Lunaface schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:07:
[...]
Ik zie bij de FAQ op de pagina van Sony het een en ander over invites staan, het is me echter niet helemaal duidelijk hoe dat dan zit. Moet je uiteindelijk ook echt een invite van Sony hebben om een PS5 aan te kunnen schaffen of is het gewoon een kwestie van op tijd op de pagina zijn?
Ik vond dit ook wel interessant en heb besloten om dit even na te vragen (vond het wel zo netjes om de naam van de medewerker eruit te halen):
****: Hallo, Bedankt dat je contact hebt opgenomen met het PlayStation Direct-ondersteuningsteam. Mijn naam is ****. Hoe kan ik je vandaag helpen?
Let op: Vernieuw je scherm niet, omdat de chatsessie hierdoor wordt afgekapt. Bedankt!
Ik: Goedemiddag ****, ik heb een vraag over één van de veelgestelde vragen. Namelijk punt 3 "3) Ik heb een uitnodiging ontvangen om een PS5 te kopen. Hoe werd ik geselecteerd om een uitnodiging te ontvangen? Onze selectie is gebaseerd op eerdere interesses en PlayStation-activiteiten."
Ik: Houdt dit in dat hoe meer ik game, ik eerder kans heb op zo'n uitnodiging? Of hoe vaker ik playstation direct bezoek voor de ps5?
****: Goeiemiddag, ja je bent uitgenodigt omdat je veel actief bent. EN op basis van je interesse.
****: Ja, hoe vaker je online bent en gebruik maakt van het Playstation systeem
Ik: Ah, top. Houdt dit dan ook in dat de verkoop alleen op basis van uitnodiging gaat, of ook vrije verkoop? (Ik heb namelijk nog geen uitnodiging)
****: Op dit moment is er een sales event. Dus op dit moment heb je een uitnodiging nodig om een PS5 te kunnen kopen.
****: Je hebt helemaal gelijk.
Ik: Duidelijk! Bedankt voor de antwoorden!
****: Geen probleem daar ben ik voor.
****: Heeft u nog vragen voor mij waar ik u mee kan helpen?
Ik: Nee hoor, het is helemaal duidelijk zo. Dankjewel!
****: Dan wens ik u nog een hele fijne dag.
tl;dr: Als ik het goed heb begrepen is het op het moment dus alleen mogelijk om een ps5 aan te schaffen door middel van een invite. Deze krijg je op basis van je speeltijd en interesses binnen PSN.