• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5QbEh6UPni-l1Iviv-hfm2TrMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xTtDs3PwsDuGBiMPUbxBTsxG.png?f=fotoalbum_large

- Losse verkoop op 19 november.
- 650 consoles (500 Disc + 150 Digital) te verdelen over 40 Belgische hypermarkten.
- Stock info per filiaal: http://www.carrefour.eu/stockPS5 (voorlopig nog niet beschikbaar)

[ Voor 3% gewijzigd door Fettel op 19-10-2020 05:30 ]

Yaha!

• Agaron
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2025
@Fettel

Bedankt voor deze informatie, zie dat er op 15 minuten zo'n Hypermarket ligt. Als Coolblue/BCC niets wordt dan ga ik daar voor de deur liggen :)

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06-2025
Agaron schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 05:54:
@Fettel

Bedankt voor deze informatie, zie dat er op 15 minuten zo'n Hypermarket ligt. Als Coolblue/BCC niets wordt dan ga ik daar voor de deur liggen :)
Als je slim bent, breng je van te voren in kaart waar ze komen te staan. Een medewerker kan je dat vast wel vertellen. Niet dat je doodleuk paar uur voor opening er staat om vervolgens verkeerd te lopen

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:11
Fettel schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 05:29:
[Afbeelding]

- 650 consoles (500 Disc + 150 Digital) te verdelen over 40 Belgische hypermarkten.
- Stock info per filiaal: http://www.carrefour.eu/stockPS5 (voorlopig nog niet beschikbaar)
Dit kan echt niet goed gaan. Hoe graag ik ook losse verkoop zie is dat echt niet handig nu gezien de beperkte beschikbaarheid en de Covid situatie..

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
TrueGamer schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 06:25:
[...]

Dit kan echt niet goed gaan. Hoe graag ik ook losse verkoop zie is dat echt niet handig nu gezien de beperkte beschikbaarheid en de Covid situatie..
Ja ben benieuwd met de verkopen in de winkels :s Voor release zal het waarschijnlijk in de media komen en door de hype afspraken rond gemaakt worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Soussi. op 19-10-2020 08:48 ]

• Soussi.
Op de mediamarkt NL had ik een ps5 in mijn winkelwagen, wist dit niet. Heb ze verwijdert en kan ze blijkbaar terug toevoegen maar weet niet of je kan bestellen. Misschien iemand die het wil proberen uit NL
https://www.mediamarkt.nl...disk-edition-1664768.html

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-12-2025
Soussi. schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:59:
Op de mediamarkt NL had ik een ps5 in mijn winkelwagen, wist dit niet. Heb ze verwijdert en kan ze blijkbaar terug toevoegen maar weet niet of je kan bestellen. Misschien iemand die het wil proberen uit NL
Ik probeer het, maar bij de keuze afhalen of bezorgen kom ik niet verder: bezorgen is niet mogelijk, want niet op voorraad, maar afhalen in Leeuwarden is ook niet mogelijk want geen voorraad :(

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

cronixx

krieuw

Soussi. schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:59:
Dit kon altijd al, maar je kan hem niet afronden omdat je geen bezorgopties kan kiezen.

• Soussi.
cronixx schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

Dit kon altijd al, maar je kan hem niet afronden omdat je geen bezorgopties kan kiezen.
Ah ok sorry voor de ontgoocheling, dacht ik deel het mee want weet niet of het invloed had door het te verwijderen (zat in mijn mandje toen ze beschikbaar waren, maar niet naar BE kon leveren)

• cronixx

cronixx

krieuw

Soussi. schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:12:
[...]

Ah ok sorry voor de ontgoocheling, dacht ik deel het mee want weet niet of het invloed had door het te verwijderen (zat in mijn mandje toen ze beschikbaar waren, maar niet naar BE kon leveren)
Het helpt wel als MM er weer een aantal vrij geeft i.v.m. annuleringen o.i.d.
Als dit gebeurd en je refresht je winkelwagen dan is de "thuisbezorg" optie wel klikbaar en zit je meteen een stuk verder in het proces, dus het is niet geheel nutteloos.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-12-2025
Bah nog een maand wachten :(

• kobe_be
  • Laatst online: 08-12-2020
[Afbeelding]

Jij bent de held van de dag! Terug een sprankeltje hoop! :)

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04-2025
ik ben op het moment alleen maar aan het wachten.:)

msi 3080-ti gaming x Trio. (wachten.. hopelijk deze maand).
ps5-digital. wachten. hopelijk op launch day maar je weet maar nooit.
launch amd ryzen 5000 serie voor een sweet upgrade.. (wachten).
cyberpunk2077. 19 nov. wachten... en dan het luxe probleem.. godfall op ps5.. of cyberpunk op pc..
first world problems much.

[ Voor 6% gewijzigd door Flghter1982 op 19-10-2020 09:33 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Voor wie op Carrefour rekent: ik zou alleszins je filiaal in de buurt al eens contacteren met de vraag of je kan reserveren. Het zou me verbazen als ze dat niet willen doen, of het zou moeten dat ze allemaal opdracht gekregen hebben dat te weigeren. Ik denk echter niet dat ze staan te popelen voor een openings-stormloop op 19/11. Hopelijk zijn hun security mensen op tijd wakker die dag zodat ze het toch ietwat georganizeerd kunnen aanvangen. Zelfs nu staat er aan mijn Carrefour altijd netjes een wachtrij buiten om mondjesmaat binnen te mogen omwille van Corona.

• Starscreamer
Flghter1982 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

cyberpunk2077. 19 nov. wachten... en dan het luxe probleem.. godfall op ps5.. of cyberpunk op pc..
Je zou bijna denken dat je rijk bent met al die upgrades ;)

• kobe_be
Twixie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:34:
Voor wie op Carrefour rekent: ik zou alleszins je filiaal in de buurt al eens contacteren met de vraag of je kan reserveren. Het zou me verbazen als ze dat niet willen doen, of het zou moeten dat ze allemaal opdracht gekregen hebben dat te weigeren. Ik denk echter niet dat ze staan te popelen voor een openings-stormloop op 19/11. Hopelijk zijn hun security mensen op tijd wakker die dag zodat ze het toch ietwat georganizeerd kunnen aanvangen. Zelfs nu staat er aan mijn Carrefour altijd netjes een wachtrij buiten om mondjesmaat binnen te mogen omwille van Corona.
Ik denk dat het inderdaad slim is om te bellen vanaf de website online is waar je de voorraad kan checken.

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04-2025
Starscreamer schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:36:
[...]

Je zou bijna denken dat je rijk bent met al die upgrades ;)
nu niet meer in ieder geval :P

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
biertje79 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 00:20:
[...]

Ik geloof ook niet dat er orders die na 29/9 besteld zijn überhaupt uitgeleverd gaan worden door de intertoys. Zelf had ik ook een bestelling op 30/9 gedaan bij de intertoys en deze is niet geannuleerd door de winkel, maar als ik bij afterpay kijk is deze wel geannuleerd. (Op Intertoys staat ie nog steeds “in behandeling “)
We gaan het zien. Die ps5 pagina's waren compleet van de intertoys website verwijderd. Ze zullen ze niet zomaar terug zetten.

Ik heb toegezegd gekregen dat ie op launchday geleverd zou worden en al afgerekend via ideal. Misschien is afterpay een probleem bij intertoys

• lt2k3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik ga naar carrefour in burcht. Gaan ze in alle hypers verkopen?

• kobe_be
lt2k3 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:58:
Ik ga naar carrefour in burcht. Gaan ze in alle hypers verkopen?
Er staat dat ze worden verdeeld over 40 Hypermarkten. Dat is +/- 16 consoles per winkel.

Ik ga ook iemand naar Burcht sturen. Hoe laat ga je voor de deur staan? Of deel je geen tactische informatie ;) >:)

• lt2k3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-06-2025
kobe_be schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:01:
[...]

Er staat dat ze worden verdeeld over 40 Hypermarkten. Dat is +/- 16 consoles per winkel.

Ik ga ook iemand naar Burcht sturen. Hoe laat ga je voor de deur staan? Of deel je geen tactische informatie ;) >:)
8 uur

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik heb even twee lokale hypermarkten gecontacteerd. Beide wisten nog niets concreet over de levering. Bij één vertelden ze dat er al pre orders waren en die eerst kregen en waarschijnlijk pas 2 weken later de rest. Bij de andere winkel wisten ze nog niets qua levering en vermoedde ze dat daar zo zou zijn tot een week op voorhand.
Beide wisten wel dat een reservering niet meer mogelijk was.

• Starscreamer
Nog nooit van gehoord hypermarkt :P
Soort van Aldi, Lidl winkel ofzo.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Starscreamer schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:15:
Nog nooit van gehoord hypermarkt :P
Soort van Aldi, Lidl winkel ofzo.
Volgens mij is het een carrefour winkel. Hypermarkt is volgens mij niks meer dan de aanduiding van de omvang, gewoon gestoord groot met veel aanbod. Beetje Wallmart achtige proporties en aanbod.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-12-2025
Gestoord in coronatijd om in fysieke winkels PS5's neer te leggen. Ik lees de headlines nu al: "Carrefour gesloten n.a.v. superspreader event op 19 november"

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik zit eraan te denken om naar Schoten te gaan als het niet bij Coolblue lukt. Maar heeft het wel nut als ze al reserveringen hebben?

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Flghter1982 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Zozo dat zijn mooie inkopen die je hebt gedaan.

Ik ga zelf nog voor de rtx 3070 en de ps5.
Ik denk dat de 3070 verkoop even chaotisch word als de ps5 verkoop.

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
Boterham71 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:33:
Gestoord in coronatijd om in fysieke winkels PS5's neer te leggen. Ik lees de headlines nu al: "Carrefour gesloten n.a.v. superspreader event op 19 november"
Zelfs zonder corona zie ik de headlines al voor me: "Massale vechtpartij nadat 100 mensen proberen 4 ps5's te bemachtigen".

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Carrefour is een grote supermarktketen in België (en andere landen). Hypermarkt is gewoon een benaming door Carrefour zelf, die zijn winkels onderverdeelt naar grootte en wat ze verkopen. Enkel in de hypermarkten wordt ook elektro e.d. verkocht. Je hebt daarnaast ook Market en Express.

Komt volgens mij van het Frans waar 'hypermarché' wel een gangbare term is. En Carrefour is nu eenmaal Frans. Carrefour betekent overigens 'kruispunt' :P.

• kobe_be
Oh, dat vind ik nog een aanvaardbaar uur. Eerder aan de late kant zelfs O-)

• kobe_be
Yohsoog schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:14:
Ik heb even twee lokale hypermarkten gecontacteerd. Beide wisten nog niets concreet over de levering. Bij één vertelden ze dat er al pre orders waren en die eerst kregen en waarschijnlijk pas 2 weken later de rest. Bij de andere winkel wisten ze nog niets qua levering en vermoedde ze dat daar zo zou zijn tot een week op voorhand.
Wederom een vreemde situatie... Volgens de advertentie liggen ze effectief in de winkel op de dag van release. Als alles weg blijkt te zijn is dat toch wel consumentenbedrag. 8)7

• kobe_be
Yohsoog schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:14:
Ik neem aan dat ze de pre-orders er wel vanaf halen, toch? De beschikbaarheid is dan wat er effectief vrij te koop is.

• Inbox4me
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Is er info (of geruchten :P) bekend over hoeveel consoles (disk/digital) MediaMarkt vestigingen ongeveer gaan krijgen?

Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden

• Finalchaos
Inbox4me schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:34:
Is er info (of geruchten :P) bekend over hoeveel consoles (disk/digital) MediaMarkt vestigingen ongeveer gaan krijgen?
Dit is al lang bekend..

Natuurlijk kan er per vestiging wat verschil zijn.

Maar fysiek krijgen ze er
50 discs
15 de's

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
Finalchaos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Dit is al lang bekend..

50 discs
15 de's
Die zo'n beetje allemaal vergeven zijn middels pre-orders lokaal lijkt me?

• Santiago2019
  • Laatst online: 04-01-2022
schumi2004 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Zijn sowieso allemaal weg. De lijsten zullen er bovendien wel zeer lang zijn.

• mds98
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-12-2025
Net gebeld naar Carrefour. Blijkbaar hebben ze de eerste lading al volledig laten reserveren een maand geleden en zijn er geruchten dat er een tweede lading komt, ze kon me echter niet vertellen wanneer aangezien de communicate van PlayStation zo onduidelijk is. Ze deden ook niet aan wachtlijsten omdat mensen dan bij MM, gamemania,... op wachtlijsten gingen staan en ze dan hele dagen mensen moesten bellen.

De mevrouw aan de lijn garandeerde me ook dat er geen enkele PS5 fysiek in de winkel beschikbaar zou zijn op 19/11. Alles liep via reservering.

Ze raadde me aan een week voor de release nog eens terug te bellen.

• kobe_be
mds98 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:04:
Net gebeld naar Carrefour. Blijkbaar hebben ze de eerste lading al volledig laten reserveren een maand geleden en zijn er geruchten dat er een tweede lading komt, ze kon me echter niet vertellen wanneer aangezien de communicate van PlayStation zo onduidelijk is. Ze deden ook niet aan wachtlijsten omdat mensen dan bij MM, gamemania,... op wachtlijsten gingen staan en ze dan hele dagen mensen moesten bellen.

De mevrouw aan de lijn garandeerde me ook dat er geen enkele PS5 fysiek in de winkel beschikbaar zou zijn op 19/11. Alles liep via reservering.

Ze raadde me aan een week voor de release nog eens terug te bellen.
Jammer! Bedankt om het uit te zoeken. Een week voor de release bellen is inderdaad ook raadzaam.

• Finalchaos
schumi2004 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Jep.. helaas..

Ik gun jullie allemaal een. Ik had geluk via intertoys..
Maar ik had ervoor een gereserveerd bij mediamarkt roermond.

Daar was de lijst;
150 disc
En 45 de's.

Dus moest dan tot 2de mogelijk zelfs 3de levering wachten.. dit kon zomaar maart 2021 worden zei hij.

Dus zo staat t er beetje voor. Coolblue is jullie laatste kans eigenlijk.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:53
Finalchaos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Jep.. helaas..

Daar was de lijst;
150 disc
En 45 de's.

Dus moest dan tot 2de mogelijk zelfs 3de levering wachten.. dit kon zomaar maart 2021 worden zei hij.

Krijg je toch weer hetzelfde gezeik als met de PS4 doen. Ook die was maanden niet in de winkel te krijgen omdat ze toen nog steeds de wachtlijsten aan het wegwerken waren.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
MM Roermond gaf zelfs al aan met de huidige reserveringen, dat ze niet verwachten voor mei/juni 2021 al losse exemplaren in de winkel te gaan krijgen...

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:21

ettie1990

PSN:ettiesick

Ik ben dan ook benieuwd of iedereen zijn gereserveerde exemplaar gaat ontvangen op 19-11. Het kan nog weleens op veel plekken een drama zijn.

• Ace
  • Registratie: September 2000

Ace

Happy Happy Joy Joy

[Afbeelding]

Ik heb deze gepre-orderded begin Juli & €100 aanbetaald. 650 is weinig maar ik hoop toch echt dat Juli vroeg genoeg was.
mds98 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:04:
Net gebeld naar Carrefour. Blijkbaar hebben ze de eerste lading al volledig laten reserveren een maand geleden en zijn er geruchten dat er een tweede lading komt,
Vreemd dat ze over een maand geleden heeft terwijl het al van de zomer was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbPZ2X9yhyIfqtIIAOHIST9agpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Sf8pVrAjmUwEWCeGacWQ4nm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Ace op 19-10-2020 14:18 . Reden: pic ]

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:33
Finalchaos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Jep.. helaas..

Daar was de lijst;
150 disc
En 45 de's.

Betreft Coolblue moet je maar hopen dat het allemaal goed gaat.
Met de release van de RTX 3080 videokaarten hebben tal van mensen bevestiging gehad dat de order was doorgekomen en de betaling dito maar niet geleverd.
Er waren tientallen bestellingen voor maar een aantal kaarten.

Nu zullen er waarschijnlijk bij Coolblue wel meer PS5's beschikbaar zijn dan met de RTX 3080 launch (Coolblue launch was paar weken later) maar mogelijk ook meer belangstelling dan de videokaarten.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
*knip* dit soort reacties van jou kant zorgen voor irritaties, en daar heb je zelf voor gezorgd. Ik vat dit dus ook als een soort getroll op, en is niet wenselijk.

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 19-10-2020 15:45 ]

• wassupbro
  • Laatst online: 16-01-2021
*knip* laten we dit vooral niet bespreken een aanmoedigen.

[ Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 19-10-2020 15:43 ]

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:57
*knip* doe 'ns normaal

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 19-10-2020 15:39 ]

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12-2025

lorenzopot

fenomenaal

Ik zag laatst opeens PS4's in de Albert-Heijn liggen? In het kleine dorpje waar ik woon LMAO.

Stel je eens voor dat je rond 19 november met pissige stemming je boodschapjes haalt, om vervolgens een PS5 bij de kassa te zien liggen :+

• Soussi.
lorenzopot schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:18:
Ik zag laatst opeens PS4's in de Albert-Heijn liggen? In het kleine dorpje waar ik woon LMAO.

Stel je eens voor dat je rond 19 november met pissige stemming je boodschapjes haalt, om vervolgens een PS5 bij de kassa te zien liggen :+
Oh misschien dat ze onaangekondigd ps5's zullen hebben :p Als het zo is zullen ze wel opgekocht worden door de medewerkers :p

• Inbox4me
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Finalchaos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Dit is al lang bekend..

50 discs
15 de's
Thanks, ik sta op de wachtlijst bij een filiaal in de buurt, maar gezien deze info is de kans erg klein dat ik in aanmerking kom de 1e ronde

Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:57
Wel fijn dat de eerder genoemde winkels meer PS5's krijgen met disklade dan zonder. Dat verhoogt de kans weer iets. :)

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04-2025
Heeft het uberhaupt nog veel zin om nu naar een mediamarkt filiaal te gaan en jezelf op de wachtlijst te zetten, aangezien deze wel helemaal vol zal staan? Ik weet niet of dit ook online kan, of dat je dan echt naar de winkel zelf moet?

• mds98
Iemand die iets weet over beschikbaarheid bij Dreamland?

• Soussi.
mds98 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:10:
Iemand die iets weet over beschikbaarheid bij Dreamland?
Ik heb enige tijd geleden telefonisch vernomen dat alle pre orders in de winkel voorrang hebben op de online verkoop en, omdat er heel veel reservaties zijn telefonisch en in de winkel dat alle online sales zeker niet de 1ste batch zouden halen en daarom eerste kwartaal 2021 of slechts geval 2de kwartaal 2021. Dus weinig hoop voor de online bestellingen, tenzij ze plots meer stock zullen krijgen..

• mds98
Ace schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Vreemd dat ze over een maand geleden heeft terwijl het al van de zomer was.

[Afbeelding]
Ja ze moest nogal lang denken en het klonk ook eerder als een schatting 8)7 Was een lokale hypermarkt dus ik kan me inbeelden dat ze niet perfect op de hoogte was van wanneer de website de pre-orders geopend had.

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-12-2025
Weer even een bol.com-post (jaja), want kreeg net ineens een heel wazig telefoontje van Bol, als reactie op een vraag die ik een tijdje geleden gemaild had: of 'Gereserveerd' nog steeds betekent dat ze 'm 19/11 leveren.

Daar belde deze man mij dus over, en hij legde het uit als: "we weten niet hoeveel exemplaren we krijgen, maar uw order is gereserveerd en zodra we kunnen leveren we uit".

Ik reageerde dat ik in de veronderstelling was dat 'als' je kon reserveren, je destijds gegarandeerd een exemplaar ontvangt / bij de eerste lichting zit.

Dat zei hem niks, volgens hem weet Bol niet hoeveel ze ontvangen, en is het dus afwachten of je bij de eerste lichting zit.

Ik vond het een wazig verhaal, zeker na de tweets van Bol destijds, maar goed, ik zie het wel.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:47

Oxigeon

En zo is dat!

mikkelnl schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:13:
Weer even een bol.com-post (jaja), want kreeg net ineens een heel wazig telefoontje van Bol, als reactie op een vraag die ik een tijdje geleden gemaild had: of 'Gereserveerd' nog steeds betekent dat ze 'm 19/11 leveren.

Daar belde deze man mij dus over, en hij legde het uit als: "we weten niet hoeveel exemplaren we krijgen, maar uw order is gereserveerd en zodra we kunnen leveren we uit".

Ik reageerde dat ik in de veronderstelling was dat 'als' je kon reserveren, je destijds gegarandeerd een exemplaar ontvangt / bij de eerste lichting zit.

Dat zei hem niks, volgens hem weet Bol niet hoeveel ze ontvangen, en is het dus afwachten of je bij de eerste lichting zit.

Ik vond het een wazig verhaal, zeker na de tweets van Bol destijds, maar goed, ik zie het wel.
Zelfde dan de media markt. Gewoon het telefoontje afwachten in het geval van MM. En gewoon de verzendbevestiging afwachten van Bol.

Iedere medewerker maakt er zijn eigen verhaaltje van.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• pokle312
  • Niet online
mikkelnl schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:13:

Dat is vreemd, coolblue weet wel hoeveel ze krijgen terwijl bol.com 2x zo is groot dan coolblue :?

Of meneer is zelf niet goed geïnformeerd of bol.com heeft gelogen tegen die duizenden pre-orders...

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Topicstarter
Je moet niet van elke medewerker uitgaan dat ze inhoudelijk van de materie weten.

[ Voor 29% gewijzigd door Koning-Admiraal op 19-10-2020 20:19 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• mikkelnl
Leek me ook een eigen verhaaltje van hem, op basis van normale bestellingen.

Heeft iemand die link naar hun tweet van destijds toevallig waarin ze soort-van bevestigen?

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:57
Het beste is nu gewoon wachten. Elke handeling binnen je geplaatste order geeft het risico op fouten, of dat je door een wijzigings datum weer achteraan een rij komt te staan.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:57
Wessel22 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:58:
Heeft het uberhaupt nog veel zin om nu naar een mediamarkt filiaal te gaan en jezelf op de wachtlijst te zetten, aangezien deze wel helemaal vol zal staan? Ik weet niet of dit ook online kan, of dat je dan echt naar de winkel zelf moet?
Vanaf 15 july heeft men +/- 2 maanden de tijd gehad om een MediaMarkt filiaal te bezoeken en daar een pre-order te plaatsen met vrijwel 100% zekerheid dat je hem op release hebt.

Je nu nog op een lijst laten zetten is zinloos.

• mikkelnl
Op Twitter bevestigt bol het nu via DM. Zit wel goed dus.

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11-2025

Niek_1981

Think Different.

De volgende die het vraagt moeten ze maar automatisch de bestelling bij annuleren... Bol.com moet toch ook compleet gek worden hiervan, steeds dezelfde vragen en tig keer al over gecommuniceerd.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• mikkelnl
Niek_1981 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:16:
De volgende die het vraagt moeten ze maar automatisch de bestelling bij annuleren... Bol.com moet toch ook compleet gek worden hiervan, steeds dezelfde vragen en tig keer al over gecommuniceerd.
Of... ze leggen het even uit op de PS5 productpagina, of ze zetten niet 'Gereserveerd' bij de order terwijl bij een bestelling van een controller gewoon 'Levering 19/11' staat...

Misschien dat dan dit soort vragen vermeden kan worden.

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11-2025

Niek_1981

Think Different.

mikkelnl schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:59:
[...]

Of... ze leggen het even uit op de PS5 productpagina, of ze zetten niet 'Gereserveerd' bij de order terwijl bij een bestelling van een controller gewoon 'Levering 19/11' staat...

Misschien dat dan dit soort vragen vermeden kan worden.
Vindt je? Die mening deel ik niet, maak mij geen moment druk hierom aangezien het ook vrij snel door bol.com bevestigd werd. Zowel op hun social media kanalen als in de krant.

Mensen zoeken deze dagen ook niet meer lijkt wel.
De controllers staan nu trouwens voor levering op 12-11, dit geldt overigens voor alle accessoires.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04-2025
[quote]mikkelnl schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:59:
[...]

Gedeeltelijk mee eens. Het is verwarrend, waarom niet een duidelijke status voor iedereen. Zelfs bij mijn losse controller bestelling staat alleen gereserveerd. Terwijl ik beide volledig heb afbetaald. Achja het komt goed. ;)

• mikkelnl
Niek_1981 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

Vindt je? Die mening deel ik niet, maak mij geen moment druk hierom aangezien het ook vrij snel door bol.com bevestigd werd. Zowel op hun social media kanalen als in de krant.

Mensen zoeken deze dagen ook niet meer lijkt wel.
De controllers staan nu trouwens voor levering op 12-11, dit geldt overigens voor alle accessoires.
Ja, vind ik oprecht, want ik ben dan zo iemand :) Ik heb besteld destijds, en nooit meer teruggekeken. Maar, tijdje terug heb ik een controller los besteld, en daar stond meteen de leverdatum bij. Dat was voor mij de verwarring: waarom krijgt de accessoire een leverdatum, en de console "Gereserveerd"? Ik ben toen nog eens gaan kijken op de productpagina van de console en daar leggen ze uitgebreid uit dat hij is uitverkocht en dat nieuwe partij levertijd niet bekend is enz....dan ontstaat toch twijfel, en dus gaan mensen contact opnemen. En ik blijk niet de enige.

Volgens mij allemaal simpel te voorkomen door het op die product-pagina te vermelden. Want die social media posts vindt/leest niemand meer nu.

Dat het in de krant gestaan heeft joh, dat wist ik niet, bizar :)

Maar goed, het komt dus goed.

• Finalchaos
Hier alleen digital versie. Dus ga gewoon los in de playstore. Heb eigenlijk al sinds jaren geen game fysiek meer gekocht. Volgens mij was WoW wrath of the lich king het laatste game die ik heb gekocht in de winkel. Daarna alles via online stores als digital variant. In mijn ogen de beste manier om games te bewaren over lange tijd.

• Houthuizen96
  • Laatst online: 03-03-2024
Ook maar even een account aangemaakt hier in aanloop naar de release.
Zelf gepre-ordered bij Media Markt in Eindhoven, Digital Edition. Nummer 6 op de wachtlijst, dus vrijwel zeker van een console op 19 november. Waar ik nu vooral mee zit; wat als het qua Corona zo ver komt dat de winkels dicht zouden moeten? Ik heb dit nagevraagd bij het Media Markt Twitter account en kreeg dit terug:

"Hi! Bedankt voor je geduld! Goede vraag! stel dat inderdaad de vestigingen dicht zouden moeten zullen we een andere oplossing bedenken voor het leveren van de pre-orders. Denk dan inderdaad aan thuis leveren of ophalen bij alleen de service balie. Dat gaat helemaal goed komen!"

• Lonnort
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-11-2020
Zijn er andere tweakers die bij Amazon.es hebben besteld?

Toen ik besteld had stond er een reservering van 0,00 op mijn credit card, maar die is al een tijdje verdwenen. Hoe werkt dat precies bij Amazon? Wordt er pas een bedrag afgeschreven als ie verzonden is?

• cronixx

cronixx

krieuw

Lonnort schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:29:

Toen ik besteld had stond er een reservering van 0,00 op mijn credit card, maar die is al een tijdje verdwenen. Hoe werkt dat precies bij Amazon? Wordt er pas een bedrag afgeschreven als ie verzonden is?
Ik bij .de, maar volgens mij is het verhaal hetzelfde, namelijk:

de initiele reservering mag maar een X aantal dagen blijven staan. Daarna zal hij verdwijnen en, normaal gesproken, doet Amazon pas een volledige charge als de producten verzonden worden.

• Houthuizen96
  • Laatst online: 03-03-2024
Lonnort schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:29:

Heb wel eens eerder dingen bij Amazon UK gereserveerd voor release. Toen was het inderdaad zo dat het bedrag pas van de CC werd afgeschreven tijdens verzending. Hierdoor kunnen ze dan de laagste prijs afrekenen

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10-2025
Niek_1981 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:16:
Het blijft hoe je het ook went of keert gewoon hun werk hé.
Met alle respect van de wereld, maar dan had je geen klantenservice medewerker moeten worden..

Irritant, zekers. Maar in elk beroep zal je herhaaldelijk irritante zaken voor je kiezen krijgen...

De communicatie kan gewoon veel beter bij al de webwinkels.
Ze hebben (nagenoeg) allemaal van die PlayStation 5 product pagina’s waar ze dat ding mee promoten. Leg bovenaan zo’n pagina de situatie uit, en de traffic richting je klantenservice neemt af.

Zo moeilijk is het allemaal niet..

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
Was er tijdens de release ook een nieuwe GTA aangekondigd was de schaarste nog meer toegenomen. Dus wees blij 😉

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:17
King Dingeling schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:42:
Playstation 1: ƒ 799,- (€ 363,-)
Playstation 2: ƒ 1199,- (€ 544,-)
mmmm kan mijn eigen niet herinneren dat ik zo veel geld toen uit gegeven heb in die tijd

maar goed dat was ook een tijd dat ik niks met de vrouw moest overleggen :'(

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
Preorder word wel uitgeleverd op besteltijd volgens een bol.com medewerker... Maarja iedereen lult maar wat heb ik het idee.. kijk wel

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

• Valandil
  • Registratie: November 2002
Finalchaos schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:38:
[...]

Hier ook al idd 35 over 2 mnd.. wat is de tijd gevlogen zeg..

Zouden we op ons 60st nog steeds gamen?
Begin 40 en game ook nog steeds. Gewoon een leuke hobby.

wijze woorden

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02-2025
Dmp1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:12:
Preorder word wel uitgeleverd op besteltijd volgens een bol.com medewerker... Maarja iedereen lult maar wat heb ik het idee.. kijk wel
Wat bedoel je hiermee? Bol heeft toch maar 1 batch verkocht?

• Dmp1982
Michiel_1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Bol heeft toch maar 1 batch verkocht?
Ja en nee... ze hebben ‘misschien teveel preorders’ dus dan gaat het op besteltijd . Blijkbaar...maargoed medewerkers spreken elkaar tegen.

• Starscreamer
Dmp1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Ja en nee... ze hebben ‘misschien teveel preorders’ dus dan gaat het op besteltijd . Blijkbaar...maargoed medewerkers spreken elkaar tegen.
Met andere woorden mijn besteltijd was 8:41 iemand die om 9:00 besteld heeft komt later aan de beurt indien er niet genoeg voorraad is?

• gambler85
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-02-2021
Starscreamer schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

Met andere woorden mijn besteltijd was 8:41 iemand die om 9:00 besteld heeft komt later aan de beurt indien er niet genoeg voorraad is?
Los van wat klantmedewerkers zeggen, denken of speculeren is er volgens mij al een officieel bericht uitgegaan dat de pre-orders van bol.com met de release geleverd worden. Je mag aannemen dat wanneer dit online wordt gegooid dit bedrijfsmatig, overkoepelend boven de klantenservice en is uitgezocht en verder rijkt dan de speculatie van een individu.

Dus gewoon vanuit gaan dat je de 19e je PS5 hebt, doe ik ook inmiddels 8)

• Dmp1982
gambler85 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Los van wat klantmedewerkers zeggen, denken of speculeren is er volgens mij al een officieel bericht uitgegaan dat de pre-orders van bol.com met de release geleverd worden. Je mag aannemen dat wanneer dit online wordt gegooid dit bedrijfsmatig, overkoepelend boven de klantenservice en is uitgezocht en verder rijkt dan de speculatie van een individu.

Dus gewoon vanuit gaan dat je de 19e je PS5 hebt, doe ik ook inmiddels 8)
Uiteraard. Ik deel alleen wat er naar mij toe is gecommuniceerd. Wil niemand extra spanning opleveren hiermee... ik ga ook uit van jou uitleg... zou echt heel vreemd zijn wil een preorder bij bol.com niet werken.Mijn order was trouwens om 8:33... dus zit wel goed denk ik

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11-2025
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• ivokenevil
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
laten we hopen dat technieuws gelijk heeft. Coolblue gaat volgens hun eigen site rond het middag uur live met de bestellingen.. dus dat word vanaf een uurtje of 10;00 tot dus 16;00 klaar zitten ;)

• pokle312
  • Niet online
Nu het tijdstip bekend is bij coolblue hebben we een nog kleinere kans bij coolblue.
Komt iedereen en de moeder om die tijd even een koopje doen.

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-11-2025
Hmm kan niet hoor.

Coolblue zegt expliciet "rond het middaguur" . dat is niet 16 uur :p

SPiET

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:26
Het enige doel van die site is jou zo veel mogelijk laten klikken op linkjes naar bol/amazon/coolblue omdat ze daar commissie voor krijgen als je wat koopt. Dat is natuurlijk geen probleem, maar ik zou toch graag een bron zien van de winkel zelf, want 16.00 strookt niet met wat coolblue zelf zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door hv08 op 20-10-2020 15:25 ]

• pokle312
  • Niet online
Ook in dit zelfde artikel:

Op 18 november is het mogelijk om de console als pre-order te bestellen bij een aantal webwinkels welke geen pre-orders hebben aangenomen. In Nederland zal dit gaan gebeuren bij CoolBlue en BCC.

BCC weet niet wanneer en hoeveel ze krijgen, ze zeggen zelf dat pas op release open gaan...

• sk61
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-03-2021
Dus als ik bij Amazon bestel tweede ronde, dan zou ik het later in bijv. maart/april ontvangen?

• edebee
  • Registratie: December 2009
Geen idee of dit waar is over BCC, zie post thomasmulders 20 okt 17:52. Daar wordt een aantal van 200 ps5 genoemd. Doe er je voordeel mee , niet geschoten is altijd mis [XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic

• pokle312
  • Niet online
edebee schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:03:
Geen idee of dit waar is over BCC, zie post thomasmulders 20 okt 17:52. Daar wordt een aantal van 200 ps5 genoemd. Doe er je voordeel mee , niet geschoten is altijd mis [XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
Lukt coolblue niet de 18e? dan kun je de volgende dag bij bcc proberen.
Helaas verwacht ik wel een nog grotere chaos bij bcc, maar ja, niet geschoten is altijd mis.

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
Ik verwacht dat er mensen gaan campen bij de winkels.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
ivokenevil schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

laten we hopen dat technieuws gelijk heeft. Coolblue gaat volgens hun eigen site rond het middag uur live met de bestellingen.. dus dat word vanaf een uurtje of 10;00 tot dus 16;00 klaar zitten ;)
Ben geen logistiek expert, maar het lijkt mij ook niet heel logisch om 16:00 te starten als Coolblue pakhembeet 1000 PS5's gegarandeerd op 19 november wil leveren. Als je om 12:00 start heb je 4 uur meer tijd om "de glimlach" waar te maken :)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Rctworld schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:08:
[...]

Ben geen logistiek expert, maar het lijkt mij ook niet heel logisch om 16:00 te starten als Coolblue pakhembeet 1000 PS5's gegarandeerd op 19 november wil leveren. Als je om 12:00 start heb je 4 uur meer tijd om "de glimlach" waar te maken :)
Bedrijven als coolblue en bol.com kunnen 1000 orders simpel aan op een dag. Die hebben die aantallen wel vaker... zo niet het 50 voudige hiervan op een dag.

Edit: ik zat er naast met 50 voudige.
https://retailtrends.nl/i...tikelen-per-dag-verstuurt

En coolblue is ook geen kleine jongen meer in Nederland. Bij BCC zou ik me meer zorgen maken als daar veel besteld wordt haha

[ Voor 19% gewijzigd door Oxigeon op 21-10-2020 00:14 ]

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
Oxigeon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:12:
[...]

Bedrijven als coolblue en bol.com kunnen 1000 orders simpel aan op een dag. Die hebben die aantallen wel vaker... zo niet het 50 voudige hiervan op een dag.

Edit: ik zat er naast met 50 voudige.
https://retailtrends.nl/i...tikelen-per-dag-verstuurt
Op een dag geloof ik het zeker. Maar bij een launch waar zo veel ogen op gericht zijn en je toch al 100% weet dat je uit gaat verkopen lijkt er mij toch weinig te winnen om pas om 16:00 te starten? (ervanuitgaande dat de website het gaat trekken 8)7 )

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Rctworld schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:15:
[...]

Op een dag geloof ik het zeker. Maar bij een launch waar zo veel ogen op gericht zijn en je toch al 100% weet dat je uit gaat verkopen lijkt er mij toch weinig te winnen om pas om 16:00 te starten? (ervanuitgaande dat de website het gaat trekken 8)7 )
Ja dat ben ik volledig met je eens. Indien je keus hebt tussen 16.00 en bijvoorbeeld 9.00 pleur je ze gewoon dan online en kun je op je website zetten dat je geen exemplaren meer hebt. Met volledige uitleg etc etc. Mensen gaan uiteindelijk toch bellen of ze daadwerkelijk wel het exemplaar krijgen. Hoop in elk geval dat ik save zit bij onze vrienden van Bol

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik denk dat hoe later ze de pre-orders live gooien hoe beter: dan hebben ze minder Tweakers die aankloppen bij de klantenservice of "mijn PS5 wel gegarandeerd op de release-datum bezorgd gaat worden" :+

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

rrikkert schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 06:31:
Ik denk dat hoe later ze de pre-orders live gooien hoe beter: dan hebben ze minder Tweakers die aankloppen bij de klantenservice of "mijn PS5 wel gegarandeerd op de release-datum bezorgd gaat worden" :+
Die mensen aan de klantenservice hebben ze sowieso. Ze hebben ze ipv 12 uur maar een uur of 6 aan de lijn. En zelfs snachts zullen ze via WhatsApp bestookt worden haha. Wat dat betreft kunnen de pre orders dus het best zo laat mogelijk online gaan

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
Wederom een heleboel offtopic posts over games, prijzen van vorige generaties, leeftijden, kinderen, etc verwijderd. Houd het ontopic aub, hoewel het gezellig mag zijn is dit geen slowchat topic; dit is een informatief topic voor PS5 preorders

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1 ... 65 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord