Van waar haal je jouw info?Soussi. schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:52:
[...]
Van dreamland weet ik dat alle mensen die in de shop zelf hebben ge preordered eerst gaan en dus betekende dat alle online aanvragen via de webshop tot 4/21 kon duren.
dont give up. dan is het straks ook met 120fps en een hartslag gamenpokle312 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:07:
Vals alarm jongens! Allemaal weer met hartslag 120 verder gamen.
Gamen met een hartslag heeft altijd mijn voorkeur, ongeacht de fpsFlghter1982 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:13:
[...]
dont give up. dan is het straks ook met 120fps en een hartslag gamen
Van dreamland zelf, heb het een tijdje geleden hier nog gepost denk.
[ Voor 12% gewijzigd door Soussi. op 06-10-2020 19:23 ]
Totdat je de code heb invoert en de melding krijg dat de code al gebruikt of onjuist is.
Haha geweldig hoe iedereen helemaal gek wordt hier.
Geweldig hoe die doritos zakken de deur uit vliegen. (Zo'n actie doet t dus toch maar)
Niet geweldig is dat ik enkel nog een HD (1280-1024) monitor heb en dus moet gaan upgraden.
En als bcc en coolblue beiden mij laten aftikken moet ik dus ook nog eens 800 (2x 400) daarvoor op de rekening houden.. m.a.w. ik moet heel zuinig gaan zijn met mn loon van oktober...
Niet dat ze die release dag na de maandelijkse loondag doen ipv net ervoor xD
Hoewel... misschien zijn er veel medetweakers die daardoor te weinig centjes hebben om er een af te tikken. Dus meer kans voor mij 😎
Geweldig hoe die doritos zakken de deur uit vliegen. (Zo'n actie doet t dus toch maar)
Niet geweldig is dat ik enkel nog een HD (1280-1024) monitor heb en dus moet gaan upgraden.
En als bcc en coolblue beiden mij laten aftikken moet ik dus ook nog eens 800 (2x 400) daarvoor op de rekening houden.. m.a.w. ik moet heel zuinig gaan zijn met mn loon van oktober...
Hoewel... misschien zijn er veel medetweakers die daardoor te weinig centjes hebben om er een af te tikken. Dus meer kans voor mij 😎
Als het lukt tik ik er 21 af en bouw er een hut van waarin ik ga gamen.Finalchaos schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:28:
Haha geweldig hoe iedereen helemaal gek wordt hier.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
OMG ReeeeeeeeeeeeeeeNosferatuX schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:31:
[...]
Als het lukt tik ik er 21 af en bouw er een hut van waarin ik ga gamen.
dat red ie nooit met maar 10 pre-orders LOL
0% walk-in voorraad. Alles gaat naar pre-orders. Misschien ook maar goed ook met Covid19 etc. Anders staan de rijen voor de deur in November.mooste schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:57:
Rare vraag maar als ik het zo hoor komt er ook echt helemaal geen "walk-in" voorraad? Echt alles gaat op aan pre-orders?
This space is occupied
denk dat er nog een hoop voor de deur staan tegen die tijdCollaborator schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:54:
[...]
0% walk-in voorraad. Alles gaat naar pre-orders. Misschien ook maar goed ook met Covid19 etc. Anders staan de rijen voor de deur in November.
onder het motto je weet maar nooit
Als de winkels überhaupt nog open zijn tegen die tijd.....bie100 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:16:
[...]
denk dat er nog een hoop voor de deur staan tegen die tijd
onder het motto je weet maar nooit
ja ook datLordLynx schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:21:
[...]
Als de winkels überhaupt nog open zijn tegen die tijd.....
Walk-in voorraad zou perfect mogelijk zijn, mits een wachtrij buiten (met mondmaskerverplichting en 1,5 meter afstand) waarbij men druppelsgewijs de mensen binnen laat.
Echter is het tegen dan al vrij koud buiten en zeker niet ideaal voor nog meer zieken.
Echter is het tegen dan al vrij koud buiten en zeker niet ideaal voor nog meer zieken.
Ik vind dit ook wel echt bizar. Nu geloof ik wel dat het bij de vorige releases ook zo is, maar het lijkt me toch alles behalve gunstig. Ouders die een PS5 voor hun kind willen kopen voor Kerst ofzo die grijpen dus ook sowieso mis (tenzij ze Tweakers zijn hehe) of uberhaupt mensen die niet perse bij de release datum meteen dat ding in ontvangst willen nemen.bie100 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
ja ook datmaar goed hoe het er nu uit ziet moet ik wachten tot 2021 voor een PS5
Je hebt bij alle populaire electronica pre-orders, maar dan is het in de winkel (evt kort daarna) nog steeds te koop. Denk aan bv Apple producten. Waarom kan Sony (en waarschijnlijk Microsoft) hier niet aan voldoen. Dat is toch te bizar voor woorden? En dan is het ook niet dat ik een week moet wachten of een maand... nee gewoon ergens richting de zomer 2021 dus.
ik heb het gevoel dat straks marktplaats vol staat met de PS5 tegen een klein prijsje uiteraardcrimby schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:31:
[...]
Ik vind dit ook wel echt bizar. Nu geloof ik wel dat het bij de vorige releases ook zo is, maar het lijkt me toch alles behalve gunstig. Ouders die een PS5 voor hun kind willen kopen voor Kerst ofzo die grijpen dus ook sowieso mis (tenzij ze Tweakers zijn hehe) of uberhaupt mensen die niet perse bij de release datum meteen dat ding in ontvangst willen nemen.
Je hebt bij alle populaire electronica pre-orders, maar dan is het in de winkel (evt kort daarna) nog steeds te koop. Denk aan bv Apple producten. Waarom kan Sony (en waarschijnlijk Microsoft) hier niet aan voldoen. Dat is toch te bizar voor woorden? En dan is het ook niet dat ik een week moet wachten of een maand... nee gewoon ergens richting de zomer 2021 dus.
Waarom is dit voor sommige mensen blijkbaar heel belangrijk? Ouders die voor hun kind een PS5 willen kopen... denk je dat Sony (of welke webwinkel dan ook) daar rekening mee gaat houden?crimby schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:31:
[...]
Ouders die een PS5 voor hun kind willen kopen voor Kerst ofzo die grijpen dus ook sowieso mis (tenzij ze Tweakers zijn hehe) of uberhaupt mensen die niet perse bij de release datum meteen dat ding in ontvangst willen nemen.
Ik verwacht (nergens op gebaseerd overigens) dat er zeker wel een extra levering zal komen voor de kerst (dat zullen ze tenminste proberen lijkt me). Maar om bij de release een maand eerder rekening te gaan houden met ouders die er eentje willen kopen voor hun kind is onbegonnen werk. Tenzij die ouder er zelf ook heeeel graag 1 wil zullen ze nooit aan de beurt komen. Ook niet als de verkoop wel gewoon via voorraad in de winkel verloopt want: Tweakers en fanatieke gamers die massaal in de rij gaan staan voor de winkels
Nou ik heb geen kinderen, maar ik wil gewoon een PS5 voor mezelf kopen voor kerstrrikkert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:36:
[...]
Waarom is dit voor sommige mensen blijkbaar heel belangrijk? Ouders die voor hun kind een PS5 willen kopen... denk je dat Sony (of welke webwinkel dan ook) daar rekening mee gaat houden?
Ik verwacht (nergens op gebaseerd overigens) dat er zeker wel een extra levering zal komen voor de kerst (dat zullen ze tenminste proberen lijkt me). Maar om bij de release een maand eerder rekening te gaan houden met ouders die er eentje willen kopen voor hun kind is onbegonnen werk. Tenzij die ouder er zelf ook heeeel graag 1 wil zullen ze nooit aan de beurt komen. Ook niet als de verkoop wel gewoon via voorraad in de winkel verloopt want: Tweakers en fanatieke gamers die massaal in de rij gaan staan voor de winkels
Ik snap gewoon niet waarom een bedrijf als Sony zulke schaarste wilt creëeren terwijl dat helemaal niks goed doet. Een PS5 of XSX is geen status item of iets dergelijks. Waarom moet ik maanden van te voren beslissen of ik een PS5 wil kopen om uberhaupt kans te maken in 2020?
Bij Apple staan ze ook massaal in de rij om een nieuwe iPhone op te halen en een week later ligt er weer een dikke voorraad. Ik snap het gewoonweg niet en baal natuurlijk ook dat ik nu mogelijk een half jaar kan wachten tot er weer iets in de winkel ligt. Maar hopelijk gaat het sneller :-)
Dus jij geloofd dat Sony expres schaarste creëert? Wat denk je zelf? Ze raken alle consoles sowieso kwijt dus waarom zouden ze dat doen wetende dat er een concurrent is die ook next-gen consoles verkoopt?crimby schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:43:
[...]
Nou ik heb geen kinderen, maar ik wil gewoon een PS5 voor mezelf kopen voor kerstHet gaat erom dat er zat mensen zijn die wel een PS5 willen maar niet zo fanatiek zijn maar snel te pre-orderen. Het is toch ook bizar dat als je pre-orderd je mogelijk ook nog weken of maanden kan wachten of lees ik dat verkeerd hier op het forum?
Ik snap gewoon niet waarom een bedrijf als Sony zulke schaarste wilt creëeren terwijl dat helemaal niks goed doet. Een PS5 of XSX is geen status item of iets dergelijks. Waarom moet ik maanden van te voren beslissen of ik een PS5 wil kopen om uberhaupt kans te maken in 2020?
Bij Apple staan ze ook massaal in de rij om een nieuwe iPhone op te halen en een week later ligt er weer een dikke voorraad. Ik snap het gewoonweg niet en baal natuurlijk ook dat ik nu mogelijk een half jaar kan wachten tot er weer iets in de winkel ligt. Maar hopelijk gaat het sneller :-)
Dat snap ik dat je graag een PS5 wil (dat willen we allemaal op dit forum haha). En het is inderdaad bizar.crimby schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:43:
[...]
Nou ik heb geen kinderen, maar ik wil gewoon een PS5 voor mezelf kopen voor kerstHet gaat erom dat er zat mensen zijn die wel een PS5 willen maar niet zo fanatiek zijn maar snel te pre-orderen. Het is toch ook bizar dat als je pre-orderd je mogelijk ook nog weken of maanden kan wachten of lees ik dat verkeerd hier op het forum?
De vergelijking tussen een iPhone en een PS5 is dat een iPhone meer een continue vraag/aanbod stroom heeft. De PS5 heeft dat natuurlijk niet. Er komt 1x in de zoveel jaar een nieuwe generatie en een groot deel van de Playstation-gamers wil hem meteen hebben (dus heeeeeel veel vraag en een fabriek die maximaal X kan produceren dus weinig aanbod). Daarna wordt de vraag steeds minder en minder terwijl de fabriek evenveel kan aanbieden (tenminste als ze op 100% blijven produceren). Terwijl er uiteindelijk misschien zelfs meer aanbod is dan vraag (maar dan schroeven ze productie waarschijnlijk terug).
Ze kunnen niet voor de eerste 2 a 3 maanden de productie enorm upscalen en daarna (als de vraag keldert) ineens op 10% productie draaien (kost geld)
Dat lijkt me niet, daarom snap ik het dus ook niet.ElMayo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:47:
[...]
Dus jij geloofd dat Sony expres schaarste creëert? Wat denk je zelf? Ze raken alle consoles sowieso kwijt dus waarom zouden ze dat doen wetende dat er een concurrent is die ook next-gen consoles verkoopt?
Thanks! makes sense :-) Je hebt denk ik voor een groot deel wel gelijk over de doorlopende vraag van een iPhone. In ieder geval als je het vergelijkt met een console is dit wel meer.rrikkert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:48:
[...]
Dat snap ik dat je graag een PS5 wil (dat willen we allemaal op dit forum haha). En het is inderdaad bizar.
De vergelijking tussen een iPhone en een PS5 is dat een iPhone meer een continue vraag/aanbod stroom heeft. De PS5 heeft dat natuurlijk niet. Er komt 1x in de zoveel jaar een nieuwe generatie en een groot deel van de Playstation-gamers wil hem meteen hebben (dus heeeeeel veel vraag en een fabriek die maximaal X kan produceren dus weinig aanbod). Daarna wordt de vraag steeds minder en minder terwijl de fabriek evenveel kan aanbieden (tenminste als ze op 100% blijven produceren). Terwijl er uiteindelijk misschien zelfs meer aanbod is dan vraag (maar dan schroeven ze productie waarschijnlijk terug).
Ze kunnen niet voor de eerste 2 a 3 maanden de productie enorm upscalen en daarna (als de vraag keldert) ineens op 10% productie draaien (kost geld)
Misschien valt het allemaal wel mee uiteindelijk, maar ik zou april 2021 of later wel buiten proportioneel vinden. In ieder geval voor mij iets om rekening mee te houden bij de PS6 hehe
veel mensen herinneren nog de shitshow m.b.t. de ps4 launch. deze console was gewoon 6 maanden na launch bijna nergens te vinden.crimby schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:58:
[...]
Dat lijkt me niet, daarom snap ik het dus ook niet.
[...]
Thanks! makes sense :-) Je hebt denk ik voor een groot deel wel gelijk over de doorlopende vraag van een iPhone. In ieder geval als je het vergelijkt met een console is dit wel meer.
Misschien valt het allemaal wel mee uiteindelijk, maar ik zou april 2021 of later wel buiten proportioneel vinden. In ieder geval voor mij iets om rekening mee te houden bij de PS6 hehe
ik verwacht dat het nu niet anders zou zijn. de productie is nu hoger dan met de ps4 launch maar nu hebben we ook nog eens Covid-19 wat voor een heleboel mensen een trigger is om deze snel te willen hebben voor wat extra afleiding. zal dus elkaar balanceren.
Wat je zegt over Apple, daar klopt weinig van. Ik verkoop op mijn werk al jaren iPhones en vooral de flagship modellen zijn vaak weken of langer niet op voorraad. De 11 Pro was ook echt ellende vorig jaar. Was het maar zo dat er een week later voorraad ligt, dat had mij een hoop frustratie en vragen gescheeld.crimby schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:43:
[...]
Inderdaad, ik had begin dit jaar ook geen "zin" om al te pre-orderen. Ik dacht: te gek voor woorden om dat nu al te doen.crimby schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:58:
Thanks! makes sense :-) Je hebt denk ik voor een groot deel wel gelijk over de doorlopende vraag van een iPhone. In ieder geval als je het vergelijkt met een console is dit wel meer.
Maar, had ik dat achteraf toch maar gedaan
Ze zitten ook met de hoeveelheid chips die AMD kan leveren.rrikkert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:48:
[...]
Dat snap ik dat je graag een PS5 wil (dat willen we allemaal op dit forum haha). En het is inderdaad bizar.
Daarbij is de PlayStation 4 Pro is ook nog best vaak minder goed beschikbaar geweest.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het is ook alleen demon souls en spiderman, als je daar geen fan van bent kun je net zo goed een xbox halen (die schijnbaar ook nog eens krachtiger is) en je hebt meer kans op een xbox.
Ik ben fan van de hele souls series dus voor mij een grote reden om te kopen.
Het is allemaal niet heel denderend wat je op launch gaat spelen dus zoveel mis je niet als je later pas beschikt over eentje...
Het is allemaal niet heel denderend wat je op launch gaat spelen dus zoveel mis je niet als je later pas beschikt over eentje...
[ Voor 8% gewijzigd door pokle312 op 07-10-2020 10:13 ]
Mwah ik heb zowel de iPhone 6, iPhone 8 Plus, iPhone 11 Pro en de eerste Apple Watch gewoon in de winkel gehaald zonder pre-order. Uiteraard niet op de release dag, maar wel echt vrij snel daarna (zeker geen 6 maanden later). Maargoed de PS5 komt er niet sneller door in ieder geval.bram1984 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:04:
[...]
Wat je zegt over Apple, daar klopt weinig van. Ik verkoop op mijn werk al jaren iPhones en vooral de flagship modellen zijn vaak weken of langer niet op voorraad. De 11 Pro was ook echt ellende vorig jaar. Was het maar zo dat er een week later voorraad ligt, dat had mij een hoop frustratie en vragen gescheeld.
Laten we maar met z'n allen hopen dat het allemaal wel mee valt en dat we rond de kerst gewoon allemaal een PS5 hebben
Dat klopt, maar bv COD Cold War komt ook snel uit of misschien wel op release en de PS4 Pro stijgt nu op en ben nu die laadtijden wel zat eigenlijk haha!pokle312 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:12:
Het is ook alleen demon souls en spiderman, als je daar geen fan van bent kun je net zo goed een xbox halen (die schijnbaar ook nog eens krachtiger is) en je hebt meer kans op een xbox.
[ Voor 28% gewijzigd door crimby op 07-10-2020 10:14 ]
@crimby Ik heb het ook niet over 6 maanden later, maar goed.
Dat klopt, maar je kunt wel al je PS4-games ook op PS5 spelen met vaak wat verbeteringen. Dat vind ik ook wel een reden, dat alles wat ik nog moet op ps4 ook gewoon op ps5 te doen ispokle312 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:12:
Dat geld natuurlijk alleen in de launch-window maar je koopt een console van 500 euro niet enkel voor de paar maanden na launch maar voor de hele lifecycle van een console (eventuele Pro-modellen daar gelaten) waarin de PS waarschijnlijk de veel betere exclusives gaat krijgen.pokle312 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:12:
Ik kan gewoon op de site.Djores schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:36:
Bij meer mensen BCC niet bereikbaar?
Geen probleem hier en geen status wijziging v.w.b. PS5 lol, maar dat is in lijn verwachtingDjores schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:36:
Bij meer mensen BCC niet bereikbaar?
[ Voor 17% gewijzigd door mindwarper op 07-10-2020 10:38 ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Lijkt weer te werken, kreeg de melding dat de service niet beschikbaar was. en laden duurde oneindigmindwarper schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Geen probleem hier en geen status wijziging v.w.b. PS5 lol, maar dat is in lijn verwachting
Ik verwacht ook niet dat ze eerder dan de 18e live gaan, maar toch even dubbel checkenmindwarper schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Geen probleem hier en geen status wijziging v.w.b. PS5 lol, maar dat is in lijn verwachting
Weten we of Mediamarkt een limiet van 1 console per persoon/adres hanteert? Zo ja, wat is de bron hiervan? Heb al een PS5 DE voor mezelf gescoord, maar wil ook een disc-versie voor m'n buurjongen regelen
ja, dit is een regel vanuit sony zelf. wordt wereldwijd gehanteerd.VorteXLP schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:56:
Weten we of Mediamarkt een limiet van 1 console per persoon/adres hanteert? Zo ja, wat is de bron hiervan? Heb al een PS5 DE voor mezelf gescoord, maar wil ook een disc-versie voor m'n buurjongen regelen
Maak je toch nieuw account aan met zijn adres en bestel je het toch zo.VorteXLP schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:56:
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Online kan je meerdere bestellen. Wel 1 max in je winkemandje, daarna kun je weer bestellen. Fysieke winkels weet ik niet.VorteXLP schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:56:
met een risico dat je order(s) geannuleerd kunnen worden - persoonlijk zou ik het risico niet willen lopen als ik er een PS5 Disc zou kunnen bestellenKiller61 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:04:
[...]
Online kan je meerdere bestellen. Wel 1 max in je winkemandje, daarna kun je weer bestellen. Fysieke winkels weet ik niet.
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Bij mediamarkt staat nu wel:
Pre-order nu, 19-11-20 direct thuisbezorgd
Lijkt me niet realistisch, wel?
Vraag me nu wel weer af of er nog iets beschikbaar gaat zijn tot de launch.
Niek_1981 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:00:
[...]
Maak je toch nieuw account aan met zijn adres en bestel je het toch zo.
Ik verwacht niet dat de Mediamarkt daarmee akkoord gaat. Zullen dit argument dagelijks horen via de telefoon, webshop en in de winkel.VorteXLP schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:56:
Hartstikke nobel dat je iets probeert te regelen voor je buurjongen echter is er al een tekort bij leveringen en zullen ze waarschijnlijk 1 stuk per klant hanteren.
Daarbij lijkt het mijzelf als consument niet prettig om de rij te staan er er twee mee te krijgen en er een boze meute achter je staat. Maar dat laatste is voor iedereen anders.
Dit lijkt me de beste oplossing, ja. Bedankt allenNiek_1981 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:00:
[...]
Maak je toch nieuw account aan met zijn adres en bestel je het toch zo.
Wat een stilte weer deze week qua pre orders... eigenlijk zijn de laatste 40 pagina's hier van dit topic met niks gevuld.. er komt echt niks meer door.. geen naleveringen... noppes
Topic kan dicht t/m 18 november wanneer je bij o.a. Coolblue kunt bestellen.Finalchaos schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:29:
Wat een stilte weer deze week qua pre orders... eigenlijk zijn de laatste 40 pagina's hier van dit topic met niks gevuld.. er komt echt niks meer door.. geen naleveringen... noppes
Hetzelfde als met de Sony PlayStation 4, alleen toen bleven de pre-order lijsten bij de retailers open, met vele terleurstellingen op de releasedag.Finalchaos schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:29:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Als dat er stond had je hem gewoon kunnen bestellen. Mijn tracker is niet afgegaan.Jasikevicius3 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:10:
Bij mediamarkt staat nu wel:
Dat staat er altijd bij bestellen. Als je m in je winkelwagentje hebt staan.FR-VAK-R schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:59:
[...]
Als dat er stond had je hem gewoon kunnen bestellen. Mijn tracker is niet afgegaan.
Dit klopt idd.. als je er een in de winkelwagen hebt en je klikt dan op de wagen dan krijg je dat te zien op die pagina.MarijnK98 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:59:
[...]
Dat staat er altijd bij bestellen. Als je m in je winkelwagentje hebt staan.
Maar ik kan je vertellen.
2 weken terug toen ik gereserveerd heb bij mm Roermond.
Disc versie
150 reserveringen. 50 worden er geleverd.
Digital versie
45 reserveringen. 15 worden er geleverd.
Ik ben nummer 46.
Hij heeft gezegd dat ik rekening ermee moet houden dat ik pas Maart 2021 aan de beurt ben.
Los van wat kleine PS5's die vrijkomen door annuleringen etc is de enige kans gewoon 18 november bij Coolblue en BCC.
Dat wordt een dagje F5en met alle gegevens ingevuld en de RABO scanner in de aanslag.
Dat wordt een dagje F5en met alle gegevens ingevuld en de RABO scanner in de aanslag.
Ik vraag mij af hoe zo'n dag bij MediaMarkt op release gaat lopen, sowieso in combinatie met corona nu. Ze hebben verteld dat je van tevoren gebeld gaat worden dat je hem kan ophalen, maar betekend dat dan dat er opeen 50 man voor de deur gaan staan die hem allemaal direct ophalen? Gaan er nog steeds mensen massaal staan met de hoop dat ze hem in de winkel hebben liggen? Ben heel benieuwd!
In jouw geval gaat het om een reservering in de winkel? Voor online reservaties zou het wel november 2020? Zelf niet geïnformeerd bij MM maar volgens enkele posts geleden zou online reservatie = release day zijn.Finalchaos schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:09:
[...]
Dit klopt idd.. als je er een in de winkelwagen hebt en je klikt dan op de wagen dan krijg je dat te zien op die pagina.
Disc versie
Digital versie
Ik ben nummer 46.
Hij heeft gezegd dat ik rekening ermee moet houden dat ik pas Maart 2021 aan de beurt ben.
Reservering in winkel idd. Online is mij helaas niet gelukt.. daar rest enkel nog bcc en coolblue. Die gelukkig wel eerst aankondigen en niet vanuit niks opeens de reserveringen open gooien..Soussi. schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:28:
[...]
In jouw geval gaat het om een reservering in de winkel? Voor online reservaties zou het wel november 2020? Zelf niet geïnformeerd bij MM maar volgens enkele posts geleden zou online reservatie = release day zijn.
Tja als je persee bij die mediamarkt een ps5 wil hebben is maart 2021 niet eens zo heel gek, scheelt dat er veel meer andere winkels/ online winkels zijn heFinalchaos schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:09:
[...]
Dit klopt idd.. als je er een in de winkelwagen hebt en je klikt dan op de wagen dan krijg je dat te zien op die pagina.
Disc versie
Digital versie
Ik ben nummer 46.
hadden ze geen Pre-Order bij BCC?Boterham71 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:10:
Los van wat kleine PS5's die vrijkomen door annuleringen etc is de enige kans gewoon 18 november bij Coolblue en BCC.
Nee, die moet nog komen.
(lees: die komt niet en wordt beschikbaar vanaf 18-11, zoals Coolblue)
[ Voor 16% gewijzigd door cronixx op 07-10-2020 13:51 ]
zag het al! nou dat wordt zeker voor de pc zitten en hopencronixx schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:51:
[...]
Nee, die moet nog komen.
(lees: die komt niet en wordt beschikbaar vanaf 18-11, zoals Coolblue)
En hopelijk gooit BCC ze niet 18e om middernacht online
Minstens 12 uur, maximaal 24 uur klaarzitten.Jasikevicius3 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:53:
En hopelijk gooit BCC ze niet 18e om middernacht online
Tip: Haal wat Doritos in huis voor er bij
Vreemd dat maart 2021 eigenlijk nergens officieel bevestigd is geworden maar dat die maand wel overal rondzweeft. Wil zelf nog een discversie bemachtigen en vind het niet zo erg om tot maart te wachten, maar dan moet dat uiteindelijk niet alsnog augustus ofzo worden .
Ben je net je Doritos code aan het invoeren, gaan de pre-orders live... shit, weer gemistBoterham71 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:56:
[...]
Minstens 12 uur, maximaal 24 uur klaarzitten.
Tip: Haal wat Doritos in huis voor er bij
Nee nee, die zijn voor er ná als je de boot gemist hebt..rrikkert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Ben je net je Doritos code aan het invoeren, gaan de pre-orders live... shit, weer gemist
Dus zodra de pre-orders van de BCC en CB uitverkocht zijn, wordt het winkels hamsteren voor zakken Doritos?Boterham71 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:59:
[...]
Nee nee, die zijn voor er ná als je de boot gemist hebt..
Wat ik wel echt zuur zou vinden is als je hem bij zowel BCC als CoolBlue op het moment suprème online weet te kopen + betalen (dus in 1x 1000 euro kwijt bent) en diezelfde avond nog mailtjes krijgt dat je hem de komende 2 maanden niet hoeft te verwachten...
Max 5 codes per dag invoeren. En kassabon ook bewaren.rrikkert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:00:
[...]
Dus zodra de pre-orders van de BCC en CB uitverkocht zijn, wordt het winkels hamsteren voor zakken Doritos?
Tip: wat tomaatjes, lenteuitjes, kaas erover, even in de oven. En dan met wat salsa saus en crème fraîche, best lekker!
Als je betaald hebt krijg je ze gewoon de volgende dag in huis.Jasikevicius3 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:02:
Wat ik wel echt zuur zou vinden is als je hem bij zowel BCC als CoolBlue op het moment suprème online weet te kopen + betalen (dus in 1x 1000 euro kwijt bent) en diezelfde avond nog mailtjes krijgt dat je hem de komende 2 maanden niet hoeft te verwachten...
Tenzij....Boterham71 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:03:
[...]
Als je betaald hebt krijg je ze gewoon de volgende dag in huis.
Nooit zeker...Boterham71 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:03:
[...]
Als je betaald hebt krijg je ze gewoon de volgende dag in huis.
Plus als je ziet dat het opeens een maand langer duurt voor alle twee kun je alsnog achteraf je bestelling cancellen en je 1000 euri's terug krijgen, geen ramp maak je een ander weer blij.
Coolblue is wel redelijk stellig hoor. Als je betaald hebt ontvang je hem een dag later.
nou fingers crossed. Ik heb zojuist mijn xbox series x pre order geannuleerd bij de Intertoys nu maar hopen dat mijn ps5 pre order niet geannuleerd wordt.
Ergens heb ik gelezen dat dit nogal een bindende uitspraak is. Als in: als ze niet de volgende dag leveren heb je recht op compensatie/ontbinden van de koopovereenkomst of andere passende oplossing. Omdat een dergelijke stelling je over de streep kan trekken om specifiek bij die winkel je aankoop te doen. Vraag 2 is natuurlijk: wil je de koopovereenkomst onbinden in geval van de PS5 (antwoord: nee) dan maar een dagje langer wachten.Boterham71 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:25:
Coolblue is wel redelijk stellig hoor. Als je betaald hebt ontvang je hem een dag later.
Maar daarom zullen bedrijven wel huiverig zijn om dit zomaar ergens neer te zetten. Er is altijd wel een "kans" dat je de volgende dag geen PS5 in huis hebt maar dan ben je een enorme pechvogel volgens mij. Het komt mij (dus mijn ervaring) eigenlijk nooit voor dat iets wat geadverteerd wordt met "volgende dag in huis" er de volgende dag niet is. In het ergste geval heb ik een keer iets 1 dag later ontvangen. Nouja die dag kan ik op de PS5 nog wel wachten.
Van hun website:rrikkert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:34:
[...]
Ergens heb ik gelezen dat dit nogal een bindende uitspraak is. Als in: als ze niet de volgende dag leveren heb je recht op compensatie/ontbinden van de koopovereenkomst of andere passende oplossing. Omdat een dergelijke stelling je over de streep kan trekken om specifiek bij die winkel je aankoop te doen. Vraag 2 is natuurlijk: wil je de koopovereenkomst onbinden in geval van de PS5 (antwoord: nee) dan maar een dagje langer wachten.
Maar daarom zullen bedrijven wel huiverig zijn om dit zomaar ergens neer te zetten. Er is altijd wel een "kans" dat je de volgende dag geen PS5 in huis hebt maar dan ben je een enorme pechvogel volgens mij. Het komt mij (dus mijn ervaring) eigenlijk nooit voor dat iets wat geadverteerd wordt met "volgende dag in huis" er de volgende dag niet is. In het ergste geval heb ik een keer iets 1 dag later ontvangen. Nouja die dag kan ik op de PS5 nog wel wachten.
Door een beperkte voorraad kun je de PlayStation 5 helaas niet pre-orderen of reserveren. We verkopen de eerste beschikbare PlayStations via deze pagina op 18 november, rond het middaguur. Is het jou gelukt om de PlayStation 5 te bestellen? Dan heb je hem in huis op de officiële releasedag van 19 november.
Sorry we hadden op 18 november teveel pre-orders bestellingen gekregen. Daarom hebben we vele pre-orders bestellingen moeten annuleren. Maar wees gerust, u zult uw bedrag binnen een aantal werkdagen weer ontvangen op uw rekening. U kunt een nieuwe bestelling plaatsen wanneer deze weer in voorraad is. Excuses voor het ongemak.
mvg
Deze zien we al aankomen, niet?
[ Voor 3% gewijzigd door laugh op 07-10-2020 14:37 ]
koop overeenkomst ontbinden is in dit geval gewoon je geld teruggestort krijgen.rrikkert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:34:
[...]
Ergens heb ik gelezen dat dit nogal een bindende uitspraak is. Als in: als ze niet de volgende dag leveren heb je recht op compensatie/ontbinden van de koopovereenkomst of andere passende oplossing. Omdat een dergelijke stelling je over de streep kan trekken om specifiek bij die winkel je aankoop te doen. Vraag 2 is natuurlijk: wil je de koopovereenkomst onbinden in geval van de PS5 (antwoord: nee) dan maar een dagje langer wachten.
Ja snap ik, en dat wil je ook niet (dus je kan eigenlijk niks doen dan wachten). Maar feit is wel dat je bij CB gewoon 99,99% zeker weet dat je de volgende dag je PS5 gewoon in huis hebtkevineuro schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:35:
[...]
koop overeenkomst ontbinden is in dit geval gewoon je geld teruggestort krijgen.
jaa is lastig zeggen. ligt puur aan hun website. Als hun website niet goed werkt door alle traffic, dan worden er veel meer pre orders aangenomen dan dat de bedoeling is (zoals dus bij intertoys is gebeurd). In dat geval kunnen ze niet veel anders doen behalve je geld terustorten. Ik hoop uiteraard voor iedereen die er nog eentje zoekt dat alles gewoon goed zal verlopen.. maar als we naar andere webshops moeten kijken, ben ik er niet zo zeker van.rrikkert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:36:
[...]
Ja snap ik, en dat wil je ook niet (dus je kan eigenlijk niks doen dan wachten). Maar feit is wel dat je bij CB gewoon 99,99% zeker weet dat je de volgende dag je PS5 gewoon in huis hebt
Als het aan coolblue ligt, de volgende dag in huis.Boterham71 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:34:
[...]
Van hun website:
Door een beperkte voorraad kun je de PlayStation 5 helaas niet pre-orderen of reserveren. We verkopen de eerste beschikbare PlayStations via deze pagina op 18 november, rond het middaguur. Is het jou gelukt om de PlayStation 5 te bestellen? Dan heb je hem in huis op de officiële releasedag van 19 november.
Daarnaast moet je denken aan postNL die regelmatig bij een beetje drukte al helemaal vast loopt.
En stel voor je doet net een betaling en je zit er net niet in(bijv nr. 1001)
Coolblue is zeker een prima site en levert altijd zoals beloofd, maar in een tijd waar hoogstwaarschijnlijk 10x zoveel mensen dan consoles gaan bestellen dan gaat het geheid fout...
Als ze de levertijd overschrijden, kun je als consument om die reden ontbinden.rrikkert schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:34:
[...]
Verder niet direct iets bindends qua compensatie of 'iets anders passends'.
Zie bijv. radar of andere consumenten websites:
https://radar.avrotros.nl...telling-niet-kan-leveren/
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit zie je natuurlijk vanaf veraf aankomen. Maar goed, toch maar de gok wagen 18 november.laugh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:35:
[...]
Sorry we hadden op 18 november teveel pre-orders bestellingen gekregen. Daarom hebben we vele pre-orders bestellingen moeten annuleren. Maar wees gerust, u zult uw bedrag binnen een aantal werkdagen weer ontvangen op uw rekening. U kunt een nieuwe bestelling plaatsen wanneer deze weer in voorraad is. Excuses voor het ongemak.
mvg
100%dehardstyler schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:54:
[...]
Dit zie je natuurlijk vanaf veraf aankomen. Maar goed, toch maar de gok wagen 18 november.
Dat is wel de spirit. Niet geschoten is altijd mis. Wie weet heb je wel geluk op 18 november. Ik hoop het voor jedehardstyler schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:54:
[...]
Dit zie je natuurlijk vanaf veraf aankomen. Maar goed, toch maar de gok wagen 18 november.
Maarja stel voor bol of mediamarkt komt nog even met een online voorraad op de release, zit je dan -1000 euri's kun je 3 dagen wachten op je geld terwijl de rest alweer uitverkocht islaugh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:01:
[...]
Dat is wel de spirit. Niet geschoten is altijd mis. Wie weet heb je wel geluk op 18 november. Ik hoop het voor je
Met 1000€ spaargeld zou ik niet denken aan ps5 maar denken hoe ik in godsnaam een buffer op kan bouwen. Maar dat terzijde😂pokle312 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:03:
[...]
Maarja stel voor bol of mediamarkt komt nog even met een online voorraad op de release, zit je dan -1000 euri's kun je 3 dagen wachten op je geld terwijl de rest alweer uitverkocht is![]()
Die zie ik niet aankomen bij Coolblue, echt nog nooit slechte ervaringen mee gehad, die komen hun beloftes na en hebben hun zaakjes goed op orde. Net wat meer vertrouwen in dan een Wehkamp, of Intertoys. BOL en Coolblue zijn voor mij toch wel de zaakjes waar ik het meeste vertrouwen in heb. Plus Amazon over het algemeen.laugh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:35:
[...]
mvg
Ik snap het ontbinden bla bla bla allemaal niet zo.
Je hebt gewoon 14 dagen recht om van je koop af te zien. Zonder enige reden benodigd.
Je hebt gewoon 14 dagen recht om van je koop af te zien. Zonder enige reden benodigd.
Bij Coolblue komt het ook voor dat ze meer verkopen dan ze hebben. Je hebt bij CB wel snel je geld terug. Is ook vaak gebeurd met iPhone verkoop. Betaald en dan toch mailtje van ze krijgen dat het is uitverkocht en dat je binnen 3 werkdagen geld terug hebt op de rekening.
Dit dus.Finalchaos schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:25:
Ik snap het ontbinden bla bla bla allemaal niet zo.
Behalve wehkamp.
Ik wou toen telefonisch een retour aanvraag doen (binnen een week), ging de klantenservice met mij in discussie dat m'n retour reden niet goed genoeg was(verzuurt vrouwtje van rond de 50 zou ik zeggen)
Volgende dag opnieuw geprobeerd via de mail en kon probleemloos terug sturen.
Dus als je bij wehkamp bijv de ps5 wil annuleren doe het vooral niet via de telefoon...
Even een tip voor degene die er nog geen hebben: Houdt amazon.co.uk ook bij. Wel met een omweg, maar dat is het (wat mij betreft) meer dan waard. Ik heb daar gisteren een PS5 te pakken gekregen doormiddel van distill. Ze verzenden dan niet naar Nederland. Wat ik gedaan heb is een forward2me account gemaakt en mijn reshipper adres opgegeven bij verzendadres. Zojuist heb ik mijn adres succesvol aangepast naar mijn adres in Nederland (5 pond verzending, dat dan weer wel), en bevestigd gekregen via de klantenservice dat de PS5 gewoon mijn kant op komt hier naar Nederland!
Totaal kwam op 459 pond, omgerekend zo'n 503 euro. Die paar euro extra neem ik heel graag op de koop toe
Super!
Totaal kwam op 459 pond, omgerekend zo'n 503 euro. Die paar euro extra neem ik heel graag op de koop toe
Super!
Nice, gefeliciteerd. Zelf zou ik niet zo'n dienst vertrouwen op zo'n bedrag. Maar dat moet iedereen voor zich zelf weten. Ik kan die camera bijv wel naar nederland laten verzenden. De ps5 niet? Hij is ook out of stock, maar toch..Tim14ww schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:54:
Even een tip voor degene die er nog geen hebben: Houdt amazon.co.uk ook bij. Wel met een omweg, maar dat is het (wat mij betreft) meer dan waard. Ik heb daar gisteren een PS5 te pakken gekregen doormiddel van distill. Ze verzenden dan niet naar Nederland. Wat ik gedaan heb is een forward2me account gemaakt en mijn reshipper adres opgegeven bij verzendadres. Zojuist heb ik mijn adres succesvol aangepast naar mijn adres in Nederland (5 pond verzending, dat dan weer wel), en bevestigd gekregen via de klantenservice dat de PS5 gewoon mijn kant op komt hier naar Nederland!
Totaal kwam op 459 pond, omgerekend zo'n 503 euro. Die paar euro extra neem ik heel graag op de koop toe![]()
Super!
[Afbeelding]
Lees hem nog een keer, hij gaat nu niet naar forward2me, maar direct vanaf Amazon naar mij. Ik heb het adres van forward2me in eerste instantie alleen opgegeven, maar zojuist aangepast naar mijn eigen adres hier in Nederland.destroyer6670 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:02:
[...]
Nice, gefeliciteerd. Zelf zou ik niet zo'n dienst vertrouwen op zo'n bedrag. Maar dat moet iedereen voor zich zelf weten. Ik kan die camera bijv wel naar nederland laten verzenden. De ps5 niet? Hij is ook out of stock, maar toch..
Volgens mij heeft hij dat andere adres alleen gebruikt voor tijdens de bestelling. Toen hij eenmaal het proces doorlopen had heeft hij het adres, bij Amazon, aangepast naar zijn eigen adres in Nederland.destroyer6670 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:02:
[...]
Nice, gefeliciteerd. Zelf zou ik niet zo'n dienst vertrouwen op zo'n bedrag. Maar dat moet iedereen voor zich zelf weten. Ik kan die camera bijv wel naar nederland laten verzenden. De ps5 niet? Hij is ook out of stock, maar toch..
Nice trouwens!Tim14ww schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:54:
Totaal kwam op 459 pond, omgerekend zo'n 503 euro. Die paar euro extra neem ik heel graag op de koop toe![]()
Super!
[Afbeelding]
Ah zo, verkeerd gelezencronixx schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:03:
[...]
Volgens mij heeft hij dat andere adres alleen gebruikt voor tijdens de bestelling. Toen hij eenmaal het proces doorlopen had heeft hij het adres, bij Amazon, aangepast naar zijn eigen adres in Nederland.
Dit is correct en tevens juistcronixx schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:03:
[...]
Volgens mij heeft hij dat andere adres alleen gebruikt voor tijdens de bestelling. Toen hij eenmaal het proces doorlopen had heeft hij het adres, bij Amazon, aangepast naar zijn eigen adres in Nederland.
Nicedestroyer6670 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:02:
[...]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Ja heel apart. Denk dat ze wat vinkjes verkeerd hebben gezet, haha.BaRF schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:06:
[...]
NiceWel heel gek dat ze hem "normaal" niet aanbieden met disc richting NL, maar na een wijziging wel... Mijn DE versie komt daar ook vandaan, maar dat kon gewoon
Mmm als die niet standaard verzenden naar NL , misschien dat bij de effectieve verzending(laatste check) ze dit annuleren?
Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |