a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Bedoel je met DE nou Digital Edition of Disc Edition?NosferatuX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:00:
[...]
Snap sowieso niet, als je de keuze hebt, dat je voor digital gaat. Het verschil in prijs heb je er na 5 games al uit en daarna betaal je +- 20 euro meer per game dus zelfs als het om het geld gaat is de DE de beste optie
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
simpel. ik ben ten allen tijden goedkoper uit dan een disc versie. zelfs op launchday betaal ik minder voor een game dan jij hem koopt op een disc in een aanbieding.NosferatuX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:00:
[...]
Snap sowieso niet, als je de keuze hebt, dat je voor digital gaat. Het verschil in prijs heb je er na 5 games al uit en daarna betaal je +- 20 euro meer per game dus zelfs als het om het geld gaat is de DE de beste optie
account sharing. kopen in US store met Euro prijs en dan delen door 2. ik ben dus iets van 29 euro kwijt per game.
edit: daar komt nog eens bij 1x psplus abbo voor 2 playstations. dus die kosten kan je ook nog delen.
[ Voor 7% gewijzigd door Flghter1982 op 29-09-2020 10:03 ]
Ja hier ook om 8:37 besteld. Ga er vanuit dat het goed komt en anders even geduld hebben nog.yinx84 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:30:
Ik doe nog maar eens een rondje... zijn er mensen die heel vroeg bij Bol besteld hebben waarvan de orderstatus van 'Gereserveerd' naar iets anders is veranderd?
Hier nog steeds gereserveerd.
Context: er zijn een aantal mensen die op die donderdag dat de bestellingen live gingen al een leverdatum te zien kregen... volgens mij mensen die later op de dag hebben besteld.
Ach er is een groepje die sowieso geen disk gebruikt om verschillende redenen. Je moet blij zijn dat die voor de DE gaan want dat betekend dat er meer Disc versies beschikbaar zijn voor degene die hem wel op disc willen.NosferatuX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:00:
[...]
Lol, Disc Edition maar had idd beide kunnen zijnKalder schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:01:
[...]
Bedoel je met DE nou Digital Edition of Disc Edition?
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Pas wel even op. Headphones van derden ondersteunen geen surround nu. Alleen stereo.NosferatuX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:53:
Steelseries heeft een nieuwe Arctis 9 uitgebracht. Deze kan je gebruiken met de PS5 en simultaan met bv je PC of smartphone. Je kan dus Discord chat op je PC gebruiken tijdens het gamen op je PS5 etc.
Bij coolblue binnenkort leverbaar voor 200 euro.
Bij Steelseries zelf icm deze code VLDL20 is ie maar 159 euro met gratis shipping. Ik heb hem net besteld
nieuws: Draadloze SteelSeries Arctis 9-gameheadset voor pc en PlayStation kos...
Het is onduidelijk hoe 3D audio hier op toegepast wordt en of dit beter is dan het oude virtueel surround.
Een dergelijke koptelefoon was vroeger handig omdat het ook de audio tracks van je game en chat geluid kon splitsen. Dat kan de Arctis 9 niet, omdat het geen draadloos station heeft (alleen een USB) en omdat de PS5 ook geen optische audio poort heeft.
Dan moet je dus altijd overleggen met diegene met wie je "shared" als je een game wilt kopen. Lijkt me totaal niet prettig en veel te veel gedoe.Flghter1982 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:02:
[...]
simpel. ik ben ten allen tijden goedkoper uit dan een disc versie. zelfs op launchday betaal ik minder voor een game dan jij hem koopt op een disc in een aanbieding.
account sharing. kopen in US store met Euro prijs en dan delen door 2. ik ben dus iets van 29 euro kwijt per game.
edit: daar komt nog eens bij 1x psplus abbo voor 2 playstations. dus die kosten kan je ook nog delen.
Surround is toch brak. Beste area positioning krijg je gewoon door stereo. Surround in headphones is altijd een gimmick.Kashika schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:05:
[...]
Pas wel even op. Headphones van derden ondersteunen geen surround nu. Alleen stereo.
Het is onduidelijk hoe 3D audio hier op toegepast wordt en of dit beter is dan het oude virtueel surround.
Een dergelijke koptelefoon was vroeger handig omdat het ook de audio tracks van je game en chat geluid kon splitsen. Dat kan de Arctis 9 niet, omdat het geen draadloos station heeft (alleen een USB) en omdat de PS5 ook geen optische audio poort heeft.
geen enkel gedoe als het je broertje is en we voor 90% dezelfde games houden.NosferatuX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:07:
[...]
Dan moet je dus altijd overleggen met diegene met wie je "shared" als je een game wilt kopen. Lijkt me totaal niet prettig en veel te veel gedoe.
lijkt me toch wel echt een dikke win / win situatie.
true. zal niet voor iedereen weggelegd zijn maar in mijn geval is een Digital perfect.
Zo goed als alle koptelefoons / oordopjes, hebben maar 2 drivers, 1 voor elk oor, dus is ten alle tijden stereo, zelfs als je koptelefoon zegt 7.1 surround te hebben, dat is alleen maar een geluidseffect en komt niet in de buurt van een daadwerkelijke 7.1 of 5.1 set.Kashika schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:05:
[...]
Pas wel even op. Headphones van derden ondersteunen geen surround nu. Alleen stereo.
3D audio werkt door het vervormen van geluid dat achter/onder/boven/naast je te horen is.
3D audio is dus gewoon te gebruiken met iedere stereo koptelefoon.
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 29-09-2020 10:31 ]
En het mag officieel ook niet....NosferatuX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:07:
[...]
Dan moet je dus altijd overleggen met diegene met wie je "shared" als je een game wilt kopen. Lijkt me totaal niet prettig en veel te veel gedoe.
Dus beetje als zeggen dat je spellen op disc gratis zijn omdat je ze toch pikt bij de Intertoys.
In principe gaat iedere stereo hoofdtelefoon gewoon 3D audio weergeven als je deze in je controller steekt.Kashika schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:05:
[...]
in mijn geval mag het wel. family sharing. de optie zit er niet voor niets op. ok: ik breek alleen de regel. niet in hetzelfde huishouden. maar ja ach.. kleine lettertjes enzocronixx schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:08:
[...]
En het mag officieel ook niet....
Dus beetje als zeggen dat je spellen op disc gratis zijn omdat je ze toch pikt bij de Intertoys.
Ik lees hier vanalles over trackers... Totaal onbekend voor mij. Iemand die me kan helpen en een snelcursus kan geven? Op die manier kan ik hopelijk een exemplaar scoren... Mijn dank is groot :-D
Je kansen zijn klein. De meeste pre-orders zijn al geweest. je hebt nog kans bij BCC, Coolblue en ToyChamp. Als je er echt graag één wil doorzoek dit topic want er staat genoeg over trackers etc.kobe_be schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:13:
Ik ben ook nog opzoek naar een PS5. November 2019 bestelling gedaan bij GM, te laat voor een exemplaar op de release... :-/
Ik lees hier vanalles over trackers... Totaal onbekend voor mij. Iemand die me kan helpen en een snelcursus kan geven? Op die manier kan ik hopelijk een exemplaar scoren... Mijn dank is groot :-D
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
otsledit extension voor chrome en ook voor edge gebaseerd op chromium (daar toestaan extensions van andere "market")kobe_be schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:13:
Ik ben ook nog opzoek naar een PS5. November 2019 bestelling gedaan bij GM, te laat voor een exemplaar op de release... :-/
eigenlijk is dit off-topic maar goed there you go
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Of het officieel niet mag is volgens mij nogal een twijfelgeval.cronixx schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:08:
[...]
En het mag officieel ook niet....
Het wordt namelijk op de site van Sony zelf uitgelegd hoe je het moet doen en in zijn algemeenheid komt het overeen met spellen aan elkaar uitlenen. Als je fysieke discs koopt kan je het ook aan jan en alleman uitlenen, dus waarom ook niet digitaal.
Bedankt!mindwarper schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:16:
[...]
otsledit extension voor chrome en ook voor edge gebaseerd op chromium (daar toestaan extensions van andere "market")
eigenlijk is dit off-topic maar goed there you go
Hahaha... Bedankt voor de bemoedigende woorden... Je kans is kleinJumpman schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:16:
[...]
Je kansen zijn klein. De meeste pre-orders zijn al geweest. je hebt nog kans bij BCC, Coolblue en ToyChamp. Als je er echt graag één wil doorzoek dit topic want er staat genoeg over trackers etc.
Staat ie bij jou nog op gereserveerd? Ik zou even contact opnemen met de klantenservice.yinx84 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:30:
Ik doe nog maar eens een rondje... zijn er mensen die heel vroeg bij Bol besteld hebben waarvan de orderstatus van 'Gereserveerd' naar iets anders is veranderd?
Context: er zijn een aantal mensen die op die donderdag dat de bestellingen live gingen al een leverdatum te zien kregen... volgens mij mensen die later op de dag hebben besteld.
Ja precies, zoals ik al zei: Mag eigenlijk niet.Flghter1982 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:10:
[...]
in mijn geval mag het wel. family sharing. de optie zit er niet voor niets op. ok: ik breek alleen de regel. niet in hetzelfde huishouden. maar ja ach.. kleine lettertjes enzo
Met andere woorden, in het algemeen en in zo goed als alle gevallen ben je met een digitale versie gewoon veel duurder uit en heb je minder functionaliteit. En geen enkele resale value mbt verkoop oude games.Flghter1982 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:10:
[...]
in mijn geval mag het wel. family sharing. de optie zit er niet voor niets op. ok: ik breek alleen de regel. niet in hetzelfde huishouden. maar ja ach.. kleine lettertjes enzo
Zal vast wel sarcastisch zijn aangezien deze vraag elke dag tich weer langs komtTricto schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:22:
[...]
Staat ie bij jou nog op gereserveerd? Ik zou even contact opnemen met de klantenservice.
Want bij 80% staat dat erbij i.p.v. de release datum
Ja dat is dus precies wat ik bedoel. De Arctis 9 werkt via USB en is draadloos.bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:09:
[...]
In principe gaat iedere stereo hoofdtelefoon gewoon 3D audio weergeven als je deze in je controller steekt.
Het is onduidelijk of 3D audio dan ook werkt.
Dat is niet aan jou om te beslissen voor anderen. Geluid is iets subjectiefs.NosferatuX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:08:
[...]
Surround is toch brak. Beste area positioning krijg je gewoon door stereo. Surround in headphones is altijd een gimmick.
Jawel, als je een beetje verstand van geluid hebt en samenvat wat zo goed als alle gerenommeerde reviewers concluderen dan is het zo goed als een feit.Kashika schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:28:
[...]
Ja dat is dus precies wat ik bedoel. De Arctis 9 werkt via USB en is draadloos.
Het is onduidelijk of 3D audio dan ook werkt.
[...]
Dat is niet aan jou om te beslissen voor anderen. Geluid is iets subjectiefs.
Wat ook een feit is, is dat ruimtelijke positionering het beste met stereo te realiseren is en niet met surround.
Maar dit is een hele OT discussie. Als jij liever voor een playstation headset gaat omdat die zogenaamd 3D audio heeft is dat je goed recht
[ Voor 7% gewijzigd door NosferatuX op 29-09-2020 10:31 ]
Ben ik niet met je eens. Surround is wat anders dan 3D audio. Heb je wel eens 3D audio gehoord? Het klinkt echt anders dan de standaard "ouderwetse" surround sound.NosferatuX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:08:
[...]
Surround is toch brak. Beste area positioning krijg je gewoon door stereo. Surround in headphones is altijd een gimmick.
yourelektro.com/product/playstation-5/
[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2020 15:12 . Reden: directe link verwijderd ]
Niet doen...DoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:33:
Ken de winkel niet,maar er zijn er 100 beschikbaar. 🤔
[ Voor 1% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2020 15:12 . Reden: directe link verwijderd ]
lol echt nooit maar dan ook nooit van gehoord.DoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:33:
https://yourelektro.com/product/playstation-5/
Ver van weg blijvenDoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:33:
[ Voor 1% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2020 15:12 . Reden: directe link verwijderd ]
DoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:33:
[ Voor 0% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2020 15:13 . Reden: directe link verwijderd ]
(*): ik ben bewust voor de Digital Edition gegaan, in het PS4 tijdperk heb ik altijd alles digitaal gekocht, dus daar ga ik vrolijk mee verder. Ik zie niet in hoe dat voor mij specifiek duurder gaat uitvallen, want ik koop nooit games @ launch, maar pas bij discounts. En nog een fikse backlog aan PS+ games.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
Niet bestellen en stop alsjeblieft met het tonen van websites van oplichters. Graag eerst even goed de recensies checken...DoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:33:
[ Voor 1% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2020 15:13 . Reden: directe link verwijderd ]
Gisteren 200 besteld daar. No problem.DoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:33:
https://yourelektro.com/product/playstation-5/
(PS: Search button)
[ Voor 3% gewijzigd door Boterham71 op 29-09-2020 10:35 ]
https://nl.trustpilot.com/review/yourelektro.comDoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:33:
Sony levert maar aan een paar gerenommeerde bedrijven in Nederland.
Betwijfel of deze zolder BV daar een van is.
[ Voor 1% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2020 15:13 . Reden: directe link verwijderd ]
wijze woorden
Ik heb 's middags besteld en bij mij staat er inderdaad wel "wordt 19 november geleverd".yinx84 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:30:
Maar 100% gerust ben ik er niet op. Vooral niet als de ochtend bestellers allemaal wat anders zien en jullie krijgen voorrang neem ik aan.
Maar ja, ik zie het wel, kan er toch niets meer aan veranderen
Als je de winkel niet kent dan is het vermoedelijk ook verstandig om deze niet te plaatsen. Dit is bovendien gisteren ook al behandeld.DoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:33:
https://oplichting.com/product/playstation-5/
Haha, telefoonnummer +30 11 55 34 40DoubleDutch schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:33:
[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2020 15:14 . Reden: directe link verwijderd ]
https://untappd.com/user/OzzBier
zelfs als zou ik geen account sharing doen had ik zelf toch nog steeds voor de digital only gegaan.NosferatuX schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:26:
[...]
Met andere woorden, in het algemeen en in zo goed als alle gevallen ben je met een digitale versie gewoon veel duurder uit en heb je minder functionaliteit. En geen enkele resale value mbt verkoop oude games.
ik heb toen met de playstation 4 2 games op disc gehaald bij de launch en de rest is allemaal digital. stukje gemak en het scheelt weer opbergruimte
Mijn excuses, was hier gisteren niet om dit mee te krijgen. 😉NotSoSteady schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:36:
[...]
Als je de winkel niet kent dan is het vermoedelijk ook verstandig om deze niet te plaatsen. Dit is bovendien gisteren ook al behandeld.
Och bij mij staat deze ook nog steeds op gereserveerd. Ik had nog een gesprek gestart met een bol.com medewerker en die gaf aan dat deze gewoon op 19 november zal worden uitgeleverd.Tricto schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:22:
[...]
Staat ie bij jou nog op gereserveerd? Ik zou even contact opnemen met de klantenservice.
Ik: En ik vroeg mij dus af of ik er vanuit mag gaan dat de console op 19 november zal worden geleverd
Bol.com medewerker: Binnen 1 minuut zelfs zie ik hier🏃
Ik: Ah, ja ik hield jullie pagina goed in te gaten
Bol.com medewerker: Ja die zal je inderdaad op 19 november van ons ontvangen!
Right for all the wrong reasons.
Er hoeft maar 1 iemand te denken op dit forum dit is mijn kans...Killer61 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:42:
[...]
Stop alsjeblieft met deze onzin sites. Elke dag wordt het hier ook nog is besproken.
Ik mag toch hopen dat de bezoekers hier meer verstand hebben dan een zandkorrel en wel weten dat zulke sites niet kosjer zijn wel?reinierkramer schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:47:
[...]
Er hoeft maar 1 iemand te denken op dit forum dit is mijn kans...
Ik denk iemand die dat leest eerder geneigd is terughoudend te zijn dan dat ie het zelf via google of fb tegenkomt. Ik snap de hate niet zo tegen het posten van die link. Iets met naming en shaming. Ik denk dat het juist bij draagt dat men alert is.
Pre-order op 15 July bij MM in de winkel geplaatst, nog niets gehoord, weet nog steeds niet zeker of ik er één op launch day krijg, maar mag toch hopen van wel aangezien ik één van de eerste was in de lokale MM, vraag me alleen af of ze mijn positie op de lijst veranderd hebben ten behoeve van de medewerkers. Had ze ook gevraagd wanneer ze gingen bellen, gaven toen aan dat dat ongeveer twee weken van te voren zou zijn.bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:38:
Net toevallig ook Mediamarkt aan de telefoon gehad. Ik belde voor iets anders, maar ik dropte meteen maar even de vraag hoe het zit met de PS5 pre-orders. Mevrouw gaf aan dat ze landelijk rekening hebben gehouden met de aantallen en dat iedereen met een pre-order verzekert is van een exemplaar op 19 november.
Het is alleen maar goed om de sites te delen, omdat anderen worden gewaarschuwd.xminator schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:48:
Persoonlijk zou ik een groot voorstander zijn als mensen die zulke sites delen meteen een perma-ban krijgen.
Als al die onbetrouwbare sites niet besproken zouden worden hier, dan zouden er meer slachtoffers vallen.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Je zou zeggen van wel maar je weet het maar nooit hé 😉 een mens die graag iets wil hebben doet soms gekke dingen.schumi2004 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:49:
[...]
Ik mag toch hopen dat de bezoekers hier meer verstand hebben dan een zandkorrel en wel weten dat zulke sites niet kosjer zijn wel?
Precies. Ik was er bijna zelf ingetrapt via fb. Gelukkig op tijd mn order afgebroken.H.Boss schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:51:
[...]
Het is alleen maar goed om de sites te delen, omdat anderen worden gewaarschuwd.
Als al die onbetrouwbare sites niet besproken zouden worden hier, dan zouden er meer slachtoffers vallen.
Dat is dan een les voor de volgende keer om vooraf eerst goed te kijken of het allemaal wel okay is.Finalchaos schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:52:
[...]
Precies. Ik was er bijna zelf ingetrapt via fb. Gelukkig op tijd mn order afgebroken.
Als iets te mooi om waar te zijn is dan is het dat vaak ook.
Afleveradres = mijn adresajaxkoen93 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:50:
Voor de mensen die vanmorgen een preorder hebben geplaatst zoals mij bij Intertoys.
Ik heb maar even de vraag der vragen gesteld waar we allemaal bang voor zijn.. goed nieuws order is doorgekomen. Zal dus waarschijnlijk de 19e geleverd worden, ze kan het niet toezeggen.
Heb 8:18 uur besteld.
[Afbeelding]
Perfect - dank je...
Hoef ik niet verder meer te zoeken
Okay grapje..
Ik ben er wel moedeloos van aan het worden nu al paar dagen aan het proberen 3x mis
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Ik heb op 17 September om 08:32 de DE versie besteld bij Bol.com. Een uur later ook nog een extra controller en charging station. Allen staan nog steeds op gereserveerd.yinx84 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:30:
Bol.com heeft toen al via Twitter bevestigd dat als je een bestel bevestiging hebt gehad, dan krijg je er 1 op launch day geleverd. Ik heb een paar dagen geleden zelfs nog contact met Bol.com opgenomen via de chat. Deze medewerker had de vraag voor mij uitgezet bij de afdeling "inkoop" en die hebben nogmaals bevestigd dat ik er 1 op launch day ga krijgen (voor zover dat nu te bevestigen is denk ik dan, maar goed).
En ja, naast jou en mij zijn er nog véél meer met de status "Gereserveerd". No worries dus.
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Ik 16 juli. Was de 12e geloof ik. Ik heb ook nog niks gehoord hoor, maar daar wordt per filiaal anders mee omgegaan volgens mij. Sommigen sturen een mail en anderen weer niet.Kalder schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:50:
[...]
Pre-order op 15 July bij MM in de winkel geplaatst, nog niets gehoord, weet nog steeds niet zeker of ik er één op launch day krijg, maar mag toch hopen van wel aangezien ik één van de eerste was in de lokale MM, vraag me alleen af of ze mijn positie op de lijst veranderd hebben ten behoeve van de medewerkers. Had ze ook gevraagd wanneer ze gingen bellen, gaven toen aan dat dat ongeveer twee weken van te voren zou zijn.
Mijn "order" is overigens een offerte met een betaalbon eraan geniet. Bij jou ook? Staat linksboven.
Dat heeft daar vrij weinig mee te maken. Want de PS5 kost daar niet 200 euro minder.schumi2004 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:53:
[...]
Dat is dan een les voor de volgende keer om vooraf eerst goed te kijken of het allemaal wel okay is.
Als iets te mooi om waar te zijn is dan is het dat vaak ook.
Zelfde prijs.
Alleen zijn er sites die dus gewoon flink adverteren, op zowel FB, Youtube zag ik ze zelfs etc. etc.
Zoals eerder is besproken schieten deze shops als paddenstoelen uit de grond.
Maar voorzichtigheid is geboden en wat onderzoek doen.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Ja same here, mij kunnen ze alleen geen mail sturen want die hebben ze niet gevraagd tijdens het bestellen, alleen mijn telefoon nummerbram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:56:
[...]
Ik 16 juli. Was de 12e geloof ik. Ik heb ook nog niks gehoord hoor, maar daar wordt per filiaal anders mee omgegaan volgens mij. Sommigen sturen een mail en anderen weer niet.
Mijn "order" is overigens een offerte met een betaalbon eraan geniet. Bij jou ook? Staat linksboven.
[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2020 15:08 ]
dus je zegt eigenlijk dat je de annulering niet hebt ontvangen?Kalder schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:57:
[...]
Ja same here, mij kunnen ze alleen geen mail sturen want die hebben ze niet gevraagd tijdens het bestellen, alleen mijn telefoon nummer
Dus bij jou is het ook een offerte?Kalder schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:57:
[...]
Ja same here, mij kunnen ze alleen geen mail sturen want die hebben ze niet gevraagd tijdens het bestellen, alleen mijn telefoon nummer
Ja mijn mailadres staat erop.
CorrectFlghter1982 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:58:
[...]
dus je zegt eigenlijk dat je de annulering niet hebt ontvangen?
Ja een offerte met een bon eraan geniet. Prijs staat op €9.998,98 maar voor dat bedrag verwacht ik minstens een platinum PS5 pro X ultra extra next gen XL met 500Tflopsbram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:59:
[...]
Dus bij jou is het ook een offerte?
[ Voor 43% gewijzigd door Kalder op 29-09-2020 11:05 ]
Hmm bij mijn AfterPay bestelling staat als status: Bestelling in Behandeling. En deze is goed verwerkt bij Intertoys.. heb contact gehad via de chat.mitchi3 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:58:
Ik heb 2 orders bij Intertoys, alleen de bovenste is afgeketst met AfterPay, maar hij staat wel bij de orders. Durf alleen geen contact op te nemen, omdat ik straks bang ben voor de max 1 per klant...
[Afbeelding]
Ook als ik bij AfterPay zelf kijk zie ik de bestelling staan.
Die ander was meer om hier iemand blij mee te maken. Helaas maar 1 bevestiging binnen gehad...mindwarper schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:01:
[...]
Hoop voor je dat beide dan wel door gaan...
al is er natuurlijk maar 1 genoeg
Misschien dat ik toch wel even contact op ga nemenajaxkoen93 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:03:
[...]
Hmm bij mijn AfterPay bestelling staat als status: Bestelling in Behandeling. En deze is goed verwerkt bij Intertoys.. heb contact gehad via de chat.
Ook als ik bij AfterPay zelf kijk zie ik de bestelling staan.
Edit: hoe heb jij via de chat contact op kunnen nemen? Kan nergens op drukken bij contact
[ Voor 10% gewijzigd door mitchi3 op 29-09-2020 11:07 ]
Naja, dan lezen mensen ook iig berichten dat het waarschijnlijk een scam is. Gebeurt dat niet dan hadden mensen wellicht besteld daar omdat ze verder geen tegenberichten lezen. Maar ik snap je punt.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:00:
@DoubleDutch @destroyer6670 @NosferatuX @Figueros @cronixx @Verwijderd @Boterham71 @Valandil @OzzieMann @Killer61
Quote die link dan ook niet als je reageert met dat het scam is (wat het 99,999999% zeker is).. Dat helpt ook niet echt he.. Rapporteer de post zodat een modje de link kan weghalen.
Er zijn hier al eerder slachtoffers gevallen door foute webshops.
in al die quotes staat letterlijk dat het een slecht idee is om het te doen.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:00:
@DoubleDutch @destroyer6670 @NosferatuX @Figueros @cronixx @Verwijderd @Boterham71 @Valandil @OzzieMann @Killer61
Quote die link dan ook niet als je reageert met dat het scam is (wat het 99,999999% zeker is).. Dat helpt ook niet echt he.. Rapporteer de post zodat een modje de link kan weghalen.
Er zijn hier al eerder slachtoffers gevallen door foute webshops.
https://untappd.com/user/OzzBier
Heb jij ook e-mail bevestiging(en) ontvangen ever since alles begonnen is zeg maar via MM?bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:59:
[...]
Dus bij jou is het ook een offerte?
Ben zelf dus op miraculeuze wijze gistermiddag erdoor gekomen toen er een paar vrij kwamen bij MM en heb zelf 1 x een "bedankt voor je bestelling" plus kort daarna nog een bestelbevestiging.
Het enige wat ik nog niet heb ontvangen is een factuur, terwijl ik wel al betaald heb.
Keek net voor de grap op de website bij het afrekenen.Twixie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:04:
Het erge is dat ik gisteren die Electro site ook al zag reclame maken voor hun 100 PS5 voorraad in een Facebook advertentie. Hoeveel mensen gaan er daar niet in de val trappen... *zucht*
Maar wie maakt er anno 2020 geld over via een bankrekening?
Geen Ideal, Creditcard, PayPal of Afterpay dan begint er bij mij al een lampje te branden
Ik heb ook gisteren besteld. In de bestelbevestiging die je per email krijgt zit geen factuur. Als je inlogt op de website dan zie je bij je bestellingen een knop bekijk kassabon staan. Dat is je factuur/aankoopbewijs.Silverdax schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:08:
[...]
Heb jij ook e-mail bevestiging(en) ontvangen ever since alles begonnen is zeg maar via MM?
Ben zelf dus op miraculeuze wijze gistermiddag erdoor gekomen toen er een paar vrij kwamen bij MM en heb zelf 1 x een "bedankt voor je bestelling" plus kort daarna nog een bestelbevestiging.
Het enige wat ik nog niet heb ontvangen is een factuur, terwijl ik wel al betaald heb.
Ik weet uit ervaring dat het daar altijd drama is met pre-orders.bram1984 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:38:
Net toevallig ook Mediamarkt aan de telefoon gehad. Ik belde voor iets anders, maar ik dropte meteen maar even de vraag hoe het zit met de PS5 pre-orders. Mevrouw gaf aan dat ze landelijk rekening hebben gehouden met de aantallen en dat iedereen met een pre-order verzekert is van een exemplaar op 19 november.
18-11 heb je sowieso nog een kans bij Coolblue en BCC.Finalchaos schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:09:
Precies. Waarschuwen voor slechte scam. En waarschuwen bij preorder mogelijkheden ♡ hopelijk lukt het nog een te krijgen maar ik ben bang dat het wachten tot kerst wordt.. arme ik en ons die nog geen hebben
en op 18-11 weten de Tweakers met meerdere pre-orders ook wel wat ze de volgende dag wel of juist niet binnen krijgen dus dan verschijnen hier op het forum en bij V&A ook wel de nodige opties.
edit: je bent in ieder geval nog steeds nog niet kansloos.
[ Voor 5% gewijzigd door cronixx op 29-09-2020 11:13 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Geronimous op 29-09-2020 15:01 ]
Nee, maar dat zei ik net al.Silverdax schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:08:
[...]
Heb jij ook e-mail bevestiging(en) ontvangen ever since alles begonnen is zeg maar via MM?
Ahh, zal gelijk even een bril ergens bestellen
Dus jij hebt er ook eentje weten te bestellen gister, da's mooi.
Ter info, sprak ook een medewerker gisteren, ook hij zei dat levering op 19-11 zal zijn.
Maar het klonk wel redelijk twijfelachtig allemaal, maar dat zal wel elke keer zijn als je met ze belt.
Hoef hem ook eigenlijk niet eens perse op releasedag, 1-2 weken later ook prima mocht dat ze lukken.
En dan te bedenken wat er in de laatste zin staat. Conrad?Twixie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:20:
[...]
Inderdaad, of wat te denken van het feit dat ze diverse product-categorieën hebben waarin geen enkel product te vinden is : stofzuigers, wasmachines, computers, televisies... en dat voor een elektro-zaak.
uitgezonderd van het retourrecht zijn:
Kopieerbare software / DVD’s / CD’s, waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
Producten die wegens gezondheidsbescherming of hygiëne verzegeld waren en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zoals oordopjes / in-ear handsfree headsets.
Op maat gemaakte kabels.
Het product dient inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking.
Wij adviseren u eigen aangeschafte producten uit het artikel te halen (bijv. batterijen, geheugenkaartjes). Conrad is hier niet verantwoordelijk voor.
En toch betaling via ideal?
Indien u via iDEAL heeft betaald vindt de terugbetaling direct na de retourverwerking plaats op het rekeningnummer waarmee de betaling verricht is.
[ Voor 8% gewijzigd door King Dingeling op 29-09-2020 11:24 ]
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Waarschijnlijk sturen ze de factuur pas per email nadat de bestelling verstuurd is. Ivm de correcte garantiedatum.Silverdax schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:18:
@Duifvis
Ahh, zal gelijk even een bril ergens bestellen![]()
Dus jij hebt er ook eentje weten te bestellen gister, da's mooi.
Ter info, sprak ook een medewerker gisteren, ook hij zei dat levering op 19-11 zal zijn.
Maar het klonk wel redelijk twijfelachtig allemaal, maar dat zal wel elke keer zijn als je met ze belt.
Hoef hem ook eigenlijk niet eens perse op releasedag, 1-2 weken later ook prima mocht dat ze lukken.
Mocht ik 19-11 de PS5 krijgen dan annuleer ik mijn MM Leeuwarden pre-order. Ik weet niet op welke plek ik sta. In ieder geval niet in ronde 1.
Ik zag op de MM twitter ook al iemand klagen over dat er gisteren weer kort orders geplaatst konden worden. Ik vraag me af waarom Bol.com eventueel gecancelde orders nog niet opnieuw beschikbaar maakt. Of zullen hun die niet hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door Duifvis op 29-09-2020 11:33 ]
De eerste order die ik heb geplaatst was met AfterPay, maar die werd afgeketst.
Vervolgens gelijk geprobeerd met PayPal en dat is wel gelukt. Maar aangezien er wel 2 orders open staan in mijn account, kan het zo zijn dat die van AfterPay heel misschien wel door gaat...
Dat is de reden. Heb niet BEWUST 2 besteld...
[ Voor 4% gewijzigd door mitchi3 op 29-09-2020 11:42 ]
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
Firefox (iig op PC/Laptop/Mac) heeft een plugin van distill.ioInbox4me schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:42:
Hopelijk niet offtopic, maar wat is een goede tracker voor Firefox of iPhone (ik zag in de afgelopen 10 pagina's met name trackers voor Chrome of Android langskomen)?
Beetje zoeken, die trackers zijn ook gewoon beschikbaar voor FireFox.Inbox4me schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:42:
Hopelijk niet offtopic, maar wat is een goede tracker voor Firefox of iPhone (ik zag in de afgelopen 10 pagina's met name trackers voor Chrome of Android langskomen)?
Ik heb er ook meerdere besteld op verschillende websites. Maar tenminste niet met de intentie om er een medetweaker blij mee te maken maar om via Marktplaats door te verkopen met winst. Zo verdien ik ook nog wat aan mijn moeite. Ook niks mis mee lijkt me...mitchi3 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:41:
Om de discussie te eindigen...
Vervolgens gelijk geprobeerd met PayPal en dat is wel gelukt. Maar aangezien er wel 2 orders open staan in mijn account, kan het zo zijn dat die van AfterPay heel misschien wel door gaat...
rrikkert.... je bent ontslagen, kut!rrikkert schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:43:
[...]
Ik heb er ook meerdere besteld op verschillende websites. Maar tenminste niet met de intentie om er een medetweaker blij mee te maken maar om via Marktplaats door te verkopen met winst. Zo verdien ik ook nog wat aan mijn moeite. Ook niks mis mee lijkt me...
rrikkert schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:43:
[...]
Ik heb er ook meerdere besteld op verschillende websites. Maar tenminste niet met de intentie om er een medetweaker blij mee te maken maar om via Marktplaats door te verkopen met winst. Zo verdien ik ook nog wat aan mijn moeite. Ook niks mis mee lijkt me...
Etuuuuuh!
Mocht je die dan weer kwijt willen dan houd ik me aanbevolen...mitchi3 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:41:
Om de discussie te eindigen...
Toch bedankt voor het meedenken wordt geapprecieerd
Heb mijn vraag uitgezet naar Intertoys, houdt je op de hoogte...mindwarper schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:45:
[...]
Mocht je die dan weer kwijt willen dan houd ik me aanbevolen...
Toch bedankt voor het meedenken wordt geapprecieerd
Oei, dat zijn geen goedkope TV's :-)cronixx schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:41:
[...]
TV hier ook, alleen 'maar' 65inch (LG OLED 2020). Alle overige PS5 accessoires heb ik eigenlijk, vooralsnog, links laten liggen.
Ben wel benieuwd, waarom de camera en headset?
Camera t.b.v. VR?
EDIT: PS5 + TV is al aardige AUW voor de portemonnee idd.
Misschien, of er moet een nieuwe batch komen.pokle312 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:50:
Ik ben niet echt op de hoogte van alles maar de enige manier om nu nog eentje te bemachtigen is dus via coolblue of bcc?
of via mede-tweakers die meerdere opties hebben lopenJumpman schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:51:
[...]
Misschien, of er moet een nieuwe batch komen.
(misschien moet ik daar ook maar op gaan hopen).
Die van CoolBlue gaan op 1 minuut uitverkocht zijn. Zou er niet al teveel hoop op vestigen. Kreeg te horen van een ex-CoolBlue medewerker dat ze bij de launch van de PS4 amper 200 consoles hadden voor NL en BE.pokle312 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:50:
Ik ben niet echt op de hoogte van alles maar de enige manier om nu nog eentje te bemachtigen is dus via coolblue of bcc?
gerucht is dat coolblue 1000 disk & 1000 digitals krijgt. dus ik hoop toch wel op 2 minutenSonora schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:53:
[...]
Die van CoolBlue gaan op 1 minuut uitverkocht zijn. Zou er niet al teveel hoop op vestigen. Kreeg te horen van een ex-CoolBlue medewerker dat ze bij de launch van de PS4 amper 200 consoles hadden voor NL en BE.
Dat worden de meest stressvolle 2 minuten ooit denk ikFlghter1982 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:57:
[...]
gerucht is dat coolblue 1000 disk & 1000 digitals krijgt. dus ik hoop toch wel op 2 minuten
Etuuuuuh!
Ik ben wel benieuwd naar de bron hiervan.Flghter1982 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:57:
[...]
gerucht is dat coolblue 1000 disk & 1000 digitals krijgt. dus ik hoop toch wel op 2 minuten
En wanneer zouden de pre-order worden opgezet?CRpt3r55 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:58:
[...]
Dat worden de meest stressvolle 2 minuten ooit denk ik
18 november rond het middag uurkobe_be schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:04:
[...]
En wanneer zouden de pre-order worden opgezet?
https://www.coolblue.nl/a...cering-playstation-5.html
[ Voor 16% gewijzigd door King Dingeling op 29-09-2020 12:08 ]
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
| Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/rxYtqRlhEStgyvxkvixyeCpq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IFxYSorhWNkcE8YuC4gylIX6.jpg?f=fotoalbum_large)