[Apple One] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

De downgrade van 2tb naar 200gb lijkt niet te werken. Na bevestigen van downgrade stopt het gewoon en gebeurd er weinig. De info lijkt nog steeds hetzelfde op meerdere devices, en er is geen bevestigingsmail enzo. Er zijn alleen downgrade opties en niets over One. Little confusing.

http://mrfloris.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-04 13:14
xiphoid schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:26:
De downgrade van 2tb naar 200gb lijkt niet te werken. Na bevestigen van downgrade stopt het gewoon en gebeurd er weinig. De info lijkt nog steeds hetzelfde op meerdere devices, en er is geen bevestigingsmail enzo. Er zijn alleen downgrade opties en niets over One. Little confusing.
Downgraden via een browser op een non iOS device doen. Het schijnt nogal buggy te werken op ios

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Ik heb ook de downgrade van 2TB naar 200GB gemaakt en daarna Apple One Family genomen. Als ik het dus goed begrijp, heb ik vanaf de volgende periode (gaat hier in op 14/11) 400GB aan iCloud storage?
Op zich kom ik daar op vandaag prima mee toe, al zou ik later graag nog een tier van ongeveer 500 GB willen zien.

EDIT: na afsluiten van het Apple One abo zie ik evenwel onder het tabblad "abonnementen" geen iCloud 200GB meer staan... Met 200GB kom ik sowieso niet toe...

[ Voor 20% gewijzigd door Vaganzza op 31-10-2020 17:58 ]

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb bij Apple 200 GB maar opeens wil mijn dochter dus muziek op haar telefoon. Ik overweeg wederom Apple music en dan voor het gezin (15 euro) zodat ikzelf ook uitgebreid muziek kan zoeken/luisteren. Aangezien ik en mijn vriendin dus allebei al aan de iCloud betalen en een gezinsabbo voor ons allemaal de cloud beschikbaar maken en de gewenste Apple music doen... krijgen we met Apple One dus de TV en de Arcade er gratis bij.

Waarom ook niet?
* Delerium houdt eigenlijk niet van abbonementen maar loopt inmiddels aardig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:24
Vaganzza schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:52:
Ik heb ook de downgrade van 2TB naar 200GB gemaakt en daarna Apple One Family genomen. Als ik het dus goed begrijp, heb ik vanaf de volgende periode (gaat hier in op 14/11) 400GB aan iCloud storage?
Op zich kom ik daar op vandaag prima mee toe, al zou ik later graag nog een tier van ongeveer 500 GB willen zien.

EDIT: na afsluiten van het Apple One abo zie ik evenwel onder het tabblad "abonnementen" geen iCloud 200GB meer staan... Met 200GB kom ik sowieso niet toe...
Zou kunnen zijn dat Apple One de 200GB van iCloud alsnog heeft inbegrepen in je Apple One familie abo en dat je nu even apart nog 200GB moet bijkopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat betaal je als je Apple One Family hebt en iCloud vergroot naar 2TB? Dan krijg je 2,2TB maar betaal je dan ook €29,90 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Laatst online: 21:24
@Mog Yes, dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:32
Iemand HKSV al geprobeerd met gezinsabbo + 200GB los? Ben benieuwd of je dan met 2 camera’s mag opnemen :)

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dan is de deal niet zo geweldig.

Ik betaal nu €9,99 voor Apple Music en €9,99 voor iCloud 2TB (wij gebruiken nu 650GB). Apple TV+ heb ik nog tot februari gratis omdat ik een nieuw apparaat heb gekocht. Als ik Apple One Family wil en mijn 2TB iCloud wil behouden kost me dat dus €29,90 per maand.

€10 per maand meer dan ik nu betaal en dan krijg ik daar Apple Arcade en Apple Music Family voor terug.

[ Voor 0% gewijzigd door Mog op 01-11-2020 08:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:48:
[...]

Zou kunnen zijn dat Apple One de 200GB van iCloud alsnog heeft inbegrepen in je Apple One familie abo en dat je nu even apart nog 200GB moet bijkopen dus.
Ik zie bij abonnementen enkel "Apple One" staan, maar als ik naar iCloud opslag zelf ga dan zie ik wel mijn downgrade naar 200GB staan en een totaal van 2,2TB op dit ogenblik.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:41
Kennelijk zijn beiden (apple one storage en icloud storage) nog niet qua berichtgeving op elkaar afgestemd. Ik heb 300gb aan data en heb nu apple one family en 200gb icloud (downgrade van 2tb naar 200gb) en krijg zojuist een e-mail vanuit icloud storage dat er data verloren zou gaan i.vm. 300 vs 200. Maar met de nieuwe situatie van 200+200 zou dat geen probleem moeten zijn. Iemand anders zelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
Update Topic: Zo kun je je aanmelden op Apple One

Zie je de keuze voor Apple One nog niet? Apple is pas net begonnen met de uitrol, dus het kan even duren voordat het voor jou zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaganzza
Ik kreeg daarnet een melding dat ik over mijn iCloud limiet zit. Nochtans raar want ik had naast de Apple One van 200GB extra 200GB abo bijgenomen zodat ik samen aan 400 GB kwam.

Op 31/10 heb ik Apple One genomen van 19,95 nadat ik mijn 2TB abo had omgezet naar 200GB. Op 14/11 (normale datum voor mijn iCloud opslag betaling) heb ik 2,99 betaald.

Vandaag dus de melding dat de opslaglimiet overschreden is en van die 200GB extra is geen sprake, ik moet die opnieuw nemen als extra opslag...

Nog bij iemand deze gang van zaken vandaag? Zal wel 1 van de dagen eens naar mijn kredietkaart moeten kijken wat ze daar gedaan hebben... In principe zou ik dus ongeveer de helft moeten terugkrijgen van de betaling van 14/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34
Vaganzza schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:58:
Ik kreeg daarnet een melding dat ik over mijn iCloud limiet zit. Nochtans raar want ik had naast de Apple One van 200GB extra 200GB abo bijgenomen zodat ik samen aan 400 GB kwam.

Op 31/10 heb ik Apple One genomen van 19,95 nadat ik mijn 2TB abo had omgezet naar 200GB. Op 14/11 (normale datum voor mijn iCloud opslag betaling) heb ik 2,99 betaald.

Vandaag dus de melding dat de opslaglimiet overschreden is en van die 200GB extra is geen sprake, ik moet die opnieuw nemen als extra opslag...

Nog bij iemand deze gang van zaken vandaag? Zal wel 1 van de dagen eens naar mijn kredietkaart moeten kijken wat ze daar gedaan hebben... In principe zou ik dus ongeveer de helft moeten terugkrijgen van de betaling van 14/11.
Ik vermoed een glitch doordat er een rare overlap inzit maar houd ons op de hoogte. Ik wil eerdaags ook een vergelijkbare downgrade gaan maken.

Met dat betreft zou Apple het voor zichzelf als voor de rest van wereld makkelijker maken door de databundels te verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Even een update: ik kreeg zonet alle facturen per mail. Nieuwe periode voor Apple One, nieuwe periode voor iCloud 200GB en creditnota van 1,5 euro rechtzetting iCloud 200GB van november.

Denk dat Apple graag alles op 1 dag factureert nu. Heb dus een vermoeden dat meer mensen na 1 maand Apple One eens moeten kijken naar hun iCloud opslag abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Laatst online: 16:28
ik heb zojuist Apple One afgesloten naast mijn 2TB iCloud abo zonder eerst te hoeven downgraden, heb het via de iPhone gedaan, op de Macbook wou de site niet laden.

eind van de maand de 2TB maar eens terugzetten naar 200GB voor 400GB totaal. We waren nog maar net over de 200GB.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04 17:09
Ook overstag gegaan.. Gebruikte Spotify en heb hier een gezins abo op voor 15 euro.. Betaalde al voor 200GB opslag en keek al naar Apple TV+.

Apple Music hielt me eigenlijk tegen, Spotify is gewoon erg fijn maar toch de stap gezet en alles was gelukkig ook zo over qua lijsten :).

Waar ik een aantal jaar terug echt switchte tussen iOS, Android en zelfs Windows Phone gok ik dat ik de rest van me leven aardig vast blijf zitten nu in iOS en ben ik van iemand die elke dag custom roms erop gooide gegaan naar iemand die vooral wilt dat alles goed werkt

[ Voor 32% gewijzigd door dglavimans op 22-12-2020 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wij zijn uiteindelijk ook over naar Apple One, we hadden al Apple Music Family en hoewel ik niet helemaal kapot ben van Arcade, is het voor af en toe wel leuk. Wij hikten ook enorm tegen de 200GB limiet aan dus we zitten nu op 200+200GB en daar redden we het wel weer even mee. Opvallend wel dat het totale gebruik nu opeens op 204GB zit terwijl het maaaaaaanden lang 198 is geweest ofzo. Alsof er opeens meer gebruikt wordt nu er ook meer is ofzo.

Ik heb een haat/liefde met Apple Music, er staat genoeg op maar ik was echt Spotify adept van het eerste uur. Mobiel werkt het allemaal prima maar op de pc's en laptops (bijna allemaal Mac's) vind ik het wat sloom en niet altijd even gebruiksvriendelijk/overzichtelijk. Maarja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:54
Servor schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:48:
Ik heb een haat/liefde met Apple Music, er staat genoeg op maar ik was echt Spotify adept van het eerste uur. Mobiel werkt het allemaal prima maar op de pc's en laptops (bijna allemaal Mac's) vind ik het wat sloom en niet altijd even gebruiksvriendelijk/overzichtelijk. Maarja.
Je kan het altijd ook via de browser gebruiken: https://music.apple.com/ die is vrij licht in gebruik en behoorlijk snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:03
Ik heb geen Apple One, maar wel mijn iCloud-abonnement geüpgraded naar 200GB.
Ik had eerst 50GB voor €0,99 per maand wat altijd op de 7e van mijn cc werd afgeschreven. Gisteren heb ik dus een 200GB abonnement voor €2,99 afgesloten zodat mijn moeder haar foto’s kan opslaan in iCloud in plaats van Google Foto’s.

Op zowel de factuur en CC staan het bedrag van €2,54. Er staat ook nergens dat er onderling verrekend is. Klopt dit bedrag of zie ik iets over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uaAy9wNv_pRjuczml_Xu5frgNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GlgM8v7v6DJLnc2MLGv5258Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
VirinR schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:01:
Ik heb geen Apple One, maar wel mijn iCloud-abonnement geüpgraded naar 200GB.
Ik had eerst 50GB voor €0,99 per maand wat altijd op de 7e van mijn cc werd afgeschreven. Gisteren heb ik dus een 200GB abonnement voor €2,99 afgesloten zodat mijn moeder haar foto’s kan opslaan in iCloud in plaats van Google Foto’s.

Op zowel de factuur en CC staan het bedrag van €2,54. Er staat ook nergens dat er onderling verrekend is. Klopt dit bedrag of zie ik iets over het hoofd?
[Afbeelding]
Vanaf de komende hele periode wordt er dan €2,99 berekend. Dit is op 25/1/21

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:03
Donstil schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:06:
[...]

Vanaf de komende hele periode wordt er dan €2,99 berekend. Dit is op 25/1/21
Ah top!
Ik vond het al raar dat er op de factuur geen creditbedrag stond van de 50GB-abonnement.
De betaling was ook eerst geweigerd (met ING CC via Apple Pay) maar ik kreeg wel te zien dat ik het 200GB-abonnement is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:15
Ik heb een vraagje over Apple One.

Zojuist heb ik een Apple One abonnement afgesloten, waar ik voorheen los betaalde voor Apple Music en Apple Arcade. Nu mijn proefabonnement voor Apple TV+ afloopt, is het voor mij voordeliger om over te stappen naar Apple One.

Echter Apple Music en Apple Arcade betaalde ik altijd per jaar, omdat dit voordeliger is. Weet iemand wat er met het reeds betaalde abonnementsgeld gebeurt na het afsluiten van Apple One? Mijn Apple Music abonnement is bijvoorbeeld reeds vernieuwd en daarvoor heb ik € 99 betaald. Krijg je deze kosten weer terug of wordt dit verrekend met je Apple One abonnement? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:26

RnB

@Jeroen O De kosten van je huidige abonnementen krijg je gecrediteerd vanaf het moment dat je Apple One activeert.

[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 02-08-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:15
@RnB bedankt voor je reactie, dan wacht ik het even af. Nu loopt de gratis proefperiode nog.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Even een vraag over betalingen, is er een mogelijkheid om dit met doorlopen incasso automatisch te doen ?
Of moet ik elk maand zorgen dat er genoeg geld in mijn account staat, wat een beetje vervelend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:39
Of aan een creditcard koppelen als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-04 22:46
absrnd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:07:
Even een vraag over betalingen, is er een mogelijkheid om dit met doorlopen incasso automatisch te doen ?
Of moet ik elk maand zorgen dat er genoeg geld in mijn account staat, wat een beetje vervelend zou zijn.
Je zou, als je provider het ondersteund, volgens mij ook nog maandelijks via de factuur van je mobiele provider kunnen laten lopen. Als je een Credit Card hebt is dat imo wel het makkelijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

absrnd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:07:
Koop gewoon lekker zo'n iTunes kaart, met 15% extra tegoed.

Zijn regelmatig in de aanbieding.

https://nl.pepper.com/search?q=itunes

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:08

TDB

-edit- inmiddels opgelost.

[ Voor 92% gewijzigd door TDB op 27-08-2021 09:39 ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:45

Kalkie

NLMP

Het is me nog niet geheel duidelijk. Ik heb nu nog gratis Apple TV+ tot medio september. Is er nog automatisch compensatie als ik nu Apple One afsluit of vervalt mijn gratis periode en ga ik direct 14,95 betalen?

Ik kan natuurlijk ook even direct contact opnemen met Apple Support. Voor de mensen die deze vraag ook hebben: Je gratis periode vervalt dan. Ik meende eerder ''ergens op Tweakers'' gelezen te hebben dat je dan wordt gecompenseerd, dat is dus niet zo. Voor mij nu nog niet interessant om over te stappen.

[ Voor 42% gewijzigd door Kalkie op 21-06-2022 11:52 ]

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:08

Aiii

何これ

Kalkie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:20:
Het is me nog niet geheel duidelijk. Ik heb nu nog gratis Apple TV+ tot medio september. Is er nog automatisch compensatie als ik nu Apple One afsluit of vervalt mijn gratis periode en ga ik direct 14,95 betalen?

Ik kan natuurlijk ook even direct contact opnemen met Apple Support. Voor de mensen die deze vraag ook hebben: Je gratis periode vervalt dan. Ik meende eerder ''ergens op Tweakers'' gelezen te hebben dat je dan wordt gecompenseerd, dat is dus niet zo. Voor mij nu nog niet interessant om over te stappen.
Je wordt gecompenseerd voor lopende betaalde abonnementen, niet voor proefabonnementen, dus is het in veel gevallen inderdaad goedkoper om losse abonnementen af te sluiten zolang je nog een Apple Music of Apple TV+ proefabonnement hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Vanmorgen werd ik wakker met vijf nieuwe mails van Apple. Mijn iCloud-opslag zou vol zijn en ik kon geen mails meer ontvangen. Opmerkelijk want gisteren had ik nog 25GB vrije ruimte.

Wat blijkt, ik had aan het begin van de maand een downgrade gedaan van mijn losse iCloud abonnement, van 200GB naar 50GB, zo heb ik samen met Apple One's 50GB een totaal van 100GB en dat is dan meer dan voldoende. Maar afgelopen nacht was de automatische vernieuwing van Apple One, toen hebben ze meteen mijn iCloud+ van 50GB automatisch gecanceld, iets van 80 cent terug gestort en toen had ik nog maar 50GB en zat ik er 25GB boven, handig! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:22
Aiii schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:50:
Vanmorgen werd ik wakker met vijf nieuwe mails van Apple. Mijn iCloud-opslag zou vol zijn en ik kon geen mails meer ontvangen. Opmerkelijk want gisteren had ik nog 25GB vrije ruimte.

Wat blijkt, ik had aan het begin van de maand een downgrade gedaan van mijn losse iCloud abonnement, van 200GB naar 50GB, zo heb ik samen met Apple One's 50GB een totaal van 100GB en dat is dan meer dan voldoende. Maar afgelopen nacht was de automatische vernieuwing van Apple One, toen hebben ze meteen mijn iCloud+ van 50GB automatisch gecanceld, iets van 80 cent terug gestort en toen had ik nog maar 50GB en zat ik er 25GB boven, handig! 8)7 8)7
Goh ja, Apple is er vanuit gegaan dat de 50gb in je Apple One nu eigenlijk een vervanging is van de 50gb die je al eerder had via je separaat abonnement na je downgrade. Ik vind dat persoonlijk nog niet zo'n gekke redenering eerlijk gezegd (al denk jij er allicht anders over :) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:59
Weet niet precies waar ik dit kwijt kan, maar het is mij gelukt om Apple Fitness + aan te schaffen in NL via een Amerikaans Apple ID. Ik kan nu eindelijk mee doen met het Fitness + programma en tot nu toe loopt het vlekkenloos en wordt de voortgang ook meegenomen op mijn Watch / Nederlands Apple ID.

Opvallend genoeg op de Apple TV app en de iPad zijn sommige segmenten van de app Nederlands.

Waar ik erg blij mee ben is dat ik niet uit hoef te loggen met mijn Nederlandse Apple ID.
Je zet simpelweg je iCloud account op het Nederlandse profiel en je Store account op het Amerikaanse.

[ Voor 19% gewijzigd door mprkooij op 06-10-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
mprkooij schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:37:
Weet niet precies waar ik dit kwijt kan, maar het is mij gelukt om Apple Fitness + aan te schaffen in NL via een Amerikaans Apple ID. Ik kan nu eindelijk mee doen met het Fitness + programma en tot nu toe loopt het vlekkenloos en wordt de voortgang ook meegenomen op mijn Watch / Nederlands Apple ID.

Opvallend genoeg op de Apple TV app en de iPad zijn sommige segmenten van de app Nederlands.

Waar ik erg blij mee ben is dat ik niet uit hoef te loggen met mijn Nederlandse Apple ID.
Je zet simpelweg je iCloud account op het Nederlandse profiel en je Store account op het Amerikaanse.
Oh dat is wel een mooie oplossing! Misschien Apple TV toch weer eens een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zal waarschijnlijk bij ons ook een kwestie van tijd zijn.

Apple Increasing Pricing of Apple Music, Apple TV+, and Apple One

Apple Music
  • Individual plan - $10.99/month, a $1 increase
  • Family plan - $16.99/month, a $2 increase
  • Annual plan for individuals - $109/year, a $10 increase
Apple TV+
  • Monthly plan - $6.99/month, a $2 increase
  • Annual plan - $69/year, a $20 increase
Apple One
  • Individual plan - $16.95/month, a $2 increase
  • Family plan - $22.95/month, a $3 increase
  • Premium plan - $32.95/month, a $3 increase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tijd om naar alternatieven te kijken. Dit gaat helemaal nergens meer over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Greatsword schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:45:
Zal waarschijnlijk bij ons ook een kwestie van tijd zijn.

Apple Increasing Pricing of Apple Music, Apple TV+, and Apple One

Apple Music
  • Individual plan - $10.99/month, a $1 increase
  • Family plan - $16.99/month, a $2 increase
  • Annual plan for individuals - $109/year, a $10 increase
Apple TV+
  • Monthly plan - $6.99/month, a $2 increase
  • Annual plan - $69/year, a $20 increase
Apple One
  • Individual plan - $16.95/month, a $2 increase
  • Family plan - $22.95/month, a $3 increase
  • Premium plan - $32.95/month, a $3 increase
De nieuwe euro prijzen zijn ook bekend en zijn een 1 op 1 conversie: https://www.apple.com/nl/apple-one/

Individueel
€ 16,95/maand
Bespaar € 7/maand.**
Apple Music
Apple TV+
Apple Arcade
iCloud+ 50 GB

Gezin
€ 22,95/maand
Bespaar € 9/maand.** Delen met maximaal vijf andere mensen.
Apple Music
Apple TV+
Apple Music
iCloud+ 200 GB

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 24-10-2022 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:15:
Tijd om naar alternatieven te kijken. Dit gaat helemaal nergens meer over.
Bedoel je die alternatieven die al veel eerder en hogere prijsverhoging hebben ingevoerd?
Ik vind dit altijd zo een populistische uitspraak, dat het niet eens meer een grappige cliché is maar verregaand cringe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tartarus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:26:
[...]

Bedoel je die alternatieven die al veel eerder en hogere prijsverhoging hebben ingevoerd?
Ah, jij hebt alles al uitgeplozen. Mooi, hoef ik dat niet meer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Miki schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:26:

Gezin
€ 22,95/maand
Apple Music
Apple TV+
Apple Music
iCloud+ 200 GB
De nieuwe prijs vind ik niet zo spannend maar het is wel jammer dat deze staffel nog steeds weinig data heeft, daardoor moeten wij er ook 2 TB bij nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 24-10-2022 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tartarus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:26:
[...]

Ik vind dit altijd zo een populistische uitspraak, dat het niet eens meer een grappige cliché is maar verregaand cringe.
Ja ik ben daar ook wel benieuwd naar, voor mijn gevoel is Spotify + 200 GB cloud opslag wel ongeveer gelijk geprijsd als One en dan heb je nog niet eens de naadloze integratie en de andere diensten die in One zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:02
Helaas ook nog steeds geen jaarlijkse abbo optie zoals in de VS :)F

En moet er inderdaad nog extra iCloud bij nemen. Of ik ga weer terug naar OneDrive want de Windows Store iCloud app wil maar niet klaar zijn met syncen en Boxcryptor krijg ik ook nog steeds niet goed aan de praat op de iDevices

[ Voor 66% gewijzigd door Radiodurans op 24-10-2022 20:47 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tartarus
  • Nu online
Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

Ah, jij hebt alles al uitgeplozen. Mooi, hoef ik dat niet meer te doen.
Disney+ is 2 euro duurder geworden vorig jaar, Netflix ook. De andere diensten weet ik op het moment niet maar dat is makkelijk op te zoeken.
Die selectieve verontwaardiging wanneer Apple hun prijzen omhooggooit is een beetje cringe tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Radiodurans schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:20:
Helaas ook nog steeds geen jaarlijkse abbo optie zoals in de VS :)F

En moet er inderdaad nog extra iCloud bij nemen. Of ik ga weer terug naar OneDrive want de Windows Store iCloud app wil maar niet klaar zijn met syncen en Boxcryptor krijg ik ook nog steeds niet goed aan de praat op de iDevices
Ik heb hier ook helaas extra onedrive erbij draaien. De windows client van iCloud blijft een drama, soms probeer ik het weer eens maar dan is hij na 2 dagen draaien nog steeds niet klaar met syncen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Donstil schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

De nieuwe prijs vind ik niet zo spannend maar het is wel jammer dat deze staffel nog steeds weinig data heeft, daardoor moeten wij er ook 2 TB bij nemen.
Hier idem, mijn vrouw neemt al een kleine 500GB in alleen vanwege haar werk (foto bewerking, indesign, etc). Ik voorzie alleen niet dat we op korte termijn het duurdere premier abonnement gaan krijgen waar de 2TB mee gekoppeld is omdat we hier nog steeds geen nieuws+ en fitness+ hebben.

Wellicht dat ze nog een keer tussentijds de data cap verhogen maar dat zal waarschijnlijk ook in te kleine stappen gaan. 50GB zal dan waarschijnlijk 100GB worden, 200GB > 500GB en 2TB > 5TB.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tartarus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:45:
[...]

Disney+ is 2 euro duurder geworden vorig jaar, Netflix ook. De andere diensten weet ik op het moment niet maar dat is makkelijk op te zoeken.
Die selectieve verontwaardiging wanneer Apple hun prijzen omhooggooit is een beetje cringe tegenwoordig.
Mijn verontwaardiging is helemaal niet selectief. Ik heb Disney+ (en tig anderen) opgezegd. Alleen Netflix en NLziet hebben het overleefd, de eerste met tegenzin (de kinderen gebruiken het veel).

Ik vind het vooral cringe dat bedrijven de rekening voor de (tijdelijke) inflatie bij consumenten neerleggen en er vervolgens nooit meer af halen. Ik snap gerust dat bedrijven geen liefdadigheidsinstellingen zijn, maar wat Apple doet is buiten proportie. Ze verhogen de prijzen van hun hardware (bijv: dezelfde iPad mini is nu 18% duurder) en diensten, met name in de EU. Terwijl ze tientallen miljarden op de bank hebben staan en record na record omzet/winst boeken. Maar Apple is net Rupsje Nooitgenoeg, want alleen duurdere hardware en diensten is niet genoeg. Er komen nóg meer advertenties in de App Store en er gaan geruchten over advertenties in Apple Maps.

Ik snap niet dat niet meer mensen verontwaardigd zijn en dit gewoon oké vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
Update eerste post; Prijs aanpassingen

Individueel
€ 16,95/maand
Bespaar € 7/maand.**
Apple Music
Apple TV+
Apple Arcade

Gezin
€ 22,95/maand
Apple Music
Apple TV+
Apple Arcade

https://www.apple.com/nl/apple-one/

[ Voor 1% gewijzigd door LichtBruisend op 25-10-2022 09:15 . Reden: Typo - Thx @Mog ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tartarus
  • Nu online
Mog schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:50:
[...]

Mijn verontwaardiging is helemaal niet selectief. Ik heb Disney+ (en tig anderen) opgezegd. Alleen Netflix en NLziet hebben het overleefd, de eerste met tegenzin (de kinderen gebruiken het veel).

Ik vind het vooral cringe dat bedrijven de rekening voor de (tijdelijke) inflatie bij consumenten neerleggen en er vervolgens nooit meer af halen. Ik snap gerust dat bedrijven geen liefdadigheidsinstellingen zijn, maar wat Apple doet is buiten proportie. Ze verhogen de prijzen van hun hardware (bijv: dezelfde iPad mini is nu 18% duurder) en diensten, met name in de EU. Terwijl ze tientallen miljarden op de bank hebben staan en record na record omzet/winst boeken. Maar Apple is net Rupsje Nooitgenoeg, want alleen duurdere hardware en diensten is niet genoeg. Er komen nóg meer advertenties in de App Store en er gaan geruchten over advertenties in Apple Maps.

Ik snap niet dat niet meer mensen verontwaardigd zijn en dit gewoon oké vinden.
De prijzen van hardware zijn alleen omhooggegaan omdat de ECB faliekant heeft gefaald in tegenstelling tot hun Amerikaanse evenknie. Omdat de euro ongeveer 20-25% waarde heeft verloren in vergelijking met vorig jaar, zijn de prijzen voor ons omhooggegaan.
De Amerikanen betalen evenveel voor de nieuwe iPhones als dat ze vorig jaar betaalden. Dit snap jij ook wel uiteraard.

Of de prijzen weer omlaag gaan durf ik niet te zeggen, maar Apple heeft dat met AppStore prijzen weleens eerder gedaan.

Wat Apple op hun bankrekening heeft staan is leuk en aardig, maar geen enkel bedrijf baseert hun prijzen op hun liquide en vaste vermogen. Ook dit snap je uiteraard zelf ook wel.

Advertenties moeten ze zelf weten, ik stoor me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Prijzen fluctueren altijd wel een beetje en wat Apple hier nu doet is niet buitensporig ofz. Zeker het Apple One abonnement is nog steeds best wel een deal, neem je Spotify+CloudOpslag+StreamingDienst los dan ben je minimaal hetzelfde kwijt en die hebben de prijzen nog niet eens verhoogd (wat ongetwijfeld wel gaat gebeuren). Hoe ze de prijzen van hardware verhogen in de EU doet eigenlijk helemaal niet ter zake bij deze verhoging, dat staat hier helemaal los van.

De aanname dat de prijzen “nooit” meer naar beneden gaan is natuurlijk een makkelijke maar ook een begrijpelijke, of dat echter echt zo is zal de toekomst uit moeten wijzen, als iemand zich daar nu druk om maakt dan vooral je stem laten gelden met je portemonnee zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zojuist mijn One Family abonnement naar Music Family gezet. Gebruiken Apple+ en Arcade nooit. Alleen de opslag maar 200gb was/is te weinig dus hebben sowieso al 2tb. Niet dat One een slechte deal is maar de prijsverhoging zette mij aan het denken.

Als er extra storage bij het family account komt en hopelijk ook Fitness dan ga ik wel weer terug denk ik. Oftewel waarom hebben wij het Premier plan nog steeds niet.

[ Voor 43% gewijzigd door HekkeySE op 25-10-2022 11:49 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:08

TDB

is er eigenlijk nieuws over Fitness? wanneer krijgen wij dat in NL?
Om hiervoor nu een Amerikaans account voor aan te moeten maken vind ik iets teveel gedoe...

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@TDB Hier is geen nieuws over, enkel alleen maar al een hele tijd hoop..

Het lijkt te maken te hebben met een weerstand van Apple om de 'sportlessen' vertaalt in het Nederlands te moeten ondertitelen. Omdat dit in hun ogen geen gewenste beleving zou opleveren. Ondertussen is ons taalgebied nog veel te klein om het het in in Nederlands-audio aan te bieden, zo vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
RoRoNL schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:01:
Het lijkt te maken te hebben met een weerstand van Apple om de 'sportlessen' vertaalt in het Nederlands te moeten ondertitelen. Omdat dit in hun ogen geen gewenste beleving zou opleveren. Ondertussen is ons taalgebied nog veel te klein om het het in in Nederlands-audio aan te bieden, zo vermoed ik.
Duitsland, Frankrijk en Italie......
Ook niet in hun eigen taal:

"Beginning November 4, Fitness+ will be available in 15 new countries with subtitles in Brazilian Portuguese, English, French, German, Italian, Russian, and Spanish."

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 27-10-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
I stand corrected, heb gemist dat ze toch zijn gaan ondertitelen.

Dat is goed nieuws, en geeft inderdaad wat hoop ergens volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51
Vraagje: Ik zoek me kapot, maar ik zie geen limitaties qua locatie (zoals Spotify dat doet) bij Family Sharing => Apple One Family. Zie ik wat over het hoofd? Ik kan dus, zo lang ik iemand wil toevoegen aan mijn Apple Family, ook mensen toevoegen die ergens anders wonen (familie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Cergorach schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:33:
Vraagje: Ik zoek me kapot, maar ik zie geen limitaties qua locatie (zoals Spotify dat doet) bij Family Sharing => Apple One Family. Zie ik wat over het hoofd? Ik kan dus, zo lang ik iemand wil toevoegen aan mijn Apple Family, ook mensen toevoegen die ergens anders wonen (familie)?
Je zult er wel je hele Apple ID mee moeten delen, dus niet alleen voor Apple Music maar ook je app aankopen e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14
Radiodurans schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:46:
[...]

Je zult er wel je hele Apple ID mee moeten delen, dus niet alleen voor Apple Music maar ook je app aankopen e.d.
Nee hoor, family sharing is gewoon iedereen z’n eigen Apple ID.
Inderdaad, je kan 5 mensen toevoegen, wie je maar wilt. Ik ben een familie met mijn vriendin, m’n broer en z’n vrouw, en m’n broertje en z’n vrouw. Dan is het zeer betaalbaar! (Wel lopen we tegen de 2,2 tb limiet aan… maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:49
Dus als je broer iets koopt betaald hij van z’n eigen Apple id?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
Ronvgs schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:25:
Dus als je broer iets koopt betaald hij van z’n eigen Apple id?
De beheerder van de groep moet zorgen dat er een creditcard is gekoppeld. Als je iets koopt, is deze aankoop gekoppeld aan je eigen Apple ID, maar wordt betaald via de creditcard van de beheerder.
Ook zijn er veel apps die "Family sharing" aan hebben, deze kunnen alle familie leden dan gratis downloaden.

Als ik dus iets aanschaf, maar m'n broer is de beheerder, stuur ik hem meestal even een appje dat hij mij een betaalverzoekje kan sturen voor de app. Das een beetje gedoe, maar weegt wel op tegen het Family abonnement delen. (TV+, music, arcade, storage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:28
ChrisM schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:55:
[...]

De beheerder van de groep moet zorgen dat er een creditcard is gekoppeld. Als je iets koopt, is deze aankoop gekoppeld aan je eigen Apple ID, maar wordt betaald via de creditcard van de beheerder.
Ook zijn er veel apps die "Family sharing" aan hebben, deze kunnen alle familie leden dan gratis downloaden.

Als ik dus iets aanschaf, maar m'n broer is de beheerder, stuur ik hem meestal even een appje dat hij mij een betaalverzoekje kan sturen voor de app. Das een beetje gedoe, maar weegt wel op tegen het Family abonnement delen. (TV+, music, arcade, storage)
Volgens mij staat het delen van de Apple One app los van de aankopen in de appstore oid. Ik kan het mis hebben maar volgens mij betaald iedereen binnen zijn Apple ID gewoon via zijn eigen betaalmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
M'n broer appt mij ook altijd als ie wat koopt, dus denk dat de beheerder betaalt idd.

If you're a member of Family Sharing, anything that you buy bills directly to the family organizer's account, unless you have gift or store credit. In that case, your store credit is used to pay as much of the bill as possible. If there's a remainder, it bills to the family organizer's payment method.

[ Voor 64% gewijzigd door matthijst op 02-11-2022 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
TR1969 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:45:
[...]

Volgens mij staat het delen van de Apple One app los van de aankopen in de appstore oid. Ik kan het mis hebben maar volgens mij betaald iedereen binnen zijn Apple ID gewoon via zijn eigen betaalmethode.
Apple One is geen app, toch? Het is een abonnement… en als je die met je familie deelt, dan betaal je alles met 1 creditcard, 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:28
ChrisM schreef op donderdag 3 november 2022 @ 03:11:
[...]

Apple One is geen app, toch? Het is een abonnement… en als je die met je familie deelt, dan betaal je alles met 1 creditcard, 100% zeker.
matthijst schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:48:
M'n broer appt mij ook altijd als ie wat koopt, dus denk dat de beheerder betaalt idd.

If you're a member of Family Sharing, anything that you buy bills directly to the family organizer's account, unless you have gift or store credit. In that case, your store credit is used to pay as much of the bill as possible. If there's a remainder, it bills to the family organizer's payment method.
Dan hebben jullie de instellingen anders staan en dat staat los van Apple One.
Bij je instellingen van gezin kun je een aantal zaken apart van elkaar regelen.

Je kunt je abonnementen delen (abonnementen van Apple worden standaard gedeeld met je gezin, uitgezonderd iCloud+)

Daarnaast kun je apart ook het delen van aankopen configureren. Standaard staat dit uit, dit is dus een persoonlijke keuze of je dit wel of niet wilt doen.

Ik deel wel mijn abonnementen met mijn gezin (en iCloud met mijn vrouw).
Alle andere aankopen en abonnementen die de gezinsleden hebben (bv hun eigen iCloud opslag) betalen ze gewoon zelf.
Het is dus een persoonlijke keuze (geweest) waarmee de betaalgegevens worden gedeeld.

Voor de volledigheid, de abonnementskosten van Apple One worden uiteraard wel betaald door de gezinsbeheerder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHHM_C6OU5XrLZpnbcN2uGj1XR4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/THoEs45nUvI04Ta4lgTfAT3b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wg7fq_YuX-dOKWhMcLRWPXmTDEg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DQRJGGPOT1k7qX6VEcR5KM2q.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door TR1969 op 03-11-2022 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mooi verhaal. Ik heb aankopen niet gedeeld met m’n broer. Toch wordt mijn creditcard gebruikt bij zijn aankopen.

Misschien koopt jouw vrouw wel nooit wat betaalds in de AppStore ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:20

marapuru

db.

Ik ben erg benieuwd wanneer Fitness+ nu eens naar Nederland gaat komen. Heeft iemand daar wellicht recent iets over vernomen? Ik kan er online maar weinig over vinden.

Ik twijfel nog om een amerikaans itunes account aan te maken, maar ik vertrouw er niet helemaal op dat het dan mijn One abonnement ook goed meeneemt.

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar dat magazines abonnement. Dat klinkt ook best goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Voorzover ik weet kan je je account niet switchen naar de VS. Dus zou je daar een extra account met abonnement moeten afsluiten.

Heb wel een paar maand gedaan om dat Fitness te testen, maar dan moet je een watch hebben die ook aan dat VS account is. Nu gebruikte ik mn watch dagelijks niet meer, dus dat was verder geen proleem. Dus NL account op iPhone en VS account met watch op Apple TV. Opladen met gift cards.
Werkte wel, maar beetje gedoe. Snap ook niet dat ze het niet gewoon in NL uitbrengen, zal wel iets me de ervaring te hebben, dat ze het in het Nederlands of ondertiteld willen aanbieden of helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
marapuru schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:53:

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar dat magazines abonnement. Dat klinkt ook best goed...
Je bedoelt hiermee News+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Jep!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Ergens heb ik stiekem hoop dat het met de release van tvOS 17 plots in NL beschikbaar gaat zijn. Zeker met die continuity camera integratie zou dat erg tof zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

He bah, ik had gehoopt bij het Apple event van vandaag meer te horen over fitness+ etc. Maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
6TB en 12 TB als optie zijn wel nice. Ik deel 2 TB met mijn vrouw maar we zijn bijna vol.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 12-09-2023 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:33:
6TB en 12 TB als optie zijn wel nice. Ik deel 2 TB met mijn vrouw maar we zijn bijna vol.
Met dit soort volumes ben ik benieuwd of je binnenkort ook Mac's kunt backupen naar iCloud met TimeMachine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LichtBruisend

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
Greatsword schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:52:
[...]

Met dit soort volumes ben ik benieuwd of je binnenkort ook Mac's kunt backupen naar iCloud met TimeMachine.
Dit zou ideaal zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat zou wel tof zijn inderdaad, dat ze het als een soort back-up abonnement aan gaan bieden oid.

Edit: Ook zou ik wel graag een selectie willen maken in welke folders naar iCloud gaan. Nu is dat Documenten en Bureaublad maar dat vind ik nou juist niet handig.

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 14-09-2023 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Samen met Advanced Data Protection is dit wel een heel aantrekkelijke optie voor encrypted Cloud storage. Ben al een tijdje op zoek naar vervanging van Boxcryptor die helaas is overgenomen door Dropbox en niet verder meer wordt ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Herax10NL schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:20:
[...]

Alleen zo te zien nog niet beschikbaar in NL 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGgwPRlDTmwFK1zW77EsIhmJk-Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5A1EwggvOSn4BjXT5208RPky.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 18-09-2023 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
Ah ik keek verkeerd, het is al laat :z

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:55
Ik vind de prijs van stap 2TB naar 6TB een behoorlijke aanslag op je cashflow. Als je net over 2TB gaat. Laat je het grootste gedeelte van de 6TB, namelijk 3TB volledig onbenut. Terwijl je er wel voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
SamSid schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:29:
Ik vind de prijs van stap 2TB naar 6TB een behoorlijke aanslag op je cashflow. Als je net over 2TB gaat. Laat je het grootste gedeelte van de 6TB, namelijk 3TB volledig onbenut. Terwijl je er wel voor betaald.
Dat is ook met het verschil tussen 200 GB en 2 TB..
Vind het wel jammer dat er (in NL) nog steeds geen Apple One is met 2 TB storage. Ik zou voornamelijk Apple Music, iCloud storage en misschien af en toe Apple TV gebruiken, met het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Lijkt erop dat mijn Apple One sub in Japan op 1200 yen blijft, dus dat is weer gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Aiii schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:59:
Lijkt erop dat mijn Apple One sub in Japan op 1200 yen blijft, dus dat is weer gunstig.
Jij woont in Japan of hebt een Japans Apple ID?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Greatsword schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:42:
[...]

Jij woont in Japan of hebt een Japans Apple ID?
Eerste hoeft niet perse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
Apple verhoogt prijzen van TV+, Arcade en One met 2 tot 3 euro per maand.
Prijzen zijn aangepast in de begin post.

bron: https://tweakers.net/nieu...tot-3-euro-per-maand.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-04 20:48
Is het mogelijk om per persoon binnen het gezin limieten in te stellen voor data gebruik van iCloud storage? Ik heb de indruk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:35
Prijzen beginnen toch wel vrij fors te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12

talin

ES-MA

raidlabs schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:57:
Is het mogelijk om per persoon binnen het gezin limieten in te stellen voor data gebruik van iCloud storage? Ik heb de indruk van niet.
nope, tenminste ik heb het ook nog nooit kunnen vinden.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChrisM
raidlabs schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:57:
Jazeker! D.m.v. een goed gesprek. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Deze prijsverhoging is de druppel.
One opgezegd en over op Apple Music en iCloud+ 200GB. Scheelt toch behoorlijk wat per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Laatst online: 18-04 13:42
Hetzelfde

Apple Music + iCloud kijk wel op een andere manier Apple TV content :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Heeft er iemand tips hoe je het best gebruik kunt maken van de kortingen die Apple verstrekt bij nieuwe apparaten?

Ik heb een aantal maanden terug Airpods Pro gekocht en een klein jaar geleden een Apple TV. Een jaar geleden ook een nieuwe iphone gekregen van mijn werk. Volgens mij allemaal zaken waar gratis music / TV e.d. bij zou kunnen zitten.

Is dat achteraf nog te claimen en in een bestaande Apple One abonnement in te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Vaak staat in de kleine lettertjes dat je maar één keer een proefabonnement kunt afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tom schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:15:
Vaak staat in de kleine lettertjes dat je maar één keer een proefabonnement kunt afsluiten.
En alleen voor accounts zonder actief abonnement helaas.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45
Ik heb per ongeluk een mail Alias aangemaakt op m’n Apple account maar primair is m’n Gmail account. En daar ontvang ik ook m’n mail op

Kan ik m’n alias ook verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 21:59
Zijn er eigenlijk mensen die Apple one hebben met een niet Nederlands account? Of bewust daarvoor het account hebben omgezet ? Ik ben wel benieuwd naar Apple News + en Apple Fitness +. Maar dat wordt in NL helaas niet aangeboden.

Weet niet of het strafbaar is als je het omzet, maar wil het graag proberen. Enige nadeel is dat ik dit voor het hele gezin moet doen. Ben bij News vooral benieuwd naar sports en de magazines en bij fitness benieuwd naar de programma’s die worden aangeboden.
Pagina: 1 2 Laatste