• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-02 22:18
Jankverhaal schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:07:
[...]

Dus als het hele bedrag nu bij je cc staat is het verstuurd? (Op Amazon staat die net als iedereen nog bij het eerste kopje in het order proces)
Normaal staat het bedrag (bij Rabobank iig) eerst gereserveerd, tot Amazon het verstuurd. Dan wordt de transactie permanent. Mijn uk order staat nog op gereserveerd en is nog niet dispatched.

Mijn naam is niet Peter!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 18:50
Hishlubsjoo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:06:
INFORMATIE CYBERPORT:

Zojuist mail gehad, even door de vertaler gedaan,

-knip-

Uw Cyberport-serviceteam”

Ik heb ook even telefonisch contact gehad, volgens de medewerker is er geen voorraad en komt dit mogelijk pas volgend jaar. Heb dan ook meteen mijn order geannuleerd... helaas
Ook email gehad.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Verwijderd

Jankverhaal schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:07:
[...]

Dus als het hele bedrag nu bij je cc staat is het verstuurd? (Op Amazon staat die net als iedereen nog bij het eerste kopje in het order proces)
Bij reservering op je cc staat er in eerste instantie 0 euro. Wanneer je bestelling wordt verzonden schrijven ze het hele bedrag direct af. Dat is hoe het werkt voor zover ik weet

• tukkerfan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-11-2025
Nitwitt1991 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:57:
[...]

Zoals ik al eerder vandaag in deze chat had aangegeven en je de zoekfunctie niet hebt gebruikt. Ik heb gemaild met Amazon en ze gaven aan 10 december weer voorraad te verwachten, waardoor de levertijd 12-16 december gaat worden. Maar dan moet het produceren bij Sony en het transport naar Europa wel goed verlopen.
Dank voor je reactie. Ofwel er komt nog een F5 ronde bij Amazon als ze bij de orderdesk weten hoeveel er binnen gaan komen en dus nog verdeeld kunnen worden als de pre-orders zoals wij bedeeld zijn.

Als je het om draait, als Amazon voorraad verwacht op 10 dec, is dit aantal dan gebaseerd op de pre-oders die gisteren gemaakt zijn als je geluk had? Als dit zo is dan was dat dit laatste mogelijkheid op een PS5 uit de batch voor dit jaar.

• tukkerfan
kasper1221 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:03:
[...]

ik heb precies dezelfde tijd maar die van mij wordt maandag bezorgt, ik heb net met amazon gechat
Hoe chat jij naar Amazon De het lukt me op geen enkele manier om de chat aan te klikken.. enkel telefonisch of mail.

• Damonesschendal
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-07-2023
Had ik het geld maar om overal een order te plaatsen, haha. Bij mij waren de zakcentje na Cyberport toch echt op :P.

• jerryyy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08-2023
tukkerfan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:10:
[...]

Hoe chat jij naar Amazon De het lukt me op geen enkele manier om de chat aan te klikken.. enkel telefonisch of mail.
Je moet even de taal aanpassen naar Engels

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:05
kevineuro schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:12:
mijn bestelling van amazon.fr komt vanavond aan. (25 september besteld). ik neem aan dat het voor de rest ook geld die van .fr heeft besteld.
Nope, heb een track and trace maar nog steeds niet ontvangen door DHL -O-

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Verwijderd

Zelfs Amazon lukt het niet om orders soepel af te handelen, laat staan cyberport. Voor mij echt balen dat ik niet eens kan inloggen bij mn account. Jullie kunnen tenminste de status van je bestelling zien.

• Kashino
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-02 13:20
Zie wel nu er meer en meer orders van amazon op sommige sites komen. Dat de vraagprijs licht aan het zakken is op sommige markten. Geeft toch hoop dat de extreme buyers ver weg zijn.

• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:05:
[...]

Ja ik hoor ook veel mensen uit eerdere posts die de dezelfde zeggen. Pas afschrijving cc wanneer je ps5 verstuurd wordt vanuit de magazijn.
Mijn PS5 van Amazon.DE is al volledig gereserveerd op CC, ook al staat er bij levertijd 12 dec.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:07
Ben benieuwd of Amazon nog open gaat.

Zie nu op .fr een ps5 staan voor €1099 belachelijk dat zulke kopers er door komen.

Verwijderd

Met elk batch die aankomt naar onze kant zullen veel scalpers het nog moeilijk krijgen

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-02 10:32
Amazon NL heeft dus blijkbar nooit stock gehad, alleen via .DE verkocht? Lekker zo'n Amazon.NL daar heb je wat aan. :+

• Nitwitt1991
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-05-2022
Evertt schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:17:
Ben benieuwd of Amazon nog open gaat.

Zie nu op .fr een ps5 staan voor €1099 belachelijk dat zulke kopers er door komen.
Misschien als ze veel afgekeurde betalingen krijgen en iedereen die heeft besteld geleverd krijgt. Ja dan maak je nog kans. Duitsland zal wel niet, want er zijn er nog genoeg zoals ik die nog wel even moeten wachten.

• Evertt
stfnz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:19:
Amazon NL heeft dus blijkbar nooit stock gehad, alleen via .DE verkocht? Lekker zo'n Amazon.NL daar heb je wat aan. :+
Amazon staat half op de zwarte lijst bij mij. Komt niet alleen door de ps5.

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:09:
[...]

Bij reservering op je cc staat er in eerste instantie 0 euro. Wanneer je bestelling wordt verzonden schrijven ze het hele bedrag direct af. Dat is hoe het werkt voor zover ik weet
Werkt in de praktijk niet altijd zo blijkbaar want bij mij is het volledige bedrag afgeschreven en er is nog niks dispatched, sterker nog de verwachte leverdatum van as maandag is veranderd in "delivery" date pending. Er is bij mij dus volledig afgeschreven zonder dat er iets shipped is.

Klantenservice kan er niet zoveel mee en geeft dus aan dat die status betekend dat het over het algemeen binnen 24 tot 48 uur verzonden wordt maar dat is erg twijfelachtig want ondanks mijn honderden bestellingen bij amazon heb ik dit één keer eerder meegemaakt en dat was bij een RTX3080 en die is nooit geleverd en is uiteindelijk gecrediteerd.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• NovaDesu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-02 16:16
modelstudent schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:35:
[...]

Veruit de laagste die hier terug te vinden is denk ik. Als jij hem niet krijgt of niet snel nieuws ontvangt is de rest gedoemd denk ik.
Ik heb zojuist het standaard mailtje ontvangen die iedereen krijgt. Ik zal ze dit weekend eens bellen.

• Grobbelboy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
Enigszins geruststellend bericht vanuit Amazon UK zojuist per e-mail:
Hello,

Greetings from Amazon Customer Support!!

I can see that your order is due for delivery on Monday, 23 November 2020.

Please rest assured that your order is progressing as expected and will be delivered by then.

Orders can be dispatched right up until the night prior to delivery, depending on the service used. We'll send you an e-mail when your order dispatches and you'll be able to follow its progress in Your Account:

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
S0epkip schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:04:
[...]

Oei mijn bestelling van Amazon fr van gister is inmiddels verstuurd met DHL.
Heb je gekozen voor standaard levering?
Mijn bestelling schiet net ook door, dit komt met UPS. Staat gepland voor aanstaande woensdag.

Verwijderd

NosferatuX schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:23:
[...]

Werkt in de praktijk niet altijd zo blijkbaar want bij mij is het volledige bedrag afgeschreven en er is nog niks dispatched, sterker nog de verwachte leverdatum van as maandag is veranderd in "delivery" date pending. Er is bij mij dus volledig afgeschreven zonder dat er iets shipped is.

Klantenservice kan er niet zoveel mee en geeft dus aan dat die status betekend dat het over het algemeen binnen 24 tot 48 uur verzonden wordt maar dat is erg twijfelachtig want ondanks mijn honderden bestellingen bij amazon heb ik dit één keer eerder meegemaakt en dat was bij een RTX3080 en die is nooit geleverd en is uiteindelijk gecrediteerd.
Denk er nu dat er haast alles kan gebeuren zo te zien. Mijn bestelling is ook twijfelachtig door mijn geblokkeerde account. heb je het geld teruggekregen op je cc voor de niet geleverde 3080?

• Jankverhaal
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-07-2021
Grobbelboy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:25:
Enigszins geruststellend bericht vanuit Amazon UK zojuist per e-mail:

[...]
Dit soort berichten hebben we nodig :)

• NosferatuX
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:28:
[...]

Denk er nu dat er haast alles kan gebeuren zo te zien. Mijn bestelling is ook twijfelachtig door mijn geblokkeerde account. heb je het geld teruggekregen op je cc voor de niet geleverde 3080?
Die had ik betaald via Ideal (was op DE) dus die was redelijk vlot teruggestort op mijn bankrekening nadat de order geannuleerd was.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• opperkaas
  • Laatst online: 20-11-2020
Ik had deze ook op amazon.de besteld

Ook kwam er bij mij 15/16 december levering te staan.
Kon niet levering veranderen nadat ik order besteld had

Enigste optie volgens amazon was te annuleren en opnieuw te bestellen
Heb order geannuleerd en snel meteen weer besteld en kon toen snelle levering selecteren inpaats van standaard

Was wel ff tricky om te annuleren en meteen weer te bestellen maar gelukkig kwam hij wel weer naar voren als beschikbaar

Nu levertijd Morgen _/-\o_

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 14:10
pelidee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:25:
[...]

Heb je gekozen voor standaard levering?
Mijn bestelling schiet net ook door, dit komt met UPS. Staat gepland voor aanstaande woensdag.
Gekozen? Heb zo snel mogelijk doorgeklikt dus geen idee maar ik denk standaard levering ja :P

PVO

• Banaan000
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11-2025
opperkaas schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:32:

Heb order geannuleerd en snel meteen weer besteld en kon toen snelle levering selecteren inpaats van standaard

Was wel ff tricky om te annuleren en meteen weer te bestellen maar gelukkig kwam hij wel weer naar voren als beschikbaar

Woow jij durft wel! Haha, dat ga ik niet riskeren, al zou ik hem ook eerder willen ontvangen

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:10

ap3nr0ts

hoi

Ehm, voor PayPal-orders op Cyberport. Dit gebeurt nu al binnen een uur na het mailen via PayPal zelf. :+
Cyberport GmbH accepted your refund request and issued a refund of 515,99 EUR.
Tipje dus.

Verwijderd

Hoe durf je het. Annuleren en dan opnieuw bestellen. Jij hebt wel lef

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 20:43
CanisLupus27 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:49:
[...]

Wow, heb je hier inmiddels misschien meer info over?

Ik vraag me overigens af of wij nu in de 'rij' staan bij de Mediamarkt en in zekere zin vooraan staan voor de volgende batch. Of, dat alles nu direct richting de winkels wordt geshipped en eerst de pre-orders in de winkels worden voldaan. :?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Bij mij staat de bestelling ook nog op “Vertraagd”; de betaling via creditcard is inmiddels echter wel van Reservering naar Betaald veranderd.. hebben meer mensen dit die afgelopen woensdagavond bij MM besteld hebben en betaald via CC?

• tukkerfan
Banaan000 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:34:
[...]

Woow jij durft wel! Haha, dat ga ik niet riskeren, al zou ik hem ook eerder willen ontvangen
Bijzonder dit gaat dus ten koste van iemand anders die levertijd ook morgen of maandag heeft maar niet voor snelle levering heeft gekozen.

• Lex92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2025

Dit kreeg ik ook van Amazon te horen, maar ze kunnen geen enkele garantie geven dat je het nog kan bestellen. Screenshotje?

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-02 17:13
ap3nr0ts schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:34:
Ehm, voor PayPal-orders op Cyberport. Dit gebeurt nu al binnen een uur na het mailen via PayPal zelf. :+

[...]

Tipje dus.
Meteen gedaan toen ik dat bericht las haha

Zojuist via email bericht van zowel Cyberport als Paypal dat het geld terug betaald wordt. (y)

[ Voor 15% gewijzigd door Yo_flow op 20-11-2020 13:50 ]

• n0vast0rm
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-01 11:16
tukkerfan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:34:
[...]

Bijzonder dit gaat dus ten koste van iemand anders die levertijd ook morgen of maandag heeft maar niet voor snelle levering heeft gekozen.
Of het is bullshit en iemand hoopt dat er nu 20 man gaan annuleren en deze persoon hoopt er dan 1 te kunnen bestellen... Call me cynical...

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:51
Jongens bij amazon de kan je beter standaard dan priority shipment kiezen.

Ze worden beiden namelijk net zo snel verzonden en via zelfde dhl service! Dus je bent vijand van je eigen portomonnee als je voor priority kiest.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:44
S0epkip schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:04:
[...]

Oei mijn bestelling van Amazon fr van gister is inmiddels verstuurd met DHL.
Ik heb het gelezen :)

Ik wacht nog even af voordat ik begin te grommelen.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Volgens mij trolled deze man...

Ik zou niet mijn bestelling annuleren als ik jullie was.

• ryderb
pokle312 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:37:
[...]

Volgens mij trolled deze man...

Ik zou niet mijn bestelling annuleren als ik jullie was.
Volgens mij ook. Gister ook contact gehad met Amazon, ze zeiden dat het niet mogelijk was de shipping aan te passen. Zeiden er ook bij dat de datum die getoond werd WORST CASE is, dus dat hij mogelijk nog eerder arriveert.

[ Voor 13% gewijzigd door ryderb op 20-11-2020 13:39 ]

• Furacao86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 11:00
n0vast0rm schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:36:
[...]

Of het is bullshit en iemand hoopt dat er nu 20 man gaan annuleren en deze persoon hoopt er dan 1 te kunnen bestellen... Call me cynical...
Cynical.

Maar inderdaad ik weet ook niet of ik dat aandurf met mijn amazon.de bestelling.

• godfella
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-02 21:51
Ekfad schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:37:
[...]

Ik heb het gelezen :)

Ik wacht nog even af voordat ik begin te grommelen.
mijn bestelling van september is ook nog niet verzonden, je bent dus niet alleen

• Grobbelboy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-12-2025

Haha één van de betere trollreacties dit, respect (y)

• ryderb
ap3nr0ts schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:34:

[...]

Tipje dus.
Kan je dat via de UI doen of moet je met de hand een email naar PayPal sturen?

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik zag net een PS5 te koop bij Amazon voor 1250...en de gene die het verkoopt heeft slechte reviews.

Maar is toch verkocht na een paar minuten zo te zien. Wow

• NosferatuX
  • Niet online
Als je annuleert op Amazon komt deze niet direct weer in de verkoop op de site.

