xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ok dan hopen dat het goedkomt,Phusebox schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:19:
[...]
Ja maar heb er ook al een aan een collega beloofd.
Bij mij staat ie er nog gewoon in bij Wehkamp. Had om 8:57 de bevestiging binnen.
Dacht dat ik dat toch van iemand had gelezen die het had gevraagd bij de PS5 pre-order aan MM op Twitter.
Dat was een grapje. Ben echt melig de laatste dagen. Dit topic, PS5 preorder topic. Echt joh. Sorry hoor😬1993jjohan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:17:
[...]
[...]
Kan je de inhoud van de 3e mail plaatsen. Ben wel benieuwd want die had ik niet gehad.
Hoop dat 't inderdaad zo werkt😊Katmi schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:24:
Verkocht MM niet gewoon tot hun stock op is ?
Dacht dat ik dat toch van iemand had gelezen die het had gevraagd bij de PS5 pre-order aan MM op Twitter.
Die heb ik inderdaad ook.MK_ schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:10:
De 2 mails die ik van MediaMarkt heb gehad:
Bedankt voor je bestelling met bestelnummer xxxxxx
[...]
2de mail, 5-10 minuten na bestelling:
Jouw bestelbevestiging
[...]
Tenzij er nog meer moeten zijn?
Dit staat bij mij op de site:
/f/image/KaRcBJx7hbc3lFyjfuquHUFG.png?f=fotoalbum_large)
Zal morgen nog eens contact proberen te leggen.
Exact hetzelfde hierDaikirai schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:50:
[...]
Die heb ik inderdaad ook.
[Afbeelding]
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Had hetzelfde en dacht voor de gein toch eens proberen af te rekenen met een CC. Na een foutmelding gekregen te hebben zie ik wel een reservering van €0,0 op mijn rekeningSteven030 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:23:
Je kan helaas niet afrekenen

Waarom zou je contact leggen ?Daikirai schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:50:
[...]
Die heb ik inderdaad ook.
[Afbeelding]
Alles staat duidelijk vermeld.
Ga die mensen toch niet onnodig lastig vallen.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ah zoiets vermoede ik al, helaas ook geen verdere bevestiging of afwijzing van ze gehad.Daikirai schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:56:
[...]
De 2 bevestigingsmails wel gekregen.
Ik bedoel enige berichtgeving / bevestiging of dit ook daadwerkelijk betekent bij de 1e lichting te zitten.
Helaas is dit het enige teken van leven daar![]()
[Afbeelding]
Gewoonlijk zou ik denken dat mediamarkt online rekenning houd met het aantal leveringen... tot las dat coolblue niet wist hoeveel ze geleverd zouden krijgen... geeft genoeg twijfel om behoefte te hebben aan bevestiging
Ik wacht gewoon af, deze online bestelling gaat sowieso naar iemand. Haal die van mij op in de winkel op release dag... exact om 10.00 uur als ze open gaan
Zo wil ik het in het begin ook gaan doen, zonder die expension pack. €200+ wordt me toch iets te gortig als ik net al €499,99 heb uitgegeven (en daar was de vrouw het al niet 100% mee eensthaan schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:25:
[...]
Ik vind het ook wel erg veel geld, maar heb hier nu 3,5TB aan de Xbox One hangen & het is wel héél relaxed dat je nooit wat hoeft weg te gooien of opnieuw hoeft te downloaden.
Ik denk dat ik begin zonder expansion pack & de externe harde schijven die ik nu gebruik erin plug, en het even aankijk. Wellicht wordt er nog door een ander merk zo'n ding gereleased voor minder tegen de tijd dat de nood echt hoog is.
De next-gen games en games die ik veel speel zet ik op de interne storage. Overige games gaan op mijn 1TB USB schijf.
Gisteren eens gekeken wat ik nu gebruik en na wat opruimen (en er kan nog meer weg) kom ik uit op iets van 950GB. Kan net dus.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ik zou gewoon naar een vestiging in de buurt gaan. Ik stapte gisteren ook ergens binnen en sta nu alsnog 2e op de lijst in de winkelshoombak schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:42:
Waarom was bol.com in 5 min uitverkocht en de MM pas na 1,5uur? Ik vertrouw mijn preorder bij de MM voor geen meter.
Ze doen waarschijnlijk fifo op basis van orderdatum, maar wel interessant experiment om te zien of je nu op release datum hiermee eentje kan bemachtigen. Leuk gevonden.Nipje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:49:
[...]
Ik zou gewoon naar een vestiging in de buurt gaan. Ik stapte gisteren ook ergens binnen en sta nu alsnog 2e op de lijst in de winkel.
Sorry even voor de duidelijkheid: ik sta nu 2e op de lijst voor een pick-up in store en het gaat hier over de voorraad in de winkel, niet online.2green schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:53:
[...]
Ze doen waarschijnlijk fifo op basis van orderdatum, maar wel interessant experiment om te zien of je nu op release datum hiermee eentje kan bemachtigen. Leuk gevonden.
Die overige games kan je niet spelen vanaf je andere schijf.Maikel64 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:42:
[...]
Zo wil ik het in het begin ook gaan doen, zonder die expension pack. €200+ wordt me toch iets te gortig als ik net al €499,99 heb uitgegeven (en daar was de vrouw het al niet 100% mee eens)
De next-gen games en games die ik veel speel zet ik op de interne storage. Overige games gaan op mijn 1TB USB schijf.
Gisteren eens gekeken wat ik nu gebruik en na wat opruimen (en er kan nog meer weg) kom ik uit op iets van 950GB. Kan net dus.
Games van de 1e Xbox, de 360 en de One kun je prima op externe USB schijf zetten en daar vanaf spelen.ElMayo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:13:
[...]
Die overige games kan je niet spelen vanaf je andere schijf.
Series X games kun je alleen spelen vanaf de interne SSD. Tevens kun je Series X games "parkeren" op een externe schijf, maar voordat je ze wilt spelen, zullen ze overgezet moeten worden naar de interne SSD.
Ah, ze splitsen dus hun eerste levering op in levering online en bepaalde aantallen per filiaal. Dat was mij niet bekend. Dan zit je zeker goed op de 2e plek! Ook een goede tip voor anderen.Nipje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:57:
[...]
Sorry even voor de duidelijkheid: ik sta nu 2e op de lijst voor een pick-up in store en het gaat hier over de voorraad in de winkel, niet online.
Overal uitverkocht en je bent aangewezen op een intertoys/bcc/coolblue waar nog geen pre-orders gedaan zijn ?
Of zijn er nog andere tips ?
Voor de eerste golf pre-orders ben je nu te laat. Geen idee of ze een 2e golf gaan aankondigen. Bij de pS5 doen ze dan overigens wel.Rudoo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:29:
Hallo allemaal, ik ben eigenlijk vanaf de aankondigingen aan het twijfelen welke console ik wil. Ik denk dat ik er eindelijk uit ben en toch voor de xbox x wil gaan i.v.m. gamepass. Wat is de status m.b.t. pre-orders ?
Overal uitverkocht en je bent aangewezen op een intertoys/bcc/coolblue waar nog geen pre-orders gedaan zijn ?
Er zijn nog consoles te koop op de poolse versie van de microsoft store.Rudoo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:29:
Hallo allemaal, ik ben eigenlijk vanaf de aankondigingen aan het twijfelen welke console ik wil. Ik denk dat ik er eindelijk uit ben en toch voor de xbox x wil gaan i.v.m. gamepass. Wat is de status m.b.t. pre-orders ?
Dat is europa, dus volledige garantie. De taal op de verpakking is niet zo interessant hoop ik.
Hiervoor moet je wel je factuur adres op een pools adres zetten, bijvoorbeeld het hotel waarin je verblijft. Aangezien ze geen papieren facturen versturen zal niet geen hinder geven. Aflever adres gewoon op je eigen adres natuurlijk.
Klopt inderdaad!2green schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:25:
[...]
Ah, ze splitsen dus hun eerste levering op in levering online en bepaalde aantallen per filiaal. Dat was mij niet bekend. Dan zit je zeker goed op de 2e plek! Ook een goede tip voor anderen.
Zie mijn eerdere post, als je het echt graag wilt maak je nog kans bij een MediaMarkt vestiging. Elk filiaal krijgt wat voorraad en in de winkel kan je een pre-order plaatsen voor deze winkelvoorraad.Rudoo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:29:
Of je kunt naar je lokale mediamarkt gaan en in de winkel een pre-order doen om op de dag van release eentje op te halen. De meeste winkels heb in de winkel nog maar weinig pre-orders gehad blijkbaar.Rudoo schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:29:
Hoorde dit toevallig even terug van @Nipje
Edit: het was nipt, maar nipje was mij net te snel af
[ Voor 4% gewijzigd door 2green op 25-09-2020 10:43 ]
Heb hem alvast besteld. Stond toch op de planning. Was eigenlijk aan het wachten tot bol.com hem er bij had staan. Maar verwacht niet dat de prijs zal verschillen.Martinspire schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:32:
Ik zie dat de externe SSD nu ook op de site staat:
https://www.microsoft.com...x-Series-X/940J83PK147R/'
Ook dat is voor mij nog een twijfelgeval. Ik denk wel dat ik hem nodig ga hebben, maar vind hem nog vrij duur. Ik denk alleen niet dat er nog snel een prijsverlaging komt, dus dan kun je hem net zo goed meteen doen
Vreemde is wel dat de verwachte levertijd van de expension card staat op 11 november.
Oef, €250,- vind ik toch wel een flinke prijs voor 1TB ongeacht de tech.Martinspire schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:32:
Ik zie dat de externe SSD nu ook op de site staat:
https://www.microsoft.com...x-Series-X/940J83PK147R/'
Ook dat is voor mij nog een twijfelgeval. Ik denk wel dat ik hem nodig ga hebben, maar vind hem nog vrij duur. Ik denk alleen niet dat er nog snel een prijsverlaging komt, dus dan kun je hem net zo goed meteen doen
Ik was origineel van plan om hem gelijk te halen en later wel een keer een grotere (>2TB) te kopen wanneer die op de markt komen maar deze laat ik voor nu liggen.
Ben benieuwd of het gewoon een simpele PCI Express poort is met een aparte connector. Als dat zo is zal het vast niet lang duren voor er verlopen naar m.2 beschikbaar komen via Ali.Caayn schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:35:
[...]
Oef, €250,- vind ik toch wel een flinke prijs.
Ik was origineel van plan om hem gelijk te halen en later wel een keer een grotere (>2TB) te kopen wanneer die op de markt komen maar deze laat ik voor nu liggen.
Dan is de methode van de PlayStation toch mooier. Daar kun je straks uit een lijst compatible ssd's kiezen. Met de bijbehorende concurrentie die het goedkoper maken.
Toch begrijp ik Microsoft wel, elke leek kan dat ding inpluggen en het werkt gewoon. En natuurlijk extra winst.
In de basis gok ik dat het gewoon een adapter is met iets andere formfactor, maar bij design al rekening mee is gehouden. Vergeet niet dat beetje NVME behoorlijk warm kan worden, de snellere modellen zie je al snel met heatsinks, dat er vanuit ontwerp van XSX al rekening is gehouden met koeling. Ik weet niet of ditzelfde zo is voor de PS versie (en hoe dat ding uberhaubt te plaatsen is, normale aansluiting van een m2 vind ik zelf behoorlijk fragiel).1993jjohan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:41:
[...]
Ben benieuwd of het gewoon een simpele PCI Express poort is met een aparte connector. Als dat zo is zal het vast niet lang duren voor er verlopen naar m.2 beschikbaar komen via Ali.
Dan is de methode van de PlayStation toch mooier. Daar kun je straks uit een lijst compatible ssd's kiezen. Met de bijbehorende concurrentie die het goedkoper maken.
Toch begrijp ik Microsoft wel, elke leek kan dat ding inpluggen en het werkt gewoon. En natuurlijk extra winst.
Het is linksom/rechtsom, de 1 kiest voor een vaste oplossing, de ander voor een verwisselbare versie. Ik vond het ideaal om gewoon mijn schijven mee te nemen naar anderen om in te pluggen en direct te kunnen spelen, zonder hun xbox te vervuilen met downloads en wachttijden.
Daarbij heeft de S dezelfde slot, dus je kan ook vrij makkelijk je games van je TV XSX naar je slaapkamer brengen, niets dubbel installeren, gewoon 1x op de card en het werkt.
Is dat de meerprijs het waard? Als je de goedkoopste m.2 uit de pricewatch pakt misschien niet, maar hogere modellen (seagate is niet de goedkoopste) dan is dat verschil opeens een stuk kleiner.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Aan de andere kant: een dag later stonden de pre orders voor de XSX ook weer even online bij de MM. Dat gaf mij wel een goed gevoel, dat ze de voorraad wel bij houden.. Maar idd, helemaal gerust ben ik ook niet.shoombak schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:42:
Waarom was bol.com in 5 min uitverkocht en de MM pas na 1,5uur? Ik vertrouw mijn preorder bij de MM voor geen meter.
Viel mij ook op, maar vertrouw uitspraken van commerciële organisaties nooit. Als ze zeggen uitverkocht te zijnweet je nooit vanuit welk belang ze dit zeggen. Misschien liggen er stapels bij sony en MS zo snel de hype rond schaarste geen voordelen meer geeft..1993jjohan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:51:
Het valt me trouwens op dat de series S nog steeds te pre orderen is.
Blijkbaar toch een stuk minder populair als de X. Misschien niet goed ingeschat van hun. Of Microsoft heeft er gewoon een stuk meer voorraad van.
Of de onderdelen van de xbs zijn minder populair of beter verkrijgbaar natuurlijk. Maar gezien de timing van de overname aankondiging vinden de afzet van xbox hardware belangrijker dan ze ons wilden laten geloven.
Afijn, heb het laatste jaar de praatjes van Google (stadia), Sony (playstation) en Microsoft (xbox) meegemaakt en ze lullen er allemaal op los om momentum te creeeren. Al is MS veruit het netste momenteel (is wel eens anders).
Onthoud ook dat microsoft waarschijnlijk een eigen data structuur hanteert voor deze dingen. net als met de 360 kon je ook niet even simpel de 120 gb harddrive voor een grotere vervangen.1993jjohan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:41:
[...]
Ben benieuwd of het gewoon een simpele PCI Express poort is met een aparte connector. Als dat zo is zal het vast niet lang duren voor er verlopen naar m.2 beschikbaar komen via Ali.
waarschijnlijk hebben ze dit geintje ook hier gedaan om zo toch wat te verdienen. aangezien die console met wat verlies verkocht wordt waarschijnlijk.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Je bent gewoon bloednerveus, geef nou maar toe...DutchOwnage schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:00:
[...]
Aan de andere kant: een dag later stonden de pre orders voor de XSX ook weer even online bij de MM. Dat gaf mij wel een goed gevoel, dat ze de voorraad wel bij houden.. Maar idd, helemaal gerust ben ik ook niet.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Balen man, en dat is dus precies waarom ik een bevestiging zou willen van MM.Laurence007 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:46:
Right, Wehkamp heeft zojuist het bedrag teruggestort van de pre-order. Kortom, als je order staat op 'wordt niet geleverd' kan je er volgens mij vanuit gaan dat hij ook echt niet geleverd gaat worden
MM is driftig met ome Phil aan het bellen om pleeaaassee nog wat meer X'jes los te krijgenDaikirai schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:49:
[...]
Balen man, en dat is dus precies waarom ik een bevestiging zou willen van MM.
Hoe laat hadden de mensen hier besteld waarvan de order geannuleerd is?Laurence007 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:46:
Right, Wehkamp heeft zojuist het bedrag teruggestort van de pre-order. Kortom, als je order staat op 'wordt niet geleverd' kan je er volgens mij vanuit gaan dat hij ook echt niet geleverd gaat worden
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Kortom, goed gevoel over. Ga me er ook niet meer druk over maken. Komt ie op release, super chill. Zo niet, zijn er echt nog wel andere opties.
Bedankt, dat is alles wat ik wilde horenDutchOwnage schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:57:
Kon het niet laten. Heb net 1 keer gebeld met MM klantenservice😂. Deze persoon leek mij echt wel verstand van zaken te hebben. Lang verhaal kort: MM online heeft het aantal online pre orders echt wel goed gemonitord, en zodra ze aan de limiet zaten, de zaak gesloten. Expliciet naar gevraagd.
Kortom, goed gevoel over. Ga me er ook niet meer druk over maken. Komt ie op release, super chill. Zo niet, zijn er echt nog wel andere opties.
En dan maar hopen dat de MM nog open is op 10 november?Nipje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:49:
[...]
Ik zou gewoon naar een vestiging in de buurt gaan. Ik stapte gisteren ook ergens binnen en sta nu alsnog 2e op de lijst in de winkel.
Ja ik weet dat ik makkelijk praten heb. Ikzelf heb een gratis glaslijntje van 500/500, maar dan nog. Ik download liever even een game opnieuw als ik het weer wil spelen dan dat ik nog eens de helft extra van de consoleprijs uit ga geven voor een "schamele" verdubbeling van de opslag.Caayn schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:35:
[...]
Oef, €250,- vind ik toch wel een flinke prijs voor 1TB ongeacht de tech.

Via Polen de series x besteld.
Factuur adres Polen gemaakt en via PayPal betaald.
Bedankt voor de tip op dit forum!
We gaan het beleven 10 november.
Ik had hem al eerder in mijn winkelwagen gedaan (8.56 uur) maar pas ergens rond 9.10 daadwerkelijk betaald. Weet niet of dat verschil in tijd de doorslag heeft gegeven, maar zou me niks verbazen.Phusebox schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:56:
[...]
Hoe laat hadden de mensen hier besteld waarvan de order geannuleerd is?
Wat bedoel je met 'de zaak gesloten'? Je kunt nog steeds gewoon bestellen, maar waarschijnlijk krijg je niets op de launch datum.DutchOwnage schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:57:
Kon het niet laten. Heb net 1 keer gebeld met MM klantenservice😂. Deze persoon leek mij echt wel verstand van zaken te hebben. Lang verhaal kort: MM online heeft het aantal online pre orders echt wel goed gemonitord, en zodra ze aan de limiet zaten, de zaak gesloten. Expliciet naar gevraagd.
Dat lijkt zo, maar als je het orderproces doorloopt zie je dat je vastloopt bij bezorgen/afhalen. Het is dus wel dichtgezet.ruudonline schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:05:
[...]
Wat bedoel je met 'de zaak gesloten'? Je kunt nog steeds gewoon bestellen, maar waarschijnlijk krijg je niets op de launch datum.
Inderdaad, ik zie het nu. Zover was ik nog niet gegaanRossi46 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:09:
[...]
Dat lijkt zo, maar als je het orderproces doorloopt zie je dat je vastloopt bij bezorgen/afhalen. Het is dus wel dichtgezet.
Zolang ze maar verkopen toch?Robsta86 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:37:
Benieuwd wat men bij MS denkt van al die orders die vanuit NL gedaan zijn bij de diverse stores in Europa
Ben toch wel benieuwd wie deze generatie de meeste zal verkopen. Laatste generatie was het snel duidelijk.
Ditmaal zijn ze beide wel erg sterk in de markt. Al hebben ze beide een andere strategie. Sony heeft hier wel het voordeel van de vorige generatie die vaak blijft bij wat ze kennen.
Afgezien van wat technisch onderlegde mensen als Tweakers verwacht ik eigenlijk ook niet dat veel mensen van het Sony kamp zullen switchen naar MS...
De pech die MS heeft is dat je deze generatie veel meer aan je huidige 'eco-systeem' vast zit dan daarvoor, door alle BC games en features. Dat was vroeger veel minder zo. Toen begon het met een nieuwe generatie echt weer opnieuw.Robsta86 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:56:
Dat is inderdaad wel zonde... Veel vrienden kopen gewoon weer een PS5, domweg omdat ze ook een PS4 hadden. Als je ze vraagt wat ze wel of niet goed vinden aan de volgende generatie consoles hebben ze geen flauw idee wat er überhaupt nieuw is...
Afgezien van wat technisch onderlegde mensen als Tweakers verwacht ik eigenlijk ook niet dat veel mensen van het Sony kamp zullen switchen naar MS...
Same here! Vanmiddag via de Poolse site besteldLeijenman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:27:
Net ook maar het gokje gewaagd.
Via Polen de series x besteld.
Factuur adres Polen gemaakt en via PayPal betaald.
Bedankt voor de tip op dit forum!
We gaan het beleven 10 november.
Toch zie ik hier in de thread toch best weer wat nieuwe gezichten verschijnen die of overstappen, of een Xbox naast hun pc/Playstaion willen.. Welkom boys and girlsRobsta86 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:56:
Dat is inderdaad wel zonde... Veel vrienden kopen gewoon weer een PS5, domweg omdat ze ook een PS4 hadden. Als je ze vraagt wat ze wel of niet goed vinden aan de volgende generatie consoles hebben ze geen flauw idee wat er überhaupt nieuw is...

Zo lees ik dat overigens ook op Reddit terug dus als dat nu al het geval is (nu zijn het toch de early adaptors die overstag gaan) dan verwacht ik richting launch ook een wat grotere nieuwe groep die aansluit in het groende kamp (danwel helemaal over, danwel een console 'voor erbij' -> win voor MS
Wij zijn gegaan voor de PS5 vanwege de exclusives die ons iets meer aanspreken, maar voornamelijk omdat we tot die tijd eigenlijk altijd bij Xbox zaten. Dus die exclusives kennen we wel een beetje. De exclusives die ons aanspreken (Fable, Everwild, Halo, etc) laten ook nog even op zich wachten. Op dit moment kunnen we er maar één halen, maar de series X komt er over een jaar of twee ook echt wel bij. Als we per generatie maar een console konden veroorloven dan waren we voor de series X gegaan. Wat ook mee helpt is dat we de Xbox One X natuurlijk hebben staan, dus kunnen sowieso Xbox games blijven spelenD-Ed schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:08:
[...]
Toch zie ik hier in de thread toch best weer wat nieuwe gezichten verschijnen die of overstappen, of een Xbox naast hun pc/Playstaion willen.. Welkom boys and girls![]()
Zo lees ik dat overigens ook op Reddit terug dus als dat nu al het geval is (nu zijn het toch de early adaptors die overstag gaan) dan verwacht ik richting launch ook een wat grotere nieuwe groep die aansluit in het groende kamp (danwel helemaal over, danwel een console 'voor erbij' -> win voor MS)
Ter land, ter zee en in de kroeg
Is zo... Maar het zijn hier toch vooral de technisch onderlegde mensen, die bv ook weten van het truukje om voordelig 3 jaar Gamepass te krijgen, waarvan ik hier vaak zie dat dat de reden is om ze over de streep te trekken...D-Ed schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:08:
[...]
Toch zie ik hier in de thread toch best weer wat nieuwe gezichten verschijnen die of overstappen, of een Xbox naast hun pc/Playstaion willen.. Welkom boys and girls![]()
Zo lees ik dat overigens ook op Reddit terug dus als dat nu al het geval is (nu zijn het toch de early adaptors die overstag gaan) dan verwacht ik richting launch ook een wat grotere nieuwe groep die aansluit in het groende kamp (danwel helemaal over, danwel een console 'voor erbij' -> win voor MS)
Zaken waar ze in ieder geval in mijn vriendengroep totaal niet voor open staan helaas... Maar goed dat ik geen lobbyist geworden ben
Zit nu inderdaad een beetje in het eco system van sony omdat ik ook gezamenlijk games koop met een vriend. Om me heen alleen maar mensen met een playstation en ben eigenlijk de enige die nu een series x in de pre order heeft staan (naast ps5). Ga toch echt een keuze maken dus één pre order ga ik annuleren.
Overwegingen voor series x:
Gamepass
Fijnere controller
Goede herinnering aan xbox 360 tijd (introductie achievements 🥳)
Gears of war 5
Forza
Fable (ook al duurt het nog lang)
Daarnaast vind ik dat microsoft veel beter communiceert en lijkt er alles aan te doen om het marktaandeel te vergroten. Tja, waarom nog twijfelen zou je denken. Toch omdat om mij heen niemand een xbox overweegt en enkele exclusives die ik dan zou missen (naughty dog met name).....
Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken. Kom maar op met de eerste hands ons!
Ze maken in feite niet eens een keuze en het lijkt alsnog er geen concurrent bestaat.
Anderzijds zijn er ook PS5 games die ik graag zou spelen maar zo heeft elke console wel iets te bieden.
Zeker gezien ikzelf weinig tijd heb tegenwoordig t.o.v. Vroeger heb ik wat meer moeite met veel geld uitgeven aan games. MS heeft wat dat betreft met GamePass iets dat toch erg op mijn situatie past. Ik ben meestal toch meer van 1st party spellen en die kan ik nu gewoon 3 jaar lang spelen zonder er verder over na te denken. Ook voor €13 per maand zou het nog wel iets zijn én ik kan nu ook een hele zwik games op mijn PC spelen
Ik mis nu wellicht wat Sony Only spul maar daar tegenover staat dat ik véél minder geld hoef uit te geven.
Jammer wel dat ik Doom Eternal een maand of 2 terug op PC heb aangeschaft. Was achteraf gezien dus niet nodig geweest
[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 25-09-2020 19:27 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ook net op deze manier gedaan en gewoon de postcode van een plaatselijke MC gepaktXlast88 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:06:
[...]
Same here! Vanmiddag via de Poolse site besteld
Bedankt voor deze tip,hopelijk gaat alles goed
[ Voor 14% gewijzigd door xandoortje op 25-09-2020 19:33 ]
Ik krijg heel erg het gevoel dat je de keuze al wel gemaakt hebt in je hoofdErik-1980 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:42:
Interessant om te lezen dat meer mensen met dit ‘dilemma’ zitten. Heb al aardig wat consoles versleten van nintendo’s (alles vanaf 8bit) tot sega saturn, dreamcast, xbox, xbox 360, ps1, ps3 tot nu de ps4 pro.
Zit nu inderdaad een beetje in het eco system van sony omdat ik ook gezamenlijk games koop met een vriend. Om me heen alleen maar mensen met een playstation en ben eigenlijk de enige die nu een series x in de pre order heeft staan (naast ps5). Ga toch echt een keuze maken dus één pre order ga ik annuleren.
Overwegingen voor series x:
Gamepass
Fijnere controller
Goede herinnering aan xbox 360 tijd (introductie achievements 🥳)
Gears of war 5
Forza
Fable (ook al duurt het nog lang)
Daarnaast vind ik dat microsoft veel beter communiceert en lijkt er alles aan te doen om het marktaandeel te vergroten. Tja, waarom nog twijfelen zou je denken. Toch omdat om mij heen niemand een xbox overweegt en enkele exclusives die ik dan zou missen (naughty dog met name).....
Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken. Kom maar op met de eerste hands ons!
Ik wil het ook evt via de poolse store gaan proberen. Echter zie ik nergens de optie factuur adres aan te passen. Of is deze optie niet beschikbaar wanneer ik cc betaling gebruik?xandoortje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:31:
[...]
Ook net op deze manier gedaan en gewoon de postcode van een plaatselijke MC gepakt
Bedankt voor deze tip,hopelijk gaat alles goed
Eerst kies je je eigen adres waar het naar verzonden moet worden.EHA1337 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:00:
[...]
Ik wil het ook evt via de poolse store gaan proberen. Echter zie ik nergens de optie factuur adres aan te passen. Of is deze optie niet beschikbaar wanneer ik cc betaling gebruik?
Daarna de betaalopties,Ik had de optie Paypal.
Als je daar voor kiest ga je naar het Factuur adres. Ik heb gewoon mn eigen adres genomen en postcode 30-001, das een Mcdonalds.
Ik heb keurig een bestel bevestiging gehad en de order staat bovenaan
https://account.microsoft.com/billing/orders/
Ik heb met de cc niks hoeven invullen. Ging bij mij gisteren automatisch op "Billing addressEHA1337 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:00:
[...]
Ik wil het ook evt via de poolse store gaan proberen. Echter zie ik nergens de optie factuur adres aan te passen. Of is deze optie niet beschikbaar wanneer ik cc betaling gebruik?
Same as shipping address".
psn: t-zakje
Maar kost daar de Xbox Series X serieus 410 euro?
[ Voor 36% gewijzigd door Koning-Admiraal op 25-09-2020 21:11 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
2249 Zloty = €494. Gewoon de normale prijs.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:09:
Wisselkoers met Paypal is wel altijd nadelig.
Staat op de foto 1858. Maar zal vast zonder BTW zijn.Sebastiaan92 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:15:
[...]
2249 Zloty = €494. Gewoon de normale prijs.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Klopt. Gaat dus om het bedrag wat daarboven staatKoning-Admiraal schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:16:
[...]
Staat op de foto 1858. Maar zal vast zonder BTW zijn.
Wisselkoers is via creditcard veel voordeliger. Via Paypal laat ik de wisselkoers/betaling ook altijd via mijn cc gaan.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:09:
Wisselkoers met Paypal is wel altijd nadelig.
En die 410 euro is de prijs zonder btw. Met de wisselkoers van vandaag zit je rond de €495 inclusief btw.
Indien mogelijk betaal ik altijd met N26 - helemaal geen koersopslag.Rutger Mulder schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:17:
[...]
Wisselkoers is via creditcard veel voordeliger. Via Paypal laat ik de wisselkoers/betaling ook altijd via mijn cc gaan.
En die 410 euro is de prijs zonder btw. Met de wisselkoers van vandaag zit je rond de €495 inclusief btw.
Ik ben blij dat ik de Series S! Komt naast de PS5 te staan. Juist door Gamepass kon ik mijn vrouw ook overhalen, samen gamen op pc en xbox en zij nostalgisch xbox 360 games spelen.
Heb zelf dit truukje van de week ook gedaan, heb nu dus 3 jaar voordelig gamepasRobsta86 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:24:
[...]
Is zo... Maar het zijn hier toch vooral de technisch onderlegde mensen, die bv ook weten van het truukje om voordelig 3 jaar Gamepass te krijgen, waarvan ik hier vaak zie dat dat de reden is om ze over de streep te trekken...
Zaken waar ze in ieder geval in mijn vriendengroep totaal niet voor open staan helaas... Maar goed dat ik geen lobbyist geworden ben
Geen gedoe met adressen, gewoon zelfde shipping als order adres.
Ook keurig een mail met bevestiging en leverdatum 10-11-2020.
Hopen dat het lukt
psn: jagermeistertim
Ik denk dat als je op releasedatum een Mediamarkt binnen loopt dat er dan wel eentje ligt. Of als je er zeker van wil zijn kan je nu al even een filiaal binnen lopen en vragen hoeveel mensen er op de wachtlijst staan en je dan erop laten zettenSteffanS schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:22:
Is hij ergens nog in België te pre orderen ? In de Franse store lijkt het ook uitverkocht te zijn. Zo niet probeer ik de dag van de release zelf wel ergens eentje op de kop te tikken. Ook ga ik mijn ps5 naar digitaal versie switchen als dit gaat.
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
[ Voor 99% gewijzigd door Uchiha1911 op 26-09-2020 11:18 ]
Die Polen weten niet wat ze overkomt joh !TTHEEBO1 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:09:
Ik heb net nog een preorder geplaatst via microsoft.pl
Geen gedoe met adressen, gewoon zelfde shipping als order adres.
Ook keurig een mail met bevestiging en leverdatum 10-11-2020.
Hopen dat het lukt
Doorgaans verkopen ze 10 consoles per jaar...
Moeten straks nog echt gaan werken in dat magazijn
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
De reden dat ik de xbox koop is dat de kids daar spelletjes op kunnen spelen die ik gekocht heb met cross play en met game pass. Xbox series x is ge pre-ordered op bol.com.
😂😂😂justifire schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:06:
[...]
Die Polen weten niet wat ze overkomt joh !
Doorgaans verkopen ze 10 consoles per jaar...
Moeten straks nog echt gaan werken in dat magazijn
Komt alles niet gewoon bij het centrale depot uit Duitsland vandaan ?
Sterker nog, uit Eindhoven in ons eigen kouwe kikkerlandjexandoortje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:17:
[...]
😂😂😂
Ik heb de Xbox One in 2013 besteld via Microsoft Duitsland en die kwam van een depot uit Nederland.xandoortje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:17:
[...]
😂😂😂
Toch wel apart dat die daar zo lang beschikbaar blijft maar hey als ik daarmee een xbox series x krijg... i dont care!
[ Voor 49% gewijzigd door Kadardar op 26-09-2020 14:30 ]
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Nouja dat heb ik dus ook.Kadardar schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:29:
Ook ik heb een xbox series x gescoord via Poolse Microsoft.
Toch wel apart dat die daar zo lang beschikbaar blijft maar hey als ik daarmee een xbox series x krijg... i dont care!
Gamemania doet heel onduidelijk (ik sta 18e) over wanneer ze zouden kunnen leveren.
December,Januari.... ik heb het allemaal al gehoord.
Ook het rare binnen 3 weken volledige moeten betalen terwijl je al een aanbetaling hebt gedaan vindt ik een rare gang,alsof je ze het geld (in mijn geval 200) zou laten houden en niet op zou halen.
Mocht MS hem wel in November kunnen leveren dan is het Bye Bye GM.
[ Voor 15% gewijzigd door xandoortje op 26-09-2020 15:15 ]
Ik zou voor nog geen goud bij GM pre-orderen.xandoortje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:12:
[...]
Nouja dat heb ik dus ook.
Gamemania doet heel onduidelijk (ik sta 18e) over wanneer ze zouden kunnen leveren.
Blijf het maar een wankelende winkel vinden. Als ik er iets koop dan heb ik het liever per direct bij hun.
Komt vooral omdat ik de eene na de andere GM bij mij in de buurt zie verdwijnen. Daarom vertrouw ik ze niet zo.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Als je bij Microsoft met Paypal betaald (gelinkt aan credit card)wordt de betaling dan ook pas bij verzending verwerkt of gaat dit dan direct?
Ben namelijk nog aant twijfelen tussen Ps5 of Xbox maar als dit pas bij verzending is kan ik nog wachten tot de launch om te beslissen.
Ga niet 2x500euro betalen :-)
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Er is nog niets van mijn paypal afgeschreven.Snakefoodjah schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:38:
Vraagje:
Als je bij Microsoft met Paypal betaald (gelinkt aan credit card)wordt de betaling dan ook pas bij verzending verwerkt of gaat dit dan direct?
Ben namelijk nog aant twijfelen tussen Ps5 of Xbox maar als dit pas bij verzending is kan ik nog wachten tot de launch om te beslissen.
Microsoft charged paypal pas bij verzending. Paypal gaat dan pas kijken waar ze geld vandaan kunnen trekken. Je cc of bank acc afhankelijk van je acc.Snakefoodjah schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:38:
Vraagje:
Dus pas bij verzending gaat het eraf
Consoles gewoon nooit bij GM pre-orderen. Krijgen amper wat. Prima zaak voor als ze iets op voorraad hebben, maar dat is het dan ook wel.xandoortje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:12:
[...]
Nouja dat heb ik dus ook.
Ook het rare binnen 3 weken volledige moeten betalen terwijl je al een aanbetaling hebt gedaan vindt ik een rare gang,alsof je ze het geld (in mijn geval 200) zou laten houden en niet op zou halen.
Klopt, destijds met met de one x ook keihard genaaid door game mania. Ik was bijna een jaar van tevoren al op de lijst gezet voor de pre order en zelfs een aanbetaling gedaan en ze kregen niks. GM Rotterdam betrof dit, uiteindelijk 1 uit de mediamarkt gevist 100 meter ervandaan, gewoon uit de schappen.Rossi46 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:45:
[...]
Consoles gewoon nooit bij GM pre-orderen. Krijgen amper wat. Prima zaak voor als ze iets op voorraad hebben, maar dat is het dan ook wel.
In de TS zou dit eigenlijk moeten worden opgenomen dat GM gewoon geen serieuse partij is of partner van MS als deze, veel mensen gaan teleurgesteld zijn die verwachten een series X te krijgen bij GM.
Bij mij betreft het de GM in Almere.PacinoAllstars schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:36:
[...]
Klopt, destijds met met de one x ook keihard genaaid door game mania. Ik was bijna een jaar van tevoren al op de lijst gezet voor de pre order en zelfs een aanbetaling gedaan en ze kregen niks. GM Rotterdam betrof dit, uiteindelijk 1 uit de mediamarkt gevist 100 meter ervandaan, gewoon uit de schappen.
In de TS zou dit eigenlijk moeten worden opgenomen dat GM gewoon geen serieuse partij is of partner van MS als deze, veel mensen gaan teleurgesteld zijn die verwachten een series X te krijgen bij GM.
Ik heb geen idee hoeveel ze binnen krijgen, 'Bob' doet daar heel vaag over.
Of ligt het aan de communicatie van MS naar de winkels toe ?
Bob weet nog niet welke aantallen hij precies krijgt, maar Bob weet nu echt wel 100% zeker dat jij niet bij de 1e lichting zal zitten. En wellicht ook niet bij de 2e...xandoortje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:27:
[...]
Bij mij betreft het de GM in Almere.
Ik heb geen idee hoeveel ze binnen krijgen, 'Bob' doet daar heel vaag over.
Of ligt het aan de communicatie van MS naar de winkels toe ?
Ja, fijne mensen die medetweakers, maar uiteindelijk kost het ons wel klauwen met geld 😉BasGrunn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:02:
Na jaren op de playstation te hebben gespeeld toch overgestapt op de Xbox dit keer. Inmiddels alle berichten hier op het forum bijgelezen, en dat wakkert de hypetrain alleen nog maar meer aan bij mij. Ik heb het geluk gehad dat ik afgelopen dinsdag een preorder heb kunnen plaatsen bij bol.com, en mede dankzij het forum een ultimate gamepass voor 2 jaar vastgelegd via de vpn truc uit Brazilië. Nu tot 2022 verzekerd van Gamepass. Ben normaal niet zo van het posten, maar door alle berichten hier krijg ik alleen nog maar meer zin in 10 november. Tof om alle enthousiaste berichten hier te lezen.....
psn: jagermeistertim
Om dit topic leesbaar te houden graag de volgende regels in acht nemen:
• Geen discussies over scalping, meerdere orders plaatsen en doorverkoop met woekerprijzen.
• Vraag & Aaanbod op het forum is overal verboden, dus ook hier.
• Vermelden dat je meerdere bestellingen hebt lopen ('patsen') is niet de bedoeling.
• Bedelen / vragen / ruilen valt ook onder Vraag & Aaanbod.
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over het beleid van externe bots, Discords, Telegramgroepen.
• Houd het ontopic: mensen posten en lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en willen die discussie graag zo houden. Al het andere kan prima op de rest van het forum.
Bij problemen met levering/shipping neem je contact op met de verkoper, niet met de bezorgdienst. Dat klinkt onlogisch, maar de verkoper (verzender) is (wettelijk) verantwoordelijk voor het proces. De verkoper start dan ook een onderzoek bij de bezorger (en niet andersom), want zij zijn immers verantwoordelijk.
![]() | Wel zin in gezellig slowchatten of offtopic kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |
Plaats alleen pre-orders bij vertrouwde partijen. Mooie vuistregel is: Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview