Als bijvoorbeeld een Worth A Buy op YT meteen een review heeft dan ben ik tevreden en kan ik een keus maken. Maar meestal laten ze het brave jongetje IGN voor gaan. We gaan het zien morgen.
Review embargo voor Hogwarts Legacy is op 6 februari 13:00H Nederlandse tijd, nog een uurtje nagels bijten!

Oops! Wekker stond verkeerd hier, morgen dus.
Oops! Wekker stond verkeerd hier, morgen dus.
[ Voor 19% gewijzigd door Chrasher op 05-02-2023 12:14 ]
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
(dat is morgen)
Die heeft geen nagels meer over voor morgen.
Die heeft geen nagels meer over voor morgen.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2023 12:11 ]
En welke dag is het vandaag? Juist ja, 5 februari.Chrasher schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:03:
Review embargo voor Hogwarts Legacy is op 6 februari 13:00H Nederlandse tijd, nog een uurtje nagels bijten!![]()
![]()
![]()
Dus niet 1u, maar 25u.
Plus een dagje, het is pas de 5e ;-)Chrasher schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:03:
Review embargo voor Hogwarts Legacy is op 6 februari 13:00H Nederlandse tijd, nog een uurtje nagels bijten!![]()
![]()
![]()
Ik ben wel benieuwd naar de reviews, maar anderzijds speel ik het liever zelf gewoon voor het eerst. Dit is wel een type game die enorm goed kan verkopen, open world Harry Potter, my god wat hebben we daar lang op moeten wachten.
Ja ik speel ook liever zelf daarom ook weinig trailers gekeken, dit jaar heb ik echt maar 1 trailer gezien(En vorig jaar 1 of 2 filmpjes).Zingo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:11:
[...]
Plus een dagje, het is pas de 5e ;-)
Ik ben wel benieuwd naar de reviews, maar anderzijds speel ik het liever zelf gewoon voor het eerst. Dit is wel een type game die enorm goed kan verkopen, open world Harry Potter, my god wat hebben we daar lang op moeten wachten.
Er kwam naar mijn inzien te veel filmpjes/ trailers uit, iets zien oke. maar hoef niet een kwart of half spel al gezien te hebben.
Maar denk wel dat ik effe een review ga kijken morgen avond, gewoon om eens te kijken hoe nu spel in de smaak valt.
Ik heb dan de Deluxe editie dus kan op zich ook eerder beginnen met spelen, maar ga dit toch niet doen denk ik(Misschien woensdag effe maar doordeweeks game ik bijna nooit).
Ik ben vooral benieuwd hoe "ingewikkeld" het levelen en verzamelen is van potions en spells.
Ik ben een enorme Zelda fan en bij BTOW heb ik 2x uitgespeeld en me er vele uren mee vermaakt.
En dat ondanks dat het voor mij niet het zelda gevoel van vroeger gaf door het vele verzamelen en veelvuldig upgraden van items gecombineerd met alle recepten voor het eten maar vooral door het gemis van een echte "uitgebreide" dungeon.
Daarna afgaand op de vele reviews ook maar The witcher 3 gekocht, en heb daar nu al enkele uren inzitten, maar toch pakt het spel me niet. Ik ben alles aan het verzamelen wat ik tegenkomen maar geen flauw idee waarom en wat ik ermee moet. Vind BTOW dan een stuk toegankelijker en veel leuker om te spelen.
Ook Fenyx rising, welke als BTOW alternatief om de tussentijd mee te doden werd getipt, ook gespeeld, maar die wereld voelt te leeg aan en weinig uitdaging in de "dungeons"
Ben er ook nog niet over uit wat ik doe qua mogelijkheid om het te spelen, XBox trekt me helemaal niet, PS4 kopen zie ik dan niet als toekomstgericht denken. Dan zou ik toch eerder opteren voor een PS5. Maar denk dat ik met PXC upgrade meer waar voor mijn geld (mogelijkheden) krijg
En de PC upgraden kom ik toch iets boven de 1000 uit ( Als je iets doet doe je het goed en toekomstbestendig dus dan een B550 mobo, 5800X, 32GB ram, RTX3060 600WPSU) Na nog wat inlezen is een 5800x misschien iets overdreven
Ik ben een enorme Zelda fan en bij BTOW heb ik 2x uitgespeeld en me er vele uren mee vermaakt.
En dat ondanks dat het voor mij niet het zelda gevoel van vroeger gaf door het vele verzamelen en veelvuldig upgraden van items gecombineerd met alle recepten voor het eten maar vooral door het gemis van een echte "uitgebreide" dungeon.
Daarna afgaand op de vele reviews ook maar The witcher 3 gekocht, en heb daar nu al enkele uren inzitten, maar toch pakt het spel me niet. Ik ben alles aan het verzamelen wat ik tegenkomen maar geen flauw idee waarom en wat ik ermee moet. Vind BTOW dan een stuk toegankelijker en veel leuker om te spelen.
Ook Fenyx rising, welke als BTOW alternatief om de tussentijd mee te doden werd getipt, ook gespeeld, maar die wereld voelt te leeg aan en weinig uitdaging in de "dungeons"
Ben er ook nog niet over uit wat ik doe qua mogelijkheid om het te spelen, XBox trekt me helemaal niet, PS4 kopen zie ik dan niet als toekomstgericht denken. Dan zou ik toch eerder opteren voor een PS5. Maar denk dat ik met PXC upgrade meer waar voor mijn geld (mogelijkheden) krijg
En de PC upgraden kom ik toch iets boven de 1000 uit ( Als je iets doet doe je het goed en toekomstbestendig dus dan een B550 mobo, 5800X, 32GB ram, RTX3060 600WPSU) Na nog wat inlezen is een 5800x misschien iets overdreven
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik kan be-amen dat dit werktMariekeb schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:07:
[...]
Ik liet mijn kinderen al vanaf heel jong alle games in het Engels spelen. Dat is wat mij betreft DE life hack on ze zo snel mogelijk vloeiend in Engels te krijgen.
En inderdaad, beide zo goed als vloeiend in Engels.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Het is flink afwegen ja, ook kijkende naar wat je het liefste hebt. Zelf heb ik gekozen voor een PC upgrade zodat ik deze ook voor mijn fotografie e.d. kan gebruiken.harley schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:52:
Ik ben vooral benieuwd hoe "ingewikkeld" het levelen en verzamelen is van potions en spells.
En de PC upgraden kom ik toch iets boven de 1000 uit ( Als je iets doet doe je het goed en toekomstbestendig dus dan een B550 mobo, 5800X, 32GB ram, RTX3060 600WPSU)
Als je tweedehands niet erg vindt kan je flink besparen... een CPU/Mobo/Ram set heb ik voor 330 gevonden op de V&A. Als je bang bent voor een ex minerkaart kan je altijd voor 400-500 een 3060(ti) of RX6750XT/6800 vinden. Een basic 700-800W voeding is ook honderd dus je kan voor minder klaar zijn dan je net noemt en je hebt betere performace... (vergelijking)
Zelf ben ik btw nu ook bezig met Fenyx en inderdaad geregeld grote lege stukken en dungeons die vrij simpel zijn. Wel een leuk verhaal en grappige humor dit het goedmaakt
Ja voor mij is het iets waar ik totaal niet op zat te wachten tot ik de announcement zag haha. Wist niet dat ik zo'n game zo graag wildeZingo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:11:
[...]
Plus een dagje, het is pas de 5e ;-)
En goed "Kan verkopen" hij is al mega goed verkocht (helaas
https://store.steampowered.com/charts
En dan is steam natuurlijk niet de enige plek waar games verkocht worden
[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 05-02-2023 13:19 ]
Ik twijfel of ik überhaupt reviews ga lezen/kijken. Ik wil gewoon de wereld in en rond Zweinstein gaan verkennen en dat is wat deze game gaat brengen. Ik heb dan ook voor het eerst in jaren een pre-order geplaatst.
Reviewers zijn vaak een stuk kritischer waardoor mijzelf ook dingen gaan opvallen die ik anders niet bewust zou opmerken als ik eenmaal ben ondergedompeld in de sfeer van een game.
Reviewers zijn vaak een stuk kritischer waardoor mijzelf ook dingen gaan opvallen die ik anders niet bewust zou opmerken als ik eenmaal ben ondergedompeld in de sfeer van een game.
Verwijderd
Ik vind reviews best belangrijk. Uitgevers zijn meesters geworden in marketing ze weten de gamer goed te bespelen via oa greedy YTers. Ik wil ze daar niet voor belonen wanneer een game middelmatig blijkt te zijn.
De eerste indrukken van gamers die al spelen zijn best goed maar dan nog hou ik rekening met de hype level. Vaak zie je wanneer men extreem veel zin heeft in een game dat de bril heel roze is de eerste week.
Vandaar wachten op de reviewers die bewezen hebben vrij neutraal te zijn en hopen op een top game.
De eerste indrukken van gamers die al spelen zijn best goed maar dan nog hou ik rekening met de hype level. Vaak zie je wanneer men extreem veel zin heeft in een game dat de bril heel roze is de eerste week.
Vandaar wachten op de reviewers die bewezen hebben vrij neutraal te zijn en hopen op een top game.
Wat is de uiterste datum dat je nog kan pre-orderen?
Snap de hype wel maar dan kijk ik naar de studio die het maakt...
Nog geen echte top game gemaakt of zie ik het mis?
Dus ben wat twijfelachtig om deze te kopen.
Toch wel Balen dat het geen co op heeft. Anders zou ik deze sowieso kopen
Net voordat het spel uitkomt lijkt me. Wil je de bonus krijgen, dan zou ik zeggen dat morgen de laatste datum is voor de Deluxe Edition en 9 februari voor de normale editie.Vinnocchio schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:33:
Wat is de uiterste datum dat je nog kan pre-orderen?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Nee die devs hebben inderdaad niet heel bijzondere games gemaakt, maar als je de previews en dergelijke kijkt zou je toch wel kunnen stellen dat deze game van een veel hoger niveau zal zijn dan hun voorgaande games.sturtiebe schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:34:
Snap de hype wel maar dan kijk ik naar de studio die het maakt...
Ze hebben imo al best wat van de game laten zien en dat zag er zeer strak uit, maar ze willen natuurlijk geen of zo min mogelijk spoilers uitlekken dus alleen maar logisch dat we nog niet veel meer gezien hebben, imo zijn je zorgen dus nergens voor nodig
Dus in theorie kan ik nadat de reviews uitkomen binnen enige uren nog pre-orderen?RobinNL schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:42:
[...]
Net voordat het spel uitkomt lijkt me. Wil je de bonus krijgen, dan zou ik zeggen dat morgen de laatste datum is voor de Deluxe Edition en 9 februari voor de normale editie.
Reviews verschijnen morgen, om 13:00u als ik het goed heb. Het spel is dan nog niet uit, dus is het nog een pre-order.Vinnocchio schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:46:
[...]
Dus in theorie kan ik nadat de reviews uitkomen binnen enige uren nog pre-orderen?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
:strip_exif()/f/image/ZAcFIieWu3D87CvjmghYO8cd.jpg?f=fotoalbum_large)
Net speciaal voor deze game een Series X controller gekocht voor de pc. Lijkt me prettiger dan met muis en toetsenbord. Ben er nu helemaal klaar voor om mn nieuwe pc'tje en setup te testen met deze game.
3440×1440 Ultrawide 165HZ monitor
RTX 3080
I7 13700K
32GB 5200mhz DDR 5 ram
Corsair dolby atmos headset
Heb er enorm veel zin in! Hopelijk draait hij goed op mn pc!!!!
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Ik zou me daar geen zorgen om makenFrez schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:10:
[Afbeelding]
Net speciaal voor deze game een Series X controller gekocht voor de pc. Lijkt me prettiger dan met muis en toetsenbord. Ben er nu helemaal klaar voor om mn nieuwe pc'tje en setup te testen met deze game.
RTX 3080
I7 13700K
32GB 5200mhz DDR 5 ram
Haha! Hier ook een XBX controller in huis gehaald, al veel te lang uitgesteld om eerlijk te zijn. Met Fenyx speelde ik met mijn PS4 controller maar hier had ik zo nu en dan wat issues mee (drivers e.d.) en niet wireless... de XBX is gelijk gepaired en speelt zonder haperingen. Wel heb ik een 3rd party play-charge kit er in gestopt want ik heb geen zin in continu AAs te moeten wisselen.Frez schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:10:
[Afbeelding]
RTX 3080
I7 13700K
32GB 5200mhz DDR 5 ram
Een ps5 controller kan ook op een desktop toch? Twijfel even halen tussen ps5 of xbox controller
Ja werkt zelfs draadloos prima met windows, in ieder geval in Steam, bij andere stores weet ik alleen niet zeker of je er extra software voor nodig hebt.stomley schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:02:
Een ps5 controller kan ook op een desktop toch? Twijfel even halen tussen ps5 of xbox controller
Om te verbinden gewoon de PS-knop en de Share-knop ingedrukt houden tot de leds wit gaan knipperen dan staat hij in pairing mode.
[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 05-02-2023 16:06 ]
Heb je met een ps5 controller op Windows nog profijt van haptic feedback?
Van wat ik begreep alleen als de devs van de game daar specifiek features voor hebben gemaakt (of geport hebben uit de PS versie van de game)Ht87 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:04:
Heb je met een ps5 controller op Windows nog profijt van haptic feedback?
Maar heb eigenlijk geen idee of HL er ondersteuning voor zal gaan krijgen op de PC.
[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 05-02-2023 16:08 ]
Haha, heerlijke ouderwetse hype thread zo!
Het begint nu wel écht te kriebelen, lang geleden dit.
Sterkte allen morgen, wordt lastig, enerzijds zo min mogelijk van de game willen zien, anderzijds toch willen weten of het technisch allemaal een wat soepele launch wordt.
Het begint nu wel écht te kriebelen, lang geleden dit.
Werkt ook ja. Maar vind het altijd vervelend dat ze niet native werken. De HUD icoontjes zijn altijd op xbox controller afgestemd en dat stoort me, ook moet je bij sommige games weer andere apps downloaden om het werkend te krijgen. Plus ik gebruik mn ps5 controller voor de ps5 dus moet ik steeds opnieuw verbinden. Ik heb daarom voor PC een XSX controller gekocht, werkt toch het best.stomley schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:02:
Haptic feedback triggers voegt imo niks toe, vind het altijd maar irritant.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Heb je Twitch al gezien dan? Ik weet niet of ik ooit zoveel countdown streams heb gezien rondom een release van een game. https://www.twitch.tv/directory/game/Hogwarts%20Legacy (mogelijk spoilers, aangezien hier en daar preview beelden worden gestreamd)A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:18:
Haha, heerlijke ouderwetse hype thread zo!
Het begint nu wel écht te kriebelen, lang geleden dit.Sterkte allen morgen, wordt lastig, enerzijds zo min mogelijk van de game willen zien, anderzijds toch willen weten of het technisch allemaal een wat soepele launch wordt.
* RobinNL zit naar de Fantasic Beasts films te kijken
[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 05-02-2023 16:26 ]
Nee nog niet gezien, ik wil er ook zo min mogelijk van meekrijgen, maar ik wordt echt plat geappt met vragen of ze deze game moeten halen of niet, 'voor de kinderen', uhu.RobinNL schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:25:
[...]
Heb je Twitch al gezien dan? Ik weet niet of ik ooit zoveel countdown streams heb gezien rondom een release van een game. https://www.twitch.tv/directory/game/Hogwarts%20Legacy (mogelijk spoilers, aangezien hier en daar preview beelden worden gestreamd)
* RobinNL zit naar de Fantasic Beasts films te kijken
Ja, ik heb de boeken er ook weer doorheen gejaagd afgelopen weken, de oude games hebben me nooit echt getrokken. Veel pelzier met Fantastic Beasts, zijn lang zo slecht niet als de recensisten het doen voorkomen.RobinNL schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:30:
[...]
Hetzelfde hier hoor, ik wil ook zo weinig mogelijk zien van de game. Ik heb de trailers wel gezien, en misschien 2-3 minuten aan gameplay. Ik zit ook gelijk op Twitch naar streams te kijken, maar dan van de Harry Potter games.
[ Voor 31% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 05-02-2023 16:36 ]
Hetzelfde hier hoor, ik wil ook zo weinig mogelijk zien van de game. Ik heb de trailers wel gezien, en misschien 2-3 minuten aan gameplay. Ik zit ook gelijk op Twitch naar streams te kijken, maar dan van de Harry Potter games.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:28:
[...]
Nee nog niet gezien, ik wil er ook zo min mogelijk van meekrijgen, maar ik wordt echt plat geappt met vragen of ze deze game moeten halen of niet, 'voor de kinderen', uhu.
Net filmpje gezien wat me heeft overgehaald. Gewoon deluxe digitaal op ps5. Zin in!
Wat heeft u overhaald 😉Vinnocchio schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:12:
Net filmpje gezien wat me heeft overgehaald. Gewoon deluxe digitaal op ps5. Zin in!
Ben vooral benieuwd hoe het zal performen op de xbox one x.
Nieuwe console wordt hem voorlopig niet voor mij helaas. En zelfde geld voor nieuwe videokaart.
Nieuwe console wordt hem voorlopig niet voor mij helaas. En zelfde geld voor nieuwe videokaart.
Nog 1 dag, 6 uur, 9 minuten op de timer 😉
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En wij PC gamers maar moeten slikken dat we moeten wachten tot 19:00 dinsdag. Eigenlijk gestoord dat wij ook gewoon niet om 0:00 kunnen beginnen.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ja dat is eigenlijk ook niet correct...Xtr3me4me schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:39:
En wij PC gamers maar moeten slikken dat we moeten wachten tot 19:00 dinsdag. Eigenlijk gestoord dat wij ook gewoon niet om 0:00 kunnen beginnen.
00.00 moet je ook gewoon slapen.
Uiteindelijk ben je 72u eerder dan de rest van de PC gamers.
Waarschijnlijk zitten ze vast aan wat Steam wil
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Helemaal mee eens. Tegelijkertijd missen wij en de X-Boxers ook enkele specials die wel op de Ps4/5 er in zitten als exclusive (quests). Wellicht dat ze op termijn ook naar ons komen maar nu nog niet.Xtr3me4me schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:39:
Gelukkig mis ik door mijn werk (tot dinsdag 20u00) weinig van het geheel. Vanaf dan moet ik toch 85gb downloaden dus woensdag na mijn werk en zodra de kleine op bed ligt ga ik lekker gamen...
Dan heeft playstation nog haunted mission en kan je een shop uitbaten in hogsmeade.pc en xbox niet vind dat deze ook mogen hebben bij een pre order.. maar ze hebben exclusiviteit contract met sony.. Ben zelf playstation speler 😉
Slapen tegen uur of twee. Eerst wat testen de gameDennis1812 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:00:
00.00 moet je ook gewoon slapen.
Gelukkig had ik niet de 7e vrij genomen
Ben er ook uit met mijn huis. Op console ben ik altijd een massive trophy hunter. En op PC boeit het me nooit. Maar toch heb ik op 1 of andere manier de motivatie om voor deze game nu alle achievements te halen
Dus moet toch alle houses spelen haha.
Maar mijn eerste word denk ik toch gewoon Gryffindor. Voelt het beste ook omdat die test het ook zei.
Common room ziet er ook gewoon goed uit ondanks dat het bekende kleuren zijn.
Wie weet denk ik wanneer het moment daar is alsnog te switchen haha maar heb het idee dat het wel Griffindor wordt.
Mijn keuze volgorde nu is: Griffindor > Ravenclaw > Slitherin > Hufflepuff.
Ben er ook uit met mijn huis. Op console ben ik altijd een massive trophy hunter. En op PC boeit het me nooit. Maar toch heb ik op 1 of andere manier de motivatie om voor deze game nu alle achievements te halen
Maar mijn eerste word denk ik toch gewoon Gryffindor. Voelt het beste ook omdat die test het ook zei.
Wie weet denk ik wanneer het moment daar is alsnog te switchen haha maar heb het idee dat het wel Griffindor wordt.
Ik ook alle huizen. Eerst ravenclaw en dan slytherin. Eerst goed en dan slecht. En dan terug slecht met huffelpuff. En goed met griffindor om af te sluitenRicmaniac schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:02:
Gelukkig had ik niet de 7e vrij genomen![]()
Ben er ook uit met mijn huis. Op console ben ik altijd een massive trophy hunter. En op PC boeit het me nooit. Maar toch heb ik op 1 of andere manier de motivatie om voor deze game nu alle achievements te halen![]()
hmja je hebt niet echt goed en slecht in de game he. het is meer dat je wat andere dingetjes soms hoort in je omgeving van npc's/mobs als je de forbidden spells gebruikt maar je hebt geen good of bad karma zoals sommige games volgens mij.Wolverine9000 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:04:
[...]
Ik ook alle huizen. Eerst ravenclaw en dan slytherin. Eerst goed en dan slecht. En dan terug slecht met huffelpuff. En goed met griffindor om af te sluiten
Dacht gelezen te hebben met de dialogen kan je een goede of een slechte keuze maken dat de rest van uw verhaal beinvloedtRicmaniac schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:06:
[...]
hmja je hebt niet echt goed en slecht in de game he. het is meer dat je wat andere dingetjes soms hoort in je omgeving van npc's/mobs als je de forbidden spells gebruikt maar je hebt geen good of bad karma zoals sommige games volgens mij.
Ja precies er zijn wat invloeden op dialogen. En reacties van NPC's etc etc. Maar er is geen karma systeem of punishment voor als je bad gaat.Wolverine9000 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:09:
[...]
Dacht gelezen te hebben met de dialogen kan je een goede of een slechte keuze maken dat de rest van uw verhaal beinvloedt
p.s. of het het verhaal richting het einde en uberhaupt de ending aanpast weet ik niet. Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Ricmaniac op 05-02-2023 20:14 ]
Gewoon de ene keer normale dialogen en de andere keer omgekeerdeRicmaniac schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:12:
[...]
Ja precies er zijn wat invloeden op dialogen. En reacties van NPC's etc etc. Maar er is geen karma systeem of punishment voor als je bad gaat.
p.s. of het het verhaal richting het einde en uberhaupt de ending aanpast weet ik niet. Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben.
Mee eens, die van mij heeft nu zelfs zijn eigen engelstalige youtube kanaal (Daanonlinegaming).Mariekeb schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:07:
[...]
Ik liet mijn kinderen al vanaf heel jong alle games in het Engels spelen. Dat is wat mij betreft DE life hack on ze zo snel mogelijk vloeiend in Engels te krijgen.
En inderdaad, beide zo goed als vloeiend in Engels.
Onstaan door zijn passie voor gaming.
De rest krijgt deze een jaar na release ook, zover als ik kon vinden wordt die dan ook zonder kosten vrijgegeven.Wolverine9000 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:02:
Dan heeft playstation nog haunted mission en kan je een shop uitbaten in hogsmeade.pc en xbox niet vind dat deze ook mogen hebben bij een pre order.. maar ze hebben exclusiviteit contract met sony.. Ben zelf playstation speler 😉
Belachelijk dit uiteraard.
Een jáár na releaseHt87 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:07:
[...]
De rest krijgt deze een jaar na release ook, zover als ik kon vinden wordt die dan ook zonder kosten vrijgegeven.
Belachelijk dit uiteraard.

Een jaar voor in een singleplayer is helemaal erg imo... maarja sowieso moet die shit stoppen maakt niet uit welke game welk platform
Volledig mee eens, iedereen gelijk voor de wet. Ben wel content natuurlijk dat ik die shop en exclusieve quest wel heb natuurlijk...Ricmaniac schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:35:
[...]
Een jaar voor in een singleplayer is helemaal erg imo... maarja sowieso moet die shit stoppen maakt niet uit welke game welk platform
Wanneer de game zo uit is wat noemen we spoiler?
Alleen story related stuff toch neem ik aan?. mag best een screenshot sturen van mijn character in char creation waar je de opties dan ziet enzo lijkt mij.
Niet dat ik dat van plan was maar als voorbeeld.
Ik zou idd voor het verhaal een spoiler tag gebruiken, of voor bepaalde dieren/wezens/locaties waar we nu nog niks vanaf weten.Ricmaniac schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:46:
Wanneer de game zo uit is wat noemen we spoiler?Alleen story related stuff toch neem ik aan?. mag best een screenshot sturen van mijn character in char creation waar je de opties dan ziet enzo lijkt mij.
Meer mensen die hier op een xbox gaan spelen?
Is het mogelijk (makkelijk) om via een manier jezelf naar Australië tijd te zetten waardoor je morgen al kan spelen?
Of moet je dan een Australisch account hebben en hem daar te hebben aangeschaft ?
Is het mogelijk (makkelijk) om via een manier jezelf naar Australië tijd te zetten waardoor je morgen al kan spelen?
Of moet je dan een Australisch account hebben en hem daar te hebben aangeschaft ?
Ik hoop dat iemand de NZ manier gaat proberen en hier laat weten want dat zou super zijn! Kan het zelf namelijk niet testen vanwege werkInhumanous schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:21:
Meer mensen die hier op een xbox gaan spelen?
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 05-02-2023 23:23 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb ouderschap verlof! Dus als je mij verteld hoe dit in zijn werk gaat wil ik het best testen!G_Dragon schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:23:
[...]
Ik hoop dat iemand de NZ manier gaat proberen en hier laat weten want dat zou super zijn! Kan het zelf namelijk niet testen vanwege werk
ik ga het wel testen maar heb zelf eerst ook werk , ik ga in elk geval rond 12:00 even proberen en mocht het niet lukken dan word het pas eind middag dat ik het nog is kan proberenG_Dragon schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:23:
[...]
Ik hoop dat iemand de NZ manier gaat proberen en hier laat weten want dat zou super zijn! Kan het zelf namelijk niet testen vanwege werk
psn: taker-mart
Dat krijg je nou eenmaal met concurrentie, de enige oplossing is Microsoft, Sony en Nintendo te laten fuseren naar MiSoNi, 1 keer raden wanneer dat gaat gebeuren...Ricmaniac schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:35:
[...]
(nooit, en maar goed ook eigenlijk, concurrentie betekent ook druk om kwaliteit te leveren)
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 05-02-2023 23:37 ]
Je moet je tijdzone aanpassen naar Auckland (nz), dan Xbox herstarten. Daarna zou de game speelbaar moeten zijn vanaf 12:00Inhumanous schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:28:
[...]
Ik heb ouderschap verlof! Dus als je mij verteld hoe dit in zijn werk gaat wil ik het best testen!
:strip_exif()/f/image/t22E7nV8BtzzJ2myKfHG7Nul.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door G_Dragon op 05-02-2023 23:40 ]
Voor PlayStation moet je volgens mij een account hebben met een adres in Nieuw Zeeland, weet niet of je je adres makkelijk kunt wijzigen naar een ander land, zo niet moet je een tweede account maken en zo wel moet je alsnog een manier vinden om te betalen want iDeal zal niet mogelijk zijn, dus denk dat je online ergens Nieuw Zeelandse psn codes zult moeten kopen, misschien dat een credit card of pay pal wel kan, dat weet ik niet.G_Dragon schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:39:
[...]
Je moet je tijdzone aanpassen naar Auckland (nz), dan Xbox herstarten. Daarna zou de game speelbaar moeten zijn vanaf 12:00
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 06-02-2023 00:00 ]
Ik kan helaas alleen maar gevallen noemen waarbij het altijd Sony is die dit soort fratsen uithaalt.Ricmaniac schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:35:
[...]
Ik moet helaas wachten tot middernacht. Maar heb dan weer andere voordelen op playstation. Maar wat maakt 12 uur langer wachten nog uit. Niet veel meer. Heb al lang moeten wachten op deze gameG_Dragon schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:23:
[...]
[quote]Wolverine9000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 04:55:
[...]
Sorry was twee keer het zelfde.
[...]
Sorry was twee keer het zelfde.
[ Voor 60% gewijzigd door Wolverine9000 op 06-02-2023 04:56 ]
Voor playstation gewoon wachten tot middernacht, das beste en het gemakkelijkste..Kalder schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:44:
[...]
Voor PlayStation moet je volgens mij een account hebben met een adres in Nieuw Zeeland, weet niet of je je adres makkelijk kunt wijzigen naar een ander land, zo niet moet je een tweede account maken en zo wel moet je alsnog een manier vinden om te betalen want iDeal zal niet mogelijk zijn, dus denk dat je online ergens Nieuw Zeelandse psn codes zult moeten kopen, misschien dat een credit card of pay pal wel kan, dat weet ik niet.
Ik werk tot dinsdagochtend 7.00..
Misschien maar een keer niet slapen na mijn nachtdienst maar gelijk spelen.
Twijfel.
Twijfel.
Heb heel de week verlof....Dennis1812 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 05:06:
Twijfel.
Woensdag en donderdag vrij.
Maar vrijdag eind assessment.. daar moet ik wel iets voor doen denk ik.
Weekend ook game tijd. Tijd genoeg gelukkig.
En ik kan wel wakker blijven. Maar bedenk mij nu dat ik nog afhankelijk ben wanneer Bol levert.
Maar vrijdag eind assessment.. daar moet ik wel iets voor doen denk ik.
Weekend ook game tijd. Tijd genoeg gelukkig.
En ik kan wel wakker blijven. Maar bedenk mij nu dat ik nog afhankelijk ben wanneer Bol levert.
Het ging er niet om wat het makkelijkste is, mensen hadden het over hoe de game zo vroeg mogelijk te spelen en gaven alleen een uitleg voor Xbox dus heb ik een uitleg voor PS toegevoegd.Wolverine9000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 04:58:
[...]
Voor playstation gewoon wachten tot middernacht, das beste en het gemakkelijkste..
Ikzelf heb sowieso nog wel geduld, krijg de game pas de 10e aangezien ik de deluxe het niet waard vond omdat die de laatste tijd overal zo'n 20 tot 30 euro duurder was, mocht die content nou toch waardevol blijken kun je het dacht ik ook later nog downloaden als DLC, tenminste ik dacht dat ik dat begrepen had.
[ Voor 30% gewijzigd door Kalder op 06-02-2023 06:32 ]
Ik zal als ik jou was gewoon lekker gaan slapen, en pas daarna even spelen.Dennis1812 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 05:06:
Twijfel.
Je gezondheid/ rust is veel belangrijker dan een spelletje
Ik heb ook de Deluxe versie en kan hem dus morgen ophalen, maar ga hem dan toch ook niet eens spelen hoe graag ik het ook wil proberen.
Ik begin heel misschien woensdag avond heel even, en anders wordt het pas zaterdag of zondag.
Microsoft doet het ook vaak genoeg, zelfs het hele spel exclusief tijdelijk.Daniel. schreef op maandag 6 februari 2023 @ 01:27:
[...]
Ik kan helaas alleen maar gevallen noemen waarbij het altijd Sony is die dit soort fratsen uithaalt.
Het laatste wat ik mij kan herinneren was de laatste Tomb Raider, die was een half jaar of een jaar exclusief voor de xbox.
Ze kondigen dit toen nog vol trots op de E3 of andere game show aan, ze moesten zich schamen z'n spel vol trots aan te kondigen een jaar lang exclusief te houden.
[ Voor 16% gewijzigd door Carlos0_0 op 06-02-2023 07:10 ]
Sowieso is slapen als ik uit de nacht kom (dus weer mag omschakelen) altijd discutabel.Carlos0_0 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:05:
[...]
Ik zal als ik jou was gewoon lekker gaan slapen, en pas daarna even spelen.
Je gezondheid/ rust is veel belangrijker dan een spelletje.
Ik heb ook de Deluxe versie en kan hem dus morgen ophalen, maar ga hem dan toch ook niet eens spelen hoe graag ik het ook wil proberen.
Ik begin heel misschien woensdag avond heel even, en anders wordt het pas zaterdag of zondag.
Soms wel, soms niet.
Het maakt het omschakelen niet perse makkelijker.
Al ga ik nu wel off topic.
Dit is wel heel heftig. Alsof dat ook meteen op het spel staat.Carlos0_0 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:05:
[...]
Je gezondheid/ rust is veel belangrijker dan een spelletje
Account aanmaken in NZ. Daar kopen. Op je eigen account kan je dan 12 uur eerder spelen. Staan tutorials voor op YTG_Dragon schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:23:
[...]
Kun je niet gewoon je adres wijzigen naar NZ? Of werkt dat niet en krijg je dan alsnog de store van het land dat als eerste als adres opgegeven is?Vinnocchio schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:24:
[...]
Account aanmaken in NZ. Daar kopen. Op je eigen account kan je dan 12 uur eerder spelen. Staan tutorials voor op YT
Sowieso is het persoonlijk wat je belangrijker vind, gezondheid of plezier hebben in het leven. En een keertje wat later naar bed gaan kan voor je lange termijn gezondheid echt geen kwaad overigens, je bent hooguit een beetje moe en/of chagrijnig de volgende ochtend.RobvG schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:24:
[...]
Dit is wel heel heftig. Alsof dat ook meteen op het spel staat.
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 06-02-2023 07:30 ]
Ik heb het op YT gezien als voorbeeld bij PS5. Ik weet niet of je op xbox er zo mee weg komt, je zou het kunnen proberen. In het ergste geval heb je niet die 12 uur eerderKalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:25:
[...]
Kun je niet gewoon je adres wijzigen naar NZ? Of werkt dat niet en krijg je dan alsnog de store van het land dat als eerste als adres opgegeven is?
Voor mij valt er sowieso niets te proberen, ik heb de standard editie al op disc besteld en heb niet zoveel moeite met wachten tot de 10e.Vinnocchio schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:31:
[...]
Ik heb het op YT gezien als voorbeeld bij PS5. Ik weet niet of je op xbox er zo mee weg komt, je zou het kunnen proberen. In het ergste geval heb je niet die 12 uur eerder
Voor de PC kan je er vast wel aanraken, voordat er een jaar om is. :-)
Ik kan niet oordelen over je leven, dus kan alleen maar denken dat je dit niet zomaar roept en je er een goede reden voor hebt uit ervaring. Hopelijk niks ergs? Maar ik luister inderdaad ook naar mijn lichaam, als ik moe ben ga ik naar bed maar als ik nog te wakker ben zal ik misschien wel om 00:00 gaan spelen en anders is er morgen weer een nieuwe kansCarlos0_0 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:05:
[...]
Ik zal als ik jou was gewoon lekker gaan slapen, en pas daarna even spelen.
Je gezondheid/ rust is veel belangrijker dan een spelletje.

Ik twijfel nog of ik mijn bestelde deluxe discversie ga ophalen bij de Coolblue winkel in de buurt, die nog 13km verderop zit, of dat ik voor €10 meer de digitale versie koop en kan pre-loaden en om 00:00 uur kan beginnen. Wellicht kunnen de reviews straks mij helpen met deze keuze.
13:00 uur Nederlandse tijd bij mijn weten.Timothy3000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:48:
Waar blijven de reviews?
Om 12 uur is hij al uit in Nieuw Zeeland, ze kunnen moeilijk de NDA erop laten na de eerste releasetijd
Daar lijkt het toch echt wel op.Kalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:00:
[...]
Om 12 uur is hij al uit in Nieuw Zeeland, ze kunnen moeilijk de NDA erop laten na de eerste releasetijd
Waar haal jij 13u vandaan dan?
Ik kan er niets officieels over vinden. Wel een tweet van PlaystationSize, waarvan ik niet weet hoe betrouwbaar het is. Ook noemen wat andere kanalen die tijd, maar die kunnen het baseren op die tweet. Ik trek het hierbij een klein beetje in, al acht ik de kans nog wel groot dat het zo is.
Dit is wat ik had gelezen.
Je kunt ook zelf even googlen wanneer het embargo afloopt, ipv dit in diverse topics te vragen.Timothy3000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:48:
Waar blijven de reviews?
The review embargo date and time for Hogwarts Legacy is 04:00 PST, 07:00 EDT, and 12:00 GMT on February 6th
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Aangezien de meste review embargo's vervallen rond 1300 is dat de meest logische verwachting
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Apart dan dat de game al uit is in een bepaald deel van de wereld en er zelfs dan nog geen reviews van mogen komen

Ik kwam meerdere tijden tegen, vandaar dat ik hem stelde. Leek me niet logisch dat het embargo na release zou eindigen. Maar wel dus.Hulleman schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:21:
[...]
Je kunt ook zelf even googlen wanneer het embargo afloopt, ipv dit in diverse topics te vragen.
[...]
Vond het allemaal wat verwarrend. Vragen mag altijd toch.
[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 06-02-2023 09:35 ]
Ben eventjes gaan zoeken en behalve een vage tweet van een voor mij onbekende tweeter die geen bron aanhaalt, kan ik eigenlijk niets vinden hierover, ik gok toch dat het embargo om 12u vervalt, zo niet dan een uurtje laterTimothy3000 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:33:
[...]
Ik kwam meerdere tijden tegen, vandaar dat ik hem stelde. Leek me niet logisch dat het embargo na release zou eindigen. Maar wel dus.
Let op:
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions
Alles over Harry Potter: Quidditch Champions: [Multi] Harry Potter: Quidditch Champions