rustig adem....

Begin van de week had ik deze post ook geplaatst maar speciaal voor jou nog een keer.

Ik heb een soort vergelijkbare situatie. Creditcard van ABN Amro is op 30 september vervallen. Bedrag van 499 euro staat wel nog gereserveerd, maar ik verwacht dat de reservering na een maand gaat vervallen. Ik heb middels onderstaande email een bevestiging van de klantenservice van Bol.com gekregen dat het goed gaat komen.

Beste Chris,

Na ons telefoongesprek stuur ik je het volgende ter bevestiging:

Wanneer je een reservering hebt geplaatst met creditcardbetaling, en deze niet meer in gebruik is op het moment van levering, zal onze financiële afdeling een factuur sturen zodat je het gereserveerde artikel op een andere manier kunt betalen.

Dus je plaatsje in de rij voor de Xbox-levering is helemaal veilig, ik wens je alvast veel plezier met deze supergave console!

Met vriendelijke groet,

Pauline

bol.com klantenservice

[ Voor 3% gewijzigd door Chris499 op 09-10-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Vandaag toch nog geen mail gehad of dergelijke dat mijn Poolse pre-order van gisteren avond geannuleerd is.
Staat ook nog netjes in mijn bestelgeschiedenis met order nummer en geschatte leverdatum 10 November.

Knock on wood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 09-09 22:00
Heb geen idee wat ik met me One x moet doen. Wil hem verkopen maar zie dat iedereen hem aan het verkopen is nu haha. Meestal als ik een nieuwe console koop dat ruil ik de andere gelijk in, Maar heb nu de series x online besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Laatst online: 12-09 15:30
Chris499 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

Relax en haal rustig adem....

Begin van de week had ik deze post ook geplaatst maar speciaal voor jou nog een keer.

Ik heb een soort vergelijkbare situatie. Creditcard van ABN Amro is op 30 september vervallen. Bedrag van 499 euro staat wel nog gereserveerd, maar ik verwacht dat de reservering na een maand gaat vervallen. Ik heb middels onderstaande email een bevestiging van de klantenservice van Bol.com gekregen dat het goed gaat komen.

Beste Chris,

Na ons telefoongesprek stuur ik je het volgende ter bevestiging:

Wanneer je een reservering hebt geplaatst met creditcardbetaling, en deze niet meer in gebruik is op het moment van levering, zal onze financiële afdeling een factuur sturen zodat je het gereserveerde artikel op een andere manier kunt betalen.

Dus je plaatsje in de rij voor de Xbox-levering is helemaal veilig, ik wens je alvast veel plezier met deze supergave console!

Met vriendelijke groet,

Pauline

bol.com klantenservice
Idem hier..

Mijn creditcard gaat verlopen en is vervangen door een nieuw exemplaar. Reservering is gedaan op mijn oude (en inmiddels ook niet meer zichtbaar).

Of de oude is nog actief rond de datum van verzending en ze kunnen het geld afhouden, of hij is verlopen en ik ontvang een betaalverzoek.

Volgens Bol zou het goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lHybridl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:48:
Heb geen idee wat ik met me One x moet doen. Wil hem verkopen maar zie dat iedereen hem aan het verkopen is nu haha. Meestal als ik een nieuwe console koop dat ruil ik de andere gelijk in, Maar heb nu de series x online besteld.
Je krijgt er niet veel meer voor vrees ik. Ga hem zelf maar houden, heb de Day One wel weggedaan.

Heb ik in ieder geval elke generatie Xbox nog in mijn collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Phusebox schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

Je krijgt er niet veel meer voor vrees ik. Ga hem zelf maar houden, heb de Day One wel weggedaan.

Heb ik in ieder geval elke generatie Xbox nog in mijn collectie.
Zie hem rond 200 a 250 euro gaan hier en op marktpaats. Dat is nog prima. Maar nooit zin in het gedoe met opsturen, inpakken etc lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
lHybridl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:31:
[...]

Zie hem rond 200 a 250 euro gaan hier en op marktpaats. Dat is nog prima. Maar nooit zin in het gedoe met opsturen, inpakken etc lol
Dat is nog een ok prijs inderdaad. Ach ik ben nog wel gehecht aan mijn One X. Eerst naar de zolder als backup console maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik zie bij mij de creditcard reservering van de PlayStation 5 bij bol.com ook niet meer terug in het overzicht.

Wel staat de bestel status bij bol nog op gereserveerd dus het zal wel goed komen denk ik, zeker als ik de post hierboven zie.

Is dit meer mensen opgevallen? Vorige maand zag ik de reservering nog wel terug in het overzicht.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:58
Ik lees hier veel over creditcard en het verlopen daarvan.

Gaat het er niet gewoon om dat op het moment van aankoop de creditcard nog geldig was/is?

De verificatie is al gedaan etc. ze moeten alleen het bedrag nog claimen maar hebben daar gewoon de autorisatie al voor binnen....

Want jij hoeft te slotte ook niet opnieuw je CSV code in te geven en lijkt mij niet gewenst dat een bol.com deze opslaat om later de betaling alsnog te doen.... Dus ze hebben gewoon een autorisatie van je gekregen met een toen geldige CC.

Of zie ik dit dus helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
sjorremans schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:04:
Ik zie bij mij de creditcard reservering van de PlayStation 5 bij bol.com ook niet meer terug in het overzicht.

Wel staat de bestel status bij bol nog op gereserveerd dus het zal wel goed komen denk ik, zeker als ik de post hierboven zie.

Is dit meer mensen opgevallen? Vorige maand zag ik de reservering nog wel terug in het overzicht.
Zo’n reservering staat vaak maar een paar dagen open, die kunnen ze niet eindeloos laten staan. Is puur om te checken of je kaart gegevens kloppen. Dat je dus geen reservering meer ziet op je CC is gewoon normaal.
stijn1309 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:09:
Ik lees hier veel over creditcard en het verlopen daarvan.

Gaat het er niet gewoon om dat op het moment van aankoop de creditcard nog geldig was/is?

De verificatie is al gedaan etc. ze moeten alleen het bedrag nog claimen maar hebben daar gewoon de autorisatie al voor binnen....

Want jij hoeft te slotte ook niet opnieuw je CSV code in te geven en lijkt mij niet gewenst dat een bol.com deze opslaat om later de betaling alsnog te doen.... Dus ze hebben gewoon een autorisatie van je gekregen met een toen geldige CC.

Of zie ik dit dus helemaal verkeerd?
Het is logisch dat mensen zich zorgen maken, maar zolang je gewoon hebt kunnen reserveren met een op dat moment actieve kaart dan is er niks aan de hand. Bij Amazon kan je gewoon je CC details aanpassen in je account en bij veel andere webwinkels kan dat ook. Bij een winkel als BOL krijg je standaard een bericht of je op een andere manier wil betalen als de CC op moment van verzenden is verlopen. Die geven je gewoon de kans om op een andere manier te betalen. Dus ja, het feit dat ze die autorisatie hebben kunnen doen op moment van bestellen is voor de bestelling gewoon genoeg in eerste instantie.

[ Voor 48% gewijzigd door Alwayshappyz op 10-10-2020 10:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaXGS
  • Laatst online: 21-02 20:07
Toch maar de knoop doorgehakt en een overstap gemaakt van blauw naar groen i.c.m. een Gamepass. Net en preorder gedaan bij Microsoft voor een XSS. Volgens mij de laatste want nu geeft de website aan dat de XSS uitverkocht is. Bij Bol en Mediamarkt schijn je hem nog wel te kunnen reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
DaXGS schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:20:
Toch maar de knoop doorgehakt en een overstap gemaakt van blauw naar groen i.c.m. een Gamepass. Net en preorder gedaan bij Microsoft voor een XSS. Volgens mij de laatste want nu geeft de website aan dat de XSS uitverkocht is. Bij Bol en Mediamarkt schijn je hem nog wel te kunnen reserveren.
In NL? Mooi gescoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaXGS
  • Laatst online: 21-02 20:07
Jup gewoon hier in Nederland. Waarschijnlijk heeft iemand een preorder geannuleerd en heb ik net geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
  • Laatst online: 21-06 08:48
De serie s is nog bij veel winkels te verkrijgen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Ja Series S is overal goed te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijsdm
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:44
Het lijkt erop dat de Poolse voorraad van de XSX er nu eindelijk doorheen is? Of de eventuele fout hersteld..?

De knop om er een te "configureren" is bij mij in ieder geval grijs en niet meer te selecteren i.p.v. groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Laatst online: 08:38
DaXGS schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:20:
Precies hetzelfde hier. Ik ben er van overtuigd dat het beide top consoles worden (die ik stiekem beide wil). Alleen i.c.m. gamepass is Xbox simpelweg meer value for money (voor mij in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Matthijsdm schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:43:
Het lijkt erop dat de Poolse voorraad van de XSX er nu eindelijk doorheen is? Of de eventuele fout hersteld..?

De knop om er een te "configureren" is bij mij in ieder geval grijs en niet meer te selecteren i.p.v. groen.
Bij mij nog steeds groen. Ik kan hem er nog steeds bestellen.
Het lijkt mij nog steeds een fout. Echt overal is hij uitverkocht en op de poolse site is hij nog steeds te bestellen met leverdatum 10 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
airwolf83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Het lijkt mij nog steeds een fout. Echt overal is hij uitverkocht en op de poolse site is hij nog steeds te bestellen met leverdatum 10 november.
Vraag en aanbod, voor veel Polen is 500 euro te veel geld voor zoiets en pak nu nog met alle orders hier dat je niet aan de Max stock raakt.

Elke andere MS store is ook gewoon op uitverkocht geraakt na X orders dus lijkt me vreemd dat de PL store dan “kapot” is.

Microsoft Switzerland was eind September ook nog op stock en al de rest was eigenlijk al op 22 Sep weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFranke
airwolf83 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Hij lijkt nu toch echt uitverkocht, ook hier is de knop nu grijs in verschillende browsers, zowel in- als uitgelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijsdm
JFranke schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

Hij lijkt nu toch echt uitverkocht, ook hier is de knop nu grijs in verschillende browsers, zowel in- als uitgelogd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Cv4b2vpBSffn4RVPZjZguV8e7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o0G9KMUaaWm9a9279tGpDUfC.png?f=user_large

Dit staat ook op de pagina van consoles, lijkt er dus wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:59
Ik heb de XSX toch maar gereserveerd in de Media Markt, dus in de winkel zelf. Volgens de manager krijgen ze voldoende op launch day voor de mensen die tot nu toe in de winkel hebben gereserveerd. Dit staat los van de online voorraad zei hij. Dus grote kans dat ik hem 's morgens 10 november bij opening kan ophalen. Nu nog even vrij vragen die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Matthijsdm schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:55:
[...]

[Afbeelding]

Dit staat ook op de pagina van consoles, lijkt er dus wel op.
Kijk dat is goed nieuws voor de bestellers want dat bevestigd dat dit wel gaat werken denk ik.

Blijf erbij dat de bestelling die geannuleerd zijn dat te maken heeft met fouten in factuur adressen of creditcards dus als je dat kloppend hebt vermoed ik toch sterk dat het gewoon goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

codegro schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:18:
Ik heb de XSX toch maar gereserveerd in de Media Markt, dus in de winkel zelf. Volgens de manager krijgen ze voldoende op launch day voor de mensen die tot nu toe in de winkel hebben gereserveerd. Dit staat los van de online voorraad zei hij. Dus grote kans dat ik hem 's morgens 10 november bij opening kan ophalen. Nu nog even vrij vragen die dag.
Ik heb vandaag ook gereserveerd in de MM Leeuwarden. Volgens de medewerkers aldaar grote kans dat ik in de eerste lichting zou zitten. Ze wisten niet hoeveel ze precies binnenkregen, maar verwachting was rond de 50 consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijsdm
Wellicht ook bevestigend voor eerdere reacties hierboven waarin werd aangegeven dat in Polen de XSX inderdaad minder hard gaat.

