• DjangoBangahri
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-12-2020
Kraziey schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:04:
[...]

Na berichtgeving via Twitter, dat de MM winkels deze afgelopen week mailen/contact zouden opnemen over winkel pre-orders, heb ik zelf deze week niets gehoord van de winkel.

Hangt beetje van de winkel af volgens mij want Leeuwarden, Drachten en Eindhoven Ekkersrijt hebben al wel contact opgenomen, vooralsnog niet gelezen hier dat dit ook bij andere vestigingen is gebeurd. DB wacht ik ook nog steeds op.
Ik was gisteren in MM DB en ze kunnen je niet vertellen op welke plek je staat. Dat kon enkel op het moment van plaatsen. (Was mij toen niet verteld).
Ze hebben nu 300+ pre orders en ze hebben geen idee hoeveel en wanneer ze ze krijgen.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-12 09:08
DjangoBangahri schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:49:
[...]

Ik was gisteren in MM DB en ze kunnen je niet vertellen op welke plek je staat. Dat kon enkel op het moment van plaatsen. (Was mij toen niet verteld).
Ze hebben nu 300+ pre orders en ze hebben geen idee hoeveel en wanneer ze ze krijgen.
Hmm, dat is dan wel weer jammer. Op Twitter geeft MM de je in de winkel moet wezen, blijkbaar weet de winkel niets of willen ze niets loslaten..

Vorige week zaterdag was ik daar ook, nadat ik op de MM Twitter las dat ze afgelopen week iedereen zouden contacten. Hoewel de medewerker op de gameafdeling nog niets kon zeggen en idd ook aangaf dat hij geen inzicht in de lijst heeft, gaf hij wel aan dat zij waarschijnlijk dan ook wel de klanten zouden contacten.
Jammer dat dit toch anders blijkt te zijn..

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:30

H.Boss

Hugo Boss

Wel heel vreemd dat eigenlijk tot nu toe alleen MM Eindhoven centrum netjes mails heeft gestuurd en heeft aangekondigd te bellen en vervolgens ook afgelopen vrijdag de mensen heeft gebeld.

Aparte manier van werken bij de MM. Dat het niet overal op dezelfde manier gaat..
Mij hadden ze toen gebeld en ik heb dit eerder al gedeeld afgelopen vrijdag incl. mail die ik daarna heb ontvangen.

Maar zelfs mensen die niet gebeld waren kregen dit mailtje...
(de communicatie is erg goed vanuit MM Eindhoven centrum)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H399SDxmqaZqrujBO9jrRZk4k7M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jAQS29p3Z7SYfMqJ6ekUEw6L.png?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door H.Boss op 27-09-2020 10:07 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

cold_as_ijs schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:49:
[...]

De gewone versie zal dan rond de productie prijs zitten, sommige landen verlies (gevolg van btw).
Je vergeet dan nog de marge van de winkelier. Sony zal er verlies op maken door de inkoopprijs laag te houden, de winkelier gaat natuurlijk niet iets met verlies verkopen.

• maurice008
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-12-2020
Bij mijn mediamarkt hadden ze zelfs geen idee wie als eerste aan de beurt komt omdat ze in de lijst geen datum kunnen zien wie als eerste heeft gepre orderd. En elke keer als ik langsga en vraag hoeveelste ik op de lijst sta krijg ik een ander antwoord.

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
maurice008 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:02:
Bij mijn mediamarkt hadden ze zelfs geen idee wie als eerste aan de beurt komt omdat ze in de lijst geen datum kunnen zien wie als eerste heeft gepre orderd. En elke keer als ik langsga en vraag hoeveelste ik op de lijst sta krijg ik een ander antwoord.
en ga dr maar ook gerust vanuit dat als daar 20 man personeel rondloopt ze beginnen met tellen vanaf 21 :P

• DjangoBangahri
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-12-2020
Ik was ook nog de bcc binnen gelopen in den boscj tegen beter weten in, en zij weten helemaal niks.
Die man vertelde zelfs dat ze heel kort een pre order hebben gedaan en alles meteen weg was. Ook zij weten niet wanneer en hoeveel ze er krijgen gaf hij aan

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Met een preorder op fysieke lijst weet je bij veel retailers niet waar je aantoe bent, dat blijkt wel weer.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-12 13:52
Tom schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:01:
[...]

