[Apple One] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter

Apple One - Ervaringen en discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeWdFYyCMtwnLrb8sQryg3nQmpM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/swvvLWfYpDOksgbg1AWWoVDB.jpg?f=user_large

Apple One bundelt vier geweldige Apple services in één handig abonnement. Kies wat het beste bij je past, een abonnement voor jou of je hele gezin. Daarmee hebben jullie allemaal toegang tot elke service, op elk van je devices. Met Apple One krijg je makkelijker dan ooit meer. Voor minder.

Meer lachen, gamen, brullen voor je geld.
Apple One is de ultieme bundel van Apple services voor één lage maandelijkse prijs. Een abonnement nemen is makkelijk, het overzicht houden ook. En met een gezins­abonnement kun je tot vijf andere mensen uitnodigen.

Individueel kost € 19,95/maand*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUkl7yZHVqMn9zPnAont0qen6fQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jrbFaHaxz53LFwIump1yHm7C.jpg?f=user_large

In de goedkoopste variant, Individual, zitten de Apple-diensten Music, TV+, Arcade en 50GB aan iCloud-opslag, terwijl de familie-optie vijf euro duurder is en 200GB aan iCloud-opslag oplevert. Het Premier-abonnement bevat ook News+ en het nieuwe Fitness+, maar is niet in de Benelux verkrijgbaar.

De duurste versie is verkrijgbaar in Australië, Canada, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Dat zijn de regio's waar News+ beschikbaar is. Het nieuwe Fitness+-abonnement, met daarin work-outvideo's die te volgen zijn via iOS-apparaten en Apples smartwatch, wordt later dit jaar toegevoegd.

*Prijs per oktober 2023

Update: 25-10-2023 - Apple verhoogt prijzen van TV+, Arcade en One met 2 tot 3 euro per maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlWYxBTAS9jhDxkRwrsMxEto3_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ztr7AXgQbL3KumdPKPP8tQL2.png?f=fotoalbum_large

Nieuwsbericht Tweakers

Alles op een rij

Wat is Apple One?
Apple One is een all‑in‑one-abonnement dat vier Apple services bundelt. Het is de gemakkelijkste manier om van al je favoriete Apple services te genieten voor één geweldige prijs. Zo haal je nog meer uit je Apple devices. Apple One biedt een wereld aan entertainment, maar ook iCloud‑opslag voor je foto’s, bestanden en meer. De bundel bestaat uit Apple Music, Apple TV+, Apple Arcade en iCloud.

Waar vind ik het en hoe meld ik me aan?
Je hebt een aantal mogelijk­heden. Gebruik je een iPhone met iOS 14 of nieuwer, een iPad met iPadOS 14 of nieuwer of een Mac met macOS Big Sur of nieuwer, tik of klik dan hier. Je kunt ook naar Apple One zoeken op je device. Of ga naar Instellingen > Account > Abonnementen. Als je je aanmeldt voor een van de Apple services en Apple One blijkt op basis van je huidige abonnementen voordeliger, dan adviseren we je automatisch Apple One.

Hoe krijg ik toegang tot mijn Apple One services?
Als je een Apple One-abonnement hebt, kun je al je services gebruiken op alle platforms waarop ze beschikbaar zijn. Inclusief online (Apple Music en Apple TV+), bepaalde smart-tv’s (Apple Music en Apple TV+), Android (Apple Music) en streamingdevices van andere fabrikanten (Apple Music en Apple TV+).

Is er een gratis proefperiode? En waar bestaat die uit?
De eerste maand van je Apple One-abonnement krijg je de services waar je nog geen abonnement op had gratis.* Na afloop van de proefperiode wordt het abonnement maandelijks automatisch verlengd. Je zit nergens aan vast, want je kunt op elk moment opzeggen.

Wat als ik meer iCloud-opslag nodig heb?
Je kunt los extra iCloud-opslag­ruimte aanschaffen als aanvulling op de ruimte die je Apple One-abonnement je biedt. Meer informatie >

Kan ik het delen met mijn gezin?
Als je een gezins­abonnement op Apple One hebt, kun je ‘Delen met gezin’ gebruiken om al je Apple services te delen met tot vijf andere gezinsleden. Apple TV+ en Apple Arcade kun je altijd delen met je gezin, ook met het individuele abonnement op Apple One.

Tekst en beeld: Nieuwsbericht Tweakers / © 2022 Apple Inc.

Links

Website Apple NL

Wanneer er meer info bekend is word dit topic geupdated, Mede-acteurs zijn welkom.

[ Voor 49% gewijzigd door LichtBruisend op 26-10-2023 08:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ben benieuwd wat de upgrade prijzen voor iCloud storage gaan zijn.

We hebben nu Apple Music family, 2 TB (wat ik deel met mijn vrouw) en graties TV+ Wat afloopt in november.

Oftewel ik moet de middelste hebben maar dan met 2 TB opslag.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-04 00:03
Donstil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:45:

We hebben nu Apple Music family, 2 TB (wat ik deel met mijn vrouw) en graties TV+ Wat afloopt in november.

Check hier hetzelfde, dus ben benieuwd

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:54
Voor ons een no-brainer. We hebben nu News+, Apple TV+, betaalde iCloud en Music en zijn geïnteresseerd in fitness.. Ik denk dat ik nu $45 per maand betaal dus als ik voor $10 minder meer krijg.. Ook fijn om maar 1 charge te zien op m'n creditcard haha.

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:23
jhijman schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:49:
[...]

Check hier hetzelfde, dus ben benieuwd
Check, idem. Zou mooi zijn de middelste met 2TB.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Kun je nog los iCloud blijven gebruiken? Heb geen interesse in Apple one. Apple music werkt niet met Google assistant en Apple TV+ heb ik een jaar gratis gekregen bij mn nieuwe iPhone maar nog nooit naar gekeken (mocht iemand aanraders hebben)

iCloud heb ik 200GB en wil ik graag blijven gebruiken.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
DCNY schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:54:
Kun je nog los iCloud blijven gebruiken? Heb geen interesse in Apple one. Apple music werkt niet met Google assistant en Apple TV+ heb ik een jaar gratis gekregen bij mn nieuwe iPhone maar nog nooit naar gekeken (mocht iemand aanraders hebben)

iCloud heb ik 200GB en wil ik graag blijven gebruiken.
(Ted Lasso is een aanrader :))

Maar er is nu niets bekend gemaakt dat je het alleen als bundel kan krijgen dus alleen iCloud storage blijft vooralsnog mogelijk.

Ik ben benieuwd hoe duur de storage upgrades worden binnen een bundel. Wij betalen nu voor Apple Pay Music en iCloud 2TB.

Via John Gruber (DaringFireball) begreep ik ook dat het mogelijk gaat worden om storage plans te stacken. Dus dat je meerdere keren 2TB kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tales schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:51:
[...]

Via John Gruber (DaringFireball) begreep ik ook dat het mogelijk gaat worden om storage plans te stacken. Dus dat je meerdere keren 2TB kan afsluiten.
Dat zou fijn zijn! Zou dat ook met 200GB mogelijk moeten worden? Wij zitten nu tegen de 200GB grens aan en ik heb al op de wip gezeten om naar de 2TB te gaan, maar door de geruchten omtrent Apple One nog even mee gewacht. Jammer dat de 2TB variant nog niet beschikbaar gaat zijn hier.

Tijdelijk even naar 2x200GB zou er al voor zorgen dat we weer even vooruit kunnen. Ik betaal nu sowieso voor Music en Arcade ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:03
Met wat ik nu heb is niet waard om te upgraden naar Apple One:
- iCloud 50 GB (0,99 per maand = 11,88 per jaar)
- Apple TV+ (49,99 per jaar of 4,99 per maand)

Daarnaast gaat het gerucht dat Apple de gratis periode van Apple TV+ gaat verlengen i.v.m. corona (shows en films konden niet gefilmd worden dus minder content dan eerst gepland).
Ik wou van Apple TV+ sowieso een jaarabonnement nemen dus die zal ik in februari verlengen. Wel vind ik het jammer dat Fitness+ en News+ niet in Nederland beschikbaar zijn, dit zijn namelijk diensten die ik direct zou nemen. Volgens Apple Ierland kost Fitness+ €9,99 per maand of €79,99 per jaar. Zelfs als Fitness+ naar NL zou komen dan zou ik de Premier abo nemen en dat is alsnog duurder dan alle diensten apart. Ik wacht het nog even af maar ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tales schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:51:
[...]

(Ted Lasso is een aanrader :))
Ja zeker eens! Ook als je niets met voetbal hebt (Zoals ik dus :) )

The Morning Show en For all Mankind ook wel overigens.

Edit: En Mythic Quest: Raven's Banquet eigenlijk ook wel, al is dat iets meer voor een bubbel.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 12-10-2020 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34
Donstil schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:45:

Heel herkenbaar, wij hebben hier bij ons thuis een Apple family abbo en een upgrade naar 2TB in gebruik en betalen momenteel dus totaal €9,99. We hebben daarnaast ook nog Spotify single abbo via onze provider Xs4all lopen van €9,99. Het is dus een no-brainer voor ons om de overstap naar Apple One te maken.

200gb is overigens vrij karig als je meerdere Apple devices in je gezin hebt. Wij zitten met 3 iPhones, 2 iPads en 2 Mac's al ruim boven de 200Gb en schommelen zo rond de 350Gb totaal.

Het enige wat ik graag zou willen weten is wat de meerprijs wordt van de extra data (200gb naar 2TB) omdat het premier model niet beschikbaar is voor ons. Het zou een beetje vreemd zijn als we de volle mep moeten betalen omdat dit niet niet verhouding staat tot wat de amerikanen krijgen. Anyway (zeer) binnenkort gaan we het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:19
Miki schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Heel herkenbaar, wij hebben hier bij ons thuis een Apple family abbo en een upgrade naar 2TB in gebruik en betalen momenteel dus totaal €9,99. We hebben daarnaast ook nog Spotify single abbo via onze provider Xs4all lopen van €9,99. Het is dus een no-brainer voor ons om de overstap naar Apple One te maken.

200gb is overigens vrij karig als je meerdere Apple devices in je gezin hebt. Wij zitten met 3 iPhones, 2 iPads en 2 Mac's al ruim boven de 200Gb en schommelen zo rond de 350Gb totaal.

Het enige wat ik graag zou willen weten is wat de meerprijs wordt van de extra data (200gb naar 2TB) omdat het premier model niet beschikbaar is voor ons. Het zou een beetje vreemd zijn als we de volle mep moeten betalen omdat dit niet niet verhouding staat tot wat de amerikanen krijgen. Anyway (zeer) binnenkort gaan we het meemaken :)
Apple heeft al aangegeven dat je extra storage kunt kopen en dat dit bij Apple One opgeteld wordt. 2TB kost dus nog steeds €9,99 per maand, maar je gaat dan dus naar een totale opslag van 2.2TB bij het Family plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MelvinW schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Apple heeft al aangegeven dat je extra storage kunt kopen en dat dit bij Apple One opgeteld wordt. 2TB kost dus nog steeds €9,99 per maand, maar je gaat dan dus naar een totale opslag van 2.2TB bij het Family plan.
Echt? Dat had ik ook even gemist.
Dat is wel waardeloos zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:01:
[...]

Echt? Dat had ik ook even gemist.
Dat is wel waardeloos zeg.
Yes, staat ook op de Apple One-website: https://www.apple.com/nl/apple-one/
Wat als ik meer iCloud-opslag nodig heb?

Je kunt los extra iCloud-opslag­ruimte aanschaffen als aanvulling op de ruimte die je Apple One-abonnement je biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maar daar staat toch niet dat dit hetzelfde gaat kosten en/of de opties gelijk worden aan wat we nu hebben?

Of lees ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Maar daar staat toch niet dat dit hetzelfde gaat kosten en/of de opties gelijk worden aan wat we nu hebben?

Of lees ik er overheen?
Waarom zou het goedkoper zijn? Het is iets wat je er los bij koopt. Je neemt een Family plan met 200GB en kunt daar vervolgens nog een los iCloud-opslagabonnement bij nemen. Ik zie niet in waarom dat dan plots goedkoper zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MelvinW schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:43:
[...]

Waarom zou het goedkoper zijn? Het is iets wat je er los bij koopt. Je neemt een Family plan met 200GB en kunt daar vervolgens nog een los iCloud-opslagabonnement bij nemen. Ik zie niet in waarom dat dan plots goedkoper zou moeten zijn.
Omdat alles samen in de bundel ook goedkoper is :)
Maar goed onder de streep houd het dus in dat het nog niet bekend is.

Ben benieuwd of we morgen wat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
MelvinW schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Ik heb zelf mijn twijfels bij of de pagina wel up 2 date is. De specifieke Apple pagina naar uitbreiding verwijst gewoon naar de oude iCloud data plan terwijl dit een specifieke upgrade is binnen Apple One. Als het is zoals je aangeeft komen de meeste landen, lees EU, er dan bekaaid af als dit daadwerkelijk zo wordt geïmplementeerd.

Overigens vermoed ik niet dat je 2.2TB krijgt, dat heb ik namelijk nu ook niet gekregen bij mijn upgrade van 200GB naar 2TB.

Vermoedelijk weten we vanavond meer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh geinig. Ik neem die van €19,95 en dan een upgrade naar 2 TB (of minder maar dat zal wel niet komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
Topic is aangepast;

Update 29 oktober 2020: Apple heeft officieel bekendgemaakt dat Apple One op vrijdag 30 oktober van start gaat. Fitness+ volgt later dit kwartaal.

Op de website van Apple staat nog niks vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04 17:53

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Start toch nog niet in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:25
Fitness+ niet, de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Laatst online: 10-04 17:53

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ook morgen in nederland?de apple tv + is net gratis verlengt dus als die afloopt gaan wij wel
Over naar de one abbo, scheelt toch centjes
We hebben alles family

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 13:12
Coldbullet schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:26:
Ook morgen in nederland?de apple tv + is net gratis verlengt dus als die afloopt gaan wij wel
Over naar de one abbo, scheelt toch centjes
We hebben alles family
Nog niet interessant voor mij. Ik heb AppleTV+ gratis t/m Feb 2021. Ik heb 200 GB iCloud en Arcade, maar Music kan me gestolen worden, omdat ik ook al Spotify Premium via XS4ALL heb.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Ik gebruik Apple Music en heb 50gb iCloud opslag wat voor mij momenteel prima is, zou voor mij in dit geval een kleine 4 euro meer kosten voor Arcade en TV+.

TV+ Zou ik op zich wel interessant vinden, echter hebben mijn tv's Android TV waar geen AppleTV+ App voor is nog... PS4/5 schijnen die app wel te krijgen.

Krijg je bij aanschaf van een nieuwe iPhone nog steeds een jaar gratis AppleTV+ en is dit alleen via Apple direct of ook als je hem via een provider aanschaft? In dat geval zou ik eerst die combi doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Vildhjarta op 30-10-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesrou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02 12:49
Vildhjarta schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:18:
Ik gebruik Apple Music en heb 50gb iCloud opslag wat voor mij momenteel prima is, zou voor mij in dit geval een kleine 4 euro meer kosten voor Arcade en TV+.

TV+ Zou ik op zich wel interessant vinden, echter hebben mijn tv's Android TV waar geen AppleTV+ App voor is nog... PS4/5 schijnen die app wel te krijgen.

Krijg je bij aanschaf van een nieuwe iPhone nog steeds een jaar gratis AppleTV+ en is dit alleen via Apple direct of ook als je hem via een provider aanschaft? In dat geval zou ik eerst die combi doen.
nee je krijgt 3 maanden arcade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Laatst online: 09-02 23:43
Wesrou schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

nee je krijgt 3 maanden arcade.
Thanks ! Dat is helaas de minst interessante dienst voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Inmiddels is het beschikbaar maar op mijn toestel is het nog niet zichtbaar.

Apple One is Now Available: Save Money by Bundling Apple Music, iCloud Storage, Apple TV+, Apple Arcade, and More

[ Voor 81% gewijzigd door Donstil op 30-10-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
https://www.iculture.nl/tips/apple-one-aanmelden/

Hier de nederlandse variant hoe je je kan aanmelden, maar ook hier zie ik nog niets

We zien morgenochtend maar weer eens verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Vreemd. Ik zie het wel op de iPhone van m'n vrouw, maar niet op die van mij (ook niet op m'n iPad of Mac). Als ik naar https://one.apple.com ga, dan krijg ik gewoon een foutmelding ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Net gewisseld hier. Scheelt echt een hoop geld (situatie in de US) voorheen:
Apple Music (family) $15
iCloud x2 $2
Apple TV $4.99
Apple News+ $10
Apple Arcade $4.99
Totaal: $37

Wij waren zeker ook van plan Fitness + te nemen, dus dat is een extra $10 per maand.

Dan ga je dus van $47 naar $29,95 nu. Vind ik een fikse besparing.

Edit: Daarnaast zijn we van allebei 50 gb naar nu een 2 TB te delen gegaan.. Is ook flink extra natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door ex87 op 30-10-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-04 13:14
De Max storage die je kan bundelen is overigens 4TB

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:05
Wel balen dat premier hier niet beschikbaar is. Voor extra iCloud storage moet je schijnbaar een aparte iCloud afsluiten. Omdat 200gb (+200gb) te weinig is moet ik eigenlijk de 2TB abo ernaast actief houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JackSparrow schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:49:
Vreemd. Ik zie het wel op de iPhone van m'n vrouw, maar niet op die van mij (ook niet op m'n iPad of Mac). Als ik naar https://one.apple.com ga, dan krijg ik gewoon een foutmelding ook.
Ja hier is dat ook zo inderdaad. Alleen ik zit op 14.2 beta. Dus misschien dat dit er nog iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Nu online
Zojuist een een gezinsabbo afgesloten.

Is een beetje buggy hier, Apple Music zegt op de iPad dat er geen abbo is. Maar op mijn iPhone wel. Nieuwe afspeellijsten komen als maker op naam van een ander gezinslid?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Betaal nu voor iTunes Match, Apple Music, Apple TV+ en iCloud 200GB €17,48/mnd.
Apple Arcade games en Apple Fitness+ (Niet NL) heb ik niet nodig, maar Apple News+ (Niet NL )wel weer dus nog maar even afwachten tot dat hier in NL ook aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Blij om te zien dat gelukkig extra storage naast One kan kopen en samengevoegd wordt. 200GB+200GB is dus mogelijk waardoor het voor ons wel eens interessant kan zijn om over te stappen van iCloud Drive 2TB en een Spotify account van €9,99. Voor €3 meer krijgen we er een flinke sloot extra’s voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:06

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

JackSparrow schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:49:
Hier precies hetzelfde, zelfs vandaag nog. Irritant!

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
Hier ook bij mijn dochter wel bij mij nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:21
Same here, op verschillende IOS devices.
Geeft netjes aan met openen van de URL of ik de abonnementen wil zien en dan kan hij de pagina niet openen.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-04 13:41
Anoniem: 217504 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:02:
Betaal nu voor iTunes Match, Apple Music, Apple TV+ en iCloud 200GB €17,48/mnd.
Apple Arcade games en Apple Fitness+ (Niet NL) heb ik niet nodig, maar Apple News+ (Niet NL )wel weer dus nog maar even afwachten tot dat hier in NL ook aangeboden wordt.
Waarom betaal je nog steeds voor iTunes Match? Dat zit gratis en voor niks inbegrepen in Music. Beetje zonde om daar €25 jaarlijks voor te blijven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Tartarus schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Waarom betaal je nog steeds voor iTunes Match? Dat zit gratis en voor niks inbegrepen in Music. Beetje zonde om daar €25 jaarlijks voor te blijven betalen.
iTunes Match en Apple Music zijn verschillend. ITunes Match muziek kan je op meerdere apparaten tegelijk luisteren en de muziek heeft geen DRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesrou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02 12:49
Mijn vrouw en ik hebben samen nu 1 jaar Apple TV+ en Apple Arcade voor 3 maanden. Verandert er nog iets aan de prijs als ik een Apple one gezinsabbo afsluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
L23 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:58:

iTunes Match en Apple Music zijn verschillend. ITunes Match muziek kan je op meerdere apparaten tegelijk luisteren en de muziek heeft geen DRM.
https://support.apple.com/en-us/HT204146
Ik raad je aan om dat stukje tekst onder de beeldscherm in het grijze blokje even te lezen.

iTunes Match en Apple Music zijn identiek aan elkaar, met als enig uitzondering dat je met iTunes Match geen toegang hebt tot muziek dat je niet zelf bezit.
Ook met Apple Music krijg je geen DRM beperkingen op muziek die je zelf in je bezit hebt.

Zo heb ik al mijn bestaande muziek geüpload naar Apple Muziek en deze vervangen door DRM-vrije hogere kwaliteit.

Meer info:
https://www.imore.com/do-...if-i-have-apple-music?amp

[ Voor 5% gewijzigd door Tartarus op 31-10-2020 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:24
Weerz schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:45:
Same here, op verschillende IOS devices.
Geeft netjes aan met openen van de URL of ik de abonnementen wil zien en dan kan hij de pagina niet openen.
+ @jhijman @JackSparrow @Ulster Seedling

Had hetzelfde probleem, maar klopt het dat jullie nu een 2TB iCloud abbo hebt? Je moet deze eerst downgraden naar 200GB oid en dan kan je wel Apple One meteen nemen. Denk dat Apple One flipt omdat ie de 2TB probeert te matchen met de Premier abbo welke nog niet in NL beschikbaar is.

[ Voor 16% gewijzigd door TZC-T1-FX op 31-10-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Had hetzelfde probleem, maar klopt het dat jullie nu een 2TB iCloud abbo hebt? Je moet deze eerst downgraden naar 200GB oid en dan kan je wel Apple One meteen nemen. Denk dat Apple One flipt omdat ie de 2TB probeert te matchen met de Premier abbo welke nog niet in NL beschikbaar is.
Euh ja wat voor constructie is dat dan? Dus ik moet eerst downgraden voor ik kan upgraden.

En wat gebeurt er met mijn data die buiten de 200GB valt?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
@SpoekGTi

Je huidige storage blijft tot je volgende verlenging dus je data blijft beschikbaar. Als je naar 200GB gaat krijg je dus ook nog 200GB van Apple One, dus totaal 400GB. Je kan na het nemen van Apple One je losse iCloud abbo weer naar 2TB zetten, dus totaal 2,2TB. Is even een workaround voor nodig dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Tartarus schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

https://support.apple.com/en-us/HT204146
Ik raad je aan om dat stukje tekst onder de beeldscherm in het grijze blokje even te lezen.

iTunes Match en Apple Music zijn identiek aan elkaar, met als enig uitzondering dat je met iTunes Match geen toegang hebt tot muziek dat je niet zelf bezit.
Ook met Apple Music krijg je geen DRM beperkingen op muziek die je zelf in je bezit hebt.

Zo heb ik al mijn bestaande muziek geüpload naar Apple Muziek en deze vervangen door DRM-vrije hogere kwaliteit.

Meer info:
https://www.imore.com/do-...if-i-have-apple-music?amp
Het is inmiddels veranderd zie ik. Dan heb ik geen idee waarom iemand voor beide zou betalen. Ik gebruik zelf sporadisch Apple Music. Voor mij is iTunes Match en af en toe muziek kopen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:03:
@SpoekGTi

Je huidige storage blijft tot je volgende verlenging dus je data blijft beschikbaar. Als je naar 200GB gaat krijg je dus ook nog 200GB van Apple One, dus totaal 400GB. Je kan na het nemen van Apple One je losse iCloud abbo weer naar 2TB zetten, dus totaal 2,2TB. Is even een workaround voor nodig dus.
Inderdaad wel vaag, pas ik het aan, dat is nog niet verwerkt maar dan kon ik wel Apple one kiezen, nu dus 2,2TB in totaal

Vreemd maar goed het werkt. Thanks hiervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
TZC-T1-FX schreef op Saturday 31 October 2020 @ 10:52:
[...]

Oke...ga dat even proberen :-) Eh..ik kan dus niet downgraden, omdat ik al meer dan 200GB in gebruik heb. :-( Vaag, ik krijg een foutmelding, maar ik ben wel gedowngraded (per eind volgende maand). Vervolgens is Apple One wel zichtbaar. _/-\o_

Thanks voor de tip!

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 31-10-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
@JackSparrow Dat zou wel moeten kunnen omdat de downgrade pas bij de volgende verlenging in gaat, of is dat toevallig vandaag oid?

In mijn geval wordt mijn abbo begin november verlengd, dus kon een downgrade invoeren per begin november. Huidige 2TB bleef bestaan, toen naar one.apple.com gegaan en Apple One genomen om vervolgens weer de wijziging/downgrade te annuleren door weer 2TB te selecteren.

Niet meer van toepassing zo te zien. No probs!

[ Voor 6% gewijzigd door TZC-T1-FX op 31-10-2020 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
TZC-T1-FX schreef op Saturday 31 October 2020 @ 11:25:
@JackSparrow Dat zou wel moeten kunnen omdat de downgrade pas bij de volgende verlenging in gaat, of is dat toevallig vandaag oid?

In mijn geval wordt mijn abbo begin november verlengd, dus kon een downgrade invoeren per begin november. Huidige 2TB bleef bestaan, toen naar one.apple.com gegaan en Apple One genomen om vervolgens weer de wijziging/downgrade te annuleren door weer 2TB te selecteren.
Nee, de downgrade ging pas eind november in. Kreeg het op m'n iPhone niet voor elkaar, maar op de Mac werkte het wel. Gelukt. Heb nu 2.2 TB en Apple One Family O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
@JackSparrow Top!

@LichtBruisend Wellicht is dit ook wel handig om toe te voegen aan de topicstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
TZC-T1-FX schreef op Saturday 31 October 2020 @ 11:27:
@JackSparrow Top!

@LichtBruisend Wellicht is dit ook wel handig om toe te voegen aan de topicstart?
Vermeld er dan ook even bij dat je 'vage meldingen' krijgt, waardoor niet direct duidelijk is dat je dus gedowngraded gaat worden. Op m'n iPhone was het in ieder geval niet duidelijk, maar Apple One verscheen wel direct toen ik qua iCloud opslag was teruggegaan van 2 TB naar 200 GB abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op Friday 30 October 2020 @ 20:13:
[...]

Ja hier is dat ook zo inderdaad. Alleen ik zit op 14.2 beta. Dus misschien dat dit er nog iets mee te maken heeft.
Hierboven staat omschreven wat nu het eigenlijke issue was. Even (tijdelijk) iCloud downgraden naar 200GB dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JackSparrow schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Hierboven staat omschreven wat nu het eigenlijke issue was. Even (tijdelijk) iCloud downgraden naar 200GB dus.
Dit werkte voor mij ook.

Downgrade werkte op iOS alleen niet, op de Mac wel.
Daarna nergens Apple One zichtbaar maar via de directe link kan ik het wel afsluiten.

Ik heb nu 19,95 + 200 GB en met 390 GB gebruik zou dat net voldoende zijn, even kijken of dat zo is voor ik weer upgrade.

Het liefst zou ik overigens zien dat Apple ook gewoon 500 GB en 1 TB gaat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Tartarus schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Hier wat info betreffende beide opties:
https://www.lifewire.com/itunes-match-faq-1999186
https://www.lifewire.com/...uire-itunes-match-1999489

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 21:45
@TZC-T1-FX Super! Het werkt inderdaad! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Sinus_rhythm op 31-10-2020 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
Ik ben beide artikels al tegengekomen. Beide artikels zijn onjuist over DRM. Apple Music voegt geen DRM toe aan je eigen muziek.
Zolang er in iTunes ‘matched’ staat achter je eigen muziek, kan je die met een gerust hart vervangen door een beter kwaliteit (indien van toepassing, anders heeft het geen nut).
Voorwaarde is wel dat je ‘matched’ muziek fysiek moet hebben gedownload op je computer, anders verdwijnt het inderdaad als je iTunes Match en Apple Music opzegt.

Maar we raken hier off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhijman
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Check dat was het 👍 top bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
Zodra Fitness+ ook in NL beschikbaar komt ben ik best bereid om opnieuw te kijken of ik hierop over ga stappen. Op dit moment heb ik voldoende aan alleen Apple TV+ en 200GB iCloud (family).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proditor
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-01 14:42
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:03:
@SpoekGTi

En wat kost apple one met 2 GB?

-edit- Ow wacht, je kan dus geen apple One met 2TB nemen, apple one heeft sowieso 200GB een dan kan je er een los iCloud storage abo naast nemen?

Dus dan wordt het 19,95+9,95.

Ja... laat maar

[ Voor 17% gewijzigd door Proditor op 31-10-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
@Proditor Exact!

[ Voor 90% gewijzigd door TZC-T1-FX op 31-10-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

De downgrade van 2tb naar 200gb lijkt niet te werken. Na bevestigen van downgrade stopt het gewoon en gebeurd er weinig. De info lijkt nog steeds hetzelfde op meerdere devices, en er is geen bevestigingsmail enzo. Er zijn alleen downgrade opties en niets over One. Little confusing.

http://mrfloris.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
xiphoid schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:26:
De downgrade van 2tb naar 200gb lijkt niet te werken. Na bevestigen van downgrade stopt het gewoon en gebeurd er weinig. De info lijkt nog steeds hetzelfde op meerdere devices, en er is geen bevestigingsmail enzo. Er zijn alleen downgrade opties en niets over One. Little confusing.
Downgraden via een browser op een non iOS device doen. Het schijnt nogal buggy te werken op ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Laatst online: 19-04 13:42
Ik heb ook de downgrade van 2TB naar 200GB gemaakt en daarna Apple One Family genomen. Als ik het dus goed begrijp, heb ik vanaf de volgende periode (gaat hier in op 14/11) 400GB aan iCloud storage?
Op zich kom ik daar op vandaag prima mee toe, al zou ik later graag nog een tier van ongeveer 500 GB willen zien.

EDIT: na afsluiten van het Apple One abo zie ik evenwel onder het tabblad "abonnementen" geen iCloud 200GB meer staan... Met 200GB kom ik sowieso niet toe...

[ Voor 20% gewijzigd door Vaganzza op 31-10-2020 17:58 ]

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb bij Apple 200 GB maar opeens wil mijn dochter dus muziek op haar telefoon. Ik overweeg wederom Apple music en dan voor het gezin (15 euro) zodat ikzelf ook uitgebreid muziek kan zoeken/luisteren. Aangezien ik en mijn vriendin dus allebei al aan de iCloud betalen en een gezinsabbo voor ons allemaal de cloud beschikbaar maken en de gewenste Apple music doen... krijgen we met Apple One dus de TV en de Arcade er gratis bij.

Waarom ook niet?
* Delerium houdt eigenlijk niet van abbonementen maar loopt inmiddels aardig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Vaganzza schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:52:
Ik heb ook de downgrade van 2TB naar 200GB gemaakt en daarna Apple One Family genomen. Als ik het dus goed begrijp, heb ik vanaf de volgende periode (gaat hier in op 14/11) 400GB aan iCloud storage?
Op zich kom ik daar op vandaag prima mee toe, al zou ik later graag nog een tier van ongeveer 500 GB willen zien.

EDIT: na afsluiten van het Apple One abo zie ik evenwel onder het tabblad "abonnementen" geen iCloud 200GB meer staan... Met 200GB kom ik sowieso niet toe...
Zou kunnen zijn dat Apple One de 200GB van iCloud alsnog heeft inbegrepen in je Apple One familie abo en dat je nu even apart nog 200GB moet bijkopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:51

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat betaal je als je Apple One Family hebt en iCloud vergroot naar 2TB? Dan krijg je 2,2TB maar betaal je dan ook €29,90 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
@Mog Yes, dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:16
Iemand HKSV al geprobeerd met gezinsabbo + 200GB los? Ben benieuwd of je dan met 2 camera’s mag opnemen :)

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Laatst online: 21:51

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dan is de deal niet zo geweldig.

Ik betaal nu €9,99 voor Apple Music en €9,99 voor iCloud 2TB (wij gebruiken nu 650GB). Apple TV+ heb ik nog tot februari gratis omdat ik een nieuw apparaat heb gekocht. Als ik Apple One Family wil en mijn 2TB iCloud wil behouden kost me dat dus €29,90 per maand.

€10 per maand meer dan ik nu betaal en dan krijg ik daar Apple Arcade en Apple Music Family voor terug.

[ Voor 0% gewijzigd door Mog op 01-11-2020 08:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
TZC-T1-FX schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:48:
[...]

Zou kunnen zijn dat Apple One de 200GB van iCloud alsnog heeft inbegrepen in je Apple One familie abo en dat je nu even apart nog 200GB moet bijkopen dus.
Ik zie bij abonnementen enkel "Apple One" staan, maar als ik naar iCloud opslag zelf ga dan zie ik wel mijn downgrade naar 200GB staan en een totaal van 2,2TB op dit ogenblik.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:41
Kennelijk zijn beiden (apple one storage en icloud storage) nog niet qua berichtgeving op elkaar afgestemd. Ik heb 300gb aan data en heb nu apple one family en 200gb icloud (downgrade van 2tb naar 200gb) en krijg zojuist een e-mail vanuit icloud storage dat er data verloren zou gaan i.vm. 300 vs 200. Maar met de nieuwe situatie van 200+200 zou dat geen probleem moeten zijn. Iemand anders zelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
Update Topic: Zo kun je je aanmelden op Apple One

Zie je de keuze voor Apple One nog niet? Apple is pas net begonnen met de uitrol, dus het kan even duren voordat het voor jou zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaganzza
Ik kreeg daarnet een melding dat ik over mijn iCloud limiet zit. Nochtans raar want ik had naast de Apple One van 200GB extra 200GB abo bijgenomen zodat ik samen aan 400 GB kwam.

Op 31/10 heb ik Apple One genomen van 19,95 nadat ik mijn 2TB abo had omgezet naar 200GB. Op 14/11 (normale datum voor mijn iCloud opslag betaling) heb ik 2,99 betaald.

Vandaag dus de melding dat de opslaglimiet overschreden is en van die 200GB extra is geen sprake, ik moet die opnieuw nemen als extra opslag...

Nog bij iemand deze gang van zaken vandaag? Zal wel 1 van de dagen eens naar mijn kredietkaart moeten kijken wat ze daar gedaan hebben... In principe zou ik dus ongeveer de helft moeten terugkrijgen van de betaling van 14/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Vaganzza schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:58:
Ik kreeg daarnet een melding dat ik over mijn iCloud limiet zit. Nochtans raar want ik had naast de Apple One van 200GB extra 200GB abo bijgenomen zodat ik samen aan 400 GB kwam.

Op 31/10 heb ik Apple One genomen van 19,95 nadat ik mijn 2TB abo had omgezet naar 200GB. Op 14/11 (normale datum voor mijn iCloud opslag betaling) heb ik 2,99 betaald.

Vandaag dus de melding dat de opslaglimiet overschreden is en van die 200GB extra is geen sprake, ik moet die opnieuw nemen als extra opslag...

Nog bij iemand deze gang van zaken vandaag? Zal wel 1 van de dagen eens naar mijn kredietkaart moeten kijken wat ze daar gedaan hebben... In principe zou ik dus ongeveer de helft moeten terugkrijgen van de betaling van 14/11.
Ik vermoed een glitch doordat er een rare overlap inzit maar houd ons op de hoogte. Ik wil eerdaags ook een vergelijkbare downgrade gaan maken.

Met dat betreft zou Apple het voor zichzelf als voor de rest van wereld makkelijker maken door de databundels te verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Even een update: ik kreeg zonet alle facturen per mail. Nieuwe periode voor Apple One, nieuwe periode voor iCloud 200GB en creditnota van 1,5 euro rechtzetting iCloud 200GB van november.

Denk dat Apple graag alles op 1 dag factureert nu. Heb dus een vermoeden dat meer mensen na 1 maand Apple One eens moeten kijken naar hun iCloud opslag abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Laatst online: 16:28
ik heb zojuist Apple One afgesloten naast mijn 2TB iCloud abo zonder eerst te hoeven downgraden, heb het via de iPhone gedaan, op de Macbook wou de site niet laden.

eind van de maand de 2TB maar eens terugzetten naar 200GB voor 400GB totaal. We waren nog maar net over de 200GB.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04 17:09
Ook overstag gegaan.. Gebruikte Spotify en heb hier een gezins abo op voor 15 euro.. Betaalde al voor 200GB opslag en keek al naar Apple TV+.

Apple Music hielt me eigenlijk tegen, Spotify is gewoon erg fijn maar toch de stap gezet en alles was gelukkig ook zo over qua lijsten :).

Waar ik een aantal jaar terug echt switchte tussen iOS, Android en zelfs Windows Phone gok ik dat ik de rest van me leven aardig vast blijf zitten nu in iOS en ben ik van iemand die elke dag custom roms erop gooide gegaan naar iemand die vooral wilt dat alles goed werkt

[ Voor 32% gewijzigd door dglavimans op 22-12-2020 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wij zijn uiteindelijk ook over naar Apple One, we hadden al Apple Music Family en hoewel ik niet helemaal kapot ben van Arcade, is het voor af en toe wel leuk. Wij hikten ook enorm tegen de 200GB limiet aan dus we zitten nu op 200+200GB en daar redden we het wel weer even mee. Opvallend wel dat het totale gebruik nu opeens op 204GB zit terwijl het maaaaaaanden lang 198 is geweest ofzo. Alsof er opeens meer gebruikt wordt nu er ook meer is ofzo.

Ik heb een haat/liefde met Apple Music, er staat genoeg op maar ik was echt Spotify adept van het eerste uur. Mobiel werkt het allemaal prima maar op de pc's en laptops (bijna allemaal Mac's) vind ik het wat sloom en niet altijd even gebruiksvriendelijk/overzichtelijk. Maarja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
Servor schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:48:
Ik heb een haat/liefde met Apple Music, er staat genoeg op maar ik was echt Spotify adept van het eerste uur. Mobiel werkt het allemaal prima maar op de pc's en laptops (bijna allemaal Mac's) vind ik het wat sloom en niet altijd even gebruiksvriendelijk/overzichtelijk. Maarja.
Je kan het altijd ook via de browser gebruiken: https://music.apple.com/ die is vrij licht in gebruik en behoorlijk snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Ik heb geen Apple One, maar wel mijn iCloud-abonnement geüpgraded naar 200GB.
Ik had eerst 50GB voor €0,99 per maand wat altijd op de 7e van mijn cc werd afgeschreven. Gisteren heb ik dus een 200GB abonnement voor €2,99 afgesloten zodat mijn moeder haar foto’s kan opslaan in iCloud in plaats van Google Foto’s.

Op zowel de factuur en CC staan het bedrag van €2,54. Er staat ook nergens dat er onderling verrekend is. Klopt dit bedrag of zie ik iets over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uaAy9wNv_pRjuczml_Xu5frgNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GlgM8v7v6DJLnc2MLGv5258Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
VirinR schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:01:
Ik heb geen Apple One, maar wel mijn iCloud-abonnement geüpgraded naar 200GB.
Ik had eerst 50GB voor €0,99 per maand wat altijd op de 7e van mijn cc werd afgeschreven. Gisteren heb ik dus een 200GB abonnement voor €2,99 afgesloten zodat mijn moeder haar foto’s kan opslaan in iCloud in plaats van Google Foto’s.

Op zowel de factuur en CC staan het bedrag van €2,54. Er staat ook nergens dat er onderling verrekend is. Klopt dit bedrag of zie ik iets over het hoofd?
[Afbeelding]
Vanaf de komende hele periode wordt er dan €2,99 berekend. Dit is op 25/1/21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Donstil schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:06:
[...]

Vanaf de komende hele periode wordt er dan €2,99 berekend. Dit is op 25/1/21
Ah top!
Ik vond het al raar dat er op de factuur geen creditbedrag stond van de 50GB-abonnement.
De betaling was ook eerst geweigerd (met ING CC via Apple Pay) maar ik kreeg wel te zien dat ik het 200GB-abonnement is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:15
Ik heb een vraagje over Apple One.

Zojuist heb ik een Apple One abonnement afgesloten, waar ik voorheen los betaalde voor Apple Music en Apple Arcade. Nu mijn proefabonnement voor Apple TV+ afloopt, is het voor mij voordeliger om over te stappen naar Apple One.

Echter Apple Music en Apple Arcade betaalde ik altijd per jaar, omdat dit voordeliger is. Weet iemand wat er met het reeds betaalde abonnementsgeld gebeurt na het afsluiten van Apple One? Mijn Apple Music abonnement is bijvoorbeeld reeds vernieuwd en daarvoor heb ik € 99 betaald. Krijg je deze kosten weer terug of wordt dit verrekend met je Apple One abonnement? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:26

RnB

@Jeroen O De kosten van je huidige abonnementen krijg je gecrediteerd vanaf het moment dat je Apple One activeert.

[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 02-08-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:15
@RnB bedankt voor je reactie, dan wacht ik het even af. Nu loopt de gratis proefperiode nog.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:16
Even een vraag over betalingen, is er een mogelijkheid om dit met doorlopen incasso automatisch te doen ?
Of moet ik elk maand zorgen dat er genoeg geld in mijn account staat, wat een beetje vervelend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:39
Of aan een creditcard koppelen als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-04 22:46
absrnd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:07:
Even een vraag over betalingen, is er een mogelijkheid om dit met doorlopen incasso automatisch te doen ?
Of moet ik elk maand zorgen dat er genoeg geld in mijn account staat, wat een beetje vervelend zou zijn.
Je zou, als je provider het ondersteund, volgens mij ook nog maandelijks via de factuur van je mobiele provider kunnen laten lopen. Als je een Credit Card hebt is dat imo wel het makkelijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

absrnd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:07:
Koop gewoon lekker zo'n iTunes kaart, met 15% extra tegoed.

Zijn regelmatig in de aanbieding.

https://nl.pepper.com/search?q=itunes

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:08

TDB

-edit- inmiddels opgelost.

[ Voor 92% gewijzigd door TDB op 27-08-2021 09:39 ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:45

Kalkie

NLMP

Het is me nog niet geheel duidelijk. Ik heb nu nog gratis Apple TV+ tot medio september. Is er nog automatisch compensatie als ik nu Apple One afsluit of vervalt mijn gratis periode en ga ik direct 14,95 betalen?

Ik kan natuurlijk ook even direct contact opnemen met Apple Support. Voor de mensen die deze vraag ook hebben: Je gratis periode vervalt dan. Ik meende eerder ''ergens op Tweakers'' gelezen te hebben dat je dan wordt gecompenseerd, dat is dus niet zo. Voor mij nu nog niet interessant om over te stappen.

[ Voor 42% gewijzigd door Kalkie op 21-06-2022 11:52 ]

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:08

Aiii

何これ

Kalkie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:20:
Het is me nog niet geheel duidelijk. Ik heb nu nog gratis Apple TV+ tot medio september. Is er nog automatisch compensatie als ik nu Apple One afsluit of vervalt mijn gratis periode en ga ik direct 14,95 betalen?

Ik kan natuurlijk ook even direct contact opnemen met Apple Support. Voor de mensen die deze vraag ook hebben: Je gratis periode vervalt dan. Ik meende eerder ''ergens op Tweakers'' gelezen te hebben dat je dan wordt gecompenseerd, dat is dus niet zo. Voor mij nu nog niet interessant om over te stappen.
Je wordt gecompenseerd voor lopende betaalde abonnementen, niet voor proefabonnementen, dus is het in veel gevallen inderdaad goedkoper om losse abonnementen af te sluiten zolang je nog een Apple Music of Apple TV+ proefabonnement hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:08

Aiii

何これ

Vanmorgen werd ik wakker met vijf nieuwe mails van Apple. Mijn iCloud-opslag zou vol zijn en ik kon geen mails meer ontvangen. Opmerkelijk want gisteren had ik nog 25GB vrije ruimte.

Wat blijkt, ik had aan het begin van de maand een downgrade gedaan van mijn losse iCloud abonnement, van 200GB naar 50GB, zo heb ik samen met Apple One's 50GB een totaal van 100GB en dat is dan meer dan voldoende. Maar afgelopen nacht was de automatische vernieuwing van Apple One, toen hebben ze meteen mijn iCloud+ van 50GB automatisch gecanceld, iets van 80 cent terug gestort en toen had ik nog maar 50GB en zat ik er 25GB boven, handig! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:22
Aiii schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:50:
Vanmorgen werd ik wakker met vijf nieuwe mails van Apple. Mijn iCloud-opslag zou vol zijn en ik kon geen mails meer ontvangen. Opmerkelijk want gisteren had ik nog 25GB vrije ruimte.

Wat blijkt, ik had aan het begin van de maand een downgrade gedaan van mijn losse iCloud abonnement, van 200GB naar 50GB, zo heb ik samen met Apple One's 50GB een totaal van 100GB en dat is dan meer dan voldoende. Maar afgelopen nacht was de automatische vernieuwing van Apple One, toen hebben ze meteen mijn iCloud+ van 50GB automatisch gecanceld, iets van 80 cent terug gestort en toen had ik nog maar 50GB en zat ik er 25GB boven, handig! 8)7 8)7
Goh ja, Apple is er vanuit gegaan dat de 50gb in je Apple One nu eigenlijk een vervanging is van de 50gb die je al eerder had via je separaat abonnement na je downgrade. Ik vind dat persoonlijk nog niet zo'n gekke redenering eerlijk gezegd (al denk jij er allicht anders over :) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:59
Weet niet precies waar ik dit kwijt kan, maar het is mij gelukt om Apple Fitness + aan te schaffen in NL via een Amerikaans Apple ID. Ik kan nu eindelijk mee doen met het Fitness + programma en tot nu toe loopt het vlekkenloos en wordt de voortgang ook meegenomen op mijn Watch / Nederlands Apple ID.

Opvallend genoeg op de Apple TV app en de iPad zijn sommige segmenten van de app Nederlands.

Waar ik erg blij mee ben is dat ik niet uit hoef te loggen met mijn Nederlandse Apple ID.
Je zet simpelweg je iCloud account op het Nederlandse profiel en je Store account op het Amerikaanse.

[ Voor 19% gewijzigd door mprkooij op 06-10-2022 13:38 ]

Pagina: 1 2 Laatste