Dan stonden bij het begin in elk geval de juiste elf op 't veldHarribo schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:49:
Na alle wissels keldert het niveau aanzienlijk
De wedstrijd was - tot de wissels van Dumfries en Wijnaldum - leuker om te zien dan vooraf verwacht. Daarna doofde het wat uit.DoeEensGek schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:50:
Afgelopen, van wat ik zag vond ik er geen hol aan, waren de 1e 60 minuten wel leuk?
tja je brengt spelers in die totaal niet in vorm zijn.Harribo schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:49:
Na alle wissels keldert het niveau aanzienlijk
Je wisselt puur om spelers rust te geven in dit geval.
Daar zijn het ook wissels voor.Harribo schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:51:
[...]
Ja
Maar serieus die wissels erin en oranje word een heel stuk minder.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Berghuis wordt denk ik helemaal niet gehaat.donleone83 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:46:
Waarom dat gehaat op Berghuis? Prachtige assist bij de 2-0, speelt voor het team en niet egoïstisch. Verricht ook prima verdedigend werk. Vandaag een dikke voldoende.
Berghuis is een positieve opvaller in een goed spelend elftal. Die gast speelde een prima wedstrijd en dat kwam, omdat het team best aardig voetbalde.
Je kan dus ook zeggen, dat Berghuis bij Feyenoord niet goed tot zijn recht komt. Een PSV zou veel beter bij hem passen.
Uh nee, Spanje en Frankrijk en zo nog wat goede landen hebben dat probleem niet.
Met Hateboer, Promes etc word je als team middelmatig
Je hoopt dat je een selectie van 22 man hebt die allemaal even goed zijn waardoor je gedwongen wordt om keuzes te maken en spelers zo optimaal mogelijk moeten presteren om hun basisplek te behouden. Dat blijft natuurlijk een utopie, geen elftal die zo'n brede selectie heeft (waarbij het eveneens geen problemen oplevert)
Sbs6 heeft hart van Nederland, npo het journaal
Ik kijk 10x liever het journaal dan hart van nlHarribo schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:54:
Sbs6 heeft hart van Nederland, npo het journaal
Dat hebben we als Oranje wel vaker gehad natuurlijk. In 1988 zaten er twee spelers van Fortuna bij de selectie.Harribo schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:53:
[...]
Uh nee, Spanje en Frankrijk en zo nog wat goede landen hebben dat probleem niet.
In 1998 hadden we volgens mij wel een prima bank met spelers als Zenden. Dan speelden Kluivert of Seedorf niet eens alles.
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 15-11-2020 19:58 ]
Nederland heeft nu eenmaal niet zo'n grote vijver om uit te vissen, met Frankrijk en Spanje noem je ook een paar landen met een 3-4x hoger inwoneraantal en een binnenlandse competitie die qua kwaliteit toch wat hoger aangeschreven staat.Harribo schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:53:
[...]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zomaar wat quotes: “zielloos”, “maar wisselen”, “slechte match”. Was verbaasd! Fijn te lezen dat het wel mee valt 😅Terranova schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:47:
[...]
Is er überhaupt gehaat dan? Hij is niet doeltreffend bij Oranje, maar das ook het enige.
Dat laatste vind ik echt onzin. PSV speelt juist heel anders. Mocht Jørgensen ooit nog fit worden en in vorm raken zoals in het kampioensjaar (hoop doet leven he) is dat een prima combi met Berghuis. Hij was overigens tot een aantal weken geleden supergoed en bepalend bij Feyenoord. Laten we nou niet doen alsof hij bij Feyenoord zo slecht is.mavaros schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:52:
[...]
Je kan dus ook zeggen, dat Berghuis bij Feyenoord niet goed tot zijn recht komt. Een PSV zou veel beter bij hem passen.
[ Voor 46% gewijzigd door donleone83 op 15-11-2020 20:07 ]
@Harribo @Exocet Duidelijk, zal ze van de week eens terug kijken. Of een samenvatting zoeken.Napo schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:52:
[...]
De wedstrijd was - tot de wissels van Dumfries en Wijnaldum - leuker om te zien dan vooraf verwacht. Daarna doofde het wat uit.
Het is natuurlijk clomplete onzin dat Nederland geen tweede elftal kan opstellen. We struikelen over het voetbaltalent.Maarten_E schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:57:
[...]
Nederland heeft nu eenmaal niet zo'n grote vijver om uit te vissen, met Frankrijk en Spanje noem je ook een paar landen met een 3-4x hoger inwoneraantal en een binnenlandse competitie die qua kwaliteit toch wat hoger aangeschreven staat.
Alle grote clubs in Europa kunnen minimaal 2 volwaardige CL elftallen op het veld neerzetten. Ajax probeert dat sinds een paar jaar ook, maar komt ongeveer op een half elftal uit. In de eredivisie lukt het allemaal wel. Het tweede team van Ajax kan zomaar kampioen van de eredivisie worden als de spelregels dat niet verboden hadden. PSV speelde in de EL met een groep jeugdigen, die ze eerst uit het park hebben moeten jagen en vangen. De echte spelers hadden allemaal corona.
Nederland als land, hoort gewoon minimaal 2 volwaardige elftallen op te kunnen stellen. Dan hoef je niet beter te spelen, maar een wedstrijd over de streep trekken of nog een laatste stuiptrekking krijgen, om alsnog te winnen, is niet teveel gevraagd.
Talent is één ding, er zijn inderdaad genoeg spelers met potentie om op internationaal niveau te kunnen presteren. Gaan we echter kijken naar Nederlandse voetballers die op Europees topniveau spelen komt daar met moeite één goed elftal uit. Laat staan als je nog een tweede elftal op moet stellen.mavaros schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:21:
[...]
Het is natuurlijk clomplete onzin dat Nederland geen tweede elftal kan opstellen. We struikelen over het voetbaltalent.
Blessures zijn natuurlijk een factor maar kijkende naar de breedte mis je spelers die week in week uit 90 minuten spelen en daar ook een hoofdrol vervullen, al is het maar op Eredivisieniveau. Een voordeel voor Nederlandse spelers zou moeten zijn dat ze relatief snel veel minuten kunnen maken en zich derhalve snel kunnen ontwikkelen. Een nadeel daarin is echter weer dat de eredivisie geen topcompetitie is en spelers snel een stap naar het buitenland maken. Gevolg daarvan is helaas ook dat spelers als van de Beek, Bergwijn, Kluivert, Aké en Cillessen niet alles spelen. Ontwikkeling stagneert en de potentie wordt niet altijd gerealiseerd.
Jonge spelers hebben wedstrijdminuten nodig en daar ontbreekt het bij Nederlandse talenten helaas te snel aan. Wat goed is komt snel maar dan moeten ze ook een kans krijgen. Die kans krijgen is in Nederland makkelijker dan bij de Manchester United's van deze wereld.
[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 15-11-2020 20:29 ]
Vind je? Het is maar welke standaard we aanhouden. Spiegelen we ons aan de toplanden of aan subtoppers als Zweden?
In het eerste geval: voor de echte top komen we sowieso nog net wat tekort. De Jong doet het naar de mogelijkheden prima maar is geen Europese topper en ik heb niks tegen Berghuis of Stengs maar het zijn vooralsnog nog eredivisiespelers.
In het tweede geval: bij een iets bescheidener materiaal hoort ook de acceptatie dat we niet iedereen onze wil op kunnen leggen en het niet per se mooi moet. Zonder De Jong of Depay creëer je toch minder.
Maar iets anders...
Gewoon flauwekul zo'n nations league. We hebben al ek en wk kwalificaties.
Maar wel weer een heel weekend geen club voetbal kunnen zien omdat ze willen cashen bij de uefa.
Best belachelijk toch
Maar wel weer een heel weekend geen club voetbal kunnen zien omdat ze willen cashen bij de uefa.
Best belachelijk toch
Het helpt wel tegen de onnodig en saaie oefenwedstrijden, het gaat nu in ieder geval nog ergens om.
Ze doen nu voor het geld alsnog een oefenwedstrijd extra erbij, gelukkig weten ze dat nog in een week in te vullen zodat het competitievoetbal niet twee weken stil ligt.
Ze doen nu voor het geld alsnog een oefenwedstrijd extra erbij, gelukkig weten ze dat nog in een week in te vullen zodat het competitievoetbal niet twee weken stil ligt.
Dat is dus dubbel positief
Positieve test voor Ryan Babel - https://nos.nl/l/2356599#UPDATE-container-49026317
Positieve test voor Ryan Babel - https://nos.nl/l/2356599#UPDATE-container-49026317
mwoah.... niet als hij het van Vilhena heeft of andersom en er ook nog andere spelers zijn aangestoken, die dan straks terug bij hun club ook weer de boel opstoken.Exocet schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:16:
Dat is dus dubbel positief
Italie wint, wat dacht je dan. Oranje geen winnaar vd groep, dus begrijp even niet waarom de finale-minironde in ons land zou moeten zijn...(?)
Er is nog een wedstrijd te spelenSjah schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:40:
Italie wint, wat dacht je dan. Oranje geen winnaar vd groep, dus begrijp even niet waarom de finale-minironde in ons land zou moeten zijn...(?)
Float like a butterfly, sting like a bee.
Het Nederlands elftal komt bij de loting voor de WK kwalificatie van 2022 in pot 1. De tien hoogst genoteerde Europese landen op de FIFA-ranglijst zitten bij de loting in pot 1 en worden groepshoofd.
10. Nederland 1601.50
11. Zwitserland 1586.40
Bij een verlies van Nederland in Polen en thuiswinst van de Zwitsers op Oekraine.
10. Nederland 1593.45
11. Zwitserland 1593.05
In Zuid-Amerika zijn ze bezig met speelronde 3 en 4 van de WK-kwalificatie die 18 wedstrijden duurt.
In Afrika hebben ze dit weekend Africa Cup kwalificatie wedstrijden gespeeld, een toernooi dat ze elke twee jaar spelen.
10. Nederland 1601.50
11. Zwitserland 1586.40
Bij een verlies van Nederland in Polen en thuiswinst van de Zwitsers op Oekraine.
10. Nederland 1593.45
11. Zwitserland 1593.05
Al trek je de Nations League er tussen uit. Je krijgt er nog geen clubvoetbal voor terug.Harribo schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:44:
Maar iets anders...
Best belachelijk toch
In Zuid-Amerika zijn ze bezig met speelronde 3 en 4 van de WK-kwalificatie die 18 wedstrijden duurt.
In Afrika hebben ze dit weekend Africa Cup kwalificatie wedstrijden gespeeld, een toernooi dat ze elke twee jaar spelen.
Andere tijden van voor het Bosman arrest. Fortuna Sittard eindigde in die periode zes seizoenen achtereen in het linkerrijtje.D-e-n schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:57:
[...]
Dat hebben we als Oranje wel vaker gehad natuurlijk. In 1988 zaten er twee spelers van Fortuna bij de selectie.
[ Voor 16% gewijzigd door strafschop op 16-11-2020 06:06 ]
Wel mooi dat de discussie De Vrij of De Ligt de prullenbak in kan. Ik vond die De Vrij helemaal niet goed verdedigen, liet zijn man zomaar lopen bij de 3-1 en even later zag hij er ook niet scherp uit bij een kans van Bosnië. Echt een heel pover optreden.
Alle terechte kritiek die Veltman krijgt na zijn fout tegen Spanje kan je ook geven aan De Vrij.
Alle terechte kritiek die Veltman krijgt na zijn fout tegen Spanje kan je ook geven aan De Vrij.
Daar denken ze bij het Algemeen Dagblad anders over. @VDS91
Joël Veltman 5
Joël Veltman liet bij de 1-0 spits Alvaro Morata los, maar verzuimde om de diepgaande Sergio Canales op de huid te zitten.
Stefan de Vrij 6,5
Stefan de Vrij maakt in Oranje dezelfde indruk als bij zijn club Inter. Degelijk, scherp in de duels, goede voortzetting. Hoewel hij bij de tegentreffer misschien wel iets meer had kunnen doen.
Joël Veltman 5
Joël Veltman liet bij de 1-0 spits Alvaro Morata los, maar verzuimde om de diepgaande Sergio Canales op de huid te zitten.
Stefan de Vrij 6,5
Stefan de Vrij maakt in Oranje dezelfde indruk als bij zijn club Inter. Degelijk, scherp in de duels, goede voortzetting. Hoewel hij bij de tegentreffer misschien wel iets meer had kunnen doen.
De respectloze terminologie die je gebruikt suggereert al dat je niet echt verder kijkt dan één moment en/of spelers die toevallig je sympathie hebben......VDS91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:07:
die De Vrij
Dus na één zwak optreden kan de discussie direct de prullenbak in?VDS91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:07:
Wel mooi dat de discussie De Vrij of De Ligt de prullenbak in kan. Ik vond die De Vrij helemaal niet goed verdedigen, liet zijn man zomaar lopen bij de 3-1 en even later zag hij er ook niet scherp uit bij een kans van Bosnië. Echt een heel pover optreden.

Er stond een vrij kritisch stuk over de seizoensstart van De Vrij in La Gazzetta twee weken terug. @D-e-n
En wat heeft dat te maken met de wedstrijd van gisteren?strafschop schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:01:
Er stond een vrij kritisch stuk over de seizoensstart van De Vrij in La Gazzetta twee weken terug. @D-e-n
@strafschop
Het gaat erom dat hier door @VDS91 een speler op niet inhoudelijke gronden afgeserveerd wordt, waarschijnlijk met een flinke dosis clubbril. Waarom is het zo verdomde moeilijk om vast te stellen dat we gewoon drie verdedigers van topklasse hebben en dat De Boer daar te zijner tijd maar eens naar moet kijken? Voorlopig hebben we er maar eentje van de drie dus waar hebben we het sowieso over?
Het gaat erom dat hier door @VDS91 een speler op niet inhoudelijke gronden afgeserveerd wordt, waarschijnlijk met een flinke dosis clubbril. Waarom is het zo verdomde moeilijk om vast te stellen dat we gewoon drie verdedigers van topklasse hebben en dat De Boer daar te zijner tijd maar eens naar moet kijken? Voorlopig hebben we er maar eentje van de drie dus waar hebben we het sowieso over?
Typerend dit inderdaad. De AD beoordeelt De Vrij waarschijnlijk met een flinke dosis clubbril. Bovendien is de Vrij helemaal niet zo scherp in de duels dit seizoen als ik de Italiaanse media moet geloven.strafschop schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:45:
Daar denken ze bij het Algemeen Dagblad anders over. @VDS91
Joël Veltman 5
Stefan de Vrij 6,5
Ik vind je een beetje overdrijven, maar okay, het komt misschien wat denigrerend over. Niet zo bedoeld verder. De Vrij is een meer dan prima verdediger, maar mijn inziens niet van het niveau De Ligt. Nu werd door veel voetbalvolgers gesuggereerd dat De Vrij beter en verder zou zijn dan De Ligt, nou, ik heb dat gisteren dus totaal niet gezien. Vandaar dat ik daar op terugkom. De Vrij moet echt in de geringe kansen die hij krijgt in het Nederlands elftal meer laten zien wil hij de concurrentie aangaan met De Ligt.D-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:47:
[...]
De respectloze terminologie die je gebruikt suggereert al dat je niet echt verder kijkt dan één moment en/of spelers die toevallig je sympathie hebben......
Waarom is de Vrij niet van het niveau van de Ligt? Leg dat eens uit dan. Jij weet het namelijk beter dan de vele voetbalvolgers, maar je baseert alles op één zwak optreden van de Vrij. Spijkers op laag water zoeken.VDS91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:40:
[...]
De Vrij is een meer dan prima verdediger, maar mijn inziens niet van het niveau De Ligt. Nu werd door veel voetbalvolgers gesuggereerd dat De Vrij beter en verder zou zijn dan De Ligt, nou, ik heb dat gisteren dus totaal niet gezien. Vandaar dat ik daar op terugkom. De Vrij moet echt in de geringe kansen die hij krijgt in het Nederlands elftal meer laten zien wil hij de concurrentie aangaan met De Ligt.
Stefan de Vrij verdiende gisteren zeker geen voldoende, heel het seizoen speelt hij al matig inderdaad. Maar om te zeggen dat hij niet in de buurt van het niveau van de Ligt zit, is compleet belachelijk!
Dat is pas clubbril.VDS91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:40:
Ik vind je een beetje overdrijven, maar okay, het komt misschien wat denigrerend over. Niet zo bedoeld verder. De Vrij is een meer dan prima verdediger, maar mijn inziens niet van het niveau De Ligt. Nu werd door veel voetbalvolgers gesuggereerd dat De Vrij beter en verder zou zijn dan De Ligt, nou, ik heb dat gisteren dus totaal niet gezien. Vandaar dat ik daar op terugkom. De Vrij moet echt in de geringe kansen die hij krijgt in het Nederlands elftal meer laten zien wil hij de concurrentie aangaan met De Ligt.
EDIT: Voor de duidelijkheid, De Vrij, De Ligt en Van Dijk zijn alle 3 wereldklasse. Centraal achterin is de enige positie waar Nederland op het moment als iedereen fit is tot de absolute wereldtop behoort. Maar om nou te zeggen dat De Ligt van een ander niveau is, dat klopt gewoon niet in mijn ogen.
[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 16-11-2020 09:54 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die 'hands'ballen waarvoor De Ligt penalty's tegen kreeg hebben natuurlijk helemaal niks te maken met op je tenen lopen.
Dat het AD Veltman verwijt dat ie niet doordekt tot aan de middenlijn slaat nergens op, doet ie dat in Engeland of Italie wordt ie nog net niet afgeschoten omdat ie dan een levensgroot gat achterin laat vallen. Hij had beter in kunnen grijpen tegen Canales, maar die liep ook wel erg makkelijk weg bij z'n man. Veltman speelde toen verder ook degelijk.
Dat het AD Veltman verwijt dat ie niet doordekt tot aan de middenlijn slaat nergens op, doet ie dat in Engeland of Italie wordt ie nog net niet afgeschoten omdat ie dan een levensgroot gat achterin laat vallen. Hij had beter in kunnen grijpen tegen Canales, maar die liep ook wel erg makkelijk weg bij z'n man. Veltman speelde toen verder ook degelijk.
@VDS91
Suggereren dat het AD een "Feyenoord-krant" zou zijn laat zien dat je echt niet goed op de hoogte bent. De relatie Feyenoord vs het AD is echt niet zo warm.
Suggereren dat het AD een "Feyenoord-krant" zou zijn laat zien dat je echt niet goed op de hoogte bent. De relatie Feyenoord vs het AD is echt niet zo warm.
De Vrij is verder omdat hij ouder is. Nou, je hebt me overtuigt hoor. Wat een loos argument. Is Bizot ook verder dan Bijlow omdat hij ouder is? Kwaliteit en talent is leidend, niet leeftijd.ph4ge schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:48:
[...]
Dat is pas clubbril.De Vrij is verder, dat geeft ook niet want hij is ouder. De Ligt loopt op zn tenen bij Juventus, vandaar ook alle fouten en penalties, terwijl De Vrij hetzelfde jaar werd uitgeroepen tot beste verdediger in Italie en op de leeftijd van De Ligt al werd uitgeroepen tot beste verdediger op het WK. Het lijkt er echt op dat je aan het zoeken bent naar het ene moment in een reeks wedstrijden waar De Vrij wellicht meer had kunnen doen (terwijl de hele verdediging werd uitgespeeld), terwijl hij gewoon heel degelijk speelde.
Daarna kom je met het argument dat De Ligt op zijn tenen loopt bij Juventus, nou ja, op zijn zeer ongelukkige en matige beginfase na, heeft De Ligt gewoon laten zien dat hij basis waardig is bij Juventus en werd hij na de winterstop een hele lange reeks wedstrijden zeer hoog beoordeeld. Je argument dat De Vrij op zijn leeftijd al de beste verdediger van het WK was, ja leuk, dat argument kan ik ook voor De Ligt gebruiken. Die was op 19-jarige leeftijd aanvoerder, steunpilaar en vedette van het Ajax dat de halve finale van de CL bereikte. Tevens stond hij in het wereldelftal van het jaar.
Dus nee, ik heb nog geen argument gezien waarom De Vrij beter en verder zou moeten zijn dan De Ligt. En nu laat hij het gisteren in Oranje ook niet totaal zien. Dus mijn conclusie is dat de discussie wat mij betreft de prullenbak in kan. Dat jij en andere hier daar blijkbaar anders over denken, dat kan. De tijd zal het verder uitwijzen.
In de hele Italiaanse competitie regent het penals door hands, dus die vlieger betreffende De Ligt gaat niet echt op imo.
Verder is de discussie wel vrij typerend wederom, clubbril vs clubbril
.
Verder is de discussie wel vrij typerend wederom, clubbril vs clubbril
[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 16-11-2020 10:07 ]
Matthijs de Ligt is van 12 Augustus 1999. Dat maakt hem 21 jaar en 3 maanden.ph4ge schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:48:
[...]
Dat is pas clubbril.De Vrij is verder, dat geeft ook niet want hij is ouder. De Ligt loopt op zn tenen bij Juventus, vandaar ook alle fouten en penalties, terwijl De Vrij hetzelfde jaar werd uitgeroepen tot beste verdediger in Italie en op de leeftijd van De Ligt al werd uitgeroepen tot beste verdediger op het WK.
Stefan de Vrij was 21 jaar en 3 maanden in mei 2013. Dik een jaar voor het WK van juni 2014.
Toevallig zijn zowel beste verdediger van het WK 2014 als beste verdediger van de Serie A prijzen op basis van statistieken.
Stefan de Vrij heeft het dit seizoen erg lastig bij Inter mede omdat Inter Godin transfervrij heeft laten vertrekken en Škriniar de meeste wedstrijden heeft gemist.
De Vrij speelde tegen Bosnie niet beter als Veltman tegen Spanje.
[ Voor 3% gewijzigd door strafschop op 16-11-2020 10:05 ]
Goed lezen, dat zeg ik helemaal niet. Het woord "omdat" gebruik ik helemaal niet. Dat jij dat wel zo leest suggereert wederom dat je met een bepaald vooroordeel in de discussie zit. Net als je opmerking over het AD.VDS91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:03:
De Vrij is verder omdat hij ouder is. Nou, je hebt me overtuigt hoor. Wat een loos argument. Is Bizot ook verder dan Bijlow omdat hij ouder is? Kwaliteit en talent is leidend, niet leeftijd.
Nogmaals, goed lezen. En nogmaals, De Ligt is ook een wereldtopper, maar met hem in Oranje krijgen we ook weleens een goal tegen.VDS91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:03:
Daarna kom je met het argument dat De Ligt op zijn tenen loopt bij Juventus, nou ja, op zijn zeer ongelukkige en matige beginfase na, heeft De Ligt gewoon laten zien dat hij basis waardig is bij Juventus en werd hij na de winterstop een hele lange reeks wedstrijden zeer hoog beoordeeld. Je argument dat De Vrij op zijn leeftijd al de beste verdediger van het WK was, ja leuk, dat argument kan ik ook voor De Ligt gebruiken. Die was op 19-jarige leeftijd aanvoerder, steunpilaar en vedette van het Ajax dat de halve finale van de CL bereikte. Tevens stond hij in het wereldelftal van het jaar.
Dus nee, ik heb nog geen argument gezien waarom De Vrij beter en verder zou moeten zijn dan De Ligt. En nu laat hij het gisteren in Oranje ook niet totaal zien. Dus mijn conclusie is dat de discussie wat mij betreft de prullenbak in kan. Dat jij en andere hier daar blijkbaar anders over denken, dat kan. De tijd zal het verder uitwijzen.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 16-11-2020 10:10 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar nogmaals: waarom deze zinloze discussie? We hebben gewoon drie topverdedigers centraal achterin. Waarom moet er één van de drie naar beneden gehaald worden? Waarom altijd dat respectloze gelul waarbij gedaan wordt alsof één van de drie geen topper zou zijn? Waarom zouden we er niet gewoon blij mee zijn nu er sowieso twee geblesseerd zijn?
Als ze alle drie fit zijn zien we dat wel weer. Voor nu viel De Vrij overigens prima in tegen Spanje en was hij zowat de beste man op het veld in de uitwedstrijd tegen Bosnië.
Als ze alle drie fit zijn zien we dat wel weer. Voor nu viel De Vrij overigens prima in tegen Spanje en was hij zowat de beste man op het veld in de uitwedstrijd tegen Bosnië.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 16-11-2020 10:09 ]
Maar zelf kom je ook niet met argumenten waarom de Ligt verder isVDS91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:03:
[...]

Hoezo is een discussie over wie beter is gelijk respectloos?D-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:08:
Maar nogmaals: waarom deze zinloze discussie? We hebben gewoon drie topverdedigers centraal achterin. Waarom moet er één van de drie naar beneden gehaald worden? Waarom altijd dat respectloze gelul? Waarom zouden we er niet gewoon blij mee zijn nu er sowieso twee geblesseerd zijn?
Het is de manier waarop.VDS91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:09:
[...]
Hoezo is een discussie over wie beter is gelijk respectloos?
True, laten we blij zijn met deze spelers.D-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:08:
Maar nogmaals: waarom deze zinloze discussie? We hebben gewoon drie topverdedigers centraal achterin. Waarom moet er één van de drie naar beneden gehaald worden? Waarom altijd dat respectloze gelul? Waarom zouden we er niet gewoon blij mee zijn nu er sowieso twee geblesseerd zijn?
Maar het gelul gebeurt hier iedere wedstrijd. Er wordt (altijd) meer kritiek geuit op een speler van 'de concurrent' vanuit de clubvoorkeur gezien.
Het is respectloos om te suggereren dat de strijd tussen de drie een "done deal" is. Het is respectloos om te spreken over "die" De Vrij.VDS91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:09:
[...]
Hoezo is een discussie over wie beter is gelijk respectloos?
We hebben het hier niet over een omhoog gevallen talent dat na tien wedstrijden in de eredivisie ergens bij pakweg Crystal Palace speelt. We hebben het hier over een speler die in de eredivisie al top was en zich, na een goed WK, via een subtopper in Italië naar een topclub in datzelfde land heeft gespeeld. Als we niet drie van die toppers centraal achterin hadden was er totaal geen discussie over De Vrij. Dan was hij de eerste die in de opstelling verscheen.
Ik ben zo klaar met die minachting die er, altijd vanuit dezelfde hoek, voor een speler als De Vrij is.
Gezien de ernst van de blessure van Van Dijk is de kans groot dat De Vrij en De Ligt samen spelen op het EK, ook al zijn ze beide rechtsbenig (al dan niet in een 3 mans verdediging).Vos schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:11:
[...]
True, laten we blij zijn met deze spelers.
Maar het gelul gebeurt hier iedere wedstrijd. Er wordt (altijd) meer kritiek geuit op een speler van 'de concurrent' vanuit de clubvoorkeur gezien.
In ander nieuws, ik vond Klaassen goed spelen. Wijnaldum en Depay speelden weer min of meer samen zoals gebruikelijk, en dat ging goed zoals onder Koeman, en Klaassen deed het vuile werk maar voetbalde ook beter dan De Roon doorgaans speelt. Dat betekent dat Van Beek zich wat mij betreft moet schikken als reserve achter Wijnaldum, die 2 moet je niet meer samen op stellen. Klaassen zou weleens de missing link kunnen blijken op het middenveld met Wijnaldum en De Jong. Dat had ik een paar weken geleden niet verwacht.
Wijndal brengt ook veel meer als Blind, die ik persoonlijk niet meer vind kunnen als back (centraal deed hij Blind het wel goed). Hoewel ik natuurlijk graag een kans voor Haps zie zou ik Wijndal ook laten staan. Aan de andere kant heeft Dumfries zn gebreken, maar met zijn energie en in een tendem met Berghuis vond ik ook veel beter gaan dan De Boer zn voorgaande experimenten. Het lijkt soms wel of hij hier meeleest, want dit is hier wel veelvuldig voorspeld.
Krul deed het naar behoren maar werd het ook niet heel moeilijk gemaakt, Cilissen werd in ieder geval niet gemist dus dat is een geruststellende gedachte. Blijft alleen de spits positie een vraagteken voor mij. Ik ben wel gecharmeerd van De Jong en een type als De Jong, maar wellicht is Oranje toch meer gebaat bij een ander type en kan De Jong beter pinch hitten.
@ph4ge
Wat van Hanegem in zijn column wel terecht aanstipte was dat het verdedigend wel wankel was, wellicht ook omdat die backs aanvallend zo actief waren.
Wat van Hanegem in zijn column wel terecht aanstipte was dat het verdedigend wel wankel was, wellicht ook omdat die backs aanvallend zo actief waren.
Zullen we de clubbrillen weer af doen? Thanks
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Plus dat het een nieuwe samenstelling was. Deze 4 verdedigers plus keeper hebben amper tot nooit samengespeeld. Dan kan de organisatie het ook weleens laten afweten.D-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:37:
@ph4ge
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 16-11-2020 10:50 ]
Viel me ook onwijs op! Dumfries stond soms zelfs hoger dan BerghuisD-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:37:
@ph4ge
Bij De Boer hebben de twee aanvallers die vanaf de zijkant staan ook een andere rol. Bergwijn, Promes en Babel verzetten volgens mij erg veel werk onder Koeman en waren allesbehalve pure vleugelspelers. Stengs en Berghuis zijn dat wel en Depay is natuurlijk ook geen speler die altijd terug verdedigt.ph4ge schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:49:
[...]
Plus dat het een nieuwe samenstelling was. Deze 4 verdedigers plus keeper hebben amper tot nooit samengespeeld. Dan kan de organisatie het ook weleens laten afweten.
Het is inderdaad een flink meningsverschil tussen Juventus en Inter fans, wist niet dat er zoveel waren hierOuterspace schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:42:
[mbr]Zullen we de clubbrillen weer af doen? Thanks :)[/]
Wie er ook bedenkt dat het een goed idee is om Blind linksback te zetten, de gemiddelde bejaarde is zowat snellerph4ge schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:26:
[...]
Gezien de ernst van de blessure van Van Dijk is de kans groot dat De Vrij en De Ligt samen spelen op het EK, ook al zijn ze beide rechtsbenig (al dan niet in een 3 mans verdediging).
In ander nieuws, ik vond Klaassen goed spelen. Wijnaldum en Depay speelden weer min of meer samen zoals gebruikelijk, en dat ging goed zoals onder Koeman, en Klaassen deed het vuile werk maar voetbalde ook beter dan De Roon doorgaans speelt. Dat betekent dat Van Beek zich wat mij betreft moet schikken als reserve achter Wijnaldum, die 2 moet je niet meer samen op stellen. Klaassen zou weleens de missing link kunnen blijken op het middenveld met Wijnaldum en De Jong. Dat had ik een paar weken geleden niet verwacht.
Wijndal brengt ook veel meer als Blind, die ik persoonlijk niet meer vind kunnen als back (centraal deed hij Blind het wel goed). Hoewel ik natuurlijk graag een kans voor Haps zie zou ik Wijndal ook laten staan. Aan de andere kant heeft Dumfries zn gebreken, maar met zijn energie en in een tendem met Berghuis vond ik ook veel beter gaan dan De Boer zn voorgaande experimenten. Het lijkt soms wel of hij hier meeleest, want dit is hier wel veelvuldig voorspeld.Niks tegen Hateboer, maar het liep gelijk minder toen hij er in kwam.
Krul deed het naar behoren maar werd het ook niet heel moeilijk gemaakt, Cilissen werd in ieder geval niet gemist dus dat is een geruststellende gedachte. Blijft alleen de spits positie een vraagteken voor mij. Ik ben wel gecharmeerd van De Jong en een type als De Jong, maar wellicht is Oranje toch meer gebaat bij een ander type en kan De Jong beter pinch hitten.
Centraal achterin is de plek voor Blind, nergens anders. Als van Dijk fit is betekent dat banken voor Blind, nu van Dijk niet fit is vind ik hem een prima alternatief.
Met de opkomende backs zou je juist verwachten dat Luuk de Jong een prima rol in de spits moet kunnen vervullen.
In de wedstrijden van Koeman was het systeem wel heel flexibel met Blind als back. Het is toch regelmatig voorgekomen dat er tijdens de wedstrijd geswitcht werd naar drie verdedigers en Babel of Promes die hele linkerflank ging doen. Dan is Blind als extra centrale verdediger natuurlijk handig.toolkist schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:03:
[...]
Wie er ook bedenkt dat het een goed idee is om Blind linksback te zetten, de gemiddelde bejaarde is zowat sneller
Als De Ligt weer fit is kan hij dus ook al gaan banken. Maar het zou me niet verbazen als er tegen de grotere landen toch weer voor de ervaring (lees: Blind) gekozen wordt op linksback. Het lijkt alsof bondscoaches altijd wat huiverig zijn om Blind te laten banken.Centraal achterin is de plek voor Blind, nergens anders. Als van Dijk fit is betekent dat banken voor Blind, nu van Dijk niet fit is vind ik hem een prima alternatief.
De Jong is nuttig tegen landen als Bosnië als je de betere bent en veel in de zestien moet komen. Ik stel me zo voor dat je tegen betere landen meer hebt aan iemand als Malen of Depay. Malen en Depay hebben tegen Duitsland ook al prima gespeeld samen.Met de opkomende backs zou je juist verwachten dat Luuk de Jong een prima rol in de spits moet kunnen vervullen.
Snelheid is nog tot daar aan toe, ik betwijfel ook of hij het kan belopen. Wijndal en Dumfries maken echt enorm veel meters in dit systeem.toolkist schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:03:
[...]
Wie er ook bedenkt dat het een goed idee is om Blind linksback te zetten, de gemiddelde bejaarde is zowat sneller
Dat zie je verkeerd. Zonder Van Dijk zal Frank de Boer een keuze gaan maken tussen De Ligt en De Vrij. Links achter centraal kan je al bijna invullen met Daley Blind voor de drie WK kwalifcatiewedstrijden in maart.D-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:44:
[...]
Als De Ligt weer fit is kan hij dus ook al gaan banken. Maar het zou me niet verbazen als er tegen de grotere landen toch weer voor de ervaring (lees: Blind) gekozen wordt op linksback. Het lijkt alsof bondscoaches altijd wat huiverig zijn om Blind te laten banken.
[ Voor 4% gewijzigd door strafschop op 16-11-2020 14:16 ]
Waarom zou je dat doen als je ook De Ligt en De Vrij kan opstellen? Ik zou zelf de voorkeur geven aan die heren dan dat Blind er ook tussen staat.strafschop schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:15:
[...]
Dat zie je verkeerd. Zonder Van Dijk zal Frank de Boer een keuze gaan maken tussen De Ligt en De Vrij. Links achter centraal kan je al bijna invullen met Daley Blind voor de drie WK kwalifcatiewedstrijden in maart.
Ben ook benieuwd. Vind Blind voetballend heel erg goed, maar hij mist zo veel snelheid. Maart is pas over 4 maanden, dus kan ook nog van alles gebeurenstrafschop schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:15:
[...]
Dat zie je verkeerd. Zonder Van Dijk zal Frank de Boer een keuze gaan maken tussen De Ligt en De Vrij. Links achter centraal kan je al bijna invullen met Daley Blind voor de drie WK kwalifcatiewedstrijden in maart.
Zie ze nog steeds het liefst in een 5-3-2 opstelling spelen. Dumfries en Wijndal/Haps als aanvallende backs en dan de Vrij - de Ligt - van Dijk/Blind als blok achterin..
Blind mag als verdediger de veters nog niet strikken van zowel De Vrij als De Ligt. We hebben drie toppers centraal achterin. Waarom zou je dan gaan klooien met iemand die multifunctioneel is maar geen wereldtop op die plek?strafschop schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:15:
[...]
Dat zie je verkeerd. Zonder Van Dijk zal Frank de Boer een keuze gaan maken tussen De Ligt en De Vrij.
Als De Boer dat zou doen zou dat bewijzen dat hij niks geleerd heeft van zijn falen in het buitenland. "de voetballende linkspoot op links" klinkt misschien leuk in de filosofie van Ajax maar het is dom, naïef en arrogant om bij Oranje ook zo te redeneren. Ik zou als De Ligt of De Vrij zijnde ook gelijk bedanken.Links achter centraal kan je al bijna invullen met Daley Blind voor de drie WK kwalifcatiewedstrijden in maart.
Daarbij: De Vrij, van Dijk en De Ligt zijn ook bovengemiddeld goed qua opbouwen, beter dan de gemiddelde Italiaanse sloper of houthakker uit Engeland. Wanneer leren we het vak van verdedigen nu eens serieus te nemen in Nederland? Zolang dit soort redenaties nog naar boven komen hebben we nog een lange weg te gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 16-11-2020 14:45 ]
Tegen mindere teams zoals Bosnië en Polen kan je prima voor de dag komen met Blind. Voetballend/opbouwend is ie gewoon heel goed en hij kan ook doorschuiven naar 't middenveld zodat je daar een overtalsituatie kan creëren en hoger druk kan zetten.
Opbouwend vanuit de laatste linie zijn De Ligt, De Vrij en Van Dijk ook heel erg goed.
Opbouwend vanuit de laatste linie zijn De Ligt, De Vrij en Van Dijk ook heel erg goed.
Het gaat mij niet om Blind. Ik heb niks tegen Blind. Het gaat erom dat je met De Ligt, van Dijk en De Vrij drie verdedigers hebt die meedraaien in de top van twee van de top competities in Europa. En toch komen mensen dan weer met Blind aankakken, vanuit een soort misplaatst gevoel van arrogantie dat zegt dat een speler van Ajax voetballend wat toevoegt ten opzichte van iemand die bij Inter speeltJanW schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:05:
Tegen mindere teams zoals Bosnië en Polen kan je prima voor de dag komen met Blind.
Mochten we een buitenspeler hebben die basisspeler is bij Inter of Juventus dan zou geen hond overwegen Stengs, Berghuis of Promes op te stellen. Waarom nu dan wel? Ik kan maar één verklaring bedenken maar dat mag je dan weer niet uitspreken want dan wordt iedereen boos.
Geinig dat jij mij verwijt dat ik respectloos ben naar De Vrij omdat ik De Ligt van een hoger niveau acht en jij vervolgens Blind wegzet alsof het zomaar een speler/verdediger van Ajax is die nog niets heeft bewezen. Ik zou Blind ook niet opstellen, maar jij overdrijft hier best wel. Termen als 'veters nog niet strikken' van De Ligt en De Vrij. De Boer (recordinternational als CV in het Nederlands elftal, die weet echt wat wat er gevraagd wordt op het hoogste niveau) is dom als hij voor Blind kiest etc. Hoe vind jij zelf je opmerking van vanochtend overkomen als je je eigen 'respectloze' opmerkingen terugleest? Best wel hypocriet hé.D-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:27:
[...]
Het gaat mij niet om Blind. Ik heb niks tegen Blind. Het gaat erom dat je met De Ligt, van Dijk en De Vrij drie verdedigers hebt die meedraaien in de top van twee van de top competities in Europa. En toch komen mensen dan weer met Blind aankakken, vanuit een soort misplaatst gevoel van arrogantie dat zegt dat een speler van Ajax voetballend wat toevoegt ten opzichte van iemand die bij Inter speelt
Mochten we een buitenspeler hebben die basisspeler is bij Inter of Juventus dan zou geen hond overwegen Stengs, Berghuis of Promes op te stellen. Waarom nu dan wel? Ik kan maar één verklaring bedenken maar dat mag je dan weer niet uitspreken want dan wordt iedereen boos.
Blind is een verdediger die 70 interlands heeft gespeeld, bij het WK2014 prima heeft gepresteerd en bij Ajax in de CL heeft laten zien (okay, dit seizoen is het nog wat minder) dat hij ook op het hoogste niveau als CV kan presteren. Bovendien heeft het niets met clubvoorkeur of wat dan ook te maken om te stellen dat Blind als LCV iets in de opbouw kan toevoegen wat De Ligt, van Dijk en De Vrij niet zo goed beheersen als Blind zelf. Daar valt zeker tegen de wat mindere tegenstanders iets voor te zeggen. Verder vind ik je behoorlijk minachtend over Ajax. Je doet net alsof Inter kwalitatief mijlenver voorloopt op Ajax, maar volgens mij valt dat wel mee als we de prestaties van beide clubs in Europa bekijken de laatste jaren.
@D-e-n Positioneel en passing is bij Blind meer dan goed genoeg om mee te komen maar om te zeggen dat hij daarin er daarmee de laatste tijd het niveau daarmee naar boven haalt gaat mij wat dat betreft wat te ver. Als stand-in voor CV of als verdedigende middenvelder kan heeft hij nog zeker een meerwaarde in de selectie. Voor linksback is hij niet goed genoeg, daar mist hij de diepgang voor.
Zeker niet zeggende dat hij slecht was gisteren. Net zoals velen een ruime voldoende maar indien iedereen fit is geen basisspeler al laat dat meer de breedte van de selectie achterin zien dan dat Blind niet goed genoeg is.
Zeker niet zeggende dat hij slecht was gisteren. Net zoals velen een ruime voldoende maar indien iedereen fit is geen basisspeler al laat dat meer de breedte van de selectie achterin zien dan dat Blind niet goed genoeg is.
Het is duidelijk geworden dat jij nóóit een wedstrijd van Inter kijkt in ieder geval. Dit seizoen is het inderdaad stukken minder, ook de Vrij ja. Maar als één verdediger goed is in opbouwen, is het wel de Vrij. Ik durf te stellen dat hij zelfs de best voetballende verdediger is die we hebben in Nederland.VDS91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:15:
[...]
Geinig dat jij mij verwijt dat ik respectloos ben naar De Vrij omdat ik De Ligt van een hoger niveau acht en jij vervolgens Blind wegzet alsof het zomaar een speler/verdediger van Ajax is die nog niets heeft bewezen. Ik zou Blind ook niet opstellen, maar jij overdrijft hier best wel. Termen als 'veters nog niet strikken' van De Ligt en De Vrij. De Boer (recordinternational als CV in het Nederlands elftal, die weet echt wat wat er gevraagd wordt op het hoogste niveau) is dom als hij voor Blind kiest etc. Hoe vind jij zelf je opmerking van vanochtend overkomen als je je eigen 'respectloze' opmerkingen terugleest? Best wel hypocriet hé.
Blind is een verdediger die 70 interlands heeft gespeeld, bij het WK2014 prima heeft gepresteerd en bij Ajax in de CL heeft laten zien (okay, dit seizoen is het nog wat minder) dat hij ook op het hoogste niveau als CV kan presteren. Bovendien heeft het niets met clubvoorkeur of wat dan ook te maken om te stellen dat Blind als LCV iets in de opbouw kan toevoegen wat De Ligt, van Dijk en De Vrij niet zo goed beheersen als Blind zelf. Daar valt zeker tegen de wat mindere tegenstanders iets voor te zeggen. Verder vind ik je behoorlijk minachtend over Ajax. Je doet net alsof Inter kwalitatief mijlenver voorloopt op Ajax, maar volgens mij valt dat wel mee als we de prestaties van beide clubs in Europa bekijken de laatste jaren.
Als Inter en Ajax 10x tegen elkaar spelen, zal Inter 7x keer winnen. Of is Ajax ook stukken beter dan Manchester United gezien die Europees ook niet bijzonder presteren de laatste jaren?
Verdedigend is hij gewoon een heel stuk minder. Nu is het plots weer hosanna maar het is nog niet zo lang geleden dat er bij Oranje ook volop over Blind geklaagd werd. Dat ging ook nergens over want tactisch is hij prima maar hij is gewoon een klasse minder dan de andere drie.VDS91 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:15:
[...]
Termen als 'veters nog niet strikken' van De Ligt en De Vrij.
Misschien kiest De Boer wel gewoon voor De Vrij en De Ligt. En anders zou ik dat dus als een blinde vlek van De Boer zien. Hebben heus meer oud-voetballers last van.De Boer (recordinternational als CV in het Nederlands elftal, die weet echt wat wat er gevraagd wordt op het hoogste niveau) is dom als hij voor Blind kiest etc. Hoe vind jij zelf je opmerking van vanochtend overkomen als je je eigen 'respectloze' opmerkingen terugleest? Best wel hypocriet hé.
Ten eerste zegt dat niet zoveel in een periode dat we vaak niet zoveel potten konden breken. Ten tweede was dat vooral als linksback.Blind is een verdediger die 70 interlands heeft gespeeld
Dat heeft wel degelijk met de clubcultuur te maken. Misschien niet bewust maar absoluut wel onbewust. Net zo goed als veel Feyenoorders altijd meer over "werken" beginnen komt het waanidee dat een verdediger vooral moet meevoetballen toch iedere keer weer vanuit de Ajax-cultuur naar boven.Bovendien heeft het niets met clubvoorkeur of wat dan ook te maken om te stellen dat Blind als LCV iets in de opbouw kan toevoegen wat De Ligt, van Dijk en De Vrij niet zo goed beheersen als Blind zelf.
Zo was het met het debuut van De Ligt (Blind vond hem voetballend beter....) en zo is de discussie met Blind nu weer. En daar zou je dan twee topspelers voor passeren. En het gekke is dat opbouwen helemaal geen zwak punt is van zowel De Vrij als De Ligt. We hebben het hier niet over de keuze tussen een houthakker en een opbouwer.
En ook de minachting voor tegenstanders als Polen of Bosnië, alsof we dan geen verdedigers nodig hebben. We verloren met coach Blind van een mindere ploeg als Bulgarije omdat we verdedigend een flater sloegen. Je reinste arrogantie om iemand als De Vrij of De Ligt dan nu te passeren. Doen ze in Italië of Spanje ook niet.Daar valt zeker tegen de wat mindere tegenstanders iets voor te zeggen. Verder vind ik je behoorlijk minachtend over Ajax.
De eredivisie loopt mijlenver achter op de serie A, juist als het op verdedigen aankomt. Niet voor niks gaat De Ligt daar ballen en niet in Spanje.Je doet net alsof Inter kwalitatief mijlenver voorloopt op Ajax, maar volgens mij valt dat wel mee als we de prestaties van beide clubs in Europa bekijken de laatste jaren.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 16-11-2020 16:50 ]
70 interlands, waarvan 70x basis bij acht verschillende bondscoaches sinds 2013. Slechts 3x op de bank. Een aantal interlands gemist vanwege blessures en rust in vriendschappelijk potjes.D-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:49:
Ten eerste zegt dat niet zoveel in een periode dat we vaak niet zoveel potten konden breken. Ten tweede was dat vooral als linksback.
Gedurfde stelling aangezien Ajax sinds 2006 ongeslagen is tegen Italiaanse ploegen, 3x winst en 6x gelijk.remco112 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:44:
Als Inter en Ajax 10x tegen elkaar spelen, zal Inter 7x keer winnen. Of is Ajax ook stukken beter dan Manchester United gezien die Europees ook niet bijzonder presteren de laatste jaren?
Ik kan het mis hebben. Behalve Van Dijk is er geen rechtspoot met meer dan 5 interlands op links centraal sinds Rijkaard en Ronald Koeman.D-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:42:
Als De Boer dat zou doen zou dat bewijzen dat hij niks geleerd heeft van zijn falen in het buitenland. "de voetballende linkspoot op links" klinkt misschien leuk in de filosofie van Ajax maar het is dom, naïef en arrogant om bij Oranje ook zo te redeneren. Ik zou als De Ligt of De Vrij zijnde ook gelijk bedanken.
Mijn opstelling voor de WK kwalificatie wedstrijden van maart ongeacht de tegenstanders :
Cillessen
Dumfries - De Ligt - Blind - Van Aanholt
Propper - Wijnaldum - F. de Jong
Bergwijn - Malen - Depay
[ Voor 7% gewijzigd door strafschop op 16-11-2020 17:42 ]
Ajax speelde in haar historie slechts 8 duels tegen FC Internazionale Milano (Ita). Daarvan won Ajax er 1 (12,5%) en gingen er 4 (50,0%) verloren. 3 (37,5%) Duels eindigden in een gelijk spelstrafschop schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:17:
[...]
Gedurfde stelling aangezien Ajax sinds 2006 ongeslagen is tegen Italiaanse ploegen, 3x winst en 6x gelijk.
Wel fijn dat we dan wel de belangrijkste ontmoeting met Inter hebben gewonnen Wikipedia: Finale Europacup I 1972
Daar zitten drie oefenduels bij.remco112 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:51:
[...]
Ajax speelde in haar historie slechts 8 duels tegen FC Internazionale Milano (Ita). Daarvan won Ajax er 1 (12,5%) en gingen er 4 (50,0%) verloren. 3 (37,5%) Duels eindigden in een gelijk spel
1x winst, 1x gelijk en 3 nederlagen voor Ajax.
Finale EC1 1972
Groepsfase CL 2002/03 met de 2-2 van Julio Cruz in Amsterdam
Laatste 16 CL 2005/06 het seizoen van Blind, de DVD en 13 nederlagen
In die periode ook nog twee nederlagen tegen Juve in 2004/05.
Maar dus wel al bijna 15 jaar ongeslagen tegen Italiaanse ploegen.
[ Voor 6% gewijzigd door strafschop op 16-11-2020 18:12 ]
Wil alleen maar aangeven dat je elke statistiek zo kan brengen alsof het in je voordeel werkt. Die 7 van mij komt ook maar uit m'n duim hestrafschop schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:11:
[...]
Daar zitten drie oefenduels bij.
1x winst, 1x gelijk en 3 nederlagen voor Ajax.
Finale EC1 1972
Groepsfase CL 2002/03 met de 2-2 van Julio Cruz in Amsterdam
Laatste 16 CL 2005/06 het seizoen van Blind, de DVD en 13 nederlagen
In die periode ook nog twee nederlagen tegen Juve in 2004/05.
Maar dus wel al bijna 15 jaar ongeslagen tegen Italiaanse ploegen.
Dat is geen argument. Dat is helemaal afhankelijk van wie je tot je beschikking hebt. Nu hebben we drie rechtsbenige verdedigers van internationale klasse. Die situatie hebben we nog nooit gehad. Het was onder v Marwijk juist behelpen achterin. Maar als er F de Boer en Stam er bovenuit steken gaat geen coach die niet opstellen natuurlijk.strafschop schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:17:
[...]
Ik kan het mis hebben. Behalve Van Dijk is er geen rechtspoot met meer dan 5 interlands op links centraal sinds Rijkaard en Ronald Koeman.
En het is ook zo krom als wat. Als het van Dijk of de Ligt betreft dan zetten we gewoon een rechtspoot op links maar als het De Vrij betreft is het plots een probleem? En dan vind je het gek als mensen er een club voorkeur achter zoeken.
Jij typeert het als iets van de Ajax school. Dat is domweg niet waar. Nagenoeg elke bondscoach kiest voor een linkspoot en een rechtspoot achterin. Ook bij de mindere tweede keus.
De Ligt heeft bij Juve laten zien dat hij links centraal een klasse minder is dan op rechts. Ik zou hem dan op de bank zetten in Oranje achter Blind en Ake.D-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:45:
En het is ook zo krom als wat. Als het van Dijk of de Ligt betreft dan zetten we gewoon een rechtspoot op links maar als het De Vrij betreft is het plots een probleem? En dan vind je het gek als mensen er een club voorkeur achter zoeken.
Of gewoon een iets normalere reactie (misplaatst gevoel van arrogantie my assD-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:27:
[...]
Het gaat mij niet om Blind. Ik heb niks tegen Blind. Het gaat erom dat je met De Ligt, van Dijk en De Vrij drie verdedigers hebt die meedraaien in de top van twee van de top competities in Europa. En toch komen mensen dan weer met Blind aankakken, vanuit een soort misplaatst gevoel van arrogantie dat zegt dat een speler van Ajax voetballend wat toevoegt ten opzichte van iemand die bij Inter speelt

Dat die relatie niet warm is heeft niets te maken dat het geen Feyenoordkrant zou zijn. Van zeer dichtbij heb ik kunnen meemaken dat het eerste wat er besproken wordt op de sportredactie en is Feyenoord. Ze bedienen namelijk de meeste supporters van die club, ze zijn honderd procent gekleurd. Zeg maar de Telegraaf van Rotterdam.D-e-n schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:03:
@VDS91
strafschop schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:22:
[...]
Jij typeert het als iets van de Ajax school. Dat is domweg niet waar. Nagenoeg elke bondscoach kiest voor een linkspoot en een rechtspoot achterin. Ook bij de mindere tweede keus.
Jullie negeren het feit dat van Dijk ook gewoon op links speelt. En waarom? Omdat bondscoach Koeman het gewoon zonde vond om (in dit geval) De Ligt en van Dijk niet allebei te gebruiken. Wat jullie beweren kun je gewoon niet zo stellen.toolkist schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:23:
[...]
Of gewoon een iets normalere reactie (misplaatst gevoel van arrogantie my ass), namelijk dat nagenoeg elke NL coach een linkspoot op LCV wil.
Feit is dat De Vrij hier door een aantal door een andere bril bekeken wordt dan De Ligt of Van Dijk en dat heeft in elk geval geen reet te maken met voetbalkwaliteiten. Vertel mij maar wat het dan is.
Die misplaatste arrogantie is bij vele Nederlandse volgers gewoon een feit. Er werd hier over Bosnië en Polen gesproken als "mindere tegenstanders", alsof het ploegen zijn zoals Malta waarbij we sowieso wel winnen.
Bedoel je nou mijn post met je laatste zin? Want 't enige wat ik wil zeggen is dat Blind ook een prima optie is tegen die teams als die anderen niet beschikbaar zijn. Tegen Italië en Spanje moet je dat niet willen proberen nee. En daarnaast is er volgens mij niks gelogen aan 't feit dat Polen en Bosnië mindere teams zijn. Bosnië heeft één speler die in de top van 't Europese voetbal speelt, dat is Pjanic. Voor de rest is 't allemaal niet veel soeps bij Bosnië. Polen heeft dan nog Lewandowski en in mindere mate Milik, Szczęsny en Zielinski. Die schat ik wat hoger in, maar ook dan denk ik dat, als die anderen niet beschikbaar zijn zoals nu 't geval is, Blind een prima alternatief is. Ik bedoelde helemaal niet dat 't vergelijkbare ploegen zijn als Malta, dat maak je er zelf van.
Daarnaast vind ik wel dat 't belangrijk is dat een verdediger, zeker een centrale man, goed kan voetballen.
Daarnaast vind ik wel dat 't belangrijk is dat een verdediger, zeker een centrale man, goed kan voetballen.
@JanW
Het ging me niet specifiek om jouw laatste zin. Het ging me om de algemene teneur. Ja, Spanje en Italië zijn beter maar het is niet zo dat we nooit van landen als Bosnië of Polen zouden kunnen verliezen. En zowat de beste centrumspits van Europa loopt in Polen rond dus die kunnen we echt niet onderschatten. Vergeet niet dat de backs ook al aanvallend zijn ingesteld.
Verder heb ik niks tegen Blind. Als er geblesseerden zijn is het prima we dat Blind kunnen opstellen. Zijn multi-inzetbaarbeid is waarschijnlijk ook wel zijn probleem in deze. Als back is hij prima maar niet ideaal. Als centrumverdediger voldoet hij maar er zijn spelers die gewoon echt beter zijn. En als middenvelder doet hij het vaak prima maar je hebt toch liever Klaassen of De Jong.
Het ging me niet specifiek om jouw laatste zin. Het ging me om de algemene teneur. Ja, Spanje en Italië zijn beter maar het is niet zo dat we nooit van landen als Bosnië of Polen zouden kunnen verliezen. En zowat de beste centrumspits van Europa loopt in Polen rond dus die kunnen we echt niet onderschatten. Vergeet niet dat de backs ook al aanvallend zijn ingesteld.
Verder heb ik niks tegen Blind. Als er geblesseerden zijn is het prima we dat Blind kunnen opstellen. Zijn multi-inzetbaarbeid is waarschijnlijk ook wel zijn probleem in deze. Als back is hij prima maar niet ideaal. Als centrumverdediger voldoet hij maar er zijn spelers die gewoon echt beter zijn. En als middenvelder doet hij het vaak prima maar je hebt toch liever Klaassen of De Jong.
Wil ff kwijt dat Oranje leuk speelde tegen Bosnië maar dat was natuurlijk een matige tegenstander.
Tegen een top land zijn we nog altijd de mindere. Niet kansloos, kans heb je altijd.
Bij deze
Btw... Vanavond 2045 Spanje - Duitsland op de ARD voor wie geïnteresseerd is
Tegen een top land zijn we nog altijd de mindere. Niet kansloos, kans heb je altijd.
Bij deze
Btw... Vanavond 2045 Spanje - Duitsland op de ARD voor wie geïnteresseerd is
[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 17-11-2020 10:04 ]
Volgens mij zei van Hooydonk het wel treffend, Blind is de perfecte multifunctionele speler....echter dat is gelijk zijn nadeel, zodra er een speler beter is op een specifieke plek, zal hij het eigenlijk afleggen tegen die speler.D-e-n schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:44:
@JanW
Op LCV is wel zijn beste plek denk ik, maarja met van Dijk, de Ligt en de Vrij is de concurrentie moordend natuurlijk, echter tot nu toe waren alle 3 die spelers er bijna nooit alle 3 tegelijk bij Oranje.
Ik mis toch wel de tijd dat we dit soort nutteloze discussies (wij gaan er toch niet over) over aanvallers van grote klasse konden voren.
Regeren is vooruitschuiven
Inderdaad.T-MOB schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:23:
Ik mis toch wel de tijd dat we dit soort nutteloze discussies (wij gaan er toch niet over) over aanvallers van grote klasse konden voren.
Lewandowski heeft toch wel ergens in zijn familie in de vorige eeuw wat Nederlands bloed?
Gelijk naturaliseren!
Je hebt het over Romano Denneboom wel of niet in de spits?T-MOB schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:23:
Dat negeer ik helemaal niet, kijk eens naar de NL competitie en hoeveel coaches daar spelen met een linkspoot op LCV. Dat is nl wat ik stelde, dat veel coaches hoe dan ook een linkspoot op LCV willen. Niet dat IK dat wil.D-e-n schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:11:
Jullie negeren het feit dat van Dijk ook gewoon op links speelt. En waarom? Omdat bondscoach Koeman het gewoon zonde vond om (in dit geval) De Ligt en van Dijk niet allebei te gebruiken. Wat jullie beweren kun je gewoon niet zo stellen.
Feit is dat De Vrij hier door een aantal door een andere bril bekeken wordt dan De Ligt of Van Dijk en dat heeft in elk geval geen reet te maken met voetbalkwaliteiten. Vertel mij maar wat het dan is.
Die misplaatste arrogantie is bij vele Nederlandse volgers gewoon een feit. Er werd hier over Bosnië en Polen gesproken als "mindere tegenstanders", alsof het ploegen zijn zoals Malta waarbij we sowieso wel winnen.
Ik zeg ook helemaal niet dat Blind moet spelen ipv de Vrij of de Ligt of een andere rechtspoot, ik zeg dat ik verwacht dat De Boer met een linkspoot wil gaan spelen. En ALS je dat wil, dat dan Blind wel 1 van de voornaamste keuzes is.
Te makkelijk. De Boer discussieert hier niet mee. Jij en ik wel, en door anderen werd hier De Vrij toch vrij achteloos opzij gezet. Daar ageer ik tegen.toolkist schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:49:
[...]
ik zeg dat ik verwacht dat De Boer met een linkspoot wil gaan spelen
En als De Boer dat al doet: dat zou toch bezopen zijn als je De Ligt, De Vrij en Van Dijk hebt in je selectie? Het is typisch weer zo'n Nederlandse systeem fetisj. In andere landen stellen ze toch gewoon de beste verdedigers op.
Zou hij wel moeten doenD-e-n schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:38:
[...]
Te makkelijk. De Boer discussieert hier niet mee.
Te makkelijk, je quotte mij...D-e-n schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:38:
[...]
Te makkelijk. De Boer discussieert hier niet mee. Jij en ik wel, en door anderen werd hier De Vrij toch vrij achteloos opzij gezet. Daar ageer ik tegen.
En als De Boer dat al doet: dat zou toch bezopen zijn als je De Ligt, De Vrij en Van Dijk hebt in je selectie? Het is typisch weer zo'n Nederlandse systeem fetisj. In andere landen stellen ze toch gewoon de beste verdedigers op.
Een positieve testuitslag dus.ElPaco schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:46:
Babel opnieuw coronapositief dus die gaat niet mee naar Polen. De rest van de selectie + staf hebben negatief getest
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
@Outerspace Ben ik er een keertje niet, loopt het helemaal uit de hand. Wie had dat gedacht?
Is Frank de Boer nog steeds bondscoach?
Gewonnen?
Nation League tegen Bosnië? Oefenpotje met een zilver randje!
Dan zullen onze 'toppers' wel weer zijn opgestaan ...
Is Frank de Boer nog steeds bondscoach?

Nation League tegen Bosnië? Oefenpotje met een zilver randje!

Dan zullen onze 'toppers' wel weer zijn opgestaan ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Duitsers krijgen voetbal les van Spanje
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 17-11-2020 21:25 ]
Voor de geïnteresseerde, ook op Ziggo Sport Voetbal te zien.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Als je dat hebt..Quad schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:32:
[...]
Voor de geïnteresseerde, ook op Ziggo Sport Voetbal te zien.
Wel irritant die Spanjaarden, het lijkt wel met het jaar erger te worden dat theater, vallen en zeuren bij de scheids
Misschien hebben de Duitsers geen zin in extra wedstrijden.
Wanneer worden de wedstrijden voor de groepswinnaars gespeeld?
Ze hebben wel serieuze namen in het veld staanDeadsy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:59:
Misschien hebben de Duitsers geen zin in extra wedstrijden.
Het gaat hier wel over het Nederlands elftal, de Duitsers hebben hier niks te zoeken
Wel een goed punt om eens te kijken naar een algemeen Nations League topic (2018/2019 hebben we er wel een gehad).
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Als je het gehele voetbal gaat verdelen in teveel topics dan gaan er diverse echt doodbloeden.Outerspace schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:03:
Het gaat hier wel over het Nederlands elftal, de Duitsers hebben hier niks te zoekenWel een goed punt om eens te kijken naar een algemeen Nations League topic (2018/2019 hebben we er wel een gehad).
Dat is een goed punt, maar dan had dit topic niet alleen aangemaakt moeten worden voor het Nederlands Elftal. Kunnen we hier een Nations League topic voor maken / hernoemen @Harribo (jij bent immers TS)?Deadsy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:03:
[...]
Als je het gehele voetbal gaat verdelen in teveel topics dan gaan er diverse echt doodbloeden.
Het is anders ook wel eens leuk om een goede masterclass voetbal te kijken. Tussen de vele slechte wedstrijden is dit echt even een verademing. En soms.. is een beetje leedvermaak ook wel fijn in deze donkere dagenOuterspace schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:03:
Het gaat hier wel over het Nederlands elftal, de Duitsers hebben hier niks te zoekenWel een goed punt om eens te kijken naar een algemeen Nations League topic (2018/2019 hebben we er wel een gehad).
Dit topic is gesloten.