PSN: Finally_Chris
Wat zei je GrizzlyBear?PolarBear schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:42:
[...]
Ach ja blundert door een verkeerde naam te noemen. Zelfs mijn ouders verwisselen wel eens mij en mn broertje. Je kan op alle slakken zout leggen.
Even los van de persoon en het verleden is het natuurlijk raar om 'm op deze manier te passeren. Als ik het verhaal van Cillessen zo lees is zijn situatie tussen nu en het vorige contactmoment niet verandert. Frank de Boer heeft al meermalen bewezen gebrekkig te communiceren, dat lijkt nu ook weer het geval.toolkist schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:39:
[...]
Cillessen heeft 0,0 reden om boos te zijn.
Hij heeft al jaren lang de bescherming van diverse bondscoaches gehad, wel/niet spelen maakte geen reet uit hij was er toch wel bij. Als hij nou 10x beter dan de concurrentie was ok, maar dat is ie niet.
XXXVI
Voorlopig lees ik nog steeds het gelijk van de bondscoach. Hij zal deze beslissing niet zonder de medische staf gemaakt hebben. Cillessen zit nu dik een week binnen en kan nog steeds geen negatieve testen overleggen. Bovendien zegt hij het zelf, als je te lang stil staat dan ben je niet fit genoeg meer.ph4ge schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:23:
Wow, Cilissen is boos op de Boer en niet zo'n klein beetje ook. Ik wist niet eens dat hij boos kon worden. Wat bezielde de Boer?
Het is al brei voetbal en dat wordt dan nog erger want ze kunnen met zijn vijven mooi naast elkaar op het middenveld staan.
In zo'n systeem hangt veel af van de backs, of ze goed lopen, hun man passeren en een goede voorzet in huis hebben.
Dat was gisteren teveel gevraagd van Dumfries en Wijndal.
Ik mis nog steeds een type Nigel de Jong.
De Roon en Frenkie de Jong zijn te slap voor het verdedigende werk.
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 03-06-2021 10:08 ]
Op links is het met Wijndal ook matig. Prima speler hoor maar ik vraag me af of je echt wonderen van hem kan en mag verwachten. Het is zonde dat we al jaren niet echt een kwalitatief sterke linksback hebben. Al zou Van Aanholt waarschijnlijk meer kunnen brengen dan Wijndal.
Hebben. Natte Wind en Teddybeer ook nog inhoudelijke bijdragen voor ons?
—-
Ik vind dat een bondscoach een voorbeeld moet zijn van evenwichtig handelen, duidelijk communiceren en daadkrachtig leiderschap.
Zo niet, dan werk je met assistenten die dat compenseren.
Ten aanzien van de communicatie zijn er nu al diverse voorbeelden dat het niet goed gaat, zoals hoe de afvallers hun afwijzing ontvingen, bijvoorbeeld.
Cillessen is geen slachtoffer van slecht communiceren per se, maar van slecht verwachtingsmanagement. En dan is slachtoffer een erg zwaar woord, voor iemand die zelf onverantwoordelijk gedrag heeft vertoond, waar consequenties bij horen.
—-
De wedstrijd was wel heel erg matig gisteren, en weinig spelers haalden een beetje acceptabel niveau. Timber was goed.
Bij de eerste goal wordt Memphis slecht ingespeeld, in de dekking, houdt de bal niet bij zich, en de Roon faalt door niet in te grijpen. Krul keepte ook niet indrukwekkend.
De tweede tegengoal grijpt De Vrij niet in (voorzet wegwerken), de Ligt laat zijn man lopen en er komt een speler met meters aan ruimte alleen voor de keeper en werkt de bak erin.
Klassiek doelpunt met meerdere oorzaken.
Aanvallend was het ook niet om over naar huis te schrijven, maar waarom je tegen Schotland met De Roon begint ja me wel een raadsel. Zet Klaassen erin en er staat een veel dynamischer speler met aanvallende impulsen.
Snel vergeten deze pot.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Frenkie de Jong leert bij Barca volgens mij vooral snelle passes geven, maar dit team lijkt daar niet echt ontvankelijk voor. Die staan nog een beetje schaapachtig te kijken als hij een kapt en draait etc. Volgens mij missen we een playmaker, iemand die je altijd kunt aanspelen en die altijd een vrije man weet te vinden.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Dat is ook niet heel raar, hij heeft namelijk nooit bij PSG gespeeldDirtyBird schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:19:
Depay is een beetje de gedoodverfde vedette in dit team, getuige ook zijn captaincy, maar ik vind m eigenlijk altijd al een beetje een overschatte speler. In ieder geval in het Nederlands elftal, bij PSG heb ik m niet echt aan het werk gezien.
Was daar ook onzichtbaarNapo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:20:
[...]
Dat is ook niet heel raar, hij heeft namelijk nooit bij PSG gespeeld
Bij dezeRamzzz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:14:
[...]
Hebben. Natte Wind en Teddybeer ook nog inhoudelijke bijdragen voor ons?
Dit is een probleem van de hele KNVB. Communicatie en verwachtingsmanagement zijn niet echt iets waar in ze uitblinken de afgelopen 2 jaar.—-
Ik vind dat een bondscoach een voorbeeld moet zijn van evenwichtig handelen, duidelijk communiceren en daadkrachtig leiderschap.
Zo niet, dan werk je met assistenten die dat compenseren.
Ten aanzien van de communicatie zijn er nu al diverse voorbeelden dat het niet goed gaat, zoals hoe de afvallers hun afwijzing ontvingen, bijvoorbeeld.
Cillessen is geen slachtoffer van slecht communiceren per se, maar van slecht verwachtingsmanagement. En dan is slachtoffer een erg zwaar woord, voor iemand die zelf onverantwoordelijk gedrag heeft vertoond, waar consequenties bij horen.
Er mag wel de zweep erover heen maar ja dat gaat de Boer niet kunnen
Vond het bij die goal jammer dat de Vrij z'n 1e reactie was om een stapje achteruit te zetten. Was die stap vooruit geweest had ie het schot & de schotRamzzz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:14:
Bij de eerste goal wordt Memphis slecht ingespeeld, in de dekking, houdt de bal niet bij zich, en de Roon faalt door niet in te grijpen. Krul keepte ook niet indrukwekkend.
Affelay liet even zien wat Depay deed voor de 1-0. Loopt mee tot middenlijn, draait zich om wijst wat geïrriteerd en stopt gewoon met lopen. Dat absolute irritante vedette-gedrag is niet wenselijk en een stoorzender. Werd onlangs ook nog even fijntjes aangestipt door de TD van Olympique Lyon dat Memphis een geweldige speler is maar een air heeft die niet thuis hoort in een teamsport.
M.i. is het probleem niet dat Memphis een vedette is, het probleem is dat hij de énige vedette is. Heb je er 2 of 3 houdt het elkaar veel meer in balans. In Memphis' defence, het gat tussen hem en de mindere goden in Oranje (DumfriesTyphone schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:40:
Gaat niet werken vrees ik. Zonder gekheid als je Depay zoveel vrije trappen laat nemen die zo slecht zijn dan vergeet men wellicht even dat tegen een andere tegenstander je allang 0-5 achter staat. En dan moet je serieus overwegen of je dat wel moet laten gebeuren ja of nee. Vedette of niet ja of nee.
Affelay liet even zien wat Depay deed voor de 1-0. Loopt mee tot middenlijn, draait zich om wijst wat geïrriteerd en stopt gewoon met lopen. Dat absolute irritante vedette-gedrag is niet wenselijk en een stoorzender. Werd onlangs ook nog even fijntjes aangestipt door de TD van Olympique Lyon dat Memphis een geweldige speler is maar een air heeft die niet thuis hoort in een teamsport.

Vind het overigens ook wel makkelijk scoren om die goal weer op het niet meelopen van Memphis te pinnen. Als dit Robben had geweest hadden we met zijn allen geroepen dat het logisch is dat hij niet meesprint tot eigen 16.
[ Voor 9% gewijzigd door BoB_HenK op 03-06-2021 10:44 ]
Depay staat daar vooral omdat we niet veel beters hebben voorin. Het is een leuke speler, maar in de tijd van Robben, Van persie, zou hij maximaal bankzitter zijn.DirtyBird schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:19:
Depay is een beetje de gedoodverfde vedette in dit team, getuige ook zijn captaincy, maar ik vind m eigenlijk altijd al een beetje een overschatte speler. In ieder geval in het Nederlands elftal, bij PSG OL heb ik m niet echt aan het werk gezien.
Frenkie de Jong leert bij Barca volgens mij vooral snelle passes geven, maar dit team lijkt daar niet echt ontvankelijk voor. Die staan nog een beetje schaapachtig te kijken als hij een kapt en draait etc. Volgens mij missen we een playmaker, iemand die je altijd kunt aanspelen en die altijd een vrije man weet te vinden.
Koeman wist het maximale uit hem te persen, en dat is ze bij Lyon ook gelukt omdat hij daar de ster was. In een team waar hij niet de ster is (bijvoorbeeld barcelona) moet ik het nog zien.
Neemt niet weg dat hij de beste aanvaller is die we op dit moment hebben, dus we moeten het koesteren.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Nadeel is dat dat elke discussie doodslaat. Bij normaal fatsoenlijk aanvalsspel breng je 4-5 spelers in de positie om te scoren en nu zijn het telkens individuele acties van Memphis die zo zijn gebrek aan 'teamverband' verbloemen...keer op keer.gws24 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:09:
Maar goed, hij scoort uiteindelijk wel 2 keer dus tja.
Weet nog goed dat van Persie een keer aansprak op Depay zijn gedrag tijdens een training bij Oranje. De reactie van Depay: 'spelen grote jongens bij Fenerbahce?' (Depay speelde toen bij Manchester United)KingKoning schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Depay staat daar vooral omdat we niet veel beters hebben voorin. Het is een leuke speler, maar in de tijd van Robben, Van persie, zou hij maximaal bankzitter zijn.
Dat zegt alles over het verschrikkelijke ego van Depay. Met afstand de voetballer waar ik het minste mee heb

Dit is exact hetgeen ook in zijn laatste siezoen bij PSV (2014/15) de situatie was. Hoe dat bij Manchester United alsmede Olympic Lyon is durf ik niet te zeggen. Puur kijkende naar de statistiek ziet het er meer dan prima uit maar ga je kijken naar het potentiele rendement dat er had kunnen zijn (afspelen naar spelers die een betere positie hebben) dan valt het allemaal wel wat meer tegen.Typhone schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:26:
[...]
Nadeel is dat dat elke discussie doodslaat. Bij normaal fatsoenlijk aanvalsspel breng je 4-5 spelers in de positie om te scoren en nu zijn het telkens individuele acties van Memphis die zo zijn gebrek aan 'teamverband' verbloemen...keer op keer.
Niets mis met een onzichtbare speler die er in een wedstrijd toch 2 in weet te tikken maar het probleem is eerder dat Depay niet onzichtbaar is maar met regelmaat niet de beste keuze maakt. Waarbij ik zeker niet tegen aanvallers ben die egoistische momenten hebben (ook van cruciaal belang, soms moet je gewoon eens op goal schieten ipv blijven breien) maar er is nu weinig balans.
In eenzelfde manier is de hele verdediging rijp voor een wissel en voldoet de keeper nietph4ge schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:40:
[...]
2 goals gemaakt dus gewoon een prima wedstrijd.
Enkel focussen op één statistiek geeft niet een volledig beeld.
[ Voor 12% gewijzigd door Napo op 03-06-2021 11:47 ]
Je kan een keeper altijd nog wisselen, en het EK duurt nog meer dan een week. Je had het best nog even aan kunnen kijken.strafschop schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:56:
[...]
Voorlopig lees ik nog steeds het gelijk van de bondscoach. Hij zal deze beslissing niet zonder de medische staf gemaakt hebben. Cillessen zit nu dik een week binnen en kan nog steeds geen negatieve testen overleggen. Bovendien zegt hij het zelf, als je te lang stil staat dan ben je niet fit genoeg meer.
Dat heeft meer met onduidelijke afspraken en gebrek aan automatisme te maken dan niet willen. De zweep helpt niet, De Boer moet juist de tekentafel gebruiken.Harribo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:23:
Vond het ergste nog dat er 9 man van Oranje staan te verdedigen terwijl 2 spelers van Schotland met een 1 - 2tje doodleuk een doelkans creëren
Er mag wel de zweep erover heen maar ja dat gaat de Boer niet kunnen
De discussie over Depay moet wat mij betreft maar eens ophouden. We hebben gewoon echt niet beter en De Boer is absoluut niet in staat om met een aanzienlijk mindere speler toch een beter team te creëren. 2 goals gemaakt dus gewoon een prima wedstrijd.
Natuurlijk ben ik het daar in principe mee eens, maar ik zie absoluut niet wat je kan wisselen zodat het team alsnog minimaal 2 goals maakt. Een spits reken je af op zn doelpunten.Napo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:40:
In eenzelfde manier is de hele verdediging rijp voor een wissel en voldoet de keeper niet
Enkel focussen op één statistiek geeft niet een volledig beeld.
[ Voor 54% gewijzigd door ph4ge op 03-06-2021 11:57 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Een simpele vervanging van enkel Depay in eenzelfde systeem zie ik inderdaad niet snel gebeuren. Een betere speler in dezelfde rol zie ik niet in de selectie zitten. Heel misschien zou je het met een Berghuis of - en dat is een stretch - met Gakpo kunnen proberen maar gevoelsmatig denk ik dat het rendement lager zou zijn.ph4ge schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:40:
[...]
Natuurlijk ben ik het daar in principe mee eens, maar ik zie absoluut niet wat je kan wisselen zodat het team alsnog minimaal 2 goals maakt. Een spits reken je af op zn doelpunten.
Een spits is overigens op meer zaken af te rekenen en dat is afhankelijk van de manier waarop het team beoogt te spelen en hoe hij zijn rol uitvoert. Het is nogal simplistisch geredeneert om één - hoewel niet onbelangrijk - nummer eruit te halen en daaruit te concluderen of hij prima is of niet. Dit geldt overigens voor elke positie, een keeper is wat mij betreft ook niet af te rekenen op enkel het aantal tegendoelpunten.
Een ingespeeld koppel kan best werken.Napo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:03:
[...]
Een simpele vervanging van enkel Depay in eenzelfde systeem zie ik inderdaad niet snel gebeuren. Een betere speler in dezelfde rol zie ik niet in de selectie zitten. Heel misschien zou je het met een Berghuis of - en dat is een stretch - met Gakpo kunnen proberen maar gevoelsmatig denk ik dat het rendement lager zou zijn.
Een spits is overigens op meer zaken af te rekenen en dat is afhankelijk van de manier waarop het team beoogt te spelen en hoe hij zijn rol uitvoert. Het is nogal simplistisch geredeneert om één - hoewel niet onbelangrijk - nummer eruit te halen en daaruit te concluderen of hij prima is of niet. Dit geldt overigens voor elke positie, een keeper is wat mij betreft ook niet af te rekenen op enkel het aantal tegendoelpunten.
Memphis / Luuk of Malen / Gakpo is volgens mij al veel wendbaarder.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik blijf het heel apart vinden dat dit forum zo ongeveer de enige is waarin Depay structureel en constant naar beneden gepraat wordt.DirtyBird schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:19:
Depay is een beetje de gedoodverfde vedette in dit team, getuige ook zijn captaincy, maar ik vind m eigenlijk altijd al een beetje een overschatte speler. In ieder geval in het Nederlands elftal, bij PSG OL heb ik m niet echt aan het werk gezien.
Zijn jullie de fase van zijn 'gekke' hoedje, tattoo's, muziek en auto's nog niet voorbij? Want qua cijfers valt er helemaal niets aan te merken op hem en ook qua spel is Oranje (en Lyon) ongelooflijk afhankelijk van hem.
Hij is veruit de beste en belangrijkste aanvaller van Oranje, al jaren.
Van september 2020:
https://www.volkskrant.nl...is-voor-oranje~bb5923313/
Cijfers uit 2019:Het Nederlands elftal leunt nog sterker op Memphis Depay dan Barcelona op Lionel Messi. Hij is bij 53 procent van alle doelpunten betrokken.
https://sportnieuws.nl/vo...e-heerlijke-stats-showen/
Sindsdien is Depay op dezelfde weg doorgegaan, hij loopt in zijn laatste 38 (!) wedstrijden meer dan 1 op 1 in Oranje qua doelpunten + assists.Depay is de eerste speler sinds Rafael van der Vaart in 2010 die 7 assists in 1 kalenderjaar op zijn naam mag schrijven. Hij gaf sinds 2010 ook de meeste assists (17) van iedereen bij het Nederlands elftal. Dus ook méér dan bijvoorbeeld Wesley Sneijder en Arjen Robben.
Maar sindsdien is hij echt on fire en zorgde Memphis al voor 28 goals in zijn laatste 25 interlands. Precies gelijk verdeeld ook nog eens: 14 goals en 14 assists.
Hier meer uitleg over de rol van Depay:
https://www.vi.nl/pro/ana...s-de-spelmaker-van-oranje
Hij is veruit de beste en belangrijkste aanvaller van Lyon, al jaren.Memphis Depay is de spelmaker van Oranje
Hij eindigde dit seizoen in de competitie op 20 goals en 12 assists en is mede daarom genomineerd voor Speler van het Jaar in Frankrijk. Alleen Mbappé was direct betrokken bij meer goals dan Depay; 27 goals + 7 assists tegenover dus 20 goals en 12 assists.
https://www.fcupdate.nl/v...iet-door-opta-stats-heen/
Gisteren behoedt hij Oranje voor een nederlaag, hij krijgt in de media dan ook als een van de zeer weinige spelers lof en een voldoende (Timber is in de meeste media de enige andere).
Maar hier krijgt hij vooral kritiek, dat gaat echt nergens meer over.
[ Voor 14% gewijzigd door Baseman77 op 03-06-2021 12:48 ]
Depay, Malen, Berghuis
Wijnaldum
de Jong, Gravenberch
Van Aanholt, de Ligt, de Vrij, Timber
Stekelenburg
Vond de backs gisteren heel erg matig. Dumbfries heeft te weinig techniek en Wijndal oogde erg onwennig (kan ook aan de 5-3-2 liggen). Van Aanholt heeft veel ervaring in de Premier League vandaar dat hij voor mij de voorkeur krijgt.
Timber speelde sterk! Rust aan de bal, maar kan ook op rechtsachter uit de voeten. En vergeleken met Dumbfries veel meer techniek.
Middenveld staat redelijk vast. Wijnaldum heeft bij het Nederlands elftal goede wedstrijden gespeeld als nummer 10 en de Jong zou dan tussen de Cv's vallen om de opbouw te verzorgen.
Depay en Berghuis als hangende buitenspelers, kunnen de backs er mooi overheen vliegen.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Zelfs als ze niet passeren kunnen ze wel breed en diep staan. Dat deed Wijndal in ieder geval niet goed. Maar de backs zouden vooral verdedigend druk moeten zetten (en dan kan een van de drie CV's rugdekking geven) en dat lieten ze dan weer aan de middenvelders over. Die zijn daardoor alleen maar aan het lopen.Harribo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:06:
Leuk dat 532.
Het is al brei voetbal en dat wordt dan nog erger want ze kunnen met zijn vijven mooi naast elkaar op het middenveld staan.
In zo'n systeem hangt veel af van de backs, of ze goed lopen, hun man passeren en een goede voorzet in huis hebben.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dat heeft de Boer Dumfries wel in zijn kracht gezetShabbaman schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:47:
[...]
Die zijn daardoor alleen maar aan het lopen.
XXXVI
Op basis van wat ik gisteren zag, doe het voor mij dan maar zo. Niet dat het gaat gebeuren, maar soit.Wulfric92 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:46:
Aangezien iedereen in Nederland bondscoach is, doe ik ook maar mee![]()
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Depay, Malen, Berghuis
WijnaldumKlaassen
de Jong, Gravenberch
Van AanholtBlind, de Ligt, Timber, Dumfries
Stekelenburg
[ Voor 24% gewijzigd door SterqVerhael op 03-06-2021 12:58 ]
Zal toch ergens vandaan komen? Denk dat de meesten gewoon erg veel moeite hebben met zijn gedrag. Elke vrije trap opeisen, elke corner opeisen, aparte hakballetjes enz.Baseman77 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:44:
[...]
Maar hier krijgt hij vooral kritiek, dat gaat echt nergens meer over.
Gisteren behoedt hij ons misschien voor een nederlaag, maar doordat hij knullig de bal verspeelt, komen we met 1-0 achter. Op zijn twee doelpunten na, ook gewoon weer onzichtbaar. En ja, hij schiet in de laatste minuut een vrije trap erin. Hoeveel kansloze vrije trappen heeft hij daarvoor genomen? Stuk of 80?
Vervolgens gaan de verdedigers de bal zelf maar naar voren brengen en komen ze rond de middellijn Depay tegen die denkt "als jullie die bal niet naar voren spelen, kom ik m wel halen".
Zo stond bij elk balverlies het team compleet uit verband en zijn de spelers die proberen te voetballen de zwarte piet omdat zij de bal zijn kwijtgeraakt.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Klopt, dat geeft Zwart hier perfect aan:Shabbaman schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:47:
Zelfs als ze niet passeren kunnen ze wel breed en diep staan. Dat deed Wijndal in ieder geval niet goed. Maar de backs zouden vooral verdedigend druk moeten zetten (en dan kan een van de drie CV's rugdekking geven) en dat lieten ze dan weer aan de middenvelders over. Die zijn daardoor alleen maar aan het lopen.
https://www.vi.nl/pro/ana...2-speelt-doet-niemand-het
Eén van die drie manieren is Wijndal, die vulde voor rust zijn positie helemaal niet goed in. Hierdoor is hij ook mede-schuldig aan de 1-0, de organisatie staat op dat moment niet goed en hij is daarvan de belangrijkste oorzaak.De oefenwedstrijd tegen Schotland staat voor het Nederlands elftal in het teken van het testen van de 5-3-2-formatie. Hoewel met Louis van Gaal op de tribune al snel de vergelijking gemaakt wordt met het WK 2014 is de uitvoer van dit systeem dit keer totaal anders. Sterker, zoals Oranje het defensief neerzet, doet praktisch geen team dat vanuit deze organisatie.
Op drie manieren vult Oranje dit systeem totaal anders in dan gebruikelijk.
Na rust deed hij dit veel beter.
Dumfries als de andere back vulde dat overigens wel constant prima in, al kan hij op dit forum ook niets goed doen lijkt het wel.
Een andere wijze is het verre doorschuiven van de CV's.
Dat levert kansen op (zo ontstaat de 1-1), maar zorgt er ook voor dat Oranje erg kwetsbaar is bij counters (zo ontstaat de 2-1).
De laatste wijze is dat de buitenste middenvelders in deze invulling van de tactiek extreem veel meters moeten afleggen.
De conclusie is dan ook:
De Boer begon als coach indrukwekkend bij Ajax, maar na zijn laatste kampioenschap daar is het hard bergafwaarts gegaan. Ook als bondscoach maakt hij hooguit een matige indruk (om maar niet te beginnen over zijn slechte communicatie).Geen wonder dat Frank de Boer de noodzaak voelt om te schakelen naar 4-3-3 om bij een achterstand druk te ontwikkelen. Van het mislukte experiment voor die tijd zal het systeem de schuld krijgen, maar misschien is dat wel meer te wijten aan de keuzes binnen dit systeem in plaats van aan het systeem zelf.
Ik vrees dat het EK voor Oranje 3 wedstrijden gaat duren.
Zelfs Macedonie ziet kansen:
https://twitter.com/Maced...tatus/1400194204526067713
Wat interesseren mij de cijfers van Depay?
De cijfers van het NL elftal zijn fokking slecht in de afgelopen periode.
Ik ben ervan overtuigd als sommige spelers met de kwaliteiten van Depay veel dienender zouden spelen de cijfers van het NL-elftal ook beter waren. Maar zoals ik al aangaf, de discussie slaat elke keer dood om wat kulstatistieken terwijl het grotere geheel door de mensen met verstand (in de volksmond: analisten) wèl wordt benoemd maar door de statistiekheroes wordt genegeerd. Het zou de waarde van de cijfers recht doen.
Gisteren 7 vrije trappen nemen als een kind van 12 en nummer 8 binnenschieten. Een dag later komen de mensen weer aankakken met man man man Depay wat een held, 2 doelpunten waarvan wéér een vrije trap ongekend wat een goede speler. En dat is wat Co Adriaanse ooit omschreef als scorebord journalistiek. Laat mij 1000 vrije trappen nemen en ik scoor er ook enkele tegen Donnarumma. Moet ik wel de kans krijgen om dat te doen. Maar als ik die kans niet krijg en mijn concurrent mist er 990 en scoort er 10 dan is dat opeens de grote meneer en de rest telt niet meer mee? En dan serveren ze Berghuis af omdat ie nog nooit had gescoord in Oranje. Nee maar krijgt ook geen kans ook al speelt zijn concurrent zo beroerd als een geit.
0% eens.
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 03-06-2021 13:17 ]
100% eens.Typhone schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:15:
[...]
Ik ben ervan overtuigd als sommige spelers met de kwaliteiten van Depay veel dienender zouden spelen de cijfers van het NL-elftal ook beter waren. Maar zoals ik al aangaf, de discussie slaat elke keer dood om wat kulstatistieken terwijl het grotere geheel door de mensen met verstand (in de volksmond: analisten) wèl wordt benoemd maar door de statistiekheroes wordt genegeerd. Het zou de waarde van de cijfers recht doen.
Gisteren 7 vrije trappen nemen als een kind van 12 en nummer 8 binnenschieten. Een dag later komen de mensen weer aankakken met man man man Depay wat een held, 2 doelpunten waarvan wéér een vrije trap ongekend wat een goede speler. En dat is wat Co Adriaanse ooit omschreef als scorebord journalistiek. Laat mij 1000 vrije trappen nemen en ik scoor er ook enkele tegen Donnarumma. Moet ik wel de kans krijgen om dat te doen. Maar als ik die kans niet krijg en mijn concurrent mist er 990 en scoort er 10 dan is dat opeens de grote meneer en de rest telt niet meer mee? En dan serveren ze Berghuis af omdat ie nog nooit had gescoord in Oranje. Nee maar krijgt ook geen kans ook al speelt zijn concurrent zo beroerd als een geit.
0% eens.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik ook, op het puntje na dat @Typhone denkt er eentje te kunnen maken van de 1.000. Denk eerder 1 op de 10.000
Dat is exact wat ik gister al noemde. Een mindere speler die meer in dienst van het elftal speelt geeft het elftal een hoger rendement.Typhone schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:15:
[...]
0% eens.
Depay laat alles om Depay draaien. Een vervelende one-man-show. Passeer ‘m maar een poosje. Kan zijn ego dat überhaupt aan?
XXXVI
Dit lukt een Labyad ook, dus @Typhone scoort er gewoon 1 op de 999. Dat klinkt weer iets positiever toch?remco112 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:19:
[...]
Ik ook, op het puntje na dat @Typhone denkt er eentje te kunnen maken van de 1.000. Denk eerder 1 op de 10.000
Dan komt er weer een Opta-statistiek na 1 wedstrijd zonder Depay waarin vermeld wordt bij hoeveel goals Depay betrokken was mocht de uitslag negatief zijn. Maar Depay scoorde de 1-1 tegen Frankrijk uit een vrije trap in de 89e minuut. Dus belangrijk voor Oranje. Maar Berghuis, Bergwijn of weet ik veel wie de vrije trappen óók -zou-kunnen-nemen- mág nooit plaats nemen achter de bal in zo'n wedstrijd want de grote meneer speelt wel op het absoluut hoogste niveau bij Olympique Lyon.ephymerous schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:20:
[...]
Depay laat alles om Depay draaien. Een vervelende one-man-show. Passeer ‘m maar een poosje. Kan zijn ego dat überhaupt aan?

En zo word je de mond al snel weer gesnoerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 03-06-2021 13:23 ]
Ik denk oprecht dat Berghuis het beter in Oranje zou doen dan pseudo vedette Depay.Typhone schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:22:
[...]
Dan komt er weer een Opta-statistiek na 1 wedstrijd zonder Depay waarin vermeld wordt bij hoeveel goals Depay betrokken was mocht de uitslag negatief zijn. Maar Depay scoorde de 1-1 tegen Frankrijk uit een vrije trap in de 89e minuut. Dus belangrijk voor Oranje. Maar Berghuis, Bergwijn of weet ik veel wie de vrije trappen óók -zou-kunnen-nemen- mág nooit plaats nemen achter de bal in zo'n wedstrijd want de grote meneer speelt wel op het absoluut hoogste niveau bij Olympique Lyon.![]()
En zo word je de mond al snel weer gesnoerd.
XXXVI
Qua in dienst van het team spelen; absoluut!! Heeft ook een veel betere trap dan Depay.ephymerous schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:25:
[...]
Ik denk oprecht dat Berghuis het beter in Oranje zou doen dan pseudo vedette Depay.
En de coach, Ajax verleden of niet, wat een totale aanfluiting in communicatie. Quincy Menig (ipv Promes), VD Beek met 250 miljoen minuten speeltijd, case Cillessen, case Weghorst. I rest my case.
Hopelijk is het na 3 wedstrijden over maar daarmee is hooguit de Boer weg en niet de onkunde binnen het bestuur van de KNVB.
Beter doen != beter spelen.ephymerous schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:25:
[...]
Ik denk oprecht dat Berghuis het beter in Oranje zou doen dan pseudo vedette Depay.
Ik ben zelf ook van mening dat het beter zou gaan in een goed lopend team dan zoals het nu is je team om Depay te laten draaien. De spelers zijn individueel misschien dan minder, maar als team ga je er veel voor uit.
Maar het is daar nu te laat voor. Misschien na't EK maar eens afscheid nemen van Depay en kijken hoe het dan speelt. Misschien wil ie zich dan wel aanpassen en heb je er een hele goeie teamspeler bij, zo niet dan mis je er ook niet veel aan.
Met de huidige speelwijze heb je helemaal geen fuck aan Weghorst, Luuk de Jong of eigenlijk elke buitenspeler.
Ik zou liever gewoon 433 spelen met echte buitenspelers waardoor een Weghorst/De Jong ook echt een toegevoegde waarde kan hebben. Maar met Depay in een 433 gaat het niet werken.
De statistiek geeft je gelijk ook.
Optredens in Oranje van Weghorst: 1
Doelpunten: 0
Assists: 0
Pogingen: 0
Rendement: 0
Speelde De Vrij gister dan?Typhone schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:28:
Ja gisteren las ik ook weer iets over dat de Vrij 'slecht' speelt in het NL-elftal en werd er weer een vage link gelegd naar opgroeien bij bepaalde clubs. Wat een onzin. NL elftal speelt met grotendeels goed voetballende verdedigers en dat is de Vrij niet.Hem dan beoordelen op meevoetballende kwaliteiten terwijl het een killer in de verdediging is (ik zie wel eens Italiaans voetbal) wordt dan heel snel vergeten. Maar er zitten zoveel semi heilige huisjes bij Oranje dat het bijna schrijnend is.
En de coach, Ajax verleden of niet, wat een totale aanfluiting in communicatie. Quincy Menig (ipv Promes), VD Beek met 250 miljoen minuten speeltijd, case Cillessen, case Weghorst. I rest my case.
Hopelijk is het na 3 wedstrijden over maar daarmee is hooguit de Boer weg en niet de onkunde binnen het bestuur van de KNVB.
Iedereen zou graag gewoon weer 433 zien, heel de verdediging zag er gisteren slecht uit, het middenveld leek het ook niet te snappen.Terranova schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:30:
[...]
Ik zou liever gewoon 433 spelen met echte buitenspelers waardoor een Weghorst/De Jong ook echt een toegevoegde waarde kan hebben. Maar met Depay in een 433 gaat het niet werken.
De Ligt is overduidelijk niet gemaakt voor 532, die zakte echt door het ijs. De Vrij had voor mijn gevoel vooral last van het feit dat de heren om hem heen geen idee hadden hoe het 532 spel werkt en dat het er bij hem daarom ook niet best uit zag.
De Vrij had gisteren de mooiste pass van de avond. Blind-achtig op Wijndal. Voorzet en kans erna was uiteraard dan weer minderTerranova schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:31:
[...]
Speelde De Vrij gister dan?Viel totaal niet op, niet negatief en niet positief. Denk sowieso dat dat ook komt door de 532. Timber werd op gelet wat debuut wedstrijd en De Ligt had een slechte avond, dus dat viel ook op. De Vrij daarintegen zeer onopvallend(wat op zich goed is voor een centrale verdediger).
Ik ben het grotendeels met je eens, maar de Vrij is absoluut geen killer. Hij moet het juist hebben van zijn opbouwende en voetballende kwaliteiten. Laat de Ligt maar de killer zijn! Denk dat een 5-3-2 met de Roon ook echt pure overkill is. Zet op die plek gewoon Frenkie de Jong neer, die kan tenminste voetballen. Zal ook een hele hoop schelen, denk ik.Typhone schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:28:
Ja gisteren las ik ook weer iets over dat de Vrij 'slecht' speelt in het NL-elftal en werd er weer een vage link gelegd naar opgroeien bij bepaalde clubs. Wat een onzin. NL elftal speelt met grotendeels goed voetballende verdedigers en dat is de Vrij niet.Hem dan beoordelen op meevoetballende kwaliteiten terwijl het een killer in de verdediging is (ik zie wel eens Italiaans voetbal) wordt dan heel snel vergeten. Maar er zitten zoveel semi heilige huisjes bij Oranje dat het bijna schrijnend is.
Klopt, maar dit komt volledig door de aanwezigheid van Depay en 't ontbreken van andere top aanvallers.ElPaco schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:32:
[...]
Iedereen zou graag gewoon weer 433 zien, heel de verdediging zag er gisteren slecht uit, het middenveld leek het ook niet te snappen.
De Ligt is overduidelijk niet gemaakt voor 532, die zakte echt door het ijs. De Vrij had voor mijn gevoel vooral last van het feit dat de heren om hem heen geen idee hadden hoe het 532 spel werkt en dat het er bij hem daarom ook niet best uit zag.
Depay past niet in 433 zoals we gewend zijn en de rest van de aanvallers is van prima niveau, maar niet de echte top. Dus dan krijgen we dit soort misbaksels, waar Depay de hele wedstrijd slecht speelt maar toch op een of andere manier 2x scoort.
Dus blijft de hele situatie in stand gehouden worden.
Na mijn goed onderbouwde post over Depay doet men hier alleen maar zijn best om hem nog meer naar beneden te praten, met als belangrijkste argument: Wat interesseren mij die statistieken nou?
Van mening verschillen is prima, *knip*
Ga zelf dan geen sneren uitdelen.
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 04-06-2021 09:39 ]
De aloude vraag van een speler die een 9 kan zijn/is opstellen ook al past hij niet in het systeem of iemand die een 7/8 is die er wel in past. Gelukkig hebben we daar een hele capabele bondscoach voor!Terranova schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:37:
[...]
Klopt, maar dit komt volledig door de aanwezigheid van Depay en 't ontbreken van andere top aanvallers.
Depay past niet in 433 zoals we gewend zijn en de rest van de aanvallers is van prima niveau, maar niet de echte top. Dus dan krijgen we dit soort misbaksels, waar Depay de hele wedstrijd slecht speelt maar toch op een of andere manier 2x scoort.
Dus blijft de hele situatie in stand gehouden worden.
Omdat statistieken kunnen vertekenen en dat wordt ook in de reacties duidelijk gemaakt.Baseman77 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:40:
Mijn god, dit is echt hopeloos.
Na mijn goed onderbouwde post over Depay doet men hier alleen maar zijn best om hem nog meer naar beneden te praten, met als belangrijkste argument: Wat interesseren mij die statistieken nou?
Van mening verschillen is prima, maar mijn discussies met mijn 7 jarige dochter hebben meer diepgang dan dit.
Wat een droevigheid.
Een simpel voorbeeld: Je kan bij 80% van de goals betrokken zijn, maar dat is niet zo relevant als je slechts 10 doelpunten scoort in 100 wedstrijden.
Depay is weliswaar betrokken bij veel goals, maar hij verziekt ook een heleboel kansen. Hij is niet constant, hij verspeelt vaak op onnozele wijze de bal, hij schiet tientallen vrije trappen de tribunes in. Dat valt tijdens het kijken van een wedstrijd enorm op en werkt mogelijk demotiverend voor het team. Dankzij zijn goals en assists valt hij echter wel op.
Daarom zeggen veel reacties op jouw post ook: Iemand met iets mindere statistieken kan voor betere statistieken zorgen voor het hele team. Blijkbaar werkt de huidige situatie erg goed voor Depay, maar niet voor het gehele Nederlandse elftal.
Overigens maakt hij zich met zijn diva gedrag totaal niet populair, dus de gunfactor heeft sowieso niet.
Je kan je wel afvragen of je zo afhankelijk wil zijn van een speler die weleens wedstrijden heeft waar hij onzichtbaar is en er vervolgens weinig tot geen alternatief is om het team wel te laten renderen.Baseman77 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:40:
Depay doet het kijkende naar de statistieken meer dan prima en zelfs boven verwachting echter heb ik wel het idee dat het met een andere set spelers/speelstijl er potentieel meer uit te halen is dan wel dat de afhankelijkheid op Depay minder kan worden.
Met alle respect voor Depay maar hij is geen Sneijder of zelfs van Persie (en dat claimt ook niemand) maar juist doordat hij daar nog wel een stuk onder zit kwa kwaliteiten loop je als elftal een redelijk risico door je zo afhankelijk te houden.
Berghuis, die net zo vaak in Oranje scoort als verdediger de Ligt, die Berghuis? Hou toch op.ephymerous schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:25:
[...]
Valide argumenten, maar dit kan je Memphis zelf toch lastig kwalijk nemen? Op een aantal toppers na is het gewoon armoe troef in Oranje, feit is en blijft wel dat hij de enige lijkt te zijn (Wijnaldum allicht) die ze er op belangrijke momenten in weet te schieten.Napo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:56:
[...]
Je kan je wel afvragen of je zo afhankelijk wil zijn van een speler die weleens wedstrijden heeft waar hij onzichtbaar is en er vervolgens weinig tot geen alternatief is om het team wel te laten renderen.
Depay doet het kijkende naar de statistieken meer dan prima en zelfs boven verwachting echter heb ik wel het idee dat het met een andere set spelers/speelstijl er potentieel meer uit te halen is dan wel dat de afhankelijkheid op Depay minder kan worden.
Met alle respect voor Depay maar hij is geen Sneijder of zelfs van Persie (en dat claimt ook niemand) maar juist doordat hij daar nog wel een stuk onder zit kwa kwaliteiten loop je als elftal een redelijk risico door je zo afhankelijk te houden.
Het argument wat je hier aanhaalt klopt niet: dat staat in de alinea eronder.Baseman77 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:40:
Van mening verschillen is prima, maar mijn discussies met mijn 7 jarige dochter hebben meer diepgang dan dit.
Wat een droevigheid.
Als je niet tegen kritiek kunt of die niet wilt weerleggen dan is het verstandig discussies met jouw dochter te blijven voeren zodat je de diepgang krijgt die je hier schijnbaar niet vindt.
Het enige wat gedaan wordt is de statistiek in een ander perspectief plaatsen, niets meer niets minder.
Ken je deze quote?
Hier heb je nog een mooie over statistiek:Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken.
:strip_exif()/f/image/R5exgiSC52MBfdd6JgqZXZqI.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar hij mocht er ook het meeste nemen en van alle vrije trappen die mis gingen waren ze gemiddeld met afstand de slechtste OOIT genomen in het NL-elftal. Mooi hè, statistiek?
[ Voor 27% gewijzigd door Typhone op 03-06-2021 14:09 ]
Klopt, dat zegt meer over wat ik van Depay vind dan over BerghuisBoB_HenK schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:59:
[...]
Berghuis, die net zo vaak in Oranje scoort als verdediger de Ligt, die Berghuis? Hou toch op.
Je kan Depay zeker kwalijk nemen dat hij niet wat meer in dienst van het elftal speelt en een ander ook eens een vrije trap laat nemen.Valide argumenten, maar dit kan je Memphis zelf toch lastig kwalijk nemen? Op een aantal toppers na is het gewoon armoe troef in Oranje, feit is en blijft wel dat hij de enige lijkt te zijn (Wijnaldum allicht) die ze er op belangrijke momenten in weet te schieten.
XXXVI
[ Voor 100% gewijzigd door Engine77 op 03-06-2021 15:13 ]
Voordeel: Koeman is weer ‘semi-vrij’. 😂Typhone schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:28:
Waar is je bewijs?Tk55 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:56:
maar hij verziekt ook een heleboel kansen.
En hoeveel verziekt hij er meer andere aanvallers?
Onderbouw je argumenten eens.
Hij loopt meer dan 1 op 1 in de laatste 38 (!) duels in Oranje, wat is daar niet constant aan?Hij is niet constant
Wat is vaak? Wat is onnozel?hij verspeelt vaak op onnozele wijze de bal
Doet hij dit meer dan andere spelers op dezelfde positie?
Wederom: onderbouwing.
Ik blijf aan de gang: onderbouwing?hij schiet tientallen vrije trappen de tribunes in.
En hoeveel meer doet hij dit dan andere specialisten?
Hahaha, wat?en werkt mogelijk demotiverend voor het team.
De speler die de meeste goals scoort en de meeste assists geeft en daarmee veruit de belangrijkste aanvaller is werkt mogelijk (dus mogelijk ook niet) demotiverend?
Oranje is geen kleuterklasje, dat team bestaat grotendeels uit volwassen profs die weten hoe het werkt. De speler met de beste traptechniek neemt de meeste vrije trappen, zo simpel is het. Zijn de spelers op het veld het niet eens met Depay, dan laten ze dat echt wel zien en horen. Dat is echter niet het geval, dat zegt meer dan voldoende.
Klopt, omdat hij doet waarvoor hij op het veld staat.Dankzij zijn goals en assists valt hij echter wel op.
Het zou vreemd zijn als je dat heel goed doet en niet opvalt.
Maar niemand die dit kan aantonen of onderbouwen.Daarom zeggen veel reacties op jouw post ook: Iemand met iets mindere statistieken kan voor betere statistieken zorgen voor het hele team.
Maar je zegt dus dat voor elk team met een aanvaller die veel scoort en veel assists geeft het mogelijk kan zijn dat een minder goede aanvaller het team beter laat presteren? Dan gaan al die andere spelers ineens op magische wijze wel veel goals maken en assists geven? Dan kunnen ze dit ineens wel?
En het is ook mogelijk dat dit niet het geval is? En Oranje juist nog zo presteert dankzij Depay? En het zonder hem minder zou zijn?
Waaruit blijkt die "blijkbaar"?Blijkbaar werkt de huidige situatie erg goed voor Depay, maar niet voor het gehele Nederlandse elftal.
Ik verwacht dus dat precies dit de reden is voor de belachelijke negativiteit naar hem op dit forum.Overigens maakt hij zich met zijn diva gedrag totaal niet populair, dus de gunfactor heeft sowieso niet.
Wat tekenend is voor het niveau, want het betreft vooral gedrag uit het verleden en zoveel voetballers vertonen 'diva gedrag'.
Nee, zo afhankelijk wil je helemaal niet zijn als team.Napo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:56:
Je kan je wel afvragen of je zo afhankelijk wil zijn van een speler die weleens wedstrijden heeft waar hij onzichtbaar is en er vervolgens weinig tot geen alternatief is om het team wel te laten renderen.
Maar er zijn nu eenmaal geen betere spelers, Oranje is zo afhankelijk van Depay omdat hij een van de weinige (zo niet de enige) aanvallers is die constant en op hoog niveau speelt.
Ik vind het heel apart om Depay kwalijk te nemen dat er geen kwalitatief gelijkwaardige of betere aanvallers zijn.
[ Voor 66% gewijzigd door Baseman77 op 03-06-2021 15:02 ]
Vol op de man gaan spelen als je hem zat bent voegt niks toe. Maak dan een TR.
[ Voor 77% gewijzigd door tweakduke op 04-06-2021 09:40 ]
Al helpt het niet dat we een bondscoach hebben die niet buiten Noord-Holland komt
Het Depay kwalijk nemen is een groot woord. De speelstijl is al jaar en dag bekend en ik heb niet het gevoel dat een coach daar weinig aan gaat kunnen veranderen. De speler Depay moet je derhalve ook enkel op die manier willen inzetten. Ik heb echter niet het idee dat het team slechter gaat presteren als er een andere tactiek wordt gekozen waar Depay wellicht niet optimaal gaat passen.Baseman77 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:00:
[...]
Nee, zo afhankelijk wil je helemaal niet zijn als team.
Maar er zijn nu eenmaal geen betere spelers, Oranje is zo afhankelijk van Depay omdat hij een van de weinige (zo niet de enige) aanvallers is die constant en op hoog niveau speelt.
Ik vind het heel apart om Depay kwalijk te nemen dat er geen kwalitatief gelijkwaardige of betere aanvallers zijn.
Met alle respect voor Depay maar hij maakt het team als geheel niet beter, wel kan hij met dit team goede statistieken neerleggen maar daarbij zeggende dat er op basis van het spelverloop er meer uit te halen zou kunnen zijn. Dat gaat wellicht niet met Depay juist door zijn speelstijl, hij heeft het Nederlands elftal meer dan eens uitmuntend geholpen maar ik vraag mij af of zijn speelstijl het Nederlands elftal naar een hoger niveau kan tillen.
Maar hoe kom je hierbij?Napo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:38:
Met alle respect voor Depay maar hij maakt het team als geheel niet beter
Ik lees heel veel meningen, maar ontzettend weinig onderbouwingen (niet alleen bij jou). Dus ik ben heel benieuwd.
Wellicht zou je kunnen beginnen met het kijken van wedstrijden.Baseman77 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:46:
[...]
Maar hoe kom je hierbij?
Ik lees heel veel meningen, maar ontzettend weinig onderbouwingen (niet alleen bij jou). Dus ik ben heel benieuwd.
Dan zie je in welke posities Depay komt en hoe weinig rendement uit die posities komt: slechte schoten, slechte passes, geen pass geven. Bij voorzetten: niet op de juiste plaats staan (inherent aan zijn zwerfgedrag wat hij vertoont).
Nu moet ik dat zeker gaan onderbouwen met beelden die ik noch beheer, noch heb, noch zo 1,2,3 kan vinden dus dat is erg lastig. Aan de andere kant zitten hier grotendeels allemaal voetbalfans die ooit wedstrijden hebben gezien en die allemaal hetzelfde zeggen alleen zich niet beroepen op statistiek. Hartstikke leuk dat de individuele cijfers van Memphis goed zijn.
Zoals eerder gezegd, je beroepen op het feit dat hij wederom uit een vrije trap scoort maar de vorige 7 vrije trappen zo abominabel slecht nam gewoon negeren is een zwaktebod. Elke normale coach had hem geen vrije trap meer laten nemen. Bij leiders in het team (en die zijn er verder niet) was dat ook nooit meer voorgekomen en was heertje Depay allang achteraan naar de lijst verwezen. Maar zo'n heerschappen lopen op dit moment niet rond in Oranje dus onze 'diva' mag het eindeloos blijven proberen.
Los daarvan zijn er zoveel momenten geweest waarop Depay op zijn spel is bekritiseerd dat het niet chic is anderen de hele tijd te beroepen op harde feiten die niet in 'data' te pakken zijn. Er bestaat geen statistiek "Memphis was te lui om mee te lopen met zijn man". Wel kwam dat aantoonbaar gisteren in beeld maar niemand kan die bron erbij halen.
Anyways, jij bent een Depay fan. Verdedig hem en doe wat je wil maar sluit je ogen niet voor alle kritiek of meld je live in de wedstrijd een keer en kom dan met argumenten waarom jij het o.a. niet met de analytici eens bent en waarom in jouw ogen de gemaakte keuzes van Memphis wel positief zijn. Dat is makkelijker dan achteraf een beetje gaan lopen pochen met statistiek die een feit weergeeft maar daarmee geen vertoond spel. Een tijdje terug (toen werd ie volgens mij wel gewisseld, nog onder Koeman) was het ook al de grote Depay show. Vanuit alle hoeken en gaten schieten zonder ook maar enige oog voor medespelers te hebben. Kritiek was toen absoluut niet mals maar ja... waar staat dat in "data" beschreven?
Het zou wat zijn dat een land wat een keeper een penalty laat nemen opeens beoordeeld gaat worden op statistiek. Stel je voor dat de keeper op 4 wedstrijden op het EK 4x een penalty neemt én 4x scoort. 4 goals in 4 wedstrijden op een eindronde van een EK voetbal. Puur op statistiek moet dat wel een goede spits zijn toch? Anders scoor je niet 4x op een EK eindronde. Hoe moet ik op statistiek gaan onderbouwen dat dit toch geen goede spits is? Want dat verlang jij nu.
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 03-06-2021 16:09 ]
Maar goed, kin vooruit, oranje bril op de neus, kom maar op met dat toernooi. Het is beter dan weer niet meedoen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Opstelling Jong Duitsland: Dahmen; Baku, Pieper, Schlotterbeck, Raum; Dorsch, Maier; Wirtz, Özcan, Berisha; Nmecha.
Zin in!! Stiekem veel leuker dan het grote Oranje.
Je zou de Boer ook al vóór het toernooi kunnen ontslaan. Ik denk dat je kansen dan groter worden.Dr. Strangelove schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:43:
Het is defaitisme maar ik heb zo ongeveer nu het gevoel dat we maar beter ons verlies kunnen nemen en Oranje na de groepsfase naar huis zien gaan zodat De Boer eruit geschopt wordt. Het EK winnen is hopeloos met dit team en deze leiding en kwalificatie voor het WK kan zomaar verkeken zijn na de volgende twee qualifiers met hem aan het roer.
Maar goed, kin vooruit, oranje bril op de neus, kom maar op met dat toernooi. Het is beter dan weer niet meedoen.
En de bank van Nederland:remco112 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:55:
Opstelling Jong Oranje: Bijlow; Teze, Schuurs, Botman, Malacia; De Wit, Harroui, Kadioglu; Stengs, Boadu, Kluivert.
Opstelling Jong Duitsland: Dahmen; Baku, Pieper, Schlotterbeck, Raum; Dorsch, Maier; Wirtz, Özcan, Berisha; Nmecha.
Scherpen, Paes, Bakker, Knoester, Doekhi, Rensch, Ekkelenkamp, Matusiwa, Sierhuis en Dilrosun.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik ben het met je eens maar wie moet het anders worden? Mijn onderbuik vindt dat de bondscoach een Nederlander moet zijn. Ten Hag of Bosz zie ik nog geen bondscoach worden en dat zijn toch de enige toppers.Dr. Strangelove schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:43:
Het is defaitisme maar ik heb zo ongeveer nu het gevoel dat we maar beter ons verlies kunnen nemen en Oranje na de groepsfase naar huis zien gaan zodat De Boer eruit geschopt wordt. Het EK winnen is hopeloos met dit team en deze leiding en kwalificatie voor het WK kan zomaar verkeken zijn na de volgende twee qualifiers met hem aan het roer.
Zou Koeman terug willen als hij er uit geschopt wordt en Frankie ook?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Dat is helaas niet realistisch. Gaat niet gebeuren.autje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:02:
[...]
Je zou de Boer ook al vóór het toernooi kunnen ontslaan. Ik denk dat je kansen dan groter worden.
Alles beter dan De Boer.snmght schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:27:
[...]
Ik ben het met je eens maar wie moet het anders worden? Mijn onderbuik vindt dat de bondscoach een Nederlander moet zijn. Ten Hag of Bosz zie ik nog geen bondscoach worden en dat zijn toch de enige toppers.
[ Voor 44% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-06-2021 20:38 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik ga hier gewoon weer lekker voor zitten.remco112 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:55:
Opstelling Jong Oranje: Bijlow; Teze, Schuurs, Botman, Malacia; De Wit, Harroui, Kadioglu; Stengs, Boadu, Kluivert.
En dit gaat echt ergens om natuurlijk

Er zijn niet veel dingen die minder leuk zijn dan Oranjeremco112 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:55:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Koeman mag voor nu nog even blijven, maar dat is geen houdbare situatie.snmght schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:27:
[...]
Ik ben het met je eens maar wie moet het anders worden? Mijn onderbuik vindt dat de bondscoach een Nederlander moet zijn. Ten Hag of Bosz zie ik nog geen bondscoach worden en dat zijn toch de enige toppers.
Die ligt er alsnog uit als het even tegenzit.
En dan zullen de clubs niet direct weer voor hem in de rij staan, maar Nederland wel.
De Boer gaat geen hoge ogen gooien, daar zullen ze na een slecht EK wel van af willen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En ze geld hebben om hem te ontslaan en een andere trainer kunnen vinden en betalendutchgio schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:58:
[...]
Koeman mag voor nu nog even blijven, maar dat is geen houdbare situatie.
Die ligt er alsnog uit als het even tegenzit.
En dan zullen de clubs niet direct weer voor hem in de rij staan, maar Nederland wel.
De Boer gaat geen hoge ogen gooien, daar zullen ze na een slecht EK wel van af willen.
Ik denk dat ze nog aan het nadenken waren over je suggestie.Maarten_E schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:59:
Kijk, als ze nou een rapversie van het Wilhelmus zouden maken..
[ Voor 5% gewijzigd door Gynnad op 03-06-2021 21:02 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Zijn we al begonnen?
Sterk, 100% balbezit voor Duitsland. Zie je dat balbezit toch belangrijk isTyphone schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:01:
Goed begin!
Stream liep achter bij Botman, wist nog niet dat we begonnen waren.Sempy schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:02:
Botman staat te slapen
Daar hangen ze met 8 man voor het eigen doelExocet schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:03:
Botman is zo slecht weer. Hoe kan ie in de basis staan bij zijn club?
Je bent sowieso enig!!Pompi schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:04:
Ik zal wel de enigste zijn, maar vond het ook lichtjes een fout van Bijlow. Die ging er veel te vroeg van uit dat die bal voorlangs zou gaan, zonder rekening te houden met de inlopende aanvaller die vol in zijn zichtsveld aan kwam sprinten. Hij had een fractie langer kunnen wachten en dan mogelijk nog een redding kunnen proberen, nu zat hij al op de grond met zijn handen op het veld toen de bal werd aangeraakt.
Of je de enigste bent, weet ik niet.
Dit topic is gesloten.