Je vergeet dan nog de marge van de winkelier. Sony zal er verlies op maken door de inkoopprijs laag te houden, de winkelier gaat natuurlijk niet iets met verlies verkopen.
Natuurlijk, maar vraag me af hoeveel ruimte Sony de verkopers geeft. Verwacht dat ze de marges op consoles laag zullen houden en dan ruimte geven op de accessoires en games. Ik had bv de controller dock in de pre order bij MM. deze heb ik uiteindelijk gecanceld omdat ik hem 10 euro goedkoper kon vinden bij bol.com. Zelfde zie je bij de games. Geen enkele winkel verkoopt ze tegen advies prijs (ps store uitgezonderd). Zouden ze de adviesprijs verhoogd hebben om ook de retail tevreden te houden?
Ze pakken natuurlijk zelf het meeste met de digitale verkopen, maar bieden daardoor wel meer ruimte voor de retailers.

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-12 22:20
cold_as_ijs schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:32:
[...]

Zouden ze de adviesprijs verhoogd hebben om ook de retail tevreden te houden?
Ze pakken natuurlijk zelf het meeste met de digitale verkopen, maar bieden daardoor wel meer ruimte voor de retailers.
Ja, en de consument kunnen laten wennen aan de nieuwe (toekomstige) prijzen.

• cold_as_ijs
Jumpman schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:24:
Met een preorder op fysieke lijst weet je bij veel retailers niet waar je aantoe bent, dat blijkt wel weer.
Het is hier al een paar keer vermeld, media markt winkel zijn franchises. Media markt NL die de webshop beheert krijgt alle ps5 binnen en verdeeld die over de verschillende winkels. Reken er maar op dat de winkels weinig weten over de hoeveel ze krijgen. Komt wel tegen november. Het heeft weinig zin het hier iedere dag te vragen of er al duidelijkheid is als je het mij vraagt.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:49:
[...]

Het is hier al een paar keer vermeld, media markt winkel zijn franchises. Media markt NL die de webshop beheert krijgt alle ps5 binnen en verdeeld die over de verschillende winkels. Reken er maar op dat de winkels weinig weten over de hoeveel ze krijgen. Komt wel tegen november. Het heeft weinig zin het hier iedere dag te vragen of er al duidelijkheid is als je het mij vraagt.
Lijkt mij ook.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Bij hoeveel mensen is hun wehkamp order nog steeds nie geüpdate?

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-12 22:50
cold_as_ijs schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:32:
[...]

Natuurlijk, maar vraag me af hoeveel ruimte Sony de verkopers geeft. Verwacht dat ze de marges op consoles laag zullen houden en dan ruimte geven op de accessoires en games. Ik had bv de controller dock in de pre order bij MM. deze heb ik uiteindelijk gecanceld omdat ik hem 10 euro goedkoper kon vinden bij bol.com. Zelfde zie je bij de games. Geen enkele winkel verkoopt ze tegen advies prijs (ps store uitgezonderd). Zouden ze de adviesprijs verhoogd hebben om ook de retail tevreden te houden?
Ik heb in een grote bekende electronica retailer gewerkt, de hoofdproducten zijn kostendekkend, de accessoires/verlengde garanties bracht de winst. Als je in een fysieke winkel voor een tablet komt, zal men altijd beginnen over hoesjes. Van de tablet van €800 kan geen euro af, maar het hoesje van €60 kan wel voor €30 mee.

Als bol 1000 ps5’s verkoopt, zit de winst in direct of terugkerende verkopen van controllers en games.

• CharlieRay
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-12-2021
koenvd90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:54:
Bij hoeveel mensen is hun wehkamp order nog steeds nie geüpdate?
Kreeg net wel een reclame email van ze, dat is wel fijn.

• koenvd90
CharlieRay schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:09:
[...]

Kreeg net wel een reclame email van ze, dat is wel fijn.
Lol

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Iemand enig idee wanneer er weer een nieuwe batch uitkomt om te pre-ordenen?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:09
Geen idee ik ben diverse winkels langs geweest heb persoonlijk geen haast maar er zijn winkels bij die verwachtren dat de 1e drie batches gewoonweg uitverkocht zijn... over de 200 pre orders voor een Intertoys winkel bv...

Concurrent is ook aardig uitverkocht begreep ik.

• koenvd90
Xtr3me4me schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:36:
Iemand enig idee wanneer er weer een nieuwe batch uitkomt om te pre-ordenen?
De enige pre orders die zeker zijn, komen op 18 november bij coolblue en Bcc. Het is nog maar de vraag of er bij andere retailers nog batches komen.

• CharlieRay
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcdygOApVE8BykqTFmLd3u-z7o4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xCrEC7Q6qhQDCc213W0uc2wb.jpg?f=user_large

Order hersteld en status op "niet op voorraad, meer dan 5 weken" is kennelijk bevestiging van een herstelde pre-order bij Wehkamp.

• Flghter1982
CharlieRay schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:46:
[Afbeelding]

Order hersteld en status op "niet op voorraad, meer dan 5 weken" is kennelijk bevestiging van een herstelde pre-order.
en de status wordt niet geleverd zelfs levering op 12 november!! wow. oh nee. dat was wishfull thinking ;(

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik had mijnes gepre-orderded bij Top1Toys in de winkel waar ik woon. Was nr 51. Maar hoe zeer zeker ik hem op launch day krijg zal super klein zijn denk ik

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• koenvd90
CharlieRay schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:46:
[Afbeelding]

Order hersteld en status op "niet op voorraad, meer dan 5 weken" is kennelijk bevestiging van een herstelde pre-order bij Wehkamp.
Reinate klinkt spannend. Ik ga zo vragen wat ze aan heeft Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbk0aTiwXPSYwSweMFEWdEQcVO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETzwnu31WDdOsYu4PnTMbysy.jpg?f=fotoalbum_large

• CharlieRay
koenvd90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:13:
[...]

Reinate klinkt spannend. Ik ga zo vragen wat ze aan heeft [Afbeelding]
Ben benieuwd of jouw order dan nog wordt hersteld, want je zou zeggen dat dat inmiddels bij iedereen gebeurt is. Bovendien is het nu 1 per persoon, dus zouden er extra pre-orders over moeten zijn.

• koenvd90
CharlieRay schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:14:
[...]

Ben benieuwd of jouw order dan nog wordt hersteld, want je zou zeggen dat dat inmiddels bij iedereen gebeurt is. Bovendien is het nu 1 per persoon, dus zouden er extra pre-orders over moeten zijn.
Krijg zojuist te horen dat mijn order niet meer hersteld kan worden. Vraag me toch af hoe ze de volgorde hebben bepaald. Had namelijk om 9.05 mijn order binnen en heb mensen gezien die later hebben besteld die wel een correctie hebben

• k1978
  • Laatst online: 23-12 19:38
koenvd90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:16:
[...]

Krijg zojuist te horen dat mijn order niet meer hersteld kan worden. Graag je toch af hoe ze de volgorde hebben bepaald. Had namelijk om 9.05 mijn order binnen en heb mensen gezien die later hebben besteld die wel een correctie hebben
Ja dat is wel vreemd. Ik had hen 9 uur besteld en is ook weer hersteld.

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-12 14:40
koenvd90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:16:
[...]

Krijg zojuist te horen dat mijn order niet meer hersteld kan worden. Graag je toch af hoe ze de volgorde hebben bepaald. Had namelijk om 9.05 mijn order binnen en heb mensen gezien die later hebben besteld die wel een correctie hebben
Dan hebben ze zaterdag ook al teveel preorders de deur uitgedaan. Mogelijk weten ze nu hoeveel ze er gaan krijgen en val jij misschien net buiten de boot. Misschien de vraag eens stellen bij Budgetgaming, die had nauw contact over het herstellen van de preorders.

• koenvd90
pineapple23 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:20:
[...]

Dan hebben ze zaterdag ook al teveel preorders de deur uitgedaan. Mogelijk weten ze nu hoeveel ze er gaan krijgen en val jij misschien net buiten de boot. Misschien de vraag eens stellen bij Budgetgaming, die had nauw contact over het herstellen van de preorders.
Dat vermoeden heb ik ook. Volgens haar hebben ze gisteren alle laatste orders hersteld. Wel klantvriendelijk dat ze dit op chronologische volgorde hebben gedaan (sarcastisch).

Bel morgen voor de zekerheid nog wel even een keer met Wehkamp, want volgens mij is die dame vandaag op de bezem naar haar werk gegaan.

• Flghter1982
koenvd90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:22:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook. Volgens haar hebben ze gisteren alle laatste orders hersteld. Wel klantvriendelijk dat ze dit op chronologische volgorde hebben gedaan (sarcastisch).

Bel morgen voor de zekerheid nog wel even een keer met Wehkamp, want volgens mij is die dame vandaag op de bezem naar haar werk gegaan.
als je 1000x per dag dezelfde vraag krijgt spreek dan een bandje in ofzo die vooraf de info al geeft m.b.t een max order tijd op zaterdag. scheelt een hoop stress aan de telefoon voor wehkamp. aan de andere kant. dit is dan wel weer goed voor de broomstick 2000 verkoop. :9

• CharlieRay
koenvd90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:22:
[...]

Snap er niks van hoor. Ook gewoon geen algemene email naar de klanten sturen ofzo..

• koenvd90
CharlieRay schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:33:
[...]

Snap er niks van hoor. Ook gewoon geen algemene email naar de klanten sturen ofzo..
Precies dit. Wehkamp slaat volledig de plank mis. Morgen maar vragen naar een leidinggevende.

• Flghter1982
koenvd90 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:36:
[...]

Precies dit. Wehkamp slaat volledig de plank mis. Morgen maar vragen naar een leidinggevende.
ik vermoed dat je een 30 euro E-voucher gaat krijgen om de pijn te verzachten 8)7

• koenvd90
Flghter1982 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:38:
[...]

ik vermoed dat je een 30 euro E-voucher gaat krijgen om de pijn te verzachten 8)7
Die mogen ze ergens steken waar de zon niet schijnt :)

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-12 15:35
Toch vraag ik me wel af als je hoort hoeveel mensen dubbele (of zelfs meer) preorders hebben hoe moeilijk er dadelijk echt aan te komen is (of hoeveel winst erop te pakken is voor de mensen die voor de verkoop besteld hebben), als er een paar duizend op marktplaats staan dan kan ik me moeilijk voorstellen dat mensen er honderden euro's extra voor neer gaan tellen.....

• Flghter1982
LordLynx schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:41:
Toch vraag ik me wel af als je hoort hoeveel mensen dubbele (of zelfs meer) preorders hebben hoe moeilijk er dadelijk echt aan te komen is (of hoeveel winst erop te pakken is voor de mensen die voor de verkoop besteld hebben), als er een paar duizend op marktplaats staan dan kan ik me moeilijk voorstellen dat mensen er honderden euro's extra voor neer gaan tellen.....
bedenk ook dat we nog ruim 6-7 weken hebben voor launch. er zouden nog weleens een aantal extra batches kunnen komen. als dat het geval is dan denk ik eerder dat de bottleneck de levering van PostNL, DHL etc is.

op 1 dag miljoen paketjes bezorgen? daar geloof ik toch een stuk minder in :P

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-12 14:40
Ik heb zelf bij de laatste pre orders van Amazon weinig moeite gehad om er 1 te bestellen. Enige was dat ik even dit forum in de gaten moest houden. Snap dat dit niet voor iedereen zomaar kan.

• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 12:47
Flghter1982 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:44:
[...]

bedenk ook dat we nog ruim 6-7 weken hebben voor launch. er zouden nog weleens een aantal extra batches kunnen komen. als dat het geval is dan denk ik eerder dat de bottleneck de levering van PostNL, DHL etc is.

Gedeelte PS5 bestellingen (paar duizend) op de 1,5 miljoen pakketjes die per dag in Nederland bezorgd worden is echt niet significant.

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
pineapple23 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:45:
[...]

Ik heb zelf bij de laatste pre orders van Amazon weinig moeite gehad om er 1 te bestellen. Enige was dat ik even dit forum in de gaten moest houden. Snap dat dit niet voor iedereen zomaar kan.
Heb er zelf ook 1 bij mediamarkt online en 1 bij amazon.fr kunnen bemachtigen voor me zwager. Als je op het werk bent en niet vaak tussendoor even kunt kijken is het niet zo moeilijk om er 1 mis te lopen. Meeste sites heb je max 15 min de tijd om te bestellen

• Flghter1982
OinkOink schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:49:
[...]

Meeste sites heb je max 15 2 min de tijd om te bestellen
fixed it for you! :>

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:46
Worden er aankomende week weer pre-orders verwacht? Ik hoop nog (steeds) een pre-order te kunnen pakken. :)

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
Haha nou bol.com mediamarkt en amazon eerste ronde hebben wel zeker kwartier online gestaan. 2e ronde amazon ging wel wat sneller

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 18:32

cronixx

krieuw

Nou, afgelopen vrijdag ging toch al gauw richting de 10-15+ minuten hoor, per PS5 (Disc/DE) en per Amazon (.co.uk/.de/.fr/.es).

• Flghter1982
cronixx schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:54:
[...]

Nou, afgelopen vrijdag ging toch al gauw richting de 10-15+ minuten hoor, per PS5 (Disc/DE) en per Amazon (.co.uk/.de/.fr/.es).
ik had toch echt wel een andere ervaring.. toevoegen winkelmandje.. weg.. toevoegen.. weg. toevoegen. weg. toevoegen. .ja heb hem.. afrekenen.. error, product is uitverkocht.

• cronixx

cronixx

krieuw

Flghter1982 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:57:
[...]

ik had toch echt wel een andere ervaring.. toevoegen winkelmandje.. weg.. toevoegen.. weg. toevoegen. weg. toevoegen. .ja heb hem.. afrekenen.. error, product is uitverkocht.
Dat klopt opzich ook wel, maar dat was wel tijdens een periode van ongeveer 10-15 minuten, voordat alles weer helemaal op "uitverkocht" stond.

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:03
Flghter1982 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:57:
[...]

Haha ik had precies hetzelfde. Ik was zeker optijd en mensen hebben na mij nog wel een ps5 kunnen bestellen. Helaas werd het me niet gegund

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Flghter1982 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:38:
[...]

Voor bedragen vanaf €500 :P :P

Verwijderd

cronixx schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:54:
[...]

Bij Amazon.de was ik er vanaf de eerste minuut maar kreeg alleen maar errors. Bij Amazon.fr is de order gecanceld.

Verwijderd

Kan het mij ook niet voorstellen hoor. Denk dat je 600-650 er wel uit kan slepen via marktplaats. Meer zie ik niet gebeuren. Die gekken die hem voor 900/1000 erop hebben staan, zijn al helemaal niet wijs 😆

• cronixx

cronixx

krieuw

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:59:
[...]

Bij Amazon.de was ik er vanaf de eerste minuut maar kreeg alleen maar errors. Bij Amazon.fr is de order gecanceld.
Mee eens, maar errors zeggen niets over de tijdsduur dat het kon, dat was uiteindelijk 'gewoon' een capaciteitsprobleem.

Ik was ook vanaf de eerte minuut bezig op .de en bij poging 8 ofzo lukt het opeens.
Daarvoor ook talloze keren:
-kan niet in winkelwagen
-geen verkopende partijen
-kan niet afrekenen
-etc.

Verwijderd

cronixx schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:22:
[...]

Mee eens, maar errors zeggen niets over de tijdsduur dat het kon, dat was uiteindelijk 'gewoon' een capaciteitsprobleem.

Ik was ook vanaf de eerte minuut bezig op .de en bij poging 8 ofzo lukt het opeens.
Daarvoor ook talloze keren:
-kan niet in winkelwagen
-geen verkopende partijen
-kan niet afrekenen
-etc.
Yep, in Duitsland en Engeland hetzelfde probleem. In Spanje kon ik in 1x door en is mijn bestelling geplaatst. Wel levering pas 25-26 november in Nederland, maarja hij is in ieder geval binnen na contact met de klantenservice.

• cold_as_ijs
Flghter1982 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:44:
[...]

Ze willen voor eind van het jaar er 10 miljoen maken. PS4 verkocht 1 miljoen op de eerste dag.
Nou doe eens gek, stel ze hebben er 3 miljoen voor de release wereldwijd, dan krijgt Nederland er hooguit 10.000, misschien 20.000 krijgen. Het zal de 50.000 niet halen denk ik. Op basis van de bevolking aantal verwacht je 5000 units overigens, maar kan me voorstellen dat ze Europa beter bedelen Afrika.
MM heeft al 10.000 pre-orders (inclusief de winkelreserveringen). Intertoys komt daar ook wel aan.
1 miljoen, denk dat Sony blij mag zijn als ze er zoveel verkopen over de levensduur

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 13:51
cronixx schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:58:
[...]

Dat klopt opzich ook wel, maar dat was wel tijdens een periode van ongeveer 10-15 minuten, voordat alles weer helemaal op "uitverkocht" stond.
Volgens mij was vooral DE heel snel weg. Vijf minuutjes als ik het me goed herinner. Ik was een van de eersten die ''besteld'' tikte en vijf minuten later was DE uitverkocht. FR en ES hielden het iets langer vol idd. Maar alsnog erg snel.

Vind het vooral zuur voor de mensen die er gewoon weer naast grepen; ondanks dat ze er op tijd bij waren of zelfs een bestelling konden plaatsen (waarna hun account geband werd en de order dus geannuleerd bij FR).

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-12 07:05
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:00:
[...]

Kan het mij ook niet voorstellen hoor. Denk dat je 600-650 er wel uit kan slepen via marktplaats. Meer zie ik niet gebeuren. Die gekken die hem voor 900/1000 erop hebben staan, zijn al helemaal niet wijs 😆
Nee hoor heb elders op het internet bedragen gezien rond 40000+ euro of GBP
Omdat ze dat willen misbruiken om mantelzorg en hypotheek af te betalen....
Pffff

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• mindwarper
Alwayshappyz schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:37:
[...]

Volgens mij was vooral DE heel snel weg. Vijf minuutjes als ik het me goed herinner. Ik was een van de eersten die ''besteld'' tikte en vijf minuten later was DE uitverkocht. FR en ES hielden het iets langer vol idd. Maar alsnog erg snel.

Vind het vooral zuur voor de mensen die er gewoon weer naast grepen; ondanks dat ze er op tijd bij waren of zelfs een bestelling konden plaatsen (waarna hun account geband werd en de order dus geannuleerd bij FR).
Dat was dus bij mij het geval... Kreeg mandje en afrekenen niet rond... Werd telkens uit mandje gegooid...

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• CharlieRay
mindwarper schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:43:
[...]

Pffff
40.000 euro? Lol, ze gaan er 600-700 max voor krijgen.

• Flghter1982
ik heb er de aankoopsprijs voor over. dan doe ik er nog een 30 euro mm bon bij kado :P

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:26:
[...]

Yep, in Duitsland en Engeland hetzelfde probleem. In Spanje kon ik in 1x door en is mijn bestelling geplaatst. Wel levering pas 25-26 november in Nederland, maarja hij is in ieder geval binnen na contact met de klantenservice.
Hoe heb je contact opgenomen.. moet dat in het spaans? Ben nu ook wel benieuwd of alles goed is.

• Timovdr
  • Laatst online: 09-12-2020
ElMayo schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:28:
[...]

Hoe heb je contact opgenomen.. moet dat in het spaans? Ben nu ook wel benieuwd of alles goed is.
Donde esta esta la ps5?

• maurice008
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-12-2020
Vind het wel raar dat Amazon italië nog niet begonnen is met de pre orders.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-12 23:23
Komt misschien nog. De Nederlandse Amazon heeft ook nog geen extra pre-order gedaan. Hoop voor jullie dat die snel komen en misschien krijgt Duitsland nog wat extra.☺️

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 02:32

lorenzopot

fenomenaal

Ik hoop dat er ergens nog pre-orders online komen die op release day gaan bezorgen

[ Voor 3% gewijzigd door lorenzopot op 27-09-2020 18:21 ]

• cronixx

cronixx

krieuw

lorenzopot schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:21:
Ik hoop dat er ergens nog pre-orders online komen die op release day gaan bezorgen
Coolblue en BCC moeten beide nog komen.
Coolblue gooit hem 18-11 rond het middaguur open.
BCC geloof ik ook 18-11.

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-12 20:15

Byron010

Black Mirror Society.

cronixx schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:39:
[...]

BCC geloof ik ook 18-11.
Mag ik vragen hoe je dit weet?
Was namelijk al van plan om 19-11 ruim voor openingstijd bij coolblue voor de deur te staan :P Hun gaven ook al aan je als van te voren kan reserveren zodra ze online staan ben je er iedergeval zeker van, maar ze konden geen datum geven wanneer reserveren mogelijk was.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

• cronixx

cronixx

krieuw

Byron010 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:50:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit weet?
Was namelijk al van plan om 19-11 ruim voor openingstijd bij coolblue voor de deur te staan :P Hun gaven ook al aan je als van te voren kan reserveren zodra ze online staan ben je er iedergeval zeker van, maar ze konden geen datum geven wanneer reserveren mogelijk was.
Er komt bij Launch geen voorraad in de fysieke winkels, dus dat plan gaat niet door :9

Hoe weet ik dit? In geval van Coolblue, dat staat in hun eigen FAQ omtrent het kopen van de PS5:

https://www.coolblue.nl/a...cering-playstation-5.html

extra gratis quote:
Wanneer kan ik de Playstation 5 bestellen?
De PlayStation 5 zal bij Coolblue te bestellen zijn op 18 november, rond het middaguur. Wanneer je de PlayStation 5 op 18 november bestelt, wordt deze op 19 november bij jou bezorgd. Let op dat er zeer beperkte voorraad beschikbaar komt.

[ Voor 4% gewijzigd door cronixx op 27-09-2020 18:53 ]

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12 02:32

lorenzopot

fenomenaal

cronixx schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:39:
[...]

BCC geloof ik ook 18-11.
Ja ik hoop dus stiekem dat er voor die datum nog meer te bestellen gaat zijn bij bijvoorbeeld BBol _/-\o_

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-12 20:15

Byron010

Black Mirror Society.

cronixx schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:51:
[...]

Er komt bij Launch geen voorraad in de fysieke winkels, dus dat plan gaat niet door :9

Hoe weet ik dit? In geval van Coolblue, dat staat in hun eigen FAQ omtrent het kopen van de PS5:

https://www.coolblue.nl/a...cering-playstation-5.html

extra gratis quote:
Wanneer kan ik de Playstation 5 bestellen?
De PlayStation 5 zal bij Coolblue te bestellen zijn op 18 november, rond het middaguur. Wanneer je de PlayStation 5 op 18 november bestelt, wordt deze op 19 november bij jou bezorgd. Let op dat er zeer beperkte voorraad beschikbaar komt.
Dan zullen hun de release plannen wel geweizigd hebben :P gezien mij verteld was dat ze ze wel in de fysieke winkel zouden krijgen. (Rotterdam btw)

Even een herrinnering in mn agenda zetten voor 18 november dus :)

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

• cronixx

cronixx

krieuw

lorenzopot schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:56:
[...]

Ja ik hoop dus stiekem dat er voor die datum nog meer te bestellen gaat zijn bij bijvoorbeeld BBol _/-\o_
Ja, dat hoop ik ook.
Wat ik wel frappant vind is dat de officiële PlaystationNL de tweet van de officiële Playstation m.b.t. extra voorraad wel had geretweet.

Je zou toch denken dat ze dat niet doen als het niet ook op de Nederlandse markt sloeg.

Echter kan ik de retweet nu niet meer vinden..... ;(

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 16:46
CharlieRay schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:47:
[...]

40.000 euro? Lol, ze gaan er 600-700 max voor krijgen.
Hahaha 40k wat een giller, dan mogen ze mijne hebben.

Complete onzin natuurlijk.

psn: HertogJack

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-12 20:46
mindwarper schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:43:
[...]

Pffff
En denk je dat er ook maar 1 iemand dat gaat aftikken? Daar haal je 80 PS5's van voor de normale prijs.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-12 23:23
Ik zie op marktplaats bieden ze ook 999.99999 gewoon om de verkoper dwarsbomen.😂😂😂

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:03
Ben benieuwd naar BCC aangezien zij leverancier zijn van wehkamp (elektronica etc)

• cronixx

cronixx

krieuw

038Zwolle schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:40:
Ben benieuwd naar BCC aangezien zij leverancier zijn van wehkamp (elektronica etc)
Ja dat las ik een aantal reacties terug ook al eens, maar dat is dan best vreemd toch? Omdat Wehkamp wel al een pre-order ronde (en nog 2, en een fix :o) heeft gehad.

Edit: en omdat BCC zegt nog geen aantallen te weten.

[ Voor 7% gewijzigd door cronixx op 27-09-2020 21:59 ]

• mindwarper
ZXRY schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:30:
[...]

En denk je dat er ook maar 1 iemand dat gaat aftikken? Daar haal je 80 PS5's van voor de normale prijs.
Het was ook maar aan te geven om te laten zien hoe absurd het wel niet kan zijn...
volgens mij zijn die items met die prijs ook niet meer zichtbaar op eBay :P - gefilterd op EU alleen natuurlijk

EDIT: dus wel :)
https://www.ebay.nl/itm/S...536669:g:JLIAAOSwFK1fbtFI

[ Voor 20% gewijzigd door mindwarper op 27-09-2020 22:03 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLA5_wO9sTp4Gy4T262aCAXYpyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9eafsyEC4pGY3dh4WT3NvpSP.png?f=fotoalbum_large

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 14:03

BaRF

bijna kerst

bah vieze rotzakken met hun nepreviews op intertoys :(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
Raar hoor dat Nederland helemaal geen 2de levering kreeg. Helemaal niks. Complete radiostilte. Vandaag ook helemaal niks :( niks happy hunting.. want er valt niks te hunten...

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-12 13:08
BaRF schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:32:
bah vieze rotzakken met hun nepreviews op intertoys :(
inderdaad

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

• King Dingeling
Finalchaos schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:37:
Raar hoor dat Nederland helemaal geen 2de levering kreeg. Helemaal niks. Complete radiostilte. Vandaag ook helemaal niks :( niks happy hunting.. want er valt niks te hunten...
Rustig afwachten.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:07

OzzieMann

PSN: OzzieMann

https://untappd.com/user/OzzBier

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kleine markt, dus niet heel raar denk ik.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Tja, velen hier zijn dol op Sony, maar Sony niet op ons..

Lijkt wel een mislukte relatie, liefde komt van een kant.. En maar hoop blijven houden..

• kevineuro
  • Laatst online: 18-06-2022
Segafreak83 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:40:
[...]

Tja, velen hier zijn dol op Sony, maar Sony niet op ons..

Lijkt wel een mislukte relatie, liefde komt van een kant.. En maar hoop blijven houden..
is gewoon een kleine markt. we houden hier van sony maar als je de cijfers vergelijkt met de grotere landen als frankrijk, duitsland spanje etc. ben ik er zeker van dat ze daar veel meer geld op verdienen.

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-12 10:16
kevineuro schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:43:
[...]

is gewoon een kleine markt. we houden hier van sony maar als je de cijfers vergelijkt met de grotere landen als frankrijk, duitsland spanje etc. ben ik er zeker van dat ze daar veel meer geld op verdienen.
Het gaat normaal gesproken niet alleen om de afzet. Ook om percentages, en daar is veel winst te behalen in Nederland t.o.v. de Xbox.

Over 2 jaar hebben we er allemaal 1 hoor ;-)

• kevineuro
  • Laatst online: 18-06-2022
Boterham71 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:45:
[...]

Het gaat normaal gesproken niet alleen om de afzet. Ook om percentages, en daar is veel winst te behalen in Nederland t.o.v. de Xbox.

Over 2 jaar hebben we er allemaal 1 hoor ;-)
Heb je gelijk in, echter denk ik dat Sony net als microsoft gewoon productie problemen heeft (ook al geven ze het beide niet toe, het wordt nu overduidelijk), en dan is het een kwestie van 'waar sturen we de kleine aantal playstations die we hebben naartoe'

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
bram1984 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:20:
[...]

Kleine markt, dus niet heel raar denk ik.
Misschien wel een kleine markt, maar ik denk dat als je kijkt per de hoeveelheid inwoners die we hebben, wij misschien wel een van de landen zijn die de meeste PS5s kopen per hoeveelheid inwoners (met Japan waarschijnlijk op nummer 1). In grotere landen waar de markt groter is kopen ze procentueel gezien veel minder van dit soort luxe hardware volgens mij, maar kan me ook vergissen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 28-09-2020 09:48 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kalder schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:46:
[...]

Misschien wel een kleine markt, maar ik denk dat als je kijkt per de hoeveelheid inwoners die we hebben, wij misschien wel een van de landen zijn die de meeste PS5s kopen per hoeveelheid inwoners (met Japan waarschijnlijk op nummer 1). In grotere landen waar de markt groter is kopen ze procentueel gezien veel minder van dit soort luxe hardware volgens mij, maar kan me ook vergissen.
Dan nog stelt het qua aantal en dus markt/omzet vrij weinig voor. De grotere EU landen zijn gewoon een stuk interessanter. Als je op Texel 100 mensen hebt wonen waarvan er 90 geïnteresseerd zijn in de PS5 en op het vaste land wonen er 1000 waarvan er 500 geïnteresseerd zijn, dan pomp je liever wat extra units in het vaste land.

• Flghter1982
bcc website plat?

• Boterham71
bram1984 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:10:
[...]

Dan nog stelt het qua aantal en dus markt/omzet vrij weinig voor. De grotere EU landen zijn gewoon een stuk interessanter. Als je op Texel 100 mensen hebt wonen waarvan er 90 geïnteresseerd zijn in de PS5 en op het vaste land wonen er 1000 waarvan er 500 geïnteresseerd zijn, dan pomp je liever wat extra units in het vaste land.
Wat een kromme vergelijking. Ze raken sowieso alle PS5's kwijt, dus marktaandeel is veel belangrijker nu dan totale omzet. Maar goed, feit is dat we weinig ps5's hebben hier.

• Boterham71

• Schasbeele
  • Laatst online: 12-03 20:44
Het hele "Gaming" gedeelte van de website, bijzonder genoeg.

• Boterham71
Schasbeele schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:17:
[...]

Het hele "Gaming" gedeelte van de website, bijzonder genoeg.
F5!!!!! >:)

Edit: helaas nog steeds niet te bestellen, site online.

[ Voor 12% gewijzigd door Boterham71 op 28-09-2020 10:18 ]

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:45
Het is maandag. Nieuwe week, nieuwe kansen!

wijze woorden

• King Dingeling
Boterham71 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:17:
[...]

F5!!!!! >:)

Edit: helaas nog steeds niet te bestellen, site online.
Site is gedeeltelijk online.

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-12 09:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lh7Mk_KjwMPQ3V-NZ8w_psnP_gI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ntiTQODXkMnSNBfVggQOcmgx.png?f=user_large

• Flghter1982
mischien doen ze perongeluk nog een weh-kampje ;)

• Timovdr
  • Laatst online: 09-12-2020
Als je naar ps5 zoekt op bcc staat er pagina niet beschikbaar

• cold_as_ijs
dus BCC site heeft last van een DDOS omdat een meute ongeduldige PS5 fans alleen maar zit te F5'en _O-

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
cold_as_ijs schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:30:
dus BCC site heeft last van een DDOS omdat een meute ongeduldige PS5 fans alleen maar zit te F5'en _O-
Dat zal ze leren.. verkopen die shit zullen ze.

• dez1983
  • Laatst online: 08-12 22:20
Zouden dat niet gewoon bedrijven zijn die normaal concert tickets etc opkopen?

Die hebben nu niks te doen :D

• Schasbeele
  • Laatst online: 12-03 20:44
Moeten ze maar niks aanpassen op de website _O-
Pagina: 1 ... 35 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord