Als ik het goed begrijp lijkt iemand lijkt jouw pakketje te hebben geaccepteerd namens jou. Woon jij in een losstaand huis of een appartement met een gedeelde ingang?jmignolet schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:31:
Oké.. UPS zegt dat ie vervolgens een kwartier geleden werd afgeleverd en getekend. In mijn gemeente..
Echter, als ik naar afhaalpuntlocaties zoek in mijn gemeente is er maar 1 winkel en die hebben niets ontvangen.
Wat is dit toch voor service? Ik krijg gewoon niets buiten gehandtekend door 'DEDONCK' om 13:16. That's it, niets anders..
Mijn ervaring met UPS is ook heel povertjes... Destijds de nieuwe iPhone 12 besteld voor mijn vriendin voor thuislevering. Mochten we zelf gaan uitzoeken waar die was terechtgekomen. Gelukkig wisten ze me te zeggen dat die hier ergens in Gent geleverd werd in een dagbladhandel...jmignolet schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:31:
Oké.. UPS zegt dat ie vervolgens een kwartier geleden werd afgeleverd en getekend. In mijn gemeente..
Echter, als ik naar afhaalpuntlocaties zoek in mijn gemeente is er maar 1 winkel en die hebben niets ontvangen.
Wat is dit toch voor service? Ik krijg gewoon niets buiten gehandtekend door 'DEDONCK' om 13:16. That's it, niets anders..
Wij moesten ook meerdere keren zelf contact opnemen met klantenservice en dergelijke. Via twitter kreeg ik het snelste en beste antwoord.
Ik hoop dat je je PS5 vandaag nog in ontvangst kan nemen.
6 huizen verder. sjonge sjonge. Ik heb hem!
Wij wonen inderdaad in een appartementsgebouw maar we zijn maar met 2.
Hij zat in de gang bij een ander appartementsgebouw. Ik zag vervolgens een Amazon doos en was al aan het denken: Ja dat is hem! En ik zag ook mijn naam op het pakketje dus prima.
Toch eens aangebeld naar inderdaad een persoon die DEDONCK heet en die zei dat die van niets wist.. Afleveraar heeft gewoon het pakketje in de gang gelaten, zag de naam Dedonck op een naamplaatje naast het nummer en dat genoteerd.
Alleszins, ik ben blij dat het terchtgevonden is, maar ik denk 2x na als het UPS is hoor..
Hij zat in de gang bij een ander appartementsgebouw. Ik zag vervolgens een Amazon doos en was al aan het denken: Ja dat is hem! En ik zag ook mijn naam op het pakketje dus prima.
Toch eens aangebeld naar inderdaad een persoon die DEDONCK heet en die zei dat die van niets wist.. Afleveraar heeft gewoon het pakketje in de gang gelaten, zag de naam Dedonck op een naamplaatje naast het nummer en dat genoteerd.
Alleszins, ik ben blij dat het terchtgevonden is, maar ik denk 2x na als het UPS is hoor..
Welcome to the club !!jmignolet schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:44:
6 huizen verder. sjonge sjonge. Ik heb hem!
DHL is ook zozo, maar die bellen hier tenminste nog aan en als je thuis bent vragen of ze een pakket in de hal mogen neerzetten, zodat je een sprint naar beneden kan trekken om het veilig te stellen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Tja helaas kan je vaak niet kiezen, hier ook UPS die er 4 dagen over heeft gedaan om een pakket van Rotterdam naar Amsterdam te krijgen (ma verzonden en vr aangekomen...)jmignolet schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:44:
...
Aha, hier ben ik weer.
Helaas maar waar, bricked. Mag hem al opsturen naar Sony voor reparatie en aldus garantieafhandeling.
Leuke 10 minutes unboxing boys, en daar bleef het.
Helaas maar waar, bricked. Mag hem al opsturen naar Sony voor reparatie en aldus garantieafhandeling.

Bricked? Wat betekent dat precies?jmignolet schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:06:
Aha, hier ben ik weer.
Nou hij is dus vandaag binnen gekomen. Ik had natuurlijk al mijn verwachting bijgesteld dat DHL het rond zou breien op een zaterdag. De bezorger stond vanochtend rond 10:00 voor de deur met inderdaad de in elkaar geschoven BCC dozen. Het stickertje "PS5 Bundel" ontbrak uiteraard ook niet.ConZito schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:09:
Mede door een ochtend waarin ik uit bed komen zag als een onderneming vergelijkbaar met de beklimming van de Mount Everest verliep mijn dagelijkse opsta ritueel behoorlijk anders. Met wat geluk zat ik rond de drop van BCC in de badkamer op de pot om zelf wat te droppen. Normaliter ben ik dan goed en wel onderweg naar werk of ik zit in levensvreugdevernietigende Teams meetings.
Hoe dan ook, als ik afga op de prachtige mails van BCC zou het dus gelukt moeten zijn, direct twee controllers, hoef ik daar ook niet meer over na te denken. Ze beweren zelfs dat DHL hem morgen al komt leveren, dat neem ik met een korreltje zout, want hey, DHL.
Nu moet ik dus alleen nog een valentijnscadeautje scoren voor m'n vriendin
PS.
Ik ga zo nog een keer checken of het wel echt klopt natuurlijk, want met alle teleurstellingen bij velen over de afgelopen paar maanden is niets zeker
Inmiddels de PS5 bijgewerkt, de controllers bijgewerkt en 5 minuutjes Astro's Playroom gespeeld. Vanavond even de boel verder instellen zodat ik er echt mee aan de game kan. Blij mee
Ja in mijn geval DOA.
Bij het opstarten krijg ik dus een blauwe gloei van de console en na 2 sec sprong ie af. Andere voedingskabel geprobeerd, same issue. Andere HDMI kabel etc etc. Alles eens uitgeprobeerd maar zelfde verhaal.
Met Sony een 10-tal minuutjes aan de lijn en daar ook paar troubleshooting gedaan en niets werkte. 15 dagen kan het duren vooraleer ik een nieuw of mijn exemplaar hersteld terugkrijg.
Wat een hoop stress heb ik al gehad.
Dat hij eigenlijk een doos met 6 kilo aan baksteen heeft ontvangen in de vorm van een playstation 5.
Deze term wordt vaak gebruikt bij spullen die dus niks meer doen. Kapot, klaar, rijp voor de sloop (of reparatie)
Hier ook net de BCC levering binnen. 🥳.
Beetje raar verpakt, maar dat mag de pret niet drukken.
Wil de maker van de bot PSX sense bedanken! Zonder deze bot was het nooit gelukt.
Twee weken terug lid geworden. Tip voor zoekenden. Zorg dat je accounts aanmaakt bij alle winkels waar de bot zoekt en dat de link die geopend wordt in telegram gekoppeld zit aan de juiste browser. Dit scheelt veel tijd.
Ik ben klaar met zoeken dus dat scheelt er weer een 😅.
Veel succes iedereen!
Beetje raar verpakt, maar dat mag de pret niet drukken.
Wil de maker van de bot PSX sense bedanken! Zonder deze bot was het nooit gelukt.
Twee weken terug lid geworden. Tip voor zoekenden. Zorg dat je accounts aanmaakt bij alle winkels waar de bot zoekt en dat de link die geopend wordt in telegram gekoppeld zit aan de juiste browser. Dit scheelt veel tijd.
Ik ben klaar met zoeken dus dat scheelt er weer een 😅.
Veel succes iedereen!
:strip_exif()/f/image/TrYu8bRQN5zir9RK0NzTbNvP.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou mijn pakket is inderdaad kwijtgeraakt tijdens de bezorging... Dat geeft DHL aan en tevens dat er een onderzoek moet worden ingesteld door Amazon.
Amazon biedt geld terug aan. Daar heb ik natuurlijk geen **** aan. Man wat een kutdag. Gelegenheid maakt de de dief zegt men wel eens hé
Amazon biedt geld terug aan. Daar heb ik natuurlijk geen **** aan. Man wat een kutdag. Gelegenheid maakt de de dief zegt men wel eens hé
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Bahbah...hmr schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:12:
Nou mijn pakket is inderdaad kwijtgeraakt tijdens de bezorging... Dat geeft DHL aan en tevens dat er een onderzoek moet worden ingesteld door Amazon.
Achja, balen is het natuurlijk wel, hopen dat je de portie negativiteit voor het jaar meteen gehad hebt, dan is dit nog zo erg niet ...jmignolet schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:59:
[...]
Ja in mijn geval DOA.
Bij het opstarten krijg ik dus een blauwe gloei van de console en na 2 sec sprong ie af. Andere voedingskabel geprobeerd, same issue. Andere HDMI kabel etc etc. Alles eens uitgeprobeerd maar zelfde verhaal.
Met Sony een 10-tal minuutjes aan de lijn en daar ook paar troubleshooting gedaan en niets werkte. 15 dagen kan het duren vooraleer ik een nieuw of mijn exemplaar hersteld terugkrijg.
Wat een hoop stress heb ik al gehad.Eerst snel zijn om te bestellen, dan UPS die het verkeerd aflevert, en dan dit. Universum zegt een big fuck you.
Die Coolblue PS5 actie pagina is inmiddels offline zag ik zojuist.
Oerdom wel dat BCC dat doet, natuurlijk.
e: Ah, Amazon FR is nou net de enige winkel waar ik nooit wat gekocht heb.
Amazon niet hoor. Nog nooit een sticker gezien waar de inhoud op vermeld stondpelidee schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:25:
[...]
Zuur man.
Wat ik wel kwalijk vindt, Zowel Amazon als BCC versturen de pakketen met een sticker erop waarop duidelijk staat PS5 bundel en Game console.
Dan nog is het natuurlijk gewoon diefstal, maar met zo'n schaarste + verdienmodel moeten ook die bedrijven beter weten lijkt me
Oerdom wel dat BCC dat doet, natuurlijk.
e: Ah, Amazon FR is nou net de enige winkel waar ik nooit wat gekocht heb.
[ Voor 11% gewijzigd door Sannies op 15-02-2021 16:34 ]
Amazon.fr stond toch echt op het grote label Game Console vermeld.xminator schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:31:
[...]
Ik heb werkelijk waar geen één bestelling van amazon gehad waarop stond dat het een ps5 was. Hoe kom je hierbij?
Voor de mensen die bij GM België hebben besteld: op een ander forum zag ik dat iemand zijn PS5 disc van 17 september mocht gaan ophalen, waarna er meteen teleurstelling was bij iemand die in Leuven had besteld. Deze kreeg te horen dat die nog minstens 3 maand moest wachten. In ieder geval lijkt er hier en daar toch verschil op te zitten?
In ieder geval hoop ik dat mijn GM ook al in september zit, aangezien ik de 18de besteld heb...
In ieder geval hoop ik dat mijn GM ook al in september zit, aangezien ik de 18de besteld heb...
[ Voor 0% gewijzigd door Thydras op 15-02-2021 17:21 . Reden: Fout zinsconstructie ]
Ik denk dat ik maar eens ga bellen naar mijn vestiging.Thydras schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:50:
Voor de mensen die bij GM België hebben besteld: op een ander forum zag ik dat iemand zijn PS5 disc van 17 september mocht gaan ophalen, waarna er meteen teleurstelling was bij iemand die in Leuven had besteld. Deze kreeg te horen dat die nog minstens 3 maand moest wachten. In ieder geval lijkt er hier en daar toch verschil op te zitten?
Ik hoop in ieder geval hoop ik dat mijn GM ook al in september zit, aangezien ik de 18de besteld heb...
Mijn PS5 is binnen!
Digitale editie vanuit amazon.it.
Zo na het eten maar eens goed te tijd voor nemen met instellen. Vorige week maandag besteld, nu binnen.
Op het verzendlabel staat in kleine lettertjes Video Game Item, verder niks van stickers.
Digitale editie vanuit amazon.it.
Zo na het eten maar eens goed te tijd voor nemen met instellen. Vorige week maandag besteld, nu binnen.
Op het verzendlabel staat in kleine lettertjes Video Game Item, verder niks van stickers.
[ Voor 22% gewijzigd door ActualFantasy op 15-02-2021 17:12 ]
Belde net met GM kortrijk en deze mochten niet zeggen waar ze al zaten let de uitleveringen en wisten te zeggen dat alles wat ze binnen hadden gekregen al weer weg was maar dat ze ook maar een dag van te voren weten wanneer ze een levering krijgen en hoeveel... ik vroeg ook van ja kan u dan zeggen hoeveelste ik bij jullie op de lijst sta? Kon hij ook niet zeggen of mocht hij ook niet zeggen. Hij begrijp wel dat het wachten lastig is zo. Dus ik denk dat ik geen telefoon meer mag verwachten. Ik zei ook van ja tegen de zomer heb ik hem nog niet dan aan dit tempo waarop die zei dat hij het niet durfde te zeggen.Thydras schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:50:
Ik hoop in ieder geval hoop ik dat mijn GM ook al in september zit, aangezien ik de 18de besteld heb...
Droevig, heel droevig. Zeker als er zoveel verschil op zit... Ah ja, gewoon wachten en hopen dat we een andere kunnen strikken?Joris8580 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:21:
[...]
Belde net met GM kortrijk en deze mochten niet zeggen waar ze al zaten let de uitleveringen en wisten te zeggen dat alles wat ze binnen hadden gekregen al weer weg was maar dat ze ook maar een dag van te voren weten wanneer ze een levering krijgen en hoeveel... ik vroeg ook van ja kan u dan zeggen hoeveelste ik bij jullie op de lijst sta? Kon hij ook niet zeggen of mocht hij ook niet zeggen. Hij begrijp wel dat het wachten lastig is zo. Dus ik denk dat ik geen telefoon meer mag verwachten. Ik zei ook van ja tegen de zomer heb ik hem nog niet dan aan dit tempo waarop die zei dat hij het niet durfde te zeggen.
Helaas heb ik hier al een paar keer aangegeven dat dat voor mij niet gaat. Ik moet bij GM verder gaan en mag nergens anders.Thydras schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:22:
[...]
Droevig, heel droevig. Zeker als er zoveel verschil op zit... Ah ja, gewoon wachten en hopen dat we een andere kunnen strikken?
Ik ben het wachten anders wel zat... wacht nu al 7 maand als je vanaf augustus telt... ik vind dit eigenlijk niet echt normaal meer. Zeker niet voor een gamewinkel.
[ Voor 18% gewijzigd door Joris8580 op 15-02-2021 17:36 ]
Komt goed man! We hebben allen al zo lang gewacht dus dit lukt ook nog wel. Ik vind het ook enorm zuur dat ik nog niks heb gehoord maar we kunnen weinig doen.Joris8580 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:27:
[...]
Helaas heb ik hier al een paar keer aangegeven dat dat voor mij niet gaat. Ik moet bij GM verder gaan en mag nergens anders.
Als we hem straks hebben, zullen we er dubbel zo dik van genieten de eerste paar dagen.
Je hebt wel gelijk, maar dan nog is het niet echt netjes dat de ene winkel september al uitkeverd als de andere nog niet in augustus zit.Santiago2019 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:34:
[...]
Komt goed man! We hebben allen al zo lang gewacht dus dit lukt ook nog wel. Ik vind het ook enorm zuur dat ik nog niks heb gehoord maar we kunnen weinig doen.
Als we hem straks hebben, zullen we er dubbel zo dik van genieten de eerste paar dagen.
Hallo
Ik heb een vraagje
Ik heb 25 oktober een ps digitaal gepreordered bij de MediaMarkt en was nummer 24 van de tweede lichting
Best wel lang gewacht aangezien ik op die plek sta
Nou kreeg ik vorige week een mailtje van de MediaMarkt dat ik er vorige leveringen niet bij zat maar dat er een nieuwe levering aankomt en dat is bijna aan de beurt ben
Hebben meer mensen dit gekregen en hoelang na zo'n mailtje mag je hem verwachten
Ze vroegen ook wat mijn voorkeur was qua bezorgen of ophalen en accessoires
Alle geduld van de wereld ondertussen lekker gamen op de PlayStation 4
:strip_exif()/f/image/XCbMbvrI5nsEWPQbeGS6tz4c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wFfVph2hF2apOJNHqkPY6kAr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een vraagje
Ik heb 25 oktober een ps digitaal gepreordered bij de MediaMarkt en was nummer 24 van de tweede lichting
Nou kreeg ik vorige week een mailtje van de MediaMarkt dat ik er vorige leveringen niet bij zat maar dat er een nieuwe levering aankomt en dat is bijna aan de beurt ben
Hebben meer mensen dit gekregen en hoelang na zo'n mailtje mag je hem verwachten
:strip_exif()/f/image/XCbMbvrI5nsEWPQbeGS6tz4c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wFfVph2hF2apOJNHqkPY6kAr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HtfBLoaVlzgUVFFqspleNp7K.jpg?f=fotoalbum_large)
Netjes dat ze je benaderen hiervoor.Vnijman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:16:
Hallo
Ik heb een vraagje
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd, als het goed is zijn wij deze week aan de beurt (als ik de medewerker van MM moet geloven die we vorige week spraken). Ik zal mijn mailbox extra in de gaten houden
Ik zou wel bij de laatste foto even je klantgegevens weg halen... je weet maar nooit.Vnijman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:16:
Hallo
Ik heb een vraagje
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lekker vaag 😅 tot augustus, begin of eind, ruik het maar.Joris8580 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:16:
Volgens de klantenservice van GM zijn ze nu nog niet september aan het uit leveren. Zie bijgevoegde foto.
[Afbeelding]
Dat ze gewoon even toegeven dat ze niet verwacht hadden zo weinig units binnen te krijgen / teveel orders hebben aangenomen. Duidelijkheid geven zou voor veel mensen tenminste de stress van het gissen wegnemen en daarmee ook het aantal contacten naar klantenservice en winkels doen afnemen mbt vragen over levering enz..
Mijn persoonlijke mening is dat ze zichzelf geen plezier aan het doen zijn naar verkopen en/of pre-orders in de toekomst. Maar ja, een man z'n mening 🙃.
Hier had ik het van, beyond gaming forum. Kan natuurlijk maar een opschepper zijn.Joris8580 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:16:
Volgens de klantenservice van GM zijn ze nu nog niet september aan het uit leveren. Zie bijgevoegde foto.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/26GgQS8zyT2tuWUZxinbRLZ4.jpg?f=fotoalbum_large)
Een paar aannames:
1. Je gaat geen klanten bellen als je geen reden hebt.
2. Je hoeft mensen niet aan het lijntje te houden want die Ps5 verkoop je toch wel.
Dit zou dus inhouden dat ze inderdaad elk moment een pallet verwachten en dat je erbij zit.
Maar dit is wel koffiedikkijken, ik zou er niet op rekenen. Ik zou gewoon blijven zoeken tot je er ééntje hebt, want de wachtlijsten die zijn eeeeeeindeloos. Pas als ze een verzendbevestiging eruit gooien kan je gerust zijn.
Ik denk dat dit zeker niet klopt zie bijgevoegde foto vorige bericht.Thydras schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:06:
[...]
Hier had ik het van, beyond gaming forum. Kan natuurlijk maar een opschepper zijn.[Afbeelding]
Ja vaag is het inderdaad ik hoop stiekem eind... dan weet ik dat ik telefoon kan verwachten voor die pre order van 8/8/20...frederic318is schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:06:
[...]
Lekker vaag 😅 tot augustus, begin of eind, ruik het maar.
Dat ze gewoon even toegeven dat ze niet verwacht hadden zo weinig units binnen te krijgen / teveel orders hebben aangenomen. Duidelijkheid geven zou voor veel mensen tenminste de stress van het gissen wegnemen en daarmee ook het aantal contacten naar klantenservice en winkels doen afnemen mbt vragen over levering enz..
Mijn persoonlijke mening is dat ze zichzelf geen plezier aan het doen zijn naar verkopen en/of pre-orders in de toekomst. Maar ja, een man z'n mening 🙃.
Beste allemaal,
vanavond in het nieuws, werd vermeld dat er een algemeen te kort aan chips is, dus ook voor de playstation. Hierdoor worden er minder auto's en ander zaken (dus ook playstations) gemaakt als van te voren verwacht. Dit is dus ook nog een oorzaak waarom wij allen zo lang moeten wachten.
vanavond in het nieuws, werd vermeld dat er een algemeen te kort aan chips is, dus ook voor de playstation. Hierdoor worden er minder auto's en ander zaken (dus ook playstations) gemaakt als van te voren verwacht. Dit is dus ook nog een oorzaak waarom wij allen zo lang moeten wachten.
Ja dat zeggen we hier al de hele tijd...j.f.otten schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:32:
Beste allemaal,
Wow! Echt!????j.f.otten schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:32:
Beste allemaal,
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Vanuit Amazon te horen gekregen dat geld terug de enige realistische optie is. Ik vroeg of ik wellicht prio kon krijgen bij een volgende levering, maar dat ging niet om de een of andere reden. Wel echt super bizar dit en dat je dan zo wordt afgescheept. Had zelfs al accesoires en games gekocht. ;[
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ik voel je 100% Heb hetzelfde meegemaakt met BCC op 4 december (mss daarom die dubbele doos nu met verzenden). Niemand wilde iets, geen garantie op nieuwe levering. En DHL doet al helemaal geen reet. Had toen ook al demon souls gekocht enzo, super kut is dit. Was overigens voor het eerst ooit dat er een pakket van mij 'verdween'.hmr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:18:
Vanuit Amazon te horen gekregen dat geld terug de enige realistische optie is. Ik vroeg of ik wellicht prio kon krijgen bij een volgende levering, maar dat ging niet om de een of andere reden. Wel echt super bizar dit en dat je dan zo wordt afgescheept. Had zelfs al accesoires en games gekocht. ;[
Amazon.co.uk op voorraad, krijg echter de melding dat het niet naar nederland geshipt mag worden. Lijken het ook te hebben aangepast.
Stock alert voor amazon.co.uk, kwam er op maar lijkt niet naar Nederland te leveren.. anderen ook last van?
EDIT: In de alert staat al aangegeven dat er niet naar NL geleverd wordt..
[ Voor 26% gewijzigd door bgeijsen op 16-02-2021 09:43 ]
Zelfde verhaal.. and it’s goneMaTr1x schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:42:
Ja same here
Echt hè. Daar gaat de kans op een PS5 via Amazon...
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
ik kocht geregeld spullen in de UK, maar ik zie dat steeds meer bedrijven niet meer naar Nederland (of Europa) willen sturen. Is teveel gedoe met papieren e.d. helaas.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Waarschijnlijk is de vorige keer de helft van de voorraad door nederlanders opgekocht..:)
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Heel jammer dit... Had er een in mijn winkelmand maar ook dezelfde melding dat het niet naar mijn adres verzonden kon worden.
Ah verdomme ben ik er eindelijk een keer op tijd bij, krijg je dit geouwehoer.bgeijsen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:42:
Stock alert voor amazon.co.uk, kwam er op maar lijkt niet naar Nederland te leveren.. anderen ook last van?
Zal wel een Brexit dingetje zijn.
Ik kon de alert overigens niet openen dus ik wist niet zeker waarom het niet werkte, zelfs nieuw adres toegevoegd maar mocht niet baten
Nou ja, beter de volgende keer.
[ Voor 43% gewijzigd door SideShow118 op 16-02-2021 09:46 ]
De Telegram meldingen komen bij mij niet goed door. Bovenaan de Telegramgroep staat steeds: Verbinden. Terwijlik wel de melding krijg.
Wat moet ik doen?
Wat moet ik doen?
Zelfde hier. Echter, ik was aan het wachten op voorraad bij Amazon UK om een vriend en vriendin uit Noord-Ierland blij te maken, en dat is wel gelukt.
Ik denk dat ze bij UK een uitzondering hebben gemaakt voor de PS5 om die alleen binnenlands te shippen, want andere artikelen zijn geen probleem.
Heel erg balen, was er op tijd bij voor de verandering!
Heel erg balen, was er op tijd bij voor de verandering!

Maar als het zo moet, waarom hoor/zien we dan veel meer berichtjes van Amazon UK dan Amazon NL? Vul die stock dan verdikkeme ook aan.
Inderdaad. Je hoort serieus nooit iets van Amazon.nl qua stock. Die krijgen niets binnen lijkt wel.oBi-eend schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:51:
Maar als het zo moet, waarom hoor/zien we dan veel meer berichtjes van Amazon UK dan Amazon NL? Vul die stock dan verdikkeme ook aan.
Vergeet niet dat naast US, DE en UK de oudste en meest waardevolle landen zijn voor Amazon.oBi-eend schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:51:
Het lijkt me logisch dat Amazon wereldwijd inkoopt en een verdeelsleutel hanteert waardoor de UK er altijd meer zal krijgen dan bijvoorbeeld NL.
En gezien men buiten de EU valt kun je gewoon doen aan region locking en andere prijzen hanteren voor andere landen.
Weet niet zeker of men in de zogenaamde Brexit-deal benoemd hebben dat dit nog blijft gebeuren maar in principe vallen ze buiten de interne markt. Het is dus zeker dat dit aan de hand is bij Amazon, die zich niet meer hoeft te houden aan de EU regels voor de UK.
Men mag een sale in IT niet blokkeren volgens EU regels maar in UK mag dit dus waarschijnlijk wel.
Er is al tot 2 keer toe een sale geweest en die werden wel netjes naar NL verzonden. Nu ineens niet meer.SideShow118 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:58:
[...]
Vergeet niet dat naast US, DE en UK de oudste en meest waardevolle landen zijn voor Amazon.
Het lijkt me logisch dat Amazon wereldwijd inkoopt en een verdeelsleutel hanteert waardoor de UK er altijd meer zal krijgen dan bijvoorbeeld NL.
En gezien men buiten de EU valt kun je gewoon doen aan region locking en andere prijzen hanteren voor andere landen.
Weet niet zeker of men in de zogenaamde Brexit-deal benoemd hebben dat dit nog blijft gebeuren maar in principe vallen ze buiten de interne markt. Het is dus zeker dat dit aan de hand is bij Amazon, die zich niet meer hoeft te houden aan de EU regels voor de UK.
Men mag een sale in IT niet blokkeren volgens EU regels maar in UK mag dit dus waarschijnlijk wel.
Kan je niet bestellen met een UK adres en achteraf het adres wijzigen?
Stock amazon.nl = amazon.de.PascalS50 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:58:
[...]
Inderdaad. Je hoort serieus nooit iets van Amazon.nl qua stock. Die krijgen niets binnen lijkt wel.
Dus amazon.nl is al geweest.
ja jammer - had hem al in m'n winkelwagen.
Nee.Hamsterhein schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:01:
Kan je niet bestellen met een UK adres en achteraf het adres wijzigen?
Iemand een discord of telegram link voor ps5 checker?
[ Voor 11% gewijzigd door Boy1308 op 16-02-2021 10:04 ]
En toch wil ik je bedanken voor deze (laatste) notificatie voor Amazon UK, want ik heb hiermee twee Noord-Ierse vrienden heel blij kunnen maken.MelvinW schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:00:
Heel jammer, UK is daarom ook direct uit de bot gehaald.
Ik vermoed dat de lange shipping times van de laatste UK drop wellicht ook te maken heeft met de keuze om dit keer niet buiten de UK te verzenden. Hoeveel mensen hier zullen Amazon wel niet gebeld of gemaild hebben met vragen over hun levering terwijl die vast zat bij de douane? Hiermee besparen ze zich een hoop onnodige service requests.
Toutes nos excuses
Une erreur de système interne a été décelée. Nos équipes techniques se chargent de la résoudre. Nous vous prions de nous excuser pour la gêne causée.
* Page d'accueil d'amazon.fr
Te laat
Une erreur de système interne a été décelée. Nos équipes techniques se chargent de la résoudre. Nous vous prions de nous excuser pour la gêne causée.
* Page d'accueil d'amazon.fr
Te laat
Onze excuses
Er is een interne systeemfout gedetecteerd. Onze technische teams zijn verantwoordelijk voor het oplossen ervan. Wij verontschuldigen ons voor de overlast die wij hebben veroorzaakt.
De thuisbasis van amazon.fr
Er is een interne systeemfout gedetecteerd. Onze technische teams zijn verantwoordelijk voor het oplossen ervan. Wij verontschuldigen ons voor de overlast die wij hebben veroorzaakt.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ah nee de direct kopen link werkte niet, als in er kwam niets in mijn winkelmandje
(de UK net werkte wel)
Ik had ook beter op moeten letten op school, mijn Frans is zo belabberd dat ik geen idee had welke melding ik nu kreeg.
Nu inderdaad dezelfde foutmelding bij toevoegen
(de UK net werkte wel)
Ik had ook beter op moeten letten op school, mijn Frans is zo belabberd dat ik geen idee had welke melding ik nu kreeg.
Maar wanneer is DE dan recent geweest (in afgelopen week?). Ik heb het in de gaten gehouden maar niets gezien..xminator schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:01:
[...]
Stock amazon.nl = amazon.de.
Dus amazon.nl is al geweest.
Ja dit dus.Terrie schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:08:
Onze excuses

2 feb om 09:00 was de drop bij .deoBi-eend schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:09:
[...]
Maar wanneer is DE dan recent geweest (in afgelopen week?). Ik heb het in de gaten gehouden maar niets gezien..
Yep, zonde. Had hem in m’n mandje op een gegeven moment maar zag dat er nog een oude creditcard met Amazon verbonden was. Nadat dat gefixed was deed niets het meer. In ieder geval mooi dat er weer een paar gelukkigen bij zit hierElMayo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:10:
Wou al vragen is fr gelukt kreeg alleen maar foutmelding :(((((
Ik heb in chrome aangezet dat hij automatisch vertaald, dan is het wel goed te volgen.SideShow118 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:09:
Ah nee de direct kopen link werkte niet, als in er kwam niets in mijn winkelmandje![]()
(de UK net werkte wel)
Tot nu toe lijkt het goed te gaan nog.
:fill(white):strip_exif()/f/image/bwVfVOIURaeFjizynWP0w8nh.png?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door rs5racer op 16-02-2021 10:15 ]
Toen PSX bot afging meteen geklikt. Kreeg: indisponible, na een doorklik naar mijn lijst waar ik de disc had staan sinds de vorige keren dat ik misgreep stond: ajouter au paunier ofwel flikker hem in je winkelmandje. Vanaf daar twee keer doorklikken en klaar. Zelfs met sepa.
Duurder dan Amazon.de maar goed daar greep ik mis. Ik ga een vriend blij maken met deze. Hij had geen tijd en mogelijkheid te hunten.
Duurder dan Amazon.de maar goed daar greep ik mis. Ik ga een vriend blij maken met deze. Hij had geen tijd en mogelijkheid te hunten.
Hier precies hetzelfde.. blijkbaar amazon.fr mijn oude kaart nog gekoppeld. Het zit me ook niet meeKayos schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:13:
[...]
Yep, zonde. Had hem in m’n mandje op een gegeven moment maar zag dat er nog een oude creditcard met Amazon verbonden was. Nadat dat gefixed was deed niets het meer. In ieder geval mooi dat er weer een paar gelukkigen bij zit hier.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Dat overkwam mij bij Amazon.de. Oude kaart gekoppeld. Wilde het aanpassen en bam uitverkocht.hmr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:14:
[...]
Hier precies hetzelfde.. blijkbaar amazon.fr mijn oude kaart nog gekoppeld. Het zit me ook niet mee
Was in 30sec weg, klein voorraadje waarschijnlijk.SideShow118 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:09:
Ah nee de direct kopen link werkte niet, als in er kwam niets in mijn winkelmandje![]()
(de UK net werkte wel)
Wat ik hier net iemand zag zeggen over dat UK als enige restricties voor versturen heeft van de Europese Amazons klopt niet. Italië en Spanje verstuurden de eerste drop van november ook niet naar NL.
Gelukt bij amazon fr, terwijl mijn creditcard wachtwoord niet auto-aanvulde (kut chrome) maar een bevestigingsmail om 10:05 met groene letters dus BLIJ!
iphone ook, gewoon doorklikken en op de vertaalknop drukken!pelidee schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:16:
[...]
Google Chrome en je pagina wordt automatisch vertaald.
ik zat in het creditcard selectie scherm en daarna poef! niks
Haha ja ach het is ook goed.JSTPS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:16:
[...]
Was in 30sec weg, klein voorraadje waarschijnlijk.
Wat ik hier net iemand zag zeggen over dat UK als enige restricties voor versturen heeft van de Europese Amazons klopt niet. Italië en Spanje verstuurden de eerste drop van november ook niet naar NL.
Ik kreeg volgens mij een prime aanbieding toen ik in winkelmandje wilde stoppen.
Blinde paniek natuurlijk.
Ik geef het op. Ben er telkens volgens mij vroeg bij, maar kom nooit door de betaling heen, tegen de tijd dat de fucking pagina eens geladen is, is het alweer weg.
En nu Amazon opeens geo blokkades gaat hanteren is het helemaal klaar, want de Nederlandse webshops krijgen natuurlijk geen ene moer in vergelijking met een partij als Amazon.
Dus: wachten tot Kerst 2021 denk ik.
En nu Amazon opeens geo blokkades gaat hanteren is het helemaal klaar, want de Nederlandse webshops krijgen natuurlijk geen ene moer in vergelijking met een partij als Amazon.
Worden deze orders vaak nog geannuleerd? Ik volg dit forum pas sinds enkele weken dus ben niet volledig bekend met hoe dit gaat en denk dat ik nu puur mazzel had.
Hier ook. Bok op met die prime onzin, ik wil afrekenenSideShow118 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:18:
[...]
Haha ja ach het is ook goed.
Ik kreeg volgens mij een prime aanbieding toen ik in winkelmandje wilde stoppen.
Blinde paniek natuurlijk.

wacht wat ? geoblockades hoe kom je daar bij ?CSB schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:18:
Ik geef het op. Ben er telkens volgens mij vroeg bij, maar kom nooit door de betaling heen, tegen de tijd dat de fucking pagina eens geladen is, is het alweer weg.
De PS5 net bij Amazon UK werd niet naar NL gestuurd, je kon niet bestellen met een NL adres.fuqua schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:19:
[...]
wacht wat ? geoblockades hoe kom je daar bij ?
Heb nu 6 verschillende drops meegemaakt, allemaal via telegram bot binnen 1 seconde aangeklikt omdat ik achter mijn pc zat. Overal had ik al een account gemaakt en was ik ingelogd, waar het kon had ik mijn CC gekoppeld. En geen één keer ben ik er ooit doorheen gekomen.

Link aub?Limitted schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:20:
Heb nu 6 verschillende drops meegemaakt, allemaal via telegram bot binnen 1 seconde aangeklikt omdat ik achter mijn pc zat. Overal had ik al een account gemaakt en was ik ingelogd, waar het kon had ik mijn CC gekoppeld. En geen één keer ben ik er ooit doorheen gekomen.
Was gelukkig wel op tijd voor de Franse drop, maar geen creditcard natuurlijk. Wel een orderbevestiging gekregen en met giftcards de betaling nog rond kunnen krijgen. Levering zaterdag!!!
Bij deze wil ik nogmaals de botmakers bedanken, zonder jullie was dit niet gelukt! Ik ga met deze PS5 een collega en zijn 2 kinderen heel blij maken! Zijn kinderen zijn al vanaf het moment dat de PS5 is aangekondigd aan het sparen maar konden nergens een PS5 bestellen!
Bij deze wil ik nogmaals de botmakers bedanken, zonder jullie was dit niet gelukt! Ik ga met deze PS5 een collega en zijn 2 kinderen heel blij maken! Zijn kinderen zijn al vanaf het moment dat de PS5 is aangekondigd aan het sparen maar konden nergens een PS5 bestellen!
Amazon FR gelukt.. afwachten wanneer verstuurd wordt
Het feit dat je nog geen 20 minuten later gewoon prima kunt bestellen bij Amazon FR geeft aan mij aan dat ik gelijk heb.TwitWit schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:00:
[...]
Er is al tot 2 keer toe een sale geweest en die werden wel netjes naar NL verzonden. Nu ineens niet meer.
Dat ze er in Januari nog niet achter waren gekomen dat dit kon/mocht of hoeveel gezeik UK shipments naar EU zijn. Waarschijnlijk betalen ze gewoon importheffingen naar de EU nu, of VAT bovenop de prijs of is de papierwinkel gewoon de moeite niet waard of is het bezorgen gewoon duurder en mogen ze het nu blokkeren of whatever en hebben ze daarom besloten om het niet meer te doen.
Ze kunnen de spullen toch wel kwijt in UK zelf dus waarom zou je het dan niet blokkeren?
[ Voor 3% gewijzigd door SideShow118 op 16-02-2021 10:24 ]
Waar heb jij die giftcards gehaald?Stan43nl schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:22:
Was gelukkig wel op tijd voor de Franse drop, maar geen creditcard natuurlijk. Wel een orderbevestiging gekregen en met giftcards de betaling nog rond kunnen krijgen. Levering zaterdag!!!
Ik moest ineens weer inloggen met een soort bevestiging via mn telefoon.. Nog nooit gehad.... dat kostte me de waardevolle tijd
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Dundle. Maar betwijfel of dat de beste webshop is. Betaling is in ieder geval gelukt.
Die amazon Prime melding tussendoor kreeg ik ook paniek van.
Doen ze ook niet, ze versturen het alleen niet naar Nederland. Dat mag zelfs volgens de regels van de EU. Je mag iemand niet weigeren omdat hij uit een ander EU land komt, maar je hebt geen verplichting om iets op te sturen naar een ander EU land. Persoon uit een ander EU land mag hem gewoon komen ophalen, alleen is dat sowieso geen mogelijkheid bij Amazon.SideShow118 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:58:
[...]
Uhm.. Waarom werkte m'n Prime delivery niet bij amazon.fr? Is dit alleen geldig bij amazon.nl?
Ik kreeg een scherm met proefperiode terwijl ik al een abonnement hebt(proefperiode)
Ik kreeg een scherm met proefperiode terwijl ik al een abonnement hebt(proefperiode)
Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
![]() | Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |