mikkelnl schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:04:
Na 1-2 uurtjes spelen op PS5, paar indrukken:
...
Ander GFX puntje; ik vind het allemaal soms wat bleek, alsof contrast ontbreekt. Ik heb black level in het spelmenu al omlaag gezet en dat maakt het iets beter. Maar lightning voelt erg kunstmatig indoors.
...
Ik speel zelf op de sp5 op fidelity met raytracing, maar ik ben denk ik wat minder gevoelig voor die framerate schommelingen en vind die raytracing zoveel toevoegen in de game dat ik die framerate voor lief neem, dus ik snap je wel.
wat betreft die bleekheid, dat vond ik ook op de ps5. Ik zie het ook op alle youtube filmpjes, maar op de ps5 kon ik het simpel oplossen in die raytracing mode in combinatie met HDR. Bij mij is de bleekheid helemaal weg en ziet het er contrast rijk uit en spatten de graphics van het scherm. Gisteren ook in zo'n tombe, die raytracing in combinatie met die water nevel en zo, ongelooflijk mooi.
Maar de default vond ik zelf kwa contrast en brightness settings ook niet al te best inderdaad, dus in dat image calibration menu moet je wel even naar smaak instellen (wat geloof ik alleen maar in detail kan op een HDR monitor / tv in de game, anders krijg je alleen een brightness slider in dat menu).