De Poolse Media Markt heeft ze bijv. ook nog op voorraad, dus inderdaad wel hoopvol dat de pre-orders geleverd gaan worden. :)
https://mediamarkt.pl/kon...a-microsoft-xbox-series-x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
JWFpeters schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Kijk dat is goed nieuws voor de bestellers want dat bevestigd dat dit wel gaat werken denk ik.

Blijf erbij dat de bestelling die geannuleerd zijn dat te maken heeft met fouten in factuur adressen of creditcards dus als je dat kloppend hebt vermoed ik toch sterk dat het gewoon goed komt.
Een vriend van mij had contact met ze opgenomen nadat zijn order geannuleerd was. Die van mij ook, maar ik was sowieso van plan om het bij Coolblue te proberen. Anyway, hij kreeg blijkbaar te horen dat ze teveel orders hadden aangenomen. Ze hebben er dus een aantal moeten annuleren; orders uit andere landen. Als je nu nog geen bericht hebt gehad zou je wel goed zitten; ze hadden met iedereen contact opgenomen. Had niks met CC of factuur adres te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Okay dat is lullig ben benieuwd zou mij persoonlijk wel heel gelukkig maken. Als back up komt er ook een Series S (heb nu even niks namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:32
De microsoft website verwijst nog steeds naar de mediamarkt in Nederland. Toch wel slordig.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Alwayshappyz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Een vriend van mij had contact met ze opgenomen nadat zijn order geannuleerd was. Die van mij ook, maar ik was sowieso van plan om het bij Coolblue te proberen. Anyway, hij kreeg blijkbaar te horen dat ze teveel orders hadden aangenomen. Ze hebben er dus een aantal moeten annuleren; orders uit andere landen. Als je nu nog geen bericht hebt gehad zou je wel goed zitten; ze hadden met iedereen contact opgenomen. Had niks met CC of factuur adres te maken.
Dat is balen. Ik heb net even me mailbox doorgenomen en gelukkig geen annulering.

Anders was ik ook cooblue gaan snipen op 9 november maar denk dat ik wel goed zit. :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ik heb op 8 Oktober besteld bij MS Polen en voorlopig nog geen slecht nieuws.
Heb een order bevestigingsmail gehad en staat in mijn bestel geschiedenis met geschatte levering op 10 Nov en mijn adres als verzend adres.

Hopelijk in de week geen annulatie en was ik er gewoon nog net op tijd bij als ze vandaag uitverkocht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maekoda
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 21:20
CashbackXL geeft 36euro via microsoftstore. Dit wilde iemand nog weten, nu bevestiging binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:32
Ik heb hem maar bij de MM gereserveerd. Ben 17e

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Alwayshappyz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Na mijn annulering kon ik hem 8 oktober weer opnieuw bestellen.
Weer gedaan en weer staat er een reservering op mijn creditkaart. Dus ben benieuwd of hij weer geannuleerd wordt.

Zit ook nog te twijfelen om even langs de mediamarkt te rijden om hem daar gewoon in de winkel te pre orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
Is er eigenlijk nieuwe content of überhaupt een Xbox exclusive bij launch? Ik heb zowat het idee dat men iedereen lokt met die gamepass en ja, nu in't kort ook EA games erbij toevoegt. Ik heb een nieuwe console in pre-order staan en eigenlijk gaat er niks nieuw te beleven zijn. Schiet me niet neer, want ik hoor bij jullie!
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:13
@Spacewide Tja pas ergens in januari/februari Halo hopelijk.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Spacewide schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:00:
Is er eigenlijk nieuwe content of überhaupt een Xbox exclusive bij launch? Ik heb zowat het idee dat men iedereen lokt met die gamepass en ja, nu in't kort ook EA games erbij toevoegt. Ik heb een nieuwe console in pre-order staan en eigenlijk gaat er niks nieuw te beleven zijn. Schiet me niet neer, want ik hoor bij jullie!
Gamepass had ik al tot en met februari 2022.
Bij de launch heb ik alleen assassins creed valhalla besteld. Die zou ik ook kunnen spelen op de xbox one x maar ik houd van nieuwe speeltjes en heb een mooie 4k tv. En 19 november cyberpunk. Maar exclusives zijn er idd nog niet echt.

Ga later ook nog een PS5 halen voor de sony exclusives als ze weer een beetje normale voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
airwolf83 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Gamepass had ik al tot en met februari 2022.
Bij de launch heb ik alleen assassins creed valhalla besteld. Die zou ik ook kunnen spelen op de xbox one x maar ik houd van nieuwe speeltjes en heb een mooie 4k tv. En 19 november cyberpunk. Maar exclusives zijn er idd nog niet echt.

Ga later ook nog een PS5 halen voor de sony exclusives als ze weer een beetje normale voorraad hebben.
Zo ga ik het precies ook doen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:37
Spacewide schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:00:
Moet je even kijken in het andere Xbox Series S\X topic :)

Maar echt veel exclusives zijn er bij launch nog niet. Maar volgens mij alsnog ruim voldoende om vanaf het begin van de XSX te kunnen genieten :9

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Zojuist op de poolse microsoft site kunnen bestellen volgens mij.

Heb een ordernummer in ieder geval.

Dus mochten mensen ook nog preorder willen doen dan kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Pandanl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:29:
Zojuist op de poolse microsoft site kunnen bestellen volgens mij.

Heb een ordernummer in ieder geval.

Dus mochten mensen ook nog preorder willen doen dan kan dat.
Paar posts hierboven werd nog gezegd dat ze teveel preorders mogelijk hadden aangenomen.

Weet niet hoeveel garantie microsoft polen nog geeft. Kan zo maar zijn dat ze die van jou ook annuleren. Zelf nog geen annulering ontvangen van Microsoft Polen maar was er ook wel een stuk eerder bij,

Mijn tip aan jou is om even in de gaten te houden of je geen annulering krijgt en zo wel dan BCC/Coolblue nog in de gaten te houden op 9 November (mocht dat je lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Kadardar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Paar posts hierboven werd nog gezegd dat ze teveel preorders mogelijk hadden aangenomen.

Weet niet hoeveel garantie microsoft polen nog geeft. Kan zo maar zijn dat ze die van jou ook annuleren. Zelf nog geen annulering ontvangen van Microsoft Polen maar was er ook wel een stuk eerder bij,

Mijn tip aan jou is om even in de gaten te houden of je geen annulering krijgt en zo wel dan BCC/Coolblue nog in de gaten te houden op 9 November (mocht dat je lukken).
Zal morgen even Microsoft bellen of ze meer weten. Een maatje heeft ook een paar weken geleden gebeld en toen gaf de medewerker aan dat ze een series x uit Polen zouden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Pandanl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

Zal morgen even Microsoft bellen of ze meer weten. Een maatje heeft ook een paar weken geleden gebeld en toen gaf de medewerker aan dat ze een series x uit Polen zouden halen.
Ja dat is ook een optie of geen slapende honden wakker maken. Kan ook heel anders uitlopen aangezien de xbox nu ook niet meer bij microsoft polen te pre-orderen is

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JWFpeters
Snap dat gezenuw niet. Plaats een order en wacht gewoon af..... niet gaan bellen en mailen gewoon rustig afwachten het kost je niks en er is geen risico. Er is alleen maar risico dat ze er in gaan duiken als iedereen er van alles over gaat vragen bij Microsoft zelf......

[ Voor 27% gewijzigd door JWFpeters op 12-10-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:10
Alsof die medewerkers achter de telefoon alles weten ook. Inderdaad afwachten we gaan het meemaken een lockdowm met of zonder series x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFranke
Kadardar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:09:
[...]

Ja dat is ook een optie of geen slapende honden wakker maken. Kan ook heel anders uitlopen aangezien de xbox nu ook niet meer bij microsoft polen te pre-orderen is
Inmiddels kun je weer bestellen op de Poolse store zag ik. Wat me vandaag ook opviel is dat zelfs bij de Nederlandse Microsoft store de bestelknop soms groen wordt na een keer of 10 refreshen. Geen idee of je de order dan ook helemaal af kunt ronden. Het zou kunnen dat er mensen orders annuleren of dat er nieuwe voorraad beschikbaar komt bij MS met enige regelmaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
Ik snap niet wat iedereen hier bang is om slapende honden bij MS Polen wakker te maken.
MS boeit het niet vanwaar je koopt of naar waar ze moeten shippen, als je land een MS store heeft kan je bestellen van een andere MS store als dat land ook een MS store heeft.

Als dat niet zo was dan kreeg je een foutmelding als je naar je adres wilt verzenden en alles komt uit 1 centraal magazijn in EU dus MS boeit het niet welke sticker met welk adres ze op de doos plakken.

Ik ken mensen die ook een Series X bij MS Frankrijk of Duitsland hebben besteld, dat is niet anders dan dat je bij MS Polen zou gaan buiten dat je wat vertaalwerk nodig hebt en lichtjes extra betaald omdat het van Zloty naar Euro moet.

Buiten een ''bron'' dat een first line medewerker zou gezegd hebben dat MS Polen teveel orders heeft aangenomen is daar geen bron voor, lijkt me dat die orders om een andere reden zijn gecancelled want mijn order van 8 Oktober staat er nog en velen ander met een order van 25 September ofzo staat er ook nog volgens hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
Katmi schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:21:
Ik snap niet wat iedereen hier bang is om slapende honden bij MS Polen wakker te maken.
MS boeit het niet vanwaar je koopt of naar waar ze moeten shippen, als je land een MS store heeft kan je bestellen van een andere MS store als dat land ook een MS store heeft.

Als dat niet zo was dan kreeg je een foutmelding als je naar je adres wilt verzenden en alles komt uit 1 centraal magazijn in EU dus MS boeit het niet welke sticker met welk adres ze op de doos plakken.

Ik ken mensen die ook een Series X bij MS Frankrijk of Duitsland hebben besteld, dat is niet anders dan dat je bij MS Polen zou gaan buiten dat je wat vertaalwerk nodig hebt en lichtjes extra betaald omdat het van Zloty naar Euro moet.

Buiten een ''bron'' dat een first line medewerker zou gezegd hebben dat MS Polen teveel orders heeft aangenomen is daar geen bron voor, lijkt me dat die orders om een andere reden zijn gecancelled want mijn order van 8 Oktober staat er nog en velen ander met een order van 25 September ofzo staat er ook nog volgens hun.
Klopt.
Mijn order van de 25ste staat nog precies hetzelfde als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:32
Microsoft nl had eerst een reservering op mij creditcard maar die is er nu niet meer.

Heb gepreorderd op 22 september bij MS NL

iemand een idee ?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
deurklinkje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:47:
Microsoft nl had eerst een reservering op mij creditcard maar die is er nu niet meer.

iemand een idee ?
Die kan verdwijnen, maar waarom kijk je niet gewoon op de site, die zal niet iets anders aangeven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
deurklinkje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:47:

iemand een idee ?
Ik geloof dat men niet langer dan 10 dagen een hold op je CC mag plaatsen, en die eerste hold is enkel maar om te zien of de betaalmethode die je op geeft ook belastbaar is door hun dus die gaat er geen 5-6 weken blijven staan.

Kijk gewoon in je bestelgeschiedenis in je MS account en als die daar nog staat is alles in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Katmi schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:21:

Ik ben ook niet bang dat het geannuleerd zou worden omdat je ergens anders woont dan het land waar je besteld hebt. Dat bedoelde ik ook niet met slapende honden wakker maken.

Waar het mij omging is dat iemand aangeeft dat er een bestelling is geannuleerd. Kan ook gevalletje pech zijn geweest natuurlijk en er nu weer nieuwe orders vrij komen door annuleringen/reserveringen die fout gaan etc. Dan alsnog is het na zo'n bericht geen slecht idee om je mailbox/order pagina in de gaten te houden. Dan kan de persoon namelijk nog een keer proberen bij BCC/Coolblue op 9 November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Kadardar schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:01:
[...]
Waar het mij omging is dat iemand aangeeft dat er een bestelling is geannuleerd. Kan ook gevalletje pech zijn geweest natuurlijk en er nu weer nieuwe orders vrij komen door annuleringen/reserveringen die fout gaan etc. Dan alsnog is het na zo'n bericht geen slecht idee om je mailbox/order pagina in de gaten te houden. Dan kan de persoon namelijk nog een keer proberen bij BCC/Coolblue op 9 November.
Lijkt me ook niets anders te zijn dan pech denk ik, van iedereen die ik al heb horen zeggen dat ze bij MS Polen hebben besteld heb ik maar 5 mensen gezien die zeiden dat het geannuleerd was.

Dan daarna kwam weer de speculatie dat dit was omdat het een adres buiten Polen zou zijn of dat ze teveel orders hebben aangenomen maar voor beide is geen harde bron bekend dus ook niets meer dan speculatie.
Zal wel ergens iets anders fout gegaan zijn bij hun maar inderdaad gewoon eens dagelijks zien of die nog in je bestelgeschiedenis staat als vooraf besteld en met verwachte leverdatum op 10 November en alles is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Laatst online: 13:32
Katmi schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:00:
[...]

Ik geloof dat men niet langer dan 10 dagen een hold op je CC mag plaatsen, en die eerste hold is enkel maar om te zien of de betaalmethode die je op geeft ook belastbaar is door hun dus die gaat er geen 5-6 weken blijven staan.

Kijk gewoon in je bestelgeschiedenis in je MS account en als die daar nog staat is alles in orde.
Op de site van ms staat alles nog.
Bedankt voor de informatie :P

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
MS Polen lijkt nu wel echt er door te zijn qua units, gisteren en eergisteren ging de pagina nog een beetje tussen wel of niet in stock als je in de lijst keek waar ook de Series S en controllers etc stonden maar nu al bijna 36u staat er in het Pools in het zwart niet op voorraad bij.

Toch blij dat ik dan op 8 Oktober de knoop had doorgehakt om niet langer op een potentiele nieuwe batch bij Amazon of MM of dergelijke te wachten en bij MS Polen te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Iemand vanmorgen een order kunnen plaatsen bij Intertoys? Blijkbaar hier heel even te bestellen. Was best ver gekomen maar moest uiteindelijk mijn CC valideren met een randomreader die ik niet in de buurt had. Andere betaalmethoden kiezen, winkelmandje leeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFranke
Katmi schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:09:
MS Polen lijkt nu wel echt er door te zijn qua units, gisteren en eergisteren ging de pagina nog een beetje tussen wel of niet in stock als je in de lijst keek waar ook de Series S en controllers etc stonden maar nu al bijna 36u staat er in het Pools in het zwart niet op voorraad bij.

Toch blij dat ik dan op 8 Oktober de knoop had doorgehakt om niet langer op een potentiele nieuwe batch bij Amazon of MM of dergelijke te wachten en bij MS Polen te bestellen.
Inmiddels zijn voor alle verschillende landen/talen binnen de Microsoft store de "configuratie" pagina's helemaal offline gegaan: https://www.xbox.com/pl-pl/configure/8WJ714N3RBTL. In het orderoverzicht zijn de afbeeldingen van de Xbox en de geschatte leverdatum verdwenen, iemand anders hier last van?
ben2513 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Ja, hier ook verdwenen (NL store). Vermoedelijk automatisch omdat ze het product uit de winkel hebben gehaald. Niks mus met de bestellingen imho
Daar lijkt het op idd, bedankt voor het checken :)

[ Voor 14% gewijzigd door JFranke op 13-10-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
JFranke schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Inmiddels zijn voor alle verschillende landen/talen binnen de Microsoft store de "configuratie" pagina's helemaal offline gegaan: https://www.xbox.com/pl-pl/configure/8WJ714N3RBTL. In het orderoverzicht zijn de afbeeldingen van de Xbox en de geschatte leverdatum verdwenen, iemand anders hier last van?
Ja, hier ook verdwenen (NL store). Vermoedelijk automatisch omdat ze het product uit de winkel hebben gehaald. Niks mis met de bestellingen imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
JFranke schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

[...]

Daar lijkt het op idd, bedankt voor het checken :)
Zelfde hier. Van geschatte leverdatum naar in behandeling klinkt mij geweldig.

Cadeautje van Microsoft? Iedereen krijgt hem gewoon een maand eerder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munky711
  • Laatst online: 02-02-2021
Kadardar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Ha dat viel me ook net op. Bij mij staat er nu ook "In behandeling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ben2513 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Ja, hier ook verdwenen (NL store). Vermoedelijk automatisch omdat ze het product uit de winkel hebben gehaald. Niks mis met de bestellingen imho
Volgens mij heeft het eerder te maken met technische problemen. Ik had bij het aanschaffen vanochtend dat ik ook niet meer een bestelbevestiging kreeg. Uiteindelijk wel in de lijst met recente games. Dus ik vermoed dat er meer aan de hand was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Kadardar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Yep, hier ook.
Staat nu ook op in behandeling.

Haha, dat zou wel een stunt zijn. Daar zou ik niet moeilijk over doen hoor als ik hem een maand eerder krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Laatst online: 08:38
Munky711 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Ha dat viel me ook net op. Bij mij staat er nu ook "In behandeling".
Same here. Geeft veel vertrouwen dat ik (we) hem gewoon op 10 november krijg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
Fuujii schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

Same here. Geeft veel vertrouwen dat ik (we) hem gewoon op 10 november krijg. _/-\o_
Bij mij ook In behandeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
airwolf83 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Yep, hier ook.
Staat nu ook op in behandeling.

Haha, dat zou wel een stunt zijn. Daar zou ik niet moeilijk over doen hoor als ik hem een maand eerder krijg
Ik ook niet. Zou ze bellen en bedanken zelfs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:52
Zojuist even naar de lokale Mediamarkt gelopen (Nieuwegein) en er was nog plek op de lijst voor een Xbox Series X! Dus snel even snel geregeld.

Stapel met PS5 orders was wel een x aantal keer groter haha

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ZicoDon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:54:
Zojuist even naar de lokale Mediamarkt gelopen (Nieuwegein) en er was nog plek op de lijst voor een Xbox Series X! Dus snel even snel geregeld.

Stapel met PS5 orders was wel een x aantal keer groter haha
Dat laatste plukje dat geen geluk bij MS direct of via Amazon had, is maar naar de Mediamarkt gelopen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 22 ... 169 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden graag de volgende regels in acht nemen:

• Geen discussies over scalping, meerdere orders plaatsen en doorverkoop met woekerprijzen.
Vraag & Aaanbod op het forum is overal verboden, dus ook hier.
• Vermelden dat je meerdere bestellingen hebt lopen ('patsen') is niet de bedoeling.
• Bedelen / vragen / ruilen valt ook onder Vraag & Aaanbod.
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over het beleid van externe bots, Discords, Telegramgroepen.
• Houd het ontopic: mensen posten en lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en willen die discussie graag zo houden. Al het andere kan prima op de rest van het forum.

Bij problemen met levering/shipping neem je contact op met de verkoper, niet met de bezorgdienst. Dat klinkt onlogisch, maar de verkoper (verzender) is (wettelijk) verantwoordelijk voor het proces. De verkoper start dan ook een onderzoek bij de bezorger (en niet andersom), want zij zijn immers verantwoordelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig slowchatten of offtopic kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord

Plaats alleen pre-orders bij vertrouwde partijen. Mooie vuistregel is: Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview