Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[watchOS 7] Ervaringen en discussie

Pagina: 1
Acties:
  • 2.110 views

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 00:59

Opmerking vooraf

Dit topic is bestemd voor de release die op woensdag 16 september uitgebracht zal worden en dus de definitieve versie is!

Nieuwsbericht

Ieder jaar presenteert Apple tijdens de WWDC de nieuwste software-update voor de Apple Watch. Ook in 2020 komt er een grote update voor de Apple Watch: dit najaar verschijnt watchOS 7. Daarin vind je diverse nieuwe functies, En wat ook geen uitzondering is: nieuwe gezondheidsfuncties en nog veel meer!

Wat is nieuw?

• Nieuwe gezondheidsfuncties zoals de slaap-app
  • Meerdere complicaties voor dezelfde app
  • Diverse nieuwe wijzerplaten en andere verbeteringen
  • Geen ondersteuning voor Force Touch meer
  • Verschijnt in het najaar voor de Apple Watch
  • Geschikt voor Apple Watch Series 3 en nieuwer
Uitgebreid overzicht nieuwe functies watchOS 7

watchOS 7 vereist iPhone 6s of nieuwer met iOS 14 of hoger en een van de volgende Apple Watch-modellen:
  • Apple Watch Series 3
  • Apple Watch Series 4
  • Apple Watch Series 5
  • Apple Watch SE
  • Apple Watch Series 6

Family Setup

Informatie over de nieuwe Family Setup functie kan hier gevonden worden.

[Voor 121% gewijzigd door robcoenen op 16-09-2020 10:15]

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:59
Kan niet beter dit topic worden gecombineerd/samengevoegd met dit topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631455

• Berimbau
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 08:23
Ik heb de series 5 watch en gisteren een update gedaan naar de 7.0 versie van de software. Update verliep prima echter valt mij op de de accu veel sneller leeg loopt dan de laatste 6-versie van de sofware. Voor ik ga slapen is mijn watch altijd geheel geladen voor ik hem draag. Gedurende de nacht loopt hij leeg tot 66%, daarvoor was het 89%. Ik vind 44% tov van 11% echt extreem. Iemand die ervaring ook?

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:05
Al eens een soft reset gedaan of het horloge opnieuw opgestart? Doe dit ook even met de iPhone. Wellicht blijft er een proces hangen.

©2004

• Berimbau
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 08:23
Gisteren gedaan maar dat biedt geen soelaas. Vanmorgen was de batterij zelfs tot 48 % gezakt, welliswaar over een langer tijdbestek (11 ipv 9 uur). Ik vind dat veel met scherm uit en merendee van de tijd slapend.

• RicoK
RicoK schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:02:
Kan niet beter dit topic worden gecombineerd/samengevoegd met dit topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631455
Sorry voor het quoten van mezelf, maar er is een uiterst uitgebreid en actief AW topic waarin uiteraard óók watchOS ter sprake komt.

Alsjeblieft voeg deze samen! Dit zal de overzichtelijkheid ten goede komen.

[Voor 5% gewijzigd door RicoK op 19-09-2020 12:07]

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 26-09 16:03
Vraagje, sta op het punt om mijn watch 4 te verkopen.
Draai alleen hierop watchos 7.2 (beta dus) Draait dit op een normale Ios 14 of moet deze ook naar een beta gebracht worden?

Bing

• RicoK
bing69 schreef op zondag 20 september 2020 @ 07:24:
Vraagje, sta op het punt om mijn watch 4 te verkopen.
Draai alleen hierop watchos 7.2 (beta dus) Draait dit op een normale Ios 14 of moet deze ook naar een beta gebracht worden?
Kijk, dit dus. Nu heb jij je vraag in twee topics geplaatst. In het andere topic werd je wel al geholpen.

@tweakers: nogmaals alsjeblieft sluit dit topic en voeg het samen!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:12
@robcoenen Ik heb een bericht via ‘rapporteer’ naar de moderators gestuurd met de vraag om dit topic te sluiten. Zou je dit zelf ook willen doen? Een afzonderlijk watchOS topic is nu verwarrend. Wat betreft de verschillende Apple OS-sen zou ik liever een onderscheid zien tussen beta/ officiële releases en niet tussen hardware/software.

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 18:13
Ik heb dat verzoek ook al gedaan via iOS Feedback - zie response van de admin daar.

• meesje
ZiSE schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:39:
Ik heb dat verzoek ook al gedaan via iOS Feedback - zie response van de admin daar.
Hmmm... een vrij (te) makkelijke reactie. Jammer dat er zo naar gekeken wordt. Zelf ook een reactie toegevoegd en verwezen naar dubbele reacties.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 26-09 16:03
RicoK schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:38:
[...]

Kijk, dit dus. Nu heb jij je vraag in twee topics geplaatst. In het andere topic werd je wel al geholpen.

@tweakers: nogmaals alsjeblieft sluit dit topic en voeg het samen!
Klopt was mij inderdaad niet duidelijk waar ik dit bericht het beste kon plaatsen. En ik had wat tijdsdruk omdat de koper straks komt,

Bing

• meesje
bing69 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:13:
[...]

Klopt was mij inderdaad niet duidelijk waar ik dit bericht het beste kon plaatsen. En ik had wat tijdsdruk omdat de koper straks komt,
Hopelijk wordt door TS en/of moderator actie ondernomen.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De discussie over het wel of niet hebben van een topics per onderwerp is beter iets wat in iOS Feedback gevoerd kan worden :) @bing69 Crossposten is sowieso niet de bedoeling.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• TFZ61
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01:20
Berimbau schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:49:
Ik heb de series 5 watch en gisteren een update gedaan naar de 7.0 versie van de software. Update verliep prima echter valt mij op de de accu veel sneller leeg loopt dan de laatste 6-versie van de sofware. Voor ik ga slapen is mijn watch altijd geheel geladen voor ik hem draag. Gedurende de nacht loopt hij leeg tot 66%, daarvoor was het 89%. Ik vind 44% tov van 11% echt extreem. Iemand die ervaring ook?
Wat ik merk sinds de update naar versie 7 dat mijn horloge (5) niet meer de gehele dag meegaat. Normaal heb ik als ik mijn bed induik nog zo’n 30% over. Maandag en gisteren (dinsdag) gaf mijn horloge rond 21:00 dat er nog maar 10% accu had. Rond 12u helemaal leeg. (Serie 5 sinds januari 20 in bezit)

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
M'n Watch gaat ongeveer 16 tot 20 uur mee, bij uitzondering red is het een dag. (S4)

Ik vind de nieuwe indeling van Apple Pay trouwens minder handig, maar dat merkte ik bij de beta al. Wat echter wél een enorm fijne toevoeging is, is dat de pasjes in je Wallet, zoals bijvoorbeeld de bonuskaart, nu netjes de barcode laten zien. Ik kan nu in principe geheel zonder m'n telefoon uit m'n zak te halen a.) een handscanner pakken, b.) bonuskaart scannen bij de kassa, c.) betalen. Nu heb ik alsnog soms m'n telefoon nodig omdat ik weleens bonuskaarten van anderen gebruik (https://www.reddit.com/r/persoonlijkebonus/ :P), maar dat was slechts een voorbeeld. ;)

Dat handenwassen ga ik denk ik weer uitzetten. Die is wel erg triggerhappy. Als ik m'n vlees sta te kruiden begint ie al af te tellen. Sprak van de week een kennis en die melde dat het ook bij hem zo triggerhappy is, die maakte de opmerking dat als je met links jezelf bevredigt dat ie waarschijnlijk ook voor je gaat aftellen... :+ Het is wel fijn om een herinnering te krijgen om je handen te wassen als je thuiskomt. Soms schiet dat er even bij in als je het druk hebt of veel spullen onder je armen hebt die je moet dumpen; dan is het makkelijk vergeten. Gelukkig gaat de Watch dan zeuren, dat is wel top. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• meesje
TFZ61 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:59:
[...]

Wat ik merk sinds de update naar versie 7 dat mijn horloge (5) niet meer de gehele dag meegaat. Normaal heb ik als ik mijn bed induik nog zo’n 30% over. Maandag en gisteren (dinsdag) gaf mijn horloge rond 21:00 dat er nog maar 10% accu had. Rond 12u helemaal leeg. (Serie 5 sinds januari 20 in bezit)
Ik ben geen zware AW(4) gebruiker. Gewoon wat berichtjes lezen, tegen Siri zeggen dat ie de lampen uit kan doen en om de dag een stukje hardlopen, met muziek op. Ik hou het niet heel precies bij, maar met gemak haal ik de 1,5 dag, als het al geen 2 dagen is. 's Nachts heb ik overigens mijn AW niet om. Wellicht heeft dat voor het meten van je slaapgedrag nog effect.
In het AW topic kwam het al eens naar voren, maar bij een tweaker was de maximum batterijconditie na een jaar nog maar 93%. Mijn AW4 is ouder en bij mij is deze nog 99%. Hoe zit dat bij jou?

Wat betreft de handenwasfunctie, deze heb ik nog wel aanstaan. Het verbaast me hoe lang 20 sec. wel niet is. Of met andere woorden: hoe kort je wel niet je handen wast. Ik merk wel dat ik nu steeds meer wacht tot de trilling en het duimpje zichtbaar is. Bij mij helpt het dus. ;)

• IJS-T
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01:55
[...]

Hier ook series 5. Horloge gaat sinds update rond de 2 dagen mee. Zondagavond van oplader weer om de pols en gister om 7 uur savonds leeg en opnieuw aan lader. Draag hem ook snachts voor slaap functie.

Hierover gesproken : ik gebruik hiervoor nu Autosleep én de nieuwe ingebouwde functie. Klopt het dat de analyse die apple doet vrij oppervlakkig is? (Als in binair: je slaapt of je slaapt niet). Vind juist de analyse: diep, rust of lichte slaap wel relevant. Of mis ik hier een menu waarin ik dit kan terugvinden want kon het op site van Apple niet vinden. Slaaptijden zelf wijken ook erg af (1 uur op 7 uur slaap dus ben benieuwd of anderen dit ook ervaren).

• RoRoNL
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
[...]

Hier had ik ook last van, heb zeer sterk verbetering gevonden door twee dagen geleden de Apple Watch S5 te ontkoppelen van mijn iPhone (er wordt automatisch een reservekopie in iCloud gemaakt), daarna de watch opnieuw te koppelen, en reservekopie te kiezen om terug te plaatsten. Dit ging al met al redelijk vlot. Ik was langer bezig om de bankpassen weer te activeren met Apple Pay. De rest van de apps werden automatisch weer precies in oude staat hersteld.

Na twee dagen gebruik kan ik zeggen dat mijn accu nu weer vertrouwd op peil blijft. Erg blij mee.

• TFZ61
  • Laatst online: 01:20
Bedankt voor alle tips/ideeën/etc. Ik zag dat mijn helderheid hoog stond, die heb ik inmiddels weer teruggezet. Tevens had ik geluidsmeting aanstaan en het automatisch handen wassen had ik aan staan. Deze opties heb ik nu uitstaan. Nu om 23u zie ik dat de batterij op 20% staat. (vanaf vanmorgen 07:00u)

Ik kijk dit nu een aantal dagen aan, anders ga ik zoals @RoRoNL aangaf ontkoppelen, reservekopie terug etc.

• WhatsappHack
  • Niet online
WatchOS 7.0.1 is released :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 22:47
En nog steeds geen fix voor de workouts zonder GPS.... -O-

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 18:46

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tinusvolkel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:01:
[...]

Ik gebruik runkeeper en daar werkt het wel mee. Lijkt me dus app specifiek te zijn.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid

• wann0wfhc
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 26-09 16:48
[...]

De Strava watch app registreert de GPS wel! Gister even getest.

Ik heb zelf gister ook maar even de Beta 14.1 en de Watch 7.1 op mijn devices gezet maar Workout geeft nog steeds geen GPS :( slechte zaak!

• Tinusvolkel
Ik log nu via workoutdoors, werkt opzich ook prima, maar heb nog workout staan waar waarschijnlijk een strava kroontje inzit als ik hem goed kan uploaden >:)

• meesje
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:32:
[...]

Ik gebruik runkeeper en daar werkt het wel mee. Lijkt me dus app specifiek te zijn.
Zie je dan je GPS route wel verschijnen in de workouts (conditie app) op je iPhone? Ik heb zelf geen ervaring met workouts. Ik gebruik voor het hardlopen altijd de Nike app, deze toont wel de route. In de conditie app zie ik wel mijn warkout staan, maar daar wordt dan geen route getoond. Zou dat wel moeten?

• Tinusvolkel
meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:53:
[...]

Zie je dan je GPS route wel verschijnen in de workouts (conditie app) op je iPhone? Ik heb zelf geen ervaring met workouts. Ik gebruik voor het hardlopen altijd de Nike app, deze toont wel de route. In de conditie app zie ik wel mijn warkout staan, maar daar wordt dan geen route getoond. Zou dat wel moeten?
Bij workoutdoors staat er iig in de healthapp ook geen map, wel de andere gegevens. maar kan hem vanuit de app rechtstreeks uploaden naar Strava.

• meesje
Tinusvolkel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:22:
[...]

Bij workoutdoors staat er iig in de healthapp ook geen map, wel de andere gegevens. maar kan hem vanuit de app rechtstreeks uploaden naar Strava.
Zou de GPS data, ook als ik de Nike app gebruik, wel in de Health app zichtbaar moeten zijn? Of was dat al nooit het geval? En is het issue nu alleen als je zonder andere app een warkout start? Ik probeer het probleem een beetje duidelijk te krijgen. En ook met de gedacht van als ik overstap naar een andere app.

• Tinusvolkel
meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:10:
[...]

Zou de GPS data, ook als ik de Nike app gebruik, wel in de Health app zichtbaar moeten zijn? Of was dat al nooit het geval? En is het issue nu alleen als je zonder andere app een warkout start? Ik probeer het probleem een beetje duidelijk te krijgen. En ook met de gedacht van als ik overstap naar een andere app.
Voor de update kreeg ik in health altijd netjes de map te zien met verschillende apps, nu werkt dit met geen enkele app meer.

Ook in heathfit waarmee ik alles synchroniseer zie ik geen GPS data, maar met sommige apps zoals bijvoorbeeld workoutdoors kan je rechtstreeks syncen met Strava.

Dus heb het idee dat er iets bij health niet goed gaat aangezien workouts met andere apps daar pas kapot gaan.

• meesje
Tinusvolkel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:16:
[...]

Voor de update kreeg ik in health altijd netjes de map te zien met verschillende apps, nu werkt dit met geen enkele app meer.

Ook in heathfit waarmee ik alles synchroniseer zie ik geen GPS data, maar met sommige apps zoals bijvoorbeeld workoutdoors kan je rechtstreeks syncen met Strava.

Dus heb het idee dat er iets bij health niet goed gaat aangezien workouts met andere apps daar pas kapot gaan.
Krijg je nu niet meer te zien met welke app de warkout is gedaan? Bij mijn workouts in Health zie ik het NRC logo staan bij de warkout, maar daar zou ik dus ook de GPS route moeten zien?

• Tinusvolkel
meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:33:
[...]

Krijg je nu niet meer te zien met welke app de warkout is gedaan? Bij mijn workouts in Health zie ik het NRC logo staan bij de warkout, maar daar zou ik dus ook de GPS route moeten zien?
De logo's kloppen nog alleen de GPS mist bij workout die dus via een andere app wel GPS hebben.

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:28
wann0wfhc schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:35:
[...]

De Strava watch app registreert de GPS wel! Gister even getest.

Ik heb zelf gister ook maar even de Beta 14.1 en de Watch 7.1 op mijn devices gezet maar Workout geeft nog steeds geen GPS :( slechte zaak!
Bij mij werkt Workout prima, ook de GPS. WatchOS 7 AW5

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• meesje
Tinusvolkel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:48:
[...]

De logo's kloppen nog alleen de GPS mist bij workout die dus via een andere app wel GPS hebben.
Hopelijk fixen ze dit snel. Niet dat ik eerder ooit naar gekeken heb. ;) De route bekeek ik altijd via de NRC app.
Kassad schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:49:
[...]

Bij mij werkt Workout prima, ook de GPS. WatchOS 7 AW5
Ik zal dit weekend eens een test doen door een wandel workout op te starten (AW4). Voor het hardlopen gebruik ik liever NRC.

• Tinusvolkel
meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:52:
[...]

Hopelijk fixen ze dit snel. Niet dat ik eerder ooit naar gekeken heb. ;) De route bekeek ik altijd via de NRC app.

[...]

Ik zal dit weekend eens een test doen door een wandel workout op te starten (AW4). Voor het hardlopen gebruik ik liever NRC.
PS als je nog een uitgebreide app zoekt dan moet je is kijken naar workoutdoors.

Je kan bijna alle velden aanpassen.
Routes inladen en offline bekijken op een gedownloade kaart
Hele uitgebreide intervalschema's maken.

• Kassad
Tinusvolkel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:56:
[...]

PS als je nog een uitgebreide app zoekt dan moet je is kijken naar workoutdoors.

Ik heb deze app, ik krijg alleen de intervalschema's niet naar de AW, moet je daar iets voor doen? Ik heb al geprobeerd om op de knop "Send" te drukken maar dat doet helemaal niets bij mij..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• meesje
Tinusvolkel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:56:
[...]

Dat ziet er goed uit! Volledig aanpasbaar met welke info je wil zien. En ook de interval mogelijkheid lijkt me handig. Gezien de reactie hiervoor, ga ik er vanuit dat deze wel behoort te werken. ;)

• Tinusvolkel
Kassad schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:57:
[...]

Ik heb deze app, ik krijg alleen de intervalschema's niet naar de AW, moet je daar iets voor doen? Ik heb al geprobeerd om op de knop "Send" te drukken maar dat doet helemaal niets bij mij..
Goed dat je het zegt, kreeg laats (met watchOS7) een interface ook al niet veranderd via iphone (wel op de watch) dus misschien maar even wachten met downloaden. @meesje

Voor watchOS7 werkte het prima.

• meesje
Tinusvolkel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:00:
[...]

Goed dat je het zegt, kreeg laats (met watchOS7) een interface ook al niet veranderd via phone dus misschien maar even wachten met downloaden. @meesje

Voor watchOS7 werkte het prima.
Hmm.... jammer. Ik wacht nog even, op een update van de app of watchOS. De prijs is overigens wel schappelijk (7 euro) en verder geen additionele in-app aankopen. Maar dat biedt natuurlijk geen garantie voor de toekomst. Er zijn genoeg apps waar je voor betaald hebt en later opeens bedenken om bepaalde features onder te brengen onder in-app.....

[Voor 4% gewijzigd door meesje op 25-09-2020 13:03]

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 01:08

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ben van serie 0 naar de se gegaan. Bij de serie 0 moest ik de eerste paar keer hardlope. Met iphone erbij voor nauwkeurigheid. Is dit bij de se ook het geval? Aangezien deze een eigen gps heeft..

• WhatsappHack
  • Niet online
[...]

Ja daar had ik over gelezen, maar heb er zelf totaal geen last van. Zie de work-outs voor zover ik kan zien gewoon zoals 't hoort terug in Gezondheid en Activiteit (of hoe dat nu ook heet, vergeet het steeds) inclusief de GPS-route.

• Maxow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Maxow

Hidden Sound System

Coldbullet schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:29:
Ben van serie 0 naar de se gegaan. Bij de serie 0 moest ik de eerste paar keer hardlope. Met iphone erbij voor nauwkeurigheid. Is dit bij de se ook het geval? Aangezien deze een eigen gps heeft..
Nope, juist omdat de series 0 geen GPS had, moest deze om de gelopen afstand te kunnen schatten, "gecalibreerd" worden. Dit proces maakte gebruik van de GPS informatie van je telefoon en deze werd gecombineerd met de gegevens van de versnellingsmeter van de Apple Watch. Hierdoor kon toch een afstand worden bepaald.
Bij de SE is dit niet meer nodig, want de afstand kan simpelweg worden bepaald aan de hand van de GPS informatie.

<[specs]>

• Kassad
Maxow schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:24:
[...]

Nope, juist omdat de series 0 geen GPS had, moest deze om de gelopen afstand te kunnen schatten, "gecalibreerd" worden. Dit proces maakte gebruik van de GPS informatie van je telefoon en deze werd gecombineerd met de gegevens van de versnellingsmeter van de Apple Watch. Hierdoor kon toch een afstand worden bepaald.
Bij de SE is dit niet meer nodig, want de afstand kan simpelweg worden bepaald aan de hand van de GPS informatie.
Weet je dat zeker? Ik moest mijn AW4 wel kalibreren nml

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:53:
[...]

Waar kan ik in de conditie app die GPS route terugzien? In Runkeeper zie ik hem wel.

• meesje
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:11:
[...]

Waar kan ik in de conditie app die GPS route terugzien? In Runkeeper zie ik hem wel.
Dat is volgens mij nu de bug. Kennelijk kon dat voorheen wel.

• Tinusvolkel

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:26:
[...]

Dat is volgens mij nu de bug. Kennelijk kon dat voorheen wel.
Ik heb sinds 2 dagen een Apple Watch, dus het is een legitieme vraag.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Aha ok, ik heb geen activiteiten app. Wel Conditie app. En die heeft geen tabblad workouts.

Maar dan is het toch geen GPS issue, maar gewoon een beperking van de nieuwe app?

• Tinusvolkel
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:52:
[...]

Aha ok, ik heb geen activiteiten app. Wel Conditie app. En die heeft geen tabblad workouts.
Sorry, dit artikel is nog van voor watchOS 7 nu is het idd wat veranderd.
maar voorheen kon je dus als je een activiteit opende de route zien.
Maar dan is het toch geen GPS issue, maar gewoon een beperking van de nieuwe app?
Dis is wel een bug hoor, bij mij worden alle health dingen sowieso super slecht gesynct.
Maar zie hier 29 pagina's met mensen met problemen.
https://discussions.apple.com/thread/251806066?page=1

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tinusvolkel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:20:
[...]

Sorry, dit artikel is nog van voor watchOS 7 nu is het idd wat veranderd.
maar voorheen kon je dus als je een activiteit opende de route zien.

[...]

Dis is wel een bug hoor, bij mij worden alle health dingen sowieso super slecht gesynct.
Maar zie hier 29 pagina's met mensen met problemen.
https://discussions.apple.com/thread/251806066?page=1
Ik ken deze app pas een paar dagen dus ik weet niet hoe die vroeger was. Dus ze moeten sowieso die app weer aanpassen lijkt me. Maar ligt het dan überhaupt wel aan watch os?

Ik snap dat er problemen zijn, maar ik heb nu 2x hardgelopen met alleen de watch en Runkeeper (zonder iPhone bij me) en in elk geval Runkeeper heeft keurig de route vastgelegd.

De avondwandelingen met de hond (wel iPhone bij me, ook Runkeeper) gaan ook goed. En in conditie app zie ik alles qua hartslag en zo.

Tot dusver mijn 2 cent.

• meesje
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:51:
[...]

Ik heb sinds 2 dagen een Apple Watch, dus het is een legitieme vraag.
Ik stel je vraag ook niet in twijfel. Ik lees er ook nu pas over en heb altijd de Nike app gebruikt voor hardlopen en nooit in de Conditie app gekeken.

• Maxow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Maxow

Hidden Sound System

Kassad schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:50:
[...]

Weet je dat zeker? Ik moest mijn AW4 wel kalibreren nml
Heb het nog even opgezocht, schijnbaar kun je alle watches nieuwer dan series 1 ook nog kalibreren, maar hoef je daarvoor je telefoon niet meer mee te nemen omdat de GPS ingebouwd zit in je watch. Je kunt het ook teruglezen in dit artikel.

<[specs]>

• Chiron
  • Laatst online: 23:35
Na het opnieuw pairen gaat de batterij nu wel langer mee.

Inmiddels wel weer een nieuwe bug ontdekt, als je een activiteit/training wil tracken slaat ie alleen het vertrekpunt op en niet de hele route :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• meesje
Chiron schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:32:
Na het opnieuw pairen gaat de batterij nu wel langer mee.

Inmiddels wel weer een nieuwe bug ontdekt, als je een activiteit/training wil tracken slaat ie alleen het vertrekpunt op en niet de hele route :(
Zie de berichten op de vorige pagina. ;)

• robcoenen
  • Laatst online: 00:59
Slotje. We kunnen hier verder ;-)
[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 3

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True