Mensen die dit soort dingen beweren om andere leed toe te brengen mogen wat mij betreft gewoon een perma ban hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door NosferatuX op 20-11-2020 13:43 ]

Verwijderd

godfella schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:39:
[...]

mijn bestelling van september is ook nog niet verzonden, je bent dus niet alleen
Van september nog niet verzonden is wel heel lang. Heeft amazon hierover niks gezegd? Ze moeten wel uitleg geven waardoor dit komt. Zelfs paar dagen wachten vindt ik te moeilijk

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:11

Goeie troll, kudo's! >:)

Verwijderd

Zijn er nog mensen die m bij Coolshop hebben besteld?

• CanisLupus27
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 14:51
bureno schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:34:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Bij mij staat de bestelling ook nog op “Vertraagd”; de betaling via creditcard is inmiddels echter wel van Reservering naar Betaald veranderd.. hebben meer mensen dit die afgelopen woensdagavond bij MM besteld hebben en betaald via CC?
Ik heb ook met cc betaald en inmiddels is het geen reservering meer. Is het gebruikelijk dat MediaMarkt de betaling al plaats laat vinden zonder dat er enig zicht op verzending?

• Ekfad
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:42:
[...]

Van september nog niet verzonden is wel heel lang. Heeft amazon hierover niks gezegd? Ze moeten wel uitleg geven waardoor dit komt. Zelfs paar dagen wachten vindt ik te moeilijk
Het is moeilijk klagen natuurlijk. De leverdatum was 2 weken terug verschoven van 27 november naar 23 november.

Het is alleen pijnlijk om te lezen dat hij verzonden is voor mensen die na ons besteld hebben.

• Joostb11
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:43:
Ja, ik ga denk ik annuleren

• Vizjee
  • Laatst online: 13-02 15:56
Oke, dit is echt te vaag voor woorden, maar goed om te delen. Ik houd als marketeer van testen, dus heb overal dezelfde vraag gesteld rondom mijn bestelling bij Amazon.de

De conclusies (allemaal binnen 2 uur):

Email: Sorry je betaling is niet goed doorgekomen. Verificatie mislukt --> contact bank! (Bank kon mij niet helpen want geen verzoek tot betaling)

Telefoon: Sorry, ik weet niet wat er mis is gegaan, maar de verificatie is gelukt echter heeft het systeem de reservering niet goed doorgezet. Nu is de betaling niet goed doorgegaan. Je kan over 3 dagen nogmaals betalen maar de PS5 is op.. dit gaat lastig worden voor je.. nogmaals excuses.

Chat:
I would like to inform you that your order is at the Fulfillment Center.
The product has been reserved for you and has been packed. The product is expected to be picked up by the carrier.
Therefore, I also got in touch with our Fulfillment center and asked to send the article to you as soon as possible.
My colleagues there will take care of your order. Your pending order will now be sent to you soon. You can expect the product to be dispatched in 72 hours.
+ betaling bij shipment

Ik zie het allemaal wel, durf echt nergens meer rekening mee te houden

• pokle312
  • Niet online
Mwah ik vind het een beetje triest... Er zijn mensen die er in trappen.
Gewoon rapporteren en geen aandacht verder geven.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:43:
Yup, geannuleerd inmiddels.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Verwijderd

Ekfad schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:45:
[...]

Het is moeilijk klagen natuurlijk. De leverdatum was 2 weken terug verschoven van 27 november naar 23 november.

Het is alleen pijnlijk om te lezen dat hij verzonden is voor mensen die na ons besteld hebben.
Weet ik. Misschien ga ik dat ook ervaren volgende maand. Zitten ze daar te bestellen en jij maar wachten op je bestelling terwijl je die eerder had gedaan.

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12
Iemand nog meer een informatie van Bol.com gehad?

Dit is gewoon balen, 10 dagen zelfs het hoera mailtje van hun gehad dat ik bij de gelukkige zat en de testreservering op de CC voorbij zien komen.

Erg jammer dit, hopelijk alloceren ze gelijk een exemplaar voor ons bij de tweede lichting in December (?).

• Furacao86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 11:00
Vizjee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:46:
Oke, dit is echt te vaag voor woorden, maar goed om te delen. Ik houd als marketeer van testen, dus heb overal dezelfde vraag gesteld rondom mijn bestelling bij Amazon.de

Email: Sorry je betaling is niet goed doorgekomen. Verificatie mislukt --> contact bank! (Bank kon mij niet helpen want geen verzoek tot betaling)

Telefoon: Sorry, ik weet niet wat er mis is gegaan, maar de verificatie is gelukt echter heeft het systeem de reservering niet goed doorgezet. Nu is de betaling niet goed doorgegaan. Je kan over 3 dagen nogmaals betalen maar de PS5 is op.. dit gaat lastig worden voor je.. nogmaals excuses.

Chat:
The product has been reserved for you and has been packed. The product is expected to be picked up by the carrier.
Therefore, I also got in touch with our Fulfillment center and asked to send the article to you as soon as possible.
My colleagues there will take care of your order. Your pending order will now be sent to you soon. You can expect the product to be dispatched in 72 hours.
+ betaling bij shipment

Laatste reactie van de chat heb ik ook gehad. "Wordt binnen 72 uur verzonden, zodat ie sowieso volgende week binnen komt. Ik heb met prioriteit je verzoek doorgestuurd naar het shipping centrum." Ben een beetje bang dat dit gewoon een standaard praatje is van een outsourced medewerker.

• tukkerfan
UPDATE voor de mensen met een 14:16 bestelling op Amazon DE en leverdatum 12-16 (Amazon website) en datum in bevestigingsmail 15-16. Er is hoop. Ik vermoed dat er nu kleine batches binnekomen bij Amazon of dat ze gaan kijken welke PS5's overblijven na uitlevering aan mensen die nog eerder waren dan mij (mensen met leverdatum morgen of maandag). Ik las dat iemand anders van Amazon hoorde dat er op 10 december een voorraad binnkomt. Ook hier kan je dus nog op hopen.

Me:Good afternoon,
Yesterday I purchased the PS5 on Amazon DE and got an confirmation mail that I succesfully ordered it. The bill has been paid and the money has been debited.
How come that I ordered a PS5 that was in stock and the delivery date is now 12-16 december. How is this possible as there was stock?

You're now connected to Arjun from Amazon.de

Arjun:Hello, my name is Arjun. Welcome to Amazon.de. It's my pleasure to assist you.
Could you please allow me few minutes while I can check this for you?

Me:Yes please.
I dont understand as I paid and the money is debited even though I don't receive it.. there was stock

Arjun:Tom, I have checked and can see that the item still shows as " in stock."
However, we are seeing an increase in online shopping and as a result some products are taking longer to ship and thus the delivery dates are assigned longer than usual for products.

Me:Thanks for your reply Arjun. How do you see it is in stock? Nobody can order the PS5 anymore on the amazon website. The only thing in stock is the PS5 Controller not the PS5 itself.
I ordered it yesterday and it immediately out of stock but I managed to order one and paid for it
https://www.amazon.de/-/en/dp/B08H93ZRK...(See full link)
How is it possible that I cannot order it anymore? But my money is debited..

Arjun:Tom, I apologise, I mistakenly checked the controller availability.
You are indeed, right, the play-station is currently no in stock.
**not
You are now reconnected with a new agent Shubham.

Me:No problem. So could you please check what happend when it was in stock? I managed to buy one when it was there and when it was in stock. The money is debited.
It is not possible anymore to buy one due to there is no stock anymore. So I did order one when it was available, I paid for it. How come I dont receive one when it was in stock and now it is not?

Shubham:Hello my name is Shubham. I will be happy to help you :)
Please allow me a minute to check the details.

Me:Sure I was connected to your collegaue but it switched. Do you have the chat history?
I can send you if you want

Shubham:Exactly. Please allow me a moment to check:)
Thank you so much for the wait. I really appreciate the patience.

Me:No problem Shubham take your time

Shubham:I can see here that the item stock has been requested and the item will be shipped in the next 48-72 hours. the order will remain intact so please do not worry. I hope this helps:)

Me:Shubham thanks for your answer. To get it right; the item will be shipped within the next 48-72 hours to me? When will this be updated in the order?
Is there a track and trace available?

Shubham:You will receive the update through email in the next 48 hours from our dispatch team.
Is there anything else I may help you with?:)

Me:How long will the shipping take?
Shubham:48-72 hours.

Me:If it will be send out within 48-72 hours it meand i wil receive it in like 4-5 days from now on?

Shubham:Exactly.

Me:I ordered an extra controller, just to be sure. We are talking about he PS5 right?

The PS5 will be send within 48-72 hours?
Shubham:Exactly:)

Me:Shubham thanks it makes me very happy to hear this. I think other people on the Tweakers forum also!

Shubham:Thank you for your time and patience.
I wish you and your family a safe health.!
We hope to see you again soon! And please don't forget, to end the chat using the “End Chat” link in the upper right corner of the window. Following this you'll be asked to take a quick survey. We appreciate your feedback.

• kasper1221
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-01 07:23
tukkerfan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:09:
[...]

Dank voor je reactie. Ofwel er komt nog een F5 ronde bij Amazon als ze bij de orderdesk weten hoeveel er binnen gaan komen en dus nog verdeeld kunnen worden als de pre-orders zoals wij bedeeld zijn.

Als je het om draait, als Amazon voorraad verwacht op 10 dec, is dit aantal dan gebaseerd op de pre-oders die gisteren gemaakt zijn als je geluk had? Als dit zo is dan was dat dit laatste mogelijkheid op een PS5 uit de batch voor dit jaar.
customer service ---> contact us ---> dan kan je onderin je issue aangeven en dan staat er mail chat of telefoon

• ajaxkoen93
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-02-2021

Als je de order annuleer.. blijft hij dan nog even gereserveerd voor je staan ofzo zodat je opnieuw kunt bestellen??

• Evertt
Mm Spanje heeft de ps5 maar leverd niet in Nederland

• BurnsMM
  • Laatst online: 18:21
Theebag schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:52:

Dit is gewoon balen, 10 dagen zelfs het hoera mailtje van hun gehad dat ik bij de gelukkige zat en de testreservering op de CC voorbij zien komen.

Erg jammer dit, hopelijk alloceren ze gelijk een exemplaar voor ons bij de tweede lichting in December (?).
Nee, bij mij staat hij nu op morgen bij post.nl ze hebben hem nog niet ontvangen of niet verwerkt. Geduld zeggen ze bij bol. Vreemde bij mij is dat er ook helemaal geen cc reservering of afschrijving meer staat. Maar wel status betaald :?

• timonsl
  • Laatst online: 24-06-2025
Vizjee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:46:

Chat:
+ betaling bij shipment

Op deze manier zitten er 4 verschillende mensen aan jouw PS5 order te rommelen, dus ook vier keer meer kans dat er iets fout gaat.

Veel bedrijven/webwinkels hanteren een standaard procedure voor het inboeken, verzenden en factureren van goederen, om hier 4 verschillende mensen (die waarschijnlijk alleen verantwoordelijk zijn voor customer service) op te zetten is naar mijn idee overkill. Stel je voor dat iedereen met een PS5 pre-order dit doet, hoe druk denk je dat ze het dan krijgen? Ik begrijp het, iedereen heeft last van FOMO en is excited, maar de mensen die jouw order zitten te verwerken zijn ook maar gewone mensen die 'gewoon' hun werk doen.

• ryderb
tukkerfan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:52:
UPDATE voor de mensen met een 14:16 bestelling op Amazon DE en leverdatum 12-16 (Amazon website) en datum in bevestigingsmail 15-16. Er is hoop. Ik vermoed dat er nu kleine batches binnekomen bij Amazon of dat ze gaan kijken welke PS5's overblijven na uitlevering aan mensen die nog eerder waren dan mij (mensen met leverdatum morgen of maandag). Ik las dat iemand anders van Amazon hoorde dat er op 10 december een voorraad binnkomt. Ook hier kan je dus nog op hopen.
Ben benieuwd! Mijn is van 14:18, maar had ook 15-16 dec in de bevestiging staan en geeft nu aan 12-17 dec op Amazon zelf, dus dat lijkt redelijk hetzelfde?

• Vizjee
Furacao86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:52:
[...]

Laatste reactie van de chat heb ik ook gehad. "Wordt binnen 72 uur verzonden, zodat ie sowieso volgende week binnen komt. Ik heb met prioriteit je verzoek doorgestuurd naar het shipping centrum." Ben een beetje bang dat dit gewoon een standaard praatje is van een outsourced medewerker.
Klopt, allemaal standaard zinnen van een kantoor uit India, alsof je met een robot praat

• Celeone
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-02-2023
Voor de mensen die bij Coolshop hebben geannuleerd: hebben je dit na hun e-mail gedaan over het teveel aan bestellingen of uit jezelf (dus zonder een e-mail te hebben ontvangen)?

• mrstylo
  • Laatst online: 19-01 17:02
Vizjee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:57:
[...]

Klopt, allemaal standaard zinnen van een kantoor uit India, alsof je met een robot praat
Dat noemen bedrijven 'AI'

• tukkerfan
ryderb schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:57:
[...]

Ben benieuwd! Mijn is van 14:18, maar had ook 15-16 dec in de bevestiging staan en geeft nu aan 12-17 dec op Amazon zelf, dus dat lijkt redelijk hetzelfde?
Als je zeker wil weten of dit ook voor jou geld gewoon de chat in gaan!

• kebabhalfpikant
  • Laatst online: 19-09-2024
Kan je op amazon.fr ook in het Engels chatten? Vind niet meteen iets op de site of het internet dus vandaar de vraag

• Ekfad
Nee, dat noemen ze ALI :) O-) O-) O-)
kebabhalfpikant schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:00:
Kan je op amazon.fr ook in het Engels chatten? Vind niet meteen iets op de site of het internet dus vandaar de vraag
Volgens mij enkel mailen in het Engels.

[ Voor 42% gewijzigd door Ekfad op 20-11-2020 14:00 ]

• ryderb
tukkerfan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:59:
[...]

Als je zeker wil weten of dit ook voor jou geld gewoon de chat in gaan!
Irritant, krijg alleen de optie voor e-mail en telefoon. Misschien te druk op de chat..

• CptGummyBearz
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik hoop echt op mijn levering van maandag en hoop voor de andere tweakers dat er meer duidelijkheid komt over de consoles die in december komen!

Laten we allemaal even positief denken hahah

• Vizjee
Ekfad schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:00:
[...]

Nee, dat noemen ze ALI :) O-) O-) O-)

[...]

Volgens mij enkel mailen in het Engels.
Idd, gewoon onder elke toets een standaard zin plakken en drukken op knoppen die de klanttevredenheid verhogen. Chat wordt dan positief beoordeeld.. zo houdt het zichzelf in stand.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 18:36
Mijn avondbestelling van 18nov is gisteren eindelijk verschenen.. echter al heel de dag op onderstaande status. Klantenservice heeft (zoals verwacht) geen idee wanneer hij geleverd wordt. Als er vannacht niets gebeurd maar annuleren denk :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9K24e1iuSS5dEruDRm8nShhTQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n1dh3Ih8KJYX8dWc1CWcnIjw.png?f=fotoalbum_large

Signature

• tukkerfan
ryderb schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:03:
[...]

Irritant, krijg alleen de optie voor e-mail en telefoon. Misschien te druk op de chat..
Verander je taal in ENG boven in, wss moet je opnieuw inloggen. Het is dan wel mogelijk.

• Ekfad
tukkerfan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:05:
[...]

Verander je taal in ENG boven in, wss moet je opnieuw inloggen. Het is dan wel mogelijk.
Hoeft zelfs niet, je kan ook in het Franse hulpcentrum kiezen om in het Engels contact op te nemen.

• IMarks
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-02 20:29
Ekfad schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:07:
[...]

Hoeft zelfs niet, je kan ook in het Franse hulpcentrum kiezen om in het Engels contact op te nemen.
Fransen pesten door ze engels te laten praten, altijd leuk >:)

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
mouzetc schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:05:
Mijn avondbestelling van 18nov is gisteren eindelijk verschenen.. echter al heel de dag op onderstaande status. Klantenservice heeft (zoals verwacht) geen idee wanneer hij geleverd wordt. Als er vannacht niets gebeurd maar annuleren denk :(

[Afbeelding]
Waarom zou je annuleren denk je ergens anders meer kans te maken?

• Coolpirate
  • Laatst online: 08-09-2021
Hoe zit het eigenlijk met de Digital Edition??
Heb gister de hele dag op alle amazons gezeten en meerdere kansen gehad om een Disk edition te kopen van de PS5 maar die wil ik helemaal niet!
Echter, gingen nergens de Digital Editions in de verkoop!
Weet iemand waar en wanneer die te verwachten zijn?

• jesper699
  • Laatst online: 24-12-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KdUrbN_p-yo9mcIQXwkp5-c0g8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xSRqsLWfRNYubqmTEFYigD9M.png?f=fotoalbum_large

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
BurnsMM schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:55:
[...]

Nee, bij mij staat hij nu op morgen bij post.nl ze hebben hem nog niet ontvangen of niet verwerkt. Geduld zeggen ze bij bol. Vreemde bij mij is dat er ook helemaal geen cc reservering of afschrijving meer staat. Maar wel status betaald :?
Heb mijn PS5 al binnen en bol.com heeft ook nog niks afgeschreven, zal nog wel komen denk ik.

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-02 19:24

• mrstylo
  • Laatst online: 19-01 17:02
Coolpirate schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:11:
Heb gister de hele dag op alle amazons gezeten en meerdere kansen gehad om een Disk edition te kopen van de PS5 maar die wil ik helemaal niet!
Bij amazon.de was die gisteren nog te koop, toen die met disk wel uitverkocht was.

Verwijderd

CptGummyBearz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:04:
Ik hoop echt op mijn levering van maandag en hoop voor de andere tweakers dat er meer duidelijkheid komt over de consoles die in december komen!

Laten we allemaal even positief denken hahah
heb jij m al dispatched?

• BurnsMM
  • Laatst online: 18:21
Erapaz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:12:
[...]

Heb mijn PS5 al binnen en bol.com heeft ook nog niks afgeschreven, zal nog wel komen denk ik.
Waarschijnlijk wel, maar eerst maar eens een ps5. Met hun mooie mail van 9 november :+ .

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Theebag schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:52:

17 september iets na 08:30 mijn pre order geplaatst bij bol, ik heb ook dat mailtje gehad van “nog 10 nachtjes slapen”. Vervolgens eergister een track&trace ontvangen en gister keurig de console geleverd gekregen... geen vuiltje aan de lucht in mijn geval via bol...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 12:03
Coolpirate schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:11:
Ik zit met precies hetzelfde. Ook meerder maken een Disk kunnen kopen maar die wil ik gewoon niet.

Voor mijn gevoel werd er wel een enkele Digital verkocht op amazon maar dat waren er héél weinig.

• Coolpirate
mrstylo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:12:
[...]

Bij amazon.de was die gisteren nog te koop, toen die met disk wel uitverkocht was.
Serieus?😕heb bijna de hele tijd op Amazon de gezeten en nergens was ie op voorraad. Wel was ie bij De heel even ‘in stock on december 12’ waardoor t leek alsof ie verkocht werd maar dat was niet...

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-02 16:41
Mandarijntje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:14:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde. Ook meerder maken een Disk kunnen kopen maar die wil ik gewoon niet.

Voor mijn gevoel werd er wel een enkele Digital verkocht op amazon maar dat waren er héél weinig.
Soms heb je gewoon geen keus. En als je dan "picky' wil zijn, dan moet je helaas gewoon wat langer wachten. Het was al bekend dat er veel minder diskloze versies zouden komen (die wil immers bijna niemand, verhouding 85/15% ofzo)

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:13
Coolpirate schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:14:
[...]

Serieus?😕heb bijna de hele tijd op Amazon de gezeten en nergens was ie op voorraad. Wel was ie bij De heel even ‘in stock on december 12’ waardoor t leek alsof ie verkocht werd maar dat was niet...
same here bij Amazon.de krijg ik alleen maar prijzen van de controller en niet van de console zelf..ook als heb ik de console aangeklikt.

• Evertt
Ik hoorde dat je zelf in 2019 kon pre orderen bij Game Mania. Kansloos zo iets ik snap GM ook niet waarom hun zoiets doen.

• Coolpirate
atomix9 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:15:
[...]

Soms heb je gewoon geen keus. En als je dan "picky' wil zijn, dan moet je helaas gewoon wat langer wachten. Het was al bekend dat er veel minder diskloze versies zouden komen (die wil immers bijna niemand, verhouding 85/15% ofzo)
Ja en dat snap k nou niet, ik denk echt dat er net zo veel animo is voor een diskless versie als voor een met disk versie. Alles gaat tegenwoordig in de cloud en elke game kan tegenwoordig gedownload worden.
Jammer dat ze dan toch die verhouding zo zetten...

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:50
IMarks schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:09:
[...]

Fransen pesten door ze engels te laten praten, altijd leuk >:)
Als er 1 manier is om je eigen order om zeep te helpen is dit doen bij Fransen :')

• Djores
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2025
Evertt schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:18:
Ik hoorde dat je zelf in 2019 kon pre orderen bij Game Mania. Kansloos zo iets ik snap GM ook niet waarom hun zoiets doen.
50 euro aanbetaling x1000 = 50.000. rente trekken voor 2 jaar. Easy money

• ryderb
tukkerfan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:05:
[...]

Net gedaan, niks heel duidelijk. Maar ze vertelde dat ze geen exacte datum van leverancier hebben, maar nieuwe stock "soon" verwachten en dit dan uitsturen. Ben benieuwd, heb een goed gevoel dat we het voor 12-17 december ontvangen

• godlike02
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Coolpirate schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:20:
[...]

Ja en dat snap k nou niet, ik denk echt dat er net zo veel animo is voor een diskless versie als voor een met disk versie. Alles gaat tegenwoordig in de cloud en elke game kan tegenwoordig gedownload worden.
Jammer dat ze dan toch die verhouding zo zetten...
Ze blijven online duurder. Ik koop zelden zero day games en wacht paar weken op aanbieding.
Als ik er klaar mee ben verkoop ik ze weer.

Binnen 3,4,5 games heb ik het verschil er uit.

terwijl het klopt. Het kan allemaal in de cloud.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:40

JSchut

.....

estorino schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:14:
[...]

17 september iets na 08:30 mijn pre order geplaatst bij bol, ik heb ook dat mailtje gehad van “nog 10 nachtjes slapen”. Vervolgens eergister een track&trace ontvangen en gister keurig de console geleverd gekregen... geen vuiltje aan de lucht in mijn geval via bol...
Hier besteld op 17 september 08:32.
- 9e mail gehad met nog 10 nachtjes slapen
- 18e rond 21:30 TNT mail met bezorging op 19e.
- 19e rond 07:00 uur update naar de 20e
- vanochtend rond 07:00 uur update naar de 21e

De status is al die tijd al dit geweest: Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 08:36
Levertijden staan op de meeste sites nu op februari/maart 2021, de kans om een PS5 dit jaar te bemachtigen wordt wel erg klein tenzij coolshop het nog uitlevert

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 16:22
Djores schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:22:
[...]

50 euro aanbetaling x1000 = 50.000. rente trekken voor 2 jaar. Easy money
Dus 7 euro rente? Dat zet wel zoden aan de dijk ja.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Evertt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lf5JAZbWYNZoVzvRPuWr9idTyJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dxcm0k2jOQwlzOzv8aUECqTt.png?f=fotoalbum_large
Kans loos weer

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:12

Cordon

Lievelings jankert

Amazon.de voor de 15/16 december.
Honestly, I do not have that information :’( Demand is huge and when you place the order, the system is calculating everything, searches for warehouse. It also depends on logistical availability and the warehouse from where the item will be shipped from. I do not want to guarantee anything and give you misleading information :’( But let's be positive and hope that it will be shipped as soon as possible :)
Mkay sgat. I’ll wait. :P

• TwColHD
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb een berichtje gedaan naar Cyberport, met de vraag of er een kans was dat ik bij de 2020 levering zou zitten, of dat dit hoogstwaarschijnlijk 2021 zou worden. Met het verzoek dat als ik bij de 2021 zou zitten, ze mijn order mogen annuleren. Ik krijg net een annuleringsbevestiging, zonder ook maar enige reactie op mijn vraag. Dus dat lijkt me een helder antwoord.
Pagina: 1 ... 226 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord