Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 12:47
Iemand inmiddels al die mail van wehkamp ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
ryderb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:09:
Nope niets. bestelling nog hetzelfde.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ryderb schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:09:
ik kreeg zojuist een mail. schrok me een hoedje.

gelukkig ging het alleen maar om de adreswijziging die ik had doorgeven. zat wel 7 uur tussen de wijziging en de mail :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryderb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 12:47
Flghter1982 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:10:
[...]

ik kreeg zojuist een mail. schrok me een hoedje.

gelukkig ging het alleen maar om de adreswijziging die ik had doorgeven. zat wel 7 uur tussen de wijziging en de mail :D
Ja die kreeg ik ook nog een half uur geleden binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik ga er vanuit dat ze echt wel allemaal geannuleerd worden (helaas)
nu is het ook buiten kantoortijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:44
M a r c o schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:13:
Klantenservice is tot 24:00 open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06 11:50
Zojuist via Twitter dit ontvangen:

"Door een fout in het systeem kon je de PS5 even bestellen vandaag. Echter hebben we hier geen (toekomstige) voorraad meer van. Omdat de bestelling dus niet geleverd kan worden, is hij ook in je account geannuleerd. Je wordt hier ook nog over gemaild. Voor zover op dit moment bekend, zal de PS5 pas na de releasedatum weer bij ons besteld kunnen worden. Mijn excuses voor de verwarring en het ongemak! ^PB"

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 19:18
M a r c o schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:13:
Wehkamp klantenservice is tot 00:00 uur geopend volgens mij.

Snap ook niet hoe lang het kan duren om:

- Een mail te sturen naar gedupeerde.
- Je PS5 bij bestellingen op geannuleerd te zetten.
- Op de hoofdpagina het e.e.a te vermelden.

Als er vandaag echt geen Playstations op voorraad waren, zou dat een fluitje van een cent moeten zijn.
Zijn er wel op voorraad geweest, maar niet genoeg dan is het een grotere uitdaging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-07 10:35
NotSoSteady schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:58:
[...]

Als je denkt dat die notificaties op tijd aankomen dan kom je van een koude kermis thuis kan ik je garanderen.
Toch geeft de app een push bericht als het goed is.

Maarja op vrijdag was er nog geen artikelnummer en niks bekend over de levertijd. Zaterdag stond hij opeens online. (Een kennis van mij werkt daar , had contact gehad met iemand van de Electronica afdeling en zelfs die wist er niks van en heeft zelf ook naast een pw5 gegrepen) en dan zouden ze nu weer beperkt op voorraad zijn? Ik geloof het niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:23
Hondadude schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:04:
[...]

Ik kocht de ps5 op MediaMarkt.be maar krijg wel iets anders per mail. Met bestel bon.

Dank je wel voor je bestelling bij MediaMarkt! Binnenkort zal je van je nieuwe producten kunnen genieten!

We hebben je bestelling met ordernummer .... ontvangen. Zodra de goederen vertrokken zijn uit ons magazijn word je door ons op de hoogte gebracht.
Ah wellicht had ik erbij moeten zeggen dat ik in NL woon ;)
Ik heb wel een soortgelijke mail ontvangen met de volgende tekst:
Nogmaals bedankt voor je aankoop bij MediaMarkt.
Wanneer je bestelling is overgedragen aan onze vervoerder, ontvang je een bevestiging.

[ Voor 45% gewijzigd door VirinR op 22-09-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martbov
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-07 15:01
Mag een bedrijf als Wehkamp eigenlijk allemaal orders annuleren door een "technische fout"? Normaal gesproken zou een koopovereenkomst toch bindend moeten zijn na betaling + bevestiging van bestelling door verkoper?
Zie ook https://www.rijksoverheid...-bij-een-koopovereenkomst onder het kopje "Verplichtingen bij een koopovereenkomst"

Of gaat dit niet op voor pre-orders / internet bestellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flghter1982
Martbov schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:40:
Mag een bedrijf als Wehkamp eigenlijk allemaal orders annuleren door een "technische fout"? Normaal gesproken zou een koopovereenkomst toch bindend moeten zijn na betaling + bevestiging van bestelling door verkoper?
Zie ook https://www.rijksoverheid...-bij-een-koopovereenkomst onder het kopje "Verplichtingen bij een koopovereenkomst"

lijkt me niet handig. dan zeggen ze. bindend dus wacht maar tot ze weer beschikbaar zijn. wedden dat je hem dan zelf canceled? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 17:20
De vraag is vooral moet je willen dat het zo zou werken. Dingen gaan nou eenmaal weleens fout. Jammer maar niet het eind van de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eazi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-07 14:11

eazi

Vingerplant onder

Wat een onzin. Ze kunnen best leveren, maar in 2021. Jij wil dat zelf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flghter1982
ik laat de boel lekker staan bij wehkamp zoals het nu is. als het geannuleerd wordt prima. zo niet ook prima. tegen de tijd dat we de launchdate naderen zullen ze wel inzicht kunnen geven of het een day 1 delivery wordt. zo ja. mooi. zo niet, cancel ik de pre-order en ondertussen hou ik mijn ogen en oren open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondadude
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-02-2022
VirinR schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:27:
[...]

[...]
Ok thx voor de info maakte me al zorgen lol leveren thuis met bpost bij mij als ze nu een dag later komen geen ramp heb juist lang weekend dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schasbeele
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-03 20:44
VirinR schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:27:
[...]

[...]
Heb jij een NL adres in kunnen voeren als afleveradres dan? Ik moest mijn order laten afleveren bij een pakketpunt (eentje vlakbij de grens gekozen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 23:11
Flghter1982 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:56:
ik laat de boel lekker staan bij wehkamp zoals het nu is. als het geannuleerd wordt prima. zo niet ook prima. tegen de tijd dat we de launchdate naderen zullen ze wel inzicht kunnen geven of het een day 1 delivery wordt. zo ja. mooi. zo niet, cancel ik de pre-order en ondertussen hou ik mijn ogen en oren open.
Precies mensen stressen om niks. Alsof je met een telefoon of mail iets kan bereiken. Alsof je het dan opeens wel zou krijgen? Wacht het gewoon af. Begrijp dat er mensen zijn die het spannend vinden maar zo maak je je zelf alleen maar gek. Heb nog geen mail binnen van Wehkamp. Wacht het gewoon af. Anders hebben we BCC en Coolblue nog en wellicht dat nog extra voorraad wordt vrijgemaakt door Sony voor pre-orders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 04-07 23:14

Ja klopt, ga ze verplichten om zelf PS5's te produceren om deze fout te verhelpen. Sorry, maar er is gewoon iets misgegaan. Net zoals jij en ik fouten maken, maakt Wehkamp die ook. ;w

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 22-09-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
NotSoSteady schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:13:
[...]

Ja klopt, ga ze verplichten om zelf PS5's te produceren om deze fout te verhelpen. Sorry, maar er is gewoon iets misgegaan. Net zoals jij en ik fouten maken, maakt Wehkamp die ook. ;w
Nee maar verwacht een soort gelijk iets. Dus een PC met een i9, 3080, 64 gb geheugen, 1 tb m2 pci4 etc :9

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Schasbeele schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:00:
[...]

Heb jij een NL adres in kunnen voeren als afleveradres dan? Ik moest mijn order laten afleveren bij een pakketpunt (eentje vlakbij de grens gekozen).
Ik heb via Mediamarkt.nl besteld en ik kon gewoon de bestelling laten bezorgen naar mijn huisadres

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 22:14
Stop met valse hoop. Wehkamp maakte een foutje en wij dachten mazzel te hebben... niks meer niks minder. Dan maar een PS5 wat later. Uiteindelijk komt ie er wel.

wijze woorden

NotSoSteady schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:13:
[...]

Alleen Wehkamp wat vaker :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• NotSoSteady
  • Laatst online: 04-07 23:14
Ze zijn verre van perfect, maar je kan in dat geval ook reageren met je portemonnee. :) Dit zal ongetwijfeld niet het enige drama worden in de PS5 pre-order soap. Maar als er geen voorraad is dan wordt het ook moeilijk om er wat aan te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 23-09-2020 00:17 ]

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik had in april al een pre-order geplaatst bij nedgame. Vandaag mail gekregen dat deze bij levering 2 zit wat wil zeggen dat hij bezorgd wordt eind november, begin december. Toch wel wat ontgoocheld dat ik hem niet op de launch zal hebben.

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 21:00
Maditude schreef op woensdag 23 september 2020 @ 01:27:
Ik had in april al een pre-order geplaatst bij nedgame. Vandaag mail gekregen dat deze bij levering 2 zit wat wil zeggen dat hij bezorgd wordt eind november, begin december. Toch wel wat ontgoocheld dat ik hem niet op de launch zal hebben.
Ach ja, zo lang is dat toch niet ?

Dacht in eerste instantie dat levering 2 pas begin 2021 zou zijn. Eind nov valt reuze mee.
Raar dat ik dan zoveel PS5s op marktplaats zie. Zijn mensen echt zo desperate dat ze niet ff een paar weken extra kunnen wachten ?

Nee ze geven liever €200-€300 meer uit op marktplaats. :F

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:35

8)7

Laat je hem toch lekker staan? Ooit zullen ze wel leveren. Of denk je dat ze er voor jou zelf 1 gaan bouwen?

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Mijn status is nu ook helaas aangepast :N

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-07 21:20

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Mijn bestelling staat in de app inmiddels op wordt niet geleverd, nog geen mail gehad maar het lijkt me duidelijk. Ik heb wel even een bericht achtergelaten met het verzoek om de door mij met groot vertrouwen aan Wehkamp betaalde som zsm terug te storten.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 18:08
Mijn bestelling is ook aangepast. Nu het leuke: ik zat in de eerste lichting.19 september dus al besteld...
Om deze reden hebben mensen dus meerdere orders lopen. Je hebt gewoon niets totdat het ding voor je deur staat. Erg slecht dit van Wehkamp.

[ Voor 39% gewijzigd door Exxus op 23-09-2020 07:11 ]

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 23:50
Hier ook 19 september besteld. Staat nu ook op wordt niet geleverd.

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:16
Bij mij is ook de status veranderd naar “wordt niet geleverd”. Ook de eerdere bestelling die ik zaterdagochtend heb besteld. Ik vind het erg vreemd om nu opeens alle orders te annuleren, of zullen ze er nog aan bezig zijn?

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-07 15:46
Bij mij is helaas ook de status aangepast... :(

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 14:34
Wat een prutsers zeg, ongelooflijk. Ik had ook direct op de 19de besteld. Maar 1 positief puntje: ik zie geen verschil tussen mijn XSX en PS5 pre order. Dus misschien zegt het nog niks. Of ze hebben óók de XSX pre orders eruit gegooid

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:54
Hier ook op 19 sept besteld. Meerdere orders, allen nu ineens op status 'wordt niet geleverd'.
Klopt dit?

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:35
Denk dat klantenservice weer druk wordt zo.

Misschien zaterdag ook een fout? Zo wel heel raar zijn. Maar ja verbaas me nergens meer over. Wordt wel een soap zo zeg.

[ Voor 59% gewijzigd door k1978 op 23-09-2020 07:32 ]

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Wauw, hier is de mijn e van de 19e ook geannuleerd

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:46
Hier staat hij ook op wordt niet geleverd. Ik heb zaterdag besteld. Ze zijn lekker bezig daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-05 10:51
Ik denk dat ze alle bestellingen van de 19e gaan leveren aan degenen die gisteren besteld hebben :+

• laurens700
Ik heb dezelfde status als jullie. Gisteren besteld.

• koenvd90
Bij mij zijn beide geannuleerd. Zowel van gisteren als zaterdag

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-07 21:20

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Wauw, Wehkamp maakt zich populair op deze manier! Nu ook orders van 19 sept gaan annuleren. :+ :+

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Maar dan hebben ze er nachtwerk aan gehad, of het zijn vroege vogels, want ik heb voor 00:00 nog even gecheckt of ik met een gerust hart kan slapen O-)

• laurens700
Amazon heeft ook problemen met de ps5 of dit wereldwijd is of alleen Amerika geen idee.

bron: LewLater
YouTube: Amazon Has Bad News for PS5 Buyers

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:35
laurens700 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:50:
Amazon heeft ook problemen met de ps5 of dit wereldwijd is of alleen Amerika geen idee.

bron: LewLater
YouTube: Amazon Has Bad News for PS5 Buyers
Dat is gewoon een automatische email van amazon,was ook met switch release.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:13
Wehkamp order bij mij ook geannuleerd. Hopen dat bol.com de zaakjes beter op orde heeft.

Wel gek dat er geen communicatie is van wehkamp.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• almiros
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-07-2023
We kunnen allemaal boos of geschokt doen richting wehkamp of andere aanbieders, maar het probleem ligt bij Sony, die gewoon niet duidelijk naar de winkels is geweest..Waarom zou Wehkamp hun naam op het spel zetten vanwege een console. We zijn niet kritisch genoeg op Sony, die heeft er gewoon een potje van gemaakt. Als nou iedere officiele retailer gewoon op tijd weet wat ie krijgt had je het hele probleem niet gehad...Sony kan zich achter corona verschuilen of achter andere zaken, maar het is onzin, de wereld draait door, ook in corona-tijd. Als een bedrijf te succesvol wordt en er letterlijk maar 1 concurrent is die vele malen kleiner is wereldwijd, dan krijg je dit soort onzin..Wij als fanatieke gamers zitten nu in onzekerheid en ik hou niet van dubbel voorbestellen, maar ik denk dat ik dat maar ga doen door deze toestanden. Ik denk dat vele zich hierin kunnen vinden, maar niet eens durven te zeggen. De casual gamers hoeven niet per se eentje op launch day en wij willen dat wel heel graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenvd90
Ik hoop eigenlijk op een systeemfout. Dat de annuleringen naar alle bestellingen zijn verzonden ipv alleen die van gisteren. Anders zou het wel lelijk zijn zeg

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe ziet een annulering eruit in wehkamp? Zie je dat terug in je app of krijg je er een e-mail over?

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-06 04:00

TradeMarkNL

Videoproducer
Gewoon op de site bij details van je bestelling. Bij mij staat daar ook dat ie niet geleverd wordt.

• xtravital
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 13:51
Bij mijn bestelling van de 19e staat ook wordt niet geleverd :(

• Flghter1982
die van mij nu ook. een email met een Statement sorry er was een fout had wel netjes geweest gevolgd door. uw bedrag wordt binnen X dagen teruggestort. je mag er niet vanuit gaat dat iedereen maar op de hoogte is door gemixte berichten via social media. beetje slordig als dat mailtje er vandaag niet alsnog komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-04 11:12
almiros schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:06:
We kunnen allemaal boos of geschokt doen richting wehkamp of andere aanbieders, maar het probleem ligt bij Sony, die gewoon niet duidelijk naar de winkels is geweest..Waarom zou Wehkamp hun naam op het spel zetten vanwege een console. We zijn niet kritisch genoeg op Sony, die heeft er gewoon een potje van gemaakt. Als nou iedere officiele retailer gewoon op tijd weet wat ie krijgt had je het hele probleem niet gehad...Sony kan zich achter corona verschuilen of achter andere zaken, maar het is onzin, de wereld draait door, ook in corona-tijd. Als een bedrijf te succesvol wordt en er letterlijk maar 1 concurrent is die vele malen kleiner is wereldwijd, dan krijg je dit soort onzin..Wij als fanatieke gamers zitten nu in onzekerheid en ik hou niet van dubbel voorbestellen, maar ik denk dat ik dat maar ga doen door deze toestanden. Ik denk dat vele zich hierin kunnen vinden, maar niet eens durven te zeggen. De casual gamers hoeven niet per se eentje op launch day en wij willen dat wel heel graag.
Ben het geheel eens met het feit hoe belabberd Sony dit allemaal in gang heeft gezet. Dat is ook waarom ik eerder in deze thread al aangaf dat ik de handelswijze van BCC en Coolblue zoveel beter vind; stel 1 vaste datum in zodat iedereen dezelfde kans krijgt op één bepaalde dag!
Dit "hit-and-run" systeem wat nu aan de hand is, is zo'n onduidelijke en oneerlijke manier van dienstverlening naar je eigen klantenkring.

Ondanks dat ik meer liefhebber ben van de Playstation en in dat opzicht dus ook Sony, hebben ze aan mij gewoon een stuk vertrouwen verloren in deze.

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er staat bij mij "x niet meer leverbaar". Ik heb geen e-mail gehad afgezien van de "bedankt voor je bestelling" e-mail. Ik heb op maandag (21 sept.) in de ochtend tussendoor een bestelling kunnen plaatsen toen hij kort beschikbaar was. Zal waarschijnlijk op maandag dezelfde fout zijn geweest als gistermiddag.

• giantgiantus
Ik heb hem op zaterdag besteld en ook gewoon een bevestiging e-mail gehad. Nu staat in mijn bestelling ook geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 14:19
almiros schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:06:
Helemaal mee eens. Het communicatieapparaat van Sony is hier echt wel (meerdere malen) de mist in gegaan.Van het verkondigen via een vaag Twitterbericht(!) dat wellicht 'select retailers' binnenkort gaan beginnen met aannemen pre-orders, tot aangeven dat ze 'ruim van te voren' communiceren wanneer de pre-orders beginnen terwijl er in werkelijkheid 12 uur tussen zat. 8)7

Als we dan de communicatie van de Microsoft zien kan ik daar alleen maar positief op zijn. Ruim van te voren aangeven dat het de 22ste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:30
Mijn Wehkamp bestelling op zaterdag de 19e staat nu bij details: wordt niet geleverd.

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 04-07 13:09
Silverdax schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:18:
[...]

Ben het geheel eens met het feit hoe belabberd Sony dit allemaal in gang heeft gezet. Dat is ook waarom ik eerder in deze thread al aangaf dat ik de handelswijze van BCC en Coolblue zoveel beter vind; stel 1 vaste datum in zodat iedereen dezelfde kans krijgt op één bepaalde dag!
Dit "hit-and-run" systeem wat nu aan de hand is, is zo'n onduidelijke en oneerlijke manier van dienstverlening naar je eigen klantenkring.

Ondanks dat ik meer liefhebber ben van de Playstation en in dat opzicht dus ook Sony, hebben ze aan mij gewoon een stuk vertrouwen verloren in deze.
En vergeet ook niet dat die onduidelijkheid leid tot overvraag. Mensen die 3-4 pre orders hebben om maar zeker te zijn. Wat ook de scalpers weer trekt en de oplichters...

Ik had even het idee dat Sony het marketing technisch goed had gedaan door eerst schaarste creëren, waarna ze een grote lading nieuwe consoles beschikbaar zouden stellen. Maar het lijkt er sterk op dat ze gewoon niet genoeg kunnen leveren. Aah well. Er zijn belangrijkere dingen in het leven gelukkig.

Wat betreft Wehkamp, ik heb acht even af. Geld is nog niet teruggeboekt, en ook geen officieel bericht dat het niet wordt geleverd. Met de fout van gisteren kan ook dit weer een fuck up zijn.
Wel jammer want ik had gewoon kans om er een op amazon.fr te kopen. Niet gedaan omdat ik er al een in de pre-order had.

• mcp1990
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:12
TradeMarkNL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:10:
Gewoon op de site bij details van je bestelling. Bij mij staat daar ook dat ie niet geleverd wordt.
Dit wordt gedaan omdat het een preorder is en nog geen lever datum bekend is

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
mcp1990 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:33:
[...]

Leverdatum van de eerste batch is 19 november

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:42
Sefaex schreef op woensdag 23 september 2020 @ 01:49:
[...]

Ach ja, zo lang is dat toch niet ?

Dacht in eerste instantie dat levering 2 pas begin 2021 zou zijn. Eind nov valt reuze mee.
Raar dat ik dan zoveel PS5s op marktplaats zie. Zijn mensen echt zo desperate dat ze niet ff een paar weken extra kunnen wachten ?

Nee ze geven liever €200-€300 meer uit op marktplaats. :F
Mwah, ik begrijp @Maditude zijn teleurstelling wel. Als je je in april al committeert aan een pre-order, dan zou ik ook wel verwachten dat je erbij zou zitten bij launch.

Aan de andere kant, dit is hèt probleem bij partijen zoals Nedgame en Gamamania. Die krijgen gewoon amper exemplaren. Het gros gaat naar de grote retailers. Dat zie je iedere launch weer.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Volgens mij is schaarste creëren wel een methode bij Rolex of bij Nike sneakers oid. Maar console boeren willen gewoon zo veel mogelijk consoles verschepen. Ze verdienen immers veel meer met de verkoop van games.

Ik denk dat schaarste ontstaat omdat er een enorme piek aan bestellingen is op de eerste dagen en je niet je productiecapaciteit daar op aan kan passen omdat in de maanden en jaren erna er een veel gelijkmatigere vraag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

giantgiantus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:
Volgens mij is schaarste creëren wel een methode bij Rolex of bij Nike sneakers oid. Maar console boeren willen gewoon zo veel mogelijk consoles verschepen. Ze verdienen immers veel meer met de verkoop van games.

Ik denk dat schaarste ontstaat omdat er een enorme piek aan bestellingen is op de eerste dagen en je niet je productiecapaciteit daar op aan kan passen omdat in de maanden en jaren erna er een veel gelijkmatigere vraag is.
Maar schaarste leidt tot nieuwsberichten zoals "binnen een kwartier uitverkocht" - ik denk dat er heel veel mensen zijn die dan zoiets hebben van "oh is ie zo goed? dan moet ik het ook!!!1". En dat kunnen ze dan mooi oplossen door "ineens" een nieuwe lading te leveren waardoor iedereen aan de ps5 zit :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
[...]

Dat lijkt me niet.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er zijn 140 miljoen PS4s verkocht, er worden 11 miljoen PS5s voor het eerste kwartaal geproduceerd. De kans dat meer dan 8% die nu een pS4 hebben een PS5 willen acht ik best groot hoor. Dus nee, ik denk niet dat dit een gecreerd iets is.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
BaRF schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:38:
[...]

Maar schaarste leidt tot nieuwsberichten zoals "binnen een kwartier uitverkocht" - ik denk dat er heel veel mensen zijn die dan zoiets hebben van "oh is ie zo goed? dan moet ik het ook!!!1". En dat kunnen ze dan mooi oplossen door "ineens" een nieuwe lading te leveren waardoor iedereen aan de ps5 zit :P
Maar ik heb alle console launches sinds de SNES meegemaakt. En die tweede grote levering heb ik nooit gezien. Bij populaire consoles waren die apparaten maanden na de launch nog steeds matig leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
giantgiantus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:36:

Mwah, ik weet het niet hoor... Na rush van afgelopen week kwam Sony kort daarop met de mededeling dat op korte termijn meer consoles beschikbaar zouden komen voor pre-order. Die hebben ze dan dus gewoon achter de hand gehouden. Dat is letterlijk schaarste creëren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Krijg net van de MediaMarkt te horen dat iedereen die online een reserving heeft gemaakt hem krijgt op releasedag. Reserveringen voor de 2e batch kunnen alleen vanuit de winkel :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcp1990
ik had gisten een xbox series x besteld bij wehkamp. zelfde melding . dus even gebeld en kreeg deze uitleg. daarna de chat geopend en de zelfde uitleg .

• giantgiantus
Rossi46 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:41:
[...]

Mwah, ik weet het niet hoor... Na rush van afgelopen week kwam Sony kort daarop met de mededeling dat op korte termijn meer consoles beschikbaar zouden komen voor pre-order. Die hebben ze dan dus gewoon achter de hand gehouden. Dat is letterlijk schaarste creëren.
Ja er zitten twee maanden tussen de opening van de pre-orders en lancering. Ze zullen er heus nog meer kunnen leveren als er geen grote tegenslag in productieproces is.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32
@cold_as_ijs Net in mijn Wehkamp gedoken en daar staat dat hij niet geleverd gaat worden.
Zou dat even nakijken als ik jou was. Was zelf om 14.06 uur met bestellen.

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
mcp1990 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:43:
[...]

ik had gisten een xbox series x besteld bij wehkamp. zelfde melding . dus even gebeld en kreeg deze uitleg. daarna de chat geopend en de zelfde uitleg .
Ik vind het erg ongeloofwaardig klinken dus ik maak me geen illusies. Maar goed ook nog geen geld terug dus het zou nog kunnen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CRpt3r55
Succes vandaag weer allemaal :):)

Etuuuuuh!

• cold_as_ijs
mcp1990 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:43:
[...]

Aah top
nu blijft het wel gewoon de klantenservice, dus of zij de juiste info hebben haha.

Blijf de komende 2 maanden gewoon rustig wachten. Als het echt geannuleerd wordt dan cancelen ze de order wel. Koop ik hem gewoon ergens anders

• VirinR
DennusB schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:42:
Krijg net van de MediaMarkt te horen dat iedereen die online een reserving heeft gemaakt hem krijgt op releasedag. Reserveringen voor de 2e batch kunnen alleen vanuit de winkel :)
Bedoel je hiermee online besteld met met bezorging en dus niet ophalen bij een winkel?
Zo ja, dan ben ik verzekerd van een PS5 op launch :)

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 23:35
[...]

En waarom is de annuleren knop dan weg?

• cold_as_ijs
Arunia schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:44:
@cold_as_ijs Net in mijn Wehkamp gedoken en daar staat dat hij niet geleverd gaat worden.
Zou dat even nakijken als ik jou was. Was zelf om 14.06 uur met bestellen.
Staat er bij mij ook.
Ik heb hem maandag besteld, toen waren er maar een handjevol beschikbaar. Dat waren dus geannulleerde pre-orders van zaterdag. Dus maak me gewoon iets minder zorgen. Als ze na 5 dagen nog steeds niet weten dat ze deze orders niet gaan leveren dan zijn het echt wel een stelletje flapdrollen :D.
Dat van gisteren was natuurlijk ook een beetje raar, je zou verwachten dat als dit echt een fout was ze vrij snel alles zouden annuleren. Vermoed dat ze de mensen toch op de grote hoop willen gooien (2e levering of extra levering etc...).

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32
@cold_as_ijs Ah ok. Ik ga hem ook zeker niet zelf annuleren en heb ook nog die van Amazon.fr staan.
We gaan het wel zien. Liever een NL winkel natuurlijk.

Maar hij komt er vanzelf wel.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07 15:04
giantgiantus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:05:
Wehkamp order bij mij ook geannuleerd. Hopen dat bol.com de zaakjes beter op orde heeft.

Wel gek dat er geen communicatie is van wehkamp.
Laten we het hopen. Zie mijn eerdere post over mijn order bij bol.com. Bol heeft gecommuniceerd dat iedereen die op 17-09 een order had geplaatst een een bevestiging had, de console op release zou krijgen. In mijn order stond "levering op 19-11-2020", dat is veranderd naar "gereserveerd". Dus gister ff navraag bij bol.com gedaan. Het antwoord was dat ze momenteel bekijken hoeveel consoles ze daadwerkelijk krijgen en niet kunnen zeggen of "gereserveerd" inhoudt dat de levering op 19-11-2020 is. Kan me voorstellen dat het call center ook niet van de hoed van de rand weet, maar bol.com begint ook al iets op hun stoeltje te draaien. Zou me niet verbazen dat ook bol.com toch nog terug gaat komen op die gegarandeerde levering op release voor iedereen die op 17-09 de orderbevestiging binnen heeft.

Dat vind ik op zich geen heel groot probleem. Maar als je als winkel dan wel meteen een volledige aanbetaling verlangd, gratis krediet, dan verwacht ik gewoon een levering op release.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 23-09-2020 08:56 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• mcp1990
Ryatzu schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:48:
[...]

Ik heb geen idee. Maar ik heb nog geen mail van annulering en ik kan mij herinneren dat dit ook zo was met de iPhone 11 die ik bij hun preorderd had . Die is ook op dag van lancering geleverd _/-\o_

• cold_as_ijs
Ryatzu schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:48:
[...]

Kan dit niet iets automatisch zijn?
Klinkt misschien naief, maar afgelopen dagen heeft de PS5 niet eens op de site gestaan (goed verstopt). Volgens mij had het toen de status niet beschikbaar ofzo, nu staat hij uitverkocht en hebben ze 0 voorraad. Aangezien de voorraad systemen enzo aan elkaar geknoopt zijn kan dit best gewoon een automatische statusverandering zijn. Voor die 1x per jaar dat ze aan pre-orders doen zullen ze geen apart systeem inregelen verwacht ik.
Maar ik heb 0 verstand van retail met bijbehorende IT backend, dus is het allemaal maar speculatie :+

• giantgiantus
Hulleman schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:53:
[...]

Laten we het hopen. Zie mijn eerdere post over mijn order bij bol.com. Bol heeft gecommuniceerd dat iedereen die op 17-09 een order had geplaatst een een bevestiging had, de console op release zou krijgen. In mijn order stond "levering op 19-11-2020", dat is veranderd naar "gereserveerd". Dus gister ff navraag bij bol.com gedaan. Het antwoord was dat ze momenteel bekijken hoeveel consoles ze daadwerkelijk krijgen. Kan me voorstellen dat het call center ook niet van de hoed van de rand weet, maar bol.com begint ook al iets op hun stoeltje te draaien. Zou me niet verbazen dat ook bol.com toch nog terug gaat komen op die gegarandeerde levering op release voor iedereen die op 17-09 de orderbevestiging binnen heeft.
Eens. Ik vind het ook wat vreemd dat er gereserveerd staat. De XSX staat wel netjes op de datum van release. Het zal me benieuwen. Amazon heb ik ook nog een console besteld, dus daar is ook nog een kans. Maar in principe heb ik er ook 3 nodig.

• Rossi46
giantgiantus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:43:
[...]

Ja er zitten twee maanden tussen de opening van de pre-orders en lancering. Ze zullen er heus nog meer kunnen leveren als er geen grote tegenslag in productieproces is.
Maar dat wisten ze vooraf ook. Alle productie die tussen pre-order en launch plaatsvindt was allang ingepland. Sony wist dondersgoed dat de vraag het aanbod bij launch zou overstijgen. Dus ineens met een 2e batch op de proppen komen vóór launch is echt vooraf opgezet.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-06 23:06
[...]

Laten we het hopen. Zie mijn eerdere post over mijn order bij bol.com. Bol heeft gecommuniceerd dat iedereen die op 17-09 een order had geplaatst een een bevestiging had, de console op release zou krijgen. In mijn order stond "levering op 19-11-2020", dat is veranderd naar "gereserveerd". Dus gister ff navraag bij bol.com gedaan. Het antwoord was dat ze momenteel bekijken hoeveel consoles ze daadwerkelijk krijgen. Kan me voorstellen dat het call center ook niet van de hoed van de rand weet, maar bol.com begint ook al iets op hun stoeltje te draaien. Zou me niet verbazen dat ook bol.com toch nog terug gaat komen op die gegarandeerde levering op release voor iedereen die op 17-09 de orderbevestiging binnen heeft.
Heb gisteren ook contact opgenomen hierover. Ik heb die donderdagochtend om 08:33 besteld, vrijwel direct. Er staat nog steeds gereserveerd. Hun boodschap was dat 'de bestelling goed gegaan was'. Kan ik helemaal niks mee natuurlijk, maar verder doorvragen heeft ook niet zoveel zin. Die medewerkers weten net zoveel als wij.

• Rossi46
[...]
Dat vind ik op zich geen heel groot probleem. Maar als je als winkel dan wel meteen een volledige aanbetaling verlangd, gratis krediet, dan verwacht ik gewoon een levering op release.
Dit is wel een ding inderdaad. Persoonlijk vind ik het niet zo erg, maar deze manier lopen de baten voor de kosten uit. Zonder renteverplichting. Dat wil iedere organisatie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
VirinR schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:47:
[...]

Bedoel je hiermee online besteld met met bezorging en dus niet ophalen bij een winkel?
Zo ja, dan ben ik verzekerd van een PS5 op launch :)
Ja, exact. Want dat is ook hoe ik hem heb besteld :) Ik kan dus vast een dagje vrij gaan nemen .. haha

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
DennusB schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:04:
[...]

Ja, exact. Want dat is ook hoe ik hem heb besteld :) Ik kan dus vast een dagje vrij gaan nemen .. haha
Dat is erg mooi om te horen!
Ik hoef gelukkig geen vrij te vragen omdat ik donderdag mijn vaste vrije dag is.
Mijn leidinggevende was wel jaloers op mij dat ik de PS5 kon pre-orderen en zij niet :+

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:30
[...]

Lijkt me niet. 'Wordt niet geleverd' lijkt me vrij duidelijk.

• Schasbeele
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-03 20:44
Bij mij (uiteraard) ook gecancelled, order van gisterenmiddag om 14.06u. Bizar om te lezen dat de orders van zaterdag ook gecancelled zijn, zou wel heel grof zijn als dit ook echt de bedoeling was en die niet geleverd worden.

Ik baal enorm, maar vind het ook wel geinig deze “Wehkampgate” :P

• Flghter1982
man man man. wat een K zooi.

net Mediamarkt gebeld met de MMClub afdeling om te zien of ik mijn pre-order kan koppelen aan mijn achteraf gemaakte account.

die gozer is bezig met dingen uitzoeken en 2 minuten later krijg ik een mail Uw pre-order is geannuleerd. WTF

hij zegt zelf dat het een foutje is en dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat ze het gaan uitzoeken. binnen 48 uur bericht.

wou dat ik nooit gebeld had wat een puinzooi pffffff.

bestelling was al betaald met gegarandeerde levering op launchdate.

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-07 21:37
Schasbeele schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:12:
Bij mij (uiteraard) ook gecancelled, order van gisterenmiddag om 14.06u. Bizar om te lezen dat de orders van zaterdag ook gecancelled zijn, zou wel heel grof zijn als dit ook echt de bedoeling was en die niet geleverd worden.

Ik baal enorm, maar vind het ook wel geinig deze “Wehkampgate” :P
Status geannuleerd of uitverkocht, ik zie namelijk verschillende verhalen in het topic.

We moeten niet vergeten andere sites in de gaten te houden voor eventuele pre-orders :9~

• CRpt3r55
pineapple23 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:14:
[...]

Status geannuleerd of uitverkocht, ik zie namelijk verschillende verhalen in het topic.

We moeten niet vergeten andere sites in de gaten te houden voor eventuele pre-orders :9~
Welke sites hebben jullie in de watchlist staan?

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flghter1982

net Mediamarkt gebeld met de MMClub afdeling om te zien of ik mijn pre-order kan koppelen aan mijn achteraf gemaakte account.

die gozer is bezig met dingen uitzoeken en 2 minuten later krijg ik een mail Uw pre-order is geannuleerd. WTF

hij zegt zelf dat het een foutje is en dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat ze het gaan uitzoeken. binnen 48 uur bericht.

bestelling was al betaald met gegarandeerde levering op launchdate

• mcp1990
baronruud schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:08:
[...]

Lijkt me niet. 'Wordt niet geleverd' lijkt me vrij duidelijk.
We zien het wel . word het niet geleverd zullen dan heb ik pech. gelukkig komt de ps5 op dag van release in huis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 23:35
Zojuist contact gehad met wehkamp.
Iedereen krijgt later vandaag een email met meer informatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJ1fQ288ZgYh9hxqipS9-e4xt4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wXv8FV44CCXQDQNIZqG8Mo4t.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door Ryatzu op 23-09-2020 09:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Flghter1982 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:14:

En daarom moet je na een pre-order nooit iets aanpassen of laten aanpassen.
Gewoon niet meer aankomen

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:36
Flghter1982 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:14:

Hahaha maak je geen zorgen joh, snap je, je wilt gewoon het bericht dat het allemaal goed geregeld is maar we zullen een week voor release pas echt meer weten, of misschien pas dag voor launch..

Ik had gister een zelfde soort ervaring. Vorige week het bericht (ook vanuit MM overigens) Ja je staat op #.. je kan er van uitgaan dat je je console op launch mag komen ophalen.

Gister na wat navragen naar het aantal pre orders veranderde dat naar; helaas heb ik geen inzicht in hoeveel consoles we binnen gaan krijgen. Ik kan dus ook niet zeggen wanneer je jouw PlayStation mag komen ophalen.
:+ ;(

• Flghter1982
BigF25 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:19:
[...]

Hahaha maak je geen zorgen joh, snap je, je wilt gewoon het bericht dat het allemaal goed geregeld is maar we zullen een week voor release pas echt meer weten, of misschien pas dag voor launch..

Ik had gister een zelfde soort ervaring. Vorige week het bericht (ook vanuit MM overigens) Ja je staat op #.. je kan er van uitgaan dat je je console op launch mag komen ophalen.

Gister na wat navragen naar het aantal pre orders veranderde dat naar; helaas heb ik geen inzicht in hoeveel consoles we binnen gaan krijgen. Ik kan dus ook niet zeggen wanneer je jouw PlayStation mag komen ophalen.
:+ ;(
ik heb een bevestigingsmail van een Annulering van de pre-order.

die tilt wel iets zwaarder dan welke plek ik zou hebben gestaan. :(

• rvthul84
  • Laatst online: 06-02-2023
Wehkamp geannuleerd. Helaas, op naar de volgende.

• giantgiantus
Het begint zo langzamerhand wel duidelijk te worden dat de strategie van Coolblue misschien wel de beste is. Die weten de dag voor release hoeveel consoles in de magazijnen staan en zullen dat aantal kunnen verkopen. Het lijkt erop dat de andere leveranciers toch veel problemen ondervinden om precies te bepalen wat ze kunnen uitleveren en wat niet.
Pagina: 1 ... 14 ... 559 Laatste

Let op:
Om dit topic leesbaar te houden:

• Houd het on-topic,
• Géén vraag en aanbod,
• Geen rants naar elkaar, webwinkels, klantenservicemedewerkers, pakketbezorgers, etc.
• Geen discussie over scalping of het beleid van externe partijen

Plaats alleen orders bij vertrouwde partijen. Als het te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk ook zo. Een goed begin is onze Pricewatch Shopreview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Wel zin in gezellig (offtopic) kletsen?
Daarvoor kun je terecht op de Tweakers Discord