• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-12 19:51
ogboss schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:02:
[...]

DHL is pas in Nederland. Kan je weten doordat hij met DHL Parcel is verstuurd, anders was het DHL Express geweest. Amazon stuurt met eigen logistiek naar Nederland, geeft daarna af aan DHL. Dus pas op afleverdag krijg je een update in je T&T
dat scheelt dan weer. Dan hoef ik die status niet elke keer te zien totdat DHL een bericht stuurt hier. Geeft enigzins hoop dat het goedkomt.

• AMARONE
Cordon schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:40:
[...]

Waarschijnlijk een beschadiging die gecontroleerd moest worden en daarna weer is verzonden? Spannend wel :P
Of een mooie ps5 doos eruit, en een zak met stenen erin.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 10:02
HeRSteiN schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:43:
[...]

Zoals een andere Tweaker reeds zei zijn er mensen met dezelfde datum die toch snellere levering krijgen door een bepaalde reden. Had gewoon graag geweten of dit nog recent gebeurde.
De redenen zijn simpel: bepaalde orders zijn gecancelled door vermoedens van fraude, of simpelweg doordat de betaling niet gelukt is. Dus schuiven er orders door :)
Als dat gebeurd, kom je vanzelf aan de beurt.

‘There is no magic here, nothing to see, carry on :+

[ Voor 4% gewijzigd door MGSNK op 23-11-2020 12:07 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• ivokenevil
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
ogboss schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:02:
[...]

DHL is pas in Nederland. Kan je weten doordat hij met DHL Parcel is verstuurd, anders was het DHL Express geweest. Amazon stuurt met eigen logistiek naar Nederland, geeft daarna af aan DHL. Dus pas op afleverdag krijg je een update in je T&T
Altijd? Want bij mij geeft ie aan dat het via PostNL gaat...

• ogboss
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-11 16:02
ivokenevil schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:10:
[...]

Altijd? Want bij mij geeft ie aan dat het via PostNL gaat...
Ik neem aan PostNL zelfde verhaal, dat ze hem in Nederland pas gaan sorteren

• tehfunk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2024
Tchock schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:04:
[...]

Let je op dat het geen phishing is? Die gebruiken vaak dat soort terminologie icm met Amazon/Paypall-accounts.
Ja, dankje, het was een mail zonder link (anders dan een echte https://amazon.de in de signature) en ben zelf handmatig naar amazon.de gegaan en kreeg inderdaad de melding dat ik actie moest ondernemen. Intussen document geupload en even gebeld en blijkbaar is mn account suspicious omdat ik nooit eerder bij amazon.de iets besteld heb en nu een grote order heb geplaatst. Nu afwachten tot iemand van het account-team contact opneemt om te kijken of mn account wordt vrijgegeven, binnen 24 uur. Denk wel dat die bezorging niet woensdag zal zijn... ;w

• Vizjee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:23
We zijn weer een stapje verder. Misschien toch eerder in NL dan gedacht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAnkqz1-snK6ccTd4krhVo4YYUY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KOpSwXnlWraiPxhKBqzv7cKi.png?f=user_large

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-12 17:05
MGSNK schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:06:
[...]

De redenen zijn simpel: bepaalde orders zijn gecancelled door vermoedens van fraude, of simpelweg doordat de betaling niet gelukt is. Dus schuiven er orders door :)
Als dat gebeurd, kom je vanzelf aan de beurt.

‘There is no magic here, nothing to see, carry on :+
Kan kloppen :) We zullen het nooit zeker weten.

• Jefson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-01 10:29
Iemand al op schiphol geweest om te kijken of daar nog is? Er was in dit topic een medetweaker die zei dat ze daar lagen..

• IliasAfellay
  • Laatst online: 07-05-2022
tehfunk schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:13:
[...]

Ja, dankje, het was een mail zonder link (anders dan een echte https://amazon.de in de signature) en ben zelf handmatig naar amazon.de gegaan en kreeg inderdaad de melding dat ik actie moest ondernemen. Intussen document geupload en even gebeld en blijkbaar is mn account suspicious omdat ik nooit eerder bij amazon.de iets besteld heb en nu een grote order heb geplaatst. Nu afwachten tot iemand van het account-team contact opneemt om te kijken of mn account wordt vrijgegeven, binnen 24 uur. Denk wel dat die bezorging niet woensdag zal zijn... ;w
Dan ga ik je het slechte nieuws brengen, Je order is ook geannuleerd.

• ivokenevil
tehfunk schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:13:
[...]

Die van mij was in eerste instantie ook gecanceled vanwege "fraude", verkeerde adres gegevens tov cc gegevens. Gebeld omdat de ps5 weg was naar iemand anders maar volgens de mail zou ik binnen 5 dagen kunnen betalen omdat ie dan pas gecanceled zou worden... een medewerker heeft zich hard gemaakt bij zn supervisor en 2 dagen later ligt mn ps5 in Frankrijk, onderweg naar NL :). Dus ff bellen en het verhaal uitleggen en bij de CC bedrijf ook ff verhaal uitleggen dat er enigsinds haast bij is... wie weet helpt je dit :)

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-12 19:57
Vizjee schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:58:
[...]

Dit had ik ook tot vanochtend.. hij is dispatched en gaat naar DHL. Verwachte datum van levering is as woensdag.

Betaalde met cc, zaterdagnacht de reservering van 520 euro, vanacht dispatched en openstaand 520 op mn cc
Hoop dat dat bij mij ook het geval nog gaat worden dan. Deze week de PS5 vind ik geen probleem, maar zou het wel jammer vinden als hij wordt aangepast naar december...

• Dajo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08 09:00
Zaterdag het geluk gehad de DE te kunnen bestellen bij Bol, 12.17

Zojuist heeft PostNL hem afgeleverd en inmiddels is hij up and running.

Succes iedereen die nog op zoek is!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:02
Dajo schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:31:
Zaterdag het geluk gehad de DE te kunnen bestellen bij Bol, 12.17

Zojuist heeft PostNL hem afgeleverd en inmiddels is hij up and running.

Succes iedereen die nog op zoek is!
Dan ben je een van de weinige die hem daadwerkelijk heeft gekregen!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-12 22:04
ik zit soms wat Amerikaanse webshops te checken (wallmart etc) en daar krijgen ze gewoon elke keer nieuwe stock...weet iemand waarom Europa een stock issue heeft en USA niet? kan toch niet enkel de afzetmarkt zijn? er is hier genoeg animo ook

• chipz01
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
ls789 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:34:
ik zit soms wat Amerikaanse webshops te checken (wallmart etc) en daar krijgen ze gewoon elke keer nieuwe stock...weet iemand waarom Europa een stock issue heeft en USA niet? kan toch niet enkel de afzetmarkt zijn? er is hier genoeg animo ook
Ik las dat ze meer naar de VS sturen om daar de markt te veroveren die meerendeels groen was daar. Weet niet wat daar van klopt..

• chipz01
Jefson schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:18:
Iemand al op schiphol geweest om te kijken of daar nog is? Er was in dit topic een medetweaker die zei dat ze daar lagen..
Welke winkel?

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
ls789 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:34:
Ze zijn daar toch een week eerder begonnen ook. Vorige week was de lancering van Europa, dus in één keer een hele grote hoeveelheid. Ik denk dat het hier ook gaat lopen de komende week.

• ls789
  • Laatst online: 19-12 22:04
joffrey19 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:36:
[...]

Ze zijn daar toch een week eerder begonnen ook. Vorige week was de lancering van Europa, dus in één keer een hele grote hoeveelheid. Ik denk dat het hier ook gaat lopen de komende week.
hmm ben benieuwd. Ik weet eerlijk gezegd niet of er de eerste week ook schaarste was in de states :) niet gekeken toen

• Jefson
Dat werd niet vermeld, maar het lijkt mij Electronics. Kan geen nummer van de winkel vinden (nummer die ik overal zie is van hoofdkantoor)..

• tehfunk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2024
ivokenevil schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:22:
[...]

Die van mij was in eerste instantie ook gecanceled vanwege "fraude", verkeerde adres gegevens tov cc gegevens. Gebeld omdat de ps5 weg was naar iemand anders maar volgens de mail zou ik binnen 5 dagen kunnen betalen omdat ie dan pas gecanceled zou worden... een medewerker heeft zich hard gemaakt bij zn supervisor en 2 dagen later ligt mn ps5 in Frankrijk, onderweg naar NL :). Dus ff bellen en het verhaal uitleggen en bij de CC bedrijf ook ff verhaal uitleggen dat er enigsinds haast bij is... wie weet helpt je dit :)
Bedankt, dat is ook ongeveer mijn plan, maar ik moet eerst afwachten tot ze mij weer contacten voordat ik verder kan gaan bellen, waar nodig. Wordt vervolgd!

• n0vast0rm
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-12 10:42
ls789 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:37:
[...]

hmm ben benieuwd. Ik weet eerlijk gezegd niet of er de eerste week ook schaarste was in de states :) niet gekeken toen
Ja die was er wel volgens mij, paar youtube filmpjes gezien van boze mensen omdat er daar ook scalpers 10 hadden en ze voor hoge prijzen doorverkochten.

• Jefson
Jefson schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:38:
[...]

Dat werd niet vermeld, maar het lijkt mij Electronics. Kan geen nummer van de winkel vinden (nummer die ik overal zie is van hoofdkantoor)..
Ik ga vanmiddag wel ff kijken, ben toch in de buurt. Kan het wel even laten weten op het forum hier?

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-12 03:43
ElMayo schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:32:
[...]

Dan ben je een van de weinige die hem daadwerkelijk heeft gekregen!
Ja hier nog niks, klantenservice verwacht nog wel dat die vandaag of morgen opgestuurd wordt. Afwachten :' ).

• Sherrie
  • Laatst online: 15-12-2020
Jefson schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:38:
[...]

Net gebeld, die hebben ze ook niet meer. Waarschijnlijk over 5 weken weer gaf die meneer aan.

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Jefson schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:45:
[...]

Ik ga vanmiddag wel ff kijken, ben toch in de buurt. Kan het wel even laten weten op het forum hier?
Als dit het geval is dan gok ik dat het een winkel is achter de duoane. Kan geen kwaad om even een kijkje te nemen natuurlijk.

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-12 20:30
Vizjee schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:16:
We zijn weer een stapje verder. Misschien toch eerder in NL dan gedacht

[Afbeelding]
Zal denk ik dan morgen bezorgd worden vermoed ik. Was bij mij ook het geval, afgelopen vrijdag bericht dat hij Duitsland was en kreeg hem zaterdag binnen, ondanks dat de verwachting vanuit Amazon pas vandaag zou zijn.

• Tchock
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-12 20:18
Misiek schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:48:
[...]

Als dit het geval is dan gok ik dat het een winkel is achter de duoane.
Dat denk ik ook want een Tweaker vertelde hier voor een lagere prijs te hebben gekocht. Dat moet dus wel in het Tax Free-gebied zijn.

• Dennizzvd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01-2024
Rickpm1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:46:
[...]

Ja hier nog niks, klantenservice verwacht nog wel dat die vandaag of morgen opgestuurd wordt. Afwachten :' ).
Geldt dat ook voor de bestellingen welke deze morgen de mail hebben gehad over de vertraging? Ik heb dit antwoord zelf niet weten te ontfrutselen van de klantenservice namelijk.. die konden niet zeggen behalve 'hou de mail in de gaten'

• chipz01
Tchock schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:50:
[...]

Dat denk ik ook want een Tweaker vertelde hier voor een lagere prijs te hebben gekocht. Dat moet dus wel in het Tax Free-gebied zijn.
Ticket boeken, ps5 halen en weer naar huis?

• Boterham71
  • Laatst online: 19-12 10:16
chipz01 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:51:
[...]

Ticket boeken, ps5 halen en weer naar huis?
Als er genoeg liggen boek ik een goedkoop ticket, maar zal wel een fabel zijn... :-)

• hrnapalm
  • Laatst online: 03-12-2020
Dit is Spam/Werving. Zie Het algemeen beleid #verbodenspam voor meer info.

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 23-11-2020 13:31 ]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-12 21:48
Los van de vraag of het fake is, je hebt de leverdatum wel gezien toch? Vraag me sterk af of je dan niet beter af bent, met wachten op kanalen die je zelf vertrouwt en misschien wel eerder kunnen leveren. :)

Hij komt mij ook telkens ook omhoog wanneer ik google naar een PS5 :9
Order now and it will be delivered directly to you between Wed. 17 Feb. and Thu. 18 Feb.

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 23-11-2020 12:55 ]

• Boterham71
TIGER1125 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:53:
[...]

Los van de vraag of het fake is, je hebt de leverdatum wel gezien toch?

Hij komt mij ook telkens ook omhoog wanneer ik google naar een PS5 :9

[...]
Niet fake. Wel lange levertijd :-)

• Tchock
Ziet er qua website wel betrouwbaar uit (veel reviews van te vinden ook) maar het is een pre-order en ik lees dat ze niet voor 2021 leveren. Dus doe met die info wat je wil.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Als je 1 seconde de tijd neemt om te googlen vind je de reviews op Trustpilot en Google Reviews...

• Mike.Litoris
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Fleximex schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:55:
[...]

Als je 1 seconde de tijd neemt om te googlen vind je de reviews op Trustpilot en Google Reviews...
Idd. Beetje research en je weet of iets een scam is of niet...

• Yelti
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-12 13:34
Geen goede ervaring met Media Markt België en bpost. :(
Console ging donderdag geleverd worden, postbode had het pakket niet bij want zat in een andere ronde.
Tot op heden natuurlijk nog geen ps5 gezien.

Ik heb bij beide partijen een klacht ingediend.
Echt wel jammer.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Tchock schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:50:
[...]

Ik heb Capi Lux gebeld (voor security). Deze vriendelijke medewerker zei dat ik waarschijnlijk de 40e was die vandaag belde. Ze hebben geen PS5. Dus dat moet idd het Tax-Free gebied zijn. Ik weet alleen niet meer hoe die winkel heet. Heb er ooit een gimball gekocht. Zie ook:

https://www.schiphol.nl/nl/op-schiphol/shoppen/electronics

Flickr

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-12 19:20
Boterham71 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:54:
[...]

Niet fake. Wel lange levertijd :-)
Zo kan ik ook wel een webshop oprichten en Levertijd op juni zetten, zal vast wel lukken tegen die tijd.

• Boterham71
Bulls schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:00:
[...]

Zo kan ik ook wel een webshop oprichten en Levertijd op juni zetten, zal vast wel lukken tegen die tijd.
Succes er mee. ;)

• Tchock
wilmundo schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:59:
[...]

Ik heb Capi Lux gebeld (voor security). Deze vriendelijke medewerker zei dat ik waarschijnlijk de 40e was die vandaag belde.
Jezus :') Ik vergeet soms hoe veel mensen een PS5 zoeken die niet in dit topic of de Telegramgroep zitten.

• GeertMuuz
  • Laatst online: 07-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3i1PfWT3KqtmveCc0objV-QgPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4hSnfmlDFlQTnrKvxXUQEtJ.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand anders ook dit van Wehkamp? staat niks op de site...

• Rickpm1
Dennizzvd schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:51:
[...]

Geldt dat ook voor de bestellingen welke deze morgen de mail hebben gehad over de vertraging? Ik heb dit antwoord zelf niet weten te ontfrutselen van de klantenservice namelijk.. die konden niet zeggen behalve 'hou de mail in de gaten'
Diegene met wie ik contact had was positief en zei dat het in de verwachting was dat die vandaag of morgen nog verstuurd zou worden, zo niet moest ik weer contact opnemen.

• DonSleutel
  • Laatst online: 10-03-2022
GeertMuuz schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:03:
[Afbeelding]

Kreeg het ook binnen. Zal een enkele console geweest zijn

• dehardstyler
  • Laatst online: 08:35
Zijn er hier meer mensen met een Amazon UK order, die via DHL komt, maar waar alleen updates verschijnen in de Amazon pagina? Mijn tracking nummer bij DHL geeft alleen maar dit aan:
donderdag november, 19 2020

22:54 (UTC+01:00) | PRENOTIFICATION_RECEIVED
Amazon geeft wel meer aan, maar ook niks meer na zaterdag:
Saturday, 21 November
12:20 AM
Package departed an Amazon facility Rochester, Kent GB

Friday, 20 November
5:08 AM
Package arrived at an Amazon facility Rochester, Medway GB

Thursday, 19 November
Package has shipped
Ik ben toch bang dat de aangegeven 20:00 vanavond lastig gaat worden zo. Al ben ik wel een stuk verder dan de mensen die nog op dispatched wachten met een levering vanavond.

Wat denken jullie?

• Sherrie
  • Laatst online: 15-12-2020
ivokenevil schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:37:
[...]

Ik gebruikte de cc van m’n schoonmoeder alleen gebruikte m’n eigen gegevens voor afleveren waardoor de payment declined werd.. in de mail die ik om 0728 kreeg had ik 5 dagen de tijd om alsnog te betalen alleen zij de klantenservice dat ik dat had moeten doen voor 00;00... word lastig natuurlijk maar de ps5 was a weg naar iemand anders en kon niks doen. Uurtje later een chat gestart met een medewerker en die liet mij bellen. Diegene die ik daar sprak maakte zich hard voor mij en overlegde telkens met de supervisor waardoor m’n case werd doorgestuurd naar een afdeling die snel kon schakelen en de betaling nog een keer kon doen. Echter bleef 2 dagen de status op onbekend en wanneer er voorraad is word ie verstuurd en vandaag kwam daar dus verandering in! Wel paar dagen langer wachten maar dat doe ik met liefde haha
Hmm oke misschien iets van hoop voor mij. Ik kreeg ook iemand aan de lijn die zich redelijk hard voor me maakte. Maar zij moest het overdragen aan een zogenaamde 'specialist'. Ik wacht nog op antwoord van hen. Ben benieuwd of ze ook positief zullen zijn. Veel plezier ermee iig!

• Tchock
dehardstyler schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:12:
Zijn er hier meer mensen met een Amazon UK order, die via DHL komt, maar waar alleen updates verschijnen in de Amazon pagina? Mijn tracking nummer bij DHL geeft alleen maar dit aan:

[...]

[...]

Ik ben toch bang dat de aangegeven 20:00 vanavond lastig gaat worden zo. Al ben ik wel een stuk verder dan de mensen die nog op dispatched wachten met een levering vanavond.

Wat denken jullie?
Dat Amazon niets aangeeft is niet zo heel gek, dat gebeurt vaker. DHL zou al wel gegevens van je pakketje moeten hebben lijkt me. Bezorging vanavond is prima nog mogelijk hoor.

Wat zie je bij de Nederlandse DHL-site als je JJ-code en postcode invult? https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/track-en-trace

[ Voor 7% gewijzigd door Tchock op 23-11-2020 13:15 ]

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21

[...]

[...]

Wat denken jullie?
Bij amazon.co.uk staat voor vanavond 8PM maar kreeg net een mailtje van DHL dat het morgenmiddag wordt bezorgd.

Mijn naam is niet Peter!

• dehardstyler
Tchock schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:14:
[...]

Dat Amazon niets aangeeft is niet zo heel gek, dat gebeurt vaker. DHL zou al wel gegevens van je pakketje moeten hebben lijkt me. Bezorging vanavond is prima nog mogelijk hoor.
De situatie is precies andersom! :P
Amazon geeft zaken aan, DHL helemaal niks. Daarom baart het mij ook zorgen. DHL moet namelijk naar mij toe komen. :)

• dehardstyler
PeterPanda schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:15:
[...]

Bij amazon.co.uk staat voor vanavond 8PM maar kreeg net een mailtje van DHL dat het morgenmiddag wordt bezorgd.
Dank voor je reactie. Wat zie jij staan als je je JJD nummer in de tracking pagina van DHL invult?

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 10:02

[...]

[...]

Wat denken jullie?
Geen paniek, DHL is de Last Mile carrier, een deel van het vervoer heeft Amazon in eigen huis.
Daarom kan je ook nog niks volgen bij DHL, zij hebben het pakketje nog niet in ontvangst genomen. Grootschalige Supply Chain netwerken als die van Amazon zijn niet samen te vatten in algemeenheden. Er zijn slechts twee factoren die een rol spelen: Afgesproken (door klant betaalde) SLA’s halen tegen de laagst mogelijke kosten

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Tchock
dehardstyler schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:15:
[...]

Amazon geeft zaken aan, DHL helemaal niks. Daarom baart het mij ook zorgen. DHL moet namelijk naar mij toe komen. :)
Je gaf aan dat Amazon geen update had na zaterdag, ik bedoel dat dat an sich niet heel gek is. Je pakket is zondag onderweg, kwam vannacht of vanochtend aan bij het sorteercentrum van DHL bij je woonplaats en wordt dan vanavond bezorgd - zo verloopt de levering meestal.

Wat geeft de Nederlandse DHL-site aan als je zoekt op je JJ-code en postcode? https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/track-en-trace

• ivokenevil
Sherrie schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:12:
[...]

Hmm oke misschien iets van hoop voor mij. Ik kreeg ook iemand aan de lijn die zich redelijk hard voor me maakte. Maar zij moest het overdragen aan een zogenaamde 'specialist'. Ik wacht nog op antwoord van hen. Ben benieuwd of ze ook positief zullen zijn. Veel plezier ermee iig!
Ik werd idd in overleg met de zn supervisor die een afdeling aanspoorde om de betaling nog een keer doen.. verder niks meer weer gehoord alleen de gebruikelijke emails van amazon wanneer er iets qua status veranderd

• dehardstyler
Tchock schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:17:
[...]

Wat geeft de Nederlandse DHL-site aan als je zoekt op je JJ-code en postcode? https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/track-en-trace
Datzelfde als ik eerder schreef, ook alleen nog maar een aanmelding van het pakket.

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
dehardstyler schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:15:
[...]

VERWERKT IN HET LANDELIJKE SORTEERCENTRUM sinds 12:14. Alle acties daarvoor handelt Amazon intern af en zijn dus niet zichtbaar bij DHL.

Mijn naam is niet Peter!

• Tchock
dehardstyler schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:20:
[...]

Datzelfde als ik eerder schreef, ook alleen nog maar een aanmelding van het pakket.
Als hij nu nog niet is gesorteerd door DHL (bij mij gebeurde dat om half negen vanochtend) lijkt het me inderdaad een lastige zaak te worden om vanavond nog te bezorgen. Tenzij er van alles al is gebeurd waar nog geen melding van wordt gemaakt, dat moet je ook niet uitsluiten.

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
De PS5 (besteld via Amazon UK, 14:05) is in Denemarken!

Is dus weer een stapje verder, Amazon zegt nog steeds donderdag maar tracking code van pakket (is nu ook niet meer alleen geregistreerd, eerste stap is gezet (under transportation) en is morgen verwacht! _/-\o_

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33

[...]

[...]

Wat denken jullie?
Dat had ik ook tot een uur geleden. Nu zie ik het volgende staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySY8szUd4lca8rjvwh6Pzi8Oh6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NNR0vEkyltUADfdGGMGHxE7s.png?f=fotoalbum_large

Zal wel goedkomen. Heb vaker besteld vanuit de UK en over het algemeen is de indicatie redelijk accuraat.

[ Voor 5% gewijzigd door alionfire op 23-11-2020 13:26 ]

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• acreed166
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-12 21:36
GeertMuuz schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:03:
[Afbeelding]

(niet veel) Wehkamp heeft ook voorraad :P ze gaven zelf aan dat ze dat gecontroleerd gaan verkopen.

• dehardstyler
Tchock schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:23:
[...]

Als hij nu nog niet is gesorteerd door DHL (bij mij gebeurde dat om half negen vanochtend) lijkt het me inderdaad een lastige zaak te worden om vanavond nog te bezorgen. Tenzij er van alles al is gebeurd waar nog geen melding van wordt gemaakt, dat moet je ook niet uitsluiten.
Dan denken we daar hetzelfde over.
Ach dan wordt het morgen, ook niet erg. :)
alionfire schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:25:
[...]

Dat had ik ook tot een uur geleden. Nu zie ik het volgende staan:

[Afbeelding]

Zal wel goedkomen. Heb vaker besteld vanuit de UK en over het algemeen is de indicatie redelijk accuraat.
Oke, dan is er misschien nog een heeeeel klein beetje hoop. Dat was ook het geval bij @PeterPanda.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
*knip* lees de topicwaarschuwing

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 23-11-2020 13:33 ]

Weg

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-12 13:08
*knip is al weg*

[ Voor 92% gewijzigd door King Dingeling op 23-11-2020 13:34 ]

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

• reputatio
Mijn PS5 is ook verzonden en komt woensdag binnen (Amazon.de 19-11 besteld met CC).

• AMARONE
Venzio schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:24:

Is dus weer een stapje verder, Amazon zegt nog steeds donderdag maar tracking code van pakket (is nu ook niet meer alleen geregistreerd, eerste stap is gezet (under transportation) en is morgen verwacht! _/-\o_
Apart haha, de ene gaat via Denemarken en de ander via Frankrijk?

Bij mij staat er sinds vrijdag dit:
Package arrived at an Amazon facility
Leeds, Cheshire GB
Package has shipped

dat DHL dus alleen gegevens heeft ontvangen is logisch want die komen pas kijken in Nederland blijkbaar? Het enige wat mij zorgen baart is dat de status sinds zaterdag dus al zo staat. De enige verandering is dat amazon niet vandaag maar vrijdag aangeeft.

• unionring
  • Laatst online: 28-11-2020
reputatio schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:47:
Mijn PS5 is ook verzonden en komt woensdag binnen (Amazon.de 19-11 besteld met CC).
Nice! Stond die eerst op 15 dec?

• HeRSteiN
reputatio schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:47:
Om welk uur heb je je bevestiging aangekregen van je order?
Had je order eerst datum 15-17dec?

• dehardstyler
AMARONE schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:52:
[...]

Leeds, Cheshire GB
Package has shipped

dat DHL dus alleen gegevens heeft ontvangen is logisch want die komen pas kijken in Nederland blijkbaar? Het enige wat mij zorgen baart is dat de status sinds zaterdag dus al zo staat. De enige verandering is dat amazon niet vandaag maar vrijdag aangeeft.
Jij zit in dezelfde boot als dat ik zit. Alleen die van mij is zaterdag nog wel vanuit Amazon verstuurd. Blijkbaar is mijn PS5 gisteren in de Noordzee gegooid ofzo. :P

• vinnyvincent
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-04-2022
[...]

Leeds, Cheshire GB
Package has shipped

Same for me

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12 23:28
[...]

Leeds, Cheshire GB
Package has shipped

Geduld is een schone zaak haha. Ik denk dat vele tweakers in hetzelfde boot zitten. Ik verwacht hem zelf donderdag of vrijdag.

• ActionWaction
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12 03:31
Hier ook wachtende tot dat ze in Leeds wakker worden 8)7

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-12 09:56
internetinfo schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:17:
2000 members in het Telegram kanaal! flink publiek voor een "hoi" :+

Het verbaast me trouwens dat het aantal nog op 2000 staat, aangezien de links hier niet tussen de MO-tags staan. Hulde aan de moderatie verder, lijkt bijna fulltime door te gaan!
Ik pas de link dagelijks aan, zodat de groep niet ineens naar 10.000 schiet

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12 10:06

[...]

[...]

Wat denken jullie?
Amazon vervoert de pakketten meestal eerst zelf van distributie centrum naar distributie centrum en pas als het door DHL ergens in ontvangst is genomen, update DHL z'n site.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• reputatio
unionring schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:53:
[...]

Nice! Stond die eerst op 15 dec?
HeRSteiN schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:53:
[...]

Om welk uur heb je je bevestiging aangekregen van je order?
Had je order eerst datum 15-17dec?
Ik had om 14:17 bevestiging via email. Eerste leverdatum zou vandaag (23-11) om 20:00 zijn, maar is dus iets verschoven naar woensdag.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12 18:18
Ik wacht ook nog rustig totdat mijn 14.16 amazon.de bestelling wordt verscheept. De range staat al de hele tijd op 23-25 nov en dan dat het op woensdag wordt bezorgd, daar is nog niks veranderd dus ik ga er vanuit dat het gewoon geleverd wordt. Het lijkt dus beetje alsof ze at random bestellingen versturen. Had met iDeal betaald dus ze hadden het geld al meteen i.t.t. betaling met CC.

• loekf2
Venzio schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:24:

Denemarken is wel wazig. Voor iedereen die iets met Amazon besteld heeft, deze site heeft een lijst van alle "fullfillment centers" (= distributie dozen) van Amazon in Europa:

https://transporteca.co.u...illment-center-locations/

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• dehardstyler
loekf2 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:04:
[...]

Amazon vervoert de pakketten meestal eerst zelf van distributie centrum naar distributie centrum en pas als het door DHL ergens in ontvangst is genomen, update DHL z'n site.
Ja dat dacht ik al inderdaad. Ik vind het alleen zo gek dat Amazon nu nog volhoudt dat het vanavond 20:00 wordt. :P

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Wiz_Kid schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:03:
Ik pas de link dagelijks aan, zodat de groep niet ineens naar 10.000 schiet
Met de laatste link in deze thread kan ik in ieder geval niet joinen... Groep bestaat niet

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11 10:45
New Yorker schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:29:
[mbr]*knip* lees de topicwaarschuwing[/]
kan je niet rapporteren voor oplichting? zal toch niet echt zo zijn?

• blue13x
  • Laatst online: 12-12 10:30
Moeten we echt allemaal meelezen over het feit dat je pakket ergens is aangekomen en is het nodig om elke status wijziging hier te delen? Pfff

• blue13x
PeterPanda schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:22:
[...]

VERWERKT IN HET LANDELIJKE SORTEERCENTRUM sinds 12:14. Alle acties daarvoor handelt Amazon intern af en zijn dus niet zichtbaar bij DHL.
Nobody cares.

• loekf2
dehardstyler schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:09:
[...]

Ja dat dacht ik al inderdaad. Ik vind het alleen zo gek dat Amazon nu nog volhoudt dat het vanavond 20:00 wordt. :P
Zou het pakket nu al in het landelijk sorteercentrum van DHL moeten zijn denk ik. Meestal komen ze eind van de middag bij de "city hub" aan, waarna die de avondleveringen doen.

• dehardstyler
blue13x schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:11:
Moeten we echt allemaal meelezen over het feit dat je pakket ergens is aangekomen en is het nodig om elke status wijziging hier te delen? Pfff
Het gaat ook over levertijden, dus: Ja!
En het gaat er hier juist om dat er geen wijzigingen plaatsvinden. :(:)
Ik vroeg er letterlijk om, dus dat is ook niet waar. :S

[ Voor 21% gewijzigd door dehardstyler op 23-11-2020 14:14 ]

• HeRSteiN
dehardstyler schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:13:
[...]

Vermoedelijk iemand dat het niet kan plaatsen dat er toch mensen zijn die geluk hebben en konden pre-orderen. Jammer.

• blue13x
dehardstyler schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:13:
[...]

Wat wil je dan doen? Als het niet verandert, dan zal het niet sneller gaan om elke uur hier te delen dat je pakket nog in het sorteercentrum staat of dat het aangekomen is in frankrijk.

Deel iets nuttigs. Niemand behalve jijzelf hoeft de status van je pakket te weten.

• dehardstyler
blue13x schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:15:
[...]

Wat wil je dan doen? Als het niet verandert, dan zal het niet sneller gaan om elke uur hier te delen dat je pakket nog in het sorteercentrum staat of dat het aangekomen is in frankrijk.

Deel iets nuttigs. Niemand behalve hoeft de status van je pakket te weten.
Het is letterlijk de eerste keer dat ik hier iets over vraag, en ik heb na dat ik besteld heb juist expres niks gevraagd / bijgehouden. Alleen nu er nog steeds niks veranderd is, leek het mij interessant om te weten of ik vanavond thuis moet blijven of niet.

Voor mij is het nuttig, dus dan is het goed toch? :)

• ubobydarks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik wens iedereen succes hier! Ik heb het opgegeven. Heb me een ps4 pro en een berg spellen tweedehands aangeschaft. Ben ik wel ff zoet mee tot ps5 gewoon op voorraad is.

• GlenF
  • Laatst online: 09-10-2023
Iemand al bericht gehad van de vrienden van Bol.com die 17 september 2020 besteld hebben en nog niks ontvangen hebben? (op een t&t na dan)

• DonSleutel
  • Laatst online: 10-03-2022
Is er wel iets bekend over nieuwe voorraad bij verschillende verkopers? Of is het alleen Bol die heeft aangegeven wanneer?

• Nitwitt1991
  • Laatst online: 17-05-2022
In de Telegram groep werd een Franse website gedeeld. Waar je de ps5 kon kopen. Lukte uiteraard niet, maar wat wel misschien fijne info was. Leverdatum 17-18 december. Net zoals Amazon bij diverse bestellingen aangeeft.

https://www.cdiscount.com...s5standardwhi.html#mpos=1|cd

Ik ken de winkel verder niet. Maar wilde meer delen voor de leverdatum.

• paulvitesse
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-12 16:38
[...]

Leeds, Cheshire GB
Package has shipped

Zelfde hierzo. Leverdatum was eerst vandaag, nu zaterdag.

• ivokenevil
DonSleutel schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:19:
Is er wel iets bekend over nieuwe voorraad bij verschillende verkopers? Of is het alleen Bol die heeft aangegeven wanneer?
Bol inderdaad maar ook Amazon UK rond 2e week van december. Dat is mij verteld aan de telefoon toen ik ze belde over mijn order. Kan me ook niet voorstellen dat er geen andere partijen zijn die dan voorraad krijgen

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12 12:08
GlenF schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:19:
Iemand al bericht gehad van de vrienden van Bol.com die 17 september 2020 besteld hebben en nog niks ontvangen hebben? (op een t&t na dan)
nope

• tomvanzummeren
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-04-2024
[...]

Leeds, Cheshire GB
Package has shipped

Bij mij hetzelfde. Ook besteld via Amazon UK donderdag iets na 14:00. Ik wacht het geduldig af. Leverdatum is ook van vandaag naar vrijdag 27 november verplaatst sinds vrijdagmiddag.

• Lockmort
  • Laatst online: 04-12-2020
Oppassen op 2ehands. Ben daar gisteren opgelicht voor maar liefst 700 euro. Verkoper was al jaren actief, had meerdere goede waarderingen, nog andere zoekertjes te koop staan, en zijn door 2ehands zelf gecontroleerd telefoonnummer. Prijs afgesproken van 700 euro, direct betaald voor er nieuwe biedingen binnen kwamen. 's Avonds ging hij hem dan langs brengen. Uiteraard niet gezien. Geen reacties meer op de chat, telefoonnummer bestaat niet en duidelijk een valse naam. Gelukkig heb ik wel zijn Belgische rekeningnummer dus ben vanochtend direct aangifte gaan doen zodat ze hem kunnen vinden, en heb 2ehands op de hoogte gebracht. Ondertussen wel 700 euro kwijt én geen PS5. Ongelooflijk dom van me.

• rvthul84
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
Lockmort schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:23:
Oppassen op 2ehands. Ben daar gisteren opgelicht voor maar liefst 700 euro. Verkoper was al jaren actief, had meerdere goede waarderingen, nog andere zoekertjes te koop staan, en zijn door 2ehands zelf gecontroleerd telefoonnummer. Prijs afgesproken van 700 euro, direct betaald voor er nieuwe biedingen binnen kwamen. 's Avonds ging hij hem dan langs brengen. Uiteraard niet gezien. Geen reacties meer op de chat, telefoonnummer bestaat niet en duidelijk een valse naam. Gelukkig heb ik wel zijn Belgische rekeningnummer dus ben vanochtend direct aangifte gaan doen zodat ze hem kunnen vinden, en heb 2ehands op de hoogte gebracht. Ondertussen wel 700 euro kwijt én geen PS5. Ongelooflijk dom van me.
Les 1 is natuurlijk nooit vooraf betalen + 700€ is te laag

• Rickpm1
Altijd zelf ophalen en niets van te voren overmaken!!!!!! Desalniettemin erg klote en ik hoop dat de politie wat kan betekenen.

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:13
hoezo betaal je iets vooraf op een 2dehands site ??

• tomvanzummeren
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-04-2024
rvthul84 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:24:
[...]

Les 1 is natuurlijk nooit vooraf betalen + 700€ is te laag
Altijd zelf langs gaan om het product zelf te inspecteren, dán pas betalen.

• dehardstyler
fuqua schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:24:
[...]

hoezo betaal je iets vooraf op een 2dehands site ??
Daar is echt maar 1 antwoord op: FOMO.
Pagina: 1 ... 248 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord