Ik heb sinds de release regelmatig zowel online als in winkels gekeken maar nooit een XBOX Series X beschikbaar gezien. Nu zag ik afgelopen week voor het eerst de bundel XBOX All Access waarbij je een console met twee jaar game pass krijgt voor een maandelijkse betaling ipv direct betalen. Deze was wel beschikbaar bij Cyberport hier in Duitsland. Dat heb ik dan maar besteld omdat ik nog nooit een bestelbare Series X heb gezien. Vandaag is dat ding aangekomen en werkt perfect. Echter heb ik veel gezeik met game pass aan de praat te krijgen.
Volgens All Access wordt doormiddel van de S/N van de console 24 maanden Game Pass toegevoegd aan de console. Als je dan aanmeld met je account zou je vervolgens bij settings die Game Pass kunnen activeren:
Settings -> Account -> Included with this xbox
Als ik op "Included with this xbox" klik gaat een blanko venster kort open en sluit zichzelf vrijwel direct. Ik heb met de support van Microsoft contact opgenomen maar ben niet verder gekomen. Op Reddit lees ik dat veel mensen vergelijkbare problemen hebben en dat in hun geval iets was misgegaan met de S/N koppeling van de console en het All Access programma. Als ze dan een bepaald telefoonnummer uit de USA belde werd dat binnen enkele minuten opgelost. Hier in Duitsland zijn we helaas niet verder gekomen en kan het een paar dagen duren omdat een soort manager van Microsoft deze case moet inzien.
Daarna wou ik nog een Microsoft Complete garantie verlenging erbij boeken. Een dame van Microsoft zei een paar dagen geleden dat dit geen probleem was. Ik hoefde dan alleen maar mijn console op mijn MS Account te registreren en dan kan ik het erbij boeken binnen 45 dagen na aankoop. Vandaag geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Dit probleem ook met de MS Support proberen te verhelpen en kwam uiteindelijk per telefoon bij een man uit de uiteindelijk zei dat dit alleen geldt voor console die bij Microsoft zelf zijn gekocht. Dat geloofde ik niet op basis van eerdere uitspraken en ervaringen van andere gebruikers op het internet. Ben daarna al een uur bezig per telefoon met een medewerker van MS Support in de USA. Die moet nu ook weer iets uitzoeken en contacteert mij later opnieuw hoe we daarmee verder gaan.
Conclusie:
Ik ben super blij eindelijk een XBOX Series X te bezitten maar ben sinds 17:00 tot 20:00 eigenlijk alleen maar bezig geweest om mijn Game Pass aan de praat te krijgen en de Garantie verlenging erbij te kopen. Dat moeizame process heeft de blijschap vandaag een beetje kapot gemaakt. Morgen nieuwe dag om mij weer op de console te verheugen.
Tip:
Ik heb zojuist nogmaals opnieuw gebruik gemaakt van die 1 euro upgrade voor Gold -> Game Pass.
Bij Amazon 1 jaar XBOX Live Gold gekocht en geactiveerd. Daarna via de Microsoft website die 1 euro upgrade actie gebruikt om daar 1 jaar Game Pass Ultimate van te maken. Dat werkt nog steeds. Om dit te gebruiken mag er geen actieve abonnement meer lopen. Dit werkt dus alleen als je huidige abo is afgelopen.
Update:
Ik heb het Game Pass problemen vanmorgen kunnen oplossen. Ik moest schijnbaar na het uitpakken mijn console een factory reset geven. Dat heb ik gedaan en nu kon ik Game Pass 24 months wel kiezen. Echter had ik gisteren al 12 maanden bij Amazon gekocht dus heeft Microsoft mij deze ochtend geholpen om dat te combineren naar 36 maanden. Nu heb ik Game Pass t/m maart 2025
[
Voor 6% gewijzigd door
Sir_Hendro op 09-03-2022 11:21
]