Digital
Amazon moet wat andere papieren invullen, uiteindelijk verandert er voor jou niet veel. Ipv 14 dagen bedenktermijn heb je er zelfs 30 vanuit UKoneshot1tkil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:38:
[...]
Door het hele brexit gebeuren, ik weet ook niet wat de vervolg stappen nu zijn...
oneshot1tkil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:37:
[...]
Nee? daarvoor stond een nieuwe erop hoor!
:strip_exif()/f/image/RYhdsQahuvWxJ7F2W8CXnFU7.jpg?f=fotoalbum_large)
hoef ik verder niks te doen of iets? Gewoon zoals een order bij bijv een amazon.de zou gaan?GW1992 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:40:
[...]
Amazon moet wat andere papieren invullen, uiteindelijk verandert er voor jou niet veel. Ipv 14 dagen bedenktermijn heb je er zelfs 30 vanuit UK
Volgens mij betaal je nu wel boven de 150 euro invoerechtenoneshot1tkil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:41:
[...]
hoef ik verder niks te doen of iets? Gewoon zoals een order bij bijv een amazon.de zou gaan?
Geen idee, hoe dat dus in vervolg in z'n werk gaat.mikey1983 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:44:
[...]
Volgens mij betaal je nu wel boven de 150 euro invoerechten
Krijg ik straks een extra rekening met btw en invoerrechten? of doet amazon dit?
Ik heb 315 euro betaald voor de console.
Ik heb geen idee of ze het zien als computer (0%) of speelgoed (4.7%). Dat komt op de 315 euro, en over dat bedrag gaat 21% BTW. Ik weet niet of je nog verzendkosten moet betalen? En als je pech hebt nog een handelingfee van de transporteur. Op je factuur van Amazon zou je al kunnen zien welk deel zij voor je uit handen nemen. Nu met COVID-19 pandemie is de kans dat je je pakje op moet halen en daar ter plekke de hele mik moet pinnen.oneshot1tkil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:46:
[...]
Geen idee, hoe dat dus in vervolg in z'n werk gaat.
Krijg ik straks een extra rekening met btw en invoerrechten? of doet amazon dit?
Ik heb 315 euro betaald voor de console.
[ Voor 3% gewijzigd door ConZito op 12-01-2021 11:52 ]
Waar ophalen?ConZito schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:52:
[...]
Ik heb geen idee of ze het zien als computer (0%) of speelgoed (4.7%). Dat komt op de 315 euro, en over dat bedrag gaat 21% BTW. Ik weet niet of je nog verzendkosten moet betalen? En als je pech hebt nog een handelingfee van de transporteur. Op je factuur van Amazon zou je al kunnen zien welk deel zij voor je uit handen nemen. Nu met COVID-19 pandemie is de kans dat je je pakje op moet halen en daar ter plekke de hele mik moet pinnen.
Waar het pakket arriveert vanuit UK?
Als dat het geval is annuleer ik de order.
Ik zou je niet zo gek laten maken. Als je 494 EUR hebt betaald, zal de importheffing hier al in inbegrepen zitten. Als dit het bedrag is dat jij er voor over hebt dan zou dit het ook moeten zijn. Het product wordt als het goed is gewoon bij jou thuisbezorgd. Als jij er echt over in zit zou ik Amazon klantenservice contacten, maar annuleren lijkt wat prematuur.oneshot1tkil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Waar ophalen?
"Import Fees Deposit" represents an estimate of the Import Fees that may be levied on the items in your order for delivery to countries or regions outside the mainland UK. By placing your order, you agree to allow Amazon to collect the Import Fees Deposit for the applicable items in your order. This deposit will be used, on your behalf, to reimburse the Designated Carriers for the import fees that they have paid on your behalf to the appropriate authorities of the destination country or region.oneshot1tkil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Waar ophalen?
Dat ligt aan de transporteur of je aan de deur kan pinnen of op een afhaallocatie in de buurt. Aangezien Amazon dus al een stelpost opneemt in je order (zie bovenstaande tekst) betaal je dus op voorhand al een verwacht deel van de importkosten.
het vervelende is, iedereen zegt weer wat anders.IJS-T schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:00:
[...]
Ik zou je niet zo gek laten maken. Als je 494 EUR hebt betaald, zal de importheffing hier al in inbegrepen zitten. Als dit het bedrag is dat jij er voor over hebt dan zou dit het ook moeten zijn. Het product wordt als het goed is gewoon bij jou thuisbezorgd. Als jij er echt over in zit zou ik Amazon klantenservice contacten, maar annuleren lijkt wat prematuur.
Zijn er mensen die daadwerkelijk vanuit amazon.uk eens playstation heeft besteld?
Ik ga zo inderdaad ook maar even contact op nemen met de chat, weet niet of ik daar heel veel wijzer van word.
Ik wilde ook nog een digital edition voor boven, maar die Warehouse deal heeft weken op 'preparing for dispatch' gestaan. Inmiddels heb ik de bestelling geannuleerd toen ik verhalen zag verschijnen over defecte controllers en krassen op de behuizing. Wacht wel op een nieuwe.
Geen PS5, maar wel heel veel auto-onderdelen wereldwijd. De uitleg op de site van de belastingdienst is gewoon heel duidelijk hoe het werkt.oneshot1tkil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:02:
[...]
het vervelende is, iedereen zegt weer wat anders.
Zijn er mensen die daadwerkelijk vanuit amazon.uk eens playstation heeft besteld?
Ik ga zo inderdaad ook maar even contact op nemen met de chat, weet niet of ik daar heel veel wijzer van word.
https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen
https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop
De kosten zijn alleen hoog omdat je over de hele transactie dus 21% BTW moet afdragen, zelfs over de verzendkosten.
oneshot1tkil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:02:
[...]
Dat klopt inderdaad, alleen doet Amazon.co.uk dit dus voor haar rekening nemen. Zie ook zijn bestelbevestiging, waarin hij al 75,70 pond (zijnde 21% over product + verzendkosten) al als deposit betaalt. Nogmaals in Nederland lijkt mij dus geenzins van toepassing. Dit i.t.t. kleinere buitenlandse webshops. Hiervoor geldt inderdaad dat jij in Nederland bij import nog dient te betalen.ConZito schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:06:
[...]
Geen PS5, maar wel heel veel auto-onderdelen wereldwijd. De uitleg op de site van de belastingdienst is gewoon heel duidelijk hoe het werkt.
De kosten zijn alleen hoog omdat je over de hele transactie dus 21% BTW moet afdragen, zelfs over de verzendkosten.
Dat is ook precies wat ik in m'n vorige bericht heb geschreven. Als puntje daarbij, het is een reservering, dus er is altijd een mogelijkheid dat er nog bijbetaald moet worden, maar dat zal op deze aankoop hooguit een paar euro zijn.IJS-T schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:15:
[...]
[...]
Dat klopt inderdaad, alleen doet Amazon.co.uk dit dus voor haar rekening nemen. Zie ook zijn bestelbevestiging, waarin hij al 75,70 pond (zijnde 21% over product + verzendkosten) al als deposit betaalt. Nogmaals in Nederland lijkt mij dus geenzins van toepassing. Dit i.t.t. kleinere buitenlandse webshops. Hiervoor geldt inderdaad dat jij in Nederland bij import nog dient te betalen.
Inderdaad, als er staat dat er een deposito is ingehouden voor de invoerkosten zou je goed moeten zitten. Ik heb het alleen uit de VS gehad (een VR bril) en dan word er gewoon op voorhand door Amazon berekend wat de kosten zijn en netjes betaald.
Toen was het ook nog zo dat als het meer was je geluk had en Amazon dat dan gewoon betaalde, en als het minder was je het rest bedrag terug kreeg.
Is dit niet het geval, dan zit je inderdaad met wat afhankelijkheden. De transporteur gaat dan het verschuldigde bedrag voorschieten en rekent daar een bepaald bedrag voor. Afhankelijk van wie het is verschillen de kosten en hoe je het moet betalen.
PostNL bijvoorbeeld laat je meestal bij een ophaalpunt betalen, een andere partij kan er ook voor kiezen om je de rekening te sturen alvorens ze leveren.
Toen was het ook nog zo dat als het meer was je geluk had en Amazon dat dan gewoon betaalde, en als het minder was je het rest bedrag terug kreeg.
Is dit niet het geval, dan zit je inderdaad met wat afhankelijkheden. De transporteur gaat dan het verschuldigde bedrag voorschieten en rekent daar een bepaald bedrag voor. Afhankelijk van wie het is verschillen de kosten en hoe je het moet betalen.
PostNL bijvoorbeeld laat je meestal bij een ophaalpunt betalen, een andere partij kan er ook voor kiezen om je de rekening te sturen alvorens ze leveren.
Mijn PS5 komt uit Engeland. Je betaald uiteindelijk iets meer dan €500. Totaal bedrag was uit mn hoofd €529 ofzoiets.. + de kosten voor een andere stekker dus in totaal zou je zon €530 kwijt zijn voor een Ps5 uit Engelandoneshot1tkil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:02:
[...]
Heb je voor het nieuwe jaar hem binnen gehad of erna (besteld voor het nieuwe jaar of erna)?ivokenevil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:39:
[...]
Mijn PS5 komt uit Engeland. Je betaald uiteindelijk iets meer dan €500. Totaal bedrag was uit mn hoofd €529 ofzoiets.. + de kosten voor een andere stekker dus in totaal zou je zon €530 kwijt zijn voor een Ps5 uit Engeland
Deze info is niet volledig want je betaalt bij Amazon gewoon 21% BTW voor Nederland en betaal je achteraf dus niets extraConZito schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:06:
[...]
Geen PS5, maar wel heel veel auto-onderdelen wereldwijd. De uitleg op de site van de belastingdienst is gewoon heel duidelijk hoe het werkt.
Hoe zit dat precies met retour sturen?
Kan dat überhaupt met een tweedehands product?
Kan dat überhaupt met een tweedehands product?
Ik heb de mijne op 3 december via amazon.co.uk, dit waren toen mijn kosten:oneshot1tkil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:02:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qvPh4kMZBg7ZE4hOJApncKdD.jpg?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door BadWampa op 12-01-2021 14:40 ]
Nee in November, 23 november volgens mij.ElMayo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:43:
[...]
Heb je voor het nieuwe jaar hem binnen gehad of erna (besteld voor het nieuwe jaar of erna)?
Haal even je order nummer wegBadWampa schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:49:
[...]
Ik heb de mijne op 3 december via amazon.co.uk, dit waren toen mijn kosten:
[Afbeelding]
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Dat is niet geheel correct, je bent sowieso imporheffingen verschuldigd, en BTW gaat over het totaal bedrag van het pakket, dus inclusief verzendkosten.GW1992 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:44:
[...]
Deze info is niet volledig want je betaalt bij Amazon gewoon 21% BTW voor Nederland en betaal je achteraf dus niets extra
Dit staat op Amazon UK:
En dit over hoe het deposito werkt.Please Note: Price shown includes UK VAT. If your shipping address is outside UK, VAT may vary or an import fee deposit may be collected at checkout.
Learn more about VAT here. Learn more about Import fee deposit here.
Je betaald dus bij checkout extra voor de invoerkosten, betaal je te veel krijg je terug, betaal je te weinig heb je geluk en betaald Amazon de rest.Calculating Fees
When you order products from Amazon Global for shipment to destinations outside of the UK or from Amazon Global Store for shipment to the UK, an estimate of the Import Fees ("Import Fees Deposit") may be levied on those items in your order. With your authorisation, these funds are used by the carrier or another agent to pay the Import Fees on your behalf (or the recipient's behalf) to the appropriate authorities of the destination. The payment of import fees is the responsibility of the importer and is levied based on the laws of the destination into which the products are being shipped.
The Import Fees Deposit is an estimation of the taxes and duties that may apply. It can vary depending on the selected shipping method. The estimated Import Fees Deposit may not represent the actual amount paid to customs authorities. Customs regulations and tax rates applicable to certain goods may change between the date the taxes and duties were estimated and the applicable taxes and duties on the date of import into the destination country. The duty or tax rate is often determined by the classification of a good, which varies by destination. You won't be charged additional fees if the actual Import Fees exceed the Import Fees Deposit we estimated.
Duties and taxes are calculated according to the shipping destination's customs regulations. Typically, this calculation is based on our product price and shipping, before any promotions. This allows destination country customs authorities to obtain the accurate import duties and taxes owed to them based on the actual value of the goods. For more information, go to About Customs, Duties & Taxes.
Import Fees Deposit Refunds
If the actual Import Fees are less than the Import Fees Deposit collected by us on your behalf, you'll automatically be refunded the difference to the payment method you used for the order. You'll receive a notification e-mail confirming the amount of the refund. The refunds will be processed as and when we receive carrier invoices confirming the actual Import Fees. If carrier invoices are not received by 180 days from the ship date, you will receive a refund for the full amount of Import Fees Deposit paid.
Maar dat was voor de Brexit. Is het nu niet anders? Het is geen EU meer....BadWampa schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:49:
[...]
[Afbeelding]
@garp Het is sinds 1 januari inderdaad anders. Ik vraag mij alleen af hoe Amazon het oplost met order uit 2020 die nog niet geleverd zijn.
Ik heb het zelf niet aan de hand gehad. Dus dat zal willekeur worden in deze overbruggingsperiode. Als het niet terecht is dan zal je denk zelf aan moeten kloppen bij de belastingdienst. Het was voor mij in ieder geval reden genoeg om even geen business te doen met de UK. Ik kan er ook niets over vinden, je factuurdatum is pre-brexit, de verzending post-brexit, interessantLOTG schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:15:
@garp Het is sinds 1 januari inderdaad anders. Ik vraag mij alleen af hoe Amazon het oplost met order uit 2020 die nog niet geleverd zijn.
Mij lijkt het dat de regels van toepassing zijn op het moment dat het de grens overgaat.LOTG schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:15:
Dan is het logisch dat je 530 betaalde omdat er toen nog geen import heffingen waren etcivokenevil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:07:
[...]
Nee in November, 23 november volgens mij.
Wat kan men daar nu nog mee dan? Ik heb de ps5 al lang thuis staan.
Betreft Brexit:
1. Invoerheffingen zijn geen grote kostenpost, die worden door Amazon meestal al voldaan (zijn ook heel erg laag, max paar%, vaak zelf nul).
2. Wat je waarschijnlijk echter WEL moet betalen is BTW. Soms glipt er wel iets door en heb je geluk, maar de kans is groot dat je gewoon een navordering van de Douane krijgt.
Eigenlijk is wat mij betreft het grootste probleem garantieafhandelingen.
1. Invoerheffingen zijn geen grote kostenpost, die worden door Amazon meestal al voldaan (zijn ook heel erg laag, max paar%, vaak zelf nul).
2. Wat je waarschijnlijk echter WEL moet betalen is BTW. Soms glipt er wel iets door en heb je geluk, maar de kans is groot dat je gewoon een navordering van de Douane krijgt.
Eigenlijk is wat mij betreft het grootste probleem garantieafhandelingen.
Het zal niet bij alle webshops zo werken, maar bij veel valt wel wat informatie los te peuteren met alleen een ordernummer, een naampje en een leuk mailtje. Het zal wat vergezocht zijn, maar wel af te raden imoBadWampa schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:38:
[...]
Wat kan men daar nu nog mee dan? Ik heb de ps5 al lang thuis staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Whatsausername op 12-01-2021 15:56 ]
Ik heb (nog steeds) niet bar veel zin om overal bovenop te zitten. Ik heb nu een tijdje die Telegram-groep, maar dat leidt niet echt tot iets (midden in de nacht 1 item op Amazon.de ofzo, zero chance).
Is er een indicatie te maken van "per wanneer zijn PS5's weer e-nigs-zins normaal verkrijgbaar in gewone Nederlandse winkels"? Ik snap dat het niet goed te voorspellen is, maar waar zou je aan kunnen denken? Maart? Juni? September? 2022? Dan weet ik even hoeveel PS4-games ik nog moet kopen...
Is er een indicatie te maken van "per wanneer zijn PS5's weer e-nigs-zins normaal verkrijgbaar in gewone Nederlandse winkels"? Ik snap dat het niet goed te voorspellen is, maar waar zou je aan kunnen denken? Maart? Juni? September? 2022? Dan weet ik even hoeveel PS4-games ik nog moet kopen...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Nou ja, ik denk dat het gewoon het moment van binnenkomst bij de douna is qua handhaving. Voor de kosten word ook de koers op dat moment genomen, niet die op het factuur mkment.ConZito schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:51:
[...]
Ik heb het zelf niet aan de hand gehad. Dus dat zal willekeur worden in deze overbruggingsperiode. Als het niet terecht is dan zal je denk zelf aan moeten kloppen bij de belastingdienst. Het was voor mij in ieder geval reden genoeg om even geen business te doen met de UK. Ik kan er ook niets over vinden, je factuurdatum is pre-brexit, de verzending post-brexit, interessant
Ik had de mijne op 19 november 2020 besteld.BadWampa schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:49:
[...]
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/4vTSYmIuWMqBWMexVw3QQQFz.png)
Ik had afgerekend met mijn bunq Travel Card daarom had ik niet Amazon.co.uk de conversie laten uitvoeren. Met ZeroFX scheelde mij dat weer een paar euro's. Werd uiteindelijk €516,40 van mijn rekening afgeschreven. Koers was op dat moment 1GBP=1,12158 EUR
Ik stel mezelf eerder de vraag wanneer GM eindelijk weer eens gaat uitleveren en dit met een deftige lading niet met 1 of 2 consoles maar eerder met een stuk of 100.spaceboy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:05:
Ik heb (nog steeds) niet bar veel zin om overal bovenop te zitten. Ik heb nu een tijdje die Telegram-groep, maar dat leidt niet echt tot iets (midden in de nacht 1 item op Amazon.de ofzo, zero chance).
Ik heb ook geen zin meer om met mijn neus overal op te lopen stressen... voorlopig kan ik wel verder met mijn 4 pro al had ik liever snel de ps5 gehad...
[ Voor 8% gewijzigd door Joris8580 op 12-01-2021 16:25 ]
De meeste PS4 spellen zijn ook te spelen op de de PS5, dus kan je nog gewoon door blijven kopen.spaceboy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:05:
Sommige PS4 spellen zijn ook gratis te upgraden naar de PS5 versie, daarbij is de PS4 versie dan ook nog goedkoper dan de PS5 versie.
Inderdaad... je kan 99% van je ps4 games op je ps5 spelen... maar als je de upgrades die gratis zijn wil krijgen moet je wel een disc edition hebben.crazynuts schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:27:
[...]
De meeste PS4 spellen zijn ook te spelen op de de PS5, dus kan je nog gewoon door blijven kopen.![]()
Sommige PS4 spellen zijn ook gratis te upgraden naar de PS5 versie, daarbij is de PS4 versie dan ook nog goedkoper dan de PS5 versie.
Maar dan heb je dus VAT betaald en BTW. Dus ik denk dat je dat dan daarna even terug moet gaan vragen bij Amazon. Nog even los van teveel importheffingLOTG schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:11:
[...]
Nou ja, ik denk dat het gewoon het moment van binnenkomst bij de douna is qua handhaving. Voor de kosten word ook de koers op dat moment genomen, niet die op het factuur mkment.
[ Voor 41% gewijzigd door ConZito op 12-01-2021 16:47 ]
Das waar, heb het er maar even afgehaald dus.Whatsausername schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:55:
[...]
Het zal niet bij alle webshops zo werken, maar bij veel valt wel wat informatie los te peuteren met alleen een ordernummer, een naampje en een leuk mailtje. Het zal wat vergezocht zijn, maar wel af te raden imo
Die voorraad 1 item waar je een melding voor krijgt is nooit echt te koop, maar als Amazon (DE FR NL IT ES UK) een echte nieuwe levering aanbied, dan heb je wel een paar minuten om er 1 te scoren en vaak komen deze achter elkaar op dezelfde dag. Dus als je DE gemist hebt, heb je later een kans via UK of ES. Of als je de disk niet kon kopen, heb je daarna nog een kans voor de digital.spaceboy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:05:
Gewoon wachten op een nieuwe echte levering. Het kan niet heel lang meer gaan duren nu.
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
Ik hoop dat je gelijk hebt over dat het niet lang meer kan duren nu...rnenator schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:48:
[...]
Die voorraad 1 item waar je een melding voor krijgt is nooit echt te koop, maar als Amazon (DE FR NL IT ES UK) een echte nieuwe levering aanbied, dan heb je wel een paar minuten om er 1 te scoren en vaak komen deze achter elkaar op dezelfde dag. Dus als je DE gemist hebt, heb je later een kans via UK of ES. Of als je de disk niet kon kopen, heb je daarna nog een kans voor de digital.
Gewoon wachten op een nieuwe echte levering. Het kan niet heel lang meer gaan duren nu.
Voor wat betreft het 2e gedeelte, waarom? Ik bedoel ik heb een disc ps4, ik heb een pre-order op een disc ps5, maar een groot gedeelte van mijn spellen is digital download (omdat ik te lui ben om discs te wisselen).Joris8580 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:30:
[...]
Inderdaad... je kan 99% van je ps4 games op je ps5 spelen... maar als je de upgrades die gratis zijn wil krijgen moet je wel een disc edition hebben.
Krijg ik dan wel of niet de gratis updates mee en waarom wel/niet?
Want dit is het 1e wat ik hiervan hoor...
Dit hoort denk ik meer thuis in gewoon PS5 topic maar om je vraag te beantwoorden:Gomez12 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:35:
[...]
Voor wat betreft het 2e gedeelte, waarom? Ik bedoel ik heb een disc ps4, ik heb een pre-order op een disc ps5, maar een groot gedeelte van mijn spellen is digital download (omdat ik te lui ben om discs te wisselen).
Een PS5 upgrade van een disc-game krijg je alleen als je de disc in PS5 hebt zitten. Digitaal PS4 is ook digitaal PS5 met update.
Bron: https://www.playstation.c...-ps4-game-to-ps5-version/
Amazon regelt die inklariing voor je. Dus als je hem op Amazon.co.uk besteld, dan betaal je nooit meer dan het bedrag dat je hebt betaald aan Amazon.ConZito schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:30:
[...]
Maar dan heb je dus VAT betaald en BTW. Dus ik denk dat je dat dan daarna even terug moet gaan vragen bij Amazon. Nog even los van teveel importheffing
Daar ging het niet direct om, het ging om een pre brexit bestelling en een post brexit levering. Amazon moet idd iets doen, want als ze niets doen dan krijg je in dit uitzonderlijke geval dus hele interessante dingenEppo © schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:41:
[...]
Amazon regelt die inklariing voor je. Dus als je hem op Amazon.co.uk besteld, dan betaal je nooit meer dan het bedrag dat je hebt betaald aan Amazon.
Op je pre brexit factuur wordt natuurlijk met geen woord gesproken over inklaarkosten.
top dat wist ik nog nietNick schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:19:
[...]
Alle berichten dat door Amazon worden gestuurd kan je terugvinden via https://www.amazon.de/-/e...ya_d_c_msg_center#!/inbox
Misschien is het toch waar?
Als het goed is wordt het pakket gewoon apart genomen, en als met de DHL verstuurd krijg je los een factuur.ConZito schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:09:
[...]
Daar ging het niet direct om, het ging om een pre brexit bestelling en een post brexit levering. Amazon moet idd iets doen, want als ze niets doen dan krijg je in dit uitzonderlijke geval dus hele interessante dingen
Op je pre brexit factuur wordt natuurlijk met geen woord gesproken over inklaarkosten.
Zo net even met Amazon gesproken en omdat mijn vorige bestelling in de soep was gelopen heb ik een soort voorrang gekregen (en nog meer klanten oa een andere tweaker hier ) rond de 23e wordt mijn ps5 verzonden.
Er is wat gaande begreep ik maar de dame die mij hielp kon het ook niet precies inzien. Wel een instructie voor gevallen zoals bij mij.
Kortom er hangen ps5 in de lucht bij Amazon duitsland
Er is wat gaande begreep ik maar de dame die mij hielp kon het ook niet precies inzien. Wel een instructie voor gevallen zoals bij mij.
Ik had ooit een tweedehandse ps5 bij amazon DE staan met veel andere die geannuleerd werd.Gandalf68 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:39:
Zo net even met Amazon gesproken en omdat mijn vorige bestelling in de soep was gelopen heb ik een soort voorrang gekregen (en nog meer klanten oa een andere tweaker hier ) rond de 23e wordt mijn ps5 verzonden.
Kan ik eventueel ook voorrang regelen?
Mijn amazon.uk heb ik geanulleerd.
Voor zover ik weet heb je de disc nodig voor de update dacht dit ergens gelezen te hebben maar ik kan ook mis zijn... dus schiet me niet dood als het niet zo is...Gomez12 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:35:
[...]
Voor wat betreft het 2e gedeelte, waarom? Ik bedoel ik heb een disc ps4, ik heb een pre-order op een disc ps5, maar een groot gedeelte van mijn spellen is digital download (omdat ik te lui ben om discs te wisselen).
Geen idee diverse mensen hebben een mail gekregen (zie stukje terug ) maar dit kwam van amazon duitsland.oneshot1tkil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:45:
[...]
Ik had ooit een tweedehandse ps5 bij amazon DE staan met veel andere die geannuleerd werd.
Kan ik eventueel ook voorrang regelen?
Mijn amazon.uk heb ik geanulleerd.
ook de pre brexit bestellingen hebben al de Nederlandse btw er bij zitten. Invoerrechten zitten er volgens mij niet op een console (hs code 9504400000), dus dat gaat geen verschil maken.ConZito schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:09:
[...]
Daar ging het niet direct om, het ging om een pre brexit bestelling en een post brexit levering. Amazon moet idd iets doen, want als ze niets doen dan krijg je in dit uitzonderlijke geval dus hele interessante dingen
Nog nieuws rondom een nieuwe drop?
Wat was je besteldatum? Ben benieuwd of ik dan ook snel aan de beurt ben!bie100 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:37:
krijg net een mail van nedgame mijn PS5 wordt morgen bezorgd
12 novsroelevink schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:42:
[...]
Wat was je besteldatum? Ben benieuwd of ik dan ook snel aan de beurt ben!
Waar kan je het beste achter aan de rij staan als je vandaag ergens een ps5 wil bestellen alvast?
Ik zou zeggen: zet je op de lijst bij de mediamarkt en hou vervolgens de drops/telegram in de gaten. de preorder kan je altijd nog annuleren.Thrawni schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:45:
Waar kan je het beste achter aan de rij staan als je vandaag ergens een ps5 wil bestellen alvast?
Nope, mensen denken alleen aan invoerrechten, maar vergeten de BTW.Eppo © schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:41:
[...]
Amazon regelt die inklariing voor je. Dus als je hem op Amazon.co.uk besteld, dan betaal je nooit meer dan het bedrag dat je hebt betaald aan Amazon.
Amazon regelt de invoerrechten en dan voor zover ik weet alleen voor de officiele (grotere) aanbieders. Voor kleinere resellers/tweedehands is er een complete instructie vanuit Amazon wie wat betaald.
Maar BTW moet je in het land van bestemming betalen. Dat je over je engelse bestemming ook BTW betaald doet hier helaas niet toe, je zal hem in Nederland nog een keer horen te betalen.
https://www.rijksoverheid...p-uit-verenigd-koninkrijk
Betreft pre-Brexit en BTW als er nu pas wordt geleverd? Ik vraag me af of de Douane kan zien wanneer je hebt betaald, wellicht zal dat worden aangegeven door Amazon? Zoniet kan je misschien wel weer een tegenclaim doen op de BTW, maar geen idee hoe dat moet.
[ Voor 20% gewijzigd door roffeltjes op 13-01-2021 08:40 ]
Dit regelt Amazon Co Uk dus ook. Staat op de website van Amazon. Afhankelijk van het land waar je woont/pakket naar toe moet, betaal je een ander BTW tarief en Amazon draagt dit af aan het land waar het pakket naar toe gaat.roffeltjes schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:35:
[...]
Maar BTW moet je in het land van bestemming betalen. Dat je over je engelse bestemming ook BTW betaald doet hier helaas niet toe, je zal hem in Nederland nog een keer horen te betalen.
https://www.rijksoverheid...p-uit-verenigd-koninkrijk
@roffeltjes Dat regelt (en regelde) Amazon altijd al. Kijk bijv naar de screenshot van @Ram-G-maN. Daar wordt 79,91 aan VAT gerekend op een bedrag van 380,51. Als je dat uitrekend (79.91/380.51*100=21) kom je op 21% VAT uit. Dat zou vreemd zijn voor een land dat maar 20% VAT kent (https://www.gov.uk/vat-rates). Die 21% is dus het Nederlandse tarief.
Kort samengevat:
Voor een console uit de UK moet het volgende worden betaald:
21% BTW/Omzetbelasting
0% Douanerecht derde landen
(bron https://tarief.douane.nl/...0&sd=13-1-2021&d=I&cu=EUR)
Grote bedrijven rekenen automatisch al de juiste BTW van het land van de consument, dit is Europees verplicht. Volgens mij wordt als 'groot bedrijf' gezien als je meer dan €100.000,- per jaar aan consumenten van de lidstaat verkoopt. Dus koop je bij grote bedrijven (Amazon, etc), dan betaal je dus niks meer dan je al hebt betaald.
Kort samengevat:
21% BTW/Omzetbelasting
Grote bedrijven rekenen automatisch al de juiste BTW van het land van de consument, dit is Europees verplicht. Volgens mij wordt als 'groot bedrijf' gezien als je meer dan €100.000,- per jaar aan consumenten van de lidstaat verkoopt. Dus koop je bij grote bedrijven (Amazon, etc), dan betaal je dus niks meer dan je al hebt betaald.
[ Voor 5% gewijzigd door Eppo © op 13-01-2021 09:29 ]
Waar hou je dat precies in de gaten?onepicnick schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:35:
[...]
Ik zou zeggen: zet je op de lijst bij de mediamarkt en hou vervolgens de drops/telegram in de gaten. de preorder kan je altijd nog annuleren.
Ben jij lid van de telegramgroepen die hier rondgaan? (Ik zit op werk zonder telefoon dus kan nu geen links sturen) maar die zijn in dit topic te vinden. daar komen alerts van ps5's die online komen voorbij.
Dat is de beste, die andere is altijd te laat.botwood schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:05:
[...]
https://t.me/joinchat/AAAAAFh2wzYcW-ZNTUX4WQ
Dit is er eentje
Thanks!botwood schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:05:
[...]
https://t.me/joinchat/AAAAAFh2wzYcW-ZNTUX4WQ
Dit is er eentje
De hele discussie ging erom dat er mensen zijn die een PS5 gekocht hebben toen de UK nog bij de EU hoorde en dus betaald hebben volgens de toen geldende regelgeving MAAR die nu nog niet verzonden is. Dus ze krijgen hem verstuurd met de nu geldende importheffingen. Ik ben dus benieuwd hoe dat gaat verlopen of Amazon een nieuwe factuur gaat opstellen bij verzending, etc.Eppo © schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:28:
@roffeltjes Dat regelt (en regelde) Amazon altijd al. Kijk bijv naar de screenshot van @Ram-G-maN. Daar wordt 79,91 aan VAT gerekend op een bedrag van 380,51. Als je dat uitrekend (79.91/380.51*100=21) kom je op 21% VAT uit. Dat zou vreemd zijn voor een land dat maar 20% VAT kent (https://www.gov.uk/vat-rates). Die 21% is dus het Nederlandse tarief.
Kort samengevat:
21% BTW/Omzetbelasting
Wat ik mij afvroeg heh, Sony zei voor de launch de totale aantallen bij launch flink op te schroeven richting 11 miljoen stuks omdat de vraag groot zou zijn. Die is ook groot want hij was direct uitverkocht en nog steeds niet leverbaar. Een beetje google actie verteld al snel dat er rond de 5 miljoen reeds zijn verkocht met de toevoeging UITVERKOCHT.
Wie weet wat hier precies gaande is met de resterende 6 miljoen stuks waar Sony zo groot in het nieuws mee uitpakte met 11 miljoen?
Wie weet wat hier precies gaande is met de resterende 6 miljoen stuks waar Sony zo groot in het nieuws mee uitpakte met 11 miljoen?
Oke, dan pakken we de toen geldende regels erbij:ConZito schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:17:
[...]
De hele discussie ging erom dat er mensen zijn die een PS5 gekocht hebben toen de UK nog bij de EU hoorde en dus betaald hebben volgens de toen geldende regelgeving MAAR die nu nog niet verzonden is. Dus ze krijgen hem verstuurd met de nu geldende importheffingen. Ik ben dus benieuwd hoe dat gaat verlopen of Amazon een nieuwe factuur gaat opstellen bij verzending, etc.
Oude regels
- Amazon.co.uk verstuurt meer dan €100.000,- aan goederen per jaar naar NL. Om die reden zijn ze verplicht het Nederlandse BTW tarief te gebruiken. Hiervoor betaal je 21% BTW over je bestellingen bij Amazon.co.uk
- Invoerrechten kennen we niet om dat het onderdeel was van de EU. Hierdoor heb je geen douanerechten.
- Amazon.co.uk is nu niet meer verplicht om de Nederlandse BTW te heffen. Ze kunnen het dus BTW/VAT vrij opsturen (in Engeland kunnen ze VAT verleggen en betalen daar dan 0% VAT) en dan betaalt de ontvanger het aan de postbezorger (en dus aan de belastingdienst). Is het klantvriendelijk? Nee. Gaat Amazon dat dus doen? Ook nee. Amazon betaald gewoon netjes de BTW aan de Nederlandse belastingdienst en daardoor betaal je dat ook niet nog eens aan de postbezorger.
- Invoerrechten zijn wel nieuw. Hoe hoog zijn die dan voor spelcomputers uit derde landen (landen waarmee de EU geen overeenkomst heeft)? Die is 0%.
Zijn er verschillen? Ja, die zijn er.
Ga je er financieel iets van merken? Nee dat niet.
Amazon betaalde en betaald nog steeds de juiste BTW.
Doaunerechten zijn veranderd van niet bestaand naar 0%.
wrong
[ Voor 99% gewijzigd door TDB op 13-01-2021 12:26 . Reden: verkeerd ]
PSN: TDBtje
Dat kan hier
Link naar de Telegram groep: https://t.me/ps5voorraad
Hier komen alle meldingen in.
In de chat staan de aantallen qua voorraad bij webshops van PS5's en de laatste (geverifieerde) geruchten.
Link: https://t.me/joinchat/T3L7LFkbp2e4Gt8jiT1xlw
Of wacht nog even op de ongetwijfeld komende PS5 Slim die half zo klein is en hetzelfde kan.onepicnick schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:35:
[...]
Ik zou zeggen: zet je op de lijst bij de mediamarkt en hou vervolgens de drops/telegram in de gaten. de preorder kan je altijd nog annuleren.
11 miljoen in 1e fiscaal jaar. Niet 11 miljoen bij launch...Zantiath schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:06:
Wat ik mij afvroeg heh, Sony zei voor de launch de totale aantallen bij launch flink op te schroeven richting 11 miljoen stuks omdat de vraag groot zou zijn. Die is ook groot want hij was direct uitverkocht en nog steeds niet leverbaar. Een beetje google actie verteld al snel dat er rond de 5 miljoen reeds zijn verkocht met de toevoeging UITVERKOCHT.
Het zou ook onzinnig zijn om 11 miljoen bij launch te hebben, dan ben je gewoon een half jaar eerder begonnen met productie en zit je gewoon een half jaar ps5's in een magazijn op te slaan ipv ze te verkopen.
Zoals ze het nu doen is dat ze beginnen te produceren, dan marketing etc/laatste dingen regelen, dan zoveel mogelijk op een boot schoppen en als die boot aankomt dan is de launch.
En daarna gewoon de fabriek op 100% door laten produceren en dat telkens op boten gooien.
De fabriek is ingeschaald op 11 miljoen tot einde fiscaal jaar (alhoewel ik meen dat die 11 al ruim omhoog is bijgesteld).
Zouden ze er 11 miljoen bij launch willen hebben dan had de launch pas in maart/april oid geweest en had er heel wat geld van Sony in voorraad gezeten. Terwijl men nu geen geld in voorraad heeft vastzitten.
Hier ben ik ook benieuwd naar. De betaling bij mij staat op 18-09-2020 11:44.sroelevink schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:42:
[...]
Wat was je besteldatum? Ben benieuwd of ik dan ook snel aan de beurt ben!
[ Voor 9% gewijzigd door Nfear op 13-01-2021 12:49 ]
Heb ik naar gekeken! Voorraad is regionaal en moeilijk te achterhalen welke winkel dat is. Die winkel bezorgd m dan... mijn omgeving heeft m niet!dNyw schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:00:
Beter bij Intertoys bestellen, is op voorraad.
[Afbeelding]
Online voor landelijke levering is uitverkocht.
Ik heb twee dagen daarvoor de disc edition gepreorderd echter nog geen mail gehad.bie100 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:37:
krijg net een mail van nedgame mijn PS5 wordt morgen bezorgd
die zal wel moeilijker leverbaar zijn? sowieso uiteraardCrystalViriS schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:05:
[...]
Ik heb twee dagen daarvoor de disc edition gepreorderd echter nog geen mail gehad.
[ Voor 13% gewijzigd door bie100 op 13-01-2021 13:12 ]
Dat zal inderdaad de reden zijn denk ik.bie100 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:09:
[...]
die zal wel moeilijker leverbaar zijn? sowieso uiteraardmaar denk dat ze alleen de digitale binnen hebben gekregen
https://www.xgn.nl/nieuws...s-in-nederland-aangekomen
Hier hebben ze het ook alleen over de digital edition.
[ Voor 19% gewijzigd door CrystalViriS op 13-01-2021 13:14 ]
Ik heb die van mij ook op 18-9 besteld. Maar even afwachtenNfear schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:49:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar. De betaling bij mij staat op 18-09-2020 11:44.
12 nov de digitale danNfear schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:49:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar. De betaling bij mij staat op 18-09-2020 11:44.
Ik benadruk het sleutelwoord: Lidstaat.Eppo © schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:28:
@roffeltjes Dat regelt (en regelde) Amazon altijd al.
Ramg-Man heeft zijn console VOOR de Brexit afgerekend dus werd dit netjes onder water afgehandeld. Nu de Brexit een feit is zal je BTW afdracht in Nederland moeten doen als je bij een Engelse site koopt. Amazon heeft niet één global site waar afhangend van je instellingen alles wordt geregeld.
Amazon.com en Amazon.uk zijn voor ons nu precies hetzelfde en zal je BTW in Nederland moeten betalen. Soms slip je erdoorheen, maar het is zoals het is.
[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 13-01-2021 14:34 ]
MM schijnt pre-orders uit te leveren vandaag. Zijn er mensen gebeld?
van welk filiaal komt deze info?Vincitore058 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:58:
MM schijnt pre-orders uit te leveren vandaag. Zijn er mensen gebeld?

Ik heb alleen digitale versies. Dat had ik ook al op de PS4 pro en nu heb ik de PS5 digital. Als er een "next gen" update voor de PS5 is dan krijg je die gewoon netjes geleverd. Soms moet je 'm expliciet "kopen" en soms is er gewoon een update. Heb toevallig No Man's Sky gisteren "gekocht". Die was gratis en wordt als een soort patch op je bestaande game uitgevoerd.Joris8580 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:46:
[...]
Voor zover ik weet heb je de disc nodig voor de update dacht dit ergens gelezen te hebben maar ik kan ook mis zijn... dus schiet me niet dood als het niet zo is...
Ik had in dit topic een keertje een site voorbij zien komen. Op deze site werd aangegeven hoeveel PS5 er bij welke mediamarkt waren gereserveerd.
Heeft iemand toevallig deze site voor mij?
Ben benieuwd hoeveel er in de wachtrij staan bij de MM in de buurt.
Dit komt niet direct van een filiaal (ook al word Enschede genoemd), dit komt van een account van een PS5 stock bot op T.
Afgezien van de wachtrij, zijn er een aantal fiallen die geen pre-orders/reserveringen meer aanemen.Nylato schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:15:
Ik had in dit topic een keertje een site voorbij zien komen. Op deze site werd aangegeven hoeveel PS5 er bij welke mediamarkt waren gereserveerd.
https://www.playstation-gaming.nl/ps5-voorraad/Nylato schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:15:
Geen idee in hoeverre het 100% wordt bijgehouden.
Denk dat je dan nog wel 3 jaar+ kunt wachten..... en tegen die tijd is er waarschijnlijk ook een Pro..... Maarja, dan kun je ook wel gelijk op een PS6 wachten.......MaZo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:43:
[...]
Of wacht nog even op de ongetwijfeld komende PS5 Slim die half zo klein is en hetzelfde kan.
Misschien handig om mijn latere post ook even door te lezen:roffeltjes schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:31:
[...]
Ik benadruk het sleutelwoord: Lidstaat.
Ramg-Man heeft zijn console VOOR de Brexit afgerekend dus werd dit netjes onder water afgehandeld. Nu de Brexit een feit is zal je BTW afdracht in Nederland moeten doen als je bij een Engelse site koopt. Amazon heeft niet één global site waar afhangend van je instellingen alles wordt geregeld.
Amazon.com en Amazon.uk zijn voor ons nu precies hetzelfde en zal je BTW in Nederland moeten betalen. Soms slip je erdoorheen, maar het is zoals het is.
Eppo © in "[ZT] [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden"
Financieel veranderd er voor het kopen van een spelcomputer in Engeland niet veel met de situatie voor en na de Brexit. Amazon droeg die BTW al af aan de Belasting dienst (verplicht volgens EU recht) en doet dat nu nog steeds (vrijwillig vanwege klantvriendelijkheid). Meer kosten zijn er niet bij gekomen.
Andere optie is dat ze de console ex vat verkopen aan de EU burgers voor £347 (€420) en dat ze klant zelf de BTW laten betalen. Dan ben je 420x 1,21 + 15 = €523,20 kwijt voor de PS5. (de €15,- is een beetje het tarief dat een postbezorger vraagt voor de douane handeling). Dan heb je een kans dat je er door heen glipt, alleen Amazon is geen vage chinees webshop die zegt dat $20,- aan waarde inzit. Amazon zet er gewoon de correcte waarde erop en de postbezorger doet op basis daarvan gelijk de aangifte. Ofwel, kans om er door heen glippen is zo goed als nihil.
Dan had ik het verkeerd begrepen. Excuusflab007 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:08:
[...]
Ik heb alleen digitale versies. Dat had ik ook al op de PS4 pro en nu heb ik de PS5 digital. Als er een "next gen" update voor de PS5 is dan krijg je die gewoon netjes geleverd. Soms moet je 'm expliciet "kopen" en soms is er gewoon een update. Heb toevallig No Man's Sky gisteren "gekocht". Die was gratis en wordt als een soort patch op je bestaande game uitgevoerd.
Game Mania (GM) update: sinds vorig jaar zijn er geen PS5s uitgeleverd. Er schijnt in de komende dagen wel een levering plaats te vinden.Dus hou je telefoon in de gaten naar verwachting begin volgende week.
Er werd nogmaals bevestigd dat alle GM winkels in zowel NL als BE op 1 hoop gegooid zijn en dat er op bestelmoment wordt uitgeleverd.
Let's hope! Heb m'n PS4 vorig jaar september bij GM ingeleverd en begin me zowaar te vervelen...
Er werd nogmaals bevestigd dat alle GM winkels in zowel NL als BE op 1 hoop gegooid zijn en dat er op bestelmoment wordt uitgeleverd.
Let's hope! Heb m'n PS4 vorig jaar september bij GM ingeleverd en begin me zowaar te vervelen...
Juist door de GameMania gebeld. Mijn ps5 mag ik eind deze week of begin volgende week ophalen. Mijn preorder is van mid juni
Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
Om dit topic leesbaar te houden:
• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen
Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview
![]() | Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen? Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord |