Waarom nemen ze dan nog pre-orders aan als ze hem niet kunnen leveren / hij daarna wel uitverkocht is op de site? Ik zit in hetzelfde schuitje met de melding dat hij niet geleverd gaat worden maar bestelling is wel doorgekomen...ArthurMorgan schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:58:
Lekker handig Wehkamp.
Ik had hem daar dus besteld en betaald. Netjes mail bevestiging gekregen, maar op de website stond bij mijn bestelling dat hij niet bezorgd zou worden. Ik stressen, een voor de zekerheid maar bij MediaMarkt ook bestellen.
Contact opgenomen met Wehkamp... Oh u wilt annuleren? Dat hadden we al gedaan...
Dat konden ze niet even direct mailen of zo? Heb echt geluk gehad dat ik het niet vertrouwde hem ergens anders gekocht heb. Anders was ik er misschien pas dagen later achter gekomen had ik tot volgend jaar kunnen wachten.
this is awkward 😬 pic.twitter.com/3sjHitPIpJ
— Andrew Alerts (@AndrewAlerts) 23 september 2020
[ Voor 199% gewijzigd door biertje79 op 23-09-2020 02:12 ]
En het mooie is als ze straks gewoon een series x ontvangen
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Alleen is de One X al een paar maanden uit productie en bijna overal uitverkocht. Dus een stijging van 700% zegt erg weinig zonder onderliggende cijfers.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat was wel te voorspellen. De naamgeving van Xbox consoles is onnavolgbaar....
Moet je eens videokaart gaan kopen...Don Quijote schreef op woensdag 23 september 2020 @ 06:45:
[...]
Dat was wel te voorspellen. De naamgeving van Xbox consoles is onnavolgbaar....
Als ik een waldkorn brood wil haal ik toch ook geen grof volkoren ?
[ Voor 12% gewijzigd door justifire op 23-09-2020 07:11 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
zo een reserve machientje voor die prijs kun je toch eigenlijk niet laten liggen
Gewoon lekker partijtje Fifa bijvoorbeeld even tussendoor ipv naar de TV lopen en daar gaan gamen.
Gisteren is een tijdlang foutief de PS5 pre order open geweest en nu lijken ze alles te annuleren, ook orders die in het allereerste begin geplaatst zijn. Althans, de status staat nu “op wordt niet geleverd”. En nu is dat ook bij mijn pre order van de XSX
Zoals je volgens mij gelezen hebt is bij mij gisteren hetzelfde gebeurd. Het is echt bizar dat alleen de status wordt aangepast, maar je niet een mail of iets dergelijks krijgt gekoppeld aan die status. Je moet er dus echt zelf maar achter komen door steeds die status te gaan bekijken (of het moment dat je je geld terug gaat krijgen)

[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-09-2020 07:34 ]
Ik ben van plan om de Xbox SX in de woonkamer te hebben staan, maar we hebben ook nog een andere tv de werkkamer. Daar sluit ik een Android dongle aan waarop de Xbox app gaat draaien, en daar kun je dan lokaal je Xbox naartoe streamenArthurMorgan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:14:
Toch de Series S er ook maar bijgehaald
zo een reserve machientje voor die prijs kun je toch eigenlijk niet laten liggen
Gewoon lekker partijtje Fifa bijvoorbeeld even tussendoor ipv naar de TV lopen en daar gaan gamen.
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Staat bij mij in de app niets bij. Zolang je bestelling er staat komt t goed bij wehkamp. Ik heb goede ervaringen maar aan die status overzichten moet je niet te veel waarde hechtenSteven030 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:29:
Zijn er meer mensen die een bestelling hebben geplaatst bij Wehkamp? De status van mijn bestelling van de XSX is veranderd in “wordt niet geleverd”. Hoe is dit bij jullie?
Gisteren is een tijdlang foutief de PS5 pre order open geweest en nu lijken ze alles te annuleren, ook orders die in het allereerste begin geplaatst zijn. Althans, de status staat nu “op wordt niet geleverd”. En nu is dat ook bij mijn pre order van de XSX
eh, nou... ik heb dus gewoon contact met ze opgenomen en ze hebben mij gezegd dat die status gewoon klopt en ze binnen 2 dagen mijn geld gaan terugstorten.joffrey19 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:10:
[...]
Staat bij mij in de app niets bij. Zolang je bestelling er staat komt t goed bij wehkamp. Ik heb goede ervaringen maar aan die status overzichten moet je niet te veel waarde hechten
Grote kans dat de XSX ook hier op launch day gewoon in de winkel ligt en lopen mensen om 09:00 uur 's morgens met een XSX onder hun arm naar buiten terwijl de pre-orders kwijlend zitten te wachten totdat het post-nl busje rond 17:00 uur pas hun pre-ordered XSX komt afleveren. Of bij pech nog een dag later.
Ook bij eerdere console launches waren de consoles in de losse verkoop binnen no-time (als in binnen paar minuten) na opening van winkels uitverkocht. Ik heb er heel wat voor over om niet in een rij te staan met allemaal zwetende en vaak asociale klanten.codegro schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:
Verbaast me toch weer hoe mensen hier elke keer intrappen, dat pre-orderen. De producenten doen dit om een niet bestaande schaarste te creëren waardoor er een hype ontstaat op de diverse fora en zo het product veel gratis aandacht krijgt. Het duurt nog anderhalve maand voordat deze console in de winkel ligt. Hoogst waarschijnlijk zijn er dan voldoende voorraden. MS is ook niet gek. Ze moeten wel voldoende voorraden hebben half november ivm Thanks Giving. Als ze dan niet voldoende voorraden in de winkels hebben liggen lopen veel potentiele kopers naar concurrent Sony.
Grote kans dat de XSX ook hier op launch day gewoon in de winkel ligt en lopen mensen om 09:00 uur 's morgens met een XSX onder hun arm naar buiten terwijl de pre-orders kwijlend zitten te wachten totdat het post-nl busje rond 17:00 uur pas hun pre-ordered XSX komt afleveren.
Verwijderd
Helemaal nu met Corona!giantgiantus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:38:
[...]
Ik heb er heel wat voor over om niet in een rij te staan met allemaal zwetende en vaak asociale klanten.
ik heb hier gisteren contact over gehad met wehkamp . komt omdat een preorder is. heb dit zo wel telefonisch en via chat gevraagd beide zelfde antwoordSteven030 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:29:
Zijn er meer mensen die een bestelling hebben geplaatst bij Wehkamp? De status van mijn bestelling van de XSX is veranderd in “wordt niet geleverd”. Hoe is dit bij jullie?
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Haha leuk om te lezen, wat een top vrouwtjeMavel 128 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:49:
Nou ik gister stipt vanaf 09:00 een order geplaatst bij MS maar na 30 minuten heb ik de hoop opgegeven omdat het niet meer lukte. Later om 10 uur beneden even een bak koffie met mijn vrouw aan het drinken, is het nog gelukt? Nee helaas niet. ah gelukkig heb ik om 9u er een besteld bij bol.com voor je. En zo heb je toch nog een pre-order
Getrouwd neem ik aan?Mavel 128 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:49:
Nou ik gister stipt vanaf 09:00 een order geplaatst bij MS maar na 30 minuten heb ik de hoop opgegeven omdat het niet meer lukte. Later om 10 uur beneden even een bak koffie met mijn vrouw aan het drinken, is het nog gelukt? Nee helaas niet. ah gelukkig heb ik om 9u er een besteld bij bol.com voor je. En zo heb je toch nog een pre-order
Wat een topper zeg, netjes hoorMavel 128 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:49:
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
Bij mij staat er nog altijd, niet op voorraad - meer dan 5 weken.Steven030 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:29:
Haha, ja al 9 jaar!michaeltjeh1 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:51:
[...]
Getrouwd neem ik aan?![]()
Zo niet dan alsnog doen
Het staat wel op haar bol.com account, dus ik heb tot 10 november wat extra huishoudelijke klusjes ben ik bang
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Er zijn bij de Appie wel twee soorten Waldkorn. Je moet de 'classic' hebbenjustifire schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:10:
[...]
Moet je eens videokaart gaan kopen...
Als ik een waldkorn brood wil haal ik toch ook geen grof volkoren ?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ja en nee.codegro schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:
Verbaast me toch weer hoe mensen hier elke keer intrappen, dat pre-orderen. De producenten doen dit om een niet bestaande schaarste te creëren waardoor er een hype ontstaat op de diverse fora en zo het product veel gratis aandacht krijgt. Het duurt nog anderhalve maand voordat deze console in de winkel ligt. Hoogst waarschijnlijk zijn er dan voldoende voorraden. MS is ook niet gek. Ze moeten wel voldoende voorraden hebben half november ivm Thanks Giving. Als ze dan niet voldoende voorraden in de winkels hebben liggen lopen veel potentiele kopers naar concurrent Sony.
Grote kans dat de XSX ook hier op launch day gewoon in de winkel ligt en lopen mensen om 09:00 uur 's morgens met een XSX onder hun arm naar buiten terwijl de pre-orders kwijlend zitten te wachten totdat het post-nl busje rond 17:00 uur pas hun pre-ordered XSX komt afleveren. Of bij pech nog een dag later.
Sony is wel heel verdacht door vorige week direct na de hype rondom de PS5 een tweede batch aan te kondigen, dus ruim voor de launch. Dat is gewoon vooraf opgezet, kan niet anders (die productie is allang ingepland namelijk).
Aan de andere kant, de PS4 was bij launch en maanden daarna bijna niet leverbaar. Er was toen echt gewoon een dik tekort.
[ Voor 95% gewijzigd door swoutr op 23-09-2020 09:19 ]
Waar trappen mensen precies nu in? Nepsites die consoles verkopen? De idioterij van Marktplaats? Vage pre-order constructies van bedrijven die hun systeem/administratie niet op orde hebben? Of gewoon het logische vraag en aanbod principe van een nieuw product?codegro schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:
Natuurlijk moeten ze genoeg voorraad hebben voor de normale launch, natuurlijk moeten ze genoeg voorraad hebben voor BF, daar komt hun team in actie om dit te kunnen berekenen en afhankelijk van de fabrieken de beste balans te kunnen vinden tussen pre-orders en winkelvoorraad.
Hoogst waarschijnlijk is geen zekerheid, gok jij op de hoogst waarschijnlijke kans dat je er wel eentje hebt straks? Gros hier kiest voor zo goed als absolute zekerheid (muv wehkamp of gamemania
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je kan een pre-order plaatsen in je lokale Game Mania Store hiervoor neem je best even contact met hen op.
Weet wel dat je geen exemplaar op de dag van release gaat ontvangen omdat we hiervoor niet voldoende exemplaren voor gaan ontvangen.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Klopt, maar vergeet niet, dat waren andere tijden en is alweer een eeuwigheid geleden. Die generatie was eigenlijk de eerste generatie die ook echt online werd besteld. Daar hebben ze zich mal op verkeken. Nu zijn ze wijzer en doen ze min of meer hetzelfde als smartphone producenten. Heb al vaak genoeg gezien dat pre-orders later werden geleverd dan normale orders.Rossi46 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:15:
[...]
Ja en nee.
Sony is wel heel verdacht door vorige week direct na de hype rondom de PS5 een tweede batch aan te kondigen, dus ruim voor de launch. Dat is gewoon vooraf opgezet, kan niet anders (die productie is allang ingepland namelijk).
Aan de andere kant, de PS4 was bij launch en maanden daarna bijna niet leverbaar. Er was toen echt gewoon een dik tekort.
Reken maar dat de productie nu op volle toeren draait, MS wil echt de boot niet missen met TG en BF.
Enfin, we zullen het wel zien.
Wanneer heb je besteld?Famous schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:27:
Bericht welke ik van Game Mania heb gekregen;
Je kan een pre-order plaatsen in je lokale Game Mania Store hiervoor neem je best even contact met hen op.
Weet wel dat je geen exemplaar op de dag van release gaat ontvangen omdat we hiervoor niet voldoende exemplaren voor gaan ontvangen.
Ik heb hem bij BCC besteld maar had toevallig contact gisteren in verband met garantie voor mijn controller van de XBO X.
Wat is TG en BF?codegro schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:31:
[...]
Klopt, maar vergeet niet, dat waren andere tijden en is alweer een eeuwigheid geleden. Die generatie was eigenlijk de eerste generatie die ook echt online werd besteld. Daar hebben ze zich mal op verkeken. Nu zijn ze wijzer en doen ze min of meer hetzelfde als smartphone producenten. Heb al vaak genoeg gezien dat pre-orders later werden geleverd dan normale orders.
Reken maar dat de productie nu op volle toeren draait, MS wil echt de boot niet missen met TG en BF.
Enfin, we zullen het wel zien.
Ah thanks. Nee, ik snap je opmerking en dat willen ze zeker niet, denk ik. Zeker niet het momentum dat ze nu hebben. Velen herinneren zich nog wel de release van de PS4 en als zich dat weer zou herhalen, zouden veel families zonder cadeau zitten, als Microsoft hier kan leveren, dan krijgen ze een hoop meer woonkamers erbij, vermoed ik.
Hoewel ik je verhaal goed snap maakt het mij natuurlijk niet uit hoeveel extragratis aandacht Microsoft en de nieuwe Xbox krijgen, wat mij betreft: meer = beter. Anders zou ik geen nieuwe Xbox kopen. Des te meer aandacht naar Microsoft/Xbox, des te minder naar Sony ;-) Niet dat ik tegenstander ben van Sony.codegro schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:
Natuurlijk kan het zo zijn dat dat ding op launch day ook in de winkels beschikbaar zijn, maar theoretisch gezien ben ik na mijn aankoop op de Microsoft site natuurlijk wel verzekerd van een console. Mogelijk later op de dag of de dag erna, afhankelijk van de pakketbezorger. Punt is gewoon, ik wil dat ding en wat mij betreft krijgt MS onwijs veel aandacht, mede dankzij de pre-orders. Nu komt dit wel uit de mond van een Microsoft fanboy, maar daar zullen er meer van zijn, als ik dit topic probeer bij te houden.
Al met al: Ik zie niets negatiefs in dit proces, behalve dan dat de kopers de console mogelijk wat later krijgen dan dat je hem bij een fysieke winkel zou halen.
Is dat een sms’je geweest ? Zelf heb ik alleen gisteren een sms’je gekregen dat ze me gingen contacteren met verdere informatie.Famous schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:27:
Bericht welke ik van Game Mania heb gekregen;
Nee per mail.Theebag schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:22:
[...]
Is dat een sms’je geweest ? Zelf heb ik alleen gisteren een sms’je gekregen dat ze me gingen contacteren met verdere informatie.
Ik heb hem daar niet besteld dus krijg ook geen SMS
Wehkamp heeft voor mij als klant dubbele fouten gemaakt omdat ook mijn ps5 pre-order van gisteren niet doorgaat.
Bij staat de bestelling van Wehkamp nog gewoon op ‘meer dan 5 weken’ ivm de gratis bezorging 👍
Dank je wel, gevalletje beter lezenFamous schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:41:
[...]
Nee per mail.
Ik heb hem daar niet besteld dus krijg ook geen SMS
Hier ook, 8:57 besteld ,✌️D-Ed schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:47:
Even een ‘tegengeluid’..
Bij staat de bestelling van Wehkamp nog gewoon op ‘meer dan 5 weken’ ivm de gratis bezorging 👍
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 23-09-2020 11:14 ]
Dat is altijd al zo geweest bij de toko. En de helft daarvan gaat naar vriendjes.Dutchzilla schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:03:
Voor de mensen die bij Gamemania besteld hebben. Ze krijgen er echt heel weinig. Nog geen 10 per winkel.
Vervolgens nemen ze wel 50 pre-orders aan per winkel waarbij je 25 euro moet aanbetalen. Dan, 2 weken voor de daadwerkelijke launch, krijg je een smsje met de tekst dat je nog een keer 25 euro moet overmaken omdat anders je pre-order komt te vervallen. Twee dagen voor de launch krijg je een sms dat je NIET bij de eerste batch zit.Dutchzilla schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:03:
Voor de mensen die bij Gamemania besteld hebben. Ze krijgen er echt heel weinig. Nog geen 10 per winkel.

XBL: MRE Inc
Bij Mediamarkt weer te bestellen! Go go go!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Aangezien ik nog altijd niks heb gehoord van mijn Game Mania pre-order (G_Dragon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:09:
Zoals hierboven al vermeld, nog even duidelijk in het rood

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
[ Voor 13% gewijzigd door babbi op 23-09-2020 11:22 ]
Ja, Mediamarkt brengt het direct in rekening op je creditcard wanneer je een online pre-order plaatst. Een pre-order in de winkel is enkel een aanbetaling van € 50,- en het restant bedrag betaal je op de dag dat je de Xbox afhaalt.babbi schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:22:
Als je bij MM besteld moet je gelijk het hele bedrag betalen? Met een preorder..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik snap uberhaupt niet waarom je bij de GameMania besteld.MRE-Inc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:08:
[...]
Vervolgens nemen ze wel 50 pre-orders aan per winkel waarbij je 25 euro moet aanbetalen. Dan, 2 weken voor de daadwerkelijke launch, krijg je een smsje met de tekst dat je nog een keer 25 euro moet overmaken omdat anders je pre-order komt te vervallen. Twee dagen voor de launch krijg je een sms dat je NIET bij de eerste batch zit.

Xbox Live: Miesjh NL
Ik had hem daar besteld omdat ik volgens een vriend die er werkte sowieso bij de eerste batch zou zittenMiesjh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:26:
[...]
Ik snap uberhaupt niet waarom je bij de GameMania besteld.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Weinig ervaring met GM de enkele keer dat ik er binnen ben geweest stond het personeel luidruchtig privé gesprekken te voeren, gezellig met vrienden achter de balie Youtube filmpjes te kijken of te schreeuwen als een kleuter. Het zou mij niet verbazen als het personeel vrienden voortrekt op de pre-order lijst.DutchOwnage schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:05:
[...]
Dat is altijd al zo geweest bij de toko. En de helft daarvan gaat naar vriendjes.
Edit:
Misschien ligt dat ook aan de vestiging in mijn woonplaats, één keer in een vestiging in een stad verderop geweest en daar was het personeel gewoon rustig.
[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 23-09-2020 11:37 ]
ook daar besteld, Gamemania had nog niet gebeld. maar was laat met bestellen. dus laat maarG_Dragon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:09:
Zoals hierboven al vermeld, nog even duidelijk in het rood
cancel hem wel.
Ik vertrouw het voor geen meter, of de MM heeft nog een oude deal met MS gezien de link vanaf xbox.com, maar qua afzetmarkt lijkt het me onlogisch dat ze meer krijgen dan bol.com. Daarnaast was bol.com in 5 minuten uitverkocht en de MM was een uur later nog steeds te bestellen.Defnosh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:54:
Ook de XSX besteld bij Mediamarkt... Hopelijk nemen ze niet meer pre-orders aan dan ze aankunnen!
Heb nog een preorder bij MS.fr gelukkig, helaas heeft de MM ook al het hele bedrag afgeschreven, gun die toko eigenlijk helemaal niks
[ Voor 69% gewijzigd door JerNL op 23-09-2020 12:08 ]
nothing :)
shoombak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:04:
[...]
Ik vertrouw het voor geen meter, of de MM heeft nog een oude deal met MS gezien de link vanaf xbox.com, maar qua afzetmarkt lijkt het me onlogisch dat ze meer krijgen dan bol.com. Daarnaast was bol.com in 5 minuten uitverkocht en de MM was een uur later nog steeds te bestellen.
Heb nog een preorder bij MS.fr gelukkig, helaas heeft de MM ook al het hele bedrag afgeschreven, gun die toko eigenlijk helemaal niks
We are humbled by the record-breaking demand for Xbox Series X and S. Huge thanks to everyone for the excitement. 🙏
— Xbox (@Xbox) 22 september 2020
If you weren't successful today be sure to sign up with retailers for updates, and expect more consoles to be available on November 10. 💚
Expect more consoles to be available on November 10... Heeft daar waarschijnlijk mee te maken?
ik denk dat ze dubbele bestellingen aan het verwijderen zijn geweest, want je mag er maar 1 volgens microsoft policy bestellen. (per shop)JerNL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:07:
Alweer uitverkocht. Ik vraag me echt af of de vraag nou zo groot is of de aantallen zo laag.
en wellicht wat bot orders onderschept? nu weer online uitverkocht
Ja who knows .. je zou zeggen dat je dat geautomatiseerd kan afvangen.Dutchzilla schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:11:
[...]
ik denk dat ze dubbele bestellingen aan het verwijderen zijn geweest, want je mag er maar 1 volgens microsoft policy bestellen. (per shop)
en wellicht wat bot orders onderschept? nu weer online uitverkocht
Komt daar niet verzendkosten bij?Lycaon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:29:
[Afbeelding]
Zelf zojuist nog via de Franse website kunnen bestellen! :-)
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Nee, geen verzendkosten.Koning-Admiraal schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:41:
[...]
Komt daar niet verzendkosten bij?
De getoonde prijs is excl. btw. Ik moet net als iedereen 499,99 betalen.
1x nooit weer voor mij. Bij de One X kregen ze er 3 bij de vestiging in mijn woonplaats. Je kan echt beter bij Bol.com, MM of Microsoft zelf een pre-order doen.Miesjh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:26:
[...]
Ik snap uberhaupt niet waarom je bij de GameMania besteld.
XBL: MRE Inc
Ik krijg in ieder geval de indruk dat de vraag toch echt vrij hoog ligt, voor de Series X. Hoger dan ten tijde van de One. Kan een combinatie van factoren zijn. Prijs(bang 4 buck), Gamepass, die Bethesda overname (zowiezo voor de hardcore gamer), naast de pot gepist bij de buren, en natuurlijk ook corona. Mensen willen zichzelf een plezier doen in deze tijden, plus wss geld over ivm geen vakantie etc.JerNL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:07:
Alweer uitverkocht. Ik vraag me echt af of de vraag nou zo groot is of de aantallen zo laag.
En wat wellicht ook nog zal meespelen is dat de Series S/X ook voor het eerst vanaf launch vergaand BC is. Sowieso volgens mij met (bijna?) alles van de One, maar ook veel van de 360 en zelfs nog wat van de OG. Dus tsja, waarom zou je eigenlijk geen Series S/X kopen bij launch?ArthurMorgan schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:14:
Nou er is ook een steeds grotere markt volgens mij. Toen de 360/ps3 uitkwam waren het voor het overgrote deel kinderen en studenten die hem kochten. Bij de PS4/One zag je het aandeel dertigers en veertigers echt toenemen. Nu zie ik zelfs al mensen die van hun pensioen genieten ermee bezig zijn. Het wordt een steeds grotere doelgroep.
Nou... omdat het niet lukt en ze uitverkocht zijnRossi46 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:25:
Dus tsja, waarom zou je eigenlijk geen Series S/X kopen bij launch?
Aan de andere kant: waarom een nieuwe console als de meeste nieuwe games ook speelbaar zijn op de vorige generatie (in eerste instantie). Hier was het overigens wel echt tijd voor een upgrade, de OG xbone is wel heel oud aan het wordenRossi46 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:25:
[...]
En wat wellicht ook nog zal meespelen is dat de Series S/X ook voor het eerst vanaf launch vergaand BC is. Sowieso volgens mij met (bijna?) alles van de One, maar ook veel van de 360 en zelfs nog wat van de OG. Dus tsja, waarom zou je eigenlijk geen Series S/X kopen bij launch?
Omdat je niet hoeft te verwachten dat de Xbox Series S/X de komende twee jaar in prijs zal dalen en je direct op je BC games voordelen gaat krijgen middels:Thomas schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:33:
[...]
Aan de andere kant: waarom een nieuwe console als de meeste nieuwe games ook speelbaar zijn op de vorige generatie (in eerste instantie). Hier was het overigens wel echt tijd voor een upgrade, de OG xbone is wel heel oud aan het worden.
- Auto-HDR (dit werkt volgens mij altijd, mits je een HDR display hebt natuurlijk)
- Meer steady performance (ook altijd, want de Series S/X werkt 'full power' in BC modus)
- In sommige gevallen hogere resoluties en hogere framerate caps (maar enkel na patches, dit zou heel makkelijk door te voeren zijn volgens MS, maar dat moet de developer dan wel doen. En MS kan het zelf ook doen middels het BC team dat ze intern hebben).
EDIT: en ik vergeet de zeer verkortte laadtijden helemaal!
Je bedoeld PS4?JerNL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:46:
Ik zit nu op een PS4, maar de laadtijden zijn niet normaal meer... alleen dat is al een reden om zsm dat ding de deur uit te doen
Ah je hebt hem al aangepast, ik dacht al, nu al iemand met een PS5

[ Voor 12% gewijzigd door bambam1979 op 23-09-2020 13:51 ]
XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam
Hahaha ik dacht dat ik snel genoeg was!bambam1979 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:50:
[...]
Je bedoeld PS4?
Ah je hebt hem al aangepast, ik dacht al, nu al iemand met een PS5
Dat verschil is met een normale One en de One X al groot.Rossi46 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:50:
[...]
Ben benieuwd hoe het dadelijk is met de Series X (gelukkig gaat iedereen bij mij in de groep upgraden).
Hopelijk levert BCC hem op de release dag
Natuurlijk heeft het eigenlijk alleen maar voordelen maar ik denk dat veel mensen toch nog even de kat uit de boom kijken, zeker jongeren/ouders die niet zo makkelijk 300-500 euro neerleggen.Rossi46 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:50:
[...]
Omdat je niet hoeft te verwachten dat de Xbox Series S/X de komende twee jaar in prijs zal dalen en je direct op je BC games voordelen gaat krijgen middels:Je hebt er dus altijd voordeel van, ook als je nog niet direct een game met een Series X patch gaat spelen
- Auto-HDR (dit werkt volgens mij altijd, mits je een HDR display hebt natuurlijk)
- Meer steady performance (ook altijd, want de Series S/X werkt 'full power' in BC modus)
- In sommige gevallen hogere resoluties en hogere framerate caps (maar enkel na patches, dit zou heel makkelijk door te voeren zijn volgens MS, maar dat moet de developer dan wel doen. En MS kan het zelf ook doen middels het BC team dat ze intern hebben).
Laadtijden kan ik trouwens ook niet op wachten! Mijn Xbox One is nu vooral een netflix machine maar zelfs dat gaat soms langzaam. Dat ding is echt ingehaald door de tijd. Op m'n Switch is het gewoon aan en gaan met die banaan, maar dat zal op de (in mijn geval) series s nog wel sneller gaan
[ Voor 11% gewijzigd door Thomas op 23-09-2020 13:59 ]
Geen geld eigenlijk, €130,- ongeveer voor 3 jaar lang.
Aangezien ik (in de aanbieding) volgens mij normaal op €45,- per jaar zat op PS+.
Vanmorgen keek ik op de website van microsoft voor een pre-order van XSX. Alleen bij microsoft uitverkocht, rest wel beschikbaar. Ik klikte op de Bol.com link, kwam ik op de website van bol.com en daar stond 'uitverkocht'. De link naar mediamarkt geprobeerd en daar kon ik een pre-order plaatsen. Dat uiteraard ook gedaan.
Zojuist kijk ik weer bij microsoft: alles staat nu op uitverkocht. Maar als ik zelf naar mediamarkt website gaat kun je daar gewoon de pre-order plaatsen. Ik snap er niets meer van. Lijkt niet echt een solide systeem te zijn.
Misschien dat er bij de mediamarkt orders canceled waren? Want hij staat nu weer uit zag ik. Ken nog wat mensen in mijn omgeving die geïnteresseerd zouden zijn.ruudonline schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:07:
Weet iemand hoe dit zit?
Vanmorgen keek ik op de website van microsoft voor een pre-order van XSX. Alleen bij microsoft uitverkocht, rest wel beschikbaar. Ik klikte op de Bol.com link, kwam ik op de website van bol.com en daar stond 'uitverkocht'. De link naar mediamarkt geprobeerd en daar kon ik een pre-order plaatsen. Dat uiteraard ook gedaan.
Zojuist kijk ik weer bij microsoft: alles staat nu op uitverkocht. Maar als ik zelf naar mediamarkt website gaat kun je daar gewoon de pre-order plaatsen. Ik snap er niets meer van. Lijkt niet echt een solide systeem te zijn.
Staat uitverkocht.ruudonline schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:07:
Weet iemand hoe dit zit?
Dat heb ik kennelijk gemist. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?Xtinction89 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:59:
Dankzij tweakers ook meteen de Ultimate Game Pass erbij genomen tot en met 23-09-2023.
Geen geld eigenlijk, €130,- ongeveer voor 3 jaar lang.
Aangezien ik (in de aanbieding) volgens mij normaal op €45,- per jaar zat op PS+.
Dus toen ik bijvoorbeeld op release dankzij een pre-order een ps4 had, ben ik, in tegenstelling tot de mensen zonder pre-order die maanden hebben moeten wachten, "erin getrapt"..?codegro schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:
Tuurlijk creëren bedrijven in bepaalde gevallen bewust schaarste. Maar die vlieger gaat niet in alle gevallen op. Op die wijze gaan lopen generaliseren en het bagatelliseren van emoties van anderen hier is dan ook onnodig lijkt me.
Het bagatelliseren van emoties lijkt me dan weer wat overdreven...Antifon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:28:
[...]
Dus toen ik bijvoorbeeld op release dankzij een pre-order een ps4 had, ben ik, in tegenstelling tot de mensen zonder pre-order die maanden hebben moeten wachten, "erin getrapt"..?![]()
Tuurlijk creëren bedrijven in bepaalde gevallen bewust schaarste. Maar die vlieger gaat niet in alle gevallen op. Op die wijze gaan lopen generaliseren en het bagatelliseren van emoties van anderen hier is dan ook onnodig lijkt me.
Ik heb via Eneba 3x EU codes gekocht van 12 maanden. In totaal: €125,92 en dan nog de €1,- toegepast om deze om te zetten.beck schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:28:
[...]
Dat heb ik kennelijk gemist. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
https://www.techtastic.nl...voor-36-maanden-goedkoop/
Staat een stukje uitleg, het kan nog goedkoper. Ongeveer €20,- als je die instructies opvolgt
De One kwam hier wel bijna een jaar later uit dan een hoop andere landen. Veel mensen hadden hem toen al in het buitenland gekocht...scheelt ook veel denk ik.DutchOwnage schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:09:
[...]
Ik krijg in ieder geval de indruk dat de vraag toch echt vrij hoog ligt, voor de Series X. Hoger dan ten tijde van de One. Kan een combinatie van factoren zijn. Prijs(bang 4 buck), Gamepass, die Bethesda overname (zowiezo voor de hardcore gamer), naast de pot gepist bij de buren, en natuurlijk ook corona. Mensen willen zichzelf een plezier doen in deze tijden, plus wss geld over ivm geen vakantie etc.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Ook toen kwam je nog makkelijk aan een geïmporteerde console. Ik heb vlak voor release in 2013 nog een tweede console erbij besteld en beide waren gewoon netjes op dag 1 geleverd.skreppiedoe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:32:
[...]
De One kwam hier wel bijna een jaar later uit dan een hoop andere landen. Veel mensen hadden hem toen al in het buitenland gekocht...scheelt ook veel denk ik.
Kan mij nog wel beelden herinneren van "limited day one edition" consoles die enkele weken na release nog doodleuk in de schappen lagen bij sommige retailers.
De release van de XB1 was toch echt wel een dieptepunt.
Ik heb er gisteren €91 voor betaald. Bij Eneba waren de US kaarten iets minder dan €30/stuk. Vervolgens via VPN geactiveerd. Daarna de upgrade voor €1 gedaan via de gewone verbinding.Xtinction89 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:31:
[...]
Ik heb via Eneba 3x EU codes gekocht van 12 maanden. In totaal: €125,92 en dan nog de €1,- toegepast om deze om te zetten.
https://www.techtastic.nl...voor-36-maanden-goedkoop/
Staat een stukje uitleg, het kan nog goedkoper. Ongeveer €20,- als je die instructies opvolgt
Voor hoelang is dit geldig zou ik dit bijv bij de release dag kunnen doen?Cannoli schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:17:
[...]
Ik heb er gisteren €91 voor betaald. Bij Eneba waren de US kaarten iets minder dan €30/stuk. Vervolgens via VPN geactiveerd. Daarna de upgrade voor €1 gedaan via de gewone verbinding.
Dat kan niemand je met zekerheid vertellenElMayo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:29:
[...]
Voor hoelang is dit geldig zou ik dit bijv bij de release dag kunnen doen?
"Remember to look up at the stars and not down at your feet" - SH
Dat weet niemand. Het is al een tijdje mogelijk maar het kan ieder moment stopgezet worden. Ik heb het risico niet genomen. Nu betaal ik omgerekend €2,50 per maand. Dat ik 2 maanden zonder Xbox heb (maar wel voor de PC) neem ik graag voor lief.ElMayo schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:29:
[...]
Voor hoelang is dit geldig zou ik dit bijv bij de release dag kunnen doen?
Levering 1 - 10 nov
Levering 2 - 30 nov
Levering 3 - 31 dec
Zonder aantallen zegt het alleen zo weinig, stel zij krijgen er maar 10 per maand, dan zou je bijna gek zijn om te wachten om levering 3lHybridl schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:46:
Wow nedgame is al bij levering 3
Levering 1 - 10 nov
Levering 2 - 30 nov
Levering 3 - 31 dec
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
VPN je voor de zekerheid zodat je IP overeen komt met het type kaart dat je koopt?Cannoli schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:17:
[...]
Ik heb er gisteren €91 voor betaald. Bij Eneba waren de US kaarten iets minder dan €30/stuk. Vervolgens via VPN geactiveerd. Daarna de upgrade voor €1 gedaan via de gewone verbinding.
Dat klopt. Niet voor de zekerheid, dat is echt nodig. Anders werkt het niet. En je moet zorgen dat je een browser gebruikt waar je geen opgeslagen cookies o.i.d. hebt van de huidige regio. Dus voor de zekerheid bijvoorbeeld incognito-modus (Chrome) / privetabblad (Firefox) gebuiken. Nadat ik de Xbox Live Gold kaarten op die manier had toegevoegd heb ik de upgrade gewoon via de reguliere verbinding en site gedaan.Ninjetsu NL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:00:
[...]
VPN je voor de zekerheid zodat je IP overeen komt met het type kaart dat je koopt?
Maar zoek voor de zekerheid even een guide op internet. Je moet terugkerende betaling ook aan- en weer uitzetten voor maximaal effect.
[ Voor 5% gewijzigd door Cannoli op 23-09-2020 17:15 ]
Las even terug dat hij vandaag nog leverbaar is geweest op mediamarkt.nl.koenvd90 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:25:
Iemand enig idee waar nog een series x te verkrijgen is? Of ben ik echt te laat?
Dus zou die site regelmatig even bekijken. Zo snel je daar voorbij de knop bezorgen of de knop ophalen komt zit je goed.
Verder heb je natuurlijk nog marktplaats die volstaat met preorder "aanbiedingen", al zou ik dan gewoon desnoods een paar maand wachten.
Om dit topic leesbaar te houden graag de volgende regels in acht nemen:
• Geen discussies over scalping, meerdere orders plaatsen en doorverkoop met woekerprijzen.
• Vraag & Aaanbod op het forum is overal verboden, dus ook hier.
• Vermelden dat je meerdere bestellingen hebt lopen ('patsen') is niet de bedoeling.
• Bedelen / vragen / ruilen valt ook onder Vraag & Aaanbod.
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over het beleid van externe bots, Discords, Telegramgroepen.
• Houd het ontopic: mensen posten en lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en willen die discussie graag zo houden. Al het andere kan prima op de rest van het forum.
Bij problemen met levering/shipping neem je contact op met de verkoper, niet met de bezorgdienst. Dat klinkt onlogisch, maar de verkoper (verzender) is (wettelijk) verantwoordelijk voor het proces. De verkoper start dan ook een onderzoek bij de bezorger (en niet andersom), want zij zijn immers verantwoordelijk.
![]() | Wel zin in gezellig slowchatten of offtopic kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |
Plaats alleen pre-orders bij vertrouwde partijen. Mooie vuistregel is: Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview