• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:05
Brammerx schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:23:
[...]

Hoi daar ben ik weer. Je had m'n post gister gemist denk ik, maar mijne is gisteravond binnengekomen.
Nice man! Veel speel plezier!! :*) :*)

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12 23:10

JoeBlack2k

I Love Hilary

GeertMuuz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:23:
Iemand al weer wat van cyberport gehoord of niet?

ik kreeg dit als reactie: "Ja, du kannst die Bestellung immer noch stornieren. Durch die Stornierungen von Bestellungen anderer Kunden erhöht sich selbstverständlich die Chance auf eine PS5, allerdings ist diese dennoch besonders hoch. Viele Grüße, Manuel"
Het enig wat ik hieruit kan opmaken is dat Manuel het bericht heeft geschreven

Hilary Duff 4-Life

• HeRSteiN
[...]

Hoi daar ben ik weer. Je had m'n post gister gemist denk ik, maar mijne is gisteravond binnengekomen.
Nice man! Ging lekker snel toch plots :*) :*)

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-12 13:45
JoeBlack2k schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:25:
[...]

Korte versie; Je kunt je bestelling nog steeds annuleren, maar als anderen dat doen maak je natuurlijk wel eerder kans op een PS5 bla bla. Kusjes Manuel

• GeertMuuz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-06-2024
JoeBlack2k schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:25:
[...]

hier de vertaling "Ja, je kunt de bestelling nog annuleren. Annulering van bestellingen van andere klanten vergroot natuurlijk de kans op een PS5, maar is toch bijzonder groot. Veel groeten, Manuel "

• HeRSteiN
[...]

Van welke warehouse kwam de jouwe?

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:43
Voor iedereen die nog een PS5 probeert te bemachtigen, nodigen @CyberDonky en ik jullie uit voor de volgende telegram groep:

https://t.me/joinchat/E2sEA0u_jlhMIv-dhHL11g

In deze groep hebben wij een bot die de voorraad van de verschillende webshops in de gaten houdt. Verder mogen er in deze groep alleen links geplaatst worden naar waar je een PS5 kan kopen. Via deze groep hebben velen al een PS5 weten te bemachtigen laatste dagen via Amazon en Bol.com.

Voor de Slowchat is er de volgende groep:

https://t.me/joinchat/E2sEA1kbp2e5Ix2KEhlEIw

Succes met de hunt!

• Talkan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08 06:22
Wiz_Kid schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:49:
Voor iedereen die nog een PS5 probeert te bemachtigen, nodigen @CyberDonky en ik jullie uit voor de volgende telegram groep:

In deze groep hebben wij een bot die de voorraad van de verschillende webshops in de gaten houdt. Verder mogen er in deze groep alleen links geplaatst worden naar waar je een PS5 kan kopen. Via deze groep hebben velen al een PS5 weten te bemachtigen laatste dagen via Amazon en Bol.com.

Succes met de hunt!
Nog niet genoeg donaties binnen gehad?

• Wiz_Kid
Talkan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:53:
[...]

Gaat helemaal niet om donaties groep is gewoon open :)

• Vizjee
  • Laatst online: 15-12 13:18
Vizjee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:06:
[...]

Update: Amazon.de bericht, ik mag m terugsturen en ik krijg een refund (20 euro door de plee, want verzendkosten om de PS5 in huis te krijgen wel gewoon betaald :) ). Op een reservelijst komen is niet mogelijk. Lijkt er dus op dat ik back in business ben voor een nieuwe PS5.

Ik probeer om 09:30 nog wel even Playstation Support te bellen, maar zij kunnen ook niet veel voor mij doen ben ik bang. Zou ook sowieso terugsturen betekenen.. maar of ze m gaan repareren is een tweede.

Spel is overigens wel handmatig uit de PS5 gehaald ;)

Maar goed, er zijn ergere dingen in het leven.
Update: Aardig geholpen, klinkt als SSD probleem. Hardware afdeling van PS Nederland gaat er naar kijken. Waarschijnlijk binnen 48 uur opsturen, kosteloos laten repareren en terugkrijgen. Dit alles binnen max. 2 weken. Als het niet lukt kan ik m altijd nog retourneren naar Amazon en mn geld terugkrijgen. Heb al een pakbon.

Spannend weer..

In de tussentijd gewoon weer distill laten lopen :X

• paulvitesse
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11 18:21

Succes met de hunt!
Aanrader! Hiermee een PS5 weten te bemachtigen _/-\o_

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12 07:37
Talkan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:53:
[...]

Daar hebben ze nooit om gevraagd, was meer het aandringen van diverse leden die dankzij hun een PS5 hebben bemachtigd. En geen verplichting.

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-12 20:18
paulvitesse schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:55:
[...]

Aanrader! Hiermee een PS5 weten te bemachtigen _/-\o_
Snap niet wat mensen hier dan nog doen als ze al voorzien zijn...
Scheelt hoop geneuzel kunnen we gewoon echt in de gaten houden wanneer er voorraad komt :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12 16:09
Wiz_Kid schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:54:
[...]

Gaat helemaal niet om donaties groep is gewoon open :)
Ja het doneren is "vrijwillig" ;) maar gezien er 2K man in die chat zit is promoten niet nodig lijkt me, donaties stromen toch wel binnen. Dus inderdaad zoals Talkan zei, nog niet genoeg donaties gehad?

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-12 16:14
jimmy87 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:57:
[...]

Ja het doneren is "vrijwillig" ;) maar gezien er 2K man in die chat zit is promoten niet nodig lijkt me, donaties stromen toch wel binnen. Dus inderdaad zoals Talkan zei, nog niet genoeg donaties gehad?
He wat zuur weer... Deze mensen bieden gratis een dienst aan en sommige willen hier een donatie voor doen. Nou en? Al worden ze er miljonair mee...

• flab007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
DonSleutel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:17:
[...]

Same here. Wil per sé de Disk zodat ik ook nog wat heb aan m'n ps4 spellen. Kan wel even duren voordat die weer online komen ben ik bang.
Heheh. En ik heb precies t tegenovergestelde. Heb op de PS4pro alles al digitaal dus dacht met de PS5 100€ te kunnen besparen. Maar t lijkt dat de DE nog lastiger te pakken te krijgen is. We gaan t wel zien.

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:35
Om even mijn verhaal af te maken, gisteravond is mijn PS5 van Amazon.de geleverd!
Besteld op 19-11, geschatte leverdatum was 23-11 en is dus 24-11 afgeleverd.

De rest nog succes met het verkrijgen van hun PS5!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:39

Succes met de hunt!
Kicken jullie inmiddels al mensen direct of wordt er nog steeds eindeloos gewaarschuwd? :+ Verder goed bezig hoor.

• paulvitesse
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11 18:21
Nick25 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:56:
[...]

Snap niet wat mensen hier dan nog doen als ze al voorzien zijn...
Scheelt hoop geneuzel kunnen we gewoon echt in de gaten houden wanneer er voorraad komt :)
Ik bedoelde eigenlijk te bestellen. Hij is nog niet binnen. En aangezien dit topic ook over levertijden gaat ben ik hier nog even. Daarna zal ik jullie verlaten en gaan gamen :)

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Cordon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:35:
[...]

Hahah, wou hier net op reageren. De meeste lijsten zijn langer geworden, behalve die van Eindhoven. :P

[Afbeelding]

Bijna 7 miljoen eurotjes aan nog niet geleverde PS5'jes :P
Met z'n alle naar Bergen op Zoom

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Wiz_Kid
jimmy87 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:57:
[...]

Donaties worden niet in de groep gedaan met bot, maar in slowchat. Er zijn genoeg mensen die hier blij mee zijn, als jij er niet blij mee bent negeer je het en ga je door.
NotSoSteady schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:02:
[...]

Kicken jullie inmiddels al mensen direct of wordt er nog steeds eindeloos gewaarschuwd? :+ Verder goed hoor.
We kicken nu mensen direct, geen waarschuwing meer. Met zoveel mensen is het niet te doen om waarschuwingen te gaan geven.

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12 14:00

ap3nr0ts

hoi

EQJim schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:58:
[...]

He wat zuur weer... Deze mensen bieden gratis een dienst aan en sommige willen hier een donatie voor doen. Nou en? Al worden ze er miljonair mee...
Ik vind het ook wel raar hoor. Waarschijnlijk gebruiken @Wiz_Kid en de rest van de admins daar de bot ook om zelf meer PS5's te harken. Hun goed recht. Ze bouwen die tool, en moeten lekker zelf weten wat ze doen.

Maar het riekt er nu wel naar dat ze op zoek zijn naar meer donaties. Die groep zit al overvol, dus mensen weten het heus wel te vinden, en toch wordt er in die slowchat steeds subtiel naar doneren verwezen. Ben er inmiddels uit, maar dat viel me op. Mijn vermoeden: het is een goed verdienmodel, en ik vind dat helemaal prima, maar zou hier niet gepromote hoeven worden.

(Sorry als het te ver van het topic wijkt. Dan word ik vast verwijderd. Maar liever die rare reclame van net, haha.)

• Nick25
  • Laatst online: 15-12 20:18
paulvitesse schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:03:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk te bestellen. Hij is nog niet binnen. En aangezien dit topic ook over levertijden gaat ben ik hier nog even. Daarna zal ik jullie verlaten en gaan gamen :)
Oh was geen persoonlijke aanval hoor :) maar sommige moeten we nog 10 x horen dat zei hem toen binnen hebben gehad..

Lucky you!

Enjoy alvast :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• frituurvetpet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 10:44
CyberDonky schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:02:
[Afbeelding]

Vanuit Amazon.fr gaat het supersnel! Volgende dag verzonden en nu inmiddels al in Nederland. Ben heel erg benieuwd!
Volgende dag? Is dit een 23/11 bestelling? :o

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
CyberDonky schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:02:
[Afbeelding]

Vanuit Amazon.fr gaat het supersnel! Volgende dag verzonden en nu inmiddels al in Nederland. Ben heel erg benieuwd!
Klopt, dit was bij mij ook het geval. Ook met UPS.
Enjoy!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-12 16:16
frituurvetpet schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:38:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar + het tijdstip van de Amazon bevestigingsmail. Die van mij kwam om 16:45, nog steeds 18/19-dec zichtbaar als bezorgmoment. (Standard Edition)

• frituurvetpet
Smits360 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:42:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar + het tijdstip van de Amazon bevestigingsmail. Die van mij kwam om 16:45, nog steeds 18/19-dec zichtbaar als bezorgmoment.
Bevestigingsmail van 16.43, ook nog steeds 18/19 dec. De standaard editie overigens, misschien heeft hij de DE?

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:41
Smits360 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:42:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar + het tijdstip van de Amazon bevestigingsmail. Die van mij kwam om 16:45, nog steeds 18/19-dec zichtbaar als bezorgmoment.
Waarom ben je daar benieuwd naar? Je begrijpt dat het tijdstip van de e-mail ook gekoppeld is aan het functioneren van de mailserver?

Er zijn maar twee factoren die invloed hebben op wie als eerst aan de beurt komt:

1. het moment van bestellen (je order nummer wordt al bepaald VOOR afrekenen, tijdens het reserveren!)
2. het moment van betalen (en de daadwerkelijke verwerking daarvan)

Ik blijf mij verbazen hoe mensen in dit topic keer op keer zich verbazen hoe iemand anders eerder geleverd krijgt terwijl zijn bevestigings email wel een hele minuut later was!111!1!!! :+

[ Voor 4% gewijzigd door MGSNK op 25-11-2020 10:47 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Brammerx
  • Laatst online: 15-04-2021
HeRSteiN schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:31:
[...]

Van welke warehouse kwam de jouwe?
Dormagen, Cologne DE staat er op amazon

• XXOODD
  • Laatst online: 16:11
frituurvetpet schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:44:
[...]

Bevestigingsmail van 16.43, ook nog steeds 18/19 dec. De standaard editie overigens, misschien heeft hij de DE?
Ik heb mijn mail om 16.41 gekregen, staat tussen 28-11 en 01-12, maar verder nog geen enkele beweging. Ook de standaard editie. Ben benieuwd hoe dit werkt.

• Smits360
  • Laatst online: 15-12 16:16
MGSNK schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:46:
[...]

Waarom ben je daar benieuwd naar? Je begrijpt dat het tijdstip van de e-mail ook gekoppeld is aan het functioneren van de mailserver?

Er zijn maar twee factoren die invloed hebben op wie als eerst aan de beurt komt:

1. het moment van bestellen
2. het moment van betalen (en de daadwerkelijke verwerking daarvan)

Ik blijf mij verbazen hoe mensen in dit topic keer op keer zich verbazen hoe iemand anders eerder geleverd krijgt terwijl zijn bevestigings email wel een hele minuut later was!111!1!!! :+
Natuurlijk begrijp ik dat. En het zegt misschien niet ALLES, maar wel IETS. Ik weet namelijk zelf dat ik de mail 1-2 minuten na mijn daadwerkelijke betaling kreeg. Dus als de mail van diegene die hem al wel geleverd kreeg bijv. 5-10 minuten later kreeg, is de kans reeel dat diegene later bestelde. Vertragingen van enkele volle minuten in mailservers lijkt me daarbij meer theoretisch dan realistisch. En ik denk dat de meesten het hele proces toch echt in max 2 minuten hebben doorlopen, dus een paar minuten verschil zegt imo wel iets.

Hey en los daarvan: laat ons toch lekker nerden man. Allemaal voorpret.

[ Voor 5% gewijzigd door Smits360 op 25-11-2020 10:53 ]

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-12 00:32

CyberDonky

DealBytes

frituurvetpet schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:38:
[...]

Yes, dat klopt! 🙈

• frituurvetpet
Ik had mij er al helemaal bij neergelegd, een PS5 in 2021. En nu lijkt 18/19 december ineens een onoverbrugbare termijn |:(

Hyping is real :D

• Mayckel
  • Laatst online: 01-12-2020
frituurvetpet schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:44:
[...]

Ik had zelfs al een bevestigingsmail om 16.42 van Amazon FR, en bij mij staat de levering pas op 29/12 voor mijn SE 😂

• frituurvetpet
Mayckel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:59:
[...]

Ik had zelfs al een bevestigingsmail om 16.42 van Amazon FR, en bij mij staat de levering pas op 29/12 voor mijn SE 😂
Ik heb 1 minuut verspild om te kijken of de prijs wel 499e was, aangezien op Amazon.de vlak ervoor twee exemplaren voor 1299 werden aangeboden. Zit je dan, met je one-click buy :o

• Potrykus
  • Laatst online: 26-06-2021
Zou er op dit moment zelfs tevreden mee zijn als ik een console in januari krijg; mits ik maar een vaste datum heb om naar uit te kijken.

• XXOODD
  • Laatst online: 16:11
Maar had jij een standaardlevering of snel?

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:57
Het zou mooi zijn als Gamemania ook een inzicht gaven in de bestel lijsten.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47
Hoe is het afgelopen met de mensen die gisteren bij Bruno gekocht hebben via Bol.com?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• GG85
  • Laatst online: 20:46

GG85

.......

Wiz_Kid schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:04:
[...]

Donaties worden niet in de groep gedaan met bot, maar in slowchat. Er zijn genoeg mensen die hier blij mee zijn, als jij er niet blij mee bent negeer je het en ga je door.

[...]

We kicken nu mensen direct, geen waarschuwing meer. Met zoveel mensen is het niet te doen om waarschuwingen te gaan geven.
Heel goed, je snapt ook niet dat er lui zijn die tegen 2000 man "Hoi" gaan zeggen.
En als er eentje /help of iets anders typed wat er uitziet als een "HaXX0r commando" (want dat denken die lui volgens mij dat het is) dan gaan er gelijk 50man hetzelfde doen.

• IMarks
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:29
GG85 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:14:
[...]

Heel goed, je snapt ook niet dat er lui zijn die tegen 2000 man "Hoi" gaan zeggen.
En als er eentje /help of iets anders typed wat er uitziet als een "HaXX0r commando" (want dat denken die lui volgens mij dat het is) dan gaan er gelijk 50man hetzelfde doen.
Die / berichten worden automatisch geplaatst als je er op tikt. lijkt me dus een makkelijke valkuil.

• GG85
  • Laatst online: 20:46

GG85

.......

IMarks schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:16:
[...]

Die / berichten worden automatisch geplaatst als je er op tikt. lijkt me dus een makkelijke valkuil.
Ik zit bij elke Telegram gelijk in de alert modus dus wat mij betreft bannen die lui.

• IMarks
GG85 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:17:
[...]

Ik zit bij elke Telegram gelijk in de alert modus dus wat mij betreft bannen die lui.
De gene die het start zeker mee eens, maar als alleen al aan tikken er voor zorgt dat je er aan mee doet, twijfelachtig of je die dan direct moet bannen. een long press op het bericht triggered het ook al, dus een fout is dan snel gemaakt. het is niet dat die mensen bewust een bericht wilde plaatsen.

• kebabhalfpikant
  • Laatst online: 19-09-2024
Heb je al T&T gekregen van bpost?

• kebabhalfpikant
StevenFM schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:02:
[...]

Mijn leverdatum van amazon.fr is 28 november en heb zonet dispatchbevestiging gekregen. Via chronopost.
Heb net ook verzendbevestiging gekregen, via bpost

• Thms1984
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
(bericht niet meer van toepassing)

[ Voor 89% gewijzigd door Thms1984 op 25-11-2020 11:38 ]

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12 17:15
Iemand die deze headset heeft heb nu de Sony playstation headset voor de 5 maar die bevalt toch niet zo super https://steelseries.com/g...ets/arctis-7p?color=white

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12 17:15
Thanks haha 😁

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:19

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
.

[ Voor 98% gewijzigd door monaldo op 25-11-2020 11:59 ]

• IMarks
monaldo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:52:
Ok lekker dan, posts worden opeens zomaar uit dit forum verwijderd...
Ging over de site ... wat dus niet pover lijkt te zijn.
Omdat het duidelijk scam is. de persoon die het plaatst is ook pas net actief. het wordt met een reden verwijderd en jij plaatst de site naam gewoon lekker nog een keer 8)7

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
IMarks schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:53:
[...]

Omdat het duidelijk scam is. de persoon die het plaatst is ook pas net actief. het wordt met een reden verwijderd en jij plaatst de site naam gewoon lekker nog een keer 8)7
Ok sorry dacht ik vermeld juist dat het scam is voordat men er iets mee gaat doen. Zal het verwijderen.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
monaldo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:52:
Ok lekker dan, posts worden opeens zomaar uit dit forum verwijderd...
Als sites zo duidelijk een scam zijn worden ze weggehaald ja :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Nitwitt1991
  • Laatst online: 17-05-2022
https://man-man.nl/playstation-5-niet-leverbaar/

Als dit zo is. Happy hunting komende maanden....

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 08:18

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:47
Lekkere betrouwbare site ook.

• DonSleutel
  • Laatst online: 10-03-2022
Zullen vast nog wel verkopers zijn die niet alles in de pr-order gegooid hebben. (hoop ik)

• Misiek
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Deze site geeft naar mijn mening niet de impressie van een hoog staaltje journalistiek.... Sterker nog, in de titel staat direct al een spelfout.

• Potrykus
  • Laatst online: 26-06-2021
Blijf het een raar verhaal vinden; er zijn nu toch gewoon partijen opgekocht die stuk voor stuk vrij gegeven gaan worden tot de nieuwe hoofdpartij beschikbaar is? Het artikel doet doen blijken alsof er nu maanden lang geen enkele PS5 meer te koop kom te staan.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12 20:19
Ik mag toch ook hopen dat de productie gewoon doorgaat en met enige regelmaat de fabriek verlaat opweg naar de resellers.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Baxman
  • Laatst online: 04-06 12:17
Zijn er mensen die al meer hebben gehoord over pre-orders van de Mediamarkt in de winkel zelf? Gisteren was er iemand die van Eindhoven Centrum heeft gehoord dat PS5 volgende week opgehaald kan worden.

• Misiek

Misiek

Baxman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:17:
Zijn er mensen die al meer hebben gehoord over pre-orders van de Mediamarkt in de winkel zelf? Gisteren was er iemand die van Eindhoven Centrum heeft gehoord dat PS5 volgende week opgehaald kan worden.
Er zijn geruchten dat er volgende week een levering is bij diverse winkels. Waar, wanneer en hoeveel is niet bekend. Denk erom, het gaat hier om geruchten.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:20
Als dit klopt, ik heb al meerdere dingen gelezen de laatste dagen, maar de rode draad is wel dat de productie en daarmee ook het aanbod lijkt te stageneren door beperkingen de logistieke keten of de productie keten van leveranciers.

Wat ik niet begrijp is waarom beide partijen zo nodig die eerste batch nu moesten wegzetten voor de feestdagen, terwijl ze in de aanloop naar de release de problemen met de aanvoer al gezien moeten hebben. Als je nu niet meer kan leveren, dan sla je de plank toch volledig mis? Je hebt dan x-miljoen units geleverd voor de feestdagen en kan tijdens de feestdagen niet meer leveren. Dus in die zin kan ik me niet voorstellen dat alle voorraad weg is, en er niet nog een feestdagen batch aankomt.

Ik denk dat het artikel zich vooral richt op de situatie waar Microsoft en Sony zich nu in bevinden, ze zijn nu gewoon niet in staat voldoende te produceren en daarmee voldoende voorraad op te bouwen.

Ik stel me altijd voor dat er in zo'n fabriek van die mannetjes/robots staan en ze op de pallets zetten: waarbij er ook een pallet is voor de "voorraad" dan creëer je kunstmatige schaarste, maar heb je wel in de hand hoeveel er beschikbaar komt in een gebied. (2 voor Europa, 3 voor Noord-Amerika, 1 voor Oceanië, 1 voor de voorraad, 1 voor mezelf op marktplaats :+ )

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-12 19:36
TIGER1125 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:22:
[...]

Als dit klopt, ik heb al meerdere dingen gelezen de laatste dagen, maar de rode draad is wel dat de productie en daarmee ook het aanbod lijkt te stageneren door beperkingen de logistieke keten of de productie keten van leveranciers.

Wat ik niet begrijp is waarom beide partijen zo nodig die eerste batch nu moesten wegzetten voor de feestdagen, terwijl ze in de aanloop naar de release de problemen met de aanvoer al gezien moeten hebben. Als je nu niet meer kan leveren, dan sla je de plank toch volledig mis? Je hebt dan x-miljoen units geleverd voor de feestdagen en kan tijdens de feestdagen niet meer leveren. Dus in die zin kan ik me niet voorstellen dat alle voorraad weg is, en er niet nog een feestdagen batch aankomt.

Ik denk dat het artikel zich vooral richt op de situatie waar Microsoft en Sony zich nu in bevinden, ze zijn nu gewoon in staat voldoende te produceren en daarmee voldoende voorraad op te bouwen.

Ik stel me altijd voor dat er in zo'n fabriek van die mannetjes/robots staan en ze op de pallets zetten: waarbij er ook een pallet is voor de "voorraad" dan creëer je kunstmatige schaarste, maar heb je wel in de hand hoeveel er beschikbaar komt in een gebied. (2 voor Europa, 3 voor Noord-Amerika, 1 voor Oceanië, 1 voor de voorraad, 1 voor mezelf op marktplaats :+ )
Dit artikel is gewoon klakkeloos overgenomen van vage engelstalige website en vertaald naar het Nederlands. Denk maar niet dat dit soort sites echt in contact zijn met de ceo van Sony.

Hetzelfde met het plee papier eerder dit jaar. 1 website roept de schaarste uit en voor je get weet staan we met zn alle plee papier te kopen.

Vervolgens blijkt er toch genoeg plee papier te ziin.

Uiteraard zijn er niet zoveel ps5's als plee papier (helaas) maar dat er geen voorraden meer onderweg zijn is volgens mij wel bullshit.

Enfin, de tijd zal het ons leren.

• Baska88
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-12 20:08
JDdeV1992 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:33:
[...]

Dit artikel is gewoon klakkeloos overgenomen van vage engelstalige website en vertaald naar het Nederlands. Denk maar niet dat dit soort sites echt in contact zijn met de ceo van Sony.

Hetzelfde met het plee papier eerder dit jaar. 1 website roept de schaarste uit en voor je get weet staan we met zn alle plee papier te kopen.

Vervolgens blijkt er toch genoeg plee papier te ziin.

Uiteraard zijn er niet zoveel ps5's als plee papier (helaas) maar dat er geen voorraden meer onderweg zijn is volgens mij wel bullshit.

Enfin, de tijd zal het ons leren.
Inderdaad volkomen nonsense deze site. Neemt niet weg dat het op dit moment heel lastig is om zeecontainers te vinden voor vervoer en Sony echt niet alles per vliegtuig kan blijven doen. Dus ze zullen heus niet op zijn, maar er zullen ook niet ineens grote aantallen aankomen en de markt overspoelen...

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 13:43
Mocht iemand 'm gemist hebben, ik heb ook een stock checker bot gemaakt: https://t.me/joinchat/AAAAAEb82Zh6V01uTTvSUA

Werkt voor Wehkamp.nl, Bol.com, BCC.nl, Coolblue.nl & MediaMarkt.nl en maakt uitsluitend gebruik van API's om super snel te zijn :) Iedereen is welkom en er zal NOOIT om donaties gevraagd worden.

[ Voor 11% gewijzigd door MelvinW op 25-11-2020 12:49 ]

• Jefson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-01 10:29
MelvinW schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:46:
Mocht iemand 'm gemist hebben, ik heb ook een stock checker bot gemaakt: https://t.me/joinchat/AAAAAEb82Zh6V01uTTvSUA

Werkt voor Wehkamp.nl, Bol.com, BCC.nl, Coolblue.nl & MediaMarkt.nl en maakt uitsluitend gebruik van API's om super snel te zijn :)
Thanks! Wanneer wordt Amazon toegevoegd?

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54
SayShi schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:18:
[...]

Hoe grappig ik het ook zou vinden om jou gelijk te willen geven, helaas is het niet zo hahaha
Hoe staat het met je Bol bestelling van Bruno's shop? Al een track en trace ontvangen?

---
Ben na het BOL drama erg positief verrast over amazon.fr, disc versie is al onderweg en wordt volgens planning morgenochtend al geleverd!

• MelvinW
Jefson schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:49:
[...]

Thanks! Wanneer wordt Amazon toegevoegd?
Het probleem met Amazon is dat er regelmatig advertenties van 3rd party's voorbij komen. Ik ben aan het kijken of ik dat kan filteren. Dat zijn namelijk anders zinloze notificaties.

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:33
MelvinW schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:50:
[...]

Het probleem met Amazon is dat er regelmatig advertenties van 3rd party's voorbij komen. Ik ben aan het kijken of ik dat kan filteren. Dat zijn namelijk anders zinloze notificaties.
Filter op bedrag?

• Pieter_VO
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-01-2023
kebabhalfpikant schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:20:
[...]

Heb je al T&T gekregen van bpost?
Heb een T&T gekregen van BPost sinds hij al verzonden was.
Bij BPost niet te vinden helaas, tot vanochtend.
Nu zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQkG4NEucUUR46McDaEg6rTHqGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jgn0z3mpEqNdYx9zkvUxf8pb.png?f=fotoalbum_large

• MelvinW
Ik filter liever op seller :P Dan voorkom je ook scam accounts die wel voor normale prijs aanbieden. Komt goed :)

• Darklight_93
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-12-2020
EvolutionX schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:50:
[...]

Hoe staat het met je Bol bestelling van Bruno's shop? Al een track en trace ontvangen?

---
Ben na het BOL drama erg positief verrast over amazon.fr, disc versie is al onderweg en wordt volgens planning morgenochtend al geleverd!
Mijn disk versie wordt tussen 18 en 19 december geleverd... Email van bestelling ontvangt om :44

• Elnino90
  • Laatst online: 03-07 12:18
EvolutionX schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:50:
[...]

---
Van je bestelling van maandag? Dat zou hoopvol zijn.. mijn disc versie bestelling van maandag staat nog steeds op 18dec

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54
Elnino90 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:03:
[...]

Van je bestelling van maandag? Dat zou hoopvol zijn.. mijn disc versie bestelling van maandag staat nog steeds op 18dec
Van afgelopen maandag idd (email ontvangst :43), mijn digital versie staat ook nog op 18 dec. Had deze al aan (het zoontje van) de overburen beloofd, die moet dus nog even wachten, maar hebben hem hopelijk wel voor kerst :)

• RJA96
  • Laatst online: 22-08-2021
weilie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:03:
[...]

In het geval van aankopen is denk ik art 7:9 BW van toepassing. En daarbij lettende op lid 4, waarin gesteld wordt dat de verkoper binnen 30 dagen na afsluiten van de koopovereenkomst moet leveren. Als de verkoper hieraan niet kan voldoen is hij in gebreke volgens art 7:19a BW en moet de verkoper een redelijke aflevertermijn stellen, als dit niet mogelijk is volgt er een ontbinding van de koopovereenkomst (art 7:19a lid 3 BW).

Dus omdat bol.com niet weet wanneer en hoe veel PS5 consoles er in de komende tijd geleverd worden, is mijn interpretatie dat ze de wet volgen en de koopovereenkomst ontbinden.
Op zichzelf een aardige beschouwing van boek 7 BW, maar niet helemaal juist in deze context. Art. 7:9 BW ziet toe op de verplichting omtrent het afleveren van een zaak, zodat je niet een PS5 krijgt zonder kabels of doos. Art. 7:19a ziet vervolgens weer op de schending van art. 7:9 lid 4 BW. Zoals je wellicht weet kent het BW een gelaagde structuur, waardoor boek 3 en 6 BW altijd gelden, ook indien boek 7 BW iets regelt. Laatstgenoemde met uitzondering van de bepalingen die voortvloeien uit Europees recht.

Kortom, goed gevonden, maar niet aan de orde in de kwestie met bol.com

• Misiek

Misiek

RJA96 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:14:
[...]

Op zichzelf een aardige beschouwing van boek 7 BW, maar niet helemaal juist in deze context. Art. 7:9 BW ziet toe op de verplichting omtrent het afleveren van een zaak, zodat je niet een PS5 krijgt zonder kabels of doos. Art. 7:19a ziet vervolgens weer op de schending van art. 7:9 lid 4 BW. Zoals je wellicht weet kent het BW een gelaagde structuur, waardoor boek 3 en 6 BW altijd gelden, ook indien boek 7 BW iets regelt. Laatstgenoemde met uitzondering van de bepalingen die voortvloeien uit Europees recht.

Kortom, goed gevonden, maar niet aan de orde in de kwestie met bol.com
Toch weer wat geleerd hier ook vandaag :)

• kebabhalfpikant
Pieter_VO schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:54:
[...]

Heb een T&T gekregen van BPost sinds hij al verzonden was.
Bij BPost niet te vinden helaas, tot vanochtend.
Nu zie ik dit:
[Afbeelding]
Vanochtend hetzelfde gekregen. Hopelijk komt hij nog voor het weekend aan, maar ik vrees ervoor.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:47
Heb contact gehad met Amazon.fr waarom de bestelling op niet verzonden stond.

Ze hadden geen bedrag van CC kunnen afhalen. Geen idee waarom. De gegevens waren nog steeds juist ik heb met deze gegevens meer betalingen mee gedaan via Amazon.

Heb de cc gegevens van de account verwijderd en opnieuw erin gezet. Zag gelijk dat Amazon.fr twee reserveren met een bedrag van 0 euro heeft gedaan. Ik ga van uit dat dit nu klopt en snel wordt verzonden. En gelijk gevraag of het nu wel goed is.

• MrGeek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 08:19
PostNL track and trace zegt levering morgen. Maar er staat ook Driver is en route.
Amazon zegt nog steeds maandag 30/11.

Nu hoop ik stiekem dat hij hier zo voor de deur gaat staan anders gaat die postmijnheer lang onderweg zijn.

Iemand hier ervaring mee? :+

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:42
MrGeek schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:45:
PostNL track and trace zegt levering morgen. Maar er staat ook Driver is en route.

Nu hoop ik stiekem dat hij hier zo voor de deur gaat staan anders gaat die postmijnheer lang onderweg zijn.

Heh, stuurt amazon ze ook met postnl?

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-12 19:51
1:43 PM
Package departed an Amazon facility
Schönefeld, Brandenburg DE

Eindelijk beweging. Dit is dus morgen leveren. Vandaag bij dhl en dan morgen op de deurmat. Leeds duurt even maar het komt goed.

• KnallieB
  • Laatst online: 09-04-2021
Zojuist is bij amazon.de mijn PS5 definitief van mijn creditcard afgeschreven. Betekent dit dat verzending imminent is? Leverdatum staat nog op 15-16 december

• Pieter_VO
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-01-2023
kebabhalfpikant schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:33:
[...]

Vanochtend hetzelfde gekregen. Hopelijk komt hij nog voor het weekend aan, maar ik vrees ervoor.
Ik ben vrij zeker dat die deze week nog toekomt.
Ten laatste zaterdag.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35
KnallieB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:48:
Zojuist is bij amazon.de mijn PS5 definitief van mijn creditcard afgeschreven. Betekent dit dat verzending imminent is? Leverdatum staat nog op 15-16 december
Hier al sinds gistermiddag. Helaas pindakaas nog steeds op 15-16 december, dus vermoed dat het voorlopig nog niets betekent :)

"Better ask questions before you shoot"

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-12 14:51
Amazon zal het bedrag aanrekenen van het moment dat het product verzonden is tenzij de leverdatum van het product langer dan 5 dagen is. Dan zullen ze de 5de dag na de bestelling het volledig bedrag aanrekenen.

• KnallieB
  • Laatst online: 09-04-2021
Racingboy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:54:
Amazon zal het bedrag aanrekenen van het moment dat het product verzonden is tenzij de leverdatum van het product langer dan 5 dagen is. Dan zullen ze de 5de dag na de bestelling het volledig bedrag aanrekenen.
Dit antwoord makes sense, maar maakt me niet blij. Toch bedankt :)

• MrGeek
MrGeek schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:45:

Nevermind hij is er al. Succes aan iedereen die aan het wachten is. _/-\o_

• MrGeek
xminator schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:46:
[...]

Heh, stuurt amazon ze ook met postnl?
Amazon.co.uk was via PostNL inderdaad.

• Shivante
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-11-2023
AMARONE schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:47:

Eindelijk beweging. Dit is dus morgen leveren. Vandaag bij dhl en dan morgen op de deurmat. Leeds duurt even maar het komt goed.
Wednesday, 25 November
1:10 AM

• tomvanzummeren
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-04-2024

Ik hoop voor je dat ie niet zomaar op je deurmat terecht komt! In kleine stukjes dan, door het proppen door de brievenbus.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-12 15:57

• djanssen25
  • Laatst online: 02-10-2023

haha, wij zitten in hetzelfde busje denk ik. ik:

• Laan1988
  • Laatst online: 30-11 17:12
Tot zover het "nieuwsbericht" van de site die vanmorgen gedeeld werd.

• frituurvetpet
Chocovla schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:50:
[...]

Hier al sinds gistermiddag. Helaas pindakaas nog steeds op 15-16 december, dus vermoed dat het voorlopig nog niets betekent :)
Bij mij zelfs al direct op maandag een reservering voor het volledige bedrag. Ik weet niet of het dus iets duidelijk maakt want tevens sinds maandag staat mijn verwachte bezorgdatum op 18-19 dec.

• HeRSteiN
Net nog maar eens gechat met Amazon.DE (sterker dan mezelf)
Verzending is voorzien op 12-14 December. Met als leveringsdatum 15-17 December.
Bestelling gedaan op 19-11 om 14:19.
(weetje voor de personen die in zelfde situatie zitten)

• Keezeke
  • Laatst online: 03-12-2020
HeRSteiN schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:14:
Verzending is voorzien op 12-14 December. Met als leveringsdatum 15-17 December.
ik ben mezelf aan het tegenhouden om hetzelfde te doen :p ze gaan me waarschijnlijk helemaal niets kunnen vertellen maar dan heb ik toch het gevoel dat ik alles heb gedaan dat ik kon doen 8)7

• acreed166
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-12 16:13
19-11 om 14:18 besteld Disk versie en levering is 19-22 dec (amazon.de)

• Kapitein187
  • Laatst online: 14-12 06:53
Dat kan je toch gewoon zien bij je orders?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:54
die arme klantenservicemedewerkers, die moeten dus allemaal dezelfde vraag 100 keer per dag beantwoorden
Pagina: 1 ... 264 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord