Toon posts:

[Apple One] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
mprkooij schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:37:
Weet niet precies waar ik dit kwijt kan, maar het is mij gelukt om Apple Fitness + aan te schaffen in NL via een Amerikaans Apple ID. Ik kan nu eindelijk mee doen met het Fitness + programma en tot nu toe loopt het vlekkenloos en wordt de voortgang ook meegenomen op mijn Watch / Nederlands Apple ID.

Opvallend genoeg op de Apple TV app en de iPad zijn sommige segmenten van de app Nederlands.

Waar ik erg blij mee ben is dat ik niet uit hoef te loggen met mijn Nederlandse Apple ID.
Je zet simpelweg je iCloud account op het Nederlandse profiel en je Store account op het Amerikaanse.
Oh dat is wel een mooie oplossing! Misschien Apple TV toch weer eens een kans geven.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zal waarschijnlijk bij ons ook een kwestie van tijd zijn.

Apple Increasing Pricing of Apple Music, Apple TV+, and Apple One

Apple Music
  • Individual plan - $10.99/month, a $1 increase
  • Family plan - $16.99/month, a $2 increase
  • Annual plan for individuals - $109/year, a $10 increase
Apple TV+
  • Monthly plan - $6.99/month, a $2 increase
  • Annual plan - $69/year, a $20 increase
Apple One
  • Individual plan - $16.95/month, a $2 increase
  • Family plan - $22.95/month, a $3 increase
  • Premium plan - $32.95/month, a $3 increase

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:31
Tijd om naar alternatieven te kijken. Dit gaat helemaal nergens meer over.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:06
Greatsword schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:45:
Zal waarschijnlijk bij ons ook een kwestie van tijd zijn.

Apple Increasing Pricing of Apple Music, Apple TV+, and Apple One

Apple Music
  • Individual plan - $10.99/month, a $1 increase
  • Family plan - $16.99/month, a $2 increase
  • Annual plan for individuals - $109/year, a $10 increase
Apple TV+
  • Monthly plan - $6.99/month, a $2 increase
  • Annual plan - $69/year, a $20 increase
Apple One
  • Individual plan - $16.95/month, a $2 increase
  • Family plan - $22.95/month, a $3 increase
  • Premium plan - $32.95/month, a $3 increase
De nieuwe euro prijzen zijn ook bekend en zijn een 1 op 1 conversie: https://www.apple.com/nl/apple-one/

Individueel
€ 16,95/maand
Bespaar € 7/maand.**
Apple Music
Apple TV+
Apple Arcade
iCloud+ 50 GB

Gezin
€ 22,95/maand
Bespaar € 9/maand.** Delen met maximaal vijf andere mensen.
Apple Music
Apple TV+
Apple Music
iCloud+ 200 GB

[Voor 11% gewijzigd door Miki op 24-10-2022 19:27]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:45
Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:15:
Tijd om naar alternatieven te kijken. Dit gaat helemaal nergens meer over.
Bedoel je die alternatieven die al veel eerder en hogere prijsverhoging hebben ingevoerd?
Ik vind dit altijd zo een populistische uitspraak, dat het niet eens meer een grappige cliché is maar verregaand cringe.

• Mog
Tartarus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:26:
[...]

Bedoel je die alternatieven die al veel eerder en hogere prijsverhoging hebben ingevoerd?
Ah, jij hebt alles al uitgeplozen. Mooi, hoef ik dat niet meer te doen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Miki schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:26:

Gezin
€ 22,95/maand
Apple Music
Apple TV+
Apple Music
iCloud+ 200 GB
De nieuwe prijs vind ik niet zo spannend maar het is wel jammer dat deze staffel nog steeds weinig data heeft, daardoor moeten wij er ook 2 TB bij nemen.

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 24-10-2022 19:38]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
Tartarus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:26:
[...]

Ik vind dit altijd zo een populistische uitspraak, dat het niet eens meer een grappige cliché is maar verregaand cringe.
Ja ik ben daar ook wel benieuwd naar, voor mijn gevoel is Spotify + 200 GB cloud opslag wel ongeveer gelijk geprijsd als One en dan heb je nog niet eens de naadloze integratie en de andere diensten die in One zitten.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14
Helaas ook nog steeds geen jaarlijkse abbo optie zoals in de VS :)F

En moet er inderdaad nog extra iCloud bij nemen. Of ik ga weer terug naar OneDrive want de Windows Store iCloud app wil maar niet klaar zijn met syncen en Boxcryptor krijg ik ook nog steeds niet goed aan de praat op de iDevices

[Voor 66% gewijzigd door Radiodurans op 24-10-2022 20:47]

• Tartarus
Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

Ah, jij hebt alles al uitgeplozen. Mooi, hoef ik dat niet meer te doen.
Disney+ is 2 euro duurder geworden vorig jaar, Netflix ook. De andere diensten weet ik op het moment niet maar dat is makkelijk op te zoeken.
Die selectieve verontwaardiging wanneer Apple hun prijzen omhooggooit is een beetje cringe tegenwoordig.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-03 19:40

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Radiodurans schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:20:
Helaas ook nog steeds geen jaarlijkse abbo optie zoals in de VS :)F

En moet er inderdaad nog extra iCloud bij nemen. Of ik ga weer terug naar OneDrive want de Windows Store iCloud app wil maar niet klaar zijn met syncen en Boxcryptor krijg ik ook nog steeds niet goed aan de praat op de iDevices
Ik heb hier ook helaas extra onedrive erbij draaien. De windows client van iCloud blijft een drama, soms probeer ik het weer eens maar dan is hij na 2 dagen draaien nog steeds niet klaar met syncen.

PVoutput

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:06
Donstil schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

De nieuwe prijs vind ik niet zo spannend maar het is wel jammer dat deze staffel nog steeds weinig data heeft, daardoor moeten wij er ook 2 TB bij nemen.
Hier idem, mijn vrouw neemt al een kleine 500GB in alleen vanwege haar werk (foto bewerking, indesign, etc). Ik voorzie alleen niet dat we op korte termijn het duurdere premier abonnement gaan krijgen waar de 2TB mee gekoppeld is omdat we hier nog steeds geen nieuws+ en fitness+ hebben.

Wellicht dat ze nog een keer tussentijds de data cap verhogen maar dat zal waarschijnlijk ook in te kleine stappen gaan. 50GB zal dan waarschijnlijk 100GB worden, 200GB > 500GB en 2TB > 5TB.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Mog
Tartarus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:45:
[...]

Disney+ is 2 euro duurder geworden vorig jaar, Netflix ook. De andere diensten weet ik op het moment niet maar dat is makkelijk op te zoeken.
Die selectieve verontwaardiging wanneer Apple hun prijzen omhooggooit is een beetje cringe tegenwoordig.
Mijn verontwaardiging is helemaal niet selectief. Ik heb Disney+ (en tig anderen) opgezegd. Alleen Netflix en NLziet hebben het overleefd, de eerste met tegenzin (de kinderen gebruiken het veel).

Ik vind het vooral cringe dat bedrijven de rekening voor de (tijdelijke) inflatie bij consumenten neerleggen en er vervolgens nooit meer af halen. Ik snap gerust dat bedrijven geen liefdadigheidsinstellingen zijn, maar wat Apple doet is buiten proportie. Ze verhogen de prijzen van hun hardware (bijv: dezelfde iPad mini is nu 18% duurder) en diensten, met name in de EU. Terwijl ze tientallen miljarden op de bank hebben staan en record na record omzet/winst boeken. Maar Apple is net Rupsje Nooitgenoeg, want alleen duurdere hardware en diensten is niet genoeg. Er komen nóg meer advertenties in de App Store en er gaan geruchten over advertenties in Apple Maps.

Ik snap niet dat niet meer mensen verontwaardigd zijn en dit gewoon oké vinden.

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-03 13:35

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
Update eerste post; Prijs aanpassingen

Individueel
€ 16,95/maand
Bespaar € 7/maand.**
Apple Music
Apple TV+
Apple Arcade

Gezin
€ 22,95/maand
Apple Music
Apple TV+
Apple Arcade

https://www.apple.com/nl/apple-one/

[Voor 1% gewijzigd door LichtBruisend op 25-10-2022 09:15. Reden: Typo - Thx @Mog]

• Tartarus
Mog schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:50:
[...]

Mijn verontwaardiging is helemaal niet selectief. Ik heb Disney+ (en tig anderen) opgezegd. Alleen Netflix en NLziet hebben het overleefd, de eerste met tegenzin (de kinderen gebruiken het veel).

Ik vind het vooral cringe dat bedrijven de rekening voor de (tijdelijke) inflatie bij consumenten neerleggen en er vervolgens nooit meer af halen. Ik snap gerust dat bedrijven geen liefdadigheidsinstellingen zijn, maar wat Apple doet is buiten proportie. Ze verhogen de prijzen van hun hardware (bijv: dezelfde iPad mini is nu 18% duurder) en diensten, met name in de EU. Terwijl ze tientallen miljarden op de bank hebben staan en record na record omzet/winst boeken. Maar Apple is net Rupsje Nooitgenoeg, want alleen duurdere hardware en diensten is niet genoeg. Er komen nóg meer advertenties in de App Store en er gaan geruchten over advertenties in Apple Maps.

Ik snap niet dat niet meer mensen verontwaardigd zijn en dit gewoon oké vinden.
De prijzen van hardware zijn alleen omhooggegaan omdat de ECB faliekant heeft gefaald in tegenstelling tot hun Amerikaanse evenknie. Omdat de euro ongeveer 20-25% waarde heeft verloren in vergelijking met vorig jaar, zijn de prijzen voor ons omhooggegaan.
De Amerikanen betalen evenveel voor de nieuwe iPhones als dat ze vorig jaar betaalden. Dit snap jij ook wel uiteraard.

Of de prijzen weer omlaag gaan durf ik niet te zeggen, maar Apple heeft dat met AppStore prijzen weleens eerder gedaan.

Wat Apple op hun bankrekening heeft staan is leuk en aardig, maar geen enkel bedrijf baseert hun prijzen op hun liquide en vaste vermogen. Ook dit snap je uiteraard zelf ook wel.

Advertenties moeten ze zelf weten, ik stoor me er niet aan.

• Donstil
  • Niet online
Prijzen fluctueren altijd wel een beetje en wat Apple hier nu doet is niet buitensporig ofz. Zeker het Apple One abonnement is nog steeds best wel een deal, neem je Spotify+CloudOpslag+StreamingDienst los dan ben je minimaal hetzelfde kwijt en die hebben de prijzen nog niet eens verhoogd (wat ongetwijfeld wel gaat gebeuren). Hoe ze de prijzen van hardware verhogen in de EU doet eigenlijk helemaal niet ter zake bij deze verhoging, dat staat hier helemaal los van.

De aanname dat de prijzen “nooit” meer naar beneden gaan is natuurlijk een makkelijke maar ook een begrijpelijke, of dat echter echt zo is zal de toekomst uit moeten wijzen, als iemand zich daar nu druk om maakt dan vooral je stem laten gelden met je portemonnee zou ik zeggen.

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zojuist mijn One Family abonnement naar Music Family gezet. Gebruiken Apple+ en Arcade nooit. Alleen de opslag maar 200gb was/is te weinig dus hebben sowieso al 2tb. Niet dat One een slechte deal is maar de prijsverhoging zette mij aan het denken.

Als er extra storage bij het family account komt en hopelijk ook Fitness dan ga ik wel weer terug denk ik. Oftewel waarom hebben wij het Premier plan nog steeds niet.

[Voor 43% gewijzigd door HekkeySE op 25-10-2022 11:49]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 14:44
is er eigenlijk nieuws over Fitness? wanneer krijgen wij dat in NL?
Om hiervoor nu een Amerikaans account voor aan te moeten maken vind ik iets teveel gedoe...

PSN: TDBtje

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@TDB Hier is geen nieuws over, enkel alleen maar al een hele tijd hoop..

Het lijkt te maken te hebben met een weerstand van Apple om de 'sportlessen' vertaalt in het Nederlands te moeten ondertitelen. Omdat dit in hun ogen geen gewenste beleving zou opleveren. Ondertussen is ons taalgebied nog veel te klein om het het in in Nederlands-audio aan te bieden, zo vermoed ik.

• matthijst
RoRoNL schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:01:
Het lijkt te maken te hebben met een weerstand van Apple om de 'sportlessen' vertaalt in het Nederlands te moeten ondertitelen. Omdat dit in hun ogen geen gewenste beleving zou opleveren. Ondertussen is ons taalgebied nog veel te klein om het het in in Nederlands-audio aan te bieden, zo vermoed ik.
Duitsland, Frankrijk en Italie......
Ook niet in hun eigen taal:

"Beginning November 4, Fitness+ will be available in 15 new countries with subtitles in Brazilian Portuguese, English, French, German, Italian, Russian, and Spanish."

[Voor 15% gewijzigd door matthijst op 27-10-2022 15:25]

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
I stand corrected, heb gemist dat ze toch zijn gaan ondertitelen.

Dat is goed nieuws, en geeft inderdaad wat hoop ergens volgend jaar?

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03 16:19
Vraagje: Ik zoek me kapot, maar ik zie geen limitaties qua locatie (zoals Spotify dat doet) bij Family Sharing => Apple One Family. Zie ik wat over het hoofd? Ik kan dus, zo lang ik iemand wil toevoegen aan mijn Apple Family, ook mensen toevoegen die ergens anders wonen (familie)?

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14
Cergorach schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:33:
Vraagje: Ik zoek me kapot, maar ik zie geen limitaties qua locatie (zoals Spotify dat doet) bij Family Sharing => Apple One Family. Zie ik wat over het hoofd? Ik kan dus, zo lang ik iemand wil toevoegen aan mijn Apple Family, ook mensen toevoegen die ergens anders wonen (familie)?
Je zult er wel je hele Apple ID mee moeten delen, dus niet alleen voor Apple Music maar ook je app aankopen e.d.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:19
Radiodurans schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:46:
[...]

Je zult er wel je hele Apple ID mee moeten delen, dus niet alleen voor Apple Music maar ook je app aankopen e.d.
Nee hoor, family sharing is gewoon iedereen z’n eigen Apple ID.
Inderdaad, je kan 5 mensen toevoegen, wie je maar wilt. Ik ben een familie met mijn vriendin, m’n broer en z’n vrouw, en m’n broertje en z’n vrouw. Dan is het zeer betaalbaar! (Wel lopen we tegen de 2,2 tb limiet aan… maar goed)

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:21
Dus als je broer iets koopt betaald hij van z’n eigen Apple id?

• ChrisM
Ronvgs schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:25:
Dus als je broer iets koopt betaald hij van z’n eigen Apple id?
De beheerder van de groep moet zorgen dat er een creditcard is gekoppeld. Als je iets koopt, is deze aankoop gekoppeld aan je eigen Apple ID, maar wordt betaald via de creditcard van de beheerder.
Ook zijn er veel apps die "Family sharing" aan hebben, deze kunnen alle familie leden dan gratis downloaden.

Als ik dus iets aanschaf, maar m'n broer is de beheerder, stuur ik hem meestal even een appje dat hij mij een betaalverzoekje kan sturen voor de app. Das een beetje gedoe, maar weegt wel op tegen het Family abonnement delen. (TV+, music, arcade, storage)

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:50
ChrisM schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:55:
[...]

De beheerder van de groep moet zorgen dat er een creditcard is gekoppeld. Als je iets koopt, is deze aankoop gekoppeld aan je eigen Apple ID, maar wordt betaald via de creditcard van de beheerder.
Ook zijn er veel apps die "Family sharing" aan hebben, deze kunnen alle familie leden dan gratis downloaden.

Als ik dus iets aanschaf, maar m'n broer is de beheerder, stuur ik hem meestal even een appje dat hij mij een betaalverzoekje kan sturen voor de app. Das een beetje gedoe, maar weegt wel op tegen het Family abonnement delen. (TV+, music, arcade, storage)
Volgens mij staat het delen van de Apple One app los van de aankopen in de appstore oid. Ik kan het mis hebben maar volgens mij betaald iedereen binnen zijn Apple ID gewoon via zijn eigen betaalmethode.

• matthijst
M'n broer appt mij ook altijd als ie wat koopt, dus denk dat de beheerder betaalt idd.

If you're a member of Family Sharing, anything that you buy bills directly to the family organizer's account, unless you have gift or store credit. In that case, your store credit is used to pay as much of the bill as possible. If there's a remainder, it bills to the family organizer's payment method.

[Voor 64% gewijzigd door matthijst op 02-11-2022 17:50]

• ChrisM
TR1969 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:45:
[...]

Volgens mij staat het delen van de Apple One app los van de aankopen in de appstore oid. Ik kan het mis hebben maar volgens mij betaald iedereen binnen zijn Apple ID gewoon via zijn eigen betaalmethode.
Apple One is geen app, toch? Het is een abonnement… en als je die met je familie deelt, dan betaal je alles met 1 creditcard, 100% zeker.

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:50
ChrisM schreef op donderdag 3 november 2022 @ 03:11:
[...]

Apple One is geen app, toch? Het is een abonnement… en als je die met je familie deelt, dan betaal je alles met 1 creditcard, 100% zeker.
matthijst schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:48:
M'n broer appt mij ook altijd als ie wat koopt, dus denk dat de beheerder betaalt idd.

If you're a member of Family Sharing, anything that you buy bills directly to the family organizer's account, unless you have gift or store credit. In that case, your store credit is used to pay as much of the bill as possible. If there's a remainder, it bills to the family organizer's payment method.
Dan hebben jullie de instellingen anders staan en dat staat los van Apple One.
Bij je instellingen van gezin kun je een aantal zaken apart van elkaar regelen.

Je kunt je abonnementen delen (abonnementen van Apple worden standaard gedeeld met je gezin, uitgezonderd iCloud+)

Daarnaast kun je apart ook het delen van aankopen configureren. Standaard staat dit uit, dit is dus een persoonlijke keuze of je dit wel of niet wilt doen.

Ik deel wel mijn abonnementen met mijn gezin (en iCloud met mijn vrouw).
Alle andere aankopen en abonnementen die de gezinsleden hebben (bv hun eigen iCloud opslag) betalen ze gewoon zelf.
Het is dus een persoonlijke keuze (geweest) waarmee de betaalgegevens worden gedeeld.

Voor de volledigheid, de abonnementskosten van Apple One worden uiteraard wel betaald door de gezinsbeheerder.

[Voor 30% gewijzigd door TR1969 op 03-11-2022 08:48]

• matthijst
Mooi verhaal. Ik heb aankopen niet gedeeld met m’n broer. Toch wordt mijn creditcard gebruikt bij zijn aankopen.

Misschien koopt jouw vrouw wel nooit wat betaalds in de AppStore ?
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee